Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Akkoord maar je zegt dit:alexbl69 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:57:
[...]
Zie dit Excel document dat op die pagina staat.
Dit zijn cijfers uit 2018.
In 2018 was de wettelijke pensioenleeftijd in België volgens dit document 65,0 terwijl de reële pensioenleeftijd 61,6 was.
Om dan het getal van 61,6 jaar te noemen, terwijl dat de reële leeftijd is en niet de wettelijkeDat zijn de officiële wettelijke pensioenleeftijden. Hierbij wordt geen rekening gehouden met uitzonderingen.
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Dat klopt, maar minder lang werken betekent altijd minder productiviteit.Proton_ schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:32:
@alexbl69 mensen hebben zelf waarschijnlijk zelf aanvullend pensioen geregeld, dat gaat (soms) in op het moment dat je kiest bij afsluiten. De schuivende staatspensioenleeftijd heeft daar dan geen invloed op.
Bovendien mogen mensen helemaal zelf weten wanneer ze stoppen met werken. Wonen kost daar vaak weinig, zeker op het platteland.
Geld dat gereserveerd wordt om eerder te kunnen stoppen met werken wordt op dat moment niet consumptief gebruikt wat een dempende werking op de economie heeft.
En minder lang werken betekent minder geïnde loonbelasting, minder consumptieve bestedingen betekent minder BTW en omzetbelasting voor de overheid.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Productiviteit is een middel, geen doel.
Misschien kunnen wij wat leren van de Italianen
Of van de Luxemburgers, die hebben het ook goed voor elkaar en met hun welvaartsniveau neem ik ook genoegen.
Laat ik het weer ontopic schoppen: het VK zal niet lang onder Nederland in dit lijstje staan, verwacht ik.
Door de stijgende kosten van zo'n beetje alles zal men langer door moeten werken.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Ze hoeven van mij niet te veranderenProton_ schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:06:
Zeker, kan je uitleggen waarom ze dat zouden moeten veranderen?
Helemaal mee eensProductiviteit is een middel, geen doel.
Nog meer mee eensMisschien kunnen wij wat leren van de Italianen
Maar dan niet tegelijk verwachten dat andere landen je tekorten aanzuiveren.
Harde getallen maar als ik even heel dom mag overkomen, wat merkt de gemiddelde Britse burger hier tot op dit moment van? Weinig tot niets. Er is in het VK weinig veranderd sinds 2016. Uiteindelijk gaat het mensen pijn doen in de portemonnee zou je zeggen maar daar is tot op heden niks van te merken. Werkeloosheid is niet significant gestegen (corona impact daargelaten), de pond is niet ingestort vooralsnog, consumer price index stijging is onveranderd.Indoubt schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:23:
Een stukje proza uit de London Economic.
https://www.thelondonecon...he-end-of-the-year/16/06/
[...]
Ik ben geen econoom en er zijn tig indicatoren maar deze getallen geven aan dat er weinig veranderd is, en wat ik om me heen zie in de UK zelf en hoor van mensen aan beide kanten van de Brexit divide is dat men afwacht tot er wat gebeurt. Genoeg geroep dat dat gaat gebeuren en ik geloof best dat dat ook aanstaande is maar feit is dat vooralsnog het echte slechte nieuws uitblijft.
De gemiddelde Brexit voter zal het echt aan de derriere oxideren dat GDP met twintig ziljard omlaag gaat. Als hij gewoon zijn salaris krijgt, zijn pint niet duurder wordt en hij nog steeds naar de Costa del Sol kan zal dat allemaal weinig indruk maken.
[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-06-2020 10:01 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
[ Voor 12% gewijzigd door alienfruit op 18-06-2020 11:02 ]
Vanaf volgend jaar zal elk van die punten een impact krijgen met de huidige (nodeal) koers iig.Dr. Strangelove schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:56:
[...]
De gemiddelde Brexit voter zal het echt aan de derriere oxideren dat GDP met twintig ziljard omlaag gaat. Als hij gewoon zijn salaris krijgt, zijn pint niet duurder wordt en hij nog steeds naar de Costa del Sol kan zal dat allemaal weinig indruk maken.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Brexit is gewoon een feit en de naysayers zullen m.i. nooit hard kunnen gaan maken dat het een clusterfuck geworden is. De symboolpolitiek eromheen is veel belangrijker voor de voorstanders, en eventuele economische nadelige effecten zijn despite rather than because of Brexit. En ik ben bang dat zelfs een hoop tegenstanders zich er gewoon bij neer gaan leggen.
De lange-termijneffecten kunnen desastreus zijn, maar dat zal nooit geaccepteerd worden in het VK. Ik denk dat er decennia overheen zullen gaan voor de schade hersteld zal worden.
Overgangsfase of niet, dat artikel claimt dat er al voor 170 miljard schade is geleden. Blijkbaar kan de Britse economie een dergelijke klap opvangen zonder dat Joe Public er iets van merkt. Vind je het dan gek dat steeds meer Britten kritisch kijken naar dat soort messages of doom?alienfruit schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:01:
Ja, maar er is hier in Engeland dan ook niks van te merken van Brexit gezien de overgangsfase.
[ Voor 24% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-06-2020 11:52 ]
Dat soort bedragen moeten ergens geabsorbeerd worden natuurlijk... Tijdelijk kunnen de financiele markten dit wel doen, maar uiteindelijk wordt dit over de bevolking uitgebraakt. Denk je dat de grote investeerders hun verlies gaan nemen?Dr. Strangelove schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:56:
[...]De gemiddelde Brexit voter zal het echt aan de derriere oxideren dat GDP met twintig ziljard omlaag gaat. Als hij gewoon zijn salaris krijgt, zijn pint niet duurder wordt en hij nog steeds naar de Costa del Sol kan zal dat allemaal weinig indruk maken.
Ik denk dat het momenteel geabsorbeerd wordt door de markt om niet meteen een repercussie op de Brexit te hebben totdat deze helemaal voltooid wordt. Maar uiteindelijk krijgt de burger daar elke laatste pond keihard voor de kiezen.
GDP (in het nederlands: bbp): 'Het bruto binnenlands product (bbp) is de totale geldwaarde van alle in een land geproduceerde goederen en diensten.'Dr. Strangelove schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:56:
[...]
Als dat omlaag gaat betekent dat dus feitelijk dat er minder goederen en diensten geproduceert worden. Daardoor daalt namelijk het bbp. En als er minder goederen en diensten worden geproduceert is er minder werk. Dat betekent ook lager salaris (of geen). En daarmee minder geld te besteden aan vakanties naar de Costa del Sol.
Je stelling ontkracht je dus zelf.
Ik begrijp dat en jij begrijpt dat maar half het UK geloofde dit in 2016 niet en een veel groter deel, inclusief velen die tegen Brexit waren, geloven het nu al helemaal niet meer. Die zijn murw van dergelijke slechte berichten (de verhalen over 50-80-100-150 miljard GDP daling lopen al vanaf 2017) en als ze niet zien dat er iets concreets in hun persoonlijke situatie verandert, wat doe je er dan nog mee?GekkePrutser schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:57:
[...]
Dat soort bedragen moeten ergens geabsorbeerd worden natuurlijk... Tijdelijk kunnen de financiele markten dit wel doen, maar uiteindelijk wordt dit over de bevolking uitgebraakt. Denk je dat de grote investeerders hun verlies gaan nemen?
Ik denk dat het momenteel geabsorbeerd wordt door de markt om niet meteen een repercussie op de Brexit te hebben totdat deze helemaal voltooid wordt. Maar uiteindelijk krijgt de burger daar elke laatste pond keihard voor de kiezen.
Waarom zie je dat dan niet terug in de CPI bijvoorbeeld? Waarom lees ik niet dat het salaris van de gemiddelde Brit gedaald is met 10%? Artikel claimt dat deze daling al gebeurd is, niet dat hij er nog aan zit te komen dus je zou dan inmiddels al wat concrete effecten verwachten.theturtle schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:02:
[...]
GDP (in het nederlands: bbp): 'Het bruto binnenlands product (bbp) is de totale geldwaarde van alle in een land geproduceerde goederen en diensten.'
Als dat omlaag gaat betekent dat dus feitelijk dat er minder goederen en diensten geproduceert worden. Daardoor daalt namelijk het bbp. En als er minder goederen en diensten worden geproduceert is er minder werk. Dat betekent ook lager salaris (of geen). En daarmee minder geld te besteden aan vakanties naar de Costa del Sol.
Je stelling ontkracht je dus zelf.
Nogmaals, ben geen econoom.
[ Voor 32% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-06-2020 12:05 ]
Die paar duizend mensen die hun baan al kwijt zijn zullen daar anders over denkenalienfruit schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:01:
Ja, maar er is hier in Engeland dan ook niks van te merken van Brexit gezien de overgangsfase.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Maar dat is natuurlijk hetzelfde als hier gebeurt met de corona crisis. Een flink deel van de mensen wordt gewoon doorbetaald en zit thuis het huis te verbouwen en de tuin te reorganiseren. Voor die mensen is het een feestje, behalve dan zonder de sociale contacten.
Voor een veel kleinere maar alsnog flinke groep is het een drama. Horeca ondernemers die geen inkomsten hebben, Evenemneten buro's die kunnen sluiten en ZZP ers, flexwerkers en uitzendkrachten die zonder inkomsten thuis zitten.
Stel dat die laatste groep een kwart is en je vraagt heel de Nederlandse bevolking hoe het gaat dan zegt driekwart dat het uitstekend gaat.
Zoiets is in Engeland ook aan de gang. Driekwart van de bevolking heeft nog steeds een baan, heeft nog geen salaris ingeleverd en heeft mooi de tuin kunnen upgraden in de covid tijd. Of het nu loss of GDP is aan covid of aan Brexit doet er natuurlijk weinig toe behalve dat het voor de Britten dubbelop wordt.
De kwart en driekwart zijn arbitrair uiteraard
Weet niet of dat zo'n sterk argument isPostius schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:22:
[...]
Die paar duizend mensen die hun baan al kwijt zijn zullen daar anders over denken
/f/image/E3NCtgckuc1qVzB0fdE9mnNu.png?f=fotoalbum_large)
Bron: https://www.ons.gov.uk/em...yment/timeseries/mgsx/lms
FF wachten nog, de cijfers schijnen wat achter te lopenalexbl69 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:23:
[...]
Weet niet of dat zo'n sterk argument is.
[Afbeelding]
Raab laat weer eens zien hoe ongeschikt hij is als minister van buitenlandse zaken...
[ Voor 24% gewijzigd door Basekid op 18-06-2020 13:54 ]
De cijfers over de afgelopen maanden zijn natuurlijk redelijk voorspelbaar.Indoubt schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:46:
[...]
FF wachten nog, de cijfers schijnen wat achter te lopen
Dat is wat @Strangelove ook probeert te zeggen; er is voor de Britten geen voelbare één-op-één relatie tussen het Brexit-proces en economische achteruitgang.
De Corona klap die nu komt is ideaal om flink wat Brexit puinhopen te begraven. Sterker, de komende 2 jaar zullen door het terugveer effect de economische cijfers bovengemiddeld goed zijn. En wanneer is de definitieve Brexit ook al weer een feit?
Statistiek is leuk, maar de mensen die hun baan kwijt zijn hebben daar niks aan. Ik weet ook niet zo goed wat je nou wilt met een willekeurig grafiekje neerplempen? Dat de werkeloosheid nog niet massaal is gestegen? Ja en? Nogmaals de mensen die al hun baan kwijt zijn door de Brexit hebben daar helemaal niks aan. Dat je het niet meteen in de grafieken terug ziet? Ja en? Ik beweer niet dat er massale ontslagen zijn. Er werd beweert dat de gemiddelde brit er niet zoveel van merkt tot nu toe. Mijn argument daar tegenover is dat er al wel ettelijke duizenden hun baan kwijt zijn en dat het voor deze mensen dus wel erg voelbaar is. Dat je vervolgens met een grafiekje van heel de werkeloosheid in Engeland komt slaat de plank wel erg mis.alexbl69 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:23:
[...]
Weet niet of dat zo'n sterk argument is.
[Afbeelding]
Het is absoluut niet mijn bedoeling om de ellende van duizenden mensen die werkeloos zijn geraakt te bagatelliseren. Noch is het mijn bedoeling om de negatieve effecten van het Brexit proces proberen te verdoezelen.Postius schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:09:
[...]
Statistiek is leuk, maar de mensen die hun baan kwijt zijn hebben daar niks aan. Ik weet ook niet zo goed wat je nou wilt met een willekeurig grafiekje neerplempen? Dat de werkeloosheid nog niet massaal is gestegen? Ja en? Nogmaals de mensen die al hun baan kwijt zijn door de Brexit hebben daar helemaal niks aan. Dat je het niet meteen in de grafieken terug ziet? Ja en? Ik beweer niet dat er massale ontslagen zijn. Er werd beweert dat de gemiddelde brit er niet zoveel van merkt tot nu toe. Mijn argument daar tegenover is dat er al wel ettelijke duizenden hun baan kwijt zijn en dat het voor deze mensen dus wel erg voelbaar is. Dat je vervolgens met een grafiekje van heel de werkeloosheid in Engeland komt slaat de plank wel erg mis.
Het enige dat ik wil is verklaren waarom er in het VK nog geen enkele vorm van Brexit-remorse zichtbaar is. Zoals eerder aangegeven dateren de berichten over acute schade's van tientallen of honderden miljarden al van vlak na de Brexit, maar de gemiddelde Brit merkt er nog niet bijster veel van.
Uiteraard zijn er duizenden mensen die al wel geconfronteerd zijn met de kwalijke gevolgen ervan, maar dat is maar een miniem percentage van het geheel. En heeft dus geen invloed op de beeldvorming.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Uit de grafiek volgt dat Brexit nog niet heeft gezorgd voor een stijgende werkloosheid. Sterker nog, de werkloosheid is alleen maar gedaald. Sinds het Brexit-referendum zijn er dus duizenden mensen minder werkloos geraakt.Postius schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:09:
[...]
Statistiek is leuk, maar de mensen die hun baan kwijt zijn hebben daar niks aan. Ik weet ook niet zo goed wat je nou wilt met een willekeurig grafiekje neerplempen? Dat de werkeloosheid nog niet massaal is gestegen? Ja en? Nogmaals de mensen die al hun baan kwijt zijn door de Brexit hebben daar helemaal niks aan. Dat je het niet meteen in de grafieken terug ziet? Ja en? Ik beweer niet dat er massale ontslagen zijn. Er werd beweert dat de gemiddelde brit er niet zoveel van merkt tot nu toe. Mijn argument daar tegenover is dat er al wel ettelijke duizenden hun baan kwijt zijn en dat het voor deze mensen dus wel erg voelbaar is. Dat je vervolgens met een grafiekje van heel de werkeloosheid in Engeland komt slaat de plank wel erg mis.
Ik wil daarbij geen oorzakelijk verband suggereren, en misschien was de werkloosheid zonder Brexit nog wel verder gedaald, maar je kunt dus niet zeggen dat Brexit werkloosheid veroorzaakt (op niveau van de totale bevolking).
Doet uiteraard niets af aan het leed van mensen die wel hun baan kwijt zijn geraakt, al dan niet veroorzaakt door Brexit.
De werkloosheid die nu tijdelijk is door het coronavirus, wordt in 2021 definitief. Brexit-politici zullen dan het verhaaltje verkopen, dat de werkloosheid helemaal niet omhoog gaat.
Dit, plus dat een hoop van de stagnatie bij grote groepen van de bevolking mogelijk niet in de cijfers terugkomt omdat ze op de pof leven. Er wordt dus consumptief geleend.Plasma_Wolf schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:56:
De werkloosheid die nu tijdelijk is door het coronavirus, wordt in 2021 definitief. Brexit-politici zullen dan het verhaaltje verkopen, dat de werkloosheid helemaal niet omhoog gaat.
Gedeeltelijk offtopic: Deze week is Fantoomgroei (ISBN 9789047013242) uitgekomen. Heel leesbare samenvatting van de ongelijke verdeling van welvaartsgroei sinds 1982. Aanrader, ook in de context van dit topic.
Hele mooie timing met het bezoek van Macron in het VK
https://www.theguardian.c...a5a7b#liveblog-navigation
Senior EU figures have poured cold water over Boris Johnson’s hopes of securing a Brexit deal over the summer.
France’s Europe minister, Amélie de Montchalin, told Europe I radio on Friday: “We will not yield to this deadline pressure, this final sprint that Britain wants to impose on us in the hope we will cave in. We do not want a deal for the sake of having a deal.”
After meeting EU leaders on Monday, the prime minister said there was “no reason why we shouldn’t get this done in July”. Senior EU diplomats, however, have cast doubt on No 10’s hopes of securing an outline deal in the summer. “We don’t expect negotiations to really get off the ground before the beginning of September and also only if we see that the United Kingdom will go towards a more realistic approach,” said a senior EU diplomat from a traditional British ally.
Brussels insiders are also seeking to play down expectations that the German chancellor, Angela Merkel, will broker a deal in the autumn.
The sceptical approach to the No 10 timetable is matched in the European parliament, which voted on Thursday by a large majority in favour of a tough negotiating position.
David McAllister, the German MEP, who chairs the EU-UK co-ordination group, said: “If the UK now definitely doesn’t want to extend the transition period we need a ready legal text by 31 October so we’d better get cracking.”
The German MEP sat in on EU leaders meeting with the PM on Monday, when Johnson urged the group to “put a tiger in the tank” of stalled talks. EU officials and MEPs have said they are ready to intensify talks, but not at any price.
McAllister said: We’ve got four months and a couple of days left so let’s go let’s put some tiger in the tank, but indeed we need to know in which direction the car will drive.
https://www.bol.com/nl/p/fantoomgroei/9200000124401692/ is inderdaad een goede leestip. Zo'n beetje de Nederlandse versie van https://wtfhappenedin1971.com/ Ik moet wel zeggen, de publicatie had meer effectief kunnen zijn, verklaarbare keuzes in focus en taal maar dat is wel een dingetje. Wil je dit soort uitdagingen echt in bewustzijnsprocessen ankeren moet je je eigenlijk bedienen van frames, memes en taal zoals aanwezig in die segmenten waar de problematiek juist gefaciliteerd wordt. Goed zichtbaar in de podcasts.theturtle schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:38:
[...]
Dit, plus dat een hoop van de stagnatie bij grote groepen van de bevolking mogelijk niet in de cijfers terugkomt omdat ze op de pof leven. Er wordt dus consumptief geleend.
Gedeeltelijk offtopic: Deze week is Fantoomgroei (ISBN 9789047013242) uitgekomen. Heel leesbare samenvatting van de ongelijke verdeling van welvaartsgroei sinds 1982. Aanrader, ook in de context van dit topic.
Het wordt wel in politieke zin niet echt positief ontvangen ... Wat ook verklaarbaar is. Niet omdat het aan heilige huisjes raakt, maar omdat volstrekt geen resonantie is met het idee van toetsing van het aanwezige model en de aanwezige aangeleerde kaders.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Niemand verplicht je om bepaalde reacties te lezen. We gaan hier alleen dus niet elkaar de maat nemen over taalgebruik.Virtuozzo schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:16:
[...]
https://www.bol.com/nl/p/fantoomgroei/9200000124401692/ is inderdaad een goede leestip. Zo'n beetje de Nederlandse versie van https://wtfhappenedin1971.com/ Ik moet wel zeggen, de publicatie had meer effectief kunnen zijn, verklaarbare keuzes in focus en taal maar dat is wel een dingetje.
[ Voor 35% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-06-2020 00:07 ]
++++++++++++
De geweldige deal die het VK met Nieuw Zeeland heeft gesloten krijgt mogelijk een staartje. In het VK is men bijzonder trots op de deal die volgens de Britten aangeeft dat het VK zelfstandig vrijhandelsverdragen kan sluiten. Inmiddels is wel duidelijk geworden dat dit handelsverdrag niet veel inhoud heeft een een flinke kans herbergt dat het VK er slechter afkomt als zonder handelsverdrag. Er waren 2 scenario's, 1: het VK heeft een groei van 0,0 tot 0,1 door dit verdrag en 2: het VK heeft -0,1 tot 0,0 % groei door dit verdrag. Inmiddels is de kritiek dat scenarion 1 bijna geen kans maakt en dat dit handelsverdrag dus leidt tot een krimp. Op de hoezee verhalen is inmiddels veel kritiek.
===========
Nog een leuke blog gevonden met een analyse van de Brexit tot en met vandaag van Chris Grey
https://chrisgreybrexitbl...thing-to-see-here_19.html
Deze analist schijnt al eerdere heldere analyses gemaakt te hebben van de Brexit maar ik kende hem niet. Vooral de paragraaf "a glimmer of realism" vindt ik helder geschreven. Uitspraken van de regering worden aaneengeregen met de bijbehorende feiten, voor zover die zich hebben voorgedaan.
Een kleine greep uit de blog:
For as the very first Brexit White Paper helpfully – but, alas, too late - explained, Britain had always been a “sovereign country”, it just “has not always felt like that” (para 2.1 of link). The noble project of ‘national liberation’ turned out to have been based upon a massive misapprehension, akin to decapitating yourself because of having a bad hair day. As for ending the transition period regardless of the consequences, if that is a warning it would be better made to the people of the UK, who will have to suffer the most serious of them. Then again, since the Brexiters insist that no deal would be just fine for Britain, it could be asked how, exactly, it functions as a “warning” to the EU?
Klinkt alsof de Britten op hun stappen willen terugkeren onder invloed van de corona crisis waarbij ze harder geraakt worden dan het vaste land... Overigens zou Nederland 83% steun halen voor de EU, en opvallend dat Ierland de koploper is met 89% steun.
Maar het is te laat, ze zijn uit de EU en als ze iets anders willen, moeten de huidige politieke processen tot stilstand gebracht worden, en vervolgens ongedaan worden gemaakt. Een terugkeer naar de EU is nu een slogan geworden, die niets uithaalt als het volk zich niet bewust is van de schade die ze ondervinden van processen die al decennia aan de gang zijn. Met Brexit als toppunt.
Ik vermoed dat je het stuk diagonaal gelezen hebt?Malantur schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:36:
https://www.businessinsid...-want-to-rejoin-eu-2020-6
Klinkt alsof de Britten op hun stappen willen terugkeren onder invloed van de corona crisis waarbij ze harder geraakt worden dan het vaste land... Overigens zou Nederland 83% steun halen voor de EU, en opvallend dat Ierland de koploper is met 89% steun.
Heeft dus niets met corona te maken. Sterker nog, de schrijver van het stuk in je link lijkt het zelf ook nog niet helemaal te begrijpen, want de data waar zijn kop over bericht is voor zover ik kan zien in oktober 2019 al gepubliceerd, niet vandaag. Vandaag zijn er alleen 8 landen toegevoegd aan de eerder gepubliceerde dataset (Croatia, Latvia, Lithuania, Montenegro, Portugal, Slovakia, Spain and Sweden).The survey, completed in 2019 and released this week [...]
Dus dit is echt bijzonder oud nieuws, ik kan de data (datums) van het veldwerk niet meteen terugvinden, maar dat zou zomaar al een jaar geleden kunnen zijn.
Dat zou historisch zijn. of hilarisch. of beide. Of heel misschien zelfs verstandig.Malantur schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:36:
Klinkt alsof de Britten op hun stappen willen terugkeren onder invloed van de corona crisis waarbij ze harder geraakt worden dan het vaste land... <?ot>
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zou ik niet te snel zeggen. Zonder de populatie te weten waaronder het onderzoek gedaan is zegt het weinig. Eerder wat middenklasse bedrijven die nattigheid beginnen te voelen.Malantur schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:36:
Brexit is ondertussen meer een principe kwestie dan een must.
voor de vrolijke noot. Budget Galileo project oftewel weggegooid geld
https://www.theguardian.c...estment-uk-galileo-brexit
Duitsland beschouwt Brexit als secundaire prioriteit voor hun EU leiderschapsperiode
https://www.theguardian.c...-weaker-ties-to-eu-brexit
Het is de European Social Survey, dat is een prima gedegen onderzoek. Alleen dus nieuws van vorig jaar, waar BusinessInsider.fr nu probeert clicks mee te verzamelen door net te doen of het nieuws is. En gezien hoe graag mensen het lijken te willen geloven, is dat een slimme tactiek van ze.D-dark schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:57:
[...]
Zonder de populatie te weten waaronder het onderzoek gedaan is zegt het weinig.
[...]
Wat me ook opvalt: Tsjechie zit er bijna net zo in als het VK terwijl je daar weinig hoort over de EU willen verlaten.Anakha schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:04:
[...]
Het is de European Social Survey, dat is een prima gedegen onderzoek. Alleen dus nieuws van vorig jaar, waar BusinessInsider.fr nu probeert clicks mee te verzamelen door net te doen of het nieuws is. En gezien hoe graag mensen het lijken te willen geloven, is dat een slimme tactiek van ze.
Terwijl het Hongarije van EU-hater Orban nog minder mensen voor 'leave' heeft dan Nederland.
Gek eigenlijk hoe een politieke stroming het beeld zo weet te verstoren als de werkelijkheid heel anders ligt.
Ik heb het wel degelijk helemaal gelezen, maar inderdaad de redenatie fout niet ontdekt. Dit artikel was trouwens de bron van een artikel op het Belgische HLN (https://www.hln.be/buiten...n-de-eu-blijven~ac84c47d/) waar dezelfde info in verspreid werd. Even niet kritisch nagedacht dusAnakha schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:54:
[...]
Ik vermoed dat je het stuk diagonaal gelezen hebt?
[...]
Heeft dus niets met corona te maken. Sterker nog, de schrijver van het stuk in je link lijkt het zelf ook nog niet helemaal te begrijpen, want de data waar zijn kop over bericht is voor zover ik kan zien in oktober 2019 al gepubliceerd, niet vandaag. Vandaag zijn er alleen 8 landen toegevoegd aan de eerder gepubliceerde dataset (Croatia, Latvia, Lithuania, Montenegro, Portugal, Slovakia, Spain and Sweden).
Dus dit is echt bijzonder oud nieuws, ik kan de data (datums) van het veldwerk niet meteen terugvinden, maar dat zou zomaar al een jaar geleden kunnen zijn.
Maar goed, punt blijft wel dat ondertussen 57% remain stemt tegenover 35% brexit. En dat de coronacrisis er nadien nog bovenop komt..
Bron: https://www.independent.co.uk/news/uk/politics/job-interviews-british-citizens-europe-brexit-a9593066.htmlBritons being refused job interviews in Europe because of Brexit, MPs told
Loss of free movement rights means UK workers not suitable for many professional roles
Jon Stone Policy Correspondent @joncstone
3 hours ago
71 comments
British citizens living in the EU are increasingly being refused job interviews because of their impending Brexit loss of free movement rights, MPs have been told.
Representatives of British in Europe, an umbrella organisation representing the 1.2 million British people living on the continent, said the loss of rights was “already real” for many people living abroad.
[ Voor 61% gewijzigd door alienfruit op 30-06-2020 15:10 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Zelfde voor gezondheidszorg: UK ditches healthcare coverage for pensioners moving to EU after Brexit transition. Logisch maar zat pensionado's hebben voor Brexit gestemd omdat ze dachten dat het eenrichtingsverkeer zou zijn.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
je gaat nu toch niet beweren dat er geen cake is? ;Pgambieter schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:44:
Zat Britten hebben de kop in het zand gestoken, en dachten dat het eenzijdig rechtenverlies zou zijn: "minder buitenlanders, maar Britten zijn toch overal welkom?". Dat exceptionalisme zit heel diep, en nu beginnen ze het zelf te merken.
Zelfde voor gezondheidszorg: UK ditches healthcare coverage for pensioners moving to EU after Brexit transition. Logisch maar zat pensionado's hebben voor Brexit gestemd omdat ze dachten dat het eenrichtingsverkeer zou zijn.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Gaat niet gebeuren dus op 1 december krijgen ze onofficieel verlenging ofzo?
Klopt ja, die had ik ook gezien. Met een hoofdrol voor de dronken brexiteer zoonalienfruit schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:11:
Ja, er is daar een leuke Twitter thread over: https://twitter.com/archer_rs/status/1277505330885386240
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Waarschijnlijk wel.Basekid schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:42:
Vandaag blijkbaar laatste dag dat de UK officieel voor verlenging na 31 december kan aanvagen.
Gaat niet gebeuren dus op 1 december krijgen ze onofficieel verlenging ofzo?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Deze draadalienfruit schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:11:
Ja, er is daar een leuke Twitter thread over: https://twitter.com/archer_rs/status/1277505330885386240

Er wordt daar wel ergens de goede opmerking gemaakt, dat deze sukkels het slachtoffer zijn van een campagne om mensen volledig tegen hun eigen belangen in te laten stemmen. Dus in zeker zin inderdaad slachtoffers, waaronder van hun eigen domheid. Maar van de zijlijn is dat makkelijker in te zien dan wanneer je zelf het doelwit bent van dit soort manipulatie. Je hoeft overigens ook niet dom te zijn om daar in te trappen.
Hoewel dit geval extreem lijkt, zoals men opmerkt: dit exceptionalisme is niet uitzonderlijk daar, en wordt gewoon verondersteld. Ai ai ai.
Bookmarked. Volg twitter eigenlijk helemaal niet, heb ook geen twitter. Maar dit is toch wel een pareltje om te lezen.alienfruit schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:11:
Ben wel benieuwd of de zoon nu dronken van de weg word geplukt door de franse politie en vervolgens los gaat over brussel. Of boos is dat er weinig fransen engels (willen) praten.
POPCORN!!!!!
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Je kan lachen, maar ik kom varianten van dat veel en veel te vaak tegen. En dan heb ik het niet over dat type "idiot son", maar Britse NGO medewerkers, Britse gepensioneerde civil servants, Britse gepensioneerde ondernemers. Naar ik begrijp is het niet enkel een dingetje bij de outreach netwerken, maar ook bij de communicatie en documentatie centra van secties van de Europese Instellingen. Ook de Team Europe kanalen krijgen behoorlijk wat boze Britten over zich heen. Je zou je bijna afvragen waarom Britten überhaupt aan deze kant van het water met vragen komen, maar het is heel serieus een fenomeen. Ze hebben totaal geen idee totdat ze ergens tegen een lampje lopen.Wilke schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:18:
[...]
Deze draad![]()
![]()
Er wordt daar wel ergens de goede opmerking gemaakt, dat deze sukkels het slachtoffer zijn van een campagne om mensen volledig tegen hun eigen belangen in te laten stemmen. Dus in zeker zin inderdaad slachtoffers, waaronder van hun eigen domheid. Maar van de zijlijn is dat makkelijker in te zien dan wanneer je zelf het doelwit bent van dit soort manipulatie. Je hoeft overigens ook niet dom te zijn om daar in te trappen.
Hoewel dit geval extreem lijkt, zoals men opmerkt: dit exceptionalisme is niet uitzonderlijk daar, en wordt gewoon verondersteld. Ai ai ai.
Mooi voorbeeld, een Brits ondernemer die bezig is met voorbereidingen pensioen. Voornemens om in Nederland te gaan wonen. Wordt nu pas langzaam wakker bij allerlei zaken waar zijn eigen adviseurs al meer dan twee jaar voor waarschuwen. Consistent naast zich neergelegd. Want hij volgde advies en perspectief van zijn zakelijke en politieke contacten. Nu is hij boos.
Ander voorbeeld, een oud werknemer die als Brit ooit terug ging naar het VK en daar ging werken, zijn opbouw had, die uiteindelijk externaliseerde naar Spanje waar hij voornemens was om met pensioen te gaan. Huisje gekocht, alles overgeheveld. Sinds kort is het bij hem eindelijk aangekomen dat de compensatieregeling voor medische kosten komt te vervallen. Hij is inmiddels in alle staten, heeft uit laten rekenen waar hij aan toe is. En dat komt er op neer dat hij naar het VK terug zal moeten. Nu is hij boos.
Beide zijn fervente voorstanders van Brexit.
Well, cry me a river.gambieter schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:44:
Logisch maar zat pensionado's hebben voor Brexit gestemd omdat ze dachten dat het eenrichtingsverkeer zou zijn.
Het is wel wrang voor remain stemmers die altijd al werkzaam waren op het continent.
Of remain stemmers die de UK dachten te ontvluchten.
Maar goed, ik ken er ook die zich hebben nationaliseren tot NL, al gooi je begrijp ik daar wel eea mee weg.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Nu het begint door te dringen dat de pensionado's in de problemen komen met hun NHS in het buitenland kan er heel serieus een trend ontstaan. Flinke stukken van die expats gaan in de problemen komen. En dat is niet enkel een verzekeringskwestie, het onderwerp van Brits pensioenstelsel e.d. wordt ook een onderwerp.P.O. Box schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:51:
Betekent dit dat er nu talloze leuke huisjes voor een spotprijsje vrij komen aan de Costa's en Riviera? asking for a friend
Wat gooien ze weg? Bepaalde rechten in het VK omdat ze dan geen brits staatsburger meer zijn (ten minste, daar ga ik vanuit omdat NL eist dat je je oude natioanliteit opgeeft maar daar zijn zoveel uiitzonderingen op dat ik geen idee heb hoe dat zit voor mensen uit het VK)mekkieboek schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:11:
[...]
Maar goed, ik ken er ook die zich hebben nationaliseren tot NL, al gooi je begrijp ik daar wel eea mee weg.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Maargoed dit zijn natuurlijk ook wel bij uitstek de mensen die verder kijken dan de Daily Mail lang is.
Vanavond dus in ieder geval voor Nederlanders in het VK goed nieuws: afstand doen van Nederlandse nationaliteit niet langer nodig als je Brit wordt om in het VK (bij je gezin, presumably) te kunnen blijven.gws24 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:45:
[...]
Wat gooien ze weg? Bepaalde rechten in het VK omdat ze dan geen brits staatsburger meer zijn (ten minste, daar ga ik vanuit omdat NL eist dat je je oude natioanliteit opgeeft maar daar zijn zoveel uiitzonderingen op dat ik geen idee heb hoe dat zit voor mensen uit het VK)
En leuk om naast de reguliere grote publicaties ook de Yorkshire Bylines - "the voice of ordinary Yorkshire men and women" - eens langs te laten komen met nieuws over de post-brexitwereld.
[Edit: verkeerde artikel in link].
[ Voor 6% gewijzigd door theturtle op 30-06-2020 21:20 ]
Aanspraak op opgebouwde rechten voor de jaren die je gewerkt hebt in het VK. Ik zou de details moeten navragen. Maar het gaat dus om geld.gws24 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:45:
Wat gooien ze weg?
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
[ Voor 28% gewijzigd door alienfruit op 01-07-2020 00:40 ]
Anoniem: 39993
Die kans zit er dus inderdaad wel in. Die pensionado's maakten volop gebruik van het vrije verkeer om (semi) permanent in hun vakantiehuisje te kunnen verblijven. Nu dat vrije verkeer wegvalt, worden die ineens geconfronteerd met allerlei regels en visumprocedures om nog een beetje leuk gebruik te kunnen maken van hun huisje daar.P.O. Box schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:51:
Betekent dit dat er nu talloze leuke huisjes voor een spotprijsje vrij komen aan de Costa's en Riviera? asking for a friend
De verontwaardiging bij sommige Britten over het niet bestaan van hun "more equal" status is overigens wel weer typerend. De rest van de wereld heeft weer iets om bij te grinniken.
En pa ziet de bui al hangen.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 01-07-2020 07:33 ]
Een jaar of wat geleden was er ook al een TV reportage hier met zo'n Brits koppel in Spanje. Ik heb een beetje hetzelfde als wanneer ik een misdaadserie kijk: geen enkel medelijden, ze kunnen immers weten wat ze aan het doen zijn. De enige verklaring dat ze dat kennelijk niet doen is domheid, en teveel ego om dat feit eerlijk te overwegen.alienfruit schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:11:
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Nee, dat wil het VK niet. Het blijft een zero-sum aanpak waarbij het VK de dreiging van economische zelfmoord denkt te kunnen gebruiken om concessies af te dwingen. Het electoraat en de politiek verdienen elkaar: idioten van hier tot gunder.alienfruit schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:46:
Het is duidelijk dat VK de overgangsperiode wil verlengen. Ik vraag mij af hoe lang de EU nog will doorgaan met onderhandelen. Zouden ze een laatste datum hebben om daar na de handdoek in de ring te gooien?
(en daar zijn niet alleen de Tories schuldig, Labour met de Corbyn stompzinnigheid was een belangrijke bijdrage, en de LibDems hadden last van hoogmoed)
Waar blijkt dat uit? Dacht dat Johnson er klip en klaar over is geweest.alienfruit schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:46:
Het is duidelijk dat VK de overgangsperiode wil verlengen. Ik vraag mij af hoe lang de EU nog will doorgaan met onderhandelen. Zouden ze een laatste datum hebben om daar na de handdoek in de ring te gooien?
Permanent. De EU is permanent met iedereen in onderhandeling. Met de Zwitsers over aanpassingen in de verdragen; met Rusland/Oekraïne over de oostgrens; met Afrikaanse landen over migratieproblematiek; met Australië, Nieuw Zeeland, China, Japan etc. over handel. Het houdt nooit op.alienfruit schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:34:
Sorry, ik bedoelde niet verlengen. De vraag is nu hoe lang de EU door wil gaan met onderhandelen?
Dat snappen de brexiteers alleen niet.
Aangezien Johnson graag de nieuwe Churchill (of momenteel FD Roosevelt) wil zijn, is deze uit PrivateEye erg leuk:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iFQ11XiOIgh7jpEX99koUxlt.jpg?f=user_large)
Met de laatste posts begin ik te vermoeden dat hij het uit zijn grote duim zuigt. Blijkbaar zijn er ook twijfels over de profielfoto als ik sommige reacties van mensen lees.alienfruit schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:11:
Zelfs als parodie is het pijnlijk overeenkomstig de realiteit. Laat ik het zo zeggen, met wat ik meekrijg en wat in toenemende mate binnenkomt elders is de werkelijkheid inmiddels een monty python uitzending die niet ophoudt en waar het script van stupiditeit achter de werkelijkheid aanloopt.Pompi schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:25:
[...]
Met de laatste posts begin ik te vermoeden dat hij het uit zijn grote duim zuigt. Blijkbaar zijn er ook twijfels over de profielfoto als ik sommige reacties van mensen lees.
Een stafmedewerker zit in een tafelronde waar vertegenwoordiging van Britse organisatie van werkgevers onderdeel van uitmaken. Als je de notulen van de gespreksrondes leest is de eerste gedachte de vraag of je in een uitzending van comedy central zit. De tweede gedachte is uitermate ontluisterend, immers al die ridicule uitingen zijn volstrekt serieus. Bij de derde gedachte zit je te zoeken naar Merlijn om het VK verder in zee te laten duwen richting de nevelen van Avalon want dergelijke mentaliteit is een risico voor de collectieve menselijke gezondheid en welke vorm van quarantaine dan ook is wel heel erg verleidelijk.
En ja, daar zitten ook momenten bij van aanvraag revisie documentatie om "Europese" eenheden om te zetten naar die van "the Empire".
En ja, het is zelfs zo erg dat in gesprekken waar men weet dat genotuleerd en gerapporteerd wordt men op bijzonder amateuristische wijze het ene moment met omkoop aan komt het zetten en het volgende met verwijzingen naar speciale persoonlijke relatie met deze of gene PMC, inlichtingen- of veiligheidsdienst met backing van MP zus of zo.
En dit alles van hoogopgeleide ondernemende mensen. Het Eton syndroom is bij lange na niet genoeg om de stupiditeiten te verklaren.
Dat neemt niet weg dat het een dynamiek aan het worden is die op bijzonder wijze met slechts lage drempels niet enkel behoorlijk verstorende uitwerkingen kan hebben, maar ook ronduit gevaarlijk kan worden voor Internationale Betrekkingen. Het risico van aan het VK interne rimpeleffecten is gezien de zwakte van Downing Street en het van voorheen gedegen civil service losgeslagen Westminster ook reëel. De traditionele punten van IB niet onderhevig aan de willekeur van politiek of opinie zijn of dermate uit het lood geslagen dat ze het surrealisme volgen, of ontkoppeld zijn geraakt dan wel geworden van hun reguliere mechanismen voor invloed. Daarmee is de koers in het VK iets wat bepaald wordt door de dominante mentaliteit, en al is de focus daarvan samengesteld, het dominante is volledig zero sum.
En dat baart zorgen. Dit is dan ook een van de redenen waarom de EU vanuit aanwezige opdracht er alles aan gelegen is om de kwestie en alle ontwikkelingen in continuïteit van processen te binden. Dit is niet enkel vanuit perspectief op handelsrelaties, financiële en andere belangen. Dit is ook omdat we niet anders kunnen dan erkennen dat het VK inherent instabiel is voor koersbepaling. Hier zit een stuk institutioneel en maatschappelijk geheugen, landen kunnen net zo losgaan als mensen wanneer ze in geloof of emotie doorslaan als wanneer ze van hun fundamenten loskomen.
Voor Nederlandse ondernemers is de omgang met Brexit niet enkel een kwestie van aanpassing aan procedures. Het is ook het zorgvuldig zijn in redundantie bij zakelijke processen. De traditionele ankers en mechanismen die activiteit en stroom voorheen garandeerden in kaders en ruimte voor vertrouwen zijn losgeslagen. Men moet heel serieus rekening houden met de onderliggende verschuivingen in mentaliteit, de aanname van reguliere kaders van zaken doen is niet langer gefundeerd. Waar men handelsrelatie heeft zal men echt heel consistent moeten investeren in behoud van overwicht.
laatste bericht 1 uur geleden was dat hij bergen hack pogingen zag. Allerlei DM van brexiters die hem en zijn vrouw bedreigen.alienfruit schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:11:
30m geleden was het account er nog wel, maar de thread niet meer, en nu is zijn account verwijderd lijkt het wel.
Denk dat hij op heel veel teentjes heeft getrapt, en mensen niet blij waren

Binnenkort zal er vast wel een nieuwe attractie zijn op dat eiland. Allemaal mensen die met hun hoofd vast zitten in de grond en niet meer los komen
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Ahhh dat verklaard waarom ik het opeens niet meer kon vinden, wou even kijken wat er in de tussentijd was gebeurd nadat vanochtend de "zoon" op de trein was gestapt.-PassY- schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:35:
[...]
laatste bericht 1 uur geleden was dat hij bergen hack pogingen zag. Allerlei DM van brexiters die hem en zijn vrouw bedreigen.
30m geleden was het account er nog wel, maar de thread niet meer, en nu is zijn account verwijderd lijkt het wel.
Dat geloof ik graag, was meer richting het stukje over de advocaat die niet op skype wou en alleen via de telefoon wou praten. De manier waarop hij het meldde leek het net alsof hij het extra overdreven wou maken. Daarvoor twijfelde ik ook niet echt, maar dat was beetje over the top.Virtuozzo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:51:
[...]
Zelfs als parodie is het pijnlijk overeenkomstig de realiteit. Laat ik het zo zeggen, met wat ik meekrijg en wat in toenemende mate binnenkomt elders is de werkelijkheid inmiddels een monty python uitzending die niet ophoudt en waar het script van stupiditeit achter de werkelijkheid aanloopt.
[ Voor 39% gewijzigd door Pompi op 02-07-2020 13:41 ]
Ik had deze gevonden.alienfruit schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:46:
Erg jammer, ik wilde net het nieuws van vandaag lezen tijdens mijn lunch break!
https://threadreaderapp.com/thread/1277505330885386240.html
Daar staat alles tot zijn laatste tweet op.
Als ik het nieuws lees is dat niet omdat het zo succesvol was maar zijn er nog grote verschillen. waarom er dan niet wordt doorgesproken is mij onduidelijk.
Het lijkt me dat we weer een stapje dichterbij no-deal zijn. Ook Frost, de hoofdonderhandelaar, krijgt binnenkort een nieuwe functie.
Niet vreemd. Dit is nog steeds de stand van het VK dat men zoveel mogelijk toegang tot de gemeenschappelijke markt wil hebben met maximale vrijheid om aftewijken van gemeenschappelijke standaarden. Dat was een van de kern pilaren zogezegdIndoubt schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:53:
Blijkbaar zijn de gesprekken over de Brexit vandaag beëindigd terwijl er morgen ook gesprekken op het programma stonden.
Als ik het nieuws lees is dat niet omdat het zo succesvol was maar zijn er nog grote verschillen. waarom er dan niet wordt doorgesproken is mij onduidelijk.
Het lijkt me dat we weer een stapje dichterbij no-deal zijn. Ook Frost, de hoofdonderhandelaar, krijgt binnenkort een nieuwe functie.
Die 2 standpunten hebben als resultaat dat ze onverenigbaar zijn met wat de EU kan bieden.
Dat alles vanuit het aloude perspectief dat als je maar lang genoeg en hardkoppig ergens tegenin gaat de andere partij (lees de regeringsleiders van de landen in de EU) ooit moeten gaan toegeven.
Probleem alleen is dat zo'n tactiek vereist dat je minimaal gelijk bent en idealiter van hogere standing.
Heb je een tegenpartij zoals de EU welke ook een No Deal kan opvangen dan werkt het niet.
Daarnaast begint men nu in The City ook langzaam de gevolgen te zien.
https://www.theguardian.c...longing-citys-uncertainty
Britain and Brussels have each accused the other of holding up a decision on the City of London’s ability to do business in EU markets from next year, prolonging the financial services’ state of uncertainty about the future.
Both parties had agreed to complete assessments of the other’s regulatory regimes for financial services by Tuesday 30 June, with the expectation that they would deemed “equivalent”, allowing business to continue in the new year.
With the deadline for an equivalence decision likely to be missed, the financial sectors on both sides have been left in the dark about the future terms of business, and the European commission and the UK government have blamed each other for the delay.
Dat is iets waarvan de EU weet dat de druk daarvan naarmate de onderhandelingen vorderen alleen maar meer worden. En nog belangrijker men ziet dat ook als een essentiëel onderdeel van een totaalpakket.
Is zelfs een mooi onderdeel van de reeds eerder opgestelde noodmaatergelen. Dat voor een half jaar er eenzijdig acceptatie gegeven kan worden met vanuit de EU elke dag opzegbaar.
[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 03-07-2020 01:15 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Europees perspectief: alles is altijd een proces. Ook wanneer de ander van de rotsen springt. Daarbij, er zijn grotere kwesties dan een instabiele Britse regering.Indoubt schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:53:
Blijkbaar zijn de gesprekken over de Brexit vandaag beëindigd terwijl er morgen ook gesprekken op het programma stonden.
Frost is trouwens al heel lang aan het jammeren dat hij weg wil springen. Is wat hij trouwens altijd doet, theater in ruil voor. In dit geval peerage & position. Hij ziet het als compensatie voor een opdracht die hij niet uit mocht voeren maar wel in beeld moest brengen.
Het meest frappante is eigenlijk dat Downing Street daadwerkelijk gelooft dat de aankondiging van het vertrek van Frost een magisch krachtig signaal is. We're so serious! In de realpolitik van IB is het een zwaktebod. Het was al lang duidelijk dat men geen enkel voornemen had, om dat de weinige opbouw die er was te ondermijnen door het hoofd weg te halen is hun probleem.
Wat je "grote verschillen" noemt, vrij vertaald: de Britten hebben nog geen enkele keer zelfs maar hun eigen huiswerk gedaan. Tja, dan ontstaat afstand.
Op dit moment wel, 100% gebaseerd op EU normen en het Europese Hof van Justitie als ultieme arbiter.franssie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 00:25:
@D-dark wel geinig dat het UK vindt dat hun huidige 'regulatory framework' etc hetzelfde is - nogal wiedus want gebaseerd op EU derectives, maar verbaasd zijn dat de EU verder dan de huidige schaduw kijkt.
Maar voor dit soort overeenkomsten is het belangrijk om te weten waarvandaan je vertrekt, wat de doelstellingen zijn op middellange en lange termijn. Dat bepaald de gehele scope van wat acceptabel is.
Vooral op financiële dienstverlening kan je als EU niet accepteren dat je een buitenlandse dienstverlener hebt waar je 0% controle op langere termijn over hebt. Als VK welke het Europese hof niet wil accepteren wordt je dan geacht om een reëel waterdicht tegenbod te doen van een alternatief welke in de praktijk identiek is.
Alleen dat bestaat niet zoals men nu ondervind.
Ga je verder kijken dan blijft het idee om de EU te dwingen met boterzachte toezeggingen maar Ja te zeggen met het idee we gaan niet ver afwijken. Dan in de toekomst grote wijzigingen met de slimme Brexit VK welke de EU te slim af is geweest.

Politiek gezien is het overduidelijk dat men zich niet gecommitteerd voelt aan wat er eerder beloofd is door een eerdere regering. Nieuwe verkiezingen dus nieuw mandaat zogezegd.
Ach ja laat maar gaan hoor is enkel het hoofdkantoor, daar heb je als samenleving heel weinig aan.alienfruit schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:43:
Blijkbaar heeft Shell ook plannen om naar UK te vertrekken qua hoofdkantoor. Omdat de aandeelhouders een beetje belasting moeten betalen. Zou mooi zijn als eens belasting betaalde als alle andere bedrijven zonder de geheime rulings etc
Er wordt in het AD artikel gesproken van 10.000 banen bij shell in NL en de hoeveelheden opslag van brandstof. Maar dat heeft weinig te maken met het hoofdkantoor en dat zal echt niet allemaal verdwijnen.
Tenzij ze ergens anders beter voorzieningen vinden en beter personeel voor veel minder geld. En als dat zo is dan hebben ze gelijk dat ze volledig vertrekken imo.
Er wordt echt niet zomaar een verhuizing gedaan omdat aandeelhouders belasting moeten betalen dat is weer zo'n Henk & Ingrid non argument wat echt nergens over gaat.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
De raffinaderijen en gasterminals (met de meest waardevolle banen) zullen in de single market blijven, verwacht ik.
Als het een soort loophole gaat worden, dan verwacht ik ergens wel dat de EU ook wat extra regeltjes gaat invoeren voor bedrijven die denken gunstig uit te zijn door op papier te verhuizen naar het VK.Proton_ schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:01:
Brexit-dividend. Daar zit nu een makkelijk chantabele overheid, verlegen om successen, met een track record van easy deals.
De raffinaderijen en gasterminals (met de meest waardevolle banen) zullen in de single market blijven, verwacht ik.
Dit dus.
Ja. Moet Den Haag wel geen problemen gaan maken.FunkyTrip schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:15:
[...]
Als het een soort loophole gaat worden, dan verwacht ik ergens wel dat de EU ook wat extra regeltjes gaat invoeren voor bedrijven die denken gunstig uit te zijn door op papier te verhuizen naar het VK.
Die brievenbusjes moeten dan ook weg jaVirtuozzo schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:39:
[...]
Ja. Moet Den Haag wel geen problemen gaan maken.
Dit dus.
[ Voor 24% gewijzigd door SkiFan op 05-07-2020 22:01 ]
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Dat is wel de meest waarschijnlijke kandidaat om problemen te maken.Virtuozzo schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:39:
[...]
Ja. Moet Den Haag wel geen problemen gaan maken.
Maar of dat verstandig is betwijfel ik. Italië en Spanje zijn dan zeker bereid om er met gestrekt been in te gaan als vergelding voor de voorwaarden van het noodfonds.
Ander punt is dat we op een ommekeer komen voor hoever je (zeer) grote bedrijven uitzonderingen moet toestaan. Straks kom je op het punt dat je ze moet gaan betalen om arbeidsplaatsen te scheppen i.p.v. belasting te betalen.
De vraag is ook of het belastingvoordeel van de grote bedrijven, op een andere manier ingezet niet meer banen oplevert. Zoals @Virtuozzo ook al aangaf.D-dark schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:46:
Ander punt is dat we op een ommekeer komen voor hoever je (zeer) grote bedrijven uitzonderingen moet toestaan. Straks kom je op het punt dat je ze moet gaan betalen om arbeidsplaatsen te scheppen i.p.v. belasting te betalen.
Dat is geen vraag... dat is een zekerheid...Cyberpope schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:50:
[...]
De vraag is ook of het belastingvoordeel van de grote bedrijven, op een andere manier ingezet niet meer banen oplevert. Zoals @Virtuozzo ook al aangaf.
https://www.theguardian.c...-world-trade-organization
Of meneer Fox daar de beste keus voor is....ik hoop niet dat hij veel stemmen krijgt...Liam Fox, Britain’s former international trade secretary, will be nominated by the UK to be the next head of the World Trade Organization (WTO), the government’s Department for International Trade has confirmed.
Computer says no
Ze zijn straks toch helemaal geen lid meer van de WTO? Ze moeten, als ik 't goed begrepen heb, opnieuw lidmaatschap aanvragen, want nu zijn ze via de EU lidMeekoh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:06:
De britten zijn zo te zien ook op zoek naar invloed binnen de WTO:
[...]
Of meneer Fox daar de beste keus voor is....ik hoop niet dat hij veel stemmen krijgt...
Ze moeten in ieder geval een flink deel heronderhandelen, en dan wordt het natuurlijk leuk om te zien hoe bijvoorbeeld Spanje (Gibraltar) en Argentinië (Falkland) zich opstellen aangezien zij een veto hebben.rik86 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:44:
[...]
Ze zijn straks toch helemaal geen lid meer van de WTO? Ze moeten, als ik 't goed begrepen heb, opnieuw lidmaatschap aanvragen, want nu zijn ze via de EU lid
Totaal niet. Hij is hoogst incapabel.Meekoh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:06:
De britten zijn zo te zien ook op zoek naar invloed binnen de WTO:
[...]
Of meneer Fox daar de beste keus voor is....ik hoop niet dat hij veel stemmen krijgt...
Meer een politieke voordracht waarvan iedereen weet dat het kansloos is daar hij nooit de steun van de Eu krijgt.
Het lijkt erop dat Johnson voor de harde brexit gaat, ik ben benieuwd in welke mate de UK 'klaar is voor een harde brexit'. Volgens mij vergissen ze zich wel in een aantal dingen. Zouden ze echt zo'n bord voor hun kop hebben?De Britse premier Boris Johnson heeft de Duitse bondskanselier Angela Merkel dinsdag gewaarschuwd dat Groot-Brittannië geen handelsdeal met de Europese Unie zal sluiten als Brussel niet bereid is tot compromissen. Dat meldt persbureau Bloomberg woensdag. Johnson zei tegen Merkel dat Groot-Brittannië klaar is voor een harde brexit.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Leuk dat er nog steeds gedaan wordt alsof de brexit een ramp is voor deze bedrijven, terwijl ze de tegengestelde richting kiezen wat van te voren werd gedacht. Nederland rekende zich rijk, en de zuidas zou overspoeld worden met vertrekken uit het VK.. maar daar gaan onze pareltjesSkiFan schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:55:
Mogen ze wel opschieten, over 4,5 maand is er een harde Brexit, en dan is het schluss met vrijheid van kapitaal. Dan kan het verhuizen van je hoofdkantoor wel eens bijzonder duur worden, als het überhaupt gaat lukken. Wat dat betreft kan Unilever zichzelf wel eens in een ongewenste hoek geparkeerd hebben.
Dat niet. Men heeft te hoog ingezet waardoor elk mogelijk compromis neerkomt op een vernedering.Nox schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:44:
https://nieuws.nl/economi...merkel-voor-harde-brexit/
[...]
Het lijkt erop dat Johnson voor de harde brexit gaat, ik ben benieuwd in welke mate de UK 'klaar is voor een harde brexit'. Volgens mij vergissen ze zich wel in een aantal dingen. Zouden ze echt zo'n bord voor hun kop hebben?
Enige optie is dan voor een harde Brexit gaan en er het beste van hopen.
Alle problemen zijn dan de schuld van de EU, rest van de wereld, Remainers en het bedrijfsleven welke niet de kansen pakt.
Concrete voorbeelden? De verhuizing van Unilever is vooral een papieren aangelegenheid en zal de werkgelegenheid weinig beïnvloeden.Montaner schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:49:
[...]
Leuk dat er nog steeds gedaan wordt alsof de brexit een ramp is voor deze bedrijven, terwijl ze de tegengestelde richting kiezen wat van te voren werd gedacht. Nederland rekende zich rijk, en de zuidas zou overspoeld worden met vertrekken uit het VK.. maar daar gaan onze pareltjes![]()
.
Shell moet ik nog zien. Die zijn organisatorisch deeply rooted in Nederland met tienduizenden werknemers in Den Haag, Amsterdam en Assen.
Verder heb ik weinig aansprekende voorbeelden gezien. Ik denk dat een hoop bedrijven sowieso afwachten wat er gaat gebeuren en dan hun plan pas trekken.
Het belooft in ieder geval wel een mooie soap te worden. Hoe het de schuld van de EU moet zijn weet ik nog net even niet, maar ik gok dat ook de leavers zo'n bord voor hun kop hebben dat ze het nog geloven ook.D-dark schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:50:
[...]
Dat niet. Men heeft te hoog ingezet waardoor elk mogelijk compromis neerkomt op een vernedering.
Enige optie is dan voor een harde Brexit gaan en er het beste van hopen.
Alle problemen zijn dan de schuld van de EU, rest van de wereld, Remainers en het bedrijfsleven welke niet de kansen pakt.
Is er iemand in het VK overigens bekend met hoe de pers dit daar framet? Is het daar ook 'De EU wil geen compromis sluiten'? Of wordt daar ook het andere verhaal verteld?
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Beide opties zijn waar. Een groot gedeelte van de Engelse pers is in handen van het groot kapitaal (Rupert Murdoch) en heeft zijn kapitaal verdiend met onwaarheden en roddels verspreiden. (zoek maar eens op Boris Johnson als EU correspondent).Nox schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:55:
[...]
Is er iemand in het VK overigens bekend met hoe de pers dit daar framet? Is het daar ook 'De EU wil geen compromis sluiten'? Of wordt daar ook het andere verhaal verteld?
Een gevolg hiervan was dat ook instituten zoals de BBC ongebiaseerd over Brexit moesten rapporteren. Zowel het Remain kamp als Leave kamp gelijke aandacht geven. Te diep onderzoeken of iets wel klopt werd als politiek incorrect gezien en van een vooringenomenheid gerapporteerd.
Voor wat correcte rapportage betreft. The Independent en The Guardian zijn daarvan voorbeelden
Andere kant. The Sun, Daily Mail om er maar 2 te noemen.
Als laatste speelt nog mee de Engelse mentaliteit van alles wat niet als winst wordt beschouwd als een verlies te zien. Gevolg van het in wezen 2 partijen stelsel waarin je regeert of niet.
Dat leid in het verlengde tot wat we nu zien. Ultrahoog inzetten en hopen dat de tegenpartij kapituleerd. Alles of niets zogezegd. Een compromis kan in die situatie nooit als winst gezien worden.
De voetafdruk van Unilever zit al best lang ergens tussen marginaal en negatief.Dr. Strangelove schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:54:
[...]
Concrete voorbeelden? De verhuizing van Unilever is vooral een papieren aangelegenheid en zal de werkgelegenheid weinig beïnvloeden.
Zeker, echter Shell zit na zowel de Amerikaanse als Russische avonturen in gevoelige positie, als onderneming zijn er kwetsbaarheden - boven op de organisatorische en de kwestie van nog steeds onveranderd onvermogen tot aanpassen bedrijfsdoelstellingen.Shell moet ik nog zien. Die zijn organisatorisch deeply rooted in Nederland met tienduizenden werknemers in Den Haag, Amsterdam en Assen.
Mijn verwachting is dat Shell heel hard gaat proberen te melken. Subtiel, waarschijnlijk zelfs buiten de ABDUP groep om, maar hard.
Bedrijven doen er verstandig aan om eens verder te kijken dan het papier. Opereren onder vermeende omstandigheden van fantastisch voorgestelde condities voor aandeelhouders en investeerders is een leuke theorie, maar de slimme ondernemer kijkt ook naar de praktische realiteit van machtsdynamiek die daarbij optreedt. Zeker wanneer er geen sprake is van voldoende schaal, gewicht of bereik om niet afhankelijk te zijn van kwetsbare positie binnen Britse juridische, bestuurlijke en zakelijke kaders.Verder heb ik weinig aansprekende voorbeelden gezien. Ik denk dat een hoop bedrijven sowieso afwachten wat er gaat gebeuren en dan hun plan pas trekken.
Er wordt op het moment flink wat verhaal gedaan voor de glorieuze toekomst van manufacturing en service facilitation in het VK, er zijn met name Nederlandse ondernemingen die er naar luisteren zonder het oor aan de grond te leggen. De rest van het continent heeft wat breder blikveld of meer gefundeerd besef van verschil tussen theorie en praktijk. Het pad van lobby voor die verhaallijnen zou mensen eigenlijk al duidelijk kunnen maken dat ze als koe aangemerkt worden, maar goed. Ondernemen kent nu eenmaal ook aansprakelijkheid voor het genomen risico, ondernemingen die niet slim genoeg zijn lopen vanzelf tegen de lamp.
Nederland blijft in een bijzondere positie zitten voor de rimpeleffecten van Brexit, hoe dan ook.
Er moet ook nog onderscheid gemaakt worden voor verwerking van beschikbare perspectieven en analyse. En daar komt precies je volgende punt op tafel.D-dark schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:06:
[...]
Beide opties zijn waar. Een groot gedeelte van de Engelse pers is in handen van het groot kapitaal (Rupert Murdoch) en heeft zijn kapitaal verdiend met onwaarheden en roddels verspreiden. (zoek maar eens op Boris Johnson als EU correspondent).
Een gevolg hiervan was dat ook instituten zoals de BBC ongebiaseerd over Brexit moesten rapporteren. Zowel het Remain kamp als Leave kamp gelijke aandacht geven. Te diep onderzoeken of iets wel klopt werd als politiek incorrect gezien en van een vooringenomenheid gerapporteerd.
Voor wat correcte rapportage betreft. The Independent en The Guardian zijn daarvan voorbeelden
Andere kant. The Sun, Daily Mail om er maar 2 te noemen.
Het zero-sum denken is problematisch. Het effect daarvan vanuit ontwikkelingen en condities is verklaarbaar, het vormt wel een risico potentieel. In algemene zin is de Britse bevolking steeds passiever in verwerking van de kwestie. De blik gaat meer naar binnen. De ruimte voor vijandsbeelden en emotionele reflexen wordt groter.Als laatste speelt nog mee de Engelse mentaliteit van alles wat niet als winst wordt beschouwd als een verlies te zien. Gevolg van het in wezen 2 partijen stelsel waarin je regeert of niet.
Dat leid in het verlengde tot wat we nu zien. Ultrahoog inzetten en hopen dat de tegenpartij kapituleerd. Alles of niets zogezegd. Een compromis kan in die situatie nooit als winst gezien worden.
Dat kan in theorie op een van twee manieren uitwerken, of de interne spanningsvelden escaleren, of er volgt een push naar compensatie daarvoor middels fixatie op externe spanningsvelden (en symbolen daarvan). Aangezien de Britse dynamiek van sociale geografie, sociaal-economische segregatie en politisering van netwerken net iets verder is dan in het Nederlandse is in die interne spanningsvelden wel een fenomeen van bijzonder effectieve beheersing en kanalisering aanwezig. Zeker, politiek is daar in volgend en niet langer conform bestel zelfstandig, maar het is wat het is. Zie bijvoorbeeld hoe ongeacht juridische en procedurele kaders én media focus een Cummings tegenwoordig elke deur open heeft, zelfs ongeacht zijn clearance, mandaat of opdracht. Als je al die indicatoren op een rij zet is er serieuze kans op een externaliseren van escalatie. Dat wil zeggen, externe spanningsvelden als motor, externe symbolen als vijandsbeelden.
Dit is niet enkel iets van groot belang in termen van Internationale Betrekkingen, soft power of verdragsspecifieke verbindingen op niveau van overheid of gelieerde organisatie. Voor een handelsland als Nederland is dit iets om uiterst serieus te nemen. Met zero-sum denken al is niet te onderhandelen, enkel te positioneren. Bij patroon van externaliseren van spanningsvelden is elke voetafdruk van hier op Britse bodem iets wat op bijzondere wijze aan niet op gekende of traditionele wijze te zekeren is.
Ik merk het aan zowel zakelijke als diplomatieke contacten. Zelfs waar men cognitief weet dat het fout zit, waar men weet dat het niet nuttig is, waar men beter weet dan de oneliners of het politieke theater, zelfs daar gaat men mee. En erger, men begint op Engelse wijze te spelen. Het is pijnlijk, zeker in historisch opzicht, en zo verklaarbaar het is vanuit allerlei domeinen van wetenschap, het is een complexe trend waar wij hier ons heel serieus bij in zullen moeten dekken. Dit is geen zaak meer van verbinden voor stabiliteit, de basisvoorwaarden voor dat draaiboek zijn volledig afwezig vanuit de diepe verschuivingen in denken, het gaat decennia duren vooraleer dat weer mogelijk is. Het is mogelijkerwijze een zaak van zekeren van verbindingen via rechtskaders en verdragsstelsels, maar de geopolitieke gedragslijnen kennen een waarschijnlijkheid van verbrokkelen van huidige fundamenten waarmee dat een bijzonder kwetsbaar proces wordt waarbij de eigen Europese dynamiek (waar nationale politiek vaak zelf speelt) een bijzonder risico vormt.
UK had nog steeds een los, inactief, lidmaatschap naast hun deelname via de EU.rik86 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:44:
[...]
Ze zijn straks toch helemaal geen lid meer van de WTO? Ze moeten, als ik 't goed begrepen heb, opnieuw lidmaatschap aanvragen, want nu zijn ze via de EU lid
Echter hebben ze als UK geen enkel quota of handelsafspraak.
https://www.wto.org/engli...es_e/united_kingdom_e.htm
Hun voorstel was om een deel van de EU quota etc over te hevelen naar de UK, maar over die vooruitgang heb ik al tijden geen nieuws meer gezien.
(tot die tijd moeten ze dus de WTO 'Most favored nation' uitvoeren:
https://www.gov.uk/guidance/trading-under-wto-rules )
WTO and the Most Favoured Nation rule
WTO rules state that the same trading terms must be applied to all WTO members, unless, for example, there is a trade agreement between 2 or more countries. This is known as Most Favoured Nation (MFN) treatment.
MFN means that the UK cannot offer better trading terms to one country and not to WTO members, unless, for example, it has a trade agreement.
[ Voor 42% gewijzigd door YakuzA op 09-07-2020 15:22 . Reden: gov.uk toch nog ergens nuttig voor :+ ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het enige wat hun kiezers willen horen is: "The Empire is reborn! We rule the world yet again! Now WE make the rules once more!".Nox schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:44:
Zouden ze echt zo'n bord voor hun kop hebben?