• Evest
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Topicstarter

Brexit Endgame, door ButtercreamCapital op reddit

Na meerdere malen uitstel is het dan eindelijk zo ver: per 1 februari 2020 is Brexit een feit, en is het Verenigd Koningkrijk niet langer deel van de Europese Unie.

Daarmee is de kous nog niet af; tot (in ieder geval) 31 december 2020 is er een overgangsperiode waarin een handelsovereenkomst moet worden gesloten tussen het VK en de EU.

Vanwege het grote succes van de vorige twee Brexittopics is hier deel 3.

Ter overvloede: houd het netjes, ook na Brexit gelden hier de AWM- en forumregels nog. ;)

[Voor 99% gewijzigd door Evest op 31-01-2020 18:52]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

En de speciale relatie tussen het VK en de VS blijkt wel uit de harde eis van de Amerikanen dat de britse markt open moet voor chloorkip, dwz zwaar naar beneden bijstellen van voedselveiligheid/dierenbehandling. Deze suggestieve foto geeft het goed weer.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Er zijn live beelden:

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:29

Niet dat het niet al lang duidelijk was dat Brexit nauwelijks over de EU ging, maar meer een we zijn boos-verhaal is, o.a. op buitenlanders. Het is toch pijnlijk dat weer zo duidelijk te zien.

Only when it is dark enough, can you see the stars

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:07

steveman

Comfortabel ten onder

Semyon schreef op maandag 3 februari 2020 @ 06:22:
[Afbeelding]

Niet dat het niet al lang duidelijk was dat Brexit nauwelijks over de EU ging, maar meer een we zijn boos-verhaal is, o.a. op buitenlanders. Het is toch pijnlijk dat weer zo duidelijk te zien.
https://i.imgur.com/jpkOdgk.png

"the the" ? :')

Niet kunnen lopen en kauwgom kauwen tegelijkertijd, maar wel de kantoorprinter misbruiken. Oh oh oh.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:25

Malantur

BBG'er

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Schijnt vandaag te zien geweest te zijn in Brussel en Birmingham:

_o-

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:40

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dikke duikvlucht :w

edit: nevermind, schaal leek groter dan hij is en de GBP heeft al lager gestaan |:(

[Voor 49% gewijzigd door Fraggert op 11-02-2020 13:46]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

hoevenpe schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:43:
Kwam deze samenvatting van de 'reshuffle' tegen in de comments van de Guardian:

The Cabinet reshuffle in full:
Chancellor - Dominic Cummings
Home Secretary - Dominic Cummings
Foreign Secretary - Dominic Cummings
Business Secretary - Dominic Cummings
Education Secretary - Dominic Cummings
Health Secretary - Dominic Cummings
Work Secretary - Dominic Cummings
N.I. Secretary - Dominic Cummings
Boris’ girlfriend - Dominic Cummings
Een plaatje zegt meer:

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Tijd voor Retrophrenology:
A peculiar and painful fad in literal-minded Ankh-Morpork.

The reasoning runs: phrenology insists there is an inter-relationship between the outer shape of a person's skull, and those areas of the brain lying directly underneath. Thus, if there is a noticeable bump in the front of the skull, this is directly over the area of the brain thought responsible for intellect and should be evidence for an abnormal amount of brain development and activity directly underneath - ie, the intellectual personality.

Ankh-Morpork takes this a step further. What if a series of carefully measured blows on the head with carefully graded hammers could adjust the shape of the skull, thus modifying personality accordingly? Unfortunately, the leading practitioner is Zorgo the Retro Phrenologist, a troll, to whom sublety is one of dem word fings in dat dict-ee-o-nary fing.

You can go into a shop in Ankh-Morpork and order an artistic temperament with a tendency to introspection. What you actually get is hit on the head with a large hammer, but it keeps the money in circulation and gives people something to do.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

:+

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Labour kiest Keir Starmer tot opvolger van Jeremy Corbyn

Keir Starmer is de nieuwe leider van de Britse sociaaldemocratische Labour-partij. Hij kreeg de meeste stemmen van de stemgerechtigden. Dat waren partijleden, donateurs en leden van vakbonden.

Starmer (57) is de opvolger van de radicaal-linkse Jeremy Corbyn. Die kondigde zijn vertrek aan na de vernietigende verkiezingsnederlaag in december.

Starmers belangrijkste taak is het herstellen van de eenheid in de diep verdeelde partij en Labour klaar te maken voor de volgende verkiezingen. Die zijn gepland in 2024.
Nos.nl

Hij heeft een charismatische kop. :)
Bijzonder om te lezen dat zelfs de NOS Corbyn en z'n volgelingen 'radicaal links" noemt. Dat deden ze niet tijdens de verkiezingen. Zo'n label op een partijleider vind ik best zwaar, en niet passend voor de NOS. Het zou meer passend om zo'n label niet toe te kennen aan personen maar aan specifiek beleid.

Edit: de NOS heeft de tekst aangepast:
[..]
Starmer (57) is een voormalige mensenrechtenadvocaat. Hij profileerde zich als centrumlinkse kandidaat in de strijd om de opvolging van de radicalere Jeremy Corbyn. Die kondigde in december zijn vertrek aan na een vernietigende nederlaag bij de parlementsverkiezingen. [..]

[Voor 23% gewijzigd door 3x3 op 04-04-2020 12:17]

| live and give like no one else |

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Dominic Cummings mag blijkbaar ook weer met flyers naar buiten ... ;)

De verering begint bizarre vormen aan te nemen, kan me niet voorstellen dat wij zo op Rutte zouden reageren mocht hij ziek worden.

[Voor 20% gewijzigd door hoevenpe op 07-04-2020 16:24]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• hoevenpe
  • Nu online
NMH schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:08:
Wordt nog interessant om te zien of hij er mee weg komt; politici komen tegenwoordig met verbazingwekkend veel weg.
Boris kan lastig zijn eigen baas ontslaan...

De officiële reactie van No.10, wat een verrassing:

[Voor 49% gewijzigd door hoevenpe op 23-05-2020 23:10]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

P-Rock schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:10:
Waarom doet deze rel me toch zo denken aan de Trump administratie?
Ik had deze al elders gepost:

Alleen denk ik dat het VK achterloopt en zich een beetje meer in de Bush-Cheney tijd bevind: een (minister)president die totaal zelf geen ideeen heeft en zich laat sturen door de svengali achter hem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Intussen gaat Rees-Mogg en co verder met het afbreken van de halve democratie die het VK al was. Electronisch stemmen mag niet meer, de MPs moeten lijfelijk aanwezig zijn en dan met afstand houden een voor een door de "voor" of "tegen" poort lopen. Een rij van een kilometer (of zoals een idiote pro-Brexit "journalist" wilde "een halve mijl, niet dat europese metrische gedoe") :

En ongeveer 1/3 van de MPs kan niet zo stemmen, want die kunnen momenteel niet naar Westminster komen ivm Covid-19, handicaps, child care en onnodig reizen. En de stemming of er zo gestemd moest gaan worden, moest al op de nieuwe manier gebeuren.

De Tory whips zaten er vol op, want dit was nodig "omdat Brexit anders in gevaar zou zijn". Zat Tory MPs klaagden volop over de procedure, om daarna als schapen er gewoon voor te stemmen. En rees-Mogg claimt dat dit nodig is om betere controle van de regering te doen, door minder vaak te kunnen stemmen.

Democratie, waar je 1/3 van je MPs onmogelijk maakt om te stemmen.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:47
Postius schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:22:
[...]

Die paar duizend mensen die hun baan al kwijt zijn zullen daar anders over denken
Weet niet of dat zo'n sterk argument is :).

Bron: https://www.ons.gov.uk/em...yment/timeseries/mgsx/lms

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Het kan verlengd worden als beide partijen het willen vziw.

Aangezien Johnson graag de nieuwe Churchill (of momenteel FD Roosevelt) wil zijn, is deze uit PrivateEye erg leuk:

Acties:
  • +5Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Er zijn al zat zwaar sarcastische tot beledigende cartoons over Brexit. Maar ik zag net deze en die is niet beledigend, maar toch erg raak:

Voor de oudjes, het VK is een Bill Wyman (ja ja, bassist).

En intussen in het VK is de corruptie flink aan de gang. Miljoenencontracten gaan zonder tender naar vriendjes van leidinggevende Tories, topambtenaren worden er uitgewerkt en alles wordt "gereorganiseerd". De Russische mafia krijgt het kado.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

alienfruit schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:28:
Wat een gedoe zeg met de A-Levels hier in VK! Ik zie de Onderwijs minister nog niet vertrekken
Die gaat nu officials aanwijzen als zondebok. Die deden alleen een Zum Befehl, en hebben niets gezegd toen duidelijk werd wat voor clusterf*ck het zou worden (oftewel: ik heb heel weinig medelijden met die Ofqual figuren). Sterker nog, de Royal Society for Statisticians had hulp aangeboden, maar de twee experts weigerden een NDA te tekenen die ze voor 5 jaar compleet de mond zou snoeren (geheel terecht).

Maar ik heb geprobeerd te begrijpen hoe ze daar die A-levels (en O-levels/GCSE etc), en zelfs in normale jaren is dat een systeem waar eigenlijk niets aan goed te praten is. Het is namelijk niet zozeer gebaseerd op de individuele prestaties van de student, maar een ranking. Alsof je moet scoren op een Bell curve.

Het probleem wat ze nu hebben gecreeerd is dat ze geen verbetering van scoregemiddeldes wilden hebben, per school. De cijfers aangeleverd door de scholen waren hoger dan vorig jaar, dat wilden ze niet. Daarmee hebben ze de scores aangepast aan hoe de scholen het in de vorige jaren deden. Dus als je een briljante scholier bent, maar je school het niet zo goed deed de vorige jaren, dan ben je de pineut. Zeg maar iemand's salaris aanpassen aan of deze uit Groningen of uit Amsterdam komt. Te zot voor woorden, en ik heb wat discusses gehad met mensen in het onderwijs die dit gewoon verdedigen. Noem het maar Stockholm syndroom...

Dat dit de studenten in de rijke scholen bevoordeelde en de studenten in scholen in de lagere socioeconomische groepen benadeelde, moge duidelijk zijn. En die A-levels zijn belangrijk voor plekken op universiteiten, waar een aanbod vaak afhankelijk is van bepaalde A-level scores. Opnieuw: studenten uit lagere socioeconomische groepen waren de pineut, plekken ingenomen door de rijkere scholieren wiens cijfers wel inflatie mochten hebben. En nu zitten de top*-universiteiten vol, en ze mogen/kunnen niet meer mensen nemen, het mogen omdat er een maximum ingesteld is door de overheid met zware boetes, en niet kunnen omdat ze de faciliteiten niet hebben.

Nu de scores aangepast zijn en veel studenten toch aan de eisen voldaan hebben, is de vraag wat er nu moet gebeuren. Als het maximum wordt verwijderd, dan zuigen de top-universiteiten veel meer studenten op, en krijgen de "kleinere" universiteiten niet genoeg studenten en gaan ten onder. Als het maximum niet wordt verwijderd en de kandidaten pech** hebben, dan zitten de Oxbridge en Russell Group universiteiten vol met upper class twits.

* zelf-verklaarde top, maar gewoon een verschil in fors meer geld krijgen en op allerlei manier bevoordeeld worden.
** pech of social engineering?

Intussen gaan ze tijdens een pandemie Public Health England reorganiseren, want het heeft zogenaamd gefaald (maar de verantwoordelijke minister neemt geen verantwoordelijkheid), en wie stellen ze aan als de baas: de vrouw van een Tory MP, die eerder gefaalt heeft bij de internetboer Talk Talk en daar met pek en veren wegging, en die recent aangesteld werd als het hoofd voor Covid-19 Tracing, yep, ook een complete fail.

Ze doen niet eens meer de moeite het te verbergen.

You might very well think that; I couldn't possibly comment

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Plasma_Wolf schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:00:
"In a specific and limited way."

Oh dus dan mag het :)
Dan moest ik hier wel weer om lachen:

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

"Ja, ik heb dit contract getekend, maar ik had haast, heb het niet gelezen en dus vind ik het oneerlijk dat ik nu aan het contract wordt gehouden."

"Ik weet dat ik "ja" gezegd heb bij het altaar, maar ik had haar nog niet goed bekeken. Hoezo ben ik nou getrouwd?"

En dit schijnt de nieuwe definitie van "very limited and specific" te zijn:

Zo ongeveer alles 8)7

[Voor 53% gewijzigd door gambieter op 09-09-2020 16:15]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Een van de heikele punten in het EU-VK overleg is de staatssteun, waar het VK geen enkele beperking accepteert en zoals gebruikelijk klaagt dat ze als soevereine staat dat zelf mag weten, enzovoort. Intussen heeft Liz Truss eindelijk haar eerste handelsverdrag binnen, met Japan.

Grotendeels copy-pasta van het EU verdrag, maar met een leuke extra:

Strengere restricties op staatssteun, jazeker. Barnier kan een paar printjes meenemen en aan de Britse onderhandelaars geven op het juiste moment...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Die harde grens gaat er komen. Dat kan namelijk niet anders meer.

Het is de Wile E Coyote aanpak.

• T-MOB
  • Laatst online: 13:38

T-MOB

Echte chocomel eerst!

Jongens, dit komt allemaal door de EU. Als de Brexit er straks door is dan zijn er ineens miljarden voor de NHS beschikbaar.

https://images.nrc.nl/CqH37w90wgmUC8VtpZAgv-zkwzo=/1920x/filters:no_upscale():format(webp)/s3/static.nrc.nl/images/gn4/stripped/data62048055-51f421.jpg

Maar het blijft toch zeer doen om te zien hoe dat land aftakelt. :'(

Falling isn't flying \ Floating isn't infinite

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
]

Volgens de security dame die mij hielp, is de rij nu 4 uur. Dat is dus voor non-eu. Benieuwd hoe dat gaat na 1 januari. Denk dat ik de eerste 2 weken maar even oversla.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:59

gws24

Thinking is hard!

Virtuozzo schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:21:
[...]

Er zijn hele onderhandelingsrondes geweest die korter waren. Omdat de Britten niet op kwamen dagen bijvoorbeeld, of wel kwamen, gingen zitten, en vervolgens weer weg gingen. Nog voor de introducties.
Apart dat de pers hier niet veel meer opduikt maar dat zal wel een blinde vlek zijn en geen clicks opleveren, helaas.
Ik zie mensen het hier wel eens vergelijken met Monty Python, Blackadder en zo meer, maar dat is hoger niveau.
Toevallig dat je o.a. Blackadder noemt, ik kwam recent deze tegen in een twitter draadje over Brexit :+ :

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Virtuozzo schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:07:
Corbyn. In welke realiteit die man leeft, ik vraag het me af. Hij kon wel een Tory zijn wat dat aangaat.
Hij was van zeer grote waarde voor de Tories, die dolblij waren dat hij (en zijn idiote volgelingen) a) instemden met de verkiezing, mede door een coalitie/interim-regering onmogelijk te maken door te eisen dat Corbyn interm-PM zou worden en ervoor te stemmen, en b) Corbyn aan te laten blijven terwijl duidelijk was hoe erg hij zou gaan verliezen.

Ook het continu ontkennen van antisemitisme, het voordoen alsof het een complot tegen Corbyn was, en zelfs na een officieel rapport van een onafhankelijke instantie dit vol te blijven houden. Het kan strategisch zijn omdat Keir Starmer nu wel moest optreden, en zo is de interne oorlog begonnen.

Allemaal heel belangrijk op dit moment. Aan de andere kant: er zijn voorlopig geen verkiezingen, dus beter maar nu en kan Starmer hopelijk het onkruid wieden. Maar er zal veel politiek bloed worden vergoten.

Who cares about lockdown, Covid-19 of Brexit?

Oh, en dan dit:

Er wordt al geclaimd dat Tories anoniem doneren. Aangezien Corbyn geen anonieme donaties mag gebruiken en het zo lijkt alsof er meer is, en omdat de Tories het fantastisch vinden als Corbyn en zijn kudde doorgaan met Labour compleet onbestuurbaar en kapot te maken.

Ik denk dat Starmer nu meedogenloos zal moeten gaan zuiveren. Op zijn extreem-links, dus de Corbynites krijgen dan tenminste iets van waar ze politiek voor staan :+

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:48
Amphiebietje schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:04:
[...] meewerken aan "Make England Great Again" (MEGA, klinkt goed, toch?). :9
Dat is volgens mij echt een ding. :) In de heyday van het Brexit gebeuren ben ik een Twitter account tegengekomen van een enthousiaste Brexit supporter waar ik zo nu en dan nog eens kijk: https://twitter.com/TheEnglishRebel/. En wat staat daar tegenwoordig boven:

(MEGA - Make England Great Again, voor het geval de banner ooit veranderd.)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-08 23:30
Zag dit plaatje op reddit en te mooi om niet te delen
Uit de laatste aflevering van de Simpsons.

Mooie symboliek

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 16:08
gambieter schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 00:33:
Dominic Cummings to leave Downing Street by Christmas

[...]

Eerst zien, dan geloven. Ook lijkt me dat eerder een letterlijke rat die het zinkende schip verlaat. De schade is gedaan, hij heeft het werk voor Putin afgerond en nu mogen de Tories de klappen opvangen.

Missie zit erop, terug naar Epsilon 5 8)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:58

CyBeRSPiN

sinds 2001

Indoubt schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:05:

Edit: krijg de tweet er niet in. Blijkbaar erg onhandig

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Daar gaat ie.

Het is alsof je op een kanaal Veep hebt en op het andere The Thick Of It.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Tja.

The Great “British” Empire. With a Russian spy as the latest lord.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

En al is dit van oktober, het zal gewoon weer gebruikt worden. Het is de schuld van de EU :+

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik blijf altijd lachen om die unicorn vergelijking, Schotland heeft er minimaal 2

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Die realiteit weigeren ze gewoon te accepteren. Alle ministers proberen nu te claimen dat het VK beter is dan de EU met de vaccin-goedkeuring, voorbeeldje van vanochtend:

Het is een barrage van publiciteit om een "narrative" te genereren.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Wel mooi weergegeven...

Intussen doen Johnson en von der Leyen een gesprek overdag op zaterdag, is dit de publiciteitsfoto van de Britse regering:

Een Churchill-pose, avondlampje alsof hij zo hard aan het overwerken is, etc.

EU, poot stijf houden.

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-07 11:48
Virtuozzo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:38:
[...]
In dit geval, dik vijftig jaar agenda van consistent netwerken en investeren puur voor het scheppen van termijneffecten van algemeen geinternaliseerde perceptie bij onderwerp. Wat te zijner tijd, zo schreef Buchanan nog in 2002, als transactionele ingang zou kunnen dienen voor herordening van de Anglosphere.
Funny how ideas come together. Gisteren nog een draadje gelezen op twitter over het Overton Window, 'een zone warbinnen politieke opvattingen acceptabel zijn'. Zie hier een mooi plaatje:

Taak van Thinktanks - en dus ook van de zojuist genoemde meneer - was/is om nieuwe ideëen te pushen totdat ze 'sensible' worden, en vervolgens 'policy'. Soms kan dat vijftig jaar duren, soms gaat het snel, soms lukt het nooit ;-). (meer achtergrond in het Nederlands bij de correspondent)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Dr. Strangelove schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:53:
Dat is een lastig artikel voor Remainers maar ik ben het er wel mee eens. Met 'I told you so' ga je de slag niet winnen als Remainer. Dat is nu al vier jaar glashelder. Beter vooruitkijken naar hoe je uit de puinhopen die er gaan komen wat beters bouwt en een alternatief bieden dat Brexit als feit accepteert maar tegelijk de incompetentie van de Tories aankaart.
Niet alleen de Tories, er is een hele vleugel in Labour die forse klappen verdient.

Maar het is geen "I told you so", het is een "go to jail and never ever get a position of power". Er moet een afrekening volgen. Brexit is al een feit, maar dat betekent niet dat je moet accepteren wat de klootzakken er van proberen te maken. En dat mag best met wat geweld.

Verder, er is een viezerik die een prive voordeel van Brexit heeft gevonden:

Hij heeft een camera onder een rokje gestoken en foto's gemaakt, omdat hij zo hard werkte aan Brexit 8)7 . En dat excuus is nog geaccepteerd ook.

[Voor 20% gewijzigd door gambieter op 10-12-2020 13:37]

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:21

Indoubt

Always be indoubt until sure

Die 200 miles zone is de Exclusive economic zone. Indien 2 landen minder dan 400 mijl van elkaar afliggen dan wordt de afstand gedeeld

Overigens is de claim van 200 mijl qua rechten wel anders dan de territoriale wateren (12 zeemijl) van een land. Of je in dei 200 mijl iedereen kunt verbieden te vissen is weer even niet zo heel duidelijk. In die 12 mijl of in sommige omstandigheden 24 mijl kan dat wel.

In prinsipe kun je voor bepaalde activiteiten exclusiviteit claimen op economische gronden. Ik vermoed dat het zo werkt.

Ik zal wel even kijken of ik dat ergens kan vinden

Edit:
The extent to which coastal States have legislative powers offshore is governed by the 1982 United Nations Convention on the Law of the Sea (UNCLOS), which distinguishes between several maritime zones. For offshore wind energy, the most important zones are the territorial sea and the exclusive economic zone (EEZ). Within the territorial sea, the coastal States enjoy full sovereignty and have, thus, the same legislative powers as they have on land. Next to that, coastal States may declare an EEZ, which is an area lying beyond and adjacent to the territorial sea and extending to a maximum of 200 nautical miles[1]. The coastal State does not have sovereignty over its EEZ. Instead, it has “sovereign rights” regarding its natural resources and with regard to “other activities for the economic exploitation and exploration of the zone, such as the production of energy from the water, currents and winds”[2]. Consequently, the coastal States may exercise a functional jurisdiction in the EEZ, i.e. a jurisdiction limited to specific activities. This functional jurisdiction entitles them to regulate the establishment and use of offshore wind turbines and the cables connected to them[3].
Dit gaat dan over windmolens en andere zaken maar visserij kun je ook laten vallen onder natural resource

[Voor 48% gewijzigd door Indoubt op 11-12-2020 15:37]

• Malantur

Malantur

BBG'er
alienfruit schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:23:
Maar hoe werkt dat eigenlijk met een 200 NMi viszone? Moet je dan een eiland zijn ofzo? Hoe zit dat met een België?
De kaart van de UK EEZ:

Niet toevallig uit een publicatie van het parlement over fishing rights en Brexit. https://publications.parl...lect/cmniaf/878/87805.htm

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Intussen meer nieuws over de "diplomatieke" capaciteiten van Boris Johnson:

Niet geverifieerd, dus korrel zout, maar het lijkt wel erg op Johnson.

https://www.theneweuropea...l-to-berlin-paris-6723974
Verder probeerde hij de EU structuur te ontwijken door eerst te willen dat Macron en Merkel bij het eerdere telefoongesprek zouden zijn, en daarna heeft hij geprobeerd opnieuw Merkel en Macron direct te bereiken om te onderhandelen. Misschien moet VDL of Barnier maar eens met Nicola Sturgeon gaan praten.

En dan krijg je dit soort figuren die het weigeren om Johnson de afgesproken paden te verlaten als "nationale belediging" proberen voor te stellen en claimen te spreken namens all Britten:

Inclusief de "subtiele" hint naar WW2.

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-07 11:48
Nox schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 02:06:
[...]
Maar 'vandaag' is de allerlaatste deadline ofzo? Of verschuiven ze hem vandaag naar a.s. vrijdag?
We zitten hier op tweakers hé, dus dit plaatje zou iedereen wel moeten kennen die hier meeleest.

Wat ik daarmee wil zeggen:
Vanuit het UK wordt digitaal, binair gedacht. Eruit of erin, win of lose, deadline gehaald of deadline niet gehaald. Gesloten vragen zeg maar.
Vanuit de EU is dat veel meer analoog: Open vragen dus. Welk soort relatie wil je? Dichter bij, verder weg, of iets ertussen in? Wat betekent dat dan? Als we de onderhandelingen vrijdag afsluiten, hoe zit het dan met het tijdspad? En als het 31-12 wordt, wat moeten we dan regelen?

Er is dus niet zo iets als een definitieve deadline. Wel een aantal 'natuurkundige zekerheden': 31-12 loopt de overgangstermijn af en verandert de relatie. Heb je voor die tijd al overeenstemming over wat er te regelen valt (vwb tarieven en handelsbetrekkingen hé, lang niet alles zit in de onderhandelingen, zie de notices van de EU) kun je er een begin mee maken. Anders moet je wachten en val je terug naar de basis, waarbij het natuurlijk fluïde is hoe je ermee omgaat. (Vergelijkbaar: als je in Nederland een handhavingsverzoek bij de gemeente indient omdat de buurman een dakkapel heeft geplaatst zonder vergunning zal de gemeente daar niets mee doen en de dakkapel gedogen 'zolang er uitzicht op legalisatie is', dus als de buurman de vergunning alsnog aanvraagt).

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Een gouwe ouwe...

Nu alleen vervangen met "No Deal" en "Slim Deal".

[Voor 10% gewijzigd door gambieter op 15-12-2020 21:51]

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-08 23:22

ultimateharry

Team Slayer:-)

theturtle schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:45:
[...]

Narrativium is powerful stuff. We have always had a drive to paint stories on to the Universe. When humans first looked at the stars, which are great flaming suns an unimaginable distance away, they saw in amongst them giant bulls, dragons, and local heroes. This human trait doesn't affect what the rules say -- not much, anyway -- but it does determine which rules we are willing to contemplate in the first place. Moreover, the rules of the universe have to be able to produce everything that we humans observe, which introduce a kind of narrative imperative into science, too. Humans think in stories...
Terry Pratchett, Ian Stewart, Jack Cohen - Science of Discworld I

We are not Homo sapiens, Wise Man. We are the third chimpanzee. What distinguishes us from the ordinary chimpanzee Pan troglodytes and the bonobo chimpanzee Pan paniscus, is something far more subtle than our enormous brain, three times as large as theirs in proportion to body weight. It is what that brain makes possible. And the most significant contribution that our large brain made to our approach to the universe was to endow us with the power of story. We are Pan narrans, the storytelling ape.
Terry Pratchett, Ian Stewart, Jack Cohen - Science of Discworld II

;)

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:33

FunkyTrip

Funky vidi vici!

DaniëlWW2 schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:27:
Even heel lui, maar @gambieter, wat is er nu precies aan de hand met de Britse mutatie? :)
Ik probeer het proces tot deze haast spontane "paniekreactie" namelijk te begrijpen. De mutatie zou blijkbaar in september zijn geconstateerd en nu is er opeens paniek. Dan bedoel ik niet dat de Tories iets verpesten, het zal eens niet, maar hoe dat achter de schermen een beetje gaat. Ik vraag me vooral af of er de afgelopen week of weken nu iets fundamenteel is veranderd in de kennis over deze mutatie, waardoor dit nu volgt.
Volgens mij is niet eens zeker of die variant wel zoveel besmettelijker is. Er zijn aardig wat superspread events in de UK en veel mensen houden zich totaal niet aan de regels. Stel je dit voor in NL:

Dit was anderhalve week geleden bij Harrods. Het is dat er links onderin een masker zichtbaar is (denk dat rechtsonderin een sjaal is), anders twijfel je of de foto wel van dit jaar is.

[Voor 6% gewijzigd door FunkyTrip op 21-12-2020 14:03]

Dit dus.

Dat plaatje deed me denken aan dit:

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:43
Boris heeft zijn kat gestuurd,. Misschien gaan we toch een zinnige persconferentie krijgen..

[Voor 67% gewijzigd door jack zomer op 24-12-2020 09:26]

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:39

drooger

Falen is ook een kunst.

Vanuit het nu.nl liveblog:
Het conservatieve politieke blog Guido Fawkes zegt een intern Brits overheidsrapport in handen te hebben, waarin wordt geanalyseerd welke partij op welke punten in de onderhandelingen als overwinnaar uit de bus is gekomen.

Bron: https://twitter.com/EuroGuido/status/1342026119172804609

Aan de marketing zal het niet liggen.

[Voor 7% gewijzigd door drooger op 24-12-2020 10:46]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 09:30

Coffeemonster

div.message { margin: 150cm }

De BBC is alvast begonnen met hun soevereiniteit:

:+
D-dark schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:28:
[...]

Als je niet de kosten voor Douane, Verminderde (niet bestaande) inbreng in nieuwe regels, onderzoeksprogramma's, kleinere markt voor handelsovereenkomsten en extra bureaucratie om nieuwe regulateurs op te tuigen dan is het antwoord Ja.
En vergeet niet dat je niet meer meedoet met handelsverdragen due de EU afsluit, maar dat je als individueel landje met minder kritieke massa zelf handelsverdragen moet gaan afsluiten.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Bron: https://ec.europa.eu/comm..._benefits_two_columns.pdf

De britten verliezen echt heel veel voordelen die lid van de eu zijn heeft. Komt nog bovenop dat als ze handel willen drijven met de eu ze alsnog aan eu wetten moeten voldoen maar hé wel lekker soeverein hoor.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

franssie schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:58:
[...]

Precies, ik ga het in ieder geval niet doen :+
lol, ik ook niet :P

De europese commissie heeft in hun press corner een aantal pdf's staan bij hun nieuwsbericht (https://ec.europa.eu/comm...rner/detail/en/ip_20_2531) Interessant is de volgende overview:

bron: https://ec.europa.eu/comm...onship%20-%20Overview.pdf of in brochure vorm https://ec.europa.eu/comm...onship%20-%20Brochure.pdf

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Een meme, het is tenslotte kerst en rustig.
Het is opvallend dat het blijkbaar niet uitmaakt wat er in 'The deal' staat maar hoe deze verkocht wordt.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

SymbolicFrank schreef op zondag 27 december 2020 @ 06:11:
De Britse vissers vinden dat ze zijn opgelicht omdat ze maar 25% terug krijgen. Nu wachten tot ze er achter komen dat ze de vis moeten invriezen en er een invoervergunning voor aan moeten vragen voordat ze het kunnen verkopen aan de EU. Want volgens mij kunnen ze het niet meer rechtstreeks op de vismarkten van het vasteland verkopen. De vis is dus al snel een dag oud voordat hij aankomt. En volgens WTO moet hij ingevroren zijn, als ik het me goed herinner.
De Britse vissers krijgen uiteindelijk niks terug als de UK hun eigen quota regels niet gaat aanpassen uiteraard:
https://www.bbc.com/news/52420116

Zoals je ziet hebben Engeland en Wales hun quota outsourced terwijl NI en Schotland het altijd zelf hebben gehouden ipv te verkopen.

Weet nog niet exact hoe die 25% van quota die minder gedaan wordt hierop in gaat haken uit de ‘deal’, maar in principe heeft de UK zelf de quota uit hun eigen wateren verkocht aan buitenlandse vissers/maatschappijen.

[Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 27-12-2020 10:08]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Malantur

Malantur

BBG'er
Over een dik uurtje deze op twitter gooien:

Of is dat olie op het vuur? oOo

• Indoubt

Indoubt

Er zijn een paar landen op deze wereld die geen deel uitmaken van trade blocks. Sommige van die Landen daarvan zijn insignificant, sommige zijn zogenaamde "failed states"

en het VK natuurlijk

Het is duidelijk dat de meeste handelsblokken geografisch zijn georiënteerd. Bij de meeste is het zo dat geografie zelfs een vereiste is.

• Indoubt

Indoubt

Amphiebietje schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:03:
Probleem bij een eventuele revolutie is dat guillotines ook een EU-product zijn. :+

Aan de andere kant heeft het VK op meerdere plekken genoeg bogs om vervelende individuen voor langere tijd te doen verdwijnen en ook genoeg misdaadseries die als inspiratie voor andere permenente eliminatie kunnen dienen. :+
Hoeft niet.

De Britten hadden de Halifax Gibbet al in de 16e eeuw. DIe is wat minder fijn besnaard als de Franse Guillotine maar even effectief.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Brexit, Act 1 en Act 2:

Act1: Ha, we kunnen Johnny Foreigner de toegang tot onze viswaters ontzeggen, dat zal ze leren!

Act 2: wat gemeen, Johnny Foreigner ontzegt ons de toegang tot hun viswaters. Smeerlappen! Dit is de fout van Boris Johnson.

En dat kwartje wil maar niet vallen...

• Redsandro
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

NMH schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:28:
[...]

Dat zijn van die dingen die me mateloos irriteren. Hoe kan het uberhaupt dat er in een rijk land mensen zijn die te weinig geld hebben om eten (toch de eerste levensbehoefte) te kopen? (Geldt overigens net zo goed voor Nederland waar we sinds de eeuwwisseling voedselbanken hebben, leve de vooruitgang.) In plaats daarvan ben je afhankelijk van de bedeling, en word je ook nog zo afgescheept. Laat ze daar die honderden miljoenen maar aan uitgeven die ze nu elke week zogenaamd overhouden door de Brexit.
Simpel, als het merendeel de overtuiging heeft dat het een keuze is om arm te zijn, want je zal wel niet genoeg je best doen, dan krijg je dit soort dingen. Want zij hebben hun succes vooral aan zichzelf te danken, dus de anderen hun ongeluk ook. Dus die moet je straffen. Dan gaan ze het juiste gedrag vertonen.

Als de meeste zo denken (los van waarom) dan gaan ze het bestel niet veranderen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-08 19:35
Plasma_Wolf schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:46:
Maar dat is niet de geloof in Brexit-mentaliteit die we moeten hebben van de Brexiters.
[Twitter]

Dus wens de buurjongen veel plezier met zijn pannenkoek met prei of knolraap -O-

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• The_Butler
  • Laatst online: 14:00
Dat doen de kranten wel voor je....

Edit na vraag van @ToolkiT Van Cartoonist Paul Thomas, bron was niet helemaal duidelijk (Reddit) maar ik dacht dat het origineel in the Daily Mail stond... pijnlijk dat het instituut ingeroepen om vrede te bewaren en een oorlog te voorkomen nu wordt vergeleken met Nazi Duitsland.

[Voor 20% gewijzigd door The_Butler op 27-01-2021 10:53]

at your service

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Sfecovic heeft duidelijk geantwoord op de brief van Michael Gove dat het NI-protocol niet werkt: "jullie hebben nog lang niet alles gedaan wat daar in staat, doe dat eerst maar eens en kom dan terug".

Dit plaatje geeft wel weer wat er telkens gebeurt:

• ToolkiT
Ik heb net een doosje besteld bij een bekende deense blokjesmaker, en zie dat het uit NL verstuurd word..

Wat me opvalt is dat de UK customs al gedaan word voordat het paketje door PDP opgepikt is.. :?
Is dat om alle red tape soepel te laten verlopen??
Ik heb besteld op de UK site dus verwacht dus ook geen import toeslag.. maar ben wel benieuwd hoe dat anno nu gaat..

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23-07 20:53

Uiteraard wordt het debacle van de SuperLeague net zo goed door de Brexiteers gebruikt om hun viewpoints te ondersteunen (‘Boris leads us out of Europe for the second time!’).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DOA
  • Niet online
Chips wtih happy brittish fish, of:

In 2019, the UK fishing industry exported more than 333,000 tonnes of fish to the EU. That accounted for nearly half of the total catch of the UK fishing fleet and roughly three quarters of the total fish exports from the UK. Some parts of the industry – such as shellfish – are totally dependent on such exports.

Yet, according to Jacob Rees-Mogg, fish are “better and happier” because, after Brexit, they are “now British” and that “The key thing is we’ve got our fish back.”

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DOA
  • Niet online

Nu de vaccinatie een succes is gaan de Tories weer over tot de orde van de dag. Gove wordt hier en daar genoemd als puppeteer.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23-07 20:53
I don’t want to say I told you so, but...

Daily Mail van vanmorgen.

0wnage comment eronder op FB:
Can’t they be replaced with fish?
😎

[Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-04-2021 12:27]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Dit is een voorbeeld van hoe rot het systeem is, vooral bij de Tories. Dit staat dus in een verkiezingspamflet voor de gemeentelijke verkiezingen die later deze week zijn:

Dreigement: als je niet voor de Tory kandidaat stemt, dan zal je gemeente achtergesteld worden door deze regering, want ze steken geen poot uit voor gemeentes die de oppositie kiezen.

Ze schamen zich er niet eens meer voor, en zeggen het gewoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Cyberpope schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:32:
[...]

Dit is dus exact hoe "oorlogen" ontstaan en waarom we de EU in het leven hebben geroepen.
Daar zit namelijk verdomd weinig logica in. Als alle partijen altijd via sliuitende logica zouden redeneren zou er nooit oorlog kunnen ontstaan (lees o.a. guns of august).
Ik volg een Youtube kanaal dat politieinteracties voornamelijk op een wettelijk en de-escalatie manier beoordeeld. Hierbij komt duidelijk naar voren dat beide partijen (maar voornamelijk politie vanwege geweldsmonopolie) de-escalerend moeten gedragen. Dit vereist training en kunde, iets wat bij veel interacties ontbrak. Als gevolg hiervan is in veel gevallen een simpele interactie verandert in flink wat onnodig geweld. Voorbeeld: politie wilt parkeerregels handhaven op een privéterrein van een winkel (kan wettelijk niet), politie geeft totaal geen uitleg, uiteindelijk munt het uit in heel veel extra politie, geweld vanuit de politie en een arrestatie. Op dat kanaal zie je gelijkwaardige interacties vaak voorbij komen. Hierbij hoort het niet uit te maken dat bijvoorbeeld de burger niet goed meewerkt; als er niet aan de-escalatie wordt gedaan zal het in veel gevallen alleen maar leiden tot meer geweld. In veel gevallen werken de burgers trouwens mee. Hoewel soms de politie kritische vragen vaak ziet als tegenwerken.

Rondom dit akkefietje is het vreemd hoeveel Britten het compleet normaal vinden hoe de interactie gaat tussen het VK en Frankrijk. Tegelijk zijn de Fransen "slechteriken". Vergelijk dit met het "escalatie" plaatje hieronder.

Hoe het VK en Frankrijk met elkaar omgaan lijkt behoorlijk op een escalatieplaatje dat het Youtube kanaal een keer aanhaalde:

Acties:
  • +7Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Aangezien Jersey een belastingparadijsje is (paradijs met dat weer?), wordt er al wel gemompeld "als Jersey bescherming wil van het VK, dan is het tijd dat ze daar eens belasting voor gaan betalen" :p

En ach:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:48
En dan te bedenken dat die 15% ook nog eens niet bepaald hoog is:

Bron: Wikipedia: Corporate tax in the United States

De miljardairs betaalden ook niet al te veel belasting, dus waar de rekening terecht is gekomen (zowel qua belasting als qua bezuinigingen) laat zich raden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT
gambieter schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:54:
[...]

Pssst, daar kan niet iedereen bij ;)

• ToolkiT
De media roken al bloed vandaag..

Acties:
  • +17Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Deze is wel erg on-topic hier:

En deze natuurlijk: Rematch Demand for Italy V England met intussen 127,000 ondertekenaars ;)

[Voor 27% gewijzigd door gambieter op 14-07-2021 12:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Vandaag op de fiets door Calais. Daar zijn ook Brexit-slachtoffers.

ZonPHP PVOutput

Acties:
  • +7Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Het is ook een soort van pavlov-zelfontkenning geworden: wat er ook fout gaat, het mag nooit de schuld van Brexit zijn.

BBC "journalist":

Maar dit is een leugen, Covid is een bijdrage maar Brexit is de hoofdreden. Er is een groot tekort aan vrachtwagenchauffeurs, want de Europese chauffeurs zijn weggegaan en komen niet terug, maar de BBC "journalist" weigert Brexit te noemen en wijt het volledig aan Covid.

Eh...

[Voor 4% gewijzigd door gambieter op 27-07-2021 18:07]

• ToolkiT
DOA schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:15:
Engelsen geschift? valt wel mee..

Dus vanuit binnenlandse politek gezien doet de UK het nog steeds prima mbt Brexit, Boris heeft echter een deukje opgelopen in een recente Corona maneuvre. Misschien dat PM Truss (in Truss we trust) of Sunak(enter slogan here) de boel wel eens strak kan gaan trekken.
https://www.theguardian.c...-poverty-in-home-counties
Wow, als de tory MPs uit de home counties (Wikipedia: Home counties de bakermat van de engelse tories) gaan klagen dat het volk te veel verarmd dat is dat echt een enorme red flag..

ter illustratie:

https://www.bbc.co.uk/news/election/2019/results

[Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 02-08-2021 14:37]

• ToolkiT

_O-

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

-PassY- schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:57:
Dit word allemaal opgelost onder het genot van een hapje en een milkshake :9

Boris een kinder menu-tje, de rest een ham of cheese burger. Aardbeien shake erbij en overleggen maar.

En anders binnenkort maar vliegtuigen sturen die fish n chips droppen boven de steden :p
Deze vat het wel goed samen:

En de Daily Telegraph dacht, dat kunnen wij beter:

In ieder geval is hij eerlijk over het doel: verhongeren is een prijs waardig om buitenlanders buiten te houden, de voedselsector is een "low value" sector 8)7 .

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Ook daar heeft de Mac rekening mee gehouden:

defiant schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:04:
En de vervolg stap laat zich natuurlijk raden:
Britse varkensboeren willen meer arbeidsmigranten

[...]

Dit laat het succes zien van PR omtrent dit onderwerp. Partijen die nauwe banden hebben met het bedrijfsleven qua invloed en financiering zijn erg gevoelig voor de kern van het business model van een deel van deze bedrijven: goedkope en overvloedige arbeid.

Hoewel dit soort partijen vaak (forse) verkiezingswinsten behalen met een stevige PR qua anti-migratie agenda, zijn dit soort partijen door dit soort banden met bedrijven en financiers vaak juist aanjagers van veel meer migratie.

Je krijgt hierdoor de paradoxale situatie dat in een disfunctioneerde democratie dat hoe meer mensen beleid willen tegen migratie, dat het omgekeerde juist gebeurd.

Dit zie je in het VK ook door de weigering van het invoeren registratieplicht voor werk en wonen, welk als gevolg heeft dat het land erg aantrekkelijk is voor mensen die geen kans maken op asiel of een verblijfsvergunning. Dit alles onder decennia lang Tory regime met PR op het gebied van het tegengaan van migratie.
Geef het nog een jaar.

Privatisering NHS, afbraak van de correlatie lokale productie/ R&D / onderwijs, uitkleden en segregeren van onderwijs en de Tories krijgen hun Heilige Drievuldigheid terug. Maar zonder tolerantie voor wederopstanding of verticale mobiliteit van het middensegment. Know your place.

Wat de NHS aangaat, dat zet onverminderd door. Een typisch Amerikaans narratief is al losgelaten, charity funding the NHS. Neverland dat het geen charity is, immers, fiscale hefboom. Wat gedoneerd wordt komt via fiscale hefboom gewoon uit de belastingopbrengst van anderen, de donateur draagt minder of zelf niets af dankzij gekoppelde hefbomen waarmee de belastingopbrengst daalt en in een doosje vol met perverse prikkels terecht komt.

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:39

drooger

Falen is ook een kunst.

alienfruit schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:20:
Echt schandalig. In de tussentijd raakt het bier op bij Wetherspoons
Altijd nog een optie:

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Het is een zelfveroorzaakte spagaat. Belastingen verhogen is voor de Tories als zonlicht voor een vampier, ze wilden het eerst proberen binnen te halen via National Insurance, maar dat zou alleen de werkende bevolking raken en vooral niet het rijke tuig dat al te weinig belasting betaalt. Het targeten van rijkste 1% of 5% zou de Tory donors raken, kan dus ook niet.

Er was wel £37 miljard voor de complete faalhaas genaamd Track & Trace en voor het aankopen van defecte PPE van vriendjes, en £250 miljoen voor een nieuw jacht, maar de vliegdekschepen hebben geen vliegtuigen.

Edit: en de rat gaat, verrassing, verrassing, voor de National Insurance verhoging. Want rijke mensen meer belasting laten betalen, nooit en te nimmer. Ik zou liever een verassing dan een verrassing willen zien.

Ja, land of milk and honey.

[Voor 11% gewijzigd door gambieter op 07-09-2021 13:20]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Maar toch een Brexit triomf volgens de Telegraph: Brexit triumph as Crown Stamp returns to pint glasses after bonfire of EU rules
The great British pint is set for a triumphant return after a post-Brexit bonfire of Brussels' red tape that will ditch the EU ban on the Crown Stamp on glasses of beer, the Government announced on Thursday.
Dit kroontje:

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Er zijn ook risico's voor de EU:

De overheid zegt "geen paniek", en dan krijg je paniek.

[Voor 10% gewijzigd door gambieter op 24-09-2021 23:11]

• hoevenpe
  • Nu online
Volgende cunning plan? :+

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Steeds meer tankstations in delen van het Verenigd Koninkrijk moeten automobilisten nee verkopen, omdat ze door het nijpende chauffeurstekort in het land geen brandstof geleverd krijgen. De Britse minister van Transport heeft de Britten opgeroepen om normaal te doen.

[...]

Een woordvoerder van de Britse premier Boris Johnson zei dat er geen sprake is van brandstoftekorten. Mensen kunnen gewoon brandstof blijven kopen, zegt hij. Hij stelt dat het distributiesysteem voor brandstof in het Verenigd Koninkrijk robuust is.

[...]

De Britse minister Grant Shapps snapt niet dat inwoners zich zo druk maken. ,,Er is geen tekort aan brandstof”, verzekerde hij. Hij heeft navraag gedaan bij zes raffinaderijen en 47 opslagcentra in het land. ,,Het belangrijkste is dat mensen gewoon doen wat ze altijd doen en hun tank pas volgooien als het moet. Dan krijg je ook geen rijen en ontstaat er geen tekort aan de pomp.”
Aldus https://www.bndestem.nl/b...e-benzinepompen~aa6d0bbd/

Uhuh. Dat is zeker familie van die Shapps?

Virussen? Scan ze hier!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Plaatje van Twitter, helaas zonder bron.

ZonPHP PVOutput

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

LOL:

Ze zijn intussen in verschillende landen vrachtwagenchauffeurs gaan polsen, die hebben geen zin in 3 maanden visums en zo. Een vertegenwoordiger van de Nederlandse chauffeurs zei op de Britse radio dat de Engelsen hun eigen shit moesten gaan opruimen :p

(geschokte Britten, hij zegt "shit" op de radio)

• The_Butler
  • Laatst online: 14:00

at your service

• ToolkiT
Indoubt schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:17:
[...]

Dat is uitgesteld wegens problemen in de supply chain, onder andere gebrek aan HGV drivers. Je hoort er in ieder geval niets meer van.

Bovendien zijn is de spreiding van de Gammons redelijk bekend, een unicorn posistioning systeem zou beter zijn want daarvan is de locatie nog onbekend.

(sowieso is een UPS wel handig want na de fuel shortage is ook een power outage niet ondenkbaar)

/s
over unicorns gesproken..
Toen ik zondagavond bij de douane stond viel me wat op:

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-08 00:22
Via Reddit:

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

alexbl69 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:23:
Kan een moderne maatschappij functioneren zonder 'hulp van buitenaf'. Hun economie draait (net als de gehele West-Europese for that matter) op goedkope arbeidskrachten uit Oost-Europa. Nu het VK veel onaantrekkelijker is geworden voor Oost-Europeanen en er meer dan voldoende werk is in West-Europa zal men het dus intern op moeten zien te lossen.
De vraag stellen is hem beantwoorden. Vroeger haalde men die arbeidskrachten uit de arme voormalige kolonies (Commonwealth), zoals in 1948 de Windrush generatie vanuit het Caribisch gebied. En die generatie hebben ze flink genaaid, want ze gaven ze nooit de juiste papieren en *kuch* zijn de dossiers dat ze Britse staatsburgers zijn kwijt, en hebben zo mensen het land uitgezet of niet meer terug toegelaten zodra ze de kans hadden.

Het bezit (land, huizen etc) blijft bij een kleine groep mensen en buitenlandse biljonairs, en dat zijn niet degenen die echt last hebben van de negatieve gevolgen van Brexit, en bezitten de pers waarmee ze propaganda kunnen gebruiken om de wat minder slimmen voor Brexit te laten stemmen:
Zoals gezegd; interessant om te observeren. Maar gelukkig voor de meeste van ons vanaf de zijlijn (hoewel ik ook begrijp dat dat niet voor jou geldt).
I'll survive. Ik heb een EU paspoort, mijn geld zit niet vast in het VK, hoogstens verlies ik een deel van mijn pensioen. Maar er zijn veel mensen die hier echt onder lijden en niet die flexibiliteit hebben (zoals mijn broer en zijn Engelse vrouw).

• ToolkiT

• ToolkiT
GreatDictator schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Ik weet niet of het in dit topic langs is gekomen, maar op de partijconferentie van Labour werd een motie voor een PR-kiesstelsel afgeschoten door de delegaties van de vakbonden. Van de lokale partijen was iets van 80% voor...

Wat is in godsnaam het voordeel van de vakbonden om dat niet te willen |:(

Je moet voor de grap eens op BBC Radio2 de Jeremy Vyne show luisteren rond lunchtijd..
https://www.bbc.co.uk/sounds/play/m00108mj
Daar laten ze vaak mensen uit het land hun visie geven.. en dan sta je echt te klapperen met je oren over hoe brainwashed/dom/unicorn sommige mensen zijn..
Vanmiddag ging het over de populariteit van Johnson.. en hoe sommige mensen iets kroms recht lullen is echt knap.. Gelukkig laten ze ook de andere kant van het verhaal horen, maar het is wel interesant om te horen hoe sommige mensen denken (en dus ook stemmen :X )

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-08 23:30
gambieter schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:49:
Intussen in het land van de eencellige brexiteers, David Frost zegt "
Namens de bacteriën en amoebes moet ik toch protesteren.
We zijn dan wel eencelligen maar zelfs die ene cel is nog verstandiger. :+

Het blijft leuk. Een overeenkomst die zogenaamd in de haast is overeengekomen terwijl er prima uitstel mogelijk was. Maar Brexit moest doorgaan.
En nu de volgende stap in het onderuit komen van afspraken. Aanpassingen zijn mogelijk maar voor wat hoort wat. Eerst leveren wat is afgesproken en dan kijken hoe het verbeterd kan worden.

Ach, weet dat verbasteringen niet zijn toegestaan maar kon het niet laten.

Pagina: 1 2

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee