Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

https://www.theguardian.c...igence-security-committee

Nu komt alles goed. Chris Grayling wordt head of the inteligence and security committee. Dat moet haast wel de juiste man op de juiste plaats zijn.

Tenslotte heeft hij ook al ervaring met bootjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:29

Killjoy

Klingon lawn products

Indoubt schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:48:
https://www.theguardian.c...igence-security-committee

Nu komt alles goed. Chris Grayling wordt head of the inteligence and security committee. Dat moet haast wel de juiste man op de juiste plaats zijn.

Tenslotte heeft hij ook al ervaring met bootjes :+
Gelukkig rijmt failing niet op grayling...
8)

Een endorsement: https://www.theguardian.c...r-intelligence-committee-

[ Voor 11% gewijzigd door Killjoy op 11-07-2020 00:34 ]

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Alhoewel er in de inleiding staat dat een transcript van de meeting publiek zou worden gemaakt zijn dit stukjes die je niet vaak ziet.

https://committees.parliament.uk/oralevidence/629/pdf/

DIt is een transcript van de meeting tussen het Britse House of Lords en Michel Barnier op 23 juni jongstleden. De meeting was middels video conference.

Ik zie een openheid in het beantwoorden van vragen en uitleg die je lang niet altijd ziet. Ik moet zeggen dat er vaak ook veel stukken zijn die nietszeggend zijn of nauwelijks bijdragen aan beeldvorming.

Ondanks dat veel natuurlijk al bekend was is het een verhelderend stuk over de insteek van de EU (en wat die altijd al geweest is).

Voor al diegene die het alweer langzaam vergeten waren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Indoubt ik heb een paar pagina's gelezen maar dat is weer geruststellend verontrustend.
We will not delay things. As of 1 January, all products coming in to the single market—coming from any third country anywhere in the world, including yours, because you are a third country—will be checked.
Dat vat het voor mij wel redelijk samen - de EU lijkt nog niet echt te willen buigen (en terecht).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Omdat ik zelf benieuwd was heb ik even opgezocht of er straks visa nodig zijn voor vakanties

voor korte verblijven (tot 90 dagen per 180 dagen) hebben de ingezetenen van het VK straks (na 1 jan 2021) geen visa nodig indien dat omgekeerd ook zo is. Dat geld echter niet voor werken in de EU
Recent EU preparedness legislative measures have ensured that, as of 1 January 2021, UK nationals will remain exempt from the requirement to be in possession of visas when crossing the European Union’s external borders for short-term stays (up to 90 days in any 180-day period). This visa exemption does not provide for the right to work in the Union and is subject to the reciprocity mechanism applying to third countries, i.e. it could be suspended if Union citizens would cease to be given visa-free access to the United Kingdom for short stays
Dit komt uit het volgende document: https://ec.europa.eu/info...mmission_to_inst_en_0.pdf

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er zijn al zat zwaar sarcastische tot beledigende cartoons over Brexit. Maar ik zag net deze en die is niet beledigend, maar toch erg raak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmk-owa0pgPX4RfQpiWya6iXYAA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2EGYLvCawDpfxHy4OnncQ9Y0.jpg?f=user_large
Voor de oudjes, het VK is een Bill Wyman (ja ja, bassist).

En intussen in het VK is de corruptie flink aan de gang. Miljoenencontracten gaan zonder tender naar vriendjes van leidinggevende Tories, topambtenaren worden er uitgewerkt en alles wordt "gereorganiseerd". De Russische mafia krijgt het kado.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 14:07

alienfruit

the alien you never expected

Er is een nieuwe Twitter van de Home Office:
https://twitter.com/ukhomeoffice/status/1282593865501999104

Hoe zit het eigenlijk met Britten in de EU krijgen die nu ook een puntensysteem? Ik heb eigenlijk geen idee hoe het zit qua visums in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Visums in de EU zal per land verschillen op basis van de lokaal geldende regels.
In Nederland zijn er best veel categorieen/regels, maar uiteindelijk komt het erop neer dat de werkgever actie moet ondernemen (en dus in Nederland een vestiging moet hebben) om het een beetje soepel te laten verlopen.
Voor <90 dagen is er een visum.

Ik vind het derde punt van die tweet wel weer frappant, als ze het oveopr attracting hebben ...
Barrieres opwerpen en dan zeggen dat het attractief is :D *koekkoek*

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor vakanties hebben ze "Check, Change & Go" als hashtag genomen :X :')

Ik heb ze "Book, Look, Cancel" als alternatief gesuggereerd en om £108m gevraagd voor het eigendom.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ach @gambieter ze hebben een "field taskforce team" dus het komt helemaal goed :+ 8)7 8)7

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:14
alienfruit schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:15:
Er is een nieuwe Twitter van de Home Office:
https://twitter.com/ukhomeoffice/status/1282593865501999104

Hoe zit het eigenlijk met Britten in de EU krijgen die nu ook een puntensysteem? Ik heb eigenlijk geen idee hoe het zit qua visums in de EU.
Attracting the brightest and best talent from around the world

Mja ik hoor daar denk ik toch niet bij dan denk ik want ik ben te dim om een reden te zien om mijn hals in deze strop te steken.

Anyway de gemiddelde Brexit voter wil helemaal geen talent from around the world, die wil gewoon de grenzen dicht. Of je nou een aardbeienplukker bent of een Nobelprijswinnaar, voor die mensen ben je gewoon niet welkom omdat je niet minimaal 10 generaties Britse (liefst Engelse) voorvaderen hebt. Dat is de voedingsbodem waarop Brexit heeft plaatsgevonden en dat is waarom het gedoemd is te mislukken.

[ Voor 26% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-07-2020 13:39 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:33
gambieter schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:55:
Er zijn al zat zwaar sarcastische tot beledigende cartoons over Brexit. Maar ik zag net deze en die is niet beledigend, maar toch erg raak:
[Afbeelding]
Voor de oudjes, het VK is een Bill Wyman (ja ja, bassist).

En intussen in het VK is de corruptie flink aan de gang. Miljoenencontracten gaan zonder tender naar vriendjes van leidinggevende Tories, topambtenaren worden er uitgewerkt en alles wordt "gereorganiseerd". De Russische mafia krijgt het kado.
Heb je er linkjes van waar ik het verder kan lezen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

handoff schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:37:
Heb je er linkjes van waar ik het verder kan lezen?
Google "dominic cummings contracts" en je vind er stapels. Contracten voor mondkapjes worden aan snoepjesfabrikanten gegeven, etc. Je moet echt moeite doen het niet te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 14:35

Standeman

Prutser 1e klasse

Het VK zet 700 miljoen pond opzij. Zijn ze daar niet rijkelijk laat mee? Lijkt me stug dat je binnen 5 maanden een berg infrastructuur en douaneposten uit de grond stampt. Sterker nog, meestal duurt het langer voordat je de vergunningen e.d. geregeld hebt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Standeman schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:05:
Het VK zet 700 miljoen pond opzij. Zijn ze daar niet rijkelijk laat mee? Lijkt me stug dat je binnen 5 maanden een berg infrastructuur en douaneposten uit de grond stampt. Sterker nog, meestal duurt het langer voordat je de vergunningen e.d. geregeld hebt.
Ze wachten nog steeds op de Cavalerie Duitse autoindustrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja, als je gebruik wil maken van alle problemen die ontstaan ten gevolge van krapte en complicatie .....

Denk er eens over na. Een Britse kennis omschreef het als een dubbele munt. Enerzijds de verdeling van aanbestedingen over netwerk, anderzijds de indirecte toepassing van economische activiteit met eigen lobby in wat hij omschreef als de wingebieden. Terzijde, daar bedoelde hij de Europese lidstaten mee.

Dat gezegd, een andere kennis was meer nuchter, minder gelovig. Zij stelt dat intern men er van uit gaat dat de effectief benodigde capaciteit lager zal zijn, daarom is het plan "voldoende". Daarbij hoort het idee van het gebruik van controlemechanismen (variabel toepassen / schalen) als drukmiddel in onderhandeling met de EU.

[ Voor 15% gewijzigd door Virtuozzo op 13-07-2020 15:18 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

Ze hebben nogal wat in te halen

zie
https://www.instituteforg...al-brexit-uk-preparations

The prime minister still appears to dispute the needs for checks between Great Britain and Northern Ireland – it is unclear how that is compatible with the UK’s obligations under international law.

The government is yet to set out the new immigration rules and the steps businesses need to take in order to hire from outside the UK after 2020.

There will also be problems exporting animal products to other countries if current EU agreements have not been replaced. The UK has said it will replace EU funding for farmers until the end of the current payment cycle.

There is no clarity over the UK’s approach to fishing quotas after Brexit.

For non-financial services like telecoms and broadcasting, firms may need to re-register their services in an EEA country. Again, not clear if that would be repeated.... and so on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01
Ach die uitstel komt er wel weer. Ze roepen nu heel hard nee nee geen uitstel, maar straks komt die 1 voor 12 wel weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Het nieuwe puntensysteem hoorde wel dat ze willen dat bedrijven meer in hun eigen inwoners moeten investeren. Altijd goed om te investeren in kennis en het opleiden zorg personeel. Maar ja, dat kon altijd al

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:05

NMH

Moderator General Chat
Basekid schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:29:
Ach die uitstel komt er wel weer. Ze roepen nu heel hard nee nee geen uitstel, maar straks komt die 1 voor 12 wel weer....
Wellicht, maar ik heb zo mijn twijfels. De sponsoren van Brexit zullen straks wel een keer hun payday willen zien in de vorm van deregulering en lagere lasten. Bovendien is er nu een uitgelezen kans om de economische schade van de Brexit te fudgen met de schade van de Corona-uitbraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:19
Dit is nog maar het topje van de ijsberg.
- Douaneposten die nog gebouwd moeten worden
- Binnenlandse controlecentra idem
- Extra veecontroleurs die nog geworven moeten worden
- Extra douaniers die nog opgeleid moeten worden.
- Expediteurs met douanekennis idem.
- Computersysteem voor invoer / uitvoer welke zich nog in de ontwerpfase bevind.
- Compensatie voor extra kosten Noord-Ierland naar rest VK

De tijdsframe om dit gefaseerd live te brengen met het laatste restje in juni kan als ambiteus ervaren worden. Wel een leuke backlog van te verwerken activiteiten dan.

Grote hamvraag nu is welk WTO lid als eerste het VK in gebreke gaat stellen vanwege het niet voldoen aan de WTO eisen.

Dab hebben we uiteraard nog het bedrijfsleven welke gedacht heeft het loopt wel los en pas als de datum echt zeker is gaan we pas iets doen. Oeps, Coronacrisis die even tussendoor komt.

Als toetje nog het mooie puntensysteem voor werken in het VK.
Hmm, seizoensarbeiders wordt volgend jaar weer een dingetje en de lieve goedkope Spaanse verpleegsters zal men ook moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

D-dark schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:34:
[...]
Grote hamvraag nu is welk WTO lid als eerste het VK in gebreke gaat stellen vanwege het niet voldoen aan de WTO eisen.
Rusland of China (y)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Daar zijn veel meer gegadigden voor. Argentinie vanwege de Falkland eolanden, Spanje vanwege Gibraltar, De US, want die willen een Amrica First deal. etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Virtuozzo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:16:
[...]

Dat gezegd, een andere kennis was meer nuchter, minder gelovig. Zij stelt dat intern men er van uit gaat dat de effectief benodigde capaciteit lager zal zijn, daarom is het plan "voldoende". Daarbij hoort het idee van het gebruik van controlemechanismen (variabel toepassen / schalen) als drukmiddel in onderhandeling met de EU.
Zie dat er toch wel wat gelovige dingen in staan.

Hoe het VK zijn douane controles inricht is van tertiar belang. Dat is hun probleem zogezegd. Enige waar de EU in geïnteresseerd is het functioneren van de virtuele grens tussen Noord Ierland en het VK gecombineerd met Noord Ierland - Ierland.
Ideaal is natuurlijk functionerend vanaf 01-01-2021 maar iets later functionerend zie ik niet als halszaak mits er een redelijk tijdspad tegenover staat. Denk dat iedereen dat uitstel al enigszins heeft ingecalculeerd.

De enige drukmiddelen die men kan toepassen aan de VK kant voor extra invoereisen zijn een tweesnijdend zwaard, Hoe moeilijker en tijdrovender het wordt des te groter de druk om voor complexe ketens naar of het VK of de EU uittewijken. Dat kan voor sommige industrieën wel eens in het nadeel van het VK uitpakken want een grotere markt is aantrekkelijker dan een kleinere.

Blijft over dat het voor eenrichtingsverkeer van export vanuit de EU naar het VK wel wat hobbels kan opleveren. Ach, we kunnen altijd nog het brexit devies volgen en i.p.v. met het VK met de rest van de grote wereld handelen. Tocht wel fijn al die bestaande handelsovereenkomsten. :9

[ Voor 9% gewijzigd door D-dark op 13-07-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-dark schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:56:
[...]

De enige drukmiddelen die men kan toepassen aan de VK kant voor extra invoereisen zijn een tweesnijdend zwaard, Hoe moeilijker en tijdrovender het wordt des te groter de druk om voor complexe ketens naar of het VK of de EU uittewijken. Dat kan voor sommige industrieën wel eens in het nadeel van het VK uitpakken want een grotere markt is aantrekkelijker dan een kleinere.
Vergeet niet de relevantie van mentaliteit: zero-sum. Plus aanwezige perceptieproblematiek. Ze kennen nog enkel een draaiboek.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

https://www.nu.nl/tech/60...dig-uit-5g-netwerken.html

In hoeverre zou dit ook een handreiking zijn naar de VS? Aan de ene kant snap ik dit verbod wel maar aan de andere kant iedereen spioneert dus waarom zou China anders moeten zijn. Alsof de VK of VS niet zouden spioneren in het 5G netwerk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bkor
  • Niet online
Indoubt schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 16:28:
voor korte verblijven (tot 90 dagen per 180 dagen) hebben de ingezetenen van het VK straks (na 1 jan 2021) geen visa nodig indien dat omgekeerd ook zo is. Dat geld echter niet voor werken in de EU
Het opzeggen van alle regels zorgt ervoor dat de Britten een visa nodig hebben om te werken in de EU. De regels hierom verschillen per land. Hieraan gerelateerd is het vrachtwagenvervoer. Het vervoeren van vracht binnen of richting een bepaald land wordt cabotage genoemd. Je hebt als vrachtwagenchauffer of bedrijf niet automatisch recht om je goederen in een ander land af te leveren. Dit is aan allemaal regels gebonden. Elke regel zegt het VK op, waarschijnlijk zonder maar iets ervoor te vervangen.

Op de Engelse Wikipedia wordt verwezen dat het makkelijker is gemaakt voor een niet-EU/EEA lid om cabotage te doen richting een EU/EEA-lid (en andersom). Deels heb ik gezien dat het lijkt alsof het aantal toegestaande chauffeurs enorm is beperkt, hoewel in totaalaantal te vergelijken met andere niet-EU/EEA landen. Je kan ook zien (oud nieuws) dat artikelen aangeven dat mogelijk de Britten totaal geen cabotage mag uitvoeren. Zie bijvoorbeeld: https://www.nieuwsbladtra...ritse-chauffeurs-na-2020/

Dit is al jaren geleden aangegeven als probleem. Maar toch goed om te herhalen, vooral omdat er zoveel nadelen zijn en er gewoon niks aan wordt gedaan. Simpel gezegd: VK stapt er zelf uit, tegelijk klaagt het VK dat sommige gevolgen "onredelijke" EU keuzes zijn om dingen "moeilijker" te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
alienfruit schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:28:
https://www.nu.nl/tech/60...dig-uit-5g-netwerken.html

In hoeverre zou dit ook een handreiking zijn naar de VS? Aan de ene kant snap ik dit verbod wel maar aan de andere kant iedereen spioneert dus waarom zou China anders moeten zijn. Alsof de VK of VS niet zouden spioneren in het 5G netwerk?
Ah maar het ligt eraan wie wie bespioneert en dat controleert.

Paar redenen waarom dit besloten is.
- Handreiking aan de VS vanwege 5 eyes samenwerking welke na Brexit nog belangrijker wordt.
- Men heeft een handelsovereenkomst met de VS nodig
- Verhouding met China vanwege Hongkong is op dit moment al niet optimaal
- Interne druk van parlementsleden (Torie) welke nu een kritiek punt van weerstand benaderen.
- China is de afgelopen jaren behoorlijk goed geworden in het stelen en dupliceren van kennis. Met het steeds meer van internet afhankelijk zijn kan je de rest wel uittekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

D-dark schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:34:
- Men heeft een handelsovereenkomst met de VS nodig
Ik vraag me af hoe hard het in diplomatieke kringen nu gespeeld wordt. Het VK kan nu een charme-offensief starten richting een land als de VS om zo de kansen op een handelsovereenkomst te vergroten, maar de VS (of welk ander land dan ook) zullen dan toch ook doorhebben dat ze het VK voor ze kunnen laten rennen zonder er echt iets voor terug te geven, anders dan lovende woorden?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

bwerg schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:17:
[...]

Ik vraag me af hoe hard het in diplomatieke kringen nu gespeeld wordt. Het VK kan nu een charme-offensief starten richting een land als de VS om zo de kansen op een handelsovereenkomst te vergroten, maar de VS (of welk ander land dan ook) zullen dan toch ook doorhebben dat ze het VK voor ze kunnen laten rennen zonder er echt iets voor terug te geven, anders dan lovende woorden?
Op the Guardian beschreef iemand het als een tenniswedstrijd tussen VS en China met het VK in de rol van tennisbal.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Muhahahaha _o-

Failing Grayling is het gelukt om te falen waar het niet de bedoeling van Johnson was:

De Tories hadden een 5-4 meerderheid in de Intelligence & Security Committee, en hij had een simpele meerderheid nodig om gekozen te worden. Tory Julian Lewis heeft een pact gesloten met de oppositie MPs en Grayling is met 5-4 verslagen :+

Ik zeg niet dat Lewis beter zal zijn, maar humor is het wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 22:54

Plasma_Wolf

Student

Ik denk dat Lewis wel beter zal zijn. Baldrick uit Blackadder is nog beter dan Grayling :) De vraag is nu of Lewis dit voor zijn eigen ambitie gedaan heeft, of dat hij hier een limiet heeft gesteld aan waar de incompetentie van Grayling het parlementswerk overhoop mag halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En Julian Lewis is uit de parlementaire Tories geschopt ("has lost the whip"): Russia report: New intelligence committee chair loses Tory whip

Get the popcorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Ik wilde net mijn post aanpassen. Ze gedragen zich als kleuters. Elke vorm van realisme moet de kop worden ingedrukt. Iemand die niet 100% loyaal is vliegt eruit. Deze politiek kunnen zelfs de allerbeste fantasten niet verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:20
Hadden we anders verwacht? De harde Brexit moet en zal er doorheen gerost worden. Ieder nadenken van parlementariërs is een risico. Die mensen moet je lozen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@SkiFan Julian Lewis is een harde Brexiteer. En nu hebben ze hem tot vijand gemaakt waardoor deze commissie, een van de belangrijkste in het in de gaten houden van de regering, niet meer onder controle is van de regering.

Wraak is belangrijker dan resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Even voor mijn begrip: dat betekend dat Lewis uit de conservatieve partij wordt gezet?

Betekend het dan ook dat hij geen Chair is van de Intelligence and security committee of kan die als gekozen chair niet door de conservatieven worden afgezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hij is uit de fractie gezet, maar dat is onafhankelijk van het voorzitterschap van de ISC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Ok, thanks, dat is dan een flinke dreun voor Cummings Johnson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Omdat het britse parlementaire systeem per precedent werkt, niet met een grondwet en regels, schijnen er nog wel wat mogelijkheden te zijn, maar daar moet het lagerhuis dan over stemmen:

Twitter-draadje waar dit wordt besproken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gambieter schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:13:
@SkiFan Julian Lewis is een harde Brexiteer. En nu hebben ze hem tot vijand gemaakt waardoor deze commissie, een van de belangrijkste in het in de gaten houden van de regering, niet meer onder controle is van de regering.

Wraak is belangrijker dan resultaat.
Cui bono. De stunt was een tik op de vingers van het kabinet, dat waande zich weer even zelfstandig. Zeker, Lewis krijgt een tikje maar is al ruim voorzien van compensatie. En wie bewaakt nu de regering? Diegenen die aan de touwtjes trekken. Meer dan een tik voor Johnson, over oppositie heen (en wie is interessant om in het achterhoofd te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Voor de geïnteresseerden, het rapport wordt morgen op 10.30 uur (lokale tijd, dus 11.30 in NL) openbaar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, ook nog een vraag of BJ's persoonlijke grijze relatie voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Interessant, eens kijken wat men morgen zegt hierover op Engelse radio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alienfruit schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:35:
Interessant, eens kijken wat men morgen zegt hierover op Engelse radio :)
Stukje toetsbare achtergrond: https://www.thearticle.co...ting-russian-interference

Johnson zweet peentjes bij het risico van heropening van de Lebedev onderzoeken. Hoe dan ook, alles en iedereen zit in meer dan een spagaat. Britse traditie is dan het in een kast duwen. Vraag is niet zozeer of dat wel of niet lukt, maar wat de prijs daarvan is. Niet voor politici of partijen, maar voor het VK als soevereine staat. Het is politiek en economisch drama, maar de arena is die van geopolitiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Ik luister via LBC nu naar de presentatie van het rapport. Tot nu toe:

De regering had het gevaar al sinds het referendum van Schotse onafhankelijkheid moeten onderkennen en stappen moeten ondernemen om dit tegen te gaan. De hack van de DNC in de VS was een waarschuwing en ook toen heeft niemand opgelet.

Geen enkele instantie wilde de verantwoordelijkheid en leiding nemen in onderzoek naar invloed (en acties tegen invloed).

Het feit dat de regering zegt dat er geen invloed vanuit Rusland is geweest omtrent Brexit, is waardeloos omdat ze geen onderzoek hebben gedaan in de afgelopen jaren. (Dus voor het referendum en na het referendum is er niets gebeurd, en hebben ze de zaken maar laten lopen).

Het is niet bekend in hoeverre de invloed het resultaat van het Brexit-referendum heeft veranderd, omdat het bijna onmogelijk is dat aan te geven, te meer omdat de regering geen onderzoek deed. Hierin heeft de regering absoluut gefaald. Ze laten in het midden of dit expres was.

Russisch geld en Russische oligarchen werden met open armen ontvangen in Londen, zonder ook maar over de gevolgen na te denken.

De kritiek op het uitstellen van dit rapport voor de verkiezingen eind 2019 dat het de angel uit het rapport zou halen is onterecht (de angel zit nog zeker in het rapport), maar het publiek had deze informatie wél voor de verkiezingen moeten hebben.

Ik heb nog wat punten gemist denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:05
Even los van de vraag wie de brexit stemming heeft beïnvloed: staat er wel onomstotelijk vast dat de stemming is beïnvloed en zo ja. welke kant op? Ik ben benieuwd of het Engelse juridische systeem in dat geval procedures kent om de stemming ongeldig te verklaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
@Philpend Dat hoeft niet, het was slechts een raadgevend referendum. Die idioten hebben zelf zichzelf eraan opgehangen. Ik ben wel klaar met het stukje medelijden. Laten we de schade aan onze kant beperken.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Must watch. Na 9 maanden wordt eindelijk bevestigd: Johnson heeft keer op keer gelogen over redenen om het rapport niet meteen in oktober te publiceren. Zeer kwalijk. Hij heeft het zo over de 2019 elections heen weten te tillen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Accepteer het nu maar. Onze democratieën zijn zo verzwakt dat ook dit gewoon overwaait.. We weten wat voor een klootviolen we kiezen, Trump, Bolsenaro, Johnson of in ons eigen kikkerlandje een crisismanager zonder enige visie.

Nobody gives a shit... Op een paar uitzonderingen na die zich druk maken maar weinig kunnen veranderen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:17:
[Embed]
Must watch. Na 9 maanden wordt eindelijk bevestigd: Johnson heeft keer op keer gelogen over redenen om het rapport niet meteen in oktober te publiceren. Zeer kwalijk. Hij heeft het zo over de 2019 elections heen weten te tillen.
Boris ontspringt de dans, de Lebedev onderzoeken blijven gesloten. Idem voor Cummings, ook die paden staat buiten het rapport. Vrijwel elke directe relatie / interactie is buiten scope gebleven.

Daarmee is de afloop er een van managing perceptions. Anders gezegd, status quo & the show must go on.

Einde kwestie, in effectieve zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Sorry, welke de Lebedev onderzoeken? Maar goed, uit hoe je het beschrijft zou zoiets nooit gelekt worden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:03

defiant

Moderator General Chat
Rapport dat Christopher Steele (bekend ook van het Trump dossier) heeft aangeleverd voor het rapport:
INTELLIGENCE AND SECURITY COMMITTEE-RUSSIA INQUIRY 2018 (PDF alert)
Overall, I would argue that Russia under Putin now represents potentially the most significant threat to the UK’s institutions and way of life.No terrorist group has to date successfully deployed a weapon of mass destruction, either nuclear or chemical, in the UK. Russia has deployed both.If not effectively deterred going forward, clearly Putin’s regime will stop at little to achieve its objectives.
My understanding, arising partly from personal experience with the ‘Trump-Russia dossier’, is that this government perhaps more than its predecessors is reluctant to see (or act upon) intelligence on Russian activities when this presents difficult wider political implications. Examples of this include reporting on the Kremlin’s likely hold over president Trump and his family/administration and indications of Russian interference in and clandestine funding of the Brexit referendum. In the case of the so-called ‘dossier’, this was initially handled appropriately by senior British intelligence professionals but,on reaching top political decision makers, a blanket appeared to be thrown over it and those who had produced or were associated with it. No enquiries were made or actions taken thereafter on the substance of the intelligence in the dossier by HMG.In this case, political considerations seemed to outweigh national security interests. Ifso, in my view,HMG made a serious mistake in balancing matters of strategic importance to our country.A prospective trade deal should never be allowed to eclipse considerations of national security.
Het is opvallend dat hij aan bovenstaande observaties geen directe conclusies verbind, terwijl hij die zeker met zijn dossier kennis wel zou kunnen trekken.

Indirect doet hij dat wel:
Professional service firms who manage and lobby for Russian elites in the UK, in return for exceptionally lucrative contracts, should be given careful attention. Lawyers, accountants, estate agents and public relations professionals have all played a role, witting or unwitting, in the penetration of British political and business life by Russians who are actively pursuing nefarious state interests as well as their own. Not all are bad actors,of course, but many are party to corrupting and destabilizing forces emanating ultimately from the Kremlin. This gradual and more subtle erosion of our norms and politics, including our political parties,also poses a significant threat.
Apologists for the Russian elite in the UK and else where will argue that we cannot afford to adopt such a robust approach because Russia is a source of much-needed inward investment, especially with Brexit looming. However, I would argue that what Putin and the Russian elite respect is clarity and toughness on our part.If HMG does not formulate and implement a more effective Russia policy with some urgency, the UK inevitably will face increasingly damaging consequences as Russian corruption and a nationalist and xenophobic political export model takes hold. Decisive action and a greater allocation of resources to intelligence work on Russia would appear to be required
Het rapport is niet zo lang en zeker een aanrader om te lezen als je nog niet zo bekend bent met hoe Rusland functioneert en hoe dat zich verhoudt met het westen en waarom dat juist een bedreiging is voor het westen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
En nog steeds behoorlijke verschillen

Brieving Barnier
https://ec.europa.eu/comm...tail/en/statement_20_1400

On two important subjects, transport and energy, we had intense and useful discussions. However, the UK continued to request single market-like benefits.

In addition, there is still no progress on two essential topics of our economic partnership.

First, there must be robust guarantees for a level playing field – including on State aid and standards – to ensure open and fair competition among our businesses, also over time. This is a core interest for all 27 Member States – and in my view also for the UK.
Second, we have to agree on a balanced, sustainable and long-term solution for fisheries, with the interests of all Member States concerned in mind, and not least the many men and women whose livelihoods depend on it on both sides.

The Other Side, David Frost
https://www.theguardian.c...uk-negotiator-david-frost

In a statement, the UK’s chief negotiator, David Frost, concurred that there were “considerable gaps” but insisted that an agreement could still be reached in September. UK sources said Barnier’s assessment that the talks were “back at an impasse” accurately described the situation, but added this was for technical reasons that could be surmounted over the summer.

The two sides are to meet for two days of informal talks next week before a formal round of negotiations in mid-August. But Johnson’s optimistic hopes of agreeing an outline of the principles of a deal by the end of this month had been dashed, Frost conceded.

Plus uit het Trump draaiboek
https://www.theguardian.c...-new-rebuttal-expert-role

Liz Truss’s Department of International Trade is to tackle what it views as “fake news” about the UK’s post Brexit trade policy with its own rapid rebuttal expert.

The DIT has just advertised a new position of “chief media officer, trade policy and rebuttal” to handle the press and denounce stories it believes are false or contain false information.

The term “fake news” was given international currency by Donald Trump to denounce mainstream media outlets who challenged the US president on his pronouncements.

[ Voor 48% gewijzigd door D-dark op 23-07-2020 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 20:28

gws24

Thinking is hard!

D-dark schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:06:
In a statement, the UK’s chief negotiator, David Frost, concurred that there were “considerable gaps” but insisted that an agreement could still be reached in September. UK sources said Barnier’s assessment that the talks were “back at an impasse” accurately described the situation, but added this was for technical reasons that could be surmounted over the summer.
Unicorn much? :P
Plus uit het Trump draaiboek
https://www.theguardian.c...-new-rebuttal-expert-role

Liz Truss’s Department of International Trade is to tackle what it views as “fake news” about the UK’s post Brexit trade policy with its own rapid rebuttal expert.

The DIT has just advertised a new position of “chief media officer, trade policy and rebuttal” to handle the press and denounce stories it believes are false or contain false information.

The term “fake news” was given international currency by Donald Trump to denounce mainstream media outlets who challenged the US president on his pronouncements.
Trump heeft het natuurlijk tot een grote hoogte gebracht door alles wat hem tegenstaat fake news te noemen maar het is niet alleen zijn draaiboek. Ook de EU heeft iets soortgelijks met euvsdisinfo dat ook niet altijd even goed werkt (denk wel dat de intentie bij de eu vele malen beter is/was).

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:18

Jiffy

God, you're ugly!

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Was even bijlezen maar totale brein meltdown.

.. all. How much more do we have to do for you ? Your country has become a laughing stock around the world. We French are laughing at you, the Germans are laughing at you, even the Belgians are laughing at you. You have as you British say, made your bed now sleep in it.

Dit verzin je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Je kan niet zeggen dat ze niet positief denken bij de EU:
EU-toponderhandelaar Michel Barnier heeft zich maandag positief uitgelaten over de mogelijkheid van een handelsakkoord tussen de EU en het Verenigd Koninkrijk.

De uitspraken van de Fransman zijn opvallend, omdat hij vorige week een deal nog zeer "onwaarschijnlijk" achtte. Barnier wees er toen op dat de opvattingen over onder meer een gelijk speelveld en de visserij te sterk uiteen liepen.

Volgens bronnen zouden lidstaten als Nederland en Ierland het optimisme van de toponderhandelaar onderstrepen.
https://www.nu.nl/brexit/...eu-en-vk-is-mogelijk.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit meer een wortel is die de Britten aan de tafel moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Wat me meer verbaasd is dat ik dit nieuwsbericht alleen op Nu.nl zie en nergens anders.
Het lijkt mij eerder een gerucht wat men snel wilde plaatsen dan echt bevestigd.
Een deal is nog steeds mogelijk maar of de wil er is?

Barniers kennende draait hij echt niet opeens 180 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

https://uk.reuters.com/ar...full-brexit-idUKKCN24U1ZI

Ben benieuwd hoeveel banking business er nog in London over blijft volgend jaar.

Ze worden nu dus al soort van op de vingers getikt dat ze haast moeten maken met de verplaatsing van activiteiten naar de EU.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

De afbraak van democratie gaat in rap tempo door. En nu krijgt neemt het schokkende vormen aan.

Claire Fox, van de Brexitpartij is gepromoveerd tot de House of Lords. Een samenvatting:

Ja, die voldoet volgens Johnson en Cummings aan de vereisten om toe te treden tot de House of Lords. Iemand die vind dat kinderporno niet verwijderd hoeft te worden omdat het gesimuleerd zou zijn...

:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

Lebedev en Johnson's broer ook. Inmiddels heeft het niet-democratische house of lords meer dan 800 leden...

https://www.theguardian.c...lly-beneficial-friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is een lijst van "deplorables". Charles Moore, columnist van het type "als de overheid minder obesitas wil, waarom zijn verpleegsters dan vaak vette koeien?"

Het is de cosa nostra aan lager wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Plasma_Wolf schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:58:
De afbraak van democratie gaat in rap tempo door. En nu krijgt neemt het schokkende vormen aan.

Claire Fox, van de Brexitpartij is gepromoveerd tot de House of Lords. Een samenvatting:

[Twitter]

Ja, die voldoet volgens Johnson en Cummings aan de vereisten om toe te treden tot de House of Lords. Iemand die vind dat kinderporno niet verwijderd hoeft te worden omdat het gesimuleerd zou zijn...

:r
Wat betreft dat laatste, heb je daar een bron van? Ik hoor alleen dat ze tegen censorship is. En daar valt zeker wat voor te zeggen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nox schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:32:
Wat betreft dat laatste, heb je daar een bron van? Ik hoor alleen dat ze tegen censorship is. En daar valt zeker wat voor te zeggen.
Claire Fox is iemand waar niets goeds aan te bekennen is.

Heeft geen probleem met terrorisme en bomaanslagen:
[Twitter: https://twitter.com/JRogan3000/status/1289240117077585920]

Is van mening dat er nooit genocide in Bosnie heeft plaatsgevonden.

Aangaande kinderp*rno, ze heeft eerder gezegd dat Gary Glitter dat gewoon moest mogen downloaden (zie Wiki), en uit een radio interview in 2019:
Speaking about censorship online, Fox was asked “So, you believe that there should be no censorship on the internet, and that includes child porn?”, to which the MEP candidate replied:

“I actually don’t think we should ban Jihadi videos, because I don’t think that is what causes, for example, the issue of Islamist violence.”

“But you must surely want to ban child porn videos?” The interviewer pressed her. “Because by not banning them, they can be made, and that encourages them?”

“I think that child porn videos themselves are illegal” Fox began to explain her stance, “but actually most child porn is not child porn because it’s simulated.”
Of dat nou het soort persoon is dat over wetgeving zou moeten oordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

@gambieter die quotes staan in de twitterlink erboven van plasma-wolf, ik zie niks over dat het gesimuleerd zou zijn. Het is een omstreden punt misschien, maar censuur en blokkades op internet zijn niet goed. Maken, distributie, bezit en downloaden van kinderporno moet bestraft worden, hard. Met censuur en blokkades loop je alleen maar achter de feiten aan. Het blokkeren ervan is stap 1, waar vrijwel iedereen het een goed doel vindt. Maar het is de eerste stap naar blokkades van andere websites. Sites over islamitische extremisten en daarna gewone porno.

Of wacht, had de uk niet al een soort mislukt iets bedacht? Het Internet is een wrede plek, mensen moeten daarmee leren omgaan.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je hebt de laatste zin gemist? Ze bagatelliseert kinderp*rno als "het meeste is gesimuleerd, namaak". Dit heeft niets met censuur te maken, en de drogreden over het hellend vlak zegt heel veel over je argumentatie.

Je wordt bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:05

NMH

Moderator General Chat
Een van de conservatieve MPs en voormalig kabinetslid is beschuldigd van verkrachting:
A Conservative MP has been released on bail after being arrested on suspicion of rape.

The Sunday Times reported that the allegations against the former minister were made by an ex-parliamentary employee.

The Met Police said the allegations relate to four separate incidents alleged to have taken place between July 2019 and January 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En de Tories wisten er al lang van en deden niets. Zowel de Chief whip en Rees Mogg hadden gesproken met het slachtoffer, hebben haar aangeraden de interne route te volgen (de doofpotroute), maar ze is naar de politie gegaan. De beerput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

gambieter schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:25:
Je hebt de laatste zin gemist? Ze bagatelliseert kinderp*rno als "het meeste is gesimuleerd, namaak". Dit heeft niets met censuur te maken, en de drogreden over het hellend vlak zegt heel veel over je argumentatie.

Je wordt bedankt.
Laatste zin inderdaad niet meegekregen, die werd niet in de twitterlink vermeld. Dat is inderdaad wel echt bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nieuw artikel van Nu.nl dat EU zijn standpunten aan het versoepelen is:
De EU is mogelijk bereid tot een versoepeling van de staatssteunregels voor het Verenigd Koninkrijk om zo tot een handelsakkoord te komen.

Volgens bronnen zou de EU willen afstappen van de staatssteunregels die binnen de Europese interne markt gelden voor lidstaten. Dit zou betekenen dat het VK zich niet aan alle Europese regels hoeft te houden.
bron: https://www.nu.nl/economi...nderhandeling-met-vk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Niet online
alienfruit schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 03:40:

[...]

Erg slechte ontwikkeling. Je ziet veel te veel dat veel grote bedrijven nauwelijks belasting betalen. Toch worden ze veel geholpen door overheden. Ik gok dat dit komt door de invloed van een groot bedrijf. Corona lijkt als gevolg te hebben dat EU minder moeilijk doet over staatssteun, maar dan wel miljarden richting grote bedrijven. Ik zie liever een EU brede aanpak over het voorkomen van nep-zelfstandigen.

Ik zag ook een artikel over een 30% stijging van emigrerende Britten sinds brexit. Dat vind ik niet echt een gigantische stijging, ging van 57k/kaar naar 73k/jaar. Dat is niks in vergelijking met de gehele bevolking daar. Het lijkt me pas nieuws zodra je richting de 250k/jaar gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:06
Nox schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 00:57:
[...]

Laatste zin inderdaad niet meegekregen, die werd niet in de twitterlink vermeld. Dat is inderdaad wel echt bizar.
Als ze daarmee doelt op getekende afbeeldingen of 3D filmpjes dan kan ik me er nog best in vinden, het is niet alsof echte kinderen daaronder lijden. Als ze andere ideeën heeft kan ik haar niet echt volgen en zit er mogelijk een steekje bij haar los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:07

Player1S

Probably out in the dark

ErikT738 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:34:
[...]

Als ze daarmee doelt op getekende afbeeldingen of 3D filmpjes dan kan ik me er nog best in vinden, het is niet alsof echte kinderen daaronder lijden. Als ze andere ideeën heeft kan ik haar niet echt volgen en zit er mogelijk een steekje bij haar los.
Ga je zulke volstrekt idiote uitspraken nu echt verdedigen? |:(

Kinderporno, in welke vorm dan ook behoort verboden te worden.

Of zou jij het geen probleem vinden als zo'n sicko een 3D filmpje maakt met een kind wat toevallig op jouw kind lijkt?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

bkor schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:15:
Ik zag ook een artikel over een 30% stijging van emigrerende Britten sinds brexit. Dat vind ik niet echt een gigantische stijging, ging van 57k/kaar naar 73k/jaar. Dat is niks in vergelijking met de gehele bevolking daar. Het lijkt me pas nieuws zodra je richting de 250k/jaar gaat.
Het ging toch om hoog-opgeleide Britten? Dan is het een stuk relevanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
alienfruit schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 03:40:

[...]

Wat mij opvalt is dat er buiten Nu.nl nergens anders over deze ontwikkelingen gerapporteerd wordt.

Is het een echte versoepeling of concessie. Mogelijk, grootste pijnpunt was het Europese hof van Justitie welke nu dan vervangen zou worden door een arbitrair hof / geschillen commissie. Dat zien we ook wel vaker in handelsovereenkomsten om oneerlijke concurrentie tegen te gaan.

Daarvoor moet ik de exacte resultaten zien voordat ik mij daar een oordeel over vel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

D-dark schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:06:
Wat mij opvalt is dat er buiten Nu.nl nergens anders over deze ontwikkelingen gerapporteerd wordt.

Is het een echte versoepeling of concessie. Mogelijk, grootste pijnpunt was het Europese hof van Justitie welke nu dan vervangen zou worden door een arbitrair hof / geschillen commissie. Dat zien we ook wel vaker in handelsovereenkomsten om oneerlijke concurrentie tegen te gaan.

Daarvoor moet ik de exacte resultaten zien voordat ik mij daar een oordeel over vel.
Ik vermoed dat het eerder een wassen neusje is, een klein beetje toegeven op iets onbelangrijks, welke door Johnson kan worden gebruikt als een "overwinning" om het zo geaccepteerd te krijgen. Er is een patroon te herkennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
gambieter schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:09:
[...]

Ik vermoed dat het eerder een wassen neusje is, een klein beetje toegeven op iets onbelangrijks, welke door Johnson kan worden gebruikt als een "overwinning" om het zo geaccepteerd te krijgen. Er is een patroon te herkennen...
Klopt, alles om maar te verkopen dat men een soevereine en onafhankelijk staat is.
Resultaat zou identiek zijn voor de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:43:
[...]

Volgens dit artikel:
Het gros van de emigranten vertrok naar Spanje, waar volgens The Guardian zo'n 380.000 Britten zouden wonen. Het land is in trek omdat inwoners zich niet hoeven te registreren. Tot 2015 zouden op jaarbasis 2.300 Britten zich inschrijven, na het referendum liep dit op tot een gemiddelde van 10.500 inwoners per jaar.
Volgens mij is Spanje vooral populair onder gepensioneerde Britten. Van de 16.6k gemiddeld per jaar erbij ging de helft (8.2k) richting Spanje. Plus nog een heel verhaal over naturalisatie. Dat lukt je (dacht ik) alleen als je al lang in een land woont, de taal redelijk spreekt, etc. Met uitzondering van Britten met een Iers verleden. Voor de andere 8k wordt aangegeven dat het hoog-opgeleide Britten zijn. Dat zou ik het liefst in verhouding zien tot het aantal afgestuurde Britten per jaar (ff gezocht, kon het niet duidelijk vinden).

Artikel geeft wel aan dat het aantal emigranten behoorlijk uniek is.

PS: Sommige andere bronnen geven aan dat Britten soms ook nooit de moeite hebben gedaan om zich te registeren in Spanje/Frankrijk. Oftewel, ze woonden er al, alleen niet op papier.

[ Voor 6% gewijzigd door bkor op 04-08-2020 14:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

[...]

Erg slechte ontwikkeling. Je ziet veel te veel dat veel grote bedrijven nauwelijks belasting betalen. Toch worden ze veel geholpen door overheden. Ik gok dat dit komt door de invloed van een groot bedrijf. Corona lijkt als gevolg te hebben dat EU minder moeilijk doet over staatssteun, maar dan wel miljarden richting grote bedrijven. Ik zie liever een EU brede aanpak over het voorkomen van nep-zelfstandigen.

gambieter schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:43:
[...]

Jullie hebben allebei gelijk. @bkor jij refereert inderdaad aan het artikel van vandaag:
https://www.theguardian.c...n-by-30-since-brexit-vote

@gambieter jij refereert aan het artikel van zondag: https://www.theguardian.c...ed-britons-head-to-the-eu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]
Ik zie liever een EU brede aanpak over het voorkomen van nep-zelfstandigen.
Wat definieer jij als nep-zelfstandigen, en wat zie je daar als probleem bij?

Serieuze vraag, de Nederlandse overheid is ook al lang met dat vraagstuk bezig, maar lijkt elke keer vast te lopen op het goed definiëren van het probleem. Ik persoonlijk denk dat het probleem niet zozeer in de zelfstandigheid zit, maar meer in de uitbuiting van mensen. De mensen die uitgebuit worden, worden meestal ook niet uit vrije keuze zelfstandige.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bkor
  • Niet online
Woy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:07:
[...]

Wat definieer jij als nep-zelfstandigen, en wat zie je daar als probleem bij?
Mensen die niet zelfstandig zijn. Oftewel, gedwongen zijn op "zelfstandig" te zijn maar ze zijn het niet. Dit aangezien ze puur afhankelijk zijn van 1 bedrijf. Via werk werk ik ook met wat zelfstandigen. Die hebben wel een buffer, bepalen redelijk zelf wat ze vragen per uur, etc.

Als zelfstandige hoor je behoorlijk veel meer te vragen per uur, voornamelijk omdat je heel veel zelf zal moeten regelen. Dingen die gewoonlijk een werkgever voor je doet.

Ik zie niet echt dat de overheid er iets mee doet, behalve dat ze het mogelijk hebben gemaakt. Verder zou het geen optie moeten zijn dat zoveel "zelfstandigen" ervoor kiezen om massaal zich niet te verzekeren voor van alles, niet te sparen voor pensioen, niet te verzekeren voor ziek zijn / invalide / werkeloos.

Hetzelfde met mensen die werken voor alle "nieuwe economie". Oftewel, dingen zoals Uber, Thuisbezorgd, etc. Zoiets werd ook rond 2000 verteld, winst was niet belangrijk, ging om een IT idee te hebben en zo snel mogelijk "groot" te worden. Uiteindelijk was het geld op en werden mensen massaal ontslagen. Alleen nu met Uber, Thuisbezorgd is het meer een kwestie dat alle mogelijke maatschappelijke problemen op de werknemer/maatschappij wordt geschoven. Minder werk? Pech voor de "werknemer", je ontslaat de persoon en succes want geen WW. Maatschappij heeft vervolgens een probleem.

Link met brexit is alleen wat moeilijk. Ik denk wel dat de flinke maatschappelijke ongelijkheid een voorname reden is van de ontevredenheid. Deze is vervolgens gebruikt om "brexit" te promoten. Iets soortgelijks zou op termijn ook in Nederland kunnen. De media in het VK is behoorlijk rampzalig. Je ziet dat de media hier in Nederland ook langzaam wordt opgekocht. Ik denk niet dat Nederlanders speciaal zijn dat zoiets als een "brexit" niet hier zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat daar staat is overigens niet waar. Je moet jezelf wel als EU burger degelijk registreren in Spanje. Anders kan je helemaal niks regelen hier. Je krijgt een "NIE" nummer en een papieren vodje, dat overigens ongelofelijk moeilijk te krijgen is :) Er zijn maar een handjevol afspraken bij de immigratiedienst per week en die moet je online aanvragen, maar bijna continu staat er een melding dat er gewoon geen zijn en je het later maar moet proberen. Toen mijn NIE kaart was gestolen heb ik maanden nodig gehad voor een nieuwe afspraak. Maar uiteindelijk krijg je hem wel, als EU burger heb je er gewoon recht op als je in Spanje woont.

Zonder NIE kan je geen huis huren, geen stroom aan laten sluiten, zelfs niet bij de media markt bestellen, of een pakketje aannemen van de postbode. Overal en altijd moeten mensen dat nummer hebben. Het is niet zoals een sofi nummer in NL dat eigenlijk geheim moet blijven, dat heb je ook maar is weer wat anders.

En niet werken, maar dat is voor "pensionistas" geen ding inderdaad. Je hebt hier idd veel gepensioneerde Britten, vooral vanwege het weer. Die uiteraard constant blaten over hoeveel beter het is in het VK :F

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 04-08-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Niet online
GekkePrutser schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:12:
[...]
Wat daar staat is overigens niet waar. Je moet jezelf wel als EU burger degelijk registreren in Spanje.
Als je de subreddits over brexit en UK volgt zie je meerdere mensen dit verhaal doen (nooit geregistreerd). Inclusief de verbazing van anderen dat dit toch echt niet makkelijk mogelijk is. Hoe deze mensen konden leven zonder zich te registeren is een raadsel, alleen echt genoeg verhalen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
bkor schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:16:
[...]
Als je de subreddits over brexit en UK volgt zie je meerdere mensen dit verhaal doen (nooit geregistreerd). Inclusief de verbazing van anderen dat dit toch echt niet makkelijk mogelijk is. Hoe deze mensen konden leven zonder zich te registeren is een raadsel, alleen echt genoeg verhalen hierover.
Oh ik heb Reddit helemaal opgezegd vanwege de polarisatie in de VS en de extreme haat die in elke subreddit doorschemert (in die over Brexit zal dit ook wel zo zijn aangezien dat net zo gepolariseerd is). Zelfs in een technische subreddit werd ik een keer voor snowflake uitgemaakt toen ik op een privacy punt in ging. Dat was de laatste druppel. Dus dat heb ik niet gevolgd :)

Ik snap echt niet hoe ze dat doen. Zonder NIE nummer kan je hier echt helemaal niks. En het mag ook helemaal niet, je moet je wel degelijk registreren als je hier woont. Ik snap niet dat ze hier zo'n probleem mee hebben en het als voordeel zien dat je er mee weg kan komen zonder het te doen.

[ Voor 32% gewijzigd door GekkePrutser op 04-08-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
bkor schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:27:
[...]

Mensen die niet zelfstandig zijn. Oftewel, gedwongen zijn op "zelfstandig" te zijn maar ze zijn het niet. Dit aangezien ze puur afhankelijk zijn van 1 bedrijf. Via werk werk ik ook met wat zelfstandigen. Die hebben wel een buffer, bepalen redelijk zelf wat ze vragen per uur, etc.

Als zelfstandige hoor je behoorlijk veel meer te vragen per uur, voornamelijk omdat je heel veel zelf zal moeten regelen. Dingen die gewoonlijk een werkgever voor je doet.
Maar ik zie daar niet zozeer een probleem in zelfstandigheid, maar in uitbuiting. Als je geen fatsoenlijk tarief kunt vragen, is het alleen een besparing voor het bedrijf, niet de keuze van de zelfstandige.
Ik zie niet echt dat de overheid er iets mee doet, behalve dat ze het mogelijk hebben gemaakt.
Ze zijn er wel mee bezig, zie de wet DBA, en ze zijn bezig met een vervanger. Maar het lijkt weinig op te lossen, want juist de kwetsbare mensen zoals de post en delivery services lijken buiten schot te blijven.
Verder zou het geen optie moeten zijn dat zoveel "zelfstandigen" ervoor kiezen om massaal zich niet te verzekeren voor van alles, niet te sparen voor pensioen, niet te verzekeren voor ziek zijn / invalide / werkeloos.
Daar ben ik het dan niet helemaal mee eens, risico's zijn op meerdere manieren af te dekken. Het moet alleen inderdaad niet zo zijn dat er gewoon geen geld is om te kunnen verzekeren, en het moet ook niet zo zijn dat het gevolg onevenredig op de samenleving afgewenteld wordt. Maar bijvoorbeeld werkeloosheid is geen enkel probleem als je gewoon een buffer voor 2 jaar hebt. WW dekt immers ook maar Max 2 jaar.
Hetzelfde met mensen die werken voor alle "nieuwe economie". Oftewel, dingen zoals Uber, Thuisbezorgd, etc. Zoiets werd ook rond 2000 verteld, winst was niet belangrijk, ging om een IT idee te hebben en zo snel mogelijk "groot" te worden. Uiteindelijk was het geld op en werden mensen massaal ontslagen. Alleen nu met Uber, Thuisbezorgd is het meer een kwestie dat alle mogelijke maatschappelijke problemen op de werknemer/maatschappij wordt geschoven. Minder werk? Pech voor de "werknemer", je ontslaat de persoon en succes want geen WW. Maatschappij heeft vervolgens een probleem.
Helemaal mee eens, dat soort bedrijven buiten hun "personeel" gewoon uit. Daar zou wat tegen gedaan moeten worden.
Link met brexit is alleen wat moeilijk. Ik denk wel dat de flinke maatschappelijke ongelijkheid een voorname reden is van de ontevredenheid. Deze is vervolgens gebruikt om "brexit" te promoten. Iets soortgelijks zou op termijn ook in Nederland kunnen. De media in het VK is behoorlijk rampzalig. Je ziet dat de media hier in Nederland ook langzaam wordt opgekocht. Ik denk niet dat Nederlanders speciaal zijn dat zoiets als een "brexit" niet hier zou kunnen.
Klopt, het is nogal offtopic voor de brexit buiten het feit dat Europa waarschijnlijk nog wat meer bescherming vereist dan de Engelse willen, dus is daarmee wel onderdeel van de onderhandelingen, maar het de bescherming zal vast niet beter worden, want de Britten zitten meer aan de kant van minder regulering ter bescherming van werknemers.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Grenscontrole tussen Kent en de rest van het VK...

De vrachtwagens die naar de EU gaan, via Kent, krijgen een grote parkeerplaats om te staan zolang als de douanechecks voor uitgaand verkeer gedaan worden. Om daar te komen moeten ze natuurlijk over een weg heen, daarvoor moeten ze nu de juiste papieren hebben.
Any hauliers using designated port approach roads will require a digital Kent access permit (KAP), valid for 24 hours to cover a single trip.
Dit geldt dus ook voor vrachtwagens die wel over de bewuste wegen moeten, maar niet naar de EU moeten (denk bevoorradingswagens voor de supermarkten, en verhuiswagens).

Maar het maakt niet uit, want tenslotte is het geen grens in de Ierse zee B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Plasma_Wolf schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:20:
Grenscontrole tussen Kent en de rest van het VK...

De vrachtwagens die naar de EU gaan, via Kent, krijgen een grote parkeerplaats om te staan zolang als de douanechecks voor uitgaand verkeer gedaan worden. Om daar te komen moeten ze natuurlijk over een weg heen, daarvoor moeten ze nu de juiste papieren hebben.

[...]

Dit geldt dus ook voor vrachtwagens die wel over de bewuste wegen moeten, maar niet naar de EU moeten (denk bevoorradingswagens voor de supermarkten, en verhuiswagens).

Maar het maakt niet uit, want tenslotte is het geen grens in de Ierse zee B)
Ik dacht dat ze nu eindelijk van die europese bureaucratie en onnodige regels afwaren? :+

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Dat zijn ze ook, ze hebben nu "Great British Bureaucracy".

Totdat de chaffeurs in Frankrijk en Nederland van de boot afrijden (of trein, die mogelijkheid is er vast voor vrachtwagens via de kanaaltunnel), maar vanaf dat moment kunnen de Britten gaan klagen dat ze meer papierwerk hebben in de EU en dat het de schuld is van de EU ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Het lijkt er op dat het VK een handelsverdrag krijgt met Japan. Dat zou volgens mij de eerste grote handelsverdrag zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:19

J2S

Wow, Japan. Helaas voor hun heeft de EU al een verdrag met Japan, dus ze gaan sowieso geen betere overeenkomst krijgen dan ze (bijna een jaar lang :p) hadden onder de EU. Redelijke kans op een stuk minder. En Japan is nou niet echt dichtbij, niet geheel logisch om daar te beginnen.

Maar op een serieuze noot, ik ben wel benieuwd of Japan hier baat bij heeft en zo ja, wat ze uit een overeenkomst met het VK kunnen halen. Iemand met wat inside knolwedge hier?

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28

Seraphin

Meep?

J2S schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:32:
Wow, Japan. Helaas voor hun heeft de EU al een verdrag met Japan, dus ze gaan sowieso geen betere overeenkomst krijgen dan ze (bijna een jaar lang :p) hadden onder de EU. Redelijke kans op een stuk minder. En Japan is nou niet echt dichtbij, niet geheel logisch om daar te beginnen.

Maar op een serieuze noot, ik ben wel benieuwd of Japan hier baat bij heeft en zo ja, wat ze uit een overeenkomst met het VK kunnen halen. Iemand met wat inside knolwedge hier?
De verwachting is -neem ik aan- dat UK, of beter gezegd de City, ook na de afwikkeling van de Brexit een belangrijk internationaal financieel centrum zal hebben. De Japanse bancaire sector is enorm groot, dus zij zullen toegang tot de Britse markt willen houden (al is dat al wel aan het afnemen ten faveure van EU steden, met name Frankfurt).

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Seraphin schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:59:
[...]

De verwachting is -neem ik aan- dat UK, of beter gezegd de City, ook na de afwikkeling van de Brexit een belangrijk internationaal financieel centrum zal hebben. De Japanse bancaire sector is enorm groot, dus zij zullen toegang tot de Britse markt willen houden (al is dat al wel aan het afnemen ten faveure van EU steden, met name Frankfurt).
Aanname, niet verwachting. Achter Brexit gaat een strijd schuil van oligarchie en menig archaïsch gedachtegoed, maar de kern is en blijft exact dezelfde kwestie als onder Thatcher en het struikelen na WOII. Een oude structuur rondom wat in essentie een landje binnen de hoofdstad van een land is, echter voorzien van historisch blanco mandaat inzake fiscaal, bancair en buitenlands economisch beleid.

Dit was al aan het afbrokkelen, de City had steeds meer moeite om als centrum te functioneren, daarom is men op gegeven moment gaan pushen tegen stelsels van regels en toezicht, en is men na de val van de muur zichzelf voorbij gaan rennen met faciliteren van ronduit opmerkelijke kapitaalstromen. Daarbij is men nog meer beheersing kwijtgeraakt, is men komen te zitten met een volatiel amalgaam van fiscale en financiële entiteiten (de Hedge Fund sector is leuk om eens op de korrel te nemen) - en ook daar raakte men de binding met Britse belangen weeral kwijt.

Om een lang verhaal kort te maken, net toen duidelijk begon te worden hoe wankel de positie van de City was voor Britse belangen en hoe groot de destabilisatie vanuit externe kapitaalstromen kwam op het continent door schade en menige schande langzaam maar zeker de motor op gang van herstel van toezicht en regels.

De ene lobby kwam de andere tegen, dat werd opgepikt door een paar denktanks in de VS, er werd wat netwerk opgezet met een stel zeloten in de politiek en een paar hoofdjes gecoöpteerd om hefbomen te maken. En zo was er Brexit.

Japan heeft geen gescheiden verdrag nodig voor toegang tot Britse kapitaalmarkt, bancaire circuits of dergelijke. Het is andersom, het VK heeft de toegang nodig tot die inderdaad gigantische economische en bancaire reservoirs van Japan. Het probleem is wel dat het om markten gaat die niet op dezelfde leest gestoeld zijn, een bijkomstig probleem is dat het Britse financiële verkeer dient te conformeren. En daar wint de City niets bij. Behalve dan wat men niet kan gebruiken, nog meer pottenkijkers 8)

Een paar startpunten voor achtergrond:

https://www.theguardian.c...ndon-makes-britain-poorer

https://www.amazon.nl/Tre...lish-ebook/dp/B004NBZG0G/ (voor wie wil weten waar de motor van Brexit zit, en waar trouwens ook de basis ligt van de Nederlands-Britse relaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Virtuozzo schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:44:
[...]

Een oude structuur rondom wat in essentie een landje binnen de hoofdstad van een land is, echter voorzien van historisch blanco mandaat inzake fiscaal, bancair en buitenlands economisch beleid.
<>
Dit is wat niet veel mensen weten en snappen, maar omdat het rechtssysteem in de UK behoorlijk regionaal is, en veelal gebaseerd op jurisprudentie ipv wetgeving zit de financiële sector is de city, wat iets anders is dan het centrum.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:55:
[...]

Dit is wat niet veel mensen weten en snappen, maar omdat het rechtssysteem in de UK behoorlijk regionaal is, en veelal gebaseerd op jurisprudentie ipv wetgeving zit de financiële sector is de city, wat iets anders is dan het centrum.
Dat is een factor, menselijke sociale psychologie en beperking van curricula in onderwijs zijn andere. De City of London Corporation is een historisch fenomeen, wat in veel opzichten opmerkelijke overeenkomsten heeft met een ander historisch fenomeen, de VOC. Daar zit ook menige mythe aan vast, waarachter een pijnlijke realiteit van oligarchie, compromitteren reële economie, afwentelen van private schulden op overheid en meer dan een eeuw aan gruwelijke schuldenlast in ruil voor het kunnen spelen buiten de grenzen door een klein clubje.

Wat macht heeft en zich voedt zal altijd alles doen om dat te continueren. In confrontatie met de realiteit is Brexit het instrument om vanuit status quo denken witte hekjes neer te zetten om daarbinnen te kunnen blijven spelen en eten. Zonder over de rekening na te hoeven denken of de oude overige vier van de Five Eyes nee te moeten verkopen.

De ironie is bitter en puur. Mensen laten zich graag misleiden. Zolang men maar kan geloven dat er een kruimeltje is. Met Brexit versterken de Britten precies de krachten waar de oorsprong ligt van al hun frustraties.

Een serieuze verkenning waard, zonder weinig moeite gaat menige wenkbrauw omhoog. De Remembrancer, de onverkozen lobbyist van de City die in het Parlement zit. Freedom of Information Act? Niet van toepassing op het reilen en zeilen van de City, enkel op lokale politie en diensten. Het wordt al snel nog pijnlijker. In praktische zin staat het buiten het rechtsstelsel van het VK. En waar ging het op Europees niveau over toen de Remembrancer een paar mensen uitnodigde op zijn kantoor in Westminster om het eens over het potentieel van de ERG te hebben? Voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Seraphin schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:59:
[...]
Als de Britten hun bancaire sector opblazen, zoals waar ze nu nog steeds op af stevenen, zal de Japanse sector ook geen interesse meer hebben in de UK.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YakuzA schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:38:
[...]

Als de Britten hun bancaire sector opblazen, zoals waar ze nu nog steeds op af stevenen, zal de Japanse sector ook geen interesse meer hebben in de UK.
Japan heeft al lang afscheid genomen van hun post-WOII post-Bretton-Woods verbindingsstatus, men concentreert zich op behartiging van investeringen en bescherming van belangen die geëxternaliseerd zijn maar kwetsbaar zijn geworden voor politieke veranderingen in het Westen. Zoals men het tegenwoordig daar omschrijft, de troon is leeg, wie is de nieuwe patroonheer. Dat is veel meer iets van consequentie ontwikkelingen VS, maar de perikelen van de City & Brexit zijn vanuit fiscale verbindingen voor Japan van zorg.

Dat gezegd, de Britten zullen hun bancaire sector niet opblazen. Dat is niet eens aan hen. Er zullen wel wegen gevonden worden om de sector nieuwe voeding te verschaffen en kosten af te wentelen. Net als in de periode Thatcher zal dat de gewone Brit + MKB zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
YakuzA schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:38:
[...]

Voor de Japanners is de marktvoor auto's en Electronica een stuk interessanter.
Wat betreft bancaire diensten, Dat is meer voor de conservatievere diensten zoals Loyds etc.
Vice Versa verwacht ik weinig andere toegang. de Britten mogen hun diensten aanbieden, nergens zijn de Japanners verplicht ze aftenemen. :+

Blijft over hun voedingsindustrie. Buiten speciale producten zoals lamsvlees verwacht ik weinig interesse. Die kunnen ze goedkoper uit Australië of Nieuw Zeeland betrekken.

Dit is meer indekken vanuit Japan om meerdere scenario's veilig te stellen.
Pagina: 1 ... 8 ... 53 Laatste