• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Deveon schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:34:
[...]

Je dode hoeken zijn echter bij achteruit uit parkeren vele mate groter dan wanneer je vooruit wegrijdt
Omdat de achteruitrijcamera helemaal achterop zit ziet die veel eerder de omgeving dan wanneer ik vooruit rij en eerst met de motorkap de weg op moet rijden. Ook weer van toepassing bij mijn oprit, waar ik de weg links/rechts pas goed kan zien als ik er al half op sta als ik vooruit eruit zou rijden. Tip: je kunt de achteruitrijcamera ook op wide-view (fisheye) zetten door op het rastertje linksboven te klikken. Dan heb je met 1 camera 180 graden. De knipperlichtcamera's maken het in totaal dan ongeveer 270 graden view

[ Voor 19% gewijzigd door pdidi op 17-08-2026 15:09 ]

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
gjcvro schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:56:
[...]

Ik denk aan de zijkant van mijn auto. Als ik hem met de rechterkant strak langs de struiken op kantoor zet met de neus naar voren heeft de persoon naast me (en ikzelf ook) meer ruimte om in/uit te stappen, dus minder kans op een deur in mijn portier.
Ik vertrouw mijzelf meer dan een willekeurige andere automobilist met kinderzitjes 😉 Dus ik vind het minder erg dat ik minder ruimte heb zolang de ander maar makkelijk kan instappen. En aangezien ik simpelweg (vrijwel) altijd achteruit inparkeer is dat soms de consequentie.

Maar eerlijk gezegd kan ik nu beter stoppen anders ga ik alsnog los met hoe parkeren in mijn brein werkt en dat is een heel stroomschema op zichzelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Roenie op 17-08-2026 15:26 ]

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Deveon schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 13:53:
[...]

De enige correcte reden om vooruit te parkeren. Verder is het ook een leuke inzage in iemands persoonlijkheid of ze nadenken over de toekomst. Achteruit inparkeren is zoveel makkelijker dan achteruit uitparkeren.
Voor sommigen is vooruit uit parkeren ook erg lastig... pjot1 in "Het grote Tesla topic - deel 3"

Dik 6k schade en auto pas in september terug. :'(

@Roenie
Ik snap je wel hoor! Hier in de straat zet ik hem bijvoorbeeld nooit op een hoek want daar zit een voetpad langs; mensen met honden laten de lijn vieren, hondje loopt voor en de riem gaat langs de auto. Verder kijk ik naar de staat van andere auto's, gewassen of niet, kinderzitjes en voetpaden dus. En nog wel meer! ;)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
pdidi schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 15:03:
[...]

Omdat de achteruitrijcamera helemaal achterop zit ziet die veel eerder de omgeving dan wanneer ik vooruit rij en eerst met de motorkap de weg op moet rijden. Ook weer van toepassing bij mijn oprit, waar ik de weg links/rechts pas goed kan zien als ik er al half op sta als ik vooruit eruit zou rijden. Tip: je kunt de achteruitrijcamera ook op wide-view (fisheye) zetten door op het rastertje linksboven te klikken. Dan heb je met 1 camera 180 graden. De knipperlichtcamera's maken het in totaal dan ongeveer 270 graden view
Onze oprit is aan een doorlopend fietspad, daar vertrouw ik een fisheye camera (voor of achter) echt niet mee. Gelukkig hebben wij vooruit wel fatsoenlijk zicht.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
pjot1 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 16:44:
[...]

Voor sommigen is vooruit uit parkeren ook erg lastig... pjot1 in "Het grote Tesla topic - deel 3"

Dik 6k schade en auto pas in september terug. :'(

@Roenie
Ik snap je wel hoor! Hier in de straat zet ik hem bijvoorbeeld nooit op een hoek want daar zit een voetpad langs; mensen met honden laten de lijn vieren, hondje loopt voor en de riem gaat langs de auto. Verder kijk ik naar de staat van andere auto's, gewassen of niet, kinderzitjes en voetpaden dus. En nog wel meer! ;)
offtopic:
Type en staat van andere auto, wat er in die andere auto’s ligt en/of zit, parkeerplaats aan het eind of halverwege, voetpad versus bosjes, plek gescheiden door paal, verdieping van de parkeergarage, verschil in breedte van parkeervakken, type winkels en huizen in de buurt, fileparkeren/parallel/schuin, breedte weg en tegenoverliggende vakken, et cetera.
Pagina: 1 ... 71 72 Laatste

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic