Hij wordt ook niet gemarket alsof hij er niet geschikt voor zou zijn.
Het mes snijdt aan 2 kanten. Hij wordt gemarktet als een audio interlink met phono connectors.
Dat houdt in dat het ook op een platenspeler past. En op een cd speler. En op een cassettedeck. En op een etc etc etc.
Overigens lijkt mij juist een kabel die zoveel storing oppakt nou ook niet ideaal voor zulke toepassingen.
Dat is een ander aspect. Het gaat er mij om dat er behoorlijk wat uitspraken worden gedaan in die video, en ik loop ze allemaal bij langs om te kijken wat ze inhouden. En hij zegt dat het
onomstotelijk bewezen is dat die kabel geen tonale invloed kan hebben tussen 10Hz en 150kHz.
Daarnaast, zonder te meten durf ik wel de aanname erbij te doen dat capaciteit van die kabel kut is. Vanwege dat hele 72V gedoe, wat allemaal extra capaciteit is.
Ik weet niet of dat allemaal extra capaciteit is. Ik weet alleen dat er niet aan capaciteit gemeten is; dus niet alleen de capaciteit met dat ding uit en met dat ding aan.
Ik kan er dus helemaal niets over zeggen behalve dat zo'n meting ongeveer 10 seconde kost met een apparaatje wat ongeveer 100 euro kost.
Ik durf dus ook geen uitspraak te doen over hoe hoog de capaciteit van die kabel is. Jij wel?
Laten we niet naar het magische gebeuren gaan waarbij er naast een elektrisch signaal nog een magisch signaal is naar de luidsprekers.
Geluid is wat anders dan elektrisch signaal. Dat je een verschil in het elektrisch signaal meet betekend nog niet dat je dat verschil ook in geluid gaat meten. Dat is veel minder precies. Daar zit een luidspreker tussen
Heeft niets met magie te maken.
Omdat je het punt mist van wat hij wilde aantonen. Ik kan prima laten zien dat ene kabel meer weerstand heeft als andere kabel. Dat betekend niet dat er ander geluid uit komt.
Ik kijk alleen naar wat hij zegt. En als hij zegt dat iets
onomstotelijk bewezen is terwijl dat imo niet zo is, dan maak ik daar een puntje van
Overigens ben jij wel echt behoorlijk gefixeerd op platenspelers. De fabrikant heeft niks qua RLC waardes gepubliceerd, en alleen vage lulverhalen. Ook nog eens een massieve geleider, moeten we nu niet bang worden voor skineffect?

.
Ik ben gefixeerd op platenspelers omdat JUIST DAAR verschillen in kabels aan het licht komen.
Dus als je een review over kabels maakt, waarbij je zegt dat het
onomstotelijk bewezen is dat die kabel
geen invloed op het signaal kan hebben, dan neem ik aan dat je in ieder geval de situatie hebt getoetst waarbij de kans daarop het grootst is.
Dat de fabrikant zelf niets qua rlc waardes publiceert en daarin dus erg nalatig is, is geen excuus om je review even nalatig te maken. Niet als je in superlatieven beweert dat je uitspraken kloppen.
veranderd niet dat uit zijn test blijkt dat het iig voor generieke toepassingen gewoon een kut kabel is.
Een platenspeler
ìs een generieke toepassing. Platen zijn het best verkochte fysieke medium.
Een platenspeler is meer een generieke toepassing dan een kabel van dit kaliber cq. prijs m.i.
Voor platenspelers zal dit waarschijnlijk ook een kut kabel zijn (want bij platenspelers is interferentie van externe electromagnetische bronnen nog veel meer een dingetje), maar dat veranderd niets aan de juistheid danwel onjuistheid van een aantal uitspraken in die review.
Ik ben hier niet die kabel aan het verdedigen, ik benadruk hier dat de manier waarop in die review feiten gepresenteerd worden niet de volledige waarheid zijn terwijl het letterlijk wel beweerd wordt. En veel onderzoekers/reviewers hebben hier last van vind ik.