Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 105 ... 118 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ktf schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:27:
[...]

Op het moment dat 2 drivers zich op 20cm van elkaar bevinden en de luisteraar zich op 2 meter van de speaker bevindt, dan is het weglengteverschil de wortel uit ( 2^2 + 0.2^2 ) - 2 = 1cm. De eerste nok van de kamfilter bevind zich dan op 17kHz, dus ver uit de buurt van een crossoverfrequentie van 5kHz. Als de afstand tussen de drivers groter wordt de frequentie lager, wordt de afstand tot de luisteraar groter dan wordt de frequentie hoger.
Ja, ok, maar op die foto zitten de tweeters veel dichter op elkaar dan 20cm. Bovendien zijn het geen puntbronnen maar lijnbronnen. De randen van elke tweeter sluiten meer op andere tweeters aan dan bij een puntbron waardoor het geheel zich ook meer als een lijnbron gedraagt. En als laatste, er werd aangegeven dat de speakers voor far-field bedoeld waren, dus die 2m luisterafstand zal wel groter zijn bij gebruik. Je voorbeeld is een heel stuk dramatischer dan het in werkelijkheid is.
Nee, dat is niet waar. Dat effect werkt alleen als er sprake is van constructieve interferentie, en in het voorbeeld zoals eerder beschreven is dat effect bij 3000Hz al gehalveerd en bij 4900Hz is er alleen maar sprake van destructieve interferentie.
Er is altijd tegelijkertijd sprake van constructieve en destructieve interferentie. Als er ergens constructieve interferentie is dan is er ergens anders destructieve interferentie. Het zijn twee kanten van dezelfde munt. Het enige dat je kan bepalen is waar de plekken zitten waar er constctieve danwel destructieve inteferentie plaatsvindt.
Mijn probleem hier is dat ik niet begrijp wat de meerwaarde is van 9 (of nog veel meer) tweeters boven elkaar zetten
Wat je met zo'n vertikale array kunt bereiken is dat er een stuk minder energie naar het plafond en de grond toe gaat. Hierdoor haal je hele probleemgebieden weg waarbij, over afstand, het signaal met zn eigen reflectie van het plafond en grond interfereren. Dit zou anders langs de afstands-as uitgestrekte heuvels van constructieve en destructieve interferentie veroorzaken omdat de hoek tussen direct en 1e reflecties zo klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 17:16
koelpasta schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:45:
[...]

Ja, ok, maar op die foto zitten de tweeters veel dichter op elkaar dan 20cm. Bovendien zijn het geen puntbronnen maar lijnbronnen.
Die 20cm sloeg op een normale 2 wegspeaker. Anyway, het feit dat het lijnbronnen zijn lost het probleem niet op. Ook een hypothetische ideale lijnbron geeft kamfiltereffecten, de fundamentele frequentie hiervan wordt bepaald door de lengte en de luisterafstand. Hoe langer de bron en/of hoe korter de luisterafstand, hoe lager die frequentie.
Er is altijd tegelijkertijd sprake van constructieve en destructieve interferentie.
Dat klopt, maar de bedoeling hier is natuurlijk dat er op de luisterpositie alleen maar constructieve interferentie is binnen het hoorbare gebied. Dat is hier niet het geval, er is sprake van een nul bij 4900Hz.
Wat je met zo'n vertikale array kunt bereiken is dat er een stuk minder energie naar het plafond en de grond toe gaat.
Dat werkt dus alleen bij lage en middenfrequenties. Bij hoge frequenties werkt dat dus niet om redenen die ik hiervoor heb uitgelegd en berekend. Is ook niet echt nodig, want tweeters stralen vaak al heel directioneel en hoge frequenties doven snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
ktf schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:20:
[...]

Anyway, het feit dat het lijnbronnen zijn lost het probleem niet op.
Het lost grotendeels het probleem op van meerdere puntbronnen bij elkaar.
Dat klopt, maar de bedoeling hier is natuurlijk dat er op de luisterpositie alleen maar constructieve interferentie is binnen het hoorbare gebied. Dat is hier niet het geval, er is sprake van een nul bij 4900Hz.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met een nul op 1 frequentie. Er zal altijd een mix van constructieve en destructieve gebieden ontstaan. Daarnaast lijk je het te hebben over de situatie in de near-field. In far field gedragen die golven zich anders en gaan de golven parallel lopen omdat de circel van de afstraling steeds groter wordt met afstand. De mix van constructieve en desctructieve interferenties wordt uitgemiddelt.
Zie dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4THD8Xed913e3XxfktrdQ2sCzx4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZHCqxytbiEjBezmqXFdZARO3.png?f=fotoalbum_large
Dat werkt dus alleen bij lage en middenfrequenties. Bij hoge frequenties werkt dat dus niet om redenen die ik hiervoor heb uitgelegd en berekend. Is ook niet echt nodig, want tweeters stralen vaak al heel directioneel en hoge frequenties doven snel uit.
Interferenties vinden bij alle frequenties plaats, ook bij het hoog. Juist de eigenschap dat hoog zich directioneel gedraagt is een aanwijzing dat het zich meer als een ideale golf gedraagt. En dus speelt interferentie een grote rol.

Heb je bij je berekeningen er trouwens rekening mee gehouden dat die tweeters lijnbronnen zijn en geen puntbronnen? Geeft een heel ander interferentiepatroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
koelpasta schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:00:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met een nul op 1 frequentie. Er zal altijd een mix van constructieve en destructieve gebieden ontstaan.
Ik bedoel dat in de bedoelde hypothetische situatie, de verschillende geluidsbronnen bij die frequentie exact annuleren. Destructieve interferentie naar precies 0.
Daarnaast lijk je het te hebben over de situatie in de near-field. In far field gedragen die golven zich anders en gaan de golven parallel lopen omdat de circel van de afstraling steeds groter wordt met afstand. De mix van constructieve en desctructieve interferenties wordt uitgemiddelt.
En vanaf welke afstand denk je dat er sprake is van far-field bij een speaker die te modelleren valt als een lijnbron van een meter hoog? Dat zegt het plaatje natuurlijk niet. Kan ook niet, want dat is geen uitgemaakte zaak, en hangt van veel factoren af. Toch kun je zeggen, die afstand is natuurlijk veel groter bij een 'lijnbron' van 2 meter hoog dan bij een tweeter van 3cm diameter. Ik schat zo in dat er pas sprake is van far-field bij een speaker zoals op de laatst gedeelde plaatjes vanaf een meter of 100 ofzo.
Interferenties vinden bij alle frequenties plaats, ook bij het hoog.
Mijn punt is dat een line array niet meer werkt zoals bedoeld bij die frequenties. Daarom hebben line array speakers voor PA voor hoge frequenties een hoorn om te richten.
Heb je bij je berekeningen er trouwens rekening mee gehouden dat die tweeters lijnbronnen zijn en geen puntbronnen? Geeft een heel ander interferentiepatroon.
10 puntbronnen die een lijnbron emuleren of 10 lijnbronnetjes die een lijnbron emuleren, dat is geen groot verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 15:06
ktf schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:46:

In mijn optiek is de weg die Genelec ingeslagen is veel logischer: hun 8351b is een 4-weg speakers waarbij midrange en tweeter concentrisch zijn, en de bass drivers zijn vrij exotisch van soort en onder de twee andere drivers gemonteerd om ze zo dicht mogelijk bij elkaar te hebben.

Maargoed, voor de puristen is dit natuurlijk "koud", "te berekenend", "niet dansbaar" en "digitaal" (vanwege de klasse D versterkers.
Het probleem is natuurlijk ook dat wanneer een ‘audiofiel’ of ‘purist’ begint aan studiomonitoren van bijvoorbeeld Genelec of Neumann, ze hun hobby kwijtraken. Ineens hoeven ze geen geld meer uit te geven aan allerlei kansloze randzaken.

Dat is het verschil tussen professionele apparatuur en ‘hifi’. De eerste is gemaakt voor mensen die er geld mee moeten verdienen, de laatste voor mensen die er graag geld aan uitgeven. Rara, waar wordt je opgelicht met 90% marketing bullshit? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
De studio is ook niet vrij van elvenspullen though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:50

WCA

Jag schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:35:
De studio is ook niet vrij van elvenspullen though
Vrij? Vast niet, niemand weet alles. Maar in een professionele studio zul je niet snel kabel-lifts, kabels met een doorsnede van anderhalve decimeter of houten blokjes gevuld met "aarde" vinden die het geluid meer naar moeder aarde terugbrengen, ik roep maar wat.

Ik denk dat je vooral spullen zult vinden die "overbuilt" zijn.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Heeft zon speaker met een hoop drivers nou ook verschillende crossovers voor de indivuele drivers of is dat "gewoon" een 3/4 weg crossover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30
Misschien is het wel zo'n Amstrad-aanpak en zijn die dingen helemaal niet aangesloten. Of het zijn gewoon plastic frontjes :P

[ Voor 18% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-01-2024 13:39 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
VChunky schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:29:
[...]

Het probleem is natuurlijk ook dat wanneer een ‘audiofiel’ of ‘purist’ begint aan studiomonitoren van bijvoorbeeld Genelec of Neumann, ze hun hobby kwijtraken. Ineens hoeven ze geen geld meer uit te geven aan allerlei kansloze randzaken.
Eigenlijk bedoel je hier niet audiofiel of purist, maar 'audiophool'

Een audiofiel is begaan met de weergave (dat is de betekenis van het woord, 'houden van weergave', of 'houden van wat je hoort', letterlijk: ik hou van wat ik hoor/luister.), dus is deze per definitie op zoek naar zaken die weergave verbeterd. Dus per woordelijke definitie geen kansloze randzaken.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 17-01-2024 18:16 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
franssie schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 23:06:
[...]

Goedkoper dan steeds naar de US afreizen, want hun stroom is wel sneller. 60 hz ipv 50 hz scheelt toch fors :+
Niemand ooit bedacht om de stroom te versnellen? Voor de audiopraat? Moet toch mogelijk zijn om een omvormer te maken?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Laatst online: 17-09 09:37
koelpasta schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:48:
[...]

Dit zijn ervaringen die typisch ontstaan als iemand je vraagt goed ergens naar te luisteren. Deze ervaringen ontstaan ook als er dan helemaal niks is veranderd aan de situatie.
Ik kan je echt aanraden iets te lezen over hoe wij mensen geluid ervaren en hoe beinvloedbaar dat is.
De pest is dat het voor degene die het ervaart allemaal lijkt alsof ze 'normaal' horen, maar dat is dus niet zo. We staan eigenlijk altijd onder invloed van verwachtingen en die invloed verloopt voor ons bewustzijn volledig transparant.

Het bekende verhaal is, zoals hierboven ook al genoemd, een geluidstechnicus (die dus voor zn werk op een extreem gedetaileerd nivo bezig is met geluid) die aan een EQ draait en het gewenste effect ook hoort, waarna blijkt dat die EQ uitstond en het geluid dus helemaal niet veranderde. Ik heb het ook een paar keer meegemaakt.

Een heel bekende en misbruikte truuk is simpelweg het volume hoger zetten. Wij mensen ervaren (iets) harder geluid eigenlijk altijd als beter. Terwijl het alleen maar harder is. Dus als die verkoper bij het wisselen van de kabel de volumeknop een tandje hoger zet dan neemt de afzet van zn 1200,- kabel gegarandeerd toe...

Het is dus niet dat je met logisch nadenken van dit soort effecten af kan raken. Het zit diep ingebouwt in de subsystemen van het gehoor en de waarneming ervan.
Vandaar dat dubbelblind testen eigenlijk de enige bekende manier is om dit soort subjectieve ervaringen op werkelijkheid te testen. Het is jammer, maar de mens heeft gewoon zn beperkingen.
Niet.in de subsystemen van het gehoor (als in oor systeem) maar hersenen zelf. Geldt voor alle waarneming, ook als je whisky gaat proeven..

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online
Boefmans schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:50:
[...]
Niemand ooit bedacht om de stroom te versnellen? Voor de audiopraat? Moet toch mogelijk zijn om een omvormer te maken?
geschakelde voeding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
Boefmans schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:58:
[...]

Niet.in de subsystemen van het gehoor (als in oor systeem) maar hersenen zelf. Geldt voor alle waarneming, ook als je whisky gaat proeven..
Een deel van het gehoosysteem zit in de hersenen! :)
Het mechanische signaal dat je oren inkomt wordt omgezet in neurale informatie en vervolgens nog verder verwerkt.

Het gehoor is dus een hele keten van mechanische en neurale subsystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VChunky
  • Laatst online: 19-09 15:06
mr_petit schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:13:
[...]

Eigenlijk bedoel je hier niet audiofiel of purist, maar 'audiophool'

Een audiofiel is begaan met de weergave (dat is de betekenis van het woord, 'houden van weergave', of 'houden van wat je hoort', letterlijk: ik hou van wat ik hoor/luister.), dus is deze per definitie op zoek naar zaken die weergave verbeterd. Dus per woordelijke definitie geen kansloze randzaken.
Het stond ook niet voor niets tussen aanhalingstekens :) In theorie geef je een leuke en goede beschrijving, in de praktijk zijn veel zelfbenoemde audiofielen echter ook bezig met het zoeken naar argumenten die hun zoveelste kansloze dure aankoop goedpraten. Misschien een verschil tussen wat je daadwerkelijk hoort en denkt te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online
VChunky schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:18:
[...]
in de praktijk zijn veel zelfbenoemde audiofielen echter ook bezig met het zoeken naar argumenten die hun zoveelste kansloze dure aankoop goedpraten.
Maar dat zijn dan audiophools.

Ik snap hun gedrag ook niet goed. Ik bedoel, er zijn ècht veel zaken waar je geld aan kan uitgeven (in audioapparatuur), doorgaans veel meer dan dat je op je bankrekening hebt, dus je kan volgens mij eigenlijk wel in elk scenario al je geld uitgeven aan dure aankopen die wèl een verschil in weergave geven.
Ik ben altijd op zoek naar zaken waarin ik, bij voorkeur blind, wèl verschil hoor (dan komt nog de moeilijke opgave om ook nog eens voor jezelf te bepalen wat je nou eigenlijk mooier vind klinken).
Je kan je geld maar 1x uitgeven.

Daarnaast heb ik ook helemaal geen probleem met mensen, incl mezelf, die dingen kopen puur omdat ze het er mooi uitzien vinden. Daar is helemaal niets mis mee, 90% van wat er in de huiskamer staat is grotendeels op dat criterium aangeschaft. Dus een andere reden daarvoor verzinnen en om de zaak heen draaien....waarom...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou
  • Laatst online: 21:39

Toshirou

Vinyl Surfer

Geld moet rollen… ook kwakzalvers willen hieraan een graantje meepikken. Ik heb al vaak met deze lui te maken gehad. Laatst nog een verkoper die mij kabels van Furutech wilde aansmeren. “Dit maakt je geluid zoveel beter!” was zijn antwoord heel de tijd. Waarop ik bleef doorvragen en vooral ontwijkende antwoorden kreeg die mijn vragen niet beantwoorden.

Dus ik vroeg naar de prijzen die niet mis waren. Voor dat geld kwam ik beter nieuwe speakers kopen, die wel het geluid een upgrade geven.

Dus ja, stroomfilters, magische stroombronnen, zekeringen, stopcontact inserts, kabels gevlochten in elfenhaar etc… ik blijf het prachtig vinden hoe deze industrie zichzelf opnieuw blijft uitvinden.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Grappigste argument van verkopers vind ik nog steeds dat je een percentage van je budget moet aanhouden voor kabels. Erg goede manier om extra aan je te verdienen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 19-09 15:49

Cheezus

Luiaard

Toshirou schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 07:47:

Dus ja, stroomfilters, magische stroombronnen, zekeringen, stopcontact inserts, kabels gevlochten in elfenhaar etc… ik blijf het prachtig vinden hoe deze industrie zichzelf opnieuw blijft uitvinden.
Dat zet me aan het denken.. waar blijven de kabels e.d. met artificial intelligence? Iedereen weet inmiddels toch dat alles daar beter van wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pillie666
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 10:34
Ik heb bij Alie express een paar van die dikke stroomkabels besteld, gewoon omdat ze er mooier uitzien en niet omdat ik geloof dat het iets doet met mijn geluid.

Even uit proberen of het wat is, ik heb ook via mp meerdere soorten Audioquest kabels voor weinig aangeschaft gewoon omdat sommige kabels in het zicht liggen en dan mag het er wel netjes uitzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Dan heb je het over het esthetische aspect. Dan wil je inderdaad dat het wat mooier is afgewerkt. Zolang je maar niet gaat geloven dat het ook mooier gaat klinken, dan ben je nog veilig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 07:55:
Grappigste argument van verkopers vind ik nog steeds dat je een percentage van je budget moet aanhouden voor kabels. Erg goede manier om extra aan je te verdienen.
Ja en het klinkt ook nog wel redelijk. Hele sluwe manier om budget vrij te maken voor zaken die niks toevoegen aan het geluid maar waar wel een lekkere marge op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Oke eerst dacht ik interessant, maar wat is een cryo behandelde zekering en wat is het voordeel daarvan? Is dit een serieus artikel?

https://hifi.nl/artikel/3...und-Node-uitgebracht.html

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen voordeel. Het is een serieus artikel, maar het product is 99,9% zeker absolute bullshit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ktf
Dat is toch wel vaak met zulke artikelen: er wordt met allerhande termen gestrooid zonder enige uitleg. Dit is een bekend fenomeen, zie ook epibreren en HPX2 hars. Het lijkt een beetje op het sprookje de nieuwe kleren van de keizer: er wordt deftig gepraat over allerhande dingen die geen uitleg behoeven, waarmee wordt geïnsinueerd dat je dom bent als je het niet snapt.

Ik citeer dergelijke zaken uit het artikel
De drievoudige anti-oscillatiecircuits [...] een geavanceerd centraal aardingspunt [...] Cryo-behandelde zekering
Het beoogde effect is dat de potentiele koper denkt/zegt: ik snap er niks van, dat moet ik hebben! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

"Cryo-behandelde zekering"
Ze hebben even in de vriezer gelegd?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:14
Ja, ik vond het wat stil op dit subforum O-). Gelukkig zorgen onze vrienden van hifi.nl altijd weer voor wat vermaak _O- : https://hifi.nl/artikel/3...twork-noise-isolator.html

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap soms echt niet hoe dit soort onzin legaal kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:35

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:54:
Het is niet veel anders dan healing piramides of homeopathie.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16

Wildfire

Joy to the world!

pporrio schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:21:
Ja, ik vond het wat stil op dit subforum O-). Gelukkig zorgen onze vrienden van hifi.nl altijd weer voor wat vermaak _O- : https://hifi.nl/artikel/3...twork-noise-isolator.html
Ik dacht, ik ga eens dat artikel lezen en kijken wat voor onzin het is. Krijg ik de volgende melding op de website:

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/hifi-leeftijd.png

Ik snap 'm niet helemaal, verkopen ze nu ook al onzinnige producten waarvoor je 24 jaar of ouder moet zijn? :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-project
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:28
Wildfire schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:02:
[...]

Ik dacht, ik ga eens dat artikel lezen en kijken wat voor onzin het is. Krijg ik de volgende melding op de website:

[Afbeelding]

Ik snap 'm niet helemaal, verkopen ze nu ook al onzinnige producten waarvoor je 24 jaar of ouder moet zijn? :?
Als je toch al onzin verkoopt... Volledig offtopic, maar dat AVG verhaal is natuurlijk je reinste onzin. Zeker bij een leeftijdsgrens van 24.

Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thargix
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-09 21:29
[...]

[Afbeelding]

Heeft te maken met het weergeven van advertenties vanuit de gokindustrie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Thargix schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:05:
[...]

Heeft te maken met het weergeven van advertenties vanuit de gokindustrie.
Dat mogen ze dan wel duidelijker omschrijven. Maar ja, het is Hifi.nl -- dingen duidelijk en waarheidsgetrouw omschrijven is niet iets wat ze daar goed beheersen. :+

Zojuist trouwens dat artikel over die 'network noise isolator' gelezen. Zoals altijd weer een hoop zweverige audiofiele termen en compleet voorbij gaan aan het feit dat zo'n ding de datastream niet kan verbeteren want dan zou er gericht ingegrepen moeten worden in de bitjes waardoor je datastream juist beschadigd raakt...

[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 05-02-2024 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:14
Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:54:
Tja, ik kan ook van deze goedkope RJ45 koppelstukken inkopen, een fancy stickertje opplakken, er allerlei niet te verifiëren claims m.b.t. audioverbetering aan koppelen en er grof geld voor vragen. Mag allemaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcXknve64GFAoD79ymy-lT2rc7c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CbZvi2UIK1mja2uvzS50WK6p.jpg?f=user_large

Mijn platencollectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Standeman schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:57:
[...]

Klopt, daarbij heb ik hetzelfde persoonlijke onbegrip. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:08
Heerlijk.. ik wil ook zo'n ding, want:
Bij de flinke uithalen in het refrein kunnen we de stembanden van de achtergrondzangeressen zelfs horen vibreren.
Nog nooit beleeft :X
Geen meetbare verschillen dus.

Misschien kunnen we de verschillen als volgt verklaren
Toen ben ik opgehouden, de rest was wel even vermakelijk _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Step5 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:03:
[...]

Heerlijk.. ik wil ook zo'n ding, want:

[...]

Nog nooit beleeft :X

[...]

Toen ben ik opgehouden, de rest was wel even vermakelijk _O-
Wanneer ik mijn huis ga verkopen huur ik een reviewer van dit soort audiofiele ruimtemagie om de advertentie te schrijven _/-\o_

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

pporrio schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:10:
[...]

Tja, ik kan ook van deze goedkope RJ45 koppelstukken inkopen, een fancy stickertje opplakken, er allerlei niet te verifiëren claims m.b.t. audioverbetering aan koppelen en er grof geld voor vragen. Mag allemaal.

[Afbeelding]
Oh lol, laatst ook een stuk of 8 van gekocht, maar dan van RVS voor in mijn rack. Keystones

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

De stembanden horen vibreren: dat is dus gewoon een stem horen (praten, zingen, schreeuwen.. het vibreert allemaal).
Ze claimen dus eigenlijk dat ze daarvoor nog niet hadden gehoord dat er achtergrond zangeressen waren. Zal wel een heel beroerde testsetup zijn dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarmee ontstaat er mogelijk ruimte dat het geteste prul effect zou hebben. Laten we dus vooral vasthouden dat met het gebruik van dat prul aandachtiger zijn gaan luisteren. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:18:
Daarmee ontstaat er mogelijk ruimte dat het geteste prul effect zou hebben. Laten we dus vooral vasthouden dat met het gebruik van dat prul aandachtiger zijn gaan luisteren. :P
Misschien heeft het prul zoveel coil-whine dat de testers dit interpreteerden als achtergrondzangeressen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56
[...]

[Afbeelding]

Ik heb echt geen dubbeltje over voor dit soort onzinnige troep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
Interessant detail:
Het merk English Electric bestaat helemaal niet. Althans, het was ooit een serieus engineeringsbedrijf dat in de jaren 60 vorige eeuw is opgekocht door het amerikaanse General Electric.

Dit oplichtproduct gebruikt zomaar de naam EN het logo van een firma die 60 jaar geleden opgehouden is te bestaan,..,
Juridisch zal het wel mogen, maar het laat zien dat deze mensen proberen de boel op te lichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Standeman schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:57:
[...]

Waar je je net zo goed vanaf kan vragen of het legaal zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
koelpasta schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:31:
Interessant detail:
Het merk English Electric bestaat helemaal niet. Althans, het was ooit een serieus engineeringsbedrijf dat in de jaren 60 vorige eeuw is opgekocht door het amerikaanse General Electric.

Dit oplichtproduct gebruikt zomaar de naam EN het logo van een firma die 60 jaar geleden opgehouden is te bestaan,..,
Juridisch zal het wel mogen, maar het laat zien dat deze mensen proberen de boel op te lichten.
Slim gekozen naam. In de UK roept de naam English Electric associaties op met dit hoogstandje van Brits vernuft:

Afbeeldingslocatie: https://hushkit.files.wordpress.com/2015/06/rs11518_xp693-9102796.jpg?w=660

Ik vermoed dat er wel wat overlap is tussen hifi- en luchtvaartliefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:27:
[...]

Slim gekozen naam. In de UK roept de naam English Electric associaties op met dit hoogstandje van Brits vernuft:

Ik vermoed dat er wel wat overlap is tussen hifi- en luchtvaartliefhebbers.
Nou ja, dat moeten dan denk ik de oudjes zijn. :) Ik denk niet dat mensen onder de 40 nog weten wat dat voor een firma was...
Maar inderdaad wel een indrukwekkend bedrijf geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Had het gelezen ja. In dit soort gevallen zou ik graag zien dat men een (non)destructive test op het ding zou uitvoeren waarbij ie opengemaakt werd. Veel meer dan een koppelstuk kan het idd niet zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
koelpasta schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:30:
[...]

Nou ja, dat moeten dan denk ik de oudjes zijn. :) Ik denk niet dat mensen onder de 40 nog weten wat dat voor een firma was...
Maar inderdaad wel een indrukwekkend bedrijf geweest..
Ik denk dan ook niet dat onder de 40 de doelgroep van deze producten is. Zal met name mensen zijn die ouder zijn en hun schaapjes op het droge hebben. Anders heb je geen geld voor die nonsens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

The Eagle schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:55:
[...]

Had het gelezen ja. In dit soort gevallen zou ik graag zien dat men een (non)destructive test op het ding zou uitvoeren waarbij ie opengemaakt werd. Veel meer dan een koppelstuk kan het idd niet zijn.
Doet me ook denken aan die "audiophile network switch" die ze bij LinusTechTips ooit eens onder de loep namen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

koelpasta schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:31:
Interessant detail:

Onderdeel van The Chord Company volgens het artikel....maar zie hier:

https://www.avforums.com/...ding-advertising.2174037/

Ik denk dat die Hifi.nl bullshitters het verschil nog horen tussen groene en grijze stroom.

[ Voor 8% gewijzigd door CPM op 07-02-2024 22:18 ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:08
CPM schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:16:
[...]

Ik denk dat die Hifi.nl bullshitters het verschil nog horen tussen groene en grijze stroom.
Hahaha _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:39
CPM schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:16:
[...]

Onderdeel van The Chord Company volgens het artikel....maar zie hier:

https://www.avforums.com/...ding-advertising.2174037/

Zeker! Groene stroom van biologische oorsprong klinkt veel natuurlijker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

En daar gaat de geloofwaardigheid… (van waar ze al niet meer veel van hadden.)

Wat een flater om als website zo te falen 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1E8wAY3Kx02vZgfXPIYx5_VZGc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7b6T6q3QBtZ7UqiAnPJ2UkLk.jpg?f=fotoalbum_large
Dit wilde ik jullie niet onthouden;
Een jukebox die High Fidelity is want hij heeft een buizenversterker 😂. “Warm geluid” kan goed kloppen, maar HiFi…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Laatst online: 19-09 11:37
Hkuit schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:32:
[Afbeelding]
Een jukebox die High Fidelity is want hij heeft een buizenversterker 😂. “Warm geluid” kan goed kloppen, maar HiFi…
Buizen compressen en clippen, er kan alleen maar minder dynamiek ervan komen, nooit meer.

Wat natuurlijk wel uniek aan zo'n jukebox is, dat je gewoon zélf kan kiezen wat je opzet. Magistraal gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door vlaaing peerd op 14-02-2024 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vond vooral interessant hoe je zelf kan kiezen wat je draait! En zoals het er staat, is dat in tegenstelling tot de digitale muziek. Daar kunnen we zelf niks kiezen helaas :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Zo, dat jukeboxverhaal is wel inspelen op sentiment zeg. Wat een onzin. Maar ja, wat verwacht je van iemand die die dingen relevant moet houden ivm het jukeboxmuseum.

Ik zou wel een Wurlitzer hier in de woonkamer willen hebben, maar dan niet voor het 'zelf kunnen bepalen wat je draait', wat sowieso al niet kan ivm beperkte slots van de singeltjes en zeker niet voor de kwaliteit van het geluid. Ik vind het er gewoon mooi uitzien.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rocketman
Hkuit schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:32:
[Afbeelding]
De goede man vindt dat gewoon, het is dan ook een soort religieuze overtuiging. Ik denk dat hij zijn Citroen Traction Avant uit 1952 ook véél prettiger vindt rijden dan een Mercedes E300 uit 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
Rocketman schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:22:
[...]

De goede man vindt dat gewoon, het is dan ook een soort religieuze overtuiging. Ik denk dat hij zijn Citroen Traction Avant uit 1952 ook véél prettiger vindt rijden dan een Mercedes E300 uit 2024.
Precies, hij is ook al 85. Ik bedoelde het ook zeker niet als kritiek, maar wel grappig hoe termen een eigen leven gaan leiden. Hij vindt het gewoon “een mooi geluid”!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Met een whisky’tje erbij klinkt je telefoonspeaker nog hifi 😜

[ Voor 5% gewijzigd door Toshirou op 14-02-2024 23:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rocketman
De mooiste geluidservaring die ik ooit had, was toen ik als jochie van 12 onder de dekens met die mooie 6 transistor radio luisterde naar middengolf zenders als Radio Luxemburg en Radio London. Ondanks fading en de bijbehorende ruis kon ik enorm genieten van de prachtige muziek die uit het minispeakertje kwam. Een openbaring want op Hilversum 1 en 2 was er geen rock of jazz te beluisteren. Wel de waterstanden, berichten voor land- en tuinbouw, gewijde muziek en veel radiodominees.
Deze muzikale ontdekkingsreis wordt nooit meer overtroffen door mijn Denon 5.1 setup met Hi Res geluid.

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 10:02
Rocketman schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:12:
De mooiste geluidservaring die ik ooit had, was toen ik als jochie van 12 onder de dekens met die mooie 6 transistor radio luisterde naar middengolf zenders als Radio Luxemburg en Radio London. Ondanks fading en de bijbehorende ruis kon ik enorm genieten van de prachtige muziek die uit het minispeakertje kwam. Een openbaring want op Hilversum 1 en 2 was er geen rock of jazz te beluisteren. Wel de waterstanden, berichten voor land- en tuinbouw, gewijde muziek en veel radiodominees.
Ah nostalgie. Je maakt herinneringen los :9

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:18
Rocketman schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:12:
Deze muzikale ontdekkingsreis wordt nooit meer overtroffen door mijn Denon 5.1 setup met Hi Res geluid.
Nostalgie inderdaad!
Ik heb ooit nog eens mijn eigen transistor radiootje in elkaar gesoldeerd middels een soort bouwpakketje. Toen wel voornamelijk operatie Desert Storm geluisterd daarmee, daar was helaas weinig muzikaals aan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 10:02
Als techneut (van de oude stempel) mag ik graag naar het Youtube kanaal van Mend It Mark kijken.
Nu repareert hij een hoofdtelefoon versterker uit China, die 1300 dollar kost.
Ik vraag me wel af, hoe is het mogelijk om deze zware transistoren op te blazen in een "koptelefoon" versterker en wie betaalt er ook nog eens 1300 dollar voor (is wel mooi gebouwd, maar ik zet twijfels bij de kwaliteit van het ontwerp)

Kijk voor jullie zelf:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik weet niks van hoe die dingen intern in elkaar zitten maar dit ziet er niet als een complex apparaat met veel dure onderdelen. Wat maakt dat dit ding 1300 dollar waard is?

Ik vermoed dat dit trouwens voor een hoop dure hifi apparatuur geldt. Weinig complexiteit, grotendeels standaard massaproductie onderdelen op de behuizing na en toch een enorm prijskaartje.

Random high end versterker, hiervoor moet je 5800 euro afrekenen. Ik zie het er niet vanaf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDUE4pZSYEydlMchv4Z3az4XQtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55L2iT6RYhkMTZfnlPQrd20m.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-02-2024 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Tja, als er feitelijk geen hoorbaar verschil is op versterkers en afhankelijk van het prijskaartje dat je erop plakt zijn er mensen die elkaar toch aan gaan praten dat het wel degelijk "duur, maar zoveel beter" is. Tel uit je winst! Ik durf zelfs wel te stellen dat zo'n versterker waarschijnlijk beter verkoopt voor 5800 dan voor 580 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door DominoNL op 16-02-2024 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:08
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:20:
Ik weet niks van hoe die dingen intern in elkaar zitten maar dit ziet er niet als een complex apparaat met veel dure onderdelen. Wat maakt dat dit ding 1300 dollar waard is?

Ik vermoed dat dit trouwens voor een hoop dure hifi apparatuur geldt. Weinig complexiteit, grotendeels standaard massaproductie onderdelen op de behuizing na en toch een enorm prijskaartje.

Random high end versterker, hiervoor moet je 5800 euro afrekenen. Ik zie het er niet vanaf.

[Afbeelding]
Ik ben het helemaal eens met je reactie, maar wat had je verwacht om te zien dat het zo duur is?
Een diamant of goudstaaf in de binnenkant? Zo ziet toch elk apparaat eruit aan de binnenkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je zal het nooit raden maar ik heb zelf laatst een 'zilveren' kabel gekocht! Overigens niet wegens het vermeende verschil in kwaliteit, maar omdat de meegeleverde kabel van de Meze 99 Classics te lang was en vooral ontzettend aan het opkrullen was. Natuurlijk was een replacement via Meze een optie geweest, maar dan had ik dezelfde ellende gekregen nam ik aan - en dat voor stevig geld. Dus heb ik de Chinezen maar eens het voordeel van de twijfel gegeven en een kabel gekocht van OpenHeartm via het ons welbekende AliExpress. Nog steeds veel te duur (40eu voor 2 meter), maar de kabel krult niet, ziet er mooi uit en heeft naar het lijkt goede en stevige connectoren. Toch blij mee, zonder dat ik de indruk heb er ook maar 1 klankverschil hoorbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
rodie83 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:35:
Je zal het nooit raden maar ik heb zelf laatst een 'zilveren' kabel gekocht! Overigens niet wegens het vermeende verschil in kwaliteit, maar omdat de meegeleverde kabel van de Meze 99 Classics te lang was en vooral ontzettend aan het opkrullen was. Natuurlijk was een replacement via Meze een optie geweest, maar dan had ik dezelfde ellende gekregen nam ik aan - en dat voor stevig geld. Dus heb ik de Chinezen maar eens het voordeel van de twijfel gegeven en een kabel gekocht van OpenHeartm via het ons welbekende AliExpress. Nog steeds veel te duur (40eu voor 2 meter), maar de kabel krult niet, ziet er mooi uit en heeft naar het lijkt goede en stevige connectoren. Toch blij mee, zonder dat ik de indruk heb er ook maar 1 klankverschil hoorbaar is.
Gefeliciteerd met je aankoop. Dit topic is er ook niet om mensen te verhinderen om mooie en / of dure kabels te kopen hoor. Dat moeten mensen helemaal zelf weten :)

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Tsja je hebt HiFi en audio.
Ik heb een Fender Jazz Reverb 100W gitaarversterker met buizen, dat is nul hifi maar zou die nooit inruilen voor een transistor versterker. Het ruist er rammelt.
Je hebt mensen die rijden in een Lexus, je hebt mensen die rijden in een Austin Healey.
Ieder zijn beleving.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:46
franssie schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 23:17:
Tsja je hebt HiFi en audio.
Ik heb een Fender Jazz Reverb 100W gitaarversterker met buizen, dat is nul hifi maar zou die nooit inruilen voor een transistor versterker. Het ruist er rammelt.
Je hebt mensen die rijden in een Lexus, je hebt mensen die rijden in een Austin Healey.
Ieder zijn beleving.
Het bruggetje naar de automobiliteit wilde ik ook al maken, maar dan vanwege de versterkerfoto van boven.

Daar zie je ook dat er enorm veel standaardproducten worden gebruikt, een Rolls Royce die hetzelfde infotainmentsysteem meekrijgt als de instapper van Mini. Of Jaguars met de achterlichten van een Citroën.

Niet dat ik niet liever een RR of Jaaag voor de deur heb staan, niks ten nadele van BMW of Citroën overigens, heb ze met plezier gereden, maar het is wel veelal 80/20. 80% extra moeite en middelen voor 20% meer auto. De massa maakt een hoop mogelijk, hogere kosten om een massaproduct te maken versus hogere kosten voor een exclusief maatproduct. Die eerste meerkosten vallen over veel meer afzet uit te smeren.

Dat gaf me een hoop gemoedsrust na de aanschaf van m'n Denon versterker ;)

De grootste winst, iets wat je tevens bij auto's meer en meer ziet, zit 'm in de software tegenwoordig.

Dat gezegd hebbende: Klassiekers hebben echt hun charme. Met een analoge draaiknop de FM of AM zenders afspeuren naar nieuwe muziek, een ontdekkingsreis, prachtig. Is toch net wat anders dan de radio app op een raspberry pi doorlopen.

En ja, anderhalf jaar terug een leuke tour gedaan met een klassieke Fiat 500. De overige tourdeelnemers stonden te zich vooral te vergapen aan de auto waarmee wij kwamen aangereden. En ondanks dat ik de mijne niet zou ruilen voor een Fiat om mee terug te rijden uit de Toscane, gaf dat charmante karretje uit de jaren '60 me een grotere grijns de volgende 3 uur dan dat mijn eigen wagen me de afgelopen jaren had gegeven. "Perfect" kan tegelijkertijd ook erg saai zijn :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 16:55
Ik ben op FB lid van de groep Hi-Fi Nederland (omdat ik ook weleens wil lachen ;) ) en daar kwam gisteren een post voorbij van iemand die https://wilbert.nl/shop/d...ofiele-aardlekschakelaar- deze aangeschaft.

"Klankmatig hoor je meer dynamiek en details"

Dat is vast heel erg meetbaar... ;)

Maar volgens de nieuwe eigenaar klonk het PRACHTIG zonder kleuring, en een totale verbetering t.o.v. de standaard aardlekschakelaar.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-09 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

cmndr_adama schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:05:
Ik ben op FB lid van de groep Hi-Fi Nederland (omdat ik ook weleens wil lachen ;) ) en daar kwam gisteren een post voorbij van iemand die https://wilbert.nl/shop/d...ofiele-aardlekschakelaar- deze aangeschaft.

Maar volgens de nieuwe eigenaar klonk het PRACHTIG zonder kleuring, en een totale verbetering t.o.v. de standaard aardlekschakelaar.
Als ik 999 euro had uitgegeven aan zoiets zou ik ook niet durven toegeven dat ik geen verschil merk.

This too shall pass

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:03
@cmndr_adama Zou de wasmachine en koelkast ook beter gaan werken met deze aardlekschakelaar?

Ik zou trouwens wel investeren in een aparte groep voor audioapparatuur als ik de kans had. Weet niet exact waarom maar het klinkt zinnig. Waarschijnlijk is dat minder duur dan high end stroomkabels van het stopcontact naar de apparatuur.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Roderiktweaker schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:06:
@cmndr_adama Zou de wasmachine en koelkast ook beter gaan werken met deze aardlekschakelaar?

Ik zou trouwens wel investeren in een aparte groep voor audioapparatuur als ik de kans had. Weet niet exact waarom maar het klinkt zinnig. Waarschijnlijk is dat minder duur dan high end stroomkabels van het stopcontact naar de apparatuur.
"Ik weet niet waarom het zinnig zou zijn, maar ik zou er denk ik wel in investeren"

- Roderiktweaker - 2024

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 16:55
@Roderiktweaker Ongetwijfeld, de wasmachine draait net iets beter en vlekken worden daardoor nog beter opgelost ;)

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 11:13
Je moet natuurlijk wel een degelijke wasmachine hebben om van het effect te kunnen genieten.

En voorzie zeker 10% van je budget voor een geschikte waterleiding.

• Roderiktweaker
@DominoNL Haha heb ook geen geld om daarin te investeren maar je hoort wel eens dat koelkasten, CV's, slechte led verlichting kunnen storen met audio apparatuur dan zou een aparte groep toch voordeel hebben.
Ik heb zelf niet de elektrotechnische kennis daarvoor maar had hoop dat iemand dat in Jip en Janneke taal kon uitleggen. Het lijkt mij in ieder geval zonniger dan kabels van 1000 euro's.
Aan de andere kant heb ik nooit problemen ervaren daarmee. Ik kan het met de huurbaas overleggen dat ik een aparte groep voor m'n NAD D3020 nodig heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Roderiktweaker op 22-02-2024 14:43 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

Storen gebeurt net name op radio. Moderne versterkers zijn dermate goed afgeschermd dat dat eingelijk nauwelijks merkbaar is (ik zal het eens testen met mijn rioolpomp die nogal lomp aan en uitspringt) maar ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit iets van gehoord heb op mijn versterker, ik zie wel soms het licht even minder fel schijnen (LED nota bene). Maar met name zou je AM luisteren, dan krijg je dat soort schakelingen wel mee omdat die gewoon heel breedbandig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 17:57
Een schone groep is zo vreemd nog niet, in ieder geval hier in een studio situatie niet, maar daar staan dan ook veel meer apparaten aangesloten. Je wilt geen tik in je opname omdat iemand de waterkoker aanzet. Voor thuis is het allemaal niet zo spannend. Al verspringt hier het keukenlicht ook eventjes als de waterkoker aangaat dus ik zou mijn projector niet op die groep willen hebben. Nu heb ik zelf thuis 3 aparte groepen, omdat dat nou eenmaal handig uitkwam, maar dat is niet vanwege een 'betere 3d soundstage' oid. Het is gewoon praktisch dat wanneer ik alle eindversterkers te snel achter elkaar aanzet en de stop eruit vliegt, de rest van het huis daar geen last van heeft 8)7

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Xfile
  • Laatst online: 19-09 11:55

Even gegoogeld en kwam op de site van Conrad.
Ik snap de omschrijving niet: heel veel tekst.
https://www.conrad.nl/nl/...kfFqxA96xGtxoC35AQAvD_BwE

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicootje077
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 15:28

Volgens de specs hoor je er niks van in je audiogeluid als ie uitschakelt, dat noem ik nog eens kwaliteit!

• Roderiktweaker
@Nicootje077 Als ie uitschakelt heb je geen stroom meer en hoor je niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Arjantje72 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:38:
[...]

Ik ben het helemaal eens met je reactie, maar wat had je verwacht om te zien dat het zo duur is?
Een diamant of goudstaaf in de binnenkant? Zo ziet toch elk apparaat eruit aan de binnenkant :)
Tuurlijk. Het is geheel conform verwachting, maar er zijn weinig hobbies waar je wegkomt met een dergelijke markup.

Neem een auto, of een computer. Als je alle onderdelen los zou moeten kopen en dan assemblage wegdenkt, dan nog ben je niet substantieel goedkoper uit dan wanneer je het hele ding zou kopen.

Maar bij high end audio spul... ik heb even zitten googlen. Die transformator in dat ding dat ik post heb je voor 100 USD max. Condensatoren zijn bij elkaar een paar tientjes. Laat de rest van de electronica dan nog eens 100 euro zijn.

Behuizing is een stel losse plaatjes aluminium. Dat kan je laten maken denk ik voor max 200 euro. Alles bij elkaar heb je hier echt niet voor meer dan een 500 euro aan materiaal. Dus de markup van ontwerp en assemblage is een factor 11. Dat is, zelfs voor een product dat in kleine oplages gemaakt wordt, echt gigantisch.

De hamvraag is dan echter, klinkt dit dan zoveel beter dan een andere willekeurige non-high end versterker? Antwoord moet helaas zijn, nee, want er zit werkelijk niks in dit apparaat dat niet in elke andere doodgewone versterker aanwezig is.

We hebben het hier veel over kabels (duh, het is een kabeltopic, I know), maar als het gaat om apparatuur wordt er minimaal zoveel BS verkocht.

Edit:

Ik kwam net dit juweeltje tegen:

https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

Dit is dus een audiofiele condensator range die afhankelijk van de capaciteit tussen de 450 en 4000 euro mag kosten. Prachtig. Als je high end amp nou nog gevuld was met dat soort spul, maar nee.

Voor de duidelijkheid, je mag mij uitleggen in hoeverre het wat uitmaakt als ik deze erin zet.

https://nl.aliexpress.com...herSeller%7Cquery_from%3A

[ Voor 28% gewijzigd door Dr. Strangelove op 25-02-2024 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt dan ook zeer goede DACs en amps krijgen in de categorie €100-200. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:08
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 19:29:
[...]

Tuurlijk. Het is geheel conform verwachting, maar er zijn weinig hobbies waar je wegkomt met een dergelijke markup.

Neem een auto, of een computer. Als je alle onderdelen los zou moeten kopen en dan assemblage wegdenkt, dan nog ben je niet substantieel goedkoper uit dan wanneer je het hele ding zou kopen.

Maar bij high end audio spul... ik heb even zitten googlen. Die transformator in dat ding dat ik post heb je voor 100 USD max. Condensatoren zijn bij elkaar een paar tientjes. Laat de rest van de electronica dan nog eens 100 euro zijn.

Behuizing is een stel losse plaatjes aluminium. Dat kan je laten maken denk ik voor max 200 euro. Alles bij elkaar heb je hier echt niet voor meer dan een 500 euro aan materiaal. Dus de markup van ontwerp en assemblage is een factor 11. Dat is, zelfs voor een product dat in kleine oplages gemaakt wordt, echt gigantisch.

De hamvraag is dan echter, klinkt dit dan zoveel beter dan een andere willekeurige non-high end versterker? Antwoord moet helaas zijn, nee, want er zit werkelijk niks in dit apparaat dat in elke andere doodgewone versterker aanwezig is.

We hebben het hier veel over kabels (duh, het is een kabeltopic, I know), maar als het gaat om apparatuur wordt er minimaal zoveel BS verkocht.

Edit:

Ik kwam net dit juweeltje tegen:

https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

Dit is dus een audiofiele condensator range die afhankelijk van de capaciteit tussen de 450 en 4000 euro mag kosten. Prachtig. Als je high end amp nou nog gevuld was met dat soort spul, maar nee.

Voor de duidelijkheid, je mag mij uitleggen in hoeverre het wat uitmaakt als ik deze erin zet.

https://nl.aliexpress.com...herSeller%7Cquery_from%3A
Tsja mensen willen graag opgelicht worden :) (een vriend van mij is autohandelaar en zegt ook altijd dat mensen heel graag voor de gek willen worden gehouden).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 20:01
Arjantje72 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 23:41:
[...]

Tsja mensen willen graag opgelicht worden :) (een vriend van mij is autohandelaar en zegt ook altijd dat mensen heel graag voor de gek willen worden gehouden).
Mensen zijn heel gemakkelijk op te lichten als je weet hoe ze te bespelen, inderdaad. Zeker als 'autoriteit' (kabelverkoper, audiofiel, autohandelaar) die het kunstje goed kent tegenover een leek. Dat is wat anders dan dat klanten het zouden willen.
Aan de andere kant snap ik ook wel het mechanisme van de verkopers die hun geweten sussen door tegen zichzelf te zeggen dat klanten heel graag voor de gek gehouden willen worden, en het dus eigenlijk hun eigen schuld is dat ze opgelicht worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYPoGFpjq0zWWe5ElLgwrSpup9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XcYuNQRGj7JLqIvl0KJqLX5u.jpg?f=fotoalbum_large

Audiofiele zekeringen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 14:42
ShittyOldMan schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:57:
Een schone groep is zo vreemd nog niet, in ieder geval hier in een studio situatie niet, maar daar staan dan ook veel meer apparaten aangesloten. Je wilt geen tik in je opname omdat iemand de waterkoker aanzet.
Maar een zekeringsautomaat houdt helemaal geen spanningsdip tegen. Als ik mijn freesbank aanzet (eigen groep) dipt het licht zelfs bij de buren en daar zitten 4 zekeringen tussen. Het is aan de voeding van je apparatuur om een stabiele spanning te leveren voor de elektronica. Tikken door een koelkast of waterkoker komen volgens mij ook niet door dipjes in het net, maar door inductie / interferentie op de lijnsignalen in de audiosetup.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:50

WCA

Ik vraag me af of het daadwerkelijk een custom design is, of dat ze gewoon en printer hebben staan die op bestaande zekeringen een labeltje print eigenlijk. Zal beide wel voorkomen denk ik.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 14:12

pistole

Frutter

Xfile schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:55:
[...]

Even gegoogeld en kwam op de site van Conrad.
Ik snap de omschrijving niet: heel veel tekst.
https://www.conrad.nl/nl/...kfFqxA96xGtxoC35AQAvD_BwE
Ik zou hiervan wel eens een teardown willen zien.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:26
pistole schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:03:
[...]

Ik zou hiervan wel eens een teardown willen zien.
Je bedoelt hem openmaken en dat de tranen dan naar beneden komen (al dan niet van het lachen)?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 14:12

pistole

Frutter

MerijnB schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:19:
[...]

Je bedoelt hem openmaken en dat de tranen dan naar beneden komen (al dan niet van het lachen)?
Ja, precies dat. En dan ernaast een simpele van Emat ofzo om te vergelijken.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 19-09 11:55
https://www.peacockaudio.nl/htm/zekeringen.htm
De Furutech zekeringen bevatten een rechte smeltdraad van een extreem laag-inductieve koper legering. De kapjes zijn van OFC koper dat zonder tussenlagen direct gerhodineerd wordt (Rhodium direct opbrengen op koper is een door Furutech gepatenteerd proces). Als laatste worden de Furutech zekeringen gedemagnetiseerd en cryogeen behandeld voor een nog betere geleiding.

Luisterindruk: een verregaande precisie en verfijning met behoud van muzikaliteit. De Furutech zekeringen geven t.o.v. Hi-Fi Tuning zekeringen een opener beeld en een breder en dieper geluidsbeeld. Meer details worden ineens hoorbaar, een nauwkeurigere articulatie van stemmen en het geluidsbeeld loopt minder dicht en alle instrumentale nuances worden losser van elkaar neergezet in de ruimte.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 10:59

Rmg

WCA schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:01:
[...]

Ik vraag me af of het daadwerkelijk een custom design is, of dat ze gewoon en printer hebben staan die op bestaande zekeringen een labeltje print eigenlijk. Zal beide wel voorkomen denk ik.
Als je op Alibaba zoekt zijn er genoeg zekering leveranciers die logos en verpakkingen customizen.

Rhodium (en andere)plating is niet heel uniek op zekeringen (en zekeringhouders).

Als je zelf nog wil beginnen hier een leverancier die zekeringen voor je zonnepaneel installatie levert. Compleet met logo en verpakking customization.

https://www.alibaba.com/p...-4A-5A_1600817783225.html

WCA (World Class Audio) solar fuses, je muziek klinkt als een warme lentedag :+

Geen last meer van die vervelende solar flares die je muziek beïnvloeden

[ Voor 14% gewijzigd door Rmg op 26-02-2024 19:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• j-phone
Het wordt nog erger bij dat Peacock audio:
Peacock Audio levert audiofiele zekeringen van de merken Hi-Fi Tuning, Furutech, Synergistic Research en QSA. Als service worden alle zekeringen door Peacock Audio al grotendeels ingespeeld geleverd.
Ingespeelde zekeringen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ho ho. Grotendeels ingespeeld. Volledig ingespeeld kost extra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

Kan je wel het genre wat je luistert aangeven? Een zekering die met klassieke muziek is ingespeeld werkt natuurlijk niet meer zo optimaal als je alleen maar classic rock luistert :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvanS
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-09 13:51
Ingespeeld? Dat zijn gebruikte spullen, tweedehands zekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

MvanS schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:12:
Ingespeeld? Dat zijn gebruikte spullen, tweedehands zekeringen.
Ze zijn alvast getript om een lage ruisvloer te bewerkstelligen :+
Pagina: 1 ... 105 ... 118 Laatste

Let op:
Let op: dit topic is moderatie-arm. Alleen ernstige zaken (zoals CAT5 speakerkabels en Bose Acoustimass liefhebbers) worden opgepakt, dus geen topic reports voor "boehoe, hij is het niet eens met mij" of "wat deze user zegt is onzin!!111". Vermijd meta-discussie en aannames over iemand anders.

Enjoy!

Discussie even zat en liever luisteren naar muziek?
Het grote 'Audiofiele' muziek topic