Er zullen ongetwijfeld veel mensen happy zijn met hun rekening bij een Spaanse bank, maar ik ben blij dat ik geen Spaanse rekening meer heb.
Sinds 2015 had ik een betaalrekening bij Banco Mare Nostrum (BMN). Deze werd circa 2016 overgenomen door Bankia en die ging begin 2021 op in Caixa Bank.
Vanaf het allereerste begin heb ik NOOIT fatsoenlijk kunnen inloggen op mijn rekening. De ellende begon toen een één of ander vernuft het voor elkaar had gekregen om mij een username te geven die al in hun systeem voorkwam. Dat mocht geen andere username zijn, want volgens die amigo kon hij alleen maar cijfers gebruiken en geen letters EN moesten het dezelfde cijfers zijn als van mijn identiteitsbewijs. Het mooiste is nog dat hij daarbij ook nog een invoerfout maakte, dus afwijken van het id-nummer kon wél.

Ik kan er een paar A4-tjes over volschrijven.
Die puinhoop is nooit opgelost.
Uiteindelijk heb ik alles, ook automatische afschrijvingen, vanaf mijn Nederlandse ING-rekening kunnen laten lopen. Maar dat ging bij de lokale gemeente ook weer met de nodige ellende gepaard. Mijn advocaat heeft het gelukkig kunnen oplossen, maar dat kostte me ook weer 600 euro.
Moraal van dit verhaal:
Blijf weg van Spaanse instanties. Het zijn knoeiers en het interesseert ze allemaal geen drol.