Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:18
balken07 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:50:
[...]

Dat klopt, maar mocht OB met Nederlandse IBAN rekeningen komen, dan tonen ze zich naar mijn mening bereid om te investeren in de behoeften van de Nederlandse markt, en acht ik een iDEAL ondersteuning kansrijk.
Daar heb je uiteraard wel gelijk in. Het toont aan dat ze "serieus" zijn. Maarja, als ze zich echt op NL markt wilden richten hadden ze IMO al lang voor iDeal gezorgd. Immers zijn daar geen echt grote obstakels voor, denk ik. (In ieder geval dus niet direct nodig om een vestiging in NL te openen).

Wat betreft echt op Nederland richten heeft Revolut hun zaken veel beter voor elkaar. iDeal, NL IBAN, Surepay (en daarmee te koppelen aan Tikkie). Enige twee dingetjes van OB zijn de rente en de gratis "pin" pas. Maarja, bij Revolut heb je gratis meerdere virtuele passen en zijn ze ook te gebruiken bij "geoblocks" (Apple TV+ kreeg ik niet geactiveerd op de Debit MC van OpenBank, wel de virtuele van Revolut. Waarschijnlijk dus omdat die van OB een BIN geregistreerd in Spanje heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 01:48
RobertMe schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:59:
[...]

Daar heb je uiteraard wel gelijk in. Het toont aan dat ze "serieus" zijn. Maarja, als ze zich echt op NL markt wilden richten hadden ze IMO al lang voor iDeal gezorgd. Immers zijn daar geen echt grote obstakels voor, denk ik. (In ieder geval dus niet direct nodig om een vestiging in NL te openen).

Wat betreft echt op Nederland richten heeft Revolut hun zaken veel beter voor elkaar. iDeal, NL IBAN, Surepay (en daarmee te koppelen aan Tikkie). Enige twee dingetjes van OB zijn de rente en de gratis "pin" pas. Maarja, bij Revolut heb je gratis meerdere virtuele passen en zijn ze ook te gebruiken bij "geoblocks" (Apple TV+ kreeg ik niet geactiveerd op de Debit MC van OpenBank, wel de virtuele van Revolut. Waarschijnlijk dus omdat die van OB een BIN geregistreerd in Spanje heeft).
Qua features is Revolut erg goed, maar mijn vertrouwen hebben ze niet. Bij OB laat ik mijn salaris binnenkomen zonder stress. Bij Revolut of N26 durf ik dat zeker niet. Ik ben te bang voor een zomaar geblokkeerde rekening. Daarnaast is Revolut een soort Facebook qua privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
balken07 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:14:
[...]

Qua features is Revolut erg goed, maar mijn vertrouwen hebben ze niet. Bij OB laat ik mijn salaris binnenkomen zonder stress. Bij Revolut of N26 durf ik dat zeker niet. Ik ben te bang voor een zomaar geblokkeerde rekening. Daarnaast is Revolut een soort Facebook qua privacy.
Hier zijn toch ook al ervaringen langs gekomen dat OpenBank de rekening blokkeerde? En voor te deblokkeren mocht "even" de volledige belastingaangifte worden opgestuurd. Vind ik persoonlijk ook niet positief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
RobertMe schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:50:
[...]

Hier zijn toch ook al ervaringen langs gekomen dat OpenBank de rekening blokkeerde? En voor te deblokkeren mocht "even" de volledige belastingaangifte worden opgestuurd. Vind ik persoonlijk ook niet positief
Qua aantal voorvallen echter fors minder. De audit is door OB uitbesteed aan Santander, en daar heb ik veel meer vertrouwen in dan algoritmes van nieuwe banken. Ben zelf niet al te lang geleden zomaar met een blokkade bij N26 geconfronteerd.

[ Voor 7% gewijzigd door balken07 op 20-12-2024 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 10:28
balken07 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:59:
Qua aantal voorvallen echter fors minder. De audit is door OB uitbesteed aan Santander, en daar heb ik veel meer vertrouwen in dan algoritmes van nieuwe banken. Ben zelf niet al te lang geleden zomaar met een blokkade bij N26 geconfronteerd.
Subjectief deel ik die indruk, maar zou dat ook niet te maken hebben met het aantal gebruikers? Zeker internationaal hebben Revolut en N26 volgens mij veel meer gebruikers (dan OB, niet Santander). Ook trekt Revolut naar mijn idee een ander type gebruiker die vaker "alternatieve" financiële instrumenten zoals crypto gebruiken, wat ook veel oudere banken eng vinden. Terwijl ik denk dat bij OB een aanzienlijk deel van de klanten (in ieder geval op GoT) het puur als spaarrekening hebben aangevraagd. Daarbij ontken ik niet dat er alsnog een verschil kan zijn in de false positive rate van de systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14

aex351

I am the one

Heb de bank voornamelijk gebruikt als spaarrekening. De app zelf werkt niet prettig. Nu ook weer. Ik krijg een melding om mijn identiteitsbewijs te updaten via de app of website. Vervolgens kan ik de app geen mogelijkheid hiervoor vinden. Iemand een idee?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
alson schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:24:
[...]

Subjectief deel ik die indruk, maar zou dat ook niet te maken hebben met het aantal gebruikers? Zeker internationaal hebben Revolut en N26 volgens mij veel meer gebruikers (dan OB, niet Santander). Ook trekt Revolut naar mijn idee een ander type gebruiker die vaker "alternatieve" financiële instrumenten zoals crypto gebruiken, wat ook veel oudere banken eng vinden. Terwijl ik denk dat bij OB een aanzienlijk deel van de klanten (in ieder geval op GoT) het puur als spaarrekening hebben aangevraagd. Daarbij ontken ik niet dat er alsnog een verschil kan zijn in de false positive rate van de systemen.
Ze hebben meer klanten dan OB, maar ik denk dat ze allemaal gemeen hebben dat het aantal actieve klanten behoorlijk laag ligt. Ik ben het wel met je eens dat een deel van de zichtbaarheid van geblokkeerde rekeningen hieruit verklaard kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Voor mij is Openbank iig fijn. Geheel mijn mening uiteraard. Het salaris komt er binnen, de incasso’s worden netjes verwerkt en de spaarrekening is prima. Daarbij heb ik voor altijd Travel+ gratis, dus het is ook een fijne bank overal in de wereld. En dat zonder maandelijkse kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-10 16:58
aex351 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:48:
Heb de bank voornamelijk gebruikt als spaarrekening. De app zelf werkt niet prettig. Nu ook weer. Ik krijg een melding om mijn identiteitsbewijs te updaten via de app of website. Vervolgens kan ik de app geen mogelijkheid hiervoor vinden. Iemand een idee?
Ik kan dat ook niet vinden. Stond het niet in die melding hoe je dat moest doen? Anders kun je ze gewoon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:50:
[...]

Bij revolut blokkeren ze niet alleen de rekening, ze beëindigen het contract (zo goed als met directe ingang, je kunt alleen je geld giraal overmaken). Zonder aan te geven wat de reden is en mogelijkheid om hier in bezwaar te kunnen gaan. Ik kan het mis hebben, maar was die ervaring uit dit topic niet van derde hand via trustpilot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roesttt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 27-10 12:08
Binnenkort vraag ik een nieuw paspoort aan. Moet ik dan nog iets regelen bij OB? Of pas als ze erom vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:40
Mijn paspoort was sinds juli verlopen. Vorige maand pas een nieuwe aangevraagd.
Had al meerdere berichten, zowel digitaal als per post, van OpenBank gehad dat ik mijn ID moest updaten. In de laatste brief stond een waarschuwing dat anders de toegang geblokkeerd zou kunnen worden, is niet gebeurd.

Na ontvangst nieuwe paspoort, de instructie uit een van de mailtjes gevolgd en kopie (brakke foto) geüpload en klaar was ik. Echt maar een paar minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roesttt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 27-10 12:08
B-Real schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:07:
Mijn paspoort was sinds juli verlopen. Vorige maand pas een nieuwe aangevraagd.
Had al meerdere berichten, zowel digitaal als per post, van OpenBank gehad dat ik mijn ID moest updaten. In de laatste brief stond een waarschuwing dat anders de toegang geblokkeerd zou kunnen worden, is niet gebeurd.

Na ontvangst nieuwe paspoort, de instructie uit een van de mailtjes gevolgd en kopie (brakke foto) geüpload en klaar was ik. Echt maar een paar minuten werk.
Dank je wel. Mijn paspoort is nog geldig tot half februari, maar ik had nu vrij en tijd om het te verlengen. Dan heb ik dus nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 23:13
Coffeeroam schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 20:03:
[...]

Ik kan dat ook niet vinden. Stond het niet in die melding hoe je dat moest doen? Anders kun je ze gewoon bellen.
en @aex351

Kan gewoon via de app. Onder documentatie, dan documenten uploaden (3 puntjes rechtsboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:00
Pistachenootje schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 00:47:
Ik probeer mijn nieuwe paspoort bij OB te krijgen. Mijn God wat een draak van een proces. Geupload in de beveiligde omgeving wordt het telkens afgewezen zonder een verklaring waarom. Nu moet ik weer gaan bellen wat weer veel te lang gaat duren. Spijt dat ik me heb laten verleiden door de 3.65%.
Hoe is het je uiteindelijk gelukt? Ik laat mijn persoonsgegevens rondslingeren, dus heb in de afgelopen weken bij zo'n 10 instanties zonder problemen een foto en soms een selfie moeten uploaden, maar Openbank blijft het afkeuren, wat ik ook probeer. Klantenservice hangt een onzinverhaal op over geen scanner gebruiken, alle hoeken die zichtbaar moeten zijn enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix-X
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
@exelletor KopieID app wordt ook geweigerd?
Heb zelf in ieder geval nog nooit gehad dat een kopie daarvan ergens geweigerd werd.

https://www.rijksoverheid...e-kopie-identiteitsbewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:18
exelletor schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:14:
[...]
Hoe is het je uiteindelijk gelukt? Ik laat mijn persoonsgegevens rondslingeren, dus heb in de afgelopen weken bij zo'n 10 instanties zonder problemen een foto en soms een selfie moeten uploaden, maar Openbank blijft het afkeuren, wat ik ook probeer. Klantenservice hangt een onzinverhaal op over geen scanner gebruiken, alle hoeken die zichtbaar moeten zijn enzovoort.
Ik weet het niet precies meer maar na het bellen is het gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:00
Pistachenootje schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:05:
[...]

Ik weet het niet precies meer maar na het bellen is het gelukt.
Ja oké, ik denk dat ik het begrijp. Je krijgt in de app een mooie pop-up om een nieuw identiteitsbewijs te uploaden, maar blijkbaar moet je eerst even je inlogcode laten aanpassen door je paspoort op een andere plek te uploaden. Ik gok erop dat dit mechanisme gebaseerd is op het Spaanse systeem waarbij de DNI-code die ze daar voor het inloggen gebruiken niet met elk nieuw document verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
exelletor schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:14:
[...]

Ik heb hetzelfde ervaren. Uiteindelijk Openbank gebeld en dit aangegeven. Toen hebben ze mij gezegd mijn paspoort via documenten@openbank.com aan te leveren. Daarna was het wel geaccepteerd. Zelfde kopie als eerder, maarja.

Als je dit ook overweegt te doen, dan zou ik wel even telefonisch navragen of dit adres nog steeds in gebruik is. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:17
balken07 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:56:
[...]

Ik heb hetzelfde ervaren. Uiteindelijk Openbank gebeld en dit aangegeven. Toen hebben ze mij gezegd mijn paspoort via documenten@openbank.com aan te leveren. Daarna was het wel geaccepteerd. Zelfde kopie als eerder, maarja.
Volledig ID-bewijs met alle persoonsgegevens via e-mail... Ik blijf het spannend vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Kan niet inloggen in de OB app op Android.
Ik gebruik mijn vinger om in te loggen vervolgens moet ik een code die ik per SMS ontvang invullen en druk ik op bevestiging en krijg ik een foutmelding.

Hebben jullie daar ook last van?

Edit nu wel eindelijk gelukt

[ Voor 6% gewijzigd door NicoHF op 24-12-2024 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
NicoHF schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:23:
Kan niet inloggen in de OB app op Android.
Ik gebruik mijn vinger om in te loggen vervolgens moet ik een code die ik per SMS ontvang invullen en druk ik op bevestiging en krijg ik een foutmelding.

Hebben jullie daar ook last van?

Edit nu wel eindelijk gelukt
Geen last van (ik heb dan ook iOS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
gerritjan schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:47:
[...]

Volledig ID-bewijs met alle persoonsgegevens via e-mail... Ik blijf het spannend vinden.
Ik ook. Maar ik wilde het geregeld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:50
Ik wil mijn spaarrekening sluiten bij OB. Ik probeer het via de app te regelen, maar ik word telkens doorverwezen naar de klantenservice. Is dat de enige optie? Ik ben te lui om de codes op te zoeken. :D

• trainz2009
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:28
Ontvang helemaal geen SMS van Openbank om in te kunnen loggen. Handig dit ;(

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10 12:21
trainz2009 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 09:34:
Zie mijn eerdere post! Heb je toevallig odido?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:04
GioStyle schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:16:
Ik wil mijn spaarrekening sluiten bij OB. Ik probeer het via de app te regelen, maar ik word telkens doorverwezen naar de klantenservice. Is dat de enige optie? Ik ben te lui om de codes op te zoeken. :D
Yes, dat moet telefonisch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:52
Ik dacht dat er een EU-regel was die stelde dat je als consument een overeenkomst op dezelfde manier moet kunnen opzeggen als hoe je de overeenkomst afsluit? Dus als je een bankrekening online kunt openen moet je 'm ook online kunnen opzeggen.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Dat heb ik ook af en toe, óók met andere banken. Wat bij mij helpt - weet niet waarom - is de Wifi even uit zetten (en mobiele data openzetten, natuurlijk). En een nieuwe SMS code opvragen - dan krijg je er ineens twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:01
Coffeeroam schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:19:
[...]

Dat heb ik ook af en toe, óók met andere banken. Wat bij mij helpt - weet niet waarom - is de Wifi even uit zetten (en mobiele data openzetten, natuurlijk). En een nieuwe SMS code opvragen - dan krijg je er ineens twee.
Heb je wifi calling aan staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Nee, dat staat wel de hele tijd uit.
Maar ik weet niet waarom het helpt wifi uit te zetten om een SMS te ontvangen, maar het helpt, dus ik doe het er gewoon maar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op donderdag 26 december 2024 @ 19:16:
Ik dacht dat er een EU-regel was die stelde dat je als consument een overeenkomst op dezelfde manier moet kunnen opzeggen als hoe je de overeenkomst afsluit? Dus als je een bankrekening online kunt openen moet je 'm ook online kunnen opzeggen.
Nederlandse wetgeving: Artikel 236 Burgerlijk Wetboek Boek 6 lid o. Maar dat hoeft dan niet direct online via een 'knopje', openbank mag in de voorwaarden prima zeggen dat het via email kan/moet (maar dan zul je je weer op een manier moeten identificeren). Ik kan ook ergens wel begrijpen dat de procedure voor afsluiten rekening meer controles nodig heeft dan openen (is er nog saldo, rente verschuldigd, inhoudingen, etc). Tuurlijk kan dit ook via een formulier, maar volgens mij zijn er belangrijkere zaken om te verbeteren/je druk over te maken dan opzeggen van gratis spaarrekening zonder saldo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-10 23:16
jack2 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:02:
Onlangs had ik een eigenaardig voorval met Openbank. Ik wilde gebruik maken van het toilet bij een NS station. Daarvoor moet je contactloos betalen, wat ik deed via Garmin Pay. Maar toen ik de transactie deed werd de virtuele kaart geweigerd. Maar nu kijk ik in de Openbank app en het blijkt dat er toch 50 cent is afgeschreven.
Update: die mislukte transactie van 50 cent heeft een paar weken bij de "Inhoudingen" gestaan maar is nu verdwenen. Hij staat ook niet bij de Transacties dus het is allemaal goed gekomen en het bedrag is niet afgeschreven.

Bij de omschrijving stond bck*ns dus ik vermoed dat het ging om een storing bij betaalverwerker Buckaroo en/of NS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Lekker dan, ik wil even geld overboeken. Ten eerste lukt dat al niet via de Android app (kan het bedrag in instellen, de pagina waar je dat doet heeft geen 'vinkje' of 'ok' knop).
Probeer ik het via de website, krijg ik een bericht dat ik geen grote bedragen mag overboeken zonder contact met de klantenservice. En daar hang ik inmiddels al 10 minuten in de wacht.
Dat valt even tegen zeg.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Devil schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:39:
Lekker dan, ik wil even geld overboeken. Ten eerste lukt dat al niet via de Android app (kan het bedrag in instellen, de pagina waar je dat doet heeft geen 'vinkje' of 'ok' knop).
Bij iOS krijg ik onder in het scherm een knal roze ‘bevestiging’ knop, als ik ontvanger en bedrag invul.
Probeer ik het via de website, krijg ik een bericht dat ik geen grote bedragen mag overboeken zonder contact met de klantenservice. En daar hang ik inmiddels al 10 minuten in de wacht.
Dat valt even tegen zeg.
:(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• balken07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0-g-Z5obTGmuWNcvGExjc_0WzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MuMn0JSYjfDYApOHdbxy9PFy.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien is dit hier al behandeld, maar mij valt op dat de notificaties veranderd zijn. In goede zin! Erg transparant met het vermelden van de koers en ook weet ik nu zowel het lokale als euro bedrag direct 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
Dat valt even tegen zeg.
Dat probleem had ik ook.
Bij mij hielp het om de systeemtaal op Nederlands te zetten. Had ik op Engels staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:09
Van die systeemtaal weet ik niet of dat aanvullende ellende geeft, maar sowieso geeft de app onbestemde foutmeldingen bij overboekingen van meer dan € 20.000. Ik boek spaargeld dus tegenwoordig in etappes over, wanneer ik elders een betere rente heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Dat valt even tegen zeg.
Is wel al vaker voorgekomen dat de app gewoon beter functioneert onder iOS dan onder Android.
Maar grote bedragen ineens opnemen roept - ook bij andere banken - soms vragen op.
Bij voorbaat maar in stukjes van €9999 opnemen, dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Coffeeroam schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:32:
[...]

Is wel al vaker voorgekomen dat de app gewoon beter functioneert onder iOS dan onder Android.
Maar grote bedragen ineens opnemen roept - ook bij andere banken - soms vragen op.
Bij voorbaat maar in stukjes van €9999 opnemen, dat helpt.
De klantenservice liet mij weten dat de limiet de eerste 4 maanden 3000 euro is.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Devil schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 08:52:
[...]

De klantenservice liet mij weten dat de limiet de eerste 4 maanden 3000 euro is.
mmm, daar heb ik niets van gemerkt. Misschien is dat recent veranderd, of is het verschillend voor verschillende klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Zojuist geprobeerd mijn elektrische handtekening te wijzigen. Dit lukte in de iOS app niet met een foutmelding aan het einde met de keuze nogmaals proberen of bellen. Bij het eerste formulier om je nieuwe code in te vullen zit er een fout in de app waardoor de cursor niet automatisch doorgaat na het volgende vakje om een getal in te voeren , bij een van de vakjes. Dodelijk irritant omdat je ingevulde code dus anders is dan je denkt als je niet oplet.

Dus toen maar via de website geprobeerd. Daar geen invul uitdaging maar wel dezelfde foutmelding.

Toen gebeld en via het keuze menu een nieuwe code aangevraagd. Wat blijkt: komt met de post 8)7

Ff geduld dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@Falco werkt het nfc betalen nog steeds?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:41
Laatste keer dat ik probeerde, paar dagen geleden, nog wel. Ik kan ook nog steeds authorisatie sms opvragen om mobiel betalen te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-10 17:19
Welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
  • Laatst online: 16:28
50+ Mobiel, ik heb een work a round gebruikt om wel in te kunnen loggen. Gewoon op mijn telefoon de site als desktopversie geopend. Kon toen wel een SMS ontvangen. Lijkt toch aan die app te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:41
Nog even ter update, vandaag betaald met NFC werkte prima! Het is vooralsnog dus nog niet uit de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:58

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Hier komt de SMS om ApplePay te koppelen ook niet aan (bij KPN). Ik heb het meerdere keren over meerdere dagen geprobeerd, en in de tussentijd kwam een SMS van een overboeking wel gewoon aan. Gaat dus ergens iets niet helemaal lekker inderdaad.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Hertog schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:28:
Hier komt de SMS om ApplePay te koppelen ook niet aan (bij KPN). Ik heb het meerdere keren over meerdere dagen geprobeerd, en in de tussentijd kwam een SMS van een overboeking wel gewoon aan. Gaat dus ergens iets niet helemaal lekker inderdaad.
Die krijg ik zelf niet als SMS, maar als pushbericht op het apparaat wat als vertrouwd apparaat staat ingesteld. Heb ook KPN als provider. Maar de provider staat er dus los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-10 17:19
balken07 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:36:
[...]

Die krijg ik zelf niet als SMS, maar als pushbericht op het apparaat wat als vertrouwd apparaat staat ingesteld. Heb ook KPN als provider. Maar de provider staat er dus los van.
Tijd terug gebeld, toen waren er problemen bekend met T-mobile/odido. Blijkbaar dus niet alleen Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
dutchnltweaker schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:33:
[...]

Tijd terug gebeld, toen waren er problemen bekend met T-mobile/odido. Blijkbaar dus niet alleen Odido.
Dat is voor het ontvangen van een SMS inderdaad een issue. Wanneer echter eenmaal een vertrouwd apparaat is gekoppeld, dan verstuurt OB geen SMS meer voor Apple Pay verificatie, maar krijg je een push notificatie op het als vertrouwd apparaat aangemelde apparaat. Dit is door OB niet echt helder gecommuniceerd, wat eigenlijk typisch OB is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
vraag:
Moet je de bank- en spaargebieden bij Openbank eigenlijk aangeven als tegoeden in Nederland (want daar woon ik) of als tegoeden in het buitenland (vanwege de buitenlandse IBAN)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:09
Coffeeroam schreef op zondag 5 januari 2025 @ 12:38:
vraag:
Moet je de bank- en spaargebieden bij Openbank eigenlijk aangeven als tegoeden in Nederland (want daar woon ik) of als tegoeden in het buitenland (vanwege de buitenlandse IBAN)?
Bij het openen van de rekening heb je waarschijnlijk ook verklaard dat je voor de belastingen inwoner van Nederland bent. In de aangifte geef je bij het spaartegoed aan dat het een rekening bij Open Bank in Spanje is. Je rente wordt dan in Nederland belast, mits je ermee boven de vermogensvrijstelling zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
areyouben schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:01:
[...]

Bij het openen van de rekening heb je waarschijnlijk ook verklaard dat je voor de belastingen inwoner van Nederland bent. In de aangifte geef je bij het spaartegoed aan dat het een rekening bij Open Bank in Spanje is. Je rente wordt dan in Nederland belast, mits je ermee boven de vermogensvrijstelling zit.
Dank. Ik werd dus even van de wijs gebracht door de belastingdienst omdat ze doen alsof er een aparte opgave van buitenlandse rekeningen is in deze link.

Maar uiteindelijk worden alle rekeningen toch weer op een hoop gegooid samen met de Nederlandse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
areyouben schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:01:
[...]

Je vermogen wordt belast, niet je rente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:01
Wolly schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:15:
[...]

Je vermogen wordt belast, niet je rente.
Om precies te zijn het (fictieve) rendement uit je vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-10 14:48
Mijn situatie:

Heb een Open Spaarrekening (en 2 oude Open Spaarrekeningen), waarbij de rente binnenkort flink zal worden teruggeschroefd.

Heeft er al iemand met OpenBank gebeld en geprobeerd een als bestaande klant een nieuwe Welkom Spaarrekening te openen?

https://www.openbank.nl/spaarrekening
Welkom Spaarrekening met 3,25% rente open je ook een Open Betaalrekening voor je dagelijkse bankzaken en krijg je een Я42 Betaalpas. Zonder kosten voor het openen, aanhouden of annuleren.
De eerste zes maanden krijg je 3,25% rente over je saldo tot en met € 1.000.000. Voor saldi boven € 1.000.000 is de rente 0,00%. Je ontvangt het rendement elke maand op je Welkom Spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
-Muncky- schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:44:

Heeft er al iemand met OpenBank gebeld en geprobeerd een als bestaande klant een nieuwe Welkom Spaarrekening te openen?
.
Dat is mij vorig jaar wel gelukt, ik heb gewoon opgebeld.
Voorwaarde was wel dat ik nog nooit een Welkom-spaarrekening had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam

Bel ze eens! Als het gelukt is horen we het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:07
Mijn situatie:

Heb een Open Spaarrekening (en 2 oude Open Spaarrekeningen), waarbij de rente binnenkort flink zal worden teruggeschroefd.

https://www.openbank.nl/spaarrekening
Welkom Spaarrekening met 3,25% rente open je ook een Open Betaalrekening voor je dagelijkse bankzaken en krijg je een Я42 Betaalpas. Zonder kosten voor het openen, aanhouden of annuleren.
De eerste zes maanden krijg je 3,25% rente over je saldo tot en met € 1.000.000. Voor saldi boven € 1.000.000 is de rente 0,00%. Je ontvangt het rendement elke maand op je Welkom Spaarrekening.
Mij laatste keer (november) niet meer gelukt, maar was dan ook wel 3e of 4e keer.
Kreeg wel aanbod voor deposito 3 of 6 maanden. Dat dan maar (met deel van saldo) gedaan.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
sipjohn schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:50:
[...]

Mij laatste keer (november) niet meer gelukt, maar was dan ook wel 3e of 4e keer.
Kreeg wel aanbod voor deposito 3 of 6 maanden. Dat dan maar (met deel van saldo) gedaan.
Was dat aanbod beter dan de op dat moment geadverteerde deposito's, of gewoon dezelfde rentes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb vandaag eens gechecked of instant payment al werkt. Euro'tje overgemaakt. 09:43 ING (nl) -> 16:34 Openbank

Goed, niks verandert. Wel een euro'tje meer op de spaarrekening :Y Profit \o/

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
RaZ schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:12:
Ik heb vandaag eens gechecked of instant payment al werkt. Euro'tje overgemaakt. 09:43 ING (nl) -> 16:34 Openbank

Instant Payments werken inkomende helemaal prima bij OpenBank. Je moet klagen bij die andere bank.

En heeft verder uberhaupt niks met OpenBank te maken. Want bij ING werkt IP bij meer banken niet dan wel. Bij nieuws: Belgische banken bieden instantoverschrijven voortaan zonder extra ko... las ik eerder vandaag bv ook een reactie dat het naar N26 (vanaf ING) niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
RaZ schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:12:

Wat vanaf vandaag verplicht is, is het ontvangen van overboekingen die instant zijn. Vanaf 9 oktober is dit ook voor het versturen van instant overboekingen het geval. Je kunt dus vanaf 9 oktober verwachten dat overboekingen van ING naar Openbank instant zijn. Dit was eerlijk gezegd iets wat ook gemakkelijk op te zoeken is. ;)

Bron:
https://www.betaalverenig...ant-payments/verordening/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
RobertMe schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:14:
[...]

Instant Payments werken inkomende helemaal prima bij OpenBank. Je moet klagen bij die andere bank.

En heeft verder uberhaupt niks met OpenBank te maken. Want bij ING werkt IP bij meer banken niet dan wel. Bij nieuws: Belgische banken bieden instantoverschrijven voortaan zonder extra ko... las ik eerder vandaag bv ook een reactie dat het naar N26 (vanaf ING) niet werkt.
Klopt. Ik verstuur gok ik al 2 jaar instant overboekingen naar Openbank vanuit SNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:08
Klopt, bijna alle banken kunnen in NL Instant overboeken naar Openbank, behalve ING en Knab. Ik heb bij beide geïnformeerd en ze hebben nu begin 2025 geen idee wanneer ze internationale instant overboekingen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Datisraar schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:23:
Klopt, bijna alle banken kunnen in NL Instant overboeken naar Openbank, behalve ING en Knab. Ik heb bij beide geïnformeerd en ze hebben nu begin 2025 geen idee wanneer ze internationale instant overboekingen gaan doen.
Bijna grappig dat ze zo vaag blijven. Gelukkig weet de EU die datum wel, en dat is 9 oktober 2025. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:01
Heb net even getest, vandaag voor het eerst IP van Triodos naar Openbank.
Heb maandagmorgen vroeg een overboeking gedaan van Openbank naar Santander, deze werd pas woensdagmiddag bijgeschreven. Je zou zeggen binnen hetzelfde concern moet dan snel gaan :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 20:07
Openbank moet vooral zo doorgaan… 😡😡😡
Nooit problemen met ze, maar ik wil nu een overboeking doen en krijg telkens een error. En ik moet het geld voor het weekend hebben op mijn Nederlandse rekening. Ik dacht eerst dat het bedrag te hoog zou zijn, maar zelfs 25 euro weigert hij. Geld al overgezet van spaar naar gewone Openbank rekening. Geen verschil. Nog steeds error. Grrrrrr!!!

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:51

JRR

Ik zal wel blond zijn maar hoe vraag ik een Welkom spaarrekening aan?

Heb al een tijdje een Open betaalrekening. In de app nergens een optie om een Welkom spaarrekening te openen. Wel de mogelijkheid om een betaalrekening aan te vragen maar die heb ik al.

Ik kan van alles aanvragen van spaardeposito’s en aandelen tot ETF’s maar een spaarrekening staat nergens tussen.

Ga je naar de website dan heb je alleen de optie om een combinatie van een betaalrekening (heb ik al) en een spaarrekening te openen en mag je weer al je gegevens gaan delen onder het mom van KYC. Ik heb het idee dat ik dan weer een nieuwe betaalrekening open die ik helemaal niet wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
JRR schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 22:51:
Ik zal wel blond zijn maar hoe vraag ik een Welkom spaarrekening aan?
Bellen naar 070-7007516
Ik ben ook blond, maar het is mij een tijdje geleden gelukt omdat ik nog nooit een Welkom-rekening had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:53
Nieuwe IDcard. Ben nu een maand bezig om dat veranderd te krijgen bij openbank -O-

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:51

JRR

gerritjan schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 23:13:
Bellen naar 070-7007516
Ik ben ook blond, maar het is mij een tijdje geleden gelukt omdat ik nog nooit een Welkom-rekening had gehad.
Dank! Zal het eens gaan proberen morgen. Moet dan wel een heel bijzonder financieel product zijn zo’n spaarrekening als ik de bank hiervoor persoonlijk moet gaan bellen. De laatste keer dat ik met een bank heb gebeld was ergens aan het begin van dit Millennium met de Girofoon.

Als ik de meningen en de reacties over Openbank hier zo lees, krijg ik niet de indruk dat het een hele serieuze partij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Openbank heeft momenteel een storing. Het is NIET mogelijk om geld over te schrijven naar een (Nederlandse) tegenrekening. Ze hebben dit probleem sinds gisteravond al. Heb net met ze gebeld.

Dit komt voor mij niet op handig moment en het feit dat overschrijving die ik vandaag doe pas na het weekend op de tegenrekening staat doet mij toch maar weer een potje aanleggen bij de ING zodat ik altijd snel bij mij geld kan wanneer het nodig is.

Ik hoop echt dat dat ooit een keer gaat veranderen en een overschrijving instant bij de ontvanger op de rekening staat.

Dit soort dingen weerhoud mij er ook van om deel te nemen aan die actie die ze nu hebben dat je 150 euro krijgt als je je salaris op je Openbank rekening laat storten.

[ Voor 68% gewijzigd door rimave op 10-01-2025 10:06 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:06
rimave schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:03:
Dit komt voor mij niet op handig moment en het feit dat overschrijving die ik vandaag doe pas na het weekend op de tegenrekening staat doet mij toch maar weer een potje aanleggen bij de ING zodat ik altijd snel bij mij geld kan wanneer het nodig is.
Gelukkig heeft de ING nooit een storing dat je niet in kan loggen of zo iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:48
ING staat er ook wel echt berucht om dat ze heel slecht Instant Payments kunnen/willen ondersteunen, vooral bij het ontvangen van betalingen. Vanuit Rabo/ABN/SNS lijkt het wel consistent te werken, maar bij nieuwere/kleinere (neo)banken óf niet NL (SEPA) banken, zoals Openbank, werkt het eerder niet dan wel, terwijl het in het verleden wel eens heeft gewerkt. ING lijkt ook niet precies bij te houden welke banken wel/niet werken en zegt gewoon: probeer 'later' nog een keer...

Daarnaast mag er ook wel eens wat regelgeving/dwang komen voor banken om meer samen te werken met PSD2/Open Banking stakeholders. Ik snap best dat het heel veel werk is om met al die API integrators/enablers te samen te werken, maar op deze manier werkt het echt heel sneu.
Vaak genoeg veranderd er iets aan de manier waarop de transactiedata wordt gestuurd door de bank (incl. Openbank), waardoor óf de hele PSD2 API eruit ligt óf nog wel werkt maar transacties opeens dubbel in je persoonlijke financiën app staan. :|
Sommige (ook relatief grote) EU banken lijken ook consistent de samenwerking te weigeren met PSD2 integrators, om zulke API problemen op te lossen en zijn dus effectief niet PSD2 compliant.

Edit: te lange rant over een andere (oranjekleurige) bank, ging niet over Openbank & zal deze in het betreffende topic plaatsen :+

[ Voor 61% gewijzigd door AlesT op 10-01-2025 13:29 . Reden: teveel off-topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Openbank heeft momenteel een storing. Het is NIET mogelijk om geld over te schrijven naar een (Nederlandse) tegenrekening. Ze hebben dit probleem sinds gisteravond al. Heb net met ze gebeld.

Ik hoop echt dat dat ooit een keer gaat veranderen en een overschrijving instant bij de ontvanger op de rekening staat.

Dit soort dingen weerhoud mij er ook van om deel te nemen aan die actie die ze nu hebben dat je 150 euro krijgt als je je salaris op je Openbank rekening laat storten.
Misschien zit de storing wel bij ING - ik had vanmorgen geen enkel probleem bij overboeken naar een andere rekening (09:36 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:25

Als je Openbank in Apple Pay hebt (of Google Pay, maar weet niet of ze dat ook ondersteunen) kun je ook Revolut opwaarderen en het geld vanuit daar naar ING sturen. Moet je natuurlijk wel Revolut hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
oohh schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:36:
[...]

Als je Openbank in Apple Pay hebt (of Google Pay, maar weet niet of ze dat ook ondersteunen) kun je ook Revolut opwaarderen en het geld vanuit daar naar ING sturen. Moet je natuurlijk wel Revolut hebben. :)
Dat werkte helaas ook niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07

Vanaf 9 oktober 2025 zijn alle banken in de EU verplicht dit aan te bieden. Het is ook een vurige wens van mij, nog driekwart jaar geduld dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:48:
Zojuist geprobeerd mijn elektrische handtekening te wijzigen. Dit lukte in de iOS app niet met een foutmelding aan het einde met de keuze nogmaals proberen of bellen. Bij het eerste formulier om je nieuwe code in te vullen zit er een fout in de app waardoor de cursor niet automatisch doorgaat na het volgende vakje om een getal in te voeren , bij een van de vakjes. Dodelijk irritant omdat je ingevulde code dus anders is dan je denkt als je niet oplet.

Dus toen maar via de website geprobeerd. Daar geen invul uitdaging maar wel dezelfde foutmelding.

Toen gebeld en via het keuze menu een nieuwe code aangevraagd. Wat blijkt: komt met de post 8)7

Ff geduld dus
Ik had geen haast dus heb tot vandaag gewacht, maar tot vandaag niets in post ontvangen. :X

Toch nog maar eens in de app proberen dacht ik. En waarempel, vandaag geen foutmelding :) code direct zonder enig issue kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien een hele stomme vraag, maar ik kan het nergens vinden. Ik heb een paar maanden geleden een Openbank spaarrekening aangemaakt, X bedrag naar over gemaakt en niet meer naar gekeken. Nu wil ik een deel terugstorten naar m'n primaire betaalrekening bij een andere bank, maar ik moet een alias invullen? Nog nooit ergens gezien. Wat vul ik daar in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyfire643
BigSmurf schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:35:
Misschien een hele stomme vraag, maar ik kan het nergens vinden. Ik heb een paar maanden geleden een Openbank spaarrekening aangemaakt, X bedrag naar over gemaakt en niet meer naar gekeken. Nu wil ik een deel terugstorten naar m'n primaire betaalrekening bij een andere bank, maar ik moet een alias invullen? Nog nooit ergens gezien. Wat vul ik daar in?
Een makkelijke naam voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dus eigenlijk voegt dat veld geen reet toe, maar we maken het wel verplicht zonder toelichting. Handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
BigSmurf schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:23:
Dus eigenlijk voegt dat veld geen reet toe, maar we maken het wel verplicht zonder toelichting. Handig.
Alleen de eerste keer waarmee ze hem gelijk in je adresboek opslaan

Ps bij Openbank kan je volgens mij gelijk van je spaarrekening overmaken naar een andere bank

[ Voor 14% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 13-01-2025 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:41:

Ps bij Openbank kan je volgens mij gelijk van je spaarrekening overmaken naar een andere bank
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13:43
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:41:

Dat was voor mij de reden om openbank optezeggen. Plus het spaanse erfrecht voor ongehuwden.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRV92
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-09 19:33
mikeyfire643 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:36:
Om 1 of andere reden werkte mijn pincode niet.
De resetprocedure strandde elke keer, omdat er volgens openbank problemen zijn bij odido met het ontvangen van bepaalde smsje's.Gevolg je kunt niet meer inloggen bij openbank.

Dit was ook zo bij de provider simpel. Hier is het rechtgezet door hun. Er lijkt ook een verband met het blokkeren van premium sms. Deze voor de zekerheid maar gedeblokeerd.

Uiteindelijk heeft een supervisor via een omweg als nog een sms kunnen sturen en heb weer toegang. (Tussen elke poging moet 10 minuten zitten!)

Ben nu ook een case openen bij Odido hiervoor.

Mocht je het probleem ook hebben, dan weten jullie nu een workaround.
Bedankt voor het delen! Ik ben zelf ook klant bij OB en Odido, maar ontvang helaas geen sms-berichten voor het afronden van bankzaken. Heb je misschien een e-mailadres of contactformulier om een case te openen bij Odido? Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyfire643
SRV92 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:30:
[...]

Bedankt voor het delen! Ik ben zelf ook klant bij OB en Odido, maar ontvang helaas geen sms-berichten voor het afronden van bankzaken. Heb je misschien een e-mailadres of contactformulier om een case te openen bij Odido? Alvast hartelijk dank!
Klantenservice odido bellen, case laten aanmaken. Maargoed dan bellen ze je 2 a 3 weken later pas terug. Openbank supervisors kunnen via andere manier een sms sturen. Die kreeg ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Laatst online: 28-10 14:17

Eurionair

Senior Destructor

Ik heb sinds enkele dagen een welkom spaarrekening en ben nieuw bij openbank. Nu lukt het met niet om ergens de actuele rentestand en rentesaldo op die spaarrekening te ontdekken.

Waar kan ik dat vinden ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
Eurionair schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:48:
Ik heb sinds enkele dagen een welkom spaarrekening en ben nieuw bij openbank. Nu lukt het met niet om ergens de actuele rentestand en rentesaldo op die spaarrekening te ontdekken.

Waar kan ik dat vinden ?
De actuele rentestand is 3,25% als je de rekening net hebt. De komende 6 maanden blijft de rentestand ongewijzigd.
Zie verder:
Il 2 in "Openbank.NL"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:08

Fanta

FordPerformance™️

gerritjan schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:11:
[...]

De actuele rentestand is 6,25% als je de rekening net hebt. De komende 6 maanden blijft de rentestand ongewijzigd.
Zie verder:
Il 2 in "Openbank.NL"
Doe mij ook zo'n rekening.... 8)7

Om de vraag maar even te beantwoorden: de actuele rente staat op je afschrift. Ga in je online omgeving naar opties, en dan naar afwikkelingen en uittreksels.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
Fanta schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:14:
[...]
Doe mij ook zo'n rekening.... 8)7
Excuses, is aangepast.
De wens is de vader van de gedachte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

gerritjan schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:11:
[...]

De actuele rentestand is 3,25% als je de rekening net hebt. De komende 6 maanden blijft de rentestand ongewijzigd.
Zie verder:
Il 2 in "Openbank.NL"
Ik weet dat de rentestand 3,25% is maar ik kan dit nergens terugvinden in de app bij de spaarrekening en ook het reeds opgebouwde rentesaldo zie ik niet. Zaken die bij (veel) andere banken gewoon zichtbaar zijn. Zie ik iets over het hoofd of doet Openbank dat niet ?

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:54

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb het terug kunnen vinden in de app bij de documentatie en dan een liquidacion de cuenta document wat je elke maand krijgt; daar staat dan het rentepercentage in. Maar erg duidelijk is het niet bepaald nee....

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

Zie nu waar je bedoelt , heb nog geen enkel document daar in zitten maar dat heeft er vast mee te maken dat de rekening amper een week oud is.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Eurionair schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:32:
Zie nu waar je bedoelt , heb nog geen enkel document daar in zitten maar dat heeft er vast mee te maken dat de rekening amper een week oud is.
Openbank laat niet zien wat je tussentijds aan rente opbouwt, dat merk je vanzelf wanneer de rente op je rekening krijgt, en een werkdag later staat het document hoe de berekening is wel online om te downloaden

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Eurionair schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:48:

Waar kan ik dat vinden ?
Pinned posts in dit topic lezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Coffeeroam schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 18:04:
[...]

De rente staat op je afschriften. In de nieuwe app, ga naar opties > documentatie > kies een "liquidation" rond de rentevervaldatum (de bijschrijving van je rentebedrag) > je ontvangt een afschrift. Daar staat het rentepercentage op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:48:
Zojuist geprobeerd mijn elektrische handtekening te wijzigen. Dit lukte in de iOS app niet met een foutmelding aan het einde ...

Ff geduld dus
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 22:31:
Ik had geen haast dus heb tot vandaag gewacht, maar tot vandaag niets in post ontvangen. :X

Toch nog maar eens in de app proberen dacht ik. En waarempel, vandaag geen foutmelding :) code direct zonder enig issue kunnen veranderen.
lol, toch nog post gehad _O- komt dus uit spanje en is vanaf Jan-2 onderweg geweest.
Pagina: 1 ... 85 ... 90 Laatste