Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:59
NicoHF schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:08:
[...]

Waarom zouden ze niet in de toekomst om bewijs kunnen vragen?
Dat was je vraag toch niet? En misschien huren ze wel een prive detective in die het allemaal gaat uitpluizen. "Wat als" is gewoon nogal lastig naar handelen.

En daarnaast ben je hier dan ook nogal laat mee. Gegarandeerd dat in de AV staat dat ze dit mogen doen / om kunnen vragen (op wettelijke grond, de bank gaat hier ook niet vele FTEs in steken omdat ze het leuk vinden). Dus dan had je beter toen al kunnen besluiten geen klant te worden. Want je weet maar nooit waar ze tzt naar vragen.

offtopic:
Jaren terug had ik een rekening bij Knab, en op een gegeven moment belden die mij of ze mij wat vragen mochten stellen. Ze overvielen me uiteraard nogal dus "Nee". Vervolgens zou ze het mailen en het was belangrijk dat ik dit zou invullen / beantwoorden. Bleek dus ook te gaan over herkomst van geld. Terug gemaild dat ze prima konden zien wat er aan salaris binnen kwam en vervolgens heb ik er nooit meer iets van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:40:
[...]

Dat was je vraag toch niet?
Jij schreef als reactie:
Zolang ze niet om bewijs vragen valt het best mee?
Daarop was ik benieuwd van hoe je dat weet.

Maar inderdaad zal ik daar ongetwijfeld wel een akkoord voor hebben gegeven, maar daar komen ze dan nu pas mee aan.... Jaren later.
Of is dat misschien om dat ik sinds een maand ofzo een Open spaar heb waar een beetje geld gepakkeerd staat eventjes tijdelijk :S

Vreemd van Knab als daar zelfs je salaris op gestort werd😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik vind het wel terecht dat je hier je kanttekeningen bij kan zetten omdat je al jaren klant bent. Dan zien ze al lang de 'geldstromen' en in- en uitgave- patronen die op jouw rekening terecht komen. Tenzij je inderdaad opeens in 1 klap een zak geld vanaf een onbekende rekening krijgt, maar zelfs dan kan je met 1 regel tekst dat toch verklaren i.p.v. naar inkomen, salaris en functie documenten te vragen, die ook geen verklaring zullen zijn voor die zak geld.

Op zich moet elke europese bank aan dit soort regelgeving voldoen, maar per bank verschilt het nogal hoeveel moeite ze erin stoppen en klanten lastigvallen met dit soort vragen en documentatie die je moet aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
NicoHF schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:52:
[...]

Jij schreef als reactie:

[...]

Daarop was ik benieuwd van hoe je dat weet.
Dat weet ik niet. Maar anderen hier hadden het over volledige belastingaangifte die overlegd moest worden :X En ja, dat vind ik ook ver gaan.

Ik bedoelde het dan ook in het algemeen. En ik ken de specifieke vragen van OB niet. Wat ik van Raisin weet is dat het allemaal gesloten vragen zijn. En totale vermogen is dan bij wijze van met keuzes van 10k - 100k, 100k - 250k, 250k - 500k, etc. Dat is dus nog redelijk "vaag" en niet tot op de cent. En hetzelfde dan bij inkomsten / salaris. En herkomst zijn dan ook een stuk of 5 keuzes waaronder "Sparen", altijd de leukste optie ("Waar komt het spaargeld vandaan?" => "Sparen").
Zo met gesloten vragen die nogal breed zijn in de keuzes, of open vragen die je beetje vaagjes kunt beantwoorden, vind ik het allemaal wel meevallen. Ja, het maakt zeker inbreuk op "privacy" / "hebben ze niks mee te maken". Maar als je bewijs moet aanleveren / veel meer moet specificeren, tot evt zelfs de belastingaangifte overleggen, gaat dat IMO ook wel (te) ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:47
Nico Klus schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:28:
Sinds vandaag ineens een captcha bij het inloggen op de Android app. Wat is dat nou weer voor ongein.
Wel frappant dat er geen update was (v2.1.0 van 22 nov) en het gisteren nog niet was. Zouden ze updates sideloaden?
Hier nog geen captcha op iOS.

Velen voeren aanpassingen door zonder store updates. Een van de grotere is bv whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik probeerde net bij een Geldmaat m'n pincode te wijzigen, lukte niet, melding is "de pincode wijziging is afgewezen door uw bank".

Weet iemand waar of hoe je deze wel kan wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:43

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Nico Klus schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:28:
Sinds vandaag ineens een captcha bij het inloggen op de Android app. Wat is dat nou weer voor ongein.
Wel frappant dat er geen update was (v2.1.0 van 22 nov) en het gisteren nog niet was. Zouden ze updates sideloaden?
Ik had een week geleden een captcha op iOS toen ik inlogde in een ander land. Wellicht is het dus geen update maar iets dat ‘soms’ langs komt.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

xabre16v schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:39:
Ik probeerde net bij een Geldmaat m'n pincode te wijzigen, lukte niet, melding is "de pincode wijziging is afgewezen door uw bank".

Hmm. Ik dacht, wellicht in de app, even opzoeken. Maar als ik de pincode alleen al wil inzien krijg ik eerst een ‘we hebben je om veiligheidsredenen uitgelogd’. Na opnieuw inloggen kom ik weer in de app, maar als ik de pincode wil zien weer hetzelfde, steeds opnieuw. Dat is wel slecht…

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
xabre16v schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:39:

In de app, kies je pas, en dan het menu onder …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
deejeebv schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:52:
[...]

In de app, kies je pas, en dan het menu onder …
Gevonden, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Il 2 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:45:
Ik vind het wel terecht dat je hier je kanttekeningen bij kan zetten omdat je al jaren klant bent. Dan zien ze al lang de 'geldstromen' en in- en uitgave- patronen die op jouw rekening terecht komen. Tenzij je inderdaad opeens in 1 klap een zak geld vanaf een onbekende rekening krijgt, maar zelfs dan kan je met 1 regel tekst dat toch verklaren i.p.v. naar inkomen, salaris en functie documenten te vragen, die ook geen verklaring zullen zijn voor die zak geld.

Op zich moet elke europese bank aan dit soort regelgeving voldoen, maar per bank verschilt het nogal hoeveel moeite ze erin stoppen en klanten lastigvallen met dit soort vragen en documentatie die je moet aanleveren.
Moet wel eerlijk bekennen dat er niet echt bepaald veel activiteiten plaatsvinden op die rekening. Het is een rekening voor erbij waar geen salaris op gestort wordt.
Had een terug een nieuwe bank genomen voor al mijn bankzaken en vanaf die rekening een 'zak geld' naar OB gestort op de spaarrekening.
Maar dan nog zien ze toch mijn naam?

Misschien dat dit wellicht een trigger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:03:
[...]

Dat weet ik niet. Maar anderen hier hadden het over volledige belastingaangifte die overlegd moest worden :X En ja, dat vind ik ook ver gaan.

Ik bedoelde het dan ook in het algemeen. En ik ken de specifieke vragen van OB niet. Wat ik van Raisin weet is dat het allemaal gesloten vragen zijn. En totale vermogen is dan bij wijze van met keuzes van 10k - 100k, 100k - 250k, 250k - 500k, etc. Dat is dus nog redelijk "vaag" en niet tot op de cent. En hetzelfde dan bij inkomsten / salaris. En herkomst zijn dan ook een stuk of 5 keuzes waaronder "Sparen", altijd de leukste optie ("Waar komt het spaargeld vandaan?" => "Sparen").
Zo met gesloten vragen die nogal breed zijn in de keuzes, of open vragen die je beetje vaagjes kunt beantwoorden, vind ik het allemaal wel meevallen. Ja, het maakt zeker inbreuk op "privacy" / "hebben ze niks mee te maken". Maar als je bewijs moet aanleveren / veel meer moet specificeren, tot evt zelfs de belastingaangifte overleggen, gaat dat IMO ook wel (te) ver.
Deze vragen waren ook in een bepaalde range.

Belastingaangifte naar een bank toe sturen het moet niet gekker worden dan toch.
Mocht dat moment ooit aanbreken dan is het geld terug storten en de rekening per direct opzeggen in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
NicoHF schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:08:
[...]

Waarom zouden ze niet in de toekomst om bewijs kunnen vragen?
Dadelijk vul je dat in en dan gaan ze om loonstroken, je arbeidsovereenkomst, transactie overzichten van de tegenrekeningen opvragen, alles onder het mom van KYC.

Vind het nogal veel

Maar helaas is daar weinig keuze in dan aanvaarden of de rekening opheffen.
Het is veel en ja, ze zullen inderdaad om dergelijke 'bewijzen' vragen. Deze werkwijze voldoet niet aan de GDPR die uit gaat van minimalisatie van verzamelen van gegevens. Ze vragen ook naar een complete belastingaangifte. Daar staat natuurlijk een hele hoop bij waar ze geen enkel recht op hebben. Er kan zelfs medische informatie in staan, en dat zijn bijzondere persoonsgegevens die ze niet mogen vragen.

De Spaanse Autoriteit Persoonsgegevens "AEPD" heeft Openbank boete van 2,5 miljoen opgelegd omdat ze niet zorgvuldig met data omgaan.

Openbank heeft duidelijk de bedoeling om je gegevens te delen met derden of te verhandelen. Dus geef daar geen toestemming voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
mrmrmr schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:46:
[...]

Het is veel en ja, ze zullen inderdaad om dergelijke 'bewijzen' vragen. Deze werkwijze voldoet niet aan de GDPR die uit gaat van minimalisatie van verzamelen van gegevens. Ze vragen ook naar een complete belastingaangifte. Daar staat natuurlijk een hele hoop bij waar ze geen enkel recht op hebben. Er kan zelfs medische informatie in staan, en dat zijn bijzondere persoonsgegevens die ze niet mogen vragen.

De Spaanse Autoriteit Persoonsgegevens "AEPD" heeft Openbank boete van 2,5 miljoen opgelegd omdat ze niet zorgvuldig met data omgaan.

Openbank heeft duidelijk de bedoeling om je gegevens te delen met derden of te verhandelen. Dus geef daar geen toestemming voor.
Je conclusie dat OB blijkbaar de bedoeling heeft om gegevens met derden te verhandelen maak ik niet op uit de onderbouwing.

https://www.fundssociety....documentacion-financiera/

De boetes zijn vooral gebaseerd op overtredingen die zien op de aanlevering van informatie naar OB. De gevoelige info moest per e-mail worden aangeleverd, in plaats van een beveiligde web portal om het te kunnen uploaden. Wegens het moeten aanleveren per e-mail werden ook andere AVG regels overtreden, zoals het recht op vertrouwelijkheid. Kort gezegd vereist de AVG van organisaties dat zij hun processen voor het verkrijgen van informatie opschalen naar een niveau wat recht doet aan het soort informatie die zij opvragen. Financiële informatie is erg vertrouwelijk, en dus had OB niet mogen volstaan met het verplicht toezenden per e-mail door de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
@balken07 Die laatste paragraaf is geen conclusie, maar een afzonderlijk argument/waarschuwing.

De naam 'openbank' is niet zomaar gekozen, dat hangt samen met de wil om te handelen met gegevens van klanten op allerlei lucratieve manieren. Dat blijkt o.a. uit de privacy policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
mrmrmr schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:08:
@balken07 Die laatste paragraaf is geen conclusie, maar een afzonderlijk argument/waarschuwing.
De laatste paragraaf:

Het houdt ook rekening met verzwarende omstandigheden door de aard (entiteit van een zeer relevante financiële groep in de sector), de ernst, duur van de inbreuk, opzet of nalatigheid, categorie van de betrokken gegevens (mogelijkheid dat twee miljoen klanten zijn getroffen) en, ten slotte, de directe koppeling van de activiteit van de entiteit met de gegevensverwerking zelf.

Dit is geen waarschuwing, maar een optelsom van zaken die meewegen in het bepalen van de hoogte van de boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
mrmrmr schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:08:
@balken07

De naam 'openbank' is niet zomaar gekozen, dat hangt samen met de wil om te handelen met gegevens van klanten op allerlei lucratieve manieren. Dat blijkt o.a. uit de privacy policy.
Lijkt mij dat je weer een aanname doet. Heb je een bron voor je bewering mbt de gekozen naam van de bank?

Mbt privacy policy: geen tijd om die door te kammen. Dat heb jij al gedaan, zo lijkt. Ik lees graag welke bepaling tegen de wet is?

https://www.vpngids.nl/ni...iger-met-privacy-klanten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
@balken07 Je begrijpt mij niet goed. Ik heb het over wat ìk schreef in mijn laatste alinea. Jij noemt dat een conclusie, maar dat is het helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
mrmrmr schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:29:
@balken07 Je begrijpt mij niet goed. Ik heb het over wat ìk schreef in mijn laatste alinea. Jij noemt dat een conclusie, maar dat is het helemaal niet.
Aha. Dan trek ik de duiding conclusie in noem ik het bij deze een bewering? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
balken07 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:28:
[...]

Lijkt mij dat je weer een aanname doet. Heb je een bron voor je bewering mbt de gekozen naam van de bank?

Mbt privacy policy: geen tijd om die door te kammen. Dat heb jij al gedaan, zo lijkt. Ik lees graag welke bepaling tegen de wet is?

https://www.vpngids.nl/ni...iger-met-privacy-klanten/
Je gaat maar door met mij woorden in de mond leggen. Stop daar eens mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
mrmrmr schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:34:
[...]

Je gaat maar door met mij woorden in de mond leggen. Stop daar eens mee.
De naam 'openbank' is niet zomaar gekozen, dat hangt samen met de wil om te handelen met gegevens van klanten op allerlei lucratieve manieren.

Jij stelt dit. Het is geen suggestie van je. Dan is bewering een juiste duiding lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:47
O, ik dacht dat openbank bedoeld was als dat iedereen welkom is, ze ontvangen je met open armen

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• versc049
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-08 16:02
Begin rant....

Heb Openbank nu zo'n 6 maanden geprobeerd en heb er een rekening, spaarrekening en een deposito rekening geopend.
Idee was Openbank te gebruiken naast mijn Rabo- en ING rekeningen. Met name voor de hogere spaarrentes. En als het een beetje goed zou bevallen om het wellicht als daadwerkelijke betaalrekening te gebruiken.

Ik was in het begin niet zo te spreken over de app (omslachtig, GUI onduidelijk en niet erg intuïtief). over het aanleveren van de ongelofelijke hoeveelheid van documenten en bewijsmiddelen en over het constante gebruik van mijn paspoortnummer en het herhaaldelijk doorgeven daarvan.
Maar goed, ik veronderstelde dat dat kwam omdat Openbank net wat anders was dan de gebruikelijke Nederlandse banken en dat ik even door de Openbanl leercurve heen moest.

Echter, nu 6 maanden later, ben ik blij dat ik inmiddels het geld dat ik bij Openbank had staan weer terug heb bij de 'oude en logge banken'. Ik vond Openbank echt een drama.
Hoe komt het dat deze bank wordt gezien als modern en als alternatief voor de gevestigde namen?

Ik bedoel, hoe kun je jezelf als alternatief positioneren in Nederland wanneer je (nog steeds) geen Ideal aanbiedt? Wanneer je om het minste of geringste naar ID bewijzen blijft vragen? Wanneer je hele belastingopgaven wil inzien? Wanneer je af en toe om onduidelijke reden niet kan inloggen, je je herhaaldelijk moet her-identificeren en je vaak telefonisch contact moet hebben om iets te regelen of recht te zetten.

Ik kreeg op een moment een zo onbetrouwbaar gevoel bij deze bank dat ik m'n spaargeld heb teruggeboekt naar de Rabobank (en het vervolgens 3 dagen duurde voordat het terug was bij de Rabobank. Ter vergelijking van de Rabo naar Openbank was instant).
Ik ben blij dat inmiddels alles weer terug is. Voor mij werken de app van de ING en Rabo veel betrouwbaarder en beter dan die van Openbank. Alles werkt vlot en zonder vage fouten. Ik heb zowel de ING als de Rabo geen een keer hoeven te bellen en ik heb geen enkele keer vraag gehad om mijn belastingaangifte te overleggen.

Heb mijn lesje geleerd...die 1% of 2% voordeel is aan mij niet besteed. Voor mij is dit het niet waard.

Einde rant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
versc049 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:06:
Begin rant....

Heb Openbank nu zo'n 6 maanden geprobeerd en heb er een rekening, spaarrekening en een deposito rekening geopend.
Idee was Openbank te gebruiken naast mijn Rabo- en ING rekeningen. Met name voor de hogere spaarrentes. En als het een beetje goed zou bevallen om het wellicht als daadwerkelijke betaalrekening te gebruiken.

Ik was in het begin niet zo te spreken over de app (omslachtig, GUI onduidelijk en niet erg intuïtief). over het aanleveren van de ongelofelijke hoeveelheid van documenten en bewijsmiddelen en over het constante gebruik van mijn paspoortnummer en het herhaaldelijk doorgeven daarvan.
Maar goed, ik veronderstelde dat dat kwam omdat Openbank net wat anders was dan de gebruikelijke Nederlandse banken en dat ik even door de Openbanl leercurve heen moest.

Echter, nu 6 maanden later, ben ik blij dat ik inmiddels het geld dat ik bij Openbank had staan weer terug heb bij de 'oude en logge banken'. Ik vond Openbank echt een drama.
Hoe komt het dat deze bank wordt gezien als modern en als alternatief voor de gevestigde namen?

Ik bedoel, hoe kun je jezelf als alternatief positioneren in Nederland wanneer je (nog steeds) geen Ideal aanbiedt? Wanneer je om het minste of geringste naar ID bewijzen blijft vragen? Wanneer je hele belastingopgaven wil inzien? Wanneer je af en toe om onduidelijke reden niet kan inloggen, je je herhaaldelijk moet her-identificeren en je vaak telefonisch contact moet hebben om iets te regelen of recht te zetten.

Ik kreeg op een moment een zo onbetrouwbaar gevoel bij deze bank dat ik m'n spaargeld heb teruggeboekt naar de Rabobank (en het vervolgens 3 dagen duurde voordat het terug was bij de Rabobank. Ter vergelijking van de Rabo naar Openbank was instant).
Ik ben blij dat inmiddels alles weer terug is. Voor mij werken de app van de ING en Rabo veel betrouwbaarder en beter dan die van Openbank. Alles werkt vlot en zonder vage fouten. Ik heb zowel de ING als de Rabo geen een keer hoeven te bellen en ik heb geen enkele keer vraag gehad om mijn belastingaangifte te overleggen.

Heb mijn lesje geleerd...die 1% of 2% voordeel is aan mij niet besteed. Voor mij is dit het niet waard.

Einde rant....
Waarom moest je je belastingaangifte opsturen wat was daar de exacte trigger van?
En welke documenten?

Ik zelf heb dat gelukkig nog niet hoeven te doen maar ik doe ook niet heel veel met die bank.
Deze bank is absoluut niet modern en geeft mij ook geen veilig gevoel, ook aanleveren van juiste data mbt salso's van 1 Januari kunen ze niet, ik maak noteer nu zelf alle bedragen en zou dat aan iedereen willen adviseren om dat dadelijk 1 januari te gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• versc049
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-08 16:02
NicoHF schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:28:
[...]

Waarom moest je je belastingaangifte opsturen wat was daar de exacte trigger van?
En welke documenten?

Ik zelf heb dat gelukkig nog niet hoeven te doen maar ik doe ook niet heel veel met die bank.
Deze bank is absoluut niet modern en geeft mij ook geen veilig gevoel, ook aanleveren van juiste data mbt salso's van 1 Januari kunen ze niet, ik maak noteer nu zelf alle bedragen en zou dat aan iedereen willen adviseren om dat dadelijk 1 januari te gaan doen.
Ik denk dat dat was ivm het openen van de deposito rekening waarbij je spaargeld voor een langere termijn vast zet (6 maanden in dit geval).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:51
versc049 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:33:
[...]

Ik denk dat dat was ivm het openen van de deposito rekening waarbij je spaargeld voor een langere termijn vast zet (6 maanden in dit geval).
Interessant hoe ervaringen zo verschillend kunnen zijn. Zelf heb ik er sinds het openen geen omkijken meer naar gehad. Alleen toen eenmalig geïndentificeerd. Is me (na openen) nooit iets over herkomst geld gevraagd. Ook niet bij deposito openen. En de betaalpas is echt magnifiek. Daar waar mijn ING pinpas of mijn credit card niet werkt, werkt de openbank pas gewoon wel. De rente is goed, geen maandelijkse fee, interessante acties. Waar krijg je nog een betaalrekening zonder bankkosten? Even bellen om iets te vragen is gewoon mogelijk. Een echte persoon aan de lijn krijgen lukt mij bij ING bv. niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Ik heb alleen problemen met OB als ik geld ga overboeken. Meestal meer dan de dagelijkse limiet, omdat dan een actie is afgelopen en ik mijn spaargeld elders tegen een hogere rente wil parkeren. Verder werkte het kosteloos geld uit de geldautomaat trekken in landen waar je normaal voor moet betalen wel. Moet wel zeggen dat ik het laatste jaar geen gebruik van heb gemaakt, binnenkort maar weer eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• data
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23-08 07:01
Vanaf het begin lid bij openbank, travel+ vanaf die tijd actief , alles gratis....
In al die jaren goed contact met Openbank medewerkers gehad en geleerd geduldig te zijn met de afhandeling van overboekingen.

Op mijn vraag , hoe serieus ben je als bank als je re-captcha gebruikt, het antwoord als volgt:
"Hallo, we informeren je dat dit een extra beveiligingsmaatregel is die onze klanten helpt om bestaande beveilignsmaatregelen te versterken".

En daar moeten wij het dan maar mee doen..
ps dit geldt voor de laatste Android versie..

Ik moet inmiddels 90% van de tijd bij inloggen deze re-captcha afhandelen alvorens de app binnen te komen.... Ik denk er serieus over na om er gewoon maar mee te stoppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:05

HSG

versc049 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:06:
Begin rant....

Einde rant....
Ik ben het ermee eens, en daarom gebruik ik Openbank nog niet als betaalrekening. Ik gebruik het alleen voor mijn plezieruitgaven of voor vakanties buiten de EU. Het is gewoon te absurd voor woorden dat ze nog steeds geen iDEAL aanbieden, terwijl andere banken dat al jaren hebben. Bovendien kan je kaart om de kleinste reden geblokkeerd worden. Ik wilde deze bijvoorbeeld koppelen aan een app om parkeerkosten gemakkelijker te betalen, en hoppa, de kaart werd geblokkeerd. Ik moest bellen om dit op te lossen. Dat gaat echter lastig worden als er een tijdsverschil van 10 uur is tussen jou en de helpdesk.

Wat ik wel positief vind, is hun debit-creditcard die wereldwijd werkt als deze niet geblokkeerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darses
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
HSG schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:53:
[...]

Bovendien kan je kaart om de kleinste reden geblokkeerd worden. Ik wilde deze bijvoorbeeld koppelen aan een app om parkeerkosten gemakkelijker te betalen, en hoppa, de kaart werd geblokkeerd. Ik moest bellen om dit op te lossen. Dat gaat echter lastig worden als er een tijdsverschil van 10 uur is tussen jou en de helpdesk.
Was dat toevallig EasyPark/ParkMobile? Het verbaasd mij dat ik niet meer mensen over gehoord heb, want in de belletjes met de helpdesk kreeg ik de indruk dat die wel vaker (lees: bij iedereen) geblokkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
HSG schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:53:
[...]
Het is gewoon te absurd voor woorden dat ze nog steeds geen iDEAL aanbieden, terwijl andere banken dat al jaren hebben.
Ik zie deze opm wel vaker en ik snap hem wel maar vergeet niet dat iDEAL alleen in NL bestaat en over het algemeen dus totaal niet interessant is voor een bank gezien de kleine markt. Ben met je eens dat je als NL-bank het zou moeten hebben inderdaad.
Daarnaast betekend/is iDEAL ook niet zo veel. In mij optiek is het ongeveer gelijk aan een rolltje met biljetten bij iemand naar binnen gooien als je bij ze thuis de Marktplaats deal ophaalt, voordat ze je het product hebben gegeven.
Met iDEAL heb je namelijk 0 kosten maar ook 0 garanties. Het is een vereenvoudiging van overboeken. Niet te vergelijk met een CC betaling dus, waar wel veel mensen het mee vergelijken.

Ik lees overigens dat er weer ideen zijn om een EU-variant van iDEAL te gaan introduceren waar het dan dus EU-wide zou werken. Vaak laat die lang op zich wachten.
Ik gebruik het alleen voor mijn plezieruitgaven of voor vakanties buiten de EU.
...
Bovendien kan je kaart om de kleinste reden geblokkeerd worden.
...
Ik wilde deze bijvoorbeeld koppelen aan een app om parkeerkosten gemakkelijker te betalen, en hoppa, de kaart werd geblokkeerd. Ik moest bellen om dit op te lossen. Dat gaat echter lastig worden als er een tijdsverschil van 10 uur is tussen jou en de helpdesk.
Dit klinkt als schoolboekvoorbeeld van een hoog-risico profiel.
Je gebruikt je kaart weinig, ook nog eens alleen voor non-standaard uitgaves en ook nog eens vaak buiten je thuis regio (waarbij waarschijnlijk ook nog in wisselende landen/regios).

Met de opsomming hierboven klinkt het voor mij dat ze een prima werkend algoritme hebben ;)

Ik zou zelf ook nooit proberen kaarten te koppelen aan buitenlandse apps/systemen als je van je kaart afhaneklijk bent. Klinkt alsof je in het buitenland een machtiging op je kaart hebt laten zetten.
We weten allemaal dat dergelijke acties hoog bovenaan het 'verdachte' transactie lijstje staan van een bank.
Helemaal als je je kaart al weinig gebruikt en geen besteed patroon in die regio hebt.

over die helpdesk btw,
omdat de helpdesk 14h per dag bereikbaar is heb je met 10h verschil nog geen echt probleem. Mogelijk net buiten de openingstijden en moet je wachten, dat kan, maar las je bv bij een ABN zit heb je welgeteld 9h de tijd per dag. Toch nogal een verschil.
Wat ik wel positief vind, is hun debit-creditcard die wereldwijd werkt als deze niet geblokkeerd wordt.
Ik ken geen debit card, van een NL bank, die niet wereldwijd werkt.

Overigens gebruik ik openbank alleen voor sparen met de welkom-actie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 01:51
Ik heb op het moment een probleem met het inplannen van een terugkerende betaling. Ik kan de herhaling in de app niet opslaan. Hebben meer mensen hier last van (gehad)? Ik wil meedoen met die salarisactie, maar wil wel maandelijks een bedrag naar mijn gezamenlijke huisrekening overmaken.

Verder is het een secundaire bank, maar ideal mis ik eigenlijk helemaal niet. Ik gebruik tegenwoordig veel vaker de Visa kaart van TR voor de cashback. Steeds meer webwinkels accepteren deze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Ideal is een betaalsysteem voor de NL markt inderdaad, het is 20 jaar oud, en zal daarom overgaan in een Europees systeem dat openstaat voor alle banken. Op dat moment (2025-2026) zal Openbank zeker wel aansluiten bij dat Europese systeem.
Ik gebruik Ideal niet en ik mis het ook niet. Waar was dat ook al weer handig voor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 11:47

Barrycade

Through the...

Coffeeroam schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:39:
Ideal is een betaalsysteem voor de NL markt inderdaad, het is 20 jaar oud, en zal daarom overgaan in een Europees systeem dat openstaat voor alle banken. Op dat moment (2025-2026) zal Openbank zeker wel aansluiten bij dat Europese systeem.
Ik gebruik Ideal niet en ik mis het ook niet. Waar was dat ook al weer handig voor dan?
Zo'n beetje alle digitale betalingen in NL verlopen via iDeal, van simpel bestellen bij een webwinkel, opzetten van abbonement incasso en van vaststellen van tegenrekeningen bij openen van banken. Zelfs je BTW verrekening doen als zzper loopt via iDeal.

En tikkie verloopt ook via iDeal, het meest gebruikte verrekeningstool in NL om onderling je rekening te verrekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Barrycade schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:00:
[...]

Zo'n beetje alle digitale betalingen in NL verlopen via iDeal, van simpel bestellen bij een webwinkel, opzetten van abbonement incasso en van vaststellen van tegenrekeningen bij openen van banken. Zelfs je BTW verrekening doen als zzper loopt via iDeal.

En tikkie verloopt ook via iDeal, het meest gebruikte verrekeningstool in NL om onderling je rekening te verrekenen.
Bij webwinkels kies ik voor maestro betalingen (dus nooit Ideal), alle andere voorbeelden ben ik niet tegengekomen. Of het moet zijn dat Ideal ergens onzichtbaar op de achtergrond draait.
Verkopers die mij met Ideal benaderen krijgen van mij een gewone bankoverboeking, dan kan ik tenminste zelf inplannen wanneer ze hun geld krijgen.
Tikkie heet bij mij 'betaalverzoek'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:05

HSG

sjorsjuhmaniac schreef op zondag 8 december 2024 @ 11:44:
[...]

Ik zie deze opm wel vaker en ik snap hem wel maar vergeet niet dat iDEAL alleen in NL bestaat en over het algemeen dus totaal niet interessant is voor een bank gezien de kleine markt. Ben met je eens dat je als NL-bank het zou moeten hebben inderdaad.
Daarnaast betekend/is iDEAL ook niet zo veel. In mij optiek is het ongeveer gelijk aan een rolltje met biljetten bij iemand naar binnen gooien als je bij ze thuis de Marktplaats deal ophaalt, voordat ze je het product hebben gegeven.
Met iDEAL heb je namelijk 0 kosten maar ook 0 garanties. Het is een vereenvoudiging van overboeken. Niet te vergelijk met een CC betaling dus, waar wel veel mensen het mee vergelijken.

Ik lees overigens dat er weer ideen zijn om een EU-variant van iDEAL te gaan introduceren waar het dan dus EU-wide zou werken. Vaak laat die lang op zich wachten.

[...]

Dit klinkt als schoolboekvoorbeeld van een hoog-risico profiel.
Je gebruikt je kaart weinig, ook nog eens alleen voor non-standaard uitgaves en ook nog eens vaak buiten je thuis regio (waarbij waarschijnlijk ook nog in wisselende landen/regios).

Met de opsomming hierboven klinkt het voor mij dat ze een prima werkend algoritme hebben ;)

Ik zou zelf ook nooit proberen kaarten te koppelen aan buitenlandse apps/systemen als je van je kaart afhaneklijk bent. Klinkt alsof je in het buitenland een machtiging op je kaart hebt laten zetten.
We weten allemaal dat dergelijke acties hoog bovenaan het 'verdachte' transactie lijstje staan van een bank.
Helemaal als je je kaart al weinig gebruikt en geen besteed patroon in die regio hebt.

over die helpdesk btw,
omdat de helpdesk 14h per dag bereikbaar is heb je met 10h verschil nog geen echt probleem. Mogelijk net buiten de openingstijden en moet je wachten, dat kan, maar las je bv bij een ABN zit heb je welgeteld 9h de tijd per dag. Toch nogal een verschil.

[...]

Ik ken geen debit card, van een NL bank, die niet wereldwijd werkt.

Overigens gebruik ik openbank alleen voor sparen met de welkom-actie :9
Het gebeurde ook 1x met de Uber app. Daarnaast gebruik ik de kaart best veel. Vooral voor mijn dagelijkse uitgaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:57
Sinds vorige maand heb ik de Welkom spaarrekening met een half jaar een vaste rente. Nu zijn we bijna een maand verder en ik geloof dat de rente 1 maand na de eerste bijschrijving zal worden bijgeschreven. Wat mij echter opvalt is dat ik zowel op de website als in de app nergens kan zien wat het rentepercentage is. Qua rekeningnaam klopt het, "Openbank Welkom" maar verdere details kan ik niet zien.

Is dat niet zichtbaar of waar zou ik dat moeten kunnen terugvinden?

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:09
Headshot_NL schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:38:
Wist je dat dit forum ook een zoekfunctie heeft?
Jouw vraag komt regelmatig voorbij.

Il 2 in "Openbank.NL"

[ Voor 6% gewijzigd door gerritjan op 09-12-2024 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Of gewoon de pinned posts bekijken.

[ Voor 10% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 09-12-2024 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Headshot_NL schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:38:
Sinds vorige maand heb ik de Welkom spaarrekening met een half jaar een vaste rente. Nu zijn we bijna een maand verder en ik geloof dat de rente 1 maand na de eerste bijschrijving zal worden bijgeschreven. Wat mij echter opvalt is dat ik zowel op de website als in de app nergens kan zien wat het rentepercentage is. Qua rekeningnaam klopt het, "Openbank Welkom" maar verdere details kan ik niet zien.

Er is ook een gepind bericht waar het in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:47
Onlangs had ik een eigenaardig voorval met Openbank. Ik wilde gebruik maken van het toilet bij een NS station. Daarvoor moet je contactloos betalen, wat ik deed via Garmin Pay. Standaard staat deze op mijn Openbank Mastercard debet card. Maar toen ik de transactie deed werd de virtuele kaart geweigerd. Met de virtuele Rabo Maestro kaart via Garmin Pay ging het wel goed. De fysieke kaart van Openbank of betalen via Openbank Pay app heb ik niet geprobeerd.

Maar nu kijk ik in de Openbank app en het blijkt dat er toch 50 cent is afgeschreven. Het maakt mij op zich niet zoveel uit, en ik weet niet of ik er nog moeite in ga steken om dat terug te krijgen. Maar voor andere klanten zou het beter zijn dat ze er van op de hoogte zijn of nog beter, dat het niet meer voor komt.

Nog wat vreemds: vanmorgen vroeg keek ik in de Openbank app en toen kwam er na inloggen een melding van: "beste jack2, u bent nog geen klant, bel dit nummer in Spanje". Meteen daarna nog een inlogpoging gedaan en toen kwam ik er wel in.

Over het algemeen ben ik tevreden met Openbank (zeker voor die prijs) maar ik zou bijna zeggen dat Openbank je soms te kakken laat staan... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
jack2 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:02:
Onlangs had ik een eigenaardig voorval met Openbank. Ik wilde gebruik maken van het toilet bij een NS station. Daarvoor moet je contactloos betalen, wat ik deed via Garmin Pay. Standaard staat deze op mijn Openbank Mastercard debet card. Maar toen ik de transactie deed werd de virtuele kaart geweigerd. Met de virtuele Rabo Maestro kaart via Garmin Pay ging het wel goed. De fysieke kaart van Openbank of betalen via Openbank Pay app heb ik niet geprobeerd.

Maar nu kijk ik in de Openbank app en het blijkt dat er toch 50 cent is afgeschreven. Het maakt mij op zich niet zoveel uit, en ik weet niet of ik er nog moeite in ga steken om dat terug te krijgen. Maar voor andere klanten zou het beter zijn dat ze er van op de hoogte zijn of nog beter, dat het niet meer voor komt.

Nog wat vreemds: vanmorgen vroeg keek ik in de Openbank app en toen kwam er na inloggen een melding van: "beste jack2, u bent nog geen klant, bel dit nummer in Spanje". Meteen daarna nog een inlogpoging gedaan en toen kwam ik er wel in.

Over het algemeen ben ik tevreden met Openbank (zeker voor die prijs) maar ik zou bijna zeggen dat Openbank je soms te kakken laat staan... :)
De "hickups" zijn niet talrijker dan bij de gemiddelde Nederlandse grootbank. Laatst werkte mijn ING pinpas niet; toen heb ik maar mijn Openbank pas gebruikt. Die werkte wel.

Overigens, als een betaling met de Openbank pas niet lukt (dat komt ook voor), dan krijg je een bericht in je app dat dat niet gelukt is (en wordt het niet afgeschreven).
Als het wél gelukt is, dan zou je bij de eigenaar van de toiletten bij de NS moeten reclameren, omdat ze iets geïnd hebben van je zonder de tegenprestatie te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 16:31
Zijn er meer mensen die op dit moment niet kunnen inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03:30
mikeyfire643 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:14:
Zijn er meer mensen die op dit moment niet kunnen inloggen?
Ik kan op de pc en in de app gewoon inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
Om 1 of andere reden werkte mijn pincode niet.
De resetprocedure strandde elke keer, omdat er volgens openbank problemen zijn bij odido met het ontvangen van bepaalde smsje's.Gevolg je kunt niet meer inloggen bij openbank.

Dit was ook zo bij de provider simpel. Hier is het rechtgezet door hun. Er lijkt ook een verband met het blokkeren van premium sms. Deze voor de zekerheid maar gedeblokeerd.

Uiteindelijk heeft een supervisor via een omweg als nog een sms kunnen sturen en heb weer toegang. (Tussen elke poging moet 10 minuten zitten!)

Ben nu ook een case openen bij Odido hiervoor.

Mocht je het probleem ook hebben, dan weten jullie nu een workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remigius
Remigius schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:05:
Ik heb op het moment een probleem met het inplannen van een terugkerende betaling. Ik kan de herhaling in de app niet opslaan. Hebben meer mensen hier last van (gehad)? Ik wil meedoen met die salarisactie, maar wil wel maandelijks een bedrag naar mijn gezamenlijke huisrekening overmaken.
Kleine update. Medewerker adviseerde het om via de website een overboeking in te plannen. Ook dit werkte helaas niet. Probleem wordt nu doorgezet naar technische afdeling. Dus mochten er meer mensen last van hebben, ze zijn hier mee bezig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Coffeeroam
Weer een loterij actie bij Openbank.

https://www.openbank.nl/a...t-3000-euro-met-betaalpas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
Meld je tussen 12 december 2024 en 31 januari 2025 aan voor de actie met de code FEESTDAGEN24 en accepteer de actievoorwaarden.
Dat is mooi, maar moet dat aanmelden ergens in de app gebeuren? Bij mij geen acties in de app, maar die is bij mij (Android) dan ook half Spaans, half Nederlands |:(
Laat maar, gelukt via de website. Ik wacht op een nieuwe versie van de app :'(

[ Voor 6% gewijzigd door gerritjan op 13-12-2024 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:58
gerritjan schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:38:
[...]

Meld je tussen 12 december 2024 en 31 januari 2025 aan voor de actie met de code FEESTDAGEN24 en accepteer de actievoorwaarden.
Dat is mooi, maar moet dat aanmelden ergens in de app gebeuren? Bij mij geen acties in de app, maar die is bij mij (Android) dan ook half Spaans, half Nederlands |:(
Laat maar, gelukt via de website. Ik wacht op een nieuwe versie van de app :'(
Weer al een actie OB ? Het houdt niet op. Hebben ze nog (te) weinig klanten in Nederland denk ik. Moeder Santander is een rijke bank dus kan dat wel allemaal sponseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Datisraar schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 23:15:
[...]

Weer al een actie OB ? Het houdt niet op. Hebben ze nog (te) weinig klanten in Nederland denk ik. Moeder Santander is een rijke bank dus kan dat wel allemaal sponseren.
Te weinig actieve klanten lijkt me. Dit gaat niet om een betaalrekening te openen, maar juist om bestaande betaalrekeningen te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Datisraar schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 23:15:
[...]

Dat valt allemaal wel mee. Het kost ze maar €5000 in totaal (één (1) prijs van € 3.000 en vier (4) van € 500).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:33
Als je Travel+ hebt aanstaan op 2 Mastercards, kun je dan per Mastercard tot 5 keer per maand gratis geld opnemen in het buitenland? Of is dit gemaximeerd tot 5 keer in totaal, ongeacht het aantal passen dat je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
kwon schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 07:49:
Als je Travel+ hebt aanstaan op 2 Mastercards, kun je dan per Mastercard tot 5 keer per maand gratis geld opnemen in het buitenland? Of is dit gemaximeerd tot 5 keer in totaal, ongeacht het aantal passen dat je hebt?
Travel+ zet je per pas aan. Het is niet een dienst die je op account niveau afneemt. Dus het is ook alleen op die pas van toepassing waarvoor je Travel+ hebt afgesloten.

[ Voor 9% gewijzigd door balken07 op 14-12-2024 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:33
kwon schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 07:49:
Ik heb inmiddels ook een reactie per e-mail van Openbank gekregen:
Het limiet geldt per pas. Als je op beiden passen de travel+ aan hebt staan dan kan je met beiden passen 5 keer per maand gratis geldopnemen wereldwijd.
Ik heb 2 Mastercards waarop Travel+ altijd gratis ingeschakeld is geweest en dat kan ik ook niet uitzetten. Daardoor was er bij mij een beetje verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er is momenteel bij de Openbank een actie gaande dat als je je salaris min 12 mnd op de lopende rekening laat storten je 150 euro ontvangt. Niet dat ik van plan ben dat te gaan doen, maar ik kan in de voorwaarden niet ontdekken of het ook mogelijk is dat voor elkaar te krijgen door elke maand zelf min. 1500 te storten en dat als salaris te omschrijven. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bar_en_boos schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:29:
Er is momenteel bij de Openbank een actie gaande dat als je je salaris min 12 mnd op de lopende rekening laat storten je 150 euro ontvangt. Niet dat ik van plan ben dat te gaan doen, maar ik kan in de voorwaarden niet ontdekken of het ook mogelijk is dat voor elkaar te krijgen door elke maand zelf min. 1500 te storten en dat als salaris te omschrijven. Iemand ervaring?
Naast dat dit soort fraude hier niet de bedoeling is, het lijkt mij sterk dat je reguliere betaalrekening op naam staat van je werkgever. Een overboeking tussen eigen rekeningen is natuurlijk ook geen salaris.

Tevens reactie verplaatst naar het juiste topic

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 16-12-2024 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Zr40 schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:46:
[...]

Naast dat dit soort fraude hier niet de bedoeling is, het lijkt mij sterk dat je reguliere betaalrekening op naam staat van je werkgever. Een overboeking tussen eigen rekeningen is natuurlijk ook geen salaris.
Uiteraard is fraude niet de bedoeling. Er staat volgens mij in de voorwaarden echter nergens dat het via je werkgever op de rekening moet worden gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bar_en_boos schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:53:
[...]

Uiteraard is fraude niet de bedoeling. Er staat volgens mij in de voorwaarden echter nergens dat het via je werkgever op de rekening moet worden gestort.
Zeker wel: "Het is een vereiste dat je salaris- of pensioenbijschrijving bij Openbank plaatsvindt".

Als je het zelf bij een andere bank ontvangt en dan moet verplaatsen naar Openbank, dan heeft de salarisbijschrijving niet bij Openbank plaatsgevonden, maar bij de bank waar je het van de werkgever hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:41
Je kunt je salaris gesplitst op meerdere rekeningen laten boeken.
Om het maar meteen fraude te noemen is ook onzin. Als je een eigen bedrijfje hebt, bijv een webwinkel, en uit de rekening van je bedrijf boek je maandelijks een bedrag over en dat noem je bij de omschrijving "Salaris" dan is daar niets aan fraude bij.
En ook als je je salaris doorboekt naar een andere rekening, dan is er niets in de voorwaarden die dat hard verbied. Edit; dit is kennelijk wel een regel, maar:
Veel werkgevers doen exact dit; salarissen worden heel vaak niet direct uitbetaald uit een rekening van de werkgever zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 16-12-2024 23:02 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Mistraller schreef op maandag 16 december 2024 @ 23:00:
Je kunt je salaris gesplitst op meerdere rekeningen laten boeken.
Om het maar meteen fraude te noemen is ook onzin. Als je een eigen bedrijfje hebt, bijv een webwinkel, en uit de rekening van je bedrijf boek je maandelijks een bedrag over en dat noem je bij de omschrijving "Salaris" dan is daar niets aan fraude bij.
En ook als je je salaris doorboekt naar een andere rekening, dan is er niets in de voorwaarden die dat hard verbied.
Veel werkgevers doen exact dit; salarissen worden heel vaak niet direct uitbetaald uit een rekening van de werkgever zelf.
Zoals ik de voorwaarden lees is het juist niet de bedoeling om zelf door te gaan boeken. Een eigen privé overboeking 'salaris' noemen met als doel om dat dan te gaan omzeilen noem ik zeker fraude, want daarmee laat je de betaling lijken op iets dat het niet is om toch aanspraak te maken op een bonus die je anders niet zou krijgen.

Maar het kan ook prima zonder fraude: laat gewoon de werkgever het salaris betalen naar die rekening :)

De situatie met een eigen bedrijf, of een salarisbetaling vanaf een rekening van een tussenpersoon van de werkgever (al heb ik daar in de praktijk nog nooit eerder van gehoord, en ik ken veel werkgevers) is natuurlijk legitiem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remigius
Ik heb nergens gelezen dat je je salaris niet mag splitten. Bij mijn werkgever kan ik een 2e iban doorgeven en daar heb ik nu de openbank rekening staan. Volgens mij moet dit mogen zolang het maar meer dan 1500 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Laatst online: 13:05
Een eigen overboeking ‘salaris’ noemen heeft waarschijnlijk niet hetzelfde effect. Uit de tijden van de bankafschriften weten sommigen waarschijnlijk nog wel dat elke overboeking een code had. Voor salarisbetalingen kwam er dan ‘sb’ bij te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Zr40 schreef op maandag 16 december 2024 @ 23:11:
[...]

Zoals ik de voorwaarden lees is het juist niet de bedoeling om zelf door te gaan boeken. Een eigen privé overboeking 'salaris' noemen met als doel om dat dan te gaan omzeilen noem ik zeker fraude, want daarmee laat je de betaling lijken op iets dat het niet is om toch aanspraak te maken op een bonus die je anders niet zou krijgen.

Maar het kan ook prima zonder fraude: laat gewoon de werkgever het salaris betalen naar die rekening :)

De situatie met een eigen bedrijf, of een salarisbetaling vanaf een rekening van een tussenpersoon van de werkgever (al heb ik daar in de praktijk nog nooit eerder van gehoord, en ik ken veel werkgevers) is natuurlijk legitiem.
Mijn dochter werkt bij een pannekoekenhuis. Die hebben de hele handel inclusief tijdregistratie en salarisregelingen uitbesteed aan een derde partij. Staat alleen Pannekoekenhuis in de omschrijving. Om maar een voorbeeld te noemen. Dat gebeurt echt ontzettend vaak.

Als je een eigen bedrijfje hebt dan hou je je rekening zuiver van je huishoudelijke betalingen. Dus maak je periodiek geld over naar jezelf. Dat is een van de belangrijkste zaken om het voor een eenmanszaak helder te houden op belastingtechnisch gebied.
En ik ben het met je eens dat het niet okee is om gewoon spaargeld heen en weer te slingeren, of inderdaad geld door te boeken. ING had namelijk ook een dergelijke actie; maar daar stond simpelweg: maak in maand okt en in nov een bedrag van x over en krijg een bonus van y. Daarmee was het voor ing ook makkelijker want bron controle was niet nodig. Ik vraag me namelijk wel af hoe Openbank kan controleren of je aan de voorwaarden voldoet.

Enfin. Genoeg over dit onderwerp denk ik :P

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
areyouben schreef op maandag 16 december 2024 @ 23:22:
Een eigen overboeking ‘salaris’ noemen heeft waarschijnlijk niet hetzelfde effect. Uit de tijden van de bankafschriften weten sommigen waarschijnlijk nog wel dat elke overboeking een code had. Voor salarisbetalingen kwam er dan ‘sb’ bij te staan.
Mijn omschrijving is exact dit:

"Salaris November"

En ik werk voor een van de grote Nederlandse dienstverleners :P
Je zou dus alleen na kunnen gaan of de naam die op de rekening staat, op KVK bekend is (binnen NL althans), maar het lijkt mij een hel voor openbank om die controles te doen. Andere partij krijgt echt geen detailgegevens van de rekeninghouder waar het geld vandaan komt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Laatst online: 13:05
Mistraller schreef op maandag 16 december 2024 @ 23:37:
[...]

Mijn omschrijving is exact dit:

"Salaris November"

En ik werk voor een van de grote Nederlandse dienstverleners :P
Je zou dus alleen na kunnen gaan of de naam die op de rekening staat, op KVK bekend is (binnen NL althans), maar het lijkt mij een hel voor openbank om die controles te doen. Andere partij krijgt echt geen detailgegevens van de rekeninghouder waar het geld vandaan komt.
Jouw overschrijving zal de codering meekrijgen van een overboeking tussen twee rekeningen. Een salarisbetaling gaat via een payroll partner en wordt in de regel aangeleverd als batch overboeking en met de codering van een salarisbetaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyfire643
Heel veel salaris betalingen krijgen een speciale code mee onder water. Een zogenaamde SALA betaling.
https://www.ing.nl/zakeli...snelheid-betalingsverkeer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Afgezien nog van de vraag wat je werkgever daarvan vindt om een salaris naar een buitenlandse rekening over te boeken. Ja ik weet het, het moet mogen, maar, doet-ie het ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Coffeeroam schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:51:
Afgezien nog van de vraag wat je werkgever daarvan vindt om een salaris naar een buitenlandse rekening over te boeken. Ja ik weet het, het moet mogen, maar, doet-ie het ook?
Dat zou wat zijn als dat niet mag. Zou nogal een schending zijn van de verdragsregels rond Europees betalingsverkeer.
Verder vraag ik me af of eventuele codes onder water gebruikt mogen worden voor marketing-achtige doeleinden. Want binnen de AVG moet daarvoor doelbinding zijn. Maar wellicht geef je daarvoor toestemming als je je aanmeld voor de actie. De achterliggende systemen zijn van Santander, Openbank is echt niet een bank met heel eigen IT systemen.

Splitsen van salaris wordt vaak toegepast, denk maar aan mensen die hypotheekkorting krijgen als ze salaris laten storten op een gekoppelde betaalrekening; terwijl ze eigenlijk een andere huisbank hebben en willen houden. En ook voor acties als dit prima bruikbaar en legitiem. Vraag is alleen of je dat voor die 150 euro dan ook wilt regelen.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
Bullet 3 onder In beide gevallen moeten klanten:

Voor de berekening van het maandelijkse bedrag van het salaris, het pensioen, de wajong-uitkering,
werkloosheidsuitkering, de ziektewet-uitkering, de bijstandsuitkering, de WAZ-uitkering, de WAO-uitkering of de WIA-uitkering wordt elke omschrijving met de interbancaire code die verwijst naar salaris, pensioen of uitkering afzonderlijk in aanmerking genomen. Men kan in geen geval verschillende bedragen van de betreffende maand combineren.

Alleen je salaris direct op je Openbank betaalrekening laten binnenkomen gaat dus werken om in aanmerking te komen voor die €150. Alleen op die manier is de interbancaire code voor salaris door Openbank uit te lezen. Daarmee is een andere manier proberen ook geen fraude, omdat je het geld simpelweg niet zult krijgen. Je voldoet immers niet aan de gestelde voorwaarden.

In die voorwaarden staat ook:

Wanneer de klant deze voorwaarden niet nakomt, dan machtigt dit Openbank om de Open Betaalrekening van de klant te debiteren met een bedrag tot honderdvijftig euro (€ 150).

Hiermee is iedereen ook akkoord gegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door balken07 op 17-12-2024 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Coffeeroam schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:51:
Die van mij gelukkig wel. Gaat prima 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
balken07 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:29:
Bullet 3 onder In beide gevallen moeten klanten:

Voor de berekening van het maandelijkse bedrag van het salaris, het pensioen, de wajong-uitkering,
werkloosheidsuitkering, de ziektewet-uitkering, de bijstandsuitkering, de WAZ-uitkering, de WAO-uitkering of de WIA-uitkering wordt elke omschrijving met de interbancaire code die verwijst naar salaris, pensioen of uitkering afzonderlijk in aanmerking genomen. Men kan in geen geval verschillende bedragen van de betreffende maand combineren.

Alleen je salaris direct op je Openbank betaalrekening laten binnenkomen gaat dus werken om in aanmerking te komen voor die €150. Alleen op die manier is de interbancaire code voor salaris door Openbank uit te lezen. Daarmee is een andere manier proberen ook geen fraude, omdat je het geld simpelweg niet zult krijgen. Je voldoet immers niet aan de gestelde voorwaarden.

In die voorwaarden staat ook:

Wanneer de klant deze voorwaarden niet nakomt, dan machtigt dit Openbank om de Open Betaalrekening van de klant te debiteren met een bedrag tot honderdvijftig euro (€ 150).

Hiermee is iedereen ook akkoord gegaan.
En met gesplitste salaris uitbetaling is bovenstaande geen enkel probleem. En daarmee zijn dus mensen met een eigen bedrijf ook meteen buitengesloten van de actie. :P

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Ik krijg zojuist een mail dat de spaarrente naar 2,50% gaat 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
balken07 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:09:
Ik krijg zojuist een mail dat de spaarrente naar 2,50% gaat 😕
Iets meer info:
Omwille van de laatste ontwikkelingen op de financiële markten verlagen we de rente van je Open Spaarrekening vanaf 17 februari 2025 naar 2,50%.
Was wel te verwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door gerritjan op 17-12-2024 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4v2tLUK4CM6v8zqrh657Wafq28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7o27GlPW9KxJcTiYYe4cAFQp.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenstaand staat beschreven bij de nieuwste app versie. Ik zie echter bij de taal instellingen in de app nog altijd alleen Nederlands staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
balken07 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:29:
t elke omschrijving met de interbancaire code die verwijst naar salaris, pensioen of uitkering a
Ik vraag mij af of die interbancaire code er altijd is?
Stel ik heb een werknemer en betaal en betaal haar met omschrijving "december", hoe weet de bank dan dat dat salaris is?
(Ik geloof best dat grote werkgevers/salarisverwerkers speciale bestanden inzenden, maar ik weet niet of de winkelier om de hoek met 1 werknemer dat ook doet.)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sipjohn schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:35:
[...]

Stel ik heb een werknemer en betaal en betaal haar met omschrijving "december", hoe weet de bank dan dat dat salaris is?
(Ik geloof best dat grote werkgevers/salarisverwerkers speciale bestanden inzenden, maar ik weet niet of de winkelier om de hoek met 1 werknemer dat ook doet.)
Grote kans dat die salarisverwerking uitbesteed. Gebeurt ook in de horeca veel. Personeel is formeel in dienst van een detacheringsbureau / ... die het hele salaris verhaal doen. En de ZZPende horecabaas hoeft maar van "zijn eigen personeel" de uren door te geven. Bureau zorgt vervolgens voor de loonadministratie en zorgt dat het personeel hun geld krijgt, en stuurt een factuur naar de eigenaar. En dan bedoel ik ook echt "eigen personeel". En niet die clubs waar studenten zich inschrijven en echt worden verhuurd aan bv evenementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roesttt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 28-05 20:04
Zo, de rente gaat hard naar beneden bij Open Bank. Een paar weken geleden mailden ze dat het vanaf 28 januari naar 2,75% ging en nu half februari naar 2,5%. Straks wordt een deposito bij ING toch nog interessant.

Ik ben ook benieuwd naar wat Bunq gaat doen vanaf 1 januari. Dan gaat er weer een nieuw half jaar in. Ik heb vorig jaar mijn rekening daar leeggehaald, dus dan zou ik daar nog kunnen storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14:42
Roesttt schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:51:
Zo, de rente gaat hard naar beneden bij Open Bank. Een paar weken geleden mailden ze dat het vanaf 28 januari naar 2,75% ging en nu half februari naar 2,5%. Straks wordt een deposito bij ING toch nog interessant.

Ik ben ook benieuwd naar wat Bunq gaat doen vanaf 1 januari. Dan gaat er weer een nieuw half jaar in. Ik heb vorig jaar mijn rekening daar leeggehaald, dus dan zou ik daar nog kunnen storten.
Opzich niet vreemd aangezien het de ECB volgt: https://www.nu.nl/economi...e-verder-te-verlagen.html. Zou mij niet verbazen als Bunq ook binnenkort verlaagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
sipjohn schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:35:
[...]

Dat weet ik idd ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Laatst online: 07:47
Roesttt schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:51:

Dat klopt niet helemaal. Je hebt het over 2 verschillende spaarrekeningen. De 'gepersonaliseerde Open Spaarrekening' en de 'Open Spaarrekening'.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

De deposito-rentes zijn óók fors verlaagd zijn, met oa 2,4% voor 3 maanden. Gegeven dat de huidige wijziging pas over twee maanden ingaat en je dus op de spaarrekening nog 2 maanden 2,75% krijgt en daarna toch hoogstwaarschijnlijk de rest van de looptijd 2,5% lijkt me dat een vrij zinloos product momenteel :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik kreeg zojuist een mailtje van de Duitse openbank met de mededeling dat ze binnenkort overstappen van Spaanse naar Duitse IBAN’s. Geen garanties voor NL natuurlijk maar wel de goede richting. Hoop dat ze hier ook een keer overgaan op Nederlandse IBAN’s!

https://www.openbank.de/faq-neue-openbank

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 18-12-2024 17:40 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:58
fsfikke schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:36:
Ik kreeg zojuist een mailtje van de Duitse openbank met de mededeling dat ze binnenkort overstappen van Spaanse naar Duitse IBAN’s. Geen garanties voor NL natuurlijk maar wel de goede richting. Hoop dat ze hier ook een keer overgaan op Nederlandse IBAN’s!

Als in NL99OPEN0123 4567 98 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:08
Nico Klus schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 23:07:
[...]

Dat klopt niet helemaal. Je hebt het over 2 verschillende spaarrekeningen. De 'gepersonaliseerde Open Spaarrekening' en de 'Open Spaarrekening'.
gaan dan beiden naar beneden? (ook de gepersonaliseerde?)
Ik heb beide, en een mail gehad. Ga er nu vanuit dat beiden zullen zakken. Helemaal duidelijk vind ik dit niet verwoord in de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

koendio schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:27:
[...]

gaan dan beiden naar beneden? (ook de gepersonaliseerde?)
Ik heb beide, en een mail gehad. Ga er nu vanuit dat beiden zullen zakken. Helemaal duidelijk vind ik dit niet verwoord in de mail.
Yup :Y

Mail van 28 november:
Omwille van de laatste ontwikkelingen op de financiële markten verlagen we de rente van je gepersonaliseerde Open Spaarrekening vanaf 28 januari 2025 van 3,2% naar 2,75%
Mail van 17 december:
Omwille van de laatste ontwikkelingen op de financiële markten verlagen we de rente van je Open Spaarrekening vanaf 17 februari 2025 naar 2,50%

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
m.i.v. vandaag ook ineens geen Spaardeposito's "Nieuw Saldo" meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:08
RaZ schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:43:
[...]

Yup :Y

Mail van 28 november:

[...]

Mail van 17 december:

[...]
aha, 1e mail gemist/helemaal overheen gelezen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roesttt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 28-05 20:04
Nico Klus schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 23:07:
[...]

Verrek je hebt gelijk. Ik heb dus nog even 2,75%. Voor zolang het duurt.

• gerritjan
balken07 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:07:
[Afbeelding]

Bovenstaand staat beschreven bij de nieuwste app versie. Ik zie echter bij de taal instellingen in de app nog altijd alleen Nederlands staan.
Bij mij kwam vandaag ook versie 2.12 binnen. Onder "Algemene instellingen" zou je inderdaad je taal moeten kunnen kiezen, maar iets anders dan Nederlands kun je niet kiezen.
Ondanks deze instellingen is bij mij de app nog steeds half Spaans. Op het hoofdscherm: "Productos del dia a dia", "Saldo disponible", enzovoort.

• mikeyfire643

Ik kan het niet echt duidelijk vinden, maar ben ook benieuwd of dan alles onder duits belastingrecht valt. Dit zou gunstig zijn voor de erfbelasting ‘problematiek’.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mikeyfire643 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:48:
[...]

Ik kan het niet echt duidelijk vinden, maar ben ook benieuwd of dan alles onder duits belastingrecht valt. Dit zou gunstig zijn voor de erfbelasting ‘problematiek’.
Een problematiek die er volgens Openbank overigens niet is. Volgens mij berust die hele 'problematiek' op een boze Trustpilot review.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• sjorsjuhmaniac
gerritjan schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:17:
[...]

Bij mij kwam vandaag ook versie 2.12 binnen. Onder "Algemene instellingen" zou je inderdaad je taal moeten kunnen kiezen, maar iets anders dan Nederlands kun je niet kiezen.
Ondanks deze instellingen is bij mij de app nog steeds half Spaans. Op het hoofdscherm: "Productos del dia a dia", "Saldo disponible", enzovoort.
Bij mij op iOS is alles netjes Nederlands. Let wel: ik heb geen deposito dus kan die niet checken.

Ik kan bij het inloggen uit 4 talen kiezen. Daarna kan ik geen taal meer kiezen als ik ingelogd ben.

• gerritjan
sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 19 december 2024 @ 23:13:
[...]

Bij mij op iOS is alles netjes Nederlands. Let wel: ik heb geen deposito dus kan die niet checken.

Ik kan bij het inloggen uit 4 talen kiezen. Daarna kan ik geen taal meer kiezen als ik ingelogd ben.
Bij mij gaat het om Android 14. Voordat ik moet inloggen kan ik in dat Spaanstalige scherm ook uit 4 talen kiezen, maar taal staat al op Paises Bajos.
Ik moet er bij vertellen dat mijn systeemtaal op Engels staat, misschien kan de app daar niet mee overweg.

• sjorsjuhmaniac
gerritjan schreef op donderdag 19 december 2024 @ 23:41:
[...]

Bij mij gaat het om Android 14. Voordat ik moet inloggen kan ik in dat Spaanstalige scherm ook uit 4 talen kiezen, maar taal staat al op Paises Bajos.
Ik moet er bij vertellen dat mijn systeemtaal op Engels staat, misschien kan de app daar niet mee overweg.
Mijn iOS systeem taal is ook EN. Engels is echter ook niet een van de 4 8)7 maar goed. Op iOS geen dol dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 19 december 2024 @ 23:49:
[...]

Mijn iOS systeem taal is ook EN. Engels is echter ook niet een van de 4 8)7 maar goed. Op iOS geen dol dus.
En deposito's staan ook in het NL (iOS 17.6.1). Voorafgaand aan het inloggen te kiezen uit Spaans, Duits, Nederlands, Portugees.
Het Nederlands is wel correct, maar toch anders dan je gewend bent.
bv.
in plaats van "opening" -> "het afsluiten"
"jaarlijkse rente" -> "jaarlijkse TIN"
"er hebben nog geen transacties plaatsgevonden" --> "Er zijn nog geen verrekeningen gegenereerd".

De app vind ik wel steeds fraaier worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07

Zeer interessant! Ik hoop dat Openbank dit voor de Nederlandse markt ook zal doen. Dan is de drempel voor het ondersteunen van iDEAL ook praktisch weg. Met iDEAL ondersteuning, een Nederlandse IBAN en een gratis aan te houden betaalrekening kunnen ze best populair gaan worden. Zeker onder de jongere generatie. Daarbij hebben ze dan als enige een grote traditionele bank achter zich staan. Revolut niet.

[ Voor 8% gewijzigd door balken07 op 20-12-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
balken07 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:18:
[...]

Zeer interessant! Ik hoop dat Openbank dit voor de Nederlandse markt ook zal doen. Dan is de drempel voor het ondersteunen van iDEAL ook praktisch weg.
Er is toch geen link tussen NL IBAN en iDeal? Sure, voor een NL IBAN heb je een NL vestiging nodig. Maar N26 en Revolut hebben al aangetoond dat een NL vestiging / IBAN niet nodig is voor iDeal. Immers ondersteund N26 iDeal en hebben ze geen NL vestiging / IBAN, en Revolut ondersteunde iDeal ook al voordat ze de NL vestiging + IBAN hadden.

Kan overigens wel gewoon interessant zijn als OpenBank met een NL vestiging komt, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
RobertMe schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:40:
[...]

Er is toch geen link tussen NL IBAN en iDeal? Sure, voor een NL IBAN heb je een NL vestiging nodig. Maar N26 en Revolut hebben al aangetoond dat een NL vestiging / IBAN niet nodig is voor iDeal. Immers ondersteund N26 iDeal en hebben ze geen NL vestiging / IBAN, en Revolut ondersteunde iDeal ook al voordat ze de NL vestiging + IBAN hadden.

Kan overigens wel gewoon interessant zijn als OpenBank met een NL vestiging komt, daar niet van.
Dat klopt, maar mocht OB met Nederlandse IBAN rekeningen komen, dan tonen ze zich naar mijn mening bereid om te investeren in de behoeften van de Nederlandse markt, en acht ik een iDEAL ondersteuning kansrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Een creditcard is iets wat nog steeds op mijn lijstje staat bij Openbank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

balken07 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:50:
[...]

Dat klopt, maar mocht OB met Nederlandse IBAN rekeningen komen, dan tonen ze zich naar mijn mening bereid om te investeren in de behoeften van de Nederlandse markt, en acht ik een iDEAL ondersteuning kansrijk.
iDeal stopt toch begin 2026. Dan wordt het Wero, en dat werkt dan bij alle banken in de EU.

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1 ... 84 ... 90 Laatste