Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 18:24
dutchnltweaker schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:09:
Heeft iemand al eens Travel+/verzekering gebruikt nadat er iets gebeurt was met vliegtickets en of een hotel/airbnb?
Iemand toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 16:31
dutchnltweaker schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:27:
Welke banken kunnen nu instant overschrijven naar Openbank (nederlandse en andere banken zoals revolut, N26 etc)?
Bunq bij een bepaald betaald pakket.
Volgens forum berichten rabobank ook.

Ben zelf inmiddels gewend dat paar uur duurt vanaf ING. Maar voor 3 uur in middag staat het op werkdagen ook gewoon op je rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Welke banken kunnen nu instant overschrijven naar Openbank (nederlandse en andere banken zoals revolut, N26 etc)?
Revolut naar Openbank is instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Nuevocasa schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:56:
[...]

Revolut naar Openbank is instant.
Dus ik kan van ing, naar revolut en dan naar Openbank snel geld overzetten? Word ik niet als verdacht geflaged als ik een wat groter bedrag op die manier weel overschrijven snel naar Openbank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
dutchnltweaker schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:18:
[...]

Dus ik kan van ing, naar revolut en dan naar Openbank snel geld overzetten? Word ik niet als verdacht geflaged als ik een wat groter bedrag op die manier weel overschrijven snel naar Openbank?
Dat heeft niks met instant payment te maken. Als je geflagged wordt dan je geflagged.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
Ik had de ASN cc opgezegd, en de SNS cc aangevraagd. Tot mijn positieve verrassing kon ik ook voor deze cc gewoon Openbank opgeven in de aanvraag als tegenrekening. Van de ASN cc wist ik dat ie bank onafhankelijk is. Van SNS niet. Blij dat ICS niet meer moeilijk doet over buitenlandse IBAN nummers. Aanvraag is goedgekeurd en de cc is inmiddels in huis 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:56
balken07 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:04:
Ik had de ASN cc opgezegd, en de SNS cc aangevraagd. Tot mijn positieve verrassing kon ik ook voor deze cc gewoon Openbank opgeven in de aanvraag als tegenrekening. Van de ASN cc wist ik dat ie bank onafhankelijk is. Van SNS niet. Blij dat ICS niet meer moeilijk doet over buitenlandse IBAN nummers. Aanvraag is goedgekeurd en de cc is inmiddels in huis 👌🏻
Ik weet niet wat in cc overeenkomst staat.
Ik had ooit KNAB rekening waarbij recht op gratis cc. Ik gaf als tegenrekening Rabo betaalrekening op, enige tijd later kreeg ik bericht van ICS dat dat KNAB rekening moest zijn. Dus ik moest wijzigen.
Niet zo,n probleem omdat ik gewoon na afloop van maand per ideal van de Raborekening betaal zodat geen incasso.

Wat nog wel beetje raar is: KNAB rekening heb ik al tijdje niet meer, de KNAB creditkaart nog wel :) met als tegenrekening de opgeheven KNAB-rekening.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
mikeyfire643 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:46:
[...]

Bunq bij een bepaald betaald pakket.
Volgens forum berichten rabobank ook.

Ben zelf inmiddels gewend dat paar uur duurt vanaf ING. Maar voor 3 uur in middag staat het op werkdagen ook gewoon op je rekening.
Zelfde werkdag trouwens? Dus als ik nu nog van ING naar openbank overboek voor 15:00, staat het er vandaag nog op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:22:
[...]

Zelfde werkdag trouwens? Dus als ik nu nog van ING naar openbank overboek voor 15:00, staat het er vandaag nog op?
Hier niet hoor. ING rond 7 uur ‘s morgens, meestal pas de volgende dag bij Openbank en een enkele keer eind van dezelfde dag. Geen idee waar dat aan ligt.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Ik zit voor onbepaalde tijd in het buitenland en heb toegang tot mijn Revolut + Openbank (met travel+) rekening. Als ik het goed begrijp rekent Openbank door mijn travel+ geen fees voor mijn buitenlandse betalingen. Revolut doet dit wel in het weekend + wanneer je boven de 1k per maand komt.

In dit geval is het altijd beter om met mijn openbank pas te betalen, of zie ik dit verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door psvunited op 18-11-2023 04:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16
psvunited schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 04:24:
Ik zit voor onbepaalde tijd in het buitenland en heb toegang tot mijn Revolut + Openbank (met travel+) rekening. Als ik het goed begrijp rekent Openbank door mijn travel+ geen fees voor mijn buitenlandse betalingen. Revolut doet dit wel in het weekend + wanneer je boven de 1k per maand komt.

In dit geval is het altijd beter om met mijn openbank pas te betalen, of zie ik dit verkeerd?
Ik weet niet hoe het met openbank zit, maar met Revolut kun je de weekendopslag vermijden door het geld al op werkdagen te wisselen naar de lokale valuta. Dan houd je alleen nog de limiet van 1k over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
dutchnltweaker schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:22:
[...]

Ja behoorlijk aantal keer gedaan afgelopen weken. Altijd zelfde dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13:49
THE_BASE schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:13:
[...]

Hier niet hoor. ING rond 7 uur ‘s morgens, meestal pas de volgende dag bij Openbank en een enkele keer eind van dezelfde dag. Geen idee waar dat aan ligt.
Probleem is bij ING; die werken niet mee aan Instant Payment naar buitenlandse banken. Vanaf Rabo of ABN amro is het Instant naar Openbank.

Iemand: de volksbanken ook instant 🤔?

[ Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 18-11-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Datisraar schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:38:
[...]

Probleem is bij ING; die werken niet mee aan Instant Payment naar buitenlandse banken. Vanaf Rabo of ABN amro is het Instant naar Openbank.

Klopt. Heb nu een overboeking gedaan naar Rabobank van m’n partner en die stort het door naar Openbank. Absurd gedoe.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:07
Yes, sinds februari al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:08
[...]

Niet bij mij (ASN). 's ochtends overgeboekt, 's middags op de rekening. 's middags overgeboekt, de volgende werkdag in de loop van de ochtend op de rekening. In het weekend wordt er niet overgeboekt, dus vrijdagmiddag overgeboekt is maandagochtend op de rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
[...]

Toen ik nog ASN had was dit instant. En nu met SNS gelukkig ook. Heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Of-Aaargh schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:18:
[...]

Niet bij mij (ASN). 's ochtends overgeboekt, 's middags op de rekening. 's middags overgeboekt, de volgende werkdag in de loop van de ochtend op de rekening. In het weekend wordt er niet overgeboekt, dus vrijdagmiddag overgeboekt is maandagochtend op de rekening.
Vreemd. Van ASN naar Openbank was voor mij gewoon instant 🤔.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Ik heb nu 3 passen van Openbank: 2 Mastercards en 1 Maestro. Op elke pas staat mijn naam op een andere wijze genoteerd. Ik vind dat best slordig.
Maestro: voornaam + achternaam (beide uitgeschreven)
Mastercard 1: achternaam + voornaam (beide uitgeschreven)
Mastercard 2: voornaam + achternaam (voornaam alleen eerste letter en achternaam uitgeschreven)

Ik zou het graag met nieuw uit te geven passen op één wijze genoteerd zien. Daarnaast heb ik 3 voorletters. Bij Nederlandse banken zie ik die wel terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
balken07 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:56:
Ik heb nu 3 passen van Openbank: 2 Mastercards en 1 Maestro. Op elke pas staat mijn naam op een andere wijze genoteerd. Ik vind dat best slordig.
Maestro: voornaam + achternaam (beide uitgeschreven)
Mastercard 1: achternaam + voornaam (beide uitgeschreven)
Mastercard 2: voornaam + achternaam (voornaam alleen eerste letter en achternaam uitgeschreven)

Ik zou het graag met nieuw uit te geven passen op één wijze genoteerd zien. Daarnaast heb ik 3 voorletters. Bij Nederlandse banken zie ik die wel terug.
Mijn Maesto en MasterCard zijn wel consistent meen ik (MC wel direct na ontvangen Maestro aangevraagd). Alleen is bij mij IMO de fuckup nog groter. Drie voornamen, die bij registreren al "te lang" waren. Daarom heb ik mij toen geregistreerd met voornaam + achternaam, maar zij hebben er vervolgens weer "eerste twee voornamen" + achternaam van gemaakt. En op in ieder geval de MC pas staat vervolgens achternaam voornaam "eerste 3 letters tweede voornaam" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
RobertMe schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:02:
[...]

Mijn Maesto en MasterCard zijn wel consistent meen ik (MC wel direct na ontvangen Maestro aangevraagd). Alleen is bij mij IMO de fuckup nog groter. Drie voornamen, die bij registreren al "te lang" waren. Daarom heb ik mij toen geregistreerd met voornaam + achternaam, maar zij hebben er vervolgens weer "eerste twee voornamen" + achternaam van gemaakt. En op in ieder geval de MC pas staat vervolgens achternaam voornaam "eerste 3 letters tweede voornaam" 8)7
Bizar! 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:23
RobertMe schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:02:
[...]

Exact dit was bij paspoorten helaas normaal vroeger..
Niet veel veranderd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:23
For what it's worth: heb net telefonisch een spaarrekening geopend met 3,65% rente via de welkomstactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
banaliteit schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:48:
For what it's worth: heb net telefonisch een spaarrekening geopend met 3,65% rente via de welkomstactie.
Als nieuwe klant in oktober ("verkeerd" aangemeld)? Dan is het niet heel bijzonder, want als je aanmeldde zonder Welkom had je altijd al de mogelijkheid om binnen X maanden (meen 6) telefonisch de Welkom Spaarrekening aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountain_aliw
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-08 16:58
Ik zit bij abn amro en kan instant overschrijven naar mn openbank spaarrekening.

Andersom instant (dus van openbank weer naar abn betaalrekening) was mooi geweest maar die vlieger gaat niet op.

[ Voor 5% gewijzigd door mountain_aliw op 21-11-2023 18:20 ]

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik krijg momenteel niets betaald met m'n pas in een restaurant, jullie?

[ Voor 14% gewijzigd door Wietsee. op 23-11-2023 22:12 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Nu ik steeds meer mijn Openbank betaalrekening gebruik vind ik het erg vervelend worden hoe het saldo bijgewerkt wordt.
Bijna elke pin actie staat als inhouding met 10 dagen reservatie.

Ook gaat het soms mis met een dubbele afboeking en stond er zelfs een negatief saldo.

Toen dit na 6 dagen nog niet opgelost was heb ik gebeld en heeft ze die reservatie verwijderd.

Voel best knullig aan zo. Zou dit ooit verbeterd worden?

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Maarten69 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:09:
Nu ik steeds meer mijn Openbank betaalrekening gebruik vind ik het erg vervelend worden hoe het saldo bijgewerkt wordt.
Bijna elke pin actie staat als inhouding met 10 dagen reservatie.

Ook gaat het soms mis met een dubbele afboeking en stond er zelfs een negatief saldo.

Toen dit na 6 dagen nog niet opgelost was heb ik gebeld en heeft ze die reservatie verwijderd.

Voel best knullig aan zo. Zou dit ooit verbeterd worden?
Spaans systeem naar verluidt. Voor ons zou het een verbetering zijn, omdat wij inhoudingen (zoals bij een tankstation) überhaupt nooit aan de voorkant zien bij de grootbanken. Geen idee hoe de Spanjaarden erover denken, wie weet is er daar wel een reden waarom er eerst zichtbaar is dat iets een reservering is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
finsdefis schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:50:
[...]

Spaans systeem naar verluidt. Voor ons zou het een verbetering zijn, omdat wij inhoudingen (zoals bij een tankstation) überhaupt nooit aan de voorkant zien bij de grootbanken. Geen idee hoe de Spanjaarden erover denken, wie weet is er daar wel een reden waarom er eerst zichtbaar is dat iets een reservering is.
Eigenlijk is het geen reservering? De transactie kan nog alleen worden teruggedraaid als deze ergens in het betaalproces mislukt. Maar noch de winkelier noch jij als klant/betaler kunt de transactie annuleren of aanpassen. Het is, bij mijn weten, puur het trage betaalproces waarbij de bank wel direct akkoord gaat met het doen van de betaling maar het geld nog (een paar dagen) onderweg is.

Waar betaalpassen wel ook echt een reservering optie hebben. Als je bv onbemand gaat tanken "betaal" je vooraf, op dat moment doet het tankstation bv een reservering van €100 en mag je tanken tot €100. Op het moment dat jij de slang terug in de pomp hangt is bekend hoeveel je moet betalen en wordt de reservering omgezet in een definitieve betaling, dus bv "schrijf €65 af", en de overige €35 wordt dan weer vrijgegeven. Terwijl bij OB dan wel nog een aantal dagen blijft staan dat die €65 een reservering is. Maar die originele €100 die het tankstation gereserveerd had zie je niet terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:59:
[...]

Eigenlijk is het geen reservering? De transactie kan nog alleen worden teruggedraaid als deze ergens in het betaalproces mislukt. Maar noch de winkelier noch jij als klant/betaler kunt de transactie annuleren of aanpassen. Het is, bij mijn weten, puur het trage betaalproces waarbij de bank wel direct akkoord gaat met het doen van de betaling maar het geld nog (een paar dagen) onderweg is.

Waar betaalpassen wel ook echt een reservering optie hebben. Als je bv onbemand gaat tanken "betaal" je vooraf, op dat moment doet het tankstation bv een reservering van €100 en mag je tanken tot €100. Op het moment dat jij de slang terug in de pomp hangt is bekend hoeveel je moet betalen en wordt de reservering omgezet in een definitieve betaling, dus bv "schrijf €65 af", en de overige €35 wordt dan weer vrijgegeven. Terwijl bij OB dan wel nog een aantal dagen blijft staan dat die €65 een reservering is. Maar die originele €100 die het tankstation gereserveerd had zie je niet terug.
Normale pin transacties zijn ook eerst een reservering (authorization) wat daarna afgerond wordt. Alleen is de reservering dan dezelfde grootte als de betaling. De afhandeling (settlement) zorgt ervoor dat het geld daadwerkelijk van je rekening afgehaald wordt en naar de ontvanger gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Z___Z schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:12:
[...]

Normale pin transacties zijn ook eerst een reservering (authorization) wat daarna afgerond wordt. Alleen is de reservering dan dezelfde grootte als de betaling. De afhandeling (settlement) zorgt ervoor dat het geld daadwerkelijk van je rekening afgehaald wordt en naar de ontvanger gaat.
Klopt, settlement is wat ik bedoelde. Maar in de volksmond is een reservering toch eerder het beschreven gedrag bij (bv) onbemand tanken. Die alvast een (groter) bedrag reserveren zodat ze weten dat je het geld hebt en je ook niet kunt wegrijden zonder te betalen. Waarbij het bedrag pas achteraf wordt afgeschreven. Min of meer hetzelfde dus als bij een creditcard met een borg, wat ook een reservering is maar nooit wordt omgezet in een daadwerkelijke boeking/transactie. En zo lijkt mij dat een onbemand tankstation het ook mogelijk is dat de pomp nooit de reservering daadwerkelijk omzet in een betaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:56
finsdefis schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:50:
[...]

Ik zie dit bij mijn Poolse betaalrekening al jaren.
Volgens mij heeft het te maken omdat deze bank visa/mastercard gebruikt dus tussenstation en NL banken eigen kaart?
(is maar een vermoeden, misschien is hier een deskundige die het zeker weet)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
sipjohn schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:58:
[...]

Ik zie dit bij mijn Poolse betaalrekening al jaren.
Volgens mij heeft het te maken omdat deze bank visa/mastercard gebruikt dus tussenstation en NL banken eigen kaart?
(is maar een vermoeden, misschien is hier een deskundige die het zeker weet)
Dit geldt (bij OB) zowel bij Maestro als bij MasterCard. Heeft ook niet te maken met de kaart, maar met het betaalsysteem an zich. Tussen de autorisatie en daadwerkelijke overboeking (geld dat van A naar B gaat) is er een settlement periode. OB (en die Poolse bank) zullen dit dus expliciet laten zien. De Nederlandse banken doen net alsof de transactie al 100% is uitgevoerd en "settled" is.

Wellicht een (slechte) vergelijking, maar als je bv bij een webshop iets besteld heb je het "gekocht", maar "heb" je het zolang het niet geleverd is? Eigenlijk niet. Dat is wat hier ook aan de orde is: op het moment dat je pint autoriseer jij de transactie en gaat de bank "akkoord" (voldoende saldo etc etc). Alleen is er op de achtergrond vervolgens nog een proces dat een aantal dagen duurt om te zorgen dat het geld daadwerkelijk van A naar B is gegaan. Zeg maar de categorie "het geld wordt (in cash) in een vrachtauto gestopt en vervolgens van bank A naar bank B gereden", daar gaat wat tijd overheen en dat is de settlement periode dat je (bij sommige / vele / buitenlandse) banken ziet als "reservering".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13:49
Ik vermoed dat inzake reserveringen bij betalingen zoals bij Openbank met land van afkomst (de bank) en de behandeling pinbetaling van de gebruiker op dat moment in het zelfde land, geen extra verwerking (tijd) nodig heeft. Toen ik Openbank betalingen deed van de zomer op de Canarische eilanden werd er niets gereserveerd maar direct verwerkt en was 'saldo' en 'beschikbaar' in de app hetzelfde, itt Nederland bijvoorbeeld. Heb ook een rekening bij het Belgische Argenta. Als ik in Antwerpen ben worden pinbetalingen direct verwerkt in m’n app. Betaal ik iets in Nederland met m’n Argenta pas, dan wordt een pinbetaling gereserveerd en pas de volgende (werk) dag(en) verwerkt. Met andere woorden: De vrachtauto rit wordt dan korter bij gebruik in het land van afkomst van de bank zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 02-12-2023 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:20
Hoelang duurt zo’n overschrijving gemiddeld? Dit weekend overgeboekt naar eigen rekening, maar maandag nog steeds niks op de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:25
WouterL schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:21:
Hoelang duurt zo’n overschrijving gemiddeld? Dit weekend overgeboekt naar eigen rekening, maar maandag nog steeds niks op de rekening.
Dat ligt er aan tussen welke banken en welke richting. OpenBank (is ook je eigen rekening :+ ) verwerkt niets in het weekend. En dan duurt het eigenlijk altijd minimaal 1 werkdag om het geld op je Nederlandse rekening aan te zien komen. Andersom is soms Instant Pay, maar meestal niet en trager dan bijv. naar MeDirect.

Internationale overboekingen moet je beter niet doen in het weekend, of als er in het bron-/doelland een (bank)feestdag is.

Een mogelijke oplossing is om je OB-rekening gewoon de betaling te laten doen, maar dat is niet altijd een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:24
Nieuwe OB klant hier. Gisteren (zondag) eerste overboeking gedaan vanaf de ING, volgens mij ‘s ochtends. Stond vandaag rond de middag op de OB rekening

Vandaag halverwege de middag tweede boeking gedaan, zullen zien hoe snel die er is.

Even vlot heen en weer boeken zit er dus niet in, maar daarvoor heb ik de rekening ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
B-Real schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:13:
Nieuwe OB klant hier. Gisteren (zondag) eerste overboeking gedaan vanaf de ING, volgens mij ‘s ochtends. Stond vandaag rond de middag op de OB rekening

Vandaag halverwege de middag tweede boeking gedaan, zullen zien hoe snel die er is.

Even vlot heen en weer boeken zit er dus niet in, maar daarvoor heb ik de rekening ook niet.
Andere Nederlandse bank gebruiken :+ Rabo => OB is instant payment. Uitgaand doet OB helemaal geen instant payments.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:21
Kan je van de openbank spaarrekening IBAN gewoon geld laten afschrijven door een bedrijf? Bij de Rabobank bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
Deezers schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:46:
Kan je van de openbank spaarrekening IBAN gewoon geld laten afschrijven door een bedrijf? Bij de Rabobank bijvoorbeeld niet.
Als je incasso's bedoeld, ja dat kan zeker. Werkt niet anders dan bij een nederlandse bank. Alleen bij odido bijvoorbeeld moet je bellen dat je buitenlandse IBAN hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
RobertMe schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:36:
[...]

Andere Nederlandse bank gebruiken :+ Rabo => OB is instant payment. Uitgaand doet OB helemaal geen instant payments.
Wel binnen spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mikeyfire643 schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:06:
[...]

Als je incasso's bedoeld, ja dat kan zeker. Werkt niet anders dan bij een nederlandse bank. Alleen bij odido bijvoorbeeld moet je bellen dat je buitenlandse IBAN hebt.
Van de spaarrekening??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
Sorry daar heb ik overheen gelezen. Echter kun je ook geld overmaken vanaf een spaarkening. dus zou mij niet verbazen dat een incasso dan ook werkt.

Maar waarom wil je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
True, maar daar zijn wel kosten aan verbonden (meen 4 euro?), en daarnaast zullen niet vele een tweede Spaanse bank hebben (buiten Raisin partnerbanken wellicht, maar daar kun je toch weer niet direct naar over boeken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:50
mikeyfire643 schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:13:
[...]

Sorry daar heb ik overheen gelezen. Echter kun je ook geld overmaken vanaf een spaarkening. dus zou mij niet verbazen dat een incasso dan ook werkt.

Maar waarom wil je dat?
Denk om extra rente te vangen. Zelf heb ik geen zin om te onderzoeken wanneer mijn ai's zijn, dus vaak staat er te veel geld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:25
exelletor schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:37:
[...]
Zelf heb ik geen zin om te onderzoeken wanneer mijn ai's zijn, dus vaak staat er te veel geld op.
Maar je weet toch ongeveer wel wat er elke maand afgeschreven gaat worden en het bedrag op de lopende rekening beperken? Je weet welke incasso's je naar OB hebt omgezet en wat het benodigde bedrag daarvoor is; dan kun je toch vrij simpel zorgen dat dat bedrag er ook periodiek (meestal maandelijks) is?

Als je bij bedragen onder de €1000-1500 gaat schuiven vanwege een paar dagen renteverlies op minder dan 3,0% rente maak je het jezelf veel te moeilijk, denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-08 16:52
GroteVoet459 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:28:
[...]

Maar je weet toch ongeveer wel wat er elke maand afgeschreven gaat worden en het bedrag op de lopende rekening beperken? Je weet welke incasso's je naar OB hebt omgezet en wat het benodigde bedrag daarvoor is; dan kun je toch vrij simpel zorgen dat dat bedrag er ook periodiek (meestal maandelijks) is?
Ik krijg steeds een melding een dag of de vrijdag van te voren als het op maandag is, van de af te schrijven incasso. Super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
https://www.nu.nl/economi...ubbelde-in-twee-jaar.html

Spaanse banken op de 2e plek, Duitse op de 1e plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
In Google Wallet kan je per pas een overzicht zien van recente betalingen onder je kaart. Bij mijn Openbank pas wordt deze al sinds eind september niet meer bijgewerkt. Gebruik het niet als primaire bankrekening maar reken er weleens iets mee af (zeker in het buitenland). Mijn Rabo/ABN passen laten wel gewoon alle betalingen in Google Wallet zien. Is dit iets in de Openbank settings wat misschien niet goed staat oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik wil 15K afboeken van Openbank, het vraagt om de elektronische handtekening. All fine. Code invoeren. Maar vervolgens zegt ie "er is een fout opgetreden".
Meer niet. De overboeking is dan ook verdwenen.

Ik had niet anders verwacht, het blijft een halfgare app. Daarom probeerde ik het vandaag al, ik heb (uitgaande van 2 werkdagen) tot uiterlijk vrijdagochtend.

Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Laatst online: 09:50
15K is totnutoe het maximum dat je kunt overboeken zonder te bellen. Daarboven krijg je een foutmelding. Misschien is het maximum verlaagd of is er iets anders aan de hand. Ik zou even bellen. Of probeer het met een lager bedrag.

[ Voor 8% gewijzigd door rechtsherstel op 11-12-2023 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Jazco2nd schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:03:
Ik wil 15K afboeken van Openbank, het vraagt om de elektronische handtekening. All fine. Code invoeren. Maar vervolgens zegt ie "er is een fout opgetreden".
Meer niet. De overboeking is dan ook verdwenen.

Ik had niet anders verwacht, het blijft een halfgare app. Daarom probeerde ik het vandaag al, ik heb (uitgaande van 2 werkdagen) tot uiterlijk vrijdagochtend.

Weet iemand hoe dit zit?
Wat @rechtsherstel aangeeft, even bellen.

OpenBank heeft ook geen harde limiet op een maximum bedrag. Dit schijnt dynamisch te zijn (op basis van tijd, geschiedenis, ...). Waarschijnlijk dat je "gewoon" op / over de limiet zit wat je mafg afboeken. En ja, dan krijg je een gare foutmelding i.p.v. "bedrag te hoog bel even". Klantenservice kan dan wel telefonisch de overboeking uitvoeren.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Weet iemand of het mogelijk is om de reeds opgebouwde rente op een spaarrekening te zien? En met welke interval betaalt openbank rente uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-08 16:52
Bazziek schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:18:
Weet iemand of het mogelijk is om de reeds opgebouwde rente op een spaarrekening te zien? En met welke interval betaalt openbank rente uit?
Niet mogelijk om te zien, en de rente dag is dacht ik de dag wanneer je er geld op hebt gezegd.
Dus is dat op een 4de dan is dat je rente dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyfire643
Bazziek schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:18:
De rente wordt maandelijks uitbetaald op dag dat je de spaarrekening hebt geopend. Een paar dagen later staat onder documentatie een document klaar met de specificaties zoals rente percentage en gemiddeld saldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:56

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Zijn er nog anderen die een rekening hebben geopend onder de actie: stort €300 op je spaarrekening en krijg €80?

Ik meen dat die €80 vandaag gestort zou moeten worden maar ik kan nergens meer de actievoorwaarden vinden. Ik kan trouwens onder "documentatie" ook niet de contracten vinden die daar wel zouden moeten staan...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten69
  • Niet online
Ja ik heb dat voor mijn vrouw gedaan, zij heeft keurig de 80 euro ontvangen in de 1ste week van deze maand. Edit: 24 november.
Actie voorwaarden kan ik nog wel terugvinden, maar weet dat dit alleen voor de eerste 2000 klanten gelde. Geen garantie dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Maarten69 op 12-12-2023 13:45 ]

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Dank voor de info Maarten, wanneer hebben jullie de rekening geopend, was dat dan begin oktober?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten69
  • Niet online
Twee Dee schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:48:
Dank voor de info Maarten, wanneer hebben jullie de rekening geopend, was dat dan begin oktober?
19 oktober aanvraag, 21 geactiveerd. Kan niets vinden in de contractuele informatie. Alleen deze oude screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYCM0nLwFi5SOYqaEws7eHTnz5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M5F21je2vqA1qQ5bw1OvnCud.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Maarten69 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:55:
[...]

19 oktober aanvraag, 21 geactiveerd. Kan niets vinden in de contractuele informatie. Alleen deze oude screenshot:
[Afbeelding]
Ah daar staat het "betaling eerste helft van december" - maar blijkbaar bij jullie al eerder, netjes. Ik houd er maar alvast rekening mee dat ik het niet meer ga ontvangen dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
Twee Dee schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:58:
Zijn er nog anderen die een rekening hebben geopend onder de actie: stort €300 op je spaarrekening en krijg €80?

Ik meen dat die €80 vandaag gestort zou moeten worden maar ik kan nergens meer de actievoorwaarden vinden. Ik kan trouwens onder "documentatie" ook niet de contracten vinden die daar wel zouden moeten staan...
Ik ook al ontvangen paar weken terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabutcha76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 12:08
Ik ben dat geschraap van ING met de rentes nu ook wel een keertje zat, dus ik ga ook maar eens "naar het buitenland" met een zak spaargeld. Volgens mij levert Openbank op dit moment de hoogste rentes in de markt met de welkom-rekening. Als ik de posts in deze thread van de afgelopen maanden doorfiets, zie ik eigenlijk allemaal vrij positieve ervaringen - maar als ik bij Trustpilot kijk (... I know) is het beeld nogal wat meer divers.

Zijn het allemaal niet-al-te-getalenteerde huilstruiken daar in de reviews bij Trustpilot, of had ik hier nog wat meer maanden terug moeten lezen voor slechtere ervaringen? :)

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:39
dabutcha76 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:38:
Ik ben dat geschraap van ING met de rentes nu ook wel een keertje zat, dus ik ga ook maar eens "naar het buitenland" met een zak spaargeld. Volgens mij levert Openbank op dit moment de hoogste rentes in de markt met de welkom-rekening. Als ik de posts in deze thread van de afgelopen maanden doorfiets, zie ik eigenlijk allemaal vrij positieve ervaringen - maar als ik bij Trustpilot kijk (... I know) is het beeld nogal wat meer divers.

Zijn het allemaal niet-al-te-getalenteerde huilstruiken daar in de reviews bij Trustpilot, of had ik hier nog wat meer maanden terug moeten lezen voor slechtere ervaringen? :)
Ik ga mn rekening juist weer opzeggen. Ik was mijn handtekening code kwijt, en wilde en nieuwe aanvragen op mijn nieuwe adres. Na 5x bellen, 5x emailen en een hoop frustratie nog steeds niet gelukt, ze zeggen dat hij verstuurd is maar hij komt maar niet aan. Heb nu een account bij Raisin voor het sparen, dat is eigenlijk een veel betere optie als je de rekening alleen maar neemt voor het sparen (veel flexibeler als de rentes veranderen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyfire643

Ik denk dat er veel niet tech-savvy mensen zijn. Helaas maken ook veel mensen hun eigen waarheid. Zelf ben ik diverse trustpilot berichten nagegaan om dat zelf te controleren. Nog nooit kosten gehad voor incasso's, beweren sommige wel. Kan daar niks over vinden. Buiten dat gaan veel berichten over klanten worden. Veel mensen zijn niet precies met aanleveren van gegevens en dan wordt het afgekeurd. In mijn omgeving ken ik ook mensen die opmerkingen maken zoals "Ze doen het er maar mee". Dat werkt natuurlijk niet zo bij een bank. En overal gaan wel is zaken mis. Zelf keer bij openbank gehad dat de verkeerde spaarrekening was afgesloten. Was binnen 2 uur gefixed. Medewerker gaf aan waarschijnlijk zelf foutje te hebben gemaakt. Ik kreeg zelfs de orginele werknemer aan de lijn toen ik vertelde wie mij geholpen had! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10:45
Vergeet de spaanse erfbelasting niet als je niet getrouwd bent. Voor mij reden om het op te zeggen.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online

In Duitsland kon je nog 4% krijgen met nieuwe klanten actie (Consors bank) en bij Luxemburgse Advanzia is actiepercentage ook hoger (maar max 4 maanden meen ik).

Waar ik in ieder geval naar zou kijken is wat je er mee wilt. Puur sparen zijn er andere opties. Raisin voor vast, of bv Nederlandse Credit Europe Bank tijdelijk (3,55% voor 6 maanden). Want bij OpenBank is erfbelasting zeker een dingetje (helaas nog steeds geen echte duidelijkheid vanuit Raisin).

Wil je een volwaardige bank erbij kan OpenBank, maar net zo makkelijk een andere gratis bank (Revolut, N26, ...). Evt gecombineerd met een van de spaarbanken. Voordeel van Revolut is dat ze sinds kort ook NL IBANs hebben en de online acceptatie van MasterCard (/Visa) beter schijnt te zijn (zelf problemen met OB kaart met F1TV en AppleTV, regioblokkade). En daarnaast hebben zowel Revolut als N26 (wel) ideal ondersteuning.

Wil je volledig overstappen (en ING opzeggen) zou ik persoonlijk dat zeer zeker niet doen. IBAN discriminatie is en blijft een ding. Daarnaast dan geen ideal. Toch dat je zo nu en dan OB moet bellen. Risico op erfbelasting. Etc.

* RobertMe heeft nu bijna een jaartje OB. Als ik niet welkom actie had kunnen "verlengen" had ik het geld er al afgehaald en alleen de betaalrekening als backup bank aangehouden. Maar door de genoemde perikelen met de MasterCard intussen ook Revolut "aangevraagd". Dus dan is de noodzaak voor OB ook lager. En de Nederlandse grootbank faalt met dat hun, in ieder geval Visa, Debit kaart niet lekker werkt voor (online) abonnementen / "automatische incasso's".

Edit:
Niet onbelangrijk op het vlak van betaalrekening. Het hele gebeuren met reserveringen en Saldo vs Beschikbaar maakt het ook niet echt wenselijk om het veel te gebruiken. Is/wordt een zooitje v.w.b. hoeveel geld je nu daadwerkelijk nog er op hebt staan etc.

[ Voor 5% gewijzigd door RobertMe op 13-12-2023 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
@RobertMe Maar als je een bankrekening bij OB aanhoudt, met maar een laag/beperkt bedrag of misschien zelfs met 0 euro saldo, moet je dan bij overlijden niet alsnog die hele (Spaanse) molen in?

Dus dan aangifte doen in het Spaans met de juiste formulieren/vertalingen/Spaanse belastingadviseur enz? Scheelt natuurlijk wel veel geld qua erfbelasting als het bedrag laag is, maar dan zit je dus nog steeds met die ellende vh regelen (en eventuele hoge kosten daar weer voor)? Zult het toch af moeten handelen dan (je nabestaanden althans) of niet?

Dat erfbelasting bij diverse buitenlandse banken/landen is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Zit je niet op te wachten nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swimfreak
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14-09 20:33
michael4500 schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:39:
@RobertMe Maar als je een bankrekening bij OB aanhoudt, met maar een laag/beperkt bedrag of misschien zelfs met 0 euro saldo, moet je dan bij overlijden niet alsnog die hele (Spaanse) molen in?

Dus dan aangifte doen in het Spaans met de juiste formulieren/vertalingen/Spaanse belastingadviseur enz? Scheelt natuurlijk wel veel geld qua erfbelasting als het bedrag laag is, maar dan zit je dus nog steeds met die ellende vh regelen (en eventuele hoge kosten daar weer voor)? Zult het toch af moeten handelen dan (je nabestaanden althans) of niet?

Dat erfbelasting bij diverse buitenlandse banken/landen is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Zit je niet op te wachten nee.
Op deze site hebben ze daar eens wat vragen over gesteld:https://www.financieelona...itenland-en-erfbelasting/

Ik ben er zelf niet voldoende in thuis, lijkt mij meer materie voor een erfrecht specialist/ notaris oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:20
Ik had ook weer een akkefietje. OB rekening in april geopend vanwege de gratis Travel+ optie. Dat is totnutoe allemaal prima geweest. Ik gebruik de Mastercard Debit via Apple Pay en dat doe ik alleen in het buitenland.

Maar nu wilde ik inloggen en werd er om m'n paspoortnummer en toegangscode gevraagd. Geprobeerd met een aantal standaard pincodes die ik wel vaker gebruik, maar die werkten allemaal niet. Geprobeerd om de toegangscode te resetten via de website, maar dan heb je de pincode van je betaalpas nodig (wtf?) en duh, die weet ik natuurlijk niet uit m'n hoofd omdat ik 'm nooit gebruik. Die zocht ik altijd even in de app op als ik 'm nodig had, maar ja, die deed het dus niet meer.

Dus het Nederlandse nummer gebeld en de menu's gevolgd tot ik bij 'resetten toegangscode' kwam. Hiervoor had ik de digitale handtekening nodig. Geen probleem, er snel bijgepakt. Zegt de telefoonstem: "toets nu het undefiened cijfer van uw digitale handtekening in". Wut? Undefiened echt zoals het Engelse woord undefined maar dan op z'n Nederlands uitgesproken. Hier mag dus nog wel eens naar de TTS software worden gekeken.

Na drie keer dezelfde vraag en geen antwoord van mij kreeg ik gelukkig een wachtmuziekje en na enkele minuten een menselijke medewerker. Situatie uitgelegd, SMS ontvangen met bevestigingscode, paar cijfers van digitale handtekening opgenoemd, en nu een nieuwe toegangscode, eindelijk.

Maar: toen ik wilde inloggen werkte de nieuw aangemaakte code nog steeds niet. Toen ging ik even wat beter nadenken. Als je zeker weet dat de code correct is, dan klopt het andere gegeven waarschijnlijk niet: het paspoortnummer. Dus nog maar een keer geprobeerd met het nummer van m'n ID-kaart en verrek, ik kan er weer in. Waarschijnlijk wist ik m'n code nog wel, maar had ik vanaf het begin het verkeerde identificatiebewijs gebruikt.

Maar gloeiende$#%^@^%&^$openbank wat BEZIELT je om iemands paspoort- dan wel identiteitskaartnummer te gebruiken als gebruikersnaam? Waardoor geen enkele passwordmanager het herkent? Manmanman. Gebruikersvriendelijkheid kan nog wel een bumpje gebruiken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
PhilipsFan schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 23:08:
Maar gloeiende$#%^@^%&^$openbank wat BEZIELT je om iemands paspoort- dan wel identiteitskaartnummer te gebruiken als gebruikersnaam? Waardoor geen enkele passwordmanager het herkent? Manmanman. Gebruikersvriendelijkheid kan nog wel een bumpje gebruiken...
Welke password manager gebruik jij dan dat je daarbij geen totaal vrije input als gebruikersnaam kunt opgeven? ;) Sure, het wordt vast niet automatisch ingevuld, maar niets houd je tegen het in een PW manager op te slaan. En die pincode kon je natuurlijk ook al niet uit de PW manager gebruiken. Immers gebruikt OB een customized "keyboard" en kun je niet typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:35
Ja, erg ### zo'n keyboard. Ook dat de layout random is. Ik weet mijn code niet precies, maar kan hem wel typen :P , op een gewone keypad dus.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:29
In Spanje is het bij elke bank en verzekering (en vele mobiele providers) zo dat je met je NIF/NIE inlogt. Dat is een soort BSN maar voor meer algemeen gebruiik dan in Nederland.
Voor buitenlanders die niet in Spanje wonen wordt dan het paspoort of id nummer gebruikt.

Dit is dus niet iets van Openbank.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• banaliteit
Ik snap dat je gefrustreerd bent maar het is onredelijk om een wachtwoord manager de schuld te geven. Het is de schuld van de Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10:21
Ik realiseerde me dat het toch voordelig kan zijn om aan de spaaractie mee te doen, hoewel ik een Welkomspaatrekening heb (met 3,65% rente). Je hebt immers alleen een renteverlies van 0,9% op jaarbasis over de tijd dat je Welkomrekening nog loopt na 9 januari; daar kan de spaarbonus tegen opwegen. (Bovendien is er een kans dat de rente op de gewone spaarrekening nog verhoogd wordt.)
Ik zou daarom mensen met een Welkomspaarrekening toch aanraden om voor 9 januari in te schrijven voor de actie. (En als je het uiteindelijk niet gebruikt is er niets verloren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ik herinner me vagelijk in dit topic te hebben gelezen dat passen (bankpas en/of creditcard weet ik niet meer) eerst een keer fysiek in NL gebruikt moeten zijn voor ze in het buitenland werken. Herinner ik me dat goed, weet iemand wat ik bedoel?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-09 10:45
Zojuist welkom spaarrekening kunnen openen terwijl ik al bijna 2 jaar klant ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:44
Joris-Jansen schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:55:
Zojuist welkom spaarrekening kunnen openen terwijl ik al bijna 2 jaar klant ben.
Online of telefonisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris-Jansen
Telefonisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
Meer mensen gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik denk dat ik de rekening hier er toch maar uitknikker. De app blijft niet fijn om te gebruiken, alles werkt heel traag (eg: overboekingen), willekeurig vragen om je ID-kaart nummer en voor elke scheet SMS-codes; en het hebben van een rekening lijkt niet echt enig voordeel te bieden - ik gebruik het simpelweg niet. Is er nog enig voordeel als een van de eersten om dit aan te houden? Die travelverzekering misschien, maar die lijkt ook niet zo heel boeiend te zijn (als je toch al verzekerd bent)?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:11
Op vakantie contanten opnemen in buitenlandse valuta. Verder heeft het voor mij ook geen nut (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:53
Raymon89 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:07:
Op vakantie contanten opnemen in buitenlandse valuta. Verder heeft het voor mij ook geen nut (meer).
Als in, na een half jaar is het voordeel van de spaarrente niet meer aanwezig?
Zijn de deposito's niet ook met een hoge rente?

Ik heb zojuist een rekening geopend. Een overboeking van openbank naar mijn reguliere rekening gaat traag. Maar alleen voor een hoge spaarrente vind ik het niet heel erg hinderlijk.
De app is niet heel fijn in gebruik, concludeer ook ik na 3 dagen gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:08:
Ik denk dat ik de rekening hier er toch maar uitknikker. De app blijft niet fijn om te gebruiken, alles werkt heel traag (eg: overboekingen), willekeurig vragen om je ID-kaart nummer en voor elke scheet SMS-codes; en het hebben van een rekening lijkt niet echt enig voordeel te bieden - ik gebruik het simpelweg niet. Is er nog enig voordeel als een van de eersten om dit aan te houden? Die travelverzekering misschien, maar die lijkt ook niet zo heel boeiend te zijn (als je toch al verzekerd bent)?
Contactloos met je telefoon betalen zonder een apple of google wallet te hoeven gebruiken vind ik wel een voordeel. verder is het vooral 'voor erbij' voor mij. De app gebruik ik vrijwel nooit dus daar heb ik ook geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:11
Adam1980 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 20:28:
[...]

Als in, na een half jaar is het voordeel van de spaarrente niet meer aanwezig?
Zijn de deposito's niet ook met een hoge rente?

Ik heb zojuist een rekening geopend. Een overboeking van openbank naar mijn reguliere rekening gaat traag. Maar alleen voor een hoge spaarrente vind ik het niet heel erg hinderlijk.
De app is niet heel fijn in gebruik, concludeer ook ik na 3 dagen gebruik.
Klopt, mijn spaargeld staat elders tegen een hogere rente. Zelfs binnen die 6 maanden al.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kwon
WhatsappHack schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:08:
Mocht je ooit in het buitenland gaan werken als digital nomad dan zul je spijt krijgen. Openbank is dan veruit de goedkoopste optie. Vorig jaar zat ik 3 maanden in Mexico en nu 4 maanden in Zuidoost Azië. Ik gebruik het elke dag en bespaar dus ook elke dag.

Die sms-codes kun je trouwens vervangen door pushberichten door je telefoon als vertrouwd apparaat toe te voegen. Gaan veel sneller.

Het willekeurig vragen van m'n ID-kaartnummer herken ik niet. Mij is dat nooit gevraagd.

[ Voor 4% gewijzigd door kwon op 24-12-2023 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Het enige wat ik wel vervelend vind is dat je de buitenlandse valuta niet in het transactie-overzicht kunt zien. In Amerika kun je bijvoorbeeld in een bar vaak je pas afgeven en een rekening openhouden. Dan wordt er eerst een bedrag gereserveerd en als je de rekening sluit wordt de reservering meteen aangepast aan de daadwerkelijke uitgaven. Dit is ook meteen in de app zichtbaar, maar dan alleen in euro's. Dat maakt het lastig om te controleren of het bedrag overeenkomt met de bon. Bij N26 kan dat wel.

Ik heb Openbank al meer dan een jaar geleden hierover gemaild en als verbetering voorgesteld, maar tot nu toe helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
kwon schreef op zondag 24 december 2023 @ 05:34:
Het enige wat ik wel vervelend vind is dat je de buitenlandse valuta niet in het transactie-overzicht kunt zien. In Amerika kun je bijvoorbeeld in een bar vaak je pas afgeven en een rekening openhouden. Dan wordt er eerst een bedrag gereserveerd en als je de rekening sluit wordt de reservering meteen aangepast aan de daadwerkelijke uitgaven. Dit is ook meteen in de app zichtbaar, maar dan alleen in euro's. Dat maakt het lastig om te controleren of het bedrag overeenkomt met de bon. Bij N26 kan dat wel.

Ik heb Openbank al meer dan een jaar geleden hierover gemaild en als verbetering voorgesteld, maar tot nu toe helaas zonder resultaat.
Het exacte bedrag in de buitenlandse valuta kan je direct zien door linksboven op meldingen te klikken.
Ik gebruik de openbank mastercard pas hier in Thailand ook de hele tijd. Scheelt zeer veel geld met travel+.
Heen en weer overboeken met ASN is instant.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
birdibird schreef op zondag 24 december 2023 @ 05:53:
[...]

Het exacte bedrag in de buitenlandse valuta kan je direct zien door linksboven op meldingen te klikken.
Ik gebruik de openbank mastercard pas hier in Thailand ook de hele tijd. Scheelt zeer veel geld met travel+.
Ik snap wat je bedoelt maar in mijn voorbeeld geeft die melding alleen het gereserveerde bedrag aan. Niet het definitieve bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:08
birdibird schreef op zondag 24 december 2023 @ 05:53:
[...]

Bij mij is overboeken van en naar mijn ASN-rekening nog steeds niet instant. Duurt minimaal een half uur. En terugboeken duurt tussen één en drie dagen (dat laatste als je op vrijdagmiddag overboekt). Dan is het lastig om de betaalkaarten te gebruiken voor onverwachte betalingen boven het kleine bedrag dat ik op mijn Openbank-rekening heb staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Of-Aaargh op 24-12-2023 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
kwon schreef op zondag 24 december 2023 @ 06:30:
[...]

Ik snap wat je bedoelt maar in mijn voorbeeld geeft die melding alleen het gereserveerde bedrag aan. Niet het definitieve bedrag.
Wat heb je dan nog meer nodig? Bij mij geeft ie bv aan dat ik 12220 Baht heb gepind, waarvan ik weet dat 220 Baht de pinkosten van de geldautomaat is. In het overzicht zie ik eerst een reservering in euros, en het uiteindelijke bedrag in euros daarna is lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
birdibird schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:02:
[...]

Wat heb je dan nog meer nodig? Bij mij geeft ie bv aan dat ik 12220 Baht heb gepind, waarvan ik weet dat 220 Baht de pinkosten van de geldautomaat is. In het overzicht zie ik eerst een reservering in euros, en het uiteindelijke bedrag in euros daarna is lager.
@kwon wil het daadwerkelijke bedrag in de lokale munt zien, hoe ik het lees:
Hij geeft in een restaurant de kaart af waarna die een reservering doen van bv $100. Hij krijgt dan een melding van die $100. Later op de avond doet hij daadwerkelijk afrekenen en krijgt hij een rekening van bv $50. Maar die $50 dollar ziet hij bij OpenBank nergens terug, daar staat alleen een euro bedrag. Dus hij kan niet valideren of de kassabon matcht met de afschrijving. En doordat vooraf een (hogere) reservering is gedaan zegt die melding ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 17:18
RobertMe schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:11:
[...]

Hij geeft in een restaurant de kaart af waarna die een reservering doen van bv $100. Hij krijgt dan een melding van die $100. Later op de avond doet hij daadwerkelijk afrekenen en krijgt hij een rekening van bv $50. Maar die $50 dollar ziet hij bij OpenBank nergens terug, daar staat alleen een euro bedrag. Dus hij kan niet valideren of de kassabon matcht met de afschrijving. En doordat vooraf een (hogere) reservering is gedaan zegt die melding ook niks.
Zie je bij die eerste reservering van USD 100 wél het EUR bedrag (met andere woorden: wat is je wisselkoers?)

Dan kun je het alsnog uitrekenen toch?

Ja, het is een omweg
Nee, het is niet inzichtelijk
En nee, het is niet klantvriendelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
RobertMe schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:11:
[...]

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden :)

Overigens valt de reservering vaak wel mee. Gebruikelijk is een bedrag van rond de 20 dollar om de rekening te kunnen openen. De uitgaven zijn vaak hoger.
Yorro schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:13:
[...]

Zie je bij die eerste reservering van USD 100 wél het EUR bedrag (met andere woorden: wat is je wisselkoers?)

Dan kun je het alsnog uitrekenen toch?

Ja, het is een omweg
Nee, het is niet inzichtelijk
En nee, het is niet klantvriendelijk
Je kunt het inderdaad uitrekenen maar als je al half dronken bent is dat gewoon lastig. Bovendien maakt het een eventuele discussie met de bar/ober véél makkelijker als hij kan zien welk bedrag in lokale valuta is afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 17:18
kwon schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:27:
[...]

Overigens valt de reservering vaak wel mee. Gebruikelijk is een bedrag van rond de 20 dollar om de rekening te kunnen openen. De uitgaven zijn vaak hoger.

[...]

Je kunt het inderdaad uitrekenen maar als je al half dronken bent is dat gewoon lastig. Bovendien maakt het een eventuele discussie met de bar/ober véél makkelijker als hij kan zien welk bedrag in lokale valuta is afgeschreven.
Hahah eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
kwon schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:27:
[...]

[...]

Ah, dat is een heel andere situatie.
Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Waar doen ze dat dan met een bedrag vooraf reserveren bij een bar/restaurant? VS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nrc
  • Laatst online: 08-01-2024

Nrc

Weet iemand wat het feestdagen beleid is van de openbank?

Mijn salaris word altijd gestort op de 24ste, nu heb ik gezien dat als de 24ste op een zondag valt dan komt het een dagje later. Kennelijk werkt de computer niet op zondag. Gisteren was het eerste kerstdag,dat begrijp ik ook nog wel.

Had het eigenlijk vandaag verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
Nrc schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 12:52:
Weet iemand wat het feestdagen beleid is van de openbank?

Mijn salaris word altijd gestort op de 24ste, nu heb ik gezien dat als de 24ste op een zondag valt dan komt het een dagje later. Kennelijk werkt de computer niet op zondag. Gisteren was het eerste kerstdag,dat begrijp ik ook nog wel.

Morgen staat het erop! Maar als je wat geld nodig hebt kan ik je best lenen hoor. Stuur maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Nrc schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 12:52:
Als je een Nederlandse werkgevet hebt met een Nederlandse bank zal er vast nog steeds niks worden over gemaakt vandaag.

Overigens zullen er ook voldoendr werkgevers zijn die het salaris voor het weekend, en in dit geval voor de feestdagen over maken. Ikzelf krijg het normaal de 26e of iets dergelijks, maar had het halverwege vorige week al. En bv in het Sparen topic hier op het forum schrijven ook voldoende anderen dat ze het salaris eerder ontvangen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nrc
  • Laatst online: 08-01-2024

Nrc

Joris-Jansen schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 13:04:
[...]

Morgen staat het erop! Maar als je wat geld nodig hebt kan ik je best lenen hoor. Stuur maar een DM.
Bedankt, niet nodig. We komen niet om van de honger :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik ontving mijn salaris vrijdag 22 december al (normaal 24/25e) en heb toen ook een bedrag overgemaakt van ING naar Openbank.
Het staat er nu nog altijd niet op.

Das wel lekker zeg, 5 rentedagen voor de bank? Dat dat nog mag..

Overboekingen tussen Openbank werden wel direct uitgevoerd..
Pagina: 1 ... 71 ... 90 Laatste