Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:32
Zoals ik schreef.
CKV heeft volgens mij alleen als voorwaarden een minimum bedrag dus dat zou wel een logische vergelijking zijn.
Minimaal bedrag is €1000. Als je die niet hebt (om bij een (andere) spaarbank te zetten) zou ik mij afvragen of het überhaupt nut heeft om naar een andere bank te gaan. Dus IMO is dat zonder voorwaarden. Zeker in vergelijking met Orogetto waar het minimale bedrag 10k is
Zonder voorwaarden dat ik zo zie is Nordax Bank met 3,04%
Ook die hebben een minimum bedrag.
spoiler:
Van €1 :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Pistachenootje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:45:
[...]

Het verschil tussen 3.65% en 3,25% bij 10.000 is € 40,- op jaar basis en € 20,- op een half jaar.
Die 3,65% van OB krijg je per maand en daarmee rente op rente en effectief dus iets hoger dan 3,65%. Die 3,25% bij Banca Progetto krijg je op 1 januari en dus geen rente op rente. Het verschil is dus zelfs iets groter dan €20 per 10k daardoor.
Waar die €8 vandaan komt is mij ook een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:31
Zie ik het goed dat de actie van 3.65% al terug voorbij is?
Ik kan ze namelijk niet vinden op de site, daar spreken ze terug van 3%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Asterion schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:01:
Maar als je de precontractuele informatie opent staat daarin wel 3,65%. Dus als je het zeker wilt weten morgen / maandag nog eens kijken (of het dan wel beide hetzelfde is) en ze anders even bellen maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Asterion schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:01:
Ik dacht dat het ook maar voor 2000 rekeningen geldig was?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04:55
Wolly schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:40:
[...]
Ik dacht dat het ook maar voor 2000 rekeningen geldig was?
Waar heb je dat gelezen?

Edit: ik heb het kunnen vinden. De 2000 klanten geldt voor de 80 euro actie.
https://www.openbank.nl/a...nt-betaalrekening-80-euro

[ Voor 26% gewijzigd door Pistachenootje op 21-10-2023 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:58
ArnoJeroen schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:10:
Ook hier is het weer gelukt om een nieuwe welkom-rekening te openen met 3,65%.
15 minuten na het telefoontje was de rekening geopend en kon ik het saldo van de betaalrekening naar de nieuwe Welkom-rekening overboeken.
Mijn eerste Welkom-rekening dateert van 08-02-2023.
Open je elke x aantal maanden een nieuwe rekening of hoe moet ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Edit: antwoord al gevonden

[ Voor 91% gewijzigd door SURFivor op 23-10-2023 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zettos
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:49
Iemand een idee hoe je gebruik kunt maken van de actie om permanent gratis Travel+ te hebben? Komt deze actie (voor nieuwe klanten) weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

ArnoJeroen schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:10:
Ook hier is het weer gelukt om een nieuwe welkom-rekening te openen met 3,65%.
15 minuten na het telefoontje was de rekening geopend en kon ik het saldo van de betaalrekening naar de nieuwe Welkom-rekening overboeken.
Mijn eerste Welkom-rekening dateert van 08-02-2023.
Ik heb net gebeld, en het is mij niet gelukt. Februari ook de openingsdatum, tijdje terug ook de rente verhoging gehad dmv nieuwe rekening, maar dit was nu niet mogelijk en diegene die het wel voor elkaar hebben gekregen hebben "mazzel" want het mocht helemaal niet.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Durpstick schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:04:
[...]

Helaas, net gebeld, en geldt alleen voor nieuwe klanten. Toen ik vertelde dat dit ook werd gezegd in juni, en ze toen een nieuwe spaarrekening konden openen voor mij met de nieuwe rente (en weer opnieuw 6 maanden geldig), gaf hij aan dat dit niet nog een keer kon omdat de initiele rekening 8 maanden geleden was geopend.

Dus dat deze rekening in juni was 'gereset' telt dan niet ofzo. Nou ja, hopelijk bellen anderen ook, en krijgen ze een positiever antwoord (maakt nogal verschil wie je aan de telefoon hebt. Deze kerel klonk alsof ik hem uit bed had gebelt, inclusief een hele lange pauze nadat hij opnam voordat hij sprak....)
Ik denk dat we dezelfde persoon aan de lijn hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Actie is er weer. Bedragen wel lager dan de eerdere actie (de verhoging moet hoger zijn)
Meld je uiterlijk op 9 januari 2024 aan voor de actie met de code SPAAR23 en accepteer de actievoorwaarden.
Icono 1
Verhoog je saldo!2 Doe tussen 20 oktober 2023 en 9 januari 2024 extra overboekingen op je Openbank-rekeningen, of open nieuwe spaardeposito’s.3

Voor een extra bedrag van € 15.000 tot € 30.000 krijg je € 35.
Voor een extra bedrag van € 30.000 tot € 50.000 krijg je € 50.
Voor een extra bedrag van € 50.000 tot € 80.000 krijg je € 80.
Voor een extra bedrag van € 80.000 of meer krijg je € 100!

[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 23-10-2023 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 22:23
Slasher schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:25:
[...]
Ik heb net gebeld, en het is mij niet gelukt. Februari ook de openingsdatum, tijdje terug ook de rente verhoging gehad dmv nieuwe rekening, maar dit was nu niet mogelijk en diegene die het wel voor elkaar hebben gekregen hebben "mazzel" want het mocht helemaal niet.
Ik had gisteren gebeld, en kreeg een vrouw aan de telefoon (dus niet dezelfde persoon :) ) die me vertelde dat dat alleen mogelijk was als de betaalrekening in de afgelopen 6 maanden was geopend. En toen ik opmerkte dat dat dan strenger was geworden, merkte ze op dat de regels inderdaad aangescherpt waren voor dit proces van een Welkom spaarrekening voor bestaande Welkom rekeninghouders. Ik weet niet of dat sinds vrijdag is aangescherpt of dat anderen geluk hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Get!em schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:45:
Actie is er weer. Bedragen wel lager dan de eerdere actie (de verhoging moet hoger zijn)

[...]
Bonus is ook hoger. Begin dit jaar kreeg je max 50 euro, nu max 100. Maar ja, toen waren de staffels IIRC 10k (voor 30 euro?) en 20k voor 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 20:59
alson schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:47:
[...]

Ik had gisteren gebeld, en kreeg een vrouw aan de telefoon (dus niet dezelfde persoon :) ) die me vertelde dat dat alleen mogelijk was als de betaalrekening in de afgelopen 6 maanden was geopend. En toen ik opmerkte dat dat dan strenger was geworden, merkte ze op dat de regels inderdaad aangescherpt waren voor dit proces van een Welkom spaarrekening voor bestaande Welkom rekeninghouders. Ik weet niet of dat sinds vrijdag is aangescherpt of dat anderen geluk hadden.
Lijkt me ook wel logisch als je een kleine groep mensen dit elke keer laten doen dan gaat het binnen je klantengroep voor problemen zorgen. Het heet ook een welkom rekening.

Maak dan bijvoorbeeld 3,10% voor iedereen. Welkom is alleen om klanten binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

mikeyfire643 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:51:
[...]

Lijkt me ook wel logisch als je een kleine groep mensen dit elke keer laten doen dan gaat het binnen je klantengroep voor problemen zorgen. Het heet ook een welkom rekening.

Maak dan bijvoorbeeld 3,10% voor iedereen. Welkom is alleen om klanten binnen te halen.
Ja precies nu benadeel je bestaande klanten doe weer teruggaan naar een lager percentage en daarmee sneller weg zullen gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:19
Slasher schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:25:
[...]

Hier idem. Klant sinds januari 2023.
Zaterdag gebeld, en vandaag weer. Beide keren een mevrouw aan de lijn. Kan hoog of laag springen, maar geen nieuwe Welkom rekening. Medegedeeld dat we dan zouden vertrekken naar Advanzia. Ze zou nog wat terugkoppelen, dus wellicht dat we morgen worden gebeld, maar heb niet veel hoop.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:29

Malarky

Wils voor wat ieder

Get!em schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:45:

[...]
Hier alle voorwaarden: https://www.openbank.nl/a...0-euro-extra-om-te-sparen

Het lijkt mogelijk om op 9 januari ineens een groot bedrag te storten en dit er 10 januari alweer af te halen en zo in aanmerking te komen voor de volle 100 euro. Die krijg je dan ergens in februari.

Echter staat er toch ook dit in de voorwaarden:
Je moet minstens 50% van dit verhoogd saldo gedurende 6 maanden na de actieperiode aanhouden, m.a.w. t/m 9 juli 2024.
Zijn er ervaringen van mensen hier of Openbank bij vorige acties hierbij opgetreden heeft?

[ Voor 9% gewijzigd door Malarky op 23-10-2023 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Andrehj schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:35:
[...]

Hier idem. Klant sinds januari 2023.
Zaterdag gebeld, en vandaag weer. Beide keren een mevrouw aan de lijn. Kan hoog of laag springen, maar geen nieuwe Welkom rekening. Medegedeeld dat we dan zouden vertrekken naar Advanzia. Ze zou nog wat terugkoppelen, dus wellicht dat we morgen worden gebeld, maar heb niet veel hoop.
En heb je nog reactie gehad?
Ik ben inmiddels wel een beetje klaar met Openbank. Als mijn welkomrente afloopt zak ik af naar een percentage waar andere banken al op voorlopen, dus waarom zou ik blijven.

Dat hogere rentes alleen voor nieuwe klanten zijn is echt onbegrijpelijk. Na die rente zijn ze toch weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Slasher schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:05:
[...]

En heb je nog reactie gehad?
Ik ben inmiddels wel een beetje klaar met Openbank. Als mijn welkomrente afloopt zak ik af naar een percentage waar andere banken al op voorlopen, dus waarom zou ik blijven.

Dat hogere rentes alleen voor nieuwe klanten zijn is echt onbegrijpelijk. Na die rente zijn ze toch weg.
Hear hear. Was al van plan om weee weg te gaan bij OB na aflopen actierente. Nu Credit Europe Bank actoe heeft (3,55% eerste 6 maanden) en ik deze als bestaande (deposito) klant ook kon krijgen toevallig vorige week wat over gezet vanaf OB.

Nu bij OB wel nog een nieuwe rekening weten te regelen dus kijk ik het maar weer even aan. Maar als dat afgelopen is zal het wel naar Raisin gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoJeroen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-04 21:30
dutchnltweaker schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:51:
[...]

Open je elke x aantal maanden een nieuwe rekening of hoe moet ik dat zien?
Ik had in februari voor het eerst een welkomrekening genomen met de toen geldende actierente. In juli werd de rente voor een welkomrekening verhoogd, en ik heb toen naar OB gebeld met de vraag of die verhoogde rente ook gold voor bestaande welkomrekeningen. Dat was niet zo, maar ze konden "als uitzoncering" wel een nieuwe welkomrekening mèt de hogere actierente voor me aanmaken die dan ook weer 6 maanden geldig was.
Afgelopen week heb ik weer gebeld, en de uiterst vriendelijke medewerker heeft wederom "als uitzondering" een nieuwe welkomrekening met de nieuwe actierente voor 6 maanden aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vraagje, heb nu een vervangende kaart gekregen voor de maestro. Helaas kon ik geen kleur kiezen en kreeg dus de gele variant.
Wat me opvalt, de letters en cijfers zijn niet gedrukt maar geponst zoals daarvoor op de zwarte normale mastercard debit. Vind het op de gele er niet heel mooi op uitzien, maargoed.
Hoe is dit bij jullie?

Plus mijn andere namen staan er bij, weet niet of dit uitmaakt. Maar bij de maestro had ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ArnoJeroen schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:37:
[...]

Ik had in februari voor het eerst een welkomrekening genomen met de toen geldende actierente. In juli werd de rente voor een welkomrekening verhoogd, en ik heb toen naar OB gebeld met de vraag of die verhoogde rente ook gold voor bestaande welkomrekeningen. Dat was niet zo, maar ze konden "als uitzoncering" wel een nieuwe welkomrekening mèt de hogere actierente voor me aanmaken die dan ook weer 6 maanden geldig was.
Afgelopen week heb ik weer gebeld, en de uiterst vriendelijke medewerker heeft wederom "als uitzondering" een nieuwe welkomrekening met de nieuwe actierente voor 6 maanden aangemaakt.
Ook dosis geluk hebben, heb al gelezen dat het niet bij iedereen lukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

dutchnltweaker schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:57:
[...]

Ook dosis geluk hebben, heb al gelezen dat het niet bij iedereen lukt.
Maandag was het mij niet gelukt, gister heb ik nogmaals gebeld en was het binnen 5 minuten geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bommel
  • Laatst online: 00:09
Hier via uitzondering ook gelukt om nieuwe welkomst spaarrekening te krijgen (was ook maar nét buiten de 6 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ArnoJeroen schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:37:
[...]

Bij mij zei de medewerker meteen dat het kon omdat mijn Welkom rekening minder dan 6 maanden oud was. Wellicht heeft het geholpen dat veel mensen al eerder gebeld hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
Nooit welkom rekening gehad, bij 2e keer bellen wel welkom rekening kunnen openen 🙃 (8 maanden klant) omdat ik waardevolle feedback gaf.

[ Voor 23% gewijzigd door mikeyfire643 op 25-10-2023 13:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05:15
Ik werd vanmiddag gebeld door Openbank vanaf een 030 nummer. Het eerste wat door mijn hoofd schoot: "ze gaan vast vragen waarom ik mijn spaarcentjes weggehaald heb (erfbelasting)". Maar nee, ik bleek Airpods Pro te hebben gewonnen in een winactie! *)

Na invoeren van mijn toegangscode en twee cijfers van de handtekeningscode (eigenaardig, maar ik was hiervan al op de hoogte, met dank aan dit topic) en doorgeven van mijn adres werd verteld dat ze over een aantal weken binnen zouden moeten komen vanuit Spanje.

*) Eigenlijk iemand anders, maar die had niet opgenomen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jack2 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:05:
Ik werd vanmiddag gebeld door Openbank vanaf een 030 nummer. Het eerste wat door mijn hoofd schoot: "ze gaan vast vragen waarom ik mijn spaarcentjes weggehaald heb (erfbelasting)". Maar nee, ik bleek Airpods Pro te hebben gewonnen in een winactie! *)

Na invoeren van mijn toegangscode en twee cijfers van de handtekeningscode (eigenaardig, maar ik was hiervan al op de hoogte, met dank aan dit topic) en doorgeven van mijn adres werd verteld dat ze over een aantal weken binnen zouden moeten komen vanuit Spanje.

Dat laatste vind ik overigens schandalig, dan bel je nog een paar keer, stuur je een brief of whatever. Jij gefeliciteerd!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
jack2 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:05:

Hoe kan je eigenlijk meedoen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik heb al een jaar of drie een rekening bij Openbank, en sinds februari een Open Spaarrekening. Ik heb nu toch maar besloten om de spaarrekening leeg te halen en naar een andere bank over te hevelen. Los van de risico's mbt Spaanse erfbelasting vond ik het altijd een heel gedoe om telkens door hoepeltjes te moeten springen om een beetje extra rente te krijgen, en nu ik hier steeds meer berichten lees dat het van de assertiviteit van de klant en de welwillendheid van willekeurige Openbank-medewerkers afhangt hoeveel spaarrente je krijgt, is het voor mij welletjes geweest. Misschien past het bij de mediterrane Spaanse mentaliteit, maar ik vind het niet passen bij een serieuze bank. Ik hou de bankrekening aan, met een klein saldo er op, voor de gratis Maestro- en Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Weet iemand waar je kan zien hoeveel rente een rekening betaalt? Ik kan het nergens vinden in de App.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-05 23:18
Z___Z schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:46:
Weet iemand waar je kan zien hoeveel rente een rekening betaalt? Ik kan het nergens vinden in de App.
Vziw kan je het zien via de browser.

Je klikt op de desbetreffende rekening > Meer opties > Afwikkelingen en uittreksels.

En als je daar dan doorklikt zie je met welk rente tarief er is gerekend.

Dit kan overigens alleen als je al rente hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
Z___Z schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:46:
In de app kun je vanuit het hoofdmenu (de hamburger ☰) en dan 3 puntjes bovenin ⋯ Documenten en dan geldige contracten. Kies je rekeningnummer en dan "geldende precontractuele informatie".

[ Voor 3% gewijzigd door bommel op 25-10-2023 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05:15
Openbank stuurt e-mails met aankondigingen. In de app en de website vind je die terug bij "Acties en kortingen". Kan eigenlijk niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
bommel schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:33:
[...]

In de app kun je vanuit het hoofdmenu (de hamburger ☰) en dan 3 puntjes bovenin ⋯ en dan geldige contracten. Kies je rekeningnummer en dan "geldende precontractuele informatie".
Bedankt, het was even zoeken wat de stap documenten miste in je uitleg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
Z___Z schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:12:
[...]

Bedankt, het was even zoeken wat de stap documenten miste in je uitleg :p
Oh dat is een foutje inderdaad! 😁
Heb het aangepast voor die volgende die het zoekt

[ Voor 9% gewijzigd door bommel op 25-10-2023 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-04 21:30
-

[ Voor 99% gewijzigd door ArnoJeroen op 25-10-2023 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansschu
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-05 23:49
OB Rekening sinds 30-6-2023; met verwijzing naar dit forum binnen 5 minuten nieuwe Welkom:-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 21:41

Bio

Wel heel nice die travel+

Ik was vorige week in Bosnië, daar 100 Bosnische mark gepind, de pinautomaat gaf aan dat er 15 extra als fee werden ingehouden. 115 KM is ongeveer 58 euro, en dat zag ik dus ook in de openbank app als afschrijving.

Een paar dagen later was dit aangepast naar 51,13. en heb ik dus inderdaad de fee teruggehad. Dus met één keer pinnen heb je het al zowat terugverdiend.

[ Voor 5% gewijzigd door Bio op 28-10-2023 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igi0n
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:13
Is het normaal dat een transactie naar OB zo lang duurt? Gisterochtend is mijn rekening geactiveerd en heb ik een bedrag overgemaakt. Nu, zo'n 24 uur verder, is het nog niet bijgeschreven. (overgeschreven vanuit Bunq)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
igi0n schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:24:
Is het normaal dat een transactie naar OB zo lang duurt? Gisterochtend is mijn rekening geactiveerd en heb ik een bedrag overgemaakt. Nu, zo'n 24 uur verder, is het nog niet bijgeschreven. (overgeschreven vanuit Bunq)
Binnenkomende transacties kunnen via Instant Payments (Rabo => OB is bij mij altijd instant geweest, ook bij tienduizenden euro's). Of er ook IP mogelijk is tussen Bunq en OB is dan wel de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:40
Zou instant payment moeten/kunnen zijn als het bedrag niet al te groot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igi0n
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:13
rechtsherstel schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:27:
Zou instant payment moeten/kunnen zijn als het bedrag niet al te groot was.
Bunq geeft inderdaad aan dat het een IP transactie is geweest en dat hij dus gelijk op de rekening zou moeten zijn verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:40
Misschien dat het rekeningnummer op dat moment nog niet 'bekend' was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyfire643
igi0n schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:28:
[...]

Bunq geeft inderdaad aan dat het een IP transactie is geweest en dat hij dus gelijk op de rekening zou moeten zijn verschenen.
De ontvangende bank kan een transactie ook nog even vasthouden volgens mij i.v.m. diverse controle's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:40
Ik ga overstappen van Openbank naar Advanzia. Betere rente (in ieder geval de komende 3 maanden) en dat scheelt aanzienlijk.
Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
-Muncky- schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:51:
Ik ga overstappen van Openbank naar Advanzia. Betere rente (in ieder geval de komende 3 maanden) en dat scheelt aanzienlijk.
Grote transactie betekent mogelijk dat je OB moet bellen.

Daarnaast is OpenBank een "volledige" bank, en Advanzia alleen een spaarbank. Dus bij Advanzia heb je geen betaalrekening, pinpas, automatische incassos, .... Ga er vanuit dat je dat weet / OB daar niet voor gebruikt / OB daarvoor blijft aanhouden, maar benoem het toch maar even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Grote kans dat je rente voor langer dan 3 maanden gaat gelden. Dat was tot nu toe zo.

Als het niet lukt een wachtwoord aan te maken probeer het dan zonder speciale tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
dutchnltweaker schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:22:
Vraagje, heb nu een vervangende kaart gekregen voor de maestro. Helaas kon ik geen kleur kiezen en kreeg dus de gele variant.
Wat me opvalt, de letters en cijfers zijn niet gedrukt maar geponst zoals daarvoor op de zwarte normale mastercard debit. Vind het op de gele er niet heel mooi op uitzien, maargoed.
Hoe is dit bij jullie?

Plus mijn andere namen staan er bij, weet niet of dit uitmaakt. Maar bij de maestro had ik dit niet.
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:53
Ik heb een zwarte gekregen (eind augustus)

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heyajohnny
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01 11:26
igi0n schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:24:
Ja, is helaas ook met ING. 1 ~ 2 dagen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
heyajohnny schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:01:
[...]

Werkdagen voor 15:00 zelfde dag op OB. (eergister nog getest met meerdere betalingen)
Sommige banken houden 14:30 aan en tussen 14:30 en 15:00 best effort.

[ Voor 11% gewijzigd door mikeyfire643 op 01-11-2023 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
heyajohnny schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:01:
[...]

Vanaf Rabo is het instant, als je naar de betaalrekening overmaakt. Als je naar de spaarrekening overmaakt is het een SEPA boeking en duurt het dus langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
Z___Z schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:22:
[...]

Vanaf Rabo is het instant, als je naar de betaalrekening overmaakt. Als je naar de spaarrekening overmaakt is het een SEPA boeking en duurt het dus langer.
*tenzij het bedrag te hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
mikeyfire643 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:23:
[...]

*tenzij het bedrag te hoog is.
Wat is te hoog? 5k standaard limiet staat er in ieder geval instant op. Voor grotere bedragen moet je sowieso eerst 4 uur wachten om de transactie in te kunnen voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyfire643
Z___Z schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:29:
[...]

Wat is te hoog? 5k standaard limiet staat er in ieder geval instant op. Voor grotere bedragen moet je sowieso eerst 4 uur wachten om de transactie in te kunnen voeren.
100K

https://www.betaalverenig...-vragen-instant-payments/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Theoretisch limiet dan, aangezien ik niet verwacht dat iemand meer dan 100k bij Openbank gaat neerzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Z___Z schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:22:
[...]

Vorige week nog 10k+ over gemaakt naar de Welkom Spaarrekening. Was gewoon instant payment vanaf Rabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Nico Klus schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 17:32:
[...]

Ik heb een zwarte gekregen (eind augustus)
Interessant, is dat dus te kiezen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:47
Simpele vraag, maar kun je bij OpenBank je spaarrekening ook opdelen in meerdere subrekeningen/spaardoelen. Bij ING heet dit dus Spaardoelen. Ik vind dat eigenlijk best handig.

Ik wil een deel van deze spaargelden/Spaardoelen over brengen naar OpenBank, maar zou de scheiding in de saldo's wel prettig vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
B-Real schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:29:
Simpele vraag, maar kun je bij OpenBank je spaarrekening ook opdelen in meerdere subrekeningen/spaardoelen. Bij ING heet dit dus Spaardoelen. Ik vind dat eigenlijk best handig.

Ik wil een deel van deze spaargelden/Spaardoelen over brengen naar OpenBank, maar zou de scheiding in de saldo's wel prettig vinden.
Spaarpotjes / spaardoelen hebben ze niet. Maar ik denk (niet geprobeerd) dat je wel meerdere spaarrekeningen kunt aanmaken. Wat natuurlijk op hetzelfde neer komt, met als voordeel dat ze allemaal een eigen IBAN hebben waarnaar je ook kunt over maken van de ING rekening (/elke rekening).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01:10
Heb je nagevraagd of je een nieuwe Welkom-spaarrekening (met 3,65% rente nominaal, dus maar 0,15% minder dan Advanzia, maar wel dubbel zo lang en zonder omslachtige aanmelding) kunt krijgen?

Anders is er nog de Openbank spaaractie met tot 100euro bonus (maar die is minder aantrekkelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:47
heeft het nog zin om te bellen om je welkom spaarrekening van 3 naar 3.65% om te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
piotr123 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:16:
heeft het nog zin om te bellen om je welkom spaarrekening van 3 naar 3.65% om te zetten?
Als je nog geen 6 maanden klant bent schijnt het sowieso te kunnen was mijn interpretatie. Sommige, waaronder ikzelf, is het ook gelukt terwijl ze net iets langer klant zijn (klant van januari in mijn geval, eerste Welkom rekening van februari, vervolgens met bellen hogere rente gekregen, keer daarna nieuwe rekening met 3,00%, en nu weer nieuwe rekening met 3,65%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:58
Paar dagen terug een zwart met rode rand gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
banaliteit schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 17:06:
[...]

Paar dagen terug een zwart met rode rand gekregen.
Mhmm, misschien maar een nieuwe aanvrage. Dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

piotr123 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:16:
Ja gewooj bellen, en als de een het niet wil doen dag later terugbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
Slasher schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:58:
[...]

Ja gewooj bellen, en als de een het niet wil doen dag later terugbellen.
Heb gebeld, klant sinds Januari, eerste keer gelukt naar 3% nu ging ze een mail sturen en zou men terug bellen omdat ik al langer als 6 klant ben, ga nog wel een keer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:29

Malarky

Wils voor wat ieder

Ben 10 maanden klant bij Openbank en al 2 maanden geen spaarsaldo meer daar (zit bij Trade Republic, Advanzia en Consors - acties voor laatstgenoemde lopen binnenkort af). Heb zojuist gebeld en aangegeven dat ik graag terugkom als ik de Welkom spaarrekening met 3,65% krijg in plaats van de Open spaarrekening met 2,75%.

De medewerker kon het mij helaas niet aanbieden, ook niet als ik beloofde dat mijn spaarggeld dan terug kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bommel
Gokje: ze verwachten dat je dan na 6 maanden toch weer vertrekt ?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:02
Goed dat ze dat niet aanbieden, 10 maanden klant en acteert als een koning.

[ Voor 56% gewijzigd door Wietsee. op 06-11-2023 18:25 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Hier ook zojuist een nieuwe rekening gekregen, eerste rekening geopend eind februari. Ben geholpen door een Ivan, mocht iemand daar iets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 20:07
Bizar: Ik heb van de week in Tanzania een betaling van 370 USD gedaan. Ik had alleen Tanzania "enabled" bij mijn MasterCard (met gratis Travel+ plan). Het was de eerste keer dat ik de pas buiten de UK gebruikte (in NL gebruik ik de pas niet). Ik hoefde geen pin in te voeren! Bizar. Hoe zit dat?

Zojuist heb ik met dezelfde pas voor het eerst bij een ATM in dit land 200.000 shilling opgenomen (€80,89). Openbank notificatie laat zien dat er 215.200 is opgenomen.
Ik heb Travel+ op deze pas, in de lijst met rekening mutaties (het aller- allerslechtste deel van de Openbank app) zie ik alleen de €80,89. Verder niets. Zelfs niet het werkelijk opgenomen bedrag (200.000 of incl ATM kosten 215.200).

Weet Openbank wel dat die 15.200 kosten zijn?

Ik kan zelfs niet zien in de app of het nog als reservering staat of direct is afgeschreven (en die 80,89 definitief is) :?

Gebruik Openbank echt alleen voor non-Euro pasgebtuik en de spaarrekening juist omdat de app zoveel basic info mist.. dus ik gebruik het ook niet vaak.

[ Voor 10% gewijzigd door Jazco2nd op 08-11-2023 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacMiep
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-04 10:29
Open Spaardeposito Nieuw Saldo

Mijn (6m) spaardeposito loopt binnenkort af. Als ik het goed begrijp is het dan niet mogelijk om met dat vrijgekomen bedrag een nieuw Spaardeposito (al dan niet met langere looptijd) te openen omdat alle aangeboden deposito's uit 'nieuw saldo' moeten bestaan?

In de voorwaarden staat:
Het geld dat je in het spaardeposito wilt inleggen moet het totaalsaldo van al je betaal- en spaarrekeningen, en deposito's bij Openbank (zie ‘Financiële positie’) verhogen ten opzichte van het totaalsaldo van deze rekeningen (op dit moment peildatum 30 juni 2023).

Wat zou de reden hierachter zijn? Als je dus een nieuw deposito wilt openen moet je dus eerst het vrijgevallen bedrag weghalen bij OpenBank, vervolgens (weken/maanden ?) wachten tot er een nieuwe peildatum is?
Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyfire643
MacMiep schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:32:
Open Spaardeposito Nieuw Saldo

Mijn (6m) spaardeposito loopt binnenkort af. Als ik het goed begrijp is het dan niet mogelijk om met dat vrijgekomen bedrag een nieuw Spaardeposito (al dan niet met langere looptijd) te openen omdat alle aangeboden deposito's uit 'nieuw saldo' moeten bestaan?

In de voorwaarden staat:
Het geld dat je in het spaardeposito wilt inleggen moet het totaalsaldo van al je betaal- en spaarrekeningen, en deposito's bij Openbank (zie ‘Financiële positie’) verhogen ten opzichte van het totaalsaldo van deze rekeningen (op dit moment peildatum 30 juni 2023).

Wat zou de reden hierachter zijn? Als je dus een nieuw deposito wilt openen moet je dus eerst het vrijgevallen bedrag weghalen bij OpenBank, vervolgens (weken/maanden ?) wachten tot er een nieuwe peildatum is?
Of begrijp ik het verkeerd?
Even bellen en dan bieden ze het aan zonder “nieuw saldo eis” (Bij mij was dat bespreekbaar, maar heb uiteindelijk ook welkom rekening gekregen en die rente is hoger en vrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Jazco2nd schreef op woensdag 8 november 2023 @ 07:32:
Bizar: Ik heb van de week in Tanzania een betaling van 370 USD gedaan. Ik had alleen Tanzania "enabled" bij mijn MasterCard (met gratis Travel+ plan). Het was de eerste keer dat ik de pas buiten de UK gebruikte (in NL gebruik ik de pas niet). Ik hoefde geen pin in te voeren! Bizar. Hoe zit dat?

Zojuist heb ik met dezelfde pas voor het eerst bij een ATM in dit land 200.000 shilling opgenomen (€80,89). Openbank notificatie laat zien dat er 215.200 is opgenomen.
Ik heb Travel+ op deze pas, in de lijst met rekening mutaties (het aller- allerslechtste deel van de Openbank app) zie ik alleen de €80,89. Verder niets. Zelfs niet het werkelijk opgenomen bedrag (200.000 of incl ATM kosten 215.200).

Weet Openbank wel dat die 15.200 kosten zijn?

Ik kan zelfs niet zien in de app of het nog als reservering staat of direct is afgeschreven (en die 80,89 definitief is) :?

Gebruik Openbank echt alleen voor non-Euro pasgebtuik en de spaarrekening juist omdat de app zoveel basic info mist.. dus ik gebruik het ook niet vaak.
Keren dat ik de Openbank pas (met Travel+) in vreemde valuta gebruikt heb werd eerst het totale bedrag afgeschreven incl. fee, en deze werd dan later gecorrigeerd. Neem aan dat jij 200.000 opgenomen hebt in de automaat, en geen 215.200. Dus dan zouden ze dat verschil moeten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 20:07
Thetallguy schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:53:
[...]

Keren dat ik de Openbank pas (met Travel+) in vreemde valuta gebruikt heb werd eerst het totale bedrag afgeschreven incl. fee, en deze werd dan later gecorrigeerd. Neem aan dat jij 200.000 opgenomen hebt in de automaat, en geen 215.200. Dus dan zouden ze dat verschil moeten zien :)
Aha, hoe lang duurde dat bij jou?
Ik nam inderdaad 200.000 op. Maar in de app zie ik hier niets over terug. :?

Het is beetje een keuze of ik in restuarants enzo telkens de 3-4% fee die ze hier rekenen wil pakken, of de kosten van de ATM (die 20.000 rekent, wat 5-10% is afhankelijk van hoeveel je opneemt).
Als Openbank het toch niet vergoed, kan ik beter niet meer langs de ATM..
Ja ik heb trust issues :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Jazco2nd schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:52:
[...]

Aha, hoe lang duurde dat bij jou?
Ik nam inderdaad 200.000 op. Maar in de app zie ik hier niets over terug. :?
Denk wel een dag of 4-5 bij pintransacties in Tsjechië en Oostenrijk. Oostenrijk is gewoon euros maar automaten rekenen daar vaak €5 withdrawal fee. €100 opnemen werd dan na een paar dagen aangepast in €95 opname in de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-05 14:48
Openbank geeft 3x 1.000 euro weg als je tijdens Black Friday wat koopt:
https://www.openbank.nl/a...uro-openbank-betaalpassen

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:35:
Openbank geeft 3x 1.000 euro weg als je tijdens Black Friday wat koopt:
https://www.openbank.nl/a...uro-openbank-betaalpassen
De actieperiode is van 07-11-2023 t/m 05-12-2023. Black Friday heeft er maar weinig mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Heeft iemand al eens Travel+/verzekering gebruikt nadat er iets gebeurt was met vliegtickets en of een hotel/airbnb?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:40
Zo, even gebeld en OB gaat mijn rekening vervangen door 1 met 3,65% rente (6 maanden). Scheelt toch weer een aardige zak rente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
-Muncky- schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:33:
Zo, even gebeld en OB gaat mijn rekening vervangen door 1 met 3,65% rente (6 maanden). Scheelt toch weer een aardige zak rente.
En met welk verhaal heb je gebeld? "Ik wil alles overzetten naar Advanzia, tenzij jullie een beter bod doen"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik heb geen zin om te moeten bellen om een iets hogere rente te krijgen en door hoepeltjes te moeten springen waarbij het van de welwillendheid van de medewerker aan de telefoon afhangt hoeveel rente je krijgt. Zo hoeft het voor mij niet. Ik ben overgestapt naar Raisin, die zonder gedoe een prima rente bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:29
Of-Aaargh schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 18:59:
Ik heb geen zin om te moeten bellen om een iets hogere rente te krijgen en door hoepeltjes te moeten springen waarbij het van de welwillendheid van de medewerker aan de telefoon afhangt hoeveel rente je krijgt. Zo hoeft het voor mij niet. Ik ben overgestapt naar Raisin, die zonder gedoe een prima rente bieden.
Is toch een kleine moeite even te bellen? Zeggen ze nee stap je alsnog over naar iets anders.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb 2 weken geleden gewoon gebeld met de vraag dat ik mooie rentes zag voor nieuwe klanten en of ik daar gebruik van kon maken. Ook gewoon aangegeven dat ik verder tevreden ben.
Zonder problemen nieuwe welkomstrekening gekregen, oude is ook nog steeds actief.
Het was vijf minuten werk, snel terugverdiend :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Bij welke Raisin bank krijg je 3,65% op een vrij opneembare rekening? Want dat is namelijk dat je bij OpenBank kunt krijgen. Terwijl bij Raisin vrij opneembaar de rente lager is (3,06% het hoogste) of vastgezet moet worden voor een X aantal maanden/jaar. Zelfs de vreemde eend in de bijt, Banca Progetto met de "spaarrekening onder voorwaarden" (niet mogelijk om bij te storten, alleen in zijn geheel op te nemen/beëindigen, 4 dagen opnametermijn), krijg je maar 3,50% sinds vandaag. En dan is de rente op de Welkom Spaarrekening ook nog gegarandeerd voor de periode, spaarrekeningen bij Raisin kan de rente net zo goed dalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-Muncky- schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:33:
Ik ook net gebeld, je krijgt wel een nieuwe welkom spaarrekening, dus ook een nieuwe IBAN, let daar even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-05 15:19
Op de site van Openbank staat slechts "tot 2,75%" oe komen jullie aan die 3,65%?

Ow, nvm, ik zie nu de banner ... 2,75% of 3,75% maakt nog al een verschil

[ Voor 33% gewijzigd door namliam_eht op 13-11-2023 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Heeft het ook zin om te bellen voor die 3,65% als je al twee jaar klant bent? Is het iemand gelukt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Pistachenootje schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:46:
Heeft het ook zin om te bellen voor die 3,65% als je al twee jaar klant bent? Is het iemand gelukt?
Ik heb het idee dat het wél kan als je niet via een actie klant bent geworden. Maar als je ooit via een actiecode met een bonus klant bent geworden, willen ze nu niets meer voor je betekenen. Probeer het gerust, misschien is het beleid inmiddels weer anders.

Toch wel gek voor een bank dat het zijn klanten à la Ziggo behandelt met andere voordeeltjes en tarieven voor iedereen. En klanten die hun Welkom Spaarrekening na een belletje blijkbaar onbeperkt kunnen verlengen tegen hogere rentetarieven... :')

Ik zou er zelf ook zeker gebruik van maken als ik de mogelijkheid had, maar voor een bank is dit natuurlijk volslagen lachwekkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-05 13:24
Twee jaar weet ik niet. Iets meer dan 9 maanden(klant sinds eind januari 2023) wel, ik heb zaterdag gebeld en is vandaag nieuwe rekening. (Overigens in juli ook al een keer van 1, nogwat% naar 3%.)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Antwoord staat letterlijk 2 boven je. Bellen zou ik sowieso.
TexMex schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:57:
[...]

Ik heb het idee dat het wél kan als je niet via een actie klant bent geworden. Maar als je ooit via een actiecode met een bonus klant bent geworden, willen ze nu niets meer voor je betekenen. Probeer het gerust, misschien is het beleid inmiddels weer anders.

Toch wel gek voor een bank dat het zijn klanten à la Ziggo behandelt met andere voordeeltjes en tarieven voor iedereen. En klanten die hun Welkom Spaarrekening na een belletje blijkbaar onbeperkt kunnen verlengen tegen hogere rentetarieven... :')

Ik zou er zelf ook zeker gebruik van maken als ik de mogelijkheid had, maar voor een bank is dit natuurlijk volslagen lachwekkend.
Ben klant sinds juli, toen ook al eens gebeld om 3% te krijgen, nu upgrade naar 3.65%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Viper® schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:04:
[...]
Antwoord staat letterlijk 2 boven je. Bellen zou ik sowieso.
Bedoel je jezelf? Ik kan niet ruiken hoe lang jij klant bent. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
TexMex schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:57:
[...]

Het kan altijd, zolang je maar de juiste medewerker spreekt. Zie mij posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
Viper® schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:57:
[...]

Ik ook net gebeld, je krijgt wel een nieuwe welkom spaarrekening, dus ook een nieuwe IBAN, let daar even op.
klopt van de IBAN daarom maak ik altijd over naar betaalrekening en dan intern naar spaarrekkening, weet je zeker dat het aankomt (tiepvout is zo gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
piotr123 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:42:
[...]

klopt van de IBAN daarom maak ik altijd over naar betaalrekening en dan inten naar spaarrekkening, weet je zeker dat het aankomt (tiepvout is zo gemaakt)
Gelukkig is een typfout snel gedetecteerd. Eerste twee cijfers is namelijk controlegetal.

https://www.betaalverenig...oducten-en-diensten/iban/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vorige keer ook gebeld en van Welkom 2,50% naar Welkom 3% gegaan. Moest wel bellen op de dag na de storting van de rente anders had dat teveel invloed. Dus dat ging prima.

Donderdag ga ik ze ook eens bellen, want van 3% naar 3,65% is toch weer een lekker bedrag extra de aankomende 6 maanden.

Edit: vandaag de rente uitbetaald, belletje gedaan naar Openbank en binnen 3 minuten geregeld.

[ Voor 14% gewijzigd door THE_BASE op 15-11-2023 08:26 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Welke banken kunnen nu instant overschrijven naar Openbank (nederlandse en andere banken zoals revolut, N26 etc)?
Pagina: 1 ... 70 ... 89 Laatste