Ter info. Ik heb zojuist zelf contact opgenomen met Openbank en de limiet van 3k per dag betalen met je pinpas is een harde limiet. Deze kan (ook) niet met hulp van de servicedesk worden opgehoogd.LGU schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:27:
Dien je voor het ophogen van de pinlimiet (die maximaal 3k per dag is) ook te bellen of is de 3k per dag een harde limiet qua pintransacties?
Overboeken van Openbank naar Rabo mislukte hier iedere keer bij mij. Lijkt er toch op dat er ook ergens een limiet van 10k per dag ligt bij een overboeking. 10k lukt, 12k niet. 2x 10k lukt alleen de eerste.
Foutmelding: overboeking mislukt door onbekende fout....
Lekker dan.
Lekker dan.
[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 12-10-2023 11:18 ]
Bellen maarGet!em schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:18:
Overboeken van Openbank naar Rabo mislukte hier iedere keer bij mij. Lijkt er toch op dat er ook ergens een limiet van 10k per dag ligt bij een overboeking. 10k lukt, 12k niet. 2x 10k lukt alleen de eerste.
Lekker dan.
Daarnaast is het ook gebaseerd op hoe lang je klant bent. Hoe langer je klant bent hoe hoger de limiet.
Dus hoe lang ben je klant? Ik ga na het weekend wat van OpenBank (3,00% actierente) naar Credit Europe Bank (3,55% actierente) verplaatsen. Zit bij OB sinds januari/februari.
Klant van eerste uur, dus limiet per lengte klantsituatie is BS.RobertMe schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:22:
[...]
Bellen maarOpenBank geeft nogal een vage foutmelding als je tegen limieten aanloopt. Als je vervolgens de helpdesk belt kunnen zij wel de overboeking voor je doen.
Daarnaast is het ook gebaseerd op hoe lang je klant bent. Hoe langer je klant bent hoe hoger de limiet.
Dus hoe lang ben je klant? Ik ga na het weekend wat van OpenBank (3,00% actierente) naar Credit Europe Bank (3,55% actierente) verplaatsen. Zit bij OB sinds januari/februari.
Heb al zoveel vage foutmeldingen gehad.
Afgelopen maand kon ik ook 4 weken lang mijn nieuwe mobiel niet als vertrouwd aanwijzen. Sinds gisteren ineens wel weer, zonder te bellen.
Gisteren in de ochtend een overboeking naar mijn Rabobank gedaan, normaal staat het er rond 09:00 de volgende dag wel op.
Nu niet, wat blijkt: 12 oktober: Nationale feestdag van Spanje (donderdag)
Zucht...
Ben je dan 4 rentedagen kwijt?
Nu niet, wat blijkt: 12 oktober: Nationale feestdag van Spanje (donderdag)
Zucht...
Ben je dan 4 rentedagen kwijt?
[ Voor 7% gewijzigd door Maarten69 op 13-10-2023 10:48 ]
8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA
In Spanje zijn er geen betalingsverkeer op de volgende feestdagen:
1 januari - Nieuwjaarsdag
6 januari - Driekoningen
19 maart - Sint Jozef
Vrijdag voor Pasen - Goede Vrijdag
1 mei - Dag van de Arbeid
15 augustus - Maria ten Hemelopneming
12 oktober - Feest van de Hispanidad
1 november - Allerheiligen
6 december - Dag van de Constitutie
8 december - Onbevlekte Ontvangenis
25 december - Kerstmis
Op deze dagen zijn banken, postkantoren en andere financiële instellingen gesloten en is er geen betalingsverkeer mogelijk.
6 januari - Driekoningen
19 maart - Sint Jozef
25 december - Kerstmis
Op deze dagen zijn banken, postkantoren en andere financiële instellingen gesloten en is er geen betalingsverkeer mogelijk.
En we weten allemaal dat computers dan ook niet werken.rechtsherstel schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:54:
Betekend niet dat openbank nederland helpdesk (die in spanje zit) niet te bereiken is. Ik weet nog toen ik ze vorig jaar belde in oktober/november en het een feestdag was. Kreeg gewoon iemand te pakken, alleen konden ze niks doorzetten omdat het idd een feestdag was.rechtsherstel schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:54:
In Spanje zijn er geen betalingsverkeer op de volgende feestdagen:
6 januari - Driekoningen
19 maart - Sint Jozef
25 december - Kerstmis
Klein beetje off-topic, maar is dat handig om nu te doen als ik net in de 3 van de 6 maanden 3% rente zit bij Openbank? Of is het verstandiger nog even te wachten? Kan natuurlijk ook zo zijn dat ik nu vertrek en over 6 maanden weer een nieuwe Welkom Spaarrekening kan openen met hogere rente.RobertMe schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:22:
[...]
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Het voordeel bij Openbank is dat ze per maand je rente uitbetalen. De volgende maand krijg je dus weer een stukje meer rente.THE_BASE schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:56:
[...]
Klein beetje off-topic, maar is dat handig om nu te doen als ik net in de 3 van de 6 maanden 3% rente zit bij Openbank? Of is het verstandiger nog even te wachten? Kan natuurlijk ook zo zijn dat ik nu vertrek en over 6 maanden weer een nieuwe Welkom Spaarrekening kan openen met hogere rente.
Bij CEB krijg je per jaar je rente betaald (op 1 januari).
Je zou dus even de rekensom moeten maken of je er het voordeel uit haalt om nu al over te stappen of om toch nog even die 3 maanden uit te zitten en dan over te stappen.
No way dat dat het verschil van 0,55-procentpunt gecompenseerd wordt door maandelijkse rente uitkering. Is het bij Bunq met wekelijkse uitkering zelfs niet 2,46% nominaal is 2,49% effectief? Terwijl rente op rente daar juist nog groter is door de wekelijkse uitbetaling.Asterion schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:51:
[...]
Het voordeel bij Openbank is dat ze per maand je rente uitbetalen. De volgende maand krijg je dus weer een stukje meer rente.
Bij CEB krijg je per jaar je rente betaald (op 1 januari).
Je zou dus even de rekensom moeten maken of je er het voordeel uit haalt om nu al over te stappen of om toch nog even die 3 maanden uit te zitten en dan over te stappen.
En persoonlijk geef ik intussen toch ook wat meer de voorkeur aan het geld in een land hebben staan zonder gedoe met erfbelasting.
Edit:
https://www.berekenhet.nl/berekenen/effectieve-rente.html 3,00% nominaal met 12x per jaar uitbetalen is 3,04%. Dus CEB heeft dan 0,5-procentpunt hogere rente.
Na de actie heeft CEB dan overigens weer wel een veel lagere rente, 1,77% momenteel, vs 2,65% van OpenBank. Maar ik was eigenlijk al van plan om een groot deel van het spaargeld dan sowieso weg te halen bij OB. En het bij een andere bank met min of meer dezelfde rente te zetten zonder dat het "aan de andere kant van Europa" staat. (Renault, Nordax, Lloyds, allemaal minimaal 2,50% en dus maximaal 0,15-procentpunt minder, als niet hoger (Nordax 3,01% dus 0,35-procentpunt hoger)).
[ Voor 26% gewijzigd door RobertMe op 14-10-2023 10:11 ]
Kleine moeite om 2,75% te halen bij OB. Opties die je noemt vallen toch ook allemaal onder een andere garantiestelsel dan de NLse? Vind het juist wel veel gedoe om ieder half jaar een andere rekening te openen met al het registratie/ papierwerk er bij. Is er bij andere landen dan geen gedoe met erfbelasting?RobertMe schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:06:
[...]
No way dat dat het verschil van 0,55-procentpunt gecompenseerd wordt door maandelijkse rente uitkering. Is het bij Bunq met wekelijkse uitkering zelfs niet 2,46% nominaal is 2,49% effectief? Terwijl rente op rente daar juist nog groter is door de wekelijkse uitbetaling.
En persoonlijk geef ik intussen toch ook wat meer de voorkeur aan het geld in een land hebben staan zonder gedoe met erfbelasting.
Edit:
https://www.berekenhet.nl/berekenen/effectieve-rente.html 3,00% nominaal met 12x per jaar uitbetalen is 3,04%. Dus CEB heeft dan 0,5-procentpunt hogere rente.
Na de actie heeft CEB dan overigens weer wel een veel lagere rente, 1,77% momenteel, vs 2,65% van OpenBank. Maar ik was eigenlijk al van plan om een groot deel van het spaargeld dan sowieso weg te halen bij OB. En het bij een andere bank met min of meer dezelfde rente te zetten zonder dat het "aan de andere kant van Europa" staat. (Renault, Nordax, Lloyds, allemaal minimaal 2,50% en dus maximaal 0,15-procentpunt minder, als niet hoger (Nordax 3,01% dus 0,35-procentpunt hoger)).
Waarom zou ik er moeite voor doen? Ik ben nu al klant bij Renault en krijg daar ook 2,75%. Daarnaast heeft voorheen een groter bedrag bij Renault gestaan dan ik ooit bij OB heb gehad.Nuevocasa schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:47:
[...]
Kleine moeite om 2,75% te halen bij OB.
Klopt. Maar ik heb ook niks geschreven over wel of geen Nederlands DGSOpties die je noemt vallen toch ook allemaal onder een andere garantiestelsel dan de NLse?
Bij zowel CEB als bij Lloyds ben ik al klant. CEB heb ik gevraagd voor de 3,55% rente en zou geregeld worden. Kleine moeite dus. Renault en Nordax kan ik zonder papierwerk via Raisin afsluiten. Of beter gezegd: Renault rekening heb ik al dus kwestie van over boeken. Nordax heb ik geen spaarrekening maar wel een deposito, kwestie van in de Raisin app (/website) een stuk of 5 tot 10 vragen beantwoorden (waaronder "ik heb AV gelezen" en "ik heb product informatie blad gelezen"), zorgen dat het geld op de Raisin rekening staat en 2 dagen later is de rekening geopend.Vind het juist wel veel gedoe om ieder half jaar een andere rekening te openen met al het registratie/ papierwerk er bij.
Dus in het kort: van alle genoemde banken kost het mij minder dan 5 minuten.
CEB dan gemaild voor hogere rente; Lloyds & Renault ben ik al klant en is er geen hogere rente te krijgen / ... dus 0 minuten werk; Nordax kan ik met formuliertje invullen zo klant worden;
Zorgen dat ik elke maand €600 heen en weer boek kost mij dan dus meer moeite.
Raisin claimt van niet (niet dat ik dat perse geloof). En Lloyds is in Duitsland en dus om de hoek. Daarnaast is van Spanje (/OpenBank) sowieso bekend dat de rekening "op slot" gaat totdat de belastingaangifte gedaan is en daarvan bewijs aan OB is overhandigd. Waarmee nabestaanden per definitie met een langdurig, Spaanstalig, proces worden opgezadeld. En in Spanje is de erfbelasting ook nog eens lokaal geregeld? Dus je bent afhankelijk van de lokale wetgeving van waar OB gevestigd is. En er is dus geen duidelijk overzicht van wat de erfbelasting dan is. En vervolgens spelen er ook nog zaken dat sommige landen (of regios) alleen een huwelijk erkennen en een geregistreerd partnerschap bv niet erkend wordt en daardoor wel erfbelasting betaald moet worden terwijl dat bij een huwelijk niet het geval is.Is er bij andere landen dan geen gedoe met erfbelasting?
[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 14-10-2023 11:03 ]
Helder, ga me maar eens verdiepen in Raisin. Voor dat kleine beetje extra rente vond ik het nogal een gedoe om telkens nieuwe rekeningen bij nieuwe banken te gaan openen. Maar als je dat al hebt snap ik het.RobertMe schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:59:
[...]
Waarom zou ik er moeite voor doen? Ik ben nu al klant bij Renault en krijg daar ook 2,75%. Daarnaast heeft voorheen een groter bedrag bij Renault gestaan dan ik ooit bij OB heb gehad.
[...]
Klopt. Maar ik heb ook niks geschreven over wel of geen Nederlands DGS
[...]
Bij zowel CEB als bij Lloyds ben ik al klant. CEB heb ik gevraagd voor de 3,55% rente en zou geregeld worden. Kleine moeite dus. Renault en Nordax kan ik zonder papierwerk via Raisin afsluiten. Of beter gezegd: Renault rekening heb ik al dus kwestie van over boeken. Nordax heb ik geen spaarrekening maar wel een deposito, kwestie van in de Raisin app (/website) een stuk of 5 tot 10 vragen beantwoorden (waaronder "ik heb AV gelezen" en "ik heb product informatie blad gelezen"), zorgen dat het geld op de Raisin rekening staat en 2 dagen later is de rekening geopend.
Dus in het kort: van alle genoemde banken kost het mij minder dan 5 minuten.
CEB dan gemaild voor hogere rente; Lloyds & Renault ben ik al klant en is er geen hogere rente te krijgen / ... dus 0 minuten werk; Nordax kan ik met formuliertje invullen zo klant worden;
Zorgen dat ik elke maand €600 heen en weer boek kost mij dan dus meer moeite.
[...]
Raisin claimt van niet (niet dat ik dat perse geloof). En Lloyds is in Duitsland en dus om de hoek. Daarnaast is van Spanje (/OpenBank) sowieso bekend dat de rekening "op slot" gaat totdat de belastingaangifte gedaan is en daarvan bewijs aan OB is overhandigd. Waarmee nabestaanden per definitie met een langdurig, Spaanstalig, proces worden opgezadeld. En in Spanje is de erfbelasting ook nog eens lokaal geregeld? Dus je bent afhankelijk van de lokale wetgeving van waar OB gevestigd is. En er is dus geen duidelijk overzicht van wat de erfbelasting dan is. En vervolgens spelen er ook nog zaken dat sommige landen (of regios) alleen een huwelijk erkennen en een geregistreerd partnerschap bv niet erkend wordt en daardoor wel erfbelasting betaald moet worden terwijl dat bij een huwelijk niet het geval is.
Ben nog 'ouderwets' getrouwd, wat dat betreft heb ik geen gedoe omtrent geregistreerd partnerschap.
Je had het over 'om de hoek' inderdaad niet over het NLse DGS. Dat 'om de hoek' vind ik een vreemd argument, zie echt geen verschil tussen bijvoorbeeld Duitsland, Italië of Spanje. Zijn allemaal EU/ SEPA landen met een DGS. Wetgeving omtrent erfbelasting is wat dat betreft wat anders, daar kun je bij een land om de hoek ook mee te maken hebben.
Uiteraard. Maar iets in het Duits regelen lijkt mij makkelijker dan in het Spaans. En ook als een "expert" ingeschakeld moet worden zal het makkelijker zijn om een Nederlands bedrijf te vinden met kennis van de Duitse gang van zaken, of een Duits bedrijf dat vaker met Nederlanders heeft gewerkt, dan met Spanje (wat dan ook nog eens regio gebonden is).Nuevocasa schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:24:
Je had het over 'om de hoek' inderdaad niet over het NLse DGS. Dat 'om de hoek' vind ik een vreemd argument, zie echt geen verschil tussen bijvoorbeeld Duitsland, Italië of Spanje. Zijn allemaal EU/ SEPA landen met een DGS. Wetgeving omtrent erfbelasting is wat dat betreft wat anders, daar kun je bij een land om de hoek ook mee te maken hebben.
Overigens ben ik wel van plan om OB aan te houden met een kleine buffer. Als backup bank etc. En dan ook voldoende saldo om bv 1 of 2 maanden te overbruggen. Maar nu staat er dus een vele malen hoger saldo op.
Volgens mij claimt Raisin dat nergens. Ik kan het op hun website tenminste nergens vinden.RobertMe schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:59:
[...]
Raisin claimt van niet (niet dat ik dat perse geloof).
Wat zij claimen is dat Raisin geen erfbelasting inhoudt. Maar zoals hier al meerdere malen aangegeven is, is dat sowieso geen taak van banken (ook niet van Nederlandse banken) maar van de wetgever van het land waaronder het banktegoed valt. En bij Spaanse banken betaal je dus zowel in Spanje als in Nederland (dus dubbel) erfbelasting.
[ Voor 8% gewijzigd door jomas op 14-10-2023 13:15 ]
Men heeft het steeds over erfbelasting. Ik begrijp de zorgen daar enigszins over. Aan de andere kant, in ons geval: wij sparen daar vanwege de hoge rente. We delen onze inloggegevens. Mocht er iets gebeuren, dan maken we het geld over naar de betaalrekening van ING of Rabobank. Dan heb je geen probleem, lijkt me. Bovendien blijven wij hooguit 6 maanden bij Openbank, of zolang de hoge rente gunstig is.jomas schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:13:
[...]
Volgens mij claimt Raisin dat nergens. Ik kan het op hun website tenminste nergens vinden.
Wat zij claimen is dat Raisin geen erfbelasting inhoudt. Maar zoals hier al meerdere malen aangegeven is, is dat sowieso geen taak van banken (ook niet van Nederlandse banken) maar van de wetgever van het land waaronder het banktegoed valt. En bij Spaanse banken betaal je dus zowel in Spanje als in Nederland (dus dubbel) erfbelasting.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
En je denkt niet dat de bank het verdacht vindt als je later de rekening opheft met een kopie overlijdensakte met de zelfde datum of daarom heen dat het geld is verhuisd? Als je ziek bent kun je dat doen, maar bij overlijden wordt denk lastig en is mogelijk strafbaar. https://www.alpina.nl/uit...-na-overlijden-strafbaar/THE_BASE schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 08:17:
[...]
Men heeft het steeds over erfbelasting. Ik begrijp de zorgen daar enigszins over. Aan de andere kant, in ons geval: wij sparen daar vanwege de hoge rente. We delen onze inloggegevens. Mocht er iets gebeuren, dan maken we het geld over naar de betaalrekening van ING of Rabobank. Dan heb je geen probleem, lijkt me. Bovendien blijven wij hooguit 6 maanden bij Openbank, of zolang de hoge rente gunstig is.
Ik heb laatst m’n OB rekening opgezegd. Zolang je de juiste codes weet is dat geen probleem.mikeyfire643 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:09:
[...]
En je denkt niet dat de bank het verdacht vindt als je later de rekening opheft met een kopie overlijdensakte met de zelfde datum of daarom heen dat het geld is verhuisd? Als je ziek bent kun je dat doen, maar bij overlijden wordt denk lastig en is mogelijk strafbaar. https://www.alpina.nl/uit...-na-overlijden-strafbaar/
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dat iets kan wil niet zeggen dat niet strafbaar handelen is in zo’n situatie.fsfikke schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:12:
[...]
Ik heb laatst m’n OB rekening opgezegd. Zolang je de juiste codes weet is dat geen probleem.
Het betreft wel een belastingkwestie, dus ik snap je punt. Het gaat er mij om dat ik er niet van uit ga (en gelukkig maar) dat er binnen nu en een paar maanden een van ons overlijdt. Er komt al genoeg op je af in zo'n geval en dan heb je geen zin in gedoe. Dus dan is geld overmaken, opzeggen met de juiste codes prima.mikeyfire643 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:09:
[...]
En je denkt niet dat de bank het verdacht vindt als je later de rekening opheft met een kopie overlijdensakte met de zelfde datum of daarom heen dat het geld is verhuisd? Als je ziek bent kun je dat doen, maar bij overlijden wordt denk lastig en is mogelijk strafbaar. https://www.alpina.nl/uit...-na-overlijden-strafbaar/
Neemt niet weg dat ik na denk om een rekening te openen bij CEB, maar Openbank heeft ook voordelen. Al kan ik natuurlijk de rekening aanhouden voor vakanties e.d.
Ik denk het niet nee. Vooral als je de rekening maanden later opzegt. Je hoeft ze bij het opzeggen niet eens te vertellen dat de rekeninghouder is overleden.mikeyfire643 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:09:
[...]
En je denkt niet dat de bank het verdacht vindt als je later de rekening opheft met een kopie overlijdensakte met de zelfde datum of daarom heen dat het geld is verhuisd?
Nee dit is natuurlijk niet de 100% correcte manier om het te doen maar ik verwacht dat het prima werkt.
Waarom zou je een gratis rekening (die misschien niet eens van jou is) opzeggen?
Die bloedt vanzelf wel dood…
[ Voor 19% gewijzigd door appie39 op 15-10-2023 19:35 ]
Zodat je mogelijk op een later moment gebruik kunt maken van "nieuwe klant" acties?appie39 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:34:
Waarom zou je een gratis rekening (die misschien niet eens van jou is) opzeggen?
En "het ruimt ook lekker op". Waarom zou je immers bankrekeningen aanhouden waar je niks meer mee doet?,
Omdat je dood bent… het ging over erfbelasting en overlijdensaktes hierboven
[ Voor 57% gewijzigd door appie39 op 15-10-2023 19:59 ]
Een dode zal sowieso geen rekening opzeggenappie39 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:57:
Omdat je dood bent… het ging over erfbelasting en overlijdensaktes hierboven
Lees de laatste 5 posts voor mijn post even door, dan kun je ook inhoudelijk reageren 
Dit gaat echt nergens over, sorry…
Lees dan ook nog de 5 posts ervoor. Ik was degene die begon over (een deel) van spaargeld verplaatsen vanaf OB juist ook i.v.m. erfbelastingappie39 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:33:
Lees de laatste 5 posts voor mijn post even door, dan kun je ook inhoudelijk reageren
[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 15-10-2023 23:03 ]
Nogmaals:
Waarom zou je een (gratis) rekening willen sluiten als je daardoor het risico loopt om erfbelasting te betalen?
Waarom zou je een (gratis) rekening willen sluiten als je daardoor het risico loopt om erfbelasting te betalen?
Om maar even een vicieuze cirkel aan posts te doorbreken: Iemand enig idee of OB nog de rente gaat verhogen? Het is al langere tijd akelig stil vanuit hun kant.
En daarnaast is 2,65 / 2,75 / 3,00 ook niet meer echt hoog meer. Bij Raisin gaat morgen de derde bank naar 3,0x (??? 3,00, Nordax 3,01, en CKV morgen naar 3,05. Waarna Nordax wel weer naar 3,06 zal gaan). En v.w.b. actierentes krijg je nu in Nederland bij CKV de eerste 6 maanden 3,55% gegarandeerd.Durpstick schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:27:
Om maar even een vicieuze cirkel aan posts te doorbreken: Iemand enig idee of OB nog de rente gaat verhogen? Het is al langere tijd akelig stil vanuit hun kant.
Terwijl OB in Duitsland 4,00? geeft. Maar daar is AFAIK de concurrentie wel aanweziger (IIRC heeft ook ING daar een actierente (gehad) van 4,00).
Ik vraag mij af of dat uberhaupt goed gaat, gewoon laten lopen. OB zal op zijn minst van het jaar van overlijden (dat ze niet weten) de gegevens aanleveren bij de Belastingdienst? Mag toch aannemen dat de belastingdienst dan ook wel iets terugkoppelt v.w.b. overlijden?appie39 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:09:
Nogmaals:
Daarnaast zal vermoed ik elke bank ook periodiek de klanten tegen het ligt houden v.w.b. de Wwft? Ook daarmee kun je door de mand vallen v.w.v. rekening "geplunderd" en klant is overleden.
Lijkt mij gewoon heel sterk dat die rekening jaren kan doorlopen zonder dat de bank er achter komt dat de eigenaar overleden is. En dan zal alsnog snel genoeg blijken dat de rekening is leeggehaald na overlijden.
Stem met je geld en parkeer het ergens anders waar ze wel een marktconforme rente geven.Durpstick schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:27:
In vino veritas, in aqua sanitas
En ik quote mezelf maar weer even. Zoals de beste man aan de telefoon aangaf is er niet per se een generieke limiet maar kan dit ook per rekeninghouder verschillen.Perkouw schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:18:
Define grote bedragen? Voorheen boven de €25k = bellen.
Gek genoeg lijkt de limiet ook bij de rekeninghouder zelf aan verandering onderhevig. Bij €20k nu zo'n nietszeggende foutmelding, dus maar bellen om de overboeking te regelen. First world problems hoor, maar vind het wel karig dat a) de foutmelding nog steeds nietszeggende is en b) het bedrag dus wéér lager is geworden.
Enfin; Ter info / naslag voor als mensen hier tegen aan (gaan) lopen.
Flinke overschrijving gedaan om 23u op woensdag 11 okt.....vanmorgen(16 okt) op ING. Met de feestdag en waarschijnlijk lang weekend vd Spanjaarden,toch heel vriendelijk. (Ik kwam er vanmorgen (16 okt) achter hier op dit forum dat er een feestdag was:-))
[ Voor 20% gewijzigd door Hansschu op 17-10-2023 07:57 ]
Ik hoor allemaal verhalen dat mensen weggaan door “lage” rente maar ik zit hier prima.
Ik vind het juist nog een redelijk hoge rente voor een normale bankrekening waar je ook een spaar rekening erbij krijgt.
Neem Rabobank daar betaal je zelfs nog geld (daar gaat je rente) en is de rente maar 1,70%.
Tuurlijk de niet betaal banken (dus raisin waar je alleen kan sparen) zijn hoger qua rente, maar Openbank concurreert eigenlijk alleen met de Nederlandse banken.
En ik vind het totaal pakket wat ze leveren (mits de mindere kanten) gewoon prima.
Ik vind het juist nog een redelijk hoge rente voor een normale bankrekening waar je ook een spaar rekening erbij krijgt.
Neem Rabobank daar betaal je zelfs nog geld (daar gaat je rente) en is de rente maar 1,70%.
Tuurlijk de niet betaal banken (dus raisin waar je alleen kan sparen) zijn hoger qua rente, maar Openbank concurreert eigenlijk alleen met de Nederlandse banken.
En ik vind het totaal pakket wat ze leveren (mits de mindere kanten) gewoon prima.
[ Voor 9% gewijzigd door TheSander562 op 16-10-2023 18:32 ]
Er is geen iDeal dus een alternatief voor een Nederlandse bank is het ook niet echt.
Die rente krijg je ook op de spaarrekening, niet op de gewone rekening. Weinig meerwaarde dat je er nog een betaalrekening bij krijgt.
Die rente krijg je ook op de spaarrekening, niet op de gewone rekening. Weinig meerwaarde dat je er nog een betaalrekening bij krijgt.
N26 is het bijvoorbeeld ook gelukt om het te ondersteunen dus wie weet in de toekomst, en daarnaast moeten in iedergeval webshops ook alternatieven bieden behalve iDeal dus hier heb ik zelf nog nooit problemen bij ondervonden.dutchgio schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:34:
Er is geen iDeal dus een alternatief voor een Nederlandse bank is het ook niet echt.
En inderdaad als je alleen opzoek bent naar spaarrekening dat is anders, maar om Openbank als hoofdbank te gebruiken doe ik nu al sinds 2019 en dan is de betaalrekening erbij wel handig
Steeds meer mastercard of visa ondersteuning om te betalen, daar heb je dan geen ideal voor nodig. Behalve betaalverzoek of een tikkie bijvoorbeeld.dutchgio schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:34:
Maar omdat de spaarrekening en de betaalrekening in één omgeving zitten kun je het vanaf die spaarrekening instant geld beschikbaar maken. En die gratis extra betaalkaart is maar wat handig als ABN/RABO/ING weer eens een storing heeft en je in de winkel staat met je volle kar ...dutchgio schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:34:
Update 18-Okt: of als je gewone pas bij het inchecken in het OV geweigerd wordt op Amsterdam Centraal
[ Voor 10% gewijzigd door GroteVoet459 op 18-10-2023 14:18 ]
Ik zit zelf ook prima bij Openbank, genoeg voordelen zoals Apple Pay, Travel+, Nederlandse klantenservice en 3% rente (tot begin 2024).TheSander562 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:31:
Ik hoor allemaal verhalen dat mensen weggaan door “lage” rente maar ik zit hier prima.
Maar er zijn ook nadelen: geen iDeal (niet onoverkomelijk), erfbelasting (dat zit me wel steeds meer dwars) en SEPA-overschrijvingen in plaats van Instant.
Voorlopig blijven man en ik tot januari nog bij Openbank met ons spaargeld, daarna is er vast een Nederlandse partij (CEB) of partij via Raisin die meer dan 3% biedt.
Vandaag is geloof ik mijn geluksdag, tot mijn stomme verbazing werd ik vanochtend gebeld door een nummer uit Utrecht met het nieuws dat ik een PlayStation 5 gewonnen heb met de OpenSummer23 actie
Na gisteravond Opsporing Verzocht gezien te hebben dacht ik eerst nog even dat het een scam was omdat ik de handtekeningscode (uiteindelijk deels) moest doorgeven haha, maar na zelf net teruggebeld te hebben blijkt het toch echt te kloppen!
@rimave Ik las dat jij vorig jaar een MacBook gewonnen hebt, werd deze uit Spanje verzonden of gewoon uit Nederland?
Verder hier geen klachten over Openbank, enorm goede dienstverlening voor een gratis service! De voornaamste reden waarom ik ooit een rekening aangemaakt heb is Garmin Pay, mijn huisbank ondersteunt dit helaas niet. Tuurlijk kan je via een Raisin een CKV rekening met iets hogere rente openen, maar ik vind zoals hiervoor al aangehaald is het wel fijn om snel over mijn spaargeld te kunnen beschikken.
@rimave Ik las dat jij vorig jaar een MacBook gewonnen hebt, werd deze uit Spanje verzonden of gewoon uit Nederland?
Verder hier geen klachten over Openbank, enorm goede dienstverlening voor een gratis service! De voornaamste reden waarom ik ooit een rekening aangemaakt heb is Garmin Pay, mijn huisbank ondersteunt dit helaas niet. Tuurlijk kan je via een Raisin een CKV rekening met iets hogere rente openen, maar ik vind zoals hiervoor al aangehaald is het wel fijn om snel over mijn spaargeld te kunnen beschikken.
[ Voor 3% gewijzigd door Sirhc_95 op 18-10-2023 18:46 ]
GefeliciteerdSirhc_95 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:45:
Vandaag is geloof ik mijn geluksdag, tot mijn stomme verbazing werd ik vanochtend gebeld door een nummer uit Utrecht met het nieuws dat ik een PlayStation 5 gewonnen heb met de OpenSummer23 actie

Voor wie nog geen klant is bij Openbank een leuke actie met €80 cadeau: https://www.openbank.nl/a...nt-betaalrekening-80-euro
En de Welkom rekening naar 3,65% voor 6 maanden.JohanNL schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:50:
Voor wie nog geen klant is bij Openbank een leuke actie met €80 cadeau: https://www.openbank.nl/a...nt-betaalrekening-80-euro
Zelfde vraag als het sparen topic
Iemand al gebeld om ook de hogere Welkom rente te krijgen?
Zou wel mooi zijn als ik nog van ik meen 2,00% naar 3,65% kan nadat de originele al afgelopen zou zijn (in mijn herinnering in februari begonnen met 2,00%, of 2,25%, vervolgens is die verhoogd naar 2,50%? na bellen. En daarna na bellen nieuwe rekening met 3,00% gekregen voor 6 maanden).
Deze werd vanuit Spanje verstuurd. Zat ook een Spaans toetsenbord op, maar ik heb de verkeerde toetsen vervangen.Sirhc_95 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:45:
Vandaag is geloof ik mijn geluksdag, tot mijn stomme verbazing werd ik vanochtend gebeld door een nummer uit Utrecht met het nieuws dat ik een PlayStation 5 gewonnen heb met de OpenSummer23 actieNa gisteravond Opsporing Verzocht gezien te hebben dacht ik eerst nog even dat het een scam was omdat ik de handtekeningscode (uiteindelijk deels) moest doorgeven haha, maar na zelf net teruggebeld te hebben blijkt het toch echt te kloppen!
Werdt trouwens gisteren weer gebeld door Openbank. Heb weer gewonnen in hun loterij. Dit keer een fiets. 😀
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Kijk, en nu dan ook voor de bestaande klanten en ik zal ze weer overwegen voor mijn spaarcentjes.GroteVoet459 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:46:
[...]
En de Welkom rekening naar 3,65% voor 6 maanden.
Dit is wel heel apart.rimave schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:06:
[...]
Deze werd vanuit Spanje verstuurd. Zat ook een Spaans toetsenbord op, maar ik heb de verkeerde toetsen vervangen.
Werdt trouwens gisteren weer gebeld door Openbank. Heb weer gewonnen in hun loterij. Dit keer een fiets. 😀
Helaas, net gebeld, en geldt alleen voor nieuwe klanten. Toen ik vertelde dat dit ook werd gezegd in juni, en ze toen een nieuwe spaarrekening konden openen voor mij met de nieuwe rente (en weer opnieuw 6 maanden geldig), gaf hij aan dat dit niet nog een keer kon omdat de initiele rekening 8 maanden geleden was geopend.JohanNL schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:11:
[...]
Kijk, en nu dan ook voor de bestaande klanten en ik zal ze weer overwegen voor mijn spaarcentjes.
Dus dat deze rekening in juni was 'gereset' telt dan niet ofzo. Nou ja, hopelijk bellen anderen ook, en krijgen ze een positiever antwoord (maakt nogal verschil wie je aan de telefoon hebt. Deze kerel klonk alsof ik hem uit bed had gebelt, inclusief een hele lange pauze nadat hij opnam voordat hij sprak....)
Hmm dat is wel heel tempting.. Ik heb alleen de betaalrekening destijds gebruikt voor mijn reis door Centraal-Amerika. Maar die erfbelasting houd mij nu wel tegen om er een groot deel van mijn spaargeld te stallen...GroteVoet459 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:46:
[...]
En de Welkom rekening naar 3,65% voor 6 maanden.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Update, net nogmaals gebeld met een wakkerder persoon, die aangaf dat het wel kon. Hij heeft nu een nieuwe spaarrekening geopend. De oude staat er ook nog, en dan kan ik zelf het geld overzetten. Maar kan dat wel? Ik zou dan twee Welkom spaarrekeningen hebben, eentje met 3% en de andere met 3,65% rente.
Hier ook gelukt na een belletje (zat er nog maar kleine 3 maanden). Zie ook de transactie naar betaalrekening. Hij vertelde mij dat het één dag kon duren voordat het zichtbaar werd.
De nieuwe welkom-spaarrekening kan er vanavond/morgen voor in de plek komen. Dan moet ik zelf het geld van de betaalrekening naar de nieuwe welkom-spaarrekening overboeken. Nu dus 6 maanden lang 3,65%
De nieuwe welkom-spaarrekening kan er vanavond/morgen voor in de plek komen. Dan moet ik zelf het geld van de betaalrekening naar de nieuwe welkom-spaarrekening overboeken. Nu dus 6 maanden lang 3,65%
[ Voor 45% gewijzigd door Maarten69 op 19-10-2023 18:21 ]
8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA
Klopt ik heb ook net gebeld krijg nu ook de 3,65% vanaf 20 oktober voor 6 maanden. De oude welkomspaarrekening niet meer gebruiken. En morgen krijg ik de nieuwe WELKOM spaarrekening en moet ik het overboeken van de bankrekening naar de nieuwe WELKOM spaarrekening.
Wow zeg, gefeliciteerd! Zelfs een elektrische fiets toch (Nilox X7 Plus)?rimave schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:06:
[...]
Deze werd vanuit Spanje verstuurd. Zat ook een Spaans toetsenbord op, maar ik heb de verkeerde toetsen vervangen.
Goed om te weten dat de prijzen uit Spanje komen, dan zal ik nog even geduld moeten hebben
Bedankt! Klopt. Die inderdaad. Is ook een Spaans fietsenmerk volgens mij.Sirhc_95 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:37:
[...]
Wow zeg, gefeliciteerd! Zelfs een elektrische fiets toch (Nilox X7 Plus)?
Goed om te weten dat de prijzen uit Spanje komen, dan zal ik nog even geduld moeten hebben
Sja, iets met een gegeven paard… maar voor de eerlijkheid zouden ze winnaars van prijzen voor bijv. een jaar uit kunnen sluiten van eventuele andere prijsverlotingen. Maar verder hoor je mij niet klagen hoor.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
@Durpstick van februari, @Maarten69 "kleine 3 maanden". @ploeg63 "onbekend".Wolly schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:23:
@Durpstick @Maarten69 @ploeg63 Hoe lang zijn jullie al klant?
Dus tot nu toe 1 iemand die langer dan 6 maanden klant is en (na tweede keer bellen) wel het aanbod kreeg.
Denk dat ik zelf morgen ook maar eens bel. Klant van januari, Welkom van februari. Toevallig afgelopen week een flink bedrag afgeschreven / over geboekt naar bank met hogere rente. Voor 3,65% "kom ik terug". Anders is de kans zeer groot dat de rest ook in rook opgaat voor OB.
vanaf 20-6 toen ben ik overgestapt van de 2,5% volgens mij naar de 3% WELKOM Spaarrekening. Dus nu voor de 2e maal binnen 6 maanden een nieuwe WELKOM spaarrekening. Ik had aangegeven dat ik voor 3,65 % wel zou blijven maar dat ik al gelden had weggehaald omdat de 3% te laag was t.o.v. andere banken.
Het advies van klantenservice is om altijd te bellen voordat je weggaat, blijkbaar is er dus wel wat te regelen als de WELKOM spaarrekening hoger is als je huidige spaarrente bij openbank. Ik hop op dit moment van WELKOM spaarrekening naar WELKOM spaarrekening met een hoger percentage. Maar ik zou het ook proberen als de 6 maanden voorbij is en er alsnog een nieuwe actie komt door te bellen met de klantenservice
Ik was voor het eerst bij openbank op 4 april was er dus al langer dan 6 maanden maar dan wel een wijziging gehad per 20-6
Het advies van klantenservice is om altijd te bellen voordat je weggaat, blijkbaar is er dus wel wat te regelen als de WELKOM spaarrekening hoger is als je huidige spaarrente bij openbank. Ik hop op dit moment van WELKOM spaarrekening naar WELKOM spaarrekening met een hoger percentage. Maar ik zou het ook proberen als de 6 maanden voorbij is en er alsnog een nieuwe actie komt door te bellen met de klantenservice
Ik was voor het eerst bij openbank op 4 april was er dus al langer dan 6 maanden maar dan wel een wijziging gehad per 20-6
[ Voor 105% gewijzigd door ploeg63 op 19-10-2023 21:42 ]
Hier ook gebeld, klant sinds eind maart. Is gelukt! Precies volgens procedure die je omschrijft: de oude niet meer gebruiken, saldo tijdelijk op de betaalrekening en morgen zet ik zelf het saldo over naar de nieuwe WELKOM spaarrekening.ploeg63 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:57:
Klopt ik heb ook net gebeld krijg nu ook de 3,65% vanaf 20 oktober voor 6 maanden. De oude welkomspaarrekening niet meer gebruiken. En morgen krijg ik de nieuwe WELKOM spaarrekening en moet ik het overboeken van de bankrekening naar de nieuwe WELKOM spaarrekening.
20-6 is dan de datum van de huidige Welkom rekening? Terwijl @Durpstick juist aangaf dat hij "geweigerd" werd "ondanks" in juni(?) nog een nieuwe geopend te hebben. Origineel klant van februari, "6 maanden recht" dus volgens die logica na augustus dan niet meer mogelijk om een nieuwe rekening (met hogere rente) te krijgen.ploeg63 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:28:
vanaf 20-6 toen ben ik overgestapt van de 2,5% volgens mij naar de 3% WELKOM Spaarrekening. Dus nu voor de 2e maal binnen 6 maanden een nieuwe WELKOM spaarrekening. Ik had aangegeven dat ik voor 3,65 % wel zou blijven maar dat ik al gelden had weggehaald omdat de 3% te laag was t.o.v. andere banken.
Het advies van klantenservice is om altijd te bellen voordat je weggaat, blijkbaar is er dus wel wat te regelen
Maar (ook) op basis van de reactie van @Olifant123 morgen maar eens bellen. 3,65% is toch weer 0,10 procentpunt meer dan Credit Europe Bank
Als je smorgens belt was de vorige keer dezelfde dag al de nieuwe WELKOM spaarrekening al actief toen ik later inlogde, omdat het nu savonds was is dat niet meer gelukt
Bij mij ongeveer één uur later al. Heb het meteen op de nieuwe welkom-spaarrekening gezet. Sluit de oude vanzelf?ploeg63 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:45:
Als je smorgens belt was de vorige keer dezelfde dag al de nieuwe WELKOM spaarrekening al actief toen ik later inlogde, omdat het nu savonds was is dat niet meer gelukt
De nieuwe Welkom spaarrekening staat er bij mij nog niet tussen. Bij iemand anders al wel?
Ja bij mij wel al na 1 uur, maar ik zou even wachten tot 10:00 uur, misschien was het gisteren te laat(?)Olifant123 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:33:
De nieuwe Welkom spaarrekening staat er bij mij nog niet tussen. Bij iemand anders al wel?
De oude blijft er bij mij vooralsnog staan.
De WELKOM spaarrekening sluit automatisch misschien na een dag. De rente van deze oude welkomspaarrekening wordt op je bankrekening automatisch gestort
Dat was inderdaad vlotjes te regelen, binnen een uur een nieuwe rekening met 3,65% rente en de oude zal binnen een dag verdwijnen.
Ik heb een half uurtje geleden gebeld en een minuut of 10 later was de rekening al zichtbaar.
Klant van januari, maar toen kreeg je nog geen Welkom direct erbij, die heb ik van februari. In juni? juli? ook gebeld voor 3,00% dus de huidige rekening was nieuwer.
@pl0xs , gewoon bellen en vragen. Ik heb ook alleen aangegeven van "zag de hogere rente en wil vragen of ik die ook kan krijgen". Eerste medewerker vroeg van wanneer ik klant ben, en na mijn antwoord hong die op (denk ik, verbinding was in ieder geval weg). Tweede keer werd er helemaal niet naar gevraagd. En als je gebeld hebt de ervaring / het antwoord uiteraard even delen
Edit:
En als niet zeker aankaarten dat je bij andere banken ook 3% of meer kunt krijgen (Credit Europe Bank, Nederlandse bank, eerste 6 maanden 3,55%).
Klant van januari, maar toen kreeg je nog geen Welkom direct erbij, die heb ik van februari. In juni? juli? ook gebeld voor 3,00% dus de huidige rekening was nieuwer.
@pl0xs , gewoon bellen en vragen. Ik heb ook alleen aangegeven van "zag de hogere rente en wil vragen of ik die ook kan krijgen". Eerste medewerker vroeg van wanneer ik klant ben, en na mijn antwoord hong die op (denk ik, verbinding was in ieder geval weg). Tweede keer werd er helemaal niet naar gevraagd. En als je gebeld hebt de ervaring / het antwoord uiteraard even delen
Edit:
En als niet zeker aankaarten dat je bij andere banken ook 3% of meer kunt krijgen (Credit Europe Bank, Nederlandse bank, eerste 6 maanden 3,55%).
[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 20-10-2023 10:13 ]
Hier niet gelukt, medewerker gaf aan dat er al gebruik was gemaakt van de Valentijn23 code destijds (februari 2023) en hierdoor niet meer een welkom rekening met 3,65% geopend kon worden.
Ja nu heb ik em!Maarten69 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:49:
[...]
Ja bij mij wel al na 1 uur, maar ik zou even wachten tot 10:00 uur, misschien was het gisteren te laat(?)
De oude blijft er bij mij vooralsnog staan.
De valentijn actie was IIRC gebaseerd op betaalrekening toch? Wat een onzin dan sowieso. Want ik heb toen en Welkom geopend met denk 2,00% (of was het 2,25%?), en deelgenomen aan Sparen23 (stort 10k / 20k, en krijg 30/50 als je minimaal 50% tot eind september laat staan), dat was dus ook al een combinatie. Vervolgens toen voor nieuwe klanten de rente naar meen 2,50% gebeld en dat ook gekregen (puur de renteverhoging). Vervolgens toen het 3,00% werd weer gebeld en een volledig nieuwe rekening gekregen met dus weer 6 maanden geldigheid. En nu dan weer gebeld en nieuwe rekening gekregen. Ik heb dus vele malen meer geprofiteerd dan "de Valentijn23 actie" (nu de 3e verhoging, nieuwe rekeningen en dus langere duur, én Sparen23 actie).Wolly schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:20:
Hier niet gelukt, medewerker gaf aan dat er al gebruik was gemaakt van de Valentijn23 code destijds (februari 2023) en hierdoor niet meer een welkom rekening met 3,65% geopend kon worden.
Ik zou dus nog eens bellen en hopen op een andere medewerker en/of meer pushen (geen idee hoeveel geld je er op hebt staan, maar als dat veel is zullen ze ook wel gevoelig zijn als je dreigt met overstappen, bv Credit Europe met 3,55% eerste 6 maanden, en dan ook nog NL DGS).
Ook gebeld maar er werd gezegd omdat ik aan de Valentijn promotie had meegedaan dat het niet mogelijk was om de nieuwe Welkom rekening te krijgen.
Er werd me wel een persoonlijke spaarrekening aangeboden met 3.01% rente. Dan maar naar de CEB denk ik..
Er werd me wel een persoonlijke spaarrekening aangeboden met 3.01% rente. Dan maar naar de CEB denk ik..
Heb aardig gepushed, hij kwam wel met deposito's aanzetten maar daar ben ik niet in geinteresseerd. En qua geldbedrag moet ik weer bellen als ik het wil overmaken, kan niet via het systeem vertelde hij.RobertMe schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:39:
[...]
De valentijn actie was IIRC gebaseerd op betaalrekening toch? Wat een onzin dan sowieso. Want ik heb toen en Welkom geopend met denk 2,00% (of was het 2,25%?), en deelgenomen aan Sparen23 (stort 10k / 20k, en krijg 30/50 als je minimaal 50% tot eind september laat staan), dat was dus ook al een combinatie. Vervolgens toen voor nieuwe klanten de rente naar meen 2,50% gebeld en dat ook gekregen (puur de renteverhoging). Vervolgens toen het 3,00% werd weer gebeld en een volledig nieuwe rekening gekregen met dus weer 6 maanden geldigheid. En nu dan weer gebeld en nieuwe rekening gekregen. Ik heb dus vele malen meer geprofiteerd dan "de Valentijn23 actie" (nu de 3e verhoging, nieuwe rekeningen en dus langere duur, én Sparen23 actie).
Ik zou dus nog eens bellen en hopen op een andere medewerker en/of meer pushen (geen idee hoeveel geld je er op hebt staan, maar als dat veel is zullen ze ook wel gevoelig zijn als je dreigt met overstappen, bv Credit Europe met 3,55% eerste 6 maanden, en dan ook nog NL DGS).
Nu dus maar even een andere bank regelen, ik houd niet van dit soort praktijken waarbij de ene wel en de andere niets krijgt.
Gaat het bij jullie om een bestaande Welkom spaarrekening die jullie willen laten omzetten naar een nieuwe Welkom rekening met hogere rente, Wolly en BigSurf? Of hebben jullie nu geen Welkom rekening (meer) en wil je een nieuwe openen? Zover ik het begrepen heb, komen de mensen die ja hebben gekregen allemaal uit de eerste groep.
Ik heb nooit een Welkom rekening gehad, destijds is er een Welkom Open betaalrekening geopend met een actie.alson schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:17:
Gaat het bij jullie om een bestaande Welkom spaarrekening die jullie willen laten omzetten naar een nieuwe Welkom rekening met hogere rente, Wolly en BigSurf? Of hebben jullie nu geen Welkom rekening (meer) en wil je een nieuwe openen? Zover ik het begrepen heb, komen de mensen die ja hebben gekregen allemaal uit de eerste groep.
Ik ben al meer dan 3 jaar klant, maar van een Welkom betaalrekening heb ik nog nooit gehoord ... ?!?!Wolly schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:22:
[...]
Ik heb nooit een Welkom rekening gehad, destijds is er een Welkom betaalrekening geopend met een actie.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZLtCM7Xa5eueOn47E6JtmwqT.png?f=user_large)
[ Voor 22% gewijzigd door GroteVoet459 op 20-10-2023 12:53 ]
Heb ook gebeld voor de 'extra' rente. Ze konden op dit moment niets voor me doen (wel 3x benadrukt op dit moment). Wel deposito's maar dat is niet wat ik wil. Als het zonder voorwaarden kan bij een nieuwe Welkom rekening, waarom dan niet bij een bestaande klant.
Er komt wel een spaaractie zag ik bij de acties, maar de pagina zelf is nog niet online (https://www.openbank.nl/a...0-euro-extra-om-te-sparen)
Ik wacht het nog heel even af.
Er komt wel een spaaractie zag ik bij de acties, maar de pagina zelf is nog niet online (https://www.openbank.nl/a...0-euro-extra-om-te-sparen)
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Ik heb sinds 3 maanden een welkom rekening met 3% rente. Vanochtend ook gebeld voor nieuwe welkomrekening met 3,65%. Gesproken met een vriendelijke meneer die het direct voor mij in orde heeft gemaakt. Nieuwe rekening was binnen 15 minuten zichtbaar in de app. Blij mee, maar toch vreemd dat hier zo willekeurig mee om wordt gegaan.
Excuus, ik bedoel een Open betaalrekeningGroteVoet459 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:47:
[...]
Ik ben al meer dan 3 jaar klant, maar van een Welkom betaalrekening heb ik nog nooit gehoord ... ?!?!
[Afbeelding]
Dus het klinkt dat klanten die al een bestaande Welkom spaarrekening hebben, eventueel al eens eerder verlengd, consistent ja krijgen als ze vragen of ze een nieuwe Welkom rekening met hogere rente willen, en dat klanten die geen Welkom spaarrekening hebben en vragen om een Welkom rekening te openen, consistent nee krijgen.
Ik hang net op met OB. Heel vriendelijk geholpen. Ik ben al 8 maanden+ klant bij OB.
Uitgelegd dat andere banken hogere rente's geven etc etc... en gevraagd wat er mogelijk is.
De welkom rekening was niet mogelijk maar wel ze konden wel het volgende aanbieden:
Alle spaardeposito's met de zelfde condities ZONDER de eis dat het nieuw/extra geld is op je rekening t.o.v. 30 juni 2023.
Verders had ik het IDEE dat hij liet doorschemeren dat er voor de gewone spaarrekening iets in de pijplijn zat, mede omdat de welkom rekening ook heel erg is verhoogd.
Uitgelegd dat andere banken hogere rente's geven etc etc... en gevraagd wat er mogelijk is.
De welkom rekening was niet mogelijk maar wel ze konden wel het volgende aanbieden:
Alle spaardeposito's met de zelfde condities ZONDER de eis dat het nieuw/extra geld is op je rekening t.o.v. 30 juni 2023.
Verders had ik het IDEE dat hij liet doorschemeren dat er voor de gewone spaarrekening iets in de pijplijn zat, mede omdat de welkom rekening ook heel erg is verhoogd.
[ Voor 3% gewijzigd door mikeyfire643 op 20-10-2023 13:58 . Reden: typo's en completer gemaakt. ]
Ook net nieuwe actie op de site OB actie:
https://www.openbank.nl/a...0-euro-extra-on-te-sparenKrijg t/m € 100 door je saldo te verhogen bij Openbank!
Wil je je spaargeld een boost geven? Wij helpen je erbij!
Als je tussen 20 oktober 2023 en 9 januari 2024 het saldo verhoogt van je rekeningen en/of deposito’s van Openbank1, dan kun je een bonus krijgen van:
€ 35 voor een extra bedrag van € 15.000 tot € 30.000.
€ 50 voor een extra bedrag van € 30.000 tot € 50.000.
€ 80 voor een extra bedrag van € 50.000 tot € 80.000.
€ 100 voor een extra bedrag van € 80.000 of meer.
Meld je aan t/m 9 januari 2024. Je geld brengt steeds meer op!
Je hebt er niks aan als je een welkom-spaarrekening hebt dus.mikeyfire643 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:27:
Ook net nieuwe actie op de site OB actie:
[...]
https://www.openbank.nl/a...0-euro-extra-on-te-sparen
Ik ga iig niet 6 maanden €35000,- op een betaalrekening zettenAan welke voorwaarden moet je voldoen om te kunnen deelnemen?
Check zeker deze voorwaarden om deel te nemen aan de actie!
Je moet een natuurlijk persoon zijn van minstens 18 jaar oud, woonachtig zijn in Nederland en er een postadres hebben.
Je moet uiterlijk 9 januari 2024 houder zijn van een van deze geactiveerde Openbank-producten: Open Betaalrekening, Open Spaarrekening en/of Open Spaardeposito Nieuw Saldo.
Je moet in de periode van 20 oktober 2023 t/m 9 januari 2024 het saldo op de rekeningen waarvan je houder bent, verhoogd hebben, of nieuwe spaardeposito’s geopend hebben die je totaalsaldo verhogen. (Saldi op de Welkom Spaarrekening en het Welkom Spaardeposito zijn uitgesloten van deze actie.)
Je moet minstens 50% van dit verhoogd saldo gedurende 6 maanden na de actieperiode aanhouden, m.a.w. t/m 9 juli 2024.
Edit: mocht ik het geld hebben
[ Voor 3% gewijzigd door Maarten69 op 20-10-2023 15:13 ]
Met de huidige bijna dagelijks stijgende aanbiedingen op spaargebied is de kans dat je het echt 6 maanden laat staan voor die paar tientjes klein, tenzij je niet meerdere accounts wilt openen bij de banken met beter rente.Je moet minstens 50% van dit verhoogd saldo gedurende 6 maanden na de actieperiode aanhouden, m.a.w. t/m 9 juli 2024.
Gezien je het op de Open Betaalrekening / Spaarrekening moet hebben staan en dus maximaal 2,75% rente inderdaad niet zo interessant met de stijgende rentes. Het is dat OB een paar weken terug zónder voorwaarden nog naar 2,65% is gegaan.GroteVoet459 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:29:
[...]
Met de huidige bijna dagelijks stijgende aanbiedingen op spaargebied is de kans dat je het echt 6 maanden laat staan voor die paar tientjes klein, tenzij je niet meerdere accounts wilt openen bij de banken met beter rente.
Maar ze hebben dus wel "geleerd" van begin dit jaar toen het wel gecombineerd kon worden met Welkom. Waar velen toen dankbaar gebruik van gemaakt hebben door beide "acties" te doen. Én de hoge rente én de bonus voor de initiële storting.
Ook hier is het weer gelukt om een nieuwe welkom-rekening te openen met 3,65%.
15 minuten na het telefoontje was de rekening geopend en kon ik het saldo van de betaalrekening naar de nieuwe Welkom-rekening overboeken.
Mijn eerste Welkom-rekening dateert van 08-02-2023.
15 minuten na het telefoontje was de rekening geopend en kon ik het saldo van de betaalrekening naar de nieuwe Welkom-rekening overboeken.
Mijn eerste Welkom-rekening dateert van 08-02-2023.
Hier is de nieuwe rekening ook netjes verschenen. Vanochtend het geld overgemaakt van de oude Welkom naar de nieuwe rekening. Zag ook later vanavond dat de rente van de oude rekening was uitgekeerd, en automatisch gestort op de nieuwe rekening. Dat had ik niet verwacht. Mogelijk sluit de oude rekening vanzelf?
Hier is de oude welkom-spaarrekening zojuist (>48 uur) verdwenen. Gisteren werd de rente daarvan op de betaalrekening gestort.Durpstick schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:02:
Mogelijk sluit de oude rekening vanzelf?
Leuk dat je die actie zo snel gezien en hier gemeld hebt.Nico Klus schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:48:
...
Saldi op Welkom spaarrekening/deposito tellen niet mee. Dat betekent volgens mij dat het niet interessant is voor mensen die de nieuwe Welkom met 3,65%hebben; die kunnen beter op die rekening bijstorten.
(Want de maximale extra rente van de actie is ~0,33% gedurende 6 maanden).
Deze actie is dus een voordeeltje voor de mensen die geen nieuwe Welkom spaarrekening meer hebben gekregen.
(In principe zou je het geld van de Welkom spaarrekening kunnen gebruiken, na afloop van Welkom, voor de laatste maanden van de verplichte 6 maanden aanhoudperiode van de actie. Dan hoef je het nieuwe geld voor de actie niet de volle 6 maanden aan te houden, maar ik kan me niet voorstellen dat dit opweegt tegen de lagere spaarrente t.o.v. Welkom tijdens de eerste maanden, nog afgezien van de extra moeite/aanhoudverplichting.)
Had gisteren dit topic gevonden en de rente van 3,65 % leek me erg interessant. Kijk ik vandaag om hem af te sluiten, zie ik nu een rente van 3% gedurende 6 maanden... 😕
Je krijgt ten minste wel 80 euro gratisPerlinNoise schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:47:
Had gisteren dit topic gevonden en de rente van 3,65 % leek me erg interessant. Kijk ik vandaag om hem af te sluiten, zie ik nu een rente van 3% gedurende 6 maanden... 😕
Denk dat dit een foutje is, zoals wel vaker gebruikelijk bij Openbank. In de precontractuele informatiePerlinNoise schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:47:
staat nog wel 3,65% https://www.openbank.nl/a..._Welkom_Spaarrekening.pdf
Ik zie dat ie ook niet meer bij acties staat.
[ Voor 4% gewijzigd door rechtsherstel op 21-10-2023 14:02 ]
Ja, als je doorklikt, staat in de voorwaarden wel 3,65%rechtsherstel schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:59:
[...]
Denk dat dit een foutje is, zoals wel vaker gebruikelijk bij Openbank. In de precontractuele informatie
staat nog wel 3,65% https://www.openbank.nl/a..._Welkom_Spaarrekening.pdf
Ik zie dat ie ook niet meer bij acties staat.
Oh, volgens mij heb ik het verkeerd gedaan.
Ik wilde eigenlijk gebruik maken van de 80 euro actie en de welkomstrente, maar ik heb gisteren dus alleen een betaalrekening geopend. Daar zit volgens mij niet automatisch een spaarrekening bij met die 3,65% rente. Klopt dat?
Ik wilde eigenlijk gebruik maken van de 80 euro actie en de welkomstrente, maar ik heb gisteren dus alleen een betaalrekening geopend. Daar zit volgens mij niet automatisch een spaarrekening bij met die 3,65% rente. Klopt dat?
Die actie rente is helemaal niet zo bijzonder omdat het maar een tijdelijke rente is.PerlinNoise schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:47:
Op basis van 10.000 euro en Banca Progetto die momenteel 3.25% rente geeft (bron), scheelt het is van 8 euro.
[ Voor 9% gewijzigd door Bender op 21-10-2023 16:08 ]
Begin dit jaar moest je expliciet meedoen aan de Welkom actie om de Welkom rekening te krijgen. Echter hebben ze dat op een gegeven moment (halverwege januari, net nadat ik mik had aangemeld zonder actie) aangepast zodat je altijd Welkom kreeg. Of dat nu nog zo is weet ik echter niet. Maar... als nieuwe klant kun je de eerste maanden (6 meen ik) altijd even bellen dat je alsnog een Welkom rekening wilt. Hiervoor moet je dan echter wel de elektronische handtekening al ontvangen hebben. Deze krijg je na een paar weken per post en bestaat uit 8 willekeurige cijfers, de helpdesk (en app) kunnen hier incidenteel naar vragen ("wat is het derde en 7e cijfer" bv) zodat ze dus zeker weten de klant aan de telefoon te hebben. Daarnaast was het ook een tijd zo dat je als nieuwe klant wel een Welkkm rekening kreeg, maar fat dat een dagje duurde.banaliteit schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:01:
Oh, volgens mij heb ik het verkeerd gedaan.
Dus concreet kan het zijn dat de Welkom Spaarrekening alsnog komende dagen "automatisch" verschijnt (/mogelijk doet OB dit handmatig of draait het proces alleen op bankdagen?). Daarnaast kun je altijd bellen om te vragen om alsnog de Welkom Spaarrekening te laten openen, maar daarvoor heb je de elektronische handtekening nodig die je nog per post moet ontvangen.
Progetto is niet te vergelijken, dat is "onder voorwaarden", waarbij het effectief werkt als een deposito (eenmalig inleggen, alleen in geheel op te nemen), daarnaast kun je opnemen alleen met een " opzegtermijn" van 4 dagen. Dan kom je dus al bij CKV uit. Of voldoende andere banken met een hoge actierente. Consors 4% meen ik?, Advanzia 3,8x%? Credit Europe Bank 3,55%.Bender schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:08:
[...]
Die actie rente is helemaal niet zo bijzonder omdat het maar een tijdelijke rente is.
Op basis van 10.000 euro en Banca Progetto die momenteel 3.25% rente geeft (bron), scheelt het is van 8 euro.
Progetto heeft inderdaad wel zijn voorwaarden.RobertMe schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:16:
[...]
Progetto is niet te vergelijken, dat is "onder voorwaarden", waarbij het effectief werkt als een deposito (eenmalig inleggen, alleen in geheel op te nemen), daarnaast kun je opnemen alleen met een " opzegtermijn" van 4 dagen. Dan kom je dus al bij CKV uit. Of voldoende andere banken met een hoge actierente. Consors 4% meen ik?, Advanzia 3,8x%? Credit Europe Bank 3,55%.
Credit Europe Bank is ook maar 6 maanden.
CKV heeft volgens mij alleen als voorwaarden een minimum bedrag dus dat zou wel een logische vergelijking zijn.
Zonder voorwaarden dat ik zo zie is Nordax Bank met 3,04%
Nordax, Klarna en CKV zijn eigenlijk ook tijdelijke rentes, die kunnen immers deze week al omlaag (of omhoog). Bij OB heb je de garantie dat het 6 maanden zo blijft.Bender schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:08:
[...]
Die actie rente is helemaal niet zo bijzonder omdat het maar een tijdelijke rente is.
Het verschil tussen 3.65% en 3,25% bij 10.000 is € 40,- op jaar basis en € 20,- op een half jaar.Op basis van 10.000 euro en Banca Progetto die momenteel 3.25% rente geeft (bron), scheelt het is van 8 euro.