Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:13
Geld gaat hier volledig weg bij Openbank, er is nu zelfs een Nederlandse bank met hetzelfde rentepercentage.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:57
JohanNL schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:50:
Geld gaat hier volledig weg bij Openbank, er is nu zelfs een Nederlandse bank met hetzelfde rentepercentage.
Weet iemand toevallig of Openbank serieus een 'boete' incasseert bij het geld eerder weghalen dan benodigd na uitbetaling van de vergoeding? Heb nog 1500 euro staan wat nu niks doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:14
Welke bank is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:24
Hoe dat opeens zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Yapi Kredi ( ook besproken in het spaartopic )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Nouja, omdat ze voortdurend achterblijven met de rente :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
JohanNL schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:01:
[...]

Is die wel veilig? Nog nooit van gehoord.. Klinkt als een Turks bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
JohanNL schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:02:
[...]

Nouja, omdat ze voortdurend achterblijven met de rente :)
Verschil is wel dat kredi alleen spaarrekening is en Openbank ook een betaalrekening. Maar hier nog geen last gehad van achterblijvende rente.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
dutchnltweaker schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:06:
[...]

Verschil is wel dat kredi alleen spaarrekening is en Openbank ook een betaalrekening. Maar hier nog geen last gehad van achterblijvende rente.
Maar dan wel Nederlandse DGS, geen extra voorwaarden en eventuele andere ' Spaanse taferelen '
Denk dat ik ook een rekening ga openen bij Trade Republic voor de 4% rente.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:09
Je kan tegenwoordig al 4% krijgen tot 50k bij TradeRepublic en 3.66% bij Advanzia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:21
dutchnltweaker schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:05:
[...]

Is die wel veilig? Nog nooit van gehoord.. Klinkt als een Turks bedrijf?
Klinkt Turks, is Nederlands. Nederlands hoofdkantoor. Ingeschreven als "volledige bank" bij De Nederlandse Bank. Valt (daarmee) onder Nederlands DGS. ...

Als ik het zo neer zet moet ik ook maar eens overstappen als de 3,00% bij OpenBank zijn afgelopen :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JohanNL schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:01:
[...]

Geldig per 20 september 2023

Euro-Plus Spaarrekening 2,75% effectief op jaarbasis
2.75%

Openbank geeft 3% en trade republic 4% vanaf 1 oktober.
Openbank heeft een eigen iban voor de spaarrekening en gratis betaalpas en bankrekening.
Trade republic handelt ook in aandelen.

Website van Yapi boezemt mij nou niet bepaald vertrouwen.
Klantenservice (normale belkosten): 0900-9274
Betalen voor de klantenservice :+

[ Voor 29% gewijzigd door Viper® op 19-09-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Viper® schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:59:
[...]
Klantenservice (normale belkosten): 0900-9274
Betalen voor de klantenservice :+
Is normaal toch? OpenBank, Raisin, Rabobank allemaal normale belkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijker1967
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-04-2024
Woodsy schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:58:
[...]

Ik heb deze maand ook 2,75% rente ontvangen zonder aan de voorwaarden te voldoen. Geen idee wat hier de reden voor is. Daarom heb ik ook liever een vast percentage. Zeker omdat je ook de opbouw niet kunt zien. De laatste tijd had ik wel meermaals geld overgeboekt naar een andere rekening. Wellicht dat ze dat hebben meegewogen? Doordat het is opgehoogd naar 2,75% (en nu minimaal 2,65%) heb ik mijn resterende saldo wel laten staan. Eigenlijk wilde ik de rekening sluiten. Ik hou van voorspelbaarheid en vaste voorwaarden. Zaken als wisselende rente, de vele acties, moeten nabellen, etc., dat vind ik eigenlijk niet passen bij een bank.
Ze hebben gelijk maar het max bedrag aangepast: 200K (was 300)... daarboven 0%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZfKGnyVSfiSvMVBpCGJvu3tVNOw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tthhzw3KYUpIX4hhzx8tSqEk.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door blijker1967 op 19-09-2023 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
blijker1967 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:39:
[...]

Ze hebben gelijk maar het max bedrag aangepast: 200K (was 300)... daarboven 0%

[Afbeelding]
200k/300k, meer dan 100k zou ik er sowieso niet op zetten (dgs) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijker1967
Viper® schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:42:
[...]

200k/300k, meer dan 100k zou ik er sowieso niet op zetten (dgs) :+
Toch vreemd, want op de website praten ze nog steeds over 300K... Beetje onvoorspelbaar gedrag 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSRzYQel8JzopQOJ6y5NVtLmBYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/apfcoHKP9eRBfoIXjDDHnQVa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 14:39
blijker1967 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:16:
[...]

Toch vreemd, want op de website praten ze nog steeds over 300K... Beetje onvoorspelbaar gedrag 8)7

[Afbeelding]
In mijn e-mail staat ook 300k. Verder is die qua inhoud en opmaak 100% gelijk aan jouw e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 10:46

page404

Website says no

Oh, dat zijn toch limieten die voor mij niet aan de orde zijn :D

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijker1967
page404 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:36:
Oh, dat zijn toch limieten die voor mij niet aan de orde zijn :D
Toch apart van een bank, welke altijd met cijfertjes correct moet zijn, dit "foutje" of "onduidelijkheidje" maakt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

blijker1967 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:45:
[...]

Toch apart van een bank, welke altijd met cijfertjes correct moet zijn, dit "foutje" of "onduidelijkheidje" maakt. :/
Helemaal mee eens. Het is gewoon een rommeltje. Dat krijg je als je de afdeling marketing teveel ruimte geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
Teleurstellend dat de 2,75% nog voortleeft. Waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
balken07 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:13:
Gewoon het geld eraf halen en ergens anders heen gaan, het heeft lang genoeg geduurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
Terwijl ze het op andere terreinen best goed doen. ze leveren netjes een betaalrekening en betaalpas erbij die goed werken, je kan met je mobiel betalen zonder tussenkomst van google of apple, de helpdesk is goed te bereiken, overboekingen gaan vrij snel.
Beetje jammer inderdaad dat ze het op de 'makkelijke' onderdelen laten afweten, zoals communicatie, matige website/app structuur, vreemde acties/kortingen die niet goed werken etc.
Normaal gesproken zou het eerder andersom zijn zou je denken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 12:13
Misschien wel een beetje overdreven reactie.

Het is natuurlijk jammer dat de rente bij de incasso/periodieke storting-optie (nog) niet is aangepast, maar de enige andere niet-voorwaarden spaarrente is een whopping 0,01% hoger (bij Nordax) en dat is al sinds gisteren.

En bij geen van de andere opties heb je een gratis betaalrekening (geeft je instant payment, want je gebruikt gewoon de OB kaart) en een virtual CC.

• page404

page404

Website says no

Ik snap niet helemaal wat je nu bedoelt. Verwacht je meer dan?

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
page404 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:22:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je nu bedoelt. Verwacht je meer dan?
Op zich geen gekke gedachte dat de 'bonusrente' meestijgt, toch? Je moet wel aan een aantal specifieke voorwaarden voldoen en afhankelijk van het bedrag wat je bij OB parkeert is het twijfelachtig of die 0,1% extra de moeite nog waard is. Met ook in het achterhoofd eventuele andere potentiële nadelen met een klein risico (erfbelasting, transactiecontroles bij nieuwe klanten, DGS in het buitenland).

[ Voor 16% gewijzigd door finsdefis op 20-09-2023 10:37 ]

• Il 2
  • Niet online
finsdefis schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:36:
[...]

Op zich geen gekke gedachte dat de 'bonusrente' meestijgt, toch? Je moet wel aan een aantal specifieke voorwaarden voldoen en afhankelijk van het bedrag wat je bij OB parkeert is het twijfelachtig of die 0,1% extra de moeite nog waard is. Met ook in het achterhoofd eventuele andere potentiële nadelen met een klein risico (erfbelasting, transactiecontroles bij nieuwe klanten, DGS in het buitenland).
Het scheelt 10 euro op jaarbasis bij een bedrag van 10k, en aan de voorwaarden kan je in principe binnen 3 minuten voldoen door even een overboeking te maken. Als het idee achter die bonusrente is dat mensen dan vaker gebruik maken van de betaalrekening, vraag ik me af of openbank dan ook niet meer kosten heeft qua pintransacties of administratielasten en of dat wel opweegt tegen de bonusrente actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Tsja, het is/was natuurlijk weer het zoveelste proefballonnetje van OpenBank. Zou mij ook niks verbazen als ze binnen no time er weer mee stoppen.

Daarnaast zullen ze vast ook kijken of de doelstelling behaald wordt. Namelijk dat dus meer gebruik wordt gemaakt van de betaalrekening wordt gemaakt. En allemaal die Tweakers die elke maand €600 heen en weer storten vanaf hun grootbank zullen niet vallen in de categorie "betaalrekening wordt meer gebruikt". Vooral omdat ik vermoed dat ze dit doen om meer naamsbekendheid te krijgen (doordat je als klant op het werk bv gaat vragen om salaris laten uit te betalen naar OpenBank, of bedrijven moet bellen om de buitenlandse IBAN aan de praat te krijgen voor de automatische incassol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
RobertMe schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:20:
[...]

Tsja, het is/was natuurlijk weer het zoveelste proefballonnetje van OpenBank. Zou mij ook niks verbazen als ze binnen no time er weer mee stoppen.

Daarnaast zullen ze vast ook kijken of de doelstelling behaald wordt. Namelijk dat dus meer gebruik wordt gemaakt van de betaalrekening wordt gemaakt. En allemaal die Tweakers die elke maand €600 heen en weer storten vanaf hun grootbank zullen niet vallen in de categorie "betaalrekening wordt meer gebruikt". Vooral omdat ik vermoed dat ze dit doen om meer naamsbekendheid te krijgen (doordat je als klant op het werk bv gaat vragen om salaris laten uit te betalen naar OpenBank, of bedrijven moet bellen om de buitenlandse IBAN aan de praat te krijgen voor de automatische incassol.
Zolang je niet fatsoenlijk een 'tikkie' kunt sturen en er geen instant payments zijn met alle Nederlandse banken zal ik ze nooit als primaire bank gaan gebruiken. Van mij mogen ze stoppen met die acties en zich daar op gaan focussen.

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-08 16:52
Nuevocasa schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:47:
[...]

Zolang je niet fatsoenlijk een 'tikkie' kunt sturen en er geen instant payments zijn met alle Nederlandse banken zal ik ze nooit als primaire bank gaan gebruiken. Van mij mogen ze stoppen met die acties en zich daar op gaan focussen.
Tikkie sturen kunnen zij ook niks aan doen, want dat ligt er aan dat je geen buitenlandse IBAN bij tikkie kan opgeven helaas.
Tikkie betalen (iDeal ondersteuning ) mogen ze inderdaad wel toevoegen aan hun portfolio met als N26

• Nuevocasa
TheSander562 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:11:
[...]

Tikkie sturen kunnen zij ook niks aan doen, want dat ligt er aan dat je geen buitenlandse IBAN bij tikkie kan opgeven helaas.
Tikkie betalen (iDeal ondersteuning ) mogen ze inderdaad wel toevoegen aan hun portfolio met als N26
Was tussen aanhalingstekens. Bedoel idd niet letterlijk tikkie, maar het principe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ploeg63
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-08 09:58
Net even Klantenservice openbank gebeld met de vraag of zij binnenkort nog iets met de rente gaan doen.
Bij de medewerker was dit niet bekend maar waardeerde het dat ik doorgaf dat Trade Republic vanaf 1 oktober 2023 4% zou geven. Tot nu toe altijd zeer tevreden geweest over de service van Openbank en vooral de ruime openingstijden ,maar het verschil in rente over een bedrag tot 50000 euro is mij toch te groot. Tip meegegeven om dit uiterlijk eind september door te geven omdat gelden anders al richting trade republic worden overgemaakt. Wie weet wat Openbank gaat doen.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 07:24
JohanNL schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:28:
[...]

Gewoon het geld eraf halen en ergens anders heen gaan, het heeft lang genoeg geduurd.
Zoals? Geef eens een bank die ook een prettige app heeft etc, tegen een significant hogere rente?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
-Muncky- schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:21:
[...]
Zoals? Geef eens een bank die ook een prettige app heeft etc, tegen een significant hogere rente?
Ligt aan je voorkeuren wat jij prettig vindt. Zelf zou ik kiezen voor TradeRepublic (4%), Consors (3.75%) en/of Wise (3.2-3.4%). Die laatste is handig omdat die ook instant pay heeft.

Overigens hou ik mijn Openbank rekening wel aan, als backup pas/bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ploeg63
Ter info medirect geeft vanaf vandaag 3% zonder voorwaarden. Website in het nederlands Maltese depositogarantie . Dit voor de mensen die geen Welkomrekening meer hebben van Openbank van 3%.
Maar als je een redelijk bedrag hebt kan je soms een nieuwe 3% bij Openbank krijgen. Ik zat eerst op 2,5% en ze hebben deze omgezet naar 3% vond ik erg netjes maar ik had er ook een redelijk bedrag op staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-09 13:15
ploeg63 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:50:
Ter info medirect geeft vanaf vandaag 3% zonder voorwaarden. Website in het nederlands Maltese depositogarantie . Dit voor de mensen die geen Welkomrekening meer hebben van Openbank van 3%.
Maar als je een redelijk bedrag hebt kan je soms een nieuwe 3% bij Openbank krijgen. Ik zat eerst op 2,5% en ze hebben deze omgezet naar 3% vond ik erg netjes maar ik had er ook een redelijk bedrag op staan.
En ook maandelijks uitbetaald?
Openbank laat soms wat steken vallen bij sommigen maar hun maandelijkse rentebetaling vind ik wel een pluspunt.
Zeker als je er een leuk bedrag staan hebt.

• ploeg63
Als ik de site vanspaarbankveranderen kijk zie ik geen hogere effectieve rente 3% en op hun website kan ik ook niks vinden. Zal dus jaarlijks zijn is minder dan de Openbank 3% Welkom spaarrekening die maandelijks is

• ploeg63
Sorry medegebruikers ik ben nieuw en weet niet goed hoe ik moet antwoorden op de berichten

• RobertMe
Pistachenootje schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:38:
en/of Wise (3.2-3.4%). Die laatste is handig omdat die ook instant pay heeft.
En onhandig omdat deze zeer waarschijnlijk aangemerkt wordt als overige bezitting door de belastingdienst en daardoor een hoger belastingtarief heeft ten opzichte van een echte spaarrekening. Maar eey, geen kniesoor die daar op let.

spoiler:
Ja, zelf haal je het overgrote deel waarschijnlijk voor 1 januari er weer vanaf voor 3 maanden zodat het niet als zodanig belast wordt en ook niet zo belast kan worden i.v.m. pijldatum arbitrage.

Maar die sidenote v.w.b. "is een geldmarktfonds en dus belegging" mag je IMO toch wel erbij zetten als je het (in andere topics) aanhaalt waarbij de kans zeer groot is dat de lezer(s) geen weet hebben hiervan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
^ Prima 'bank' dus tot 1 januari. Daarna verhuizen. Overigens alleen van toepassing voor mensen die VRH moeten betalen. De rest kan gewoon blijven zitten.

@ploeg63 M.b.t. MeDirect. Let wel op met Malta. Ze staan bekend om matig financieel toezicht en hebben problemen gekend met hun DGS. Malta trekt ook veel boeven aan. Je kan je afvragen waarom een bank zich überhaupt op Malta vestigt. Just sayin'.

[ Voor 17% gewijzigd door Pistachenootje op 20-09-2023 16:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
RobertMe schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:32:
[...]
Maar die sidenote v.w.b. "is een geldmarktfonds en dus belegging" mag je IMO toch wel erbij zetten als je het (in andere topics) aanhaalt waarbij de kans zeer groot is dat de lezer(s) geen weet hebben hiervan.
Mensen moeten zelf onderzoek doen. Ik zet bij Consors er ook niet bij dat alles in het Duits is. En bij TR zet ik er ook niet bij dat er een kans bestaat op cheque van Iers DGS. Iedere bank met hoge rente heeft zo z'n nadelen.

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:32
Pistachenootje schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:34:
^ Prima 'bank' dus tot 1 januari. Daarna verhuizen. Overigens alleen van toepassing voor mensen die VRH moeten betalen. De rest kan gewoon blijven zitten.

@ploeg63 M.b.t. MeDirect. Let wel op met Malta. Ze staan bekend om matig financieel toezicht en hebben problemen gekend met hun DGS. Malta trekt ook veel boeven aan. Je kan je afvragen waarom een bank zich überhaupt op Malta vestigt. Just sayin'.
Ik heb wel een goed gevoel hoor bij Medirect. Het is een Maltese bank en de nummer 3 van alle banken op Malta. Valt onder DGS binnen Europa. App is ook nog eens in het Nederlands. Ze hebben een vestiging in Utrecht en zijn telefonisch bereikbaar. Heb daar, naast Consorsbank, een spaarrekening. Bevalt prima.

Ook ik houd de OB betaalrekening aan als back up, maar vind ik niet fijn werken met ‘saldo’ en beschikbaar’. Helaas nog steeds geen uitgaande Instant Payment met overboekingen.

[ Voor 16% gewijzigd door Datisraar op 20-09-2023 18:03 ]

• JohanNL
Opzeggen van de rekening zou ik zeker ook niet doen, hij is tenslotte gratis en wie weet komen ze in de toekomst weer met een goed aanbod.
Maar ik zal denk ik nog wel op de spaarrekening een paar honderd euro houden o.i.d. om het als kleine backup nog wat bruikbaar te maken.

• Pistachenootje
Datisraar schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:48:
[...]

Ik heb wel een goed gevoel hoor bij Medirect. Het is een Maltese bank en de nummer 3 van alle banken op Malta. Valt onder DGS binnen Europa. App is ook nog eens in het Nederlands. Ze hebben een vestiging in Utrecht en zijn telefonisch bereikbaar. Heb daar, naast Consorsbank, een spaarrekening. Bevalt prima.

Ook ik houd de OB betaalrekening aan als back up, maar vind ik niet fijn werken met ‘saldo’ en beschikbaar’. Helaas nog steeds geen uitgaande Instant Payment met overboekingen.
Prima natuurlijk. Dit zijn voorbeelden waarom ik een wat minder gevoel heb bij Malta: Problemen met DGS. Gebrekkig financieel toezicht trekt veel financiële oplichters aan zoals te zien in deze aflevering van Oplichters in het buitenland.

• page404

page404

Website says no

[...]

Eens, maar de onder de streep zijn de voorwaarden simpeler, het verschil is klein als je er niet aan voldoet. Mag de hoogste rente ook omhoog? Van mij wel, maar Knab zit net op 2.00%. Of ik bedoel, daar gaan ze volgende week naar toe, het is al een tijdje 1.75%. Dat is pas schraal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Dit is het Openbank topic, spaarrente en andere vergelijkingen mogen in het spaar-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04:23
Nuevocasa schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:16:
[...]

Hoe lang is het geleden? Kan me volgens mij herinneren dat het normaal gesproken automatisch binnen 2 weken zou worden teruggeboekt.
Gisteren heb ik - zonder verdere communicatie vanuit Openbank - het geld op mijn rekening gestort gekregen. Ik ben tevreden met de snelheid en het gemak van de chargeback. Alleen de communicatie kan wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:09
Weet iemand toevallig wat de dagelijkse en/of eenmalige limiet(en) is/zijn op de e-commerce card?
Ik gebruik die vooral als ik direct geld wil overmaken naar een andere rekening, en wil binnenkort al mijn spaargeld in zo weinig mogelijk keren overmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Raymon89 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:13:
Weet iemand toevallig wat de dagelijkse en/of eenmalige limiet(en) is/zijn op de e-commerce card?
Ik gebruik die vooral als ik direct geld wil overmaken naar een andere rekening, en wil binnenkort al mijn spaargeld in zo weinig mogelijk keren overmaken.
Limiet is €3000. Meer per keer kan niet. Maar of dat ook per dag is weet ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Raymon89 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:13:
Als je dat toevallig naar Revolut wilt doen kan ik je vertellen dat er een max van €2500 per dag op zit, ook al kun je wel mooi de kaart opladen tot €3000.
Bedragen daarbovenop werden echter door Openbank afgewezen, dus kan zijn dat je dit ook bij andere aanbieders zult meemaken zoals Wise.
Om je rekening ' leeg te trekken ' dus waarschijnlijk niet echt handig.
Heb hier ook maar voor het grootste deel via IBAN gedaan en die rentedag die ze van je afpakken voor lief genomen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoleB78
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03-09 16:29
We verloten deze zomer 21 prijzen! Maak kans op een van deze prijzen door je aankopen te betalen met je Openbank-betaalpassen (min. € 10). Actie ... Dit liep tot en met 25 september.
Iemand al prijs?
Waar kunnen we dit checken?

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik kijk er wellicht overheen, maar zie geen CVC code in de app of online. Iemand een idee?

Ik kies voor Betaalpas, klik er op en kies drie puntjes. Niets te vinden…

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Nuevocasa
THE_BASE schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:45:
Ik kijk er wellicht overheen, maar zie geen CVC code in de app of online. Iemand een idee?

CVV raadplegen ;)

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-09 00:52
THE_BASE schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:45:

Klikken op de betaalpas. Dan drie puntjes. DanCVV raadplegen.

Denk dat je nog op de betaalpas moet klikken.

• THE_BASE
  • Niet online
Daar heb ik alleen de opties: informatie over de pas, voordelen en verzekering, definitieve blokkering.

Bij de eerste optie ook niet te vinden.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• RobertMe
THE_BASE schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:58:
Daar heb ik alleen de opties: informatie over de pas, voordelen en verzekering, definitieve blokkering.

Bij de eerste optie ook niet te vinden.
En je hebt / kijkt ook bij een MasterCar Debit kaart? Ik zou gokken dat je bij de Maestro geen CVV optie hebt (ik zie het in ieder geval niet bij de Maestro pas, maar die is disabled).

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:50:
[...]

En je hebt / kijkt ook bij een MasterCar Debit kaart? Ik zou gokken dat je bij de Maestro geen CVV optie hebt (ik zie het in ieder geval niet bij de Maestro pas, maar die is disabled).
Maar die is toch belangrijk voor Apple Pay? Ik kom er nog altijd niet uit om dat in te stellen, aangezien Apple om een code vraagt en ga ervan uit dit dan de cvc code moet zijn?

• TheSander562
THE_BASE schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:10:
[...]

Maar die is toch belangrijk voor Apple Pay? Ik kom er nog altijd niet uit om dat in te stellen, aangezien Apple om een code vraagt en ga ervan uit dit dan de cvc code moet zijn?
Wanneer je in de app op je maestro pas selecteerd druk je op de drie puntjes rechtsbovenin naast het instelling knop.
Daar krijg je een menu en kan je CVV raadplegen gebruiken om die code te krijgen. CVV = CVCAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W31e0HwmUYNKhlL6ZrbS114gouU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qBw8hxAalMzhnqheNV0LI4mD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
TheSander562 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:13:
[...]

Wanneer je in de app op je maestro pas selecteerd druk je op de drie puntjes rechtsbovenin naast het instelling knop.
Daar krijg je een menu en kan je CVV raadplegen gebruiken om die code te krijgen. CVV = CVC[Afbeelding]
Ik denk dat ik gek wordt…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDo2jhtlpvfjZ-8AVjezPSNmT6s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YzPkhttp3jG73XZV0WEurJgq.png?f=fotoalbum_large

Edit: voor iedere dombo zoals ik die hier ooit tegenaan loopt: de pas stond uit. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door THE_BASE op 27-09-2023 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSander562
THE_BASE schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:16:
[...]

Edit: voor iedere dombo zoals ik die hier ooit tegenaan loopt: de pas stond uit. 8)7
:+ , ja dan gaat het lastig worden inderdaad ook om hem te gebruiken in Apple Pay bijvoorbeeld

Fijn om te horen dat je hem hebt gevonden.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

TheSander562 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:23:
[...]

:+ , ja dan gaat het lastig worden inderdaad ook om hem te gebruiken in Apple Pay bijvoorbeeld
Zeg dat niet te snel...

Een pas die uit staat / geblokkeerd is, zegt iets over de fysieke pas. Bij oa Rabobank blijft Apple Pay nog gewoon werken. Bij OpenBank voor zover ik weet ook (als hij eenmaal is gebruikt om apple pay te activeren).

• Maarten69
  • Niet online
Get!em schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:28:
[...]

Zeg dat niet te snel...

Een pas die uit staat / geblokkeerd is, zegt iets over de fysieke pas. Bij oa Rabobank blijft Apple Pay nog gewoon werken. Bij OpenBank voor zover ik weet ook (als hij eenmaal is gebruikt om apple pay te activeren).
Dus ik kan mijn 2de extra betaalpas bij Rabobank opzeggen (kostenbesparing) en wel via Google Pay blijven betalen?

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Maarten69 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:11:
[...]

Dus ik kan mijn 2de extra betaalpas bij Rabobank opzeggen (kostenbesparing) en wel via Google Pay blijven betalen?
Nee, opzeggen, dan doet hij het helemaal niet meer en weigert ook GP of AP.

Maar bij blokkeren/uitzetten, bestaat de pas nog, en de digitale varianten blijven dan werken. Zie ook de FAQ bij oa Rabobank.

[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 28-09-2023 12:17 ]

• Maarten69
  • Niet online
@Get!em helder, bedankt.

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Maar als je 2 passen hebt: je kunt je Apple Pay natuurlijk wel koppelen op je 1ste pas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Ik ga binnenkort op vakantie in Azië en dan is het wel handig om Travel+ op de mastercard te hebben ipv de maestro. Helaas heb ik in het begin ook al een mastercard aangevraagd waarop dus geen Travel+ staat. Hebben jullie ervaring als ik de maestro opgeef als verloren, dat ik een mastercard krijg met Travel+ dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Xepos schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:49:
Ik ga binnenkort op vakantie in Azië en dan is het wel handig om Travel+ op de mastercard te hebben ipv de maestro. Helaas heb ik in het begin ook al een mastercard aangevraagd waarop dus geen Travel+ staat. Hebben jullie ervaring als ik de maestro opgeef als verloren, dat ik een mastercard krijg met Travel+ dan?
Nee, maar je kan de maestro kaart laten vervangen voor een mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
dutchnltweaker schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:24:
[...]

Nee, maar je kan de maestro kaart laten vervangen voor een mastercard.
Dan heb ik dus 2 mastercards waar 1 wel Travel+ opstaat en 1 zonder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Xepos schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:49:
Gewoon ff bellen, kunnen ze zo regelen voor je. Als in: ze vragen nieuwe mastercard voor je aan en later kan je zelf de oude blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Xepos schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:27:
[...]

Dan heb ik dus 2 mastercards waar 1 wel Travel+ opstaat en 1 zonder?
Ja klopt, maar de ene is gewoon een mastercard debit die je eerder hebt aangevraagd en de ander is de vervanging voor je Maestro. Je travel gaat daar automatisch mee.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 29-09-2023 11:54 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 12:13
Vandaag is de rente voor Duitse OpenBank klanten naar 4,02% gegaan.
https://www.tagesgeldverg...h/openbank-tagesgeld.html
Hopelijk zit er ook nog ruimte in voor ons in Nederland.

Voor de diegenen die meedoen met de SPAREN23 actie - je "bewaartermijn" loopt per 30 september of, dus vanaf zondag kun je weer zonder boete met (het restant van) dat geld gaan schuiven.
Minstens 50% van dit verhoogd saldo gedurende 6 maanden na de actieperiode aanhouden, m.a.w.
het saldo t/m 30 september 2023 aanhouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:04
dutchnltweaker schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:53:
Ja klopt, maar de ene is gewoon een mastercard debit die je eerder hebt aangevraagd en de ander is de vervanging voor je Maestro. Je travel gaat daar automatisch mee.
Zoals eerder gemeld in dit topic, je kan je maestro kaart behouden, en gewoon een nieuwe mastercard aanvragen, en daar staat dan ook vanzelf gratis Travel+ op.
App -> Betaalpassen -> op je Maestro kaart tikken -> drie puntjes rechtsboven -> Nieuwe pas aanvragen
Dan krijg je een Mastercard zonder dat je Maestro geblokkerd wordt.
Ik zat in dezelfde positie als @Xepos , heb toevallig gister ook mijn niet-gratis-Travel+ mastercard die ik had aangevraagt gedeactiveerd.. en ik ga toevallig ook binnenkort op vakantie naar Azie.. hmm. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Dank iedereen! Aha, ik heb nu ook een nieuwe aangevraagd er staat inderdaad dat ik dan een mastercard krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
bumble_bee schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:40:
[...]

Zoals eerder gemeld in dit topic, je kan je maestro kaart behouden, en gewoon een nieuwe mastercard aanvragen, en daar staat dan ook vanzelf gratis Travel+ op.
App -> Betaalpassen -> op je Maestro kaart tikken -> drie puntjes rechtsboven -> Nieuwe pas aanvragen
Dan krijg je een Mastercard zonder dat je Maestro geblokkerd wordt.
Ik zat in dezelfde positie als @Xepos , heb toevallig gister ook mijn niet-gratis-Travel+ mastercard die ik had aangevraagt gedeactiveerd.. en ik ga toevallig ook binnenkort op vakantie naar Azie.. hmm. :w
Ja en nee, ik wil wel een fysieke kaart hebben. Die krijg je dan niet als je de mastercard aanvraagt als vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:02
dutchnltweaker schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:21:
[...]

Ja en nee, ik wil wel een fysieke kaart hebben. Die krijg je dan niet als je de mastercard aanvraagt als vervanging.
Je moet toch de stappen uit deze uitleg volgen? hazelip in "Openbank.NL"
Pas dan krijg je een fysieke nieuwe pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:04
dutchnltweaker schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:21:
Volgens mij begrijpen wij elkaar niet helemaal, ik heb niks gezegd over "vervanging", ik heb exact de stappen gevolgd die ik opgeschreven heb en dan is er niks vervangen, je krijgt gewoon een extra mastercard, met gratis Travel+ erop.
En hij is nog fysiek ook, ik heb hem hier in m'n portemonnee.
Maestro kaart blijft actief en de fysieke variant, die je neem ik aan al hebt, houdt ook niet ineens op met bestaan ;)

[ Voor 10% gewijzigd door bumble_bee op 29-09-2023 16:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 09:53
Heb zelf even mijn geld doorgeschoven naar Trade replubic voor 4% flex rente vanaf 1 oktober.
Heb je al revolut? Dan zet het geld op de gratis openbank virtual debit kaart en die kun je via Revolut leegpinnen. Overmaken kan ook, maar Openbank is zo traag als dikke stront.

• Datisraar
Mening OB rekening houder hier op tweakers zal vast ook wel een account hebben bij N26, Revolut, Wise etc.
Wat zijn in dat geval de ervaringen met betalingen in het buitenland met wisselkoersen in niet-euro's landen ? Is OB met travel plus beter of slechter dan de fintechs?

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 30-09-2023 09:41 ]

• RobertMe
Datisraar schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:40:
Mening OB rekening houder hier op tweakers zal vast ook wel een account hebben bij N26, Revolut, Wise etc.
Geen ervaring met de genoemde banken. Maar groot voordeel van OpenBank vind ik hun eigen oplossing voor mobiel betalen. Naast Apple / Google / Garmin? / Fitbit? Pay kun je ook gebruik maken van OpenBank Pay. (Grote) tech bedrijven hoeven w.m.b. niet te weten welke betalingen ik doe. Voorheen ook Rabo Wallet gebruikt, totdat Rabo daar mee stopte en je over moest op Google Pay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:07
Datisraar schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:40:
Wat zijn in dat geval de ervaringen met betalingen in het buitenland met wisselkoersen in niet-euro's landen ? Is OB met travel plus beter of slechter dan de fintechs?
Ik heb Openbank, N26, Revolut en Wise. Met N26 zul je exact hetzelfde betalen als bij Openbank want die gebruiken ook de wisselkoers van Mastercard zonder opslag.

Eerder dit jaar werkte ik een aantal maanden in Mexico met een collega. Ik gebruikte alleen maar Openbank (met Travel+) en mijn collega Revolut. Toen ik 1 keer de pintransactie van een kaartje vergeleek dat we beiden apart betaalden was zij wel ietsjes goedkoper uit. Het betreft centenwerk maar ik had het niet verwacht, want ik las rond die tijd namelijk veel verhalen over de verslechtering van de wisselkoers die Revolut hanteert.

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:07
offtopic:
dubbelpost

[ Voor 148% gewijzigd door kwon op 30-09-2023 10:30 . Reden: misklik ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
kwon schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:21:
[...]

Ik heb Openbank, N26, Revolut en Wise. Met N26 zul je exact hetzelfde betalen als bij Openbank want die gebruiken ook de wisselkoers van Mastercard zonder opslag.

Eerder dit jaar werkte ik een aantal maanden in Mexico met een collega. Ik gebruikte alleen maar Openbank (met Travel+) en mijn collega Revolut. Toen ik 1 keer de pintransactie van een kaartje vergeleek dat we beiden apart betaalden was zij wel ietsjes goedkoper uit. Het betreft centenwerk maar ik had het niet verwacht, want ik las rond die tijd namelijk veel verhalen over de verslechtering van de wisselkoers die Revolut hanteert.
Ik heb naast OB, ook Revolut. Bedankt, dan ga ik tijdens mijn vakantie die in ieder geval beiden gebruiken. Verschil is dan wellicht nog wel of geldautomaten in Engeland zelf ook nog opname kosten rekenen, en in dat geval OB maximaal 5 x per maand dat vergoed en Revolut niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon89
JohanNL schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:19:
[...]

Als je dat toevallig naar Revolut wilt doen kan ik je vertellen dat er een max van €2500 per dag op zit, ook al kun je wel mooi de kaart opladen tot €3000.
Bedragen daarbovenop werden echter door Openbank afgewezen, dus kan zijn dat je dit ook bij andere aanbieders zult meemaken zoals Wise.
Om je rekening ' leeg te trekken ' dus waarschijnlijk niet echt handig.
Heb hier ook maar voor het grootste deel via IBAN gedaan en die rentedag die ze van je afpakken voor lief genomen...
Ter info, 3000 euro in een keer overmaken naar Revolut via de e-commerce card lukt bij mij wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-09 00:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1Jrf7toIJwA2BFfpjYAOSKHUgs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DD9I9PEDr11o9zDKeL3Bp0D3.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk eens aan. Voor een grotere betaling hoefde ik niet meer te bellen. Kan nu via handtekeningcode in de app. Mooie verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 04:48
Bij mij ging die vlieger helaas niet op. Hele ochtend geprobeerd om mijn eerste grote betaling over te boeken. En ondanks invoeren code + sms check bleef ik maar een foutmelding krijgen dat ik het later nog eens moest proberen. Toen gebeld en geregeld. Ze wisten van de slechte foutmelding af. Maar eigenlijk vind ik het sowieso niet relaxed dat ik moet bellen en zeggen wat ik waarnaar over wil maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:40

RobertowNL

For your gear!

Idem hier, ook een groot bedrag overgemaakt vanochtend en ook via de code moeten verifiëren.
Had mij er al op voorbereid om te bellen, maar dat was niet nodig.

Ben wel al vrij lang klant (sinds begin), dus wellicht is het limiet bij mij ook wel hoger.
Ik hoop dat ze de rente een beetje gaan verhogen, dan kan het geld wellicht weer terug :).

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 04:48
RobertowNL schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:14:
Ben wel al vrij lang klant (sinds begin), dus wellicht is het limiet bij mij ook wel hoger.
Ik hoop dat ze de rente een beetje gaan verhogen, dan kan het geld wellicht weer terug :).
Ik heb gevraagd wat de limiet was, maar dit konden ze niet zeggen. Dit werd door een externe partij bepaald en kon per dag verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Olifant123 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:52:
[Afbeelding]

Kijk eens aan. Voor een grotere betaling hoefde ik niet meer te bellen. Kan nu via handtekeningcode in de app. Mooie verbetering.
Bij mij lijkt de limiet, in elk geval vandaag, 15000 te zijn. Dan maar spreiden, geen zin om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Dien je voor het ophogen van de pinlimiet (die maximaal 3k per dag is) ook te bellen of is de 3k per dag een harde limiet qua pintransacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Olifant123 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:52:
[Afbeelding]

Euh..... die heb ik al veel vaker gezien bij grotere bedragen. Wist niet dat dat nieuw was. Maar toch zeker meer dan een half jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Define grote bedragen? Voorheen boven de €25k = bellen.

[ Voor 43% gewijzigd door Perkouw op 02-10-2023 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
Raymon89 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:45:
[...]

Bij mij lijkt de limiet, in elk geval vandaag, 15000 te zijn. Dan maar spreiden, geen zin om te bellen.
Ik werd zojuist wel nog gebeld door Openbank om te bevestigen dat ik zelf die 15000 over had gemaakt. Blijkbaar is die elektronische handtekening niet voldoende. Achja, op zich niet verkeerd dat ze dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Raymon89 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:35:
[...]

Ik werd zojuist wel nog gebeld door Openbank om te bevestigen dat ik zelf die 15000 over had gemaakt. Blijkbaar is die elektronische handtekening niet voldoende. Achja, op zich niet verkeerd dat ze dit doen.
Dat kan bij alle banken gebeuren. Toen ik, in het weekend ook nog, mijn eerste (grote) boeking deed naar de OB spaarrekening vanaf Rabo is mijn hele rekening geblokkeerd door Rabo. Vervolgens maandagmorgen zelf maar gebeld. Maar anders had ook een Rabo medewerker handmatig de boel moeten controleren en in geval van twijfel (of het een legitieme transactie is) zullen die ook bellen ter controle. En is hij de andere banken hetzelfde. Individuele transacties kunnen tijdelijk geblokkeerd worden (of de hele rekening blokkeren :X) op basis van algoritmen. Vervolgens moet een medewerker dat controleren / opheffen en in geval van twijfel dus de klant bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@RobertMe Elke bank heeft zo haar eigen werkwijze, maar dat ze je rekening automatisch blokkeren en niemand van de bank jou direct kan helpen lijkt toch echt een Rabobank dingetje te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JohanNL schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:23:
@RobertMe Elke bank heeft zo haar eigen werkwijze, maar dat ze je rekening automatisch blokkeren en niemand van de bank jou direct kan helpen lijkt toch echt een Rabobank dingetje te zijn...
Zoals je schrijft, elke bank heeft zijn eigen werkwijze. Maar het is volgens mij niet uniek dat banken "niet doen wat je vraagt" op basis van automatische detectie, en vervolgens een medewerker dat controleert en eventueel belt. Wat uiteraard ook kan zijn dat ze een losse, "verdachte", transactie achterhouden en eerst handmatig controleren (en dus evt bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
RobertMe schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:46:
[...]

Zoals je schrijft, elke bank heeft zijn eigen werkwijze. Maar het is volgens mij niet uniek dat banken "niet doen wat je vraagt" op basis van automatische detectie, en vervolgens een medewerker dat controleert en eventueel belt. Wat uiteraard ook kan zijn dat ze een losse, "verdachte", transactie achterhouden en eerst handmatig controleren (en dus evt bellen).
Klopt, maar de Rabobank lijkt de klant in een dergelijk geval niet gelijk te kunnen helpen.
Heb het zelf nog niet eerder meegemaakt en hoop het ook niet mee te hoeven maken, maar er zijn helaas hier op Tweakers en elders soortgelijke verhalen.
Je wilt gewoon z.s.m. geholpen worden, maar dat verzaken ze.
Des te meer reden om altijd nog een alternatieve bankrekening aan te houden, voor het geval ' die ene niet meer werkt '.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JohanNL schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:21:
Des te meer reden om altijd nog een alternatieve bankrekening aan te houden, voor het geval ' die ene niet meer werkt '.
Daarom heb ik OpenBank erbij genomen. Alleen dan een leuke catch22 als juist het overboeken naar OB mijn Rabo rekening blokkeerde :X Was dan wel boeking naar nieuwe spaarrekening, de betaalrekening stond wel wat wisselgeld op.

En verder 100% eens hoor. Al helemaal gezien het bij mij op zaterdagmiddag was en de fraudedesk dus inderdaad doodleuk alleen tijdens kantooruren werkt. Daarom zelf ook maar proactief op maandagmorgen direct gebeld. Was ook meteen opgelost (gesprek ook gestart vanuit de Rabo app, gaat gewoon via mobiele telefoonnetwerk, maar vooraf leken er wat "piepjes" te zijn alsof vanuit de Rabo app al door een "keuzemenu" werd genavigeerd, dus de app zal wel een code hebben gecommuniceerd om mijn gesprek te koppelen aan mijn login in de app / rekening / .... Waardoor de medewerker dus meteen alles kon inzien). Dus nouja, het daadwerkelijk oplossen was zo gepiept. Maar het feit dat ik ~40 uur heb moeten wachten voordat ik kon bellen is "not done". En uiteraard had ik het zelf eerst ook niet in de gaten. Dus stel de rekening was automatisch geblokkeerd tijdens kantooruren en een medewerker had er binnen 1 of 2 uur naar gekeken en goedgekeurd had ik het waarschijnlijk niet eens gemerkt (dat er ineens een subregeltje "Bestedingsruimte - 499.xxx" was, oftewel "min 500k minus daadwerkelijke saldo").

En owja, meteen hele rekening blokkeren op basis van 1 transactie is misschien ook wat dubieus. Transactie tegenhouden? Sure, dat kan, maar direct alles blokkeren? Als het nu daadwerkelijk op basis van een patroon van meerdere transacties is kan ik mij nog vinden in een volledige blokkade, maar 1 transactie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TheRicolaa10 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:53:
Ik zit al een tijdje te lurken hier, maar twijfel om een rekening te openen als vakantierekening. Is het de moeite waard? Het opzeggen van de rekening (mocht het niet bevallen), klinkt nogal omslachtig en ingewikkeld.
Ik heb net mijn OpenBank rekening opgezegd. Ging telefonisch en was in een paar minuten geregeld.

(Doel voor mij is om te proberen een Duitse OpenBank rekening te openen met 4.02% rente)

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 08-10-2023 13:02 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:27
fsfikke schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:01:
[...]

(Doel voor mij is om te proberen een Duitse OpenBank rekening te openen met 4.02% rente)
Vraag is of dat nodig is….
Wenn du bereits in einem anderen Land Openbank-Kunde bist und in Deutschland ein zusätzliches Konto eröffnen möchtest, melde dich bitte unter +49 (0) 69 945 189 718.
En ik ga er dan gemakshalve van uit dat je (inmiddels) in Duitsland woont, want anders is het sowieso niet mogelijk:
Ups! Sieht so aus, dass du nicht in Deutschland wohnst. Um ein Konto eröffnen zu können, musst du in Deutschland gemeldet sein.

[ Voor 24% gewijzigd door budjepaul op 08-10-2023 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

budjepaul schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:15:
[...]

Vraag is of dat nodig is….

[...]

En ik ga er dan gemakshalve van uit dat je (inmiddels) in Duitsland woont, want anders is het sowieso niet mogelijk:

[...]
Oh, die flexibiliteit had ik eerlijk gezegd niet verwacht :p Blijft de vraag of die 4% rente dan ook zou gelden als niet-nieuwe klant.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 08-10-2023 17:37 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1 ... 68 ... 90 Laatste