Cheesy schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 07:44:
[...]
Ik dacht doe het in plukjes van 10k, maar nu 2 dagen later moet ik ook al bellen. Ook 9,5k lukt niet meer.
Dus die grens van 10k geldt voor langer dan 1 dag. Zit er helemaal niet op te wachten om (weer) te bellen

Ik doe het ook in plukjes van 10k (vanwege de Spaanse erfbelasting en hogere rente bij Lloyds) en heb nog niet hoeven bellen.
Maar dat heb ik alsnog gedaan omdat ik geen zin had te wachten op het laatste plukje. Opmerkelijk dat de medewerker het bedrag namens jou kan overboeken. Wel moet je het nummer van je ID kaart of paspoort doorgeven, je geboortedatum, twee cijfers van je 4-cijferige inlogcode en twee cijfers van je 8-cijferige 'handtekeningscode'. Iemand die het gesprek afluistert kan dus je geld kapen.
Als ik Openbank was zou ik het anders doen. De klant moet zelf de transactie doen, als het bedrag te hoog is dan wordt de transactie in de wacht gezet en moet de klant bellen waarna de bank hem alsnog uitvoert.
Overigens vroeg de medewerker om een omschrijving ("concept") voor de transactie en ik gaf bovengenoemde reden aan. Maar hij reageerde niet en ik kreeg geen aanbod voor een hogere rente. Hij leek ook haast te hebben om het gesprek af te ronden. Prima, joh.
Sommigen klagen wel eens over onhandige Rabo Scanners, Digipassen en Random Readers maar die zijn een stuk veiliger dan de manier van Openbank.
[
Voor 51% gewijzigd door
jack2 op 24-08-2023 11:50
]