• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Team-RiNo schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:39:
[...]

Kleine 50k, ik kreeg na overboeken + code mobiel + deels handtekening invoeren de melding dat de opdracht niet kon worden uitgevoerd en ik zelf moest bellen met 070xx.
Ik dacht doe het in plukjes van 10k, maar nu 2 dagen later moet ik ook al bellen. Ook 9,5k lukt niet meer.
Dus die grens van 10k geldt voor langer dan 1 dag. Zit er helemaal niet op te wachten om (weer) te bellen :(

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 00:07
Cheesy schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 07:44:
[...]

Ik dacht doe het in plukjes van 10k, maar nu 2 dagen later moet ik ook al bellen. Ook 9,5k lukt niet meer.
Dus die grens van 10k geldt voor langer dan 1 dag. Zit er helemaal niet op te wachten om (weer) te bellen :(
Ik doe het ook in plukjes van 10k (vanwege de Spaanse erfbelasting en hogere rente bij Lloyds) en heb nog niet hoeven bellen.

Maar dat heb ik alsnog gedaan omdat ik geen zin had te wachten op het laatste plukje. Opmerkelijk dat de medewerker het bedrag namens jou kan overboeken. Wel moet je het nummer van je ID kaart of paspoort doorgeven, je geboortedatum, twee cijfers van je 4-cijferige inlogcode en twee cijfers van je 8-cijferige 'handtekeningscode'. Iemand die het gesprek afluistert kan dus je geld kapen.

Als ik Openbank was zou ik het anders doen. De klant moet zelf de transactie doen, als het bedrag te hoog is dan wordt de transactie in de wacht gezet en moet de klant bellen waarna de bank hem alsnog uitvoert.

Overigens vroeg de medewerker om een omschrijving ("concept") voor de transactie en ik gaf bovengenoemde reden aan. Maar hij reageerde niet en ik kreeg geen aanbod voor een hogere rente. Hij leek ook haast te hebben om het gesprek af te ronden. Prima, joh.

Sommigen klagen wel eens over onhandige Rabo Scanners, Digipassen en Random Readers maar die zijn een stuk veiliger dan de manier van Openbank.

[ Voor 51% gewijzigd door jack2 op 24-08-2023 11:50 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
jack2 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:24:
[...]

Ik doe het ook in plukjes van 10k (vanwege de Spaanse erfbelasting en hogere rente bij Lloyds) en heb nog niet hoeven bellen.

Maar dat heb ik alsnog gedaan omdat ik geen zin had te wachten op het laatste plukje. Opmerkelijk dat de medewerker het bedrag namens jou kan overboeken. Wel moet je het nummer van je ID kaart of paspoort doorgeven, je geboortedatum, twee cijfers van je 4-cijferige inlogcode en twee cijfers van je 8-cijferige 'handtekeningscode'. Iemand die het gesprek afluistert kan dus je geld kapen.

Als ik Openbank was zou ik het anders doen. De klant moet zelf de transactie doen, als het bedrag te hoog is dan wordt de transactie in de wacht gezet en moet de klant bellen waarna de bank hem alsnog uitvoert.

Overigens vroeg de medewerker om een omschrijving ("concept") voor de transactie en ik gaf bovengenoemde reden aan. Maar hij reageerde niet en ik kreeg geen aanbod voor een hogere rente. Hij leek ook haast te hebben om het gesprek af te ronden. Prima, joh.

Sommigen klagen wel eens over onhandige Rabo Scanners, Digipassen en Random Readers maar die zijn een stuk veiliger dan de manier van Openbank.
Ga er maar van uit dat het niet de medewerker is die de transactie valideert. Het systeem zal vragen voor die plekken van de elektronische handtekening en de medewerker is niet meer dan een doorgeefluik. De volgende keer vraagt het systeem weer voor andere posities dus heeft de medewerker waarschijnlijk niks aan wat die van jou gehoord heeft.

Daarnaast vraag ik mij af of dat bij andere banken beter geregeld is. Ik heb recentelijk de Rabobank moeten bellen i.v.m. geblokkeerde rekening (boeking naar OpenBank :p). Bellen gestart vanuit de Rabo app maar die start gewoon de telefoon app en belt het nummer van de Rabobank (met vooraf aan wacht bandje mogelijk een "code" die mijn call identificeert). De medewerker van de helpdesk ging daarbij pas valideren of ik wel was wie ik zei dat ik was nadat er van de fraude afdeling al akkoord was op het deblokkeren. En dat waren ook extreem domme vragen (voornamen en postcode of iets dergelijks).

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 12:13
jack2 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:24:
[...]
Wel moet je het nummer van je ID kaart of paspoort doorgeven, je geboortedatum, twee cijfers van je 4-cijferige inlogcode en twee cijfers van je 8-cijferige 'handtekeningscode'. Iemand die het gesprek afluistert kan dus je geld kapen.
Bijna alle handelingen met grotere bedragen bij OpenBank vragen een random X nummers uit die 8-cijferige beveiligingscode. Dus die (af)luisteraar moet langere tijd toegang tot jouw gesprekken hebben en meerdere malen een positie+cijfer horen (of heel toevallig dezelfde random posities kunnen gebruiken) - dit lijkt op zoeken naar problemen ...

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:22:
[...]

Bijna alle handelingen met grotere bedragen bij OpenBank vragen een random X nummers uit die 8-cijferige beveiligingscode. Dus die (af)luisteraar moet langere tijd toegang tot jouw gesprekken hebben en meerdere malen een positie+cijfer horen (of heel toevallig dezelfde random posities kunnen gebruiken) - dit lijkt op zoeken naar problemen ...
En dan nog kun je zelf eventueel de code met enige regelmaat wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MocroBorsato
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 16:25
Heb nu zelf openbank voor een half jaar ongeveer, zelfs geprobeerd het te gebruiken als reguliere bank (betalen met bankpas, mobiel betalen). Het is naar mijn mening qua techniek redelijk slecht geregeld. Mobiel betalen vergat soms dat ik een pasje geselecteerd had, betalen met bankpas deed het op sommige plekken niet, sommige foutmeldingen zijn gewoon in het Spaans, ik kon net mijn telefoon als "vertrouwd" opgeven zodat ik hiermee overboekingen kon verifiëren, maar op het moment dat je een overboeking doet op dezelfde mobiel kan je hem nooit verifiëren. Sms code die je ontvangt voor verificatie wordt niet automatisch ingevoerd.
Ohja en je krijgt pushmeldingen voor aanbiedingen waar je vervolgens voor moet bellen om die uit te schakelen. Dat heb ik gedaan en ik krijg ze alsnog (maar in mindere mate). Een bank die advertenties als pushmeldingen stuurt... :/

Bellen naar de klantenservice betekent dat je jouw inloggegevens moet versturen aan de text to speech robot . Inclusief toegangscode dus. Dit is voordat je überhaupt tegen een echt persoon praat.

[ Voor 10% gewijzigd door MocroBorsato op 24-08-2023 13:55 ]

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
MocroBorsato schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:53:
Heb nu zelf openbank voor een half jaar ongeveer, zelfs geprobeerd het te gebruiken als reguliere bank (betalen met bankpas, mobiel betalen). Het is naar mijn mening qua techniek redelijk slecht geregeld. Mobiel betalen vergat soms dat ik een pasje geselecteerd had, betalen met bankpas deed het op sommige plekken niet, sommige foutmeldingen zijn gewoon in het Spaans, ik kon net mijn telefoon als "vertrouwd" opgeven zodat ik hiermee overboekingen kon verifiëren, maar op het moment dat je een overboeking doet op dezelfde mobiel kan je hem nooit verifiëren. Sms code die je ontvangt voor verificatie wordt niet automatisch ingevoerd.
Ohja en je krijgt pushmeldingen voor aanbiedingen waar je vervolgens voor moet bellen om die uit te schakelen. Dat heb ik gedaan en ik krijg ze alsnog (maar in mindere mate). Een bank die advertenties als pushmeldingen stuurt... :/

Bellen naar de klantenservice betekent dat je jouw inloggegevens moet versturen aan de text to speech robot . Inclusief toegangscode dus. Dit is voordat je überhaupt tegen een echt persoon praat.
Wat voor telefoon heb je? Die Codes worden bij mij altijd automatisch ingevuld.

• GroteVoet459
MocroBorsato schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:53:
betalen met bankpas deed het op sommige plekken niet,
Krijg soms de vraag om een taal te kiezen, zoals gisteren bij de Tinq, maar geweigerd is die bij mij nog nooit.
Sms code die je ontvangt voor verificatie wordt niet automatisch ingevoerd.
Dat klinkt als een permissie-probleem - mag de OB-app je SMS-en wel lezen?
Nog nooit een aanbieding op die manier ontvangen ... ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-09 00:52
Ook bij mij worden OpenBank-smsjes niet automatisch ingevuld. In andere apps worden ze wel automatisch ingevuld. Ik heb me suf zitten zoeken in app-rechten etc, maar het lukt me maar niet. Iemand tips? Android toestel.

• MocroBorsato
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 16:25
GroteVoet459 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:59:
[...]

Nog nooit een aanbieding op die manier ontvangen ... ?
Tuurlijk wel ... Maar van een bank..?

Qua sms permissies heb ik twee telefoons gehad waarbij het beide niet werkte . Huawei P20 Lite met Android 9 en nu Poco F5 met Android 13. Ligt eerder aan de app.

Heb in het algemeen veel minder problemen bij bijvoorbeeld de ING of N26, en sparen bij Raisin.

Het probleem met sparen bij Openbank is dat ik niet gemakkelijk kon zien wat nou precies de rente is die ik ontvang over mijn geld. Ze hebben een welkom rekening, een normale rekening, vervolgens nog enkele voorwaarden als je moet minimaal zoveel geld per maand in de rekening zetten, en vervolgens veranderde dit rentepercentage continu het afgelopen jaar. Wat is nou het daadwerkelijke rentepercentage wat ik kreeg? Dat is bij Raisin een stuk duidelijker te zien.

[ Voor 68% gewijzigd door MocroBorsato op 24-08-2023 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
MocroBorsato schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:05:
[...]
Ik bedoelde dat ik die nog nooit gezien heb van OB - ben 2+ jaar klant.
Het probleem met sparen bij Openbank is dat ik niet gemakkelijk kon zien wat nou precies de rente is die ik ontvang over mijn geld.
Naar je rekening gaan en dan op de goede knop drukken - kun je per dag zien wat de rente was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQfjx6p_Zs28LmPM8G-BNr7CgYE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M3zC0Bg0Ofka3YxOdsAnox35.png?f=user_large

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 00:07
GroteVoet459 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:22:
[...]

Ik werd gevraagd om het eerste en het laatste getal (wat het opzoeken wel makkelijker maakte). Dat is wel heel erg toevallig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

MocroBorsato schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:05:
[...]

Qua sms permissies heb ik twee telefoons gehad waarbij het beide niet werkte . Huawei P20 Lite met Android 9 en nu Poco F5 met Android 13. Ligt eerder aan de app.

Heb in het algemeen veel minder problemen bij bijvoorbeeld de ING of N26, en sparen bij Raisin.

Het probleem met sparen bij Openbank is dat ik niet gemakkelijk kon zien wat nou precies de rente is die ik ontvang over mijn geld. Ze hebben een welkom rekening, een normale rekening, vervolgens nog enkele voorwaarden als je moet minimaal zoveel geld per maand in de rekening zetten, en vervolgens veranderde dit rentepercentage continu het afgelopen jaar. Wat is nou het daadwerkelijke rentepercentage wat ik kreeg? Dat is bij Raisin een stuk duidelijker te zien.
Er bestaan nog steeds afschriften per maand. Te bereiken bij documentatie in het menu. Selecteer vervolgens "afwikkelingen" rekening xxx. Dan zie je ook op welk bedrag de rente is gebaseerd.

Daar staat vervolgens ook per wanneer het van 2.25 gold en wanneer naar 2.75 is gegaan indien je aan de voorwaarden voldoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
jack2 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:32:
[...]
Ik werd gevraagd om het eerste en het laatste getal (wat het opzoeken wel makkelijker maakte). Dat is wel heel erg toevallig.
Een statisticus zal iets zeggen als: "niet toevalliger dan bijvoorbeeld het 3e en 7e getal" :+

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand een idee waarom ik bij het instellen van Apple Pay op Apple Watch ‘ongeldige kaart’ krijg? ING zit er gewoon in, op iPhone is het wel gelukt.

Er wordt gevraagd om beveiligingscode, ik neem aan dat daarmee die van Apple Watch wordt bedoelt. Kaart is gewoon geactiveerd en werkt. Kom er niet uit, maar zou het wel handig vinden voor een aanstaande vakantie.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• RobertMe
THE_BASE schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 23:00:
Iemand een idee waarom ik bij het instellen van Apple Pay op Apple Watch ‘ongeldige kaart’ krijg? ING zit er gewoon in, op iPhone is het wel gelukt.

Er wordt gevraagd om beveiligingscode, ik neem aan dat daarmee die van Apple Watch wordt bedoelt. Kaart is gewoon geactiveerd en werkt. Kom er niet uit, maar zou het wel handig vinden voor een aanstaande vakantie.
Is het niet de CVV / CVC die ze vragen? * RobertMe heeft zelf geen Apple spul en "beveiligingscode" is zo'n algemene term dat wel uit de context zal blijken wat ze bedoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Olifant123 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:01:
Ook bij mij worden OpenBank-smsjes niet automatisch ingevuld. In andere apps worden ze wel automatisch ingevuld. Ik heb me suf zitten zoeken in app-rechten etc, maar het lukt me maar niet. Iemand tips? Android toestel.
Ik heb het ook en het ligt niet aan de permissies. Tenminste ik ga er van uit dat dit in Android of wel of niet is en dat die instellingen gewoon goed werken.

De Openbank app op mijn telefoon doet het soms wel en soms niet. Bijvoorbeeld de code voor het activeren van een of andere winactie werkt altijd, maar als je iets anders doet (bijv CVV opvragen) dan werkt het soms wel maar vaak niet. Ik heb er nog geen lijn in kunnen trekken. Het meest irritante er aan is nog wel dat het een tijd duurt voor je de code handmatig kan invullen. Je moet eerst wachten tot de app "door heeft" dat die niet automatisch de code gaat invullen.

Mijn (ongetwijfeld slechte) theorie is dat wanneer het niet werkt de SMS te snel binnen is. De app is dan nog niet aan het kijken naar nieuwe SMSjes en heeft het reeds ontvangen SMSje daarom gemist. Daarna moet je op een time-out wachten voor je het met de hand kan ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 23:23:
[...]

Is het niet de CVV / CVC die ze vragen? * RobertMe heeft zelf geen Apple spul en "beveiligingscode" is zo'n algemene term dat wel uit de context zal blijken wat ze bedoelen.
Idee was leuk, maar kan alleen cijfers invoeren en die beveiligingscode die ze sturen is iets met letters. Ik zal ze eens bellen, maar ben bang dat ze er geen antwoord op hebben. :)

Edit: zojuist vond ik dit, dus ik zal eens kijken of dat nog iets op lost:

If you are referring to the security code that must be entered when adding a card to Apple Pay, then this is the last three digits on the signature strip on the back of your payment card (or the four digits on the front, for American Express cards).

[ Voor 25% gewijzigd door THE_BASE op 25-08-2023 13:34 ]

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimfreak
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14-09 20:33
THE_BASE schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:33:
[...]

Idee was leuk, maar kan alleen cijfers invoeren en die beveiligingscode die ze sturen is iets met letters. Ik zal ze eens bellen, maar ben bang dat ze er geen antwoord op hebben. :)

Edit: zojuist vond ik dit, dus ik zal eens kijken of dat nog iets op lost:

If you are referring to the security code that must be entered when adding a card to Apple Pay, then this is the last three digits on the signature strip on the back of your payment card (or the four digits on the front, for American Express cards).
Je kunt toch de CVC code invoeren om dit te koppelen. Staat achter op je pas of even inloggen online dan kun je die bij betaalpassen vinden, nadat je de extra handtekening code hebt ingevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
swimfreak schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:02:
[...]

Je kunt toch de CVC code invoeren om dit te koppelen. Staat achter op je pas of even inloggen online dan kun je die bij betaalpassen vinden, nadat je de extra handtekening code hebt ingevoerd
Jeetje, zo simpel is het dus. Ik dacht bij beveiligingscode in principe gewoon mijn toegangscode. Ik dacht slecht vertaald, die was het niet. Toen dus een aantal cijfers aan de achterkant van de pas, ook niet. Toen dus die code die ze creëren, ook niet. Het is de code die daarna verschijnt.

Tijd voor weekend. :)

Dank, het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
THE_BASE schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:29:
[...]

Jeetje, zo simpel is het dus. Ik dacht bij beveiligingscode in principe gewoon mijn toegangscode. Ik dacht slecht vertaald, die was het niet. Toen dus een aantal cijfers aan de achterkant van de pas, ook niet. Toen dus die code die ze creëren, ook niet. Het is de code die daarna verschijnt.

Tijd voor weekend. :)

Dank, het werkt!
Huh, en dat had je nog niet geprobeerd op basis van mijn post? En dat stukje tekst wat je in reactie daarop plaatste maakte ik op basis van de plek ook al op dat het de CVV / CVC zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:40:
[...]

Huh, en dat had je nog niet geprobeerd op basis van mijn post? En dat stukje tekst wat je in reactie daarop plaatste maakte ik op basis van de plek ook al op dat het de CVV / CVC zou zijn.
Het is inderdaad de CVV/CVC code die ze vragen. Alleen staat die niet op de kaart en moet je via de app / website die code opvragen. En daar moet je weer je toegangscode voor gebruiken.

(heb daar paar weken gelden ook een half uur mee lopen stoeien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:40:
[...]

Jazeker wel, toen dacht ik dat het die 4-cijferige code was met letters en cijfers en heb niet nagedacht dat dat de pushcode is om de CVC te zien. :)

Nu gelukt, bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:24
Hoe lang duurde het voor jullie om de vervangende fysieke Mastercard (voor de Maestro card) te ontvangen? De digitale versie was bijna direct in de app zichtbaar. Maar tot zover nog niets ontvangen per post.

--edit--
even verduidelijkt dat het om de vervangende kaart gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door goodfella op 25-08-2023 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:24
geenstijl schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:40:
[...]
Je moet even een paar dagen geduld hebben. Hier hetzelfde gehad, waarschijnlijk hanteren ze een termijn van x-dagen nadat de boel op de post is gegaan.
Uiteindelijk via de site geactiveerd.
Na een maand nog steeds het probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goodfella schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:04:
Hoe lang duurde het voor jullie om de vervangende fysieke Mastercard (voor de Maestro card) te ontvangen? De digitale versie was bijna direct in de app zichtbaar. Maar tot zover nog niets ontvangen per post.

--edit--
Weekje ofzo. Moet tenslotte uit Spanje komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:35
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:58:
[...]

Weekje ofzo. Moet tenslotte uit Spanje komen.
Bij mij ook nog geen week. Precies op tijd voor mijn vakantie :P

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hazelip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 21:18
goodfella schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:04:

--edit--
Heb je wel definitieve blokkering gekozen, waarna automatisch de vraag komt of je een vervangende pas aan wilt vragen, of heb je gewoon geklikt op vervangende pas aanvragen zonder definitief te blokkeren?

Als je niet definitief blokkeren kiest, dan komt er een pas in beeld die optisch geactiveerd lijkt (kun je niet met schuifje deactiveren, dan volgt een foutmelding, maar CVC en pincode opvragen lukt wel). Travel+ staat ingeschakeld ook indien de maestro dat gratis had. Deze pas blijft ook zo staan en komt niet in de brievenbus uiteindelijk. Zo lijkt het.

Kies je definitief blokkeren en antwoord je bevestigend op de vraag of je een nieuwe kaart wilt, dan komt die pas ook zichtbaar in de app en die verandert in een plaatje dat je hem activeren moet na ontvangst. Pas dan wordt hij echt opgestuurd, althans zo ging het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
hazelip schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:55:
[...]

Heb je wel definitieve blokkering gekozen, waarna automatisch de vraag komt of je een vervangende pas aan wilt vragen, of heb je gewoon geklikt op vervangende pas aanvragen zonder definitief te blokkeren?

Als je niet definitief blokkeren kiest, dan komt er een pas in beeld die optisch geactiveerd lijkt (kun je niet met schuifje deactiveren, dan volgt een foutmelding, maar CVC en pincode opvragen lukt wel). Travel+ staat ingeschakeld ook indien de maestro dat gratis had. Deze pas blijft ook zo staan en komt niet in de brievenbus uiteindelijk. Zo lijkt het.

Kies je definitief blokkeren en antwoord je bevestigend op de vraag of je een nieuwe kaart wilt, dan komt die pas ook zichtbaar in de app en die verandert in een plaatje dat je hem activeren moet na ontvangst. Pas dan wordt hij echt opgestuurd, althans zo ging het hier.
Dank voor de heldere uitleg en ik denk dat het bij mij het geval is. Ik ga het vanavond even blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:35
Ik heb niets geblokkeerd, gewoon een nieuwe pas aangevraagd met het mastercard logo (zwarte kaart). Nu heb ik 2 werkende kaarten. Gele maestro en zwarte mastercard.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:07
Heeft iemand toevallig ervaring met cash opnemen in Thailand in combinatie met Travel+? Geldopnames in Thailand kosten meestal rond de 5/6 euro en ik vraag me af of er mensen zijn die dit structureel (t/m 5 keer per maand) niet hebben hoeven te betalen.

Ik werk er vanaf eind november 4 maanden op afstand en die periode vind ik eigenlijk te lang om een voorraad euro's aan te houden die ik telkens moet gaan omwisselen.

[ Voor 3% gewijzigd door kwon op 26-08-2023 20:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
kwon schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:03:
Heeft iemand toevallig ervaring met cash opnemen in Thailand in combinatie met Travel+? Geldopnames in Thailand kosten meestal rond de 5/6 euro en ik vraag me af of er mensen zijn die dit structureel (t/m 5 keer per maand) niet hebben hoeven te betalen.

Ik werk er vanaf eind november 4 maanden op afstand en die periode vind ik eigenlijk te lang om een voorraad euro's aan te houden die ik telkens moet gaan omwisselen.
Ik heb geen ervaring met Thailand, maar heb wel ervaring met bijvoorbeeld Mexico, Vietnam, Cambodja, Laos etc. Het is altijd goed gegaan, tot die 5 keer heb ik de kosten die geldautomaten rekenen niet hoeven te betalen. Hoe het precies werkt is al veelvuldig aan bod gekomen in dit forum. Geen zorgen dus, komt goed 👍🏻

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:32
Even een pluimpje voor de klantenservice hier bij OB, gisteren zondag avond 21.15 uur vriendelijk geholpen door een Vlaamse dame met het herstellen van mijn toegangscodes. Via de app lukte het niet maar wel telefonisch op een vriendelijke, vlotte manier op de zondag avond 👍! Daar mogen de Nederlandse banken een puntje aan zuigen, met hun chatbots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Zo, m'n rekening bij OB is leeg. Heb nog wel de Sparen23-actie lopen waar ik waarschijnlijk een boete van ~10 euro voor moet gaan betalen, ben benieuwd hoe ze dat gaan doen en of dat echt gaat gebeuren. Kun je in de min staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:13
Cheesy schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:46:
Zo, m'n rekening bij OB is leeg. Heb nog wel de Sparen23-actie lopen waar ik waarschijnlijk een boete van ~10 euro voor moet gaan betalen, ben benieuwd hoe ze dat gaan doen en of dat echt gaat gebeuren. Kun je in de min staan?
Uiteraard, eventueel sturen ze nog een Spaans incassobureau achter je aan :+
Maar ik denk dat het wel meevalt en er niets zal gebeuren.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimfreak
Cheesy schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:46:
Heb je een andere keus gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
swimfreak schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:27:
[...]

Heb je een andere keus gemaakt?
Ja, Advanzia zoals velen hier op Tweakers ;) Is me eigenlijk alleen om de rente te doen. Al het andere zoals pasjes, Apple Pay, verzekering etc. is meer een extraatje wat ik uiteindelijk toch (bijna) niet gebruik omdat ik dit bij m'n Nederlandse huisbank doe.
Rekening houd ik gewoon open mocht er nog wat interessants voorbijkomen kan ik zo terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 28-08-2023 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimfreak
Cheesy schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:40:
[...]

Ja, Advanzia zoals velen hier op Tweakers ;) Is me eigenlijk alleen om de rente te doen. Al het andere zoals pasjes, Apple Pay, verzekering etc. is meer een extraatje wat ik uiteindelijk toch (bijna) niet gebruik omdat ik dit bij m'n Nederlandse huisbank doe.
Rekening houd ik gewoon open mocht er nog wat interessants voorbijkomen kan ik zo terug.
Ah ik had zoiets gelezen 3,66% rente. dat is toch ook een half jaar? las nog wel iets dat het per 1-9 weer naar 1,61 gaat? maar dat geld niet voor bestaande klanten.

Ik blijf maar even openbank aanhouden. Ik heb geen zin om constant over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:09
swimfreak schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:52:
[...]
Ah ik had zoiets gelezen 3,66% rente. dat is toch ook een half jaar?
Ja de 3.66% geldt voor tenminste 6 maanden, of bijna 7 als je het slim 'timet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:32

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Ah ik had zoiets gelezen 3,66% rente. dat is toch ook een half jaar? las nog wel iets dat het per 1-9 weer naar 1,61 gaat? maar dat geld niet voor bestaande klanten.

Ik blijf maar even openbank aanhouden. Ik heb geen zin om constant over te stappen.
Kga zelf wel even over, waarschijnlijk over 6 maanden weer terug naar Openbank of iets anders. Hou daar in ieder geval gewoon alles aan. Ik zie Advanzia als een soort 6 maanden-depositorekening waar ik wel gewoon tussentijds kan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgje2000
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-07-2024
Meer mensen die geen push code in de app van Openbank ontvangen om een overboeking te kunnen doen? Dan zou ik eigen telefooninstellingen uit kunnen sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Zelfde hier, erg interessant die 0,66% meer, maar elke keer overstappen houdt mij tegen en ben eigenlijk wel tevreden met Openbank incl. gratis Travel+.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Datisraar
Zullen we het in dit topic alleen over Open bank zelf hebben? Voor alles over Advanzia kunnen we terecht zie ‘spaarrekeningen tweakers’. Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:58
*knip* graag constructief reageren

[ Voor 90% gewijzigd door ZieMaar! op 29-08-2023 08:01 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderr
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-09 15:11
Even een vraagje, want kan het nu niet snel vinden in dit topic.

Zelf zit ik bij de ING bank, hier wordt mijn loon op over gemaakt. Vervolgens maak ik een deel over naar de betaalrekening van de ABN (Gezamenlijk met partner), een bedrag naar de Openbank spaarrekening en Euro 700 naar de Openbank betaalrekening. Deze 700 moet 2 dagen later worden doorgestort naar de gezamenlijke spaarrekening van de ABN. Dit is voor vakantie en gemeentelijke belastingen etc.

Nu zou de automatische overboeking dit weekend plaats vinden maar zijn deze maandag ochtend in het systeem gekomen, opzich geen punt. Maar nu staat het geld nog niet op mijn ABN rekening. Terwijl van de ING naar Open duurt slechts een paar uur. De enige reden dat ik die Euro 700 zo rond boek is voor de hogere rente op mijn spaarrekening.

Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgje2000
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-07-2024
zwelgje2000 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:58:
Meer mensen die geen push code in de app van Openbank ontvangen om een overboeking te kunnen doen? Dan zou ik eigen telefooninstellingen uit kunnen sluiten.
Ik ben er inmiddels achter. Aantal weken geleden telefoon gereset. Maar de vorige android-installatie stond nog als vertrouwd apparaat ingesteld. De bevestigingscodes gingen dus naar een niet meer geïnstalleerde app.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-09 11:04
Leanderr schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:32:
Nu zou de automatische overboeking dit weekend plaats vinden maar zijn deze maandag ochtend in het systeem gekomen, opzich geen punt. Maar nu staat het geld nog niet op mijn ABN rekening. Terwijl van de ING naar Open duurt slechts een paar uur.
In het weekend gebeurt er aan terugboekingen niets bij OB. Reken op minimaal 1 werkdag. Bij kritische termijnen vond ik het wel zo veilig met twee werkdagen te rekenen. Dan is het geld zo goed als zeker binnen op de gewenste rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Na de overboeking kun je ook de rentedatum zien bij Openbank, een dag na die datum staat het dan op je rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand een idee? Momenteel in Spanje en we hebben een trein genomen van vliegveld naar stad. Je moet blijkbaar via een soort OVPay constructie met Apple Pay of creditcards door die poortjes. Bij verlaten check je op dezelfde manier uit.

Nu is er 20 euro afgeschreven voor een enkele reis en staat onder ‘inhoudingen’. Is dit een reservering als in maximaal bedrag? De reis zelf kost iets van 1,80 euro en geen idee of ik het restant nu terug ga krijgen. Het staat niet onder transactie en bij datum van afmelding staat 19 september.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@THE_BASE In het algemeen vind ik dat het bij Openbank lang duurt voordat een "inhouding" een echte "transactie" wordt.

Bij het OV zal het ook niet gelijk het juiste bedrag zijn, maar inderdaad meer een soort reservering. Pas als de vervoerder de transactie definitief maakt weet Openbank wat het juiste bedrag is wat afgeschreven moet worden.

Best kans dat het een tijdje duurt eer de vervoerder dat doorgeeft omdat ze ook rekening houden met "overstappen", "retour" of andere combinatiedingen die ze pas aan het eind van de reisdag kunnen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:52:
Iemand een idee? Momenteel in Spanje en we hebben een trein genomen van vliegveld naar stad. Je moet blijkbaar via een soort OVPay constructie met Apple Pay of creditcards door die poortjes. Bij verlaten check je op dezelfde manier uit.

Nu is er 20 euro afgeschreven voor een enkele reis en staat onder ‘inhoudingen’. Is dit een reservering als in maximaal bedrag? De reis zelf kost iets van 1,80 euro en geen idee of ik het restant nu terug ga krijgen. Het staat niet onder transactie en bij datum van afmelding staat 19 september.
Is gewoon een reservering, bij mij was hij na een paar dagen verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dint
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 17:56
m0ridin schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:51:
Hmmm, was een tijd geleden begonnen met de aanvraag bij openbank maar dat liep toen steeds vast om wat voor reden dan ook... compleet vergeten tot nu toe, dus wilde ik nu maar even af gaan ronden.

Zie ik dat mijn adres niet helemaal klopt (in stap 4/5, ondertekenen van het document met docusign). Mijn huisnr is 56-1 en in het document staat iets als

xxx 56, Utrecht. Bijlage: -1

Is dit gewoon zoals het verwerkt wordt? Ik kan het nergens meer aanpassen lijkt me, stel ik onderteken dit gewoon kan ik dit adres dan direct erna via mijn account corrigeren?

Ik weet 100% zeker dat ik het destijds goed heb ingevuld, bellen kan uiteindelijk altijd ook natuurlijk maar meh... schikt op dit moment even niet.
@m0ridin Hoe is dit bij jou afgelopen? Ik zit op dit moment in precies dezelfde situatie.

Hoe zetten ze de toevoeging op de post die naar je toe wordt gestuurd? Als een postbode dit ziet kan ik me voorstellen dat het bij de buren op nummer 56 wordt bezorgd. En zoiets heb ik met een bankpas toch liever niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-09 14:23
Bij mij werd enkel de toevoeging op de volgende regel onder de straatnaam en huisnummer geplaatst. En weer daaronder de postcode en plaatsnaam. Dus ja als de postbode dit niet opmerkt komt de post in de verkeerde bus terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 02:02
Ik snap dat Openbank gratis is maar via de bank geld overmaken naar andere rekening duurt toch echt het langst bij OB. Gisteravond geld overgemaakt naar IBAN vanaf OB en nu nog steeds niet aangekomen. Gaat dus pas maandag worden. Duurt dus sowieso een volle werkdag en met beetje pech nog een heel weekend eroverheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:38
@Deezers Welke bank? Rabobank naar Openbank is instant, de andere kant op duurt langer.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:43:
@Deezers Welke bank? Rabobank naar Openbank is instant, de andere kant op duurt langer.
Naar Revolut. Normaal doe ik het opladen naar Revolut vanaf de OB prepaid creditcard maar da's ook weer een paar stappen extra en bevestigen maar wel instant. Maar via bankoverschrijving is dus erg traag. En om nou van OB naar Rabobank naar Revolut te doen is ook om. Revolut naar OB is wel instant trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Dat van Openbank naar Revolut is wel erg handig moet ik zeggen, via de ecommerce card.
Zit echter wel een limiet aan zo te zien ( die ik zojuist heb overschreden na ongeveer €1200 te hebben overgemaakt via deze methode )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
*knip* dit is al beantwoord in je vorige topic

[ Voor 79% gewijzigd door ZieMaar! op 03-09-2023 21:33 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Toch wel fijn om in het buitenland gratis euros op te kunnen nemen. Oostenrijkse Sparkasse gaf aan €4,95 opnamekosten te rekenen. Werd in eerste instantie ook afgeschreven van Openbank rekening maar uiteindelijk bij de daadwerkelijke afrekening van het bedrag (ik blijf dat nog wel onhandig vinden) werdt die €4,95 netjes gecorrigeerd. Zou bij Rabo die €4,95 plus nog €0,75 buitenland-kosten kwijt zijn geweest en nu €0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:40

RobertowNL

For your gear!

Thetallguy schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:39:
Toch wel fijn om in het buitenland gratis euros op te kunnen nemen. Oostenrijkse Sparkasse gaf aan €4,95 opnamekosten te rekenen. Werd in eerste instantie ook afgeschreven van Openbank rekening maar uiteindelijk bij de daadwerkelijke afrekening van het bedrag (ik blijf dat nog wel onhandig vinden) werdt die €4,95 netjes gecorrigeerd. Zou bij Rabo die €4,95 plus nog €0,75 buitenland-kosten kwijt zijn geweest en nu €0.
Hier idem in Oostenrijk eenmaal €2,95 bij Raffeisenbank die netjes vergoed is (binnen een dag zichtbaar).

Zojuist op een toeristische plek ook €4,95 moeten betalen om geld op te nemen via Raffeisenbank ik ga er vanuit dat dat ook goed komt.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
In mijn passenoverzicht heb ik nu 3 debit Mastercards, waarvan er twee kloppen.

1ste Mastercard had ik voor 2 euro erbij genomen, dus deze klopt.
2de is verkregen door als vervanger van de Maestro, de fysieke variant is nooit opgestuurd. Er zit wel gratis travel+ op.
3de is verkregen door de Meastro te blokkeren. Er was nooit een fysieke pas opgestuurd en na het bellen kwam het snel aan (twee dagen). Hierop is ook gratis travel+.

Uiteindelijk is de Maestro vervangen voor twee debit mastercards met beide gratis travel+ maar waarvan een fysieke is verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Deezers schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:39:
Ik snap dat Openbank gratis is maar via de bank geld overmaken naar andere rekening duurt toch echt het langst bij OB. Gisteravond geld overgemaakt naar IBAN vanaf OB en nu nog steeds niet aangekomen. Gaat dus pas maandag worden. Duurt dus sowieso een volle werkdag en met beetje pech nog een heel weekend eroverheen.
Ik vind Openbank echt een prima bank, zeker hier in Spanje wordt alles lekker snel verwerkt.

Het grootste punt is geld overmaken van en naar de bank. Het duurt van ING naar OB een dikke werkdag of het hele weekend. Andersom soms nog langer, dat is balen. Maar als dat alles is… hopelijk wordt dat in de toekomst nog aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
THE_BASE schreef op woensdag 6 september 2023 @ 23:04:
Het grootste punt is geld overmaken van en naar de bank. Het duurt van ING naar OB een dikke werkdag of het hele weekend. Andersom soms nog langer, dat is balen. Maar als dat alles is… hopelijk wordt dat in de toekomst nog aangepast.
ING => OpenBank ligt aan ING, niet aan OpenBank. Vanaf Rabo is het "gewoon" een instant payment, alleen ondersteund ING dus geen Europese instant payments. Vanaf OB naar een andere bank is het OB die geen instant payments ondersteund voor uitgaande transacties. Maar... wij Nederlanders zijn wel verwend met instant payments. In het buitenland is het echt een zeldzaamheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
THE_BASE schreef op woensdag 6 september 2023 @ 23:04:
[...]

Ik vind Openbank echt een prima bank, zeker hier in Spanje wordt alles lekker snel verwerkt.

Als ik in de ochtend voor zo'n 9uur overboek vanaf ING staat het normaal gesproken dezelfde dag nog op Openbank.

• THE_BASE
  • Niet online
Nuevocasa schreef op donderdag 7 september 2023 @ 06:44:
[...]

Als ik in de ochtend voor zo'n 9uur overboek vanaf ING staat het normaal gesproken dezelfde dag nog op Openbank.
Dat had ik in het begin ook, zelfs rond 11 uur nog. Maar de laatste maanden niet meer.

• Datisraar
RobertMe schreef op donderdag 7 september 2023 @ 06:22:
[...]

ING => OpenBank ligt aan ING, niet aan OpenBank. Vanaf Rabo is het "gewoon" een instant payment, alleen ondersteund ING dus geen Europese instant payments. Vanaf OB naar een andere bank is het OB die geen instant payments ondersteund voor uitgaande transacties. Maar... wij Nederlanders zijn wel verwend met instant payments. In het buitenland is het echt een zeldzaamheid.
En in zoverre verwend dat bij ons Instant Payment gratis is, maar is het lang niet altijd buiten Nederland. OB schijnt binnen Spanje zelf, 4€ te rekenen, N26 bij de gratis rekeningen 0,99€, en mijn Franse bank rekent bij IP ook 1€ per keer (naast een betaald bank abonnement.

• dutchnltweaker
Vraagje, ik heb een mastercard pas aangevraagd als vervanging voor mijn maestro pas. Dit was al 2 weken terug en nog steeds geen envelop op de mat. Vroeger kwam post wel binnen een week aan, doe ik iets fout of?

• goodfella
dutchnltweaker schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:06:
Vraagje, ik heb een mastercard pas aangevraagd als vervanging voor mijn maestro pas. Dit was al 2 weken terug en nog steeds geen envelop op de mat. Vroeger kwam post wel binnen een week aan, doe ik iets fout of?
Zelfde probleem, gebeld en in 2 dagen een nieuwe pas gekregen.

Zie deze post van gisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
THE_BASE schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:19:
[...]

Dat had ik in het begin ook, zelfs rond 11 uur nog. Maar de laatste maanden niet meer.
Vandaag was hij bij mij vanaf ING naar openbank gewoon dezelfde dag. Voor 7uur vanmorgen overgeboekt, voor 12uur stond het er op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:38
Heb afgelopen week de MasterCard in de Verenigde Staten gebruikt. Een week ging het in principe prima, maar toen werden alle transacties opeens geweigerd. Ik heb toen keer gebeld en men zou alles in orde maken, maar uiteindelijk bleek het toch niet te werken. Later weer gebeld, maar de afdeling die het zou kunnen oplossen was niet bereikbaar. Je gaat er toch vanuit dat dit soort afdelingen 24/7 beschikbaar moeten zijn?

Overigens had ik buiten dit euvel ook last dat het swipen in machines (MetroCard en Capital Bike Share) niet werkte. Amex en Revolut werkten daar gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
oohh schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 00:46:
Later weer gebeld, maar de afdeling die het zou kunnen oplossen was niet bereikbaar. Je gaat er toch vanuit dat dit soort afdelingen 24/7 beschikbaar moeten zijn?
For what it's worth: Rabobank heeft begin dit jaar automatisch mijn rekening geblokkeerd op basis van een verdachte transactie. Vervolgens blijkt dan dat "ze" alleen tijdens normale kantooruren werken en mag je dus wachten tot (minimaal) maandag als ze de rekening op zaterdag blokkeren. Vervolgens maar meteen op maandagmorgen zelf gebeld (i.p.v. op de stapel liggen en wachten tot iemand van de fraude afdeling het oppakt) en toen was het dan meteen opgelost/opgeheven (nadat normale klantenservice medewerker contact had gehad met fraude afdeling).

Dus als zelfs de Nederlandse grootbanken niet in het weekend (noch 's avonds/ 's nachts) bereikbaar zijn als ze bv zelf automatisch de rekening blokkeren, waarom zou een kleine speler als OB dat dan wel zijn? Ik vind het dan bij wijze van al heel wat dat je ze blijkbaar wel 24/7 kunt bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:15
RobertMe schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 07:21:
[...]
Dus als zelfs de Nederlandse grootbanken niet in het weekend (noch 's avonds/ 's nachts) bereikbaar zijn als ze bv zelf automatisch de rekening blokkeren, waarom zou een kleine speler als OB dat dan wel zijn? Ik vind het dan bij wijze van al heel wat dat je ze blijkbaar wel 24/7 kunt bereiken?
Nou, Santander Bank (waarvan Openbank onderdeel is) is voor zover ik weet de grootste bank van Europa, dus OB is echt geen kleine speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Of-Aaargh schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 07:42:
[...]

Nou, Santander Bank (waarvan Openbank onderdeel is) is voor zover ik weet de grootste bank van Europa, dus OB is echt geen kleine speler.
OpenBank is geen onderdeel van Santander. Het is een zelfstandige onderneming die wel voor 9x% in handen van Santander is. En dat zegt IMO ook niks over bereikbaarheid. Immers kun je als OB klant ook niet de klantenservice van Santander bellen. Een klant van SNS kan ook niet de klantenservice van RegioBank bellen ondanks dat beide onder de Volksbank vallen.

En daarnaast heeft OpenBank alleen een Nederlands telefoonnummer met Nederlands(talige) medewerkers. En in Nederland zijn ze toch echt een kleine speler en is bv zo'n (24/7) helpdesk relatief duur. Als je buiten kantooruren bij een "internationale klantenservice" terecht komt die (alleen) in het Engels bereikbaar is zou dat natuurlijk weer anders zijn, maar dat is niet aan de orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
RobertMe schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 07:50:
[...]

OpenBank is geen onderdeel van Santander. Het is een zelfstandige onderneming die wel voor 9x% in handen van Santander is. En dat zegt IMO ook niks over bereikbaarheid. Immers kun je als OB klant ook niet de klantenservice van Santander bellen. Een klant van SNS kan ook niet de klantenservice van RegioBank bellen ondanks dat beide onder de Volksbank vallen.

En daarnaast heeft OpenBank alleen een Nederlands telefoonnummer met Nederlands(talige) medewerkers. En in Nederland zijn ze toch echt een kleine speler en is bv zo'n (24/7) helpdesk relatief duur. Als je buiten kantooruren bij een "internationale klantenservice" terecht komt die (alleen) in het Engels bereikbaar is zou dat natuurlijk weer anders zijn, maar dat is niet aan de orde.
Wel: Wikipedia: Openbank Ze zijn opgericht door Santander in 1995 en vallen onder dat concern. En Ohja:
Omdat Openbank onderdeel is van Santander Group, is de bank met zo'n 15 miljard aan kapitaal gedekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
dutchnltweaker schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:59:
[...]

Wel: Wikipedia: Openbank Ze zijn opgericht door Santander in 1995 en vallen onder dat concern. En Ohja:
[...]
En in hoeverre zegt dit iets over de grote / bereikbaarheid van OpenBank? OpenBank is en blijft een kleine speler, op de Nederlandse markt. Dus dat OpenBank 24/7 bereikbaar is, in het Nederlands, maar de Nederlandse grootbanken niet, is toch best opmerkelijk. Dat Santander er achter zit maakt daarvoor ook niks uit. Immers bel je OpenBank en niet Santander en spreek je altijd een Nederlandstalige medewerker. (Waarbij Santander AFAIK helemaal niet opereert op de Nederlandse / Nederlandstalige markt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
RobertMe schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 07:21:
[...]
Ik had zelf positieve ervaringen met andere banken of instellingen, o.a. Bank of America en American Express. Deze zijn wel 24/7 bereikbaar voor frauduleuze betalingen en het opheffen van blokkades. Vaak is dat wel een ander nummer dan de algemene klantenservice.

Op de Spaanse website staat wel dat ze 24/7 bereikbaar zijn. Ik heb zelf tijdens Nederlandse kantooruren gebeld omdat ik aanneem dat er buiten die tijden niemand opneemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:59:
Wel: Wikipedia: Openbank Ze zijn opgericht door Santander in 1995 en vallen onder dat concern.
Iets genuanceerder lijkt het:
De grote naam van Santander kan vertrouwen wekken. Maar Openbank werkt onder een eigen zelfstandige bankvergunning. Voor zover ik kan beoordelen is het dus niet zo dat Openbank alleen maar kan omvallen als Santander omvalt.
Bron: Anneke Ranzato, https://www.vanspaarbankv...argarantie-bronbelasting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:57
RobertMe schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:09:
[...]

En in hoeverre zegt dit iets over de grote / bereikbaarheid van OpenBank? OpenBank is en blijft een kleine speler, op de Nederlandse markt. Dus dat OpenBank 24/7 bereikbaar is, in het Nederlands, maar de Nederlandse grootbanken niet, is toch best opmerkelijk. Dat Santander er achter zit maakt daarvoor ook niks uit. Immers bel je OpenBank en niet Santander en spreek je altijd een Nederlandstalige medewerker. (Waarbij Santander AFAIK helemaal niet opereert op de Nederlandse / Nederlandstalige markt).
De Nederlandse grootbanken hebben zeker wel een 24/7 alarmlijn beschikbaar. Dan krijg je gewoon de Nederlandse support aan de lijn. Of je daar ook meteen terecht kan in geval van een automatische blokkade, weet ik niet zeker (maar neem aan van wel).

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:36
JaDatIsPeter schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:18:
[...]

Iets genuanceerder lijkt het:

[...]
Dat ze een eigen bankvergunning hebben is logisch, anders mogen ze geen bank spelen. Onder die bankvergunning moet Openbank o.a.:

- Voldoen aan kapitaaleisen
- Een plan klaar hebben voor als het financieel slecht(er) gaat. Dat plan beschrijft welke triggers voor welke acties zorgen
- Reken er maar op dat in dat plan ook staat dat Santander in bepaalde situaties bijspringt
- En zo zijn er nog veel meer waarborgen die OpenBank als bank moet implementeren.

Maar goed, dat draagt allemaal niet perse bij aan de bereikbaarheid waar de discussie oorspronkelijk om ging :+

• RobertMe
geishin schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:32:
[...]

Dat ze een eigen bankvergunning hebben is logisch, anders mogen ze geen bank spelen. Onder die bankvergunning moet Openbank o.a.:

- Voldoen aan kapitaaleisen
- Een plan klaar hebben voor als het financieel slecht(er) gaat. Dat plan beschrijft welke triggers voor welke acties zorgen
- Reken er maar op dat in dat plan ook staat dat Santander in bepaalde situaties bijspringt
- En zo zijn er nog veel meer waarborgen die OpenBank als bank moet implementeren.
Dat ze een eigen bankvergunning hebben is niet perse logisch. SNS, RegioBank en nog eentje opereren ook allemaal onder dezelfde bankvergunning, Volksbank. Zo had OpenBank dus ook kunnen opereren onder de naam van Santander.

En dat Santander bij moet springen als... lijkt mij ook helemaal geen vereiste. Wie moet dan bijspringen ls er bv iets aan de hand is met Rabobank of ING? Dat zijn volledig zelfstandige banken zonder dat een andere bank er (groot)aandeelhouder er is. In het geval van ING & ABN blijkbaar de overheid :X.

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:36
RobertMe schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:07:
[...]

Dat ze een eigen bankvergunning hebben is niet perse logisch. SNS, RegioBank en nog eentje opereren ook allemaal onder dezelfde bankvergunning, Volksbank. Zo had OpenBank dus ook kunnen opereren onder de naam van Santander.

En dat Santander bij moet springen als... lijkt mij ook helemaal geen vereiste. Wie moet dan bijspringen ls er bv iets aan de hand is met Rabobank of ING? Dat zijn volledig zelfstandige banken zonder dat een andere bank er (groot)aandeelhouder er is. In het geval van ING & ABN blijkbaar de overheid :X.
Fair: In dat geval spreek je dan ook van labels of merken ipv banken. Dat is dus ook opletten voor bijv. depositogarantiestelsel, al die "banken" worden gezien als 1 bank.

Het is nou eenmaal het lot van de aandeelhouder dat zij bij moet springen, het herstelplan beschrijft dat allemaal. Kan ik ook niks aan doen.

Ik neem even aan dat je ABN en ING aanhaalt ivm de kredietcrisis 15 jaar geleden? Ten eerste sindsdien is wet- en regelgeving heftig aangepast. Overigens heeft de staat aan ING prima verdiend, ABN en Volksbank zijn een ander verhaal

Als je echt wil weten hoe dat nu bij ING en ABN werkt, raad ik je aan eens een jaarverslag door te lezen en dan specifiek "risk management"

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wel vreemd, ik kreeg net 2,75% rente bijgestort zie ik in mijn afrekening, terwijl ik afgelopen maand helemaal geen incasso's of 600 euro heb overgeboekt van/naar mijn betaalrekening. eigenlijk zou ik 2% moeten hebben ontvangen. niet dat ik wil klagen dat ik te veel heb gehad :+ maar toch vreemd. zou iemand een verklaring weten?

• RobertMe
Il 2 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:53:
Wel vreemd, ik kreeg net 2,75% rente bijgestort zie ik in mijn afrekening, terwijl ik afgelopen maand helemaal geen incasso's of 600 euro heb overgeboekt van/naar mijn betaalrekening. eigenlijk zou ik 2% moeten hebben ontvangen. niet dat ik wil klagen dat ik te veel heb gehad :+ maar toch vreemd. zou iemand een verklaring weten?
2,25% toch? Zonder de "bonus".

Maar heb je andere maanden dan wel aan de voorwaarden gedaan? Want volgens mij was het in ieder geval bij auto incasso "3 incasso's in 2 maanden"? Dus dan zou je nog een maandje " uitloop" kunnen hebben?

• Il 2
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:22:
[...]

2,25% toch? Zonder de "bonus".

Maar heb je andere maanden dan wel aan de voorwaarden gedaan? Want volgens mij was het in ieder geval bij auto incasso "3 incasso's in 2 maanden"? Dus dan zou je nog een maandje " uitloop" kunnen hebben?
volgens de website is het 2% zonder bonus.
*Wanneer je maandelijks € 600 laat bijschrijven (via salaris, een pensioenbetaling, uitkering of inkomende overboeking) op de gekoppelde Open Betaalrekening, of elke 2 maanden ten minste 3 verschillende automatische incasso’s van deze betaalrekening laat afschrijven, dan is de nominale rente op jaarbasis 2,75%; wanneer je niet voldoet aan deze voorwaarde is de rente 2,00%.
Maar de maand daarvoor heb ik er ook niet aan voldaan, dus volgens mij kloppen hun systeemberekeningen gewoon niet. of ze hebben iets verkeerd ingesteld.

• JohanNL
Tja, bij Openbank gaat niet altijd alles goed, dus wellicht soms ook in je voordeel ;)

Maar ik wil ook best geloven dat ze het inmiddels slechts eenmalig controleren, of iets als steekproefsgewijs.

• oohh
Is er hier ervaring met chargebacks via Openbank? Ik ben in de VS naar een museum geweest en ze hebben de tickets twee maal afgeschreven. Museum gaf echter niet thuis en kon slechts één transactie zien. Ik heb een formulier van Openbank ontvangen en inmiddels opgestuurd. Ik heb alleen geen idee hoe lang het gaat duren.

• Nuevocasa
oohh schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:18:
Is er hier ervaring met chargebacks via Openbank? Ik ben in de VS naar een museum geweest en ze hebben de tickets twee maal afgeschreven. Museum gaf echter niet thuis en kon slechts één transactie zien. Ik heb een formulier van Openbank ontvangen en inmiddels opgestuurd. Ik heb alleen geen idee hoe lang het gaat duren.
Hoe lang is het geleden? Kan me volgens mij herinneren dat het normaal gesproken automatisch binnen 2 weken zou worden teruggeboekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:07
Houd ons op de hoogte, ben wel benieuwd naar de afloop en hoelang het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Nuevocasa schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:16:
[...]

Hoe lang is het geleden? Kan me volgens mij herinneren dat het normaal gesproken automatisch binnen 2 weken zou worden teruggeboekt.
Gisteren heb ik contact met openbank opgenomen. Gelijk ingevuld en verstuurd. Was benieuwd wat ervaringen van anderen waren, maar ook in dit topic niks vinden, vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
oohh schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:21:
[...]

Gisteren heb ik contact met openbank opgenomen. Gelijk ingevuld en verstuurd. Was benieuwd wat ervaringen van anderen waren, maar ook in dit topic niks vinden, vandaar de vraag.
Ik bedoelde de dubbele afboeking, wanneer dat was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Nuevocasa schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:41:
[...]

Ik bedoelde de dubbele afboeking, wanneer dat was?
Vier september. Het is geen reservering meer. Heb wel gewacht tot de transactie gesetteld werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik heb het zonder formulier gehad: er werd dubbel afgeschreven. Werd automatisch gecorrigeerd na 2 weken. Transactie was in Madeira trouwens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
bij de spaarrekening (de gewone, dus niet de welkom variant) is de spaarrente nu standaard 2,65% in plaats van 2%. De 'bonus' rente is nog steeds 2,75% als je voldoet aan die actievoorwaarden.

maar als je dus niet voldoet aan die voorwaarden 'verlies' je nog maar 0,10% rente, in plaats van 0,75% voorheen. opzich wel goed denk ik dat ze dit enigzins hebben rechtgetrokken, want die bijschrijving of incasso is ook een beetje onzinnig geld schuiven voor wat rente verhoging vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 21-09 10:46

page404

Website says no

Il 2 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 22:17:
bij de spaarrekening (de gewone, dus niet de welkom variant) is de spaarrente nu standaard 2,65% in plaats van 2%. De 'bonus' rente is nog steeds 2,75% als je voldoet aan die actievoorwaarden.

maar als je dus niet voldoet aan die voorwaarden 'verlies' je nog maar 0,10% rente, in plaats van 0,75% voorheen. opzich wel goed denk ik dat ze dit enigzins hebben rechtgetrokken, want die bijschrijving of incasso is ook een beetje onzinnig geld schuiven voor wat rente verhoging vind ik.
Hey dat is apart, is geen melding van. Ze hopen zeker dat niemand het merkt :)
Ik zat sowieso wel op een renteverhoging te wachten in navolging van de ECB rente maar had verwacht dat het ook voor de bonusrente zou gelden.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
page404 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:38:
[...]

Hey dat is apart, is geen melding van. Ze hopen zeker dat niemand het merkt :)
Ik zat sowieso wel op een renteverhoging te wachten in navolging van de ECB rente maar had verwacht dat het ook voor de bonusrente zou gelden.
Ja inderdaad, het is alweer even stil vanuit Openbank, maar de ECB heeft de rente wel verder verhoogd. Tijd dat we daar iets van gaan terugzien. Hopelijk naar 3%.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
balken07 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 17:10:
[...]

Ja inderdaad, het is alweer even stil vanuit Openbank, maar de ECB heeft de rente wel verder verhoogd. Tijd dat we daar iets van gaan terugzien. Hopelijk naar 3%.
En dan de welkom actierente omhoog naar 4,00% en dat bestaande Welkom klanten een nieuwe rekening kunnen aanvragen met opnieuw 6 maanden de actierente? O-)
One can dream, right?

Om te concurreren met Trade Republic dus die per 1-10 4% gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Is er storing met transactie bevestigen? Moet de prepaid Mastercard transactie bevestigen maar na op de knop te hebben gedrukt blijft hij maar laden. Vanmorgen ook al. Wordt ook niks afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 14:39
Il 2 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:53:
Ik heb deze maand ook 2,75% rente ontvangen zonder aan de voorwaarden te voldoen. Geen idee wat hier de reden voor is. Daarom heb ik ook liever een vast percentage. Zeker omdat je ook de opbouw niet kunt zien. De laatste tijd had ik wel meermaals geld overgeboekt naar een andere rekening. Wellicht dat ze dat hebben meegewogen? Doordat het is opgehoogd naar 2,75% (en nu minimaal 2,65%) heb ik mijn resterende saldo wel laten staan. Eigenlijk wilde ik de rekening sluiten. Ik hou van voorspelbaarheid en vaste voorwaarden. Zaken als wisselende rente, de vele acties, moeten nabellen, etc., dat vind ik eigenlijk niet passen bij een bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Mail ontvangen en rente stijgt weer bij openbank, open spaarrekening gaat van 2,00% naar 2,65%. de periodieke bijschrijving van 600 per maand blijft nog 2,75%

[ Voor 56% gewijzigd door dutchnltweaker op 19-09-2023 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Standaard al naar 2,65%, dan mogen ze die 600,- maandelijks overmaken actie ook wel wat verhogen.
Verschil met 2,75% is anders wel erg klein.
Pagina: 1 ... 67 ... 90 Laatste