Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeerob
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-04 19:54
*knip*, geen suggesties om fraude te plegen graag.

[ Voor 76% gewijzigd door NMH op 05-08-2023 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 12:13
Blijft allemaal zeer gevoelig en tegen fraude aanhikken.
Denk ook even aan het wel/niet accepteren van een erfenis - als je ook maar iets pakt, accepteer je de hele erfenis, dus ook de eventuele schulden.
Weet je trouwens dat de Spaanse erfbelasting wel 82% kan zijn! Een samenlevingscontract wordt niet erkend, en dan is het hoogste tarief van toepassing!
Ik hoop dat iemand die een financieel product afsluit zich tegenwoordig inleest en dan zal de erfbelasting in Spanje geen verrassing moeten zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door NMH op 05-08-2023 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:20:
[...]
Ik hoop dat iemand die een financieel product afsluit zich tegenwoordig inleest en dan zal de erfbelasting in Spanje geen verrassing moeten zijn.
Ik denk dat je de gemiddelde persoon overschat. Daar nemen de meeste mensen echt de tijd niet voor. Getuige ook de vele verrassingen waar mensen tegenaan lopen bij hypotheken, beleggingen, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Denk ook even aan het wel/niet accepteren van een erfenis - als je ook maar iets pakt, accepteer je de hele erfenis, dus ook de eventuele schulden.
Vraagsteller is in gemeenschap van goederen getrouwd, ik denk niet dat hij de erfenis verwerpt 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-07 20:31
Feralz schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:28:
Ik heb ze vanochtend maar weer eens gebeld. Ik vind het op zich een fijne bank, met over het algemeen een vriendelijke en behulpzame klantenservice, maar man ik heb nog nooit zo vaak een bedrijf hoeven bellen om iets te fixen. 😂
Dacht dat ik de enige was die zo vaak moet bellen _O- Na veel getrek en geregel eindelijk een open betaalrekening kunnen bemachtigen. Maar nu kan ik via de app geen Welkom spaarrekening openen met de actierente van 3%. Maar weer eens bellen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
[...]

[...]

Het klinkt wijs, maar het is echt niet zo simpel wat erfbelasting betreft. Zeer ingewikkelde materie waar zelfs betreffende banken geen eenduidig antwoord op weten te geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:32
Obeja schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 09:05:
[...]

Het klinkt wijs, maar het is echt niet zo simpel wat erfbelasting betreft. Zeer ingewikkelde materie waar zelfs betreffende banken geen eenduidig antwoord op weten te geven.
Klopt, bij overlijden kunnen de nabestaanden proberen de (spaar)rekeningen van de overledene weliswaar over te boeken, maar wordt een eventuele erfenis daarmee gelijk aanvaard, ook als er nog (belasting) schulden zijn van de overledene.

Het is dus zeer van belang om je partner of erfgenamen de toegangs code van OB door te geven, want het bespaart heel veel tijd en veel geld.

Als dat allemaal geen probleem is, dan het beste om alles leeg te trekken, eventuele incasso’s stop laten zetten bij OB en na verloop van tijd wegens inactiviteit, de rekeningen op te laten heffen door OB zelf, wat iemand hierboven ook al aangaf.

Als men dit allemaal te spannend vindt, dan is het beter een spaarrekening bij de Nederlandse Bunq of Centraal beheer (hogere rente dan bij de grootbanken) te openen, voor meer rust.

[ Voor 18% gewijzigd door Datisraar op 05-08-2023 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralz
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-04 02:00
CarbonCopy schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 07:03:
[...]

Dacht dat ik de enige was die zo vaak moet bellen _O- Na veel getrek en geregel eindelijk een open betaalrekening kunnen bemachtigen. Maar nu kan ik via de app geen Welkom spaarrekening openen met de actierente van 3%. Maar weer eens bellen. :+
Dat was dus ook mijn eerste oorspronkelijke belletje - als je je aanmeldt voor een Welkom spaarrekening krijg je automatisch eerst een betaalrekening, en voor de spaarrekening moet je nog even geduld hebben, die verschijnt wat later vanzelf. Dat is in ieder geval hoe het hóórt te gaan. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Feralz schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 09:47:
[...]

Dat was dus ook mijn eerste oorspronkelijke belletje - als je je aanmeldt voor een Welkom spaarrekening krijg je automatisch eerst een betaalrekening, en voor de spaarrekening moet je nog even geduld hebben, die verschijnt wat later vanzelf. Dat is in ieder geval hoe het hóórt te gaan. :>
Inderdaad, zo ging het hier ook.
Ik heb ze ook nog aan de telefoon gehad hierover :+
Misschien kunnen ze het er bijzetten op de website, zou het voor iedereen duidelijker maken.

Ondertussen wel al geld over gemaakt naar de spaarrekening zodra die actief was. Wacht alleen nog wel steeds op de digitale handtekening en het pasje. Dat gaat niet echt snel. (30 juli was de rekening actief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:38
Inmiddels terug van mijn reis. Ik heb meerdere malen gebeld, maar ze konden tot mijn verbazing niets voor mij betekenen om de pas te deactiveren. Gelukkig had ik nog een tweede Mastercard bij, zonder Travel+. Deze alsnog maar geactiveerd via de website (want de app werkte het niet...). Ik ga een dezer dagen nog maar is bellen, maar ik weet niet of ik nog klant bij ze blijf. Als er echt stront aan de knikker is, heb je niets aan ze.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Zeerob
Sorry hoor, maar dat vind ik echt onzin. Ik heb al heel wat spaarrekeningen geopend, en dacht dat ik er vrij goed in thuis was. Maar dat je tot 82% Spaanse erfbelasting zou moeten betalen bij een spaarrekening bij Openbank.nl, daar had ik echt nooit bij stil gestaan. En als ik het ergens noem zijn de reacties meestal ongeloof. Hoeveel tweakers hier wisten dat voordat ze het hier lazen?

En dan nog, afgezien van de belasting die je moet betalen, krijgen de erfgenamen ook nog eens een enorm vervelende klus in de schoot geworpen. Ze moeten een Spaanse belasting adviseur gaan zoeken en inhuren, voor elke erfgenaam moet apart een Spaanse aangifte gedaan worden, er moeten allerlei ingewikkelde formulieren ingevuld worden. Ik heb al twee keer een erfenis afgehandeld, en als er zoiets bijkomt, is dat gewoon een kleine ramp.
Ik ben van mening dat OpenBank hierdoor gewoon geen bestaansrecht heeft in Nederland. Zeker niet voor mensen die niet meer heel jong zijn, en waarbij een overlijden iets is waar je toch rekening mee moet houden. En ook zeker niet voor samenwonenden (want 82% erfbelasting).
Voor die ene procent extra rente kan je dat je erfgenamen gewoon niet aandoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:13
Als je niet aan het sparen bent voor je erfgenamen is het natuurlijk geen probleem.
Maar zowel blijf je inderdaad maar beter weg bij Openbank, net als andere buitenlandse banken, al is het maar om de onduidelijkheid hierover en mogelijk extra gedoe en kosten.
Denk bij kosten dan aan bijvoorbeeld een verklaring van erfrecht die moet worden vertaald e.d.
Dan ben je zomaar duizenden euro's verder heb ik begrepen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:32
Eigenlijk een taak voor het Europees parlement om iets te doen aan 1 regeling erfbelasting binnen Europa. We zijn nu eindelijk zover dat grens overschrijdend binnen de EU, bijvoorbeeld in Nederland een ingezetene een IBAN kan krijgen in Spanje of Frankrijk maar als het gaat om bron- en erfbelasting het allemaal zelf moet uitvogelen c.q regelen (en Europese banken daar zelf niet al te uitvoerig over informeren, dus EU wetgeving over moet komen).

[ Voor 12% gewijzigd door Datisraar op 05-08-2023 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb raisin, openbank en een NL-bank. Ik denk dat het handiger is om de NL-bank als tegenrekening in te stellen bij raisin dan Openbank als het gaat om erfbelasting? (buiten beschouwing laten dezelfde discussie over erfbelasting en raisin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-09 00:52
disheaver schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:57:
Ik heb raisin, openbank en een NL-bank. Ik denk dat het handiger is om de NL-bank als tegenrekening in te stellen bij raisin dan Openbank als het gaat om erfbelasting? (buiten beschouwing laten dezelfde discussie over erfbelasting en raisin)
Raisin accepteert helaas geen niet NL-IBAN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Datisraar schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:49:
Eigenlijk een taak voor het Europees parlement om iets te doen aan 1 regeling erfbelasting binnen Europa. We zijn nu eindelijk zover dat grens overschrijdend binnen de EU, bijvoorbeeld in Nederland een ingezetene een IBAN kan krijgen in Spanje of Frankrijk maar als het gaat om bron- en erfbelasting het allemaal zelf moet uitvogelen c.q regelen (en Europese banken daar zelf niet al te uitvoerig over informeren, dus EU wetgeving over moet komen).
Als je erfbelasting in EU verband wolt regelen moet je eigen alles op EU niveau regelen. Alle belastingen binnen een land zijn aan elkaar gelinkt. Draai je aan 1 knop dan heeft dat impact op andere knoppen. Praktisch lastig en politiek zo goed als onmogelijk. Niemand durft daar zijn vingers aan te branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
Frame164 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:26:
[...]

Als je erfbelasting in EU verband wolt regelen moet je eigen alles op EU niveau regelen. Alle belastingen binnen een land zijn aan elkaar gelinkt. Draai je aan 1 knop dan heeft dat impact op andere knoppen. Praktisch lastig en politiek zo goed als onmogelijk. Niemand durft daar zijn vingers aan te branden.
Maar nu zijn er toch net zo goed ook al belastingbedragen heen en weer. Spanjaarden moeten ook belasting betalen over de rente, wij hoeven dat niet omdat we niet in Spanje maar in Nederland wonen. Er kan dus net zo goed in een belastingverdrag tussen Nederland en Spanje worden opgenomen dat Nederlanders in Nederland geen erfbelasting hoeven te betalen over hun Spaanse rekening. Wellicht dat vervolgens de landen onderling alsnog wat schuiven, geen idee. maar het kan, naar de klant toe, dus wel. En de financiele schade van misgelopen inkomsten uit (bron)belasting zal wellicht zelfs hoger zijn dan (incidentele) erfbelasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Olifant123 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:01:
[...]

Raisin accepteert helaas geen niet NL-IBAN.
Tot voor kort in elk geval wel, ik heb hem gekoppeld aan openbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
disheaver schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 00:13:
[...]

Tot voor kort in elk geval wel, ik heb hem gekoppeld aan openbank.
Dank voor je reactie. Ik zou mijn Openbank rekening graag willen koppelen, al veel pogingen voor gedaan. Maar Raisin zegt geen niet-NL IBANs te accepteren. Ik ben klant sinds maart/april dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 12:14
Enig idee waar je terug kan vinden wat de rente die gebruikt wordt op de Open Spaarrekening of is het gewoon rekenen met saldo en gestorte bedrag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:19
richard-5 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:52:
Enig idee waar je terug kan vinden wat de rente die gebruikt wordt op de Open Spaarrekening of is het gewoon rekenen met saldo en gestorte bedrag?
Via de website kun je de bijschriften van de rente bekijken waarop de percentages vermeld staan. Via de app is het allemaal omslachtig vind ik.

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Zeerob schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:54:
[...]

Ik had idd ook te weinig rente ontvangen. Ik had een automatische overboeking van 600 euro ingesteld. Heb het even afgewacht, en heb toen gebeld. Wat bleek, je krijgt de 2,75% alleen als de 600 euro elke maand op precies dezelfde dag binnenkomt. Maar door weekenden en zo, kan een vaste automatische overboeking op een bepaalde dag van de maand, op verschillende dagen aankomen. Ik zei toen, maar ik voldoe toch aan jullie voorwaarden, ik heb toch een automatische overboeking op mijn rekening. Nadat ik aandrong, zou het met de chef besproken worden, of zoiets, en zou ik teruggebeld worden. Ik werd natuurlijk niet teruggebeld, en heb na een week zelf weer gebeld. Weer hetzelfde, ik zou weer teruggebeld worden, wat weer niet is gebeurd.
Toen was ik het zat en heb de rekening leeggehaald.
Ik had ook een 'Robo' beleggingsrekening. Daar wilde ik ook mee stoppen. Uiteindelijk heeft het ruim 2 weken geduurd voordat het me gelukt was om die leeg te halen.
Hoe waren jouw ervaringen met "roboadvisor"? Ik heb er best wat geld op staan, verspreid over 2 profielen (Talpei en het iets offensievere New York), en beide presteren zeer matig. Sinds juli 2022 eigenlijk nagenoeg geen ontwikkelingen qua groei (soms iets erbij, soms iets eraf), overweeg het allemaal weg te halen en op een spaardeposito te gooien met 3%. Of ben ik te ongeduldig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:13
Valorian schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:24:
[...]

Hoe waren jouw ervaringen met "roboadvisor"? Ik heb er best wat geld op staan, verspreid over 2 profielen (Talpei en het iets offensievere New York), en beide presteren zeer matig. Sinds juli 2022 eigenlijk nagenoeg geen ontwikkelingen qua groei (soms iets erbij, soms iets eraf), overweeg het allemaal weg te halen en op een spaardeposito te gooien met 3%. Of ben ik te ongeduldig 8)7
Ik zou me eens verdiepen waarin je nou daadwerkelijk in investeert met die fondsen.
Ze kosten ten eerste best wat geld, richting de 1% op jaarbasis, daarbij komen de kosten die het fonds zelf intern maakt voor de aan/verkopen en dan zit je hoogstwaarschijnlijk ook veel in obligaties, vastgoed en zelfs spaartegoeden.
Die mooie rendementen van een AEX of DJI kun je daarom bij lange na niet overnemen.
Kijk voor de gein maar eens wat een staatsobligatie doet qua koers op de beurs: https://www.abnamro.nl/nl...tie/staatsobligaties.html

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Meer mensen moeite gehad met het activeren van de betaalpas? Ik heb de pas gisteren ontvangen. Bij het activeren komt het scherm naar voren waar je nog kunt kiezen voor Travel+ of niet, krijg daarna elke keer keurig de SMS binnen, maar hij neemt het niet automatisch over wat volgens mij wel de bedoeling is. Elke keer bij het handmatig invoeren keert de app terug naar het scherm waar je de pas en Travel+ kunt activeren... wordt weer een belletje waarschijnlijk. Heb de elektronische handtekening ook nog niet binnen, dus waarschijnlijk kunnen ze telefonisch ook niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
JvdW schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:28:
Meer mensen moeite gehad met het activeren van de betaalpas? Ik heb de pas gisteren ontvangen. Bij het activeren komt het scherm naar voren waar je nog kunt kiezen voor Travel+ of niet, krijg daarna elke keer keurig de SMS binnen, maar hij neemt het niet automatisch over wat volgens mij wel de bedoeling is. Elke keer bij het handmatig invoeren keert de app terug naar het scherm waar je de pas en Travel+ kunt activeren... wordt weer een belletje waarschijnlijk. Heb de elektronische handtekening ook nog niet binnen, dus waarschijnlijk kunnen ze telefonisch ook niet zoveel.
Je moet even een paar dagen geduld hebben. Hier hetzelfde gehad, waarschijnlijk hanteren ze een termijn van x-dagen nadat de boel op de post is gegaan.
Uiteindelijk via de site geactiveerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeerob
Valorian schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:24:
[...]
Ik had New York. In eerste instantie ging het vrij aardig en was ik wel tevreden. Maar hoe goed het gaat hangt voor een groot deel af van of de markt als geheel omhoog of omlaag gaat. Het is niet zo eenvoudig om echt goed te beoordelen hoe aantrekkelijk zo'n fonds echt is. Eigenlijk is het misschien het beste om vooral naar de kosten te kijken. Uit onderzoeken blijkt steeds maar weer dat passief beleggen eigenlijk het beste werkt, omdat de kosten daar het laagste zijn. Wat je zou kunnen overwegen is om een breed gespreide ETF te kopen, en die gewoon aan te houden. Bij sommige brokers, zoals De Giro, zijn de kosten dan zeer laag.
Ik heb de roboadvisor portefeuille uiteindelijk opgeheven omdat ik Open Bank zat was, en ook wel omdat ik ook mijn twijfels over het rendement had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:04
Moet toch even een kleine rant kwijt over Travel+ en hoe OB ermee omgaat.

Medio juni was ik in een land met een niet-euro valuta en heb daar geld opgenomen uit een ATM met mijn OB pas met gratis Travel+. Opnamekosten ~10 euro (door een extra bedrag in lokale valuta bovenop het opnamebedrag te rekenen). De ATM zelf gaf van tevoren niet aan dat deze kosten gerekend zouden worden en dat mag volgens mij helemaal niet, maar goed dat is een ander verhaal.

Dus ik denk geen probleem, ik heb Travel+ en ik las hier en daar dat OB dan 5 opnames per maand terugbetaalt mocht de ATM geld rekenen hiervoor. Ik maak meteen een foto van de opname-bon die de ATM uitspuugde en ik mail hem dezelfde dag nog naar OB support.

Inmiddels zijn we 2 maanden, 10 mailtjes en 3 telefoontjes verder en ik ben nog helemaal niks opgeschoten met ze. Dit is allemaal voorbij gekomen:
  1. Ze beweerden meerdere malen gewoon droog dat het exchange kosten zouden zijn van de ATM. Is niet zo en dat staat gewoon op de pinbon. Bizar want ze zouden gewoon moeten kunnen zien dat er in vreemde valuta is opgenomen, ook al is in hun app alleen de euro-waarde te zien. Dit heb ik 2x moeten horen 2 maanden verspreid van elkaar.
  2. Ze reageren gewoon wekenlang niet op mails hierover. Pas als je een herinnering stuurt hoor je 2-3 dagen later wat van ze.
  3. Na een maand was ineens het verhaal: je moet echt bellen hiervoor. Zou niet via de mail kunnen. (Laat staan dat er gewoon functie in de app o.i.d. is om dit terug te claimen.)
  4. Dus dan bel je en dan weet de medewerker niet eens van het bestaan van deze compensatie af. Zou je worden teruggebeld, wat uiteraard na 2 weken nog niet gebeurd is.
  5. Je belt nog een keer en dan moet je weer uitleggen dat het echt geen koers-conversie kosten zijn, kijkt de medewerker eindelijk naar de pinbon die je meer dan een maand geleden opgestuurd hebt. Zegt ze "oh ik ben die taal niet machtig, ik moet dit even uitzoeken, ik bel u terug". Gebeurt uiteraard niet.
  6. Je belt een week later nog maar een keer, weer de hele molen in. Ik laat me deze keer niet terugbellen zodra ze dat voorstellen, dus ik wordt 15 minuten in de wacht gehouden met hetzelfde wachtmuziekje on repeat en dan is het: "sorry meneer, ik kan intern niemand bereiken hierover, en ik heb nu echt geen antwoord voor u, ik moet u echt terugbellen, en dat doe ik gelijk zodra ik meer weet". Dit is nu 4 dagen geleden, ik hou m'n hart vast..
Dit alles is voor een opname bij een ATM die niet te ver van Europa ligt. Ik ga binnenkort 3 maanden door centraal azie reizen door 5 landen heen.. En dat zijn echt cash-based landen allemaal.. 8)7
Ik laat voor de zekerheid alvast een extra telefoonlijn aanleggen zodat ik de hele tijd met OB kan bellen zodra ik terug ben.
Als mijn Travel+ niet gratis was geweest en ik echt geld had betaald voor deze "service" .....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
bumble_bee schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:26:

Als mijn Travel+ niet gratis was geweest en ik echt geld had betaald voor deze "service" .....
Beetje het standaardverhaal inmiddels. Ik had dat in de VS ook een paar keer. Paar dollar opnamekosten van de ATM.

Uiteindelijk maar niks mee gedaan gezien deze perikelen en maar mijn zegeningen geteld met de besparing door geen koersopslag+pinkosten bij OB te hoeven betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sinds 2020 heb ik al een rekening en destijds een Welkom Spaarrekening gehad die overging in een Open Spaarrekening. Nu zag ik alleen laatst dat ik weer een Welkom Spaarreking hebt maar kan daar geen communicatie over vinden. Kan het zijn dat deze na bepaalde tijd ook voor bestaande klanten geactiveerd wordt? Zowel mijn betaal als spaarrekening bij Openbank waren ruim 2 jaar leeg.

Verder wel het aanbod in de mail om 600 euro per maand te storten en zo in aanmerking te komen voor 2,75%, op zich is dat geen probleem maar 3% zou ook wel leuk meegenomen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
bumble_bee schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:26:

Medio juni was ik in een land met een niet-euro valuta en heb daar geld opgenomen uit een ATM met mijn OB pas met gratis Travel+. Opnamekosten ~10 euro (door een extra bedrag in lokale valuta bovenop het opnamebedrag te rekenen). De ATM zelf gaf van tevoren niet aan dat deze kosten gerekend zouden worden en dat mag volgens mij helemaal niet, maar goed dat is een ander verhaal.

Dus ik denk geen probleem, ik heb Travel+ en ik las hier en daar dat OB dan 5 opnames per maand terugbetaalt mocht de ATM geld rekenen hiervoor. Ik maak meteen een foto van de opname-bon die de ATM uitspuugde en ik mail hem dezelfde dag nog naar OB support.

Inmiddels zijn we 2 maanden, 10 mailtjes en 3 telefoontjes verder en ik ben nog helemaal niks opgeschoten met ze. Dit is allemaal voorbij gekomen:
  1. Ze beweerden meerdere malen gewoon droog dat het exchange kosten zouden zijn van de ATM. Is niet zo en dat staat gewoon op de pinbon. Bizar want ze zouden gewoon moeten kunnen zien dat er in vreemde valuta is opgenomen, ook al is in hun app alleen de euro-waarde te zien. Dit heb ik 2x moeten horen 2 maanden verspreid van elkaar.
  2. Ze reageren gewoon wekenlang niet op mails hierover. Pas als je een herinnering stuurt hoor je 2-3 dagen later wat van ze.
  3. Na een maand was ineens het verhaal: je moet echt bellen hiervoor. Zou niet via de mail kunnen. (Laat staan dat er gewoon functie in de app o.i.d. is om dit terug te claimen.)
  4. Dus dan bel je en dan weet de medewerker niet eens van het bestaan van deze compensatie af. Zou je worden teruggebeld, wat uiteraard na 2 weken nog niet gebeurd is.
  5. Je belt nog een keer en dan moet je weer uitleggen dat het echt geen koers-conversie kosten zijn, kijkt de medewerker eindelijk naar de pinbon die je meer dan een maand geleden opgestuurd hebt. Zegt ze "oh ik ben die taal niet machtig, ik moet dit even uitzoeken, ik bel u terug". Gebeurt uiteraard niet.
  6. Je belt een week later nog maar een keer, weer de hele molen in. Ik laat me deze keer niet terugbellen zodra ze dat voorstellen, dus ik wordt 15 minuten in de wacht gehouden met hetzelfde wachtmuziekje on repeat en dan is het: "sorry meneer, ik kan intern niemand bereiken hierover, en ik heb nu echt geen antwoord voor u, ik moet u echt terugbellen, en dat doe ik gelijk zodra ik meer weet". Dit is nu 4 dagen geleden, ik hou m'n hart vast..
Dit alles is voor een opname bij een ATM die niet te ver van Europa ligt. Ik ga binnenkort 3 maanden door centraal azie reizen door 5 landen heen.. En dat zijn echt cash-based landen allemaal.. 8)7
Ik laat voor de zekerheid alvast een extra telefoonlijn aanleggen zodat ik de hele tijd met OB kan bellen zodra ik terug ben.
Mogelijk snap ik je vraag niet, maar hierbij mijn antwoord:

1: Je kunt in de app onder hamburgermenu -> meldingen de waarde van de transactie in de lokale valuta zien.

2: Wanneer je met travel+ geactiveerd een transactie doet in de ATM, zal je in eerste instantie het bedrag + de ATM fee als afgeschreven bedrag zien staan. Wanneer de transactie definitief is geworden, dan zie je dat het afschrift nu het bedrag zonder ATM fee vermeld. Dit kun je op ieder moment controleren via deze link https://www.mastercard.co...ort/convert-currency.html

3: je hoeft dus niet met OB te gaan mailen, het gaat automatisch. Ik zou pas contact zoeken met OB, als je ziet dat na het definitief worden van de transactie, deze fee nog steeds in het bedrag opgenomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
balken07 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:54:
1: Je kunt in de app onder hamburgermenu -> meldingen de waarde van de transactie in de lokale valuta zien.

2: Wanneer je met travel+ geactiveerd een transactie doet in de ATM, zal je in eerste instantie het bedrag + de ATM fee als afgeschreven bedrag zien staan. Wanneer de transactie definitief is geworden, dan zie je dat het afschrift nu het bedrag zonder ATM fee vermeld. Dit kun je op ieder moment controleren via deze link https://www.mastercard.co...ort/convert-currency.html

3: je hoeft dus niet met OB te gaan mailen, het gaat automatisch. Ik zou pas contact zoeken met OB, als je ziet dat na het definitief worden van de transactie, deze fee nog steeds in het bedrag opgenomen is.
1: Dat weet ik, dank je wel. Het is echter nogal bizar dat het niet bij de afschrijving zelf terug te vinden is.
2: Dat klopt dus helaas niet. In dit geval heeft de ATM gewoon de lokale valuta die ik wilde opnemen verhoogd met zijn fee. Dit is volgens mij hoe het vrijwel altijd werkt ook? En dan kan OB helelmaal niet weten wat ik betaald heb voor de opname. Wel een handige link, dank je wel daarvoor. Ik zie inderdaad exact de opname + atm fee, in euros, afgeschreven van mijn rekening. Wat jij volgens mij bedoelt, is de commisie die OB zelf rekent, en later weer verrekent als ze doorhebben dat je Travel+ hebt, en dat is wat anders.
3: Dit is dus helaas allesbehalve waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
bumble_bee schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:29:
[...]

1: Dat weet ik, dank je wel. Het is echter nogal bizar dat het niet bij de afschrijving zelf terug te vinden is.
2: Dat klopt dus helaas niet. In dit geval heeft de ATM gewoon de lokale valuta die ik wilde opnemen verhoogd met zijn fee. Dit is volgens mij hoe het vrijwel altijd werkt ook? En dan kan OB helelmaal niet weten wat ik betaald heb voor de opname. Wel een handige link, dank je wel daarvoor. Ik zie inderdaad exact de opname + atm fee, in euros, afgeschreven van mijn rekening. Wat jij volgens mij bedoelt, is de commisie die OB zelf rekent, en later weer verrekent als ze doorhebben dat je Travel+ hebt, en dat is wat anders.
3: Dit is dus helaas allesbehalve waar.
2: Ja die ophoging van de lokale valuta is logisch, want je krijgt die ATM fee in eerste instantie wel in rekening gebracht. Als je bijvoorbeeld 100 USD met 5 USD ATM fee opneemt, dan zie je bij meldingen 105 USD transactie staan. Zo gaat het bij mij ook. Wat ik bedoel is dat na het definitief worden van de transactie, je met die conversie link zult zien dat het afgeschreven bedrag in Euro's nu (wel juiste datum selecteren) overeenkomt met een transactie van 100 USD. Banken kunnen achter de schermen het opnamebedrag en eventuele bijkomende kosten onderscheiden. Daarom is het 'ophogen van het bedrag in lokale valuta' geen probleem.

3: het bovenstaande is hoe het werkt, en is bij mij altijd goed gegaan. Ik heb die pas al in vele landen over de wereld gebruikt. Gewoon wachten tot de transactie definitief is, en dan ter controle die link gebruiken. Wel even opletten met de juiste datum selecteren. Ik heb dit meermaals gecontroleerd en OB nog niet kunnen betrappen op een fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:29
Was er nu nog een manier om gratis travel+ te krijgen of waren dit allemaal acties voor nieuwe klanten? Ik dacht hier iets gelezen te hebben over minimaal 3 incasso's of 600 euro storten maar kan het zo snel niet terugvinden, in de openbank app in ieder geval ook niet te vinden onder acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
@balken07 Okay, je zou hopen dat na bijna 2 maanden de transactie toch echt wel "definitief" zou moeten zijn.. En wat ik zeg, ik zie (uiteraard juiste datum) nu exact, met jouw link, het euro-bedrag van: wat ik opgenomen heb plus de ATM fee die op de opnamebon staat.
Mag ik vragen waar je deze kennis vandaan haalt dat dit is hoe het zou moeten werken, en dat banken hier een systeem voor hebben, om dit te onderscheiden? (Los van eigen ervaring uiteraard)

[ Voor 3% gewijzigd door bumble_bee op 07-08-2023 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
bumble_bee schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:49:
@balken07 Okay, je zou hopen dat na bijna 2 maanden de transactie toch echt wel "definitief" zou moeten zijn.. En wat ik zeg, ik zie (uiteraard juiste datum) nu exact, met jouw link, het euro-bedrag van: wat ik opgenomen heb plus de ATM fee die op de opnamebon staat.
Mag ik vragen waar je deze kennis vandaan haalt dat dit is hoe het zou moeten werken, en dat banken hier een systeem voor hebben, om dit te onderscheiden? (Los van eigen ervaring uiteraard)
Staat de transactie in de app al als definitief? 2 maanden is wel erg lang idd mocht dat nog niet het geval blijken te zijn. Uit mijn hoofd: als de transactie niet meer onder inhoudingen staat, dan is ie definitief. (Heb nu zelf geen inhoudingen dus ik weet het niet exact te benoemen).

Over hoe het werkt: ik stuur geen kopie bon in naar OB. Aangezien zij eerst het totaal in rekening brengen maar uiteindelijk toch steeds het netto bedrag afschrijven na afwikkeling, dan maak ik daar uit op dat ze het blijkbaar achter de schermen kunnen onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:45:
Was er nu nog een manier om gratis travel+ te krijgen of waren dit allemaal acties voor nieuwe klanten? Ik dacht hier iets gelezen te hebben over minimaal 3 incasso's of 600 euro storten maar kan het zo snel niet terugvinden, in de openbank app in ieder geval ook niet te vinden onder acties.
Op dit moment niet helaas. De maandelijkse drie incasso's of 600 euro storten zijn nodig om in aanmerking te komen voor het hoogste rentepercentage op de spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
TexMex schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:58:
[...]

Op dit moment niet helaas. De maandelijkse drie incasso's of 600 euro storten zijn nodig om in aanmerking te komen voor het hoogste rentepercentage op de spaarrekening.
Precies dat kon ik terugvinden maar heb al het welkom percentage van 3%. Dan maar eens uitzoeken wat voor fees de ATM's in Namibië rekenen om te bepalen of het de moeite waard is het een maandje aan te zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:44
Hier ob lid vanaf de eerste dagen dat ze live gingen. Toen kregen de eerste 20k leden gratis travel+ voor altijd. Ik heb hem toen gehad op de maestro kaart. Er waren toen wel een paar tweakers die het voor elkaar kregen dat de helpdesk travel+ ook geactiveerd had op de debit cc. Maar bij mij dus niet, ze wilde dat niet meer doen toen.

Vraag me af wat er gaat gebeuren als maestro straks weg gaat, of ik dan wel travel+ krijg op de debit cc kaart. Openbank kennende zal ik er wel flink lang om moeten gaan leuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Dacuuu schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:32:
Hier ob lid vanaf de eerste dagen dat ze live gingen. Toen kregen de eerste 20k leden gratis travel+ voor altijd. Ik heb hem toen gehad op de maestro kaart. Er waren toen wel een paar tweakers die het voor elkaar kregen dat de helpdesk travel+ ook geactiveerd had op de debit cc. Maar bij mij dus niet, ze wilde dat niet meer doen toen.

Vraag me af wat er gaat gebeuren als maestro straks weg gaat, of ik dan wel travel+ krijg op de debit cc kaart. Openbank kennende zal ik er wel flink lang om moeten gaan leuren..
Je kunt nu al een debit Mastercard aanvragen ter vervanging van je Maestro en dan wordt Travel+ daarop doorgezet.

(bij mij ging het mis, maar dat kwam omdat er een pas zoek raakte in de post)

en beetje mierenneukerij, maar debit creditcard (cc) spreekt zichzelf een beetje tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
finsdefis schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:37:
[...]

Je kunt nu al een debit Mastercard aanvragen ter vervanging van je Maestro en dan wordt Travel+ daarop doorgezet.

(bij mij ging het mis, maar dat kwam omdat er een pas zoek raakte in de post)

en beetje mierenneukerij, maar debit creditcard (cc) spreekt zichzelf een beetje tegen :P
Zo heb ik het sinds het begin. Zal is kijken binnenkort is het toch nog over kan naar de debit cc, dan mag die maestro van mij wel weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LinZbllYt2Yh077KqlHgIWOORk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/46kBBuXfQKHz2lmIwYOgV0YY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Dacuuu schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:42:
[...]

Zo heb ik het sinds het begin. Zal is kijken binnenkort is het toch nog over kan naar de debit cc, dan mag die maestro van mij wel weg.

[Afbeelding]
Je kunt je Maestro als verloren opgeven en dan tegelijk een vervangende pas bestellen mocht je eerder een debit MC willen d:)b

Eigenlijk vooral handig als je naar het buitenland gaat waar minder Maestro-acceptatie is of als je 'm voor online aankopen wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Dacuuu schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:32:

Heb afgelopen week op m'n Maestro pas een nieuwe pas aangevraagd. (Niet geblokkeerd). Heb nu een 3e (Mastercard debit) pas in de app staan met gratis Travel+ aan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zExBCUMK95cNlRZUmmNGkOhxCMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LuYNMvb86HuFbAenlU658pLv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Nuevocasa op 07-08-2023 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
finsdefis schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:47:
[...]

Je kunt je Maestro als verloren opgeven en dan tegelijk een vervangende pas bestellen mocht je eerder een debit MC willen d:)b

Eigenlijk vooral handig als je naar het buitenland gaat waar minder Maestro-acceptatie is of als je 'm voor online aankopen wilt gebruiken.
Alleen al de optie nieuwe pas aanvragen bij de instellingen van je huidige pas werkt ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6oMPuHaQcvKmHIp6PU-PNPlEofE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DmWVTDjjnk0efUkFby52tyYD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Nuevocasa schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:40:
[...]

Heb afgelopen week op m'n Maestro pas een nieuwe pas aangevraagd. (Niet geblokkeerd). Heb nu een 3e (Mastercard debit) pas in de app staan met gratis Travel+ aan.[Afbeelding]
Je vroeg een nieuwe Mestro pas aan en je kreeg een debit cc kaart? Of ik begrijp het niet helemaal. Denk dat het in het woordje "op" zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Dacuuu schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:24:
[...]

Je vroeg een nieuwe Mestro pas aan en je kreeg een debit cc kaart? Of ik begrijp het niet helemaal. Denk dat het in het woordje "op" zit.
Je selecteert je huidige pas (niet op het tandwieltje), daarna op de 3 puntjes rechts bovenaan. Dan kom je in het menu van de schermafbeelding.... Daarna kwam de debit Mastercard er bij met Travel+ aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Nuevocasa schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:36:
[...]

Je selecteert je huidige pas (niet op het tandwieltje), daarna op de 3 puntjes rechts bovenaan. Dan kom je in het menu van de schermafbeelding.... Daarna kwam de debit Mastercard er bij met Travel+ aan.
Thanks. Maar doe je dit nu op de Maestropas, of de Debit mastercard? en op welke pas(sen) had je precies Travel+ voordat je een nieuwe pas aanvroeg?

Edit: Ah je kan geen nieuwe Maestropas meer aanvragen, dat wordt automatisch een debit master. Kwartje valt nu.

[ Voor 10% gewijzigd door Dacuuu op 07-08-2023 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bumble_bee
Nuevocasa schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:36:
Dit zojuist ook geprobeerd, bedankt. Ik ben heeeel benieuwd of de Mastercard die binnenkomt ook echt gratis Travel+ heeft. Ik was al aan het twijfelen of ik moest willen switchen van m'n Maestro met grats Travel+ (geen idee welke in de landen waar ik naartoe ga beter geaccepteerd wordt). Allebei zou het mooist zijn.

Echt, de 20 mails en 3 telefoontjes die ik kwijt was aan OB omdat ze weigerden op een Mastercard ook gratis Travel+ te activeren.. Ondanks dat dat wel zou moeten volgens hun eigen actievoorwaarden.. Als het nu zo makkelijk wordt als dit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:24
Dacuuu schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:44:
[...]

Thanks. Maar doe je dit nu op de Maestropas, of de Debit mastercard? en op welke pas(sen) had je precies Travel+ voordat je een nieuwe pas aanvroeg?

Edit: Ah je kan geen nieuwe Maestropas meer aanvragen, dat wordt automatisch een debit master. Kwartje valt nu.
Ik heb dit op 13 juli gedaan. De app (iPhone) geeft dan weer dat de nieuwe pas opgestuurd zal worden. Echter geen mailbevestiging van gekregen oid.

Gisteren heb ik nogmaals een poging gewaagd. Ik ben benieuwd of het nu wel wordt doorgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
EDIT - never mind

[ Voor 107% gewijzigd door Elandenmelk op 08-08-2023 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:42
Vraagje,

Heb bij de AH retour gepind met mijn OB Meastro, alleen ik zie deze transactie niet onder de rekeningen, maar wel onder de passen als ik daar de betaalpas open. Klopt dit? Dus als het ware dat je 2 saldos hebt?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olifant123
BaZnGaNL schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:06:
Vraagje,

Heb bij de AH retour gepind met mijn OB Meastro, alleen ik zie deze transactie niet onder de rekeningen, maar wel onder de passen als ik daar de betaalpas open. Klopt dit? Dus als het ware dat je 2 saldos hebt?
Onlangs retourgepind bij de Hema. Duurde een dag of 3-4 voor het op m'n Openbank rekening stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:42
Olifant123 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:11:
[...]

Onlangs retourgepind bij de Hema. Duurde een dag of 3-4 voor het op m'n Openbank rekening stond.
Thanks! Soort csn tussenrekening ofzo denk ik. Maar goed om te weten!👍👍

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 01:44
Ik probeer na een tijdje inactiviteit weer het een en ander te doen met m'n Openbank-rekening, maar zowel gisteren als vandaag krijg ik geen enkele verificatie-SMS van ze binnen. Noch voor acties in de app die dat vereisen, noch voor de verificatie van het toevoegen van een pas aan Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
odo966 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:33:
krijg ik geen enkele verificatie-SMS van ze binnen.
Krijg je wel een code in de app?
Als de app of site zegt dat ik een sms krijg, dan krijg ik alleen een code in de app. Ik kan mij niet herinneren ooit een sms te hebben ontvangen. Verwarrend, maar het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:37
Ik krijg ook nooit de sms die nodig is voor google pay op fitbit.

• finsdefis
  • Niet online
odo966 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:33:
Ik probeer na een tijdje inactiviteit weer het een en ander te doen met m'n Openbank-rekening, maar zowel gisteren als vandaag krijg ik geen enkele verificatie-SMS van ze binnen. Noch voor acties in de app die dat vereisen, noch voor de verificatie van het toevoegen van een pas aan Apple Pay.
Misschien door je spamfilter geblokkeerd? Ik had dat een tijdje met authenticatie-smsjes van Microsoft zelfs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dacuuu
bumble_bee schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:03:
[...]

Dit zojuist ook geprobeerd, bedankt. Ik ben heeeel benieuwd of de Mastercard die binnenkomt ook echt gratis Travel+ heeft. Ik was al aan het twijfelen of ik moest willen switchen van m'n Maestro met grats Travel+ (geen idee welke in de landen waar ik naartoe ga beter geaccepteerd wordt). Allebei zou het mooist zijn.

Echt, de 20 mails en 3 telefoontjes die ik kwijt was aan OB omdat ze weigerden op een Mastercard ook gratis Travel+ te activeren.. Ondanks dat dat wel zou moeten volgens hun eigen actievoorwaarden.. Als het nu zo makkelijk wordt als dit 8)7
Na de tips van hier een nieuwe kaart aangevraagd, en ja ook daar staat gelukkig travel+ aan! super. _/-\o_
Al heb ik die fysieke variant nog niet binnen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TqBqOvS.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Wie kan hier met enige zekerheid antwoord op geven? Wanneer ontvang ik rente, naar welke datum wordt er gekeken en is deze datum afhankelijk van het weekend?

Ik heb op 3 juli een betaal en Welkom-spaarrekening afgesloten bij Openbank.
Direct één euro verzonden ter verificatie, maar pas na mail contact (op 8 juli) werd dit opgemerkt en vervolgens werd op 10 juli de betaalrekening geactiveerd.
Wat later werd de Welkom-spaarrekening zichtbaar.

Volgens de Certificaten van Eigendom:

Betaalrekening: vanaf 03-07-2023 geldig
Spaarrekening: vanaf 11-07-2023 geldig

Eerste overboeking naar spaarrekening was op 24 juli.

Ik heb overigens het meeste (95%) direct vanaf mijn Rabobank naar de spaarrekening overgeboekt, dus niet via de gekoppelde betaalrekening.

Ik denk dat vandaag de rente binnen hoort te komen, maar wilde het even zeker weten.

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swimfreak
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14-09 20:33
Maarten69 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:23:
Wie kan hier met enige zekerheid antwoord op geven? Wanneer ontvang ik rente, naar welke datum wordt er gekeken en is deze datum afhankelijk van het weekend?

Ik heb op 3 juli een betaal en Welkom-spaarrekening afgesloten bij Openbank.
Direct één euro verzonden ter verificatie, maar pas na mail contact (op 8 juli) werd dit opgemerkt en vervolgens werd op 10 juli de betaalrekening geactiveerd.
Wat later werd de Welkom-spaarrekening zichtbaar.

Volgens de Certificaten van Eigendom:

Betaalrekening: vanaf 03-07-2023 geldig
Spaarrekening: vanaf 11-07-2023 geldig

Eerste overboeking naar spaarrekening was op 24 juli.

Ik heb overigens het meeste (95%) direct vanaf mijn Rabobank naar de spaarrekening overgeboekt, dus niet via de gekoppelde betaalrekening.

Ik denk dat vandaag de rente binnen hoort te komen, maar wilde het even zeker weten.
Ik denk maandag zichtbaar met daarbij datum vd waarde 11-08-2023.
Bij mij is het altijd 1 dag zichtbaar na de maandelijkse openingsdatum. en als die datum in het weekend valt wordt het bij mij maandag zichtbaar op de rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten69
  • Niet online
swimfreak schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:33:
[...]

Ik denk maandag zichtbaar met daarbij datum vd waarde 11-08-2023.
Bij mij is het altijd 1 dag zichtbaar na de maandelijkse openingsdatum. en als die datum in het weekend valt wordt het bij mij maandag zichtbaar op de rekening
Zie het nu bijgeschreven staan, toch op zaterdag!
In afwachting van consolidatie, datum van waarde inderdaad op 11 augustus.

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swimfreak
Maarten69 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:19:
[...]

Zie het nu bijgeschreven staan, toch op zaterdag!
In afwachting van consolidatie, datum van waarde inderdaad op 11 augustus.
Fijn om te horen. ter info: bij de afschriften (harmburgermenu) en bij renteafwikkeling ook in het menu kan je de rente bijschrijving en het rentepercentage terugvinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten69
  • Niet online
Klopt inderdaad:
Rekeningen > WELKOM SPAARREKENING >Afwikkelingen en uittreksels >Afwikkeling 11 jul. 2023 - 11 aug. 2023

Heb het tot op de cent nagerekend (Excel) van 12 transacties en de rente van 3% is netjes berekend. Geeft weer wat vertrouwen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
swimfreak schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:27:
[...]

Fijn om te horen. ter info: bij de afschriften (harmburgermenu) en bij renteafwikkeling ook in het menu kan je de rente bijschrijving en het rentepercentage terugvinden
Dat is via de site toch?

Via de app ga ik naar Hamburgermenu - documentatie - Rekeningafwikkeling (naam document).

Bij mij staat er netjes een gedeelte 2,25 en 2,75 bij vorige maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swimfreak
Nuevocasa schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:58:
[...]

Dat is via de site toch?

Via de app ga ik naar Hamburgermenu - documentatie - Rekeningafwikkeling (naam document).

Bij mij staat er netjes een gedeelte 2,25 en 2,75 bij vorige maand.
Ja! mooi dat het via de app ook te doen is. Al zit het behoorlijk weggestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoleB78
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03-09 16:29
Ik ben keurig tevreden over OpenBank tot nu toe.
Wat ik niet begrijp?
Ik krijg 3% het eerste half jaar.
Maar blijkbaar is dat 3% over het bedrag wat er op de dag voor betaling op de rekening staat?
Want heb halverwege de maand er wat bij gezet en ik had niet gedacht, dat dat dan voor de volle 100% meegerekend ging worden.

Dat zou kunnen betekenen, dat je het volledige bedrag er weer af kunt halen, terug naar je andere rekening om die rente te innen en een dag voor betaling weer terug.
Weet het, omslachtig en ga ikzelf ook niet doen, maar zoals ik het nu zie is het wel de manier hoe zij de rente betalen.

De app werkt prima, website is snel, berichtgeving accuraat en ben zeer tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
NicoleB78 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:20:
Ik ben keurig tevreden over OpenBank tot nu toe.
Wat ik niet begrijp?
Ik krijg 3% het eerste half jaar.
Maar blijkbaar is dat 3% over het bedrag wat er op de dag voor betaling op de rekening staat?
Want heb halverwege de maand er wat bij gezet en ik had niet gedacht, dat dat dan voor de volle 100% meegerekend ging worden.

Dat zou kunnen betekenen, dat je het volledige bedrag er weer af kunt halen, terug naar je andere rekening om die rente te innen en een dag voor betaling weer terug.
Weet het, omslachtig en ga ikzelf ook niet doen, maar zoals ik het nu zie is het wel de manier hoe zij de rente betalen.

De app werkt prima, website is snel, berichtgeving accuraat en ben zeer tevreden.
Ze berekenen de rente wat je gemiddeld de hele maand op je rekening hebt staan. Zie mijn bericht hier boven. Daar kun je zien hoe de rente is berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoleB78
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03-09 16:29
Nee hoor, bij mij is het over het laatste bedrag berekend. Ik heb later in de maand geld erbij gestort en dat is voor de volle bank meegerekend. Ik zal het een maand afwachten om te kijken hoe het dan loopt, want haal er nu geld vanaf en dan zet ik het er weer bij, maar is niet over gemiddelde!
Overigens ben ik echt zeer tevreden en heb nog geen negatief punt te melden.

[ Voor 11% gewijzigd door NicoleB78 op 15-08-2023 15:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Laatst online: 14:23
Het zal bij jou ongetwijfeld anders zijn maar bij mij wordt de rente over het saldo per dag berekend en 1 keer per maand uitbetaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten69
  • Niet online
Hier ook per dag. Bij 12 transacties berekend met dagrente en dat klopte exact.
Zou mooie boel zijn als dat van @NicoleB78 waar zou zijn, haha.

[ Voor 4% gewijzigd door Maarten69 op 15-08-2023 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Feralz
De rente komt ook bij mij altijd tot op de cent uit als ik het per dag bereken. :)

Had vandaag een gemist telefoontje. Nummer bleek na even googlen van OpenBank te zijn. Ik verwachtte geen telefoontje en ik zag ook geen gekke dingen op mijn rekening, dus liet het maar gaan.

Toen zag ik een mailtje van ze dat ze hebben geprobeerd te bellen. Of ik ze alsjeblieft terug wou bellen, of een moment laten weten waarop ze me konden bereiken. Begon me nu toch af te vragen of er iets aan de hand was. Onder werktijd maar gebeld.

"Ja we wilden u laten weten dat de Travel+ inmiddels geactiveerd is op uw pas!"

Fijn. Dat wist ik al weken nadat ik het zelf in de app gezien had. 8)7 Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer het stukje service, maar dit had van mij nou ook weer niet gehoeven. 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dacuuu schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:05:
[...]

Na de tips van hier een nieuwe kaart aangevraagd, en ja ook daar staat gelukkig travel+ aan! super. _/-\o_
Heb je deze inmiddels binnen?
Ik had het ook op dezelfde manier gedaan, alleen niks ontvangen.
Daarom even gebeld en er wordt nu een nieuwe aangevraagd.
Er zijn problemen met het doorsturen van de nieuwe aangevraagde mastercards "richting de fabriek/drukkerij", waardoor bijvoorbeeld die van mij fysiek niet aangemaakt was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
geenstijl schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:08:
[...]
Heb je deze inmiddels binnen?
Ik had het ook op dezelfde manier gedaan, alleen niks ontvangen.
Daarom even gebeld en er wordt nu een nieuwe aangevraagd.
Er zijn problemen met het doorsturen van de nieuwe aangevraagde mastercards "richting de fabriek/drukkerij", waardoor bijvoorbeeld die van mij fysiek niet aangemaakt was.
Nope, geen mail, geen melding, geen kaart, niks. Behalve dan de kaart in-app.. 8)7
Zal ik ook moeten mailen dan maar, bedankt voor je bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aslies
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-08-2023
Ik ben sinds jan 2023 bij openbank. Hoewel soms wel wat dingetjes met de app en mobiel betalen werkt het verder prima. Ik dacht dat ik 2% rente zou krijgen over de 100.000 en 1,50% tot 200.000 op de welkomstrekening. Zo stond het op hun website. Na een aantal maanden kwam ik erachter dat het veel minder was dan dit. Achteraf bleek dat de voorwaarden in bijlage de welkomstmail 2% tot 10.000 en overig 1,10% over het meerdere. Hebben anderen dit ook (gehad)?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIVMkoKfGkfhRo3AaQIbhTAnTls=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r6DdNwc7rj2R158KVMWZdTGu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door aslies op 21-08-2023 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:04
aslies schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:52:
Ik ben sinds jan 2023 bij openbank. Hoewel soms wel wat dingetjes met de app en mobiel betalen werkt het verder prima. Ik dacht dat ik 2% rente zou krijgen over de 100.000 en 1,50% tot 200.000 op de welkomstrekening. Zo stond het op hun website. Na een aantal maanden kwam ik erachter dat het veel minder was dan dit. Achteraf bleek dat de voorwaarden in bijlage de welkomstmail 2% tot 10.000 en overig 1,10% over het meerdere. Hebben anderen dit ook (gehad)?[Afbeelding]
Volgens mij heb ik wwl een aantal posts in dit topic gezien die iets soortgelijks schreven ja.

Overigens had je dan sowieso niet goed opgelet. Want in die 6 maanden is de Welkom Spaarrekening voor nieuwe klanten meermaals aangepast, met een hogere rente, en kon je dit met een belletje ook krijgen als houder van een Welkom Spaarrekening. Eerst met een aangepast rentetarief op de bestaande rekening en dus voor de resterende duur. Met de verhoging naar 3% kreeg je echter een nieuwe rekening voor opnieuw 6 maanden. * RobertMe heeft Welkom Spaarrekening van februari en die loopt intussen door tot december of zo en dan met 3% rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
aslies schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:52:
Ik ben sinds jan 2023 bij openbank. Hoewel soms wel wat dingetjes met de app en mobiel betalen werkt het verder prima. Ik dacht dat ik 2% rente zou krijgen over de 100.000 en 1,50% tot 200.000 op de welkomstrekening. Zo stond het op hun website. Na een aantal maanden kwam ik erachter dat het veel minder was dan dit. Achteraf bleek dat de voorwaarden in bijlage de welkomstmail 2% tot 10.000 en overig 1,10% over het meerdere. Hebben anderen dit ook (gehad)?[Afbeelding]
Was dat alleen in januari dan? In februari was het al 2% t/m 100.000. (welkom rekening).

En als je nu op de website kijkt, is het voor een normale rekening (spaarrekening) 2,75% t/m 300.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:15
Il 2 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:22:
[...]

Was dat alleen in januari dan? In februari was het al 2% t/m 100.000. (welkom rekening).

En als je nu op de website kijkt, is het voor een normale rekening (spaarrekening) 2,75% t/m 300.000
Het is over een paar maanden terug veranderd naar 3%. Al diegene die al een actieve welkom spaarrekening hadden konden deze laten overzetten naar de nieuwe voorwaarden waarbij de termijn terug 6 maanden werd.

Misschien is er bij jou iets misgelopen bij het activeren of aanmaken van de rekening.
Als je even terugleest dan gaat er soms wel één en ander mis.

Even bellen is de boodschap. Klantendienst is vriendelijk en proberen je zo goed mogelijk te helpen waar het kan en binnen hun bevoegdheden.
Het kan soms een nasleep zijn waarbij je meerdere moet bellen maar uiteindelijk zetten ze wel alles recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aslies
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-08-2023
Toen ik opende stond er op de website: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIVMkoKfGkfhRo3AaQIbhTAnTls=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r6DdNwc7rj2R158KVMWZdTGu.png?f=fotoalbum_large
Dit was idd eind januari 2023.
Ik ging uit van dit percentage in de afbeelding, maar na 5 maanden kwam ik erachter dat ik lang niet zoveel rente had gehad.
.

[ Voor 12% gewijzigd door aslies op 21-08-2023 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:38
Dacuuu schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:05:
[...]

[Afbeelding]
Heb je 'm al ontvangen? Ik had 4 augustus op deze manier een nieuwe pas aangevraagd, maar tot op heden niks ontvangen. Afgelopen donderdag gebeld, maar toen kon de klantenservice de status van de aanvraag niet zien. Er was wel een PAN toegewezen maar er waren verder geen updates. Het zou worden uitgezocht en ik zou worden teruggebeld.

Natuurlijk niks meer van gehoord. Vrijdagavond nogmaals gebeld en toen heeft de klantenservice de pas er uit gehaald en opnieuw aangevraagd. Hopelijk heb ik nu meer geluk. Eind deze maand ga ik naar de VS en wil de pas daar gebruiken in combinatie met de gratis travel+ :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
oohh schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:35:
[...]

Heb je 'm al ontvangen? Ik had 4 augustus op deze manier een nieuwe pas aangevraagd, maar tot op heden niks ontvangen. Afgelopen donderdag gebeld, maar toen kon de klantenservice de status van de aanvraag niet zien. Er was wel een PAN toegewezen maar er waren verder geen updates. Het zou worden uitgezocht en ik zou worden teruggebeld.

Natuurlijk niks meer van gehoord. Vrijdagavond nogmaals gebeld en toen heeft de klantenservice de pas er uit gehaald en opnieuw aangevraagd. Hopelijk heb ik nu meer geluk. Eind deze maand ga ik naar de VS en wil de pas daar gebruiken in combinatie met de gratis travel+ :)
Nee doodse stilte hier. Heb zelf ook nog geen contact opgenomen met ze. Niks binnen, nada.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 12:13
aslies schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:33:
Toen ik opende stond er op de website: [Afbeelding]
Dit was idd eind januari 2023.
Ik ging uit van dit percentage in de afbeelding, maar na 5 maanden kwam ik erachter dat ik lang niet zoveel rente had gehad.
.
OpenBank Welkom:
??-Dec-2019: 1,00%, max €5K
??-Sep-2020: 2,00%
08-Nov-2022: Max naar € 10K
??-Mar-2023: 2,50%, max € 100K
14-Jun-2023: 3,00%, max € 300K

Wat staat er bij de Afwikkelingen en Uittreksel onder Opties als je op de website naar de spaarrekening gaat? Daar kun je precies zien welke rente er gebruikt is en wanneer er wijzigingen geweest zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQfjx6p_Zs28LmPM8G-BNr7CgYE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M3zC0Bg0Ofka3YxOdsAnox35.png?f=user_large

Maar 5 maanden na openen was juni dit jaar - het is nu augustus. Wat heb je in de afgelopen maanden gedaan om de mogelijk fout te herstellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
Heb mijn nieuwe pas nu al 10 dagen op m'n nachtkastje liggen, krijg hem maar niet geactiveerd. Telkens een loop nadat ik de beveiligingscode invul om te activeren terug naar het travel + scherm. Toch maar bellen morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Janpietertje89 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 22:40:
Heb mijn nieuwe pas nu al 10 dagen op m'n nachtkastje liggen, krijg hem maar niet geactiveerd. Telkens een loop nadat ik de beveiligingscode invul om te activeren terug naar het travel + scherm. Toch maar bellen morgen.
Zowel met app als website?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
Via de website werkte het wel, thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 18:43
Gisteren mijn geld weggehaald bij Openbank om het bij Advanzia te stallen voor 3,66% vs de 2% zonder voorwaarden die ik kreeg en ik moest bellen i.v.m. te hoog bedrag. Tijdens het telefoon gesprek werd gevraagd waarom ik weg ging en naar welke bank, ik heb dit verteld en vervolgens werd mij 3% rente aangeboden. Ik heb het zelf geweigerd maar wellicht heeft iemand er hier wat aan.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Team-RiNo schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:44:
Gisteren mijn geld weggehaald bij Openbank om het bij Advanzia te stallen voor 3,66% vs de 2% zonder voorwaarden die ik kreeg en ik moest bellen i.v.m. te hoog bedrag. Tijdens het telefoon gesprek werd gevraagd waarom ik weg ging en naar welke bank, ik heb dit verteld en vervolgens werd mij 3% rente aangeboden. Ik heb het zelf geweigerd maar wellicht heeft iemand er hier wat aan.
Maakte je meer dan 10k over?
Ik heb exact 10k overgemaakt en werd (nog) niet gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 22:40:
Hier hetzelfde verhaal destijds, heb moeten bellen. In eerste instantie werkte dat ook niet omdat blijkbaar de cijfers van mijn aanmeldcode niet correct leken.

Mijn ervaringen tot dus ver met Openbank zijn best goed.

Telefonisch wordt er snel opgepakt en met nederlandse medewerkers (call center).
Problemen snel opgelost, in eerste instantie ontbrek de Welkom spaarrekening en had ik een normale spaarrekning toegevoegd met lagere rente. Dit is opgelost.

Pas binnen, zonder travel+. Gebruik van de pas werkt overal, enige wat ik heb dat bij de Jumbo contactloos niet werkt, altijd een fout. Bij andere winkels gaat dit wel goed.
Vervelend vind ik wel dat na elke betaling je een melding krijgt over de afschrijving, deze kan je niet uitzetten volgens mij, ik kon het niet vinden bij de notificaties.
Geld overboeken duurt ongeveer 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Laatst online: 19-09 18:43
Cheesy schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:48:
[...]

Maakte je meer dan 10k over?
Ik heb exact 10k overgemaakt en werd (nog) niet gebeld.
Kleine 50k, ik kreeg na overboeken + code mobiel + deels handtekening invoeren de melding dat de opdracht niet kon worden uitgevoerd en ik zelf moest bellen met 070xx.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Team-RiNo schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:44:
Wel typisch dat ze met een aanbod komen als je al aangegeven hebt weg te gaan. Wat dat betreft net een energieleverancier of telecom dienst. Toch jammer dat veel bedrijven zo werken... wat mij betreft zou het dan ook al klaar zijn inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Il 2 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:50:
[...]

Wel typisch dat ze met een aanbod komen als je al aangegeven hebt weg te gaan. Wat dat betreft net een energieleverancier of telecom dienst. Toch jammer dat veel bedrijven zo werken... wat mij betreft zou het dan ook al klaar zijn inderdaad.
In the end zijn het allemaal organisaties met een winstoogmerk. Waar gedane beloftes niet nagekomen worden, kan ik je helemaal volgen. Maar ik vind het te begrijpen dat Openbank niet pro actief marge gaat weggeven. Uiteindelijk betalen we het zelf als ze dat standaard gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 07:24
Ik zit momenteel met mijn spaarpot bij OpenBank, maar ben nu toch aan het kijken om een overstap te maken naar bijv. Advanzia.
Ik vind alleen de website er een beetje amateuristisch uitzien, alsof ik het niet vertrouw zeg maar..
OpenBank werkt prima, met de app etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 23:05
-Muncky- schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:25:
Ik zit momenteel met mijn spaarpot bij OpenBank, maar ben nu toch aan het kijken om een overstap te maken naar bijv. Advanzia.
Ik vind alleen de website er een beetje amateuristisch uitzien, alsof ik het niet vertrouw zeg maar..
OpenBank werkt prima, met de app etc...
Na 6 maanden krijg je maar 1,61% bij Advanzia.. alleen de eerste 6 maanden 3,66%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralz
balken07 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:11:
[...]

In the end zijn het allemaal organisaties met een winstoogmerk. Waar gedane beloftes niet nagekomen worden, kan ik je helemaal volgen. Maar ik vind het te begrijpen dat Openbank niet pro actief marge gaat weggeven. Uiteindelijk betalen we het zelf als ze dat standaard gaan doen.
Het moet ze wel gezegd worden dat ze niet alleen 3% aanbieden als je weggaat, ook als je zelf belt en er gewoon naar vraagt. Dus ook voor "loyale" klanten, mits ze proactief zijn. Krijg je nog een extra 6 maanden de hogere rente ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 11:40
Viper® schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:51:
Gebruik van de pas werkt overal, enige wat ik heb dat bij de Jumbo contactloos niet werkt, altijd een fout. Bij andere winkels gaat dit wel goed.
Bedoel je NFC op Android ofzo? Dat werkt met een MasterCard (niet Maestro) kanaal ook al koppel je het aan je Maestro pas. Je kan daardoor niet betalen bij terminals waar ze ook geen MasterCard of credit cards accepteren (hier de AH en Jumbo, maar Dirk kan wel). Volksbank/SNS/ASN en ING hebben dat euvel niet, daar gaat het over het Maestro-kanaal. Technische redenen, zijn bekend, belde daar vorig jaar over.
Viper® schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:51:
Geld overboeken duurt ongeveer 2 dagen.
Uitgaande betalingen worden niet met SEPA instant payment gedaan inderdaad, maar voor inkomende is er wel een koppeling. Heb twee keer gehad dat dat ook niet werkte; kreeg een foutmelding van Rabobank met terugstorting (?) en een keer dat het ook twee dagen duurde. :F Voelt beetje random of er ergens technische problemen zijn ook.

Voor een gratis bank vind ik het allemaal niet zo erg, maar het voelt niet goed om er al mijn geld te gaan stallen. De kracht van OpenBank voor mij is vooral voor niet-euromunt buitenlanden om exorbitante opslagen van reguliere credit cards niet te hebben, af en toe voor de eCommerce credit card en voor in NL als backup gewoon.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
gertvdijk schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:52:
[...]

Bedoel je NFC op Android ofzo? Dat werkt met een MasterCard (niet Maestro) kanaal ook al koppel je het aan je Maestro pas. Je kan daardoor niet betalen bij terminals waar ze ook geen MasterCard of credit cards accepteren (hier de AH en Jumbo, maar Dirk kan wel). Volksbank/SNS/ASN en ING hebben dat euvel niet, daar gaat het over het Maestro-kanaal. Technische redenen, zijn bekend, belde daar vorig jaar over.

[...]

Uitgaande betalingen worden niet met SEPA instant payment gedaan inderdaad, maar voor inkomende is er wel een koppeling. Heb twee keer gehad dat dat ook niet werkte; kreeg een foutmelding van Rabobank met terugstorting (?) en een keer dat het ook twee dagen duurde. :F Voelt beetje random of er ergens technische problemen zijn ook.

Voor een gratis bank vind ik het allemaal niet zo erg, maar het voelt niet goed om er al mijn geld te gaan stallen. De kracht van OpenBank voor mij is vooral voor niet-euromunt buitenlanden om exorbitante opslagen van reguliere credit cards niet te hebben, af en toe voor de eCommerce credit card en voor in NL als backup gewoon.
Met NFC, de pas zelf dus. Kaart in het apparaat steken werkt wel gewoon, maar wireless geeft altijd een fout. Kan met de app betalen ook dan? wist ik niet eens.

Ik heb al een aantal keer vanaf ING geld overgemaakt maar dat is niet instant hoor, pas de volgende dag op z'n vroegst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 11:40
Viper® schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:59:
Met NFC, de pas zelf dus. Kaart in het apparaat steken werkt wel gewoon, maar wireless geeft altijd een fout.
Ah. NFC is ambigu, kan zowel over smartphone als kaart gaan natuurlijk.

Contactless met de Maestro kaart (niet MasterCard debit) werkt bij mij prima overal, ook bij de AH met sticker "alleen PIN, geen credit cards".

Kan het zijn dat het je eerste betaalpoging was met die kaart? Dan moet hij nog worden geactiveerd voor contactloos door eenmalig met contact + pincode te betalen. Dat is bij alle banken voor zover ik weet.
Kan met de app betalen ook dan? wist ik niet eens.
Jazeker, zonder Google Pay. Mobiel betalen optie in de app bij kaarten.
Ik heb al een aantal keer vanaf ING geld overgemaakt maar dat is niet instant hoor, pas de volgende dag op z'n vroegst.
Hmm, dat is vreemd. Ik heb het bijna altijd binnen minuten er staan vanaf Rabobank.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Zojuist iets van Amazon.com besteld met mijn e-commerce card. Deze was al opgeslagen in mijn account. Ik werd niet om mijn CVV code gevraagd en kon gewoon zo een bestelling plaatsen. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
JaxTeller schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:41:
Zojuist iets van Amazon.com besteld met mijn e-commerce card. Deze was al opgeslagen in mijn account. Ik werd niet om mijn CVV code gevraagd en kon gewoon zo een bestelling plaatsen. Hoe kan dit?
Dat is gebruikelijk bij Visa/Mastercard. Bij vertrouwde verkopers hoef je die na de eerste keer of een paar keer iets bestellen niet meer in te vullen. Eens in de zoveel tijd kan het zijn dat je hem dan weer in moet vullen. Bij ICS hoeft de verificatie via de app ook vaak niet worden gedaan bij Amazon en bijvoorbeeld Bol als je daar al vaker hebt besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Nuevocasa schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:59:
[...]

Dat is gebruikelijk bij Visa/Mastercard. Bij vertrouwde verkopers hoef je die na de eerste keer of een paar keer iets bestellen niet meer in te vullen. Eens in de zoveel tijd kan het zijn dat je hem dan weer in moet vullen. Bij ICS hoeft de verificatie via de app ook vaak niet worden gedaan bij Amazon en bijvoorbeeld Bol als je daar al vaker hebt besteld.
Ah oke duidelijk bedankt, en wat houdt ICS in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
JaxTeller schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:08:
[...]

Ah oke duidelijk bedankt, en wat houdt ICS in?
Ics is de creditcard aanbieder in Nederland. Was even als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Nuevocasa schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:10:
[...]

Ics is de creditcard aanbieder in Nederland. Was even als voorbeeld.
oke, thanks!
Pagina: 1 ... 66 ... 90 Laatste