Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:21
JohanNL schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:29:
[...]

Dat gaat gewoon via affiliate netwerken en is niet iets '' speciaals '' van Openbank.
Sterker nog, ze maken ook nog winst op jou op deze manier want Booking.com betaald een veel hoger percentage aan het affiliate netwerk die dan weer een groot gedeelte van de opbrengst aan Openbank geeft, waarvan Openbank dan weer een gedeelte aan jou geeft.
Alternatieven: https://www.cashbacksvergelijken.nl/korting/booking-com
Bedankt om te vermelden dat het niet uniek is. Maar voor mij als consument maakt mij dat niet uit, prima verdienen zij er ook aan. Hoef ik ook niet nog eens een account elders aan te maken. Bij dat hotel zelf was de boeking sowieso duurder. Ik ben bij booking.com goedkoper uit en krijg ook nog een weliswaar, kleine cashback daar boven op. Openbank geeft ook nog korting bij Avis en Herz auto huur, dat wil ik ook nog uitproberen in de komende vakantie.

[ Voor 19% gewijzigd door Datisraar op 15-02-2020 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Datisraar schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:31:
[...]

Voor mij als consument maakt mij dat niet uit, prima verdienen zij er ook aan. Bij dat hotel zelf was de boeking sowieso duurder. Ik ben bij booking.com goedkoper uit en krijg ook nog een weliswaar, kleine cashback daar boven op.
Ik bedoelde meer dat wat Openbank aanbied niet speciaal of uniek is ;)
Je kunt beter een account aanmaken bij een van de cashbacksites, dan heb je ook veel meer keuze dan alleen bij booking.com.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:28
Lijkt mij dat de cashback daarvan weer zelf teruggestort wordt op je Openbank rekening. Dat is wel een voordeel t.o.v. die cashbacksites. Daar duurt het altijd een enige tijd voordat het geverifieerd is en dan moet je het geld laten storten naar je rekening. Dus Openbank biedt in dit geval wel meer gemak denk ik. Al hebben cashbacksites wel een groter aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:40
Is het hier iemand al gelukt om die 'handtekeningscode' te veranderen?
Ik heb 'm per post gekregen en geprobeerd om via de app (Android) en via de website aan te passen.
Er verschijnt na het invoeren van de gevraagde posities een 'Valideren'-knop maar als ik die aanklik, kan ik nog steeds niet verder.
Ook het toepassen van de originele code (bijvoorbeeld voor het aanpassen van de geboorteplaats) werkt voor geen meter.
Iemand tips? Hoor ze graag!

Verder vind ik het jammer dat het (meer dan) een dag duurt voordat het geld aankomt - vergezeld van een mail met als onderwerp: "Overschrijving te uwen gunste" - maar wellicht dat Openbank het binnenkort ook voor elkaar krijgt om een transfer 'gewoon' binnen 10 seconden te verwerken. In elk geval vind ik die stickertjes een grappige verrassing, dat dan weer wel :)

[ Voor 30% gewijzigd door nobleone op 17-02-2020 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
WhatsappHack schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:41:
Ik heb mijn aanmelding maar gestaakt. Ze willen inderdaad geen ID met een watermerk of bepaalde details blurred. Een medewerker van Openbank belde op waarom ik de registratie niet had afgemaakt. Heel verhaal over Spaanse wetgeving en het standaard “wordt met de meest innovatieve bescherming opgeslagen” riedeltje, maar ik zie het niet zo zitten; vooral omdat de rest van de procedure wat leip was en hoe ze de documenten verstuurden.

Heb er nog over nagedacht om wijzigingen aan te brengen die je met het blote oog niet ziet maar bij diefstal makkelijk naar voren zou kunnen halen, maar ik weet niet of dat onder vervalsing zou vallen - dus ik ga ‘t maar niet riskeren. :P
Ivic schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:57:
[...]

Herkenbaar. Had hetzelfde gedaan met de ID app van de overheid. Ook teruggefloten door Openbank. “Per email toezenden”. Ik ben wel gek. Ze vragen nog net niet om er een grote zak met geld achteraan te sturen naar een vaag adres.

Vind de hele Openbank gang van zaken zoals de app, website en aanmeldprocedure slecht ontwikkeld en er zeer amateuristisch uitzien.

Het geeft mij geen vertrouwen.
Jullie zouden ook een mailtje kunnen sturen naar privacy @ openbank.com. Hun FG (functionaris persoonsgegevens) zou dit moeten oppakken en als het goed is Openbank erop moeten wijzen dat hetgeen ze nu weigeren (kopie met watermerk) niet mag.

Daarbij kun je verwijzen naar:
https://www.rijksoverheid...-te-geven-aan-een-bedrijf
en
https://autoriteitpersoon...teitsbewijs-weigeren-6705

Openbank zelf komt niet verder dan de website van de Rijksoverheid helaas...

Ik heb zojuist een herinnering naar hun FG gestuurd, aangezien ik al twee weken op een reactie zit te wachten. Tot op heden helaas niet eens een ontvangstbevestiging ontvangen. Ook bovenstaande informatie (nogmaals) gedeeld met documenten @ openbank.com (met privacy @ openbank.com in CC) in de hoop dat ze daar zelf het licht gaan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:12

spartacusNLD

This is Sparta!!

Account aangemaakt en was vrij snel geactiveerd. Na een paar dagen ook de pas binnen. Al met al goede ervaring tot nu toe. App kan nog wel wat polish gebruiken. Ga over een paar weken naar ijsland en ga daar de travel+ features is testen.

Kreeg daarnaast zojuist een sms met ''we hebben je je nieuwe handtekeningsleutel per post verstuurd''

Spelfouten zijn altijd jammer in zo'n bericht. Daarnaast heb ik helemaal niet om een handtekeningsleutel gevraagd. Iemand dit bericht ook gehad na accountactivatie? Wat moet ik hiermee?

Nog een andere aanstaande (fintech?) bank in NL: https://aion.be/ Gaat zich voornamelijk op expats richten.

Is een re-launch van het oude Banca Monte Paschi Belgio. Als je een account aanmaakt om de android app te testen krijg je 40 euro gestort voor het testen. Kost je verder niets. Accountkosten worden ook niet in rekening gebracht in de test fase. Je kan je account activeren via je mobiel.

Aanmelden kan via: https://aionbank.typeform.com/to/GcfjKG

[ Voor 49% gewijzigd door t_captain op 17-02-2020 10:48 . Reden: Link is terug, was geen persoonlijke referral link. Tekst iets minder wervend gemaakt. ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een rekening geopend bij Open.
Ik ben waarschijnlijk goed gelovig en ben ook niet zo bang om info op te sturen.
Maandag aangevraagd en met kleine hobbel (bewijs van overmaken) vrijdag de rekening geactiveerd.
Meteen kaart toegevoegd aan Wallet op iPhone en Garmin Pay.
Beide ging soepel (wel even CVC opvragen).
Met beide betaald en dat gaat ook prima.
Je merkt goed dat het Spaans is (?) ofwel nog niet helemaal op Nederlands is gericht.
Bijv het saldo en de inhoudingen. Bij SNS is dat net wat logischer vind ik. Maar wellicht ook omdat je dat gewend bent.
Ik heb hier dus een rekening geopend op Apple en Garmin te gebruiiken waarvan horloge erg makkelijk werkt.
Wel jammer dat je 1x in de 24u de code moet ingeven.
Bij SNS blijft het angstvallig stil of ze wel/niet Apple Pay gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@spartacusNLD, aangemeld en thanks! Ben benieuwd, is er sprake van MasterCard of alleen Maestro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
spartacusNLD schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:11:
Account aangemaakt en was vrij snel geactiveerd. Na een paar dagen ook de pas binnen. Al met al goede ervaring tot nu toe. App kan nog wel wat polish gebruiken. Ga over een paar weken naar ijsland en ga daar de travel+ features is testen.

Kreeg daarnaast zojuist een sms met ''we hebben je je nieuwe handtekeningsleutel per post verstuurd''

Spelfouten zijn altijd jammer in zo'n bericht. Daarnaast heb ik helemaal niet om een handtekeningsleutel gevraagd. Iemand dit bericht ook gehad na accountactivatie? Wat moet ik hiermee?

Nog een andere aanstaande (fintech?) bank in NL: https://aion.be/ Gaat zich voornamelijk op expats richten.

Is een re-launch van het oude Banca Monte Paschi Belgio. Als je een account aanmaakt in de android app krijg je 40 euro gestort voor het testen. Kost je verder niets. Accountkosten worden ook niet in rekening gebracht. Je kan je account activeren via je mobiel. Kost je nog geen 15 min. Vooral het via NFC uitlezen van je paspoort om je authenticatie te doen vond ik een mooie feature.

En off topic: nog een andere nieuwe Fintech, gratis: Bnc10. Met gratis Master debit card en instant top up van je Bnc10 rekening met een andere creditcard Visa of MasterCard. Aanmeldproces is vrij vlot. www.bnc10.com/en/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:12

spartacusNLD

This is Sparta!!

[mbr]Geen referral links toegestaan[/mbr]
Dat was geen referral. Gewoon een linkje van aion.be zelf :P

gefixt door mod :)

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 17-02-2020 10:48 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Heb de link hersteld, excuses.

Wel een paar tekstuele wijzigingen om het iets minder op een advertentie te laten lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 21:39
Het schijnt als je bij de eerste 20.000 zit de travel optie aan staat en je die niet zelf kan uitzetten vertelde de medewerker. Heb het nog niet gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Pimirene schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:10:
Het schijnt als je bij de eerste 20.000 zit de travel optie aan staat en je die niet zelf kan uitzetten vertelde de medewerker. Heb het nog niet gecontroleerd.
Klopt, ik kan het ook niet uitzetten. Maar uit de tekst blijkt niet dat je dan tot de eerste 20.000 personen hoort. Sterker nog, er staat nog steeds dat het gratis is 'tot maart 2020' (wat overigens niet klopt, want het is tot april 2020 technisch gezien). Misschien moeten ze dat er dan bij zetten als dat zo is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Dit krijg ik als ik op de Travel+ knop klik om hem 'uit te zetten':
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5jsG9Jy9DCGrXd4jkLOHAXKH/thumb.png
Zelfde waarschijnlijk als @finsdefis heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Poekie op 17-02-2020 13:34 ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Poekie schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:33:
Dit krijg ik als ik op de Travel+ knop klik om hem 'uit te zetten':
[Afbeelding]
Zelfde waarschijnlijk als @finsdefis heeft.
Dit had ik ook gezien.
Die 20.000 hebben zij nog lang niet bereikt denk ik en dat er staat '' Travel+ is gratis voor jou! '' lijkt me dat ook te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:40
Die kreeg ik ook! Was vlak nadat ik op hun fb had laten weten dat de handtekeningsleutel die ze mij vorige week hadden gestuurd, niet bruikbaar noch aanpasbaar is gebleken dus ik dacht eigenlijk dat die sms hun reactie daarop was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:44
Datisraar schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:50:
[...]

En off topic: nog een andere nieuwe Fintech, gratis: Bnc10. Met gratis Master debit card en instant top up van je Bnc10 rekening met een andere creditcard Visa of MasterCard. Aanmeldproces is vrij vlot. www.bnc10.com/en/
Zie dat je hier ook een Spaanse IBAN krijgt toegewezen.

Kun jij als gebruiker wellicht aangeven wat de voor- of nadelen zijn tov Open Bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
49euro schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:46:
[...]

Zie dat je hier ook een Spaanse IBAN krijgt toegewezen.

Kun jij als gebruiker wellicht aangeven wat de voor- of nadelen zijn tov Open Bank?
Wordt een ander draadje, maar geen probleem. Snellere verwerking aanvraag dan bij Openbank, rekening kan direct Top up aangevuld worden met een andere debit of creditcard zoals je Visa creditcard. Je krijgt bij Bnc10 een gratis debit MasterCard. Max. 3 vergoedingen per maand voor fee ATM opname kosten (geldt voor buiten NL zoals in Spanje). Geen telefoon, maar Whatsapp in het Engels, reageren snel. Nadeel: valt niet onder Spaanse garantie deposito stelsel dus niet je salaris laten overboeken of hele grote bedragen opzetten. Rekening is ook gratis. Hun verdien model is als je betaalt met je MasterCard bij bedrijven

[ Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 17-02-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 10:12
nobleone schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:09:
Is het hier iemand al gelukt om die 'handtekeningscode' te veranderen?
Ik heb 'm per post gekregen en geprobeerd om via de app (Android) en via de website aan te passen.
Er verschijnt na het invoeren van de gevraagde posities een 'Valideren'-knop maar als ik die aanklik, kan ik nog steeds niet verder.
Zelfde hier! Ik kan de code ook niet aanpassen. Krijg steeds een foutmelding.
Eens even contact met ze opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjammy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
Ondanks dat Openbank maanden de tijd heeft gehad om eea goed voor te bereiden is de website en app erg rommelig en onduidelijk soms.
De benaming van de betaalpas R42? Wie bedenkt zoiets? Je hebt als klant eigenlijk geen idee wat je gaat ontvangen, een Maestro of MasterCard? Blijkt dat in NL officieel alleen de maestro card word uitgegeven. Maar daar kun je in het buitenland niet altijd wat mee als maestro niet wordt geaccepteerd.
Het is een aantal mensen (waaronder mijzelf) wel gelukt om via website toch een MC te bestellen en die ook te activeren in oa applepay. En die sluiproute lijkt nog steeds te bestaan. Jammer genoeg wordt kaart geweigerd als je er verificatie betalingen mee wil doen bij bijv. Curve of Paypal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
@Mjammy Я42 :+

En er is wel iets met nummer 42, zoals te lezen op: https://www.buzzfeed.com/...lly-is-the-answer-to-life

Het is dus niet helemaal uit de lucht gegrepen.
Wie weet worden ze ooit nog eens groot en dan is Я42 wellicht een hele bekende merknaam waarover niemand zich meer zou verbazen.

[ Voor 21% gewijzigd door JohanNL op 17-02-2020 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjammy schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:04:
Ondanks dat Openbank maanden de tijd heeft gehad om eea goed voor te bereiden is de website en app erg rommelig en onduidelijk soms.
De benaming van de betaalpas R42? Wie bedenkt zoiets? Je hebt als klant eigenlijk geen idee wat je gaat ontvangen, een Maestro of MasterCard? Blijkt dat in NL officieel alleen de maestro card word uitgegeven. Maar daar kun je in het buitenland niet altijd wat mee als maestro niet wordt geaccepteerd.
Het is een aantal mensen (waaronder mijzelf) wel gelukt om via website toch een MC te bestellen en die ook te activeren in oa applepay. En die sluiproute lijkt nog steeds te bestaan. Jammer genoeg wordt kaart geweigerd als je er verificatie betalingen mee wil doen bij bijv. Curve of Paypal.
Inderdaad erg rommelig en vol fouten en verschillende bedragen. Hopelijk lukt het mij ook die mastercard te bemachtigen zodra mijn rekening actief is. Zonder mastercard heb ik niet veel aan de rekening. Het feeless converteren van valuta bij betalingen is wat mij aantrok.

Wat betreft die R42, in de film waaruit dat getal komt was de menigte ook niet erg te spreken over de computer die de vraag "Antwoord op alles?" met 42 beantwoordde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:21
Vandaag zag ik in de trein dat de voor- en achterkant van de gratis krant Metro volledig was gevuld met reclame voor Openbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
MasterCard kost wel 13,99 per maand ! https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/openbank

Bij N26 heb ik de MasterCard gratis en kan ook op de Apple Watch

[ Voor 26% gewijzigd door Pimirene op 18-02-2020 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Die 13,99 per maand gaat over de R42 Metal Card: https://www.openbank.nl/r42-metal-card en niet over de standaard Debit Mastercard die officieel niet in NL verkrijgbaar is.

[ Voor 5% gewijzigd door U123456 op 18-02-2020 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimirene
Oké, hoe kom je dan aan de gratis MasterCard? Ik kon m niet vinden op de site.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:37
Adresregels volgens Nederlandse standaard is lastig:
"
Mr.D78
Kerkstraat 30
A
0000 XX Duckstad
"
wordt door PostNL gelezen als 'Kerkstraat 30' en niet als 'Kerkstraat 30A', de buren kregen dus een toegangscode en betaalpas in de bus.

Reeds telefonisch gemeld bij Openbank, wellicht dat meer tweakers dit tegen zijn gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
@Mr.D78 Als de postbode een beetje oplet dan moet het toch goedkomen, zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:15
Zou de R42 betaalpas in de zwarte enveloppe met "YOU WILL NEVER BANK ALONE" erop moeten zitten? Daar zitten ook wat boekjes en stickers in maar er zat bij mij een scheur in de enveloppe en het is me niet helemaal duidelijk of de betaalpas daar nou in zou moeten zitten of dat deze apart verzonden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024

bek

XhaiKhaL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:25:
Zou de R42 betaalpas in de zwarte enveloppe met "YOU WILL NEVER BANK ALONE" erop moeten zitten?
Nee, de betaalpas zit in een kleinere zwarte envelop, die niet zo dik is. En er komt nog een witte envelop met de speciale handtekening code.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:15
bek schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:27:
[...]

Nee, de betaalpas zit in een kleinere zwarte envelop, die niet zo dik is. En er komt nog een witte envelop met de speciale handtekening code.
Dankjewel. De handtekening code ontving ik inderdaad ook vandaag. Pas zal morgen wel komen dan :).

Overigens stond mijn adres op de handtekening code brief als:
Straat 1
A

En op de zwarte als
Straat 1 A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024

bek

XhaiKhaL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:32:
[...]
Overigens stond mijn adres op de handtekening code brief als:
Straat 1
A

En op de zwarte als
Straat 1 A
Dat is bij mij niet zo. Drie keer dit format:
Straat 1
1234AB A

Maar dan heeft enkel die van de bankpas het land in het Spaans: Paises Bajos, en de andere twee gewoon Nederland. Voor als je ook de app van PostNL hebt en de foto's werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Hmm volgens mij heb ik helemaal geen envelop met boekjes en stickers ontvangen.
Ook geen envelop met een digitale handtekening code.
Enkel de bankpas hier ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjammy
Ik heb mijn kaarten (maestro en mc) al bijna 1 maand geleden ontvangen. De envelop met stickers etc ligt hier vandaag in de bus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:34
Ik ben nu ook wel benieuwd hoe je aan de Debit Mastercard komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjammy
Het kon een tijdje via website (erg onduidelijk allemaal). Maar was blijkbaar niet bedoeld voor Nederland. Dus is nu aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Mjammy schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:19:
Het kon een tijdje via website (erg onduidelijk allemaal). Maar was blijkbaar niet bedoeld voor Nederland. Dus is nu aangepast.
Omdat we nu aan de Metal MasterCard moeten natuurlijk 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjammy
Zo’n prijzige kaart is natuurlijk niet echt een fatsoenlijk alternatief voor betalen in buitenland waar maestro niet geaccepteerd wordt. Hopelijk komen ze hier op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:28
JohanNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:06:
Hmm volgens mij heb ik helemaal geen envelop met boekjes en stickers ontvangen.
Ook geen envelop met een digitale handtekening code.
Enkel de bankpas hier ontvangen.
Ik kreeg 2 dagen na aanmelding al die envelop met boekjes en stickers. Ik stond op de wachtlijst dus misschien was dat alleen een ding voor mensen die op de wachtlijst stonden?

----------------------------------

Wanneer moet de 500 euro uiterlijk gestort zijn om de 50 euro bonus te kunnen ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
ZXRY schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:47:
[...]

Ik kreeg 2 dagen na aanmelding al die envelop met boekjes en stickers. Ik stond op de wachtlijst dus misschien was dat alleen een ding voor mensen die op de wachtlijst stonden?
Heel toevallig zie ik een zwarte enveloppe van Openbank nu in de PostNL app staan, dus blijkbaar wat vertraging maar komt alsnog ;)
Ik stond ook op de wachtlijst en heb via daar een uitnodiging gekregen.
ZXRY schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:47:
[...]

Wanneer moet de 500 euro uiterlijk gestort zijn om de 50 euro bonus te kunnen ontvangen?
In mijn eerste mail stond dat je de tijd hebt tot eind februari, maar bij anderen en op bepaalde plekken op de website stond dan weer iets anders zoals eind maart.
Ik zou het gewoon z.s.m. erop zetten want - zoals ik heb begrepen - ontvang je dan de €50 ook eerder, waardoor je dan ook weer eerder de hele zooi eraf kunt halen ( mocht je dat willen doen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Laatst online: 13:37
Vandaag een random pack met allemaal reclamefolders gekregen mbt hun product :P , even kijken of er nog wat nuttigs tussen zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
J0kerNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:46:
Vandaag een random pack met allemaal reclamefolders gekregen mbt hun product :P , even kijken of er nog wat nuttigs tussen zit.
Heb de stickers aan mijn buurmeisje gegeven >:) mag de buurman ze weer van de kast af krabben. Verder eigenlijk allemaal (late) meuk, voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Lijkt vooral reclame voor hun eigen beleggingsproduct te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar

Is een re-launch van het oude Banca Monte Paschi Belgio. Als je een account aanmaakt om de android app te testen krijg je 40 euro gestort voor het testen. Kost je verder niets. Accountkosten worden ook niet in rekening gebracht in de test fase. Je kan je account activeren via je mobiel.

Off topic berichtje: Ik heb mij ook succesvol voor een account aangemeld bij Aion. Ben nu aan het testen, belangrijk is wel voor 28 februari je rekening te sluiten of te downgraden. Ander kost het je EUR 19 per maand bij Aion.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Datisraar schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:45:
[...]

Off topic berichtje: Ik heb mij ook succesvol voor een account aangemeld bij Aion. Ben nu aan het testen, belangrijk is wel voor 28 februari je rekening te sluiten of te downgraden. Ander kost het je EUR 19 per maand bij Aion.
Off topic: na downgraden ook kosten: Light Lidmaatschap (een vast maandelijks bedrag van 1,9 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
U123456 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:59:
[...]
Off topic: na downgraden ook kosten: Light Lidmaatschap (een vast maandelijks bedrag van 1,9 euro)
Ja, das waar. Krijg/behoudt je een goedkope debit MasterCard, wat Openbank in NL niet heeft. Dan kun je beter nog de gratis Bnc10 Fin tech uitproberen. Gratis rekening, met debit MasterCard en gratis instant top up via een elders lopende debit/creditcard (wat bij de grote N26 niet mogelijk is).

[ Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 18-02-2020 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Net weer een heel boekwerk via de post binnen van Openbank. Ze willen je graag hebben om te beleggen.. :+

Verder zie ik nergens te staan dat ik bij de eerste 20k zit, as je dan wat stuurt, stuur dan wat nuttigs..
Datisraar schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:24:
[...]

Ja, das waar. Krijg/behoudt je een goedkope debit MasterCard, wat Openbank in NL niet heeft. Dan kun je beter nog de gratis Bnc10 Fin tech uitproberen. Gratis rekening, met debit MasterCard en gratis instant top up via een elders lopende debit/creditcard (wat bij de grote N26 niet mogelijk is).
Monese is gratis en bied ook een debit mastercard met instant top up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Dacuuu schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:40:
Net weer een heel boekwerk via de post binnen van Openbank. Ze willen je graag hebben om te beleggen.. :+

Verder zie ik nergens te staan dat ik bij de eerste 20k zit, as je dan wat stuurt, stuur dan wat nuttigs..

[...]

Monese is gratis en bied ook een debit mastercard met instant top up.
Ja, zonde van het reclame drukwerk van Openbank, wat een dik reclame pakket. Kunnen ze beter aan de 50€ pp actie besteden 😉.
Bij Monese kun je Max 300€ met alleen een debitcard top uppen, bij Bnc10 is dat 500€ met ook een creditcard als top up. Zou mooi zijn als dat bij Openbank ook kan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:51
Er zat vandaag een welkomspakket bij de post met leuke stickertjes. Kijk, daar doe ik het voor. ;)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Openbank heeft het ook in de NRC nog steeds over de eerste 20000 klanten:

Afbeeldingslocatie: https://images.nrc.nl/Novohhz6xgjSJU3an2aKaxdCMSo=/x/filters:no_upscale()/s3/nrchub/clippings/NH/20200218/advertisement-209736_301-jpeg-1-fa6317.jpg

[ Voor 108% gewijzigd door U123456 op 19-02-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ORoces
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-04 09:02
Echt een rotzooi bank wat mij betreft. Zodra de poen binnen is ben ik pleite. Bovendien heb ik geen reisverzekering nodig met mijn creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
ORoces schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:11:
Echt een rotzooi bank wat mij betreft. Zodra de poen binnen is ben ik pleite. Bovendien heb ik geen reisverzekering nodig met mijn creditcard.
Wat bevalt er niet in jouw geval? :)

• JohanNL
  • Nu online
Ik denk dat er ook door sommigen te hoge verwachtingen zijn.
Het blijft een bank, wat in de basis hetzelfde is als elke andere bank, maar dan gratis.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:42
ja ik snap de negativiteit ook niet, heb een rekening aangemaakt, werd zelf de zelfde dag nog gebeld dat ik 1 document vergeten was, heb deze opgestuurd en 1 a 2 dagen later was alles geregeld. pas aangevraagd netjes ontvangen binnen de tijd en natuurlijk een mooi boekje met stickers :P.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:32
JohanNL schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 00:05:
Ik denk dat er ook door sommigen te hoge verwachtingen zijn.
Het blijft een bank, wat in de basis hetzelfde is als elke andere bank, maar dan gratis.
Als iets gratis is moet je je serieus afvragen of jij niet het product bent.....

Een bank is niet gratis, ze hebben kosten die echt ergens vandaan moeten komen.
Onervaren beleggers lijkt de doelgroep te zijn....

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Mjammy schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:04:
Hoe vraag je de debit Mastercard aan dan? Wat is die sluiproute?

• bcome
  • Laatst online: 15:17
Al snel een account mogen aanmaken bij Openbank. Er waren wat problemen met de website maar de support heeft me hier goed bij geholpen. Gelijk wat geld op de rekening gezet en de Maestro pas kunnen koppelen aan Google Pay. Dit werkt overal vlekkeloos behalve bij de AH. Voor de rest heb ik weinig te klagen want het doet wat het belooft. Extra reisverzekering dingen zijn fijn wanneer het nodig is maar helaas kwam de kaart pas binnen nadat ik terug kwam uit Spanje dus heb er nog geen profijt van kunnen hebben.

• Idree
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09 01:27
Inmiddels al een paar weken dagelijks gebruik gemaakt van mijn gratis Maestro + Apple pay combo en meteen besloten mijn betaalde betaalrekening bij KNAB om te zetten naar Basis :)

Werkt allemaal vlot en bovendien GRATIS!
xabre16v schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:34:
[...]

Hoe vraag je de debit Mastercard aan dan? Wat is die sluiproute?
Datisraar schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:40:
[...]
Omdat we nu aan de Metal MasterCard moeten natuurlijk 😉
Ik heb de Mastercard ook besteld middels een truukje op mijn jailbroken iPhone.
Benieuwd of jij hetzelfde hebt gedaan?

Groet

[ Voor 39% gewijzigd door Idree op 20-02-2020 14:52 ]

Fintech/Banks ervaring: Rabobank, ING, SNS, ABN AMRO, Sumitomo Mitsui (三井住友銀行), Shinsei Bank (新生銀行), LeaseplanBank, KNAB, N26, N26 Business, Revolut, Monese, Bunq, Curve, Bitwala, Moneyou GO, Openbank, ICS Visa, American Express, Crypto.com, Plutus.

• Dacuuu
Idree schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:21:
Inmiddels al een paar weken dagelijks gebruik gemaakt van mijn gratis Maestro + Apple pay combo en meteen besloten mijn betaalde betaalrekening bij KNAB om te zetten naar Basis :)

[...]

[...]

YouTube: Openbank Mastercard 20-02-2020

Groet
Truukje?.tell me more aub :)

• J0kerNL
  • Laatst online: 13:37

[...]

[...]

Groet
Ik ben ook benieuwd, ik zie dat de link privé is gemaakt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E461
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-02-2021
Even ter informatie: aan de mastercard heb je nu vrijwel niets. Je kunt geen enkele betalingen met kaartnummer doen. Naast het koppelen aan bijv. Curve, worden ook gewone aankopen geweigerd. Je krijgt dan onderstaand bericht.
De betaling van EUR 20,20 is geweigerd omdat de mogelijkheid voor aankopen in online winkels voor je kaart **1234 is uitgeschakeld. Schakel de mogelijkheid in via internet, in de app of door te bellen naar +31 (0) 70 7007516 om de betaling uit te voeren.
Het antwoord van Openbank op mijn opmerking dat ik niets hoefde te betalen bij de aanvraag van de mastercard (en ook niet wil betalen) was dat ik alleen de maestro kan bestellen.
Op termijn is het mogelijk een extra betaalpas aan te vragen. Dit is een Mastercard met verzendkosten van €1,99. (...) Nog een fijne dag! OPENBANK
Je kunt dus geen reizen boeken met de mastercard, zo heeft de reisverzekering weinig nut. Voordeel is wel dat je buiten Europa kunt betalen, maar daarvoor heeft de meerderheid hier wel een andere kaart.

Een truc is dat je een oudere versie hebt van de openbank app, waar nog wel de optie voor het aanvragen aanwezig is. Zo heb ik vorige week nog een mastercard voor een kennis besteld. Maar jailbreak weet ik niets van. Heb hem ook online niet gevonden (heb zelfs de broncode van de website bekeken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E461
J0kerNL schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:01:
[...]

Ik ben ook benieuwd, ik zie dat de link privé is gemaakt ;)
Was enkel een schermopname van de app met daarin de (nog te activeren) mastercard in het overzicht van de app. Stond verder niets in over hoe en wat.

• Idree
E461 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:08:
[...]

Was enkel een schermopname van de app met daarin de (nog te activeren) mastercard in het overzicht van de app. Stond verder niets in over hoe en wat.
Klopt, E461 heeft ‘t al verklapt dus voor mensen met een jailbroken iPhone:

Ik heb gedowngrade naar app versie 1.5.2 met een jailbreak tweak (Appstore++).

Dan kun je de mastercard bestellen en sturen ze ‘m op.

[ Voor 13% gewijzigd door Idree op 20-02-2020 15:28 ]

Fintech/Banks ervaring: Rabobank, ING, SNS, ABN AMRO, Sumitomo Mitsui (三井住友銀行), Shinsei Bank (新生銀行), LeaseplanBank, KNAB, N26, N26 Business, Revolut, Monese, Bunq, Curve, Bitwala, Moneyou GO, Openbank, ICS Visa, American Express, Crypto.com, Plutus.

• beekjo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-04 23:29
ze vragen om de documenten,

Het IBAN-nummer van de rekening waar vanaf je de overboeking hebt gedaan

- De naam van de rekeninghouder (met uw volledige naam)

maar mijn bank gebruikt alleen maar initialen en een afschrift van gas voldoet niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E461
Afschrift met alleen initialen is geen probleem. Bij mij hebben ze dat gewoon geaccepteerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 23:29
E461 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:07:
Even ter informatie: aan de mastercard heb je nu vrijwel niets. Je kunt geen enkele betalingen met kaartnummer doen. Naast het koppelen aan bijv. Curve, worden ook gewone aankopen geweigerd. Je krijgt dan onderstaand bericht.

[...]

Het antwoord van Openbank op mijn opmerking dat ik niets hoefde te betalen bij de aanvraag van de mastercard (en ook niet wil betalen) was dat ik alleen de maestro kan bestellen.
[...]

Je kunt dus geen reizen boeken met de mastercard, zo heeft de reisverzekering weinig nut. Voordeel is wel dat je buiten Europa kunt betalen, maar daarvoor heeft de meerderheid hier wel een andere kaart.

Een truc is dat je een oudere versie hebt van de openbank app, waar nog wel de optie voor het aanvragen aanwezig is. Zo heb ik vorige week nog een mastercard voor een kennis besteld. Maar jailbreak weet ik niets van. Heb hem ook online niet gevonden (heb zelfs de broncode van de website bekeken)
Dat is niet waar, als je de kaart hebt kun je dit gewoon aanzetten in de app. Al meerdere betalingen mee gedaan :) Alleen curve werkt inderdaad niet.

• E461
Sandermm schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:41:
[...]

Dat is niet waar, als je de kaart hebt kun je dit gewoon aanzetten in de app. Al meerdere betalingen mee gedaan :) Alleen curve werkt inderdaad niet.
Heb ik gedaan. Meermaals. Alle soorten online betalingen aan, en weer uit, één aan, de andere uit en omgekeeerd, maar niets werkt. Blijkbaar werkt het wel voor anderen dus. Maar zeker niet bij mij dus.

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sandermm schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:41:
[...]

Alleen blijft de vraag of de reisverzekering geldig is als de reis is aangeschaft met de Mastercard. Openbank lijkt het zo te presenteren dat de 'exclusieve R42 reisvoordelen' alleen geldig zijn bij betalingen met de 'R42 betaalpas' zolang het 'travel card plan' is ingeschakeld. Op die manier zou de reisverzekering niet heel veel waarde hebben, omdat veel reizen nu eenmaal niet via een Maestro-kaart te betalen zijn.

Overigens vind ik de reactie op Facebook van Openbank op de vraag of iDeal in de toekomst aangeboden gaat worden, nog niet heel hoopvol:
Good morning, we are completely conscious about the importance of the dutch online payment method iDeal.
We keep working in order to improve the products and services that we currently offer and we take into account your comments in order to develop them.
For now, you can use our eCommerce Card so as to perform online shopping, this card is a Mastercard and it is for free. You can check all the information in the following link: https://www.openbank.nl/prepaid-betaalpas
Al is iDeal in de praktijk sowieso niet echt nodig als er een goede Mastercard-optie als alternatief is. In ieder geval is iDeal ook voor niet-Nederlandse Europese banken wel een optie, zolang er aan enkele voorwaarden wordt voldaan: https://www.ideal.nl/partners/.

[ Voor 57% gewijzigd door TexMex op 20-02-2020 18:45 ]

• Sandermm
Volgens mij kun je, als je je kaartnummer hebt van je maestro, ook zo betalen ala MasterCard. Geen idee of dat in NL al ergens kan.

• TexMex
  • Niet online
Sandermm schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:25:
Volgens mij kun je, als je je kaartnummer hebt van je maestro, ook zo betalen ala MasterCard. Geen idee of dat in NL al ergens kan.
Wellicht kan iemand dat inderdaad proberen, met het kaartnummer van de Maestro-pas (als het goed is in dezelfde stijl als een Mastercard-kaartnummer) in combinatie met de CVC. Ik dacht overigens dat dit vaak wel geblokkeerd is, tenzij Maestro echt als online-betaaloptie wordt aangeboden.

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 21:35
Wellicht kan iemand dat inderdaad proberen, met het kaartnummer van de Maestro-pas (als het goed is in dezelfde stijl als een Mastercard-kaartnummer) in combinatie met de CVC. Ik dacht overigens dat dit vaak wel geblokkeerd is, tenzij Maestro echt als online-betaaloptie wordt aangeboden.
Ik kan openbank niet toevoegen in curve . Dus is geen mastercard.

• Sandermm
saharoen schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:18:
[...]

Nee het is een maestro die je standaard krijgt. Maar ook als je wel een extra kaart hebt, een MasterCard zoals ik, kun je die nog niet toevoegen aan curve. Hoe dat zit weet ik ook niet.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
saharoen schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:18:
[...]

Je kunt gratis een virtuele MasterCard activeren. De 'ecomerce card' is wel een prepaid virtuele MasterCard, maar zou je alles online mee moeten kunnen betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:31
Houd er wel rekening mee dat sommige bedrijven geen buitenlandse IBAN-rekeningnummers accepteren. Voor transacties tussen betaalrekeningen zijn ze dit verplicht, maar als tegenrekening voor bijvoorbeeld beleggingsrekeningen en spaarrekeningen niet. Zolang je die niet hebt niks aan de hand, maar anders kun je later voor verrassingen komen te staan als je ineens je eigen geld niet meer kunt ontvangen!

[...]

[...]

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Inderdaad met enkel een Openbank rekening kun je in bepaalde gevallen wel eens uitgesloten worden van bepaalde services, bedrijven en diensten.
Denk dan vooral ook aan websites die enkel iDeal aanbieden voor betalingen, maar iDin en een incassomachtiging afgeven via hetzelfde systeem wordt ook steeds vaker gebruikt.
Met Openbank kan dat allemaal niet.

Wat je nog wel zou kunnen doen is een gratis MoneYou rekening erbij openen en het Openbank rekeningnummer gebruiken als tegenrekening daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
JohanNL schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 00:14:
Inderdaad met enkel een Openbank rekening kun je in bepaalde gevallen wel eens uitgesloten worden van bepaalde services, bedrijven en diensten.
Denk dan vooral ook aan websites die enkel iDeal aanbieden voor betalingen, maar iDin en een incassomachtiging afgeven via hetzelfde systeem wordt ook steeds vaker gebruikt.

Wat je nog wel zou kunnen doen is een gratis MoneYou rekening erbij openen en het Openbank rekeningnummer gebruiken als tegenrekening daarvoor.
Inderdaad een tegenrekening gebruiken. Je kunt voor 1,55 euro anders ook een ING-rekening openen. Dan heb je toch iDIN etc. Gebruik je Openbank voor alle dagelijkse dingen en als je eens iDIN o.i.d. nodig hebt kun je je tegenrekening gebruiken. :)

Dat is het probleem van buitenlandse fintechs helaas. Of eigenlijk: dat is ons probleem. iDEAL is een Nederlandse uitvinding zodat banken de kosten laag kunnen houden. In het buitenland zijn er andere eigen alternatieven of gewoon betalen met Mastercard. Dat geldt ook voor Instant Payments. Er is gewoon een Europees systeem, maar wij moesten weer zo nodig een eigen systeem ontwikkelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bytemaester
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-03-2021
Tot dusver vind ik deze bank beter dan wat ik tot nu toe gewend ben. Maar er zijn weinig/geen instellingen betreft privacy en het delen van data. Dus ik hou het dagelijkse gewoon contant. Iemand die de 50 euro al ontvangen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idree
budjepaul schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 00:04:
Houd er wel rekening mee dat sommige bedrijven geen buitenlandse IBAN-rekeningnummers accepteren. Voor transacties tussen betaalrekeningen zijn ze dit verplicht, maar als tegenrekening voor bijvoorbeeld beleggingsrekeningen en spaarrekeningen niet. Zolang je die niet hebt niks aan de hand, maar anders kun je later voor verrassingen komen te staan als je ineens je eigen geld niet meer kunt ontvangen!

[...]
JohanNL schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 00:14:

Hoi, daarom heb ik ook mijn KNAB plus naar KNAB Basis omgezet.
https://www.bankenvergeli...-bankrekening/knab-basis/

Het is een gratis nederlandse rekening en daar laat ik dan mijn salaris op storten.
Je hebt dan gratis toegang tot iDeal + iDIN voor betalingen . (enige wat je mist is pinbetalingen met je pasje)

Wat ik wil spenderen overmaken naar Openbank als betaalrekening voor Apple Pay + Maestro en het werkt prima en volledig gratis! :)

Zelfs +50 piek als je overstapt naar Knab Plus, maandje neemt en daarna omzet naar Basis.

[ Voor 32% gewijzigd door Idree op 21-02-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idree schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:07:
[...]

[...]

Hoi, daarom heb ik ook mijn KNAB plus naar KNAB Basis omgezet.
https://www.bankenvergeli...-bankrekening/knab-basis/

Het is een gratis nederlandse rekening en daar laat ik dan mijn salaris op storten.
Je hebt dan gratis toegang tot iDeal + iDIN voor betalingen . (enige wat je mist is pinbetalingen met je pasje)

Wat ik wil spenderen overmaken naar Openbank als betaalrekening voor Apple Pay + Maestro en het werkt prima en volledig gratis! :)

Zelfs +50 piek als je overstapt naar Knab Plus, maandje neemt en daarna omzet naar Basis.
Knab Basis bestaat toch niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
Heb op KNAB gekeken, maar zie geen gratis betaalrekening.
Zou ING graag vervangen door een gratis variant, net als de postbank vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idree
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:24:
[...]

Knab Basis bestaat toch niet meer?
Jawel, ze zijn alleen zo erg overtuigd van hun Plus pakket dat zij willen dat iedereen perse eerst Plus probeert.

Je moet eerste Knab Plus nemen, en dan kun je direct je pakket omzetten naar Knab Basis.

https://www.knab.nl/-/med...4988AC72C2DC3E447F9E6AA64

[ Voor 44% gewijzigd door Idree op 21-02-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idree schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:33:
[...]

Jawel, ze zijn alleen zo erg overtuigd van hun Plus pakket dat zij willen dat iedereen perse eerst Plus probeert.

Je moet eerste Knab Plus nemen, en dan kun je direct je pakket omzetten naar Knab Basis.
Wat ik heb gedaan is meteen de American Express aangevraagd, en mijn pakket naar Basis omgezet.

Grap is dat ze die na een jaar nog niet hebben stopgezet?
Ik denk dat zij niet meer controleren of je nog wel Plus hebt.

Hierdoor gebruik ik nu een gratis Amex + Knab Basis + Openbank.

Maar dan betaal je toch 2.50 als aller eerst, alleen als ik het goed begrijp kan je daar geen pin betalingen mee doen aangezien je geen pasje krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idree
Klopt, en daar heb je tegenwoordig Apple Pay + Maestro voor.
WIlde toch van pasjes af, en ik zocht een gratis alternatief, Openbank is de enige naast Revolut.

(maar Revolut heeft middels een schimmige methode hun banking license bemachtigd dus beter Openbank)

[ Voor 52% gewijzigd door Idree op 21-02-2020 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimirene
Net met KNAB gechat. Als je plus pakket opent en binnen twee weken omzet naar basis betaal je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
iDIN is helaas nog geen optie bij KNAB. Verder kun je met KNAB Basis inderdaad niet pinnen, maar ook acceptgiro's en automatische incasso's zijn niet mogelijk met dit pakket (zie pagina 5). Je kunt wel gewoon iDEAL gebruiken met KNAB Basis.

[ Voor 28% gewijzigd door TexMex op 21-02-2020 11:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idree
TexMex schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:29:
iDIN is helaas nog geen optie bij KNAB. Verder kun je met KNAB Basis inderdaad niet pinnen, maar ook acceptgiro's en automatische incasso's zijn niet mogelijk met dit pakket (zie pagina 5). Je kunt wel gewoon iDEAL gebruiken met KNAB Basis.
Acceptgiro's heb ik al 2 jaar niet aangeraakt.
Incasso's werken gewoon bij KNAB Basis en je kan alles met de app regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Idree schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:43:
[...]

Acceptgiro's heb ik al 2 jaar niet aangeraakt.
Incasso's werken gewoon bij KNAB Basis en je kan alles met de app regelen.

Ik zie in dat document niet staan dat automatische incasso's mogelijk zijn met KNAB Basis, maar wellicht werkt het inderdaad gewoon ondanks dat het officieel niet wordt aangeboden bij deze rekening. Dan blijft iDIN over als functie die niet wordt aangeboden door KNAB. Handig als je het nodig hebt, maar op zich valt er natuurlijk ook wel zonder te leven. Maar goed, terug naar Openbank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
Gisteren voor het eerst even met Openbank gepint via Apple Pay.
Pinapparaat geeft gewoon Nederlands weer. Geen Spaans.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
De gewone debit MasterCard kunnen we in NL (nog) niet bestellen. Maar als straks/binnenkort de Metal MasterCard komt bij Openbank voor 13,99€ per maand gaan we dat bestellen? Ik zelf weet het nog niet. Revolut en N26 hebben dit ook en betaal je dat ook per maand rond dat bedrag.

[ Voor 15% gewijzigd door Datisraar op 21-02-2020 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Heb me ook proberen aan te melden nadat ik de advertentie in de Metro krant zag. Een regelrechte ramp.

Videochat t.b.v. verificatie kwam niet tot stand. Moest eerst allerlei instellingen wijzigen (cookies van derden) voordat ik het toch aan de praat kreeg.

Na de videochat zou het proces vanzelf door moeten stromen naar de volgende stap. Niet dus. Moet je terug naar het andere tabblad en pagina vernieuwen om het vlot te trekken.

Vervolgens door naar ondertekenen contract. Daar kreeg ik een timeout tijdens het ondertekenen van het contract. Toen weer nieuwe link moeten vragen naar ondertekenen contract.

Eindeijk was alles afgerond, maar was de account nog steeds niet te gebruiken. Twee keer telefonisch contact gehad. Eerste keer werd doodleuk gezegd dat het paar dagen kan duren voordat account wordt geactiveerd. Tweede keer werd de schuld bij mij gelegd, omdat ik alleen roepnaam had ingevuld in plaats van al de namen op mijn ID. Dit werd op geen enkele manier aangegeven tijdens het aanmeldingsproces.

Ben er klaar mee en heb mijn aanmelding geannuleerd. Vervolgens heb ik gevraagd of men al mijn gegevens wil verwijderen in lijn met GDPR. Ze hadden geen idee waar ik het over had.

Tot nu toe de meest amateuristische fintech bank van allemaal. En dat terwijl het grote Santander erachter zit. Als je geen zin hebt in ergernis, blijf vooral weg bij Openbank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
Tigerblood schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:57:
Heb me ook proberen aan te melden nadat ik de advertentie in de Metro krant zag. Een regelrechte ramp.

Videochat t.b.v. verificatie kwam niet tot stand. Moest eerst allerlei instellingen wijzigen (cookies van derden) voordat ik het toch aan de praat kreeg.

Na de videochat zou het proces vanzelf door moeten stromen naar de volgende stap. Niet dus. Moet je terug naar het andere tabblad en pagina vernieuwen om het vlot te trekken.

Vervolgens door naar ondertekenen contract. Daar kreeg ik een timeout tijdens het ondertekenen van het contract. Toen weer nieuwe link moeten vragen naar ondertekenen contract.

Eindeijk was alles afgerond, maar was de account nog steeds niet te gebruiken. Twee keer telefonisch contact gehad. Eerste keer werd doodleuk gezegd dat het paar dagen kan duren voordat account wordt geactiveerd. Tweede keer werd de schuld bij mij gelegd, omdat ik alleen roepnaam had ingevuld in plaats van al de namen op mijn ID. Dit werd op geen enkele manier aangegeven tijdens het aanmeldingsproces.

Ben er klaar mee en heb mijn aanmelding geannuleerd. Vervolgens heb ik gevraagd of men al mijn gegevens wil verwijderen in lijn met GDPR. Ze hadden geen idee waar ik het over had.

Tot nu toe de meest amateuristische fintech bank van allemaal. En dat terwijl het grote Santander erachter zit. Als je geen zin hebt in ergernis, blijf vooral weg bij Openbank.
Ik herken me totaal niet in alle narigheid die je hebt meegemaakt. Mijn account was binnen een dag geactiveerd zonder poespas.

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave

Dat gedonder met mijn roepnaam had ik bij N26. Koste ook heel wat moeite voordat ik opnieuw kon registreren. Uiteindelijk gelukt en nu werkt het prima. Bij Openbank dus gelijk de juiste namen ingevuld. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Begin steeds meer het idee te krijgen dat mensen hier vooral komen klagen en vertellen hoe slecht het wel niet is.

Op wat gepruts met een handtekening op een smartphonescherm in een minihokje plaatsen na (eigen schuld want ik had een computer moeten pakken) heb ik echt geen enkel probleem ervaren. Geld overgemaakt ipv videochat, kopie paspoort en afschrijving SNS meegestuurd, binnen een dag geaccepteerd, binnen een week pas binnen.

Geen problemen met meerdere voornamen op paspoort en maar één ingevuld hebben (maar ik heb geen roepnaam, gebruik gewoon mijn eerste naam), wel dat een ë mist op mijn daadwerkelijke pasje. Tja, boeiend. Een roepnaam en voornaam zijn trouwens niet per se hetzelfde, dus wellicht dat daar problemen zijn. Er stond wel voornaam in het formulier.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoi!!!
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:19
Hier ook zonder echte problemen de rekening kunnen openen. Nog wel even contact gehad met aardige medewerker over het nogmaals mailen van de copy bankmutatie. Daarna binnen een halve dag de rekening toegankelijk.
Ik vind het bericht niet meer maar ergens eerder werd door een user geïnformeerd naar de aanwezigheid van spaarpotjes, een andere gebruiker gaf aan dat die mogelijkheid bestaat. Ik kan het echter niet vinden.
Weet iemand hier daar meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online

Je moet er in jouw geval dus wel iets meer voor over hebben om de rekening geopend te krijgen.
Je kunt er wel van alles van vinden, dat het aanmeld proces slecht is, waar je wellicht ook wel gelijk in hebt, maar met jouw houding bereik je hier uiteindelijk helemaal niets mee.
Voor zover ik weet is enkel een roepnaam nooit geldig voor een aanmelding bij een bank of soortgelijks, dus dit had je wellicht zelf ook wel kunnen weten (?)
Qua AVG/GDPR zit het ook wel wat complexer in elkaar omdat het een financiële instelling betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
JohanNL schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:44:
[...]

Je moet er in jouw geval dus wel iets meer voor over hebben om de rekening geopend te krijgen.
Je kunt er wel van alles van vinden, dat het aanmeld proces slecht is, waar je wellicht ook wel gelijk in hebt, maar met jouw houding bereik je hier uiteindelijk helemaal niets mee.
Voor zover ik weet is enkel een roepnaam nooit geldig voor een aanmelding bij een bank of soortgelijks, dus dit had je wellicht zelf ook wel kunnen weten (?)
Qua AVG/GDPR zit het ook wel wat complexer in elkaar omdat het een financiële instelling betreft.
Ik heb me meer proactief opgesteld dan 95% van de klanten. Die geven het bij de eerste horde al op. Met roepnaam bedoelde ik voornaam. Dit was bij andere banken ook genoeg, dus jouw aanname lijkt mij onjuist.

Ik snap dat een klaagzang zoals ik die plaats in de eerste instantie scepsis oproept. Maar dit is geen Radar forum of Klachtkompas. Je kunt er eigenlijk wel vanuit gaan dat de meeste Tweakers beschikken over bovengemiddelde technische vaardigheden als het aankomt op zoiets simpels als een registratieproces op een website. Dit is ook oprecht de eerste keer dat ik dusdanig veel problemen heb ondervonden bij het aanmelden bij een fintech bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Datisraar schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:41:
De gewone debit MasterCard kunnen we in NL (nog) niet bestellen. Maar als straks/binnenkort de Metal MasterCard komt bij Openbank voor 13,99€ per maand gaan we dat bestellen? Ik zelf weet het nog niet. Revolut en N26 hebben dit ook en betaal je dat ook per maand rond dat bedrag.
Mij niet gezien, bij de rabo betaal ik ongeveer 3 a 4 euro voor het pakket wat we hebben + creditcard. Dus zou niet weten waarom ik grof meer zou moeten betalen dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Tigerblood schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:56:
[...]

Ik heb me meer proactief opgesteld dan 95% van de klanten. Die geven het bij de eerste horde al op. Met roepnaam bedoelde ik voornaam. Dit was bij andere banken ook genoeg, dus jouw aanname lijkt mij onjuist.

Ik snap dat een klaagzang zoals ik die plaats in de eerste instantie scepsis oproept. Maar dit is geen Radar forum of Klachtkompas. Je kunt er eigenlijk wel vanuit gaan dat de meeste Tweakers beschikken over bovengemiddelde technische vaardigheden als het aankomt op zoiets simpels als een registratieproces op een website. Dit is ook oprecht de eerste keer dat ik dusdanig veel problemen heb ondervonden bij het aanmelden bij een fintech bank.
Hier verliep alles vlot, gewoon zorgen dat je je namen invult zoals ze ook op je paspoort staan. Problem fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

<..>

[ Voor 99% gewijzigd door Barrycade op 21-02-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
Datisraar schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:41:
maestro en MasterCard beiden bij N26 gratis, betaal geen bedrag per maand.
Pagina: 1 ... 7 ... 90 Laatste