• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
dutchnltweaker schreef op donderdag 27 april 2023 @ 16:18:
[...]

En als je op de betaal rekening iban van openbank overmaakt? daar nooit problemen gehad.
IBAN is IBAN. ING kan niet weten wat voor een rekening daar achter hangt. Technisch zit er 0,0 verschil tussen een betaal en spaarrekening. Het zijn verschillende producten omdat de banken ze zo inzetten / "beperken", niet omdat het technisch "moet".

• Durpstick
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16:44
RobertMe schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:14:
[...]

Dan was mijn ervaring bij Rabo beter. Op zaterdag OB Welkom rekening geactiveerd en €10 succesvol kunnen over maken. Daarna een groter bedrag, maar dat kwam niet aan. In Rabo app stond vervolgens wel een zwaar negatieve bestedingslimiet (-500k of zelfs -5m). Met beetje zoeken blijkt dat gedaan te worden bij een geblokkeerde rekening. Bellen kan weer alleen tijdens kantooruren 8)7 Dus op maandagmorgen maar meteen gebeld, gestart via de app (die ogenschijnlijk een code doorgeeft). Medewerkster had dus meteen de gegevens bij de hand en zij al meteen van "ik zie al dat het een rekening op dezelfde naam is", heeft nog even bij de fraudeafdeling "nagevraagd" voor akkoord en na nog een of twee controlevragen gesteld te hebben was het al geregeld (net nog even gekeken, telefoongesprek van 8 minuten in totaal). Mijn vraag of dit volgende keren weer kon gebeuren kon ze echter niet beantwoorden. IIRC was meteen na het telefoongesprek het bedrag bij OB ook al bijgeschreven. Vervolgens maar in een keer het resterende bedrag dat naar OB moest over geboekt en dat ging in een keer goed en stond ook binnen een minuutje er op.

Dus uiteraard storend dat de fraudeafdeling tijdens het weekend niet werkt/geopend is en dat de app ook niet echt helder laat zien dat de rekeningen geblokkeerd is. Maar verder wel een prima service van de klantenservice en dus meteen opgelost toen ik ze wel kon bereiken.
Daar waar bij jou ING dan wel meteen zelf belt (doet Rabo denk ik ook, als ze geopend zijn), maar het probleem nog niet oplost 8)7
Gebeurde bij mij ook. Meteen rekening geblokkeerd. Was voor mij gelukkig op een vrijdag (maar kwam erachter toen ik met een lading boodschappen probeerde te betalen. Handig dat ze je niet even bericht doen). Een belletje later en een half uur wachten en het was gefixed. De volgende keer gebeurde het niet weer, trouwens.

• Wim1147
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 03-06 02:06
Il 2 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:51:
[...]Wat zei de fraudeafdeling dan toen ze zagen dat die spaanse rekening gewoon op jouw naam stond?
En dit kunnen zij toch gewoon checken bij OB?
De medewerker van de fraudeafdeling zei niet veel meer dan dat een (in de app) ingeplande overboeking van € 50,- naar een Spaanse iban (met exact dezelfde tenaamstelling als de betaalrekening bij ING) de reden was voor de blokkering. Kon ook verder geen andere uitleg of verklaring geven dan dat 'een collega' dit een als mogelijk frauduleuze transactie had aangemerkt. Ook ging de medewerker niet in op de opmerking dat het toch niet zo heel ongewoon meer is dat er gebruik wordt gemaakt van niet Nederlandse iban's.
dutchnltweaker schreef op donderdag 27 april 2023 @ 16:18:
[...]En als je op de betaal rekening iban van openbank overmaakt? daar nooit problemen gehad.
De Openbank betaalrekening wordt enkel gebruikt als tegenrekening voor/bij het opnemen van spaargeld dat is gestald bij Openbank. Overmaken van spaargeld gaat rechtstreeks naar de spaarrekening van Openbank om onnodig renteverlies te voorkomen. Wel opmerkelijk is dat al ingeplande betalingen naar ontvangers met rekeningen bij ING en ABN Amro uiteindelijk gewoon zijn uitgevoerd door ING en de ingeplande betaling naar Openbank niet. De betaling aan Openbank moest opnieuw worden ingevoerd en ingepland.
RobertMe schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:14:
[...]Dus uiteraard storend dat de fraudeafdeling tijdens het weekend niet werkt/geopend is en dat de app ook niet echt helder laat zien dat de rekeningen geblokkeerd is. Maar verder wel een prima service van de klantenservice en dus meteen opgelost toen ik ze wel kon bereiken.
Daar waar bij jou ING dan wel meteen zelf belt (doet Rabo denk ik ook, als ze geopend zijn), maar het probleem nog niet oplost 8)7
Wellicht loste de Rabobank het ontstane probleem uiteindelijk beter op, maar naar mijn mening had er helemaal geen probleem mogen ontstaan hierdoor.
Durpstick schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:42:
[...]Gebeurde bij mij ook. Meteen rekening geblokkeerd. Was voor mij gelukkig op een vrijdag (maar kwam erachter toen ik met een lading boodschappen probeerde te betalen. Handig dat ze je niet even bericht doen). Een belletje later en een half uur wachten en het was gefixed. De volgende keer gebeurde het niet weer, trouwens.
Ineens de boodschappen niet meer kunnen afrekenen omdat er geld is overgemaakt naar Openbank van een Nederlandse grootbank: het is volkomen absurd. Zelfde verhaal van het daardoor eventueel niet kunnen betalen via automatische incasso. Hopelijk blijft het voortaan goed gaan.

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:20
Vreemde gang van zaken inderdaad. Heb in het verleden al vaker meer dan 1000 euro overgemaakt naar een Belgische IBAN en heeft mij tot op heden nog geen problemen opgeleverd. Zou het helpen als je vooraf meld dat je een x bedrag over gaat maken naar een Spaanse IBAN?

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:36
TheRicolaa10 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:16:
Vreemde gang van zaken inderdaad. Heb in het verleden al vaker meer dan 1000 euro overgemaakt naar een Belgische IBAN en heeft mij tot op heden nog geen problemen opgeleverd. Zou het helpen als je vooraf meld dat je een x bedrag over gaat maken naar een Spaanse IBAN?
Je zou een telefonische overboeking kunnen doen - zover dat nog bestaat en mogelijk is - dan kan een medewerker het voor je regelen en als het fout gaat, dan kunnen ze dat zelf mooi direct gaan herstellen :)

Banken gebruiken AI systemen om verdachte transacties te herkennen, die gaan ze echt niet even voor jouw rekening uitzetten als je ze opbelt.
Het is gewoon enorm k*t, maar dit is een noodzakelijk kwaad van de wwft.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:51
bcome schreef op woensdag 26 april 2023 @ 18:51:
[...]

Vreemd. Voor nieuwe gebruikers is er inderdaad een limiet van 3000 euro per overschrijving, je zou echter verwachten dat dit niet zo is voor "interne" overschrijvingen tussen de betaal en de spaarrekening. Klinkt alsof je tegen een anti fraude ding bent aangelopen en dat de klantenservice hier inderdaad geen controle over heeft, dat zal bij een speciale fraudebestrijdingsafdeling liggen o.i.d. Wel vervelend, maar als je telefonisch een overboeking kan doen kan je natuurlijk ook weer al je geld er af halen totdat de (hopelijk tijdelijke) fraude vlag van je account is.
De rekening is sinds maart actief.
Met dit account is alleen geld ontvangen. De passen zijn nog niet gebruikt, er is geen enkele overschrijving geweest.
De blokkade onstond na een poging geld tussen rekeningen, van de spaar naar de betaal over te maken.
Dit lijkt me dus juist niet veroorzaakt door antifraude. Eerder een fout in hun systeem nadat je een apparaat als vertrouwd toevoegt (volgens elke medewerker ontstond daar het probleem en is het account sindsdien praktisch geblokkeerd, al kan je gewoon in de app alles aanklikken en ook op de website).

6 mensen gesproken inmiddels. Openbank gaat het niet oplossen.

Dit betekent dat mijn moeder bijna al haar spaargeld op Openbank heeft zitten en daar niet meer bij kan. En de klantenservice dat bevestigt. Zonder aan een oplossing te werken.

Bij welke instantie kan je hiervoor terecht? Aangifte doen bij de politie?? Die lachen ons toch uit?

Het idee dat OpenBank betrouwbaar is omdat het van Santander is, is dus echt compleet onjuist.
Deze problemen kennen we helemaal niet bij Revolut, N26 of Curve.

Dit is echt heel gestoord. Ik ben compleet verbaasd dat dit mogelijk is.
Ik mag nu geld naar mijn moeder overmaken zodat ze genoeg heeft voor een komende vakantie. Hoe gestoord is dat.

Het gaat om meer dan 12.000 euro. Morgen maar de politie bellen kijken wat ze zeggen 8)7

[Voor 10% gewijzigd door Jazco2nd op 27-04-2023 21:49]

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@Jazco2nd is het kifid of dnb niet logischer? Al kan ik zo snel openbank niet in het register vinden van kifid.

Of openbank vragen de rekeningen op te heffen?

[Voor 60% gewijzigd door pdukers op 27-04-2023 22:15]

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Wim1147 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:12:
[...]

De medewerker van de fraudeafdeling zei niet veel meer dan dat een (in de app) ingeplande overboeking van € 50,- naar een Spaanse iban (met exact dezelfde tenaamstelling als de betaalrekening bij ING) de reden was voor de blokkering. Kon ook verder geen andere uitleg of verklaring geven dan dat 'een collega' dit een als mogelijk frauduleuze transactie had aangemerkt.
Zulke dingen gaan vaak grotendeels geautomatiseerd en is vaak een combinatie van factoren. In jouw geval zal het waarschijnlijk méér zijn geweest dan alleen een overboeking naar een Spaans rekeningnummer.

Wat dat dan precies is geweest kun je eigenlijk niet achterhalen en dat gaat een bank ook niet openbaren (immers: dan zouden kwaadwillenden daar omheen kunnen werken). Het tijdstip en de dag waarop je de overboeking hebt ingepland kan, om maar wat te noemen, ook al invloed hebben gehad.

Voorbeeldje:
Stel men ziet bijvoorbeeld dat jij op een woensdagmiddag rond 15:00 inlogt, een overboeking inplant naar een Spaans rekeningnummer en om 15:30 klaar was (want je nam de tijd, even goed het rekeningnummer checken)... terwijl je normaal gesproken nooit tot zelden op woensdag bankiert, en nooit tot zelden juist rond drie uur inlogt, en nooit tot zelden geld overboekt naar een buitenlands rekeningnummer en ook nog eens nooit tot zelden een half uur doet over het inplannen van een overboeking... tja, dan kan er uit voorzorg het een en ander tijdelijk geblokkeerd worden.
Ook ging de medewerker niet in op de opmerking dat het toch niet zo heel ongewoon meer is dat er gebruik wordt gemaakt van niet Nederlandse iban's.
Een random medewerker die jij aan de telefoon krijgt kan daar ook niets zinnigs over zeggen. Anti-fraude en beveiligingsbeleid gaat waarschijnlijk ver voorbij zijn/haar salarisschaal. ;)

Overigens zegt het niks dat de naam die je opgeeft bij het Spaanse rekeningnummer jouw eigen naam is. Al vul je 'Sinterklaas' in, dan komt de overboeking 9/10x alsnog aan.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:30
@Jazco2nd: Misschien proberen de rekening 'leeg' te halen dmv de betaalpas bij een geldautomaat?

• Jazco2nd
U123456 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:06:
@Jazco2nd: Misschien proberen de rekening 'leeg' te halen dmv de betaalpas bij een geldautomaat?
Moeten we alsnog eerst het geld naar de betaalrekening kunnen overmaken..

En waar ga ik dat geld storten? Dure grap zo.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Jazco2nd schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:16:
[...]

Misschien morgen weer even bellen?

Ik snap dat het frustrerend is, maar het lijkt me heel sterk dat de medewerkers zeggen: "Ja, we zien dat de rekening is geblokkeerd. Hoe het komt? Mwa, geen idee. Gaan we er iets aan doen? Mwa, ook niet."

Weet je zeker dat je goed begrijpt wat de medewerkers jou proberen te vertellen?

En waar ga ik dat geld storten? Dure grap zo.
In je post van gisteren gaf je aan dat dat weer werkte, dus zo'n hele gekke gedachte is het niet van U123456. En als antwoord op je tweede opmerking: bij je Nederlandse bank?

[Voor 5% gewijzigd door Uniciteit op 27-04-2023 22:25]

• Jazco2nd
Uniciteit schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:24:
[...]

Misschien morgen weer even bellen?

Ik snap dat het frustrerend is, maar het lijkt me heel sterk dat de medewerkers zeggen: "Ja, we zien dat de rekening is geblokkeerd. Hoe het komt? Mwa, geen idee. Gaan we er iets aan doen? Mwa, ook niet."

Weet je zeker dat je goed begrijpt wat de medewerkers jou proberen te vertellen?

[...]
In je post van gisteren gaf je aan dat dat weer werkte, dus zo'n hele gekke gedachte is het niet van U123456. En als antwoord op je tweede opmerking: bij je Nederlandse bank?
Je vind het ongelooflijk, ik ook.
Inmiddels heb ik 1 gesprek opgenomen waarin Jeroen exact dit zegt. Bijna woord voor woord.

En dit is herhaald in een volgend gesprek.

Dus bellen is sowieso niet meer de volgende stap.

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:47
Jazco2nd schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:38:
[...]

Je vind het ongelooflijk, ik ook.
Inmiddels heb ik 1 gesprek opgenomen waarin Jeroen exact dit zegt. Bijna woord voor woord.

En dit is herhaald in een volgend gesprek.

Dus bellen is sowieso niet meer de volgende stap.
Bel jij namens je moeder met de klantenservice?
Of belt je moeder zelf?

Kan me voorstellen dat de bank niets gaat zeggen tegen iemand anders dan de rekeninghouder.

• Jazco2nd
appie39 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 23:00:
[...]

Bel jij namens je moeder met de klantenservice?
Of belt je moeder zelf?

Kan me voorstellen dat de bank niets gaat zeggen tegen iemand anders dan de rekeninghouder.
Altijd samen gebeld.

Overigens snap ik deze reactie niet. Ik deel hier ervaringen, ben zelf ook klant bij deze bank. Dus de argwaan of ik ze wel goed heb begrepen, slaat geen hout.

Ik wil ook graag dat het beeld dat ik van Openbank had vóór afgelopen zondag niet aan diggelen was. Mijn vrouw en ik hebben sinds maart ook praktisch al ons spaargeld daar.
Onze accounts werken nog prima maar dit is gewoon een ontzettend onbetrouwbare gang van zaken. We zullen dus ook ons geld weer langzaam overboeken. Maar bang dat het dan ook bij ons misgaat.

In elk geval ga ik mijn uitgebreide vergelijking in het Gratis Banken topic verwijderen. Ik wil niemand een beeld geven dat niet klopt, laat staan overtuigen dat deze bank een veilige keuze is.
Dat is het zeer zeker niet.

Die rente is alle frustratie en tijd niet waard. Je spaargeld nergens meer heen kunnen sturen is een beetje rente al helemaal niet waard.

[Voor 59% gewijzigd door Jazco2nd op 27-04-2023 23:07]

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het is gewoon een vreemd verhaal. eigenlijk zeggen ze gewoon dat je kan fluiten naar je 12.000 euro spaargeld? dat is moeilijk te geloven. En dat kunnen ze toch ook niet maken? Je bent ongetwijfeld niet de eerste klant daar die vanuit ING komt en wat overboekt.
Uiteraard wel heel vervelend dat je nu in deze situatie zit, maar ik denk dat de politie of de DNB of wie dan ook ook denkt van 'ja, wat moet ik hiermee'?

[Voor 4% gewijzigd door Il 2 op 27-04-2023 23:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
Zal civiele procedure worden als ze het geld niet vrijgegeven.

Maar wat een gepruts blijft het dan toch bij Openbank.
Die typo's, vreemde voorwaarden/acties en rommelige klantenservice is nog tot zover te overzien.
Maar als ze dus zomaar je rekening per abuis kunnen blokkeren en dit niet tzt oplossen is dat wel een teken om deze tent te verlaten.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Jazco2nd

Heeft Openbank misschien gevraagd om nadere informatie? Dat kan in een spamfolder terecht zijn gekomen. Als je inlogt vanaf de computer van je moeder kun je dat onder account (rechtsboven), documentatie, "gevraagde/na te kijken documentatie" vinden.

Als er vanaf verschillende ip adressen/browsers/computers contact wordt gemaakt, kan dat indicatief zijn voor misbruik. Laat dus alleen de rekeninghouder zelf kijken. Als je geld vanaf 2 of meer verschillende rekeningen overmaakt, is dat misschien ook een indicatie van misbruik. Als je je bemoeit met de rekening van je moeder kan dat helaas ook worden gezien als risicofactor. Al dat soort indicatoren kunnen worden opgeteld en leiden tot verdachtverklaren. Iemand helpen kan zo wel tot een probleem leiden.

Gewone helpdeskmedewerkers hebben waarschijnlijk geen inzicht in waarom iets is geblokkeerd. Daarvoor zou ik contact vragen met de fraude afdeling. Als er een blokkering is op basis van gegevens of aanwijzing van inlichtingendiensten, schermen die al snel met "geheim".

Gezien de vele meldingen hier denk ik dat er meer aan de hand is.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Hmm, ik heb net een Openbank rekening geopend omdat ik naar de USA ga. Het leek me handig om een extra creditcard te hebben die ook Apple Pay ondersteunt. En ze hadden een actie dat je de Travel+ extra's er gratis bij krijgt. Helaas is dat voor de creditcard niet gelukt, voor de Maestro-pas staat Travel+ wel aan en kost het me niks.

Maar als ik deze verhalen zo lees, dan word ik niet vrolijk. Het hele idee is om er een paar 1000 euro naartoe over te boeken, de Maestropas zoveel mogelijk te gebruiken voor betalingen omdat je dan geen koersopslag betaalt (Travel+) en op die manier zo weer 2% bespaart. Maar als de prijs daarvoor is, dat ik eerst m'n normale bankrekening mag deblokkeren en er dan ook nog een kans bestaat dat ik 'n geld niet meer teruggeboekt krijg na de vakantie (mocht er nog was overblijven, that is), dan laat ik die passen lekker thuis...

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:21
JohanNL schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 00:45:
Zal civiele procedure worden als ze het geld niet vrijgegeven.

Maar wat een gepruts blijft het dan toch bij Openbank.
Die typo's, vreemde voorwaarden/acties en rommelige klantenservice is nog tot zover te overzien.
Maar als ze dus zomaar je rekening per abuis kunnen blokkeren en dit niet tzt oplossen is dat wel een teken om deze tent te verlaten.
Ik bankier naar volle tevredenheid zonder problemen tot dusver. Maar door het hier inmiddels wel gebleken gebrek aan probleemoplossend vermogen ga ik stoppen om Openbank als primaire rekening te gebruiken. Na mijn vakantie zal SNS of Knab mijn primaire bank worden.

• balken07
PhilipsFan schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 02:54:
Hmm, ik heb net een Openbank rekening geopend omdat ik naar de USA ga. Het leek me handig om een extra creditcard te hebben die ook Apple Pay ondersteunt. En ze hadden een actie dat je de Travel+ extra's er gratis bij krijgt. Helaas is dat voor de creditcard niet gelukt, voor de Maestro-pas staat Travel+ wel aan en kost het me niks.

Maar als ik deze verhalen zo lees, dan word ik niet vrolijk. Het hele idee is om er een paar 1000 euro naartoe over te boeken, de Maestropas zoveel mogelijk te gebruiken voor betalingen omdat je dan geen koersopslag betaalt (Travel+) en op die manier zo weer 2% bespaart. Maar als de prijs daarvoor is, dat ik eerst m'n normale bankrekening mag deblokkeren en er dan ook nog een kans bestaat dat ik 'n geld niet meer teruggeboekt krijg na de vakantie (mocht er nog was overblijven, that is), dan laat ik die passen lekker thuis...
Je Mastercard van Openbank is een debit card, geen creditcard.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
balken07 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 02:58:
[...]

Je Mastercard van Openbank is een debit card, geen creditcard.
Dat weet ik, maar dat maakt me niet uit, als ik er maar in de USA mee kan betalen. Dan zet ik er vantevoren (of ter plekke) wel wat geld op. Maar als er een gevaar is dat ik dat geld dan niet meer terugkrijg, dan moet ik daar nog even over nadenken.

DAT zal de fraudedetectie wel in gang zetten! Als ik vanuit de USA inlog op m'n ING app en dan geld wil overboeken naar een Spaanse bank! Gelukkig heb ik een VPN naar huis...

[Voor 17% gewijzigd door PhilipsFan op 28-04-2023 03:01]

• balken07
PhilipsFan schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 03:00:
[...]

Dat weet ik, maar dat maakt me niet uit, als ik er maar in de USA mee kan betalen. Dan zet ik er vantevoren (of ter plekke) wel wat geld op. Maar als er een gevaar is dat ik dat geld dan niet meer terugkrijg, dan moet ik daar nog even over nadenken.

DAT zal de fraudedetectie wel in gang zetten! Als ik vanuit de USA inlog op m'n ING app en dan geld wil overboeken naar een Spaanse bank! Gelukkig heb ik een VPN naar huis...
Aha. Nou succes dan. Ik heb nooit gezeik gehad met blokkades vanuit een Nederlandse bank. Maar mijn moeder heeft regelmatig gezeik met vastgelopen overboekingen vanuit ABN en Van Lanschot. Je geld ben je nooit kwijt, het is geen dievenbende. Het is echter de vraag hoe lang het duurt en hoeveel moeite je moet doen. Wat ook niet ideaal is.

[Voor 9% gewijzigd door balken07 op 28-04-2023 03:10]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:50
Vandaag is bij mij de rente bijgeschreven op de Openbank spaarrekening. Ik kan bevestigen dat ik vanaf de vorige rentebijschrijving 2,25% rente heb gekregen.

• RobertMe
rechtsherstel schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 06:47:
Vandaag is bij mij de rente bijgeschreven op de Openbank spaarrekening. Ik kan bevestigen dat ik vanaf de vorige rentebijschrijving 2,25% rente heb gekregen.
En wat heb je daarvoor gedaan? Je voldoet "serieus" aan de voorwaarden? (3 automatische incassos of bijschrijven salaris / ...) Of ben je maandelijks minimaal €600 van je andere bank aan het overboeken?

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:40
PhilipsFan schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 02:54:

Onze ervaring afgelopen jaar in de US is dat onze (Rabobank) Maestro pas bijna nergens meer geaccepteerd werd, in tegenstelling tot in 2015/2016/2017 toen we daarmee op veel plaatsen wel nog konden betalen. Misschien loont het dus voor je om bij N26 of Revolut nog een debit card aan te vragen. In tegenstelling tot Openbank hoef je daar niet te betalen voor betalingen in vreemde valuta zonder koersopslag.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:50
RobertMe schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 07:35:
[...]

En wat heb je daarvoor gedaan? Je voldoet "serieus" aan de voorwaarden? (3 automatische incassos of bijschrijven salaris / ...) Of ben je maandelijks minimaal €600 van je andere bank aan het overboeken?
Eigenlijk niet zoveel. Afgelopen maandag via een periodieke overboeking € 600 overgemaakt. Dat is alles.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jazco2nd schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:47:
[...]

Het idee dat OpenBank betrouwbaar is omdat het van Santander is, is dus echt compleet onjuist.
Maar dat is dus het vervelende. Jij kent deze problemen niet bij Revolut, N26 of Curve, maar ze zijn er wel degelijk. Struin Reddit af en je komt vergelijkbare verhalen tegen over al deze fintechs, ook over Bunq.

Het komt helaas overal voor en bij veel online-banken is het nog een graadje erger. De fraude-detectie wordt strenger en daardoor zien we ook steeds vaker false-positives. Het is super vervelend als het je overkomt, maar ik kan er persoonlijk geen conclusies uit trekken. Juist omdat het overal lijkt voor te komen.

Bij Openbank lijkt het probleem vooral te ontstaan door flinke ruis op de lijn tussen het Spaanstalige management en de Nederlandstalige, externe klantenservice. Daar zouden ze echt aan moeten werken.

Maar wellicht is het inderdaad verstandig om zoveel mogelijk je moeder zelf het contact met Openbank te laten voeren, aangezien zij de rekeninghouder is. Hopelijk valt er dan wat meer te regelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• balken07
Openbank laat de audit door Santander verzorgen, dus ik denk dat er geen twijfel over kan bestaan dat dit onderdeel meer vertrouwen verdient dan van fintechs zoals N26 of Revolut.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• balken07
NY_Giant schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:41:
[...]

Maar dat is dus het vervelende. Jij kent deze problemen niet bij Revolut, N26 of Curve, maar ze zijn er wel degelijk. Struin Reddit af en je komt vergelijkbare verhalen tegen over al deze fintechs, ook over Bunq.

Het komt helaas overal voor en bij veel online-banken is het nog een graadje erger. De fraude-detectie wordt strenger en daardoor zien we ook steeds vaker false-positives. Het is super vervelend als het je overkomt, maar ik kan er persoonlijk geen conclusies uit trekken. Juist omdat het overal lijkt voor te komen.

Bij Openbank lijkt het probleem vooral te ontstaan door flinke ruis op de lijn tussen het Spaanstalige management en de Nederlandstalige, externe klantenservice. Daar zouden ze echt aan moeten werken.

Maar wellicht is het inderdaad verstandig om zoveel mogelijk je moeder zelf het contact met Openbank te laten voeren, aangezien zij de rekeninghouder is. Hopelijk valt er dan wat meer te regelen.
Ik kan het niet meer met je eens zijn d:)b

Acties:
  • +2Henk 'm!

• balken07
Los van het gezeik wat men kan ervaren, hoop ik dat de politiek ook wakker gaat worden. In de strijd tegen witwassen en terrorisme, is er een monster opgericht met zeer ingrijpende consequenties voor veel burgers. Er zijn te weinig waarborgen aan de achterkant ingebouwd, waardoor banken tot op heden kunnen volstaan met de simpele verwijzing naar het moeten voldoen aan wettelijke verplichtingen. Als klant ben je in rep en roer, want je betaalrekening is het fundament onder je hele bestaan tegenwoordig. En juist veel van deze flagged accounts blijken dus helemaal niet met kwalijke zaken van doen te hebben. Banken hebben echter vrij spel in hun manier van handelen. Tijd dat er Europese spelregels komen voor de handelswijze, en niet alleen een verplichting om fraude, witwassen, terrorisme etc tegen te gaan.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:14
balken07 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:10:
Los van het gezeik wat men kan ervaren, hoop ik dat de politiek ook wakker gaat worden. In de strijd tegen witwassen en terrorisme, is er een monster opgericht met zeer ingrijpende consequenties voor veel burgers. Er zijn te weinig waarborgen aan de achterkant ingebouwd, waardoor banken tot op heden kunnen volstaan met de simpele verwijzing naar het moeten voldoen aan wettelijke verplichtingen. Als klant ben je in rep en roer, want je betaalrekening is het fundament onder je hele bestaan tegenwoordig. En juist veel van deze flagged accounts blijken dus helemaal niet met kwalijke zaken van doen te hebben. Banken hebben echter vrij spel in hun manier van handelen. Tijd dat er Europese spelregels komen voor de handelswijze, en niet alleen een verplichting om fraude, witwassen, terrorisme etc tegen te gaan.
Het is ook vaak helaas zo dat de brave burgers er het meeste last van hebben van deze regels.. ja criminele of andere figuren zullen er ook last van krijgen, maar die zijn ook niet dom en proberen het op een andere manier op te lossen..

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jazco2nd schreef op donderdag 27 april 2023 @ 23:03:
[...]

Altijd samen gebeld.

Overigens snap ik deze reactie niet. Ik deel hier ervaringen, ben zelf ook klant bij deze bank. Dus de argwaan of ik ze wel goed heb begrepen, slaat geen hout.

Ik wil ook graag dat het beeld dat ik van Openbank had vóór afgelopen zondag niet aan diggelen was. Mijn vrouw en ik hebben sinds maart ook praktisch al ons spaargeld daar.
Onze accounts werken nog prima maar dit is gewoon een ontzettend onbetrouwbare gang van zaken. We zullen dus ook ons geld weer langzaam overboeken. Maar bang dat het dan ook bij ons misgaat.

In elk geval ga ik mijn uitgebreide vergelijking in het Gratis Banken topic verwijderen. Ik wil niemand een beeld geven dat niet klopt, laat staan overtuigen dat deze bank een veilige keuze is.

Die rente is alle frustratie en tijd niet waard. Je spaargeld nergens meer heen kunnen sturen is een beetje rente al helemaal niet waard.
Heb je het al een leveltje hoger geprobeerd?

https://www.openbank.nl/juridische-informatie
Kopje "Klachtendienst en klantenservice".

• balken07
Jazco2nd schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:47:
[...]

De rekening is sinds maart actief.
Met dit account is alleen geld ontvangen. De passen zijn nog niet gebruikt, er is geen enkele overschrijving geweest.
De blokkade onstond na een poging geld tussen rekeningen, van de spaar naar de betaal over te maken.
Dit lijkt me dus juist niet veroorzaakt door antifraude. Eerder een fout in hun systeem nadat je een apparaat als vertrouwd toevoegt (volgens elke medewerker ontstond daar het probleem en is het account sindsdien praktisch geblokkeerd, al kan je gewoon in de app alles aanklikken en ook op de website).

6 mensen gesproken inmiddels. Openbank gaat het niet oplossen.

Dit betekent dat mijn moeder bijna al haar spaargeld op Openbank heeft zitten en daar niet meer bij kan. En de klantenservice dat bevestigt. Zonder aan een oplossing te werken.

Bij welke instantie kan je hiervoor terecht? Aangifte doen bij de politie?? Die lachen ons toch uit?

Dit is echt heel gestoord. Ik ben compleet verbaasd dat dit mogelijk is.
Ik mag nu geld naar mijn moeder overmaken zodat ze genoeg heeft voor een komende vakantie. Hoe gestoord is dat.

Het gaat om meer dan 12.000 euro. Morgen maar de politie bellen kijken wat ze zeggen 8)7
Mijn advies om Openbank te dwingen mee te werken is: ultimatum stellen, daarna ingebrekestelling versturen, gevolgd door een dagvaarding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• balken07
Jazco2nd schreef op donderdag 27 april 2023 @ 23:03:
[...]

Altijd samen gebeld.

Ik snap dat het bij jou niet lekker valt in je stressvolle situatie, maar ik ga er van uit dat een dergelijke vraag je gesteld is uit een wil om mee te denken om zodoende iets te kunnen uitsluiten. Niet als argwaan. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:52
Het "samen" kan wel degelijk onderdeel van de mindere medewerking vanuit de Helpdesk zijn.
Het gaat om "mogelijke dwang".

Bij de videoverificatie van Raisin(??) werd er zelfs expliciet gemeld dat je alleen moest zijn en dat als je Engels of Duits niet machtig bent en een niet-Nederlandstalige agent kreeg dat er niet vertaald mocht worden door een derde persoon.

Dit is de o.a. een reden dat mijn vader geen rekening heeft bij een buitenlandse bank. Iets minder rente nu, maar hij kan de zaken wel zelfstandig afhandelen.

• RobertMe
Maar hoe weet OB überhaupt dat ze de klant aan de telefoon hebben? Sure, ik ga er automatisch vanuit dat Jazco2nd een man is, en met een rekening van moeder valt het dan wellicht op. Maar anders?

Zelf afgelopen week voor ouders Ziggo gebeld om abo aan te passen en korting te vragen. Bij de controlevraag op het eind van "wat zijn de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer" wekte de "moet ik even kijken" nog steeds geen argwaan. Pas toen ik zei van "ik bel eigenlijk ook voor ouders" gaf de medewerker aan dat dat eigenlijk niet mocht, en of ik een van beide aan de telefoon kon krijgen. Dus dat "maar" gedaan. Waarbij mijn vader half in de stress schoot en ook/alsnog de bankpas nodig had om de laatste 4 cijfers op te noemen. En vorig jaar vroeg Ziggo alleen naar de geboortedatum die ik zo kon opnoemen.
En hetzelfde met Rabo toen ik die gebeld had i.v.m. geblokkeerde rekening. Die controlevragen kon ik ook zo beantwoorden (dus categorie geboortedatum / adres / ...). Alhoewel ik toen wel het gesprek gestart had via de ingelogde app (opent vervolgens wel de gewone telefoon app, maar lijkt vervolgens automatisch een code in te toetsen, waarbij die code vast zal communiceren om welke klant het gaat / een door de app gegenereerde code doorgeven), dus daar is in principe al iets van verificatie vooraf gedaan.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:14
RobertMe schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:06:
Pas toen ik zei van "ik bel eigenlijk ook voor ouders" gaf de medewerker aan dat dat eigenlijk niet mocht, en of ik een van beide aan de telefoon kon krijgen.
Dit ken ik, je belt zegt gewoon dat je diegene bent, geeft de gegevens die ze nodig hebben en je kan zonder probleem iets wijzigen. Bij die controle vragen moet je natuurlijk wel het antwoord weten, niet iedereen weet dat natuurlijk...

Dat terzijde, bij openbank krijg je een extra cijfercode die ze opvragen als je ze belt en wil wat veranderen. Die cijfercode krijg je per post gestuurd.

• RobertMe
dutchnltweaker schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:42:
[...]

Dit ken ik, je belt zegt gewoon dat je diegene bent, geeft de gegevens die ze nodig hebben en je kan zonder probleem iets wijzigen. Bij die controle vragen moet je natuurlijk wel het antwoord weten, niet iedereen weet dat natuurlijk...

Dat terzijde, bij openbank krijg je een extra cijfercode die ze opvragen als je ze belt en wil wat veranderen. Die cijfercode krijg je per post gestuurd.
Die "elektronische handtekening" is me bekend ja. Heb ik ook nodig gehad om mijn Welkom Spaarrekening via de helpdesk aan te vragen. Maar als je ze belt dat de rekening helemaal geblokkeerd is dan vragen ze daar wellicht niet na? Want enerzijds zien ze dan natuurlijk ook dat de blokkade komt door een overboeking van spaar- naar betaalrekening. Niet echt een manier van fraude :p.

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:47
RobertMe schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:46:
[...]

Maar als je ze belt dat de rekening helemaal geblokkeerd is dan vragen ze daar wellicht niet na?
Ik heb al 2 keer de “elektronische handtekening” nodig gehad voor een deblokkade (door mijn eigen schuld)
Lijkt me sterk dat ze voor deblokkade van een rekening niet naar de “elektronische handtekening” vragen

• hgmaster
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-05 11:34
appie39 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:51:
[...]

Ik heb al 2 keer de “elektronische handtekening” nodig gehad voor een deblokkade (door mijn eigen schuld)
Lijkt me sterk dat ze voor deblokkade van een rekening niet naar de “elektronische handtekening” vragen
In zo'n geval zal er eerst een nieuwe handtekening verstrekt worden per post, dus gaat het gewoon een weekje langer duren.

• mrmrmr
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:42:
[...]

Dit ken ik, je belt zegt gewoon dat je diegene bent, geeft de gegevens die ze nodig hebben en je kan zonder probleem iets wijzigen.
Dat is Identiteitsfraude. Organisaties zoals banken en providers moeten maar een goede procedure verzinnen omdat er ook mensen zijn die hulp nodig hebben van zorgers.

Dat je namens iemand belt mag geen belemmering zijn. Juridisch is het probleem het akkoord gaan met (gewijzigde) contacten. Daarvoor moet je een machtiging hebben of directe toestemming van de verzorgde. Als het niet aan de telefoon kan, kan het ook achteraf per brief. Voor contracten aan de telefoon is dat sowieso nodig.

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:52
Ik heb wat problemen met grote bedragen overboeken (5k+) via de app. Ik kan niet meer dan 1k per keer en lijkt een maximum van 3k per dag te zijn. Ik kan geen enkele instelling vinden hierover in de app. Mis ik iets?

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:19
-unknown schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:25:
Ik heb wat problemen met grote bedragen overboeken (5k+) via de app. Ik kan niet meer dan 1k per keer en lijkt een maximum van 3k per dag te zijn. Ik kan geen enkele instelling vinden hierover in de app. Mis ik iets?
Mijn ervaring is dat je de klantenservice moet bellen om grote bedragen over te boeken.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:05
Jdome schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:36:
[...]

Mijn ervaring is dat je de klantenservice moet bellen om grote bedragen over te boeken.
De eerste 90 dagen na opening van de rekening is 3.000 euro het maximale bedrag per dag.
Daarna is het maximum 20.000 euro per dag.
Bedragen daarboven, inderdaad, even bellen.

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
dwdd schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:29:
[...]

De eerste 90 dagen na opening van de rekening is 3.000 euro het maximale bedrag per dag.
Daarna is het maximum 20.000 euro per dag.
Bedragen daarboven, inderdaad, even bellen.
Dank, weten we dat ook weer!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheRicolaa10
Wat ik mij net afvroeg is het volgende; ik heb twee doopnamen, welke ook te lezen zijn op mijn ID. Openbank heeft er maar een overgenomen, is dat een probleem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
TheRicolaa10 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:26:
Wat ik mij net afvroeg is het volgende; ik heb twee doopnamen, welke ook te lezen zijn op mijn ID. Openbank heeft er maar een overgenomen, is dat een probleem?
Waarschijnlijk heb je een lange naam? Ik kon mijn volledige doopnaam niet invullen dus ben voor "Robert" gegaan. Op basis van de ID kaart neem ik aan, hebben ze vervolgens zelf de tweede voornaam er bij gezet, maar de derde ontbreekt nog steeds. En op de pas staat vervolgens heel mooi "Robert Lam" 🐑, wat dus maar weer een deel van de tweede doopnaam is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheRicolaa10
RobertMe schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:32:
[...]

Waarschijnlijk heb je een lange naam? Ik kon mijn volledige doopnaam niet invullen dus ben voor "Robert" gegaan. Op basis van de ID kaart neem ik aan, hebben ze vervolgens zelf de tweede voornaam er bij gezet, maar de derde ontbreekt nog steeds. En op de pas staat vervolgens heel mooi "Robert Lam" 🐑, wat dus maar weer een deel van de tweede doopnaam is.
Als je de doopnamen mee rekent, dan heb ik inderdaad een lange naam. De volledige naam lukte bij registratie al niet, dus toen gewoon alleen mijn voornaam aangehouden. Maar blijkbaar maakt het dus niet zoveel uit en ben ik niet de enige.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
In Spanje is het maximum aantal voornamen 2 (of 1 samengestelde naam). Ze hebben dan weer wel verplicht 2 achternamen van de vader en de moeder. Twee achternamen mag in Nederland ook vanaf 2024.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
mrmrmr schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:56:
In Spanje is het maximum aantal voornamen 2 (of 1 samengestelde naam). Ze hebben dan weer wel verplicht 2 achternamen van de vader en de moeder. Twee achternamen mag in Nederland ook vanaf 2024.
IIRC kwam het letterlijk neer op dat ik halverwege de derde naam niet meer verder kon typen. Dus de beperking zat niet op het aantal namen / maximaal 2 spaties, maar daadwerkelijk op een maximum lengte van / maximum aantal tekens in het invoerveld. En in het geval van @TheRicolaa10 lijkt het issue dus ook echt de maximale lengte / aantal tekens te zijn en niet het feit dat hij 2 voornamen heeft (immers zou dat Spanje mogen volgens jouw bericht)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jazco2nd
GroteVoet459 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:45:
[...]

Het "samen" kan wel degelijk onderdeel van de mindere medewerking vanuit de Helpdesk zijn.
Het gaat om "mogelijke dwang".

Bij de videoverificatie van Raisin(??) werd er zelfs expliciet gemeld dat je alleen moest zijn en dat als je Engels of Duits niet machtig bent en een niet-Nederlandstalige agent kreeg dat er niet vertaald mocht worden door een derde persoon.

Dit is de o.a. een reden dat mijn vader geen rekening heeft bij een buitenlandse bank. Iets minder rente nu, maar hij kan de zaken wel zelfstandig afhandelen.
Ik denk niet dat mensen beseffen dat het grootste deel van inkomende oproepen bij banken juist van de helpende hand is, namens iemand op leeftijd. Ik heb zelf lang bij een inbound callcenter voor een financiele instelling gewerkt.
Zolang de andere persoon erbij is en die kan bevestigen, kan je als callcenter medewerker verder.
Aangezien er geen kantoor is, is dit de enige realistische mogelijkheid.
Er is geen sprake van meer of minder hulp. Bij de instelling waar ik werkte ging het om minimaal 60% en zeker nog een hoop van de oveitge telefoontjes zou je wel wensen dat je met een verzorger of kind van kon praten, om het probleem op te lossen.

Dat dit volledig schuld is van OB en zij hierin ook helemaal fout hebben gehandeld en gecommuniceerd, die bevestiging hebben we inmiddels. Maar het is nog niet opgelost.

Al die excuusjes die hier maar uit verdediging naar voren komen werd ik moe van. Vandaar dat ik niet verder rapporteer over de situatie.
Er is blijkbaar weinig voorstellingsvermogen hier. Snap het wel, de meesten die hier zijn early adopters en dus een bepaald type. Dus ik laat het maar ff hierbij.

Tip: met een Asus ZenFone 8 (mijn moeder) of 9 kan je elk gesprek opnemen. De medewerkers kunnen trouwens onmogelijk "vrij" consent geven, omdat hun werkgever reeds besluit dat het opnemen onderdeel van het werk is dat ze verrichten en dit ook wordt gemeld aan beide partijen. Wees daar dus niet bang voor (en voel je vrij dit te melden aan het begin).

Ik kan je vertellen dat het afspelen van 1 van deze gesprekken (nota bene eentje die mijn 72jarige moeder zelf had gedaan zonder mij) voor OB een hoop verschil heeft gemaakt, in positieve zin, voor onze situatie.

[Voor 13% gewijzigd door Jazco2nd op 01-05-2023 19:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
Jazco2nd schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:17:
Dat dit volledig schuld is van OB en zij hierin ook helemaal fout hebben gehandeld en gecommuniceerd, die bevestiging hebben we inmiddels. Maar het is nog niet opgelost.
Maar is er nu ook duidelijkheid over wat er gebeurd is? In de zin van: waarom is de rekening zo hard geblokkeerd? (En waarom kunnen de helpdesk medewerkers dat niet oplossen / is het proces zo "gefrustreerd").

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twisted-D
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:14
TheRicolaa10 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:26:
De grap voor mij is dan weer dat ik alleen mijn eerste naam had ingevuld, en dat na verificatie ook mijn tweede naam in het systeem staat. Voelt wat raar aan om met beide namen te worden "aangesproken" in de mails etc, maar op zich geen probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:49

Get!em

Oh die ja!

[...]

Er is blijkbaar weinig voorstellingsvermogen hier. Snap het wel, de meesten die hier zijn early adopters en dus een bepaald type. Dus ik laat het maar ff hierbij.
Ik snap juist volledig jouw frustratie. Het is overigens ook meteen de reden dat ik Openbank niet aanraad bij mijn ouders of zelfs mijn vrouw, die worden instant al gefrustreerd van de kleine quirks.
Laat staan deze grote blokkade.

Ikzelf heb ook een blokkade gekregen in het verleden (na gebruik van de Mastercard). Die was NIET inzichtelijk in de app of website, en kon pas opgelost worden na 2x bellen. Ik heb toen ook op het punt gestaan om te vertrekken. Ik heb echter wel medewerking gekregen en deblokkade was daarna zo gebeurd via servicedesk. Helaas wel met beperkte uitleg over het waarom.
Vooralsnog behoud ik de rekening, maar het is wel een extra kruisje...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:24
[...]

Tip: met een Asus ZenFone 8 (mijn moeder) of 9 kan je elk gesprek opnemen. De medewerkers kunnen trouwens onmogelijk "vrij" consent geven, omdat hun werkgever reeds besluit dat het opnemen onderdeel van het werk is dat ze verrichten en dit ook wordt gemeld aan beide partijen. Wees daar dus niet bang voor (en voel je vrij dit te melden aan het begin).

Ik kan je vertellen dat het afspelen van 1 van deze gesprekken (nota bene eentje die mijn 72jarige moeder zelf had gedaan zonder mij) voor OB een hoop verschil heeft gemaakt, in positieve zin, voor onze situatie.
Uberhaupt hoef je niet bang te zijn over t opnemen van gesprekken, zolang je zelf deelnemer aan t gesprek bent is dit gewoon toegestaan ook zonder toestemming te vragen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raymon89
De datums van transacties en uitgaven in winkels kloppen in de app voor geen meter. Meerderen met dit probleem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:06
Raymon89 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:19:
De datums van transacties en uitgaven in winkels kloppen in de app voor geen meter. Meerderen met dit probleem?
Dit klopt, wat je ziet is de afhandelingsdatum waarbij dat dus de datum is wanneer Openbank de betaling verwerkt en voltooid heeft.

De werkelijk betaling zie je als het goed is in de beschrijving (althans als ik met Apple Pay betaal zie ik daar de datum van aankoop)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Raymon89
Klopt inderdaad ja, maar voor eigen administratie zou ik ze liever in de app op datum van aankoop hebben staan; de datum dat OB de transactie afgerond heeft, boeit me immers niks.
Hetzelfde voor mijn eerdere punt over het saldo dat de app aangeeft, wat met bovenstaande samenhangt.
Al met al is de app niet slecht, maar zijn er naar mijn mening zeker verbeterpunten.

Ook had ik een probleem met de eerste toegezonden elektronische handtekening, die werkte niet. Maar meteen een nieuwe aangevraagd, hopelijk werkt die wel.

Verder werkt tot nu toe alles wel zoals het zou moeten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:06
Ik snap je punt helemaal en ben het ook wel mee eens. Maar ik ben er al aan gewend geraakt en heb met beide dingen niet echt een probleem meer.
Ja het kost wat meer moeite maar alle informatie die ik wil zien (behalve de tegenrekening bij overboekingen) is aanwezig

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Raymon89 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:05:
Klopt inderdaad ja, maar voor eigen administratie zou ik ze liever in de app op datum van aankoop hebben staan; de datum dat OB de transactie afgerond heeft, boeit me immers niks.
Hetzelfde voor mijn eerdere punt over het saldo dat de app aangeeft, wat met bovenstaande samenhangt.
Al met al is de app niet slecht, maar zijn er naar mijn mening zeker verbeterpunten.

Ook had ik een probleem met de eerste toegezonden elektronische handtekening, die werkte niet. Maar meteen een nieuwe aangevraagd, hopelijk werkt die wel.

Verder werkt tot nu toe alles wel zoals het zou moeten :)
Bij bijvoorbeeld ING is de boekdatum ook niet altijd dezelfde dag.

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Raymon89 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:19:
Blijf dit ook nog wel vreemd vinden. Gisteren iets betaald. In de app staat registratiedatum 3 Mei, en datum van afmelding 23 mei. Saldo is dan niks aan gewijzigd alleen het beschikbare bedrag is aangepast nav. de betaling. Gebruik de rekening nu nauwelijks, maar als je dit als primaire rekening gebruikt met regelmatige betalingen opzich wel onoverzichtelijk op langere termijn lijkt mij.

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:13
Thetallguy schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:42:
[...]

Blijf dit ook nog wel vreemd vinden. Gisteren iets betaald. In de app staat registratiedatum 3 Mei, en datum van afmelding 23 mei. Saldo is dan niks aan gewijzigd alleen het beschikbare bedrag is aangepast nav. de betaling. Gebruik de rekening nu nauwelijks, maar als je dit als primaire rekening gebruikt met regelmatige betalingen opzich wel onoverzichtelijk op langere termijn lijkt mij.
OB doet er langer over om buitenlandse pin betalingen te verwerken, buiten Spanje. Voor de aardigheid moet je je pas eens in Spanje zelf gebruiken, dan wordt alles met saldo en inhoudingen, en beschikbaar, gelijk online verwerkt en bijgehouden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:59
Thetallguy schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:42:
[...]

Dat houd mij ook tegen om de rekening-courant (het woord zegt het al hè) vaker te gebruiken.
Daarbij het niet vermelden van de tegenrekening.

Plus, heel irritant, als ik dit probeer te ondervangen bij overboekingen tussen spaarrekeningen, door dit in een iets ruimere omschrijving mee te geven, komt wat ik kan intypen alleen niet allemaal bij de ontvangende rekening te staan.
Geef dan een invoer-stop aan in die regel, dan weet je waar je het mee moet doen!
8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LGU
  • Laatst online: 06-06 10:23
Is iemand hier al eens telefonisch benaderd voor een tevredenheidsonderzoek vanuit Openbank? Ik werd zojuist gebeld (door Spaans nummer) en de mevrouw identificieerde zich als iemand die belde names Openbank.

Ik heb de boot afgehouden, ondanks dat het een (enkel) een tevredenheidsonderzoek zou zijn. Iemand ervaring met deze belletjes?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Ja, en ik was ook sceptisch. Wel afgemaakt, maar persoonlijke info uiteraard nooit delen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
pdukers schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:42:
[...]

Inderdaad irritant merk ik nu ook. Helpdesk geeft aan dat het gewijzigd kan worden, maar dat moet dan wel ouderwets via een papieren formulier en de post. Ik zou denken dat dit voor het bedrijf meer rondslomp en kosten betekent dan het online formulier aan te passen :N
Even een follow-up mbt mijn poging om de automatische incasso voor mijn verzekering aan te passen naar mijn Openbank rekening.

Formulier begin maart via email opgestuurd en na 2 weken(!) bevesting gekregen dat ze het gaan verwerken (met excuses dat het zo lang duurt).

Vandaag een bericht ontvangen dat de incasso niet gelukt is omdat de IBAN en BIC combinatie niet correct is. Ze hebben nu een screentshot van de Openbank bankomgeving van mij gekregen, die combi is toch echt correct. Ze stellen nu zelfs vragen waarom ik een rekening bij een Spaanse bank heb en of ik verhuisd ben naar Spanje. Moet niet gekker worden.

Wordt onderhand een komedie, maar ik hou nog vol :9

Incasso's van andere bedrijven gaan wel goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swimfreak
  • Laatst online: 04-06 20:26
hier tegenwoordig ook 2,25% spaarrente (3 incasso's)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Hier ook (2x 600)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JNN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 22:31
rechtsherstel schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:36:
Openbank beloont klanten die een Open Spaardeposito openen
Tegelijkertijd lanceert Openbank vanaf 5 mei aanstaande een campagne voor klanten die een Open Spaardeposito openen (https://www.openbank.nl/spaardeposito). Degenen die een bedrag tussen 10.000 en 19.999,99 euro inleggen, worden door Openbank beloond met een storting van 30 euro op de Open Betaalrekening; zij ontvangen een storting van 60 euro op de Open Betaalrekening als zij een bedrag gelijk aan of groter dan 20.000 euro inleggen. Een belangrijke voorwaarde van deze actie is dat men tussen 5 mei 2023 en 31 mei 2023 een Open Deposito heeft afgesloten en dat men ten minste 50% van de saldotoename behoudt gedurende de volgende 6 maanden na het einde van de actie (30 november 2023).
Deze actie staat nu ook online: https://www.openbank.nl/spaarbonus-60-euro-spaardeposito

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:47
Dat is dus een premie van 0,3%

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:44
Iemand al zo'n verzoek gehad?

Per omgaande (17 april) heb ik een afschrift van de notarisafrekening waar het bedrag betrekking op had aangeleverd. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik vandaag een geheel identiek verzoek. Zelfde bedrag, zelfde datum, zelfde transactie.

Ik heb per mail eerst maar eens gevraagd waar mijn vorige document gebleven is. Hopelijk komt er een solide antwoord. Hopelijk is Banco Santander voldoende solide in haar cliëntenbeheer en geen bank voor avonturiers. Waar het helaas steeds meer op begint te lijken. (ondoorgrondelijk acties, weet wel, weet niet helpdesk, Spaans erfrecht, niet overal begrepen en/of geaccepteerde IBAN's.....)

[Voor 0% gewijzigd door OttiglioM op 05-05-2023 21:19. Reden: stijlfout]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GroteVoet459
OttiglioM schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:17:
...
niet overal begrepen en/of geaccepteerde IBAN's.....)
Misschien voelt het wat avontuurlijk, maar dit is echt een probleem van de betreffende Nederlandse bedrijven,
Van mij mogen die publiekelijk aan de schandpaal, want gezien hoe makkelijk het is bij anderen is het gewoon een kwestie van niet willen. En het afgelopen jaar alle nieuwsberichten over de hogere rentes via buitenlandse partners en verhuizende Nederlandse klanten negeren ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:19
Lijkt me niet verstandig om nu een deposito te openen. ECB heeft net de rente verhoogd met 0,25% dus er zit (waarschijnlijk) binnenkort weer een verhoging aan te komen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GroteVoet459
pdukers schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:06:
[...]
Incasso's van andere bedrijven gaan wel goed.
Voorstellen dat je bij gebrek aan een werkende administratie aan de kant van die verzekeraar je misschien maar moet overstappen naar een ander om hun probleem voor ze op te lossen ... :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
OttiglioM schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:17:
Iemand al zo'n verzoek gehad?

[Afbeelding]

Per omgaande (17 april) heb ik een afschrift van de notarisafrekening waar het bedrag betrekking op had aangeleverd. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik vandaag een geheel identiek verzoek. Zelfde bedrag, zelfde datum, zelfde transactie.

Ik heb per mail eerst maar eens gevraagd waar mijn vorige document gebleven is. Hopelijk komt er een solide antwoord. Hopelijk is Banco Santander voldoende solide in haar cliëntenbeheer en geen bank voor avonturiers. Waar het helaas steeds meer op begint te lijken. (ondoorgrondelijk acties, weet wel, weet niet helpdesk, Spaans erfrecht, niet overal begrepen en/of geaccepteerde IBAN's.....)
Gaat het hier over een bedrag met 4 of meer nullen voor de komma?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:55
swimfreak schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:01:

[Afbeelding]
Waar heb jij dit screenshot mee gemaakt, app of website?

Ik zie bij mij namelijk wel een bijschrijving en een datum, maar geen rentepercentage en geen omschrijving. Niet in de app, niet op de website (althans, niet op mijn telefoon).

Bovendien heb ik ook op de gewone rekening een bijschrijving van 50 euro, ik denk dat dat een bonus was, maar wederom geen details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:05
swimfreak schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:01:

[Afbeelding]
Ik deed even een belletje naar Openbank, en werd de rente op de Welkom Rekening aangepast naar 2,5%

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
rube schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 04:30:
[...]

Ik zie bij mij namelijk wel een bijschrijving en een datum, maar geen rentepercentage en geen omschrijving. Niet in de app, niet op de website (althans, niet op mijn telefoon).

Bovendien heb ik ook op de gewone rekening een bijschrijving van 50 euro, ik denk dat dat een bonus was, maar wederom geen details.
Wil ik ook wel weten ja, zowel op de app als website kan ik nergens vinden wat mijn huidige rente is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kareltjekat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:28
[...]

In het hoofdscherm van de app op de 3 balkjes linksboven klikken, naar 'documentatie' en dan de relevante 'rekeningafwikkeling' zoeken in de lijst van afschriften (staat meestal op datum 1 dag na rentebijschrijving).

Acties:
  • +5Henk 'm!

• swimfreak
  • Laatst online: 04-06 20:26
[...]

Dit is op de website. Als je dan op de spaarrekening klikt zie je naast het saldo een drop down menu staan met ''Meer opties'' als je daar op klikt en dan naar ''Afwikkelingen en uittreksels'' gaat zie je de bijgeschreven rente, als je op de desbetreffende periode klikt die je wilt inzien dan zie je een rentepercentage staan.

Andere optie is inderdaad in de documentatie even zoeken naar het afschrift van de rente bijschrijving. Het duurt wel een paar dagen voordat deze beschikbaar is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donatelloo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06 08:42
Ik zat toch te twijfelen of een deposito van een half jaar niet rendabel is voor mij, maar als ik het geld vanuit de betaal en spaar rekening op die deposito zet ben ik de Sparen en Valentijn bonus natuurlijk weer kwijt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OttiglioM
Wolly schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 23:24:
Gaat het hier over een bedrag met 4 of meer nullen voor de komma?
Ja. In Nederland wordt een beetje huis al snel met een royaal aantal nullen voor de komma verkocht :) Dit bedrag moet relatief kortdurend "geparkeerd" worden. Ik doe dat in porties veel kleiner dan de maximale depositogarantie Een soort extra risicospreiding. We hebben het straks weer nodig voor ons vervolghuis. OB is aantrekkelijk met de rente. Zoals er wel meer banken met hogere rentes zijn. Het lijkt echter een tendens. Hoe exotischer, hoe avontuurlijker. Naast CB is dit (gelukkig pas) de tweede bank dit me hierover vragen stelt. Ik ga er maar braaf op in. Ik wil straks niet mee maken dat ons geld langdurig geblokkeerd wordt. Juist daarom maak ik me zorgen dat mijn eerste verklaring omtrent de herkomst kennelijk niet opgemerkt is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
OttiglioM schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:37:
[...]

Ja. In Nederland wordt een beetje huis al snel met een royaal aantal nullen voor de komma verkocht :) Dit bedrag moet relatief kortdurend "geparkeerd" worden. Ik doe dat in porties veel kleiner dan de maximale depositogarantie Een soort extra risicospreiding. We hebben het straks weer nodig voor ons vervolghuis. OB is aantrekkelijk met de rente. Zoals er wel meer banken met hogere rentes zijn. Het lijkt echter een tendens. Hoe exotischer, hoe avontuurlijker. Naast CB is dit (gelukkig pas) de tweede bank dit me hierover vragen stelt. Ik ga er maar braaf op in. Ik wil straks niet mee maken dat ons geld langdurig geblokkeerd wordt. Juist daarom maak ik me zorgen dat mijn eerste verklaring omtrent de herkomst kennelijk niet opgemerkt is.
Dus een bedrag van zeg 100k? Bijzonder dat ze bij zo’n bedrag al zulke vragen stellen, al heeft het misschien ermee te maken dat ze vanwege hun vreemde regeltjes nog maar weinig van dat soort bedragen uit NL krijgen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OttiglioM
Wolly schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:43:
[...]
Dus een bedrag van zeg 100k?
Bij 100k lijkt het me logisch dat zulke vragen gesteld worden. Dit was veel minder dan de helft daarvan. Ze zullen hun algoritmes wel hebben. Ook bij 10k kan het al verdacht zijn. Ik zit daar niet zo mee. Waar ik wel mee zit is dat ze de verwerking van de gegevens niet op orde lijken te hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Donatelloo schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:15:
Ik zat toch te twijfelen of een deposito van een half jaar niet rendabel is voor mij, maar als ik het geld vanuit de betaal en spaar rekening op die deposito zet ben ik de Sparen en Valentijn bonus natuurlijk weer kwijt.
Bovendien voldoe je dan niet aan saldo toename

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:24
Donatelloo schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:15:
Geld voor de Valantijn bonus kan je er al lang weer afhalen hoor...meteen nadat ik de bonus ontvangen heb, heb ik het ook op de spaarrekening gezet :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:58

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik heb 1x €600 gestort op 17 april op de betaalrekening en op 18 april doorgestort naar de spaarrekening. Had in de voorwaarden gelezen dat ik dan pas recht op 2.25% op Open spaarrekening voor de rente periode 4mei-4juni maar heb 2.25% gekregen vanaf 4april-4mei al.

Oftewel de actie met verhoogde rente is voor mij met terugwerkende kracht in gegaan.

Die €600 blijk je dus gewoon van betaal direct weer naar spaar over te kunnen maken voor de 2.25%

[Voor 23% gewijzigd door Malarky op 06-05-2023 17:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanNL
Hier hetzelfde, mooi 2,25% rente gekregen.
Had die €600 al eind maart overgemaakt, wellicht dat dat nog iets zou uit heeft gemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
@JohanNL jij had sowieso gewoon 600 euro over gemaakt toch? Dus vanaf een andere bank die je hebt naar de OB betaalrekening (en daarna weer terug / naar spaarrekening / ...?). En in zoverre dus echt "boek 600 euro over" is voldoende, zelfs als het van een eigen rekening komt (uiteraard dan niet een eigen OB rekening), en salaris / ... zoals ze aangeven is dan puur als suggestie.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• JohanNL
RobertMe schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:59:
@JohanNL jij had sowieso gewoon 600 euro over gemaakt toch? Dus vanaf een andere bank die je hebt naar de OB betaalrekening (en daarna weer terug / naar spaarrekening / ...?). En in zoverre dus echt "boek 600 euro over" is voldoende, zelfs als het van een eigen rekening komt (uiteraard dan niet een eigen OB rekening), en salaris / ... zoals ze aangeven is dan puur als suggestie.
Ja, ik heb €600 overgemaakt van mijn Nederlandse bankrekening naar de Open Betaalrekening en daarna gelijk de €600 naar de Open spaarrekening.
Wat het idee hierachter moet zijn voor Openbank ontgaat mij totaal, maar het is in iedergeval voldoende om te profiteren van de 2,25% rente :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geishin
JohanNL schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 20:03:
[...]

Ja, ik heb €600 overgemaakt van mijn Nederlandse bankrekening naar de Open Betaalrekening en daarna gelijk de €600 naar de Open spaarrekening.
Wat het idee hierachter moet zijn voor Openbank ontgaat mij totaal, maar het is in iedergeval voldoende om te profiteren van de 2,25% rente :)
Can confirm, zelf op 27 april pas de eerste 600 euro automatisch overgeschreven van ING naar openbank.

Bijgeschreven rente op 4 mei is obv 2,25% over die voorgaande maand. Dat ging dus vrij makkelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• balken07
Ik zit even te zoeken naar de plek om achter het uitgekeerde percentage te komen. Het is voorbij gekomen, maar als iemand mij het kan vertellen dan graag :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• balken07
Zijn er hier trouwens Tweakers die de 2,25% hebben ontvangen door een handmatige overboeking (ipv periodiek ingestelde) van minimaal €600 te doen? Als ik het met een handmatige maandelijkse overboeking ook kan vangen, dan heeft dat mijn voorkeur. Dan staat het geld gelijk op de OB rekening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:59
balken07 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:15:

Ik zit even te zoeken naar de plek om achter het uitgekeerde percentage te komen. Het is voorbij gekomen, maar als iemand mij het kan vertellen dan graag :)
Lekker gezocht hoor....

Beide vragen (en antwoorden) zijn minder dan 24 uur geleden (meermaals) voorbij gekomen.

Doe gerust zelf wat moeite, lees op z'n minst een dag terug in het topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:00
-

[Voor 100% gewijzigd door Carfanatic op 07-05-2023 11:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
balken07 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:18:
Zijn er hier trouwens Tweakers die de 2,25% hebben ontvangen door een handmatige overboeking (ipv periodiek ingestelde) van minimaal €600 te doen? Als ik het met een handmatige maandelijkse overboeking ook kan vangen, dan heeft dat mijn voorkeur. Dan staat het geld gelijk op de OB rekening.
Ja, dat heeft hier prima gewerkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remigius
  • Registratie: April 2010
Peet-je schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:39:
[...]

Lekker gezocht hoor....

Beide vragen (en antwoorden) zijn minder dan 24 uur geleden (meermaals) voorbij gekomen.

Nu moet ik zeggen dat ik het ook niet kan vinden. Wel op het tweakers forum (idd net geleden), maar als ik die stappen doorloop krijg ik bij documenten bij ieder afschrift download een pdf met de voorwaarden van de spaarrekening. Dit lijkt bij mij een bug te zijn in de app. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• geishin
balken07 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:18:
Zie bijv mijn bericht recht boven die van jou of dat van @JohanNL.

Volgende keer eerst koffie drinken op de zondag ;)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• balken07
Peet-je schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:39:
[...]

Lekker gezocht hoor....

Overheen gelezen. Kan ook gebeuren hé.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• balken07
geishin schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:10:
[...]

Zie bijv mijn bericht recht boven die van jou of dat van @JohanNL.

Volgende keer eerst koffie drinken op de zondag ;)?
Dat lijkt mij idd een goed plan ;) Ik heb daarnaast @swimfreak bijdrage nu gelezen. Heb zelf ook 2,25% gehad :)
Pagina: 1 ... 58 ... 61 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee