Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 02:03
Heb zojuist ook moeten bellen met Openbank om geld te kunnen overmaken naar een andere niet-OB bankrekening. Ik kreeg te horen dat de limiet 20k is per dag, dus geen 25k wat hier eerder werd genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 19:41
Yannes schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:51:
Heb zojuist ook moeten bellen met Openbank om geld te kunnen overmaken naar een andere niet-OB bankrekening. Ik kreeg te horen dat de limiet 20k is per dag, dus geen 25k wat hier eerder werd genoemd.
*knip* graag vriendelijk houden

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 24-04-2023 13:53 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 02:03
*knip* Ik kreeg dit te horen van een medewerker toen ik er om vroeg... nadat ik het zelf had ondervonden (boven 20k een foutmelding).

[ Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 24-04-2023 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
*knip*
Het is ook nuttige informatie als we weten dat jij iets anders gehoord/ervaren hebt dan wat een klantenservice medewerker zegt. Dat zegt ook wat over de communicatie.

[ Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 24-04-2023 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 13:39
Ik heb net alles bij OpenBank opgezegd. Ik heb ze echt een kans gegeven en zit er al sinds het begin bij. Maar ik kan niet wennen aan de App, overboeken en inloggen blijft een verhaal apart. In het begin waren ze een van de weinige die gratis maestro en apple pay aanboden. Revolut werkt mijn inziens een stuk prettiger.

PVoutput

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben ook wel klaar met openbank sparen.

-ze betalen de bonus niet uit bij acties
-geen activatie van travel+
-medewerkers spreken elkaar tegen over allerlei onderwerpen
-continue bellen om iets voor elkaar te krijgen
-website en app een rommeltje.
-rente niet inzichtelijk, pas wanneer er uitgekeerd is, maar dan ben je te laat als het weer niet klopt en moet je weer gaan bellen.
-risico voor erfgenamen dat je veel spaargeld gewoon kwijt bij overlijden aan de Spaanse fiscus.
-beloven dat je wordt teruggebeld, maar dit gebeurd zelden tot nooit.
-Je moet bellen als bedrag te hoog is als je wilt overboeken.

Ik heb ook diversen automatische incasso's lopen ivm rente 2,25% als Welkom wordt overgezet naar Normaal. Ook hier verwacht ik dus veel problemen en bellen om te krijgen waar je recht op hebt.

Voor wat betreft de betaalrekening.

-Dit is wel handig als backup betaalmogelijkheid, zeker tijdens vakanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Bij mij liep het al mis bij 22sparen, dan bij sparen23 voor de gratis travel+, en nu ze de spaarbonus half april uit moeten betalen loopt het alweer mis en ik denk ook voor de incassobonus. Al met al is het een zooitje daar bij openbank. Elke keer zeggen ze weer iets anders wanneer je om de beloofde bonus vraagt, lees ze stellen het iedere keer uit. Het zou me niets verbazen als openbank binnenkort omvalt, want waarom doen ze nu ineens al die acties om zoveel mogelijk geld binnen te harken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
MTT schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:57:
Bij mij liep het al mis bij 22sparen, dan bij sparen23 voor de gratis travel+, en nu ze de spaarbonus half april uit moeten betalen loopt het alweer mis en ik denk ook voor de incassobonus. Al met al is het een zooitje daar bij openbank. Elke keer zeggen ze weer iets anders wanneer je om de beloofde bonus vraagt, lees ze stellen het iedere keer uit. Het zou me niets verbazen als openbank binnenkort omvalt, want waarom doen ze nu ineens al die acties om zoveel mogelijk geld binnen te harken.
Dit is wel FUD vind ik. Als je zou zeggen: ze houden ermee op, oké, dat zou kunnen als het niet lucratief blijkt.

Deze acties zijn overduidelijk bedoeld om mensen aan te sporen de bank(pas) dagelijks te gebruiken in plaats van puur als vakantiebank o.i.d. En natuurlijk willen ze ook graag de Robo-adviser aansmeren voor beleggen.

Ik ben het verder zeker met je eens dat er veel misgaat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik houd nog een paar maanden vol tot de 2% actie afloopt. Ken nog geen goed alternatief om mijn geld bij te stappen, behalve Volkswagen Bank waar ik ook niet bijster goede verhalen over hoor en Bunq waar ik zelf niet enthousiast over was.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:55
THE_BASE schreef op maandag 24 april 2023 @ 07:19:
Er zijn meer banken die 2% bieden, dus de groeten dan.
THE_BASE schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:11:
Ik houd nog een paar maanden vol tot de 2% actie afloopt. Ken nog geen goed alternatief om mijn geld bij te stappen, behalve Volkswagen Bank waar ik ook niet bijster goede verhalen over hoor en Bunq waar ik zelf niet enthousiast over was.
Make up your mind. Ben je nu weg omdat er meer banken zijn die 2% bieden of bevallen de alternatieven niet en blijf je? ;) Gezien je al langer post in het Spaarbanken topic had je toch kunnen weten dat het bv bij Advanzia en VW Bank ook niet vlekkeloos gaat.

En er is natuurlijk ook nog Renault met 2% rente, af te sluiten via Raisin, en als je klant wordt via een referral krijgen beiden ook nog €50 bonus (mits je voor 6 maanden minimaal €5k aanhoud). Een bonus die in ieder geval bij het "inzetten" van een deposito 2 weken na activatie van het deposito wordt uitgekeerd i.p.v. pas na de 6 maanden. I.t.t. OB dus waar je maar moet hopen dat je de bonus krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:06
finsdefis schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:01:
[...]

Dit is wel FUD vind ik. Als je zou zeggen: ze houden ermee op, oké, dat zou kunnen als het niet lucratief blijkt.

Deze acties zijn overduidelijk bedoeld om mensen aan te sporen de bank(pas) dagelijks te gebruiken in plaats van puur als vakantiebank o.i.d. En natuurlijk willen ze ook graag de Robo-adviser aansmeren voor beleggen.

Wat betekent FUD?

Verder eens met wat je post, operationeel een zootje (groeipijnen?) en aan de andere kant opzich wel prima acties om klanten aan te sporen "echt" te bankieren bij/met OB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@geishin Fucked Up

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2023 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Een week of twee geleden een rekening geopend en bij mij loopt alles prima. Overboekingen naar OB gewoon instant vanaf ABN, gelijk zichtbaar in de app (oke niet de beste Banking app ooit maar ook niet super slecht). Pas eenvoudig in Google Wallet kunnen toevoegen en support via telefoon is elke keer snel -zonder wachttijd- en naar tevredenheid verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wikipedia: Fear, uncertainty and doubt

Het gaat me ook wat te ver om te zeggen dat ze er mee gaan stoppen of wat dan ook

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 24-04-2023 17:25 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

MTT schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:57:
Dat ze hun kwaliteit van processen nog niet op orde hebben helemaal mee eens. Maar dat ze acties doen, relateren aan omvallen.... ik zie niet echt een verband. Al vanaf het begin dat ze in NL opereren, hebben ze nagenoeg elk kwartaal acties. En zeker als gebruiker van eerste uur, heb ik veel van die acties succesvol doorlopen en resultaat gezien.

Mijn beeld is dat de acties zijn gerelateerd aan bepaalde patroon analyses (of je uitgenodigd wordt) en dat het resultaat (bijv uitbetaling) ook met die patroonanalyses gedaan wordt. Echter zijn die niet allemaal waterdicht/getest, dus moet er bijgestuurd worden. Even bellen en klaar. Tot nog toe nog nooit een wachtrij en meestal binnen 5 minuten resultaat. Vaak zelfs door zelf de acties op mijn eigen telefoon uit te voeren in de app.
En dat is dan weer meer met het intuitieve van de app (of gebrek daaraan*).

*mooiste voorbeeld: pas kwijt, pas blokkeren, nieuwe pas aanvragen.
Maar hoe vraag je een nieuwe pas aan?

spoiler:
Je moet in de app je oude pas weer activeren, dan krijg je de optie om een vervangende pas aan te vragen.. en wordt de oude pas automatisch geblokkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:18

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

finsdefis schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:01:
[...]

In Nederland gaat niemand een betaalrekening dagelijks gebruiken zonder iDeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Carfanatic schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:19:
[...]

Jep, ook bij mij. Waarom het bij de sparen23 actie zo fout gaat (had in de eerste 2 weken van april uitgekeerd moeten worden volgens de voorwaarden) begrijp ik dan ook niet.

Ik bedenk me nog wel een keer voor ik weer eens mee doe aan een actie bij Openbank.
Ik ben er ook niet kapot meer van, het is allemaal veel te onduidelijk. Je moet in allerlei documenten gaan zitten graven om er achter te komen welk rente percentage je hebt.

Daarna zijn er allerlei lokkertjes waarmee je en bonus kunt verdienen en als je contact opneemt om ze te wijzen op de voorwaarden, zeggen ze dat er vertragingen zijn, en dat het deze week overgemaakt gaat worden.

Maar als ik dit topic zo lees was dat vorige week ook al het zoethoudertje. Kom op hoe moeilijk kan het zijn om dat geld uit te keren.

Ik denk er over om het geld maar eens terug te boeken, dan maar wat minder rente.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
dan nog maar een positieve note, maar overboeking naar mijn nederlandse rekening staat inmiddels in mijn overzicht (hij staat nog wel in behandeling, dus geld is nog niet over, maar het is in ieder geval niet 'weg' ;) )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
ocn schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:59:
[...]

Ik betaal zoveel mogelijk met CC en zelden met iDeal, maar ik ben wel een uitzondering.

Op zich is het dagelijks prima bruikbaar zonder iDeal, maar haast niemand zal überhaupt een NL IBAN/huisbank opgeven voor een Spaanse bank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:53
Jammer dat jullie zo'n vervelende ervaringen hebben. Bij mij gaat alles vooralsnog goed.
Vorige week de betaalrekening geopend. Pas is binnen, alles is gebruiksklaar. 2 automatische incasso's op die rekening laten zetten zonder problemen met ES IBAN (de rest gaat van onze gezamenlijke rekening dus die kan ik niet uitproberen). Mijn loon laat ik er (nog) niet op storten, maar mijn werk maakt geen probleem van een buitenlandse IBAN, dus het kan in de toekomst eventueel wel.
Overschrijven van Rabo --> OB gaat snel, binnen enkele minuten staat het geld er op.
Deze week ga ik eens wat betalingen doen met de OB pas, maar daar verwacht ik geen problemen mee.
Ook heb ik de gratis eCommerce Card aangevraagd, en daar al een heel aantal accomodaties mee geboekt op Booking.com voor onze aankomende Japan-reis (en met dank gebruik gemaakt van de huidige OB Booking.com cashback actie).
Mijn spaargeld staat nog bij Bunq, ik ga me binnenkort eens bedenken of ik dat wil gaan spreiden deels naar de OB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 18:01

page404

Website says no

Heeft er iemand ervaringen opgedaan met die conciërge service van die metalcard? Heb het wel druk en moet veel regelen dus ben benieuwd of het wat toevoegt.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-08 16:52
[...]

Dat heb je dan mooi mis, ik gebruik sinds december 2019 (toen ze de eerste maand hier in NL waren) al de bank als mijn hoofdbank en gebruik sinds al geen iDeal meer.

Ik ben gelukkig nog nergens tegen gekomen waar het verplicht is.

Dus er is ten minste 1 iemand die geen iDeal meer gebruikt en juist de alternatieven zoals Mastercard, Paypal, achter betalen of incasso's gebruikt.
Zijn dus nog tal van andere mogelijkheden en iDeal is dus niet een must. (naar mijn ervaring)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Laatst online: 17-09 19:41
TheSander562 schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:33:
[...]

Dat heb je dan mooi mis, ik gebruik sinds december 2019 (toen ze de eerste maand hier in NL waren) al de bank als mijn hoofdbank en gebruik sinds al geen iDeal meer.

Ik ben gelukkig nog nergens tegen gekomen waar het verplicht is.

Dus er is ten minste 1 iemand die geen iDeal meer gebruikt en juist de alternatieven zoals Mastercard, Paypal, achter betalen of incasso's gebruikt.
Zijn dus nog tal van andere mogelijkheden en iDeal is dus niet een must. (naar mijn ervaring)
Maak er maar 2 van.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obeja
  • Niet online
Wordt wel steeds vaker gebruikt voor authenticatie bij een een auto-incasso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:39
Raymon89 schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:13:
Mijn spaargeld staat nog bij Bunq, ik ga me binnenkort eens bedenken of ik dat wil gaan spreiden deels naar de OB.
Waarom zou je deels overstappen van sparen bij Bunq naar Openbank? Bij Bunq krijg je 2% rente op je spaarrekening, bij Openbank maar 1,5%.
Tenzij je de grens van max. 2 opnames per maand bij Bunq sparen lastig vindt.
Of als je meer dan eur 100.000,- aan spaargeld hebt, dan is het wel verstandig om te spreiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Of-Aaargh schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 06:36:
[...]

Waarom zou je deels overstappen van sparen bij Bunq naar Openbank? Bij Bunq krijg je 2% rente op je spaarrekening, bij Openbank maar 1,5%.
Tenzij je de grens van max. 2 opnames per maand bij Bunq sparen lastig vindt.
Of als je meer dan eur 100.000,- aan spaargeld hebt, dan is het wel verstandig om te spreiden.
Als nieuwe klant kan hij telefonisch nog een Welkom Spaarrekening laten openen met 2,5% rente. Daarnaast kun je op de Open Spaarrekening ook 2,25% krijgen, onder voorwaarden (3 auto incassos of minimaal €600 p/m ontvangen op betaalrekening). Daarmee is de rente weer wel hoger dan Bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Dat ja :)
Plus, met spreiden spreid je ook het risico wanneer een van de banken omvalt, je account wordt gelocked, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
[...]

Ik doe het ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swimfreak
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14-09 20:33
Volgens mij een nieuwe rente > deposito van 2 jaar naar 3,05%Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBHTltqmXOywYSeD2kg_-E5uoCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HqIu4ZjabftVg5KIW8LNbOF5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door swimfreak op 25-04-2023 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:10
swimfreak schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:19:
Volgens mij een nieuwe rente > deposito van 2 jaar naar 3,05%
Je hebt al 1-jaars deposito's van 3,1 - 3,5%, en 2-jaar al tot 3,7%, dus lijkt me geen goede deal.

Denk er ook aan dat de rentes nog steeds stijgen. Mei 2022 was 0,85% de hoogste 1-jaars deposito en da's nu minder dan gemiddeld vrij opneembaar. Langer vastzetten is op dit moment misschien niet het slimste

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geishin
[...]

Laat iDeal nou net overgenomen zijn https://www.rtlnieuws.nl/...omen-door-europese-banken

Hopelijk gaat dat eindelijk voor integratie met OpenBank zorgen.

Helaas zie ik Santander niet in de lijst van aandeelhouders van EPI: Onder de andere EPI-aandeelhouders zijn grote Franse banken als BNP Paribas, Credit Agricole, La Banque Postale en Société Générale, het Belgische KBC en de Deutsche Bank.

https://www.epicompany.eu/

[ Voor 26% gewijzigd door geishin op 25-04-2023 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
geishin schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:21:
[...]

Laat iDeal nou net overgenomen zijn https://www.rtlnieuws.nl/...omen-door-europese-banken

Hopelijk gaat dat eindelijk voor integratie met OpenBank zorgen.

Helaas zie ik Santander niet in de lijst van aandeelhouders van EPI: Onder de andere EPI-aandeelhouders zijn grote Franse banken als BNP Paribas, Credit Agricole, La Banque Postale en Société Générale, het Belgische KBC en de Deutsche Bank.

https://www.epicompany.eu/
Als het daadwerkelijk aanslaat en iets pan Europees kan worden, dan is het te hopen dat Santander vanuit concurrentie overwegingen besluit aan te haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:52
GroteVoet459 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:04:
[...]

Je hebt al 1-jaars deposito's van 3,1 - 3,5%, en 2-jaar al tot 3,7%, dus lijkt me geen goede deal.

Denk er ook aan dat de rentes nog steeds stijgen. Mei 2022 was 0,85% de hoogste 1-jaars deposito en da's nu minder dan gemiddeld vrij opneembaar. Langer vastzetten is op dit moment misschien niet het slimste
Inmiddels is het bijna Mei 2023, het is dan natuurlijk afhankelijk van hoe lang je van 0,85 genoten hebt toen de vrije rente < 0,5% was.
Bepaald punt is langer wachten op hogere rentes, ook verlies aan opbrengsten.

3+% voor 1 jaar bij Raisin maar dan wel in Estland.... weet het niet. Of voor toch wel aanzienlijke bedragen (10k+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
namliam_eht schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:01:
[...]
Bepaald punt is langer wachten op hogere rentes, ook verlies aan opbrengsten.

3+% voor 1 jaar bij Raisin maar dan wel in Estland.... weet het niet. Of voor toch wel aanzienlijke bedragen (10k+)
Je hoeft niet te wachten - een kortere deposito (dan 2 jaar) is een tussenoplossing, maar alleen als je de welkomst-opties van VW and Advanzia al benut hebt (of niet wil doen om reden X).

Schnabel roept gisteren gewoon weer 0.5% erbij in juni ...

't is heel persoonlijk welk en hoeveel risico je wilt lopen.
Ik verdeel het en voel me prima bij de opties via Raisin:
Estland - dicht bij Ukraïne (maar is lid van NATO)
Italië - Zogenaamd financiële blunderaars (maar betalen tot nu toe steeds netjes uit en nix valt om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Blijkbaar kan OpenBank prima een overboeking herkennen als iets dat zij in die 2,25%-rente-regeling zetten als voorwaarde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttC_fcMxgJbHKozKjuS_QleezrM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xzbaa4FR2Hk9wrGn467i4C45.png?f=user_large

Benieuwd hoe dit bij de mensen uit pakt die een eigen overboeking wilden gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geishin
GroteVoet459 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:25:
Blijkbaar kan OpenBank prima een overboeking herkennen als iets dat zij in die 2,25%-rente-regeling zetten als voorwaarde:

[Afbeelding]

Benieuwd hoe dit bij de mensen uit pakt die een eigen overboeking wilden gebruiken.
Hoezo wilde gebruiken? In de voorwaarden stond dat een periodieke overboeking van minstens 600 euro voldoende is. Is dat aangepast?

edit: Voorwaarden zoals vermeld op de website:

Indien je voldoet aan de voorwaarden van de Open Spaarrekening van het maandelijks laten bijschrijven van het salaris, een pensioenbetaling, uitkering of periodieke overboeking van minimaal € 600,

[ Voor 16% gewijzigd door geishin op 25-04-2023 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
GroteVoet459 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:25:

[Afbeelding]

Ik krijg die melding elke keer als mijn salaris gestort is. Ik neem aan dat dit bij jou ook salaris is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
geishin schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:46:
[...]

Hoezo wilde gebruiken? In de voorwaarden stond dat een periodieke overboeking van minstens 600 euro voldoende is. Is dat aangepast?
Nee is niet aangepast. Maar je zegt idd wel goed dat het een periodieke overboeking moet zijn. Ga dus niet elke maand een handmatige overboeken invoeren, just to be safe. Je weet niet hoe ze dat uitlezen bij Openbank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
geishin schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:46:
[...]

edit: Voorwaarden zoals vermeld op de website:

Indien je voldoet aan de voorwaarden van de Open Spaarrekening van het maandelijks laten bijschrijven van het salaris, een pensioenbetaling, uitkering of periodieke overboeking van minimaal € 600,
In de email over diezelfde actie staat iets anders:

""Deze rente kun je krijgen door je slaris of andere maandelijkse inkomsten van minimaal € 600 te laten overboeken op je Open Betaalrekening, of ..."

Italics op "inkomsten" van mij.

Maar verderop in de tekst wordt weer op "overboekingen" gesproken.
Zoals al eerder gezegd: OpenBank is niet heel best in éénduidig communiceren (in het Nederlands)

[ Voor 12% gewijzigd door GroteVoet459 op 25-04-2023 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
balken07 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:48:
[...]

Ik krijg die melding elke keer als mijn salaris gestort is. Ik neem aan dat dit bij jou ook salaris is?
Inderdaad - in ieder geval het deel dat ik nodig heb voor de verhuisde incasso's plus een kleine buffer omdat OpenBank mijn backup-bank is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:03
TheRicolaa10 schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:43:
Hmm al 2x geprobeerd mijn ID met een watermerk te uploaden, beide keren afgekeurd. ID voldoet aan de voorwaarden.
Gisteravond nogmaals geprobeerd, dit keer met de KopieID app en nu is mijn account geactiveerd. Even door de web interface heen geklikt en de app geprobeerd. Ik had het erger verwacht gezien de reacties, de app van de Rabobank ben ik ook niet gecharmeerd van en dit is bijna hetzelfde :P

Nu even de pas afwachten. Weet nog niet of ik mijn spaargeld ga deponeren bij Openbank, misschien toch bij een Nederlandse bank (iets meer vertrouwen daarin).

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:47
Zijn er mensen die na het krijgen van gratis Travel+ (met SPAREN23) een MasterCard hebben aangevraagd bij Openbank?

Ik heb de mijne net binnen en heb hem geactiveerd en ik zie dat er op die card geen gratis Travel+ zit, op de betaalpas wel. Hebben meer mensen dit?

Of hebben mensen die de MasterCard al hadden toen gratis Travel+ geactiveerd werd, wel gratis Travel+ op hun mastercard ook? Als dat zo is, ga ik even bellen denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pbure97
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:05
bumble_bee schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:29:
Zijn er mensen die na het krijgen van gratis Travel+ (met SPAREN23) een MasterCard hebben aangevraagd bij Openbank?

Ik heb de mijne net binnen en heb hem geactiveerd en ik zie dat er op die card geen gratis Travel+ zit, op de betaalpas wel. Hebben meer mensen dit?

Of hebben mensen die de MasterCard al hadden toen gratis Travel+ geactiveerd werd, wel gratis Travel+ op hun mastercard ook? Als dat zo is, ga ik even bellen denk ik..
Er zijn mensen die gratis Travel+ op beide passen hebben n.a.v. de actie bij de start van OpenBank.

Ik heb zelf ook gratis Travel+ op de Maestro a.g.v. de openingsactie, maar deze ook op de Mastercard krijgen is me niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:46
@Pbure97 Ja. Ik had ook een screenshot hiervan gepost.
Ik had voor de zekerheid Maestro gedeactiveerd. Maar kreeg het toch ook op Maestro, naast Mastercard. Beide kaarten had ik dus al.

Zelfde geldt voor mijn partner en mijn moeder. Allen op beide kaarten geactiveerd via Sparen23 actie, ondanks dat Maestro was gedeactiveerd.

Algemene vraag:
Ligt het nou aan ING of aan Openbank dat overboekingen zo lang duren? Je moet echt rekening houden met 2 dagen merk ik.

Bijvoorbeeld:
Woensdagochtend overgemaakt, vrijdagmiddag na 16u pas ontvangen bij Openbank.

Omgekeerd:
Zondag naar ING overgemaakt, zojuist pas ontvangen.

Begrijp dat het tussen Rabo en Openbank wel instant is. Lekker.. zogenaamde internationale standaard..

[ Voor 38% gewijzigd door Jazco2nd op 25-04-2023 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
bumble_bee schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:29:

De vroege klanten zoals ik hadden onder anders geformuleerde actievoorwaarden travel+ gratis gekregen. Daarvan heeft Openbank duidelijk geleerd, en heeft nu wél een knip aangebracht tussen ‘betaalpas’ en Mastercard. Door onderstaande verduidelijking op te nemen op de website:

*Actie geldig van 23-03-23 t/m 25-04-23. Extra betaalpassen (Я42 Mastercard) kunnen nadien aangevraagd worden. Voor deze betaalpassen gelden verzendkosten van € 1,99, en abonnementskosten van € 7,99 per maand dat je Travel+ inschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jazco2nd schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:53:
Algemene vraag:
Ligt het nou aan ING of aan Openbank dat overboekingen zo lang duren? Je moet echt rekening houden met 2 dagen merk ik.

Bijvoorbeeld:
Woensdagochtend overgemaakt, vrijdagmiddag na 16u pas ontvangen bij Openbank.

Omgekeerd:
Zondag naar ING overgemaakt, zojuist pas ontvangen.

Begrijp dat het tussen Rabo en Openbank wel instant is. Lekker.. zogenaamde internationale standaard..
Volgens mij is dat hier al eens langs gekomen. Banken zijn huiverig om "instant payments aan te zetten". Ze doen dat liever gefaseerd / fijnmazig. Dus ING staat het wel toe naar nu bv alle banken maar nog naar geen enkele of wellicht een aantal specifieke buitenlandse banken. Voor de rest wordt gebruik gemaakt van het Europese SEPA betalingsverkeer en dat is gewoon altijd zo traag geweest. Waarbij SEPA waarschijnlijk altijd werkt doordat het via een tussenpersoon gaat? Dus als zeg ING bij de "SEPA instantie" overboekingen kan inschieten en ontvangen dan maakt het niet uit naar/van welke bank het is omdat er geen (communicatie) verkeer tussen de banken is. Bij IP zou het kunnen dat banken wel rechtstreeks met elkaar communiceren? waardoor je als bank (ING bv) wel zeker wilt weten dat jouw manier van communiceren ook 100% waterdicht werkt met bv OpenBank. Omdat de tussenpartij die een mogelijke validatie & vertaalslag doet ontbreekt. Als in: er kan wel een IP standaard zijn, maar dat betekent niet dat er geen interpretatieverschillen kunnen zijn over die implementatie, of erger er daadwerkelijk bugs zijn en/of de standaard echt verkeerd geïmplementeerd is. Wat uiteraard aan beide kanten mis kan gaan.

Voorbeeldje, ik ben programmeur en moest iets uit een SOAP request halen. SOAP is een vrij uitgebreide standaard, met vele implantaties. Alleen kon ik op mijn plekje in de code geen gebruik daar van maken en moest ik op dat punt handmatig de XML lezen. Ik heb daarbij quick & dirty gekeken naar welke XML SOAP client X stuurde en op basis daarvan dacht ik dat elementen in een array (lijst) altijd in een <item> zaten. Pas toen het bij een collega niet werkte bleek dat die zijn XML anders was en het niet <item> was maar <Field>. Vervolgens toch maar eens de standaard erbij gepakt en daarin staat dat de items in een array een arbitraire naam kunnen hebben. Oftewel: mijn "server" implementatie werkte alleen met de specifieke "client" implementatie waarmee ik getest had, maar werkte niet met (een) andere client. Terwijl ik wel dacht aan de standaard te voldoen.
En dit is dus ook de reden waarom banken niet zomaar IP aan zetten. Ze kunnen wel "weten" (/denken) dat hun implementatie 100% tot op de letter aan de standaard voldoet, maar ze kunnen niet 100% zeker weten dat de implementatie van de andere bank aan de standaard voldoet. Nog los van het feit dat er, zeker bij uitgebreide, internationale, standaarden, altijd wel ergens ruimte tot interpretatie zal zijn. Zie bv Formule 1 waar Verstappen kampioen wordt doordat in de regels staat "any cars which are allowed to overtake the safety car" en Red Bull beargumenteerd dat "any" niet "all" is, ook al is bij elke andere toepassing van deze regel altijd elke auto langs de safety car gelaten en niet maar een subset. En dan blijkt dus ineens dat de een interpreteert dat "welke ... die X" een subset van X kan zijn terwijl het volgens iemand anders de gehele set X is, of iedereen uit X, of niemand uit X. Mix daarbij dus dat IP een internationale standaard is en een Nederlandse programmeur een Engelse standaard best anders kan interpreteren dan een Spaanse programmeur. (Denk bv ook aan Nederlanders & Engels die om bevestiging vragen met bv "toch?"/" ja?" / "yes?", in " positieve bewoording, maar Spanjaarden die in het Engels altijd "No?" vragen om bevestiging)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
@RobertMe dank voor je verhaal en uitleg. Ik doelde echter meer in deze richting:
https://www.geldburger.nl/sepa-instant-payments/
Het feit dat NL banken al aan een implementatie van Instant SEPA waren begonnen maar daarvoor een afwijkend protocol implementeerden. Gewoon. Werkverschaffing, leuker kunnen we het niet maken wel moeilijker etc. Zo had je ook geen instant tussen sommige NL banken.
Kan me voorstellen dat dit nog steeds speelt, vooral met internationale banken. Doordat banken als ING nog extra werk moeten verzetten om het protocol binnen Instant SEPA te ondersteunen die de meeste andere banken hebben geïmplementeerd.

Maar ik weet dus niet of dit nog steeds speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jazco2nd schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:29:
@RobertMe dank voor je verhaal en uitleg. Ik doelde echter meer in deze richting:
https://www.geldburger.nl/sepa-instant-payments/
Het feit dat NL banken al aan een implementatie van Instant SEPA waren begonnen maar daarvoor een afwijkend protocol implementeerden. Gewoon. Werkverschaffing, leuker kunnen we het niet maken wel moeilijker etc. Zo had je ook geen instant tussen sommige NL banken.
Kan me voorstellen dat dit nog steeds speelt, vooral met internationale banken. Doordat banken als ING nog extra werk moeten verzetten om het protocol binnen Instant SEPA te ondersteunen die de meeste andere banken hebben geïmplementeerd.

Maar ik weet dus niet of dit nog steeds speelt.
Ah, gevalletje wat je ook vaak bij wifi zag "wij ondersteunen 802.11ax draft 3" (bv). En dan maar hopen dat als het een officiële standaard wordt jouw wifi kaart ook daadwerkelijk compatible is met de definitieve standaard en overige wifi apparatuur die je hebt.

Dat dat ook bij SEPA IP speelde was ik niet bekend mee. Dat NL banken een draft(?) versie hebben genomen en/of een eigen spinoff hebben "verzonnen" in de tijd dat de echte standaard nog niet definitief was. En dan dus ook van jou de terechte vraag of sommige banken (ING dus) nog steeds alleen maar die "versie" van de "standaard" ondersteunen en niet de officiële versie ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:47
balken07 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:15:
De vroege klanten zoals ik hadden onder anders geformuleerde actievoorwaarden travel+ gratis gekregen. Daarvan heeft Openbank duidelijk geleerd, en heeft nu wél een knip aangebracht tussen ‘betaalpas’ en Mastercard. Door onderstaande verduidelijking op te nemen op de website:

*Actie geldig van 23-03-23 t/m 25-04-23. Extra betaalpassen (Я42 Mastercard) kunnen nadien aangevraagd worden. Voor deze betaalpassen gelden verzendkosten van € 1,99, en abonnementskosten van € 7,99 per maand dat je Travel+ inschakelt.
Dat zijn vermoedelijk de voorwaarden van de actie nu, dit stond er bij SPAREN23:
Bovendien activeert Openbank Travel+ op de Я42 Betaalpas van alle klanten die tussen 24 februari 2023 en 6
maart 2023 (inclusief) het totale saldo op hun Openbank-rekeningen met 10.000 euro of meer verhogen. Deze
klanten krijgen het pack met reisvoordelen voor altijd gratis.

In de app / op de site staan zowel de mastercard als de maestro als "R42 betaalpas" dus ik heb even met dit argument de helpdesk gebeld en de jongen die ik aan de lijn kreeg was helaas erg stellig in dat het toch echt alleen om de maestro kaart ging. Jammer, had het wel interessanter gemaakt die actie.

Hoewel ik die debitcard eigenlijk alleen voor bijv. hotels had willen gebruiken in het buitenland, en daar kan je dan meestal ook gewoon met maestro betalen, of anders met cash wat je van je maestro pint.. :P Autohuur gebruik je een andere card voor met verzekering, en online betaal ik nooit met CC in vreemde valuta, dus het is niet echt een groot gemis. Kan me ergens ook niet voorstellen dat men hier speciaal voor de mastercard nog eens 8 euro per maand voor zou betalen. Of je gaat naar Amerika of zo.. ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
@bumble_bee maar die helpdesk medewerker heeft dus ongelijk. Nergens in de voorwaarden staat dat het om een specifieke pas gaat. Dus dat het voor de Maestro is geactiveerd is willekeur.
Daarnaast heb ik een screenshot gepost waarin je ziet dat het voor beide is geactiveerd. Er staat bij dat het gratis is, bij beide passen, verwijzend naar de actie.

Dat screenshot kan je dus gebruiken om Openbank met hun neus op de feiten te drukken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hier is zojuist de SPAREN23 bonus uitgekeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

geenstijl schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 23:38:
Hier ook €30 gekregen, €50 was inderdaad vanaf 20k: https://www.openbank.nl/a...onus-februari-2023_NL.pdf

[ Voor 29% gewijzigd door Malarky op 26-04-2023 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:16
Hoera, uiteindelijk krijgen we onze centjes _/-\o_

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obeja
  • Niet online
Ik heb nog steeds geen 50 euro en travel+ ontvangen ivm sparen23-aktie. Ik had ook niets anders verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Yep bij mij ook. Gek weekend hebben die Spanjaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gisteren spontaan terug gebeld door Openbank of gratis Travel+ al was geactiveerd. Was niet het geval en Karel gaat er weer achteraan.

Vandaag wel 50 euro bijgeschreven, dus de actie werkt wel. Best vreemd dat de helft van de actie goed is, de andere helft niet werkt.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Het mocht eens tijd worden :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
THE_BASE schreef op woensdag 26 april 2023 @ 07:53:
Gisteren spontaan terug gebeld door Openbank of gratis Travel+ al was geactiveerd. Was niet het geval en Karel gaat er weer achteraan.

Vandaag wel 50 euro bijgeschreven, dus de actie werkt wel. Best vreemd dat de helft van de actie goed is, de andere helft niet werkt.
Haha typisch Openbank. Gewoon in één keer goed naar buiten treden, actie nakomen etc blijft een terugkerend probleem bij deze bank. Over het bankieren zelf heb ik niets dan lof. Dat gaat bij mij sinds dag 1 vlekkeloos. Het is echter wel duidelijk door reacties hier dat het probleemoplossend vermogen een aandachtspunt is bij deze bank. Ik denk dat het mede zit in dat het personeel voor de Nederlandse klanten niet (voldoende) bevoegd is om zelf actie te ondernemen. Alles moet eerst via Spanje voor er gehandeld kan worden (zo lijkt). Nogmaals, ik ben heel tevreden over Openbank, maar het heeft me aan het denken gezet of daar primair bankieren wel verstandig is, mochten er problemen opdoemen :) Dan hoop je dat personeel daadkrachtig kan optreden voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obeja
  • Niet online
Obeja schreef op woensdag 26 april 2023 @ 02:18:
Ik heb nog steeds geen 50 euro en travel+ ontvangen ivm sparen23-aktie. Ik had ook niets anders verwacht.
Herstel: 50 Euro 'abono' nu wel bijgeschreven. Travel+ helaas nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Obeja schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:17:
[...]

Herstel: 50 Euro 'abono' nu wel bijgeschreven. Travel+ helaas nog steeds niet
Wel op het juiste moment gaan deelnemen aan de actie? Initieel was Sparen23 alleen de bonus. Later is de actie aangepast dat er ook travel+ bij zit. Toen hebben andere Tweakers al geïnformeerd waarop OB heeft aangegeven dat de actie zo is als waarmee je akkoord bent gegaan / voor hebt aangemeld. Dus als ten tijde van aanmelden voor de actie Travel+ er niet in zat krijg je het ook niet (mogelijk wel door te klagen uiteraard, maar ik persoonlijk ga dat niet doen in deze).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obeja
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:23:
[...]

Wel op het juiste moment gaan deelnemen aan de actie? Initieel was Sparen23 alleen de bonus. Later is de actie aangepast dat er ook travel+ bij zit. Toen hebben andere Tweakers al geïnformeerd waarop OB heeft aangegeven dat de actie zo is als waarmee je akkoord bent gegaan / voor hebt aangemeld. Dus als ten tijde van aanmelden voor de actie Travel+ er niet in zat krijg je het ook niet (mogelijk wel door te klagen uiteraard, maar ik persoonlijk ga dat niet doen in deze).
Ik heb al 4 x gebeld en medewerkers gaven aan dat ze het in orde zouden gaan maken.
[...]

Zou kunnen, maar volgens voorwaarden kan Openbank de voorwaarden uitbreiden. Dit hebben ze dus gedaan en is het dus dezelfde actie waar ik aan mee heb gedaan. Overigens heb ik al 4 x gebeld en werd mij verteld dat ze het in orde zouden gaan maken.
8.- AANVAARDING VAN DE VOORWAARDEN
Deelname aan deze actie impliceert volledige aanvaarding van de bepalingen van deze voorwaarden en de
aanpak van Openbank met betrekking tot het oplossen van eventuele problemen die voortvloeien uit deze actie.
Openbank behoudt zich het recht voor om de actievoorwaarden te wijzigen en deze op te schorten of uit te
breiden
op het moment dat zij dit nodig acht of door overmacht. Deze wijzigingen zullen altijd openbaar worden
gemaakt en zullen, indien nodig, worden toegepast met de desbetreffende administratieve toestemmingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Laatst online: 17-09 13:16
Raymon89 schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:13:
...
Ook heb ik de gratis eCommerce Card aangevraagd, en daar al een heel aantal accomodaties mee geboekt op Booking.com voor onze aankomende Japan-reis (en met dank gebruik gemaakt van de huidige OB Booking.com cashback actie).
Gisteren heb ik een hotelkamer gereserveer (Booking.com) met een eCommerce card die ik on the fly had aangemaakt. Werkte goed en direct. Moest er wel even wat geld op zetten.

Ik krijg 10% korting. Maar weet je hoe deze korting uiteindelijk wordt gegeven? Mijn vermoeden is dat het later gegeven wordt. Maar hoe doen ze dat precies? Nadat het hotel een signaal heeft gegeven dat de kosten idd in ontvangst is genomen. En wanneer keren ze dat die 10% korting uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
goodfella schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:52:
[...]

Gisteren heb ik een hotelkamer gereserveer (Booking.com) met een eCommerce card die ik on the fly had aangemaakt. Werkte goed en direct. Moest er wel even wat geld op zetten.

Ik krijg 10% korting. Maar weet je hoe deze korting uiteindelijk wordt gegeven? Mijn vermoeden is dat het later gegeven wordt. Maar hoe doen ze dat precies? Nadat het hotel een signaal heeft gegeven dat de kosten idd in ontvangst is genomen. En wanneer keren ze dat die 10% korting uit?
Ik verwacht dat het werkt op basis van Cashback. Dan krijg je vaak een refund na bezoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:11
Mijn irritatieniveau voor vandaag is weer even bereikt:

Wil wat geld overmaken van Openbank naar een andere bank, foutmelding dat ik moet bellen naar OB. 10 minuten in de wacht en krijg te horen dat ik een ander device zou kunnen proberen (app ipv pc), of telefonisch met een elektronische handtekening.

Geen idee wat die elektronische handtekening (een cijfercode) zou moeten zijn, dus maar de app geprobeerd.

Heb je alsnog die handtekening nodig :(

Nu maximaal 10 dagen wachten op een code die binnen 10 dagen met de post komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
RobertMe schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:16:
Ik heb daar vanmorgen over gebeld, en ik zou op een lijst worden gezet en, binnen 1 á 1,5 uur, worden teruggebeld. Maar niks meer vernomen.

Edit:
Ik bedoel dus "rekening aangevraagd toen er 2,00% rente gold op de Welkom Spaarrekening, maar nu is de rente 2,50%". Dat ze de rente niet verhogen is een ding, maar dat je op de Open Spaarrekening een hogere rente kunt krijgen...
Net zelf nog maar eens gebeld. Medewerkster gaf aan dat ik inderdaad op de "2,5% lijst" sta, en bood excuses aan voor dat ik teruggebeld zou worden maar dat niet gebeurt was. (En intern is er inderdaad een proces waarbij "klantenservice het doorgeeft aan OpenBank en OpenBank goedkeuring moet geven", " maar dat wordt altijd goedgekeurd").

"Ongevraagd" werd ook al meteen er bij gezegd dat dit rentetarief wel pas van toepassing is bij de volgende renteuitbetaling, en dus niet met terugwerkende kracht is. Mijn interpretatie is dan wel dat het dus ook al geldt voor de rente over april/mei en bij de renteuitbetaling voor mei ik over het overgrote deel van het aantal dagen 2,5% krijg. En dus niet dat het pas actief wordt na de volgende renteuitbetaling waarbij ik het pas in juni 2,5% zou zien (over periode eind mei / begin juni).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
Carfanatic schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:21:

Wil wat geld overmaken van Openbank naar een andere bank, foutmelding dat ik moet bellen naar OB. 10 minuten in de wacht en krijg te horen dat ik een ander device zou kunnen proberen (app ipv pc), of telefonisch met een elektronische handtekening.

Geen idee wat die elektronische handtekening (een cijfercode) zou moeten zijn, dus maar de app geprobeerd.

De elektronische handtekening is een 8 cijferige code die je ontvangen hebt na het openen van de rekening.

Over het algemeen heb je de elektronische handtekening alleen nodig bij significante overschrijvingen. Om dat te omzeilen kan je het ook proberen over te schrijven in meerdere tranches, bijv. ipv 15000 euro in 1 keer, 3 keer 5000 euro.

Het is een beveiligsmaatregel, dus ja irritant, maar ook goed want het forceert de gebruiker weer extra te kijken naar de betaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri1982
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-01-2024
Vandaag Sparen-23 bonus ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe

Ben je een nieuwe klant (zeg maximaal een week of 3)? Dan kan het zijn dat je die elektronische handtekening nog niet ontvangen hebt / deze onderweg is. Verklaard dan meteen waarom je deze niet kent :p
geishin schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:24:
Het is een beveiligsmaatregel, dus ja irritant, maar ook goed want het forceert de gebruiker weer extra te kijken naar de betaling
Het is goed omdat het uberhaupt buiten het 4 cijferige wachtwoord de enige beveiligigingsmaatregel is :X, niet omdat het je dwingt nog eens naar de transactie te kijken (waar je helemaal niet toe gedwongen wordt). Dat laatste was bv wel het geval bij de ouderwetse Rabo Reader, waarbij je bij hogere bedragen expliciet de instructie kreeg "Vul het bedrag van de overboeking in €5123". Daarbij moest je toch meer de informatie tot je nemen en daadwerkelijk nogmaals intypen. Tegenwoordig met de Rabo Scanner staat de info op de scanner ("Weet je zeker dat je €5123 wilt overboeken naar ...?"), maar kun je nog steeds blind "Ja" klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Dat is toch die 8 cijferige code die je ook moet gebruiken om je pas te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:11
Wolly schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:39:
[...]

Dat is toch die 8 cijferige code die je ook moet gebruiken om je pas te activeren?
Ben al 2 jaar klant, kan best zijn dat ik die code na het activeren heb weggegooid, kon de handtekening ook niet ineens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
goodfella schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:52:
[...]

Na je verblijf gaat er inderdaad een signaal van de accommodatie naar Booking.com (hoe precies weet ik ook niet). Vervolgens krijg je het bedrag als cashback terug in je Booking.com Wallet. Dit alles gebeurd binnen 64 dagen na je verblijf. Het tegoed in je wallet kun je vervolgens storten op een creditcard, of gebruiken voor een volgende boeking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15:13
Openbank beloont klanten die een Open Spaardeposito openen
Tegelijkertijd lanceert Openbank vanaf 5 mei aanstaande een campagne voor klanten die een Open Spaardeposito openen (https://www.openbank.nl/spaardeposito). Degenen die een bedrag tussen 10.000 en 19.999,99 euro inleggen, worden door Openbank beloond met een storting van 30 euro op de Open Betaalrekening; zij ontvangen een storting van 60 euro op de Open Betaalrekening als zij een bedrag gelijk aan of groter dan 20.000 euro inleggen. Een belangrijke voorwaarde van deze actie is dat men tussen 5 mei 2023 en 31 mei 2023 een Open Deposito heeft afgesloten en dat men ten minste 50% van de saldotoename behoudt gedurende de volgende 6 maanden na het einde van de actie (30 november 2023).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:52
Kunnen ze toch net zo goed +0,3% op de deposito rente doen ? Schaalt ook nog eens 1 op 1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
namliam_eht schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:48:
Kunnen ze toch net zo goed +0,3% op de deposito rente doen ? Schaalt ook nog eens 1 op 1
Als iemand meer dan 20k inlegt kost het ze meer op jouw manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Raymon89 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:14:
[...]

Na je verblijf gaat er inderdaad een signaal van de accommodatie naar Booking.com (hoe precies weet ik ook niet). Vervolgens krijg je het bedrag als cashback terug in je Booking.com Wallet. Dit alles gebeurd binnen 64 dagen na je verblijf. Het tegoed in je wallet kun je vervolgens storten op een creditcard, of gebruiken voor een volgende boeking.
Zijn die Booking.com cashbacks via Openbank nog beschikbaar of is dat ook een verlopen actie? Zie het nergens meer staan in mijn omgeving/app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
Loopt nog een hele tijd, zie app/website onder Kortingen.

Openbank hanteert wel een vreemde definitie van het woord saldo. Ik had vandaag 150 euro op de rekening staan, een aantal betalingen gedaan van in totaal zeg 75 euro, en nog eens 50 euro bijgeboekt. Als saldo staat nu in de app 200 euro, terwijl de betalingen gewoon gelukt zijn en ook in het overzicht als transacties staan. Bij doorklikken staat wel een beschikbaar bedrag van 125 euro, zou handig zijn als ze dát gewoon als saldo neer zouden zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
[...]. Dus als ten tijde van aanmelden voor de actie Travel+ er niet in zat krijg je het ook niet (mogelijk wel door te klagen uiteraard, maar ik persoonlijk ga dat niet doen in deze).
Dit is onjuist. Toen ik mij aanmeldde zat Travel+ er ook niet in, maar deze is toch bij mij geactiveerd, zonder actie aan mijn kant.

[ Voor 3% gewijzigd door geenstijl op 26-04-2023 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:03
Kan ik in afwachting van mijn Maestro pas, ook al een Mastercard aanvragen?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vruchtensap
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-02 22:22
Ik ben wel benieuwd of je nog steeds cashback van Booking.com krijgt als je met Curve betaalt en Openbank als onderliggende kaart hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
geenstijl schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:07:
[...]
Dit is onjuist. Toen ik mij aanmeldde zat Travel+ er ook niet in, maar deze is toch bij mij geactiveerd, zonder actie aan mijn kant.
En ik heb het weer niet ontvangen, maar vandaag dus wel de "bonus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Jazco2nd schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:50:
Ik wilde een bedrag van 4K van Welkom Spaar naar betaalrekening overboeken. Na 3 pogingen het via de website geprobeerd, want iedere keer kreeg ik melding dat het is mislukt. Iets met "kon niet worden geverifieerd."

Na de 2e poging op de website kreeg ik melding dat dit alleen via een agent mag en dat ik het 070 nr moet bellen.
Telefonisch werd mij gevraagd een nieuwe poging te doen: Bam rekening geblokkeerd. Klaar.

Zij kon ook niet verder helpen. Het wordt morgen opgepakt. Ik vroeg om een email te sturen wanneer ik mijn tekening morgen weer kan gebruiken. "Weet niet of dat morgen zal zijn".

Dit gaat dus om een overboeking tussen Openbank rekeningen binnen hetzelfde account, van Spaar naar betaal. Dat dat zoo moeilijk moet zijn. Stel dat ik morgen dat echt geld nodig had voor auto of huis.

Ik heb met deze rekening nog helemaal geen betalingen gedaan. Dus het kan ook geen antifraude systeem zijn.

Dit is wel echt heel onbetrouwbaar zo. Eng gewoon. Begin te twijfelen of het de rente wel waard is, wat is je spaargeld waar je niet meer elk moment bij kan. Niet van jou.
Dit beteft het account van mijn moeder.
Dit loopt nu helemaal uit de hand.

4 dagen later kan zij nog altijd niet tot haar geld beschikken. Het is sinds vandaag voor het eerst mogelijk geld van WELKOM naar Betaal over te boeken, maar ze kan niet €1 overboeken van Betaal naar een andere rekening buiten OpenBank.

Dit is al sinds zondag bekend. Gisteravond vertelde Openbank dat zij vandaag gebeld wordt en haar 4 cijferige code moet doorgeven, dit moet in een uitgaand gesprek.
Ze is natuurlijk niet gebeld, dus belt zelf (voor 17.00 want daarna kunnen ze niet zoveel).
Wat Jeroen aan de telefoon zegt kan toch niet:

"Geef maar uw elektronische handtekening, dan doe ik die overboeking voor u"

Op de vraag hoe dat het probleem oplost, of ik dan alleen maar telefonisch overboekingen kan doen, zegt Jeroen dat dat het enige is dat hij kan garanderen.

Of hij een actie gaat ondernemen om het probleem op te lossen: NEE.

8)7

Ik heb nu ook geen flauw idee wat te doen. Het blijft onmogelijk om een overboeking te doen vanaf de betaalrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jazco2nd schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:17:
[...]

4 dagen later kan zij nog altijd niet tot haar geld beschikken. Het is sinds vandaag voor het eerst mogelijk geld van WELKOM naar Betaal over te boeken, maar ze kan niet €1 overboeken van Betaal naar een andere rekening buiten OpenBank.

Dit is al sinds zondag bekend. Gisteravond vertelde Openbank dat zij vandaag gebeld wordt en haar 4 cijferige code moet doorgeven, dit moet in een uitgaand gesprek.
Ze is natuurlijk niet gebeld, dus belt zelf (voor 17.00 want daarna kunnen ze niet zoveel).

Op de vraag hoe dat het probleem oplost, of ik dan alleen maar telefonisch overboekingen kan doen, zegt Jeroen dat dat het enige is dat hij kan garanderen.

8)7

Ik heb nu ook geen flauw idee wat te doen. Het blijft onmogelijk om een overboeking te doen vanaf de betaalrekening.
Geldt dit probleem alleen voor overboekingen of ook voor pinnen? * RobertMe heeft nog alleen geld naar OB over gemaakt en gepind. Hoop toch dat ik dat geld van de Sparen23 + "lekker veel storten want Welkom Spaarrekening" er nog af krijg met een overboeking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:24
Je krijgt die bonus van Sparen23 op je betaalrekening?

Ik heb maar 30 euro gekregen terwijl ik toch echt 20.000 overgeboekt heb naar m'n spaarrekening.

Je blijft bezig met OB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:45
Jazco2nd schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:17:
[...]

8)7

Vreemd. Voor nieuwe gebruikers is er inderdaad een limiet van 3000 euro per overschrijving, je zou echter verwachten dat dit niet zo is voor "interne" overschrijvingen tussen de betaal en de spaarrekening. Klinkt alsof je tegen een anti fraude ding bent aangelopen en dat de klantenservice hier inderdaad geen controle over heeft, dat zal bij een speciale fraudebestrijdingsafdeling liggen o.i.d. Wel vervelend, maar als je telefonisch een overboeking kan doen kan je natuurlijk ook weer al je geld er af halen totdat de (hopelijk tijdelijke) fraude vlag van je account is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Reintje schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:30:
Je krijgt die bonus van Sparen23 op je betaalrekening?

Ik heb maar 30 euro gekregen terwijl ik toch echt 20.000 overgeboekt heb naar m'n spaarrekening.

Je blijft bezig met OB
Gaat het om een toename van €20.000 over alle rekeningen, inclusief de betaalrekening? Heb je geen enkele euro teruggeboekt t/m 31 maart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
Uniciteit schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:01:
[...]

Gaat het om een toename van €20.000 over alle rekeningen, inclusief de betaalrekening? Heb je geen enkele euro teruggeboekt t/m 31 maart?
Alle rekeningen? Ik dacht dat je alleen een bedrag op je spaarrekening moest zetten.
Maar ik lees nu inderdaad dat het over je rekeningen gaat.

Anyway, ik heb precies 20.000 overgeboekt naar de spaarrekening halverwege maart en geen enkele euro sindsdien van deze spaarrekening opgenomen.

Toevallig heb ik m'n betaalrekening voor het laatst in februari gebruikt.

En daar zit het hem waarschijnlijk.
Tussen 1 febr en 15 febr heb ik betalingen gedaan met m'n betaalrekening.

Ja, je kunt het dom van mij vinden, ik vind het een uitgekookte rotstreek van OB.

[ Voor 18% gewijzigd door Reintje op 26-04-2023 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remigius
  • Laatst online: 05:52
Reintje schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:44:
[...]
Toevallig heb ik m'n betaalrekening voor het laatst in februari gebruikt, dus daar is ook geen vermindering op geweest.
Ze kijken naar de periode 1 feb - 31 maart. Dus als jij in feb bijv 10 euro heb opgenomen is de toename geen 20k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
Remigius schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:48:
[...]

Ze kijken naar de periode 1 feb - 31 maart. Dus als jij in feb bijv 10 euro heb opgenomen is de toename geen 20k
Klopt, ik heb m'n reactie iets aangepast omdat ik het nu ook begrijp.

Onvoorstelbaar dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remigius
  • Laatst online: 05:52
Reintje schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:51:
[...]

Klopt, ik heb m'n reactie iets aangepast omdat ik het nu ook begrijp.

Onvoorstelbaar dit.
Ben het met je eens dat het echt heel goed opletten geblazen is. Ook is het vrij lastig als je de betaalrekening echt gebruikt om eerst zelf de toename uit te rekenen voor deze 2 maanden en hiervan moet je nog 50% laten staan tot 1 oktober. En de helft van bijna 20k is natuurlijk een stuk meer als net aan 10k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintje
Remigius schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:23:
[...]
En de helft van bijna 20k is natuurlijk een stuk meer als net aan 10k.
Gelukkig heb ik die voorwaarden wel goed begrepen.

De schade zal een deel van de vergoeding zijn als ik de boel voortijdig leegtrek:
Minstens 50% van dit verhoogd saldo gedurende 6 maanden na de actieperiode aanhouden, m.a.w.
het saldo t/m 30 september 2023 aanhouden. Als de klant, zodra het overeenkomstige bedrag is
betaald, de verbintenis niet nakomt, dan machtigt dit Openbank om het betaalde bedrag van de
betaalrekening af te schrijven. Dit geldt ook als de klant geen controle heeft over de niet-nakoming.
Het exacte bedrag van de boete wordt berekend door het bedrag van de vergoeding te
vermenigvuldigen met de resterende dagen tot aan het einde van de minimale contractduur en dit
bedrag te delen door 182 dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
Hier ook eindelijk de sparen23 bonus gehad oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:23
TheRicolaa10 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:08:
Jahoor, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:28
TheRicolaa10 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:08:
Vanwege de eenmalige kosten voor de Mastercard lijkt mij dat je dat bedragje dan wel op de betaalrekening moet hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
U123456 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 07:45:
[...]
Vanwege de eenmalige kosten voor de Mastercard lijkt mij dat je dat bedragje dan wel op de betaalrekening moet hebben?
Nope, heb hem kunnen aanvragen met 20 cent op de rekening :) . Zal er wel daarna geld opzetten omdat het natuurlijk moet worden afgeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWP
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:30

MWP

dutchnltweaker schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:34:
[...]

Nope, heb hem kunnen aanvragen met 20 cent op de rekening :) . Zal er wel daarna geld opzetten omdat het natuurlijk moet worden afgeschreven.
Ik had dat geld niet op mijn rekening staan, dus ik heb een paar dagen 1,98 euro rood gestaan, tot ik m'n eerste storing deed :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wim1147
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 24-08 01:27
Inmiddels gemerkt dat Nederlandse grootbank ING er het nodig aan doet om geld vooral niet meer over te maken naar de iban's van OpenBank. Het overmaken van een bedrag van € 50,- (!) van een betaalrekening van ING naar een spaarrekening van Openbank is geeindigd in een geblokkeerde ING betaalrekening. Voor alle duidelijkheid: met de ING rekening werd niet veel meer gedaan dan het betalen van de vaste lasten en het betalen van de boodschappen in de supermarkt. Na melding in de ING app dat overmaken bedrag niet werd uitgevoerd en dat betaalrekening was geblokkeerd eerst gebeld door ING met vraag of de betreffende poging om het overmaken naar een 'Spaanse iban' niet onder dwang was gedaan' en de toezegging dat rekening weer zou worden gedeblokkeerd. Dat laatste gebeurde niet. Daarna in de ING app het verzoek om contact op te nemen met de 'fraudeafdeling' in verband met de blokkering van de rekening. Een medewerker van die afdeling kwam ook niet veel verder dan te melden dat blokkeren rekening te maken had met een poging om een bedrag van € 50,- over te maken naar een Spaanse iban (die ze niet konden 'verifieren'). Het zou me dus niet verbazen wanneer onder het mom van 'fraude en witwasbestrijding' Nederlandse grootbanken de komende tijd op deze manier de uitstroom van spaargeld naar niet Nederlandse iban's proberen tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Wim1147 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:18:
Inmiddels gemerkt dat Nederlandse grootbank ING er het nodig aan doet om geld vooral niet meer over te maken naar de iban's van OpenBank. Het overmaken van een bedrag van € 50,- (!) van een betaalrekening van ING naar een spaarrekening van Openbank is geeindigd in een geblokkeerde ING betaalrekening. Voor alle duidelijkheid: met de ING rekening werd niet veel meer gedaan dan het betalen van de vaste lasten en het betalen van de boodschappen in de supermarkt. Na melding in de ING app dat overmaken bedrag niet werd uitgevoerd en dat betaalrekening was geblokkeerd eerst gebeld door ING met vraag of de betreffende poging om het overmaken naar een 'Spaanse iban' niet onder dwang was gedaan' en de toezegging dat rekening weer zou worden gedeblokkeerd. Dat laatste gebeurde niet. Daarna in de ING app het verzoek om contact op te nemen met de 'fraudeafdeling' in verband met de blokkering van de rekening. Een medewerker van die afdeling kwam ook niet veel verder dan te melden dat blokkeren rekening te maken had met een poging om een bedrag van € 50,- over te maken naar een Spaanse iban (die ze niet konden 'verifieren'). Het zou me dus niet verbazen wanneer onder het mom van 'fraude en witwasbestrijding' Nederlandse grootbanken de komende tijd op deze manier de uitstroom van spaargeld naar niet Nederlandse iban's proberen tegen te gaan.
Belachelijk. Naast de vele storingen die de ING heeft willen ze je ook niet je geld geven, lekker betrouwbaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
Wat zei de fraudeafdeling dan toen ze zagen dat die spaanse rekening gewoon op jouw naam stond?
En dit kunnen zij toch gewoon checken bij OB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Dan was mijn ervaring bij Rabo beter. Op zaterdag OB Welkom rekening geactiveerd en €10 succesvol kunnen over maken. Daarna een groter bedrag, maar dat kwam niet aan. In Rabo app stond vervolgens wel een zwaar negatieve bestedingslimiet (-500k of zelfs -5m). Met beetje zoeken blijkt dat gedaan te worden bij een geblokkeerde rekening. Bellen kan weer alleen tijdens kantooruren 8)7 Dus op maandagmorgen maar meteen gebeld, gestart via de app (die ogenschijnlijk een code doorgeeft). Medewerkster had dus meteen de gegevens bij de hand en zij al meteen van "ik zie al dat het een rekening op dezelfde naam is", heeft nog even bij de fraudeafdeling "nagevraagd" voor akkoord en na nog een of twee controlevragen gesteld te hebben was het al geregeld (net nog even gekeken, telefoongesprek van 8 minuten in totaal). Mijn vraag of dit volgende keren weer kon gebeuren kon ze echter niet beantwoorden. IIRC was meteen na het telefoongesprek het bedrag bij OB ook al bijgeschreven. Vervolgens maar in een keer het resterende bedrag dat naar OB moest over geboekt en dat ging in een keer goed en stond ook binnen een minuutje er op.

Dus uiteraard storend dat de fraudeafdeling tijdens het weekend niet werkt/geopend is en dat de app ook niet echt helder laat zien dat de rekeningen geblokkeerd is. Maar verder wel een prima service van de klantenservice en dus meteen opgelost toen ik ze wel kon bereiken.
Daar waar bij jou ING dan wel meteen zelf belt (doet Rabo denk ik ook, als ze geopend zijn), maar het probleem nog niet oplost 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
En als je op de betaal rekening iban van openbank overmaakt? daar nooit problemen gehad.
Pagina: 1 ... 57 ... 90 Laatste