Ik denk dat dat verschil in dagen eerder komt doordat februari maar 28 dagen heeft en maart 31 dagenCheesy schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 18:30:
[...]
Ah, inderdaad. Ik zie nu ook dat het gestorte saldo een datum van paar dagen later heeft en dat scheelt ook een paar dagen (zonder) rente. Dat verschil bij elkaar is zo’n beetje die 0,5 procentpunt.
Komt die gratis Travel+ actie vaker voorbij? Of moet men nu toehappen?
Jammer dat je die niet op de Mastercard debit card gratis kunt krijgen, dat zou nog mooier zijn!
Jammer dat je die niet op de Mastercard debit card gratis kunt krijgen, dat zou nog mooier zijn!
Nee komt niet vaak voorbij zoals nu. Vorige actie moest je een behoorlijk bedrag erop zetten namelijk.Raymon89 schreef op zondag 16 april 2023 @ 08:22:
Komt die gratis Travel+ actie vaker voorbij? Of moet men nu toehappen?
Ik heb vrijdag een rekening geopend, met Welkom actie. En dus ook in aanmerking gekomen voor die Travel+.dutchnltweaker schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:31:
[...]
Nee komt niet vaak voorbij zoals nu. Vorige actie moest je een behoorlijk bedrag erop zetten namelijk.
Begrijp ik dan goed dat ik de reisverzekering aan en uit kan zetten wanneer ik wil maar geen 7.99 euro hoef te betalen p/m?
Bij mij staat het altijd aan. Gratis uiteraard.goodfella schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:20:
[...]
Ik heb vrijdag een rekening geopend, met Welkom actie. En dus ook in aanmerking gekomen voor die Travel+.
Begrijp ik dan goed dat ik de reisverzekering aan en uit kan zetten wanneer ik wil maar geen 7.99 euro hoef te betalen p/m?
Jammer dat je echtnieuwe klant moet zijn. Anders had ik openbank opgezegd en opnieuw geopend.balken07 schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:07:
[...]
Bij mij staat het altijd aan. Gratis uiteraard.
Ik heb de rekeningafwikkeling intussen bij de documenten staan, en dat is inderdaad met 2,00% rente. Wellicht toch eens even bellen. Wie niet waagt die niet wintCheesy schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:29:
Ik heb vandaag ook de rente ontvangen op m’n Welkom Spaarrekening. Een groter bedrag dan de vorige keer over hetzelfde saldo. Ik moet het nog narekenen maar lijkt op 2,5 procent vanaf 1 april.
Het afschrift-briefje is namelijk nog niet te downloaden.
Dit dus in tegenstelling tot (mijn) vorige berichten in dit topic over volle maanden.
In de eerste twee weken van april 2023 stort Openbank de vergoeding op de Open Betaalrekening van klanten die aan de actievoorwaarden voldaan hebben.Il 2 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:23:
[...]
meen dat ze zeiden dat ergens rond de 20e uit te betalen.
Dan zijn ze nu gewoon te laat.
*De vergoeding wordt een dezer dagen uitgekeerd volgens Openbank (net contact gehad).
[ Voor 10% gewijzigd door Carfanatic op 17-04-2023 13:00 ]
Ik heb sindskort een Welkom rekening. Vandaag telefonisch contact gehad over:
De spaarrekening wordt pas aangemaakt wanneer de digitale handtekening is aangemaakt. Hiervoor moet ik telefonisch contact opnemen en dan maken ze hem aan.
Travel+
Mijn vraag was hoe de gratis Travel+ actie werkt. En of dat ook op de Mastercard kon gezet worden voor 1.99 euro.
In eerste instantie zei de telefoniste dat het op elk kaart kan die ik afnam. Toen attendeerde ik haar op dat het enkel op de Maestro kaart is. Vervolgens deed ze navraag en kwam ze erop terug dat het uiteindelijk meeverhuist naar je nieuwe kaart. Opvallend was dat ze niet erg zeker was van haar zaak.
Dus ik vermoed dat het niet op de 1.99 euro Mastercard gezet kan worden. En dat meeverhuizen moet ik ook maar eerst zien.
- Spaarrekening die nog geopend moet worden.
- Travel+ op Maestro of Mastercard.
De spaarrekening wordt pas aangemaakt wanneer de digitale handtekening is aangemaakt. Hiervoor moet ik telefonisch contact opnemen en dan maken ze hem aan.
Travel+
Mijn vraag was hoe de gratis Travel+ actie werkt. En of dat ook op de Mastercard kon gezet worden voor 1.99 euro.
In eerste instantie zei de telefoniste dat het op elk kaart kan die ik afnam. Toen attendeerde ik haar op dat het enkel op de Maestro kaart is. Vervolgens deed ze navraag en kwam ze erop terug dat het uiteindelijk meeverhuist naar je nieuwe kaart. Opvallend was dat ze niet erg zeker was van haar zaak.
Dus ik vermoed dat het niet op de 1.99 euro Mastercard gezet kan worden. En dat meeverhuizen moet ik ook maar eerst zien.
[ Voor 3% gewijzigd door goodfella op 17-04-2023 19:06 ]
Ik heb mijn Maestro gedeactiveerd. Daarna kreeg ik Travel+ Lifetime via de Sparen23 actie. Die is gek genoeg op beide kaarten geactiveerd.goodfella schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:40:
Ik heb sindskort een Welkom rekening. Vandaag telefonisch contact gehad over:Spaarrekening
Travel+
In eerste instantie zei de telefoniste dat het op elk kaart kan die ik afnam. Toen attendeerde ik haar op dat het enkel op de Maestro kaart is. Vervolgens deed ze navraag en kwam ze erop terug dat het uiteindelijk meeverhuist naar je nieuwe kaart. Opvallend was dat ze niet zeker van haar zaak was.
Ik ben ook benieuwd wat Lifetime inhoud. Lifetime van je pas of van jezelf of van dit product/account? Wat een medewerker zegt heb ik geen bal aan. Morgen zeggen ze wat anders.
Ze zei nog, en dat herinner ik me nu pas, dat het op de betaalrekening was. In dat geval bevestigt deze scoping wel jouw situatie. Het zou me dan niets verbazen dat bij je toekomstige passen het ook erop zit.Jazco2nd schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:02:
[...]
Ik heb mijn Maestro gedeactiveerd. Daarna kreeg ik Travel+ Lifetime via de Sparen23 actie. Die is gek genoeg op beide kaarten geactiveerd.
Ik ben ook benieuwd wat Lifetime inhoud. Lifetime van je pas of van jezelf of van dit product/account? Wat een medewerker zegt heb ik geen bal aan. Morgen zeggen ze wat anders.
Volgens mij is dat niet gek, maar klopt het gewoon dat het op beide kaarten geldt.Jazco2nd schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:02:
[...]
Ik heb mijn Maestro gedeactiveerd. Daarna kreeg ik Travel+ Lifetime via de Sparen23 actie. Die is gek genoeg op beide kaarten geactiveerd.
Je bedoelt dan de deposito spaarrekening?goodfella schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:40:
Ik heb sindskort een Welkom rekening. Vandaag telefonisch contact gehad over:Spaarrekening
Travel+
Ik heb de Open Betaalrekening en de Welkom Spaarrekening met Travel+ actie. Voor de 2.5% eerste 6 maanden en daarna 2.25% rente.dutchnltweaker schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:19:
[...]
Je bedoelt dan de deposito spaarrekening?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Voor de huidge actie (gratis travel+ voor nieuwe klanten) staat op de site zelf "voor altijd". In het contract zelf staat echter "Travel+ is voor altijd gratis op de eerste Я42 Betaalpas (Maestro) van iedereen die van 23-03-2023 t/m 25-04-2023 klant wordt bij Openbank." Klinkt niet als "voor altijd" dus. We gaan het zien, I guess.Jazco2nd schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:02:
[...]
Ik heb dit gecheckt. Had Valentijn en Sparen23 gebruikt bij openen rekening en openen spaarrekening. Ik heb 0.00% rente voor de betaalrekening en 1.50% voor de spaarrekeningTheSander562 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:55:
[...]
Ik zie het nu ook bij mij van vorige maand. Zie 0,22 cent rente maar wordt weer 0,04 (19%) ingehouden met de naam: RETEN.REN.OVER.
Voor diegene die het ook willen controleren:
https://klanten.openbank.nl/myprofile/documentation
Hier kan je het controleren, en dan links in de groep "Afwikkeling van Rekeningen".
Bij die documenten kan je het vinden.
Die 2,25% krijg je onder voorwaarden:Jazco2nd schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:34:
[...]
Ik heb dit gecheckt. Had Valentijn en Sparen23 gebruikt bij openen rekening en openen spaarrekening. Ik heb 0.00% rente voor de betaalrekening en 1.50% voor de spaarrekeninggeen 2.25% helaas.
Óf elke maand minimaal €600 bijgeschreven krijgen op de betaalrekening (bv salaris. Vermoeden? is dat eigen overboeking vanaf andere bank ook werkt)
Óf drie maandelijkse automatische incassos (bedrag maakt niet uit meen ik).
Als je aan een van die twee dingen voldoet krijg je 2,25% i.p.v. 1,50%.
Heb de rekening sinds maart. Toen is er 2K op gestort voor de Valentijn actie. Deze maand is er zeker 600 bijgekomen ja. Wordt er dan met terugwerkende kracht nog extra rente uitgekeerd?RobertMe schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:45:
[...]
Die 2,25% krijg je onder voorwaarden:
Óf elke maand minimaal €600 bijgeschreven krijgen op de betaalrekening (bv salaris. Vermoeden? is dat eigen overboeking vanaf andere bank ook werkt)
Óf drie maandelijkse automatische incassos (bedrag maakt niet uit meen ik).
Als je aan een van die twee dingen voldoet krijg je 2,25% i.p.v. 1,50%.
Trouwens, wat betreft MasterCard paslimiet. In de app kan ik dit naar 3K aanpassen. Echter in het bijbehorende contract die ik via de app vind onder "Documenten" staat een daglimiet van €2K. Best interessant.
EDIT: er zijn natuurlijk ook uitgaven. Dus bedoelen ze dat er maandelijks in totaal +600 moet zijn geweest, ongeacht hoeveel je uitgeeft (bijvoorbeeld 1800 afgeschreven in dezelfde maand)?
Of moet het betaalrekeningsaldo einde maand 600 hoger zijn dan einde vorige maand?
Dat zijn wel 2 verschillende dingen namelijk..
[ Voor 15% gewijzigd door Jazco2nd op 17-04-2023 20:51 ]
Edit: oh jij hebt een welkom spaarrekening en ik een open spaarrekeningswimfreak schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:29:
[...]
Of er is hetzelfde gebeurt als bij mij. Ik heb een welkomspaarrekening geopend in maart 2023 toen de voorwaarden reeds 2% rente over het gehele saldo t/m € 200.000,- was voor een periode van 6 maanden.
Echter tijdens de renteafwikkeling is gebleken dat men heeft gerekend met 2% t/m € 10.000,- en 1,1% rente voor het bedrag daarboven.
Ik heb erover gebeld. Men heeft aangegeven dit te gaan uitzoeken.

Ik heb zelf de spaarrekening geopend op 3 maart en in de "Precontractuele informatie.pdf" die ik die dag per email ontving, staat bij mij "1,5% rente tot 2 ton, daarboven 0%".
Via Rekeningen-> OPEN SPAARREKENING -> Afwikkelingen en uittreksels -> Afwikkeling 03 mar. 2023 - 03 abr. 2023: staat tarief: 1,5%. Dus bij mij klopt het. De rente is dus ook echt vanaf dag 1 gaan lopen.
Ik heb nu maar 600 euro overgemaakt naar de betaalrekening (en 1 dag later doorgestuurd naar de spaarrekening), zodat ik vanaf 3 juni die 2,25% tot 2,5 ton krijg (er staat: de rente wordt toegepast na je eerstvolgende afrekening, dus je moet tot 8 weken wachten!). 3 overschrijvingen per 2 maanden is ook al afdoende, maar dat haal ik niet. Veel organisaties waar ik klant ben ondersteunen alleen NL iban-nummers en niet die ES iban van Openbank. Lekker dan.
Wel opletten dat die 600 euro dus naar je Betaalrekening moet (eerst).
@Jazco2nd staat dus in voorwaarden dat de rente van 2,25% pas gaat tellen vanaf je eerstvolgende rentebetaling. In mijn geval is de eerst volgende op 3 mei (logisch spaarrekening geopend op 3 maart), dus dan zie ik pas op 3 juni die verhoogde rente over de periode 3 mei-3 juni. Dus je moet nog wel even geduld hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Malarky op 18-04-2023 01:19 ]
Is het normaal dat een pintransactie al 3 weken als "aanhouding" zichtbaar is, maar ook 2 dagen na de "aanhouding" datum al als daadwerkelijke transactie is geboekt? Effect daarvan is dat het beschikbare bedrag op de betaalrekening lager is dan het daadwerkelijke saldo
Of gewoon nog een nieuwe spaarrekening aanmaken, daar gaat het dan direct in.Malarky schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 01:13:
[...]
Edit: oh jij hebt een welkom spaarrekening en ik een open spaarrekening![]()
Ik heb zelf de spaarrekening geopend op 3 maart en in de "Precontractuele informatie.pdf" die ik die dag per email ontving, staat bij mij "1,5% rente tot 2 ton, daarboven 0%".
Via Rekeningen-> OPEN SPAARREKENING -> Afwikkelingen en uittreksels -> Afwikkeling 03 mar. 2023 - 03 abr. 2023: staat tarief: 1,5%. Dus bij mij klopt het. De rente is dus ook echt vanaf dag 1 gaan lopen.
Ik heb nu maar 600 euro overgemaakt naar de betaalrekening (en 1 dag later doorgestuurd naar de spaarrekening), zodat ik vanaf 3 juni die 2,25% tot 2,5 ton krijg (er staat: de rente wordt toegepast na je eerstvolgende afrekening, dus je moet tot 8 weken wachten!). 3 overschrijvingen per 2 maanden is ook al afdoende, maar dat haal ik niet. Veel organisaties waar ik klant ben ondersteunen alleen NL iban-nummers en niet die ES iban van Openbank. Lekker dan.
@Jazco2nd staat dus in voorwaarden dat de rente van 2,25% pas gaat tellen vanaf je eerstvolgende rentebetaling. In mijn geval is de eerst volgende op 3 mei (logisch spaarrekening geopend op 3 maart), dus dan zie ik pas op 3 juni die verhoogde rente over de periode 3 mei-3 juni. Dus je moet nog wel even geduld hebben.
Ja, dat kan:pdukers schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 07:33:
Is het normaal dat een pintransactie al 3 weken als "aanhouding" zichtbaar is, maar ook 2 dagen na de "aanhouding" datum al als daadwerkelijke transactie is geboekt?
bron: https://www.ing.nl/partic...an%20worden%20ingetrokken.Het kan tot 21 dagen duren voordat een (creditcard) reservering is verwerkt of verdwenen van je overzicht.
Omdat het bij Openbank om een Debitcard gaat kiest men ervoor om het saldo tijdelijk te verlagen totdat de hele transactie is gesetteld of totdat de door Maestro / Mastercard maximale termijn van 21 dagen is verstreken.
Dat kan leiden tot een reservering en een betaling voor dezelfde transactie. Ga je tanken? Dan ben je dus 200 euro reservering plus het definitieve bedrag van de betaling tijdelijk 'kwijt'.
Bij een Creditcard gebeurt dit ook, maar merk je dat minder. Het verlaagt dan alleen tijdelijk je bestedingsruimte. Met een betaalpas van een willekeurige Nederlandse bank worden reserveringen duidelijk sneller definitief dan bij Openbank.
Dit is overigens een bekend probleem bij Openbank en in dit topic is er veel over terug te vinden: xabre16v in "Openbank.NL"
@U123456 Thanks. Ik ben bekend met dit fenomeen bij Openbank, maar nu vooral verrast dat het zo lang duurt. Bij eerdere transacties duurde dat slechts enkele dagen dat de inhouding en daadwerkelijke transactie afboeking tegelijk zichtbaar waren.
Is trouwens inderdaad tanken. Maar niet het 200 euro reserveringsbedrag dat ik zie als inhouding, maar het daadwerkelijke getankte bedrag.
Is trouwens inderdaad tanken. Maar niet het 200 euro reserveringsbedrag dat ik zie als inhouding, maar het daadwerkelijke getankte bedrag.
In tegenstelling tot het bovenstaande is mijn Welkom Spaarrekening is automatisch geopend.goodfella schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:40:
...
Ik kreeg een SMS bevestiging dat de rekening is aangemaakt.
Betreft de klantrelatie en vertrouwen, is deze gang van zaken niet echt bevordelijk.
Weet dat voor zover het niet het dienen als tegenrekening van een spaarrekening betreft, bedrijven waar jij klant bent de wet overtreden als ze jouw buitenlandse IBAN niet accepteren. Dat is IBAN discriminatie en ook een meldpunt voor. Gewoon eisen dat ze je ES IBAN alsnog accepteren, en het laten merken dat je bereid bent het meldpunt in te seinen helpt daarbij.Malarky schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 01:13:
[...]
Edit: oh jij hebt een welkom spaarrekening en ik een open spaarrekening![]()
Ik heb al sinds 2020 een rekening bij OB met gratis travel+. Ik heb destijds expliciet navraag gedaan of ik reizen etc echt met de openbank-rekening moest betalen om verzekerd te zijn. Nu zie ik in deze thread een aantal mensen aangeven dat dit echt het geval moet zijn. Hieronder echter een stuk uit de email van de klanteservice destijds:
"Bedankt voor je e-mail.
De R42 Zurich reisverzekering is ook geldig als je de bijvoorbeeld reistickets koopt met een andere bankpas dan de R42 Maestro, op voorwaarde dat deze op jouw naam staat en dat je een aankoopbewijs kan aanleveren indien nodig.
Je kan de eCommerce Card gebruiken voor bijvoorbeeld om hotels te boeken en op de camping met een ander betaalpas pinnen op voorwaarde dat de betaalpas op jouw naam staat."
"Bedankt voor je e-mail.
De R42 Zurich reisverzekering is ook geldig als je de bijvoorbeeld reistickets koopt met een andere bankpas dan de R42 Maestro, op voorwaarde dat deze op jouw naam staat en dat je een aankoopbewijs kan aanleveren indien nodig.
Je kan de eCommerce Card gebruiken voor bijvoorbeeld om hotels te boeken en op de camping met een ander betaalpas pinnen op voorwaarde dat de betaalpas op jouw naam staat."
Nog even een update over bovenstaande. Heb contact met ze opgenomen om de rente aan te passen. Helaas doen ze het niet met terugwerkende kracht.Jdome schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:28:
[...]
Klopt!! Ik heb nu ook iets van een rekeningafwikkeling gevonden op de website en daar vind ik inderdaad deze twee percentages terug. 1,1% is natuurlijk veel te weinig.. zal contact met ze opnemen om het met terugwerkende kracht te corrigeren.
Wel hebben ze de voorwaarden van mijn Welkom spaarrekening aangepast naar 2,5% rente vanaf vandaag.
Tip voor iedereen die een welkom spaarrekening heeft om even je huidige percentages te checken. Mocht het geen 2,5% zijn dan kan je bellen en passen ze het aan.
Heeft iemand hier ooit wel eens meegemaakt dat een Nederlandse geldautomaat een toeslag in rekening bracht bij het opnemen van contant geld met een pas van Openbank? Ik niet, dus in feite neem je dan met deze gratis betaalrekening een onbeperkt aantal keer geld op in Nederland, zonder toeslag. Openbank brengt zelf nooit een toeslag voor geld opnemen in rekening.
Maar bedoelen ze dan:metalm schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:36:
Ik heb al sinds 2020 een rekening bij OB met gratis travel+. Ik heb destijds expliciet navraag gedaan of ik reizen etc echt met de openbank-rekening moest betalen om verzekerd te zijn. Nu zie ik in deze thread een aantal mensen aangeven dat dit echt het geval moet zijn. Hieronder echter een stuk uit de email van de klanteservice destijds:
"Bedankt voor je e-mail.
1) het maakt niet uit met welke pas je vliegtickets boekt, ook al doe je dit bijv met je rabobank creditcard.
Of bedoelen ze:
2) het maakt niet uit met welke OPENBANK pasje (maestro/mastercard, etc) je je vliegtickets koopt.
?
Zoals gemeld werd is dit IBAN-discriminatie en strafbaar.Malarky schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 01:13:
[...]
...
3 overschrijvingen per 2 maanden is ook al afdoende, maar dat haal ik niet. Veel organisaties waar ik klant ben ondersteunen alleen NL iban-nummers en niet die ES iban van Openbank. Lekker dan.
...
Heb er zelf ook niets van gemerkt bij het overzetten van een aantal incasso's.
KPN werpt een drempel op door het niet te laten doen via het webformulier, maar je moet de helpdesk bellen die het dan voor je direct in het administratiesysteem zetten - is voor mij al op het randje ...
Ik was hier ook reuze benieuwd naar, en had de voorwaarden van de verzekering in een tab openstaan, moest er nog naar kijken.. n.a.v. van deze post dan maar eens gedaan.Dacuuu schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:32:
[...]
Maar bedoelen ze dan:
1) het maakt niet uit met welke pas je vliegtickets boekt, ook al doe je dit bijv met je rabobank creditcard.
Of bedoelen ze:
2) het maakt niet uit met welke OPENBANK pasje (maestro/mastercard, etc) je je vliegtickets koopt.
Er staat bijvoorbeeld:
En de definitie van een reis:24-uurongeval: De verzekerde is 24 uur per dag gedekt, zowel in zijn of haar privéleven als in de uitoefening van zijn of haar beroep (met betrekking tot de in de polis vermelde dekkingen wordt onder 24 uur verstaan de tijd die wordt besteed aan reizen waarvoor een retourticket en een verblijf met de verzekerde betaalpas werd betaald)..
Verderop in het document staan dan weer wat uitzonderingen hierop, o.a. voor vervoersbewijzen, maar alleen in bepaalde gevallen..Een reis wordt beschouwd als een verplaatsing van de verzekerde buiten zijn of haar gebruikelijke woonplaats of werkplek over een afstand van meer dan 30 km. Deze term omvat de verplaatsing naar of van een luchthaven/haven/station, alsmede het verblijf op dergelijke plaatsen (aangetoond aan de hand van bewijsstukken, zoals hotelreserveringen, vliegtuigreserveringen enz.), ook als de voornoemde afstand niet is overschreden. In geval van verplaatsingen met het openbaar vervoer is voornoemde afstandslimiet niet van toepassing, mits kan worden aangetoond dat de afstand tot de bestemming waar de verzekerde met het openbaar vervoer naartoe gaat, meer dan 30 km bedraagt. Deze reizen moeten verplicht betaald zijn met een verzekerde creditcard/betaalpas.
Andere voorwaarden refereren dan weer naar de "kaarthouder" die verzekerd zou zijn in bepaalde gevallen.
Ik vind het al met al niet duidelijk en/of eenduidig genoeg om mijn "gewone" doorlopende reisverzekering voor op te zeggen. Het document ziet er ook vertaald uit een andere taal uit, en is volgens mij niet toegespitst op het Nederlandse verzekeringswezen. Maar ach ja het is gratis..
Daarom denk ik, ik sla dit document op, en mocht er wat gebeuren op reis, dan kan ik het altijd raadplegen, en mogen mijn gewone verzekeraar en deze van Openbank (Zurich), het met elkaar uitvechten, al dan niet met tussenkomst van m'n rechtsbijstand..
Ik was onlangs gebeld dat Travel+ aangezet zou worden, omdat ik mee deed met een actie en niets meer had vernomen. Nu heb ik maar eens gebeld, want er gebeurde uiteindelijk niets. Volgens de beste man voldeed ik toch niet aan de voorwaarden. Prima, maar ik ben wel een klein beetje klaar met Openbank.
Het is leuk voor gratis geld in de vorm van wat rente, maar verder zijn al die acties veel te complex dat zelfs medewerkers geen idee hebben wat er loopt of hoe het in elkaar zet.
Apple mag wel naar Nederland komen met kickback en 4,15% spaarrente.
Het is leuk voor gratis geld in de vorm van wat rente, maar verder zijn al die acties veel te complex dat zelfs medewerkers geen idee hebben wat er loopt of hoe het in elkaar zet.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Dit in zijn algemeenheid is een beetje mijn ervaring met de meeste van dit soort banken (Openbank, Revolut, N26, Bunq). Ze hebben allemaal een aantal goede ideeën, interessante acties en/of producten. Echter zijn er bij ieder een aantal zaakjes niet helemaal lekker op orde. Niet per se qua veilig van je geld oid, maar bijvoorbeeld lastig contact met klantenservice, onduidelijk acties/apps/voowaarden, plotselingen ondoorzichtige tariefswijzigingen (o.a. gezien bij Bunq) etc. Soms kleine, soms grote dingen die frustreren.THE_BASE schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:04:
Ik was onlangs gebeld dat Travel+ aangezet zou worden, omdat ik mee deed met een actie en niets meer had vernomen. Nu heb ik maar eens gebeld, want er gebeurde uiteindelijk niets. Volgens de beste man voldeed ik toch niet aan de voorwaarden. Prima, maar ik ben wel een klein beetje klaar met Openbank.
Maakt ze geen slechte keuzes om een rekening bij te openen en er je voordeel mee te doen, maar helemaal ideaal zijn ze helaas niet. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat de traditionele banken nou helemaal geweldig zijn
Anoniem: 1943460
Daarom heb ik gisteren mijn Openbank rekening laten sluiten. Ik heb tig keer de helpdesk moeten bellen voor hulp. Bij het openen van mijn rekening werd er gezegd dat ik moest wachten tot ik mijn post had ontvangen. Ze zeiden er niet bij dat ik 3x post zou ontvangen. Dus moest ik later weer terugbellen (want dan konden ze de Welkom actie toevoegen aan mijn spaarrekening). Nadat ik alle post had ontvangen heb ik een spaarrekening aangemaakt. Dat was blijkbaar niet de bedoeling (dat moesten zij doen, want anders werkte de Welkom-actie niet). Dus dit moest ik weer laten sluiten. Vervolgens klopte na een maand de rente niet die ik had ontvangen. Ik had maar 2% rente ontvangen over 10.000 euro, en over de rest een veel lager percentage. Zou binnen paar dagen geregeld worden. Dat werd het niet, dus hiervoor nog 2x moeten bellen. Na een maand was het eindelijk geregeld. En toen wilde ik mijn geld terugboeken.. dat lukte niet en kreeg een error te zien. Hiervoor gebeld en toen zeiden ze: de eerste 90 dagen heb je daglimiet van 3000 euro en daarna 20.000 euro. Je kan enkel meer dan 3000 overboeken door te bellen (er bestaat geen mogelijkheid om dit online te regelen). Toen was ik er helemaal klaar mee en heb ik alles teruggestort en de rekening laten sluiten.noobynater schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 20:41:
[...]
Ze hebben allemaal een aantal goede ideeën, interessante acties en/of producten. Echter zijn er bij ieder een aantal zaakjes niet helemaal lekker op orde. Niet per se qua veilig van je geld oid, maar bijvoorbeeld lastig contact met klantenservice, onduidelijk acties/apps/voowaarden, plotselingen ondoorzichtige tariefswijzigingen (o.a. gezien bij Bunq) etc. Soms kleine, soms grote dingen die frustreren.
Het kan allemaal zoveel makkelijker. Zorg ervoor dat je 1 spaarrekening kan openen en dat je hierbij de laatste / hoogste rente krijgt. Geen gezeik met aparte acties, keep it simple.
Jammer dat je hier tegen aangelopen bent, ik heb er in die anderhalf jaar niet echt problemen gehad. Misschien heb je net pech gehad?Anoniem: 1943460 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:20:
[...]
Daarom heb ik gisteren mijn Openbank rekening laten sluiten. Ik heb tig keer de helpdesk moeten bellen voor hulp. Bij het openen van mijn rekening werd er gezegd dat ik moest wachten tot ik mijn post had ontvangen. Ze zeiden er niet bij dat ik 3x post zou ontvangen. Dus moest ik later weer terugbellen (want dan konden ze de Welkom actie toevoegen aan mijn spaarrekening). Nadat ik alle post had ontvangen heb ik een spaarrekening aangemaakt. Dat was blijkbaar niet de bedoeling (dat moesten zij doen, want anders werkte de Welkom-actie niet). Dus dit moest ik weer laten sluiten. Vervolgens klopte na een maand de rente niet die ik had ontvangen. Ik had maar 2% rente ontvangen over 10.000 euro, en over de rest een veel lager percentage. Zou binnen paar dagen geregeld worden. Dat werd het niet, dus hiervoor nog 2x moeten bellen. Na een maand was het eindelijk geregeld. En toen wilde ik mijn geld terugboeken.. dat lukte niet en kreeg een error te zien. Hiervoor gebeld en toen zeiden ze: de eerste 90 dagen heb je daglimiet van 3000 euro en daarna 20.000 euro. Je kan enkel meer dan 3000 overboeken door te bellen (er bestaat geen mogelijkheid om dit online te regelen). Toen was ik er helemaal klaar mee en heb ik alles teruggestort en de rekening laten sluiten.
Het kan allemaal zoveel makkelijker. Zorg ervoor dat je 1 spaarrekening kan openen en dat je hierbij de laatste / hoogste rente krijgt. Geen gezeik met aparte acties, keep it simple.
Heeft iemand al het geld van de actie Sparen-23 gekregen?
Bij de voorwaarden stond dat het in de eerste 2 weken van april overgemaakt zou worden.
Volgens mij voldoe ik aan de voorwaarden, maar ik heb (nog) niets ontvangen.
Bij de voorwaarden stond dat het in de eerste 2 weken van april overgemaakt zou worden.
In dit topic hebben een aantal mensen (waaronder ik) aangegeven nog niets te hebben ontvangen. Dus waarschijnlijk heeft nog niemand het gehad helaas. Ze zijn te laat.henri1982 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:09:
Heeft iemand al het geld van de actie Sparen-23 gekregen?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/75086714
En na exact 21 dagen is de inhouding inderdaad verdwenen, zoals @U123456 al "voorspelde"
En na exact 21 dagen is de inhouding inderdaad verdwenen, zoals @U123456 al "voorspelde"
weet iemand hoe je meldingen voor fysieke betalingen uit zet? bij instellingen heb ik die optie al uitgevinkt bij 'meldingen instellen' onder 'card control' maar ik krijg nog steeds een pushmelding elke keer als ik iets in de winkel koop.
Volgens mij kan het niet, vind het ook irritant. Ik laat de push meldingen daarom stil afleveren (geen melding op het scherm wanneer geblokkeerd en geen geluid/tril).Il 2 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:24:
weet iemand hoe je meldingen voor fysieke betalingen uit zet? bij instellingen heb ik die optie al uitgevinkt bij 'meldingen instellen' onder 'card control' maar ik krijg nog steeds een pushmelding elke keer als ik iets in de winkel koop.
Hier ook al 3 keer gebeld met de vraag wanneer mijn tavel+ wordt aangezet en of de rente van de welkom naar 2,5% wordt gezet met ingang van 29 maart. Ben al bijna een maand hiermee bezig. Travel+ is nog steeds niet geregeld. SPAREN23 bonus ook nog niet gehad. Rente was wel geregeld zei hij, maar waarschijnlijk met ingang vanaf vandaag...Ik zei, door jullie trage mutatie loop ik nu 3 weken 0,5% rente mis. Wat een waardeloos bedrijf is dit.THE_BASE schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:04:
Veel beloven en weinig geven doet een gek in vreugde leven.
Maar de vreugde is nu wel voorbij. De rente is voor mij het belangrijkst, maar als de 26ste blijkt dat het weer niet klopt, dan ben ik weg hier. Die travel plus is toch een wassen neus qua verzekering.
Vandaag weer terug gebeld, dus dat doen ze wel netjes. Voor dinsdag staat Travel+ aan, zo niet kan ik even terugbellen. Maar ik ga er ook geen weken achteraan zitten.Obeja schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:48:
[...]
Hier ook al 3 keer gebeld met de vraag wanneer mijn tavel+ wordt aangezet en of de rente van de welkom naar 2,5% wordt gezet met ingang van 29 maart. Ben al bijna een maand hiermee bezig. Travel+ is nog steeds niet geregeld. SPAREN23 bonus ook nog niet gehad. Rente was wel geregeld zei hij, maar waarschijnlijk met ingang vanaf vandaag...Ik zei, door jullie trage mutatie loop ik nu 3 weken 0,5% rente mis. Wat een waardeloos bedrijf is dit.
Veel beloven en weinig geven doet een gek in vreugde leven.
Maar de vreugde is nu wel voorbij. De rente is voor mij het belangrijkst, maar als de 26ste blijkt dat het weer niet klopt, dan ben ik weg hier. Die travel plus is toch een wassen neus qua verzekering.
De rente van 2% zal wel kloppen, ik ben niet iemand die dat gaat zitten narekenen voor een paar tientjes meer of minder.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Het gaat bij mij niet om een paar tientjes, maar om ongeveer 200 Euro voor de resterende 3 maanden. Helaas.THE_BASE schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:08:
[...]
Vandaag weer terug gebeld, dus dat doen ze wel netjes. Voor dinsdag staat Travel+ aan, zo niet kan ik even terugbellen. Maar ik ga er ook geen weken achteraan zitten.
De rente van 2% zal wel kloppen, ik ben niet iemand die dat gaat zitten narekenen voor een paar tientjes meer of minder.
Maar je zei eerder dat je niet aan de voorwaarden voldeed en nu belden ze terug met de mededeling dat het toch gingen activeren?
In eerste instantie voldeed ik wel, toen belde ik gisteren en zei de man dat het waarschijnlijk niet voldeed. Vandaag belde hij weer dat ik er wel aan voldoe.Obeja schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:51:
[...]
Het gaat bij mij niet om een paar tientjes, maar om ongeveer 200 Euro voor de resterende 3 maanden. Helaas.
Maar je zei eerder dat je niet aan de voorwaarden voldeed en nu belden ze terug met de mededeling dat het toch gingen activeren?
Interessant artikel van een blogger over erfbelasting. O.a. sparen bij Openbank wordt besproken.
Ik ben niet thuis in regelgeving met betrekking tot erfbelasting
https://www.financieelona...itenland-en-erfbelasting/
Begrijp ik nu goed uit het artikel dat wanneer je getrouwd bent er geen probleem met de Spaanse erfbelasting is?swimfreak schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:36:
Interessant artikel van een blogger over erfbelasting. O.a. sparen bij Openbank wordt besproken.
Ik kan er niet over oordelen. Ik ken de regelgeving omtrent erfbelasting in NL en Spanje... en waar de Openbankrekening onder valt niet. Misschien kan een belastingadviseur/Notaris daar uitsluitsel over geven.U123456 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:43:
[...]
Begrijp ik nu goed uit het artikel dat wanneer je getrouwd bent er geen probleem met de Spaanse erfbelasting is?
Contact gehad met de klantenservice. De vergoeding van de SPAREN23-actie zou voor eind van deze week uitgekeerd worden.
Ook nog gevraagd naar de rente op de Welkom spaarrekening?Cheesy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:44:
Contact gehad met de klantenservice. De vergoeding van de SPAREN23-actie zou voor eind van deze week uitgekeerd worden.
Ik heb daar vanmorgen over gebeld, en ik zou op een lijst worden gezet en, binnen 1 á 1,5 uur, worden teruggebeld. Maar niks meer vernomen.
Edit:
Ik bedoel dus "rekening aangevraagd toen er 2,00% rente gold op de Welkom Spaarrekening, maar nu is de rente 2,50%". Dat ze de rente niet verhogen is een ding, maar dat je op de Open Spaarrekening een hogere rente kunt krijgen...
[ Voor 21% gewijzigd door RobertMe op 20-04-2023 16:18 ]
Nee niet gevraagd, iemand in dit topic meldde dat het de eerstvolgende hele periode in zou gaan dus dat wacht ik maar even. Ben ook niet echt een type om overal achteraan te gaan en deze vraag kon even makkelijk via WhatsappRobertMe schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:16:
[...]
Ook nog gevraagd naar de rente op de Welkom spaarrekening?
Ik heb daar vanmorgen over gebeld, en ik zou op een lijst worden gezet en, binnen 1 á 1,5 uur, worden teruggebeld. Maar niks meer vernomen.
Edit:
Ik bedoel dus "rekening aangevraagd toen er 2,00% rente gold op de Welkom Spaarrekening, maar nu is de rente 2,50%". Dat ze de rente niet verhogen is een ding, maar dat je op de Open Spaarrekening een hogere rente kunt krijgen...
Nouja, mijn interpretatie was dus dat alleen klanten die er naar vragen de 2,5% rente krijgen.Cheesy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:24:
[...]
Nee niet gevraagd, iemand in dit topic meldde dat het de eerstvolgende hele periode in zou gaan dus dat wacht ik maar even. Ben ook niet echt een type om overal achteraan te gaan en deze vraag kon even makkelijk via Whatsapp
En dat hele bericht met "na eerste volle maand" staat een mooie screenshot in van de "Open Spaarrekening" en daarnaast is het een beetje een warrig bericht zonder echte bron. Daar ik zou op basis daarvan er niet vanuit gaan dat je zomaar volgende maand wel de 2,5% krijgt.
Ik zou ook op de lijst gezet worden om teruggebeld te worden aangezien bij mij de voorwaarden van de 2% welkomstspaarrekening niet goed waren doorgevoerd.RobertMe schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:16:
[...]
Ook nog gevraagd naar de rente op de Welkom spaarrekening?
Edit:
Ze zouden vorige week contact opnemen, maar tot op heden nog niets gehoord.
Ik zit al een tijdje te lurken hier, maar twijfel om een rekening te openen als vakantierekening. Is het de moeite waard? Het opzeggen van de rekening (mocht het niet bevallen), klinkt nogal omslachtig en ingewikkeld.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Altijd handig extra betaalmogelijkheden op vakantie...Zie geen reden om het niet te doen. Het kost je niets en als de vakantie voorbij is dan haal je het resterende bedrag weer van de betaalrekening af en hou je deze slapend voor de volgende vakantie.TheRicolaa10 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:53:
Ik zit al een tijdje te lurken hier, maar twijfel om een rekening te openen als vakantierekening. Is het de moeite waard? Het opzeggen van de rekening (mocht het niet bevallen), klinkt nogal omslachtig en ingewikkeld.
Gebruik het ook vooral voor sparen en als vakantie rekening. Met travel+ kun je 5x(dacht ik) geld uit de muur halen zonde transactie kosten. De Pinkosten van de lokale bank in het buitenland worden ook vergoed.TheRicolaa10 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:53:
Volgens mij is het niet een en/of rekening ( ik kan het nergens duidelijk vinden) dus reken op het gedoe zoals beschreven + een gelegaliseerde trouwakte.U123456 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:43:
[...]
Begrijp ik nu goed uit het artikel dat wanneer je getrouwd bent er geen probleem met de Spaanse erfbelasting is?
Tot mijn grote verbazing zag ik net dat een overboeking van mijn ASN rekening naar Openbank voor het eerst via een instant payment ging, welkome verbetering!
De vraag is hoe lang dit nog van toepassing is. Er is al een tijd sprake van onderhandelingen over het herzien van het belastingverdrag tussen Nederland en Spanje uit 1971.swimfreak schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:36:
Neemt niet weg of je nu wel of niet belasting moet betalen als puntje bij paaltje komt dat de locale erfrecht regels wel blijven bestaan. Dus een berg papieren regelen voordat je toegang krijgt tot het geld van je partner / ouder.
Dus lijkt me geen handige plek om je buffer voor een begrafenis te parkeren.
Dus lijkt me geen handige plek om je buffer voor een begrafenis te parkeren.
Ik heb het idee dat dit allemaal zoethoudertjes zijn. Nog steeds niets gezien.Cheesy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:44:
Elect a clown, expect a circus.
Dat kan, maar bij mij is het ook nog geen week-eindSlasher schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:30:
[...]
Ik heb het idee dat dit allemaal zoethoudertjes zijn. Nog steeds niets gezien.
Ja bij mij ook voor het eerst de melding "Direct bij de ontvanger". Voor zowel de spaarrekening als de betaalrekening.Sirhc_95 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 07:47:
Tot mijn grote verbazing zag ik net dat een overboeking van mijn ASN rekening naar Openbank voor het eerst via een instant payment ging, welkome verbetering!
Andersom werkt het helaas nog niet. Zojuist getest.
[ Voor 6% gewijzigd door Obeja op 21-04-2023 11:40 ]
Volgens mij doet OB naar geen enkele (buitenlandse) bank instant payments. En de IP optie die er is voor overboekingen moet je ook nog eens voor betalen. Andere Tweakers hebben dit geprobeerd, werd niet als IP uitgevoerd en die extra kosten zijn ook teruggestort.Obeja schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:29:
[...]
Ja bij mij ook voor het eerst de melding "Direct bij de ontvanger". Voor zowel de spaarrekening als de betaalrekening.
Andersom werkt het helaas nog niet. Zojuist getest.
Niet eens in rekening gebracht zelf. Die optie verschijnt trouwens (voor zover ik weet) alleen bij overboeking naar Rabo. Naar m'n ING of bunq rekening verschijnt 'ie niet.RobertMe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:48:
[...]
Andere Tweakers hebben dit geprobeerd, werd niet als IP uitgevoerd en die extra kosten zijn ook teruggestort.
Van ING naar Openbank inderdaad niet. Rabobank naar Openbank wel. Ik stort dus vaak naar m'n partner en die stort door naar Openbank. Achterlijk gedoe.Elandenmelk schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:04:
[...]
Niet eens in rekening gebracht zelf. Die optie verschijnt trouwens (voor zover ik weet) alleen bij overboeking naar Rabo. Naar m'n ING of bunq rekening verschijnt 'ie niet.
Ik heb op 6 april voor het eerst 600,- via automatische overboeking overgemaakt naar mijn betaalrekening. Daarna overgemaakt naar de spaarrekening. Hoe kan ik nu zien of de 2.25% rente bij mij is ingegaan?
Edit: zo te zien wordt bij mij de rente telkens op de 13e van de maand overgemaakt.
Edit: zo te zien wordt bij mij de rente telkens op de 13e van de maand overgemaakt.
[ Voor 17% gewijzigd door Pistachenootje op 21-04-2023 17:01 ]
Nu (bijna?) wel, en nog steeds niets. Het is allemaal wel erg slordig.Cheesy schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:58:
[...]
Dat kan, maar bij mij is het ook nog geen week-eind
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dat zeg ik….. zoethoudertje…..Gunner schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:04:
[...]
Nu (bijna?) wel, en nog steeds niets. Het is allemaal wel erg slordig.
Toch de knoop doorgehakt en bezig met de aanmelding. Bij het aanmelden vragen ze naar het inkomensniveau, is dat wat ik per jaar verdien?TheRicolaa10 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:53:
Wanneer je de ene maand aan de voorwaarden voldoet op de Open Betaalrekening, wordt de maand daaropvolgend de hogere rente berekend op de Open Spaarrekening.Pistachenootje schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:58:
Ik heb op 6 april voor het eerst 600,- via automatische overboeking overgemaakt naar mijn betaalrekening. Daarna overgemaakt naar de spaarrekening. Hoe kan ik nu zien of de 2.25% rente bij mij is ingegaan?
Dat wil dus zeggen in jouw geval na 13 mei moet je het zien bij de eerste afrekening.
[ Voor 3% gewijzigd door Wenzel op 21-04-2023 19:18 ]
Ja, salaris en eventuele andere inkomsten. Maar als je het niet naar ze laat overmaken kunnen ze het ook niet controleren.TheRicolaa10 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:57:
[...]
Toch de knoop doorgehakt en bezig met de aanmelding. Bij het aanmelden vragen ze naar het inkomensniveau, is dat wat ik per jaar verdien?
En dat ingangsmoment voor die 2,25% - vandaag is de afschrijving van de 3e incasso gedaan. Maar precies vandaag was ook mijn persoonlijke rentedag. Dus heb ik mazzel omdat de aankondiging van de incasso er al eerder was, of pech en dan loopt ik wel een hele maand 0,75% mis ... (maar wel € 20 terug op die incasso met de actie)
Je kunt het volgens mij alleen controleren bij het volgende uitkeermoment.
Die overboekingen enzo zijn niet nodig als je een welkom spaarrekening hebt toch? Heb sinds een maand of 2 een welkom spaarrekening.
Hoeveel rente wil je ontvangen? Als je de Welkom Spaarrekening geopend hebt op het moment dat de actierente 2% was krijg je nu nog steeds 2%, heb je de Welkom Spaarrekening geopend toen er 2,5% rente was krijg je dat. Met de Open Spaarrekening kun je dus een hogere rente krijgen dan met de Welkom Spaarrekening.Janpietertje89 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:51:
Die overboekingen enzo zijn niet nodig als je een welkom spaarrekening hebt toch? Heb sinds een maand of 2 een welkom spaarrekening.
* RobertMe heeft daar gisteren ovee gebeld, en zou op een lijst worden gezet en binnen 1 á 1,5 uur worden teruggebeld dat ik alsnog de 2,5% zou krijgen, maar tot op heden niks gehoord.
Bedankt. En dat kan ik alleen zien door het zelf te berekenen toch?Wenzel schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:13:
[...]
Dat wil dus zeggen in jouw geval na 13 mei moet je het zien bij de eerste afrekening.
Ik heb eerder ook gebeld en tegen mij werd gezegd dat je ook de 2,5% krijgt met een eerder geopende Welkom Spaarrekening, maar vanaf de eerste volledige rentemarge. In mijn geval ontvang ik rente vanaf de 13e van de maand en zou ik dus 14 mei de hogere rente moeten krijgen.RobertMe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:57:
[...]
Hoeveel rente wil je ontvangen? Als je de Welkom Spaarrekening geopend hebt op het moment dat de actierente 2% was krijg je nu nog steeds 2%, heb je de Welkom Spaarrekening geopend toen er 2,5% rente was krijg je dat. Met de Open Spaarrekening kun je dus een hogere rente krijgen dan met de Welkom Spaarrekening.
* RobertMe heeft daar gisteren ovee gebeld, en zou op een lijst worden gezet en binnen 1 á 1,5 uur worden teruggebeld dat ik alsnog de 2,5% zou krijgen, maar tot op heden niks gehoord.
Maar die klantenservice weet toch van voren niet hoe ze van achteren leven en als de actie over is ben ik daar weg. Het irriteert me mateloos dat je overal achteraan moet, ze bellen terug met onjuiste informatie en continu acties die te complex zijn.
Het rentepercentage staat vermeld in de maandelijkse "Rekeningafwikkeling". Dit document is te vinden onder "Documentatie", in de app staat dit onder het hamburgermenu (linksboven). Dus na 13 mei ergens moet dat document verschijnen en kun je het inzien.Pistachenootje schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 03:15:
[...]
Bedankt. En dat kan ik alleen zien door het zelf te berekenen toch?
Dat ben ik met je eens. Mijn grootste kritiekpunt met Openbank, is dat informatie in één keer juist naar buiten brengen bij hen te vaak niet het geval is. En eenduidige duiding via e-mail of telefoon al helemaal niet.THE_BASE schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 07:29:
[...]
Ik heb eerder ook gebeld en tegen mij werd gezegd dat je ook de 2,5% krijgt met een eerder geopende Welkom Spaarrekening, maar vanaf de eerste volledige rentemarge. In mijn geval ontvang ik rente vanaf de 13e van de maand en zou ik dus 14 mei de hogere rente moeten krijgen.
Maar die klantenservice weet toch van voren niet hoe ze van achteren leven en als de actie over is ben ik daar weg. Het irriteert me mateloos dat je overal achteraan moet, ze bellen terug met onjuiste informatie en continu acties die te complex zijn.
Ik zou dan niet direct na die 6 maanden van de Welkom actie meteen de rekening plunderen. Jullie hebben vast ook mee gedaan aan de Sparen23 actie, en daarvoor moet minimaal 50% van het gestorte bedrag nog 6 maanden na einddatum actie blijven staan, wat dus langer is dan de 6 maanden sinds openen rekening.
Tenzij je natuurlijk tot op de laatste cent de rekening leeg haalt. Dan kunnen ze de incasso, waarmee je akkoord bent gegaan, moeilijk uitvoeren.
Tenzij je natuurlijk tot op de laatste cent de rekening leeg haalt. Dan kunnen ze de incasso, waarmee je akkoord bent gegaan, moeilijk uitvoeren.
Jawel, staat ook in de voorwaarden. Dan zetten ze je gewoon negatief op je betaalrekening.RobertMe schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:27:
Maar laten ze het eerst maar eens uitbetalen.
[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 22-04-2023 09:55 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
En dan?Gunner schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:52:
[...]
Jawel, staat ook in de voorwaarden. Dan zetten ze je gewoon negatief op je betaalrekening.
Dat is uiteraard ook een heel goed punt.Maar laat ze het eerst maar eens uitbetalen.
De rente is al gestort (staat als datum 24 april). Hoe kan je via de app de opbouw van de rente zien? Volgens mij had ik 2,25% moeten krijgen.
Actie is van 30 maart dacht ik. Als je aan de voorwaarden voldoet gaat de 2,25% nu pas in.
Dat laatste is wel erg nice. Daarmee bedoel je die extra toeslag voor het gebruik van de automaat? Bijvoorbeeld bij de Raiffeisen Bank moet ik soms wel eens 4 euro betalen om daar geld op te kunnen nemen.Nuevocasa schreef op donderdag 20 april 2023 @ 23:06:
[...]
Gebruik het ook vooral voor sparen en als vakantie rekening. Met travel+ kun je 5x(dacht ik) geld uit de muur halen zonde transactie kosten. De Pinkosten van de lokale bank in het buitenland worden ook vergoed.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Je kunt onbeperkt geld opnemen. Openbank zelf rekent nooit kosten. 5 keer per maand neemt Openbank de eventuele toeslag die een geldautomaat aangeeft voor haar rekening. Dit alles zonder koersopslag. Ik maak er op dit moment in Vietnam dankbaar gebruik van. Alles is hier cashNuevocasa schreef op donderdag 20 april 2023 @ 23:06:
[...]
Gebruik het ook vooral voor sparen en als vakantie rekening. Met travel+ kun je 5x(dacht ik) geld uit de muur halen zonde transactie kosten. De Pinkosten van de lokale bank in het buitenland worden ook vergoed.
[ Voor 9% gewijzigd door balken07 op 22-04-2023 14:04 ]
Bij Banco Santander inderdaad onbeperkt, volgens mij hebben ze die in Nederland niet.balken07 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:56:
[...]
Je kunt onbeperkt geld opnemen. Openbank zelf rekent nooit kosten. 5 keer per maand neemt Openbank de eventuele toeslag die een geldautomaat aangeeft voor haar rekening. Ik maak er op dit moment in Vietnam dankbaar gebruik van. Alles is hier cash
Nee bij alle geldautomaten. Maar bij die van Santander zal een fee onbeperkt vaak worden vergoed. Openbank zal nooit bij welke automaat dan ook jou kosten in rekening brengen.Nuevocasa schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 14:06:
[...]
Bij Banco Santander inderdaad onbeperkt, volgens mij hebben ze die in Nederland niet.
Hmm al 2x geprobeerd mijn ID met een watermerk te uploaden, beide keren afgekeurd. ID voldoet aan de voorwaarden.
Zonder watermerk versturen werkt wel.TheRicolaa10 schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:43:
Hmm al 2x geprobeerd mijn ID met een watermerk te uploaden, beide keren afgekeurd. ID voldoet aan de voorwaarden.
Ik wilde een bedrag van 4K van Welkom Spaar naar betaalrekening overboeken. Na 3 pogingen het via de website geprobeerd, want iedere keer kreeg ik melding dat het is mislukt. Iets met "kon niet worden geverifieerd."
Na de 2e poging op de website kreeg ik melding dat dit alleen via een agent mag en dat ik het 070 nr moet bellen.
Telefonisch werd mij gevraagd een nieuwe poging te doen: Bam rekening geblokkeerd. Klaar.
Zij kon ook niet verder helpen. Het wordt morgen opgepakt. Ik vroeg om een email te sturen wanneer ik mijn tekening morgen weer kan gebruiken. "Weet niet of dat morgen zal zijn".
Dit gaat dus om een overboeking tussen Openbank rekeningen binnen hetzelfde account, van Spaar naar betaal. Dat dat zoo moeilijk moet zijn. Stel dat ik morgen dat echt geld nodig had voor auto of huis.
Ik heb met deze rekening nog helemaal geen betalingen gedaan. Dus het kan ook geen antifraude systeem zijn.
Dit is wel echt heel onbetrouwbaar zo. Eng gewoon. Begin te twijfelen of het de rente wel waard is, wat is je spaargeld waar je niet meer elk moment bij kan. Niet van jou.
Na de 2e poging op de website kreeg ik melding dat dit alleen via een agent mag en dat ik het 070 nr moet bellen.
Telefonisch werd mij gevraagd een nieuwe poging te doen: Bam rekening geblokkeerd. Klaar.
Zij kon ook niet verder helpen. Het wordt morgen opgepakt. Ik vroeg om een email te sturen wanneer ik mijn tekening morgen weer kan gebruiken. "Weet niet of dat morgen zal zijn".
Dit gaat dus om een overboeking tussen Openbank rekeningen binnen hetzelfde account, van Spaar naar betaal. Dat dat zoo moeilijk moet zijn. Stel dat ik morgen dat echt geld nodig had voor auto of huis.
Ik heb met deze rekening nog helemaal geen betalingen gedaan. Dus het kan ook geen antifraude systeem zijn.
Dit is wel echt heel onbetrouwbaar zo. Eng gewoon. Begin te twijfelen of het de rente wel waard is, wat is je spaargeld waar je niet meer elk moment bij kan. Niet van jou.
@Jazco2nd
Heb je wel eens eerder iets van de spaar- naar betaalrekening overgeboekt?
Ik ben het met je eens dat overboekingen binnen je eigen complex eenvoudiger zou ‘moeten’ gaan.
Ik speculeer hier maar wat. Maar het riekt wel naar dat je bent geflagged door het fraude systeem.
Ik ben het met je eens dat overboekingen binnen je eigen complex eenvoudiger zou ‘moeten’ gaan.
Ik speculeer hier maar wat. Maar het riekt wel naar dat je bent geflagged door het fraude systeem.
Een klein bedrag. Maar verder niks. Dus ook geen betaling gemaakt van betaal-rekening naar andere rekeningen.goodfella schreef op zondag 23 april 2023 @ 21:19:
@Jazco2nd
is het trouwens normaal dat een overboeking niet meteen in je overzicht staat? heb van Openbank wat naar een nederlandse rekening gestuurd, maar de overboeking is nu gewoon 'weg', onzichtbaar. prima dat het niet meteen aankomt, maar hij staat ook niet bij 'in behandeling' of iets dergelijks. of duurt het gewoon een dag oid voordat ie op een overzicht terecht komt?
:strip_exif()/f/image/Tpyi1WiF38xKDL6Zxai7oWea.jpg?f=fotoalbum_large)
Sindskort ook een Openbank account met een Welkom Spaarrekening. Wel bijzonder dat het woord Rekening een typfout bevat in de desktop omgeving (in de App wel goed geschreven). Anderen die dit ook hebben bij de Welkom spaarrekening? Heb deze achteraf via de telefoon laten openen.
Zijn toch ook dit soort kleine dingen die niet betrouwbaar voelen bij een bank.
Elke keer moet je die gasten bellen wanneer de bonussen uitgekeerd worden. Gek wordt je ervan. Ik zou niet al het spaargeld erop zetten
‘We zullen Travel+ gratis inschakelen’. Is nu drie keer gelooft en staat nog altijd niet aan. Ga nog één keer bellen en anders is het klaar met Openbank. Hogere rente of niet, een bank moet betrouwbaar zijn en zaakjes op orde hebben. En dat heeft Openbank blijkbaar niet. Er zijn meer banken die 2% bieden, dus de groeten dan.
Ik kreeg de VALENTIJN23 bonus netjes uitgekeerd op de afgesproken datum. Raar dat het bij die andere bonussen zo mis gaat zeg.MTT schreef op maandag 24 april 2023 @ 05:58:
Elke keer moet je die gasten bellen wanneer de bonussen uitgekeerd worden. Gek wordt je ervan. Ik zou niet al het spaargeld erop zetten
Jep, ook bij mij. Waarom het bij de sparen23 actie zo fout gaat (had in de eerste 2 weken van april uitgekeerd moeten worden volgens de voorwaarden) begrijp ik dan ook niet.Tomba schreef op maandag 24 april 2023 @ 07:47:
[...]
Ik kreeg de VALENTIJN23 bonus netjes uitgekeerd op de afgesproken datum.
Ik bedenk me nog wel een keer voor ik weer eens mee doe aan een actie bij Openbank.
Inderdaad... volgens mij hebben ze gewoon moeite met alle acties en dingen die door elkaar heen lopen.Carfanatic schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:19:
[...]
Jep, ook bij mij. Waarom het bij de sparen23 actie zo fout gaat (had in de eerste 2 weken van april uitgekeerd moeten worden volgens de voorwaarden) begrijp ik dan ook niet.
Ik bedenk me nog wel een keer voor ik weer eens mee doe aan een actie bij Openbank.
Hier ook nog geen vergoeding van de sparen23 actie.
En men zou mij nog terugbellen naar aanleiding van teweinig ontvangen rente, ook nog niet gebeurt.
Inderdaad, heel irritant. Ik heb net gebeld met openbank. Ja het komt deze week, vertraging, excuses excuses.MTT schreef op maandag 24 april 2023 @ 05:58:
Nou ja eerst zien dan geloven.