Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik begrijp het nog niet helemaal, op basis van wat heb je dan recht op die 2,5%?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zojuist gebeld met iemand van Openbank en die geeft aan dat de 2,5% automatisch voor iedereen met een Welkom Spaarrekening tot einde van de 6 maanden. Daarna stort je minimaal 600 euro en krijg je i.p.v. 1,5% de 2,25%. Travel+ wordt geëscaleerd, die is niet automatisch geactiveerd.

De persoon heeft me drie keer in de wacht gezet en kwam niet over alsof hij veel kennis heeft, spijtig genoeg. Je moet daar maar net de juiste treffen.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:46:
Ik begrijp het nog niet helemaal, op basis van wat heb je dan recht op die 2,5%?
Omdat ik een WELKOM SPAARREKENING heb en bij mijn geldige pre-contractuele in app staan de nieuwe voorwaarden (2,5%). Overigens heb ik ook een normale OPEN SPAARREKENING, waar ik 2,25% rente op ontvang via automatische incasso's en 2000 Euro per maand periodiek sparen via de betaalrekening.

Zou dus een beetje gek zijn dat ik op de WELKOM rekening nu minder rente (2%) zou ontvangen dan op de gewone spaarrekening (2,25%).

Of zie jij dit anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:20
Wolly schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:46:
Wanneer er op de gekoppelde Open Betaalrekening wordt voldaan aan een van onderstaande
voorwaarden:
i. het maandelijks laten bijschrijven van het salaris, een pensioenbetaling of uitkering van
minimaal € 600,-,
ii. een periodieke inkomende overboeking van minimaal € 600,- of
iii. het maandelijks of tweemaandelijks laten afschrijven van ten minste 3 automatische incasso’s,
dan zijn de volgende rentetarieven van toepassing:
- een jaarlijkse spaarrente van 2,25% voor saldo’s t/m € 200.000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obeja
  • Niet online
Wenzel schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:55:
[...]

Wanneer er op de gekoppelde Open Betaalrekening wordt voldaan aan een van onderstaande
voorwaarden:
i. het maandelijks laten bijschrijven van het salaris, een pensioenbetaling of uitkering van
minimaal € 600,-,
ii. een periodieke inkomende overboeking van minimaal € 600,- of
iii. het maandelijks of tweemaandelijks laten afschrijven van ten minste 3 automatische incasso’s,
dan zijn de volgende rentetarieven van toepassing:
- een jaarlijkse spaarrente van 2,25% voor saldo’s t/m € 200.000,-
Nee, dat is bij de normale spaarrekening, niet de WELKOM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

OpenBank maakt het ook wel onnodig ingewikkeld met al hun acties en voorwaarden dat nu dus niemand meer weet welke rente ze nu ontvangen.

Op basis van de precontractuele informatie in de app zou ik denken dat ik vanaf 29 Maart die 2,5 procent krijg maar daar is nooit zo over gecommuniceerd.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:32
THE_BASE schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:50:
Zojuist gebeld met iemand van Openbank en die geeft aan dat de 2,5% automatisch voor iedereen met een Welkom Spaarrekening tot einde van de 6 maanden. Daarna stort je minimaal 600 euro en krijg je i.p.v. 1,5% de 2,25%. Travel+ wordt geëscaleerd, die is niet automatisch geactiveerd.

De persoon heeft me drie keer in de wacht gezet en kwam niet over alsof hij veel kennis heeft, spijtig genoeg. Je moet daar maar net de juiste treffen.
Met wie had je contact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Heb zijn naam niet heel goed verstaan, maar meen dat het Karel was…

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:50
Net een mail dat je vanaf nu ook deposito's kunt openen. Rente 1.75%, 2%, 2.76% en 3% voor respectievelijk 3, 6, 12 en 18 maanden.

Kan qua rente toch net niet mee met de andere Europese aanbieders op bijv Raisin maar goed te zien dat deze optie er bij komt.

Wel fijn maar niet uniek:
Als je het deposito vroegtijdig opzegt, dan betalen we je de volledige inleg terug, plus een rendement van 0,20% jaarlijkse nominale rente over de periode waarin je het deposito heb aangehouden.
Je kan in noodgevallen dus altijd bij je geld.

[ Voor 35% gewijzigd door Janpietertje89 op 04-04-2023 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 19:48
Janpietertje89 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:16:
Net een mail dat je vanaf nu ook deposito's kunt openen. Rente 1.75%, 2%, 2.76% en 3% voor respectievelijk 3, 6, 12 en 18 maanden.

Kan qua rente toch net niet mee met de andere Europese aanbieders op bijv Raisin maar goed te zien dat deze optie er bij komt.

Wel fijn maar niet uniek:

[...]

Je kan in noodgevallen dus altijd bij je geld.
Alleen op 'extra' geld. Dus je kunt geen deposito openen op het geld dat je reeds gestald hebt bij Openbank. Dat vind ik wel jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twisted-D
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-08 12:23
dangerousp schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:50:
[...]

Alleen op 'extra' geld. Dus je kunt geen deposito openen op het geld dat je reeds gestald hebt bij Openbank. Dat vind ik wel jammer.
"Het geld dat je in het spaardeposito wilt inleggen moet het totaalsaldo van al je betaal-, spaar- en beleggingsrekeningen bij Openbank (zie ‘Financiële positie’) verhogen ten opzichte van het totaalsaldo van deze rekeningen op 28-02-2022 ."

Alles wat je meer hebt dan op 28 februari 2022 kan je naar de deposito zetten, lijkt mij.

In mijn geval ben ik pas zo'n 2 maanden bij Openbank, dus dan zou ik alles naar deposito kunnen zetten. Zij het dan dat ik weer rekening moet houden met de "€50 voor sparen"-actie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-10 08:12
Ik heb mij deze week ook aangemeld. De rekening is geopend, de fysieke pas moet nog komen, al is deze wel zichtbaar in de app.

Openbank ondersteunt Garmin Pay. Heeft iemand dit werkend gekregen op een Garmin? Waar ik nu vast loop, is dat je een security code (zoals bij een CC) moet opgeven in de Garmin Connect app. Volgens de site kun je de betaalpas wel er aan koppelen. De fysieke pas heb ik nog niet, maar lijkt me niet dat op een debit Maestro een Security code/CCV staat. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Vandaag teruggebeld door Karel en Travel+ wordt ingeschakeld zonder kosten. Ik word op een lijst gezet. Toch jammer dat je bij die bank vol acties overal zelf achteraan moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:50
mrhp schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:31:
Ik heb mij deze week ook aangemeld. De rekening is geopend, de fysieke pas moet nog komen, al is deze wel zichtbaar in de app.

Openbank ondersteunt Garmin Pay. Heeft iemand dit werkend gekregen op een Garmin? Waar ik nu vast loop, is dat je een security code (zoals bij een CC) moet opgeven in de Garmin Connect app. Volgens de site kun je de betaalpas wel er aan koppelen. De fysieke pas heb ik nog niet, maar lijkt me niet dat op een debit Maestro een Security code/CCV staat. Iemand hier ervaring mee?
Wellicht dat het nu nog niet kan, maar in ieder geval als je de pas in bezit en geactiveerd hebt dan kun je in de app de CVV raadplegen. Om de een of andere reden is dat bij de Maestro pas wel een hit or miss, het levert meestal een foutmelding op bij mij. Een week of twee geleden lukte het me wel in één keer, want ik had deze code toen nodig om Apple pay te activeren. Vandaag zegt de app echter weer dat ik moet bellen met Openbank, omdat er een fout optreedt. Bij de Mastercard lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:51:
Vandaag teruggebeld door Karel en Travel+ wordt ingeschakeld zonder kosten. Ik word op een lijst gezet. Toch jammer dat je bij die bank vol acties overal zelf achteraan moet gaan.
Zoals bij bijna alle bedrijven (telefoonmaatschappijen, internetproviders, creditcardmaatschappijen, kabelaanbieders, etc.), zijn dergelijke acties primair gericht op het binnenhalen van nieuwe klanten, dan wel extra geld. Bestaande klanten moeten er bijna altijd achteraan om die vaak betere voorwaarden te krijgen (dreigen met opzeggen, etc.).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
areyouben schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:05:
[...]

Wellicht dat het nu nog niet kan, maar in ieder geval als je de pas in bezit en geactiveerd hebt dan kun je in de app de CVV raadplegen. Om de een of andere reden is dat bij de Maestro pas wel een hit or miss, het levert meestal een foutmelding op bij mij. Een week of twee geleden lukte het me wel in één keer, want ik had deze code toen nodig om Apple pay te activeren. Vandaag zegt de app echter weer dat ik moet bellen met Openbank, omdat er een fout optreedt. Bij de Mastercard lukt het wel.
De debit kaart is al 'actief', zo wordt er vermeld op de site en in de app. Verder hebben naar mijn weten Maestro debit kaarten geen CCV, ik dacht dat dit alleen van toepassing was op creditkaarten? Of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
mrhp schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:14:
[...]
De debit kaart is al 'actief', zo wordt er vermeld op de site en in de app. Verder hebben naar mijn weten Maestro debit kaarten geen CCV, ik dacht dat dit alleen van toepassing was op creditkaarten? Of heb ik dat mis?
De maestro card lijkt best op de mastercard (debit), bijvoorbeeld ook heeft het een 16 cijferig nummer. Zo ook die van Openbank. De CVV staat inderdaad niet gedrukt op de Maestro kaart, maar in de app is die dus wel te raadplegen. Als je in de app op de kaart tikt (niet op het radertje, gewoon ergens zoals op het R42 logo) en daarna rechtsboven op de drie puntjes, kun je proberen de CVV te raadplegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrhp
areyouben schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:18:
[...]

De maestro card lijkt best op de mastercard (debit), bijvoorbeeld ook heeft het een 16 cijferig nummer. Zo ook die van Openbank. De CVV staat inderdaad niet gedrukt op de Maestro kaart, maar in de app is die dus wel te raadplegen. Als je in de app op de kaart tikt (niet op het radertje, gewoon ergens zoals op het R42 logo) en daarna rechtsboven op de drie puntjes, kun je proberen de CVV te raadplegen.
Het is gelukt, dankjewel! In die onoverzichtelijke app had ik anders nog lang kunnen zoeken.

Ik heb inmiddels ook wat geld heen en weer geboekt van mijn ING rekening. In de Openbank app zie ik echter geen details over de transactie (zoals mijn ING rekeningnummer), anders dan mijn eigen naam. Zit dit ook verstopt achter een menu toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralz
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-04 02:00
Ik denk heel stiekem dat die 2.5% op de Welkom rekening misschien toch ook voor al bestaande klanten met een Welkom rekening is, zelfs als je niet belt. Mijn net ontvangen rente komt namelijk precies overeen met een verhoging naar 2.5% rond 29 maart. Terwijl ik 1 april gebeld heb en 4 april de toezegging kreeg. 🤔

Weet niet of het zo is hoor, misschien hebben ze inderdaad iets aan moeten passen, maar met deze ingangsdatum komt mijn ontvangen rente in ieder geval tot op de cent overeen. Ben benieuwd hoe dit bij mensen zit die niet gebeld hebben. Zou leuk zijn om te weten dat ik mezelf voortaan de moeite kan besparen. Aan de andere kant is het dan natuurlijk bullshit wat ze gezegd hebben dat ik dit speciaal na goedkeuring van het management heb gekregen. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lampy25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:43
In de app kan je links boven klikken op de hamburger, bij documentatie staat iedere maand 'Rekeningafwikkeling'. Hier staat netjes welk rentepercentage wordt berekend over welk deel van het saldo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Feralz schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:20:
Ik denk heel stiekem dat die 2.5% op de Welkom rekening misschien toch ook voor al bestaande klanten met een Welkom rekening is, zelfs als je niet belt. Mijn net ontvangen rente komt namelijk precies overeen met een verhoging naar 2.5% rond 29 maart. Terwijl ik 1 april gebeld heb en 4 april de toezegging kreeg. 🤔

Weet niet of het zo is hoor, misschien hebben ze inderdaad iets aan moeten passen, maar met deze ingangsdatum komt mijn ontvangen rente in ieder geval tot op de cent overeen. Ben benieuwd hoe dit bij mensen zit die niet gebeld hebben. Zou leuk zijn om te weten dat ik mezelf voortaan de moeite kan besparen. Aan de andere kant is het dan natuurlijk bullshit wat ze gezegd hebben dat ik dit speciaal na goedkeuring van het management heb gekregen. 8)7
jup, hier staat ie ook gewoon 2,5%, en ik heb nog nooit gebeld naar de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
mrhp schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:38:
[...]

Het is gelukt, dankjewel! In die onoverzichtelijke app had ik anders nog lang kunnen zoeken.

Ik heb inmiddels ook wat geld heen en weer geboekt van mijn ING rekening. In de Openbank app zie ik echter geen details over de transactie (zoals mijn ING rekeningnummer), anders dan mijn eigen naam. Zit dit ook verstopt achter een menu toevallig?
Nee, ik heb dit ook nooit kunnen vinden en vermoed dat dit niet in te zien is. Ander ding wat niet te zien is, is hoeveel van een lokale valuta een transactie was en wat de wisselkoers. Het betaalde bedrag in lokale valuta zie je dan weer wel in de ‘meldingen’, maar op het overzicht van transacties zie je uitsluitend het bedrag in euro’s. En door zelf te rekenen kom je achter de wisselkoers, die overigens (met travel+) gelijk is aan de koers op de mastercard site. Maar zou toch fijn zijn om dat te kunnen checken in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:40
..

[ Voor 99% gewijzigd door Valorian op 04-04-2023 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:40
Openbank heeft aardige deposito’s nu: 6 maanden 2%, 12 maanden 2,76%, 18 maanden 3%. En tussentijds toch opnemen mag ook, dan krijg je alleen maar 0,20% jaarrente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Valorian schreef op woensdag 5 april 2023 @ 07:46:
Openbank heeft aardige deposito’s nu: 6 maanden 2%, 12 maanden 2,76%, 18 maanden 3%. En tussentijds toch opnemen mag ook, dan krijg je alleen maar 0,20% jaarrente.
Die van 6 maanden is natuurlijk nogal een beetje onzinnig. Gezien je 2,25% kunt krijgen op een vrij opneembare spaarrekening (en al dan niet 2,50% met een lopende Welkom Spaarrekening). En daar is geen "boete" aan verbonden bij eerder opnemen (boete in de vorm van een lagere rente dan).
En als je 100% zeker weet dat je het niet tussentijds nodig hebt zijn er ook opties met een hogere rente over de langere looptijden (bij Raisin bv).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:53
Voor als je wilt weten welke rente je krijgt op welke rekening:

inloggen in app -> klik op 3 streepjes linksbovenin -> documentatie -> 3 puntjes -> geldige contracten -> op je spaarrekening klikken -> geldende precontractuele informatie -> downloaden

Bij mij staat er bij mijn welkom spaarrekening, geldig van 29.03.2023 en paar regels lager een rente van 2,5%. Verder ook een hele uitleg over wanneer je welke rente exact krijgt na de 6-maanden termijn en je "welkom" spaarrekening een normale spaarrekening wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 19:48
Twisted-D schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:23:
[...]

"Het geld dat je in het spaardeposito wilt inleggen moet het totaalsaldo van al je betaal-, spaar- en beleggingsrekeningen bij Openbank (zie ‘Financiële positie’) verhogen ten opzichte van het totaalsaldo van deze rekeningen op 28-02-2022 ."

Alles wat je meer hebt dan op 28 februari 2022 kan je naar de deposito zetten, lijkt mij.

In mijn geval ben ik pas zo'n 2 maanden bij Openbank, dus dan zou ik alles naar deposito kunnen zetten. Zij het dan dat ik weer rekening moet houden met de "€50 voor sparen"-actie...
Verrek! Ik las het als 2023 en ik heb meegedaan aan de valentijnsactie dat voor 28-2-2023 was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-10 12:17
Blik1984 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:28:

inloggen in app -> klik op 3 streepjes linksbovenin -> documentatie -> 3 puntjes -> geldige contracten -> op je spaarrekening klikken -> geldende precontractuele informatie -> downloaden

Bij mij staat er bij mijn welkom spaarrekening, geldig van 29.03.2023 en paar regels lager een rente van 2,5%. Verder ook een hele uitleg over wanneer je welke rente exact krijgt na de 6-maanden termijn en je "welkom" spaarrekening een normale spaarrekening wordt
Alternatief /controle om te checken of je inderdaad het rente percentage krijgt dat je verwacht:

inloggen in website -> klik op rekeningen -> klik op open spaarrekening -> klik op meer opties (naast rekeningsaldo) -> afwikkelingen en uittreksels -> klik op laatst bijgeschreven rente bedrag -> Column Tarief staat het rente percentage waar mee gerekend wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralz
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-04 02:00
Blik1984 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:28:

Het stomme was: in de app kon ik die knop nergens vinden dus ik logde steeds in op de website. En daar stond altijd nog steeds 2% in de precontractuele informatie. Dus ik raakte helemaal in de war van iedereen die aangaf dat ze daar 2.5% zagen staan. Voelde me al buitengesloten. 🥲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 23:13
lampy25 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:48:
In de app kan je links boven klikken op de hamburger, bij documentatie staat iedere maand 'Rekeningafwikkeling'. Hier staat netjes welk rentepercentage wordt berekend over welk deel van het saldo.
Dankjewel (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21:06
Ik moet dus 600 euro per maand overboeken naar de Open Betaalrekening.
Maar hoe lang moet ik die 600 euro op de Betaalrekening laten staan?

Is daar iets over bekend?

Of gewoon 600 euro storten en de dag erna diezelfde 600 euro storten naar je Open Spaarrekening?

[ Voor 4% gewijzigd door Reintje op 05-04-2023 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:08
Reintje schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:54:

Is daar iets over bekend?

Of gewoon 600 euro storten en de dag erna diezelfde 600 euro storten naar je Open Spaarrekening?
Er staat in de voorwaarden dat je dit ' periodiek ' moet doen, verder niets.
Dus stort bijvoorbeeld €600 vandaag erheen, doe dat 5 mei, 5 juni etc. en het zou goed moeten zijn.
En dat geld zou je ook zo weer terug kunnen storten, maar naar de Openspaarrekening is natuurlijk ook geen straf :p

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwat
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:43
JohanNL schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:59:
[...]

Er staat in de voorwaarden dat je dit ' periodiek ' moet doen, verder niets.
Dus stort bijvoorbeeld €600 vandaag erheen, doe dat 5 mei, 5 juni etc. en het zou goed moeten zijn.
En dat geld zou je ook zo weer terug kunnen storten, maar naar de Openspaarrekening is natuurlijk ook geen straf :p
Ja zoals ik het begrijp dus €600 overmaken naar je betaalrekening en dan krijg je 2.5% rente op je spaarrekening..

Eind van het jaar weer terug boeken naar je andere rekening dan toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
timwat schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:18:
[...]

Ja zoals ik het begrijp dus €600 overmaken naar je betaalrekening en dan krijg je 2.5% rente op je spaarrekening..

Eind van het jaar weer terug boeken naar je andere rekening dan toch ;)
Dat hoeft overigens pas na afloop van de 6 maanden 2%/2,5% wanneer Welkom overgaat in Open Spaarrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik neem aan dat iedereen dat mailtje gehad heeft voor WK Assen tickets (https://www.openbank.nl/acties/moto-e-assen-ticketverloting)
Voorwaarden zijn wel lachwekkend voor een setje kaarten.

Ze verloten 1x 2 kaartjes.
Voor elke 3k dat je op 1 van je rekeninging zet, heb je een kans.
50% van dit saldo moet gedurende 6 maanden aanhouden (copy paste van oude actie?)

Tuurlijk, gegeven paard en als je toch die cashflow hebt kun je makkelijk meedoen.
Maar voor slechts 2 kaartjes vind ik het nogal een karige actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwat
THE_BASE schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:46:
[...]

Dat hoeft overigens pas na afloop van de 6 maanden 2%/2,5% wanneer Welkom overgaat in Open Spaarrekening.
Aah ik ben nog aan het wachten tot ze mijn rekening om zetten naar Welkom.
Ik kreeg een mail dat ze dat gaan doen nadat ik mijn elektronische handtekening binnen hem met de post.

Ik heb nu betaal rekening en aparte spaarrekening bij ze.
Maar goed dat je het zegt want dat ga ik dan even kortsluiten voordat ik buiten de boot val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted-D
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-08 12:23
Cheesy schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:54:
Ik neem aan dat iedereen dat mailtje gehad heeft voor WK Assen tickets (https://www.openbank.nl/acties/moto-e-assen-ticketverloting)

50% van dit saldo moet gedurende 6 maanden aanhouden (copy paste van oude actie?)

Tuurlijk, gegeven paard en als je toch die cashflow hebt kun je makkelijk meedoen.
2 kaartjes is nog niet zo'n punt, maar dat er überhaupt maar 1 prijs is. Overigens ook niet helder wat voor soort kaartjes het zijn.

Andere manier om te doen is overigens om je al aanwezige centen naar deposito te zetten. Per 3k doe je dan 2x mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:11
Reintje schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:54:
En na hoe vaak 600 overboeken gaat de hogere rente in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Pistachenootje schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:59:
[...]

Ik zou denken dat die rente meteen ingaat, en net zolang duurt totdat je de periodieke (maandelijkse) overboekingen doet. Maar daar kom je vanzelf achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:11
dwdd schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:02:
[...]
Ik zou denken dat die rente meteen ingaat, en net zolang duurt totdat je de periodieke (maandelijkse) overboekingen doet. Maar daar kom je vanzelf achter ;)
En om er achter te komen moet je bellen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21:06
Pistachenootje schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:59:
[...]

Dit staat in de mail:

De rente wordt toegepast na je eerstvolgende maandelijkse uitbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
<knip> Bunq is hier off-topic.

[ Voor 83% gewijzigd door Ardana op 06-04-2023 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, gelukkig is er DGS. En wat dat betreft valt Bunq onder de Nederlandse DGS. Al denk ik zelf dat de Spaanse DGS (van Openbank) ook redelijk sterk is, tenzij de Spaanse staat ook omkieperd :P

[ Voor 23% gewijzigd door Ardana op 06-04-2023 21:15 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
Reintje schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:47:
[...]

Dit staat in de mail:

De rente wordt toegepast na je eerstvolgende maandelijkse uitbetaling.
De tekst in de mail verschilt dan van de voorwaarden, opmerkelijk.
Wellicht kan de tekst van de email worden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024

bek

bek schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:36:
Op de jaaropgave 2022 van OpenBank vind ik het rekeningnummer van de (fysieke en virtuele) debit card niet terug. Ook niet het saldo dat er bij hoort trouwens.
Iemand anders wel? Of iemand die er meer over kan uitleggen?
Inmiddels ben ik er achter dat ik 2 jaaropgaven heb gekregen. Volgens de webcare 1 voor sparen/betalen en de laatste voor beleggenn. Nu staan mij beleggingen ook op het eerste overzicht. En de ecommerce kaart zou er met saldo op moeten staan. Maar die kan ik niet terug vinden. Iemand die er iets van snapt? Ik ben al meer dan een week bezig via Whatsapp, maar ik krijg geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxerk4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10 15:17
Cheesy schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:54:

Algemene entree voor het weekend is al €109pp
Open bank is sponsor bij Aspar team, dus wsl met wat extraatjes.
Dus geen slechte prijs, jammer dat het er maar 1 is.
Voor Jerez hebben ze voor de spaanse klanten vergelijkbare actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:46
Dit dus:
Afbeeldingslocatie: https://photos.motogp.com/2021/09/17/06-maria-herrera_a1g6878.gallery_full_top_lg.jpghttps://www.motogp.com/en...penbank-aspar-team/369730

[ Voor 23% gewijzigd door U123456 op 07-04-2023 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimfreak
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14-09 20:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjtu7BFquJJkcuX_GACcXNj7FzQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XYFLB9pMpShDLvEgpwDWkD7p.jpg?f=user_large

Heeft iemand hier ervaring mee? met een welkom spaarrekening zou ik toch 2,5% rente moeten krijgen vanaf 29-03?

En hoe is die 1,1% te verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obeja
  • Niet online
swimfreak schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:03:
[Afbeelding]

Heeft iemand hier ervaring mee? met een welkom spaarrekening zou ik toch 2,5% rente moeten krijgen vanaf 29-03?

En hoe is die 1,1% te verklaren?
Sinds wanneer heb je een WELKOM rekening? De verklaring is dat ze bij de Welkomrekening de rentepercentages handmatig aanpassen als je erom vraagt. Soms gebeurt het automatisch, maar bij jou hebben ze dat dus niet gedaan.

die 2% is tot 10.000 Euro en die 1,1% is voor meer dan 10.000 Euro. Waren de voorwaarden tot 27 januari.

Bellen en er zelf achteraan gaan is het enige wat werkt bij die prutsers.

[ Voor 11% gewijzigd door Obeja op 07-04-2023 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimfreak
Obeja schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:35:
[...]

Sinds wanneer heb je een WELKOM rekening? De verklaring is dat ze bij de Welkomrekening de rentepercentages handmatig aanpassen als je erom vraagt. Soms gebeurt het automatisch, maar bij jou hebben ze dat dus niet gedaan.

die 2% is tot 10.000 Euro en die 1,1% is voor meer dan 10.000 Euro. Waren de voorwaarden tot 27 januari.

Bellen en er zelf achteraan gaan is het enige wat werkt bij die prutsers.
Ik heb de welkom rekening sinds 7 maart. Ik zal volgende week eens contact opnemen.

[ Voor 3% gewijzigd door swimfreak op 07-04-2023 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obeja
  • Niet online
swimfreak schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:41:
[...]

Ik heb de welkom rekening sinds 7 maart. Ik zal volgende week eens contact opnemen.
Nou dan klopt het helemaal niet. Die 1,1% zou sowieso dan niet zichtbaar moeten zijn.

Ik zou maar even bellen, want het staat niet goed in het systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swimfreak
Obeja schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:43:
[...]

Nou dan klopt het helemaal niet. Die 1,1% zou sowieso dan niet zichtbaar moeten zijn.

Ik zou maar even bellen, want het staat niet goed in het systeem.
Dank voor de tip. Ik heb zojuist even telefonisch contact opgenomen, vriendelijke dame gesproken. Het is blijkbaar bij een paar klanten waaronder bij mij niet helemaal goed gegaan. Er zijn blijkbaar oudere voorwaarden op mijn in maart 2023 geopende 'welkom' spaarrekening gezet.

Na het paasweekend krijg ik een bericht per email/telefoon van een leidinggevende en gaat men de gemiste rente berekenen en vergoeden. Daarnaast gaat men kijken of ik ook in aanmerking kom voor de 2,5% rente op de Welkom Spaarrekening, anders zal ik wat overboeken naar de normale spaarrekening waar de vergoeding na 3 incasso's wordt verhoogd naar 2,25%.

Wordt vervolgd.... maakt het niet makkelijk met al die actie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim1147
  • Laatst online: 24-08 01:27
Heb momenteel naar volle tevredenheid een ook een betaalrekening bij Openbank. Het grootste probleem dat ik tot op heden ben tegengekomen is dat veel overheidsinstellingen erg moeilijk doen over een Spaanse IBAN. De Belastingdienst weigert bijvoorbeeld om geld dat ik van ze tegoed heb over te maken naar mijn rekening bij Openbank en vraagt daarnaast om allerlei bewijsstukken om aan te tonen dat de Spaanse IBAN van Openbank echt van mij is of op mijn naam staat. Bij een rekening die door mij is aangehouden bij een Nederlandse grootbank heb ik hier nooit mee te maken gehad. Het lijkt op SEPA of IBAN-discriminatie en overweeg om hiervan bij de Nederlandsche Bank melding te maken. Is dit iets waar anderen ook al eens tegenaan zijn gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Wim1147 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:07:
Heb momenteel naar volle tevredenheid een ook een betaalrekening bij Openbank. Het grootste probleem dat ik tot op heden ben tegengekomen is dat veel overheidsinstellingen erg moeilijk doen over een Spaanse IBAN. De Belastingdienst weigert bijvoorbeeld om geld dat ik van ze tegoed heb over te maken naar mijn rekening bij Openbank en vraagt daarnaast om allerlei bewijsstukken om aan te tonen dat de Spaanse IBAN van Openbank echt van mij is of op mijn naam staat. Bij een rekening die door mij is aangehouden bij een Nederlandse grootbank heb ik hier nooit mee te maken gehad. Het lijkt op SEPA of IBAN-discriminatie en overweeg om hiervan bij de Nederlandsche Bank melding te maken. Is dit iets waar anderen ook al eens tegenaan zijn gelopen?
Ik denk dat er wel wat vlaggetjes bij je naam komen met buitenlandse bankrekeningen bij de bd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Het topic staat vol met dit soort situaties m.b.t. IBAN discriminatie.
Maar ik zou het niet groter maken dan het al is, ook al heb je gewoon gelijk.
Het is het waarschijnlijk niet waard de confrontatie aan te gaan en al helemaal niet met de belastingdienst, wie weet krijg je een *vinkje* door die Spaanse IBAN, want het is gewoonweg verdacht in negatieve zin vanuit een bepaalde optiek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:46
Wim1147 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:07:De Belastingdienst weigert bijvoorbeeld om geld dat ik van ze tegoed heb over te maken naar mijn rekening bij Openbank en vraagt daarnaast om allerlei bewijsstukken om aan te tonen dat de Spaanse IBAN van Openbank echt van mij is of op mijn naam staat.
Bewijs van eigendom van de rekening is te downloaden vanuit de Openbank app. App>Betaalrekening>3puntjes>Certificaten>Certificaat van eigendom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Het lijkt op SEPA of IBAN-discriminatie en overweeg om hiervan bij de Nederlandsche Bank melding te maken. Is dit iets waar anderen ook al eens tegenaan zijn gelopen?
Ik heb het in het verleden ook gehad met een bunq bankrekening. Voor zover ik weet kan je er niets tegen doen, want als je kan aantonen dat het jouw rekening is maken ze het geld wel gewoon over. Ik weet niet eens meer precies wat ik moest opsturen, maar het was super simpel. Het irritantste was dat het allemaal "onnodig" tijd kost. Maar vanuit hun optiek natuurlijk niet, zij moeten wel weten dat zij het niet verkeerd uitbetalen om te voorkomen dat ze het later nog een keer moeten uitbetalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 01:48
Ik heb Openbank zelf als bekende rekening bij de BD kunnen instellen in 2020, en zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 15-10 14:57
Wolly schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:35:
[...]

Ik denk dat er wel wat vlaggetjes bij je naam komen met buitenlandse bankrekeningen bij de bd >:)
Dat valt wel mee hoor, ik heb zowel prive (openbank) als zakelijk (N26) een rekening in het buitenland maar heb er nog geen vragen/problemen over gekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
Even voor de goede orde. Ik wil ook profiteren van de 2.5% en dan 2.25% rente. Ik heb de voorwaarden van de "precontractuele informatie" gelezen.

Als ik het goed begrijp willen ze dat je bij hun 'actief' bankiert. Dat kan op verschillende manieren.

Als ik het volgende doe:
  1. Het aanmaken van de Welkom Spaarrekening met code "Welkom""
  2. Maandelijks minstens automatisch 600 euro overmaak.
Ben ik er dan?

En weten jullie of het aanmaken van een account in het weekend een verschil uitmaakt? Het zou mij niets verbazen dat het verkrijgen van de account manuele handelingen vereist van Openbank/Santander.

-- edit -- vraag

[ Voor 19% gewijzigd door goodfella op 08-04-2023 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim1147
JeroenE schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:53:
[...]
Ik heb het in het verleden ook gehad met een bunq bankrekening. Voor zover ik weet kan je er niets tegen doen, want als je kan aantonen dat het jouw rekening is maken ze het geld wel gewoon over. Ik weet niet eens meer precies wat ik moest opsturen, maar het was super simpel. Het irritantste was dat het allemaal "onnodig" tijd kost. Maar vanuit hun optiek natuurlijk niet, zij moeten wel weten dat zij het niet verkeerd uitbetalen om te voorkomen dat ze het later nog een keer moeten uitbetalen.
Wat vreemd is dat ik mij, bij het wijzigen van het rekeningnummer in de digitale omgeving van de Belastingsdienst, mij al een keer heb moeten identificeren door in te loggen met DigiD. Blijkbaar is dat wel voldoende voor het mogen doen van aangifte of het indienen van een aanvraag maar niet voor het aanpassen van een rekeningnummer. De Belastingdienst vraagt voor het eenvoudig aanpassen van een rekeningnummer een kopie van een bankafschrift, een schermafdruk van bankafschrift of een kopie van de bevestiging van de bank van aanvraag(!) van het rekeningnummer, Daarnaast moet een kopie worden meegestuurd van een paspoort (of een daarmee te vergelijken document). Het is maar een vermoeden, maar Openbank, Bunq, Revolut en N26 hebben aangegeven niet mee te willen doen aan Transactie Monitoring Nederland en vinden juist bij deze banken daarom extra controles plaats?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timwat
goodfella schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:35:
Even voor de goede orde. Ik wil ook profiteren van de 2.5% en dan 2.25% rente. Ik heb de voorwaarden van de "precontractuele informatie" gelezen.

Als ik het goed begrijp willen ze dat je bij hun 'actief' bankiert. Dat kan op verschillende manieren.

Als ik het volgende doe:
  1. Het aanmaken van de Welkom Spaarrekening met code "Welkom""
  2. Maandelijks minstens automatisch 600 euro overmaak.
Ben ik er dan?

En weten jullie of het aanmaken van een account in het weekend een verschil uitmaakt? Het zou mij niets verbazen dat het verkrijgen van de account manuele handelingen vereist van Openbank/Santander.

-- edit -- vraag
Zo doe ik het ook, maandelijks geld overmaken.
Zo zou je aan de voorwaarde moeten voldoen.

aanmaken van de rekening gaat enkele dagen overheen (in Spanje duurt het allemaal iets langer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim1147
[b]goodfella in "Openbank.NL"En weten jullie of het aanmaken van een account in het weekend een verschil uitmaakt? Het zou mij niets verbazen dat het verkrijgen van de account manuele handelingen vereist van Openbank/Santander.
Mijn ervaring is dat bij Openbank alles veel trager gaat in het weekeinde. Geldt ook voor verwerking transacties en bijboekingen. Alleen transacties tussen betaalrekeningen van Openbank/Santander of een overboeking van een Openbank betaalrekening naar een Openbank spaarrekening of deposito gaan in het weekeinde snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Als ik nu aanmeld dan krijg ik R42 Betaalpas, dit is niet te verwarren met hun R42 Mastercard (creditcard variant) product.

Aangezien Maestro langzamerhand wordt vervangen door Mastercard in 2023. Betekent dit dat de R42 Betaalpas ook een Mastercard zal zijn, maar dan een debit variant? Weten jullie dit toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Laatst online: 14-10 21:09
goodfella schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 15:17:
Als ik nu aanmeld dan krijg ik R42 Betaalpas bij, dit is niet te verwarren met hun R42 Mastercard (creditcard variant) product.

Aangezien Maestro langzamerhand wordt vervangen door Mastercard in 2023. Betekent dit dat de R42 Betaalpas ook een Mastercard zal zijn, maar dan een debit variant? Weten jullie dit toevallig?
Volgens mij is het nu nog Maestro. Als ik nu als bestaande klant een extra pas wil aanvragen is Maestro gratis en Mastercard niet. Maar inderdaad op termijn is Mastercard de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
goodfella schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 15:17:
Als ik nu aanmeld dan krijg ik R42 Betaalpas bij, dit is niet te verwarren met hun R42 Mastercard (creditcard variant) product.

Ik heb eind januari nog een Maestro pas ontvangen. Maar je kunt los een Mastercard Debit pas aanvragen, kost €2 aan verzendkosten. Als je dus perse een MasterCard Debit pas wilt hebben kan dat ook nu al voor €2. Wat in mijn geval goedkoper was dan een maand het "duurdere" pakket bij Rabobank afnemen waar dan een MasterCard Creditcard bij zit. Dus die van OB aangevraagd, abonnementen over gezet, en bij Rabo weer het pakket terug gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 21:28
Gebruik Openbank voor sparen en Revolut voor betalen. Had net wat te weinig saldo op Revolut dus dacht gisterochtend nog snel even aanvullen voor Pasen maar goede vrijdag was zeker ook weer een feestdag in Spanje. Nu waarschijnlijk op zijn vroegst pas dinsdag bijgeschreven... Openbank is echt de traagste met overschrijvingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
RobertMe schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 15:55:
[...]

Ik heb eind januari nog een Maestro pas ontvangen. Maar je kunt los een Mastercard Debit pas aanvragen, kost €2 aan verzendkosten. Als je dus perse een MasterCard Debit pas wilt hebben kan dat ook nu al voor €2. Wat in mijn geval goedkoper was dan een maand het "duurdere" pakket bij Rabobank afnemen waar dan een MasterCard Creditcard bij zit. Dus die van OB aangevraagd, abonnementen over gezet, en bij Rabo weer het pakket terug gezet.
Dus tegen een eenmalige meerprijs van 2 euro krijg je een R42 Mastercard Debit pas. Hiermee kan ik:
Ik was altijd in de veronderstelling dat enkel creditcards dit konden, zoals de bunq Travel Card (prepaid creditcards) destijds.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
goodfella schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:52:
[...]

Dus tegen een eenmalige meerprijs van 2 euro krijg je een R42 Mastercard Debit pas. Hiermee kan ik:

[...]

Ik was altijd in de veronderstelling dat enkel creditcards dit konden, zoals de bunq Travel Card (prepaid creditcards) destijds.
:?
Nee en correct. Die Mastercard Debit pas wordt (meestal) geweigerd voor borg en daarmee dus geweigerd voor hotelovernachting, huur auto, etc.. Maar ik had mijn CC niet voor die dingen, ik gebruikte die puur voor (buitenlandse) online aankopen. En dat gaat wel prima met een Mastercard Debit pas, zoals die van OB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:25
Deezers schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:08:
Gebruik Openbank voor sparen en Revolut voor betalen. Had net wat te weinig saldo op Revolut dus dacht gisterochtend nog snel even aanvullen voor Pasen maar goede vrijdag was zeker ook weer een feestdag in Spanje. Nu waarschijnlijk op zijn vroegst pas dinsdag bijgeschreven... Openbank is echt de traagste met overschrijvingen.
Open bank kent helaas nog geen Instant Payment naar buitenlandse banken, als je vanaf OB wilt overboeken inderdaad. Dat wordt dus 3e Paasdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Je bent sowieso ook altijd een rentedag kwijt bij Openbank bij overschrijvingen buiten Openbank, eventueel zetten ze zelfs de boekingsdatum een dag naar achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
RobertMe schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 19:11:
[...]

Nee en correct. Die Mastercard Debit pas wordt (meestal) geweigerd voor borg en daarmee dus geweigerd voor hotelovernachting, huur auto, etc.. Maar ik had mijn CC niet voor die dingen, ik gebruikte die puur voor (buitenlandse) online aankopen. En dat gaat wel prima met een Mastercard Debit pas, zoals die van OB.
Jammer en best misleidend hoe Openbank ermee adverteert:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMi0ALYA34W44ZuLP9zg3KbOetg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UeMZQPKGg5ZrQ15azYglQo0o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
dat ligt niet zozeer aan openbank maar aan de wereld die verslaafd is aan creditcards. in nederland kan je prima een auto huren, tickets bestellen of een hotel boeken met een debit card. helaas werkt het in het buitenland vaak anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:57
Weet iemand toevallig of die actie van Travel+ bij nieuwe klanten alleen geld op de Maestro pas of wordt dit toegepast op je gehele account?

Edit: Toch even gebeld, het geldt dus alleen voor de Maestro pas.

[ Voor 19% gewijzigd door TheRicolaa10 op 09-04-2023 16:23 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
goodfella schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 21:01:
[...]

Jammer en best misleidend hoe Openbank ermee adverteert:
[Afbeelding]
Het enige verschil met een creditcard is dat er in dit geval een saldo op moet staan en dat er een deel geblokkeerd wordt d.m.v. een reservering. Bij een CC gebeurt dat ook, maar is dat natuurlijk op krediet.

Er zijn echter wel nog steeds bedrijven die er moeilijk over kunnen doen (m.n. in Amerika en Frankrijk een keer gehad zodra ze 'debit' zien), maar qua acceptatie is het gewoon een regulier kaartnummer dat je overal (online) in kunt voeren en waar reserveringen/inhoudingen op kunnen plaatsvinden, mits je er genoeg geld op hebt staan.

Het zou ze wel sieren als ze iets prominenter Mastercard Debit zouden vermelden, maar misleidend wil ik het zeker niet noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
finsdefis schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:52:
[...]

Het enige verschil met een creditcard is dat er in dit geval een saldo op moet staan en dat er een deel geblokkeerd wordt d.m.v. een reservering. Bij een CC gebeurt dat ook, maar is dat natuurlijk op krediet.

Er zijn echter wel nog steeds bedrijven die er moeilijk over kunnen doen (m.n. in Amerika en Frankrijk een keer gehad zodra ze 'debit' zien), maar qua acceptatie is het gewoon een regulier kaartnummer dat je overal (online) in kunt voeren en waar reserveringen/inhoudingen op kunnen plaatsvinden, mits je er genoeg geld op hebt staan.

Het zou ze wel sieren als ze iets prominenter Mastercard Debit zouden vermelden, maar misleidend wil ik het zeker niet noemen.
Was het niet ook zo dat in het geval van borg (dus wederom hotel reservering en auto huur etc) bij een debit kaart de borg daadwerkelijk wordt afgeschreven en weken later wordt teruggestort? Terwijl het bij credit dan een reservering is die weer vanzelf verdwijnt, zonder dat het dus van je saldo wordt afgeschreven.

Alhoewel ik bij mijn buitenlandse VPS boer altijd een mail krijg dat ze gaan factureren, en OB met de MasterCard Debit pas stuurt dan ook de alert van de afschrijving, maar in het rekeningoverzicht staat het dan ook als een reservering / in progress. Dagen later krijg ik dan wederom een maip van de VPS boer dat de betaling succesvol was en dat is dan ook de daadwerkelijke boekingsdatum die bij OB verschijnt. Dus wellicht dat het ook bij borg dan goed gaat op deze manier. Of dat het puur het verschil is dat OB wel altijd de betalingen als in behandeling laat zien en NL banken (met Maestro) wellicht op de feiten vooruit lopen en al net doen alsof de boeking definitief is terwijl er wel nog een settlement op loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:56
RobertMe schreef op zondag 9 april 2023 @ 14:07:
[...]
Of dat het puur het verschil is dat OB wel altijd de betalingen als in behandeling laat zien en NL banken (met Maestro) wellicht op de feiten vooruit lopen en al net doen alsof de boeking definitief is terwijl er wel nog een settlement op loopt.
Bij ING kan je bij sommige betalingen in de details van de transactie eerst nog de tekst "Reservering" zien staan. Volgens mij wordt er per definitie bij een pasbetaling altijd eerst een reservering afgegeven ter controle van het saldo. Kan goed zijn dat die pas later wordt verwerkt door (de bank van) de winkel, ivm weekend of buitenland. Daarnaast kan natuurlijk jouw eigen bank kiezen hoe ze het weergeven. Inderdaad bij Openbank wordt er onderscheid gemaakt in het overzicht tot het daadwerkelijk is verwerkt. Dit is in het buitenland in meerdere landen gebruikelijk, maar in Nederland helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:25
Elandenmelk schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:21:
[...]

Bij ING kan je bij sommige betalingen in de details van de transactie eerst nog de tekst "Reservering" zien staan. Volgens mij wordt er per definitie bij een pasbetaling altijd eerst een reservering afgegeven ter controle van het saldo. Kan goed zijn dat die pas later wordt verwerkt door (de bank van) de winkel, ivm weekend of buitenland. Daarnaast kan natuurlijk jouw eigen bank kiezen hoe ze het weergeven. Inderdaad bij Openbank wordt er onderscheid gemaakt in het overzicht tot het daadwerkelijk is verwerkt. Dit is in het buitenland in meerdere landen gebruikelijk, maar in Nederland helemaal niet.
Je zult het verschil merken als je in Spanje of de Canarische eilanden bent met Openbank; alle pinbetalingen worden direct afgeschreven én verwerkt. Dan heb je geen verschillen meer in bedragen met ‘saldo’ ‘inhoudingen’ en ‘beschikbaar’ in de app. Werkt toch wel iets prettiger op zo’n moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
finsdefis schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:52:
[...]

Dan is de werking wel hetzelfde als de bunq Travel Card.

Kan iemand bevestigen dat auto huur en hotel reserveringen met de R42 Mastercard wel lukt mits er voldoende saldo erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:31
Heb zojuist online wat betaald in dollars. Kan met geen mogelijkheid het bedrag in dollars zien, laat staan de wisselkoers. Wat is dit voor een grap?

Voor een app van de grootste Spaanse bank is dit wel diep triest zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fidesnl
  • Laatst online: 13-10 17:36
goodfella schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:28:
[...]

Dan is de werking wel hetzelfde als de bunq Travel Card.

Kan iemand bevestigen dat auto huur en hotel reserveringen met de R42 Mastercard wel lukt mits er voldoende saldo erop staat.
Het is geen creditcard dus je kunt geen reserveringen doen. Het geld wordt gewoon afgeschreven en in geval van borg maakt de verhuurmaatschappij het geld terug over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:16
Jazco2nd schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:24:
Heb zojuist online wat betaald in dollars. Kan met geen mogelijkheid het bedrag in dollars zien, laat staan de wisselkoers. Wat is dit voor een grap?

Die kan je zelf uitrekenen. Je hebt iets in dollars betaald, ziet nu euro afschrift. Nou maak je sommetje maar.

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Heb zojuist online wat betaald in dollars. Kan met geen mogelijkheid het bedrag in dollars zien, laat staan de wisselkoers.
Had je al in de app gekeken bij: hamburgermenu (drie liggende streepjes, linksboven) - documentatie - en dan het betreffende afschrift of overzicht?

Ik heb daar een veld “wisselkoers”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Hoe zit dat trouwens met die WELKOM bonus, had al wel verwacht dat die uitgekeerd zou gaan worden.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:15
JaDatIsPeter schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:47:
[...]

Had je al in de app gekeken bij: hamburgermenu (drie liggende streepjes, linksboven) - documentatie - en dan het betreffende afschrift of overzicht?

Waar zie je dit precies? Ik kan het echt nergens in de documenten terugvinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jazco2nd
Wietsee. schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 07:21:
[...]

Die kan je zelf uitrekenen. Je hebt iets in dollars betaald, ziet nu euro afschrift. Nou maak je sommetje maar.
Elke andere bank app of website laat dit gewoon netjes zien. Zelfs voordat we mobiele telefoons hadden.
JaDatIsPeter schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:47:
[...]

Helaas. Laatste wat ik zie is een overboeking vorige week maandag. Geen creditcard betalingen van afgelopen week.

[ Voor 0% gewijzigd door t_captain op 12-04-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Slasher schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:51:
Hoe zit dat trouwens met die WELKOM bonus, had al wel verwacht dat die uitgekeerd zou gaan worden.
WELKOM ging toch alleen over rente-percentages, of ben ik nu abuis? SPAREN23 (of VALENTIJN23) had wel bonus. Van SPAREN23 heb ik overigens ook nog geen bonus ontvangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Cheesy op 11-04-2023 09:48 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jazco2nd schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:40:
[...]

Gast, wtf.
Elke andere bank app of website laat dit gewoon netjes zien. Zelfs voordat we mobiele telefoons hadden.
Ik vind persoonlijk dat je wel een andere toon mag aanhouden hier op het forum.

On topic: als de bank je niet bevalt houdt niemand je tegen naar een bank te gaan waar wel alles is zoals je het graag zou zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:10

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Cheesy schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:47:
[...]

WELKOM ging toch alleen over rente-percentages, of ben ik nu abuis? SPAREN23 (of VALENTIJN23) had wel bonus.
Klopt, ik heb die VALENTIJN23 bonus zelf al binnen.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
THE_BASE schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:48:
[...]

Ik vind persoonlijk dat je wel een andere toon mag aanhouden hier op het forum.

On topic: als de bank je niet bevalt houdt niemand je tegen naar een bank te gaan waar wel alles is zoals je het graag zou zien. ;)
Ik heb Openbank al meermaals in het zonnetje gezet ook met een uitgebreide vergelijking in het Banken topic.
Maar wat, als blijkt dat ze op een ander vlak er een potje van hebben gemaakt, mag ik niet net zo negatief zijn als dat ik positief ben over andere aspecten?
We zijn hier toch niet om alleen maar positief te doen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jazco2nd schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:50:
[...]

Ik heb Openbank al meermaals in het zonnetje gezet ook met een uitgebreide vergelijking in het Banken topic.
Maar wat, als blijkt dat ze op een ander vlak er een potje van hebben gemaakt, mag ik niet net zo negatief zijn als dat ik positief ben over andere aspecten?
We zijn hier toch niet om alleen maar positief te doen?
Zeker niet, maar termen als 'gast wtf' en je eerdere post komen niet erg netjes en vriendelijk over naar mede Tweakers. Maar wellicht ligt het aan mij, is heel goed mogelijk. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazco2nd
THE_BASE schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:51:
[...]

Zeker niet, maar termen als 'gast wtf' en je eerdere post komen niet erg netjes en vriendelijk over naar mede Tweakers. Maar wellicht ligt het aan mij, is heel goed mogelijk. :)
Zijn reactie vond ik echt niet ok. Als je niks hebt toe te voegen aan een vraag of opmerking, reageer dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Cheesy schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:47:
[...]

WELKOM ging toch alleen over rente-percentages, of ben ik nu abuis? SPAREN23 (of VALENTIJN23) had wel bonus. Van SPAREN23 heb ik overigens ook nog geen bonus ontvangen.
Klopt, was SPAREN23, maar goed om te weten dat jij ook nog niets hebt ontvangen :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Jazco2nd schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:54:
[...]

Zijn reactie vond ik echt niet ok. Als je niks hebt toe te voegen aan een vraag of opmerking, reageer dan niet.
Ik vond het ook wel een vreemde reactie. Want je moet dan de wisselkoers weer gaan opzoeken van die dag. En die zijn niet altijd hetzelfde, zo zijn er verschillende wisselkoersen (interbancair bijv.). Dit terwijl menig andere bank gewoon de wisselkoers in de transactie-omschrijving zet.

Ik kon het zo ook niet terugvinden voor mijn transacties in de VS vreemd genoeg.
(heb het toen op de dag zelf wel direct omgerekend en het bleek een gunstige koers te zijn t.o.v. mijn credit card vanwege Travel+)

[ Voor 6% gewijzigd door finsdefis op 11-04-2023 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
kwon schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:37:
Waar zie je dit precies? Ik kan het echt nergens in de documenten terugvinden.
In document “nat.overschrijvingen” en dan rij 3 kolom 3.
Overigens bij mij op 0, want nog geen andere valuta dan euro gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:56
JaDatIsPeter schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:36:
[...]

In document “nat.overschrijvingen” en dan rij 3 kolom 3.
Overigens bij mij op 0, want nog geen andere valuta dan euro gebruikt.
Volgens mij staat het bedrag in de lokale valuta ook in de melding die je ontvangt (push/sms en vervolgens in je klantomgeving onder melding).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 01:48

In de app:
Hamburger menu —> meldingen, en in de lijst zie je de transactie in USD.

In begin heb ik mastercard currency converter gebruikt om het vervolgens na te trekken of de juiste koers is gehanteerd. Bleek altijd te kloppen, dus nu geloof ik het wel.

[ Voor 18% gewijzigd door balken07 op 11-04-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 15:59
Beetje teleurstellend dat het nieuwe rente tarief in ging op 29 maart, maar dat je het pas krijgt na de eerstvolgende afwikkeling. Dus je moet elke keer een nieuwe spaarrekening openen om het direct te krijgen? Bijzonder...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AD4OQpBNDiEBsokvP5otCfjSt0Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nQYLqGV3sSrf6Tc5CxqjKGj3.png?f=user_large

Overigens kreeg ik ook een mailtje van de KYC afdeling over de herkomst van het saldo. Aangezien het overgeheveld is van een andere spaarrekening, valt er niet heel veel documentatie aan te leveren, helemaal omdat de rekening niet meer bestaat. Zijn er meer mensen die zo'n mailtje hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 21:28
Overboeking van vrijdagochtend vanaf Openbank is nog steeds niet binnen. Dus zelfs na Pasen nog een volledige werkdag over doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Laatst online: 19:20
Yannes schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:44:
Beetje teleurstellend dat het nieuwe rente tarief in ging op 29 maart, maar dat je het pas krijgt na de eerstvolgende afwikkeling. Dus je moet elke keer een nieuwe spaarrekening openen om het direct te krijgen? Bijzonder...

[Afbeelding]
Dat is inderdaad jammer. Zit ik ook mee. Wat ik graag zou willen, dat ik de huidige rente ergens kan zien. Nu kun je alleen maar achteraf bekijken wat je gehad hebt.
Pagina: 1 ... 54 ... 90 Laatste