Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-04 15:03
GroteVoet459 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:00:
[...]

Maar zelfs nog niet alle Nederlandse banken ondersteunen iDin, bijvoorbeeld KNAB.

De vraag is meer hoe groot de Nederlandse markt is voor Openbank. Bijvoorbeeld als Portugal of Duitsland (en vergeet Mexico & Argentinië niet van buiten Europa) groter zijn zal de focus daar liggen en niet op NL-specifieke diensten.
Heel goed punt volgens mij, banken maken kosten voor elke iDeal betaling die wij als klanten doen.
Als Openbank gratis is, zullen ze wel eerst een marktaandeel groot genoeg moeten hebben alvorens een betaaldienst van derde partij de moeite waard wordt. En wij hier hebben geen flauw idee of bijv. Argentinië of Portugal beter draait dan Nederland.

[ Voor 4% gewijzigd door Elandenmelk op 03-03-2023 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:40
balken07 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:00:
@Of-Aaargh @Datisraar zie mijn post van 28 december 2022 :) Samengevat: er draait een pilot en het is dus volstrekt willekeurig wie er wel of niet ‘gebruik’ kan maken van IP op dit moment.
Inderdaad, overschrijving van ASN naar mijn Openbank-rekening duurde zes uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:11
Elandenmelk schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:23:
[...]

Heel goed punt volgens mij, banken maken kosten voor elke iDeal betaling die wij als klanten doen.
Als Openbank gratis is, zullen ze wel eerst een marktaandeel groot genoeg moeten hebben alvorens een betaaldienst van derde partij de moeite waard wordt. En wij hier hebben geen flauw idee of bijv. Argentinië of Portugal beter draait dan Nederland.
Het is inderdaad zeker niet gratis: https://www.currence.nl/c...ten/ideal/tarieven-ideal/

Maar de kosten voor Openbank lijken mij toch beperkt tot een aanvraag doen voor certificering en een vast jaarlijks bedrag.
De kosten voor de iDeal transacties zelf zijn toch voor de webshop, paymentprovider en dus uiteindelijk ook de consument zelf die deze mag betalen in vorm van verhoogde prijzen van goederen/diensten.
Even zo uit mijn hoofd rekent thuisbezorgd volgens mij ook nog steeds 25 cent voor een iDeal betaling ( lekkere marge verdienen ze daarop als je ziet wat de daadwerkelijke kosten zijn )

[ Voor 13% gewijzigd door JohanNL op 03-03-2023 15:27 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:40
fps schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:33:
[...]

Pakketjes verzend ik nooit, maar ik ken geen webwinkel waar ik niet gemakkelijk zonder iDEAL kan betalen. Bij betaalverzoeken maak ik het handmatig over naar een tegenrekening of ik geef een rekeningnummer waarop anderen kunnen boeken. Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.

Het alleen vasthouden aan iDEAL vind ik altijd wat krampachtig overkomen. Het is alleen in Nederland gangbaar, maar dat is slechts een klein deel van de totale wereld. Ik ken genoeg webshops waar je juist niet met iDEAL kan betalen.
Nederland is nu eenmaal koploper op het gebied van bancaire diensten. Vele landen zijn in dat opzicht jaloers op iDEAL omdat het aan een debit account is gekoppeld, itt creditcards of andere dure thirdparty zoals paypal. Waarbij altijd settlement risico's worden genomen omdat de afhandeling op voorschotbasis is.
SEPA overboekingen werken wel maar met Openbank heb je weer geen INC. (Iban naam check)
En ook geen IP.
Het is voor een webwinkel ook veel eenvoudiger om met ideal een betaalinterface te bouwen, omdat de betaling van een order direct verwerkt kan worden. Veel kleinere webwinkels doen facturatie met overboekingen met de hand en dat is dus foutgevoeliger en het duurt langer.

Ik spreek natuurlijk een beetje voor eigen parochie omdat ik bij een NL bank werk, maar de aantallen sepa overboekingen vallen veruit in het niet vergeleken met ideal traffic.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-05 07:00
JohanNL schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:48:
[...]

Er zijn gewoonweg niet veel Nederlanders met een buitenlandse IBAN en zowel kan ik mij voorstellen dat men het wat ' eng ' vindt of het is wellicht ook wel lastig te implementeren.

Heb er ook even naar gekeken en voor mijn autoverzekering die via Independer loopt en daar kan het ook niet, maar moet je met ze contact opnemen via WhatsApp.
Dan regelen ze het wel voor je zeggen ze.
Met dit soort dingen moet je gewoon dealen zolang buitenlandse rekeningnummers of tenminste Openbank nog maar weinig wordt gebruikt door inwoners van Nederland.
Ik vind het niet stroken met de geest van de wet. Er zou jurisprudentie danwel een verduidelijking van de wet moeten komen, die een niet discriminerende acceptatie ook in een online omgeving afdwingt. Als het achter de schermen wel te regelen is, dan moet het een bewuste keuze zijn om dat met een online invoerveld niet te doen. Moeilijk te implementeren is het niet. Nadat ik de DNB op drinkwaterbedrijf Oasen had afgestuurd, kon het binnen 3 maanden opeens wel. Het is geen geheim dat bedrijven niet happig zijn op een buitenlandse IBAN. Dat heb ik zelf tweemaal ondervonden. Daarnaast heb ik recent ervaren dat een buitenlandse IBAN op de website van een prijsvergelijker niet gepakt werd. Op deze manier krijgt de consument alsnog met drempels en mogelijk benadeling te maken, bij het maken van keuzes in het dagelijkse leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
pdukers schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:42:
[...]

Inderdaad irritant merk ik nu ook. Helpdesk geeft aan dat het gewijzigd kan worden, maar dat moet dan wel ouderwets via een papieren formulier en de post. Ik zou denken dat dit voor het bedrijf meer rondslomp en kosten betekent dan het online formulier aan te passen :N
Ik hoop voor jou dat je het formulier gewoon in PDF kan invullen/inscannen en per e-mail kan aanleveren. Dat is hoe ik het meestal doe, ook als e-mail in eerste instantie geen optie is. Beetje aandringen wil dan nog wel eens helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoi!!!
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:34
Helaas meerdere keren verkeerde PIN in gegeven. Weet iemand of je zelf de pas kan deblokkeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:48
balken07 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:27:
Het zou voor mij al veel schelen als bedrijven mij een buitenlandse IBAN bij een online aanvraag laten invullen, ipv dat dit meestal telefonisch moet. Ook zou een verificatie met een bankpas betaling ipv alleen iDEAL erg handig zijn. Om deze redenen zeg ik mijn NL rekening nog niet op. Wie weet is dit ooit realiteit.
Voor mij persoonlijk zou dat nog niet het ergste zijn. Dat financiële instellingen je kunnen verplichten om een NL bankrekening te gebruiken als tegenrekening voor spaar- en beleggingsrekeningen is meer blocking. Zij hoeven zich namelijk niet te houden aan de regelgeving die IBAN-discriminatie moet voorkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 16:51

Malarky

Wils voor wat ieder

1. Voor 7 maart aanmelden voor de Openbank betaalrekening met code VALENTIJN23;
2. Voor 7 maart handmatig je Openbank spaarrekening openen;
3. Voor 7 maart €10.000 op spaarrekening storten voor Lifetime travel+ card, geactiveerd rond 21 maart (geen wisselkoerskosten + 5x gratis bankopname in hele wereld + gratis reisverzekering - twv €7,99 p/m);
4. Voor 22 maart €2.000 op je betaalrekening storten voor gratis €70;
5. Voor 1 april nog eens €10.000 op je spaarrekening storten voor gratis €50;
6. Voor 1 april handmatig aangemeld zijn op de actie SPAREN23 voor de spaarrekeningen acties;
7. Tot medio april je €2.000 laten staan om je betaalrekening bonus te krijgen;
8. Voor 21 mei handmatig aanmelden op de actie 10CASHBACK voor de cashback actie;
9. Voor 1 juni automatische incasso's uitvoeren op je betaalrekening tot minimaal 200EUR voor €20 cashback;
10. Tot 30 september minimaal 10.000EUR (50% van extra saldo) op je spaarrekening aanhouden anders vorderen ze je cadeau naar ratio terug.

Denk dat sommige mensen over het hoofd zien dat je €2000 euro op je spaarrekening en tot €20.000 op je betaalrekening moet storten. Wel fijn dat ze beiden een IBAN hebben met instant payment functie.

Die lifetime travel+ wordt geactiveerd op je betaalpas. Helaas is de standaard betaalpas een Maestro, snap niet dat ze die nu nog uitgeven terwijl dat al wordt uitgefaseerd. Geef dan al die nieuwe klanten gelijk een Mastercard. Hopelijk blijft de lifetime travel+ wel behouden bij de switch komende tijd naar Masterdard...

[ Voor 27% gewijzigd door Malarky op 03-03-2023 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
budjepaul schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:05:
[...]

Voor mij persoonlijk zou dat nog niet het ergste zijn. Dat financiële instellingen je kunnen verplichten om een NL bankrekening te gebruiken als tegenrekening voor spaar- en beleggingsrekeningen is meer blocking. Zij hoeven zich namelijk niet te houden aan de regelgeving die IBAN-discriminatie moet voorkomen.
Klopt, goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-04 20:55
Of-Aaargh schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:11:
[...]

Inderdaad, overschrijving van ASN naar mijn Openbank-rekening duurde zes uur.
Ik denk dat het komt omdat ik de nieuwe ASN beta app nu gebruik.
Mijn partner heeft het ook geprobeerd en het was niet instant. Ze heeft de klassieke app.
Installeer de beta app even en probeer het nog eens, dan kunnen we zien of mijn vermoeden juist is. Ik ga het mijn partner ook vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door birdibird op 04-03-2023 02:11 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-04 20:55
Mistraller schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:37:
[...]

Nederland is nu eenmaal koploper op het gebied van bancaire diensten. Vele landen zijn in dat opzicht jaloers op iDEAL omdat het aan een debit account is gekoppeld, itt creditcards of andere dure thirdparty zoals paypal.
Spanje heeft Bizum, dat is een soort iDEAL, maar dan is het aan je bankrekening en mobiele nummer gekoppeld. Je kan heel makkelijk instant geld overmaken naar anderen, betalingen, betaalverzoeken doen etc.
Jammer dat de NL tak van Openbank het niet geactiveerd heeft.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Inmiddels 3 weken geleden een rekening en spaarrekening geopend, nog steeds geen betaal sleutel ontvangen. Heb maar een nieuwe aangevraagd, duurt wel erg lang zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:04
Trank00l schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 08:16:
Inmiddels 3 weken geleden een rekening en spaarrekening geopend, nog steeds geen betaal sleutel ontvangen. Heb maar een nieuwe aangevraagd, duurt wel erg lang zo.
Betaalsleutel? Voor te betalen heb je geen "sleutel" nodig. Waarschijnlijk bedoel je de "elektronische handtekening (/sleutel)"? Deze wordt in principe alleen door de klantenservice gevraagd voor bevestiging dat je bent wie je zegt dat je bent (alhoewel de app er ook incidenteel naar kan vragen / bij bepaalde wijzigingen).

Overigens had ik die zelf ook niet ontvangen en na een aantal weken de klantenservice gebeld. Die hebben toen een nieuwe opgestuurd maar had nog 1 of 2 weken geduurd voordat die in de brievenbus lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:40
birdibird schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 02:07:
[...]

Mijn partner heeft het ook geprobeerd en het was niet instant. Ze heeft de klassieke app.
Installeer de beta app even en probeer het nog eens, dan kunnen we zien of mijn vermoeden juist is. Ik ga het mijn partner ook vragen.
Ik gebruik ook de beta van de ASN app. Dus het is niet gekoppeld aan het gebruik daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
[...]

Voor mij is het met beide apps instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

Nee. De beta app is alleen frontend. IP zit in de backend afhandeling. Heeft niets met elkaar te maken.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
birdibird schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 02:18:
[...]

Spanje heeft Bizum, dat is een soort iDEAL, maar dan is het aan je bankrekening en mobiele nummer gekoppeld. Je kan heel makkelijk instant geld overmaken naar anderen, betalingen, betaalverzoeken doen etc.
Jammer dat de NL tak van Openbank het niet geactiveerd heeft.
Tja, we hebben ook Payconiq gehad. (Onderdeel Bancontact in België). Daar hebben wij ook aan deelgenomen, maar werd in NL amper gebruikt. Is inmiddels ook beëindigd. Als je in NL echt goed zaken wilt doen met betaalrekeningen moet je minstens iDEAL issuer zijn.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:47
balken07 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:17:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Hoezo lachwekkend, het is duidelijk dat ze meer klanten en dan vooral actieve klanten willen hebben. Ze zijn niet de gevestigde orde hier, dus deze actie is voor de klant leuk en vanuit OB zeer begrijpelijk.
Omdat deze bank sinds eind 2019 actief is in Nederland, en er amper iets verbeterd is? Ik snap de logica van een bedrijf dat dit gebruikt voor lokkertjes, maar mijns inziens is de huidige opzet gewoon geld over de balk gooien. Ik zie namelijk niet zo hoe dit actieve gebruikers aantrekt en behoudt. Net als die actie van 25 euro laatst bij 3x voor 10 euro pinnen. Hoeveel mensen zouden nou daadwerkelijk blijven 'plakken' door zo'n actie, i.p.v. aan de actievoorwaarden voldoen, het geld innen en weer verdergaan zoals gebruikelijk? Voor deze incasso-actie geldt waarschijnlijk weer hetzelfde.

Het is namelijk een inferieure dienst, ook t.o.v. sommige van de gratis banken. Van een product onder de hoede van Santander, had ik na ruim 3 jaar wel meer verbetering verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Ik denk zelf eigenlijk dat ze het bij Openbank ook niet meer weten hoe ze klanten kunnen lokken, en dan maar gewoon geld over de balk aan het gooien zijn inderdaad, op een enigszins beheersbare manier ( die dan weer totaal zinloos is op de lange termijn m.i. )
Dat er iDeal en het liefst ook iDin ondersteuning moet komen zouden ze bij Openbank toch ook wel moeten weten, maar willen of krijgen ze niet voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 10:53
Malarky schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:56:
1. Voor 7 maart aanmelden voor de Openbank betaalrekening met code VALENTIJN23;
2. Voor 7 maart handmatig je Openbank spaarrekening openen;
3. Voor 7 maart €10.000 op spaarrekening storten voor Lifetime travel+ card, geactiveerd rond 21 maart (geen wisselkoerskosten + 5x gratis bankopname in hele wereld + gratis reisverzekering - twv €7,99 p/m);
4. Voor 22 maart €2.000 op je betaalrekening storten voor gratis €70;
5. Voor 1 april nog eens €10.000 op je spaarrekening storten voor gratis €50;
6. Voor 1 april handmatig aangemeld zijn op de actie SPAREN23 voor de spaarrekeningen acties;
7. Tot medio april je €2.000 laten staan om je betaalrekening bonus te krijgen;
8. Voor 21 mei handmatig aanmelden op de actie 10CASHBACK voor de cashback actie;
9. Voor 1 juni automatische incasso's uitvoeren op je betaalrekening tot minimaal 200EUR voor €20 cashback;
10. Tot 30 september minimaal 10.000EUR (50% van extra saldo) op je spaarrekening aanhouden anders vorderen ze je cadeau naar ratio terug.

Denk dat sommige mensen over het hoofd zien dat je €2000 euro op je spaarrekening en tot €20.000 op je betaalrekening moet storten. Wel fijn dat ze beiden een IBAN hebben met instant payment functie.

Die lifetime travel+ wordt geactiveerd op je betaalpas. Helaas is de standaard betaalpas een Maestro, snap niet dat ze die nu nog uitgeven terwijl dat al wordt uitgefaseerd. Geef dan al die nieuwe klanten gelijk een Mastercard. Hopelijk blijft de lifetime travel+ wel behouden bij de switch komende tijd naar Masterdard...
Dank hiervoor. Ik was het al vergeten, vooral omdat mijn account pas 4 volle weken na aanvraag werd geactiveerd afgelopen dinsdag :(
Heb snel aangemeld voor de spaaractie en daarna spaarrekening geopend (beetje omslachtig dat dit 2 losse acties zijn, ik had a bijna een spaarrekening geopend, zoekende naar het veld om de code in te vullen).
Zojuist deoverboekingen gedaan met name voor Travel+ lifetime voor 7 maart.

Het is mij niet duidelijk of je deze 10.000 nadat lifetime Travel is geactiveerd wel gewoon mag "opeten", of dat deze ook t/m september moet blijven staan, voor gratis lifetime Travel+?

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 04-03-2023 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
JohanNL schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:07:
Ik denk zelf eigenlijk dat ze het bij Openbank ook niet meer weten hoe ze klanten kunnen lokken, en dan maar gewoon geld over de balk aan het gooien zijn inderdaad, op een enigszins beheersbare manier ( die dan weer totaal zinloos is op de lange termijn m.i. )
Dat er iDeal en het liefst ook iDin ondersteuning moet komen zouden ze bij Openbank toch ook wel moeten weten, maar willen of krijgen ze niet voor elkaar.
die automatische incasso actie en die verloting actie zijn inderdaad niet serieus te nemen imo. wat mij betreft schaadt dat het imago van dat ze een serieuze bank pretenderen te zijn, maargoed, ik ben nog niet zo lang klant dus ik kijk het nog even aan. maar de indruk qua communicatie en acties is idd dat ze maar wat willekeurigs eruit aan het gooien zijn. dat zie ik een abn of een rabo toch niet zo snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Il 2 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:52:
[...]

die automatische incasso actie en die verloting actie zijn inderdaad niet serieus te nemen imo. wat mij betreft schaadt dat het imago van dat ze een serieuze bank pretenderen te zijn, maargoed, ik ben nog niet zo lang klant dus ik kijk het nog even aan. maar de indruk qua communicatie en acties is idd dat ze maar wat willekeurigs eruit aan het gooien zijn. dat zie ik een abn of een rabo toch niet zo snel doen.
offtopic:
Bij Bunq hebben ze blijkbaar een Rad (van Fortuin) waar je aan kunt draaien om prijzen te winnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 08:21:
[...]

Betaalsleutel? Voor te betalen heb je geen "sleutel" nodig. Waarschijnlijk bedoel je de "elektronische handtekening (/sleutel)"? Deze wordt in principe alleen door de klantenservice gevraagd voor bevestiging dat je bent wie je zegt dat je bent (alhoewel de app er ook incidenteel naar kan vragen / bij bepaalde wijzigingen).

Overigens had ik die zelf ook niet ontvangen en na een aantal weken de klantenservice gebeld. Die hebben toen een nieuwe opgestuurd maar had nog 1 of 2 weken geduurd voordat die in de brievenbus lag.
Als ik van mijn OB spaarrekening of betaal rekening geld wil overmaken naar een andere rekening wordt er toch echt om een elektronische handtekening gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:05
@Trank00l: Dat is te wijzigen in de app. Alleen een code via sms of push bericht kan namelijk ook bij overboekingen.
Menu (3 streepjes) > Beveiligingsinstellingen > Beveiliging instellen > linker button bovenin selecteren "sms/push"
That's all!

edit 27/3: even een aanvulling: afgelopen week moest ik ook nog 4 cijfers uit mijn handtekeningcode intoetsen, ondanks bovenstaande instelling. Het ging om een bedrag met 4 nullen. Transactie was daarna in orde.

[ Voor 30% gewijzigd door U123456 op 27-03-2023 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
U123456 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 07:58:
@Trank00l: Dat is te wijzigen in de app. Alleen een code via sms of push bericht kan namelijk ook bij overboekingen.
Menu (3 streepjes) > Beveiligingsinstellingen > Beveiliging instellen > linker button bovenin selecteren "sms/push"
That's all!
Alles staat al op SMS/PUSH, maar bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:08

mrc4nl

Procrastinatie expert

dutchnltweaker schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:28:
Zijn er mensen die Openbank als hoofdbank gebruiken? Zo ja hoe bevalt dat.
Op zich prima. Klantenservice is goed te bereiken. Pinnen gaat prima. Incasso's is bij sommige partijen wel wat extra werk.
Maar heb alle incasso's kunnen overzetten.

Alleen een creditcard met krediet hebben ze niet, en je moet het doen zonder iDEAL.

Nu had ik voor iDeal Revolut erbij genomen maar die heeft bij mij storing, zou iets van 10 dagen kunnen gaan duren.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
RobertMe schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:12:
[...]

offtopic:
Bij Bunq hebben ze blijkbaar een Rad (van Fortuin) waar je aan kunt draaien om prijzen te winnen 8)7
En dat is iets structureels en niet om nieuwe klanten te lokken of de producten actiever te laten gebruiken, maar gewoon als klein extraatje voor de vaste klanten.
Dat is nog wel een groot verschil met wat Openbank aan het doen is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Malarky schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:56:

Moet dat niet voor 6 maart zijn?
Meld je aan voor de actie en verhoog tussen 24-02-2023 en 06-03-2023 het saldo op je Openbank-rekeningen met minstens € 10.000. Zo kun je voor altijd en gratis profiteren van de reisvoordelen.
https://www.openbank.nl/acties/tot-50-euro-extra-rekeningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
[/quote]

Kan dit nou ook als je met WELKOM je Openbank account hebt geopend (dan heb je immers al een spaarrekening), daarna SPAREN23 actie aanmeld en vandaag nog 10K erop stort?
Dit kan je namelijk wel zo interpreteren obv de voorwaarden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

mrc4nl schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:09:
[...]

Op zich prima. Klantenservice is goed te bereiken. Pinnen gaat prima. Incasso's is bij sommige partijen wel wat extra werk.

Alleen een creditcard met krediet hebben ze niet, en je moet het doen zonder iDEAL.

Nu had ik voor iDeal Revolut erbij genomen maar die heeft bij mij storing, zou iets van 10 dagen kunnen gaan duren.
Een alternatief voor iDeal die ik steeds vaker kan gebruiken is de web/online variant van Applepay.
En dan met de Applepay gekoppeld aan de meastro pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
U123456 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 07:58:
That's all!
Ik snap "SMS/PUSH" niet. Het zijn 2 heel verschillende dingen. Als je op vakantie buiten de EU bent gebruik je toch een lokale sim, dus dan is je NL sim uit. Met single sim telefoon zit die nieteens in mijn telefoon.
Dus dan ontvang ik geen sms. Ik kan nergens kiezen om PUSH te ontvangen ipv sms. :?
Juist voor een bank met aantrekkelijk Travel plan snap ik niet dat SMS verplicht is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-04 06:48
Jazco2nd schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:56:
[...]

Ik snap "SMS/PUSH" niet. Het zijn 2 heel verschillende dingen. Als je op vakantie buiten de EU bent gebruik je toch een lokale sim, dus dan is je NL sim uit. Met single sim telefoon zit die nieteens in mijn telefoon.
Dus dan ontvang ik geen sms. Ik kan nergens kiezen om PUSH te ontvangen ipv sms. :?
Juist voor een bank met aantrekkelijk Travel plan snap ik niet dat SMS verplicht is.
Push is als het goed is ingeschakeld wanneer je device als Vertrouwd heb ingesteld. Dan krijg je bij overboekingen via de App bijvoorbeeld gewoon een push melding van de Openbank App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
TheSander562 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:01:
[...]

Push is als het goed is ingeschakeld wanneer je device als Vertrouwd heb ingesteld. Dan krijg je bij overboekingen via de App bijvoorbeeld gewoon een push melding van de Openbank App
Jesus dit is zoo onlogisch weggestopt!
Als je de historie van devices hebt gevonden > historie van een device toegangslog > verborgen in een menu.
Doolhof app. Bijna een game. Maar thanks voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
JohanNL schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:24:
[...]

Het is inderdaad zeker niet gratis: https://www.currence.nl/c...ten/ideal/tarieven-ideal/

Maar de kosten voor Openbank lijken mij toch beperkt tot een aanvraag doen voor certificering en een vast jaarlijks bedrag.
De kosten voor de iDeal transacties zelf zijn toch voor de webshop, paymentprovider en dus uiteindelijk ook de consument zelf die deze mag betalen in vorm van verhoogde prijzen van goederen/diensten.
Even zo uit mijn hoofd rekent thuisbezorgd volgens mij ook nog steeds 25 cent voor een iDeal betaling ( lekkere marge verdienen ze daarop als je ziet wat de daadwerkelijke kosten zijn )
Iets verder naar beneden kan je zien dat een issuer ook (in totaal) 0,011 € per transactie moet betalen, dus het blijft niet alleen bij een vast jaarlijks bedrag. Je voegt hiermee ook een variabele kostenpost toe aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Volgens mij mis ik iets maar, als je geld hebt overgemaakt naar een andere rekening vanuit OB waar kun je dan zien wat het rekening nummer is geweest waar het naar toe gestuurd is?

Ik zie alleen het bedrag en de referentie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:53
Openbank heeft nu ook spaardeposito's: 12 maanden tegen 2,76%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:18
rechtsherstel schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:38:
Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
Als je ingelogd bent onder tabblad deposito's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
rechtsherstel schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:54:
[...]
In de app zie ik het niet. Ook niet bij Product afsluiten met meteen een overzicht van de verschillende betaalpassen, rekeningen en beleggingsproducten. Wellicht dus een A/B test of gefaseerde rollout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:18
rechtsherstel schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:54:
[...]
Hier heb ik de optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
RobertMe schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:59:
[...]

In de app zie ik het niet. Ook niet bij Product afsluiten met meteen een overzicht van de verschillende betaalpassen, rekeningen en beleggingsproducten. Wellicht dus een A/B test of gefaseerde rollout?
In de app zie ik het ook niet. Op de website wel ( na inloggen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Trank00l schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:28:
Volgens mij mis ik iets maar, als je geld hebt overgemaakt naar een andere rekening vanuit OB waar kun je dan zien wat het rekening nummer is geweest waar het naar toe gestuurd is?
Staat in de app 'verborgen' onder Menu > Documentatie > Uitgegeven overschrijvingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
rechtsherstel schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:38:
En mooi flexibel lijkt het, bij voortijdige beëindiging krijg je nog een (zeer bescheiden) rente:
Geen commissie bij vroegtijdige opzegging. We betalen dan de inleg uit, plus een jaarlijkse nominale rente van 0,20% voor de periode dat het saldo werd aangehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 00:22
Trank00l schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:28:

Ik zie alleen het bedrag en de referentie.
Kan ook in de app bij Overboekingen > 3 puntjes rechtsboven > Uitgegeven overboekingen.

Onderaan bij "Zie bewijs" zie je het gehele IBAN.

[ Voor 5% gewijzigd door Tommert38 op 08-03-2023 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
budjepaul schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:22:
[...]

En mooi flexibel lijkt het, bij voortijdige beëindiging krijg je nog een (zeer bescheiden) rente:

[...]
maar je mag niet geld van al bestaande Openbank rekeningen gebruiken. Het moet 'nieuw' geld zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJGZL-L_hQX8DtDaWyQV2MmTaN8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6Bd3ifcVtq6McTfhNQ4l8Euk.jpg?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door jeroenkb op 08-03-2023 21:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
In de hoop dat middels de Sparen23 actie lifetime Travel wordt geactiveerd op mijn Mastercard heb ik de Maestro gewoon gedeactiveerd in de app :) ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Jazco2nd schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:59:
In de hoop dat middels de Sparen23 actie lifetime Travel wordt geactiveerd op mijn Mastercard heb ik de Maestro gewoon gedeactiveerd in de app :) ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Je krijgt toch wel bericht dat die lifetime is toegevoegd aan je account…neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Wolly schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:12:
[...]

Je krijgt toch wel bericht dat die lifetime is toegevoegd aan je account…neem ik aan?
https://www.openbank.nl/a...bruari-2023_Travel_NL.pdf

Eerste 2 weken van april.
Dus afwachten..

Het is mij nog altijd niet duidelijk wat er daarna met lifetime Travel gebeurd als ik bijvoorbeeld €6.000 weer van de rekening haal direct nadat het is geactiveerd.
Volgens mij kan dat gewoon zonder gevolgen. Ze schrijven hooguit een deel van de €30 of €50 die je hebt gehad af.

[ Voor 28% gewijzigd door Jazco2nd op 09-03-2023 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 17:35
Vanochtend groot bedrag overgemaakt van Rabobank naar Openbank. Hoe lang duurt het voordat ik dit zie op mijn rekening? Vorige keren ginge het sneller dacht ik. Wordt hier onrustig van…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-05 19:21
PuntoXII schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 18:48:
Vanochtend groot bedrag overgemaakt van Rabobank naar Openbank. Hoe lang duurt het voordat ik dit zie op mijn rekening? Vorige keren ginge het sneller dacht ik. Wordt hier onrustig van…
Moet je nooit doen op een vrijdag. Denk dat het pas maandag binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:04
Komt goed. Ik keek gewoon de volgende dag en toen stond de boel er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Dat zou instant moeten zijn. Wat staat er bij de transactie bij de Rabobank? Daar zou dan iets moeten staan als ' bij ontvanger op... '
Als dat niet zo is zal het er maandag wel op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Hoe ziet het startscherm bij Rabobank er intussen uit? Toen ik een groot bedrag over boekte van Rabo naar OB, in het weekend, stond er vervolgens onder de rekening (in het startscherm) iets van dat ik nog een resterend saldo of iets dergelijks van -€399.999,xx had. Dit gebeurt op het moment dat de rekening geblokkeerd is. Enige oplossing(en) zijn dan of wachten dat een medewerker van de Rabobank de transactie controleert (en evt na contact opgenomen te hebben) goedkeurt, of zelf bellen om te deblokkeren. In beide gevallen kan dit echter alleen tijdens normale kantooruren, dus maandag vanaf 8 uur.

In mijn ervaring zijn overboekingen in ieder geval instant, van Rabo naar OB. Dat gold ook voor een bedrag van in de tienduizenden euros. Was overigens wel tijdens bankuren. Maar kleinere bedragen in het weekend zijn ook instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
JohanNL schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 18:56:
[...]

Dat zou instant moeten zijn. Wat staat er bij de transactie bij de Rabobank? Daar zou dan iets moeten staan als ' bij ontvanger op... '
Als dat niet zo is zal het er maandag wel op staan.
Nou het gekke is, het was er even af, toen stond het er weer bij als plus boeking bij de Rabobank en toen weer als afboeking en nu dus nog niet op Openbank. Als ik het zo lees, dinsdag pas echt druk om maken? En volgende keer niet vlak voor het weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
@RobertMe zie boven. Maar nu begin ik me toch beetje zorgen te maken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
PuntoXII schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:05:
[...]

Nou het gekke is, het was er even af, toen stond het er weer bij als plus boeking bij de Rabobank en toen weer als afboeking en nu dus nog niet op Openbank. Als ik het zo lees, dinsdag pas echt druk om maken? En volgende keer niet vlak voor het weekend?
Leest als: poging tot instant payment, die is mislukt, en is automatisch als ouderwetse transactie ingeschoten.
Dit heb ik gehad met de initiële overboeking ter verificatie. Die werd ook teruggestort en meteen opnieuw aangemaakt (en dat ging maar om €1 of zo).

Zolang er geen negatieve bestedingsruimte (dat was het woord dat ik net zocht :p), van ik meen 400.000, vermeld staat is de rekening in ieder geval niet geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
Je bedoelt negatieve bestedingsruimte bij Openbank @RobertMe ? Die zie ik inderdaad niet. Dank voor je reactie, klinkt plausibel. Nou dan ga ik van mijn onrustige weekend genieten 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-04 06:48
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door TheSander562 op 10-03-2023 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
PuntoXII schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:17:
Je bedoelt negatieve bestedingsruimte bij Openbank @RobertMe ? Die zie ik inderdaad niet. Dank voor je reactie, klinkt plausibel. Nou dan ga ik van mijn onrustige weekend genieten 😬
Negatieve bestedingsruimte bij Rabo. Zij blokkeren dan jouw rekening op basis van een verdachte transactie. En dat zie je dan als klant terug aan "ik mag niks uitgeven, want bestedingsruimte van -€400.000".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-04 14:33
mrc4nl schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:09:
[...]

Betekend dit dat je dus nergens online bijvoorbeeld kunt betalen als dat via iDEAL gaat?
Hoe betaal je dan bijv. bij bol.com ofzo?
Sorry als dit een domme vraag is.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
PuckStar schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:25:
[...]

Betekend dit dat je dus nergens online bijvoorbeeld kunt betalen als dat via iDEAL gaat?
Sorry als dit een domme vraag is.
Je kunt ook een Mastercard aanvragen bij Openbank. Zo kun je in de meeste gevallen alsnog online betalen. Bij Bol.com lukt dat probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
PuckStar schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:25:
Klopt, niet via openbank, die heeft geen iDeal.
Bij openbank via visa/mastercard. Je krijgt standaard een oplaadbare virtuele.

Wil je ook iDeal, dan bijv. een account bij Revolut. Ook daar krijg je een virtuele visa/mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Weet iemand of ze ook een gezamenlijke betaalrekening in de planning hebben staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:08

mrc4nl

Procrastinatie expert

TexMex schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:09:
[...]

Je kunt ook een Mastercard aanvragen bij Openbank. Zo kun je in de meeste gevallen alsnog online betalen. Bij Bol.com lukt dat probleemloos.
die hebben ze, maar ik gebruik de openbank e-commerce card. werkt net zo goed (zelfs beter vind ik)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
mrc4nl schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:15:
[...]

die hebben ze, maar ik gebruik de openbank e-commerce card. werkt net zo goed (zelfs beter vind ik)
Kan ook, ja. Al is dat natuurlijk net zo goed een Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 16:41
Openbank kent alleen inbound instant payments. (Vanaf bepaalde betalingsnetwerken) vanaf bunq staat het meteen op je openbank. Bij ING duurt het een dag, als je voor 13:00 overmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-05 14:56
mikeyfire643 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:23:
Openbank kent alleen inbound instant payments. (Vanaf bepaalde betalingsnetwerken) vanaf bunq staat het meteen op je openbank. Bij ING duurt het een dag, als je voor 13:00 overmaakt.
En Openbank heeft toch een beetje outbound semi-Instant Payment naar de Rabobank heb ik het idee. Daar kun je bij overboeken kiezen uit gewoon, gratis en 4€ Instant Payment. Officieel geldt inderdaad IP alleen tussen Spaanse banken. Maar ik had onlangs OB-Rabobank overboeking aangevinkt met IP. Er werden toch geen kosten aangerekend en savonds overgeboekt, stond het rond 10.00 uur de volgende ochtend op m’n Rabo ipv 1 dag later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuntoXII
Kun je op Openbank ergens zien wat het rentepercentage is wat je krijgt? Ik weet dat ik 2% ga krijgen voor een half jaar, maar ik zie het nergens in mijn account? Iemand wel gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
PuntoXII schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:33:
Kun je op Openbank ergens zien wat het rentepercentage is wat je krijgt? Ik weet dat ik 2% ga krijgen voor een half jaar, maar ik zie het nergens in mijn account? Iemand wel gevonden?
Nee.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
mikeyfire643 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:23:
Zoveel netwerken zijn er niet (Waar NL op is aangesloten). Worldline, daar zitten de meeste nederlandse banken bij, die handelt ook iDEAL af voor diverse banken. Verder EBA clearing en TIPS (onderdeel TARGET).

Santander (openbank) en de nederlandse banken vinden elkaar via TIPS. Maar een bank regelt zelf wat er instant en wat er batch wordt verwerkt. In Nederland zijn we ook heel lang bezig geweest met finetunen en testen voor we 100% live gingen. Dat is in europees verband niet anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 11-03-2023 20:06 ]

---------------

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tommert38
Zojuist wat door de Android app zitten browsen, en ik heb een overzicht van de rente van de afgelopen jaren gevonden (opgebouwde rente, geen berekening). Per jaar te bekijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEgHlqQ7O1Wjk9GbkqztEN_HFZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GGXOu31UeGGdIMcswGIGKhls.jpg?f=fotoalbum_large

Opgebouwde rente:
3 streepjes linksboven > Documentatie > 3 puntjes rechtsboven > Informatie over rentes, commissies en kosten > document(en) "TARIEVEN EN COMMISSIES"

Het document bestaat uit meerdere pagina's, in mijn geval 2 pagina's per rekening.

Huidige rente:

Optie 1: in je contract van je spaarrekening
3 streepjes linksboven > Documentatie > 3 puntjes rechtsboven > Geldige contracten > *tik op je spaarrekening* > geldende precontractuele informatie > DOWNLOADEN

OF

Optie 2: in de laatste versie van document "Wijzigingen Open Spaarrekening"
3 streepjes linksboven > Documentatie > 3 puntjes rechtsboven > Jaaroverzichten en juridische correspondentie

N.b.
Ik ben klant sinds januari 2020, dus misschien wijkt het bij nieuwere klanten enigszins af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
Dank, gevonden @Tommert38 , op iOS werkt het ook zo. De volgende vraag is dan, stel morgen gaat het rentepercentage voor nieuwe klanten naar 3%, wijzigt mijn contract dan ook. Met andere woorden, profiteer ik straks van rentestijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
de welkom rente staat vast op 2% voor 6 maanden, ook omdat het een apart soort rekening is.
daarna wordt automatisch je rekening omgezet naar een gewone spaarrekening en vanaf dan ga je gewoon mee met de rentestijgingen die voor iedereen gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
Hebben jullie een bevestiging gehad van de SPAREN23 actie? Ik weet dat ik me heb aangemeld maar kan er niets meer van terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Voggy schreef op zondag 12 maart 2023 @ 10:57:
Hebben jullie een bevestiging gehad van de SPAREN23 actie? Ik weet dat ik me heb aangemeld maar kan er niets meer van terugvinden...
Ik heb via email een bevestiging ontvangen.Voor iedere actie trouwens waarvoor ik me heb aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik heb alleen een bevestiging ontvangen toen ik me aanmeldde voor de actie.

Niks ontvangen daarna dat ik aan de voorwaarden heb voldaan en dus een bedragje krijg en lifetime Travel.

Voor Valentijn actie (aanmaken account) niks ontvangen maar wel gebeld en telefonisch bevestiging gehad dat het OK zou moeten zijn..

Blijft beetje vaag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Gewoon jezelf nog een keer aanmelden. Dan krijg je een tekst in beeld dat je voor die actie al aangemeld bent. Als dat het geval is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommert38
Ter aanvulling op mijn vorige post; op de website kan je per renteperiode ook nog zien hoe veel rente je ontvangen hebt en tegen welk percentage.

Ga hier voor naar Rekeningen > *vouw je spaarrekening uit* > Bekijk rekeninggegevens > Meer opties > Afwikkelingen en uittreksels > *klik op een periode* > *aanschouw het rentepercentage en ontvangen rente*

Mijn periode loopt van de 28e tot de 28e.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJtKIq5abYWblZHwj3-Y8glkuJs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1zFk6K0NRuGzRhPGwwgyJOEJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK-NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:50
Ik denk dat die periode binnen een jaar voor iedereen van 28 - 28 loopt. Bij mij was dat eerst de 30e, maar dat werd in de eerste februari naar 28e gezet. Daarna bleef het de 28e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voggy
U123456 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:38:
[...]
Gewoon jezelf nog een keer aanmelden. Dan krijg je een tekst in beeld dat je voor die actie al aangemeld bent. Als dat het geval is.
Top. Deze gaf aan dat ik al aangemeld was. Zou ook mooi zijn als je ergens kunt zien dat je aan de voorwaarden voldoet. Ik zal morgen even bellen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:58
nu al twee keer geprobeerd de elektronische handtekening aan te passen door een nieuwe aan te vragen, maar om een of andere reden, lukt het niet... Morgen maar eens telefonisch contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-05 14:35
Ik ben benieuwd of deze week eindelijk de jaaropgaves bij openbank beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
  • Laatst online: 07-05 12:42
Zocht de mogelijkheid van een iOS widget of saldo voor het openen van de app.
Bestaat deze niet bij Openbank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Deze hele happening in de bankenwereld, iets om zorgen over te maken als er geld bij Openbank staat?

https://www.nu.nl/economi...ankencrisis-op-komst.html

[ Voor 7% gewijzigd door THE_BASE op 13-03-2023 17:03 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:27
MK-NL schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:54:
Ik denk dat die periode binnen een jaar voor iedereen van 28 - 28 loopt. Bij mij was dat eerst de 30e, maar dat werd in de eerste februari naar 28e gezet. Daarna bleef het de 28e.
Is al vaker gevraagd/beantwoord: de rente-afhandeling bij OpenBank gaat per de datum van opening van de spaarrekening. Bij mij is dat de 21e v/d maand. Mijn periode loopt steeds vanaf de 20e.

[ Voor 4% gewijzigd door GroteVoet459 op 13-03-2023 17:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
THE_BASE schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:02:
Deze hele happening in de bankenwereld, iets om zorgen over te maken als er geld bij Openbank staat?

https://www.nu.nl/economi...ankencrisis-op-komst.html
Als je je daar zorgen over maakt steek dan je geld maar in een ouwe sok.
Banco Santander is de grootste bank van de Eurozone in termen van marktwaarde en een van de grootste ter wereld.

[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 13-03-2023 18:07 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
GroteVoet459 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:24:
[...]

Is al vaker gevraagd/beantwoord: de rente-afhandeling bij OpenBank gaat per de datum van opening van de spaarrekening. Bij mij is dat de 21e v/d maand. Mijn periode loopt steeds vanaf de 20e.
Daarover gesproken. Zaterdag 11 februari telefonisch de Welkom Spaarrekening geopend. Afgelopen zaterdag was dat een maand. Nu zag ik op een van de documenten als "startdatum" de 13e staan. Dat is dus vandaag een maand. Maar nog steeds geen rente ontvangen. Zal vast goedkomen, maar ik had toch op zijn laatst vandaag een rente bijschrijving verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:44
Meer mensen hier die Openbank (Travel+) met Revolut / N26 vergeleken hebben icm reizen en voor Openbank gekozen hebben? Ik ga aankomende zomer 3 landen bezoeken met eigen valuta en ik denk dat het wel de moeite waard is om via een van deze banken betalingen te doen (het bespaart sowieso geld).

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Heb vandaag een N26 rekening geopend om mijn buffer neer te zetten, laatste stap voor inloggen: Max 50.000 en alles daarboven mag je rente betalen.

Weten jullie of Openbank deze limieten hebben? Kon het al niet vinden bij N26 en ook niet zo 1-2-3 bij Openbank op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
init6 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:55:
Heb vandaag een N26 rekening geopend om mijn buffer neer te zetten, laatste stap voor inloggen: Max 50.000 en alles daarboven mag je rente betalen.

Weten jullie of Openbank deze limieten hebben? Kon het al niet vinden bij N26 en ook niet zo 1-2-3 bij Openbank op de website.
De huidige rente van 1,5% bij Openbank geldt enkel tot €200.000.-
Daarboven 0% dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 02:27
Je kan dit het beste aan de helpdesk vragen.
Hoe ik dat weet: ik probeerde dit aan te vragen en toen was ik ineens uitgelogd. Na opnieuw inloggen had ik wel een spaarrekening - maar met welke voorwaarden? Dus ik benaderde de helpdesk en kreeg dit antwoord:
Goedemorgen Free rider,

Bedankt voor je e-mail.

We zien dat je tijdens het aanmeldproces succesvol de Welkom Spaarrekening hebt aangevraagd. Hierop ontvang je 6 maanden lang 2% rente tot een bedrag van 100.000 euro.

Mocht je verder nog vragen hebben, kun je mailen info@openbank.com of bellen naar +31 (0) 70 7007 516. Wij staan 365 dagen per jaar van 08.00 tot 22.00 voor je klaar.

Bedankt en nog een fijne dag!

OPENBANK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
init6 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:55:

Openbank heeft nooit negatieve rente gehad (voor zover ik weet ook geen rente voor ongeoorloofd rood staan). Het spaarlimiet is eerder 50.000 geweest en is nu 200.000. Daarboven geldt 0% rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Free rider schreef op maandag 13 maart 2023 @ 23:43:
[...]

Je kan dit het beste aan de helpdesk vragen.
Hoe ik dat weet: ik probeerde dit aan te vragen en toen was ik ineens uitgelogd. Na opnieuw inloggen had ik wel een spaarrekening - maar met welke voorwaarden? Dus ik benaderde de helpdesk en kreeg dit antwoord:

[...]
Wat raar, ik had de code ingevoerd maar had niet door dat je daarna zelf nog de rekening moest activeren. Dus na een paar dagen wachten een mail gestuurd waarom ik die rekening niet zag in het portal, kreeg ik dit antwoord:
Bedankt voor je e-mail.

Het is voor ons niet mogelijk om persoonlijke informatie, bijvoorbeeld informatie met betrekking tot de activatie van jouw Open Betaalrekening, te delen per e-mail.
Tja, waarom heb je dan een mailadres dacht ik. Maar bij jou communiceren ze dus wel inhoudelijk over de mail :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-05 15:13

Frituurman

Mjam!

dnieuwen schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:42:
[...]

Hoi, ja dat is mogelijk. Vandaag toevallig gedaan bij een geld/storting automaat van Santander. Zonder commissie! En het staat er direct bij.
Is dit nog steeds mogelijk? Is er trouwens ook ergens een overzicht van stortingsautomaten van Santander?

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
Frituurman schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:51:
[...]

Is dit nog steeds mogelijk? Is er trouwens ook ergens een overzicht van stortingsautomaten van Santander?
Als ik me niet vergis kun je bij al hun geldautomaten (in Spanje) ook storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-05 15:13

Frituurman

Mjam!

budjepaul schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:14:
[...]

Als ik me niet vergis kun je bij al hun geldautomaten (in Spanje) ook storten.
Hmmmm... Daar ga ik de komende tijd niet naartoe. :(

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
Openbank biedt vanaf nu 12 maanden deposito aan tegen 2,76% rente. Haal je binnen 12 maanden je vastgezette geld terug krijg je maar 0,20% rente.

Maar alleen voor nieuwe klanten. Of je moet bijstorten: Het geld dat je in het spaardeposito wilt inleggen moet het totaalsaldo van al je betaal-, spaar- en beleggingsrekeningen bij Openbank (zie ‘Financiële positie’) verhogen ten opzichte van het totaalsaldo van deze rekeningen op 28-02-2022. Je kunt je totaalsaldo verhogen via een overboeking vanaf een andere bank, of bijvoorbeeld door je salaris te laten overmaken op je Openbank-rekening.

Zonder bijstorten blijf je dus 1,50% houden vrij opneembaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:52
TheRicolaa10 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:12:
Meer mensen hier die Openbank (Travel+) met Revolut / N26 vergeleken hebben icm reizen en voor Openbank gekozen hebben? Ik ga aankomende zomer 3 landen bezoeken met eigen valuta en ik denk dat het wel de moeite waard is om via een van deze banken betalingen te doen (het bespaart sowieso geld).
Bij N26 moet je de betaalde versie voor minimaal een jaar aanschaffen. Bij Revolut is dat 11 maanden (https://www.revolut.com/nl-NL/legal/paid-plans/ artikel 14). Ik begrijp dat je bij Openbank het elk moment kan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Laatst online: 07-05 17:58
Deezers schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:57:
Openbank biedt vanaf nu 12 maanden deposito aan tegen 2,76% rente. Haal je binnen 12 maanden je vastgezette geld terug krijg je maar 0,20% rente.

Maar alleen voor nieuwe klanten. Of je moet bijstorten: Het geld dat je in het spaardeposito wilt inleggen moet het totaalsaldo van al je betaal-, spaar- en beleggingsrekeningen bij Openbank (zie ‘Financiële positie’) verhogen ten opzichte van het totaalsaldo van deze rekeningen op 28-02-2022. Je kunt je totaalsaldo verhogen via een overboeking vanaf een andere bank, of bijvoorbeeld door je salaris te laten overmaken op je Openbank-rekening.

Zonder bijstorten blijf je dus 1,50% houden vrij opneembaar?
Vanwege deze vage beschrijving dacht ik alweer; laat maar ... 28-2-2022 .. ik had toen nauwelijks iets op die rekening staan en heb in de tussentijd een spaarrekening geopend. Dus als ik geld van die spaarrekening naar die deposito stort, is het ook verhoogd? :?
Pagina: 1 ... 50 ... 88 Laatste