Mistraller schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:48:
[...]
Offtopic maar toch nieuwsgierig (niet dat ik plannen heb dood te gaan of iemand te vermoorden):
Hadden ze de rekeningen niet en/of gemaakt dan?
Want dat zou betekenen dat het helemaal geen zin heeft om je login gegevens in een (digitale) kluis te bewaren voor je nabestaanden?
Haha, nee doe dat eerste nog maar niet
Ze hadden wel en/of rekeningen,maar ik moet er wel bij zeggen dat ik het al over 15 jaar geleden heb.
Ik ben ook aan het zoeken geslagen en het lijkt erop dat elke bank hier anders mee om gaat.
Ook is mij niet duidelijk geworden hoe de bank bericht krijgt of van wie...
Bij sommige banken staat er ook een knop op de site om het zelf door te geven.
Ik heb wel gevonden dat je niets met de rekening mag doen na het overlijden anders ben je strafbaar...heeft te maken met de erfgenamen.
Maar bij andere staat dat de rekeningen geblokkeerd wordt bij overlijden. (geen idee hoe)
Misschien dat de bank waar je zit wat meer kan vertellen als er iemand overlijdt.
Ik lees dat sommige banken klanten met een en/of rekening de nabestaande bij het geld laten komen wat van hun salaris is gekomen , dus op hun naam is gespaard of binnen gekomen. En niet als het via de naam van de partner is gegaan
Wij hebben sinds het overlijden van mijn schoonvader altijd een bedrag in de kluis/huis zodat de ander ten alle tijden over geld kan beschikken. Wij hebben haar geld moeten geven anders had ze niets. Maar nogmaals is wel al lang geleden