• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:50
Datisraar schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:18:
Zijn we nog meer hier, die vanaf Rabobank overmaken maar de overboeking niet als Instant Payment zien gaan? Is bij mij opeens veranderd vandaag met een overboeking naar OB.
Ja hier ook, alhoewel het volgens de Rabo al wel instant was aangekomen, is het er nu zo'n 4 uur later nog steeds niet bij Openbank...

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:18
Ik heb nog nooit een debit kaart geweigerd gehad voor autohuur, wel kun je niet bij de reservering zolang die geblockt is.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:37
Datisraar schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:18:
Zijn we nog meer hier, die vanaf Rabobank overmaken maar de overboeking niet als Instant Payment zien gaan? Is bij mij opeens veranderd vandaag met een overboeking naar OB.
Aangezien mijn nieuwe rekening toch nog zo goed als leeg was maar even €50 over geboekt. En toen ik daarna de OpenBank app opende was het al bijgeschreven. Werkt (intussen) voor mij dus prima. En zaterdag ook nog €50 overgeboekt en was ook een Instant Payment.

Gisteren een rondje langs de supermarkt gedaan om te testen, ook met pinnen via OpenBank Pay, en die betaling staat wel nog steeds "open".

Overigens wel irritant dat de app elke keer een melding geeft van "De sessie is verlopen". Ik sluit de app altijd af (/swipe die weg), dus verwacht dan ook uitgelogd te zijn (zoals ook bij Rabo, LeasePlan Bank, ...), maar dat is dus niet het geval lijkt het, of in ieder geval nagged die de volgende keer alsnog. En die paar keer dat de app wel open was blijven staan zie je eerst nog duidelijk, een seconde of 2, de inhoud (bv saldo), voordat die uitlogd met melding. Terwijl volgens mij Rabo na inactiviteit toch meteen het login scherm laat zien en niet nog (te) lang de oude inhoud.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:08
Hoe word je klant bij Openbank?
Ik heb mijn gegevens ingevuld en vervolgens een email ontvangen met een IBAN en een knop om te activeren.

Maar of ik nou de site of de app gebruik, ik moet paspoort nummer (web) of "Other foreign document" (app) en een code gebruiken. Maar welke code? Ik heb niks gehad alleen die email met een IBAN.

Hoe start je dan het identificatieproces?

Voor mijn gevoel linkt de email niet naar de juiste pagina ofzoiets.

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-01 18:26
Jazco2nd schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:15:
Hoe word je klant bij Openbank?
Ik heb mijn gegevens ingevuld en vervolgens een email ontvangen met een IBAN en een knop om te activeren.

Maar of ik nou de site of de app gebruik, ik moet paspoort nummer (web) of "Other foreign document" (app) en een code gebruiken. Maar welke code? Ik heb niks gehad alleen die email met een IBAN.

Hoe start je dan het identificatieproces?

Voor mijn gevoel linkt de email niet naar de juiste pagina ofzoiets.
Al een overboeking gedaan? Al een e-mail gehad dat je rekening is geactiveerd?

Je moet sowieso rechtsonderin het land aanpassen naar Nederland. Voor Nederlandse klanten bieden ze namelijk geen Engelse versie aan.

[Voor 9% gewijzigd door Elandenmelk op 23-01-2023 16:29]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:08
Elandenmelk schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:28:
[...]

Al een overboeking gedaan? Al een e-mail gehad dat je rekening is geactiveerd?

Je moet sowieso rechtsonderin het land aanpassen naar Nederland. Voor Nederlandse klanten bieden ze namelijk geen Engelse versie aan.
Overboeking ? Nee dat zou onlogisch zijn. Ik vul mijn naam in, actiecode en krijg een email die een diagram laat zien, de stappen om te activeren (daar staat overboeking niet tussen, gaat om identificatie en documenten delen) en een grote rode knop "ACTIVEREN".

Die brengt mij hier:

https://www.openbank.nl/?...a&utm_campaign=onboarding

Via de app kan ik net zo weinig als dat ik op deze link onderin klik:
"Vervolledig de registratie van je rekening of ga naar de klantomgeving"

Want in beide gevallen wordt naast paspoortnummer een "toegangscode" gevraagd.

In de email, het enige wat ik heb ontvangen, wordt met geen woord daarover gerept.

Dus wat nu?

EDIT:
Blijkbaar had ik bij het invullen van mijn gegevens ook een code opgegeven. Dat was ik allang vergeten :+
Nu kan ik weer verder!

[Voor 10% gewijzigd door Jazco2nd op 23-01-2023 16:55]

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:38
JohanNL schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:25:
[...]

Ja hier ook, alhoewel het volgens de Rabo al wel instant was aangekomen, is het er nu zo'n 4 uur later nog steeds niet bij Openbank...
Inmiddels reactie van OB: Rabo overboekingen meestal IP, maar worden af en toe toch als gewone overboekingen verwerkt naar OB, en is de bijschrijving in de loop van de volgende werkdag.

[Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 23-01-2023 18:57]

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:50
Datisraar schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:19:
[...]

Inmiddels reactie van OB: Rabo overboekingen meestal IP, maar worden af en toe toch als gewone overboekingen verwerkt naar OB, en is de bijschrijving in de loop van de volgende werkdag.
Is hier inmiddels bijgeschreven

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:38
JohanNL schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:15:
[...]

Is hier inmiddels bijgeschreven
Okay, bij mij nu ook!

• FMvdH
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
hoe hoog is de limiet in de app? Zit er een tijdslot op het verhogen van de limiet zoals ING en Rabo doen, of kun je dat naar eigen wens per direct instellen op je max saldo om bijv een auto te pinnen?

• RobertMe
FMvdH schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:47:
hoe hoog is de limiet in de app? Zit er een tijdslot op het verhogen van de limiet zoals ING en Rabo doen, of kun je dat naar eigen wens per direct instellen op je max saldo om bijv een auto te pinnen?
Geen idee v.w.b. hoe snel het verwerkt wordt, maar uit interesse even gekeken. Nu weet ik natuurlijk niet hoe duur die auto is, maar ik kan de limiet, van de standaard €2000, sowieso maar verhogen tot €3000. Dus ik denk niet dat een enigszins nieuwe auto pinnen tot de mogelijkheden behoort.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:42
FMvdH schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:47:
Volgens mij iets van 15k. Daarboven bellen ze je.

• FMvdH
  • Nu online
Twee verschillende antwoorden :) Ik vind de 4 uur vertraging voor je je eigen geld gebruiken kunt bij ING/Rabo irritant, vandaar de vraag. Dank allebei voor het nazoeken!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
FMvdH schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:01:
Twee verschillende antwoorden :) Ik vind de 4 uur vertraging voor je je eigen geld gebruiken kunt bij ING/Rabo irritant, vandaar de vraag. Dank allebei voor het nazoeken!
Heeft er natuurlijk alles mee te maken dat het ook irritant is als jouw niet zo vriendelijke medemens ook jouw eigen geld kan gebruiken in *bepaalde* situaties :X
Iets over grove nalatigheid en zo ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• FMvdH
  • Nu online
nog nooit last van gehad, wel van webwinkelbestellingen op mijn naam die dan ergens in een pakketjesmuur werden gedropt. Maar dat is altijd opgelost zonder ongemak voor mij :)

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
FMvdH schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 23:06:
nog nooit last van gehad, wel van webwinkelbestellingen op mijn naam die dan ergens in een pakketjesmuur werden gedropt. Maar dat is altijd opgelost zonder ongemak voor mij :)
Tja, als je bij een bank werkt hoor je nog wel eens wat een ellende er op fraudegebied uitgehaald wordt. Geloof me, die 4 uur wachttijd is er niet voor niets.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• RobertMe
Domme vragen bestaan niet, toch?
Vandaag mij Mastercard Debit pas ontvangen (na zaterdag de Maestro pas ontvangen te hebben als nieuwe klant). De Maestro pas heb ik intussen weggelegd en ook maar uitgeschakeld. Maar kan ik deze pas vervolgens wel nog gebruiken voor mobiel betalen? Dat zou een leuk onderscheid geven in "met pinpas betaald" vs "met telefoon betaald". En de app is natuurlijk weer een (derde), virtuele, pinpas, dus het is maar net de vraag hoeveel instellingen van de geselecteerde pas worden over genomen.

Overigens ook mooi dat de €2 verzendkosten voor de Mastercard Debit pas als transactie vermeld zijn als gedaan met de Mastercard debit pas. Oftewel: ik zou de pas vooraf betaald hebben met de pas die ik achteraf ontvangen heb :?
Pagina: 1 ... 43 44 45 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee