Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:08:
[...]

Is toch wel een 8,33% rente over 1 jaar, best netjes in deze tijd als je het zo bekijkt.
Zeker, het blijft een prima deal.

Maar kan me voorstellen dat menigeen de voorwaarden niet gelezen heeft en zich dan afvragen waarom er weer 25 euro wordt afgeboekt omdat ze niet aan die aanvullende regel voldaan hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 19-09-2022 12:14 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:12
anandus schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:13:
[...]

Zeker, het blijft een prima deal.

Maar kan me voorstellen dat menigeen de voorwaarden niet gelezen heeft en zich dan afvragen waarom er weer 25 euro wordt afgeboekt omdat ze niet aan die aanvullende regel voldaan hebben.
Lezen blijft soms een vak apart voor sommige :) . Maar kan me wel voorstellen dat er sommige dingen wel erg goed verstopt worden je niet pagina's lang gaat lezen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cwarcher
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-05 21:57
Goedemorgen!
Verbaas me er over dat de reacties op Openbank hier toch vrij vaak negatief zijn.
Behalve de af en toe onhandige werking van de app (zal wel een Spaans dingetje zijn) vind ik Openbank overwegend prima.
Als ik dan toch iets te klagen heb is het het ontbreken van iDeal, dat vind ik wel een gemis en eigenlijk de enige reden waarom ik mijn ABN rekening nog aanhou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
cwarcher schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 07:38:
Als ik dan toch iets te klagen heb is het het ontbreken van iDeal, dat vind ik wel een gemis en eigenlijk de enige reden waarom ik mijn ABN rekening nog aanhou.
Je kan ook een debit mastercard aanvragen, daarmee zou je de meeste betalingen doen onder betalingen waar je een credit card kan invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 22:11
koppel de rekening aan paypal / google pay enz dan heb je ideal eigenlijk nooit meer nodig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
raven22 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:52:
koppel de rekening aan paypal / google pay enz dan heb je ideal eigenlijk nooit meer nodig
Nouja, het nadeel is dat je soms geen keuze hebt omdat je bij sommige shops/instanties/etc alleen maar met iDeal kan betalen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
En iDin dan? Zonder wordt het soms ontzettend omslachtig en/of is er gewoon geen andere mogelijkheid meer.
Dan heb je nog dat je enkel Spaanse IBAN's kunt aanhouden bij Openbank, wat gewoon systematisch prima is, zelfs instant payments werken inmiddels.
Maar ga maar eens spullen verkopen op Marktplaats e.d. en ik weet zeker dat je hier vroeg of laat problemen mee gaat krijgen, omdat mensen argwaan gaan krijgen van die Spaanse IBAN.
Wellicht dat ze je dan vragen '' gewoon '' een betaalverzoek te sturen, maar oh wacht, dat kan ook al niet eens!

Nee, Openbank is leuk voor een extra rekening erbij, maar als volwaardig alternatief voor een degelijke Nederlandse bank moet er nog heel wat gaan gebeuren.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze nou met iDeal en iDin kwamen is dat Spaanse IBAN niet eens zo erg meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:25
JohanNL schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:02:
Maar ga maar eens spullen verkopen op Marktplaats e.d. en ik weet zeker dat je hier vroeg of laat problemen mee gaat krijgen, omdat mensen argwaan gaan krijgen van die Spaanse IBAN.
Wellicht dat ze je dan vragen '' gewoon '' een betaalverzoek te sturen, maar oh wacht, dat kan ook al niet eens!
Inderdaad. In zeker zin doet Tikkie ook aan IBAN discriminatie, omdat je alleen NL IBAN's kan toevoegen aan je Tikkie account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
davides schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:56:
[...]

Inderdaad. In zeker zin doet Tikkie ook aan IBAN discriminatie, omdat je alleen NL IBAN's kan toevoegen aan je Tikkie account.
Nouja, Tikkie is ook weer afhankelijk van iDeal, dus banken die dat niet ondersteunen kunnen zodoende niet mee doen.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:16:
Als ze nou met iDeal en iDin kwamen is dat Spaanse IBAN niet eens zo erg meer.
Totdat je wel een directe overboeking doet of direct geld wilt ontvangen.
Mensen willen op bijvoorbeeld Marktplaats nog wel eens via een directe overboeking betalen, als jij dan met je Spaanse IBAN aankomt, dan kunnen ze daar toch echt wel moeilijk over gaan doen ( en kan je dat zodoende omzet gaan kosten )
Dan je werkgever, vrienden/familie etc. heb je mogelijk ook wel wat uit te leggen als je met je Spaanse IBAN aankomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-10 11:42
JohanNL schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:55:
[...]
Dan je werkgever, vrienden/familie etc. heb je mogelijk ook wel wat uit te leggen als je met je Spaanse IBAN aankomt.
Bij mij heeft er daarvan in de bijna 3 jaar tijd nog niemand echt moeilijk gedaan.
Sommige automatische betalingen moest ik laten aanvragen via klantenservice maar dan konden ze gewoon in hun systeem zetten.
Werkgevers ook allemaal op mijn Spaanse rekeningnummer laten uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 01:48
TheSander562 schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:34:
[...]

Jazeker ik heb die 1000 gewonnen :P

Maar ik gebruik deze bank ook als hoofdbank. Heb niet echt een andere bank die ik gebruik behalve een van Rabobank aangezien die nu nog gratis is tot 25 jaar. Maar gebruik hem verder niet meer.
Ja mazzelkont. Ik gebruik Openbank ook als hoofdbank, maar heb nog geen euro gewonnen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
cwarcher schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 07:38:
Goedemorgen!
Verbaas me er over dat de reacties op Openbank hier toch vrij vaak negatief zijn.
Behalve de af en toe onhandige werking van de app (zal wel een Spaans dingetje zijn) vind ik Openbank overwegend prima.
Helemaal met je eens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• balken07
budjepaul schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:22:
Kan uit eigen ervaring zeggen dat overboeking ING => OB tegenwoordig als Instant Payment wordt verwerkt. 👍
Dat is goed nieuws. De Volksbank helaas nog steeds niet instant -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
balken07 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:14:
[...]

Dat is goed nieuws. De Volksbank helaas nog steeds niet instant -O-
OB <> ABN Amro ook nog steeds niet instant (althans de laatste keer dat ik iets overmaakte, vorige maand)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Nog weer even een ietwat negatieve ervaring bij gebruik van de Maestro-pas.

Vorige week vrijdag 16 september getankt bij een onbemand tankstation van Makro in Amsterdam voor € 46,84. Als ik in de app naar de transacties met de Maestro-kaart ga dan is het bedrag twee keer afgeschreven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mbBVQ_oPvDITcfgG92Yy5ru2-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jg6mdPv4K4PDYpdfr36b9zw5.jpg?f=fotoalbum_large

Eén transactie heeft de status 'geautoriseerd' (gereserveerd), de andere 'afgerekend'.

Ik geloof wel dat die geautoriseerde transactie er uiteindelijk automatisch afgaat, volgens de app uiterlijk 6 oktober. Maar... ondertussen wordt het wél van je beschikbare saldo ingehouden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bUINh03rSekAb7kzividYIVW8Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMOn2E33tr8HqrNzx08M5SUg.jpg?f=fotoalbum_large

Dit terwijl de oorspronkelijke transactie al is afgerond (die heb ik gemarkeerd). Ik heb nog nooit meegemaakt dat een reservering blijft staan nadat een transactie al is afgerond. Dit merk je meteen want je beschikbare saldo gaat omlaag. Dit valt eigenlijk niet uit te leggen en ik zal de Maestro-pas dan ook nooit meer gebruiken. Hopelijk gebeurt dit niet met de Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
kwon schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 23:27:

Vorige week vrijdag 16 september getankt bij een onbemand tankstation van Makro in Amsterdam voor € 46,84. Als ik in de app naar de transacties met de Maestro-kaart ga dan is het bedrag twee keer afgeschreven:

[Afbeelding]

Eén transactie heeft de status 'geautoriseerd' (gereserveerd), de andere 'afgerekend'.

Ik geloof wel dat die geautoriseerde transactie er uiteindelijk wel automatisch afgaat, volgens de app uiterlijk 6 oktober. Maar... ondertussen wordt het wél van je beschikbare saldo ingehouden:

[Afbeelding]

Dit terwijl de oorspronkelijke transactie al is afgerond. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een reservering nog blijft staan nadat een transactie is afgerond. Dit merk je meteen want je beschikbare saldo gaat omlaag. Dit valt eigenlijk niet uit te leggen en ik zal de Maestro-pas dan ook nooit meer gebruiken. Hopelijk gebeurt dit niet met de Mastercard.
Heb je de klantenservice al gebeld? Misschien dat zij kunnen helpen met waarom het gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 10:07
kwon schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 23:27:

[Afbeelding]

Ik geloof wel dat die geautoriseerde transactie er uiteindelijk automatisch afgaat, volgens de app uiterlijk 6 oktober. Maar... ondertussen wordt het wél van je beschikbare saldo ingehouden:

[Afbeelding]

Dit terwijl de oorspronkelijke transactie al is afgerond (die heb ik gemarkeerd). Ik heb nog nooit meegemaakt dat een reservering blijft staan nadat een transactie is afgerond (die heb ik gemarkeerd). Dit merk je meteen want je beschikbare saldo gaat omlaag. Dit valt eigenlijk niet uit te leggen en ik zal de Maestro-pas dan ook nooit meer gebruiken. Hopelijk gebeurt dit niet met de Mastercard.
Volgens mij ook een keer gehad. Moest volgens mij 5 werkdagen wachten. Toen stond het weer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Nu online
TheSander562 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 23:31:
[...]

Heb je de klantenservice al gebeld? Misschien dat zij kunnen helpen met waarom het gebeurd.
Nee, eerlijk gezegd wil ik er ook geen moeite in steken omdat het me momenteel niets kost. Ik had al op tijd m'n rekening geleegd. Wat mij betreft is echter geen enkele uitleg acceptabel, zoiets als dit zou nooit moeten kunnen gebeuren. Stel je voor dat het om een groot bedrag gaat. Dan is dat in één klap voor onbepaalde tijd niet meer beschikbaar tenzij je de klantenservice belt.
Nuevocasa schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 23:36:
[...]

Volgens mij ook een keer gehad. Moest volgens mij 5 werkdagen wachten. Toen stond het weer goed.
Ik hou het in de gaten en zal hier posten hoe lang het heeft geduurd. Zonder interventie van de klantenservice.

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-10 23:48
JohanNL schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:47:
[...]

Heb deze gisteren gedaan, scheelt weer bedenken en uitvoeren hoe je anders aan de actievoorwaarden voldoet.
Maar ik krijg bijna medelijden met ze, dat ze zo desperaat zijn dat ze geld en cadeaus weggeven, zodat hun klanten überhaupt de rekening eens gaan gebruiken.
Ik vraag mij dan ook wel af wat ze bij deze actie hebben gedacht, dat inactieve gebruikers dan ineens weer denken van '' oh Openbank is ook wel makkelijk '' of zoiets?
Puur als extra rekening, als reserve op de achtergrond, heb ik eigenlijk totaal geen interesse in de diensten van Openbank en dat gaat ook niet veranderen nadat ik er nu 3 x mee heb betaald om die €25 te bemachtigen.
Inderdaad, het is gewoon een matig product. Het is dat het gratis is en dus niks kost om aan te houden, sterker nog, met deze acties krijg je zelfs geld toe op je rekening. Maar ik vraag me af of ze nog lang actief blijven hier. In die 2 jaar is er voor zover ik kan zien bar weinig veranderd, in ieder geval in de app niet.

Voor mij zou het gebruik van OB als hoofdbank in ieder geval nooit die iets meer dan 2 euro per maand die je bespaart het waard zijn, maar goed dat ben ik.

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Nu online
Nuevocasa schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 23:36:
[...]

Ik kan dat alleen maar bevestigen. Duurde bij mij zelfs wat langer.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 10:07
ZXRY schreef op woensdag 21 september 2022 @ 00:02:
[...]

Inderdaad, het is gewoon een matig product. Het is dat het gratis is en dus niks kost om aan te houden, sterker nog, met deze acties krijg je zelfs geld toe op je rekening. Maar ik vraag me af of ze nog lang actief blijven hier. In die 2 jaar is er voor zover ik kan zien bar weinig veranderd, in ieder geval in de app niet.

Voor mij zou het gebruik van OB als hoofdbank in ieder geval nooit die iets meer dan 2 euro per maand die je bespaart het waard zijn, maar goed dat ben ik.
Betaalverzoeken
Instant payment met alle NLse Banken
IDeal
Geen geweigerde betalingen met Google Pay meer.

Aanbieden betaalbare CC zou ook leuk zijn.
Dan pas zal ik het eventueel overwegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-10 22:29
Rente op de Openbank Spaarrekening is inmiddels ook verhoogd:
Ontvang 0,40%* rente op je spaargeld.
* De rente is van toepassing op het saldo t/m € 200.000.
https://www.openbank.nl/gratis-spaarrekening

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
U123456 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:31:
Rente op de Openbank Spaarrekening is inmiddels ook verhoogd:
[...]
https://www.openbank.nl/gratis-spaarrekening
Is dat nog ergens in de app te zien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 23:13
Ja, bij “afsluiten producten”

[ Voor 88% gewijzigd door appie39 op 21-09-2022 21:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:24

page404

Website says no

Krijg net een mailtje dat de rente naar 0.4% gaat over de eerste 200.000€. Das een flinke stap. Was al van plan wat meer geld te gaan stallen maar nu helemaal.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• dutchnltweaker
page404 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:42:
Krijg net een mailtje dat de rente naar 0.4% gaat over de eerste 200.000€. Das een flinke stap. Was al van plan wat meer geld te gaan stallen maar nu helemaal.
Zeker mooi, niet vergeten dat 0.4% maar 0,004* aantal euro is en niet 0.4* aantal euro :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Er zijn alsnog alternatieven met een hogere rente: https://www.spaarrente.nl

Maar als Openbank je primaire bank is, dan is het natuurlijk wel leuk, aangezien je het er instant kunt overzetten op de betaalrekening en zodoende kunt gebruiken.
Alhoewel je geld als het ware alsnog wegsmelt met de huidige inflatie, het blijft allemaal dus in feite geen goede deal, alleen beter dan wat het eerst was...

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:21
JohanNL schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:14:
Er zijn alsnog alternatieven met een hogere rente: https://www.spaarrente.nl

Maar als Openbank je primaire bank is, dan is het natuurlijk wel leuk, aangezien je het er instant kunt overzetten op de betaalrekening en zodoende kunt gebruiken.
Alhoewel je geld als het ware alsnog wegsmelt met de huidige inflatie, het blijft allemaal dus in feite geen goede deal, alleen beter dan wat het eerst was...
Geen gekke Openbank taferelen dat de ontvangen rente meetelt met je belastingaangifte als inkomen ofzo? Voor geld stellen is het een veilige optie maar het is allemaal zo ondoorzichtelijk verder.

• JohanNL
  • Nu online
Deezers schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:41:
[...]

Geen gekke Openbank taferelen dat de ontvangen rente meetelt met je belastingaangifte als inkomen ofzo? Voor geld stellen is het een veilige optie maar het is allemaal zo ondoorzichtelijk verder.
Nee dat valt wel mee, alleen hadden sommigen wel belasting in rekening gebracht gekregen, welke zij later weer terug kregen dacht ik.
Geen garantie dat je geen gekke Openbank taferelen gaat krijgen dus :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Deze is hier volgens mij nog niet voorbij gekomen: https://www.openbank.nl/c...-betaalpassen-herfst-2022

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Nu online
Je moet de berichtgeving over de actie rechtstreeks van Openbank hebben ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ach, gewoon aanmelden en kijken of het wat oplevert. Net zoals bij de 300 euro/3 betalingen actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Nu online

Jerra

Beunhaas in wording

budjepaul schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:22:
Kan uit eigen ervaring zeggen dat overboeking ING => OB tegenwoordig als Instant Payment wordt verwerkt. 👍
Meteen even getest, en 5 euro was inderdaad instant bij openbank terecht gekomen, maar instant naar ING is het niet (ik heb internationale overboeking aangeklikt, ga het nu ook eens testen als binnenlandse)

Ook als binnenlandse overboeking is het niet "instant" terug bij ING. Waarom werkt de instant payment maar 1 kant op?

[ Voor 12% gewijzigd door Jerra op 27-09-2022 08:48 . Reden: testje uitgevoerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-10 17:04
Iemand enig idee of je ook een machtiging kunt afgeven voor een spaarrekening bij Openbank? Ik gebruik het als een spaarpotje voor wat incasso's die ik per jaar betaal. Nu maak ik het steeds over naar de betaalrekening maar lijkt me wat omslachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Nu online
Jerra schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 08:46:
Waarom werkt de instant payment maar 1 kant op?
Ik denk dat Openbank dit vooralsnog bewust tegenhoudt, omdat ze er in andere landen aan verdienen door het aan te bieden als extra service tegen een meerprijs. Het zou raar zijn als de Nederlanders het dan gratis krijgen.

Een paar maanden geleden betaalde ik voor deze service overigens € 4, toen ik een Spaanse vriend (met een Spaans IBAN bij ING) wilde terugbetalen voor iets wat hij had voorgeschoten. De optie werd mij toen in het overboekingsvenster aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:28
glatuin schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:27:
Iemand enig idee of je ook een machtiging kunt afgeven voor een spaarrekening bij Openbank? Ik gebruik het als een spaarpotje voor wat incasso's die ik per jaar betaal. Nu maak ik het steeds over naar de betaalrekening maar lijkt me wat omslachtig.
Je zou kunnen proberen of het lukt om er een terugkerende overboeking van te maken. Bij het aanmaken van de overboeking dan je betaalrekening opgeven als begunstigde, en bij datum van overschrijving 'herhalen' aanvinken. Je spaarrekening is volgens mij gewoon een 'zelfstandige' bankrekening, dus verwacht dat dit zo kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
kwon schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:39:
[...]

Ik denk dat Openbank dit vooralsnog bewust tegenhoudt, omdat ze er in andere landen aan verdienen door het aan te bieden als extra service tegen een meerprijs. Het zou raar zijn als de Nederlanders het dan gratis krijgen.

Een paar maanden geleden betaalde ik voor deze service overigens € 4, toen ik een Spaanse vriend (met een Spaans IBAN bij ING) wilde terugbetalen voor iets wat hij had voorgeschoten. De optie werd mij toen in het overboekingsvenster aangeboden.
Exact. Het is technisch al mogelijk maar een keuze van een bank het wel of niet te ondersteunen. Helaas kiest Openbank (en ook de Volksbank) voor het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Weet iemand of door instant overschrijven het weekend lnverschrijven nu mogelijk is? Momente wanneer ik dit jaar geld overschreef werd het weekend niet meegenomen en kreeg ik maandag pas het geld op de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-10 15:57
dutchnltweaker schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:36:
Weet iemand of door instant overschrijven het weekend lnverschrijven nu mogelijk is? Momente wanneer ik dit jaar geld overschreef werd het weekend niet meegenomen en kreeg ik maandag pas het geld op de rekening.
Nee, zoals hierboven beschreven werkt Instant Payment overboekingen vanaf Open bank (nog) niet, dus ook niet in het weekend.
Het kan wél maar OB doet dat blijkbaar niet. Al hoewel in Nederland Instant Payment overboekingen gratis zijn, is dat in Europa inderdaad een verdien model. Ik heb een Franse bankrekening en kost Instant Payment 1€ per overboeking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 20:26
glatuin schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:27:
Iemand enig idee of je ook een machtiging kunt afgeven voor een spaarrekening bij Openbank?
Bij welke bank kan dat?

Zal technisch best kunnen, maar past niet bij het model. Je wilt een spaarrekening gebruiken als een gewone rekening. Maar de hogere spaarrente ontvang je nu juist omdat geld dat daar op staat normaliter er langer op blijft staan; de bank rekent daar i.i.g. wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Datisraar schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:57:
[...]

Nee, zoals hierboven beschreven werkt Instant Payment overboekingen vanaf Open bank (nog) niet, dus ook niet in het weekend.
Het kan wél maar OB doet dat blijkbaar niet. Wat hierboven staat, hoewel in Nederland Instant Payment overboekingen gratis zijn, is dat in Europa een verdien model. Ik heb een Franse bankrekening en kost Instant Payment 1€ per overboeking.
Nee dat bedoelde ik niet, ik bedoelde bijvoorbeeld vanuit ing naar openbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
dutchnltweaker schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:40:
[...]

Nee dat bedoelde ik niet, ik bedoelde bijvoorbeeld vanuit ing naar openbank.
Ja hoor vanaf heden vanaf ING naar OB, Instant Payment is 24/7 ! Dus ook in het weekend.

[ Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 27-09-2022 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Maar Openbank gaat zoals het er uit ziet dus geen Instant Payments aanbieden vanuit hun kant, gezien het buitenlandse beleid, of gaat er dan geld voor vragen...
Toch ook weer een dingetje om rekening mee te houden dus, als zo'n '' snelle overboeking '' dus een euro waard moet zijn, dan heb je het er qua kosten ook al snel uit met een reguliere Nederlandse bank!

Het viel mij voor de rest ook op dat het geld dat je overmaakt van Openbank naar bijvoorbeeld je eigen Nederlandse rekening altijd minimaal een valutadag '' onderweg '' is.
Had zelfs een keer een overboeking gedaan om rond 2:00 in de nacht om dit te testen, welke dan wel keurig diezelfde dag aan kwam op mijn Nederlandse rekening, maar Openbank had bij de desbetreffende transactie dan toch de valutadatum een dag naar achteren geschoven.
Rentetechnisch ben je dus altijd een dag kwijt met overboekingen bij Openbank naar rekeningen buiten Openbank, tenminste het is mij niet gelukt dit op elkaar aan te laten sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Datisraar schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:02:
[...]

Ja hoor vanaf heden vanaf ING naar OB, Instant Payment is 24/7 ! Dus ook in het weekend.
Erg prettig, laatst in de vakantie was dat toch niet zo handig toen ik vrijdag geld verstuurde naar openbank en dit maandag werd opgepakt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:03
Jerra schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 08:46:
[...]
Waarom werkt de instant payment maar 1 kant op?
Er zou een verdienmodel achter kunnen zitten (op het moment bieden ze die optie niet aan), maar een andere reden zou kunnen zijn dat ze bang zijn voor verdachte transacties.

Een tijdje geleden boekte ik een aardig bedrag terug naar mijn Nederlandse rekening en dat werd enkele dagen achtergehouden. Dat wil zeggen, het bedrag was afgeschreven van mijn Openbank rekening maar niet bijgeschreven op mijn Nederlandse rekening. Pas nadat Openbank mij had opgebeld om te controleren dat het klopte werd het bedrag bijgeschreven.

De Openbank spaarrekening is dus niet aan te raden voor geld dat je op heel korte termijn wil hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bcome
  • Laatst online: 09:56
jack2 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:26:
[...]

Er zou een verdienmodel achter kunnen zitten (op het moment bieden ze die optie niet aan), maar een andere reden zou kunnen zijn dat ze bang zijn voor verdachte transacties.

Een tijdje geleden boekte ik een aardig bedrag terug naar mijn Nederlandse rekening en dat werd enkele dagen achtergehouden. Dat wil zeggen, het bedrag was afgeschreven van mijn Openbank rekening maar niet bijgeschreven op mijn Nederlandse rekening. Pas nadat Openbank mij had opgebeld om te controleren dat het klopte werd het bedrag bijgeschreven.

De Openbank spaarrekening is dus niet aan te raden voor geld dat je op heel korte termijn wil hebben.
Ik vind het wel een veilig idee dat Openbank zo proactief is met het tegengaan van fraude. Zo ben ik ook wel eens gebeld omdat ik meermaals m'n CVV code aan het bekijken was i.v.m. wat problemen met Google Pay. Toch een beetje geruststellend dat je daadwerkelijk met mensen van je bank in contact kan komen i.p.v. afgewimpeld wordt met een chatbot zoals bij andere fintechs.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
bcome schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:09:
[...]

Ik vind het wel een veilig idee dat Openbank zo proactief is met het tegengaan van fraude. Zo ben ik ook wel eens gebeld omdat ik meermaals m'n CVV code aan het bekijken was i.v.m. wat problemen met Google Pay. Toch een beetje geruststellend dat je daadwerkelijk met mensen van je bank in contact kan komen i.p.v. afgewimpeld wordt met een chatbot zoals bij andere fintechs.
Alle banken zijn verplicht om fraude maatregelen te nemen. Voor zover ik weet heeft iedere bank teams zitten die betalingen die als frauduleus aangemerkt worden, handmatig controleren.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
bcome schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:09:
[...]

Ik vind het wel een veilig idee dat Openbank zo proactief is met het tegengaan van fraude.
Dat is op zich waar. Maar op het moment dat je geld "verdwenen" is zonder dat je weet wat er speelt of dat je geïnformeerd wordt dan zit je toch in de piepzak.

Ja, in mijn jonge jaren duurden overschrijvingen dagen, met name tussen de Postbank en andere banken en v.v. Maar dat wist je van tevoren. Vandaag de dag is dat normaal niet het geval bij Openbank, dus als het wel gebeurt dan is dat vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Nu online
kwon schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 23:48:
[...]

Nee, eerlijk gezegd wil ik er ook geen moeite in steken omdat het me momenteel niets kost. Ik had al op tijd m'n rekening geleegd. Wat mij betreft is echter geen enkele uitleg acceptabel, zoiets als dit zou nooit moeten kunnen gebeuren. Stel je voor dat het om een groot bedrag gaat. Dan is dat in één klap voor onbepaalde tijd niet meer beschikbaar tenzij je de klantenservice belt.

[...]

Ik hou het in de gaten en zal hier posten hoe lang het heeft geduurd. Zonder interventie van de klantenservice.
Ik zou nog terugkomen op die dubbele inhouding. Uiteindelijk heeft het tot 6 oktober geduurd voordat de reservering kwam te vervallen. Precies dus de datum die de app aangaf waarop het uiterlijk zou gebeuren.

De tijdlijn is dus zo:
  • Vrijdag 16 september voor € 46,84 getankt.
  • Maandag 19 september wordt de oorspronkelijke reservering definitief maar komt er nóg een reservering voor hetzelfde bedrag bij.
  • Donderdag 6 oktober is de extra reservering ook komen te vervallen en is het beschikbare saldo weer zoals het hoort.
Ik kon dus 18 dagen niet over het geld beschikken terwijl dit al was afgeschreven.

Misschien zal ik 'voor de lol' de volgende keer kijken of dit ook met Mastercard gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
@kwon: Met de Mastercard gaat het net zo, maar niet bij ieder onbemande tankstation. Vorige week getankt bij een Esso Express, binnen 48 uur was het gecorrigeerd. De dubbele transactie van een eerdere tankbeurt bij een andere oliemaatschappij verviel pas na de volledige 21 dagen vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 06:48
kwon schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 07:55:
[...]

Ik zou nog terugkomen op die dubbele inhouding. Uiteindelijk heeft het tot 6 oktober geduurd voordat de reservering kwam te vervallen. Precies dus de datum die de app aangaf waarop het uiterlijk zou gebeuren.

De tijdlijn is dus zo:
  • Vrijdag 16 september voor € 46,84 getankt.
  • Maandag 19 september wordt de oorspronkelijke reservering definitief maar komt er nóg een reservering voor hetzelfde bedrag bij.
  • Donderdag 6 oktober is de extra reservering ook komen te vervallen en is het beschikbare saldo weer zoals het hoort.
Ik kon dus 18 dagen niet over het geld beschikken terwijl dit al was afgeschreven.

Misschien zal ik 'voor de lol' de volgende keer kijken of dit ook met Mastercard gebeurt.
Vreemd, ik heb bij mij even gecontroleerd en in het buitenland bij een onbemand tankstation op 7 oktober getankt, maar geen dubbele inhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Die dubbele inhouding heb ik hier ook wel vaker gezien. In combinatie met reservering tot daadwerkelijke correctie of omzetting naar transactie. Vond het ook maar onhandig, gezien je dus niet over je eigen saldo beschikt. Je krijgt het gevoel dat de tijdsvariabelen die voorbij komen in de boekhouding van Openbank en de betaalprovider van de winkel waar je betaald niet in hun eigen betaalverwerkingssysteem gebeurt maar op de rekening van de klant. Je zou het transparant kunnen noemen, maar vooralsnog voelt de Nederlandse versie van afhandeling meer als goede service.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• balken07
Spaarrente bij Openbank is nu 0,55% :)

[ Voor 12% gewijzigd door balken07 op 14-10-2022 15:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:24

page404

Website says no

balken07 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:39:
Ik zag het ook net. Kan zeggen wat je wil, maar dit begint ergens op te lijken :)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Vanaf vandaag ja ;) wel mooi. Raisin is nog meer maar bij OB kan je gewoon vrij opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
ik zit in een "issue" met een buitenlandse betaling naar de Royal bank of Canada (vestiging Curacao).
betaling lukte via site of app al helemaal niet, uiteindelijk heeft de klantenservice hem toch doorgeduwd en intussen al 1.5 week van m'n rekening af. NU nog steeds NIET bijgeschreven aan de andere kant.
Dit ging dus om afhandeling erfenis dus het is een substantieel bedrag.
Mijn halfzus heeft dezelfde betaling vanaf ABN rekening gedaan, was binnen 2 dagen aan de andere kant.
Begin me intussen zorgen te maken....... maandag maar weer bellen.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Huskedoekje
  • Laatst online: 09:30
En daarnaast is er een leuke spaarbonus actie!

In het kort:
  • Actie geldig van 14-10-2022 t/m 14-11-2022
  • € 25 als je een extra bedrag van € 10.000 tot 20.000 spaart
  • € 40 als je een extra bedrag van € 20.000 of meer spaart
  • Voorwaarde: Je moet minstens 50% van dit verhoogd saldo gedurende 6 maanden na de actieperiode aanhouden, m.a.w. t/m 25 mei 2023.
  • Actiecode: SPAREN22
Zie ook de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10 12:54
Het zal aan mij liggen, en niet aan de app met enorm veel reclame tussen de lelijke foto's. Maar ik kan nooit vinden waar ik die aktiecode zou moeten gebruiken. Of gelden acties nooit voor bestaande gebruikers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
@Jan-Remco: Zo zou het moeten werken:
- start de app
- druk op de menu knop (de 3 streepjes)
- tik op acties en kortingen
- selecteer de gewenste actie
- ga akkoord gaat met de voorwaarden
- je ontvangt een e-mail ter bevestiging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10 12:54
Dank je!

[ Voor 6% gewijzigd door Jan-Remco op 16-10-2022 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Huskedoekje schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:09:
[...]

En daarnaast is er een leuke spaarbonus actie!

In het kort:
  • Actie geldig van 14-10-2022 t/m 14-11-2022
  • € 25 als je een extra bedrag van € 10.000 tot 20.000 spaart
  • € 40 als je een extra bedrag van € 20.000 of meer spaart
  • Voorwaarde: Je moet minstens 50% van dit verhoogd saldo gedurende 6 maanden na de actieperiode aanhouden, m.a.w. t/m 25 mei 2023.
  • Actiecode: SPAREN22
Zie ook de website
Ik heb net deze maand voor 20.000 gestort.. telt dat ook? Of moet ik het er nu afhalen en dag later terugstorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huskedoekje
  • Laatst online: 09:30
Deezers schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:50:
[...]

Ik heb net deze maand voor 20.000 gestort.. telt dat ook? Of moet ik het er nu afhalen en dag later terugstorten?
Goeie vraag. Als ik de actievoorwaarden lees dan zie ik het volgende staan:
  • Je moet in de periode van 14 (oktober)* t/m 25 november je spaarsaldo op de rekeningen op jouw naam verhoogd hebben.
Als je voor de 14e het bedrag hebt gestort dan heb je denk ik pech. Als je het eraf haalt en weer stort, dan heb je in principe niet je spaarsaldo verhoogd. Ze spreken in de voorwaarden ook om wat extra opzij te zetten.

Maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of ze de regels zo exact verwerken. Misschien als je de € 20.000 naar je lopende rekening stort en dan een dag later de actiecode invoert en weer de € 20.000 op je spaarrekening zet dat ze het wel gewoon goed rekenen.

Misschien kun je even contact zoeken met Openbank om het helder te krijgen?

*ze lijken in de voorwaarden vergeten te zijn om 14 oktober t/m 25 november te vermelden. In de voorwaarden staat 14 t/m 25 november in deze specifieke regel. Maar spreken voor de rest wel over de periode 14 oktober t/m 25 november.

[ Voor 11% gewijzigd door Huskedoekje op 15-10-2022 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
Iemand al ervaren of los 3x voor 10 euro aankopen doen voldoende is voor de bonus? Of moet de 300 euro altijd een jaar blijven staan? Heb de actie nog niet gebruikt en een paar dagen geleden een herinneringsmailtje gekregen waarin het volgende staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_hBGSZK1RPvEfHXsIsR2_kfrSg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1GBb0sMJ8gcJZr64kJ2ySwAH.png?f=user_large

Alleen achter de 'schrijf minimaal 300 euro bij' staat een 1tje. Onderaan de mail staat daar het volgende bij: 'Houd er rekening mee dat het bedrag van € 300 minimaal twaalf maanden na de betaling van de vergoeding op je rekening moet blijven staan.'

Ik snap anders heel het doel van de 3 losse 10 euro aankopen ook niet zo. Waarom zou je niet meteen 300 euro storten en dit laten staan, als je in beide gevallen alsnog een jaar lang 300 euro moet laten staan? Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
ZXRY schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:04:
Iemand al ervaren of los 3x voor 10 euro aankopen doen voldoende is voor de bonus? Of moet de 300 euro altijd een jaar blijven staan? Heb de actie nog niet gebruikt en een paar dagen geleden een herinneringsmailtje gekregen waarin het volgende staat:

[Afbeelding]

Alleen achter de 'schrijf minimaal 300 euro bij' staat een 1tje. Onderaan de mail staat daar het volgende bij: 'Houd er rekening mee dat het bedrag van € 300 minimaal twaalf maanden na de betaling van de vergoeding op je rekening moet blijven staan.'

Ik snap anders heel het doel van de 3 losse 10 euro aankopen ook niet zo. Waarom zou je niet meteen 300 euro storten en dit laten staan, als je in beide gevallen alsnog een jaar lang 300 euro moet laten staan? Zie ik iets over het hoofd?
3 x 10 euro zou voldoende moeten zijn, heb ik hier ook gedaan al vorige maand maar tot nu toe nog niets ontvangen.
Als het deze maand nog steeds niet erbij is stuur ik ze wel een mail o.i.d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:54
ZXRY schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:56:
[...]

De bank verdient sowieso al aan jouw spaargeld dat je erop hebt staan, en aan rente uit rood staan en dergelijke. In het buitenland is het veel gebruikelijker dat een rekening gewoon gratis is, het is echt iets Nederlands dat je maandelijks betaalt voor je rekening.
Niet echt hoor, hier in Portugal betalen we ook gewoon voor een rekening. Hier betaal je bij bepaalde banken zelfs ook voor het overmaken van geld (ja, echt waar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 23:09
Jron667 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:30:
[...]

Niet echt hoor, hier in Portugal betalen we ook gewoon voor een rekening. Hier betaal je bij bepaalde banken zelfs ook voor het overmaken van geld (ja, echt waar).
Je kan ook voor een gratis bank kiezen in Portugal (bv Activobank dat ik al jaren heb).
Hetzelfde in Spanje. Er zijn dure 'ouderwetse' banken die allerlei dingen rekenen en gratis (vooral internet-) banken. Vaak zijn de gratis banken zelfs dochters van (dure) grootbanken.

[ Voor 6% gewijzigd door birdibird op 16-10-2022 21:37 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
Jron667 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:30:
[...]

Blijkbaar is er ook een gratis alternatief zoals genoemd hierboven. Gaat erom dat Nederland niet een écht alternatief biedt, in ieder geval niet in de vorm van een Nederlandse bank. Moneyou was zover ik weet de laatste. In veel landen is er wel minimaal één nationale bank aanwezig die gratis de diensten aanbiedt.

Niet helemaal relevant maar kijk naar 'onze' ING. Hier voeren ze de grootste prijsstijging ooit van 42%(!) door. Ondertussen is een rekening bij ING Duitsland of ING Luxemburg gratis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
ZXRY schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:45:
[...]
Niet helemaal relevant maar kijk naar 'onze' ING. Hier voeren ze de grootste prijsstijging ooit van 42%(!) door. Ondertussen is een rekening bij ING Duitsland of ING Luxemburg gratis...
Dat niet alleen, ze geven zelfs €50 weg :o
https://www.ing.de/girokonto/

Ik vraag mij dan wel af waar dit verschil vandaan komt, zou dit wellicht met Maestro te maken hebben? In het buitenland is het toch veelal Visa of Mastercard ( waar per transactie de bank wellicht ook wat aan verdient )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-10 17:04
JohanNL schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:55:
[...]

Ik vraag mij dan wel af waar dit verschil vandaan komt, zou dit wellicht met Maestro te maken hebben? In het buitenland is het toch veelal Visa of Mastercard ( waar per transactie de bank wellicht ook wat aan verdient )
ING in Duitsland stelt niks voor (nauwlijks marktaandeel). Om klanten te krijgen bieden ze het nu gratis aan. Netzoals Openbank in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
JohanNL schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:55:
[...]

Wauw, dan is het helemaal een mooie boel ;w Zal inderdaad met klantenwerving te maken hebben. Hier hebben ze dat niet nodig.

Wordt tijd dat er eens een Nederlandse neobank met gratis rekening gaat ontstaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
glatuin schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 23:07:
[...]

ING in Duitsland stelt niks voor (nauwlijks marktaandeel). Om klanten te krijgen bieden ze het nu gratis aan. Netzoals Openbank in NL.
Denk dat die 50 euro cadeau heeft te maken met klantenwerving. In Duitsland zullen ze de rekening wel gratis moeten aanbieden, omdat er daar al genoeg nationale, gratis bankrekeningen te openen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSander562
ZXRY schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 23:16:
[...]

Wordt tijd dat er eens een Nederlandse neobank met gratis rekening gaat ontstaan ;)
Dat was knab bank voor een lange tijd.
Niet lang geleden hebben ze alleen helaas alle gratis rekeningen overgezet naar betaald als je wilde betalen. Anders ging ie gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Moneyou hebben we ook gehad ( internet bank van ABN )
Bij een bezuinigingsronde zijn ze daarmee gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
JohanNL schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 23:33:
Moneyou hebben we ook gehad ( internet bank van ABN )
Bij een bezuinigingsronde zijn ze daarmee gestopt.
Niet helemaal, ze waren een bank die je hogere rentes gaf dan andere banken als het om sparen ging. Maar door de lage rente van de ecb tot helemaal geen rente konden ze zich niet meer onderscheiden en heeft abn de stekker eruit getrokken waardoor er idd banen verloren gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
birdibird schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:35:
[...]

Je kan ook voor een gratis bank kiezen in Portugal (bv Activobank dat ik al jaren heb).
Hetzelfde in Spanje. Er zijn dure 'ouderwetse' banken die allerlei dingen rekenen en gratis (vooral internet-) banken. Vaak zijn de gratis banken zelfs dochters van (dure) grootbanken.
Bedankt, het zal wel Openbank worden, minder papieren nodig om een rekening te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Even benieuwd: als je in Portugal woont dan moet je de Openbank rekening aanvragen via de Portugese site?
https://www.openbank.pt/conta-a-ordem
Of maakt dat Openbank niks uit?

[ Voor 3% gewijzigd door U123456 op 17-10-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 00:49:
[...]

Niet helemaal, ze waren een bank die je hogere rentes gaf dan andere banken als het om sparen ging. Maar door de lage rente van de ecb tot helemaal geen rente konden ze zich niet meer onderscheiden en heeft abn de stekker eruit getrokken waardoor er idd banen verloren gingen.
Dat is wat ze je willen doen geloven ;)
Er moest geconsolideerd worden bij de ABN door ongelukkige omstandigheden, en dan vliegen dit soort ' hobby's ' er in de regel als eerste eruit.

Als ze het echt wouden behouden hadden ze prima - net als Openbank - een rente van bijvoorbeeld 0,2% of desnoods 0,25% kunnen aanhouden in die tijd.
En dan enkel voor de eerste €10K bijvoorbeeld, dat zou prima passen bij de doelgroep denk ik.
De échte kosten zaten toch vooral bij het hele aanhouden van het platform zelf.

Maar wel erg jammer, Moneyou + Openbank was nog wel een leuke ( gratis ) combi geweest.
Enkel iDin ontbrak nog dacht ik, maar dat hadden ze nu inmiddels vast wel weten toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jron667
U123456 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:40:
Even benieuwd: als je in Portugal woont dan moet je de Openbank rekening aanvragen via de Portugese site?
https://www.openbank.pt/conta-a-ordem
Of maakt dat Openbank niks uit?
Ik krijg automatisch de Portugese website, dus ik denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Zaterdag overboeking gedaan van OB naar Rabobank, vandaag nog niet binnen. Had hem eigenlijk vanmiddag verwacht. Dus niks overboeken in het weekend als je haast hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
Deezers schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:10:
Zaterdag overboeking gedaan van OB naar Rabobank, vandaag nog niet binnen. Had hem eigenlijk vanmiddag verwacht. Dus niks overboeken in het weekend als je haast hebt..
Klopt waarschijnlijk komt die pas morgen na de middag binnen op je rekening. Heb ik ook vaak last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 16:07
Ik heb vrijdag een bedrag van € 500,- overgeboekt van m'n ABN Amro rekening naar de Openbank betaalrekening. Het is nu dinsdagavond en het staat er nog steeds niet op! Dit is toch niet normaal mag ik hopen?

Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
nathalia schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:26:
Ik heb vrijdag een bedrag van € 500,- overgeboekt van m'n ABN Amro rekening naar de Openbank betaalrekening. Het is nu dinsdagavond en het staat er nog steeds niet op! Dit is toch niet normaal mag ik hopen?
Heb zoiets al eerder meegemaakt, maar zal er morgen wel op staan, in Spanje doen ze soms rustig aan ;)
Ook bij het overboeken van je Openbank rekening naar een rekening buiten Openbank houden ze je geld tenminste 1 rentedag '' vast '', wat wel weer relevant kan zijn bij de rente die je weer kunt krijgen op je spaargeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Datisraar schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:02:
[...]

@JohanNL maar heeft alleen ing instant pay dan en abn niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:01:
[...]

@JohanNL maar heeft alleen ing instant pay dan en abn niet?
Geen idee, maar ING is niet de enige, Rabobank werkt bijvoorbeeld ook instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
Afgelopen weekend heb ik transacties gedaan van ING naar Openbank ten bedrage van 1 cent, 1 euro, 5 euro en 5000 euro.

Alleen de eerste twee bedragen stonden direct op de rekening bij Openbank, de overige twee pas maandag. Hoezo instant payment... je kunt er blijkbaar niet op vertrouwen dat het er direct op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnes
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 08:45
Gratis bestaat gewoonweg niet. Als de dienst "gratis" wordt aangeboden ben jij 9 op 10 het product waarmee ze verdienen. Ik kan me inbeelden dat een advertentiebureau alle belangen heeft om met banken samen te werken om transactiegegevens te kunnen inzien. Zo zijn ze op de hoogte van je aankopen en kunnen ze mogelijks nog een extra glijmiddel aanbieden na je aankoop van een pak condooms.

Deze techniek wordt vandaag in de US al toegepast. Ik vermoed dat Openbank hier ook aan mee doet. Hun summiere privacyverklaring blijft hier echter wel vaag over: "In the past 12 months, we have not “sold” Personal Information subject to the CCPA"

Hoofdstuk "Information on Cookies" is ook vaag geformuleerd als je het mij vraagt. Het bevat in ieder geval informatie dat ze effectief samenwerken met advertentiebureau's. Nee, doe voor mij maar geen "gratis" opensluis rekening.

[ Voor 16% gewijzigd door dotnes op 19-10-2022 17:16 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 22:11
ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar ik ben bang dat banken waar je wel voor betaalt, min of meer hetzelfde doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:26
raven22 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:33:
ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar ik ben bang dat banken waar je wel voor betaalt, min of meer hetzelfde doen
Zeker weten.

review: Wat doen banken met jouw betaalgegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
dotnes schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:10:
Gratis bestaat gewoonweg niet. Als de dienst "gratis" wordt aangeboden ben jij 9 op 10 het product waarmee ze verdienen. Ik kan me inbeelden dat een advertentiebureau alle belangen heeft om met banken samen te werken om transactiegegevens te kunnen inzien. Zo zijn ze op de hoogte van je aankopen en kunnen ze mogelijks nog een extra glijmiddel aanbieden na je aankoop van een pak condooms.

Deze techniek wordt vandaag in de US al toegepast. Ik vermoed dat Openbank hier ook aan mee doet. Hun summiere privacyverklaring blijft hier echter wel vaag over: "In the past 12 months, we have not “sold” Personal Information subject to the CCPA"

Hoofdstuk "Information on Cookies" is ook vaag geformuleerd als je het mij vraagt. Het bevat in ieder geval informatie dat ze effectief samenwerken met advertentiebureau's. Nee, doe voor mij maar geen "gratis" opensluis rekening.
Dat geldt ook voor de andere gratis banken o.a. Revolut, N26 en Vivid etc. Ook daar moet aan de klant verdiend worden. Het is belangrijk dat Openbank klanten dit ook weten dat gratis niet gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:26
Iemand ook last van dat de meldingen bij iOS blijven staan? Ook al heb ik ze in de app bekeken, ik zie altijd een nummertje staan bij de app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 23:09
Jron667 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:12:
[...]

Ik krijg automatisch de Portugese website, dus ik denk het wel.
Ligt eraan wat je wilt.
Als je lekker alles Nederlands wilt ga je naar openbank.nl en niet .com

[ Voor 6% gewijzigd door birdibird op 21-10-2022 17:34 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 20:23
Deezers schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:10:
Is het nog goed gekomen, en wanneer?
nathalia schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:26:
Is het nog goed gekomen, en wanneer? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deezers
DeadMetal schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:15:
[...]

Is het nog goed gekomen, en wanneer?

[...]

Ja dinsdagmiddag. Terwijl terug Rabo -> OB wel meteen instant is. Maar goed, het is gratis en dat kost je dan inderdaad wat snelheid. Had verder ook geen haast gelukkig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 16:07
DeadMetal schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:15:

[...]

Bij mij is het niet goed gekomen. Op vrijdag overgemaakt en precies een week later is het teruggekomen op m'n ABN Amro rekening. Bij de omschrijving stond er "Geweigerd, reden onbekend". Ik moet OpenBank nog even bellen om te vragen waarom mijn bijboeking is geweigerd. Ik heb in ieder geval afgelopen vrijdag nogmaals een overboeking gedaan, maar die staat er nog niet op. Ik voel het al aankomen dat die ook wordt geweigerd....

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Laatst online: 05-10 19:48
Ik heb sinds kort een betaalrekening bij de OB. Nu probeerde ik afgelopen week een bedrag over te maken vanaf mijn SNS-rekening die op mijn naam en die van mijn partner staat. Nu kwam het bedrag maar niet aan op mijn OB-rekening. Dus toen ben ik gaan bellen met de OB. Ja, het bedrag was tegen gehouden. Ik moest een selfie maken met mijn identiteitsbewijs en een brief van de datum van toen. Is dat normaal bij de OB dat je zoiets moet doen? Hebben meer mensen hier last van. Ik wilde de OB gaan gebruiken als mijn primaire bank, maar als ik dit gezeik steeds heb, pas ik daarvoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darses
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
smily01 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:11:
Ik heb sinds kort een betaalrekening bij de OB. Nu probeerde ik afgelopen week een bedrag over te maken vanaf mijn SNS-rekening die op mijn naam en die van mijn partner staat. Nu kwam het bedrag maar niet aan op mijn OB-rekening. Dus toen ben ik gaan bellen met de OB. Ja, het bedrag was tegen gehouden. Ik moest een selfie maken met mijn identiteitsbewijs en een brief van de datum van toen. Is dat normaal bij de OB dat je zoiets moet doen? Hebben meer mensen hier last van. Ik wilde de OB gaan gebruiken als mijn primaire bank, maar als ik dit gezeik steeds heb, pas ik daarvoor.
Afgelopen weekend kwam ik er achter dat je de eerste 3 maanden maar maximaal 3.000 EUR per dag kan overmaken vanuit OB. Beetje jammer om daar achter te komen als je net een grote overboeking heb gedaan en vervolgens nog een aantal rekeningen wil betalen die continue geweigerd worden met een onduidelijke foutmelding. Toen ik belde werd de telefoon wel snel opgenomen en was snel duidelijk wat het probleem was.

Jou probleem lijkt in dezelfde categorie van fraudedetectie te zitten. Ik vermoed dat OB wat strenger is dan we in Nederland gewend zijn waardoor betalingen vaker geblokkeerd worden. Met veel frustratie tot gevolg.

Voorlopig ga ik er vanuit dat het allemaal wat soepeler loopt als je door alle checks heen bent en OB al een paar maanden gebruikt. Maar goed, dat schrijf ik ook omdat ik net met veel pijn en moeite mijn automatische incasso's heb overgezet naar OB...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:42
Ik heb mij ook maar eens aangemeld. Wel beetje brak Nederlands, Javascript "null"s en tussendoor veel Spaans zeg. 😕

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOkuhiRgOI3R0z-I_7BURzTbHmU=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/tBWKqywXrurwrhUE74D1oO9G.png?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHWQ0mCa6sC3f7Ku96My0A8vIiU=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/Wwvb724qOIgaoyoPWuqiifc2.png?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ShcuWjK21KB6ITwko1tizd4Bfg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bLNw1iJjmTC12hOxaYjCTxJ0.jpg?f=fotoalbum_small

En bij het aanmelden, deel identificatie, kon ik kiezen tussen overboeking vanaf bestaande rekening of een kopie identiteitskaart uploaden. Via rekening sneller dacht ik, maar later in het proces moest ik alsnog kopie ID opsturen. Wat gaat dat raar.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
smily01 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:11:
Ik gebruik het sinds september 2020 als primaire bank en heb dit nooit gehad. Neemt niet weg dat het in jouw geval erg irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
balken07 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:47:
[...]

Ik gebruik het sinds september 2020 als primaire bank en heb dit nooit gehad. Neemt niet weg dat het in jouw geval erg irritant is.
Hier ook geen problemen, vanaf voorjaar 2020 heb ik ook al een OB rekening, weliswaar niet als hoofdbank, maar werkt als gratis bank erg prettig, voor ‘erbij’. Kom af en toe in Spanje en vooral dan is het een fijne bankrekening om te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 25-10-2022 12:16 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 90 Laatste