Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
JohanNL schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 14:52:
Het is toch ook wel wat, dat ze prijzen moeten verloten om mensen aan te zetten überhaupt de OB betaalpas te gebruiken 8)7

Wat mij betreft mogen ze beter investeren in zaken zodat het een écht alternatief wordt voor de reguliere Nederlandse banken, zoals iDeal, iDin en ik zou toch wel een NL IBAN code prefereren.
Vooral voor als je wat spullen wilt verkopen via V&A, Marktplaats e.d. is die Spaanse iban toch echt een no-go ( en dat kan je véél meer omzet kosten dan wat je bespaard op de vaste bankkosten. )
Het is ook wat.. Ik heb 5 betaalpassen, maar heb ze nog nooit gebruikt... :D

Ik gebruik alleen Apple Pay...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 01:48
JohanNL schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 14:52:
Het is toch ook wel wat, dat ze prijzen moeten verloten om mensen aan te zetten überhaupt de OB betaalpas te gebruiken 8)7

Wat mij betreft mogen ze beter investeren in zaken zodat het een écht alternatief wordt voor de reguliere Nederlandse banken, zoals iDeal, iDin en ik zou toch wel een NL IBAN code prefereren.
Vooral voor als je wat spullen wilt verkopen via V&A, Marktplaats e.d. is die Spaanse iban toch echt een no-go ( en dat kan je véél meer omzet kosten dan wat je bespaard op de vaste bankkosten. )
Tja het doel achter de acties is idd duidelijk, maar wel begrijpelijk toch? De meeste consumenten zijn nu eenmaal erg honkvast als het om hun financiële beheer gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• balken07
GioStyle schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:27:
[...]

Het is ook wat.. Ik heb 5 betaalpassen, maar heb ze nog nooit gebruikt... :D

Ik gebruik alleen Apple Pay...
Met Apple Pay doe je ook gewoon mee aan de actie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-10 18:20
Datisraar schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:12:
Vandaag zag ik dat je bij Open Bank weer mee kan doen aan een prijzen win actie door met je passen te betalen deze zomer. Is al eerder geweest volgens mij, en ben benieuwd: hoeveel klanten hebben ze al in Nederland? 1000? 10.000?
Heeft 1 van de OB tweakers hier, al eens wat gewonnen?
Tijdje geleden een bol.com-bon van 50 euro gewonnen, was geloof ik op o.b.v. pasgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:11
Is er een limiet aan het bedrag wat je per keer kunt pinnen/uit automaat halen?
Ik heb het travel plan en zie dat dit buiten europa 5x per maand gratis kan, maar een limiet kan ik zo niet vinden.

edit: ik zie dat je dat zelf kunt instellen, top!

[ Voor 11% gewijzigd door raven22 op 16-07-2022 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:03

Coldcat

HODL

Heeft iemand een idee hoe lang het duurt om geld terug te boeken vanaf Openbank naar ING?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:36
1 dag

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-10 11:42
Nou jongens, ik mag mezelf prijswinnaar noemen van €1000 euro. 8)
Belastingtechnisch wordt er iets meer gestort en halen ze dat ietsje er ook weer af voor belasting of iets.
Ik weet alleen niet meer voor welke van de acties dit was, aangezien ik voor ze allemaal aanmeld waarvoor ik met mijn pas of apple pay kan betalen.

Ben benieuwd hoe snel het erop staat. Vandaag gebeld dus ik ga het zien.

[ Voor 22% gewijzigd door TheSander562 op 29-07-2022 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
TheSander562 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:30:
Belastingtechnisch wordt er iets meer gestort en halen ze dat ietsje er ook weer af voor belasting of iets.
Ik weet alleen niet meer voor welke van de acties dit was, aangezien ik voor ze allemaal aanmeld waarvoor ik met mijn pas of apple pay kan betalen.

Nice, gefeliciteerd!! Was zo te lezen deze actie: https://www.geldhamster.n.../gratis-loterij-openbank/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
Dankjewel, zou best kunnen inderdaad, maar na 1 jaar pas een reactie over wie heeft gewonnen zou dan wel lang zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:29
@TheSander562: Dan is het deze:
WIL JE € 1.000 EXTRA VAKANTIEGELD?
Doe mee aan de trekking en misschien win je die € 1.000 wel! We doen dit bedrag cadeau aan vijf klanten. Deelnemen kan door van 5 april tot en met 30 juni 2022 je aankopen te betalen¹ met je Openbank-betaalpassen.
De trekking vindt plaats op 13 juli 2022.
Bron: e-mail Openbank 7 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07

Nice, gefeliciteerd! Ik heb nog nooit wat gewonnen, ondanks dat ik bijna alle kaart betalingen via Openbank laat verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• budjepaul
TheSander562 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:03:
[...]

Dankjewel, zou best kunnen inderdaad, maar na 1 jaar pas een reactie over wie heeft gewonnen zou dan wel lang zijn :)
Oeps, je hebt gelijk! Niet naar het jaartal gekeken… |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-10 15:57

Gefeliciteerd! Leuk om te lezen, en fijn dat er nu eindelijk een grote prijs is uitgegaan 👍. Zou natuurlijk mooi zijn als je alles netto krijgt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• balken07
Ik heb mijn Amex creditcard aan Openbank kunnen koppelen. Voor zover ik weet is Amex de enige uitgever van creditcards die hiermee akkoord gaat? ICS eist een Nederlandse rekening. Voor mij fijn aangezien ik nu niet meer met geld hoef te schuiven voor maandelijkse incasso van de creditcard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• balken07
Het is mij zowaar gelukt ICS over de streep te krijgen. Ik had dit keer gewoon het formulier ingevuld en die ondertekend en per e-mail toegestuurd. Geen telefoontje. Met succes! Vanochtend bevestiging van omzetting gekregen. ASN creditcard van ICS is nu dus ook aan Openbank gekoppeld. Ik was van plan ze bij een afwijzing dit keer te rapporteren bij het meldpunt tegen IBAN discriminatie, maar niet nodig dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben een van de early adopters van open bank, ik meen dat een creditkaart gratis zou zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:35:
Ben een van de early adopters van open bank, ik meen dat een creditkaart gratis zou zijn?
Openbank heeft nog geen creditcard voor de Nederlandse klanten (helaas!). Wel is er een debit Mastercard die eenmalig €1,99 kost om aan te vragen, zonder maandelijkse kosten. Daarmee kun je omdat het een Mastercard is overal ter wereld mee betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10 20:06
Zijn de pasjes zoals je op de website afgebeeld ook de versies die je opgestuurd krijgt?

Roze Meastro bankkaart en zwarte Mastercard debit bankkaart?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Soundwork schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:13:
Zijn de pasjes zoals je op de website afgebeeld ook de versies die je opgestuurd krijgt?

Roze Meastro bankkaart en zwarte Mastercard debit bankkaart?
Bij het aanvragen van een kaart krijg je een keuzemenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi_lover
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-11-2023
Gisteren een aankoop met de MasterCard (reis voordelen ingeschakeld) in buitenlandse valuta gedaan. Net voor de aankoop het bedrag in € gecheckt, wat zou uitkomen op €877. Na aankoop is er €890 ingehouden. Een verschil van ongeveer 1,5% dus. Voorheen (1,5 tot een jaar geleden) checkte ik de (weliswaar kleinere) bedragen met dezelfde wisselkoers tool en waren de bedragen wel één op één. Heeft iemand dit ook opgemerkt of een idee waaraan dit ligt? Beetje jammer als je uitgaat van geen “additionele” kosten en als puntje bij paaltje komt er toch een verschil van 1,5% blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
@saffi_lover: Zonder Travel+ is de koersopslag 1,5%. Dus stond het echt wel AAN? Als dat zo is dan contact opnemen met Openbank als de betaling definitief is geworden en niet gecorrigeerd blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Hoe staat de Travel+ optie eigenlijk als je vanaf nu een Openbank account opent? Default aan of uit?
Want als je tijdens buitenlandse reis wil profiteren van het betalen zonder extra kosten, dan zet je de Travel+ aan, daarna weer uit en betaal je dan maar voor 1 maand de kosten hiervan (7,99 Euro)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
@Soundwork: Klopt helemaal:
Met slechts één klik vanaf de website of app kun je je travel card plan inschakelen voor € 7,99 per maand.

Heb je de voordelen niet langer nodig? Schakel ze dan uit! Betaal alleen wanneer je ze nodig hebt, want je kunt je plan op ieder moment kosteloos opzeggen.
https://www.openbank.nl/r42-exclusieve-reisvoordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Soundwork schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:30:
Hoe staat de Travel+ optie eigenlijk als je vanaf nu een Openbank account opent? Default aan of uit?
Want als je tijdens buitenlandse reis wil profiteren van het betalen zonder extra kosten, dan zet je de Travel+ aan, daarna weer uit en betaal je dan maar voor 1 maand de kosten hiervan (7,99 Euro)?
Standaard uit natuurlijk 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
saffi_lover schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 12:12:
Gisteren een aankoop met de MasterCard (reis voordelen ingeschakeld) in buitenlandse valuta gedaan. Net voor de aankoop het bedrag in € gecheckt, wat zou uitkomen op €877. Na aankoop is er €890 ingehouden. Een verschil van ongeveer 1,5% dus. Voorheen (1,5 tot een jaar geleden) checkte ik de (weliswaar kleinere) bedragen met dezelfde wisselkoers tool en waren de bedragen wel één op één. Heeft iemand dit ook opgemerkt of een idee waaraan dit ligt? Beetje jammer als je uitgaat van geen “additionele” kosten en als puntje bij paaltje komt er toch een verschil van 1,5% blijkt te zijn.
Dat is gek. Ik heb al meermaals & in heel veel non-euro landen de MasterCard gebruikt, en dan is altijd een bedrag op basis van 0% koersopslag ingehouden. Je kunt het gemakkelijk controleren met de currency converter tool op de website van Mastercard. Ik kom altijd op exact hetzelfde bedrag op basis van 0% koersopslag uit. Weet je zeker dat je de reisvoordelen AAN had staan, en ook op de MasterCard (dus niet op de Maestro)?

Weet ook dat met geldopnames waarvoor de automaat een vergoeding rekent, je in eerste instantie een inhouding ziet inclusief de kosten van de geldautomaat. Zodra de betaling definitief is zie je dat die kosten van de geldautomaat er vanaf zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
Dank @balken07 en @U123456 :)
Dan nog 1 vraagje: als je de MasterCard debit voor 1,99 erbij neemt: is de voorwaarde hiervoor dat je Travel+ gebruikt? Of mag je de MasterCard debit ook zonder Travel+ gebruiken binnen de Euro-zone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-10 23:48
Is Travel+ het een beetje waard (met name de 'wereldwijde reisverzekering')? Ik kreeg het er gratis bij.

Ik zit zelf sinds het begin bij Openbank, ook vanwege die gratis 50 euro actie. Daarbij kreeg ik dus ook de gratis Travel+ (levenslang?).

Maar om eerlijk te zijn vind ik het een waardeloze app en de rekening gebruik ik dan, i.t.t. extra banken als N26 of Revolut, ook niet. Ik overweeg dan dus ook om de rekening te sluiten om zo het aantal banken waar ik zit in te krimpen, tenzij Travel+ het waard is. Ik heb het zelf nog niet kunnen testen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Soundwork schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:50:
Dank @balken07 en @U123456 :)
Dan nog 1 vraagje: als je de MasterCard debit voor 1,99 erbij neemt: is de voorwaarde hiervoor dat je Travel+ gebruikt? Of mag je de MasterCard debit ook zonder Travel+ gebruiken binnen de Euro-zone?
Geen dank! Daar is dit forum voor. Die €1,99 is eenmalig en verplicht je niet om travel+ erbij te nemen. Het is altijd en & op iedere kaart naar eigen keuze aan of uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
ZXRY schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:55:
Is Travel+ het een beetje waard (met name de 'wereldwijde reisverzekering')? Ik kreeg het er gratis bij.

Ik zit zelf sinds het begin bij Openbank, ook vanwege die gratis 50 euro actie. Daarbij kreeg ik dus ook de gratis Travel+ (levenslang?).

Maar om eerlijk te zijn vind ik het een waardeloze app en de rekening gebruik ik dan, i.t.t. extra banken als N26 of Revolut, ook niet. Ik overweeg dan dus ook om de rekening te sluiten om zo het aantal banken waar ik zit in te krimpen, tenzij Travel+ het waard is. Ik heb het zelf nog niet kunnen testen namelijk.
Als jij bij die early adaptors hoort met Travel+ inclusief, zou ik er niet zo snel het opzeggen.
Je krijgt 5 keer per maand kostenloze ATM / geldautomaat gebruik en vooral het gratis betalen bij betaalautomaten in het buitenland in de niet-Euro zone. En zeker niet nu er bij N26 onrust is ontstaan over het wanbeleid en het mogelijk sluiten van accounts aldaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
ZXRY schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:55:

Ik ben er fan van. Heb het ook voor altijd gratis. De verzekeringen heb ik geen vertrouwen in, het gaat mij vooral om het wegvallen van de koersopslag, en het 5 keer per maand door Openbank laten betalen van een eventuele fee van de geldautomaat bij geldopname wereldwijd.

Openbank heeft Santander als moederbedrijf, wat mij veel meer vertrouwen geeft dan N26 of Revolut. Ik hou mijn rekeningen daar echter wel aan. Ik zou jou ten zeerste aanraden je Openbank niet op te zeggen. Zeker omdat je travel+ ook voor altijd gratis hebt! We weten namelijk niet hoe al deze banken zich qua productvoorwaarden ontwikkelen in de toekomst. Kan zomaar zijn dat geen koersopslag bijvoorbeeld niet langer voor gratis accounts zal zijn. Een gratis betaalrekening eet geen brood, en daarom zie ik geen nut in dat woud van gratis banken te snoeien ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saffi_lover
Ik zat bij de mensen die levenslang de Travel+ gratis kregen dus ik kan het niet eens uitzetten op mijn MasterCard dan wel maestro. Ook heb ik de MasterCard inderdaad vaker gebruikt en toen was het bedrag wel exact hetzelfde.

De openbank medewerker zei dat het wellicht te maken kon hebben met de wisselkoers die MasterCard hanteert… Ze ging het uitzoeken en zou me nog terugbellen dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
saffi_lover schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:46:
Ik zat bij de mensen die levenslang de Travel+ gratis kregen dus ik kan het niet eens uitzetten op mijn MasterCard dan wel maestro. Ook heb ik de MasterCard inderdaad vaker gebruikt en toen was het bedrag wel exact hetzelfde.

De openbank medewerker zei dat het wellicht te maken kon hebben met de wisselkoers die MasterCard hanteert… Ze ging het uitzoeken en zou me nog terugbellen dus ben benieuwd.
Probeer eens die tool in te vullen. Bij datum de datum dat je de aankoop deed invullen. Dat is voor mij altijd het juiste bedrag. Indien bij jou niet dan latere data proberen.

https://www.mastercard.co...ort/convert-currency.html

[ Voor 8% gewijzigd door balken07 op 07-08-2022 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
balken07 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:59:
[...]

Niet iedereen die Travel+ voor altijd gratis kreeg, heeft het van Openbank ook op de Mastercard gekregen. Heb jij het op beide pasjes?

Probeer eens die tool in te vullen. Bij datum de datum dat je de aankoop deed invullen. Dat is voor mij altijd het juiste bedrag. Indien bij jou niet dan latere data proberen.

Huh? Moet Travel+ dan op zowel de Meastro als de MasterCard geactiveerd worden? Betaal je dan ook 2x 7,99 Euro in dat geval als het beide passen aan staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Soundwork schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 15:00:
[...]

Huh? Moet Travel+ dan op zowel de Meastro als de MasterCard geactiveerd worden? Betaal je dan ook 2x 7,99 Euro in dat geval als het beide passen aan staat?
Ik zou het alleen op de MasterCard activeren. Die kaart is tenminste wereldwijd geaccepteerd. Je ‘moet’ niets ;) Travel+ voorwaarden zijn alleen van toepassing op de pas waar je het ‘AAN’ hebt staan. Als je op beide passen het aan hebt staan zal je dus idd ook 2 keer gefactureerd worden.

Als je dus alleen op de Maestro pas Travel+ op AAN zet, zal je met de MasterCard alsnog koersopslag in rekening worden gebracht, etc.

[ Voor 10% gewijzigd door balken07 op 07-08-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
balken07 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 15:04:
[...]

Ik zou het alleen op de MasterCard activeren. Die kaart is tenminste wereldwijd geaccepteerd. Je ‘moet’ niets ;) Travel+ voorwaarden zijn alleen van toepassing op de pas waar je het ‘AAN’ hebt staan. Als je op beide passen het aan hebt staan zal je dus idd ook 2 keer gefactureerd worden.

Als je dus alleen op de Maestro pas Travel+ op AAN zet, zal je met de MasterCard alsnog koersopslag in rekening worden gebracht, etc.
Bijzonder. Hoe is het nu bij jullie "default" ingesteld? Staat dit nu alleen aan op de Meastro kaarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Soundwork schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 15:06:
[...]

Bijzonder. Hoe is het nu bij jullie "default" ingesteld? Staat dit nu alleen aan op de Meastro kaarten?
Ik heb Travel+ voor altijd gratis, en op beide passen ook. Dus het staat hier altijd op AAN.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGuYI948sJKrXHf2ilNBrniltvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2iYHkkY1vYWzCUEeCS9h2d8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door balken07 op 07-08-2022 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
balken07 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 15:07:
[...]

Ik heb Travel+ voor altijd gratis, en op beide passen ook. Dus het staat hier altijd op AAN.
Dan zou @saffi_lover het ook op beide passen aan moeten hebben staan toch? Of komt dit doordat sommige rekeninghouders de MasterCard pas later hebben laten opsturen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saffi_lover
balken07 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:59:
[...]

Niet iedereen die Travel+ voor altijd gratis kreeg, heeft het van Openbank ook op de Mastercard gekregen. Heb jij het op beide pasjes?

Dat weet ik, maar het staat bij mij op beide passen ingeschakeld, heel zeker 😉.

Als ik het bedrag invul op die website komt het inderdaad overeen met het ingehouden bedrag. Dan hanteert MasterCard dus een wisselkoers die 1,5% nadeliger is dan de echte wisselkoers. De tool die ik heb gebruikt kwam van Google. Weet iemand of Visa ook een ongunstigere koers hanteert dan de daadwerkelijke en hoeveel dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Soundwork schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 15:11:
[...]

Dan zou @saffi_lover het ook op beide passen aan moeten hebben staan toch? Of komt dit doordat sommige rekeninghouders de MasterCard pas later hebben laten opsturen?
De Mastercard was pas later beschikbaar bij Openbank. Er was veel gezeur richting Openbank voor nodig om ze zover te krijgen Travel+ ook voor de MasterCard voor altijd gratis beschikbaar te stellen. Die MasterCard is naar mijn mening immers i.t.t. de Maestro een pas die daadwerkelijk bruikbaar is in de hele wereld. Openbank is er echter belachelijk willekeurig mee omgegaan. Als je dit forum terugleest zie je ook berichten van mensen die het nooit op de MasterCard kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
saffi_lover schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 15:15:
[...]

Als ik het bedrag invul op die website komt het inderdaad overeen met het ingehouden bedrag. Dan hanteert MasterCard dus een wisselkoers die 1,5% nadeliger is dan de echte wisselkoers. De tool die ik heb gebruikt kwam van Google. Weet iemand of Visa ook een ongunstigere koers hanteert dan de daadwerkelijke en hoeveel dat is?
Hoe heb je de tool ingevuld bij "Bank Fee", heb je deze op 0.00 of op 1.50 % ingesteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
saffi_lover schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 15:15:
[...]

Aha, dan is het nu duidelijk voor me haha. Niets aan de hand voor je! Mastercard en Visa werken altijd met een kleine spread bovenop de interbancaire koers (de echte koers is dat). Over het algemeen is MasterCard meestal net iets gunstiger dan Visa maar het ligt dicht tegen elkaar aan. Zeker voor de meer gebruikelijke valuta. Ik zou me daar niet druk om maken. Je inhouding klopt dus gewoon 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Soundwork schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 15:19:
[...]

Hoe heb je de tool ingevuld bij "Bank Fee", heb je deze op 0.00 of op 1.50 % ingesteld?
Als je Travel+ aan hebt staan op de gebruikte pas voor de transactie, dan 0 invullen. Je wilt immers checken of de inhouding qua bedrag op basis van 0% is verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:08
Ik ben met enige vertraging begonnen aan het doen van mijn aangifte inkomstenbelasting 2021. Blijkt dat Openbank 15 (!) verschillende IBAN nummers heeft doorgegeven op mijn naam. Ik heb maar 2 rekeningen bij hen, een betaalrekening en een spaarrekening.

Iemand anders dit tegengekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSander562
Pistachenootje schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:22:
Ik ben met enige vertraging begonnen aan het doen van mijn aangifte inkomstenbelasting 2021. Blijkt dat Openbank 15 (!) verschillende IBAN nummers heeft doorgegeven op mijn naam. Ik heb maar 2 rekeningen bij hen, een betaalrekening en een spaarrekening.

Ja dit is heel apart. Maar ik heb inderdaad hetzelfde meegemaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheSander562
Nou jongens, ik heb laatst na 2 weken mijn prijs in ontvangst mogen nemen (de 12de).
Er werd 1234,56 euro gestort en daarna weer 234,56 afgehaald als "belasting".

Maar ik ben er in ieder geval blij mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-10 19:22

Ik heb ze er destijds allemaal uitgegooid en handmatig de rekeningen toegevoegd.
Zonder verder gedoe is mijn aangifte IB toen goedgekeurd.
Openbank had blijkbaar voor elk fonds dat je aanhield via hun beleggingsrekening een notering doorgegeven aan de belastingdienst, dus vandaar.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:16
Ik ben overgestapt op een nieuwe telefoon (iPhone) en krijg nu geen pushmeldingen meer binnen. Iemand hier bekend mee wat dan te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• budjepaul
dannyvdb1997 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:41:
Ik ben overgestapt op een nieuwe telefoon (iPhone) en krijg nu geen pushmeldingen meer binnen. Iemand hier bekend mee wat dan te doen?
Je nieuwe telefoon moet je in je account dan even als vertrouwd apparaat toevoegen. Daarna werken de push meldingen weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:16
budjepaul schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:23:
[...]

Je nieuwe telefoon moet je in je account dan even als vertrouwd apparaat toevoegen. Daarna werken de push meldingen weer als vanouds.
Probleem is dat ik de oude telefoon niet meer heb. M’n nieuwe telefoon wil ik vertrouwd maken, maar ook dat moet dus via een pushmelding, die uiteindelijk niet binnen komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:21
dannyvdb1997 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:30:
[...]

Probleem is dat ik de oude telefoon niet meer heb. M’n nieuwe telefoon wil ik vertrouwd maken, maar ook dat moet dus via een pushmelding, die uiteindelijk niet binnen komt.
Dan even bellen met Openbank? Of inloggen via de website en daar kijken of je je oude telefoon kan verwijderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSander562
[...]

<Zie nu dat er een volgende pagina is waar exact dit stond. Sorry :+ >
Dan kan je het beste gewoon bellen en uitleggen.
Of op de PC kan je eerst je vertrouwd apparaat verwijderen.
Dan zouden de meldingen via SMS moeten binnen komen op je nummer. Dan kan je gewoon die code invullen.

[ Voor 6% gewijzigd door TheSander562 op 29-08-2022 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• budjepaul
[...]

Kan me herinneren dat ik er toen ook wel mee heb lopen hannessen. Kun je via desktop/laptop inloggen, en dan je (oude) vertrouwde apparaat blokkeren? Volgens mij krijg je daarna weer bevestigingscode via sms.

EDIT: same, zie nu ook pas dat er nog een nieuwe pagina was met precies dezelfde reacties. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door budjepaul op 29-08-2022 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:01
Via Google Pay op m'n smartwatch lukte het niet om in een winkel een bedrag à €72,60 af te rekenen.
Een poging later op dezelfde dag maar dan met een bedrag à €15 verliep vlekkeloos.
In de app zie ik alleen een limiet staan op €150.
Enig idee waarom de eerste transactie werd geweigerd?
Beide transactie(-pogingen) waren met "Disney Contactless" als tegenpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-10 17:04
nobleone schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:57:
Via Google Pay op m'n smartwatch lukte het niet om in een winkel een bedrag à €72,60 af te rekenen.
Een poging later op dezelfde dag maar dan met een bedrag à €15 verliep vlekkeloos.
In de app zie ik alleen een limiet staan op €150.
Enig idee waarom de eerste transactie werd geweigerd?
Beide transactie(-pogingen) waren met "Disney Contactless" als tegenpartij.
Ik heb dit ook met Google Pay op de telefoon. Het gekke is Garmin pay met mijn Garmin horloge gaat juist prima.
Wat ik mij herinner van laatste transactie waar het mislukte is dat je nog iets extra's op je telefoon moet doen De transactie goedkeuren in de app oid. Maar wanneer je in een drukke winkel staat met een rij mensen achter je heb je daar natuurlijk geen tijd voor. Vervolgens met de pas betaald. Ik heb Openbank eigenlijk opgegeven voor grote betalingen (meer dan 50??)met maestro. Mij te ingewikkeld. Met mastercard geen last van gebruik ik Curve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elponchis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-10 16:38
saffi_lover schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:46:

Dit is wat ik mij dus afvraag. Ik zit ook bij de groep met levenslang travel+ maar destijds had ik alleen de maestro kaart, de mastercard werd later pas beschikbaar. Als ik nu een mastercard bestel erbij, heeft die dan automatisch ook de gratis travel+ en als datum verloopt van mijn maestro kaart en hij wordt vernieuwd zit hij er dan ook bij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elponchis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-10 16:38
Coldcat schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:49:
Heeft iemand een idee hoe lang het duurt om geld terug te boeken vanaf Openbank naar ING?
2 werkdagen. Ik gebruik zelf altijd Revolut als tussenstap, dan heb ik het gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19

Probleem niet tegengekomen, maar voor mij is het een rekening voor "leuk voor erbij" en ik zorg altijd dat het saldo op 0 staat en dan komen ze ook niet bij de belastingaangifte aan bod.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
budjepaul schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:23:
[...]

Mooi man. dat vertrouwd apparaat.

Inloggen: Komt er een melding "We hebben uw vertrouwd apparaat verwijderd, om veiligheidsredenen moet je je apparaat opnieuw registeren. Klik op 'akkoord'. "
Met daaronder twee knoppen: "Nee" en "registreren" :')

En dan klik ik domweg op "Nee" en dan kan ik gewoon inloggen en overboeken 7(8)7

Bij vertrouwde apparaten staat mijn telefoon met in dikgedrukte letters "VERTROUWD APPARAAT"
En nee ik krijg dus geen push berichten meer. Maar dat boeit me eigenlijk niet zo.

Soms ben ik heel blij dat ik openbank niet als primair account gebruik.

[ Voor 11% gewijzigd door Mistraller op 30-08-2022 10:38 ]

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• balken07
glatuin schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:06:
[...]

Ik heb dit ook met Google Pay op de telefoon. Het gekke is Garmin pay met mijn Garmin horloge gaat juist prima.
Wat ik mij herinner van laatste transactie waar het mislukte is dat je nog iets extra's op je telefoon moet doen De transactie goedkeuren in de app oid. Maar wanneer je in een drukke winkel staat met een rij mensen achter je heb je daar natuurlijk geen tijd voor. Vervolgens met de pas betaald. Ik heb Openbank eigenlijk opgegeven voor grote betalingen (meer dan 50??)met maestro. Mij te ingewikkeld. Met mastercard geen last van gebruik ik Curve.
Ik heb gisteren een droger in de winkel afgerekend met OB middels Apple Pay. Was net geen €900 en verliep vlekkeloos.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JohanNL
Meer die deze mail met deze actie hebben ontvangen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3VXQOqJdZJpZmZZfmdYQHSvT8k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ER7GJKiR8FAFLba00OQJRsID.jpg?f=fotoalbum_large

Blijkbaar dan toch weer een reden om die Openbank rekening weer eens te gaan gebruiken :p

Die 1 = '' 1 Houd er rekening mee dat het bedrag van € 300 minimaal twaalf maanden na de betaling van de vergoeding op je rekening moet blijven staan. ''

[ Voor 13% gewijzigd door JohanNL op 14-09-2022 17:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• budjepaul
Thanks @JohanNL ! Heb de mail niet gehad, maar kon me via https://klanten.openbank..../promotions/hirePromotion wel aanmelden voor deze actie. :-)

• GioStyle
  • Nu online
budjepaul schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:11:
Thanks @JohanNL ! Heb de mail niet gehad, maar kon me via https://klanten.openbank..../promotions/hirePromotion wel aanmelden voor deze actie. :-)
En wat is de actiecode? Never mind, niet goed gelezen.

Bedankt Tweakers. Nog even goed de voorwaarden lezen, maar volgens mij is het makkelijk verdiend.

[ Voor 17% gewijzigd door GioStyle op 14-09-2022 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
GioStyle schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:21:
[...]

En wat is de actiecode? Never mind, niet goed gelezen.

Bedankt Tweakers. Nog even goed de voorwaarden lezen, maar volgens mij is het makkelijk verdiend.
Voor de 3x 10 euro uitgeven variant wel ja. Maar de andere variant, 12 maanden lang minimaal 300 euro op de Openbank rekening moeten houden voor 25 euro vind ik geen geweldige actie. Nu zou je prima 300 euro van je spaargeld erop kunnen zetten, maar ik vind het een bank van niks dus dat wil ik niet.

Zouden ze laatstgenoemde optie echt zo streng controleren? Anders is alles eraf halen en de boel opzeggen ook nog een optie wellicht ;w

[ Voor 9% gewijzigd door ZXRY op 14-09-2022 19:42 ]

• GioStyle
  • Nu online
ZXRY schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:42:
[...]

Voor de 3x 10 euro uitgeven variant wel ja. Maar de andere variant, 12 maanden lang minimaal 300 euro op de Openbank rekening moeten houden voor 25 euro vind ik geen geweldige actie. Nu zou je prima 300 euro van je spaargeld erop kunnen zetten, maar ik vind het een bank van niks dus dat wil ik niet.

Zouden ze laatstgenoemde optie echt zo streng controleren? Anders is alles eraf halen en de boel opzeggen ook nog een optie wellicht ;w
Probleem bij mij is dat ik 4 rekeningen heb. Welke rekening gaan ze in de gaten houden? :D

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:21
[...]

Ik heb ooit inderdaad eens meegedaan met zo'n actie in het begin waar je ook geld moest storten en houden. Sindsdien gebruik ik Openbank eigenlijk ook helemaal niet meer. Altijd leuk om een wat geld achter de hand te hebben na het inloggen en te spreiden. Ik denk ook nooit dat ze zo innovatief worden als Revolut. Puur voor betalen werkt het prima maar sowieso geen ideal ondersteuning maakt het geen volwaardige bank voor de toekomst.

• ZXRY
Deezers schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:31:
[...]

Ik heb ooit inderdaad eens meegedaan met zo'n actie in het begin waar je ook geld moest storten en houden. Sindsdien gebruik ik Openbank eigenlijk ook helemaal niet meer. Altijd leuk om een wat geld achter de hand te hebben na het inloggen en te spreiden. Ik denk ook nooit dat ze zo innovatief worden als Revolut. Puur voor betalen werkt het prima maar sowieso geen ideal ondersteuning maakt het geen volwaardige bank voor de toekomst.
Ja, de 50 euro bonus voor 500 euro storten. Daar heb ik destijds de rekening voor geopend, maar die actie was een stuk beter. De 500 euro hoefde je niet zo lang erop te houden en daarna kon je alles eraf halen. Sindsdien gebruik ik het ook niet. Het feit dat Openbank in de 2 jaar dat ze hier actief zijn amper stappen heeft gezet, is voor mij veelzeggend.

Ik kan ook niet zo snel een methode bedenken om 3x 10 euro aan 'jezelf' te betalen met de betaalpas. Er staat geen CVC code op dus je kan niet bijv. een Revolut account ermee opwaarderen, als dat al als 'aankoop' zou tellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoenix-X
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Een belangrijke uitsluiting in de voorwaarden lijkt me toch ook wel deze:

"Klanten die de berichtgeving rondom de actie niet rechtstreeks per e-mail van Openbank hebben
ontvangen."

Dat staat er denk ik niet voor niks in als ze hierop niet zouden gaan controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:13
Hoppa, ook aangemeld voor de €25 actie. Even 3 keer los betalen in de supermarkt en we hebben weer €25 in de zak. Voor de rest gebruik ik openbank echt gewoon niet, alles voelt zo omslachtig en log.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
ZXRY schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:50:
Ik kan ook niet zo snel een methode bedenken om 3x 10 euro aan 'jezelf' te betalen met de betaalpas. Er staat geen CVC code op dus je kan niet bijv. een Revolut account ermee opwaarderen, als dat al als 'aankoop' zou tellen.
Ik waardeer bij dit soort acties altijd mijn ov-chipkaart op. Gewoon drie keer achter elkaar een tientje bij een NS-automaat. Moet je natuurlijk wel (af en toe) met het openbaar vervoer reizen.

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Nu zou je prima 300 euro van je spaargeld erop kunnen zetten, maar ik vind het een bank van niks dus dat wil ik niet.
Als ik elders een betere rente kan krijgen zou ik dat overwegen.
Deezers schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:31:
Ik denk ook nooit dat ze zo innovatief worden als Revolut. Puur voor betalen werkt het prima
Inderdaad, waar Revolut niet werkt gebruik ik de Openbank maestro pas. Prima combinatie voor boodschappen en andere incidentele uitgaven. Voor de vaste lasten heb ik ING.

• Mistraller
Ik gebruik de rekening uitsluitend voor zeurneuzen die op marktplaats een beetje lastig doen, dan hoef ik mijn eigen rekeningnummer niet prijs te geven.

---------------

• Mistraller
Phoenix-X schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:03:
Een belangrijke uitsluiting in de voorwaarden lijkt me toch ook wel deze:

"Klanten die de berichtgeving rondom de actie niet rechtstreeks per e-mail van Openbank hebben
ontvangen."

Dat staat er denk ik niet voor niks in als ze hierop niet zouden gaan controleren.
Ook echt twee keer waarvan 1x bold. Ik denk dat we geen bonus hoeven te verwachten. Maar goed, proberen kan altijd.

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
Mistraller schreef op donderdag 15 september 2022 @ 00:15:
Ik gebruik de rekening uitsluitend voor zeurneuzen die op marktplaats een beetje lastig doen, dan hoef ik mijn eigen rekeningnummer niet prijs te geven.
En accepteren die zeurneuzen dan wel een Spaans rekeningnummer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fidesnl
  • Laatst online: 20-08 06:48
Ik heb de mail niet gekregen en kan me ook niet aanmelden. Misschien wordt die alleen naar “inactieve” rekeningen gestuurd. De website hierboven werkt bij mij ook niet. Krijg het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZ4DwcrJU6cmot3u_dWw_qmCotM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pY4rLWkyprYNhexTOfbNg09A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:50
Ik heb me vanochtend nog aangemeld, had ook geen mail gehad. Heb wel eerst ingelogd daarna op de link geklikt.

• Fidesnl
Dat lijkt inderdaad de oplossing te zijn. Bedankt!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 10:07
Fidesnl schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:46:
Ik heb de mail niet gekregen en kan me ook niet aanmelden. Misschien wordt die alleen naar “inactieve” rekeningen gestuurd. De website hierboven werkt bij mij ook niet. Krijg het volgende:

[Afbeelding]
Ook geprobeerd eerst in te loggen en daarna weer op de url te klikken?
nvm laatste 2 reacties stonden op een andere pagina, even gemist.

[ Voor 5% gewijzigd door Nuevocasa op 15-09-2022 08:58 ]

• Mistraller
JohanNL schreef op donderdag 15 september 2022 @ 01:01:
[...]

En accepteren die zeurneuzen dan wel een Spaans rekeningnummer?
Ja da's het gekke.... ;) Want ik ga er inderdaad in die gevallen toch al vanuit dat het niet doorgaat. Overboeken vinden sommigen soms blijkbaar nog echt heel leuk of zo. Nu ja, dan zit je bij openbank goed. Iets anders is er niet :+

---------------

• ZXRY

[Afbeelding]
Dat zou goed kunnen. Ik heb de mail wel ontvangen en gebruik de rekening niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• budjepaul
Kan uit eigen ervaring zeggen dat overboeking ING => OB tegenwoordig als Instant Payment wordt verwerkt. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:59
Vandaag voor de eerste keer ooit Google Pay i.c.m. Maestro gebruikt. Eerste transactie bij Etos (€ 21) ging prima. Tweede transactie bij AH werd geweigerd. Op de terminal kwam 'toets pincode op telefoon in' te staan, maar dat kon niet. Paar seconden later brak de terminal de transactie af.

Echt waardeloos.

[ Voor 10% gewijzigd door kwon op 17-09-2022 00:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
kwon schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 00:22:
Vandaag voor de eerste keer ooit Google Pay i.c.m. Maestro gebruikt. Eerste transactie bij Etos (€ 21) ging prima. Tweede transactie bij AH werd geweigerd. Op de terminal kwam 'toets pincode op telefoon in' te staan, maar dat kon niet. Paar seconden later brak de terminal de transactie af.

Echt waardeloos.
Maar is het probleem hier Openbank of Google Pay?
In iedergeval, om deze reden is het altijd handig een tweede betaalmiddel te hebben, voor het geval de ene ' het niet doet '.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik had vandaag voor het eerst weigering met Apple Pay bij een onbemande Tango pomp.

Geen idee wat er mis ging, mogelijk de verhoogde reservering van €200. Er stond overigens voldoende op de rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
kwon schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 00:22:

Echt waardeloos.
Effe een update. Ben sinds gisteren alleen maar bezig met Google Pay i.c.m. Mastercard. Eerst op Schiphol en nu bij elkaar al meer dan 100 euro afgerekend in Spanje verdeeld over meerdere transacties. Ging allemaal goed. Misschien is er iets met Maestro aan de hand. Het is volgens mij ook de enige pas die je 'handmatig' i.p.v. via de Openbank-app moet toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Whoops, dubbel.

[ Voor 96% gewijzigd door kwon op 18-09-2022 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
Get!em schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 01:15:
Ik had vandaag voor het eerst weigering met Apple Pay bij een onbemande Tango pomp.

Geen idee wat er mis ging, mogelijk de verhoogde reservering van €200. Er stond overigens voldoende op de rekening.
Dat is een narigheid van OB. Heb daar al meermaals contact over gehad met de klantenservice. Ook bij de lokale HORNBACH hier wordt de betaling met regelmaat geblokkeerd. Echter die heeft OB nu definitief als ‘niet fraude’ bestempeld in het systeem (als het goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Ik heb de mail niet gekregen en kan me ook niet aanmelden. Misschien wordt die alleen naar “inactieve” rekeningen gestuurd. De website hierboven werkt bij mij ook niet.
Ik kwam deze methode tegen op een andere site:
Omdat ik buitenshuis ben zonder mijn paspoort de app geopend een andere actie geselecteerd in de app (deze actie staat er niet tussen) en dan zelf de actiecode gewijzigd. En dat werkt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
oohh schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:19:
[...]

Ik waardeer bij dit soort acties altijd mijn ov-chipkaart op. Gewoon drie keer achter elkaar een tientje bij een NS-automaat. Moet je natuurlijk wel (af en toe) met het openbaar vervoer reizen.
Heb deze gisteren gedaan, scheelt weer bedenken en uitvoeren hoe je anders aan de actievoorwaarden voldoet.
Maar ik krijg bijna medelijden met ze, dat ze zo desperaat zijn dat ze geld en cadeaus weggeven, zodat hun klanten überhaupt de rekening eens gaan gebruiken.
Ik vraag mij dan ook wel af wat ze bij deze actie hebben gedacht, dat inactieve gebruikers dan ineens weer denken van '' oh Openbank is ook wel makkelijk '' of zoiets?
Puur als extra rekening, als reserve op de achtergrond, heb ik eigenlijk totaal geen interesse in de diensten van Openbank en dat gaat ook niet veranderen nadat ik er nu 3 x mee heb betaald om die €25 te bemachtigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
Vandaag noodgedwongen m'n reis naar Cuba (via Spanje) moeten afbreken wegens een zieke reisgenoot. Ben weer terug naar Amsterdam gevlogen. Had 700 euro cash meegenomen want... Cuba. Ik las hier al eerder dat je 'gewoon' bij de geldautomaten van Santander geld kunt storten en ik kan bij deze nogmaals bevestigen dat dat kan. Gedaan met m'n Mastercard en het stond er meteen op. Verder geen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
kwon schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:14:
Vandaag noodgedwongen m'n reis naar Cuba (via Spanje) moeten afbreken wegens een zieke reisgenoot. Ben weer terug naar Amsterdam gevlogen. Had 700 euro cash meegenomen want... Cuba. Ik las hier al eerder dat je 'gewoon' bij de geldautomaten van Santander geld kunt storten en ik kan bij deze nogmaals bevestigen dat dat kan. Gedaan met m'n Mastercard en het stond er meteen op. Verder geen kosten.
Heb je geld gestort toen je in Nederland was? Want waar zit bijvoorbeeld dan de geldautomaat van Santander?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
TheSander562 schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:23:
[...]

Heb je geld gestort toen je in Nederland was? Want waar zit bijvoorbeeld dan de geldautomaat van Santander?
Oh sorry had wat duidelijker moeten zijn. Het was in Spanje, voordat ik terugvloog naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
JohanNL schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:47:
[...]

Heb deze gisteren gedaan, scheelt weer bedenken en uitvoeren hoe je anders aan de actievoorwaarden voldoet.
Maar ik krijg bijna medelijden met ze, dat ze zo desperaat zijn dat ze geld en cadeaus weggeven, zodat hun klanten überhaupt de rekening eens gaan gebruiken.
Ik vraag mij dan ook wel af wat ze bij deze actie hebben gedacht, dat inactieve gebruikers dan ineens weer denken van '' oh Openbank is ook wel makkelijk '' of zoiets?
Puur als extra rekening, als reserve op de achtergrond, heb ik eigenlijk totaal geen interesse in de diensten van Openbank en dat gaat ook niet veranderen nadat ik er nu 3 x mee heb betaald om die €25 te bemachtigen.
Dat vermoeden heb ik ook; dat de Nederlandse klanten gezamenlijk (veels) te weinig actief gebruik maken van OB. Vandaar al die diverse winacties om het gebruik te stimuleren. Maar het kan lonen, pas heeft iemand hier 1000€ gewonnen toch? Zelf gebruik ik OB voor vakanties in Spanje (gratis geldopnames) en worden betalingen daar direct afgeboekt én wel direct in de app verwerkt itt in Nederland.
Hier in NL voor automatische incasso’s , overzichtelijk. Maar door al die acties ga ik OB echt niet vaker gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
Datisraar schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:26:
[...]

Dat vermoeden heb ik ook; dat de Nederlandse klanten gezamenlijk (veels) te weinig actief gebruik maken van OB. Vandaar al die diverse winacties om het gebruik te stimuleren. Maar het kan lonen, pas heeft iemand hier 1000€ gewonnen toch? Zelf gebruik ik OB voor vakanties in Spanje (gratis geldopnames) en worden betalingen daar direct afgeboekt én wel direct in de app verwerkt itt in Nederland.
Hier in NL voor automatische incasso’s , overzichtelijk. Maar door al die acties ga ik OB echt niet vaker gebruiken.
Jazeker ik heb die 1000 gewonnen :P

Maar ik gebruik deze bank ook als hoofdbank. Heb niet echt een andere bank die ik gebruik behalve een van Rabobank aangezien die nu nog gratis is tot 25 jaar. Maar gebruik hem verder niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
TheSander562 schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:34:
[...]

Jazeker ik heb die 1000 gewonnen :P

Maar ik gebruik deze bank ook als hoofdbank. Heb niet echt een andere bank die ik gebruik behalve een van Rabobank aangezien die nu nog gratis is tot 25 jaar. Maar gebruik hem verder niet meer.
Ja, mooi 👍🥳. Das waar, dat was jij.
Maar blijkbaar is OB op zoek naar nog meer Nederlandse hoofdgebruikers, en momenteel kun je een Sonos beam winnen, en ook die 25€ actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dacuuu schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:18:
Hoppa, ook aangemeld voor de €25 actie. Even 3 keer los betalen in de supermarkt en we hebben weer €25 in de zak. Voor de rest gebruik ik openbank echt gewoon niet, alles voelt zo omslachtig en log.
Vergeet niet dat je na uitbetaling van de €25 een jaar lang €300 op de rekening moet laten staan.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
anandus schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:41:
[...]
Vergeet niet dat je na uitbetaling van de €25 een jaar lang €300 op de rekening moet laten staan.
Waar zie je dat dan? Het was of of dacht ik namelijk.
Of je doet 3x 10 euro pinnen
Of je houdt 300 euro op je rekening

Correct me if i am wrong :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TheSander562 schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:45:
[...]

Waar zie je dat dan? Het was of of dacht ik namelijk.
Of je doet 3x 10 euro pinnen
Of je houdt 300 euro op je rekening

Correct me if i am wrong :)
Nee, je hebt gelijk. Dat zijn de voorwaarden om de vergoeding te ontvangen.
Maar dáárna moet je dus een jaar 300 euro op je rekening laten staan, anders mag je terugbetalen:
Zich ertoe verplichten om minimaal 300 euro op de Open Betaalrekening te behouden
gedurende twaalf (12) opeenvolgende maanden vanaf de betaling van de vergoeding. Als de
klant, zodra het overeenkomstige bedrag is betaald, deze verbintenis niet nakomt, dan machtigt
dit Openbank om het betaalde bedrag van de betaalrekening af te schrijven. Dit geldt ook als
de klant geen controle heeft over de niet-nakoming. Het exacte bedrag van de boete wordt
berekend door het totaal uitbetaalde bedrag te vermenigvuldigen met de resterende dagen tot
aan het einde van de minimale contractduur, en deze te delen door 365 dagen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:12
anandus schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:41:
[...]
Is toch wel een 8,33% rente over 1 jaar, best netjes in deze tijd als je het zo bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
anandus schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:47:
[...]

Nee, je hebt gelijk. Dat zijn de voorwaarden om de vergoeding te ontvangen.
Maar dáárna moet je dus een jaar 300 euro op je rekening laten staan, anders mag je terugbetalen:

[...]
Lekker misleidend van ze dan, want in mijn mail stond toch echt duidelijk dat je 300 moet storten en laten staan voor 12 maanden of 3 transacties van minimaal €10 moest laten uitvoeren.
Niet die transacties en ook nog 300 laten staan, dat zou ook onlogisch zijn m.i.

Maar goed, ik stort er dan wel 300 op voor de zekerheid, maar hoe lang ik het er op laat staan laat ik nog even in het midden.

Pagina: 1 ... 40 ... 90 Laatste