[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 8 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:54

Qu3st

snmght schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:26:
Als de UEFA voet bij stuk houdt en deze ploegen uit hun nationale competities zet en tevens de interlandcarrière van deelnemende spelers voorbij is vraag ik me sterk af of men het door wil zetten..

Ik vraag me ook af of er geen gewetensbezwaarde (ster)spelers in de selectie zitten die een transfer willen forceren als hun club deel wilt nemen.
Die spelers denken alleen maar aan hun bankrekening.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Als de UEFA voet bij stuk houdt en deze ploegen uit hun nationale competities zet en tevens de interlandcarrière van deelnemende spelers voorbij is vraag ik me sterk af of men het door wil zetten..

Ik vraag me ook af of er geen gewetensbezwaarde (ster)spelers in de selectie zitten die een transfer willen forceren als hun club deel wilt nemen.
Het geweten van de meeste stervoetballers gaat niet veel verder dan de bankrekening van Raiola.

alles kan off-topic

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vraag is natuurlijk of het voor de spelers in de super leauge veel uitmaakt om bij de nationale selectie te zitten. Je bent de zomer vrij, je hebt tijdens de interlandbreaks lekker vrij en je kan lekker geld harken. Vraag mij oprecht af hoeveel gewetensbezwaarde er zouden zijn over een jaar of 5-10 als de superleague het gaat halen en zo lang volhoudt. Je krijgt gewoon tweede voetbalbond.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:56

snmght

imho dan he

Topicstarter
@Qu3st @Ankona @PolarBear tsjah; met die € 400 miljoen die clubs sowieso krijgen kun je natuurlijk leuke spelersalarissen of bonussen financieren.

Intrinsiek ben ik ('natuurlijk') tegen deze ontwikkeling maar ik vind het tegelijkertijd een ontzettend boeiende ontwikkeling. Heel erg benieuwd waar dit schip strandt.

Het maakt de kans dat Ajax de CL wint wel weer groter, zo optimistisch moet je ook zijn. ;) :D

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:29:
[...]

Het geweten van de meeste stervoetballers gaat niet veel verder dan de bankrekening van Raiola.
De bankrekening van Raiola is een middel, niet het doel. Dat geweten zal ook vrij snel voorbij zijn indien hij niet die positie in de voetbalwereld meer heeft ;)

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
De UEFA moet samen met de bonden gewoon een statement maken en de failliette Zuid-Europese clubs samen met de Engelse speeltjes van de oliejseiks, inclusief de voetballers, af scheiden van alle andere deelname in het voetbal. Alle licenties per direct intrekken. Kunnen zij mooi die Money League gaan organiseren voor de 'fans' uit Azië, Afrika en Zuid-Amerika. Ga maar lekker voetballen in een stadion in Qatar. Hebben al die duizenden slaven in Qatar niet voor niets hun leven gegeven. Red Bull clubs en PSG mogen ook wat mij betreft deelnemen aan deze moneyleague. Ultimatum hiervoor stellen van 24 uur.

Dan kan de UEFA samen met Frankrijk, Duitsland, Nederland, België, Scandinavië etc doorzetten met de CL en de UEFA Cup waarbij je als voetballer van de club wel licenties hebt om deel te nemen aan interlands en aan nationaal voetbal. Wordt de Europese competitie ook alleen maar mooier van. Win-win situatie.

[ Voor 5% gewijzigd door VDS91 op 19-04-2021 09:37 ]

• Qu3st

Qu3st

snmght schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:31:
@Qu3st @Ankona @PolarBear tsjah; met die € 400 miljoen die clubs sowieso krijgen kun je natuurlijk leuke spelersalarissen of bonussen financieren.

Intrinsiek ben ik ('natuurlijk') tegen deze ontwikkeling maar ik vind het tegelijkertijd een ontzettend boeiende ontwikkeling. Heel erg benieuwd waar dit schip strandt.

Het maakt de kans dat Ajax de CL wint wel weer groter, zo optimistisch moet je ook zijn. ;) :D
Zolang Ajax niet zelf er ook instapt. Zou oprecht mijn lidmaatschap en alles van Ajax inleveren als dit gebeurt.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:29:
[...]

Vraag is natuurlijk of het voor de spelers in de super leauge veel uitmaakt om bij de nationale selectie te zitten. Je bent de zomer vrij, je hebt tijdens de interlandbreaks lekker vrij en je kan lekker geld harken. Vraag mij oprecht af hoeveel gewetensbezwaarde er zouden zijn over een jaar of 5-10 als de superleague het gaat halen en zo lang volhoudt. Je krijgt gewoon tweede voetbalbond.
Je krijgt dan inderdaad de belangenafweging tussen je financiele onafhankelijkheid en de eer die te behalen is voor je land. Hoeveel acht je dat waard en wat als je één jaar bij een niet super league club gaat voetballen ten tijden van een WK en daarna weer terug gaat :+

Waarbij ook te stellen is dat buiten de super league een dik belegde boterham te verdienen is. Het is eigenlijk geen eens financiele onafhankelijkheid maar veel meer dan dat.

[ Voor 10% gewijzigd door Napo op 19-04-2021 09:34 ]

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
Napo schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:33:
[...]

Je krijgt dan inderdaad de belangenafweging tussen je financiele onafhankelijkheid en de eer die te behalen is voor je land. Hoeveel acht je dat waard en wat als je één jaar bij een niet superleague club gaat voetballen ten tijden van een WK en daarna weer terug gaat :+
En dan weer de volgende discussie; nationale bonden die de UEFA voor de rechter slepen omdat zij wel willen dat hun sterspeler meedoet; superleague deelnemer of niet. :+

• PolarBear
  • Niet online
snmght schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:31:
Tja ik vraag mij af, welke sport op de wereld is er beter op geworden door dit soort constructies. Is er een voorbeeld van waar (semi-)tweede competitie/bond opgericht is en de sport erop vooruit is gegaan uiteindelijk?
De vraag is wat de Champions League nog 'waard' is. Stel dat naast de huidige 12 nog clubs als PSG, Bayern, Porto etc aansluiten. Dan krijgt de Champions League de allure van de Europa League. Om nog maar niet te spreken over de Conference League, dat wordt echt een afdank league.
Qu3st schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:33:
[...]

Zolang Ajax niet zelf er ook instapt. Zou oprecht mijn lidmaatschap en alles van Ajax inleveren als dit gebeurt.
Eens. Maar advocaat van de duivel spelend, het zou ook niet totaal onbegrijpelijk zijn.
Napo schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:33:
[...]
Waarbij ook te stellen is dat buiten de super league een dik belegde boterham te verdienen is. Het is eigenlijk geen eens financiele onafhankelijkheid maar veel meer dan dat.
Dat is nog maar de vraag uiteindelijk. Stel dat de super league door gaat, en stel dat ze inderdaad de bedragen krijgen voor de TV gelden. Op een gegeven moment is het grote geld natuurlijk wel een beetje op. Zal wel moeilijker worden om dat te matchen voor nationale competities.

[ Voor 34% gewijzigd door PolarBear op 19-04-2021 09:40 ]

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
PolarBear schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:36:
[...]

De vraag is wat de Champions League nog 'waard' is. Stel dat naast de huidige 12 nog clubs als PSG, Bayern, Porto etc aansluiten. Dan krijgt de Champions League de allure van de Europa League. Om nog maar niet te spreken over de Conference League, dat wordt echt een afdank league.
Vandaar wel de knipoog. Die CL stelt dan ongeveer nog zo veel voor als de EL nu, iets minder wellicht. Om over de feitelijke EL en de Conference League nog maar te zwijgen..

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
VDS91 schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:33:
De UEFA moet samen met de bonden gewoon een statement maken en de failliette Zuid-Europese clubs samen met de Engelse speeltjes van de oliejseiks, inclusief de voetballers, af scheiden van alle andere deelname in het voetbal. Alle licenties per direct intrekken. Kunnen zij mooi die Money League gaan organiseren voor de 'fans' uit Azië, Afrika en Zuid-Amerika. Ga maar lekker voetballen in een zandbak ofzo. Red Bull clubs en PSG mogen ook wat mij betreft deelnemen aan deze moneyleague. Ultimatum hiervoor stellen van 24 uur.

Dan kan de UEFA samen met Frankrijk, Duitsland, Nederland, België, Scandinavië etc doorzetten met de CL en de UEFA Cup waarbij je als voetballer van de club wel licenties hebt om deel te nemen aan interlands en aan nationaal voetbal. Wordt de Europese competitie ook alleen maar mooier van. Win-win situatie.
Leuk is dat voor de voetballers, die dreigementen dat omdat je voetbalt bij een bepaalde club je dan niet meer bij het nationale elftal zou moeten mogen spelen vind ik wel echt heel triest.

Zou toch wel wat zeggen als UEFA hier daadwerkelijk een vuist tegen maakt: Aan onze inkomsten kom je niet! Oh maar het WK is door pure corruptie in een land gekomen waar effectief met slaven de stadiums worden gebouwd en duizenden doden zijn gevallen? Nou dan moeten we maar een statement maken. Anyway, waar waren de toastjes met kaviaar ook alweer?

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:35
PolarBear schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:22:
[...]

Het doet een beetje denken aan de opzet van Amerikaanse sportleagues, waar promotie/degradatie onmogelijk is. Lekker cashen dus op tv-geld. En het zijn niet alleen de oliesjeiks die hierachter zitten maar ook Amerikaanse sportbedrijven. Die zien dat wel zitten natuurlijk. Maar de inrichting van een Amerikaanse sport league (MLB/NBA/NHL) is echt anders dan die van voetbal. Ik ken MLB goed, daar heb je een totaal ander opleidingssysteem (via scholen en dan minor leagueteams), de transfers werken anders en er zijn een aantal systemen om de competitie op langere termijn spannend te houden (for better or worse) met draft picks en besteding plafonds.
Was het maar waar dat lijkt op de opzet van de Amerikaanse sportleagues. Daar is dus, zoals je zelf al omschrijft, nog iets van onderlinge solidariteit. Er zijn allerlei regels om de clubs gelijke kansen te geven. Of krijgt een slecht presterende club als Milan straks het eerste recht op een speler van buiten de league?

Bovendien: áls je al zo'n league op zou zetten zou je toch een betere regionale verdeling verwachten. Volgens mij is het niet zo dat al die NFL clubs uit twee of drie staten komen?

• strafschop
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:22:
[...]
Nu al worden clubs met een hoger coefficient geholpen met marketing gelden als ze niet ver komen in de UCL,
De mediagelden per club in de groepsfase is afhankelijk van drie factoren:

- wat er is betaald voor de rechten in het land voor de club
- hoe dat zich verhoudt t.o.v. de rest
- hoe de club zich heeft gekwalificeert (nummer 1, 2 etc.)

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:01
PolarBear schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:36:
Tja ik vraag mij af, welke sport op de wereld is er beter op geworden door dit soort constructies. Is er een voorbeeld van waar (semi-)tweede competitie/bond opgericht is en de sport erop vooruit is gegaan uiteindelijk?
Darten? Geen idee verder.

Het Amerikaanse systeem is gewoon heel anders. Daar is een strikte scheiding tussen profs en amateurs/jeugd. Altijd al geweest. Overigens is de top daar weer behoorlijk egalitair, system zoals de draft in de NBA.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• VDS91
Sissors schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:38:
[...]

Leuk is dat voor de voetballers, die dreigementen dat omdat je voetbalt bij een bepaalde club je dan niet meer bij het nationale elftal zou moeten mogen spelen vind ik wel echt heel triest.

Zou toch wel wat zeggen als UEFA hier daadwerkelijk een vuist tegen maakt: Aan onze inkomsten kom je niet! Oh maar het WK is door pure corruptie in een land gekomen waar effectief met slaven de stadiums worden gebouwd en duizenden doden zijn gevallen? Nou dan moeten we maar een statement maken. Anyway, waar waren de toastjes met kaviaar ook alweer?
Je hebt een punt hoor. De UEFA is ook een malafide organisatie. Het statement van de UEFA en de bonden zullen wel uitdraaien op een sisser. Het geld zal regeren. Zoals altijd.

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
Ik hoop dat het sprookje dat @VDS91 hier schetst uitkomt. Dit zou het ideale scenario zijn qua respons vanuit UEFA.
VDS91 schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:33:
De UEFA moet samen met de bonden gewoon een statement maken en de failliette Zuid-Europese clubs samen met de Engelse speeltjes van de oliejseiks, inclusief de voetballers, af scheiden van alle andere deelname in het voetbal. Alle licenties per direct intrekken. Kunnen zij mooi die Money League gaan organiseren voor de 'fans' uit Azië, Afrika en Zuid-Amerika. Ga maar lekker voetballen in een stadion in Qatar. Hebben al die duizenden slaven in Qatar niet voor niets hun leven gegeven. Red Bull clubs en PSG mogen ook wat mij betreft deelnemen aan deze moneyleague. Ultimatum hiervoor stellen van 24 uur.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11 18:08
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/2jli3wmb23u61.jpg?width=796&auto=webp&s=22d0db1370b97d639f8f8e4ed0d265014046ee07
Misschien moeten ze eens wat minder uitgeven, dan hebben ze de $450 miljoen ook niet nodig....

[Twitter: https://twitter.com/chris78williams/status/1384032534078529539]
Dus dan blijven alleen Bayern en Ajax over die de badge of honour mogen dragen?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Variant wat ik in het andere topic had geschreven, maar geen van die spelers heeft gewetensbezwaren tegen voetballen in stadiums waar duizenden arbeiders/slaven zijn omgekomen om ze te maken. Ze hebben geen gewetensbezwaren om te spelen in een land wat het WK met pure corruptie heeft aangetrokken. Maar iets doen om meer inkomsten te generen (of anders gezegd, fans uitmelken) zou wel een groot probleem voor ze zijn?

UEFA heeft nooit ruggengraat gehad om tegen FIFA in te gaan. Maar hé, misschien als het hun eigen inkomsten kan verminderen vinden ze het wel belangrijk genoeg.

• PolarBear
  • Niet online
strafschop schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:39:
[...]

De mediagelden per club in de groepsfase is afhankelijk van drie factoren:

- wat er is betaald voor de rechten in het land voor de club
- hoe dat zich verhoudt t.o.v. de rest
- hoe de club zich heeft gekwalificeert (nummer 1, 2 etc.)
Check, ik was iets kort door de bocht. Maar de grote competities hebben natuurlijk al veel voordeel nu, 4 directe plaatsingen in de Champions League (15.25 miljoen euro + 4 coëfficiënt punten voor plaatsing per club), coëfficiënt ranking (op basis van de laatste 10 jaar, ook weer in voordeel van de grote competities). En de media gelden in inderdaad op basis van resultaten, maar ook van het aantal deelnemende clubs per land (wederom in voordeel van de grote competities).

Je zag in 18/19 het verschil tussen wat Ajax kreeg en andere 3 clubs in de halve finale, dat was vrij fors.

• PolarBear
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:41:
[...]
Het Amerikaanse systeem is gewoon heel anders. Daar is een strikte scheiding tussen profs en amateurs/jeugd. Altijd al geweest. Overigens is de top daar weer behoorlijk egalitair, system zoals de draft in de NBA.
Dat klopt, en dat egalitair valt reuze mee want het verschil tussen teams is alsnog enorm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2aicRKs3vMFW9DKYrip0z9ePUo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K0WGyavBSgGCwlAZKttIcRFU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kttpvoPvLlsWzYR_-7qb6CsBcjU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zBTkkR5lZ2qg3FYanmpRp7v3.png?f=fotoalbum_large

/off topic

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:01
Als ze het financiële verschil tussen de CL en de andere competities nou eens kleiner maken, en het verschil tussen de eerste ronde en de rondes daarna ook, dan is het ook niet zo'n grote financiële ramp als die grote clubs een keer een slecht seizoen hebben.
PolarBear schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:56:
[...]

Dat klopt, en dat egalitair valt reuze mee want het verschil tussen teams is alsnog enorm.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

/off topic
Nouja, een factor 5 tussen de rijkste en de armste is minder dan in de Eredivisie (Ajax begroting 110m vs RKC 7m) en dat zijn nog maar 18 clubs vs 30. Ga je Ajax met het rechterrijtje in de Eerstedivisie vergelijken wordt het verschil nog een stuk groter. En het draft systeem maakt de impact van het financiële verschil ook nog eens kleiner (stel je voor dat RKC aan het einde van het seizoen gratis en voor niets het grootste talent van Nederland op mocht pikken).

[ Voor 69% gewijzigd door ph4ge op 19-04-2021 10:00 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:45

Player1S

Probably out in the dark

Ik durf bij deze wel te stellen dat het slechts een storm in een glas water is.
De gemoederen lopen nu even hoog op maar eind van de rit komt die super league er niet in de voorgestelde vorm maar waarschijnlijk komt er wel iets boven de CL of wordt de CL zo hervormt dat de grote clubs meer geld beuren.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Pompi schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:51:
[Afbeelding]
Misschien moeten ze eens wat minder uitgeven, dan hebben ze de $450 miljoen ook niet nodig....

[Twitter]
Dus dan blijven alleen Bayern en Ajax over die de badge of honour mogen dragen?
Sowieso, want als failliete club kan je dat sowieso niet; Haal je die clubs per direct uit de competities dan en sluit je de spelers per direct uit van deelnemen aan landenteams, dan valt er een deel van die clubs om.

Als ze dat pad opgaan, gaat 't wel lekker een juridisch zooitje worden. Ik heb geen idee in hoeverre je spelers/ bedrijven kan uitsluiten, maar ik vermoed dat dit, in ieder geval in de EU, niet zomaar kan

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:10
Is die Superleague niet gewoon een opzetje om meer macht te grijpen in de CL? Krijg je straks een compromis dat deze 12 clubs toch niet doorzetten en in ruil daarvoor de komende x jaar een gegarandeerd startbewijs CL en een extra graai in de marketingpool ten koste van de kleine clubs/competities.

• PolarBear
  • Niet online
https://www.skysports.com...league-plans-live-updates

Wel een aantal interessante updates:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qoYEmQM-SAeSem6awKgK-Lqpd8o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nDdocRLdlHLQO8xvdZC5Xuqm.png?f=user_large

en

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFPnymjmL0z2JFHgI-Q_T5w8Ywk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zmAJbJ52Qn8egWDFIdyF98NJ.png?f=user_large

• D-e-n
Sempy schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:17:
Is die Superleague niet gewoon een opzetje om meer macht te grijpen in de CL? Krijg je straks een compromis dat deze 12 clubs toch niet doorzetten en in ruil daarvoor de komende x jaar een gegarandeerd startbewijs CL en een extra graai in de marketingpool ten koste van de kleine clubs/competities.
Misschien moeten de kleinere landen het dan ook maar eens hard spelen. Want het kan toch niet zo zijn dat clubs met wanbeleid zoals Milan, Arsenal of Tottenham daarvoor straks beloond worden met extra zekerheid?

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Er speelt ongetwijfeld veel meer dan wat er nu in de media komt; ik vermoed inderdaad dat dit een soort pressie-middel is om ergens anders meer macht te krijgen.

Want in beginsel is dit natuurlijk vanuit de UEFA het begin van het einde. Ik denk dat er genoeg voorbeelden zijn van clubs / partijen die zich afsplitsen van de huidige heersende macht, met alle gevolgen van dien. Dan is er een korte periode van 'chaos', maar trekt uiteindelijk de kant met het geld toch de macht naar zich toe. En in dit geval is dat dus imho niet de UEFA.

Zo ging het in de geschiedenis met de FA en profclubs, met de KNVB / eredivisie en profclubs, en ook uit andere sporten zijn er voldoende voorbeelden te vinden waar 'het geld' het uiteindelijk wint van 'het sportieve'.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Ankona
En aangezien het grote geld nu uit de zandbak en china komt hebben de andere europese landen niet zo heel veel invloed. De grote clubs hebben wereldwijd grote aandacht, trekken grote sponsors en hebben veel tv waarde.

UEFA moet gewoon keihard die clubs royeren voor ze de markt overnemen. Maar ja, dat kost de UEFA (nu) veel geld en de bobo's daar vinden geld ook wel leuk.

alles kan off-topic

• Pompi

Ajax lijkt niet mee te gaan doen. Of het lijkt mij raar dat Van der Sar een vergadering gaat leiden als ze later nog overstappen.

De clubs zijn ook meteen uit alle commissies gestapt en dreigen met juridische stappen als er consequenties gaan zijn aan hun deelname van de ESL. Dan krijg je vast net zo als met de FFP regels dat eventuele straffen jaren later pas uitgevoerd worden en in de tussentijd harken ze lekker geld door in hun eigen competities, de CL en de ESL mee te doen.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:14
Wat een puinhoop in het top voetbal.
Geld verknalt steeds meer het voetbal.
Buiten het veld is er geen sportiviteit, het is graaien.

We moeten eigenlijk af van de verrijking maar ja..het is helaas al zo ver gekomen en niemand die het gaat stoppen.

[ Voor 59% gewijzigd door Harribo op 19-04-2021 10:31 ]

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ankona schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:27:
En aangezien het grote geld nu uit de zandbak en china komt hebben de andere europese landen niet zo heel veel invloed. De grote clubs hebben wereldwijd grote aandacht, trekken grote sponsors en hebben veel tv waarde.

UEFA moet gewoon keihard die clubs royeren voor ze de markt overnemen. Maar ja, dat kost de UEFA (nu) veel geld en de bobo's daar vinden geld ook wel leuk.
Da's maar een tijdelijke oplossing, zie de geschiedenis van het profvoetbal. Of bijvoorbeeld hoe het bij het darts ging toen er een aantal 'rogue' darters naar een nieuwe bond overstapten. Of, worst case, hoe het bij diverse vechtsporten geregeld is....

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 19-04-2021 10:32 ]

• D-e-n
Aan de andere kant: dit is wel de slechtste timing ooit voor zo'n stap. Heel de wereld is bezig met corona en een paar eigenaren van voetbalclubs willen meer geld binnen gaan harken. Misschien onderschatten ze de weerstand ook wel.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
D-e-n schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:30:
Aan de andere kant: dit is wel de slechtste timing ooit voor zo'n stap. Heel de wereld is bezig met corona en een paar eigenaren van voetbalclubs willen meer geld binnen gaan harken. Misschien onderschatten ze de weerstand ook wel.
Bovenin wemelt het van de graaiers, overal. Niet alleen in het voetbal. Die zijn bezig met hun zelf en totaal niet met anderen. Eigenlijk wat zielig maar ja...nergens iemand die het gaat stoppen

Ik pleit ervoor iedereen een 2000 euro per maand, klaar :)

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 19-04-2021 10:34 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:42
Harribo schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:28:
Wat een puinhoop in het top voetbal.
Geld verknalt steeds meer het voetbal.

We moeten eigenlijk af van de verrijking maar ja..
Dat is het al jaren alleen komt het nu door zo'n incident naar de oppervlakte drijven.

Fifa is één corrupte bende en de UEFA zit daar niet heel ver vandaan. Aleksander Ceferin is bijvoorbeeld ook niet om een al te fraaie wijze voorzitter geworden nadat Platini gedwongen werd om af te treden.

De enige die er helaas echt de dupe van worden zijn de echte voetbalfans die hun lokale cluppie tot de dood hun scheid hun club trouw blijven. Zonde...
Juist niet, pure noodzaak. Doordat de inkomsten vanuit de stadionbezoeken (en alle wat daarbij hoort) fors zijn teruggelopen heeft men geld nodig.

[ Voor 26% gewijzigd door Miki op 19-04-2021 10:34 ]

• Qu3st

Qu3st

Dat dit misschien als pressie middel wordt gebruikt tegen UEFA zal best. Maar UEFA moet zijn poot stijf houden. Het zijn 12 clubs, uit de 3 grote competities. Macht? Omdat ze rijke sponsoren hebben denken ze macht te hebben, met een publieke opinie vol tegen ze. Supportersvereniging/groepen/collectieven die al hun weerzin uitspreken tegen dit.
Misselijkmakend dit gedrag van die elite

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:19
Gaius schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:11:
[...]

Je hebt ook clubs nodig die de rol van bijv. Derby County/Cagliari/Volendam spelen, of zoals ze bekend zullen staan als dit doorgaat; de rol van Tottenham Hotspur. :')

Maar, en daarom willen ze meedoen natuurlijk, ze kunnen toch niet degraderen. Dus naast uitgemolken toppers als Real Madrid vs Manchester City krijg je dan ook wedstrijden tussen Tottenham Hotspur en AC Milan die letterlijk nergens over gaan.

Qua timing komt dit mooi overeen met een nieuwe opzet van de Champions League. Ik denk dat dit meer een drukmiddel is om meer geld via de UEFA binnen te harken. Geef meer geld, of we starten onze eigen competitie, with blackjack and hookers.
Precies, dan zijn er natuurlijk al een paar geschikt kandidaten >:)
Wat een geleuter allemaal om de centjes _O-

• Qu3st

Qu3st

Dat ook, Arsenal dat tig man ontslaat vanwege crisis, Tottenham hetzelfde. Barcelona die in grote financiële crisis zit. Real Madrid die al geen bonussen aan spelers gaan uit geven. Maar aan de andere keihard bezig zijn om maar weer meer bij een te graaien.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Daar zeggen zij dan dit over:
“De komst van de Super League komt in een tijd waarin een pandemie de instabiliteit van het economisch model van het voetbal heeft versneld. De founding clubs hebben het doel om de bestaande Europese competities te verbeteren en een format te creëren waarin topclubs en spelers kunnen concurreren.”

“Het nieuwe jaarlijkse toernooi zal significant meer economische groei en steun voor het Europese voetbal opleveren, dankzij solidariteitsbijdragen die meegroeien met de inkomsten van de competitie”, zo valt er te lezen in het statement. “Deze solidariteitsbijdragen zullen vele malen hoger zijn dan die nu in de huidige Europese competities bedragen. Het is de verwachting dat dit meer dan tien miljard euro zal bedragen, tijdens de periode dat de clubs zich aan de Super League committeren.

De competitie wordt gebouwd op een duurzaam financieel fundament, aangezien de founding clubs zich aan een uitgavenpatroon moeten houden. In ruil voor hun commitment, krijgen de founding clubs totaal 3,5 miljard euro om aan investeringen in hun infrastructuur te besteden en de financiële gevolgen van de coronapandemie te dekken.”

...

• Pompi
Luxicon schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:36:
[...]

Daar zeggen zij dan dit over:

[...]
Ik las dat die solidariteitsbijdrage €434 miljoen is voor heel Europa, deel dat maar eens door alle getroffen clubs en je houd bijna niks over. Weer veel geroep voor de buhne, de enigste die er beter van worden zijn de 12 clubs en hun eigenaren.

• Qu3st

Qu3st

Het gaat hard deze zogenoemde 'storm in een glas water', Arsenal al uit ECA, Manchester United ook. Ed Woodward (Manchester United) heeft zijn rol bij UEFA neergelegd. Nee dit is serieuze bende, allemaal om maar meer centjes bij elkaar te sprokkelen.

[ Voor 22% gewijzigd door Qu3st op 19-04-2021 10:42 ]

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Wel mooi moment om als nationale bonden en UEFA te laten zien dat je serieus bent.

Nationale bond stuurt elke club brief waarin ze binnen 24 uur volledig afstand moeten nemen van deze super league. Geen gehoor, direct uit de competitie gezet.

UEFA: Indien de nationale bonden dit niet voor eind van de week geregeld hebben, hele land uit de Europese competities zetten. Inclusief nationaal elftallen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Qu3st schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:18:
[...]

Het gaat ook keihard ontploffen, bij de UEFA zijn ze not amused. Gaan al geruchten dat de deelnemende clubs uit competitie gehaald moeten worden. Ik vraag me ook af wat de spelers hier nou van vinden, maar ja die kijken aan het eind van de maand op de bankrekening en dat maakt natuurlijk alleen maar uit.
Zolang het publiek voetbal niet een keer links laat liggen, zal the business zegevieren. Supporters hebben best flink boter op hun hoofd.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Player1S schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:43:
Wel mooi moment om als nationale bonden en UEFA te laten zien dat je serieus bent.

Nationale bond stuurt elke club brief waarin ze binnen 24 uur volledig afstand moeten nemen van deze super league. Geen gehoor, direct uit de competitie gezet.

UEFA: Indien de nationale bonden dit niet voor eind van de week geregeld hebben, hele land uit de Europese competities zetten. Inclusief nationaal elftallen.
Kan de UEFA ook wel z'n faillissement aanvragen wegens kartelvorming en 't belemmeren van vrij verkeer van personen ;)

• PolarBear
  • Niet online
Pompi schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:37:
[...]

Ik las dat die solidariteitsbijdrage €434 miljoen is voor heel Europa, deel dat maar eens door alle getroffen clubs en je houd bijna niks over. Weer veel geroep voor de buhne, de enigste die er beter van worden zijn de 12 clubs en hun eigenaren.
Dat en die solidariteitsbijdrage is over 4 jaar weg. Net als die 5 clubs die kunnen 'promoveren' naar de superleague. Kan je nu al uittekenen. Maar ik wens ze veel success, waarschijnlijk worden over een jaar of 4 de wedstrijden dan ook gespeeld op tijdstippen om Azie en Amerika tevreden te stellen. Lekker wedstrijden spelen om 23:00 of 15:00 door de weeks.

• Luxicon
Gezien de weerstand denk ik dat de politiek en ook zeker de Europese Unie zich gaat mengen in deze. Het is denk ik afwachten op het eerste statement van hun kant.

...

• Qu3st

Qu3st

Vincent Dave schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:44:
[...]

Zolang het publiek voetbal niet een keer links laat liggen, zal the business zegevieren. Supporters hebben best flink boter op hun hoofd.
Helaas zal het merendeel uit Azië en VS zijn die kijken. Wij als Europeanen kunnen wel stoppen met kijken, maar wij zijn 'maar' met 746 miljoen mensen.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Luxicon schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:45:
Gezien de weerstand denk ik dat de politiek en ook zeker de Europese Unie zich gaat mengen in deze. Het is denk ik afwachten op het eerste statement van hun kant.
Niet meer EU maar Boris Johnson heeft zich al tegen het idee uitgesproken.
Qu3st schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:46:
[...]

Helaas zal het merendeel uit Azië en VS zijn die kijken. Wij als Europeanen kunnen wel stoppen met kijken, maar wij zijn 'maar' met 746 miljoen mensen.
Stadion voor 80.000 man onderhouden terwijl er geen hond zit is hoe dan ook duur.

• Luxicon
Clubs hebben het al beter voor elkaar doordat niet enkel de kampioen uitkomt in de CL. In principe heb je dus al een soort van Super League, maar dan wel naast de reguliere competitie. Zij willen dus een competitie, geheel los van de landelijke. Dan hebben ze veel dagen vrij per jaar lijkt mij. Of willen zij daarnaast het liefst ook nog deelnemen aan de CL?

...

• Ankona
[...]

Daarom kan het alleen tegengehouden worden als de UEFA en FIFA voor de sport zouden kiezen ipv voor de centen en die spelers van die teams direct uit zouden sluiten van andere toernooien en competities. (zoals EK en WK)

Dan is het maar de vraag of die sterspelers graag in zo'n elite competitie willen spelen.

(En eigenlijk is het een mooie kans om een grote schoonmaak door te voeren en wat te doen aan de bevoorrechte positie van enkele competities)

[ Voor 11% gewijzigd door Ankona op 19-04-2021 10:55 ]

alles kan off-topic

• PolarBear
  • Niet online
Luxicon schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:53:
Clubs hebben het al beter voor elkaar doordat niet enkel de kampioen uitkomt in de CL. In principe heb je dus al een soort van Super League, maar dan wel naast de reguliere competitie. Zij willen dus een competitie, geheel los van de landelijke. Dan hebben ze veel dagen vrij per jaar lijkt mij. Of willen zij daarnaast het liefst ook nog deelnemen aan de CL?
Nee ze willen nog wel mee doen in de nationale competities toch?

• Qu3st

Qu3st

.

[ Voor 99% gewijzigd door Qu3st op 19-04-2021 11:50 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:43:

Als de UEFA slim is spreken ze nu met de FIFA af voor een gezamenlijk statement: speel je niet in een uefa competitie, speel je ook niet in een nationaal elftal. Dan komt er ook ineens een hele hoop druk op de spelers terecht en er zijn er meer dan genoeg die daar heel gevoelig voor zijn.

• Qu3st

Qu3st

toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:59:
[...]

Als de UEFA slim is spreken ze nu met de FIFA af voor een gezamenlijk statement: speel je niet in een uefa competitie, speel je ook niet in een nationaal elftal. Dan komt er ook ineens een hele hoop druk op de spelers terecht en er zijn er meer dan genoeg die daar heel gevoelig voor zijn.
FIFA had al een statement gegeven dat ze volledig achter UEFA staan, en tegen de Super League zijn. Al is het al met al een vrij tamme statement.

[ Voor 4% gewijzigd door Qu3st op 19-04-2021 11:02 ]

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
[...]

Zit wat in, maar ik doelde meer op de supporters van een bijv. Manchester City/Utd of een Chelsea die het werkelijk prachtig vonden toen de club werd overgenomen en nu achteraf gaan huilen? Dat het voetbal zoveel waard is in de landen die jij noemt komt mede door de Europese supporters. Althans dat is mijn insteek.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:45
PolarBear schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:55:
[...]

Ik denk dat er geen enkel scenario is waarin dit gaat gebeuren. Wanneer dan precies? Deze Super League wil natuurlijk op zaterdag/zondag spelen. 38 duels per jaar in de SL en 42 in de Premier League?

Sowieso denk ik dat deze teams uit de nationale competities worden geworpen. Statements van de FIFA, UEFA en nationale bonden wijzen zeker in die richting.

Wat ik vooral heel ernstig vind is dat de aandelen van deze Super League in handen komt van de centrale 15 teams. Dat is je reinste belangenverstrengeling, en druist in tegen elke zuivere vorm van competitie. Als je meedoet, moet je - wat mij betreft - kunnen degraderen als de prestaties tegenvallen. Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren met deze centrale 15.

Toch ben ik heel bang dat dit dus gewoon een succes gaat worden. Ik zie eigenlijk geen reden waarom dat niet het geval gaat zijn. Echt een bom onder het huidige association football.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Qu3st schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:56:
[...]

De arrogantie van die ploegen 🤮
Maar zouden dan clubs zoals Aston Villa, Nottingham Forest en Celtic aan een Super League moeten deelnemen? Daar zit je toch ook niet op te wachten om naar zulke wedstrijden te kijken?

[ Voor 12% gewijzigd door Slasher op 19-04-2021 11:05 ]

Elect a clown, expect a circus.

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-11 09:24

Jebus4life

BE User

Ik betwijfel of je dit kan tegenhouden eerlijk gezegd.

Teams schorsen omdat ze "vriendschappelijk" wedstrijden organiseren door de week? Op zich hebben de nationale voetbalbonden daar weinig of niets in te zeggen lijkt me... Die spelen gewoon lekker hun wedstrijden zowel in het weekend als door de week. Desnoods (met al het geld dat ze binnenharken) maken ze hun kern nog wat breder voor de nationale competities.

Enige wat je in theorie kan doen is ze verplichten deel te nemen aan de UEFA competities (CL/EL/cL), indien ze zich plaatsen (wat ze zullen doen). Vervolgens zullen ze met plezier hun U21 ploeg richting Ajax sturen, terwijl de "echte" spelers lekker Real-Juventus spelen op dezelfde dag. Boeit het hun dat ze verliezen in de CL...
toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:59:
[...]

Tsja, dan organiseren deze heren gewoon hun eigen WK voetbal binnen een aantal jaar. En weet je wat. We stoppen de super league eind mei, en starten half juni met een jaarlijks WK 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Jebus4life op 19-04-2021 11:04 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:47
Nu kijk ik niet heel vaak voetbal, maar is het niet gewoon mogelijk dat deze clubs dan gewoon uit de normale league geknikkerd worden?

Kunnen zij lekker Super League gaan spelen het hele jaar en dan kunnen de 'normale' clubs die wel met beide benen op de grond staan gewoon de normale competitie & champions league spelen. Meer geld te verdelen onder minder clubs, want die grootste doen dan niet meer mee.

Of is het idee dat ze deze super league er dan bij willen doen?

• Qu3st

Qu3st

Vincent Dave schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:01:
[...]

Zit wat in, maar ik doelde meer op de supporters van een bijv. Manchester City/Utd of een Chelsea die het werkelijk prachtig vonden toen de club werd overgenomen en nu achteraf gaan huilen? Dat het voetbal zoveel waard is in de landen die jij noemt komt mede door de Europese supporters. Althans dat is mijn insteek.
Daar hebben genoeg supportersgroepen toentertijd al tegen geprotesteerd, en bij Manchester United zijn ze niet echt blij met die Amerikaanse eigenaren. Het nu huilen van supporters is zeker gerechtvaardigd, hele competitie wordt kapot getrokken door die hebzucht.

• Luxicon
PolarBear schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:55:
[...]

Oke, dus wel de nationale competitie en de Super League als vervanger voor de CL. Ik vraag mij af hoezo zij niet om de tafel gaan met UEFA om te bekijken hoe zij het systeem kunnen moderniseren. Op zich snap ik best dat er momenteel veel clubs meedoen en er tijd verspilt wordt, voordat de groepsfase begint. Op dat vlak kan er best wat veranderen, gezien de voorrondes en dergelijke een beetje nutteloos overkomen.

De grootste clubs hebben in ieder geval al voordeel door het huidige syteem, waarbij er meerdere clubs uit één land deel kunnen nemen aan de CL. Als er dan toch zo'n supercompetitie moet komen, dan kan dan misschien passen bij het zijn van de EU (Europese Unie). Al is de UK dan een afwijking daarvan.

...

• Qu3st

Qu3st

De_Bastaard schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:03:
Nu kijk ik niet heel vaak voetbal, maar is het niet gewoon mogelijk dat deze clubs dan gewoon uit de normale league geknikkerd worden?

Kunnen zij lekker Super League gaan spelen het hele jaar en dan kunnen de 'normale' clubs die wel met beide benen op de grond staan gewoon de normale competitie & champions league spelen. Meer geld te verdelen onder minder clubs, want die grootste doen dan niet meer mee.

Of is het idee dat ze deze super league er dan bij willen doen?
Ze (de clubs) willen die Super League erbij doen naast de gewone competitie. UEFA is daar dan weer tegen en dreigt ze uit gewone competitie en Europese competitie te zetten/weren.

• Qu3st

Qu3st

Slasher schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:03:
[...]

Maar zouden dan clubs zoals Aston Villa, Nottingham Forest en Celtic aan een Super League moeten deelnemen? Daar zit je toch ook niet op te wachten om naar zulke wedstrijden te kijken?
Dat is niet wat ik hiermee wil zeggen, die hele Super League moet er niet komen. En dan nog, kijk ik liever naar Celtic tegen Rangers dan Spurs tegen Milan.

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-11 16:35
Helixes schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:02:
[...]

Ik denk dat er geen enkel scenario is waarin dit gaat gebeuren. Wanneer dan precies? Deze Super League wil natuurlijk op zaterdag/zondag spelen. 38 duels per jaar in de SL en 42 in de Premier League?
Nee, het gaat om wedstrijden midden in de week, dus in plaats van CL/EL op het moment.

Hoe dan ook is het natuurlijk belachelijk mocht dit doorgaan. Arsenal staat nu 9de in de PL maar ziet zichzelf als een top 20 club in Europa? Die gaan misschien geen Europees voetbal spelen komend jaar en vrezen dus voor hun inkomsten.

En dan een club als leicester die het sinds hun kampioenschap goed doen hoort daar niet bij? Die clubs zijn volgens mij gewoon bang dat ze de komende jaren irrelevant worden en willen die financiële injectie wel hebben. Dan staat Arsenal binnen de kortste tijd weer in de top 5.

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-11 09:24

Jebus4life

BE User

Luxicon schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:04:
[...]

Oke, dus wel de nationale competitie en de Super League als vervanger voor de CL. Ik vraag mij af hoezo zij niet om de tafel gaan met UEFA om te bekijken hoe zij het systeem kunnen moderniseren. Op zich snap ik best dat er momenteel veel clubs meedoen en er tijd verspilt wordt, voordat de groepsfase begint. Op dat vlak kan er best wat veranderen, gezien de voorrondes en dergelijke een beetje nutteloos overkomen.

De grootste clubs hebben in ieder geval al voordeel door het huidige syteem, waarbij er meerdere clubs uit één land deel kunnen nemen aan de CL. Als er dan toch zo'n supercompetitie moet komen, dan kan dan misschien passen bij het zijn van de EU (Europese Unie). Al is de UK dan een afwijking daarvan.
Ze willen het geld enkel voor henzelf, en in een CL moeten ze nog een beetje geven om te verdelen onder de midtjyllanden, Club Brugges & Ajaxen van deze wereld,

Bovendien overkomt het hen nog eens regelmatig dat ze zich niet plaatsen: Momenteel staan Leicester & West Ham bv op 3 en 4. Moet je niet willen joh, zo amateurclubjes die het grote geld krijgen. Enkel zij zijn het waardig. Enkel en alleen hun 15, en de 5 losers die ze waardig genoeg achten om hun topspelers af en toe wat rust tegen te gunnen. Aja, die 5 veranderen we binnen een aantal jaar ook nog eens naar 1 vast team ofzo; omdat de kalender te vol zit anders.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Helixes
Ik weet dat er al heel, heel lang over deze Supe League wordt gesproken. Maareh...

Mij bekruipt het gevoel dat vooral de twee Spaanse ploegen hier het voortouw hebben genomen. Hen staat het water dusdanig aan de lippen dat ze íéts moeten doen nu. Deelname aan en eigendom van deze Super League lijkt mij hun reddingsboei. Corona wordt aangehaald als reden - maar dat lijkt mij niet geheel correct. Wat Corona wel heel helder heeft gemaakt is dat bij tegenslag het Spaanse model niet langer functioneert.

Als deze opzet faalt, dan weet ik niet zo goed wat de toekomst van de Spaanse grootmachten zou moeten zijn...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:42
Helixes schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:11:
Ik weet dat er al heel, heel lang over deze Supe League wordt gesproken. Maareh...

Mij bekruipt het gevoel dat vooral de twee Spaanse ploegen hier het voortouw hebben genomen. Hen staat het water dusdanig aan de lippen dat ze íéts moeten doen nu. Deelname aan en eigendom van deze Super League lijkt mij hun reddingsboei. Corona wordt aangehaald als reden - maar dat lijkt mij niet geheel correct. Wat Corona wel heel helder heeft gemaakt is dat bij tegenslag het Spaanse model niet langer functioneert.

Als deze opzet faalt, dan weet ik niet zo goed wat de toekomst van de Spaanse grootmachten zou moeten zijn...
Vergeet de Engelse ploegen niet. De Premier League (hoe graag ik er ook naar kijk) is pure commercie geworden en met die Amerikaanse eigenaren bij bijv. Liverpool, Arsenal en Manchester United is geld natuurlijk prioriteit nummer 1.

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Nou daar zet de Superleague wel op in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oj161qtBQKpfDdm8XE18OZj6iNY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iSZku7BQ6unmibDynFk3KarL.png?f=user_large

https://www.liverpoolfc.c...-super-league-competition

• D-e-n
Wat ik me afvraag: wat is de reden dat clubs als Barcelona, Real, Juventus etc.. modale ploegen als Arsenal of Tottenham er überhaupt bij hebben gevraagd? Als je echt het idee hebt een interessante competitie op te zetten: zou je de clubs dan niet beter wat spreiden over Europa? Kom je dan niet uit op traditionele clubs als Anderlecht of Celtic?

• Luxicon
Jebus4life schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:10:
[...]

Ze willen het geld enkel voor henzelf, en in een CL moeten ze nog een beetje geven om te verdelen onder de midtjyllanden, Club Brugges & Ajaxen van deze wereld,

Bovendien overkomt het hen nog eens regelmatig dat ze zich niet plaatsen: Momenteel staan Leicester & West Ham bv op 3 en 4. Moet je niet willen joh, zo amateurclubjes die het grote geld krijgen. Enkel zij zijn het waardig. Enkel en alleen hun 15, en de 5 losers die ze waardig genoeg achten om hun topspelers af en toe wat rust tegen te gunnen. Aja, die 5 veranderen we binnen een aantal jaar ook nog eens naar 1 vast team ofzo; omdat de kalender te vol zit anders.
Betreft het financiële is het ronduit belachelijk. Er komt al gigantische veel geld binnen vanuit de CL, als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld de EL. Ook kijkende naar de salarissen en transfersommen, dat gaat echt nergens meer over wat dat betreft.

Maar ik kan wel inzien dat het huidige systeem verouderd is, en deze clubs verandering willen, al is het coëfficiënten systeem is wel aardig modern, en hebben de grote clubs daar profijt van. Wat ik wel in kan zien is dat er nu een redelijk kort moment per jaar, besteedt is aan CL wedstrijden. Naar mijn idee zijn er veel te veel clubs bezig met het spelen van voorronden en zijn er echt wel te kleine clubs aanwezig in de groepsfase.

In die zin ben ik voorstander van moderniseren van het systeem, of zelfs een supercompetitie, gezien dat in het tijdsbeeld past van aanpassen / marktwerking / globalisering. Maar, het financiële aspect vind ik dus ronduit slecht rondom dit geheel. Ik denk dat als de spelers een modaal salaris zouden verdienen, de weerstand een stuk lager zou zijn. Momenteel heeft de opzet vooral heel veel weg van winstbejag.

...

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

D-e-n schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:17:
Wat ik me afvraag: wat is de reden dat clubs als Barcelona, Real, Juventus etc.. modale ploegen als Arsenal of Tottenham er überhaupt bij hebben gevraagd? Als je echt het idee hebt een interessante competitie op te zetten: zou je de clubs dan niet beter wat spreiden over Europa? Kom je dan niet uit op traditionele clubs als Anderlecht of Celtic?
Money makes the world go round ;)
https://www.sportnext.nl/...clubs-ter-wereld-in-2020/

• Helixes
dcell schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:15:
Vergeet de Engelse ploegen niet. De Premier League (hoe graag ik er ook naar kijk) is pure commercie geworden en met die Amerikaanse eigenaren bij bijv. Liverpool, Arsenal en Manchester United is geld natuurlijk prioriteit nummer 1.
Dat zie ik natuurlijk ook wel. Met het perspectief van de drie grote Amerikaanse competities is het toepassen van dat model een potentiële pay day zonder zijn gelijke. De absolute berg geld is in de VS altijd weggelegd geweest voor die organisatie die de dominante leagues kan opzetten (had Trump dat niet nog eens geprobeerd in de Amerikaanse voetbalcompetitie?).

En de mogelijkheid doet zich hier absoluut voor.

Maar de situatie is anders voor de Spanjaarden. Mijn indruk is dat het daar echt pompen of verzuipen is. Deze Super League verandert hun hele positie.

• Luxicon
In deze lijst staat Ajax op plek 20. Al snap ik je punt. Daar komt dat uiteraard door. Persoonlijk zou ik zeggen dat Arsenal en Tottenham niet thuis horen in dat rijtje. Maar goed, als je de UEFA ranking er bij pakt wel.

...

• Helixes
Winstmaximalisatie, gelobby en geld :p

Ik snap eigenlijk ook niet dat drie steden zeven teams vier steden negen teams leveren in deze Super Leauge. Als je voor échte maximalisatie gaat, dan kan ik me voorstellen dat je ook voor geografische spreiding gaat. Maar - dit zal de lobby van clubeigenaren en het inter-teamoverleg van het bovenste gremium betreffen, denk ik zo. En dan kom je ongeveer bij dit plukje clubs uit....

EDIT: Ik bedenk me nu trouwens ook even in welke mate de stinkende ratten van andere grote Europese namen nu proberen zich op één van die laatste drie plaatsen op het vlotje proberen te klauwen en te klauteren. Valt het jullie niet op dat die ploegen die dat zou kunnen betreffen - buiten Duitsland en Frankrijk - zich, nu ja, muisstil houden?

Reken maar dat ze in Amsterdam hard aan het bellen zijn.....

[ Voor 19% gewijzigd door Helixes op 19-04-2021 11:35 ]

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:25
[...]
Benfica, Celtic, Feyenoord, Ajax, Forest, Villa, Hamburg, Steaua Bucharest, Porto, PSV, Red Star Belgrade, Marseille & Dortmund have won 19 European Cups.

Euh Athletico, Spurs en Arsenal, samen goed voor 11 Europese prijzen als ik even snel de wiki pagina's optel.

Verder lees ik vooral veel posts gevoed door het "hullie zijn groot en wij zijn klein" sentiment. Begrijp me goed, ik ben ook geen voorstander van zo'n superleague maar ook al gaat die Superleague niet door, het is idioterie om te denken dat er geen verschil in inkomsten zou moeten kunnen zijn tussen een Spanje en Nederland.

[ Voor 37% gewijzigd door JeroenNietDoen op 19-04-2021 11:40 ]

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Luxicon schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:25:
[...]

In deze lijst staat Ajax op plek 20. Al snap ik je punt. Daar komt dat uiteraard door. Persoonlijk zou ik zeggen dat Arsenal en Tottenham niet thuis hoort in dat rijtje. Maar goed, als je de UEFA ranking er bij pakt wel.
Als deze hele competitie iets niet is, dan is het wel "sportief". Het gaat in deze ook totaal niet om iets wat te maken heeft met sportiviteit. Het gaat puur om geld, winst, en omzet, verpakt in een dun laagje competitiviteit. Heeft totaal geen zin om er sportieve prestaties bij te pakken, of te denken over concepten als 'eerlijk', 'spreiding', etc.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:00
Mourinho ontslagen bij Spurs 😅

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je kunt spelers van deze teams toch niet uitsluiten van de nationale teams? De spelers hebben dit toch niet verzonnen?

• Luxicon
naitsoezn schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:28:
[...]

Als deze hele competitie iets niet is, dan is het wel "sportief". Het gaat in deze ook totaal niet om iets wat te maken heeft met sportiviteit. Het gaat puur om geld, winst, en omzet, verpakt in een dun laagje competitiviteit. Heeft totaal geen zin om er sportieve prestaties bij te pakken, of te denken over concepten als 'eerlijk', 'spreiding', etc.
Dat snap ik, maar los van AC Milaan, staan de clubs wel allen hoog op de ranking. In die zin snap ik de keuze voor deze clubs. De invulling van het geheel vind ik wel verkeerd, omdat het (zo lijkt het) puur gaat om (nog meer) geld. Dat mag dan ook gestopt worden, maar ik vind wel dat het hele systeem flink op de schop mag en het tijd is om af te stappen van het huidige beleid, en ook de megabedragen die rondgaan in het voetbal.

...

• VDS91
Exocet schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:33:
Je kunt spelers van deze teams toch niet uitsluiten van de nationale teams? De spelers hebben dit toch niet verzonnen?
Dan maar alle interlands plannen tijdens de Super League. Kunnen de spelers zelf een beslissing maken.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
Die kunnen de clubs verlaten als ze toch voor hun nationale team willen uitkomen.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Sowieso denk ik dat deze teams uit de nationale competities worden geworpen. Statements van de FIFA, UEFA en nationale bonden wijzen zeker in die richting.

Wat ik vooral heel ernstig vind is dat de aandelen van deze Super League in handen komt van de centrale 15 teams. Dat is je reinste belangenverstrengeling, en druist in tegen elke zuivere vorm van competitie. Als je meedoet, moet je - wat mij betreft - kunnen degraderen als de prestaties tegenvallen. Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren met deze centrale 15.

Toch ben ik heel bang dat dit dus gewoon een succes gaat worden. Ik zie eigenlijk geen reden waarom dat niet het geval gaat zijn. Echt een bom onder het huidige association football.
Ik denk juist niet dat het een succes gaat worden. Waar moet het geld vandaan komen? Geen hond die naar zo'n competitie wil kijken na 1 a 2 seizoenen. Constant dezelfde clubs die tegen elkaar spelen. En meestal zijn de wedstrijden tussen die "top"-ploegen niet om aan te zien. Bij elkaar gekochte clubs met diva's die miljoenen verdienen zijn toch helemaal niet leuk om naar te kijken?
Als de UEFA en FIFA daad bij het woord voegen, dan komen de spelers niet meer aan de bak bij de nationale elftallen en mogen de clubs niet deelnemen aan de lokale en internationale competities. De spelers (de enige aantrekkingskracht) zullen weggaan bij de Super League clubs en na een paar seizoenen zal het geld van de grote sponsor ook op zijn. De SL-clubs bloeden dood en mogen nationaal weer op het derde niveau beginnen om proberen in de eerste league terug te komen.
Dit is dus een hele mooie ontwikkeling om eindelijk eens de ongelijkheid in de CL op te lossen. In de tussentijd kunnen we genieten van leuk spelende creatieve clubs en verrassende winnaars, omdat eindelijk de "armere" teams weer een kans krijgen in de CL.

Sterk staaltje hoogmoed komt voor de val dit dus, maar eerlijk gezegd denk ik dat die SL er niet komt en dat dit gewoon een dreigement is richting de UEFA.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Er zal vast iets in de statuten staan.

Misschien moet elke speler die voor het nationale team uit komt ook actief zijn in een door een nationale bond gesanctioneerde competitie.
De Super league wordt dan niet door een nationale bond gesanctioneerd dus voldoen de spelers niet meer aan de vereiste.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

Ik weet niet wie of wat je citeert, maar helemaal juist is het niet. Ondanks dat het in 1994 was heeft Arsenal wel daadwerkelijk een EC gewonnen. Wat destijds de Europa Cup 2 heette, oftewel de Cup Winners Cup. In de finale werd Parma met 1-0 verslagen. Alan Smith maakte in de 20e minuut het winnende doelpunt.

Als diegene die je citeert de EC1 bedoelde had hij die 1 erachter moeten zetten, het is en blijft een europese beker. #purist

Ondanks dit vind ik het ook vreemd dat Arsenal in dat lijstje staat, en Spurs nog meer natuurlijk ;)
Onder fans van geen enkele club heeft dit draagvlak lijkt de algemene opinie te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 19-04-2021 11:37 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:41
Omdat er een interessante competitie van maken niet de insteek is; de begroting van Arsenal en Tottenham zijn veel groter dan die van Anderlecht of Celtic.
Anderlecht of Celtic mogen misschien wel meedoen, maar niet als 'founding members'. Dat zijn de mindere teams. Dus die kunnen dan mooi degraderen en kunnen ze jaarlijks rouleren met andere middelgrote clubs, terwijl ze zelf een vaste plek hebben en het grote geld binnenharken.

Clubs als Arsenal en Tottenham zullen ook gebruikt worden om druk uit te oefenen, dat heeft meer invloed dan wanneer Celtic en Anderlecht driegen uit de Champions League te stappen.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Misschien ook nog wel een dingetje. Wie gaat de wedstrijden fluiten?

Reken er maar op dat de top scheidsrechters ook een ultimatum krijgen. Of je blijft landelijk en Europees fluiten of je fluit alleen nog maar in de Super League.

• Luxicon
Gunner schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:36:
[...]

Ik weet niet wie of wat je citeert, maar helemaal juist is het niet. Ondanks dat het in 1994 was heeft Arsenal wel daadwerkelijk een EC gewonnen. Wat destijds de Europa Cup 2 heette, oftewel de Cup Winners Cup. In de finale werd Parma met 1-0 verslagen.

Als diegene die je citeert de EC1 bedoelde had hij die 1 erachter moeten zetten. #purist

Ondanks dit vind ik het ook vreemd dat Arsenal in dat lijstje staat, en Spurs nog meer natuurlijk ;)
Onder fans van geen enkele club heeft dit draagvlak lijkt de algemene opinie te zijn.
Vandaar, kijk eens naar de ranking. Dan is enkel AC Milaan een nogal vreemde keuze.

...

• dutchgio
Player1S schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:38:

Reken er maar op dat de top scheidsrechters ook een ultimatum krijgen. Of je blijft landelijk en Europees fluiten of je fluit alleen nog maar in de Super League.
Veel scheidsrechters zullen net als de spelers af gaan op het geld. Op hoog niveau fluiten voor meer geld is geen slecht aanbod.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Luxicon schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:38:
[...]

Vandaar, kijk eens naar de ranking. Dan is enkel AC Milaan een nogal vreemde keuze.
Je draait het om: Die ranking bepaalt niet de geselecteerde clubs, maar de geselecteerde clubs staan zo hoog in die ranking door de begrotingen / geld dat ze te besteden hebben :)

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

dutchgio schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:39:
[...]

Veel scheidsrechters zullen net als de spelers af gaan op het geld. Op hoog niveau fluiten voor meer geld is geen slecht aanbod.
Maar nooit meer een CL, EK of WK finale mogen fluiten.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:15
Player1S schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:38:

Ik ben beschikbaar voor 1 miljoen per wedstrijd :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Luxicon
naitsoezn schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:40:
[...]

Je draait het om: Die ranking bepaalt niet de geselecteerde clubs, maar de geselecteerde clubs staan zo hoog in die ranking door de begrotingen / geld dat ze te besteden hebben :)
Dat geloof ik, je hoort bijvoorbeeld dat RB Leipzig en Porto zich ook nog toe gaan voegen. RB Leipzig lijkt mij een club die daar ook aan lijkt te (gaan) voldoen. Porto vraag ik mij af. Maar zodoende kun je de hele top 20 / 25 wel toe gaan voegen aan die Super League?

...

• dutchgio
Player1S schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:40:
[...]

Maar nooit meer een CL, EK of WK finale mogen fluiten.
Een EK of WK is net als bij spelers prestige en eer, maar ik denk niet dat dat op een enkeling na een struikelblok zou worden.
Barca - Man City in de CL of in de superleague is als wedstrijd op zich geen verschil.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

dutchgio schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:42:
[...]

Een EK of WK is net als bij spelers prestige en eer, maar ik denk niet dat dat op een enkeling na een struikelblok zou worden.
Barca - Man City in de CL of in de superleague is als wedstrijd op zich geen verschil.
En dan klapt de Super League over paar jaar en sta jij nog steeds op de zwarte lijst en mag je officieel niet eens meer het bier-elftal van FC BalOptDak fluiten. O-)

• dutchgio
Player1S schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:44:
[...]

En dan klapt de Super League over paar jaar en sta jij nog steeds op de zwarte lijst en mag je officieel niet eens meer het bier-elftal van FC BalOptDak fluiten. O-)
Zakken gevuld, dan kun je je weer volledig richten op het runnen van een supermarkt of bakkerszaak. :+

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Luxicon schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:42:
[...]

Dat geloof ik, je hoort bijvoorbeeld dat RB Leipzig en Porto zich ook nog toe gaan voegen. RB Leipzig lijkt mij een club die daar ook aan lijkt te (gaan) voldoen. Porto vraag ik mij af. Maar zodoende kun je de hele top 20 / 25 wel toe gaan voegen aan die Super League?
Ze mikken op 15 clubs, qua vaste gasten denk ik dan aan PSG, Bayern Munchen en Borussia Dortmund, maar vooral die laatste twee zullen wel eerst de kat uit de boom willen kijken denk ik. Mochten die twee toch nog afhaken dan zie ik RB Leipzig wel op komen dagen, maar Porto...? Ik vraag het me af. Misschien dan nog eerder de roebels uit Rusland, al is dat ook wel weer over z'n hoogtepunt heen heb ik het idee.

'k Moet zeggen: Het verbaast me dat PSG niet direct bij de 12 (/13) clubs genoemd wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door naitsoezn op 19-04-2021 11:48 ]

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-11 09:42
Mourinho ontslagen bij Spurs, een week voor Wembley. Het gerucht gaat dat hij zijn spelers niet mee het trainingsveld op nam omdat Spurs mee gaat doen aan de Super League. Mourinho blijkt er flink tegen te zijn... Wat er precies van waar is is nog maar de vraag.

• Qu3st

Qu3st

Omdat ie als statement tegen de Super League niet wilde gaan trainen. Die man is in mijn aanzien wel gestegen. Belachelijke actie van de club.

@Gunner my bad. Ik had quote vanaf Twitter.

• di-Rossi
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-11 16:24
naitsoezn schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:47:
[...]

Ze mikken op 15 clubs, qua vaste gasten denk ik dan aan PSG, Bayern Munchen en Borussia Dortmund, maar vooral die laatste twee zullen wel eerst de kat uit de boom willen kijken denk ik.

'k Moet zeggen: Het verbaast me dat PSG niet direct bij de 12 (/13) clubs genoemd wordt.
Die eigenaren hebben gigantisch geïnvesteerd in het WK 22 in Qatar, die gaan de FIFA niet tegen de haren strijken en zijn natuurlijk bang voor een gedevalueerd toernooi

In 2023 zitten ze er gewoon bij hoor .. ;w

Blizzard: Speakerrrr#2714

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06:38
dutchgio schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:38:
[...]

Omdat er een interessante competitie van maken niet de insteek is; de begroting van Arsenal en Tottenham zijn veel groter dan die van Anderlecht of Celtic.
Anderlecht of Celtic mogen misschien wel meedoen, maar niet als 'founding members'. Dat zijn de mindere teams. Dus die kunnen dan mooi degraderen en kunnen ze jaarlijks rouleren met andere middelgrote clubs, terwijl ze zelf een vaste plek hebben en het grote geld binnenharken.

Clubs als Arsenal en Tottenham zullen ook gebruikt worden om druk uit te oefenen, dat heeft meer invloed dan wanneer Celtic en Anderlecht driegen uit de Champions League te stappen.
Ik denk dat dit ongeveer de reden is. Daarnaast denk ik dat we er ook niet aan voorbij moeten gaan dat dit walgelijke gedrocht ook opgezet is om de boel nog veel verder te commercialiseren in regio's als de Amerika's, het Midden-Oosten en vooral Azië. Daar valt nog zoveel te winnen en dat weten die clubs ook. In die delen van de wereld hebben ze nog nooit van Anderlecht gehoord. Terwijl ongeveer half Azië in een Arsenal shirt rondloopt.
Pagina: 1 ... 8 ... 55 Laatste