Nou los van dat zoiets natuurlijk lekker dom is en altijd door ééncelligen begrijp ik niet waarom er überhaupt mensen staan daar bij zo'n bus. Sluit dat lekker af en hou iedereen op afstand. Wat verwachten ze nou? Dat er complimenten voor Ajax komen? Of in Amsterdam dat er complimenten voor spelers/technische staf van Feyenoord komen?
Dit kan je natuurlijk doortrekken tot in het stadion. Er zijn "supporters" die aanstekers of andere voorwerpen naar spelers gooien. Dit zou je kunnen classificeren als een reden om supporters niet toe te staan. Juist reageren op excessen om ingrijpende maatregelen te nemen is naar mijn mening niet de manier.Jorizzz schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:10:
[...]
Dit voorbeeld is juist precies de reden waarom je dit niet zou moeten toestaan.
Ja, sporters zijn geen politici. Ze mogen er wat van vinden, maar dat hoeft niet. Het is inderdaad nogal wat om te vragen het WK op te geven. Bovendien heeft het alleen maar zin als ze het collectief doen. Er zijn slechts een paar grote namen die daarin het voortouw kunnen nemen. Er gaat echt niet veranderen als de linksback van Noord Macedonië weigert te gaan.T-MOB schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:53:
Ik snap spelers die er toch naartoe willen wel. Voor een voetballer is een WK spelen een van de hoogst haalbare zaken. Een speler kan maximaal 3 of 4 keer in zijn carriere zo'n toernooi spelen (en in de huidige generatie zitten spelers die 2018 al hebben moeten missen). Ik vind dat nogal een offer om een speler te vragen daar niet naar toe te gaan. De spelers kunnen weinig doen aan de locatiekeuze en anders dan bij bijvoorbeeld trainingskampen is er ook geen alternatief.
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het schandalig hoe dit WK vergeven en voorbereid is. Alle begrip (en wmb applaus) als een voetballer niet mee wil doen. Maar om degenen wel gaan moreel af branden gaat me veel te ver. Alsof we zelf allemaal kinderarbeid-vrije kleren kopen, of ons bij het tanken afvragen wat voor een ellende we daar financieel mee mogelijk maken.
Het zijn bovendien vrijwel alleen nog maar dubieuze landen die hun handen durven te branden aan de Olympische spelen en het WK voetbal.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
De spelers van PSV komen daar ook, dat gaat volgens hetzelfde principe. Dat zal de hoofdreden zijn dat ze daar staan. Dat ze de tegenstanders kunnen uitjoelen is dan mooi meegenomen.Typhone schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:08:
Nou los van dat zoiets natuurlijk lekker dom is en altijd door ééncelligen begrijp ik niet waarom er überhaupt mensen staan daar bij zo'n bus. Sluit dat lekker af en hou iedereen op afstand. Wat verwachten ze nou? Dat er complimenten voor Ajax komen? Of in Amsterdam dat er complimenten voor spelers/technische staf van Feyenoord komen?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik denk dat we alleen maar kunnen hopen dat individuele sporters zeggen niet te gaan, het kabinet zou in dit geval tegen de KNVB moeten zeggen dat het ongewenst is om te gaan en dringend moeten adviseren om te boycotten. Als land kun je je niet meer associeren met een WK als deze, dan keur je het goed. Sport en politiek zullen altijd verweven blijven, maar het is nu aan de politiek om er wat aan te doen.ph4ge schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:05:
[...]
Ja, sporters zijn geen politici. Ze mogen er wat van vinden, maar dat hoeft niet. Het is inderdaad nogal wat om te vragen het WK op te geven. Bovendien heeft het alleen maar zin als ze het collectief doen. Er zijn slechts een paar grote namen die daarin het voortouw kunnen nemen. Er gaat echt niet veranderen als de linksback van Noord Macedonië weigert te gaan.
Het zijn bovendien vrijwel alleen nog maar dubieuze landen die hun handen durven te branden aan de Olympische spelen en het WK voetbal.
Er is inmiddels beslag gelegd op een villa van Promes als voorbereiding op een schadeclaim. Ik weet te weinig van de rechtsgang om een inschatting te maken dat dit altijd gebeurt en het nu enkel in het nieuws komt omdat het om Promes gaat, of dat dit foute boel is voor Promes.
[ Voor 4% gewijzigd door ElPaco op 01-03-2021 21:28 ]
Beslag is gelegd in opdracht van het slachtoffer die een eventuele schadevergoeding wil veiligstellen, mocht het tot een veroordeling komen. Ik vermoed eerder dat dit nu gebeurt omdat Promes sinds vorige week in Rusland voetbalt en niet meer bij een NL werkgever waar je eventueel een loonbeslag zou kunnen leggen. Dit staat volgens mij los van hoe het dossier bij justitie zich ontwikkelt.ElPaco schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:27:
Er is inmiddels beslag gelegd op een villa van Promes als voorbereiding op een schadeclaim. Ik weet te weinig van de rechtsgang om een inschatting te maken dat dit altijd gebeurt en het nu enkel in het nieuws komt omdat het om Promes gaat, of dat dit foute boel is voor Promes.
Ben benieuwd wat Gerard Spong ervan zegt, als Advocaat van Promes
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik had de uitspraken van Hoogma in eerste instantie niet meegekregen maar kan hier Overmars toch alleen maar gelijk geven. Wat een verwarde mannen werken er toch bij de KNVB.Directeur voetbalzaken Marc Overmars van Ajax heeft donderdag in gesprek met De Telegraaf uitgehaald naar Nico-Jan Hoogma. De directeur topvoetbal van de KNVB zei deze week dat hij het begrijpelijk zou vinden als Brian Brobbey na dit seizoen naar RB Leipzig vertrekt, dat naar verluidt interesse heeft in de talentvolle spits.
"Als jonge speler moet je natuurlijk spelen. Maar bij RB Leipzig zit Julian Nagelsmann en dat is een heel bijzondere trainer. Mijn zoon (Justin Hoogma, red.) heeft ook onder hem getraind en dat heeft hij niet willen missen. Het is echt iets bijzonders", zei Hoogma eerder deze week in het YouTube-praatprogramma VoetbalTijd.
De uitspraken van de KNVB-directeur schieten Overmars, die al maanden met Brobbey en zijn zaakwaarnemer Mino Raiola onderhandelt over een nieuw contract, in het verkeerde keelgat. Hoewel Ajax begin februari bekendmaakte dat de spits niet wil verlengen en hij na dit seizoen vertrekt, geven de Amsterdammers de moed niet op.
"Hij (Hoogma, red.) zou Brian moeten adviseren bij Ajax te tekenen en moeten zorgen dat zulke spelers aan boord van clubs in de Eredivisie blijven", zegt een geïrriteerde Overmars in De Telegraaf. "We stellen nog alles in het werk om Brian te laten bijtekenen. Erik ten Hag heeft dat ook meermaals aangegeven."
'Zou handig zijn als Hoogma Brian het beste advies geeft'
Brobbey heeft geen basisplaats bij Ajax en speelde dit seizoen 'slechts' tien officiële duels in de hoofdmacht, maar de negentienjarige spits was de laatste weken als invaller wel belangrijk voor zijn club. Mede daardoor hopen de Amsterdammers hem in de komende maanden toch te kunnen verleiden tot een langer verblijf.
"Daarom zou het handig zijn als Hoogma een speler als Brian gewoon het beste advies geeft of er helemaal niets over roept", aldus Overmars. "Wij halen in Europa het leeuwendeel van de punten voor Nederland binnen. Dan vecht je om een toptalent te behouden en dan krijg je dit. Het is te gek voor woorden."
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Wat is uberhaupt de functieomschrijving van de directeur topvoetbal?
Gevoelsmatig zou een directeur topvoetbal - hoewel afhankelijk van de funciteomschrijving - zich niet in moeten laten in dit soort zaken. Zowel ingaan op specifieke gevallen als dat een speler in de eredivisie moet blijven.
Deels heeft Overmars dus wel gelijk dat de uitspraken bijzonder onhandig zijn maar deels ook niet. De KNVB moet spelers niet adviseren om in Nederland te blijven. De KNVB moet er voor zorgen dat de Nederlandse competitie aantrekkelijk is en een gevolg is dat spelers blijven. Voor Overmars en derhalve Ajax zou het beste advies zijn dat Brobbey bij Ajax blijft maar is dat ook zo voor Brobbey?
Conclusie:
Gevoelsmatig zou een directeur topvoetbal - hoewel afhankelijk van de funciteomschrijving - zich niet in moeten laten in dit soort zaken. Zowel ingaan op specifieke gevallen als dat een speler in de eredivisie moet blijven.
Deels heeft Overmars dus wel gelijk dat de uitspraken bijzonder onhandig zijn maar deels ook niet. De KNVB moet spelers niet adviseren om in Nederland te blijven. De KNVB moet er voor zorgen dat de Nederlandse competitie aantrekkelijk is en een gevolg is dat spelers blijven. Voor Overmars en derhalve Ajax zou het beste advies zijn dat Brobbey bij Ajax blijft maar is dat ook zo voor Brobbey?
Conclusie:
- Overmars heeft gelijk dat Hoogma dat soort uitspraken niet moet doen
- Overmars heeft geen gelijk over het geven van het "beste" advies
Je zou hier inderdaad sowieso geen uitspraak over moeten doen. Zijn contractsituatie is iets voor Ajax, niet aan de KNVB.
De KNVB heeft belang in een sterke competitie en een sterk Ajax dat Europees punten binnen haalt, maar net zo goed aan de ontwikkeling van een Brobbey voor het Nederlands (jeugd)elftal.
Of dat als spits achter Haller is of bij Leipzig valt nog te bezien.
Overigens heeft Ajax zelf ook al gepubliceerd dat Brobbey niet gaat verlengen, dat is dan ook niet heel sterk als je toch weer de deur open houdt voor een verlenging.
De KNVB heeft belang in een sterke competitie en een sterk Ajax dat Europees punten binnen haalt, maar net zo goed aan de ontwikkeling van een Brobbey voor het Nederlands (jeugd)elftal.
Of dat als spits achter Haller is of bij Leipzig valt nog te bezien.
Overigens heeft Ajax zelf ook al gepubliceerd dat Brobbey niet gaat verlengen, dat is dan ook niet heel sterk als je toch weer de deur open houdt voor een verlenging.
https://www.rtlnieuws.nl/...t-om-overtreden-gokregels
Blijkbaar was het Clasie die geschorst is geweest om het gokken.
Blijkbaar was het Clasie die geschorst is geweest om het gokken.
KNVB-statement over WK in Qatar: ‘Boycot niet de beste optie’
Nou, een maand na de ophef over het Guardian artikel heeft het de KNVB eindelijk behaagd met een reactie te komen.
Wat gaan we doen? Boycotten? Natuurlijk niet
Het wordt gewoon feest volgend jaar
.
En oh ja, de KNVB wil het WK juist gebruiken om meer aandacht te vragen voor de situatie van de gastarbeiders.
Enige probleem is dat tegen de tijd dat de KNVB er aandacht voor wil gaan vragen alle doden al gevallen zijn. Benieuwd hoeveel aandacht de er - als puntje bij paaltje komt - door de KNVB aan gegeven wordt. Zal waarschijnlijk wel ondersneeuwen bij de vrijblijvende en gratuite end-racism boodschap waar ze volgend jaar de kelen weer mee schor gaan schreeuwen.
Nou, een maand na de ophef over het Guardian artikel heeft het de KNVB eindelijk behaagd met een reactie te komen.
Wat gaan we doen? Boycotten? Natuurlijk niet
Het wordt gewoon feest volgend jaar
En oh ja, de KNVB wil het WK juist gebruiken om meer aandacht te vragen voor de situatie van de gastarbeiders.
Enige probleem is dat tegen de tijd dat de KNVB er aandacht voor wil gaan vragen alle doden al gevallen zijn. Benieuwd hoeveel aandacht de er - als puntje bij paaltje komt - door de KNVB aan gegeven wordt. Zal waarschijnlijk wel ondersneeuwen bij de vrijblijvende en gratuite end-racism boodschap waar ze volgend jaar de kelen weer mee schor gaan schreeuwen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Waarschijnlijk een statement ergens in het midden van de grote zandbak waar op een verdwaalde Nederlandse journalist na voorderest niemand bij is.
Harde kern PSV bemoeit zich nu ook met Ihattaren. Die voelen de bui al hangen bij een mogelijke transfer naar Ajax 
Mo ga normaal doen
Mo ga normaal doen
Inderdaad madness die harde kernTyphone schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:57:
Harde kern PSV bemoeit zich nu ook met Ihattaren. Die voelen de bui al hangen bij een mogelijke transfer naar Ajax
Mo ga normaal doen
"Willekeurige harde kern vindt..." daar stop ik vaak met lezenTyphone schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:57:
Mo ga normaal doen
XXXVI
Maar het artikel/columnpje van de F-side over Ten Hag sta jij natuurlijk wel helemaal achterephymerous schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:18:
[...]
"Willekeurige harde kern vindt..." daar stop ik vaak met lezen
Haha hebben zij een stuk over ten Hag?Qu3st schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:06:
[...]
Maar het artikel/columnpje van de F-side over Ten Hag sta jij natuurlijk wel helemaal achter
Maar nee, ik vind wel wat van de gemiddelde harde kern. Dus ook van de F side
XXXVI
Hier te lezenephymerous schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:53:
[...]
Haha hebben zij een stuk over ten Hag?![]()
Maar nee, ik vind wel wat van de gemiddelde harde kern. Dus ook van de F side
Niet eens geklikt maar toch bedankt voor de moeite
XXXVI
Mino Raiola hekelt statements rond Qatar: 'Gaan we de Eredivisie ook staken tot de toeslagenaffaire is opgelost?'
Goed we hebben alvast een winnaar in de verkiezing 'slechtste vergelijking van 2021'
Goed we hebben alvast een winnaar in de verkiezing 'slechtste vergelijking van 2021'
Heerlijk, die vent vult echt overal zijn zakken, blijkbaar heeft hij ook belangen bij Ali El Zandbak.
alles kan off-topic
Ik heb dat rioolartikel niet gelezen, maar ergens anders kreeg ik wel mee wat Raiola gezegd heeft. Hij gaf aan dat hij niet begrijpt waarom de spelers nu opgelegd wordt ineens statements te gaan maken, juist de bonden zelf en de FIFA zouden moeten opstaan.
Daar ben ik het eigenlijk helemaal mee eens. Beetje shirts uitdelen aan het team. Zo, statement gemaakt. En nu op naar het WK.
Daar ben ik het eigenlijk helemaal mee eens. Beetje shirts uitdelen aan het team. Zo, statement gemaakt. En nu op naar het WK.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hij heeft belangen bij spelers die mogelijk goed presteren op het WK om zodoende z'n zakken te vullen bij een mooie transfer. Het ligt er bij hem wel dik bovenop.Ankona schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:32:
Heerlijk, die vent vult echt overal zijn zakken, blijkbaar heeft hij ook belangen bij Ali El Zandbak.
Ik heb het gisteren gezien bij studio voetbal en hij heeft echt wel een punt. De bonden hebben besloten daar te gaan voetballen maar de pers etc leggen de druk nu bij de spelers terwijl die er nul invloed op hadden en dat is gewoon niet terecht. In die zin wil hij zijn spelers beschermen, dat dan ook zijn business geholpen is is dan mooi meegenomen
.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Hij zat via een video verbinding bij studio voetbal, daar komt het vandaan. Ik mag de man ook niet, maar hij heeft hier inderdaad een punt.Gonadan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:54:
Ik heb dat rioolartikel niet gelezen, maar ergens anders kreeg ik wel mee wat Raiola gezegd heeft. Hij gaf aan dat hij niet begrijpt waarom de spelers nu opgelegd wordt ineens statements te gaan maken, juist de bonden zelf en de FIFA zouden moeten opstaan.
Wat er nu gebeurd is allemaal voor de bühne. Er gaat niets wezenlijks veranderen waar die mensen in Quatar concreet wat aan hebben, maar alle nationale bonden kunnen wel roepen dat ze het "op de agenda" hebben gezet en dat hun spelers zo betrokken zijn.
Als je wezenlijks wat wilt veranderen, dan moet je als Quatar dat WK krijgt, dat doen onder de voorwaarde dat het met inachtneming van mensenrechten gaat, en daar controles aan verbinden, dan kan je echt wel wat veranderen.
Maar daar is het nu een paar jaar te laat voor, en daar is de FIFA ook helemaal niet in geïnteresseerd.
Ajax heeft de compensatieregeling voor seizoenkaarthouders bekend gemaakt. Een hele nette regeling moet ik zeggen.
Voor 35% van mijn seizoenskaart wordt dat een heel duur jack. En ik ben benieuwd wat de directie doet met de bonussen, die zijn vorig jaar namelijk ook gewoon toegekend.PolarBear schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:44:
Ajax heeft de compensatieregeling voor seizoenkaarthouders bekend gemaakt. Een hele nette regeling moet ik zeggen.
Hattrick: Thorgal Eagles
Je moet het ook niet zien als een eerlijke prijs voor het jack, maar meer als bedankje dat je Ajax dat geld gunt in moeilijke tijden.bregweb schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:14:
[...]
Voor 35% van mijn seizoenskaart wordt dat een heel duur jack. En ik ben benieuwd wat de directie doet met de bonussen, die zijn vorig jaar namelijk ook gewoon toegekend.
Dat weet ik, maar de beslissing om de bonus wel/niet uit te betalen werd genomen tijdens de corona crisis en aan de supporters werd toen ook al gevraagd om niet het geld van de laatste 4 á 5 wedstrijden terug te vragen.toolkist schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:36:
[...]
Dat zijn ze niet, die bonussen gingen over het jaar ervoor.
In november 2020 werd dit landelijk bekend en vanwege de commotie (bij staatssteun vanwege corona geen bonussen) die toen ontstond zijn de bonussen terug betaald.
De inschatting van het Ajax bestuur dat het moreel best kon om die bonussen voor het jaar daarvoor uit te betalen, terwijl je een bijdrage van supporters en rijk vraagt schoot mij al in het verkeerde keelgat.
Je kan ook gewoon alles terug vragen? Ik weet niet waarom je zo reageert. Je hoeft geen jack te kiezen en je verliest in principe geen geld als je niet wil.bregweb schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:15:
[...]
Dat weet ik, maar de beslissing om de bonus wel/niet uit te betalen werd genomen tijdens de corona crisis en aan de supporters werd toen ook al gevraagd om niet het geld van de laatste 4 á 5 wedstrijden terug te vragen.
In november 2020 werd dit landelijk bekend en vanwege de commotie (bij staatssteun vanwege corona geen bonussen) die toen ontstond zijn de bonussen terug betaald.
De inschatting van het Ajax bestuur dat het moreel best kon om die bonussen voor het jaar daarvoor uit te betalen, terwijl je een bijdrage van supporters en rijk vraagt schoot mij al in het verkeerde keelgat.
Dit is gewoon een beetje spijkers op laag water zoeken.
Bovendien die bonussen waren al uitbetaald voordat Corona er was. Alleen ze stonden op het boekjaar dat pas afgerond is tijdens Corona. Maar ook hier ben je problemen aan het zoeken die er niet zijn.
Prima als je graag loopt te zeiken op Ajax, maar zorg wel even dat je je feiten op orde hebt.
Ajax vraagt niet om een bijdrage van de supporters en heeft ook geen bonussen uitgedeeld terwijl er steun is aangevraagd.
En daarnaast heeft Ajax de NOW-steun terugbetaald niet (alleen) vanwege de commotie, maar ook vanwege de "goede" cijfers. De pre-corona bonussen zijn niet terugbetaald, alleen verdere bonussen na corona zijn niet uitbetaald.
[ Voor 7% gewijzigd door Terranova op 06-04-2021 17:37 ]
Heb je ook bronnen voor dit verhaal?bregweb schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:15:
[...]
Dat weet ik, maar de beslissing om de bonus wel/niet uit te betalen werd genomen tijdens de corona crisis en aan de supporters werd toen ook al gevraagd om niet het geld van de laatste 4 á 5 wedstrijden terug te vragen.
De bonussen voor de plaatsing voor de groepsfase CL zijn uitbetaald in september 2019 en vallen in het boekjaar 2018/19.
De bonussen voor het seizoen 2019/20 zijn ingehouden. Dit stond in het jaarverslag.
Op de ALV in november hebben de directieleden afgezien van de bonussen. Omdat Ajax de NOW2 steun heeft terugbetaald mocht het die bonussen wel uitkeren.
Als je er dan zo niet mee eens bent, vraag je geld toch terug? Daar doen ze namelijk niet moeilijk over, als iedereen voor die optie zou kiezen, betalen ze dat gewoon uit. En dan volgend jaar die kaart maar iemand anders geven, die er wel met veel plezier er heen kan, er staan genoeg in die rij.bregweb schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:15:
[...]
Kritiek om maar kritiek te hebben, er zijn velen om me heen die zonder moeite voor de optie hebben gekozen om geen enkele compensatie te krijgen behalve het jackje en 1 of ander event en zich niet druk maken om die bonussen of staatssteun.
Waarom dat? Je kunt voor volgend seizoen gewoon weer je seizoenskaart verlengen, ook als je je geld wel terug vraagt.Qu3st schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:25:
[...]
Als je er dan zo niet mee eens bent, vraag je geld toch terug? Daar doen ze namelijk niet moeilijk over, als iedereen voor die optie zou kiezen, betalen ze dat gewoon uit. En dan volgend jaar die kaart maar iemand anders geven, die er wel met veel plezier er heen kan, er staan genoeg in die rij.
Kritiek om maar kritiek te hebben, er zijn velen om me heen die zonder moeite voor de optie hebben gekozen om geen enkele compensatie te krijgen behalve het jackje en 1 of ander event en zich niet druk maken om die bonussen of staatssteun.
Iets wat ik zonder problemen zou doen overigens. Niet dat ik het geld nodig heb maar ik kan wel betere goede doelen verzinnen dan Ajax.
https://www.volkskrant.nl...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
https://www.rtlnieuws.nl/...ziet-af-van-deel-bonussen
https://www.parool.nl/spo...pelijke-antenne~bbd68aaf/
Bronnen zat, ook als supporter mag je toch kritiek hebben op je eigen club?
Het gaat om het gevoel, vragen aan supporters om geen geld terug te vragen voor gemiste wedstrijden en dan alsnog beslissen dat je het vorig jaar zo goed gedaan hebt dat je jezelf een bonus kunt geven. Daar heb ik gevoelsmatig moeite mee. We hebben allemaal last van corona, ik maar ook Ajax. Puur persoonlijk heb ik de beslissing genomen om wel geld terug te vragen aan Ajax, maar kaartjes voor concerten en cultuur heb ik een voucher geaccepteerd. die mening en de feiten over het Ajax bestuur mag ik hier toch ventileren?
Het gaat om het gevoel, vragen aan supporters om geen geld terug te vragen voor gemiste wedstrijden en dan alsnog beslissen dat je het vorig jaar zo goed gedaan hebt dat je jezelf een bonus kunt geven. Daar heb ik gevoelsmatig moeite mee. We hebben allemaal last van corona, ik maar ook Ajax. Puur persoonlijk heb ik de beslissing genomen om wel geld terug te vragen aan Ajax, maar kaartjes voor concerten en cultuur heb ik een voucher geaccepteerd. die mening en de feiten over het Ajax bestuur mag ik hier toch ventileren?
Dat was geen beslissen, dat was bevestigen zoals dat hoort in de AVA.bregweb schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:03:
Het gaat om het gevoel, vragen aan supporters om geen geld terug te vragen voor gemiste wedstrijden en dan alsnog beslissen dat je het vorig jaar zo goed gedaan hebt dat je jezelf een bonus kunt geven. Daar heb ik gevoelsmatig moeite mee.
De voorwaarden voor die bonussen staan gewoon keihard in hun contract.
En in de voorwaarden voorafgaand aan dit seizoen stond keihard dat ik al mijn geld terug zou krijgen voor gemiste wedstrijden. En toch beslist het bestuur te vragen om dit te wijzigen in hun voordeel.toolkist schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:10:
[...]
Dat was geen beslissen, dat was bevestigen zoals dat hoort in de AVA.
Het zou nobel zijn als het bestuur de contracten ook eens in hun eigen nadeel zouden interpreteren, Het Parool verwoordt dat naar mijn mening perfect.
[ Voor 21% gewijzigd door bregweb op 06-04-2021 22:00 ]
Heb je die artikelen wel gelezen?bregweb schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:03:
Er zijn geen bonussen terugbetaald.
En de andere bonussen waar de directie contractueel recht op had zijn ingehouden.
Er zullen er zat zijn die het geld wel kunnen missen en niet moeilijk doen, maar als je genoeg commentaar hebt gaan ze het ongetwijfeld allemaal aanpassen voor die paar personen.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
nee hij leest niet. Al die dingen had ik al besproken in mijn reactie op hem, die hij mooi negeert om vervolgens artikelen te plaatsen die hem tegenspreken. Puur omdat ie boos is zonder geldige reden...strafschop schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:04:
[...]
Heb je die artikelen wel gelezen?
Er zijn geen bonussen terugbetaald.
En de andere bonussen waar de directie contractueel recht op hadden zijn ingehouden.
Oh iedereen moet zeker doen en laten wat ie wilt met zijn centen, maar als je zo'n hekel hebt aan de gang van zaken, waarom blijf je dan wel je seizoenskaart houden?toolkist schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:10:
[...]
Dat was geen beslissen, dat was bevestigen zoals dat hoort in de AVA.
En er zijn 1000en anderen die heel gelukkig kunt maken met dat plekje.
[ Voor 7% gewijzigd door Qu3st op 06-04-2021 23:11 ]
En als jij aanklikt 'ik wil m'n geld terug' dan krijg je dat ook. Niks veranderd dus. Geen enkele extra voorwaarde. Ze bieden alleen ook andere opties aan.bregweb schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:51:
[...]
En in de voorwaarden voorafgaand aan dit seizoen stond keihard dat ik al mijn geld terug zou krijgen voor gemiste wedstrijden. En toch beslist het bestuur te vragen om dit te wijzigen in hun voordeel.
Het zou nobel zijn als het bestuur de contracten ook eens in hun eigen nadeel zouden interpreteren, Het Parool verwoordt dat naar mijn mening perfect.
Omdat betalen om wedstrijden live kunnen zien iets anders is dan een club, die al genoeg geld verdient en de steun eigenlijk helemaal niet nodig heeft, door Covid te helpen?Qu3st schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:39:
[...]
Oh iedereen moet zeker doen en laten wat ie wilt met zijn centen, maar als je zo'n hekel hebt aan de gang van zaken, waarom blijf je dan wel je seizoenskaart houden?
En er zijn 1000en anderen die heel gelukkig kunt maken met dat plekje.
Je hebt gelijk, I stand corrected, er zijn geen bonussen betaaldTerranova schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:33:
[...]
nee hij leest niet. Al die dingen had ik al besproken in mijn reactie op hem, die hij mooi negeert om vervolgens artikelen te plaatsen die hem tegenspreken. Puur omdat ie boos is zonder geldige reden...
[ Voor 4% gewijzigd door bregweb op 07-04-2021 19:14 ]
Ajax verdient zonder publiek niet genoeg. Als je naar het halfjaarverslag van Ajax kijk zie je dat de inkomsten uit recettes (3 m), seizoenkaarten (7 mil) en business seats (9 mil) substantieel zijn (samen 19 miljoen). En dan tel ik de recettes uit Europese wedstrijden niet mee wat in de periode 1-7 / 31-12-2019 nog een keer 8 miljoen was. Publiek is daarmee een belangrijke inkomstenbron voor Ajax.* Ajax kreeg in de eerste helft van het seizoen 19/20 6.7 miljoen aan TV geld en in 20/21 5,4 miljoen. Om het in perspectief te plaatsen.toolkist schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 23:25:
[...]
Omdat betalen om wedstrijden live kunnen zien iets anders is dan een club, die al genoeg geld verdient en de steun eigenlijk helemaal niet nodig heeft, door Covid te helpen?
Natuurlijk Ajax heeft grote reserves door het verkopen van spelers. En de afgelopen jaren
goede prestaties (in ieder geval financieel) in Europa. Maar als supporter in het stadion zitten is voor Ajax weldegelijk een belangrijke inkomstenbron en daar steun je de club dus wel mee.
* En dat terwijl er voor vrijwel elk budget kaarten te koop zijn, uiteraard zijn er duurdere wedstrijden maar vrijwel elk seizoen kan je voor 10 euro in ieder geval naar een oefenwedstrijd en met een beetje geluk een bekerwedstrijd. De goedkoopste seizoenkaart kost iets van 240 euro, 15 euro per wedstrijd.
In het kader van arbitrage en arbitrale blunders.
Afgelopen weekend de ‘3 onterechte penalties wedstrijd’, en nou was de wedstrijd Man City - Borussia Dortmund in de CL wedstrijd ook niet onbesproken... op een haar na een pingel niet gegeven (terechte herroeping) aan Man City dankzij VAR, en een loepzuiver doelpunt voor Dortmund door volkomen onterecht en voorbarig fluiten om zeep geholpen. En er waren vast meer van deze situaties.
Les 1 voor scheidsrechters: haal die fluit uit je mond en wacht gewoon even wat er gebeurt - voordeel etc.
Voor beide kwesties - en dit zijn misschien alleen ze meest opvallende - is de VAR in het leven geroepen.
Zouden KNVB, UEFA en FIFA ook maar een greintje aan introspectie en evaluatie doen, om te zorgen dat dit soort absurde excessen maar blijft plaatsvinden?
Vooraf: in begrijp hoe lastig de taal van een scheidsrechter is. Onder druk en vaak slecht zichtbare situaties in een ‘split second’ beslissingen nemen.
Daarvoor hebben we de VAR.
Maar deze kwesties zouden of geen VAR nodig gehad moeten hebben, of moeten worden rechtgezet door een VAR.
Waarom blijft dit nou toch gebeuren? Prutswerk? Scheidsrechters ondanks uitverkiezing niet drukbestendig?
Afgelopen weekend de ‘3 onterechte penalties wedstrijd’, en nou was de wedstrijd Man City - Borussia Dortmund in de CL wedstrijd ook niet onbesproken... op een haar na een pingel niet gegeven (terechte herroeping) aan Man City dankzij VAR, en een loepzuiver doelpunt voor Dortmund door volkomen onterecht en voorbarig fluiten om zeep geholpen. En er waren vast meer van deze situaties.
Les 1 voor scheidsrechters: haal die fluit uit je mond en wacht gewoon even wat er gebeurt - voordeel etc.
Voor beide kwesties - en dit zijn misschien alleen ze meest opvallende - is de VAR in het leven geroepen.
Zouden KNVB, UEFA en FIFA ook maar een greintje aan introspectie en evaluatie doen, om te zorgen dat dit soort absurde excessen maar blijft plaatsvinden?
Vooraf: in begrijp hoe lastig de taal van een scheidsrechter is. Onder druk en vaak slecht zichtbare situaties in een ‘split second’ beslissingen nemen.
Daarvoor hebben we de VAR.
Maar deze kwesties zouden of geen VAR nodig gehad moeten hebben, of moeten worden rechtgezet door een VAR.
Waarom blijft dit nou toch gebeuren? Prutswerk? Scheidsrechters ondanks uitverkiezing niet drukbestendig?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
@Ramzzz het lastige is echter dat je als scheidsrechter nog steeds de volledige verantwoordelijkheid hebt en dat de VAR er enkel is voor overduidelijke fouten. Het simpelweg wachten en dan terugvallen op de VAR (zoals in de eredivisie in het begin was) is wat dat betreft ook niet een werkbare manier.
De perceptie die er eerst was "scheidsrechter durft geen beslissing te nemen" is nu dan weer terug bij "scheidsrechter neemt te snel een beslissing".
De grote vraag die je moet stellen is op welke wijze je de VAR wil inzetten, is dat voor controle voor feitelijkheden (buitenspel/hands) of wil je het ook inzetten voor actieve participatie in het managen van de wedstrijd. De laatste keuze is wat mij betreft beter maar dan maak je de scheidsrechter op het veld voornamelijk een spreker van de VAR.
De perceptie die er eerst was "scheidsrechter durft geen beslissing te nemen" is nu dan weer terug bij "scheidsrechter neemt te snel een beslissing".
De grote vraag die je moet stellen is op welke wijze je de VAR wil inzetten, is dat voor controle voor feitelijkheden (buitenspel/hands) of wil je het ook inzetten voor actieve participatie in het managen van de wedstrijd. De laatste keuze is wat mij betreft beter maar dan maak je de scheidsrechter op het veld voornamelijk een spreker van de VAR.
Ik kan niet anders dan concluderen dat, wanneer 100% zuivere doelpunten worden verijdeld, een VAR zoiets beter achteraf kan beoordelen dan de scheidsrechter die (overduidelijk) verkeerd gepositioneerd was en overhaast floot, uit overijver of angst iets verkeerds te laten gebeuren.Napo schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:18:
@Ramzzz het lastige is echter dat je als scheidsrechter nog steeds de volledige verantwoordelijkheid hebt en dat de VAR er enkel is voor overduidelijke fouten. Het simpelweg wachten en dan terugvallen op de VAR (zoals in de eredivisie in het begin was) is wat dat betreft ook niet een werkbare manier.
Net als bij overduidelijk ten onrechte buitenspel afvlaggen en overhaast honoreren (fluiten, handje omhoog) als scheidsrechter, moet je het spel vanwege voordeel eerst laten doorgaan.
Het gebeurt gewoon te vaak, en is in tegenspraak met de eigen afspraken ‘voordeel door laten gaan’.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Het voetbal is gewoon te ijdel (?), conservatief, of geef het een naampje. In plaats van dat ze leentje-buur spelen bij het Hockey, waar de VAR al lang en breed ingeburgerd is, willen ze vast blijven houden aan bepaalde oude gewoontes en conservatieve opvattingen, en daardoor willen ze opnieuw het wiel willen uitvinden.
[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 08-04-2021 15:34 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Verkeerde topic..
[ Voor 98% gewijzigd door Gynnad op 08-04-2021 15:42 ]
Welke videoscheidsrechter regels uit het hockey zou jij in het voetbal willen zien?naitsoezn schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:31:
in plaats van dat ze leentje-buur spelen bij het Hockey,
Allemaal?strafschop schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:39:
[...]
Welke videoscheidsrechter regels uit het hockey zou jij in het voetbal willen zien?
(bron)De verschillen in het gebruik van de VAR tussen het hockey en het voetbal zijn behoorlijk groot. Een overzicht van de verschillen:
Wie is verantwoordelijk voor het aanvragen van de VAR?
- Hockey: de spelers zelf.
- Voetbal: de VAR in Zeist.
Hoe vaak mag de VAR ingezet worden?
- Hockey: zo vaak als het team wil, maar je verliest het recht op de VAR zodra de beslissing toch goed blijkt te zijn.
- Voetbal: de VAR bepaalt het zelf.
Wanneer mag de VAR worden aangevraagd?
- Hockey: alleen bij overtredingen in het 23-metergebied die leiden tot een strafcorner, strafbal of een doelpunt en of het wel of geen doelpunt is.
- Voetbal: iedere overtreding over het hele veld die invloed heeft op een doelpunt, of een strafschop en wanneer het wel of geen rode kaart is.
Hoe transparant is de VAR?
- Hockey: de beelden die de VAR ziet worden ook uitgezonden op televisie en in het stadion en de hele communicatie rond het tot stand komen van een beslissing wordt live uitgezonden.
- Voetbal: in het stadion komt op het scherm te staan dat de VAR is ingeschakeld en ook op televisie is alleen een melding te zien.
Met hoeveel personen wordt de uiteindelijke beslissing genomen?
- Hockey: door 1 persoon, de video scheidsrechter.
- Voetbal: door 3 personen, en dan mogelijk ook nog eens door de veldscheidsrechter.
Nou moet je niet alles letterlijk overnemen, maar een regel dat je de VAR als team zelf kunt / moet aanvragen is natuurlijk significant anders dan momenteel in het voetbal. Note wel dat je in het hockey geen kaarten kunnen volgen uit een challenge, dus je kunt niet iemand een rode kaart aannaaien. Misschien is dat sowieso niet zo'n gek idee om over te nemen: Geen kaarten door de VAR uitgedeeld, alleen teruggedraaid. Net als dat de VAR-beslissing bij hockey alleen binnen het 23m-gebied ingezet kan worden, is significant anders dan bij het voetbal. In het voetbal zou dit (mijn interpretatie) zoiets zijn als 'alleen bij buitenspel of rond de 16'. Net als wie de eindverantwoordelijkheid draagt.
En ik zeg niet dat alles dan perfect is en opgelost, maar 'ze' hebben bij het hockey al zo'n tien jaar ervaring. Waarom dan niet gebruik maken van die inzichten?
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dat zou echt de aller aller slechtste beslissing zijn.naitsoezn schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:59:
Misschien is dat sowieso niet zo'n gek idee om over te nemen: Geen kaarten door de VAR uitgedeeld, alleen teruggedraaid.
Ze moeten de scheids gewoon niet keer op keer slow motion beelden tonen. 3x normale snelheid, 1x slowmotion, beslissen, klaar.
Vind het een beetje gedoe om niks.Exocet schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:35:
Weghorst de anti-vaxxer:
https://nos.nl/collectie/...-over-ontstaan-bij-oranje
Hij heeft een (afwijkende) mening (waar ik het overigens helemaal niet mee eens ben). Zet dat op social media (dom). Komt gezeik over, dus haalt hij het er vanaf.
In het interview komt hij er zelf niet op terug, dat doet de verslaggever. Die blijft hem maar vragen of zijn standpunt veranderd is, wat hij weigert te beantwoorden.
De discussie hierover hoort eerder thuis in Politiek en Sport.
Vermeulen verbindt zijn uitspraken toch echt met Oranje en of dit zijn plek in de selectie zou kosten. Wat overigens absurd is. Net zoals jij mag vinden dat het 'dom' is dat hij het op social media plaatst.alexbl69 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:20:
[...]
Vind het een beetje gedoe om niks.
Hij heeft een (afwijkende) mening (waar ik het overigens helemaal niet mee eens ben). Zet dat op social media (dom). Komt gezeik over, dus haalt hij het er vanaf.
In het interview komt hij er zelf niet op terug, dat doet de verslaggever. Die blijft hem maar vragen of zijn standpunt veranderd is, wat hij weigert te beantwoorden.
Overigens zet hij vraagtekens bij het vaccingebeuren en dat hij het beste voor hem en zijn gezin kiest, meer wordt er in het interview niet gezegd. Hij wordt min of meer gedwongen om van zijn mening af te zien.
offtopic:
Van wat ik vernomen heb is Weghorst betrekkelijk religieus dus hij zou zeker een anti-vaxxer kunnen zijn, echter laten we niet doorslaan en elke kritische noot richting vaccins in het 'kamp' Anti droppen
Van wat ik vernomen heb is Weghorst betrekkelijk religieus dus hij zou zeker een anti-vaxxer kunnen zijn, echter laten we niet doorslaan en elke kritische noot richting vaccins in het 'kamp' Anti droppen
Al die meningen gaan onszelf steeds meer in de weg staan.alexbl69 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:20:
[...]
Vind het een beetje gedoe om niks.
Ik vind het wel verademend hoe de commentator Weghorst confronteert met zijn uitlatingenExocet schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:35:
Weghorst de anti-vaxxer:
XXXVI
Zoals bij zoveel dingen mag je best een andere mening hebben, zolang je 'm maar voor jezelf houdtExocet schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:35:
Weghorst de anti-vaxxer:
Ik zou het onterecht vinden als dit zijn positie in oranje onder druk zou zetten.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Verwijderd
Heeft nog iemand de inhoud van de originele post? Want op NOS lees ik: hij zette vraagtekens bij de ernst van het coronavirus, maar uit het ZDF interview lijkt het er meer op dat hij de aanwezigheid van het corona virus helemaal ontkent (oa het begin waarin meteen gesteld wordt dat het een complottheorie is).
ADO is ook weer terug bij af qua mogelijke nieuwe eigenaar:
https://www.ad.nl/nederla...n-haag-ketst-af~ab92694f/
https://www.ad.nl/nederla...n-haag-ketst-af~ab92694f/
ADO Den Haag komt niet in handen van Cosinus Group Capital Partners. De Nederlands-Zwitserse investeringsmaatschappij had al sinds enkele weken een akkoord met United Vansen, de Chinese eigenaar van de Haagse club, maar heeft het overeengekomen bedrag niet betaald. De deal is nu van de baan.
Tja, zo kan ik ook wel aankondigen een club te kopen natuurlijkMaar het overeengekomen bedrag verscheen nooit op de Chinese bankrekening. Bronnen melden dat Cosinus Group na het tekenen van het contract nog druk in de weer is geweest om investeerders aan te trekken om de deal te kunnen bekostigen.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
De soap gaat verder met ADO:
bron: https://www.omroepwest.nl...over-afhaken-kloppen-niet'Tijdens de overnamedeal heeft UVS gevraagd of wij een kortlopende financiering (eigenlijk een lening) kunnen verstrekken ter waarde van twee miljoen euro om daarmee de acute financiële problemen van ADO op te lossen. Dat geld hebben wij nog niet bij elkaar. Je moet het zien als twee trajecten. Traject een is de overname van de club, dat geld is er inmiddels en moet alleen nog worden goedgekeurd door de KNVB. Traject twee is de kortlopende financiering, dat geld is er nog niet.'
Doodzieke Feyenoord-supporters zien laatste wens in vervulling gaan: 'Ik heb zwaar kanker, maar wat is die grasmat prachtig
Een mooi stuk voor elke voetbal liefhebber, ook als je niets met Feyenoord hebt.
Een mooi stuk voor elke voetbal liefhebber, ook als je niets met Feyenoord hebt.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Statement van de UEFA tegen de Super Ligue:
"Als dit zou gebeuren, zullen wij - UEFA, FA, RFEF, FIGC, de Premier League, LaLiga, Lega Serie A, maar ook de FIFA en al onze bonden, verenigd blijven in onze pogingen om dit cynische project af te stoppen. Het is een project dat stoelt op het eigenbelang van een paar clubs, juist in een tijd waarin de maatschappij meer solidariteit dan ooit nodig heeft", luidt het gezamenlijke statement. "We zullen alle mogelijke middelen in overweging nemen, zowel sportieve als juridische, om te voorkomen dat dit gaat gebeuren. Het voetbal is gebaseerd op open competities en sportieve verdiensten. Het kan niet op een andere manier gaan."
...
Long overdue zo'n Super League
Nu nog een WK buiten de FIFA om organiseren
Benieuwd wat de nieuwe Super League gaat opleveren;
12 Europese topclubs kondigen nieuwe Europese Super League aan https://www.nu.nl/voetbal...ese-super-league-aan.html
12 Europese topclubs kondigen nieuwe Europese Super League aan https://www.nu.nl/voetbal...ese-super-league-aan.html
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Hasbeens als Arsenal en ManU, neverbeens als Spurs, nouveau rich blood money clubjes als Man City en Chelsea, ex-hasbeens als Liverpool die na 15 jaar eindelijk weer wat doen, belastingontduikers/staatsgesponsorde clubs als Barcelona en Real, mafiosi als Atletico, en omkoopclubjes als de Milanes mafia en Juve.
In Engeland heeft Spurs nog nooit de PL gewonnen, Leicester City en Blackburn Rovers wel. En Arsenal en Spurs kunnen zich niet eens meer kwalificeren voor de CL. Allemaal clubjes die bang zijn dat ze zich niet automagisch kunnen kwalificeren voor de CL en daarom denken dat ze "recht" hebben op een plek. Valse adel.
Ik wens al deze clubs (en wat zich erbij aansluit) alle slechts toe. Van mij mogen ze rotten in de hel. Ik hoop dan ook dat FIFA en UEFA keihard zijn en alle spelers van deze clubs uitsluiten van nationale elftallen, en de clubs nu gelijk uit hun competities worden gegooid.
Kunnen in de PL Leicester, Everton en West Ham om de titel strijden. Good for them.
Kijken hoe authentiek Klopp is:
In Engeland heeft Spurs nog nooit de PL gewonnen, Leicester City en Blackburn Rovers wel. En Arsenal en Spurs kunnen zich niet eens meer kwalificeren voor de CL. Allemaal clubjes die bang zijn dat ze zich niet automagisch kunnen kwalificeren voor de CL en daarom denken dat ze "recht" hebben op een plek. Valse adel.
Ik wens al deze clubs (en wat zich erbij aansluit) alle slechts toe. Van mij mogen ze rotten in de hel. Ik hoop dan ook dat FIFA en UEFA keihard zijn en alle spelers van deze clubs uitsluiten van nationale elftallen, en de clubs nu gelijk uit hun competities worden gegooid.
Kunnen in de PL Leicester, Everton en West Ham om de titel strijden. Good for them.
(en nee, ik zie niets in het alternatieve voorstel van UEFA. Ik wil terug naar de oude Europacup 1, waar maar 1 team per land toegelaten wordt, dwz de kampioen. De CL is een ramp geweest voor het Europese voetbal)Jürgen Klopp in 2019: "I hope this Super League will never happen... Why should we create a system where Liverpool faces Real Madrid for 10 straight years?
"Who wants to see that every year?”
[ Voor 43% gewijzigd door gambieter op 19-04-2021 01:41 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ben het niet oneens, maar je realiseert je wel dat daarmee een kwart van het basiselftal van Oranje eruit ligt? En denk ook niet dat de spelers individueel gevraagd zou worden of ze het een goed plan vinden of niet. Het ligt anders als een Depay van Lyon naar Barcelona zou gaan, puur vanwege die Super League. Maarja, een Wijnaldum, Van Dijk, De Jong, De Ligt spelen er nu toch al, kunnen zij niet veel aan doen dat de baas van hun baas deze ideeën hebben.gambieter schreef op maandag 19 april 2021 @ 01:36:
Hasbeens als Arsenal en ManU, neverbeens als Spurs, nouveau rich blood money clubjes als Man City en Chelsea, ex-hasbeens als Liverpool die na 15 jaar eindelijk weer wat doen, belastingontduikers/staatsgesponsorde clubs als Barcelona en Real, mafiosi als Atletico, en omkoopclubjes als de Milanes mafia en Juve.
[...]
(en nee, ik zie niets in het alternatieve voorstel van UEFA. Ik wil terug naar de oude Europacup 1, waar maar 1 team per land toegelaten wordt, dwz de kampioen. De CL is een ramp geweest voor het Europese voetbal)
Edit: Prompt speelt Real Madrid gelijk, gaat een leuk slot worden zo.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Don't care. Spelers kunnen naar de rechter stappen tegen hun club, omdat ze anders melaats worden verklaard. Doen.Maarten_E schreef op maandag 19 april 2021 @ 02:15:
Ben het niet oneens, maar je realiseert je wel dat daarmee een kwart van het basiselftal van Oranje eruit ligt? En denk ook niet dat de spelers individueel gevraagd zou worden of ze het een goed plan vinden of niet. Het ligt anders als een Depay van Lyon naar Barcelona zou gaan, puur vanwege die Super League. Maarja, een Wijnaldum, Van Dijk, De Jong, De Ligt spelen er nu toch al, kunnen zij niet veel aan doen dat de baas van hun baas deze ideeën hebben.
Edit: Prompt speelt Real Madrid gelijk, gaat een leuk slot worden zo.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Oplossing voor de spelers: verkassen naar een club die niet bij dit corrupte selecte groepje hoort.Maarten_E schreef op maandag 19 april 2021 @ 02:15:
[...]
Ben het niet oneens, maar je realiseert je wel dat daarmee een kwart van het basiselftal van Oranje eruit ligt?
Gang naar de rechter lijkt me zinloos. De nationale competities, internationale competities en de interlands vallen allen onder auspiciën van de UEFA/FIFA. Deze clubs (en daarmee ook hun spelers) stappen zelf uit dit verband en nemen dus afscheid van ALLE competities die onder de UEFA/FIFA vallen.
Het lijkt me wel een grond om spelerscontracten per direct nietig te verklaren. De clubs leveren namelijk zelf hun licentie in. Denk dat de bonden daar graag aan meewerken.
Als de UEFA ballen heeft verklaart ze vandaag dat die 12 clubs per direct geschorst worden en dus uit alle competities waar ze nog in zitten gaan.
Denk dat het in Sevilla vandaag groot feest wordt
En dan meer praktisch: hoe denken deze clubs dit te kapitaliseren? Heb zelf een betaalabo voor de wedstrijden, maar ik zal hiervoor nooit een abonnement afsluiten. Vermoed dat ik niet de enige ben. Beetje Sport7 scenario
Wat ik al vaker heb gelezen: Een serie wedstrijden met alleen maar toppers maakt het niet meer bijzonder. Stel je voor dat we hier in Nederland een aparte top-5 competitie opzetten, met daarin Ajax, PSV, Feyenoord, AZ en een vijfde club adhv de competitieuitslag. Alsof dat een aantrekkelijk iets is.
Leuk, voor de zoveelste keer de Klassieker.
Leuk, voor de zoveelste keer de Klassieker.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
De UEFA die predikt en dreigt
An sich ben ik geen voorstander van die Super League maar anderzijds ben ik voor omdat er eindelijk clubs zich losrukken van de entiteit UEFA.
Het is niet alleen de UEFA maar ook de lokale voetbalbonden die er tegen zijn.
Wat alleen jammer is van de UEFA is dat ze zelden hard optreden tegen de grotere clubs.
Maar het idee is wel echt bizar, dat maakt de rijkere clubs nog rijker en daar zitten dan ook teams als Arsenal bij die lang niet elk jaar CL halen.
Ben ook benieuwd wat coaches en spelers van deze actie vinden, die hebben natuurlijk niets te zeggen mbt deze keuze.
Wat alleen jammer is van de UEFA is dat ze zelden hard optreden tegen de grotere clubs.
Maar het idee is wel echt bizar, dat maakt de rijkere clubs nog rijker en daar zitten dan ook teams als Arsenal bij die lang niet elk jaar CL halen.
Ben ook benieuwd wat coaches en spelers van deze actie vinden, die hebben natuurlijk niets te zeggen mbt deze keuze.
Is het niet andersom? De UEFA danst al jaren naar de pijpen van die grote clubs. Alles is er op gericht om zoveel mogelijk van de clubs uit de grote landen een "vaste" plek in de CL te garanderen. Alleen nu willen ze nog meer.JeroenNietDoen schreef op maandag 19 april 2021 @ 06:59:
[...]
De UEFA die predikt en dreigt
An sich ben ik geen voorstander van die Super League maar anderzijds ben ik voor omdat er eindelijk clubs zich losrukken van de entiteit UEFA.
Op basis waarvan clubs als Tottenham, Milan of Arsenal een plek tussen deze elite zouden verdienen is me overigens een raadsel. Wanneer wonnen die nog eens wat? De EL winst van Feyenoord is nog recenter volgens mij.
Nu mag PSG van mij ook direct die CL winnen. Fijn dat hun en Bayern niet mee gaan hierin.
Alleen Bayern heeft, meen ik, ook al vaker aangegeven dat de grote verschillen in geld kwalijk zijn en dat gaat nu alleen maar groter worden begrijp ik?
De helft van die “Super League” clubs, die kun je beter naar de plaatselijke stort brengen. Wat ik hierboven lees, Spurs nooit een PL gewonnen. Dan ben je toch niet serieus te nemen?
Alleen Bayern heeft, meen ik, ook al vaker aangegeven dat de grote verschillen in geld kwalijk zijn en dat gaat nu alleen maar groter worden begrijp ik?
De helft van die “Super League” clubs, die kun je beter naar de plaatselijke stort brengen. Wat ik hierboven lees, Spurs nooit een PL gewonnen. Dan ben je toch niet serieus te nemen?
[ Voor 20% gewijzigd door Mosin op 19-04-2021 07:49 ]
En vergeet de fans niet.Gynnad schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:05:
Het is niet alleen de UEFA maar ook de lokale voetbalbonden die er tegen zijn.
Ook fans fel tegen Super League: 'Zou voetbal in Europa vernietigen'
(Artikel is al van 2 maand geleden).
Je hebt ook clubs nodig die de rol van bijv. Derby County/Cagliari/Volendam spelen, of zoals ze bekend zullen staan als dit doorgaat; de rol van Tottenham Hotspur.Mosin schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:47:
Maar, en daarom willen ze meedoen natuurlijk, ze kunnen toch niet degraderen. Dus naast uitgemolken toppers als Real Madrid vs Manchester City krijg je dan ook wedstrijden tussen Tottenham Hotspur en AC Milan die letterlijk nergens over gaan.
Qua timing komt dit mooi overeen met een nieuwe opzet van de Champions League. Ik denk dat dit meer een drukmiddel is om meer geld via de UEFA binnen te harken. Geef meer geld, of we starten onze eigen competitie, with blackjack and hookers.
Op Twitter gaat het ook helemaal los op de berichten van de clubs die de statement hebben afgegeven de Super League op te willen starten. Daar geven de eigenaren natuurlijk niet zo heel erg veel om, daar draait het alleen om geld.alexbl69 schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:04:
[...]
En vergeet de fans niet.
Ook fans fel tegen Super League: 'Zou voetbal in Europa vernietigen'
(Artikel is al van 2 maand geleden).
Ik denk ook vooral een onderhandelingstactiek, en zo niet dan hoop ik dat de UEFA voet bij stuk houdt en dat de deelnemende clubs over een paar jaar met hangende pootjes op het onderste profniveau in hun eigen land mogen aansluiten. Dit hele plan ruïneert het voetbal nog verder dan het al aan het doen was.Gaius schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:11:
[...]
Je hebt ook clubs nodig die de rol van bijv. Derby County/Cagliari/Volendam spelen, of zoals ze bekend zullen staan als dit doorgaat; de rol van Tottenham Hotspur.
Maar, en daarom willen ze meedoen natuurlijk, ze kunnen toch niet degraderen. Dus naast uitgemolken toppers als Real Madrid vs Manchester City krijg je dan ook wedstrijden tussen Tottenham Hotspur en AC Milan die letterlijk nergens over gaan.
Qua timing komt dit mooi overeen met een nieuwe opzet van de Champions League. Ik denk dat dit meer een drukmiddel is om meer geld via de UEFA binnen te harken. Geef meer geld, of we starten onze eigen competitie, with blackjack and hookers.
Op die manier ontneem je wel flink wat miljardairs hun speeltje. Lijkt me ook niet ongunstig.Jorizzz schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:13:
[...]
Ik denk ook vooral een onderhandelingstactiek, en zo niet dan hoop ik dat de UEFA voet bij stuk houdt en dat de deelnemende clubs over een paar jaar met hangende pootjes op het onderste profniveau in hun eigen land mogen aansluiten. Dit hele plan ruïneert het voetbal nog verder dan het al aan het doen was.
De UEFA moet nu optreden. Anders kunnen ze zichzelf beter direct opheffen. Als ze nu niet standvastig zijn zullen andere kapitale clubs ook 'noodgedwongen' mee gaan doen.
Denk dat er vandaag wel een ultimatum komt van de UEFA: voor vanavond 18u dit plan van tafel of per direct wegwezen uit de competities.
Je kan je afvragen welke mogelijkheden de UEFA heeft voor het nog lopende seizoen. Kan je uberhaupt de licentie intrekken of kan dat pas vanaf komend seizoen? Biedt het regelement van de nationale competitie de mogelijkheid om hiervoor punten in mindering te brengen?alexbl69 schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:16:
[...]
Op die manier ontneem je wel flink wat miljardairs hun speeltje. Lijkt me ook niet ongunstig.
De UEFA moet nu optreden. Anders kunnen ze zichzelf beter direct opheffen. Als ze nu niet standvastig zijn zullen andere kapitale clubs ook 'noodgedwongen' mee gaan doen.
Denk dat er vandaag wel een ultimatum komt van de UEFA: voor vanavond 18u dit plan van tafel of per direct wegwezen uit de competities.
De gevolgen ervan zullen namelijk ook niet klein zijn indien ze hier een fout in maken, het gaat niet om een paar grijpstuivers maar voor de CL al om minimaal 39m en de EL ~5m (enkel prijzengeld exclusief marketing pool)
Maar goed, de UEFA heeft nou niet echt een goede reputatie met betrekking tot standvastig zijn.
absoluut, de timing is er perfect voor. Die super league komt er niet, en de clubs willen het ook niet. Ze willen alleen nog meer geld uit de pot en/of de garantie op deelname in de nieuwe CL opzet en dit is het drukmiddel.Jorizzz schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:13:
[...]
Ik denk ook vooral een onderhandelingstactiek,
UEFA kennende zal het ze nog lukken ook.
[ Voor 3% gewijzigd door KingKoning op 19-04-2021 08:59 ]
Ik hoop echt niet dat dit door gaat. En als het doorgaat hoop ik niet dat Ajax zich bij dit gedrocht aansluit.OPSLAGHOND schreef op maandag 19 april 2021 @ 01:32:
Benieuwd wat de nieuwe Super League gaat opleveren;
Arsenal, die 9e staat in de Premier League, doet nu heel stoer, wij zijn founding members blablabla. Zielig.
Steeds meer de neiging om voetbal helemaal niet meer te gaan volgen zo.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Dan is Tottenham nog erger, die winnen nooit wat.Qu3st schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:51:
[...]
Ik hoop echt niet dat dit door gaat. En als het doorgaat hoop ik niet dat Ajax zich bij dit gedrocht aansluit.
Arsenal, die 9e staat in de Premier League, doet nu heel stoer, wij zijn founding members blablabla. Zielig.
Is om ziek van te worden toch, volg zelf voetbal sowieso steeds minder omdat het enkel alleen nog maar om geld gaat. Ze zijn zelf de sport kapot aan het maken.KingKoning schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:27:
[...]
absoluut, de timing is er perfect voor. Die super league komt er niet, en de clubs willen het ook niet. Ze willen alleen nog meer geld uit de pot in de nieuwe CL opzet en dit is het drukmiddel.
UEFA kennende zal het ze nog lukken ook.
Playstation 5
Het bizarre is gewoon dat de topcompetities al zoveel vaste plaatsen hebben, dat zou juist moeten verminderen in plaats van een garantie dat ze vaste deelname hebben.
De volgende nagel in de doodskist van voetbal als primair een sport en niet een business.
Misschien ben ik inmiddels te oud maar vroegah bestond er iets genaamd de Europacup 1 voor landskampioenen. De winnaars van alle nationale competities speelden in een knock-out systeem tegen elkaar en aan het einde was er eentje de beste.
Met de introductie van de Champions' League en het in de jaren daarna steeds verder faciliteren van de toegang daartoe van clubs uit grote landen heeft de UEFA zelf heel duidelijk gekozen voor geld boven sportiviteit. Elke wijziging in het format in de afgelopen 30 jaar is erop gericht om zoveel mogelijk rijke clubs en grote competities met TV gelden zo lang mogelijk actief te houden.
Ik ben gestopt met regelmatig Europees voetbal kijken na de wijziging waardoor de losers van de CL instroomden in de UEFA Cup. Dat was voor mij het meest blatante en cynische besluit in de geschiedenis van het Europees voetbal. Ik maak nog wel eens een uitzondering als er een Nederlandse club de winter overleeft maar verder zal het me aan mijn bips oxideren wie van wie wint.
Dit is dus een geval van 'the chickens coming home to roost'. De grote clubs realiseren zich dat ze de UEFA niet langer nodig hebben om de pegels op te pikken en denken dat ze het zelf beter kunnen organiseren. De UEFA heeft zelf het goede voorbeeld gegeven met die belachelijke Nations League. Who knows, but more importantly, who cares? Sportief stelt het allemaal geen reet meer voor. Steek een miljard zwart geld in een club, of ga diepe schulden aan, of sluit een deal met een TV zender, koop een bats spelers van de kleine clubs die jaren geleden al gedegradeerd zijn tot veredelde trainingsveldjes en kijk wie er dit jaar de meeste mazzel heeft. Met voetbal heeft het niks meer te maken.
Misschien ben ik inmiddels te oud maar vroegah bestond er iets genaamd de Europacup 1 voor landskampioenen. De winnaars van alle nationale competities speelden in een knock-out systeem tegen elkaar en aan het einde was er eentje de beste.
Met de introductie van de Champions' League en het in de jaren daarna steeds verder faciliteren van de toegang daartoe van clubs uit grote landen heeft de UEFA zelf heel duidelijk gekozen voor geld boven sportiviteit. Elke wijziging in het format in de afgelopen 30 jaar is erop gericht om zoveel mogelijk rijke clubs en grote competities met TV gelden zo lang mogelijk actief te houden.
Ik ben gestopt met regelmatig Europees voetbal kijken na de wijziging waardoor de losers van de CL instroomden in de UEFA Cup. Dat was voor mij het meest blatante en cynische besluit in de geschiedenis van het Europees voetbal. Ik maak nog wel eens een uitzondering als er een Nederlandse club de winter overleeft maar verder zal het me aan mijn bips oxideren wie van wie wint.
Dit is dus een geval van 'the chickens coming home to roost'. De grote clubs realiseren zich dat ze de UEFA niet langer nodig hebben om de pegels op te pikken en denken dat ze het zelf beter kunnen organiseren. De UEFA heeft zelf het goede voorbeeld gegeven met die belachelijke Nations League. Who knows, but more importantly, who cares? Sportief stelt het allemaal geen reet meer voor. Steek een miljard zwart geld in een club, of ga diepe schulden aan, of sluit een deal met een TV zender, koop een bats spelers van de kleine clubs die jaren geleden al gedegradeerd zijn tot veredelde trainingsveldjes en kijk wie er dit jaar de meeste mazzel heeft. Met voetbal heeft het niks meer te maken.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Het is met name opvallend dat Bayern en PSG niet bij de oprichters horen. Juist deze clubs hebben in de laatste jaren weinig tot geen weerstand in hun eigen nationale competities genoten dus daarvan kun je denken dat zij wel opzoek zijn naar uitbreiding.
Al met al gaat dit een heerlijke soap worden gezien er ook nog een Europees kampioenschap afgewerkt moet worden en er een transfer window van de zomer opengaat.
Al met al gaat dit een heerlijke soap worden gezien er ook nog een Europees kampioenschap afgewerkt moet worden en er een transfer window van de zomer opengaat.
[ Voor 24% gewijzigd door Miki op 19-04-2021 09:07 ]
Ja die ook, het is echt een schande. Alle andere teams uitsluiten, en zeggen dat het het beste is voor voetbal. Nee het is het beste voor jullie portemonnee, omdat jullie goede sponsoren hebben gestrikt en dat maar met z'n 12en hoeft te verdelen. Doodsteek van het voetbal als dit doorgaat.Exocet schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:52:
[...]
Dan is Tottenham nog erger, die winnen nooit wat.
Aan de andere kant, is zo'n doodsteek niet een keer goed? Laat de hele voetballerij maar een keer ontploffen en dan kunnen we daarna het maatschappelijk debat voeren over de wenselijkheid. Hopelijk trekken de sjeiks en de investeerders zich dan terug.Qu3st schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:02:
[...]
Ja die ook, het is echt een schande. Alle andere teams uitsluiten, en zeggen dat het het beste is voor voetbal. Nee het is het beste voor jullie portemonnee, omdat jullie goede sponsoren hebben gestrikt en dat maar met z'n 12en hoeft te verdelen. Doodsteek van het voetbal als dit doorgaat.
XXXVI
Het gaat ook keihard ontploffen, bij de UEFA zijn ze not amused. Gaan al geruchten dat de deelnemende clubs uit competitie gehaald moeten worden. Ik vraag me ook af wat de spelers hier nou van vinden, maar ja die kijken aan het eind van de maand op de bankrekening en dat maakt natuurlijk alleen maar uit.ephymerous schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:06:
[...]
Aan de andere kant, is zo'n doodsteek niet een keer goed? Laat de hele voetballerij maar een keer ontploffen en dan kunnen we daarna het maatschappelijk debat voeren over de wenselijkheid. Hopelijk trekken de sjeiks en de investeerders zich dan terug.
Het is een soort Champions league plus, alleen in plaats van het beschermen van de grote competities hebben dan de 'founding members' een beschermde status.
Dat is nog er nog erger op gericht om de rijken nog rijker te maken, een misstap in de nationale competitie heeft dan geen gevolgen meer voor de 'superleague' deelname en bijhorende inkomsten.
Dat is nog er nog erger op gericht om de rijken nog rijker te maken, een misstap in de nationale competitie heeft dan geen gevolgen meer voor de 'superleague' deelname en bijhorende inkomsten.
It's all about the moneyyyyy $$$$$. Ik las dat de 12 clubs die nu getekend hebben allemaal $450miljoen krijgen van JP Morgan om mee te gaan doen. Barcelona is dan meteen hun schuld kwijt, Tottenham heeft hun stadion dan betaald, etc... Erg triest, want het gaat ook ten koste van de supporters want derby's zijn dan uit den boze.gambieter schreef op maandag 19 april 2021 @ 01:36:
[...]
(en nee, ik zie niets in het alternatieve voorstel van UEFA. Ik wil terug naar de oude Europacup 1, waar maar 1 team per land toegelaten wordt, dwz de kampioen. De CL is een ramp geweest voor het Europese voetbal)
Verder las ik een gerucht dat Newcastle United (of all places) ook al benaderd was, op die manier kunnen ze dan toch ook overgenomen worden door de Saudisch aangezien de PL/FA de verkoop dan niet tegen kan houden. Wat heeft deze jo-jo club nou te zoeken in zo'n competitie behalve dat ze mogelijk eigendom worden van een rijke eigenaar.
Plus het feit dat de andere clubs in diezelfde competitie op een nog grotere achterstand komen.dutchgio schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:19:
Het is een soort Champions league plus, alleen in plaats van het beschermen van de grote competities hebben dan de 'founding members' een beschermde status.
De Qatari's van PSG hebben natuurlijk veel geïnvesteerd in de tv rechten van de CL en willen nu naast het WK waarschijnlijk geen ophef. Bayern heeft geen schuld in tegen stelling tot de 12 die nu mee gaan doen, dus voor hen boeide de $450 miljoen minder en het zou mij niks verbazen als zij de dominantie in de BL wel lekker vinden.Miki schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:00:
Het is met name opvallend dat Bayern en PSG niet bij de oprichters horen. Juist deze clubs hebben in de laatste jaren weinig tot geen weerstand in hun eigen nationale competities genoten dus daarvan kun je denken dat zij wel opzoek zijn naar uitbreiding.
De maatschappelijke wenselijkheid zit hem natuurlijk in de TV gelden en (heel klein deel) het publiek in de stadions. En voor de Champions League, Premier League etc is dat geen probleem (de TV gelden worden betaald en kennelijk zijn er ook genoeg kijkers).ephymerous schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:06:
[...]
Aan de andere kant, is zo'n doodsteek niet een keer goed? Laat de hele voetballerij maar een keer ontploffen en dan kunnen we daarna het maatschappelijk debat voeren over de wenselijkheid. Hopelijk trekken de sjeiks en de investeerders zich dan terug.
Wat de Superleague zo interessant maakt voor de 15 vaste ploegen is zekerheid over de tv-inkomsten. Nu al worden clubs met een hoger coefficient geholpen met marketing gelden als ze niet ver komen in de UCL, in de nieuwe opzet hebben ze gegarandeerde inkomsten. De 5 wisselende plekken zijn niet veel meer dan een doekje voor het bloeden voor alle andere clubs. De Champions League zal uitgehold worden. Voor de sport in de breedte geen goede ontwikkeling denk ik.
Het doet een beetje denken aan de opzet van Amerikaanse sportleagues, waar promotie/degradatie onmogelijk is. Lekker cashen dus op tv-geld. En het zijn niet alleen de oliesjeiks die hierachter zitten maar ook Amerikaanse sportbedrijven. Die zien dat wel zitten natuurlijk. Maar de inrichting van een Amerikaanse sport league (MLB/NBA/NHL) is echt anders dan die van voetbal. Ik ken MLB goed, daar heb je een totaal ander opleidingssysteem (via scholen en dan minor leagueteams), de transfers werken anders en er zijn een aantal systemen om de competitie op langere termijn spannend te houden (for better or worse) met draft picks en besteding plafonds.
De vraag is ook welk probleem deze league oplost naast de vaste inkomsten voor de 15 clubs. Er wordt geschermd met meer duels tussen de topclubs. Maar juist de relatieve schaarste van wedstrijden tussen topclubs maakt ze ook weer leuk en gewild. Als je elk jaar Manchester City - Barcelona hebt devalueert dat ook wel. El classico in Spanje wordt ook minder als je dat nog 4x per jaar gaat doen.
Schat in dat de nationale competities ook minder interessant worden voor de clubs in de super league. Het is natuurlijk belangrijker dat de tv-kijker in Azie en Amerika bediend wordt.dutchgio schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:19:
[ Voor 13% gewijzigd door PolarBear op 19-04-2021 09:24 ]
Als de UEFA voet bij stuk houdt en deze ploegen uit hun nationale competities zet en tevens de interlandcarrière van deelnemende spelers voorbij is vraag ik me sterk af of men het door wil zetten..
Ik vraag me ook af of er geen gewetensbezwaarde (ster)spelers in de selectie zitten die een transfer willen forceren als hun club deel wilt nemen.
Ik vraag me ook af of er geen gewetensbezwaarde (ster)spelers in de selectie zitten die een transfer willen forceren als hun club deel wilt nemen.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Alleen dat het ook allemaal buiten de UEFA om is gegaan. Hopelijk houdt UEFA en landelijke bonden hun poten stijf.dutchgio schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:19:
Zeggen dat het allemaal beter is voor het voetbal? Nee dat is het niet, het beste voor voetbal is dat een Leicester City uit het niets Premier League wint. Een Ajax die door goed beleid en een goede opleiding opeens in halve finale van Champions League staat. Niet deze exclusiviteit.