Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Het zijn nog geruchten:Gunner schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:50:
[...]
Interessant. Heb je daar misschien wat meer info over?
[ Voor 16% gewijzigd door Qu3st op 19-04-2021 12:02 ]
Dat is het minste, in tegenstelling tot de spelers, verdienen die scheidsrechters niet hopen met geld. Indien de super league met een aantal vaste scheidsrechtersteams zou werken (20 teams = 10 wedstrijden, pakweg 12-15 scheidsrechterteams ofzo) en gewoon een stuk meer betaald dan UEFA of FIFA zou ik het als scheidsrechter wel weten.Player1S schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:38:
Misschien ook nog wel een dingetje. Wie gaat de wedstrijden fluiten?
Reken er maar op dat de top scheidsrechters ook een ultimatum krijgen. Of je blijft landelijk en Europees fluiten of je fluit alleen nog maar in de Super League.
Voor de duidelijkheid: in de CL kan je zéér goed verdienen als scheids; maar gezien de hoeveelheid geld waar de super league over spreekt is het peanuts om die scheidsrechtersteams een leuke opslag te geven.
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Eens, je zou bijvoorbeeld (net als in de bekertoernooien in verschillende landen) ploegen die de kwartfinale hebben behaald het jaar ervoor, in kunnen laten stromen na een poulefase ofzo. Voordeel van een dergelijke opzet:Luxicon schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:04:
[...]
Oke, dus wel de nationale competitie en de Super League als vervanger voor de CL. Ik vraag mij af hoezo zij niet om de tafel gaan met UEFA om te bekijken hoe zij het systeem kunnen moderniseren. Op zich snap ik best dat er momenteel veel clubs meedoen en er tijd verspilt wordt, voordat de groepsfase begint. Op dat vlak kan er best wat veranderen, gezien de voorrondes en dergelijke een beetje nutteloos overkomen.
De grootste clubs hebben in ieder geval al voordeel door het huidige syteem, waarbij er meerdere clubs uit één land deel kunnen nemen aan de CL. Als er dan toch zo'n supercompetitie moet komen, dan kan dan misschien passen bij het zijn van de EU (Europese Unie). Al is de UK dan een afwijking daarvan.
- Teams die het goed doen in 2021 overwinteren sowieso in 2022. Die hebben dus een voorsprong.
- In de poulefase zijn poules wellicht minder voorspelbaar (meer spanning erop), wat het leuker maakt om te kijken.
- Teams die overwinteren na de poulefase hebben letterlijk niets te verliezen tegen een club die 'gratis' al mocht overwinteren, juist dat er minder druk op zit maakt dat er nog wel eens onvoorspelbare dingen kunnen gebeuren.
Die SuperLeague lijkt mij echt een gedrocht: Wat maakt voetbal (en de CL) leuk? De sporadische verrassingen in uitslagen, vanaf de kwartfinales is er niets meer aan doorgaans (spannend ja, leuk voetbal nee. Uitzonderingen daargelaten), dat wordt alleen nog maar sterker met deze ploegen.
ZE hebben ook niet eens gekeken naar de best presterende ploegen, maar ploegen met de grootste marketingwaarde. Het heeft letterlijk 0,0 met voetbal te maken maar alles met marketing en geld.
Precies dit, moet je voorstellen een Schalke staat er ook in die lijst, bakken er al jaren niets van, staan op degraderen in DL en die zou je hier dan bijvragen puur omdat dat voor de marketing logisch is?naitsoezn schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:20:
[...]
Money makes the world go round![]()
https://www.sportnext.nl/...clubs-ter-wereld-in-2020/
[...]
Kijk, als je puur gaat voor het bij de elite horen wat een aantal van deze clubs doen is de nieuwe opzet van de Uefa (Conference League, Uefa cup en Champions League) toch al een goede stap lijkt mij. Ze zullen dit niet in 1 jaar doorvoeren maar reken er maar op dat de Conference League is opgenomen om er uiteindelijk voor te zorgen dat de grote competities (nog) meer afgevaardigden naar de Champions League kunnen sturen (Engeland 6 ipv 4 plekken, zelfde voor Italië en Spanje).
Hij stond toch al aan de afgrond door de slechte prestaties, is dan een mooi extra reden om ontslagen te worden.
Meer een tactische zet van Mourinho dan een statement tegen de superleague.
Dit is een parodie-account.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ook zullen zijn tegenvallende resultaten ook meetellen in dit. Want in december nog 1e en nu 7e. En uitgeschakeld in Europa.Helixes schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:56:
@Qu3st: Nu ook bij The Beeb.
Mochten er mensen zijn die denken dat dit een schijnmaneuvre is om de UEFA onder druk te zetten...
Stuur Nijhuis er maar heen!Jebus4life schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:55:
[...]
Dat is het minste, in tegenstelling tot de spelers, verdienen die scheidsrechters niet hopen met geld. Indien de super league met een aantal vaste scheidsrechtersteams zou werken (20 teams = 10 wedstrijden, pakweg 12-15 scheidsrechterteams ofzo) en gewoon een stuk meer betaald dan UEFA of FIFA zou ik het als scheidsrechter wel weten.
Voor de duidelijkheid: in de CL kan je zéér goed verdienen als scheids; maar gezien de hoeveelheid geld waar de super league over spreekt is het peanuts om die scheidsrechtersteams een leuke opslag te geven.
Precies, als er goed mee omgegaan wordt kan er in de toekomst wat moois van gemaakt worden.jbdeiman schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:56:
[...]
Eens, je zou bijvoorbeeld (net als in de bekertoernooien in verschillende landen) ploegen die de kwartfinale hebben behaald het jaar ervoor, in kunnen laten stromen na een poulefase ofzo. Voordeel van een dergelijke opzet:
- Teams die het goed doen in 2021 overwinteren sowieso in 2022. Die hebben dus een voorsprong.
- In de poulefase zijn poules wellicht minder voorspelbaar (meer spanning erop), wat het leuker maakt om te kijken.
- Teams die overwinteren na de poulefase hebben letterlijk niets te verliezen tegen een club die 'gratis' al mocht overwinteren, juist dat er minder druk op zit maakt dat er nog wel eens onvoorspelbare dingen kunnen gebeuren.
Die SuperLeague lijkt mij echt een gedrocht: Wat maakt voetbal (en de CL) leuk? De sporadische verrassingen in uitslagen, vanaf de kwartfinales is er niets meer aan doorgaans (spannend ja, leuk voetbal nee. Uitzonderingen daargelaten), dat wordt alleen nog maar sterker met deze ploegen.
ZE hebben ook niet eens gekeken naar de best presterende ploegen, maar ploegen met de grootste marketingwaarde. Het heeft letterlijk 0,0 met voetbal te maken maar alles met marketing en geld.
[...]
Precies dit, moet je voorstellen een Schalke staat er ook in die lijst, bakken er al jaren niets van, staan op degraderen in DL en die zou je hier dan bijvragen puur omdat dat voor de marketing logisch is?
[...]
Kijk, als je puur gaat voor het bij de elite horen wat een aantal van deze clubs doen is de nieuwe opzet van de Uefa (Conference League, Uefa cup en Champions League) toch al een goede stap lijkt mij. Ze zullen dit niet in 1 jaar doorvoeren maar reken er maar op dat de Conference League is opgenomen om er uiteindelijk voor te zorgen dat de grote competities (nog) meer afgevaardigden naar de Champions League kunnen sturen (Engeland 6 ipv 4 plekken, zelfde voor Italië en Spanje).
De Super League doet dat in deze vorm absoluut niet. Ik hoop ook dat dit zo snel mogelijk wordt afgestopt. Naar mijn idee moeten we af van de enorme geldbedragen, en een nieuwe weg in gaan slaan. De UEFA kan dit op sleeptouw nemen door met nieuwe (duurzame) ontwerpen te komen, dat past bij het tijdsbeeld waarin wij leven.
Dit zullen veel mensen vast anders zien, maar ik zou best voorstander zijn van Europese competities, maar dan wel zo dat Boekarest financieel gelijkwaardig kan zijn aan een Arsenal. Als het dan toch modern moet zijn en aan moet sluiten bij het zijn van een Europese Unie, solidariteit, etc.. Het idee dat heel de EU (of verder dan dat) gelijkwaardig is, en niet enkel een paar elite clubs.
...
BREAKING
— DW Sports (@dw_sports) 19 april 2021
UEFA approve the suggested Champions League reform, which will take place from 2024. pic.twitter.com/9sVkuF2mBp
[ Voor 27% gewijzigd door Qu3st op 19-04-2021 12:08 ]
Een verkapte superleague dus, daar zal het wel weer op uitdraaien en dan heeft deze soap dus al weer zijn vruchten afgeworpen.Qu3st schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:08:
De UEFA gaat toch een beetje buigen/breken:
[Twitter]
[Afbeelding]
Met name die 'new spots for elite clubs that failed to qualify'...
'Champions league, maar als je 9e wordt is het ook goed genoeg'.
[ Voor 13% gewijzigd door dutchgio op 19-04-2021 12:11 ]
Deze wijziging zat al in de pijplijn. Voor de Superleague clubs niet goed genoeg. Maar ja die gaan ook 3,5 miljard euro krijgen bij de oprichting.Qu3st schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:08:
[Twitter]
[Afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door PolarBear op 19-04-2021 12:13 ]
De Fransen en de Duitsers doen niet mee met de SL.naitsoezn schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:47:
[...]
Ze mikken op 15 clubs, qua vaste gasten denk ik dan aan PSG, Bayern Munchen en Borussia Dortmund, maar vooral die laatste twee zullen wel eerst de kat uit de boom willen kijken denk ik. Mochten die twee toch nog afhaken dan zie ik RB Leipzig wel op komen dagen, maar Porto...? Ik vraag het me af. Misschien dan nog eerder de roebels uit Rusland, al is dat ook wel weer over z'n hoogtepunt heen heb ik het idee.
'k Moet zeggen: Het verbaast me dat PSG niet direct bij de 12 (/13) clubs genoemd wordt.
De clubs die al dermate veel inkomsten hebben, kwalitatief niet in staat zijn geweest om deelname af te dwingen ga je dan alsnog een plek geven zodat ze toch weer hun inkomsten behoudendutchgio schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:10:
[...]
Met name die 'new spots for elite clubs that failed to qualify'...
Je zou je haast gaan afvragen of het nog over het spel gaat of over het geld
Precies, dus zowel de UEFA als de Super League 'Founders' zorgen alleen maar voor meer ongelijkheid. UEFA kan er wat aan doen, in samenwerking met de politiek.Napo schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:12:
[...]
De clubs die al dermate veel inkomsten hebben, kwalitatief niet in staat zijn geweest om deelname af te dwingen ga je dan alsnog een plek geven zodat ze toch weer hun inkomsten behouden
...
Vraag je je dat nog af? Het gaat al jaren alleen maar om de €/$Napo schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:12:
[...]
De clubs die al dermate veel inkomsten hebben, kwalitatief niet in staat zijn geweest om deelname af te dwingen ga je dan alsnog een plek geven zodat ze toch weer hun inkomsten behouden
Kansloos dit. Nog meer zekerheden inbouwen om elk jaar dezelfde clubs mee te laten doen. En meer inkomsten betekent nog hogere salarissen en transfersommen. En over tien jaar begint het gezeik om nog meer geld weer opnieuw. Voor mij een reden om nog minder voetbal te kijken, ben dat doorgeslagen ego gebeuren een beetje zat geworden.Qu3st schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:08:
[Twitter]
[Afbeelding]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ja, dat is precies hoe je het niet wil hebben. Het is juist mooi om andere clubs ook in de CL te zien, dus mochten de "elite clubs" zich een keer niet kwalificeren, dan wil je ze er ook niet bij hebben. Sterker nog, ik zou een aflopende beloningsstructuur introduceren, waar bij je veel geld krijgt als je net deelneemt en je bonus terugloopt naarmate je langer succesvol bent.Napo schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:12:
[...]
Dus ipv dat Real meer verdiend in de CL, ondanks dat ze uitgeschakeld werden door Ajax, zou dat geld juist naar Ajax moeten gaan. Op die manier kun je de kleintjes sterker maken en de groten zwakker, zodat het weer dichter bij elkaar komt.
Nogmaals dit was al het plan, de clubs die de Superleague willen gaan dus voor nog meer. Voor alle duidelijkheid.Lekker Ventje schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:15:
[...]
Kansloos dit. Nog meer zekerheden inbouwen om elk jaar dezelfde clubs mee te laten doen. En meer inkomsten betekent nog hogere salarissen en transfersommen. En over tien jaar begint het gezeik om nog meer geld weer opnieuw. Voor mij een reden om nog minder voetbal te kijken, ben dat doorgeslagen ego gebeuren een beetje zat geworden.
Benieuwd wanneer je als elite club wordt gezien. Als het zou zijn als je de CL wint dat je dan de volgende twee seizoenen CL mag spelen daar zou ik nog mee kunnen leven. Maar als het een vast aantal teams is wat altijd in aanmerking komt dan is het te belachelijk voor woorden.Qu3st schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:08:
[Twitter]
[Afbeelding]
Overigens snap ik ook niet zo goed waarom de opzet moet veranderen. Hierdoor maken de grotere clubs alleen maar meer kans om door te gaan naar de knockout fase.
Edit, filmpje legt het goed uit inderdaad. De twee over gebleven spots is controversieel wat mij betreft maar de rest valt mee.
[ Voor 30% gewijzigd door Gynnad op 19-04-2021 12:33 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Je zou maar een oud seizoenskaarthouder zijn geweest van het Arsenal dat op Highbury heeft gespeeld en je hebt Bergkamp, Henry, Pires en Viera in live mogen aanschouwen voor betaalbare kaartjes van rond de dertig pond. Nu is het een intens triest commercieel orgaan geworden, 9e staat in de PL en een kaartje niet meer betaalbaar is voor de 'gewone' arbeider. Alles voor de 'trouwe' fans uit Azië. Maar ondertussen wel worden gekenmerkt als 'elite'....
Wat een trieste ontwikkeling. Mijn voetbalhart huilt.
[ Voor 3% gewijzigd door VDS91 op 19-04-2021 12:23 ]
Kijk ff filmpje van @PolarBear. Daar wordt het goed uitgelegd. Maakt het een heel controversieel punt.Gynnad schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:19:
[...]
Benieuwd wanneer je als elite club wordt gezien. Als het zou zijn als je de CL wint dat je dan de volgende twee seizoenen CL mag spelen daar zou ik nog mee kunnen leven. Maar als het een vast aantal teams is wat altijd in aanmerking komt dan is het te belachelijk voor woorden.
The European Super League anthem has been released..#europeansuperleague pic.twitter.com/h2iJCUbEAh
— Eric J Wilson (@eckylad) 18 april 2021
Dat kan prima lijkt mij, als hun werkgever besluit uit de UEFA/FIFA te stappen... Die zullen hun speler dan de optie moeten geven, blijven en buiten de bonden om, of vertrekken.Exocet schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:33:
Je kunt spelers van deze teams toch niet uitsluiten van de nationale teams? De spelers hebben dit toch niet verzonnen?
Maar goed, dit is gewoon allemaal een laatste poging om nog wat meer invloed te krijgen op de CL hervormingen >2024 waarover 1 dezer dagen besloten gaat worden...
Float like a butterfly, sting like a bee.
Voor hen is het juist makkelijk.Player1S schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:38:
Misschien ook nog wel een dingetje. Wie gaat de wedstrijden fluiten?
Reken er maar op dat de top scheidsrechters ook een ultimatum krijgen. Of je blijft landelijk en Europees fluiten of je fluit alleen nog maar in de Super League.
Super League, biedt me een salaris zodat ik geen bijbaan meer hoef te hebben en ik ben de jouwe...
Scheidsrechter zijn is momenteel echt geen goed betaalde job (als je t vergelijkt met de spelers op t veld).
Kun je dit toelichten? De top 15 stapt uit de CL, Ajax staat op plek 17. De CL finale is dan Ajax-Roma o.i.d. volgende jaar. Dit is toch alleen maar een goede ontwikkeling voor het Nederlands voetbal?Martinusz schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:30:
Zeg maar dag voor NL tegen CL deelname op deze manier
Voor Nederland veranderd er in principe niets..Martinusz schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:30:
Zeg maar dag voor NL tegen CL deelname op deze manier
De elite clubs:VDS91 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:22:
Ben benieuwd naar het criterium voor 'elite' club. Is dat geld? Zijn dat sportieve prestaties uit het verleden? Elite club, alleen die naam af.
Nou als we even kijken (op basis van de stand nu, niet helemaal representatief, kan nog wel wat veranderen):The wild cards will be reserved for clubs with the highest Uefa co-efficient - points used to rank clubs based on past European success - who have not qualified for the competition through their league position.
/f/image/m55PGvbA0HkwZSdz9n3J4sHe.png?f=fotoalbum_large)
Wildcards zouden dan naar Liverpool en Arsenal gaan. Engelse ploegen hebben (again op de huidige ranking) voordeel omdat er veel in de top 15 van de coefficientenlijst staan. Maar goed dat betekend ook dat er plekken Europa League en Conference League door schuiven naar beneden. Wellicht voor Nederland intressant. Buiten Ajax en PSV, Feyenoord in goede jaren hebben andere clubs sowieso weinig te zoeken in een Champions League. Maar AZ/Vitesse/Utrecht etc zouden toch eens in de zoveel jaar een goed seizoen in de Europa League of Conference League een goed seizoen moeten kunnen draaien (lees overwinteren, rondje knock out overleven).
[ Voor 22% gewijzigd door PolarBear op 19-04-2021 12:37 ]
alles kan off-topic
Je dacht toch zeker niet dat Ajax, Dinamo Zagreb en Slavia Praag zorgen voor die miljarden aan tv gelden?Erapaz schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:34:
[...]
Ik denk juist niet dat het een succes gaat worden. Waar moet het geld vandaan komen? Geen hond die naar zo'n competitie wil kijken na 1 a 2 seizoenen. Constant dezelfde clubs die tegen elkaar spelen. En meestal zijn de wedstrijden tussen die "top"-ploegen niet om aan te zien. Bij elkaar gekochte clubs met diva's die miljoenen verdienen zijn toch helemaal niet leuk om naar te kijken?
Ik snap je opmerking niet, waar heb ik het over miljarden aan TV gelden?toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:39:
[...]
Je dacht toch zeker niet dat Ajax, Dinamo Zagreb en Slavia Praag zorgen voor die miljarden aan tv gelden?
't is maar de League cup he.. Zeg maar, de minst zeggende prijs in Engeland. Volgens mij wordt de Charity Shield nog hoger gerankedwErudite schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:38:
[...]
Waarom zou je 'm een week voor een finale wegsturen? Als je Mourinho ergens wilt hebben is 't wel in een finale.
Je denkt dat die grote clubs samen in een competitie geen bestaansrecht hebben omdat er na 2 jaar niet meer voor betaald wordt... Alleen gebeurt dat in de CL al jaren op rij wel en dus niet door Ajax, Dinamo of Slavia maar toch echt doordat de grote clubs daar mee doen.Erapaz schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:40:
[...]
Ik snap je opmerking niet, waar heb ik het over miljarden aan TV gelden?
Dacht juist te zien dat Ajax als voorbeeld werd gezien om 1 van de overige tickets te krijgen op basis van goed presteren, kreeg daardoor het idee dat NL sowieso dan geen standaard plek meer heeft voor de kampioen?Gynnad schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:34:
[...]
Voor Nederland veranderd er in principe niets..
[...]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik snap het nog steeds niet. Dat grote geld heb je helemaal niet nodig namelijk. Je kunt mooi voetbal spelen voor een paar miljoen per jaar, de rest is een soort sterren-tax, waarbij de grote clubs alleen maar zoveel mogelijk uitgeven aan spelers en vervolgens in een financiële crisis zitten, daar wil je juist vanaf.toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:41:
[...]
Je denkt dat die grote clubs samen in een competitie geen bestaansrecht hebben omdat er na 2 jaar niet meer voor betaald wordt... Alleen gebeurt dat in de CL al jaren op rij wel en dus niet door Ajax, Dinamo of Slavia maar toch echt doordat de grote clubs daar mee doen.
Die grote clubs en diva spelers mogen het lekker uitzoeken in hun superleague. Zolang de lokale bonden en UEFA zorgen voor een ban, komen die niet meer aan de bak in de CL (zonder lokale competitie kun je je niet voor de CL kwalificeren).
Ajax en Dinamo kunnen vervolgens prima voor 20 miljoen prijzengeld de CL winnen. Die miljarden heb je niet nodig.
Maar na zo'n serie en uitschakeling in de EL...wErudite schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:41:
[...]
Toch een finale & voor Spurs tenminste een mogelijke prijs. 13 jaar geleden voor die club..
Andere kant is, wat heb je nu nog te verliezen tot de zomerstop?toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:46:
[...]
Maar na zo'n serie en uitschakeling in de EL...
[Afbeelding]
Hier ben ik het volledig mee eens. UEFA moet gewoon de statuten wijzigen zodat clubs die meedoen aan dit soort ongein uit de CL geknikkerd worden (en het liefst ook uit de lokale competities als de lokale bonden de statuten kunnen aanpassen).Erapaz schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:45:
[...]
Ik snap het nog steeds niet. Dat grote geld heb je helemaal niet nodig namelijk. Je kunt mooi voetbal spelen voor een paar miljoen per jaar, de rest is een soort sterren-tax, waarbij de grote clubs alleen maar zoveel mogelijk uitgeven aan spelers en vervolgens in een financiële crisis zitten, daar wil je juist vanaf.
Die grote clubs en diva spelers mogen het lekker uitzoeken in hun superleague. Zolang de lokale bonden en UEFA zorgen voor een ban, komen die niet meer aan de bak in de CL (zonder lokale competitie kun je je niet voor de CL kwalificeren).
Ajax en Dinamo kunnen vervolgens prima voor 20 miljoen prijzengeld de CL winnen. Die miljarden heb je niet nodig.
Ongelofelijk hoe geld heel de sport verziekt.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Waar vervolgens geen hond meer naar kijkt, zie EL of komend seizoen de EL2.Erapaz schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:45:
[...]
Ik snap het nog steeds niet. Dat grote geld heb je helemaal niet nodig namelijk. Je kunt mooi voetbal spelen voor een paar miljoen per jaar, de rest is een soort sterren-tax, waarbij de grote clubs alleen maar zoveel mogelijk uitgeven aan spelers en vervolgens in een financiële crisis zitten, daar wil je juist vanaf.
Het gaat toch echt om tegen grote tegenstanders spelen, niet de semi amateurs uit Noorwegen enzo. Zou dat gebeuren dan gaan er echt gigantisch veel supporters afhaken.
De romantici willen hier vanaf. De liefhebbers. De echte supporters. Maar de commerciëlen helemaal niet, de tv-stations, de sponsors, de eigenaren.Erapaz schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:45:
[...]
Als de superleague er komt (met een hele grote disclaimer ALS), dan zal die ban van de UEFA slechts een tijdelijk lapmiddel zijn. De poot stijfhouden is een leuk romantisch concept, maar niet hoe de werkelijkheid in elkaar zit.Die grote clubs en diva spelers mogen het lekker uitzoeken in hun superleague. Zolang de lokale bonden en UEFA zorgen voor een ban, komen die niet meer aan de bak in de CL (zonder lokale competitie kun je je niet voor de CL kwalificeren).
Als het allemaal om sportiviteit ging dan was de CL nooit het gedrocht geworden wat het nu is. De taak van de UEFA is allang niet meer om een leuke Europese competitie op te zetten, maar om een balans te vinden tussen de belangen van het grote geld terwijl ze doen alsof het allemaal heel sportief is opgezet met kansen voor iedereen.
[ Voor 12% gewijzigd door naitsoezn op 19-04-2021 12:51 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
😡 | "I'm a #MUFC fan and I'm absolutely disgusted."
— Sky Sports Premier League (@SkySportsPL) 18 april 2021
💥 | "They are an absolute joke."@GNev2 gives a brutally honest reaction to reports that England's biggest clubs are expected to be part of plans for a breakaway European Super League. pic.twitter.com/VfJccHgybc
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
De CL blijft de CL, net als dat F1 altijd F1 blijft. Ik kijk liever Ajax - Bayern in de CL, dan voor de 10de keer Real - Chelsea in de SL. Zo'n gesloten competitie waar je niet in of uit kan is na een seizoen of 2 echt niet leuk meer.toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:49:
[...]
Waar vervolgens geen hond meer naar kijkt, zie EL of komend seizoen de EL2.
Het gaat toch echt om tegen grote tegenstanders spelen, niet de semi amateurs uit Noorwegen enzo. Zou dat gebeuren dan gaan er echt gigantisch veel supporters afhaken.
Misschien als speeltje voor rijke Amerikanen en Oliesjeiken, of Aziatische fans. Dan zou de SL misschien kunnen blijven bestaan.
Maar hier in Europa kijken we voetbal, de SL is dan een holle competitie waarvan de kaartjes ook nog eens te duur zijn waarschijnlijk. Ik zie niet in waarom je de vertrekkende clubs zou missen.
Heb ik niets tegen. Wel hoe het verdeeld wordt. Als Barcelon (om maar even een voorbeeld te noemen) zich niet voor de Champions League kwalificeert, jammer maar helaas. Geen geld, verkoop maar spelers, leidt maar jeugdspelers op. De enorme bescherming die de grote clubs hebben mag wel wat minder. Een heel stuk. Voor het merendeel zullen grote clubs groot blijven. Maar er is niets mis mee als er eens een keer een af moet haken. Het is niet reëel te denken dat alle clubs aan kunnen haken bij een hoger niveau maar er moet wel een reëel pad zijn. Een club als FC Emmen is een leuke toevoeging aan de Eredivisie, Leicester dat een keer de Premier League wint is fantastisch etc.
Ik zou het YouTube filmpje even kijken. Ajax zou in aanmerking voor de extra plek zijn gekomen in het seizoen dat ze het goed zo deden maar niet rechtstreeks waren gekwalificeerd. Echter de plekken in de competities blijven gewoon hoe het is, dus nummer 1 CL, nummer 2 voorronde CL (hoe het nu is, destijds was het nog beide voorronde).Martinusz schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:43:
[...]
Dacht juist te zien dat Ajax als voorbeeld werd gezien om 1 van de overige tickets te krijgen op basis van goed presteren, kreeg daardoor het idee dat NL sowieso dan geen standaard plek meer heeft voor de kampioen?
Ajax zou voor komend seizoen bijvoorbeeld niet in aanmerking komen omdat ze niet bijzonder hebben gepresteerd (en zelf kwalificatie al afdwingen).
Barça kan de schuld die het nu heeft alleen financieren door diens huidige omvang. Wanneer het besluit in te krimpen, wordt het potentieel van de club om de schuld te dragen sterk gereduceerd. Ze hikken in Catalonië al tegen een negatief eigenvermogen aan, dus saneren; verkopen en inkrimpen is wellicht een traject dat ze niet eens kunnen nemen.
Ze hebben eigenlijk gewoon die €3,5 mrd nodig die beloofd wordt met de oprichting van deze Superliga.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Barcelona is niet eens zo lang een hele grote club. Het gat wat is ontstaan tussen de middenmoot en de top is sinds de jaren 90 bizar gegroeid. Maar we moeten niet vergeten dat Barca begin jaren 90 nog niet eens de EC1 had gewonnen. Dus waarom zou die club bescherming verdienen?PolarBear schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:08:
[...]
Heb ik niets tegen. Wel hoe het verdeeld wordt. Als Barcelon (om maar even een voorbeeld te noemen) zich niet voor de Champions League kwalificeert, jammer maar helaas. Geen geld, verkoop maar spelers, leidt maar jeugdspelers op. De enorme bescherming die de grote clubs hebben mag wel wat minder. Een heel stuk. Voor het merendeel zullen grote clubs groot blijven. Maar er is niets mis mee als er eens een keer een af moet haken. Het is niet reëel te denken dat alle clubs aan kunnen haken bij een hoger niveau maar er moet wel een reëel pad zijn. Een club als FC Emmen is een leuke toevoeging aan de Eredivisie, Leicester dat een keer de Premier League wint is fantastisch etc.
Er is toen een periode geweest waarbij Barca en Real zich massaal in de schulden staken om aan de wapenwedloop mee te kunnen doen. Zo'n salaris als Messi krijgt, dat gaat toch nergens over? Dat is gewoon geld verbranden.
Zoals je zegt, laat die clubs maar lekker failliet gaan, voor veel minder geld kun je ook attractief voetbal spelen.
Zonder de topclubs uit Europa is de CL maar een leeg naampje.Erapaz schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:02:
[...]
De CL blijft de CL, net als dat F1 altijd F1 blijft. Ik kijk liever Ajax - Bayern in de CL, dan voor de 10de keer Real - Chelsea in de SL. Zo'n gesloten competitie waar je niet in of uit kan is na een seizoen of 2 echt niet leuk meer.
Misschien als speeltje voor rijke Amerikanen en Oliesjeiken, of Aziatische fans. Dan zou de SL misschien kunnen blijven bestaan.
Maar hier in Europa kijken we voetbal, de SL is dan een holle competitie waarvan de kaartjes ook nog eens te duur zijn waarschijnlijk. Ik zie niet in waarom je de vertrekkende clubs zou missen.
Hoera, Ajax-Molde in de kwartfinale CL.
Joepie, daarna Ajax-AIK Solna... Wat een dijk van een affiche!
Het heet dan nog CL, maar krijgt in no-time een lagere aantrekkingskracht dan de EL nu. Daar gaan 2 Duitse topploegen verder weinig aan veranderen, want die kom je geheid pas ergens aan het einde van het seizoen tegen..
En zeg nou eerlijk, blijft Ajax-Kopenhagen (2-0, kwartfinale EL 2017) jou beter bij dan de 1-4 van Real-Ajax in de CL 2 jaar geleden? Ik geloof er weinig van.
Ik weet dat alle uitspraken politiek zijn vandaag, maar dit is wel duidelijke taal..."Vorige week was daar een globaal akkoord over bereikt, vandaag zou de formalisatie volgen. Het was geweten dat bepaalde clubs op zoek waren naar hoe ze meer inkomsten kunnen genereren. Maar de timing en werkwijze van dit voorstel is bedenkelijk. Hier kan ik helemaal niet achter staan."
(...)
"Ik denk dan ook dat dit meer een drukkingsmiddel is dan een uitgewerkt plan. Kijk, alles heeft te maken met de impact van corona. Clubs hebben een totaal van 8,3 miljard verlies geleden, voornamelijke door grote ploegen. Nu willen ze nieuwe formats introduceren waar meer geld mee gemoeid is."
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Zoiets. Wij bepalen of het een succes gaat worden, niemand anders. Als er genoeg mensen kijken en betalen, gaat het lukken. Als mensen het massaal links laten liggen, kunnen ze na 2 jaar inpakken.Hé!
Er is geen bal op de tv
Alleen 'n film met Doris Day
En wat dacht je van net twee
Ein Wiener operette
Nee!
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee
De bloemen buiten zetten
Ik ben bang voor scenario 1...
Kijk je wel eens basketbal? Daar is de Champions League (ja, daar heet het ook Champions League) het 3e toernooi van Europa...toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:28:
[...]
Zonder de topclubs uit Europa is de CL maar een leeg naampje.
Het heet dan nog CL, maar krijgt in no-time een lagere aantrekkingskracht dan de EL nu. Daar gaan 2 Duitse topploegen verder weinig aan veranderen, want die kom je geheid pas ergens aan het einde van het seizoen tegen..
En zeg nou eerlijk, blijft Ajax-Kopenhagen (2-0, kwartfinale EL 2017) jou beter bij dan de 1-4 van Real-Ajax in de CL 2 jaar geleden? Ik geloof er weinig van.
Maar wij als Europeanen kunnen wel besluiten niet te kijken, maar als ze in Azië en VS wel kijken zijn de kijkcijfers nog steeds goed genoeg voor ze. Wij zijn met te weinig.PWM schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:31:
[...]
Zoiets. Wij bepalen of het een succes gaat worden, niemand anders. Als er genoeg mensen kijken en betalen, gaat het lukken. Als mensen het massaal links laten liggen, kunnen ze na 2 jaar inpakken.
Ik ben bang voor scenario 1...
En dan continu met lege tribunes spelen en zogenaamd gejuich?Qu3st schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:40:
[...]
Maar wij als Europeanen kunnen wel besluiten niet te kijken, maar als ze in Azië en VS wel kijken zijn de kijkcijfers nog steeds goed genoeg voor ze. Wij zijn met te weinig.
Nope, interesseert me echt totaal nietnaitsoezn schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:35:
[...]
Kijk je wel eens basketbal? Daar is de Champions League (ja, daar heet het ook Champions League) het 3e toernooi van Europa...
[ Voor 29% gewijzigd door toolkist op 19-04-2021 13:44 ]
Er zijn ook mensen die elke week Keuken Kampioen divisie wedstrijden kijken, dus het maakt voor mij niet uit wie er nog meer CL speelt, als mijn club maar speelt. Officieel blijft de CL de hoogste Europese league. Dat ergens anders nog wat koopclubs samen in een gesloten competitie spelen voor de Aziatische fans doet daar voor mij niks aan af.toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:28:
[...]
Zonder de topclubs uit Europa is de CL maar een leeg naampje.
Dus jij vindt 'jouw club - AA Gent' even interessant als 'Jouw club - Liverpool'?Erapaz schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:47:
[...]
Er zijn ook mensen die elke week Keuken Kampioen divisie wedstrijden kijken, dus het maakt voor mij niet uit wie er nog meer CL speelt, als mijn club maar speelt. Officieel blijft de CL de hoogste Europese league. Dat ergens anders nog wat koopclubs samen in een gesloten competitie spelen voor de Aziatische fans doet daar voor mij niks aan af.
Prima natuurlijk, maar dan ben je toch echt wel een uitzondering.
[ Voor 6% gewijzigd door VDS91 op 19-04-2021 14:15 ]
Jazeker, want van Gent kun je winnen, van Liverpool (zelfs in slechte doen) normaal gesproken niet. Natuurlijk waren de wedstrijden tegen Madrid en Juventus legendarisch, maar ook een anomalie. Eens per 25 jaar als je mazzel hebt. Ik ben begin jaren '00 ook afgehaakt. Het was zo vaak, zo kansloos. En in die tijd kocht ik standaard een CL passe-partout voor de groepsfase.toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:09:
[...]
Dus jij vindt 'jouw club - AA Gent' even interessant als 'Jouw club - Liverpool'?
Prima natuurlijk, maar dan ben je toch echt wel een uitzondering.
De (financiele) verschillen in Europa zijn gewoon te groot. Ik heb liever dat Ajax elk jaar EL speelt of nog liever een CL waarin er geen clubs met oneerlijk financieel voordeel rondlopen.
[ Voor 9% gewijzigd door Erapaz op 19-04-2021 14:22 ]
Het zou een competitie voor de beste teams zijn, historie etc.
En als je dan kijkt naar wie er mee zou gaan doen zitten daar clubs bij die nationaal of international nog nooit iets gepresteerd hebben of waar het al vrij lang geleden is.
Of gaat Nottingham forest straks ook nog mee doen?
Dat ze de opzet van de cl maar niks vinden, want ze hebben zoveel uitgaven en moeten elk jaar maar hopen dat ze mee mogen doen...
Dat noem je geloof ik competitie, en dat ze zelf aan aangeven dat ze teveel geld uitgeven geeft aan dat ze buitensporig leven en dat ze de uitgaven moeten terugdringen.
Misschien moeten deze clubs eens gaan praten met de clubs die kampioen worden en dan toch nog voorrondes CL moeten spelen.
Eens vragen wat die ervan vinden elk jaar geld uit te geven en ondanks dat ze kampioen worden ze maar even moeten afwachten of ze naar de CL mogen.
En waarom is Real mooi? Omdat ze de gelegenheid hebben gehad een mooie traditie op te bouwen. Een positie die ook kwetsbaar is. AC Milan is nu gewoon niet meer het affiche dat het 20 jaar geleden was en daar zijn weer andere clubs voor in de plaats gekomen. Die charme gaat er volledig af met een gesloten systeem.toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:28:
Ik vind het wel een enorm zwaktebod van Ajax dat ze zich zo op de vlakte houden. "Er zijn nog te veel losse eindjes om nu een standpunt in te nemen" met andere woorden ze hopen dat die uitnodiging nog binnen komt. Ze zijn dus geen principieel tegenstander, dat is duidelijk en een flinke klap in het gezicht van de voetballiefhebber.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Herrera en Ozil hebben zich wel al uitgesproken:
https://www.vi.nl/nieuws/...ijken-stelen-van-het-volk
[ Voor 49% gewijzigd door Mosin op 19-04-2021 14:39 ]
ph4ge schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:33:
[...]
Ik vind het wel een enorm zwaktebod van Ajax dat ze zich zo op de vlakte houden. "Er zijn nog te veel losse eindjes om nu een standpunt in te nemen"
Die willen gewoon meedoen dus.
Inderdaad, Ajax wacht gewoon af of er een uitnodiging komt. Als ze maar niet een van de 5 opvulploegen worden, dan ben je het FC Emmen van Europa, wel de nadelen, niet de voordelen.ph4ge schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:33:
[...]
En waarom is Real mooi? Omdat ze de gelegenheid hebben gehad een mooie traditie op te bouwen. Een positie die ook kwetsbaar is. AC Milan is nu gewoon niet meer het affiche dat het 20 jaar geleden was en daar zijn weer andere clubs voor in de plaats gekomen. Die charme gaat er volledig af met een gesloten systeem.
Ik vind het wel een enorm zwaktebod van Ajax dat ze zich zo op de vlakte houden. "Er zijn nog te veel losse eindjes om nu een standpunt in te nemen" met andere woorden ze hopen dat die uitnodiging nog binnen komt. Ze zijn dus geen principieel tegenstander, dat is duidelijk en een flinke klap in het gezicht van de voetballiefhebber.
Herrera is speler van PSG, de voorzitter van PSG is heel toevallig afgevaardigde bij het comité van de UEFA. Toch vind ik het statement goed!dutchgio schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:37:
Vanuit spelers blijft het vooralsnog vrij stil, al zullen Van Dijk en Wijnaldum binnenkort wel met een boycot komen.
Herrera en Ozil hebben zich wel al uitgesproken:
https://www.vi.nl/nieuws/...ijken-stelen-van-het-volk
Doe maar niet.
[ Voor 81% gewijzigd door Ramzzz op 20-04-2021 11:49 ]
Heel grappig!toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:42:
Tja, Feyenoord reageert toch ook nog niet?
Net zo grappig als die voorbarige conclusies die jullie nu al trekken...
Al had ik liever wel een krachtig statement gehad van ze.
[ Voor 25% gewijzigd door Qu3st op 19-04-2021 14:47 ]
Waar rook is, is vuur. Natuurlijk willen onze Amsterdamse vrienden mee doen. Anders kom je niet met zo'n lullig statement als "Er zijn nog te veel losse eindjes om nu een standpunt in te nemen'.toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:43:
[...]
Net zo grappig als die voorbarige conclusies die jullie nu al trekken...
Hoezo ook? Ajax heeft wel gereageerd, ze wijzen het nadrukkelijk niet af. Je hoeft de details niet te kennen om tegen een gesloten systeem te zijn.toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:42:
Tja, Feyenoord reageert toch ook nog niet?
Ik denk niet dat iemand de illusie heeft dat Feyenoord tot de 20 rijkste clubs van Europa wordt gerekend.
[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 19-04-2021 14:47 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Als Ajax-aanhanger kan ik het niet anders dan 100% met je eens zijn. Walgelijke vertoning van een club geleid door oud-voetballers. De ironie.remco112 schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:45:
[...]
Waar rook is, is vuur. Natuurlijk willen onze Amsterdamse vrienden mee doen. Anders kom je niet met zo'n lullig statement als "Er zijn nog te veel losse eindjes om nu een standpunt in te nemen'.
[YouTube: "It is only commercially thinking" - Louis van Gaal on the European Super League & Champions League]
Of gewoon omdat ze beursgenoteerd zijn?remco112 schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:45:
[...]
Waar rook is, is vuur. Natuurlijk willen onze Amsterdamse vrienden mee doen. Anders kom je niet met zo'n lullig statement als "Er zijn nog te veel losse eindjes om nu een standpunt in te nemen'.
Het heeft nogal wat impact om je zo eventjes aan een gigantische toename aan inkomsten te linken zonder enige zekerheid...
Nee, dat lees jij graag.ph4ge schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:46:
[...]
Hoezo ook? Ajax heeft wel gereageerd, ze wijzen het nadrukkelijk niet af. Je hoeft de details niet te kennen om tegen een gesloten systeem te zijn.
Ik denk niet dat iemand de illusie heeft dat Feyenoord tot de 20 rijkste clubs van Europa wordt gerekend.
Ze geven geen reactie
Dat is niet Ja we willen
Dat is niet Nee we willen niet
Hoe moeilijk kan het zijn? Altijd weer allerlei dingen verzinnen die Ajax zogenaamd al direct of indirect gezegd heeft....
Daar heb je een punt, ik hoorde dat de aandelen van Juventus met ruim 13%(!!!) zijn gestegen sinds het nieuws vanochtend. Money talks, zo zal het helaas altijd blijven.toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:48:
[...]
Of gewoon omdat ze beursgenoteerd zijn?
Het heeft nogal wat impact om je zo eventjes aan een gigantische toename aan inkomsten te linken zonder enige zekerheid...
Toch zou ik een keihard statement van Ajax heel erg waarderen! Maar goed, ik ben geen aandeelhouder
De reactie is: "we nemen nog geen standpunt in". Dat is gewoon een reactie, hoe moeilijk kan het zijn? Geen antwoord is ook een antwoord, dat is toch een logische gedachte?toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:50:
[...]
Nee, dat lees jij graag.
Ze geven geen reactie
Dat is niet Ja we willen
Hoe moeilijk kan het zijn? Altijd weer allerlei dingen verzinnen die Ajax zogenaamd al direct of indirect gezegd heeft....
Het is een principiële vraag, ben je voor of tegen een gesloten systeem. Een dergelijke vraag is niet afhankelijk van de details, behalve als het detail is of je er zelf wel of niet bij hoort.
[ Voor 22% gewijzigd door ph4ge op 19-04-2021 14:55 ]
Ik ook, en ik heb het liefst ook dat ze het hele idee verwerpen...remco112 schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:51:
[...]
Daar heb je een punt, ik hoorde dat de aandelen van Juventus met ruim 13%(!!!) zijn gestegen sinds het nieuws vanochtend. Money talks, zo zal het helaas altijd blijven.
Toch zou ik een keihard statement van Ajax heel erg waarderen! Maar goed, ik ben geen aandeelhouder
Maar liever na even de ontwikkelingen afgewacht te hebben en er verder geen gezeik mee te krijgen, dan nu voorbarig iets roepen.
Verwijderd
Welk gezeik verwacht je te krijgen als Ajax het idee nu al verwerpt? Ik lees eerlijk gezegd gewoon een stille hoop om wel mee te mogen doen op het moment.toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:53:
[...]
Ik ook, en ik heb het liefst ook dat ze het hele idee verwerpen...
Maar liever na even de ontwikkelingen afgewacht te hebben en er verder geen gezeik mee te krijgen, dan nu voorbarig iets roepen.
Waarom maak jij daar dan van 'we wijzen het nadrukkelijk niet af".ph4ge schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:53:
[...]
De reactie is: "we nemen nog geen standpunt in". Dat is gewoon een reactie, hoe moeilijk kan het zijn?
en niet 'we zeggen nadrukkelijk nog geen ja"?
Niet handelen in het belang van de aandeelhouder.Verwijderd schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:55:
[...]
Welk gezeik verwacht je te krijgen als Ajax het idee nu al verwerpt? Ik lees eerlijk gezegd gewoon een stille hoop om wel mee te mogen doen op het moment.
Nu nee zeggen en een maand later blijkt dat je daardoor structureel 100m per jaar door je neus boort, dan kun je echt flink wat rechtzaken verwachten.
Misschien bedoel je het anders, maar beide reacties zijn toch even slecht?toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:56:
[...]
Waarom maak jij daar dan van 'we wijzen het nadrukkelijk niet af".
Omdat het een principiële zwart/wit vraag is. Details hebben geen invloed op je principes.toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:56:
[...]
Waarom maak jij daar dan van 'we wijzen het nadrukkelijk niet af".
"Ik snap ze wel. Eerst afwachten of ze niet alsnog betrokken worden. Zo ja, dan is het een goed idee. Zo niet, dan schande ervan spreken..."
ph4ge schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:58:
[...]
Omdat het een principiële zwart/wit vraag is. Details hebben geen invloed op je principes.
Zie hier een prima reden waarom ze nog niks kunnen/willen zeggen...toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:57:
[...]
Niet handelen in het belang van de aandeelhouder.
Nu nee zeggen en een maand later blijkt dat je daardoor structureel 100m per jaar door je neus boort, dan kun je echt flink wat rechtzaken verwachten.
Ze zeggen dus geen 'nee'. He he, we zijn het eens. Ajax heeft geen principieel bezwaar. Precies wat jij aangeeft, de mening hangt af van of ze gevraagd worden.toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:01:
[...]
[...]
Zie hier een prima reden waarom ze nog niks kunnen/willen zeggen...
Overigens zegt de ECA, waar Vd Sar vice voorzitter is, is wel duidelijk. De diverse bonden ook. Die hebben de details kennelijk niet nodig.
[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 19-04-2021 15:07 ]
Ja heel flauw, maar daar komt het eigenlijk wel op neer.remco112 schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:01:
Reactie op voetbalzone:
"Ik snap ze wel. Eerst afwachten of ze niet alsnog betrokken worden. Zo ja, dan is het een goed idee. Zo niet, dan schande ervan spreken..."
Als Ajax wordt toegevoegd als 'founding member' en gegarandeerd is van miljoeneninkomsten met een vaste plek gaat het dat niet afslaan natuurlijk. Dat is wel dé manier om bij de top aan te haken.
Ze geven wel een reactie maar nemen geen standpunt in. Op basis van wat er nu bekend is - wat inderdaad beperkt is en met afdoende open eindjes - het is geen expliciete nee of ja. Ook hetgeen @ph4ge aangeeft.toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:50:
[...]
Nee, dat lees jij graag.
Ze geven geen reactie
Dat is niet Ja we willen
ph4ge schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:06:
[...]
Ze zeggen dus geen 'nee'. He he, we zijn het eens. Ajax heeft geen principieel bezwaar. Precies wat jij aangeeft, de mening hangt af van of ze gevraagd worden.
Hier moet je wel de belangen onderkennen. De ECA is een UEFA organisatie, de bonden zijn gelieeerd aan de UEFA en iedere nieuwe competitie heeft impact op de macht van deze groepen, dat ze er tegen zijn is dan ook een redelijke open deur. Een club kan in theorie - als het plan zeker genoeg is - wellicht wel zonder gelieerd te zijn aan de UEFA.Overigens zegt de ECA, waar Vd Sar vice voorzitter is, is wel duidelijk. De diverse bonden ook. Die hebben de details kennelijk niet nodig.
Ze zeggen dus nog geen Ja. Moeilijk he, Ajax een keer positief benaderen ipv altijd maar van het negatieve uitgaan?ph4ge schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:06:
[...]
Ze zeggen dus geen 'nee'. He he, we zijn het eens. Ajax heeft geen principieel bezwaar. Precies wat jij aangeeft, de mening hangt af van of ze gevraagd worden.
Overigens zegt de ECA, waar Vd Sar vice voorzitter is, is wel duidelijk. De diverse bonden ook. Die hebben de details kennelijk niet nodig.
Verwijderd
Ik denk voor veel voetbalsupporters het uitblijven van een tegen statement ook iets negatief is.toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:23:
[...]
Ze zeggen dus nog geen Ja. Moeilijk he, Ajax een keer positief benaderen ipv altijd maar van het negatieve uitgaan?
KutDivineNL schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:30:
Een andere vraag dan: Wat vinden jullie er van als Ajax uitgenodigd wordt en de uitnodiging accepteert?
En nog wel een paar gradaties erger, maar laat ik die maar niet posten
Direct uit de competitie halen en nooit meer terug laten.DivineNL schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:30:
Een andere vraag dan: Wat vinden jullie er van als Ajax uitgenodigd wordt en de uitnodiging accepteert?
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Die is er doorheen. Totaal tegenstrijdig met wat de topclubs uit de super League wilde bereiken.
Van sky news:
YouTube: BREAKING: Manchester United stand down from the ECA, Ed Woodward ste...
Verwijderd
Nogmaals, geen 'nee' zeggen op zo'n simpele principiële vraag betekent niets anders als dat je geen principiële bezwaren hebt. Je valt mij op die conclusie aan, maar geeft ondertussen zelf ook aan dat je denkt dat Ajax de optie openhoudt om 'ja' te zeggen dus ik begrijp niet waar je vijandigheid vandaan komt.toolkist schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:23:
[...]
Ze zeggen dus nog geen Ja. Moeilijk he, Ajax een keer positief benaderen ipv altijd maar van het negatieve uitgaan?
Ze zouden gewoon een soort van humblebrag moeten doen.
Bijvoorbeeld: "met de plaats die wij als Ajax hebben op de UEFA ranking zou het volstrekt logisch zijn dat men ook ons gaat uitnodigen om deel te nemen aan deze nieuwe competitie. Maar wij zijn niet van plan op deze uitnodiging in te gaan/''