[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 50 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dat mag je vinden maar is het dus wel.
Wat denk je wat er gebeurt als de KNVB nu zegt 'oh ja mocht Vitesse niet doorstarten als amateurclub dan mogen jullie je overschrijven'.

Denk je dat er dan ook maar iemand gaat wachten? Dan veroorzaak je gewoon een nog grotere tering bende dan het nu is. De KNVB KAN gewoon niks communiceren zolang het niet zeker is. Punt

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:31

Player1S

Probably out in the dark

Even "dorpje" verderop: Grote buit bij inbraak in stadion NEC
Bij de inbraak is voor minimaal 15.000 euro aan NEC-merchandise buitgemaakt, laat de Nijmeegse club donderdag op zijn website weten.
Hoe ga je dat nou verkopen? Je kunt het niet op marktplaats zetten want dan heb je geheid politie op de stoep lijkt me.
Idem voor een markt oid.

En buiten Nijmegen lijkt het me toch ook niet dat NEC dusdanig groot is dat je het in het buitenland verkoopt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:33
Player1S schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:31:

[...]

Hoe ga je dat nou verkopen? Je kunt het niet op marktplaats zetten want dan heb je geheid politie op de stoep lijkt me.
Idem voor een markt oid.

En buiten Nijmegen lijkt het me toch ook niet dat NEC dusdanig groot is dat je het in het buitenland verkoopt.
Misschien is het gewoon om ze te sarren en er de kachel mee aan te steken

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Player1S schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:31:

[...]

Idem voor een markt oid.

Wraakoefening vanuit Arnhem?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alargule2
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Alargule2 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:47:
[...]
Ondertussen lopen de kosten gewoon door. En daarbij denk ik dat 'huur Gelredome' wel eens de nekslag kan gaan geven.
...of misschien toch de grasboer:

https://x.com/BartEulen/s...or-kunnen-gaanab3cc144%2F

Ook begrijp ik dat het langverwachte uitsluitsel over hoe nu verder dat eigenlijk vorige week zou komen en daarna eigenlijk vandaag nu pas volgende week gaat komen.

Ziet er allemaal niet goed uit.

Toevoeging: en de supportersvereniging laat ook (eindelijk) weer eens van zich horen:

https://www.gld.nl/sport/...se-niet-te-rechtvaardigen

Geheel onverwacht wordt met de vinger naar de KNVB gewezen, die het allemaal niet goed geregeld hebben voor Vitesse.

[ Voor 16% gewijzigd door Alargule2 op 22-08-2025 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik ben totaal niet juridisch onderlegd maar zou er een juridische reden zijn geweest dat Vitesse niet gelijk eind mei met de KNVB in gesprek is gegaan voor een plan B? Of was het puur de kortzichtigheid dat ze de licentie wel eventjes terug zouden krijgen?

Als je toch echt door wilt gaan met de club ongeacht de licentie dan zou ik gelijk al zeggen "Hey, ik ben het er niet mee eens maar geef ons al wel vast een plan B bij de amateurs".

Of zou je dat later in het traject hinderen? Dat een rechter zegt "Ja, eind mei vroeg je zelf al om toetreding tot de amateurs dus heb je het besluit al geaccepteerd dus wijs ik nu het beroep af".

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Alargule2 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:48:
[...]

...of misschien toch de grasboer:

https://x.com/BartEulen/s...or-kunnen-gaanab3cc144%2F

Ook begrijp ik dat het langverwachte uitsluitsel over hoe nu verder dat eigenlijk vorige week zou komen en daarna eigenlijk vandaag nu pas volgende week gaat komen.

Ziet er allemaal niet goed uit.

Toevoeging: en de supportersvereniging laat ook (eindelijk) weer eens van zich horen:

https://www.gld.nl/sport/...se-niet-te-rechtvaardigen

Geheel onverwacht wordt met de vinger naar de KNVB gewezen, die het allemaal niet goed geregeld hebben voor Vitesse.
Die plaat voor hun kop is inderdaad wel heel erg dik...
Feit is dat de voetbalbond al wel heel lang wacht. Vitesse zal toch ongetwijfeld met een plan zijn gekomen nu de club helemaal dreigt om te vallen en er zelfs een faillissement dreigt.
2-3 jaar niet met een fatsoenlijk plan kunnen komen om je licentie te behouden maar nu zouden ze gaan ineens wel een goed plan hebben voor de 'doorstart'? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:33
Player1S schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:02:
Ik ben totaal niet juridisch onderlegd maar zou er een juridische reden zijn geweest dat Vitesse niet gelijk eind mei met de KNVB in gesprek is gegaan voor een plan B? Of was het puur de kortzichtigheid dat ze de licentie wel eventjes terug zouden krijgen?

Als je toch echt door wilt gaan met de club ongeacht de licentie dan zou ik gelijk al zeggen "Hey, ik ben het er niet mee eens maar geef ons al wel vast een plan B bij de amateurs".

Of zou je dat later in het traject hinderen? Dat een rechter zegt "Ja, eind mei vroeg je zelf al om toetreding tot de amateurs dus heb je het besluit al geaccepteerd dus wijs ik nu het beroep af".
Een plekje in de amateurs vragen heeft gevolgen voor de 3e divisie waar dan een club extra uit had gemoeten en dat werkt dan ook weer door naar lagere competities. Dat heeft dus voor meerdere clubs gevolgen en dat moet dus ook zorgvuldig gebeuren. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat zoiets als plan B wordt opgezet, met gevolg dat heel veel clubs in onzekerheid komen te zitten. Ik kan me niet voorstellen dat de KNVB dit zou hebben opgestart zonder van Vitesse te eisen dat ze formeel het intrekken van de licentie accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Sempy schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:01:
[...]

Een plekje in de amateurs vragen heeft gevolgen voor de 3e divisie waar dan een club extra uit had gemoeten en dat werkt dan ook weer door naar lagere competities. Dat heeft dus voor meerdere clubs gevolgen en dat moet dus ook zorgvuldig gebeuren. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat zoiets als plan B wordt opgezet, met gevolg dat heel veel clubs in onzekerheid komen te zitten. Ik kan me niet voorstellen dat de KNVB dit zou hebben opgestart zonder van Vitesse te eisen dat ze formeel het intrekken van de licentie accepteren.
Het ging mij er meer om dat ze eind mei al wisten van dit besluit en nu pas aan plan B werken.
Als ze toen al aan plan A en B hadden gewerkt dan had de KNVB ook meer tijd om een plan uit te werken waarin Vitesse in een 2e, 3e of 4e Divisie in stroomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:33
Player1S schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:23:
[...]

Het ging mij er meer om dat ze eind mei al wisten van dit besluit en nu pas aan plan B werken.
Als ze toen al aan plan A en B hadden gewerkt dan had de KNVB ook meer tijd om een plan uit te werken waarin Vitesse in een 2e, 3e of 4e Divisie in stroomt.
Dan had er eind mei duidelijkheid moeten zijn over de licentie en eigenlijk was dat ook al aan de late kant omdat toen alle amateurcompetities ook op een eind waren. Vitesse er tussen voegen heeft gevolgen voor amateurclubs, en die belangen wegen ook mee en mijn inziens zelfs zwaarder dan die van Vitesse die als enige de regels heeft overtreden. Voor volgend seizoen kan dit in promotie/degradatieregels worden meegenomen, maar nu was het gewoon te kort dag. Zeker omdat Vitesse er zelf voor koos om naar de rechter te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Goed, voor de jeugd verandert er dit seizoen dus eigenlijk gewoon niks.

https://www.voetbalprimeu...n-blijven-voetballen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Maar ze hebben 0 inkomsten nu, er staan nog profs onder contract, professionele trainers, stadionhuur, die organisatie is toch binnen no time failliet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:37
toolkist schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:28:
Goed, voor de jeugd verandert er dit seizoen dus eigenlijk gewoon niks.

https://www.voetbalprimeu...n-blijven-voetballen.html
Addertje: voorbestaan jeugdtak vervalt bij eventueel faillissement. Dan worden deze teams ook uit de competitie gehaald.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Ach, detail. Vitesse gaat immers niet failliet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Alargule2 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:28:
Ach, detail. Vitesse gaat immers niet failliet.
Ze winnen gewoon de bodemprocedure toch? En ter compensatie krijgen ze de Eredivisie titel en mogen ze de champions league in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Appeltje-eitje. Niet schrikken!

Ondertussen mag De Kuit ook nog even de onderbuik legen bij OG:

https://www.gld.nl/sport/...n-niet-in-actie-mag-komen

Vitesse: een club van de beste stuurlui aan wal en ongekwalificeerde stuurlui op de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Die vd Kuit mag ook wel keer de klep houden hoor. Lekker vanaf de zijlijn gillen dat het niet klopt en niet deugt maar zelf nooit concreet actie ondernomen.

Ik twijfel nog steeds aan de bedragen waarin zou blijken dat Vitesse grotendeels verantwoordelijk was voor de inkomsten van GelreDome. Aks Vitesse echt zo belangrijk was had ie wel meer gedaan dan roeptoeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Player1S schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:15:
Die vd Kuit mag ook wel keer de klep houden hoor. Lekker vanaf de zijlijn gillen dat het niet klopt en niet deugt maar zelf nooit concreet actie ondernomen.

Ik twijfel nog steeds aan de bedragen waarin zou blijken dat Vitesse grotendeels verantwoordelijk was voor de inkomsten van GelreDome. Aks Vitesse echt zo belangrijk was had ie wel meer gedaan dan roeptoeteren.
Volgens mij heeft Van de Kuit juist meerdere malen interesse getoond in het overnemen van de club:
https://www.gld.nl/sport/...air-die-vitesse-wil-kopen
https://www.rtl.nl/nieuws...ders-na-drama-bij-vitesse

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ruzor schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:47:
[...]

Volgens mij heeft Van de Kuit juist meerdere malen interesse getoond in het overnemen van de club:
https://www.gld.nl/sport/...air-die-vitesse-wil-kopen
https://www.rtl.nl/nieuws...ders-na-drama-bij-vitesse
Tja ik heb ook wel interesse om eens wat te kopen maar als ik het echt wil en kan pak ik door. Vooralsnog zegt hij veel maar lijkt hij weinig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Player1S schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:15:
[...]

Tja ik heb ook wel interesse om eens wat te kopen maar als ik het echt wil en kan pak ik door. Vooralsnog zegt hij veel maar lijkt hij weinig te doen.
Ik denk wel dat hij het echt geprobeerd heeft, maar hij wel in zag dat het zo'n wespennest van eigenaren/investeerders/stromannen is dat hij er niet tussen kwam. En dat kan je hem ook niet echt kwalijk nemen want uiteindelijk ga je ook geen miljoenen in iets pompen dat op sterven na dood is. En dat is Vitesse al een tijdje, alleen probeerden een hoop mensen de schijn op te houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Vitesse onder 21 speelt niet vandaag
Vitesse onder 21 mag nog wel voetballen, maar de ploeg komt vandaag niet in actie. De bekerwedstrijd tussen de ploeg van Vitesse voor spelers onder 21 jaar en Spartaan'20 gaat op het laatste moment niet door.
De club uit Arnhem laat weten dat het duel in Rotterdam te vroeg komt na een onzekere periode.
https://www.gld.nl/sport/...1-speelt-last-minute-niet

Uhmmm, wat? Terwijl je in de weken ervoor hemel en aarde bewoog om maar te kunnen spelen? En dan mag je eindelijk gaan spelen en dan komt het 'te vroeg'?

Ohhh, wacht:
De bekerwedstrijd van Vitesse O21 is zaterdagochtend op het laatste moment afgelast. Vitesse had aanvankelijk de intentie om te voetballen, maar een groot deel van de spelers haakte af.

Veel jeugdspelers willen vertrekken bij de club en hebben elders al uitzicht op een overstap, maar krijgen als jeugdspeler vooralsnog geen overschrijving of dispensatie van de KNVB. Nu een officiële wedstrijd spelen zou dat alleen maar lastiger maken.
https://www.gelderlander....ute-afgelasting~af02afd9/

Het enige dat nu nog boven de waterspiegel uitsteekt is het topje van de mast, met daarin een doorweekte, aan rafels getrokken Vitessevlag. De bemanning en de kapitein hebben het schip al lang verlaten. Wat nog aan de kant staat zijn wanhopig schreeuwende fans ("Komop, hozen, jongens!", "Span een rechtszaak tegen de loods aan!"), wat ramptoeristen en een handjevol van het journaille met draaiende camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
In de afgelopen weken heeft iedereen, buiten een paar fanatiekelingen, definitief ingezien dat het een aflopende zaak is de hele organisatie binnen afzienbare tijd niet meer bestaat. De spelers van O21 zitten in een fase van hun carrière dat ze willen en moet spelen en ik snap de denkwijze dat het overschrijven lastiger wordt als je een officiële wedstrijd hebt gespeeld wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-08 12:41

Stimulate14

⭐⭐⭐

Bloed helemaal dood in Arnhem.

[ Voor 6% gewijzigd door Stimulate14 op 25-08-2025 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Volgens mij was het al dood maar zitten een aantal nog steeds een rottend lijk te reanimeren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Player1S schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:44:
[...]

Volgens mij was het al dood maar zitten een aantal nog steeds een rottend lijk te reanimeren :X
Tsja, of er blijft een hartslag maar er komt 1 grote leegloop. Dus het is echt niet tegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 16:50
Player1S schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:44:
[...]

En ergens snap ik dat ook wel. Er zijn talloze supporters die leven voor hun club. Die dagen uitkijken naar een wedstrijd omdat het het hoogtepunt is van de week. Zeker als het thuis is zodat je met je vaste "buren" kan ouwehoeren over hoe slecht het allemaal is onder het genot van het zonnetje en een pot bier. En dat al tientallen jaren zo doen.

Ik denk dat die supporters elk sprankje hoop aangrijpen om de club te redden. Hoe minuscuul die kans ook is.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:22
Een nieuwe aflevering in de soap:
Vitesse toch in hoger beroep: club probeert proflicentie terug te krijgen
Vitesse gaat een nieuwe poging doen om de licentie voor het spelen van betaald voetbal te behouden. De club gaat in hoger beroep tegen de uitspraak van de rechter in Utrecht. Die oordeelde dat de KNVB Vitesse terecht uit het betaald voetbal zet.

Over de zaak is in de afgelopen dagen herhaaldelijk juridisch overleg gevoerd met het gerechtshof in Arnhem. De vraag was vooral of het hoger beroep met de grootst mogelijke spoed op de agenda van het hof gezet kon worden, via een zogenaamd turbospoedappel.

En dat is het geval, zo laat een woordvoerder van het hof weten, ook al duurde het achttien dagen voor het hoger beroep door Vitesse is ingediend.

De club is erin geslaagd het hof ervan te overtuigen dat het niet sneller kon. In de afgelopen twee weken was de top van de club in koortsachtig overleg met de KNVB over de toekomst.

Niet in het amateurvoetbal
Daar kwam uit dat het eerste elftal komend seizoen niet in het amateurvoetbal zal uitkomen. De club was niet blij met die uitkomst, en dat is reden om nu via de rechter alsnog te proberen de plek in het betaald voetbal terug te krijgen. Of dat er ook toe kan leiden dat Vitesse dit seizoen weer uitkomt in de eerste divisie, is onduidelijk.

De zaak dient vermoedelijk komende maandag al, om 14.00 uur in het Paleis van Justitie in Arnhem. Vermoedelijk, omdat er nog enkele formaliteiten vervuld moeten worden, maar die vormen normaliter geen probleem. De zaak is deze keer een thuisduel voor Vitesse en zal worden behandeld door drie rechters.

In Utrecht besliste één voorzieningenrechter over het lot van Vitesse. Die zaak werd bijgewoond door vele honderden supporters van de Arnhemse voetbalclub die een dag later tot hun ontsteltenis hoorden dat Vitesse de zaak verloor.

Club in zwaar weer beland
Sindsdien is de club in zwaar weer beland. Ze zag zich genoodzaakt mee te werken aan het transfervrije vertrek van vele spelers uit de eerste selectie. Bij trainingen staan er nog maar elf spelers op het veld, van wie een aantal afkomstig is uit het elftal onder 21.

De jeugdelftallen van Vitesse mogen dit seizoen wel in competitie uitkomen. Onduidelijk is nog welke elftallen zullen spelen. Nogal wat jeugdspelers wilden de club verruilen voor een ander team, maar de KNVB staat dat niet toe.

https://www.gelderlander....erug-te-krijgen~ad7cd97a/
Mogelijk dus aanstaande maandag om 14u al. Behandeling in Arnhem (bijzonder?). Heel benieuwd of dit kans van slagen heeft. Het komt mij ook wel een beetje over als een laatste stuiptrekking. Het zou mij niks verbazen als anders een faillisement onafwendbaar is.

[ Voor 4% gewijzigd door bazzemans op 26-08-2025 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

bazzemans schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:32:

[...]

Mogelijk dus aanstaande maandag om 14u al. Behandeling in Arnhem (bijzonder?). Heel benieuwd of dit kans van slagen heeft. Het komt mij ook wel een beetje over als een laatste stuiptrekking. Het zou mij niks verbazen als anders een faillisement onafwendbaar is.
Laatste stuiptrekking daarna failliesement en daarna hoor je niks meer van de sterkhouders en zitten de jeugdspelers en fans helemaal met lege handen.
Kunnen die energie beter steken in een doorstart bij de amateurs om op termijn terug te keren en goede afspraken met Gelredome over contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
bazzemans schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:32:

[...]

In Nederland krijg je zoveel kansen, en nog zeuren mensen dat de andere hun niet begrijpt of wil begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
HollowGamer schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:46:
[...]

In Nederland krijg je zoveel kansen, en nog zeuren mensen dat de andere hun niet begrijpt of wil begrijpen.
Hoe meer kansen je mensen geeft, hoe vaker je ze de gelegenheid geeft zich niet gehoord te voelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
HollowGamer schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:46:
[...]

Zolang je je zin niet krijgt blijven klagen dat het oneerlijk of ondemocratisch is, typisch Nederlands. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:18
Ik weet er inhoudelijk net onvoldoende vanaf (ik heb de vorige uitspraak niet op detail gelezen), maar kan toch eigenlijk niet dat dat Vitesse op één of andere wonderbaarlijke manier gelijk zou krijgen?

nb. met een turbospoedappel, dat klinkt als een term die door een 8-jarige is bedacht (of Trump :+ ).
nb2. wat als het nog sneller moet, een superdupermegasnelappel? (rolt lekker van de tong, probeer maar :+ )

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het wordt zo wel een slechte zombie film.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEDszcb6FrrQG92L-f128IUT-fc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QSpF5RJRff9UVEkq0JzLIlbk.jpg?f=user_large
Mag de KNVB weer een kort geding voorbereiden als de rechters in Arnhem dom gaan doen...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
BakkerM schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:57:
Ik weet er inhoudelijk net onvoldoende vanaf (ik heb de vorige uitspraak niet op detail gelezen), maar kan toch eigenlijk niet dat dat Vitesse op één of andere wonderbaarlijke manier gelijk zou krijgen?
Ja, in theorie kan dit de hele boel op de kop zetten. In hoeverre dat realistisch is? Dat is een vraag die heel moeilijk te beantwoorden is, want er is (voor zover ik weet) geen vergelijkbare zaak geweest. Alle andere clubs die uit het betaalde voetbal verdwenen, gingen failliet waarna de KNVB de licentie introk. Voor Vitesse geldt dat (nog) niet.

Volgens mij mag de rechter bij een bodemprocedure diepgaander onderzoek doen naar de overtredingen en daar ook betrokkenen voor horen. Heel benieuwd of er dan wel bereidheid is bij Vitesse om openheid te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

De geleerden geven Vitesse hooguit 1% kans om dit te winnen.

Ik snap deze stap niet. De enige die hier beter van wordt zijn de advocaten.
Vitesse en de sterkhouders moeten de tijd en energie in zaken steken die toekomst hebben. Nu geven ze de fans weer valse hoop.

Ik zie nog wel gebeuren dat straks de boel failliet verklaard wordt omdat ze vd Kuijt niet kunnen betalen en hij vervolgens de boel voor een appel en een ei overneemt, faillissement terug draait en zich als de grote redden presenteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Player1S schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:35:
Ik zie nog wel gebeuren dat straks de boel failliet verklaard wordt omdat ze vd Kuijt niet kunnen betalen en hij vervolgens de boel voor een appel en een ei overneemt, faillissement terug draait en zich als de grote redden presenteert.
Hoe werkt dat precies, een faillissement terugdraaien? En wat krijgt De Kuit daar precies voor dat jij hem er wel voor aanziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Alargule2 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:52:
[...]

Hoe werkt dat precies, een faillissement terugdraaien? En wat krijgt De Kuit daar precies voor dat jij hem er wel voor aanziet?
Ken de ins en outs ook niet maar ze moeten hem straks 2,4 miljoen betalen. Dat kunnen ze niet dus kan hij faillissement aanvragen. Vervolgens neemt hij het van de curator over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
En gaat De Kuit dan ook alle andere schuldeisers afbetalen? Om vervolgens een club zonder spelers en zonder proflicentie te hebben? Ik zie de meerwaarde er niet van in, eerlijk gezegd.

Maar goed, het wordt dus een rechtszaak tenzij. Dus of we horen deze week dat er een bevredigende uitkomst uit de 'constructieve' gesprekken met de KNVB komt, of er staan maandag een handvol fakkeldragers voor het gerechtsgebouw in Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Alargule2 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:16:
En gaat De Kuit dan ook alle andere schuldeisers afbetalen? Om vervolgens een club zonder spelers en zonder proflicentie te hebben? Ik zie de meerwaarde er niet van in, eerlijk gezegd.

Maar goed, het wordt dus een rechtszaak tenzij. Dus of we horen deze week dat er een bevredigende uitkomst uit de 'constructieve' gesprekken met de KNVB komt, of er staan maandag een handvol fakkeldragers voor het gerechtsgebouw in Arnhem.
wat Kuijt verder beweegt weet ik ook niet. Die man is sowieso niet te begrijpen.
Snap dat hij zn geld graag wil voor de huur maar poot stijf houden = Vitesse failliet en geen geld. In goed overleg contract ontbinden is ook geen geld maar tenminste toekomst perspectief. Maak dan bijvoorbeeld waterdichte afspraken waarin Vitesse weer xx bedrag betaald als ze in de 3e divisie spelen, xy bedrag in de 2e divisie en yy bedrag zodra ze weer licentie hebben.

Dan heeft ie tenminste nog iets want ik acht Schaaij ook eigenwijs genoeg om als de boel ploft door vd Kuijt en Schaaij ook blijft steunen met Vitesse 2.0 in de 5e divisie hij nooit meer terug gaat naar het Gelredome. Dan steekt ie liever zn centen in nieuw stadion puur uit rancune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
het maakt per saldo niets uit. Vitesse gaat sowieso failliet en hij krijgt zijn geld nooit. Ze zullen sowieso geen proefvoetbal spelen, dus kelderen ze pyramide uit en gaan ze de komende 8 jaar geen geld/behoefte hebben aan zo'n groot stadion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Player1S schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:27:
[...]

wat Kuijt verder beweegt weet ik ook niet. Die man is sowieso niet te begrijpen.
Snap dat hij zn geld graag wil voor de huur maar poot stijf houden = Vitesse failliet en geen geld. In goed overleg contract ontbinden is ook geen geld maar tenminste toekomst perspectief. Maak dan bijvoorbeeld waterdichte afspraken waarin Vitesse weer xx bedrag betaald als ze in de 3e divisie spelen, xy bedrag in de 2e divisie en yy bedrag zodra ze weer licentie hebben.

Dan heeft ie tenminste nog iets want ik acht Schaaij ook eigenwijs genoeg om als de boel ploft door vd Kuijt en Schaaij ook blijft steunen met Vitesse 2.0 in de 5e divisie hij nooit meer terug gaat naar het Gelredome. Dan steekt ie liever zn centen in nieuw stadion puur uit rancune.
De Kuit is een vastgoedman. Die weet het GelreDome of de grond waar het op staat heus wel tot iets anders te transformeren. Andere afspraken met Schaay maken heeft geen zin, want Vitesse speelt niet in een competitie, heeft geen inkomsten en ook geen geld. Dus een faillissement zal De Kuit beter uitkomen, want dan kan hij tenminste ook door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:27:
[...]

Hij kan wel een contract ontbinden, en dan? Dan gaat Gelredome failliet en is hij, worst case, aansprakelijk omdat ie zomaar een inkomstenstroom afkapt en geen alternatief heeft.
Hij zit er nu eenmaal niet voor de belangen van Vitesse, maar voor die van het Gelredome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:08
Wellicht een juridische/aansprakelijkheids reden, nu zijn echt alle opties uitgevoerd en valt het doek uiteindelijk wel.

Een jaar lang geen voetbal maar wel een duur stadion naast alle andere verplichtingen is niet houdbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

De vraag is waarom ze nu wel gelijk zouden krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Ik denk dat voor Schaay enkel nog de beeldvorming telt, waarbij hij het zo framet dat alle andere partijen tegen hem - en daarmee uiteindelijk Vitesse - zijn.

De KNVB: nemen de licentie af, willen niet meewerken aan een voor Vitesse acceptabel instroomscenario. De rechterlijke macht: blijven keer op keer procedureel toetsen en gaan niet in op het maatschappelijke belang van Vitesse en de grote stappen die Schaay al heeft gezet. De schuldeisers, met Van de Kuit voorop: blijven voet bij stuk houden bij het houden van Vitesse aan zijn verplichtingen, waardoor Vitesse uiteindelijk geen andere keus had dan een faillissement.

Want ook Schaay kan/wil uiteindelijk niet miljoenen in een dode club blijven steken. Hij moet zijn keutel uiteindelijk dus een keer gaan intrekken. De kunst is nu om dat zoveel mogelijk uit het zicht te doen en met de beeldvorming van iemand die tot de laatste snik heeft gestreden.

Vele Vitessenaren die hem daarin zullen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Alargule2 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:12:

Vele Vitessenaren die hem daarin zullen geloven.
Dat vraag ik me dan inmiddels wel weer af
uit de liveblog van Omroep Gelderland
Bij supporters van Vitesse is er niet veel vertrouwen in het hoger beroep dat de club heeft aangevraagd tegen de beslissing van de KNVB om de licentie in te trekken.
Ik denk dat menig supporter nu ook gewoon duidelijkheid wil over een realistische toekomst. Waar mogen ze volgend jaar instromen? Waar kunnen ze spelen? etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Wat de KNVB denk ik ook onderschat heeft, is dat voetbal een belangrijke uitlaatklep voor kansloze eencelligen is. Die moeten zich nu maar op andere manieren roeren, zoals verkapte dreigementen richting de KNVB uiten als die het dossier Vitesse niet heel snel oplossen:

https://www.gelderlander....igen-met-acties~a3c7c893/

Wat snap je dan precies niet, vraag ik me retorisch af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Alargule2 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:20:
Wat de KNVB denk ik ook onderschat heeft, is dat voetbal een belangrijke uitlaatklep voor kansloze eencelligen is. Die moeten zich nu maar op andere manieren roeren, zoals verkapte dreigementen richting de KNVB uiten als die het dossier Vitesse niet heel snel oplossen:

Dat is wel een belediging voor ettelijke miljoenmiljarden eencelligen...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Alargule2 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:20:

Ja, dreigen helpt natuurlijk. Ik denk dat de drie rechters nu direct in de houding springen :N.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Ramzzz schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:28:
[...]

Dat is wel een belediging voor ettelijke miljoenmiljarden eencelligen...
In mijn darmstelsel brak ook bijna de opstand uit toen ik dit opschreef, maar dat onderschrijft dat eigenlijk alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hoezo moet de KNVB met een plan komen als Vitesse zelf steeds maar de kansloze weg blijft bewandelen?

https://www.gld.nl/sport/...toon-supporters-verharden
Dat de licentie terug zou komen, was de afgelopen weken steeds de geheime strategie van de Arnhemse club.
Die supporters zouden hun woede moeten richten op Schaaij. Ga gvd werken aan afspraken met GelreDome en zet volledig in op komend seizoen 3e divisie. Die licentie komt echt niet meer terug. En ze zullen eerst moeten aantonen een nieuwe licentie waard te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Zoals ik al zei: allemaal beeldvorming. En vele Vitessenaren die hem daarin geloven, zoals uit de dreigementen van die hersenlozen wel blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Ook vele Vitessenaren geloven er overigens helemaal niet in dat dit turbospoedappel iets uit gaat halen en vinden dat het tijd is voor realisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Het valt inderdaad te hopen dat degenen achter deze kansloze actie - net als al die KNVB-wijzers op X en Marcel van Roosmalen - een niet-representatieve minderheid vormen.

Maar goed, dat kunnen we maandag dus gaan aanschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:24
De 'geheime strategie' was dus, ervan uitgaan dat de licentie wel terug kwam. Klinkt bijna alsof ze in het holst van de nacht de kluis van de KNVB met licenties gingen plunderen. Maar dat zal wel niet, dat zou namelijk betekenen dat er daadwerkelijk iets van een plan was in plaats van struisvogelgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
bazzemans schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:04:
Ook vele Vitessenaren geloven er overigens helemaal niet in dat dit turbospoedappel iets uit gaat halen en vinden dat het tijd is voor realisme.
Het realisme is niets anders dan dat de club failliet gaat en ooit ergens weer zal starten.

Ik vind het overigens niet zo raar dat Vitesse dit pad bewandeld heeft en te kijken of ze de licentie terug zouden kunnen krijgen (zoals eerder Twente ook gelukt is).

Grofweg waren er namelijk maar 2 scenario's denkbaar voor de huidige BV en dat was 1) terug in de KKD (dit of volgend seizoen) of 2) faillissement . Een terugval naar de amateurs was in de huidige constructie namelijk echt niet mogelijk geweest. En dus is men gegaan voor optie 1 omdat optie2 altijd nog kan.

Voor supporters is dit echt een keihard gelach en wederom weet niemand wat er de afgelopen weken gespeeld heeft tussen de KNVB / Vitesse en dat is beide partijen aan te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Alargule2 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:12:
en gaan niet in op het maatschappelijke belang van Vitesse
Wanneer ging Vitesse eigenlijk zelfs iets doen met dat maatschappelijk belang? Oh ja toen het te laat was...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:29
PolarBear schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:43:
[...]

Wanneer ging Vitesse eigenlijk zelfs iets doen met dat maatschappelijk belang? Oh ja toen het te laat was...
Ik vind dat altijd maar een lastig argument. Laten we alsjeblieft geen publiek geld meer in voetbalclubs stoppen. Het is niet het lokale ziekenhuis oid.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

forzav schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:40:
[...]

Het realisme is niets anders dan dat de club failliet gaat en ooit ergens weer zal starten.

Ik vind het overigens niet zo raar dat Vitesse dit pad bewandeld heeft en te kijken of ze de licentie terug zouden kunnen krijgen (zoals eerder Twente ook gelukt is).

Grofweg waren er namelijk maar 2 scenario's denkbaar voor de huidige BV en dat was 1) terug in de KKD (dit of volgend seizoen) of 2) faillissement . Een terugval naar de amateurs was in de huidige constructie namelijk echt niet mogelijk geweest. En dus is men gegaan voor optie 1 omdat optie2 altijd nog kan.

Voor supporters is dit echt een keihard gelach gelag en wederom weet niemand wat er de afgelopen weken gespeeld heeft tussen de KNVB / Vitesse en dat is beide partijen aan te rekenen.
IFTFY

offtopic:
Er zal zeker gelachen worden, met name in Nijmegen, maar dit is het woord dat betekent wat jij bedoelt.

Het is een jeremiade bestaande uit jarenlang amateur hour-geneuzel dat nog steeds niet is uitgedoofd...

Een mengelmoes van wishful thinking en andere vormen van amechtig magisch denken, met vele vormen van (moedwillige) misleiding en schimmige constructies.

Opgeteld: niks en niemendal.

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 29-08-2025 18:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
En de KNVB doorziet dat, zoals ook wel blijkt uit dit wat korte maar niet mis te verstane statement:

https://www.knvb.nl/nieuw...tement-vitesse-supporters

Het uitvoeren van beleid is inderdaad geheel aan de clubs, dus ook Vitesse, en dus ook als je op de blaren moet zitten omdat je je billen hebt gebrand.

Maar velen in Arnhem blijven liever geloven dat het de KNVB was en is die de gordiaanse knoop bij Vitesse had moeten ontwarren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Gele rookbommen op veld gegooid bij Jong PSV - Jong AZ vanuit de bosjes achter het doel...... Zouden dat dan de beloofde acties zijn? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Zo te lezen links en rechts wel.

Wat blijft dit toch een heerlijk vermakelijke shitshow om te volgen :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Player1S schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:14:
Gele rookbommen op veld gegooid bij Jong PSV - Jong AZ vanuit de bosjes achter het doel...... Zouden dat dan de beloofde acties zijn? :X
Lijkt inderdaad te zijn opgeëist door Vitesse-sympathisanten. Sneu. https://www.ed.nl/psv/vit...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
bazzemans schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:02:
[...]

Lijkt inderdaad te zijn opgeëist door Vitesse-sympathisanten. Sneu. https://www.ed.nl/psv/vit...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er wat van die supporters het stadion uit getimmerd worden als ze dit bij meerdere wedstrijden gaan doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
forzav schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:40:

Voor supporters is dit echt een keihard gelach en wederom weet niemand wat er de afgelopen weken gespeeld heeft tussen de KNVB / Vitesse en dat is beide partijen aan te rekenen.
Dat is de KNVB absoluut niet aan te rekenen... Er is maar 1 partij hier schuldig aan deze shitshow, en dat is niet de KNVB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:38
toolkist schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 23:32:
[...]

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er wat van die supporters het stadion uit getimmerd worden als ze dit bij meerdere wedstrijden gaan doen.
En dat zijn ze van plan. Echt, hoe helpt dit je club?

WoT stats

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Player1S schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:33:
Hoezo moet de KNVB met een plan komen als Vitesse zelf steeds maar de kansloze weg blijft bewandelen?

https://www.gld.nl/sport/...toon-supporters-verharden

[...]

Die supporters zouden hun woede moeten richten op Schaaij. Ga gvd werken aan afspraken met GelreDome en zet volledig in op komend seizoen 3e divisie. Die licentie komt echt niet meer terug. En ze zullen eerst moeten aantonen een nieuwe licentie waard te zijn.
Ik krijg hier een behoorlijke Brexit-vibe bij. Tijdens het uittredingsproces kwamen de Britten bij herhaling met onhaalbare voorstellen naar de EU, waarna de EU beleefd luisterde en vervolgens de Britten op de regels wees die dat idee onmogelijk maakten. En ook daar kreeg de EU regelmatig de schuld van de moeilijkheden van de brexiteers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:31
PolarBear schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:43:
[...]

Er is überhaupt niemand die Vitesse stopt om verder te gaan als een organisatie voor het maatschappelijk belang. Maar de knvb is een voetbal organisatie die competities organiseert. Dat is hun enige verantwoordelijkheid. En daarin heeft Vitesse er een onmogelijke bende van gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:10
Ik ken een aantal Vitesse-fans die ondertussen een seizoenskaart bij een andere club hebben gekocht ter overbrugging.
Ze moeten er niet aan denken om de komende jaren thuis met de vrouw op de bank te moeten zitten op de dagen dat er voetbalwedstrijden zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Trichoglossus schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:59:
Ik ken een aantal Vitesse-fans die ondertussen een seizoenskaart bij een andere club hebben gekocht ter overbrugging.
Ze moeten er niet aan denken om de komende jaren thuis met de vrouw op de bank te moeten zitten op de dagen dat er voetbalwedstrijden zijn >:)
Dat zullen de grote clubs niet zijn, daar kom je niet zo maar aan een seizoenskaart ;)

Zou wel mooi zijn als dit een nieuwe voetbalwet in gang gaat zetten die individueel straffen mogelijk gaat maken met strafrechtelijke vervolging, net als Engeland.

[ Voor 14% gewijzigd door Exocet op 30-08-2025 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Nijmegen is inderdaad relatief dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Sympathiek, natuurlijk, dat Vitesse de Airbornewedstrijd toch wil laten doorgaan en ook de gemeente een deel van de kosten wil dragen:

https://www.gelderlander....n-vol-gelredome~a9f8eacc/

...maar met welke spelers ga je dat doen? En hebben de Vitessefans nog wel zo massaal zin de Kuitkuip te vullen in de wetenschap dat Vitesse als BVO niet meer bestaat? Dit klinkt haast als zelfkwelling.

Toch wel weer beeldvorming, zo komt het op me over. Iemand noemde hier Brexit; ik zie hier een beetje een parallel met Sovjettactieken om voor buitenlandse bezoekers prachtige façades met juichende bevolking ervoor op te richten om de leegte erachter aan het zicht te onttrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Exocet schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:21:
[...]

Dat zullen de grote clubs niet zijn, daar kom je niet zo maar aan een seizoenskaart ;)

Zou wel mooi zijn als dit een nieuwe voetbalwet in gang gaat zetten die individueel straffen mogelijk gaat maken met strafrechtelijke vervolging, net als Engeland.
Den Bosch >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Alargule2 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:53:
[...]

Nijmegen is inderdaad relatief dichtbij.
Bij NEC is er ook een wachtlijst dus dan kom je waarschijnlijk al eerder bij KKD clubs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
dutchgio schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:53:
[...]

Bij NEC is er ook een wachtlijst dus dan kom je waarschijnlijk al eerder bij KKD clubs uit.
Ik denk dat je als Vitesse fan niet snel zal overstappen naar Nijmegen..Doetinchem dan nog eerder, maar Den Bosch ligt gunstig qua station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Moet ik dan echt altijd maar /s erbij zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Een echte fan stapt sowieso niet over natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Als het alternatief de weekenden van de rest van je leven met een kwaai wijf op de bank zitten is, wordt alles relatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik geloof hier helemaal niets van.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Quad schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 21:33:
[...]

Ik geloof hier helemaal niets van.
Ik ken die jongens persoonlijk. Wat jij wilt geloven is aan jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
https://www.gelderlander....van-hem-verlost~a553d780/

Een reconstructie van het dossier Coley Parry. Daaruit blijkt dat de 'Big Five' geen cent hebben betaald om de aandelen van Parry over te nemen, en dat ze pas zouden betalen als ze hun aandelen zelf van de hand zouden doen. Kennelijk verwachtten ze daar 25 miljoen (!) voor te vangen.

Helder tot daar aan toe - Parry zat er dus nog steeds achter, want er móeten harde afspraken zijn gemaakt om hem te garanderen dat ook hij zijn geld kreeg. Maar daarna wordt het troebel. De Sterkhouders nemen het aandeel van één van de vijf over voor een symbolische één cent. De rest gaat over op voorwaarde dat Vitesse de licentie behoudt. Wat niet gebeurt, waardoor de overige aandelen nog in handen van de andere vier zijn - en dus Parry.

Dus waarom verklaart Parry dat hij nu niets meer met het verhaal te maken heeft? En: welk bedrag heeft Murphy (degene die zijn aandelen doorverkocht) aan Parry betaald? If any?

Het stinkt allemaal nog als een verstopt riool. Ik vermoed zomaar eens dat er weer via allerlei achterafconstructies tóch nog een lijntje is tussen de Sterkhouders en Parry. Parry is nog geheel met de club verbonden. Dat wordt morgen dus ook een kansloos verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Trichoglossus schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 00:06:
[...]

Ik ken die jongens persoonlijk. Wat jij wilt geloven is aan jou.
Waar gaan ze heen dan? De Graafschap? Eagles? Heracles?

Ter overbrugging is ook wel een stretch, want dat kon zomaar een jaar of tien zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Waar Vitesse/Schaay doodstil blijft, spreekt Arnhems burgemeester Marcouch zich nu wel tegen de 'supporters'-acties uit:

https://www.gelderlander....t-voor-de-club~a5f88a06b/

Onthutsend:
Vitesse wil ‘vooralsnog’ niet reageren op de acties van de aanhang.
...maar ook wel passend in de strategie van beeldvorming die ik al langer vermoed, en die zich inmiddels het beste laat samenvatten als 'Vitesse tegen de rest'.
Pagina: 1 ... 50 51 Laatste