[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:10
Rangers scenario. Over een paar jaar weer terug onder een iets andere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:24
ytr81 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:36:
Met de relatief gesloten pyramide in NL duurt dat al gauw een jaar of 8 in de meest gunstige situatie

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 08-08-2025 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:31

Player1S

Probably out in the dark

Ze zijn niet (nog) niet failliet dus kunnen onder zelfde naam door.
Voorlopig plan is om volgend seizoen in de derde divisie in te stromen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:45
Hoop dat die rare 'geldschieters' een hoop verlies gemaakt hebben, wat een opportunisme.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:44
Gonadan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:33:
Als je het artikel op Vitesse.nl bekijkt dan lijkt het bijna alsof ze het nog steeds niet willen accepteren. Dit was echt het laatste redmiddel toch? Of zijn er nog andere juridische trucjes waar ze mee zouden kunnen komen?

https://www.vitesse.nl/ni...esse-verliest-kort-geding
Weet niet of ze nog naar een Europese rechter of CAS o.i.d. kunnen stappen? De vraag is alleen of dat echt zin heeft.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04:56

Sargan

Filmfreak...

Marc H schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:33:
[...]

Ik schat de kans best wel groot in dat er rellen komen.
ME op Willemsplein

15:30
Verslagenheid en opstootjes

Grote verslagenheid op de Korenmarkt. Mensen staan met de hand op hun hoofd. Er ontstaan opstootjes.

Helaas

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:16

Marc H

- - Is wakker - -

De uitspraak:

De voorzieningenrechter is met de KNVB van oordeel dat de KNVB niet hoeft te stellen en te bewijzen welk belang zij heeft bij intrekking van de licentie. Overigens blijkt dit belang duidelijk uit de doelstelling van het Licentiereglement, namelijk het waarborgen van de integriteit en de continuïteit van de competities betaald voetbal en het waarborgen van de continuïteit van de betaaldvoetbalorganisaties.

Maatschappelijke belangen

4.29.
Het gaat in deze zaak om een geschil tussen een vereniging (KNVB) en een lid (Vitesse). Die verhouding wordt beheerst door de KNVB-reglementen en dan met name het Licentiereglement. Onder omstandigheden kunnen buiten die verhouding gelegen factoren, zoals de grote maatschappelijke belangen die spelen rond de intrekking van de licentie van Vitesse een rol spelen. Die rol kan alleen niet doorslaggevend zijn omdat dan het licentiesysteem buiten werking wordt gesteld en geen enkele overtreding van de licentieregels zou kunnen leiden tot het intrekken van een licentie.

4.30.
Het is duidelijk en begrijpelijk dat het intrekken van de licentie van Vitesse grote gevolgen heeft voor de supporters, ondernemers en betrokken maatschappelijke organisaties, en voor de regio Arnhem als geheel. De supporters geven ook in hun steunbetuigingen aan zelf de dupe te zijn geworden van het door Vitesse gevoerde beleid en dat is een juiste constatering. Opvolgende bestuurders, aandeelhouders en beleidsbepalers hebben de club in deze situatie gebracht. Voor iedereen die zich verbonden voelt met Vitesse moet het vanaf de zijlijn moeten toekijken hoe de club in de gevarenzone terecht is gekomen zeer moeilijk zijn. Vitesse is namelijk veel meer dan alleen een betaaldvoetbalorganisatie. Zij is verbonden met de stad Arnhem als geheel en maakt deel uit van de sociale structuur van die stad. Zoals ook tijdens de mondelinge behandeling treffend naar voren is gebracht dor de advocaat van de Voegende Partijen zijn vele generaties met de club opgegroeid.

4.31.
Het is bijzonder spijtig te noemen dat het zover heeft moeten komen maar de maatschappelijke belangen die naar voren zijn gebracht kunnen gelet op de ernst en duur van de inbreuken op het licentiesysteem door Vitesse niet meebrengen dat de besluiten van de Licentiecommissie en de Beroepscommissie niet in stand kunnen blijven.

Slotsom en proceskosten in het incident en in de hoofdzaak

4.32.
Resumerend wordt geconcludeerd dat bij het nemen van de besluiten door de Licentiecommissie en de Beroepscommissie van strijd met het Licentiereglement niet is gebleken. Ook is niet gebleken dat de Licentiecommissie en Beroepscommissie bij het nemen van de besluiten in strijd met de redelijkheid en billijkheid die door artikel 2:8 BW worden geëist hebben gehandeld.

Naar het oordeel van de voorzieningenrechter is het gezien deze omstandigheden – en mede omdat niet is gebleken van formele gebreken in de besluitvorming – niet in hoge mate aannemelijk dat de bodemrechter tot het oordeel zal komen dat de Licentiecommissie en de Beroepscommissie van de KNVB niet in redelijkheid tot haar besluiten heeft kunnen komen. Om die reden kan niet anders worden geconcludeerd dan dat de vorderingen van Vitesse moeten worden afgewezen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je het artikel op Vitesse.nl bekijkt dan lijkt het bijna alsof ze het nog steeds niet willen accepteren. Dit was echt het laatste redmiddel toch? Of zijn er nog andere juridische trucjes waar ze mee zouden kunnen komen?

Ja, de opmerking "De uitspraak betekent dat Vitesse voorlopig niet mag deelnemen aan de Keuken Kampioen Divisie." suggereert een behoorlijke kop in het zand.

Intussen kunnen ze echt wel verder als voetbalorganisatie, alleen niet als BVO.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Zelfs als de rechter anders geoordeeld zou hebben, dan was er nog steeds geen levensvatbaar financieel plan geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

gambieter schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:39:
[...]

Ja, de opmerking "De uitspraak betekent dat Vitesse voorlopig niet mag deelnemen aan de Keuken Kampioen Divisie." suggereert een behoorlijke kop in het zand.

Intussen kunnen ze echt wel verder als voetbalorganisatie, alleen niet als BVO.
idd. bord ter grootte van Arnhem voor hun kop. Ik voorspel dat Vitesse binnen zes maanden volledig failliet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02:05
Dit gaat toch ook het faillissement voor Vitesse betekenen? Het is toch bijna niet mogelijk om met schoon schip te beginnen op lager niveau, met alle problemen die ze nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:10
Marc H schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:42:
[...]

idd. bord ter grootte van Arnhem voor hun kop. Ik voorspel dat Vitesse binnen zes maanden volledig failliet is.
Evenals het Gelredome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Faillissement en doorstart lijkt me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:50
Marc H schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:39:
De uitspraak:

De voorzieningenrechter is met de KNVB van oordeel dat de KNVB niet hoeft te stellen en te bewijzen welk belang zij heeft bij intrekking van de licentie. Overigens blijkt dit belang duidelijk uit de doelstelling van het Licentiereglement, namelijk het waarborgen van de integriteit en de continuïteit van de competities betaald voetbal en het waarborgen van de continuïteit van de betaaldvoetbalorganisaties.

Maatschappelijke belangen

4.30.
Het is duidelijk en begrijpelijk dat het intrekken van de licentie van Vitesse grote gevolgen heeft voor de supporters, ondernemers en betrokken maatschappelijke organisaties, en voor de regio Arnhem als geheel. De supporters geven ook in hun steunbetuigingen aan zelf de dupe te zijn geworden van het door Vitesse gevoerde beleid en dat is een juiste constatering. Opvolgende bestuurders, aandeelhouders en beleidsbepalers hebben de club in deze situatie gebracht. Voor iedereen die zich verbonden voelt met Vitesse moet het vanaf de zijlijn moeten toekijken hoe de club in de gevarenzone terecht is gekomen zeer moeilijk zijn. Vitesse is namelijk veel meer dan alleen een betaaldvoetbalorganisatie. Zij is verbonden met de stad Arnhem als geheel en maakt deel uit van de sociale structuur van die stad. Zoals ook tijdens de mondelinge behandeling treffend naar voren is gebracht dor de advocaat van de Voegende Partijen zijn vele generaties met de club opgegroeid.
Vond dit zinnetje uit 4:30 een mooie samenvatting:

"Opvolgende bestuurders, aandeelhouders en beleidsbepalers hebben de club in deze situatie gebracht." Las in de media al veelvuldig "arrogante KNVB" en "starre regels". Maar als ik de uitspraak zo lees is dit het resultaat. Net als de zin over mensen die dit vanaf de zijlijn lijdzaam moesten aanzien.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is het Gelredome van Vitesse? Al zal het moeilijk uit te baten zijn voor iets anders.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

GelreDome zal wel nieuwe vergunning krijgen voor meer evenementen. Gemeente zit ook niet te wachten dat zo’n gebouw leeg staat.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

gambieter schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:44:
[...]

Is het Gelredome van Vitesse? Al zal het moeilijk uit te baten zijn voor iets anders.
Van de stadion eigenaar:
Stadion-eigenaar Van de Kuit: 'Parry was gewoon de baas'

De Amerikaan Coley Parry, die van de KNVB Vitesse niet mocht overnemen, is de laatste jaren 'gewoon de baas en dus indirect eigenaar geweest van de club. De KNVB had dat goed door'. Dat is wat Michael van de Kuit heeft overgehouden aan de rechtszaak tussen de club en de voetbalbond, donderdagmiddag. Dat schrijft de eigenaar van stadion GelreDome vrijdag op het platform LinkedIn.

Van de Kuit, die zich altijd kritisch heeft uitgelaten over de gang van zaken bij zijn belangrijkste huurder (2,5 miljoen euro per jaar), vindt het tijd dat de bestuurders van Vitesse ter verantwoording moeten worden geroepen. 'Allemaal zijn ze van het toneel verdwenen en lieten ze de club met grote problemen aan hun lot over. Niemand greep in', aldus Van de Kuit.

Mocht Vitesse verdwijnen als profclub, dan wil de stadioneigenaar meer armslag voor het organiseren van andere evenementen. Daarvoor is hij echter afhankelijk van de gemeente Arnhem. Die zou dan de huidige vergunning voor GelreDome moeten verruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
[...]

Ik zie een kans voor Q-dance om Qlimax terug te introduceren en wekelijks het stadion te vullen. Dat lukt gemakkelijk hoor ;) .

Maar vooral verdrietig voor de fans dat dit zo heeft moeten lopen. Na al die jaren van malversaties moest het er een keer van komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Nijmegen Noord noemen en verkopen aan Marcel Boekhoorn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:53
Player1S schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:45:
GelreDome zal wel nieuwe vergunning krijgen voor meer evenementen. Gemeente zit ook niet te wachten dat zo’n gebouw leeg staat.
kickboksen met mensen die veroordeeld zijn tot celstraffen
Martinez- schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:46:
[...]

Ik zie een kans voor Q-dance om Qlimax terug te introduceren en wekelijks het stadion te vullen. Dat lukt gemakkelijk hoor ;) .

Maar vooral verdrietig voor de fans dat dit zo heeft moeten lopen. Na al die jaren van malversaties moest het er een keer van komen.
poh, liever dan weer in de HMH of het USC sportcentrum O-)

[ Voor 42% gewijzigd door Megupe op 08-08-2025 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:22
hoevenpe schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:46:
[...]

Nijmegen Noord noemen en verkopen aan Marcel Boekhoorn? :P

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

marijn15 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:43:
Dit gaat toch ook het faillissement voor Vitesse betekenen? Het is toch bijna niet mogelijk om met schoon schip te beginnen op lager niveau, met alle problemen die ze nu hebben.
dat is bijna gegarandeerd. Alle grote sponsoren verbreken hun contract, wat geen publiciteit. Alle spelers moeten weg, wan het is geen profclub meer. Deze spelers hebben echter nog wel een financiële claim naar Vitesse. Dat terwijl de kosten voor de organisatie en het stadion wel doorbetaald moeten worden.

De vraag is nog of ze dit jaar nog mogen meedoen met een van de amateurdivisie's. ik gok van niet.

Een jaar overbruggen zonder noemenswaardige inkomsten is gewoon niet mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Megupe schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:47:
[...]

kickboksen met mensen die veroordeeld zijn tot celstraffen

[...]

poh, liever dan weer in de HMH of het USC sportcentrum O-)
Denk ook eens aan de mensen die niet in de Randstad wonen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:30
Player1S schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:45:
Slopen en woningen bouwen. Ik denk dat ze op het stadhuis niet kunnen wáchten.

Jammer voor de Vitessenaren. Uithuilen en verder gaan met het leven. Want ja: er is een leven na(ast) Vitesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Sargan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:39:
[...]

ME op Willemsplein

15:30
Verslagenheid en opstootjes

Grote verslagenheid op de Korenmarkt. Mensen staan met de hand op hun hoofd. Er ontstaan opstootjes.

Helaas
De pers wordt ook weggejaagd. Fotograaf geschopt en geslagen volgens AD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:10

SuBBaSS

-has Ryzen

Alargule2 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:51:
[...]

Slopen en woningen bouwen. Ik denk dat ze op het stadhuis niet kunnen wáchten.

Jammer voor de Vitessenaren. Uithuilen en verder gaan met het leven. Want ja: er is een leven na(ast) Vitesse.
Oh ja hoor, hier in Veendam ging het leven ook weer verder. :+

Maar hier staat het stadion nog steeds fier overeind.
En dat geeft sommigen zelfs nog 'hoop'. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alargule2
Hoop is uitgestelde teleurstelling.

Kennelijk kunnen sommigen dat eindeloos blijven uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-08 17:03
Als je dat statement leest willen ze nog wel even (juridisch) door; beroep/spoedappel tegen deze uitspraak, en als dát niet het gewenste resultaat oplevert een bodemprocedure starten. Maar tegen de tijd dat een bodemprocedure dient is Vitesse wel failliet vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:18

dr.lowtune

Deugt niet

Er was bij Vitesse natuurlijk wel heel veel mis, allerlei schimmige financiële constructies om maar niet structureel iets te hoeven veranderen. Het is goed dat er eens consequenties aan dat beleid hangen. Laat het een les zijn voor alle clubs (ja, ook de mijne) dat je (financiële)beleid gewoon moet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Alargule2 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:55:
Hoop is uitgestelde teleurstelling.

Kennelijk kunnen sommigen dat eindeloos blijven uitstellen.
Tja, het is wel iets "tastbaars" dat achterblijft. En als je er dan zit (bij een ander evenement) dan is het wel begrijpelijk dat het zo voelt voor een oud-fan.

Wat dat betreft had de hele boel ook gewoon gesloopt moeten worden wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
SuBBaSS schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:54:
[...]

Oh ja hoor, hier in Veendam ging het leven ook weer verder. :+

Maar hier staat het stadion nog steeds fier overeind.
En dat geeft sommigen zelfs nog 'hoop'. :X
Het heet natuurlijk niet voor niets 'De lange leegte'. Wanneer het lang genoeg leeg is geweest? Geen idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

The_Admin schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:57:
Als je dat statement leest willen ze nog wel even (juridisch) door; beroep/spoedappel tegen deze uitspraak, en als dát niet het gewenste resultaat oplevert een bodemprocedure starten. Maar tegen de tijd dat een bodemprocedure dient is Vitesse wel failliet vermoed ik.
Spoedappel? De competitie begint morgen. En de uitspraak is duidelijk genoeg, lijkt me.

Ben het met je eens dat die bodemprocedure te laat komt en Vitesse dan failliet is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:39
Beste vertegenwoordigers van de media, niet schrikken! Vitesse gaat vanaf nu NIET MEER voor de landstitel! :+

Niet fijn voor de supporters. Uitspraak logisch na structureel wanbeleid.

[ Voor 26% gewijzigd door ephymerous op 08-08-2025 16:04 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Marc H schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:03:
[...]

Spoedappel? De competitie begint morgen. En de uitspraak is duidelijk genoeg, lijkt me.

Ben het met je eens dat die bodemprocedure te laat komt en Vitesse dan failliet is.
Eens, maar ze zeggen letterlijk:
De uitspraak betekent dat Vitesse voorlopig niet mag deelnemen aan de Keuken Kampioen Divisie.
Dus blijkbaar zien ze een wedstrijd / een paar wedstrijden missen zelf wel als oplossing en is dit nu iets 'tijdelijks' :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Wel benieuwd hoe de knvb de lege plek gaat invullen. Dit seizoen zal de KKD uit 19 clubs bestaan maar volgend seizoen willen ze vast weer even aantal.

Hopelijk komen ze eindelijk met nieuwe regels waardoor 2e divisie clubs wel willen promoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

ephymerous schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:04:
Beste vertegenwoordigers van de media, niet schrikken! Vitesse gaat vanaf nu NIET MEER voor de landstitel! :+
Niet eens voor de Champions League? 8)7 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Martinez- schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:01:
[...]

Het heet natuurlijk niet voor niets 'De lange leegte'. Wanneer het lang genoeg leeg is geweest? Geen idee!
:P

Langeleegte.

En ik wil niets afdoen aan de grap (ik maak hem zelf ook nog regelmatig :)), maar in het gronings is "leeg" laag.
Het is dan ook Langelaagte (omdat het op laaggelegen grond is gebouwd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

The_Admin schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:05:
[...]

Eens, maar ze zeggen letterlijk:

[...]

Dus blijkbaar zien ze een wedstrijd / een paar wedstrijden missen zelf wel als oplossing en is dit nu iets 'tijdelijks' :X
Voorlopig kan ook de komende jaren zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
Marc H schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:05:
[...]

Voorlopig kan ook de komende jaren zijn ;)
Het hele leven is een aaneenschakeling voorlopigheden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
Dit is inderdaad voorlopig eventjes het definitieve einde van Vitesse als BVO. Tot nader order dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:22
FC Vitesse, of Vitese :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
De Schaayse Boys. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 15:46
FC Gelderland O-)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:22
Player1S schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:05:
Wel benieuwd hoe de knvb de lege plek gaat invullen. Dit seizoen zal de KKD uit 19 clubs bestaan maar volgend seizoen willen ze vast weer even aantal.

Hopelijk komen ze eindelijk met nieuwe regels waardoor 2e divisie clubs wel willen promoveren.
Kom maar door met jong Feyenoord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

F.C. Bankroet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alargule2
Ga ik 'm maken? Ik ga 'm maken.

Failli(e)tesse!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

LZ86 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:46:
[...]

Kom maar door met jong Feyenoord
Officieel zit jong Sparta op de eerste rij. Zal dus hoop gezeik gaan opleveren omdat zij niet eens 2e in de rij zijn. Of 3e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Uit de liveblog van het AD:

Advocaat Vitesse: 'We kunnen naar sporttribunaal CAS of bodemprocedure starten'

Vitesse heeft na het kwijtraken van de proflicentie veel mogelijkheden om verder te procederen, zegt advocaat Berry van Drunen van de Arnhemse voetbalclub. ,,We kunnen naar sporttribunaal CAS, of een bodemprocedure starten. Juridische vervolgstappen zijn bijna altijd mogelijk. Er zijn te veel mogelijkheden om op te noemen."

De rechter ziet onvoldoende redenen om de proflicentie terug te geven. ,,Natuurlijk hadden we gehoopt dat de rechter ook het maatschappelijk belang van Vitesse erg zou laten meewegen", zegt Van Drunen. ,,Dat heeft hij ook wel gedaan. Maar hij moest vooral beoordelen of alle procedures om de licentie in te trekken goed zijn gevolgd."

Vitesse zou zaterdag met een wedstrijd tegen Almere City aan het nieuwe seizoen in de Keuken Kampioen Divisie zijn begonnen. ,,In theorie kunnen we nog voor dat duel om een spoed-appel vragen. Maar dat zou ik mijn cliënt niet adviseren. Dat is niet zo kansrijk. Iedereen bij Vitesse is nu verslagen en er kapot van. Natuurlijk moet Vitesse ook de hand in eigen boezem steken. Maar de club is wel heel hard gestraft, met name op basis van het verleden."

,,Ik ben nog strijdbaar", zegt Van Drunen. ,,Maar dat wil niet zeggen dat we nu halsoverkop dingen moeten doen. We moeten alles inhoudelijk goed bestuderen en goed nadenken over hoe we nu het beste verder kunnen handelen."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alargule2
Ach, Van Drunen...is dat dezelfde die gisteren zo op de emotie zat te spelen en door zijn tijd raakte? De juridische mogelijkheden zullen rap opraken als het geld opraakt. En ik zie niet in hoe dat niet snel zou gebeuren, nu alle kosten gewoon doorlopen maar de inkomsten wegvallen. Schaays portemonnee zal ook niet eindeloos diep zijn, en ik zie hem al ruim vóór de bodem in zicht komt wel afscheid nemen van de juridische weg met de bestaande club.

Zsm faillissement aanvragen en opnieuw beginnen. Kijk naar RBC. Trek er 15-20 jaar voor uit. Maar het kan.

Als men maar wil. En dat zullen we de komende tijd gaan ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ABC

Arnhe(i)mse Bankroete Club.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:06

Pierre

Van nature lui!

De Gelre Dome is nu ook einde oefening of niet, altijd een drama als je daar naar een concert ga.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sargan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:56:
"Maar de club is wel heel hard gestraft, met name op basis van het verleden."
De bankrover of de moordenaar tegen de rechter: "maar al die misdaden waren in het verleden? Waarom mij daar nu in het heden en de toekomst voor straffen?"

Het is maar goed dat ik geen rechter ben, Van Drunen zou al achter de tralies zitten voor minachting van de intelligentie van het hof :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-08 15:47
Sargan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:56:
Uit de liveblog van het AD:

Advocaat Vitesse: 'We kunnen naar sporttribunaal CAS of bodemprocedure starten'

Vitesse heeft na het kwijtraken van de proflicentie veel mogelijkheden om verder te procederen, zegt advocaat Berry van Drunen van de Arnhemse voetbalclub. ,,We kunnen naar sporttribunaal CAS, of een bodemprocedure starten. Juridische vervolgstappen zijn bijna altijd mogelijk. Er zijn te veel mogelijkheden om op te noemen."

De rechter ziet onvoldoende redenen om de proflicentie terug te geven. ,,Natuurlijk hadden we gehoopt dat de rechter ook het maatschappelijk belang van Vitesse erg zou laten meewegen", zegt Van Drunen. ,,Dat heeft hij ook wel gedaan. Maar hij moest vooral beoordelen of alle procedures om de licentie in te trekken goed zijn gevolgd."

Vitesse zou zaterdag met een wedstrijd tegen Almere City aan het nieuwe seizoen in de Keuken Kampioen Divisie zijn begonnen. ,,In theorie kunnen we nog voor dat duel om een spoed-appel vragen. Maar dat zou ik mijn cliënt niet adviseren. Dat is niet zo kansrijk. Iedereen bij Vitesse is nu verslagen en er kapot van. Natuurlijk moet Vitesse ook de hand in eigen boezem steken. Maar de club is wel heel hard gestraft, met name op basis van het verleden."

,,Ik ben nog strijdbaar", zegt Van Drunen. ,,Maar dat wil niet zeggen dat we nu halsoverkop dingen moeten doen. We moeten alles inhoudelijk goed bestuderen en goed nadenken over hoe we nu het beste verder kunnen handelen."
Dan heb je toch een bord voor je kop van epische proporties. Snap dat je niet wil opgeven, maar komop, het is klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
Ik denk dat het heel lastig wordt om de business case van dit stadion deze evenementenlocatie nog rond te krijgen, nu de belangrijkste huurder wel zal vertrekken. Naar verluidt betaalden die 2,8 miljoen huur per jaar, waar alle overige evenementen niet meer dan een half miljoen per jaar opbrengen. En dan worden de opbrengsten uit de horeca nog niet meegerekend.

Ik zou het overigens echt prima vinden als die puist verdwijnt. Ik woon er vlakbij en hemeltjelief, wat een lelijk gedrocht. Ben er nooit binnen geweest, maar wat ik van de vele Vitessewedstrijden die ik op tv zag heb meegekregen, was het daar al niet beter met die grijze wanden op de hoeken.

Afschrijven, bulldozeren en huizen erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Henkie_NtA schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:17:
[...]

Dan heb je toch een bord voor je kop van epische proporties. Snap dat je niet wil opgeven, maar komop, het is klaar.
Advocaat hè? Uurtje megafactuurtje… 💶

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:52
The_Admin schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:57:
Zelfs al zou Vitesse volgende week een bodemprocedure kunnen voeren tegen de KNVB, welk argumenten kan Vitesse inbrengen dat zwaarder weegt dan de argumenten van de KNVB?

Ik ben geen jurist, maar heb het vonnis even zitten doorlezen en kom tot de conclusie dat Vitesse erg hardleers is geweest. Ze waren vorig jaar bijna de licentie kwijt en ben je een gewaarschuwd man in mijn optiek. Maar Vitesse kiest wederom zijn eigen weg en is meermaals op de vingers getikt in de afgelopen periode. Eerdere puntenaftrek en geldboetes heeft Vitesse niet tot andere inzichten kunnen brengen en je laat niet zien dat je je leven gebeterd hebt dan is het volkomen logisch dat KNVB de zwaardere sanctie oplegt en dus de licentie intrekt.

En als ik dan kijk naar de argumenten van Vitesse en consorten tijdens het kort geding leggen die in mijn optiek (en de rechter) niet zo veel gewicht in de schaal. In een bodemprocedure heb je meer ruimte voor bewijsvoering, maar ik zie niet hoe dit Vitesse gaat helpen om de rechters ervan te overtuigen dat ze te zwaar gestraft zijn voor hun overtredingen en dat KNVB onterecht hun licentie heeft ingetrokken.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

En uiteraard werd alles gemoedelijk en sportief opgevat…
Supporters Vitesse slaan in op journalisten na verlies kort geding

De rechtbank in Utrecht bepaalde vrijdag dat het besluit van de KNVB om de proflicentie in te trekken wegens wanbeleid rechtsgeldig is.

Supporters van Vitesse vielen vrijdag journalisten aan op de Korenmarkt in de Arnhemse binnenstad, gelijk nadat duidelijk werd dat de voetbalclub het kort geding van de KNVB had verloren en dus niet meer mag uitkomen in de eerste divisie. De voetbalbond had de proflicentie van de Arnhemmers ingetrokken vanwege bestuurlijk wanbeleid, waarna de club een kort geding aanspande.

Volgens De Telegraaf werd een videojournalist van de krant door „agressieve fans belaagd” tot horecaondernemers te hulp schoten. Persbureau ANP schrijft dat een fotograaf werd geschopt en geslagen. „Het leken knokploegjes van een man of 20 die journalisten belaagden”, vertelde een fotograaf van De Telegraaf aan de krant. Op beelden van De Gelderlander is te zien dat ook een ingehuurde beveiliger van een cameraploeg van SBS-programma Hart van Nederland klappen krijgt.

„Jij gaat hier even weg. Jouw leedvermaak is hier niet welkom. Jij moet oprotten”, kreeg de NRC-verslaggever ter plaatse te horen van twee jongemannen die hem de mensenmassa uit duwden. Uiteindelijk beschermden politieagenten de journalisten die niet op de vlucht sloegen. Ook de mobiele eenheid was met vijftien busjes uitgerukt, aldus De Telegraaf.
Ik heb echt 0,0 medeleven of medelijden over, en nu is dat helemaal negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:12
Gelredome is ook al weer bijna 30 jaar oud. Platgooien en een nieuwe wijk (huizen!!! ) op bouwen met de straatnamen vernoemd naar prominente leden van Vitesse?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alargule2
CrazyOne schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:35:
Gelredome is ook al weer bijna 30 jaar oud. Platgooien en een nieuwe wijk (huizen!!! ) op bouwen met de straatnamen vernoemd naar prominente leden van Vitesse?
De Coley Parrysteeg klinkt inderdaad wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:49
Triest dat het zover heeft moeten komen. Uitspraak precies zoals ik hier al een aantal keer heb aangegeven en dus conform verwachting. Ik zie niet helemaal in hoe een bodemprocedure of het Cas tot een andere conclusie gaat komen. Bovendien kost dat veel tijd en dat heeft Vitesse niet. Ik acht de kans ook aanwezig dat er binnenkort nog ergens een lijk uit de kast komt en een schuldeiser (ook al claimt men schuldenvrij te zijn) toch met een eis komt, waarna het faillissement wordt uitgesproken. Sowieso acht ik de kans klein dat partijen zoals sponsoren bereid zullen zijn de contracten te respecteren zonder tegenprestatie (over langere tijd). Dat betekent dus sowieso dat je schulden gaat maken. Een faillissement ofwel bedrijfsbeëindiging lijkt mij onafwendbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
Pierre schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:12:
De Gelre Dome is nu ook einde oefening of niet, altijd een drama als je daar naar een concert ga.
Lichtelijk off-topic, maar kun je ook uitleggen waarom?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Laatst online: 13-08 16:06

We hebben de afgelopen periode alles op alles gezet om aan de gestelde voorwaarden te voldoen, in samenwerking met de investeerders en andere betrokkenen,” aldus Michel Schaay Voorzitter van de Sterkhouders. “Dat dit als onvoldoende is beoordeeld, doet ons pijn. Bovenal voor onze supporters, medewerkers en de stad Arnhem.”
De rechter geeft de KNVB op alle fronten gelijk. De voetbalbond heeft niet in strijd met de reglementen gehandeld en kon in redelijkheid tot het besluit komen, oordeelt hij. ‘Voor het toetsen van besluiten van een vereniging geldt dat de rechter terughoudend moet zijn. De rechter gaat dus niet op de stoel van partijen zitten, maar kijkt of het besluit voldoende zorgvuldig is genomen en begrijpelijk gemotiveerd.’

https://www.gelderlander....het-gelijk-stelt~ad158153

Ze snappen het bij Vitesse blijkbaar nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Alargule2 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:18:
Ik denk dat het heel lastig wordt om de business case van dit stadion deze evenementenlocatie nog rond te krijgen, nu de belangrijkste huurder wel zal vertrekken. Naar verluidt betaalden die 2,8 miljoen huur per jaar, waar alle overige evenementen niet meer dan een half miljoen per jaar opbrengen. En dan worden de opbrengsten uit de horeca nog niet meegerekend.

Ik zou het overigens echt prima vinden als die puist verdwijnt. Ik woon er vlakbij en hemeltjelief, wat een lelijk gedrocht. Ben er nooit binnen geweest, maar wat ik van de vele Vitessewedstrijden die ik op tv zag heb meegekregen, was het daar al niet beter met die grijze wanden op de hoeken.

Afschrijven, bulldozeren en huizen erop.
Volgens mij had ik ergens op Omroep Gelderland gelezen dat het aantal vergunningen voor evenementen uitgebreid gaat worden

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:21

Quad

Doof

Veld van FC Volendam is 1 meter te kort en wordt afgekeurd door KNVB https://www.nu.nl/voetbal...-afgekeurd-door-knvb.html

Best wel amateuristisch dit. :+

Niets aan de hand verder, extra gras toevoegen en het is klaar, maar toch.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
Als De Kuit daarmee denkt voor die 2,8 miljoen te kunnen compenseren, wens ik hem alle succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:27

gws24

Thinking is hard!

Yaksa schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:39:
[...]

Gelredome verdiend ongeveer 2,4M aan Vitesse qua huur en nog eens 0,5M aan concerten. Om het wegvallen van Vitesse te compenseren zouden er wel erg veel extra concerten/evenementen gehouden moeten worden. Alleen heeft de gemeente het aantal evenementen juist gelimiteerd om overlast voor de omgeving te voorkomen:
En daarvoor legt hij de bal op de stip bij de gemeente Arnhem. Want GelreDome is gebonden aan een strakke vergunning, die jaarlijks maximaal 24 concerten en twee nachtelijke evenementen toestaat.
Dat laatste kan nog wel een discussie worden: GelreDome is aan banden gelegd om de overlast voor omwonenden te beperken. In het verleden kwamen er nogal eens klachten over overlast.
bron: https://www.tubantia.nl/b...adion-te-redden~ae12751f/

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Yaksa schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:41:
[...]

Volgens mij had ik ergens op Omroep Gelderland gelezen dat het aantal vergunningen voor evenementen uitgebreid gaat worden
Nah, dat wil de eigenaar van het Gelredome maar de gemeente heeft daar nog weinig tot niks over gezegd. Sowieso, mocht de gemeente dat wel doen dan kan je er donder op zeggen dat omwonenden in beroep gaan; wordt ook nog een leuk stuk theater.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Lijkt me toch sterk dat gelredome maar 0,5 miljoen verdient aan evenementen. Als het gros echt uit Vitesse kwam dan had die knakker wel alles op alles gezet om de club te redden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Yaksa schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:41:
[...]

Dat verzoek zal in ieder geval snel in behandeling worden genomen, vermoed. In de wandelgangen lijkt daar wel draagvlak voor. Het zou ook onverstandig zijn om afscheid te nemen van het Gelredome. Ze kunnen er ook andere Topsportevenementen organiseren, zoals de afgelopen jaren al vaker in samenwerking met de provincie en andere gemeenten zijn georganiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
gws24 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:48:
[...]Sowieso, mocht de gemeente dat wel doen dan kan je er donder op zeggen dat omwonenden in beroep gaan; wordt ook nog een leuk stuk theater.
Je geeft de bewoners in een straal van 250 meter rond het stadion een vrijkaartje, dan verstommen er al heel veel protesten. Er kunnen 34.000 bezoekers in, 2x zoveel als in Ziggodome. Ruimte genoeg voor die omwonenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

[...]

Het is (ook) een vreselijke sfeerloze galmbak?

Onder andere dan hè? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Alargule2 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:38:
[...]

De Coley Parrysteeg klinkt inderdaad wel goed.
Het grote fraudeplein
De bedonderlaan
en
Flessentrekkersstraat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:24
Player1S schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:50:
Lijkt me toch sterk dat gelredome maar 0,5 miljoen verdient aan evenementen. Als het gros echt uit Vitesse kwam dan had die knakker wel alles op alles gezet om de club te redden
Hij heeft hoog spel gespeeld en verloren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Marc H schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:04:
[...]

Het grote fraudeplein
De bedonderlaan
en
Flessentrekkersstraat?
De Kantjeservanafloperszijde.

/Schadenfreude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

418O2 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:05:
[...]

Hij heeft hoog spel gespeeld en verloren
Tja. Dan verdient ie het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Player1S schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:50:
Vind het ook weinig maar misschien dat dit puur om kale huur gaat en de horeca veel meer oplevert. Was ook één van de problemen van Vitesse dat ze weinig tot niks verdienden aan de horeca in het stadion.
Yaksa schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:56:
[...]

Je geeft de bewoners in een straal van 250 meter rond het stadion een vrijkaartje, dan verstommen er al heel veel protesten. Er kunnen 34.000 bezoekers in, 2x zoveel als in Ziggodome. Ruimte genoeg voor die omwonenden.
Een vrijkaartje lijkt mij niks uithalen om de overlast te compenseren. Daarnaast hoeven er maar een paar b ezwaren aan te tekenen en je bent zo jaren verder met allerlei procedures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Yaksa schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:56:
[...]

Sommige zullen ook puur uit principe klagen. Paar dorpen verderop hier deed 1 gezin mega moeilijk over het jaarlijkse dorpsfeest. Kregen volledig verzorgd weekend weg aangeboden en toch nog protesteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:39

Wokschotel

Op 6 wielen

Toch vind ik het jammer. Als jongetje van 12 kwam ik regelmatig op Nieuw-Monnikenhuize, op de fiets vanuit Ede. Ik heb heel wat zondagen op vak DD gestaan en de promotie naar de eredivisie meegemaakt.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:06

Pierre

Van nature lui!

[...]

Slecht parkeren, slecht geluid (dat is sowieso in ieder stadion) als je op de tribune zit dan heb je na 30 min geen gevoel meer in je benen. Ben er meerdere keren geweest, en zo vaak zolang in de file gestaan om überhaupt weg te komen van de parkeerplaats.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Pierre schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:53:
[...]Slecht parkeren, slecht geluid (dat is sowieso in ieder stadion) als je op de tribune zit dan heb je na 30 min geen gevoel meer in je benen. Ben er meerdere keren geweest, en zo vaak zolang in de file gestaan om überhaupt weg te komen van de parkeerplaats.
Je kunt ook bij de Rijnhal of bij Kronenburg je auto kwijt. Kronenburg is zelfs gratis en maar 10 minuten lopen. En vanaf andere parkeerterreinen in Arnhem rijden shuttlebussen die je in 5 min. naar het Stadion brengen.
(Opblaasbaar) kussentje meenemen om goed te kunnen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
.

[ Voor 99% gewijzigd door Trichoglossus op 08-08-2025 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Yaksa schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:03:
[...]

Je kunt ook bij de Rijnhal of bij Kronenburg je auto kwijt. Kronenburg is zelfs gratis en maar 10 minuten lopen. En vanaf andere parkeerterreinen in Arnhem rijden shuttlebussen die je in 5 min. naar het Stadion brengen.
(Opblaasbaar) kussentje meenemen om goed te kunnen zitten.
Terrein bij de Rijnhal/Decathlon kan worden afgesloten met hekken. Lijkt mij niet per se handig >:)
er tegenover is wel een parkeerterrein, maar snel vol natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-08 14:29
Veloce Velp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
Dan stem ik voor een mooie Airborne-naam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:42

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

“Vitas”, gebaseerd op de regionale uitspraak van “Vitesse” en latijn voor “levensverhaal”.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:38:
“Vitas”, gebaseerd op de regionale uitspraak van “Vitesse” en latijn voor “levensverhaal”.
De club leeft al heel lang niet meer, het is een zombie. Kunnen we daar wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
Vampitesse?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
Wokschotel schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:17:
Toch vind ik het jammer. Als jongetje van 12 kwam ik regelmatig op Nieuw-Monnikenhuize, op de fiets vanuit Ede. Ik heb heel wat zondagen op vak DD gestaan en de promotie naar de eredivisie meegemaakt.
Ook al support ik een andere club en is Vitesse niet mijn club, ik heb ook wel mooie herinneringen aan Vitesse. Ik was bij de opening(swedstrijd) van Vitesse in het Gelredome, bezocht een aantal keer het uitvak en bezocht de wedstrijd tegen Inter Milan. Oprecht jammer dat Vitesse (als BVO voorlopig) ophoudt te bestaan. Het is ook niet goed voor mijn woonplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Schaaij wil daadwerkelijk door met Vitesse. Ook in het amateurvoetbal. Ze willen het liefst in de 3e divisie instromen. Uit eerdere berichtgeving was dat ook een optie vanuit de knvb.

Daar kan ik dan wel respect voor hebben. Had niet raar opgekeken dat de sterkhouders de handen er van af zouden trekken na verlies. Dat doen ze dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik hoop dat ze een jaartje Derde Divisie spelen en dat ze dan in overleg en overeenstemming met alle BVO’s en de KNVB in 2026/27 terug mogen keren in de Eerste Divisie.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Mog schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:15:
Ik hoop dat ze een jaartje Derde Divisie spelen en dat ze dan in overleg en overeenstemming met alle BVO’s en de KNVB in 2026/27 terug mogen keren in de Eerste Divisie.
Of gewoon rustig aan doen ipv van dat vlug vlug vlug van de laatste jaren waarmee ze juist in de problemen zijn gekomen.
Win maar eerst de derde en tweede divisie en dan verder kijken.
Dan ook gelijk mooi moment om promotie/degradatie weer in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Het wordt al moeilijk genoeg voor ze om dit seizoen überhaupt nog in te stromen in het amateur voetbal. De 2e, 3e en 4e divisie zitten vol dus geen idee hoe men dat eventueel zou willen bewerkstelligen, daarnaast moet men nog een accommodatie hebben (las ergens dat ze niet op Papendal mogen spelen) en een selectie.

Mocht men wel in bv de 3e divisie beginnen zullen ze zich alsnog moeten opwerken naar de 2e divisie en dan pas kan er eventueel een traject gestart worden om weer prof club te worden maar dat schijnt minimaal 2 jaar te duren. Ga er dus maar vanuit dat het minimaal 5 jaar gaat duren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alargule2
En dan in 27/28 naar de Eredivisie en in 28/29 Champions League. Allemaal in overleg, natuurlijk - ik heb er trouwens alle vertrouwen in dat de overige BVO's (ook die in het buitenland) hier geen bezwaren tegen zullen hebben.

Niet schrikken, dit is het Nieuwe Vitesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:41

FreakNL

Well do ya punk?

Ruzor schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:36:
[...]

Wat is groot? En waar ligt de grens dan, hoeveel problemen mag je hebben/veroorzaken om maar niet om te vallen?

Telt het ook dat ze groot zijn geworden door zichzelf in de schulden te steken?
  • 2001: 70 miljoen gulden schuld bij de Nuon, nooit terug hoeven te betalen.
  • 2001: 20 miljoen gulden schuld bij de Vrienden van Vitesse, nooit terugbetaald.
  • 2007: 27 miljoen euro schuld bij verschillende schuldeisers, 20 miljoen daarvan kwijtgescholden.
  • 2008: Opnieuw schulden bij verschillende sponsors, ingeruild voor aandelen waardoor de hoofdsponsor Maasbert Schouten de club in handen krijgt.
  • 2013-2018: 155 miljoen euro schuld bij Jordania, Chigirinkiy en Oyf, alles kwijtgescholden.
  • 2024: 18,9 miljoen euro schuld bij verschillende schuldeisers, waaronder de belastingdienst en Parry.
https://www.gld.nl/sport/...n-schulden-af-hoe-kan-dat
Die 155 miljoen euro uit 2018 is natuurlijk niet echt een schuld. Het is wel zeer dubieus obv Financial Fair Play.. Maar ook in FC Utrecht en NEC worden miljoenen prive-geld gestoken..

Wat Vitesse in februari 2022 had moeten doen (en dit is oude koeien) is op eigen benen gaan staan zoals AZ dat deed toen Scheringa wegviel. Op dat moment was er gewoon nog 10 miljoen eigen vermogen. Maar nee, men ging weer verder met het enige wat ze konden; Zichzelf afhankelijk maken van dubieuze partijen...

Het lijkt mij terecht dat Vitesse verdwijnt. Hoe triest ook voor de supporters, het blijkt dat de club altijd een lege huls is geweest sinds de jaren '80...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Laatst online: 22:37
Het zal me niks verbazen dat komende maandag door één van de schuldeisers het faillissement wordt aangevraagd.

Het wordt dan een hele weg om weer tot voetballen te komen.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op basis waarvan zou je zomaar random ergens in de voetbal piramide mogen instromen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

FreakNL schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 13:00:
[...]

Die 155 miljoen euro uit 2018 is natuurlijk niet echt een schuld. Het is wel zeer dubieus obv Financial Fair Play.. Maar ook in FC Utrecht en NEC worden miljoenen prive-geld gestoken..
Dat is natuurlijk van een heel andere orde en met een andere insteek.
Wat Vitesse in februari 2022 had moeten doen (en dit is oude koeien) is op eigen benen gaan staan zoals AZ dat deed toen Scheringa wegviel. Op dat moment was er gewoon nog 10 miljoen eigen vermogen. Maar nee, men ging weer verder met het enige wat ze konden; Zichzelf afhankelijk maken van dubieuze partijen...

Het lijkt mij terecht dat Vitesse verdwijnt. Hoe triest ook voor de supporters, het blijkt dat de club altijd een lege huls is geweest sinds de jaren '80...
Mee eens, ze hebben meerdere malen de kans gehad om schoon schip te maken. Na de Russen en zelfs vorig jaar nog.
Player1S schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:56:
Schaaij wil daadwerkelijk door met Vitesse. Ook in het amateurvoetbal. Ze willen het liefst in de 3e divisie instromen. Uit eerdere berichtgeving was dat ook een optie vanuit de knvb.

Daar kan ik dan wel respect voor hebben. Had niet raar opgekeken dat de sterkhouders de handen er van af zouden trekken na verlies. Dat doen ze dus niet.
Eerst zien, dan geloven. Waar dat idee vandaan komt dat ze zomaar de 3e divisie in kunnen stromen, geen idee. Als dat blijkt niet te kunnen en ze vanaf 0 in de 5e divisie moeten starten, moet ik nog maar zien of Schaaij zich aan zijn woord houdt. Ik heb in eerste instantie niet het idee dat het zo'n realist is.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Henkie_NtA schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:17:
[...]

Dit is ook voor de buhne he, als je meteen roept "ja nu is 't wel klaar, gegokt en verloren en eigenlijk wisten we dit al" heb je helemaal gelijk. Maar dan komen de supporters je kantoor ook even van dichtbij belijken. Hetzelfde voor het bestuur van de voorm. BVO: die houden de schijn op totdat besloten is welke richting het in de toekomst op moet gaan. Want hoewel grote sponsoren afhaken, zijn vele kleine lokale wellicht goed genoeg om ergens in een amateurdivisie in te stromen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:31:
En uiteraard werd alles gemoedelijk en sportief opgevat…

[...]

Ik heb echt 0,0 medeleven of medelijden over, en nu is dat helemaal negatief.
Die malloten zijn niet de hele groep he. Er zijn ook een hele hoop verdrietige supporters / jeugdspelers / medewerkers / ... die zich compleet normaal gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Wie is 'ze'? Ze hebben geen spelers meer over straks, want die contracten zijn profcontracten en dat is precies geen optie meer. Weinig kans dat de gecontracteerde spelers om niet komen voetballen.
Pagina: 1 ... 49 50 Laatste