Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 32% gewijzigd door bazzemans op 04-08-2025 19:48 ]
https://www.rechtspraak.n...geding-Vitesse-KNVB.aspx#
Daarin ook:
Voor wie nog hoop koesterde ten aanzien van argumenten als 'maatschappelijk belang' en zo.Voor het toetsen van besluiten van een vereniging geldt dat de rechter terughoudend moet zijn. De rechter gaat dus niet op de stoel van partijen zitten, maar kijkt of het besluit voldoende zorgvuldig is genomen en begrijpelijk gemotiveerd.
Weet iemand of hij nog terugkomt of hem volgt op Instagram ofzo? Vervelend voor hem, herkenbaar voor mij - heb er ook nog altijd veel last van.
Hoeveel wordt er buiten de talkshows om, gepraat over Vitesse?Alargule2 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:55:
De zitting van Vitesse vs de KNVB is live te volgen:
https://www.rechtspraak.n...geding-Vitesse-KNVB.aspx#
Daarin ook:
[...]
Voor wie nog hoop koesterde ten aanzien van argumenten als 'maatschappelijk belang' en zo.
Ach. Gehele club heeft oogkleppen op. Advocaat claimt nu ook dat ze telkens alles netjes hebben ingeleverd en zelfs al voordat de knvb er om vroegPompi schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:49:
Waarom zijn Playing for Succes Arnhem en de Supportersvereniging Vitesse vertegenwoordig door een advocaat? Die hebben toch helemaal niks te maken met het bestuur van Vitesse en de licensie-commisie van de KNVB te maken. Als de rechtzaak alleen gaat over of de KNVB het correct heeft gedaan en dat meer reglementairisch is, dan vind ik dat je het klinisch moet houden en niet gevoelens erin moet vermengen met wat deze 2 groepen alleen zouden brengen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ja en de kop van jut viel zelfs al, we zijn net 5-10 min bezig.Player1S schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:57:
[...]
Ach. Gehele club heeft oogkleppen op. Advocaat claimt nu ook dat ze telkens alles netjes hebben ingeleverd en zelfs al voordat de knvb er om vroeg
En die kerel naast de advocaat lijkt de bui al te zien hangen. Met zo’n advocaat wordt het lastig
[ Voor 43% gewijzigd door Player1S op 07-08-2025 14:04 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Nul verantwoordelijkheid nemen, alles wordt ze aangedaan door de grote boze knvb.
[ Voor 11% gewijzigd door Henkie_NtA op 07-08-2025 14:11 ]
Ik durf te wedden dat ze volledig boetekleed hadden aangetrokken toen de regionale ondernemers in stapten. Ze de licentie onder voorwaarden hadden terug gekregen.Henkie_NtA schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:09:
Tering zeg, slachtofferrol much??
Nul verantwoordelijkheid nemen, alles wordt ze aangedaan.
Heeft deze advocaat eigenlijk z’n opleiding al afgerond? Wat een aanfluiting zeg. Leest alles op. Kent niks van zijn eigen tekst uit het hoofd
zei die advocaat dat echt?
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
,,Deelname van Vitesse aan de KKD is voor alle overige clubs ook financieel aantrekkelijker. Daar zal de KNVB ook oog voor moeten hebben" Hij vervolgt: Wat is belang KNVB bij faillietverklaring Vitesse?“
Hoe is dat relevant in de context van dit kort geding, dit gaat toch alleen over de procedure?
Net als trouwens degene die nu aan het woord is, heeft niks met het procedurele te maken.
[ Voor 11% gewijzigd door Henkie_NtA op 07-08-2025 14:30 ]
Vitesse probeert via de emotie-kaart het vege lijf te redden. Het pleidooi van deze laatste advocaat laat dat wel duidelijk zien.Henkie_NtA schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:28:
Ik lees vooral weer totaal irrelevante dingen.
,,Deelname van Vitesse aan de KKD is voor alle overige clubs ook financieel aantrekkelijker. Daar zal de KNVB ook oog voor moeten hebben" Hij vervolgt: Wat is belang KNVB bij faillietverklaring Vitesse?“
Hoe is dat relevant in de context van dit kort geding, dit gaat toch alleen over de procedure?
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Op omroep Gelderland kun je live mee kijken. Is echt strohalmen grijpen en feiten verdraaien.Henkie_NtA schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:28:
Ik lees vooral weer totaal irrelevante dingen.
Respect dat deze advocate is gaan staan en uit het hart spreekt maar totaal irrelevant wat de supporters vinden
Maar het trekt de discussie breder dan alleen het is alleen maar een voetbalclub, in de hoop de rechter te beïnvloeden.
Eigenlijk jammer dat de rechter dit niet gewoon af kapt.Pompi schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:31:
Zulke slechte argumenten allemaal aangezien ze niks te maken hebben met de procedure en daar gaat deze rechtszaak nou net om. Van alles wordt erbij getrokken om maar iets te kunnen zeggen, maar waar het echt omdraait hebben ze geen verweer.
Is de url daarvan ook nfgd.nl? Want via de jusititie website kreeg ik die.Player1S schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:30:
[...]
Op omroep Gelderland kun je live mee kijken. Is echt strohalmen grijpen en feiten verdraaien.
Volgens mij www.gld.nl maar ik kijk via kpn op 506Pompi schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:32:
[...]
Is de url daarvan ook nfgd.nl? Want via de jusititie website kreeg ik die.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik wou het niet zeggengws24 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:43:
Leuke dame aan tafel

Deze advocaat klinkt al stuk beter en feitelijker
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Na zijn vragen en reacties tussendoor den ik dat hij wel meer richting KNVB leunt, maar Vitesse alle ruimte geeft om hun zegje te doen zodat ze dat later niet als excuus kunnen gebruiken dat ze niet alles hebben kunnen zeggen.Player1S schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:11:
Kan de rechter nog niet goed peilen.
"Bye Bye Vitesse."
Bijna alles wat Vitesse heeft ingebracht zijn randgebeurtenissen en zaken die na het intrekken van de licentie zijn gebeurd. De verklaringen van de KNVB zijn helder en voor zover ik kan zien toepasselijk.
Het enige wat nog kan invloed kan zijn is de vraag of de grondbodemprocedure die ingediend is van invloed mag zijn op dit kort geding. Of de rechter daar wel of geen rekening mee gaat houden? Geen idee.
Dat is het hele verweer zo ongeveer.
Vraag is of decrechter toch gevoelig is voor alles wat Vitesse wel aanhaalde
RBC toch ook?tiswat schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:30:
Haarlem, Veendam, RBC clubs die er direct op afgerekend werden. Vitesse heeft genoeg kansen gehad. Weg ermee. Klim maar omhoog zoals Rangers (die was het toch?).
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Haarlem, Veendam en RBC hebben werkelijk niets met deze zaak te maken, daar was een faillissement waarna de KNVB niets anders kon dan de licentie innemen.tiswat schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:30:
Haarlem, Veendam, RBC clubs die er direct op afgerekend werden. Vitesse heeft genoeg kansen gehad. Weg ermee. Klim maar omhoog zoals Rangers (die was het toch?).
Als je daarnaar kijkt dan is het spel dat Vitesse dus speelt om in te spelen op met name de gevolgen voor de club, haar supporters, en de maatschappelijke activiteiten voor de stad Arnhem en omgeving. Helemaal irrelevant is dat dus niet. Zeker niet als je procedureel eigenlijk geen munitie hebt, dan is dit werkelijk de laatste strohalm die je hebt.
Bij het proces van proportionaliteit wordt naar de aspecten noodzakelijkheid, geschiktheid, subsidiariteit en evenwichtigheid gekeken. Vitesse kiest er dus voor om in te zoomen op de evenwichtigheid (lees: in hoeverre de gevolgen van de maatregel in een redelijke verhouding staan tot de belangen van Vitesse en andere betrokken partijen). Als je kijkt naar de subsidiariteit (in hoeverre is er een minder ingrijpende maatregel beschikbaar om de integriteit van de licentie-eisen te waarborgen), heeft de licentiecommissie in haar proces echter al meermaals die afweging gemaakt door uiteindelijk niet over te gaan tot het intrekken van de licentie maar geldboetes en puntenaftrek te geven. Dat heeft niks uitgehaald, met als gevolg alsnog intrekken van de licentie. Op dit punt staat Vitesse dus heel zwak. Het versterkt bovendien de noodzakelijkheid van het besluit (lees: nieuwe kansen met zachtere maatregelen onbenut gelaten).
Onderaan de streep denk ik dat de afweging qua proportionaliteit in ieder geval al zijn dat de maatregel in verhouding staat tot het beschermen van de integriteit van de licentie-eisen.
Als je de praatjes van Vitesse voor waar blijft aannemen wel ja.forzav schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:30:
Dubbel straffen, schone lei na vorig (succesvol) hoger beroep, niet in behandeling nemen verzoek Eigenaarswijzigng door de LC ten tijden van BC, niet voldoende geargumenteerde maatschappelijke impact. Er zitten echt wel mogelijkheden voor Vitesse.
Veelzeggend vind ik de vraag van de rechter aan de advocaat van Vitesse: welke straf is na zoveel eerdere straffen dan wel genoeg, als dat niet de huidige is?
Maar goed, ik ben geen jurist. Morgen om drie uur weten we het.
Correct, die begonnen op het 4e niveau (third division) als een nieuwe entiteit. Ik zag ze dat jaar (2012) spelen op een vol Ibrox tegen een elftal van Peterhead :-)tiswat schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:30:
Klim maar omhoog zoals Rangers (die was het toch?).
Verschil met de situatie in NL is dat je in Schotland wél vanuit de lagere klassen kan promoveren naar de hoogste divisie, wat in NL niet of nauwelijks mogelijk is. Rangers, of zoals puristen het nog steeds noemen, Sevco, promoveerde in een paar jaar terug naar de schotse Premier League. Dat zie ik Vitesse niet zomaar doen.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat de KNVB dat onvoldoende heeft gedaan
Als je aan de eisen voldoet kan Vitesse een nieuwe licentie aanvragen. Ze moeten dan wel in de 2e divisie succesvol zijn.headout schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:54:
[...]
Correct, die begonnen op het 4e niveau (third division) als een nieuwe entiteit. Ik zag ze dat jaar (2012) spelen op een vol Ibrox tegen een elftal van Peterhead :-)
Verschil met de situatie in NL is dat je in Schotland wél vanuit de lagere klassen kan promoveren naar de hoogste divisie, wat in NL niet of nauwelijks mogelijk is. Rangers, of zoals puristen het nog steeds noemen, Sevco, promoveerde in een paar jaar terug naar de schotse Premier League. Dat zie ik Vitesse niet zomaar doen.
Daarnaast acht ik de kans best groot als ze tzt proces beginnen en winnen als tegen die tijd de pyramide nog dicht zit.
Omdat je als club op zich kunt voldoen aan de eisen maar niet op sportieve wijze kunt promoveren.bazzemans schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 17:54:
Op basis waarvan acht je die kans groot?
Tot op heden heeft geen enkele club de stap richting decrechter gezet om zo promotie af te dwingen maar de eerste die het doet zie ik wel winnen
De promotie en degradatie tussen eerste divisie en tweede divisie is namelijk al een tijdje stopgezet. Promotie is daarmee (ook voor clubs die aan de eisen van de proflicentie voldoen) formeel opgeschort. Dat is op basis van democratische besluitvorming tot stand gekomen. Tot op heden is er nog geen definitief besluit genomen over hervormingen. Ik zie daardoor dus juist geen basis voor een rechter om de KNVB te overrulen. Tegen die tijd kan het er heel anders uitzien, ergo: glazen bol
Ik moest een schaterlach inhouden, zit nog op mijn werk. Wat een kwaadaardige onzin, Vitesse heeft nooit beste bedoelingen gehad. Of hadden Al Capone en de Cosa Nostra die ook?Er zijn in het verleden fouten gemaakt, maar met de beste bedoelingen van de toenmalige betrokkenen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Er is ook nog geen amateur club geweest die het heeft willen afdwingen. Een RBC of Vitesse zie ik dat wel doen want die willen weer betaald voetbal gaan spelen.bazzemans schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 18:26:
Dus niet echt op basis van een rechtsgrond, maar op basis van een glazen bol?
De promotie en degradatie tussen eerste divisie en tweede divisie is namelijk al een tijdje stopgezet. Promotie is daarmee (ook voor clubs die aan de eisen van de proflicentie voldoen) formeel opgeschort. Dat is op basis van democratische besluitvorming tot stand gekomen. Tot op heden is er nog geen definitief besluit genomen over hervormingen. Ik zie daardoor dus juist geen basis voor een rechter om de KNVB te overrulen. Tegen die tijd kan het er heel anders uitzien, ergo: glazen bol
Natuurlijk is het afwachten hoe het tegen die tijd is. Als de pyramide dan (vrijwillig) open is dan komt er geen zaak. Maar ik verwacht dat de knvb straks of 1 jong team eruit haalt om er zo 18 clubs van te maken of een jong team toe voegt om er weer 20 van te maken. Daarna zullen ze niet zomaar 1 team toe laten.
Een RBC of Vitesse komen er dus niet zomaar meer bij. De BVO’s hebben dus een soort monopolie positie en knvb zal van goede huize moeten komen om dat te verdedigen.

Maar goed, enigszins hypothetische discussie. ALS het al zover komt dat deze situatie zich over een x aantal jaar voordoet dan kan er al van alles veranderd zijn. De grootste kans die Vitesse t.z.t. heeft om weer toe te treden aan het betaald voetbal is bij een wijziging van de regels óf een besluit van de KNVB op basis van democratische besluitvorming. In tegenstelling tot wat velen denken, is de KNVB namelijk geen autocratische organisatie. De voor de bond geldende spelregels, zoals de reglementen en licentie-eisen zijn door de leden (democratisch) vastgesteld. Je kan hoogstens naar de rechter voor de toepassing daarvan. Op dit moment biedt het reglement echter geen ruimte voor toetreding van een nieuwe club in de eerste divisie en is er geen promotie-degradatie.
Op een bepaald moment komt er een punt dat je moet zeggen: en nu is het afgelopen.
Dus ja dat kan je dubbel straffen vinden . Dus oplossing kan zijn dat de licentiecommissiedie punten straffen opheft en alsnog de licentie intrekt. Als dat zo groot probleem is.
Vitesse is gewoon steeds too little, too late. Zelfs de zaak zelf waar de advocaten eigenlijk te laat om nog extra spreektijd hebben gevraagd én die ook meteen fors overschreden. Dat is geen onderdeel van de beslissing maar wel tekenend. En waarom pas als het huis helemaal in de fik staat met lokale eigenaren komen, waarom nu pas?bazzemans schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:40:
[...]
Als je de praatjes van Vitesse voor waar blijft aannemen wel ja.
Gewoon net zo lang wachten tot er een gunstige prijs is, dus - de Big Five voelden de bui ook vast al hangen en wilden niet met een licentieloos Vitesse achterblijven. In mei dit jaar zijn de Sterkhouders pas begonnen met deze overname, zoals ik het uit de mond van Schaay optekende gisteren.
Verder weer veel mooie praatjes van deze meneer, niet alleen in het slotwoord in de rechtbank, maar ook naderhand in de media. Niet schrikken, maar dit is het 'nieuwe Vitesse'!
Waar hebben we dit soort mooie praatjes eerder gehoord...
Zouden ze de licentie van een andere club over kunnen kopen? Zo ja dan geef ik dat de grootste kans.bazzemans schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 19:27:
De grootste kans die Vitesse t.z.t. heeft om weer toe te treden aan het betaald voetbal is bij een wijziging van de regels óf een besluit van de KNVB op basis van democratische besluitvorming.
Voor zover mij bekend zijn de licenties niet verhandelbaar. Je zult dan dus de gehele club moeten kopen en de vestigingsplaats moeten wijzigen. De KNVB moet het either way goedkeuren. Geen idee hoe makkelijk dat zou gaan.toolkist schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:30:
[...]
Zouden ze de licentie van een andere club over kunnen kopen? Zo ja dan geef ik dat de grootste kans.
Ondertussen het stadium wel voorbij dat hierdoor de meerderheid benadeeld wordt.
Ipv geen uitsupporters meer willen ze dat over een jaar of 10 publiek door elkaar gemixed kan zitten. Nobel streven maar totaal niet reeel natuurlijk. Daarvoor moet er eerst een totale cultuurverandering in NL plaatsvinden (niet alleen maar ikke ikke ikke), wat begint in de politiek, en dat zie ik gewoon niet gebeuren.Megupe schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:46:
Niet voor iedereen te zien (AD), maar ik ben ook steeds meer klaar met het geld dat over de balk wordt gesmeten omdat er zoveel idioten naar het voetbal gaan.
Ondertussen het stadium wel voorbij dat hierdoor de meerderheid benadeeld wordt.
Laat geen uitpubliek meer toe, bestraf wangedrag in en om het stadion met stadionverbod en meldplicht voor minimaal 5 jaar en binnen een paar jaar heb je nagenoeg geen risicowedstrijden meer.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als je denkt dat dat een oplossing is: think again. De echte oplossing zit in de positieve benadering van het deel dat zich dat gedraagt, ipv altijd maar de focus op dat restant wat zich niet gedraagt, incl de overbeveiliging en overmatige inzet van ME en agenten.toolkist schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:46:
[...]Laat geen uitpubliek meer toe
Supporters Collectief Nederland:
https://supporterscollect...sbeleid-moet-op-de-schop/
Tja, maar degenen die het verpesten hebben zo'n dikke vinger in de pap bij de clubs. Hoe ga je die in godsnaam terecht zetten.headout schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:56:
[...]
Als je denkt dat dat een oplossing is: think again. De echte oplossing zit in de positieve benadering van het deel dat zich dat gedraagt, ipv altijd maar de focus op dat restant wat zich niet gedraagt, incl de overbeveiliging en overmatige inzet van ME en agenten.
Supporters Collectief Nederland:
https://supporterscollect...sbeleid-moet-op-de-schop/
Sociale controle is ook verdwenen want die gasten of intimideren je direct, of zetten je omgeving onder druk. Enigzins wel eens met @toolkist , wellicht dat vanuit de politiek het moet beginnen, maar met de huidige (vele) partijen zie ik dat eigenlijk ook niet gebeuren.
Een poging om te mengen lijkt me een mooi streven en mag ook wel gebeuren. Maar als blijkt dat dat niet gaat lukken kan je wat mij betreft beter de boel in het slot gooien en alleen thuispubliek toelaten.
Zeker jammer, want ik heb genoeg buitenlandse wedstrijden bezocht waar publliek door elkaar liep/in dezelfde kroeg stond etc en dat ging dan goed.
Hier leg je terecht een vinger op de zere plek. Maar ook hier geldt weer: focus op het positieve, doorbreek het negatieve zonder naïef te worden overigens.Megupe schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:32:
[...]Tja, maar degenen die het verpesten hebben zo'n dikke vinger in de pap bij de clubs. Hoe ga je die in godsnaam terecht zetten.
Uitpubliek weren heeft geen enkele zin. Je weert hooguit de goedwillenden, de minder goedwillenden komen toch wel aan hun kaarten en gaan 'los' zitten, tussen het thuispubliek.
Afgelopen woensdag: Feyenoord - Fenerbahce. Veel supporters van Fener in het uitvak, maar ook wat losse groepjes in de thuisvakken, ook bij mij op het vak. Ging voor zover me bekend goed. Uitgezonderd de flapdrollen die vervelend gaan doen bij een hek (beide kanten overigens), en uiteindelijk een ijzeren paal erover heen gooien
En ook vaan een specifiek uitvakje voor de echte volgesnoven fanbase die je ook graag hun eigen sfeer creëren.
Daarnaast mag je daar ook gewoon in het gemengde vak zitten als uitsupporter. Overigens net als ik Duitsers bij Ajax naast me had zitten. Dus het gebeurt al, maar nog niet officieel.
Dat is in mijn ogen een positieve toevoeging. Dat ook normale mensen gewoon op een normale manier naar uitwedstrijden kunnen. Ik denk dat je de stadions ook een stuk makkelijker vol krijgt als die mogelijkheid wel aanwezig is.
[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 08-08-2025 13:20 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voetbal is een van de heel weinige sporten waar dit mis gaat. In veel andere sporten zit alles en iedereen altijd al door elkaar heen.toolkist schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:46:
[...]
...Daarvoor moet er eerst een totale cultuurverandering in NL de voetballerij plaatsvinden (niet alleen maar ikke ikke ikke), wat begint in de politiek, en dat zie ik gewoon niet gebeuren.
...
Ik denk het wel, maar rechters nemen wel eens vaker beslissingen die je niet aan ziet komen.
[ Voor 7% gewijzigd door Marc H op 08-08-2025 15:09 ]
Ik las gister dat Vitesse om 15.00u het vonnis zou horen (inclusief toelichting) en dat er om 16.00u een persbericht uit zou gaan. Nog zo'n 43 minuten te gaan dus.Henkie_NtA schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:15:
Nou ze maken het wel extra spannend.
Gisteren was alles openbaar en live te volgen maar de uitspraak niet?Martinez- schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:18:
[...]
Ik las gister dat Vitesse om 15.00u het vonnis zou horen (inclusief toelichting) en dat er om 16.00u een persbericht uit zou gaan. Nog zo'n 43 minuten te gaan dus.
We wachten natuurlijk op journalisten die ergens via via wat opvangen en kunnen publiceren.Martinez- schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:18:
[...]
Ik las gister dat Vitesse om 15.00u het vonnis zou horen (inclusief toelichting) en dat er om 16.00u een persbericht uit zou gaan. Nog zo'n 43 minuten te gaan dus.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vitesse moet naam veranderen? Of andere kleuren gaan spelen?LZ86 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:04:
Over enkele ogenblikken weten we of Vitesse verdwijnt.
Ik denk het wel, maar rechters nemen wel eens vaker beslissingen die je niet aan ziet komen.
Correct - dat las ik gister in het Vi-blog. Geduldig afwachten of er iets uitlekt voor die tijd dus.Henkie_NtA schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:18:
[...]
Gisteren was alles openbaar en live te volgen maar de uitspraak niet?
Life is what happens while you're busy making other plans
Tsja: doe eens gekDoeEensGek schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:19:
[...]
Vitesse moet naam veranderen? Of andere kleuren gaan spelen?

Tijdens de zitting zei de rechter dat hij eerst de betrokken partijen zou informeren en daarna de uitspraak zou publiceren. Ik heb hem niets over een uur later horen zeggen.Martinez- schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:18:
[...]
Ik meende dat de rechter zei dat de partijen om 15:00 ingelicht werden en het dan rond 15:10 publiekelijk bekend zou wordenMartinez- schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:18:
[...]
Rood, groen en zwart en dan als naam “NEC is beter dan ons FC”?DoeEensGek schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:19:
[...]
Vitesse moet naam veranderen? Of andere kleuren gaan spelen?
Persbericht is in afwachting van bereikbaarheid rechtspraak.nlPlayer1S schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:21:
[...]
Ik meende dat de rechter zei dat de partijen om 15:00 ingelicht werden en het dan rond 15:10 publiekelijk bekend zou worden
http://www.vitesse.nl
dan is het doek gevallen .......
Balen voor de supporters in Arnhem en omstreken. Maar niet onverwacht.
Uithuilen en (onderaan) opnieuw beginnen.
Sterkte!
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Beroepscommissie is van vorige week.nocalimero schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:26:
Als dit klopt:
http://www.vitesse.nl
dan is het doek gevallen .......
Balen voor de supporters in Arnhem en omstreken. Maar niet onverwacht.
Uithuilen en (onderaan) opnieuw beginnen.
Sterkte!
[ Voor 4% gewijzigd door mad-dog op 08-08-2025 15:27 ]
https://nos.nl/artikel/2577964Vitesse verliest kort geding: een-na-oudste profclub van Nederland verdwijnt uit betaald voetbal
Vitesse is definitief zijn proflicentie kwijt. Een kort geding in de rechtbank in Utrecht heeft daar geen verandering in gebracht. Daardoor verdwijnt de op een na oudste profclub van Nederland uit het betaald voetbal.
Het statement van Vitesse zelf:
https://www.vitesse.nl/ni...esse-verliest-kort-gedingArnhem, 8 augustus 2025 – Vitesse heeft het kort geding van gisteren bij de Rechtbank Midden-Nederland verloren. De rechtbank heeft besloten het besluit van de licentiecommissie en beroepscommissie in stand te laten en niet te schorsen.
Vitesse is compleet verslagen door de uitkomst.
Volgens de rechter heeft de licentiecommissie van de KNVB het licentiereglement goed toegepast en zijn de besluiten niet in strijd met de redelijkheid en billijkheid.
De uitspraak betekent dat Vitesse voorlopig niet mag deelnemen aan de Keuken Kampioen Divisie.
De club heeft van de rechtbank een vonnis ontvangen. Vitesse zal dit vonnis goed bestuderen en zich beraden op haar vervolgstappen. De club zal daar spoedig over communiceren.
In een eerste reactie laat de club weten "diep teleurgesteld en aangeslagen" te zijn. “We hebben de afgelopen periode alles op alles gezet om aan de gestelde voorwaarden te voldoen, in samenwerking met de investeerders en andere betrokkenen,” aldus Michel Schaay Voorzitter van de Sterkhouders. “Dat dit als onvoldoende is beoordeeld, doet ons pijn. Bovenal voor onze supporters, medewerkers en de stad Arnhem.”
Wat de toekomst voor Vitesse brengt, is op dit moment nog onduidelijk. De club onderzoekt de mogelijkheden. Ondertussen blijft de leiding in gesprek met stakeholders om het voortbestaan van het voetbal in Arnhem veilig te stellen.
[ Voor 186% gewijzigd door Gynnad op 08-08-2025 15:37 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Maar goed dat deze soap nu eindelijk ten einde is gekomen.
Na al dit gedoe door de club tijd dat ze na vandaag vanaf 0 opnieuw starten.
Ik schat de kans best wel groot in dat er rellen komen.Sargan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:30:
Niet onverwachts natuurlijk. Hopelijk houden de supporters het hoofd koel en gaan ze niet rellen of de KNVB de schuld geven.
[ Voor 14% gewijzigd door Marc H op 08-08-2025 15:35 ]
https://www.vitesse.nl/ni...esse-verliest-kort-geding
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja dit dus.Megupe schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:32:
Verdrietig voor iedereen die Vitesse een warm hart toedraagt.
Maar goed dat deze soap nu eindelijk ten einde is gekomen.
Na al dit gedoe door de club tijd dat ze vandaag 0 opnieuw starten.
Super treurig voor alle supporters etc en natuurlijk bizar dat een club van 133 jaar oud ten onder gaat, maar gezien alles wat er gebeurd is kan je moeilijk zeggen dat het onterecht is imo.
Er is al even onrustig geweest op de korenmarkt en zijn journalisten aangevallenSargan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:30:
Niet onverwachts natuurlijk. Hopelijk houden de supporters het hoofd koel en gaan ze niet rellen of de KNVB de schuld geven.