[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 46 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-08 15:12
Sjonge jonge hij wordt de rechterhand van Poetin niet he.. Er komt geld deze kant op, er gaat geen geld naar toe? Wat een politiek correct gezever allemaal zeg. Hij kan zichzelf en zijn kleine financieel onafhankelijk voetballen in 2/3 jaar. Of je er moet willen zitten is een andere discussie.

Twente komt eraan!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-09 16:41
Met die denkwijze ken ik er nog wel een paar 😂

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

JoteW schreef op zondag 13 juli 2025 @ 21:15:
Sjonge jonge hij wordt de rechterhand van Poetin niet he.. Er komt geld deze kant op, er gaat geen geld naar toe? Wat een politiek correct gezever allemaal zeg. Hij kan zichzelf en zijn kleine financieel onafhankelijk voetballen in 2/3 jaar. Of je er moet willen zitten is een andere discussie.
Ignorance is bliss

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Mag Lemkin wel bij ons voetballen dan? Of is dat ook not done aangezien hij een Israëliër is.

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:11
JoteW schreef op zondag 13 juli 2025 @ 21:33:
Mag Lemkin wel bij ons voetballen dan? Of is dat ook not done aangezien hij een Israëliër is.
Tenzij Nederland een autoritaire dictatuur is en een soeverein land is binnengevallen, heeft dit niets met Vlad die naar Rusland gaat te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 13-07-2025 22:03 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:07
toolkist schreef op zondag 13 juli 2025 @ 15:46:
[...]

"Papa heeft wat minder etische beslissingen genomen maar daardoor hoef jij nu niet meer te werken" wordt vast wel geaccepteerd
Dat zou bij mij toch wel gaan wringen als ik volwassen werd. Maar ik zou ook voor geen goud in Saudi-Arabië gaan ballen.

En wat betreft Vlap zelf: familiebezoek moet dus al via een omweg want geen vluchten naar Moskou. Je haalt jezelf en je familie heel wat op de hals. En heeft hij dus kinderen? In wat voor omgeving gaan die dan naar school?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 13 juli 2025 @ 21:06:
[...]

Als FCT kan je toch ook simpelweg weigeren om met Russische clubs zaken te doen :? Valt me ook tegen van ze hoor.
Waarom zouden ze? Het is toegestaan, als het niet moet kunnen moeten de regels aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
toolkist schreef op maandag 14 juli 2025 @ 07:43:
[...]

Waarom zouden ze? Het is toegestaan, als het niet moet kunnen moeten de regels aangepast worden.
Wat een dooddoener. Er is zoveel toegestaan, wat tegen je principes in kan gaan.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:02
Joris748 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 07:48:
[...]

Wat een dooddoener. Er is zoveel toegestaan, wat tegen je principes in kan gaan.
En als de speler zelf graag weg wil?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:52
toolkist schreef op maandag 14 juli 2025 @ 07:43:
[...]

Juridisch oké en moreel verwerpelijk, het kan tegelijkertijd ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Joris748 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 07:48:
[...]

Zakelijk gezien vind ik dat totaal anders dan privé

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
toolkist schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:51:
[...]

Zakelijk gezien vind ik dat totaal anders dan privé
Daar verschillen wij van mening. Hadden bedrijven maar wat meer principes. Gingen principes maar wat vaker boven geld verdienen en aandeelhouderswaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09 21:27

Player1S

Probably out in the dark

JoteW schreef op zondag 13 juli 2025 @ 21:15:
Zou zo'n 1,5 miljoen gaan verdienen. Dus zo'n 3/4,5 miljoen. Kun je leuk van leven maar nou niet de bedragen waar je van zegt "Ja, laten we lekker op 28 jarige leeftijd mijn voetbal carrière beëindigen door naar Rusland te gaan".

Als een van Wolfswinkel nou nog even 2-3 jaar ging cashen kon ik er ergens wel begrip voor opbrengen want die is bijna klaar maar Vlap heeft nog zo'n 6-8 jaar in hem.

Ergens bekruipt mij het gevoel dat we richting gevalletje Promes moeten kijken. Waarom zou je anders die kant op gaan? :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Joris748 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:53:
[...]

Daar verschillen wij van mening. Hadden bedrijven maar wat meer principes. Gingen principes maar wat vaker boven geld verdienen en aandeelhouderswaarde.
Dat klinkt altijd zo lekker ja, alsof alles alleen voor de aandeelhouders gedaan wordt.
Werkgelegenheid wordt spontaan altijd vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
alexbl69 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:06:
[...]

En als de speler zelf graag weg wil?
Dan geef je hem netjes te kennen dat er heel veel landen en clubs zijn waarbij je wel mee wil werken aan een transfer.

En meteen alle banden met Van Kooperen verbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:53:
Ergens bekruipt mij het gevoel dat we richting gevalletje Promes moeten kijken. Waarom zou je anders die kant op gaan? :X
Over Promes gesproken, las dat Ronnie Stam (of all people) ook verdachte is in een drugs zaak. Iets met 2200kg cocaïne smokkel 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
toolkist schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:54:
[...]

Dat klinkt altijd zo lekker ja, alsof alles alleen voor de aandeelhouders gedaan wordt.
Werkgelegenheid wordt spontaan altijd vergeten...
Werkgelegenheid is ook maar een gelegenheidsargument. Zodra er ergens een blik goedkope(re) arbeidskrachten opengetrokken kan worden, verdwijnt dat heel snel naar de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

toolkist schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:57:
[...]

Over Promes gesproken, las dat Ronnie Stam (of all people) ook verdachte is in een drugs zaak. Iets met 2200kg cocaïne smokkel 8)7
verdachte? Hij is toch inmikddels veroordeeld? Als ik het zo lees mag ie 13 jaar brommen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Player1S schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:53:
[...]

Zou zo'n 1,5 miljoen gaan verdienen. Dus zo'n 3/4,5 miljoen. Kun je leuk van leven maar nou niet de bedragen waar je van zegt "Ja, laten we lekker op 28 jarige leeftijd mijn voetbal carrière beëindigen door naar Rusland te gaan".

Als een van Wolfswinkel nou nog even 2-3 jaar ging cashen kon ik er ergens wel begrip voor opbrengen want die is bijna klaar maar Vlap heeft nog zo'n 6-8 jaar in hem.

Dikgedrukte snap ik niet helemaal?

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

JoteW schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:20:
[...]

Waarom is Promes oa die kant op gegaan?
Wat is er niet tussen Nederland en Rusland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

JoteW schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:20:
[...]

Een insinuatie dat Vlap iets heeft gedaan wat voor justitie niet door de beugel kan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Quad schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:22:
[...]

Een insinuatie dat Vlap iets heeft gedaan wat voor justitie niet door de beugel kan.
Naja zo las ik het in eerste instantie ook, maar vind dat nog wel een behoorlijke uitspraak alleen omdat Vlap een goed contract aangeboden kreeg in Rusland 8)7

Twente komt eraan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoteW
Player1S schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:21:
[...]

Waarom is Promes oa die kant op gegaan?
Wat is er niet tussen Nederland en Rusland?
Behoorlijke insinuatie, gebaseerd op werkelijk niks.. Die jongen krijgt een miljoenencontract aangeboden, om dan maar te roepen dat hij misschien wel voor strafbare feiten op de vlucht slaat gaat me veel te ver

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:57:
[...]

x de groothandelsprijs van 13.000 euro toch ruim 28 miljoen. Dat voetbalt hij niet bij elkaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Joris748 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:58:
[...]

Werkgelegenheid is ook maar een gelegenheidsargument. Zodra er ergens een blik goedkope(re) arbeidskrachten opengetrokken kan worden, verdwijnt dat heel snel naar de achtergrond.
Dat zal Fc Twente inderdaad wel gaan doen ja... Ben je nou nog aan het discussieren over Twente/Vlap of gewoon over whatever dwars zit? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

JoteW schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:47:
[...]

Behoorlijke insinuatie, gebaseerd op werkelijk niks.. Die jongen krijgt een miljoenencontract aangeboden, om dan maar te roepen dat hij misschien wel voor strafbare feiten op de vlucht slaat gaat me veel te ver
Dat mag je vinden maar ik probeer ook voor mijzelf te begrijpen waarom iemand die kant op zou willen op die leeftijd.
Je gaat er geen Europees spelen. Soms teringlang reizen voor een competitie wedstrijd. Je speelt jezelf daar niet bepaald in de kijker bij andere Europese clubs en qua salaris vind ik het niet bepaald schokkend hoog (vanuit een voetballers perspectief).

Spartak Moskou is nou ook niet gelijk een club waar je van denkt "Dat is mijn droomclub".
Misschien dat Vlap stieken behoorlijk pro-Rusland is en daarom die kant op wil?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoteW
Player1S schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:51:
[...]

Dat mag je vinden maar ik probeer ook voor mijzelf te begrijpen waarom iemand die kant op zou willen op die leeftijd.
Je gaat er geen Europees spelen. Soms teringlang reizen voor een competitie wedstrijd. Je speelt jezelf daar niet bepaald in de kijker bij andere Europese clubs en qua salaris vind ik het niet bepaald schokkend hoog (vanuit een voetballers perspectief).

Spartak Moskou is nou ook niet gelijk een club waar je van denkt "Dat is mijn droomclub".
Misschien dat Vlap stieken behoorlijk pro-Rusland is en daarom die kant op wil?
Tsja iedereen is daarin toch verschillend? De één gaat er schaamteloos heen, de ander vind 1,5/2 miljoen per jaar te weinig om in zo'n land te wonen, en nummer 3 vind het ethisch niet verantwoord en gaat voor 10 miljoen per jaar nog niet.

Om dan gelijk vergelijkingen met de redenen van Promes om daar heen te gaan te maken is niet chique en, nogmaals, gebasseerd op helemaal niks.

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Volgens verklaringen van AS Roma heeft Zaniolo de spelers Mattia Almaviva en Marco Litti aangevallen. Almaviva liep daarbij verwondingen op die hem tien dagen buitenspel hadden gezet, terwijl Litti naar verluidt drie weken niet kon spelen.
Resultaat: 15.000 euro boete... 8)7

https://www.vi.nl/nieuws/...edkamer-en-mishandelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Heeft iemand een overzicht van vriendschappelijke/pre-season wedstrijden die gestreamed gaan worden?

Het is zo gek dat een ViaPlay, ESPN of Ziggo (enkel Ajax zo te zien) het gewoon niet streamen. Al kijken er maar honderd mensen.. nu moet ik weer via omwegen gaan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Van welke club(s)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:57
HollowGamer schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:35:
Heeft iemand een overzicht van vriendschappelijke/pre-season wedstrijden die gestreamed gaan worden?

Het is zo gek dat een ViaPlay, ESPN of Ziggo (enkel Ajax zo te zien) het gewoon niet streamen. Al kijken er maar honderd mensen.. nu moet ik weer via omwegen gaan streamen.
Pre season word bijna nooit uitgezonden toch? Meestal streamen of via het club kanaal/tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:36:
[...]

Pre season word bijna nooit uitgezonden toch? Meestal streamen of via het club kanaal/tv
Dat vind ik wel jammer. De wedstrijd van Liverpool werd hier ook nergens uitgezonden.

Wel via hun eigen kanaal, maar je ziet ze daar tegenwoordig ook 20 euro voor 4 wedstrijden tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Goh, Michael van de Kuit (eigenaar Gelredome) probeert weer eens de reddende engel te zijn voor Vitesse

Stadioneigenaar Gelredome komt met voorstel om Vitesse te redden

Too little too late gok ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-09 23:14

Stimulate14

⭐⭐⭐

HollowGamer schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:35:

Vaak op de YouTube kanalen van de clubs zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 18:43
Player1S schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:05:
Goh, Michael van de Kuit (eigenaar Gelredome) probeert weer eens de reddende engel te zijn voor Vitesse

Stadioneigenaar Gelredome komt met voorstel om Vitesse te redden
Ik zei het vorig jaar al:

Alargule2 in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Tja, ik zei vorig jaar vast ook dat dit jaar het riedeltje zich zou herhalen. Echter als hij er echt mee bezig was had Vitesse niet eerst die 5 louche mannen aangetrokken en daarna nog de lokale ondernemers maar waren ze direct met hem in zee gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Even los van de persoon Van de Kuit en de voorspelbaarheid van zijn actie zijn vaste inkomsten te garanderen, ben ik wel benieuwd hoe zijn plan inhoudelijk werkt. Ik citeer even uit VoetbalPrimeur, want Voetbalzone opent niet:
'De oplossing komt er in de kern op neer dat de aandeelhouderssituatie van vóór 24 januari 2025 wordt hersteld. Dit betekent het opnieuw oprichten van een stichting, met een onafhankelijk bestuur, die de aandelen Vitesse gaat beheren en toeziet op een ordentelijk proces van verkoop van de aandelen aan een nieuwe eigenaar. Dit betekent dat de huidige aandeelhouders bereid zullen moeten zijn hun aandelen aan deze nieuwe stichting in beheer over te dragen', legt Van de Kuit uit. Haast is er wel, want het moet geregeld zijn voor het beroep dient.

De licentiecommissie [LC] was vorig jaar al voorstander van de komst van een stichting als oplossing voor het verbreken van de Russische banden. 'De beroepscommissie zal rekening houden met de actuele situatie die geldt op het moment dat het beroep dient en verwacht mag worden dat herstel naar de vorige aandeelhouderssituatie als positief zal worden aangemerkt', aldus Van de Kuit, geciteerd door De Telegraaf.
Even beginnende met de tweede alinea. Het klinkt best aannemelijk dat de situatie herstellen naar hoe het was en in lijn met hoe de LC eerder al van aan heeft gegeven er voorstander van te zijn, helpend kan zijn voor de zaak bij de beroepscommissie. Of dat voldoende is in het geheel, dat weet op dit moment niemand.

Dan het plan. Op zich begrijp ik de optie van een meer neutrale rol van de stichting. Ik vraag mij echter af hoe het overdragen van de aandelen aan de stichting eruit moet zien. Nadat Ojf de schuld had kwijtgescholden (!) en de aandelen wilde overdragen naar een nieuwe eigenaar, was er momentum om dat te doen. Als ik het goed begrijp zijn toen de aandelen overgegaan naar de 'Vitesse voor Altijd' en nam Oyf daarbij zijn verlies (155 miljoen in totaal kwijt). Dáárna is geprobeerd de aandelen over te laten nemen door Parry en Franke, waarvoor de toestemming van de LC nooit is gekomen. In die periode zijn er nieuwe schulden gemaakt door Vitesse, bij Parry. Door de overdracht van de aandelen aan de Big Five, is de schuld omgezet naar aandelenkapitaal. Ik neem aan dat dit aandelenkapitaal daardoor een waarde heeft gelijk aan de hoogte van de weggepoetste schuld bij Parry. De investeerders willen immers dat bedrag terug (grotendeels). De sterkhouders hebben de 24,9% van de aandelen van Murphy al overgenomen. De financiële details zijn niet bekendgemaakt. Over de overname van de overige 75% is door de sterkhouders ook overeenstemming bereikt met de aandeelhouders (restant big five), onder de voorwaarde dat de licentie van Vitesse niet wordt ingetrokken.

Wat is dan precies de rol van de stichting? De huidige aandeelhouders moeten dan de aandelen overdragen aan de stichting; 24,9% door de sterkhouders en 75% door restant big five. Onder welke voorwaarden dan? Dat de licentie niet wordt ingetrokken (kunnen ze die toezegging doen?) en de big five pas betaald krijgen als de sterkhouders de goedkeuring krijgen voor overname van de club . Daarna de aandelen wel overgedragen worden aan de sterkhouders?

Wat is dan precies de winst ten opzichte van de huidige situatie? Een 'neutrale' stichting die in de tussentijd (onder voorwaarden) enig aandeelhouder is en geen banden meer met eigenaren die (nog) niet zijn goedgekeurd; zowel Big five als de sterkhouders niet. Conform de licentieregels, kunnen de aandelen zonder toestemming vooraf al door de sterkhouders over worden genomen (mits geen van de partijen een groter belang dan 25% heeft). En dan kan áchteraf worden aangetoond dat het in de haak is (waartoe kennelijk nog altijd twijfel is bij de LC gezien het doorzetten van het intrekken van de licentie). Dus het enige wat die stichting dan doet is tijd kopen, zodat de sterkhouders als nog de boel op orde kunnen krijgen? Vorig jaar kreeg Vitesse ook extra tijd, om de zaakjes met Franke (zag er ook zo goed uit) rond te krijgen. Waarom zou de KNVB deze stap nog willen zetten?

Veel vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
Het plan is ook alweer door de tijd ingehaald, want Schaay geeft bij monde van de Telegraaf aan dat dit een gepasseerd station is. En passant berispt-ie de Kuit nog even door de hoge stadionhuur aan te stippen.

Kibbelend ten onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
@Alargule2 Thanks. Ik had dat bericht nog niet gelezen. Had mij een hoop typewerk kunne schelen :+. Als ik de reactie van Schaay lees, komt dat in ieder geval wel overeen met de vraagtekens die ik over het plan Van de Kuit had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
En toch...iets zegt me dat er ergens nog een hele hoge hoed ligt met een konijn met hele lange oren erin, dat er te elfder ure door Vitesse uit wordt getrokken en daarmee de BC ervan overtuigt de club de licentie terug te geven.

Al was het maar omdat deze prachtige soap voor de neutrale toeschouwer niet mág eindigen. Wat moet die anders in de lome zomerdagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Alargule2 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:58:
En toch...iets zegt me dat er ergens nog een hele hoge hoed ligt met een konijn met hele lange oren erin, dat er te elfder ure door Vitesse uit wordt getrokken en daarmee de BC ervan overtuigt de club de licentie terug te geven.

Al was het maar omdat deze prachtige soap voor de neutrale toeschouwer niet mág eindigen. Wat moet die anders in de lome zomerdagen?
offtopic:
Wow, een meta-pleonasme… een pleonasme in een pleonasme. :D
  • Hoge hoed bevat altijd een konijn
  • Konijn heeft lange oren.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alargule2
Ook wel bekend als het Inceptionpleonasme. En weer wat geleerd vandaag: ik had nooit durven vermoeden dat de 19e eeuwse hogehoedendragers allemaal een konijn eronder mee torsten. Met lange oren, nota bene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Waarbij lang ook maar relatief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Wil Vitesse wel een licentie?

https://www.gld.nl/sport/...e krijgen via beroepszaak

Beroep is dus op laatste moment ingediend maar wederom missen er documenten
Vitesse heeft de komende dagen nog de tijd om haar beroepschrift aan te vullen met onder andere onderliggende documenten. Het is de vraag of de beroepscommissie licentiezaken hiermee akkoord wil gaan.
En nog steeds dingen niet op orde
Er zijn een aantal licentie-eisen waaraan de Arnhemse club moet voldoen. Zo moet de club een sluitende begroting hebben en een accountant en een bank. En daarnaast moeten alle formele posities worden ingevuld, zoals de Raad van Commissarissen. Dat was tot dusverre niet op orde.
Is er dan niemand die tijdelijk benoemd kan worden bijvoorbeeld?
En ze hadden toch een accountant? Of is die al weer afgehaakt?

En dit snap ik dus al helemaal niet
Ook mogen er geen personen met een volgens de licentiecommisse besmet verleden in de organisatie werkzaam blijven. Banden met de ooit beoogde eigenaar Coley Parry worden niet getolereerd en ook de Duitser Timo Braasch, aandeelhouder en interim-directeur, lijkt persona non grata. Voor zover bekend is Braasch nog altijd in functie
waarom is die Braasch nog niet vrijwillig opgestapt? Door te blijven is de kans groter dat de licentie ingetrokken blijft en is zijn aandeel niks meer waard.
Kun je beter opstappen en nog wat centen vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
Bij Vitesse is men kennelijk van mening dat men nu voldoet aan de vereisten van een licentie; bij de LC is men dat niet. Dat zal ook de kern van het beroep worden bij de BC.

Ik geef het weinig kans, of de BC moest denken: ze zijn nog niet failliet en kunnen het komende seizoen uitspelen; laten we ze nog één laatste kans geven alles op orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Alargule2 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:47:
Bij Vitesse is men kennelijk van mening dat men nu voldoet aan de vereisten van een licentie; bij de LC is men dat niet. Dat zal ook de kern van het beroep worden bij de BC.

Ik geef het weinig kans, of de BC moest denken: ze zijn nog niet failliet en kunnen het komende seizoen uitspelen; laten we ze nog één laatste kans geven alles op orde te krijgen.
De 7de laatste kans? Je moet op een gegeven moment toch afscheid gaan nemen van deze gênante onkunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Player1S schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:32:

[...]

[...]

[...]

waarom is die Braasch nog niet vrijwillig opgestapt? Door te blijven is de kans groter dat de licentie ingetrokken blijft en is zijn aandeel niks meer waard.
Amateur hour - belonen door het een pure amateurclub te laten zijn.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alargule2
Stimulate14 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:51:
[...]

De 7de laatste kans? Je moet op een gegeven moment toch afscheid gaan nemen van deze gênante onkunde.
De wegen van de de KNVB blijven wat dat betreft toch een beetje ondoorgrondelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

En toch denk ik dat ze gewoon weer onder voorwaarden licentie krijgen en we volgend jaar weer hetzelfde aan het bespreken zijn.

want toch lastig he ongelijk aantal clubs in de KKD. Sneu voor de fans. En de nieuwe eigenaren doen wel hun best toch? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alargule2
Je bedoelt het uiteraard sarcastisch, maar het lijkt me dat als Vitesse het met dit emotionele argument probeert, een beroep bij voorbaat kansloos is. Dat Vitesse een regionaal belang vervult staat immers niet ter discussie. Bovendien geldt dat voor iedere profclub - zou de BC op die gronden het intrekken van de licentie ongedaan maken, dan legt men in feite een bom onder dit sanctie-instrument.

De enige zaken die momenteel nog vóór een proflicentie pleiten, zijn het voldoen aan licentievereisten als een sluitende begroting (dixit Vitesse), een accountant en een bankrekening. Aan het installeren van een RvC en een grondig onderzoek naar de nieuwe eigenaren is (nog) niet voldaan, maar de Sterkhouders hebben wel als troef dat ze kunnen aantonen de club eerder ondersteund te hebben. Dat kan voor ze pleiten.

Opnieuw: ik geef het in de praktijk weinig kans. Ik geef alleen aan dat ik denk dat dit de enige narrow escape is die de club nog heeft, en dat men daarop vol moet inzetten bij het beroep. Dat zal men dan ook wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Alargule2 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:22:
[...]

Je bedoelt het uiteraard sarcastisch, maar het lijkt me dat als Vitesse het met dit emotionele argument probeert, een beroep bij voorbaat kansloos is. Dat Vitesse een regionaal belang vervult staat immers niet ter discussie. Bovendien geldt dat voor iedere profclub - zou de BC op die gronden het intrekken van de licentie ongedaan maken, dan legt men in feite een bom onder dit sanctie-instrument.

De enige zaken die momenteel nog vóór een proflicentie pleiten, zijn het voldoen aan licentievereisten als een sluitende begroting (dixit Vitesse), een accountant en een bankrekening. Aan het installeren van een RvC en een grondig onderzoek naar de nieuwe eigenaren is (nog) niet voldaan, maar de Sterkhouders hebben wel als troef dat ze kunnen aantonen de club eerder ondersteund te hebben. Dat kan voor ze pleiten.

Opnieuw: ik geef het in de praktijk weinig kans. Ik geef alleen aan dat ik denk dat dit de enige narrow escape is die de club nog heeft, en dat men daarop vol moet inzetten bij het beroep. Dat zal men dan ook wel doen.
Ik vrees dat niemand binnen de KNVB de "boosdoener" wil zijn van het einde van Vitesse. Ja de LC trekt de licentie in maar worden dan "gered" door de BC die weer een laatste kans geeft.

Alle andere gevallen, denk aan een RBC, Veendam, Haarlem, werden de clubs door een rechter failliet verklaard en daarmee vervalt de licentie automatisch. En dan kan de KNVB simpelweg zeggen "tja sorry, ze zijn failliet....."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-09 15:27
Wat ik weer zeer opvallend vond in de reactie van Vitesse was dat ze vinden dat het besluit geen recht doet aan alle inspanningen van de club. In welk universum is dat een relevant argument??
Ja we weten dat het 1 grote shit show is, maar we hebben wel ons best gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
Player1S schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:48:
[...]
Ik vrees dat niemand binnen de KNVB de "boosdoener" wil zijn van het einde van Vitesse.
Dat is in zekere zin al (meermaals) gelogenstraft door de LC, die de licentie zowel vorig jaar als dit jaar heeft ingetrokken. Eerder gebeurde dat met FC Twente. We hebben de BC zo'n besluit nog niet eerder zien bestendigen, maar daaruit volgt niet automatisch dat de BC niet verantwoordelijk wil zijn voor het einde van Vitesse als profclub - of voor profclubs in het algemeen.

Want ook dat wordt maar al te graag op één hoop gegooid: het intrekken van de proflicentie betekent weliswaar dat Vitesse - per definitie - ophoudt te bestaan als profclub. Maar als voetbalorganisatie blijft men in bredere zin ook daarna natuurlijk nog gewoon bestaan, en er zijn een aantal clubs - die nota bene eerst failliet gingen - die Vitesse in dat opzicht voor zijn gegaan en nu als amateurclub bestaan.

Dat is ook waar de LC - summier - naar hint in de Q&A die als toelichting op het intrekkingsbesluit is geplaatst. Als Vitesse bij de BC gaat beargumenteren dat men de facto ophoudt te bestaan bij intrekking van de licentie, denk ik dan ook dat hier snel doorheen geprikt zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Henkie_NtA schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:05:
Wat ik weer zeer opvallend vond in de reactie van Vitesse was dat ze vinden dat het besluit geen recht doet aan alle inspanningen van de club. In welk universum is dat een relevant argument??
Alle inspanningen om de KNVB/licentie commissie te bedonderen mogen toch zeker wel beloond worden met een proflicentie? Kom op joh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Het is toch ongelooflijk dit. Ik kan er met de pet niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
In het universum van de licentievoorwaarden van de KNVB eigenlijk wel. Twente heeft daar destijds haar beroep bij de beroepscommissie op gewonnen. Die oordeelde in het voordeel van Twente (daarmee terugdraaien van het voorwaardelijk intrekken van de licentie en het terugzetten naar de 1e divisie en in plaats daarvan een boete), met als argument dat de gedane inspanningen en het getoonde gedrag richting de boel op orde krijgen (deels tussen uitspraak LC en BC) het eerdere besluit niet langer redelijk en billijk maakte (ook gelet op de maatschappelijke impact).

Maar goed. Vitesse heeft die kans om die inspanningen te doen ook al meerdere malen gekregen (met Parry, Franke, the Big Five). Telkens bleek het weer te schuren met niet inleveren, te laat inleveren, niet volledig zijn, weglakken van passages (geen transparantie) etc. Dus die inspanningen waren er juist niet. In hoeverre die inspanningen van de sterkhouders wederom basis zijn om Vitesse de kans te geven, dat is de vraag. @Alargule2 verwoord eigenlijk wel goed wat daarvoor nodig is. Of dat voldoende is, is dus (wederom) de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Player1S schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:32:

[...]

[...]

[...]

In relatie op je eerste deel. Je trekt aan de hand van het nieuwsbericht van Omroep Gelderland de conclusie dat ze de boel niet op orde hebben voor het beroep. Het is mij niet helemaal duidelijk of dat werkelijk op basis van een reactie van de beroepscommissie is of de journalistieke vrijheid in de berichtgeving. Op de site van Vitesse staat namelijk:
Vitesse heeft de komende dagen nog de tijd om haar beroepschrift aan te vullen met onder andere onderliggende documenten.
Daar staat dus dat ze de tijd hebben, dat interpreteer ik dan als dat het onderdeel is van het proces. Vitesse heeft, na bestudering van het besluit, de KNVB in kennis gesteld van het feit dat ze in beroep gaan. Nu starten ze met de bewijsvoering en stukken op orde maken, die waarschijnlijk x datum voordat de beroepscommissie plaatsvindt binnen moet zijn. Zoals ik het begrijp moet die datum nog bepaald worden.

Het is niet ongebruikelijk dat je in bezwaar of beroep gaat en dan in het proces nog de nodige tijd hebt om je dossier te vullen. Ik vermoed dat hier nu ook sprake van is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
bazzemans schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:08:
[...]

In relatie op je eerste deel. Je trekt aan de hand van het nieuwsbericht van Omroep Gelderland de conclusie dat ze de boel niet op orde hebben voor het beroep. Het is mij niet helemaal duidelijk of dat werkelijk op basis van een reactie van de beroepscommissie is of de journalistieke vrijheid in de berichtgeving. Op de site van Vitesse staat namelijk:

[...]

Daar staat dus dat ze de tijd hebben, dat interpreteer ik dan als dat het onderdeel is van het proces. Vitesse heeft, na bestudering van het besluit, de KNVB in kennis gesteld van het feit dat ze in beroep gaan. Nu starten ze met de bewijsvoering en stukken op orde maken, die waarschijnlijk x datum voordat de beroepscommissie plaatsvindt binnen moet zijn. Zoals ik het begrijp moet die datum nog bepaald worden.

Het is niet ongebruikelijk dat je in bezwaar of beroep gaat en dan in het proces nog de nodige tijd hebt om je dossier te vullen. Ik vermoed dat hier nu ook sprake van is.
Het is ook gewoon een patroon. Alles op het laatste moment, onvolledig. Tijdrekken om het tijdrekken. Niet omdat je een sluitend plan hebt om je licentie te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Joris748 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:10:
[...]

Het is ook gewoon een patroon. Alles op het laatste moment, onvolledig. Tijdrekken om het tijdrekken. Niet omdat je een sluitend plan hebt om je licentie te behouden.
Dat zou kunnen, dat patroon is in ieder geval herkenbaar. Dat haal je alleen niet uit dit nieuwsbericht, dus ben ik voorzichtiger om dat als conclusie te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:39
Misschien hadden de ondertekenaars van die brief, en al die 'honderden' regionale en lokale ondernemers dan iets eerder actie kunnen ondernemen... Maar, ze zullen er wel weer mee wegkomen met: 60 minpunten beginnen en geen kans op promotie de komende 3 jaar, maar dan mogen jullie wel KKD blijven spelen.

Ze kunnen gewoon als amateurclub door, en als die gemeenschap écht zo hecht is, moet het niet uitmaken op welk niveau er gespeeld wordt...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alargule2
Het is dan ook vooral een nummertje voor de bühne, zodat je achteraf niet het verwijt kunt krijgen dat je je stil hebt gehouden. De gemeente heeft in ieder geval al jaren geleden te kennen gegeven helemaal klaar te zijn met financiële steun aan Vitesse. Die hadden dus al veel eerder door dan de LC dat deze club niet leert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Moeten het denk ik niet helemaal onderschatten hoor (zeker ook niet overschatten). Ik vond het vooral veelzeggend dát het niet eerder gebeurde. Dat zegt mijns inziens ook wel iets over hoe deze partijen nu kijken naar de overname van de Sterkhouders ten opzichte van de partijen hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alargule2
Dat kan - het kan ook gewoon opportunisme zijn: nu de club een laatste strohalm probeert vast te klampen en volop in het nieuws is, is dit ook het moment om je steun uit te spreken. In mijn herinnering gebeurde zoiets ook vorig jaar. Of zou men toen ten stadhuize ook zo geporteerd zijn geweest van Franke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Vorig jaar was het allemaal wat terughoudender in mijn herinnering. Maar goed, het één hoeft het ander ook niet uit te sluiten (dus dat het voor de bühne is maar ook meer gemeend dan eerder).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Het is toch precies hetzelfde verhaal als een jaar geleden?

14-07-2025:
https://www.vi.nl/nieuws/...-thuis-arnhem-hoopt-op-u-
Namens de gemeente Arnhem heeft Marcouch zich nu ook gemengd in het verhaal. 'Vitesse heeft een nieuwe kans nodig om de wederopbouw mogelijk te maken. Geef ons die kans', schrijft de burgemeester in een brief aan de KNVB, die zondag is verstuurd. 'We staan aan de rand van de afgrond. Als we daar in vallen, dan is het allemaal voorbij.'
'Vitesse is veel meer dan een voetbalclub', schrijft Marcouch. 'De club heeft het de voorgaande jaren flink verbruid, maar is groter dan de mensen die verkeerde keuzes maken. De nieuwe investeerders willen Vitesse terugbrengen naar de Arnhemse roots; naar de plek waar het geel-zwarte hart daadwerkelijk klopt in onze gemeenschap.
18-07-2025:
https://www.telegraaf.nl/...met-de-stad/78588467.html
Wij doen daarom een beroep op uw wijsheid, uw geduld en uw vermogen om te zien wat deze club betekent. Niet voor de bestuurders, niet voor een enkele generatie, maar voor de mensen, de gemeenschap en voor Arnhem. Geef Vitesse meer tijd om het fundament te herstellen.
Na jaren van omzwervingen is Vitesse bijna thuis, waar het hoort: in Arnhem. De Sterkhouders staan klaar om dat mogelijk te maken, met kunde, met passie en met een geel-zwart hart.
Uiteindelijk hebben ze last-minute die laatste kans gekregen, met bepaalde (gezien de geschiedenis, volledig terechte) afspraken waar ze zich aan moesten houden. Echter zijn die juist geschonden, zoals de afspraak dat er stichting zou zijn die onderzoek zou doen naar nieuwe aandeelhouders. Maar die stichting heeft Vitesse ontbonden. Ook is er geen openheid van zaken geweest over overname van de vijf nieuwe aandeelhouders.

Dus zowel de oude, buitenlandse aandeelhouders én de nieuwe aandeelhouders zijn niet onderzocht door Vitesse.

Ik kan me goed voostellen dat de beroepscommissie er zo langzamerhand wel genoeg van heeft. Daarnaast hoeft Vitesse ook helemaal niet te verdwijnen. De proflicentie is afgenomen, waardoor ze als amateurs door zouden kunnen gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Ruzor op 18-07-2025 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
@Ruzor vanuit de gemeente wel. Er is nu een veel grotere groep van maatschappelijke organisaties die zich ook uitspreken. Dat was vorig jaar niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Vanmiddag is de vriendschappelijke Ajax wedstrijd weer live te zien op Ziggo Sport, geen idee of ander clubs ook dit uitzenden?

Bij mijn club moet je weer een pass aanvragen (10 pond). Ik twijfel erover dat te gaan doen. Steun de club graag, maar je betaald al een behoorlijk bedrag aan Viaplay, ESPN en Ziggo samen. Dan heb ik liever dat het is op een van die kanalen, mag ook met Engels commentaar.

[ Voor 21% gewijzigd door HollowGamer op 19-07-2025 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:46

gws24

Thinking is hard!

Ajax kan je live zien op het youtube kanaal van KV Mechelen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nou dus tegenwoordig is er nog maar één wereldkampioen bij de clubs. De fifa heeft in haar oneindige wijsheid besloten het nieuwe lucratieve toernooi als leidend te beschouwen en alles van vroeger telt niet meer. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Paginagrote oproep voor Vitesse: prominenten vragen steun voor oudste club na Sparta

Bondscoach Ronald Koeman steunt de pogingen van Vitesse om het vege lijf te redden. Hij is een van de vele prominenten die hun naam hebben verbonden aan een dagbladadvertentie waarin gepleit wordt voor het behoud van de club.
Interessant dat zoiets dergelijks nu pas gebeurt. Ik vind het toch ook wel bijzonder dat onze bondscoach hieraan meewerkt. Gelet op zijn positie en dienstverband bij de KNVB zou ik het verstandiger vinden om daar terughoudend in te zijn. Maar misschien is dat ook een wat rigide standpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-08 17:11
Ik kan het artikel verder niet lezen en de QR code hier ook momenteel niet scannen, maar als ik de dagbladadvertentie zelf lees is het me onduidelijk wat de oproep nu precies is. Sterker nog, als ik op "petitie vitesse" zoek, is het eerste resultaat de website van Vitesse met een verlopen petitie, de tweede is https://petities.nl/petit...tie-van-vitesse-arnhem-in , die waarschijnlijk niet bedoeld wordt.

Gelukkig erkennen ze wel dat Vitesse loopt aan te kloten, maar het is zo jammer dat dit soort acties meer op de KNVB gericht zijn elke keer, dan een campagne naar Vitesse en het bestuur zelf dat ze een keertje integer en daadkrachtig moeten acteren en zorgen dat er geen problemen meer zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Coocoocachoo op 24-07-2025 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
Talk is cheap. Een statement is zo gemaakt, een videoboodschap zo opgenomen, een krabbel zo gezet, een vlag zo opgehangen. De media doen de rest om dat allemaal uit te vergroten.

Mocht de club tegen alle hooggespannen verwachtingen in straks toch bot vangen bij de BC, dan denk ik dat je van al deze lieden ook nooit meer iets zult horen. Ja, hooguit een clubicoon, dat zal beamen hoe ontzettend jammer het is dat zo'n club vol historie, zo'n voetbalmonument, nu verdwenen is uit het profvoetbal. Maar ook dat de club nu een kans heeft om met een schone lei te beginnen en vanuit het dal weer op te klimmen.

Want ook hier geldt weer: talk is cheap. De laatste zin uit dit 'interview' met Theo Janssen spreekt wat dat betreft boekdelen:
Burgemeester Marcouch heeft ook een brief gestuurd naar de KNVB. Dat laat zien dat de gemeente ook achter de club staat. Er zijn ook veel supporters-acties. Er is nu een oproep om donderdagavond om acht uur naar de Korenmarkt te gaan. Daar kan het sowieso gezellig zijn. Ik moet trainen, anders was ik er zeker geweest.
|:(

[ Voor 29% gewijzigd door Alargule2 op 24-07-2025 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Leuk streep trekken. Moet je wel aantonen nu wel aan de regels te houden. Die streep is namelijk al paar keer met potlood gezet maar heeft Vitesse zelf uitgegumd met hun acties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Vanuit supporters gezien is dit kei en keihard, het is wanbestuur op wanbestuur geweest.

Vitesse is al gestraft voor de feiten waar de LC nu een optelsom van maakt, dubbel gestraft en dan nu de doodstraf eroverheen. Vitesse zal niet verder kunnen het heeft geen accomodatie waarop gespeeld zou kunnen worden in de Xde divisie en de gesloten voetbalpyramide zorgt ervoor dat je niet meer terug kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

In theorie kunnen ze zich gewoon weer opbouwen en tzt nieuwe licentie aanvragen. Iets wat RBC ook tracht te doen.

Men zal toch een keer moeten doorpakken anders kun je net zo goed stoppen met naleven van de regeltjes.

Neemt niet weg dat ik nog steeds verwacht dat vitesse gewoon weer mee doet en we volgend jaar rond deze tijd zelfde discussie houden hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
Natuurlijk. The show must go on, immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
forzav schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:08:
Vanuit supporters gezien is dit kei en keihard, het is wanbestuur op wanbestuur geweest.

Vitesse is al gestraft voor de feiten waar de LC nu een optelsom van maakt, dubbel gestraft en dan nu de doodstraf eroverheen. Vitesse zal niet verder kunnen het heeft geen accomodatie waarop gespeeld zou kunnen worden in de Xde divisie en de gesloten voetbalpyramide zorgt ervoor dat je niet meer terug kunt komen.
Die bak minpunten noem je toch geen straf als ze niet eens kunnen degraderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

forzav schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:08:

Als je alle feiten op een rijtje zet, is Vitesse juist meerdere keren gematst. Maar ik kan me voorstellen dat dat lastig te zien is als supporter zijnde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alargule2
Vitesse wordt ook niet 'dubbel gestraft' - het hele idee achter al die eerdere puntenstraffen is natuurlijk altijd geweest dat Vitesse het leven zou beteren. Dat is naar het oordeel van de LC niet gebeurd, waarop men de licentie (andermaal) heeft ingetrokken. Dat is niet nogmaals straffen voor eerdere vergrijpen, maar kijken naar hoe de situatie er nu voor staat. Vitesse voldoet niet aan de licentievereisten - punt.

Dat men de club niet nog een kans wil geven wordt onderbouwd door dat verleden: dit niet voldoen aan de vereisten is geen incident, maar iets structureels. Kennelijk is ook de overnamepoging te elfder ure door de Sterkhouders voor de LC daarin geen game changer - integendeel: men ziet dit in het verlengde liggen van het gedrag dat Vitesse al jarenlang vertoont.

Verder wordt strikt gesproken alleen de licentie ingetrokken. De LC beschikt niet over de middelen een club op te heffen. Vitesse blijft in principe dus nog gewoon bestaan, maar kan niet langer als profclub uitkomen.

Dat dat allerlei bedrijfsmatige, financieel-economische en sociaal-maatschappelijke effecten met zich meebrengt die vrijwel allemaal negatief zijn is evident. Maar dat is niet waar de LC op uit is. Die legt deze sanctie op vanwege structurele overtredingen op het licentiereglement.

Vitesse zal de BC er dus van hebben moeten overtuigen dat dat niet zo is, niet meer zo is, of op zijn minst geen intrekking rechtvaardigt. Lijkt mij een harde dobber. Maar deze soap staat natuurlijk bekend om zijn bizarre plotwendingen en cliffhangers. We gaan het komende week dus horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ruzor schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 09:58:
[...]

Als je alle feiten op een rijtje zet, is Vitesse juist meerdere keren gematst. Maar ik kan me voorstellen dat dat lastig te zien is als supporter zijnde.
Ik denk dat een hoop ex-profclubs behoorlijk jaloers zijn op het aantal kansen wat Vitesse al gehad heeft.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Gonadan schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 18:34:
[...]

Ik denk dat een hoop ex-profclubs behoorlijk jaloers zijn op het aantal kansen wat Vitesse al gehad heeft.
Zolang Vitesse niet failliet verklaard is? Meeste situaties gingen om een failliete club waarna de LC niet anders kan dan de licentie intrekken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Alargule2 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:28:
Vitesse wordt ook niet 'dubbel gestraft' - het hele idee achter al die eerdere puntenstraffen is natuurlijk altijd geweest dat Vitesse het leven zou beteren. Dat is naar het oordeel van de LC niet gebeurd, waarop men de licentie (andermaal) heeft ingetrokken. Dat is niet nogmaals straffen voor eerdere vergrijpen, maar kijken naar hoe de situatie er nu voor staat. Vitesse voldoet niet aan de licentievereisten - punt.
Op veel zaken heb je gelijk maar het belangrijkste punt zit je ernaast, Vitesse voldoet voor komend seizoen wel aan de licentieeisen. Er is een accountant, bankrekening en een gedekte begroting.

De straf die nu uitgesproken is, is op basis van een optelsom van al eerder bestrafte zaken en het gevoel van de LC dat Vitesse zich ook in de toekomst niet zal houden aan de afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

*knip*
Off-topic randzaken :)

[ Voor 89% gewijzigd door tweakduke op 31-07-2025 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
forzav schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 19:21:
[...]

Op veel zaken heb je gelijk maar het belangrijkste punt zit je ernaast, Vitesse voldoet voor komend seizoen wel aan de licentieeisen. Er is een accountant, bankrekening en een gedekte begroting.

De straf die nu uitgesproken is, is op basis van een optelsom van al eerder bestrafte zaken en het gevoel van de LC dat Vitesse zich ook in de toekomst niet zal houden aan de afspraken.
Nu zit ik ook niet helemaal in de materie, maar volgens mij stellen de licentievereisten wel iets meer voor dan de drie punten die je noemt. Anders zou de licentie behouden zelfs voor Vitesse een formaliteit moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

*knip*
Quote & reactie off-topic.

[ Voor 89% gewijzigd door tweakduke op 31-07-2025 22:44 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

forzav schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 19:21:
[...]

Volgens heeft de licentiecommissie de licentie ingetrokken op basis van een paar belangrijke afspraken die geschonden zijn. Afspraken die ze gemaakt hadden bij de intrekking van vorig jaar in het kader van de "laatste kans". Niet op basis van eventuele toekomstige afspraken.

Ook al zou dat wel zo zijn, dan lees ik dat Vitesse voor het aankomende seizoen met een begroting van 15,5 miljoen euro wil gaan werken (https://club.betcity.nl/eerste-divisie/begrotingen). Dat is net een half miljoen minder dan ADO Den Haag, die de hoogste begroting heeft van de eerste divisie. Daarbij is er in die begroting ook nog eens een tekort is van 2,5 miljoen. Dan kan ik me goed voorstellen dat de licentiecommissie denkt dat de club het dan niet wil leren.

Ik begrijp echt niet waarom Vitesse niet een realistische begroting opstelt, die past bij de onderkant van de eerste divisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
https://www.gelderlander....eur-van-vitesse~a5870c6b/

Kennelijk is Braasch al afgelopen donderdag teruggereden als directeur. Nog voor de zaak bij de beroepscommissie dus. Kan weleens een cruciale zet blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:43
bazzemans schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:28:
https://www.gelderlander....eur-van-vitesse~a5870c6b/

Kennelijk is Braasch al afgelopen donderdag teruggereden als directeur. Nog voor de zaak bij de beroepscommissie dus. Kan weleens een cruciale zet blijken.
Of een wanhoopsdaad.

Nu staat er niemand aan het roer; Vitesse wil gaan kijken wie deze functie gaat invullen. Dus er wordt niet direct doorgepakt.
Hoe helder en transparant ben je dan naar een BC?

Het is ook niet duidelijk of dhr Braasch helemaal weg is. Hij was ook als een soort TD betrokken bij de club en hij heeft natuurlijk nog een paar aandelen te verkopen.

Daarbij vind ik dit nieuws op zondag de wereld in te brengen bijzonder…

Het maakt de situatie er niet helderder op.

Maar we zullen zien.

[ Voor 4% gewijzigd door weststar op 28-07-2025 06:51 ]

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
@weststar dat kan inderdaad ook. Het is voor Vitesse te hopen dat ze naar de BC transparanter en concreter zijn over het afscheid van Braasch en de toekomstplannen.

[ Voor 4% gewijzigd door bazzemans op 28-07-2025 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
bazzemans schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:28:
[...]

Kan weleens een cruciale zet blijken.
Volgens mij heeft de LC de licentie om meer dan alleen het aanblijven van Braasch ingetrokken. De BC moet wel heel welwillend zijn wil deze zet van cruciaal belang blijken.

Tegelijkertijd: niets verbaast me meer in deze soap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:46

gws24

Thinking is hard!

Alargule2 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 19:34:
[...]

Nu zit ik ook niet helemaal in de materie, maar volgens mij stellen de licentievereisten wel iets meer voor dan de drie punten die je noemt. Anders zou de licentie behouden zelfs voor Vitesse een formaliteit moeten zijn.
Dit inderdaad. Vitesse had de sterkhouders niet onderzocht zoals wel had gemoeten:
Het noodplan komt alleen veel te laat en voldoet óók al niet aan de regels van het licentiesysteem. ‘Bij zowel de huidige aandeelhouders als bij de beoogde aandeelhouders (Sterkhouders, LL) is er geen sprake geweest van grondig onderzoek door Vitesse’, stelt de licentiecommissie. ‘Hiermee wordt door de club structureel voorbijgegaan aan een belangrijke doelstelling van het licentiesysteem, namelijk het niet in gevaar brengen van de integriteit en continuïteit van de competities betaald voetbal.’
Verder is de raad van commissarissen nog niet compleet; ze hebben op het moment welgeteld één commissaris volgens hun eigen website.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Alargule2 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 08:39:
[...]

Volgens mij heeft de LC de licentie om meer dan alleen het aanblijven van Braasch ingetrokken. De BC moet wel heel welwillend zijn wil deze zet van cruciaal belang blijken.

Tegelijkertijd: niets verbaast me meer in deze soap.
Tuurlijk heeft de LC dat gedaan. Alleen zijn dit dan wel essentiële stappen om te laten zien dat je als directie/nieuwe eigenaar de juiste keuzes aan het maken bent. Too little, too late wellicht. Maar wat je zegt, in deze soap weet je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
gws24 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:16:
[...]

Dit inderdaad. Vitesse had de sterkhouders niet onderzocht zoals wel had gemoeten:
Zoals Vitesse dat ook niet deed met de Big Five. Dat was niet nodig volgens Vitesse omdat ze allen een kleiner aandeel hadden dan 25%. In deze post heb ik dat al eens uitgelegd: bazzemans in "[Voetbal] Randzaken" Later kwam ook in de media naar voren dat als het Know Your Owner-principe (KYO-principe). Vitesse was er destijds bijna trots op dat ze de LC "buitenspel" hadden gezet.

Met de komst van de Sterkhouders zie je wel een andere werkwijze. De vraag is in hoeverre Vitesse het KYO-onderzoek al voldoen had kunnen uitvoeren om te voldoen aan deze voorwaarde. De Sterkhouders moesten ook eerst overeenstemming bereiken met de Big Five. Hiervan zou ik dus niet gek opkijken als de BC de club de ruimte zou geven om dat alsnog te doen. Dat zou dan echter moeten betekenen dat de BC er, in tegenstelling tot de LC, wél vertrouwen in heeft dat de Vitesse en de nieuwe eigenaren te goede trouw zijn.
[...]
Verder is de raad van commissarissen nog niet compleet; ze hebben op het moment welgeteld één commissaris volgens hun eigen website.
Zou het echt zo moeilijk zijn om RvC leden te vinden? Anderzijds wil je af van de charlatans die de laatste jaren voorbij zijn gekomen en elke schijn van belangenverstrengeling voorkomen en dus zorgvuldig te werk gaan. Ook hierbij is het de vraag of het is gelukt om de BC ervan te overtuigen dat de intenties legitiem en integer zijn.

Overigens is Reijntjes inmiddels gevolgen, na nog even een bonus te hebben opgeëist, maar je kan toch niet anders dan stellen dat deze man Vitesse van de regen in de drup heeft gebracht. Hij is volgens mij alleen gehaald, omdat het hem gelukt is om bij ADO een Amerikaanse financierder naar binnen te halen. Als je inzoomt op ADO kan je volgens mij ook niet stellen dat hij die club een stuk beter heeft achtergelaten. Op het verkeerde paard gegokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

bazzemans schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:35:
[...]
Op het verkeerde paard gegokt.
Daar zijn ze überhaupt wel goed in bij Vitesse: met Paul van der Kraan, Merab Jordania, de Russen, Coley Parry, Franke, Reijntjes, de 5 buitenlanders, Timo Braasch:
https://www.gld.nl/sport/...an-de-rand-van-de-afgrond

Het lijkt toch wel echt een structureel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

De beroeps commissie neemt wel de tijd. Vraag me af of dat positief of negatief is.

Misschien nemen ze de tijd om te zorgen dat besluit dusdanig waterdicht is dat een stap naar de rechter bij voorbaat al kansloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
Player1S schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:40:
De beroeps commissie neemt wel de tijd. Vraag me af of dat positief of negatief is.
Geen van beide. Vorige week vrijdag werd al gezegd dat een uitspraak 'in de loop van volgende week' wordt verwacht, dus aan die verwachting wordt vooralsnog voldaan.

En het is voor de hardcore Vitessefan weliswaar onvoorstelbaar, maar de BC-leden zijn niet 24/7 met Vitesse bezig. Die doen dit werk sowieso naast hun reguliere werk, dus mijn gok is dat ze nog bij elkaar moeten komen. Ongetwijfeld zal men zich op individuele basis nog wel voorbereiden op dit gesprek, maar een termijn van 1 à 2 weken bij dit soort casussen is helemaal zo uitzonderlijk niet.
Misschien nemen ze de tijd om te zorgen dat besluit dusdanig waterdicht is dat een stap naar de rechter bij voorbaat al kansloos is.
Wat men ook besluit: men zal in ieder geval zorgvuldigheid willen betrachten. Lijkt mij hoe dan ook een goede zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Wat ik storend vind is dat er helemaal niet transparant gecommuniceerd wordt over het proces. Dat wat je dus in wezen clubs verplicht (transparantie), doe je zelf ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:43
Omroep Gelderland zegt dat er vandaag nog nieuws komt:

https://www.gld.nl/sport/...omt-eraan-besluit-genomen

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Vitesse krijgt proflicentie niet terug, Arnhemmers vangen bot bij beroepscommissie
Vitesse krijgt de proflicentie niet terug. Dat is de uitspraak die de beroepscommissie van de KNVB vandaag heeft gedaan. Dat betekent dat de Arnhemse club volgende week niet mag uitkomen in de eerste divisie als die competitie van start gaat.

"De beroepscommissie concludeert dat er sprake is van een meerjarig patroon van misleiding, omzeiling en ondermijning van het licentiesysteem en een gebrek aan transparantie. Dit patroon is naar het oordeel van de beroepscommissie structureel, ernstig en hardnekkig gebleken. De beroepscommissie is dan ook van oordeel dat intrekking van de licentie terecht is", valt in een verklaring te lezen.

Vitesse heeft nog één mogelijkheid om de licentie terug te krijgen en dat is via de rechter. Een spoedzitting voor de start van de competitie moet dan duidelijkheid bieden, maar advocaten gaven eerder al aan dat de kans op succes daar niet groot is.
Vitesse krijgt proflicentie niet terug, Arnhemmers vangen bot bij beroepscommissie - https://nos.nl/l/2577129

[ Voor 82% gewijzigd door Gynnad op 31-07-2025 21:17 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Pagina: 1 ... 46 ... 54 Laatste