[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 45 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:25

Player1S

Probably out in the dark

Het bericht waarvan je wist dat hij ging komen,

Het leest nu wel een beetje alsof ze er nu echt klaar mee zijn dat Vitesse steeds de boel probeert te beduvelen. Dat zal ook mee spelen in een eventueel beroep. KNVB zal dan wel zeggen "Je zegt nu wel dat het echt A is maar de vorige tig keer zei je dat ook en was het stiekem toch B dus wij zijn klaar met jullie geloven".

Of het in de rechtszaal ook stand houd bij een rechter is een 2e. Ik vrees dat ze er toch weer mee weg komen en het spelletje zich volgend jaar weer herhaald.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-08 15:12
https://www.vitesse.nl/ni...besluit-licentiecommissie
Vitesse is zojuist op de hoogte gesteld van het voorgenomen besluit van de Licentiecommissie om de clublicentie in te trekken.

Voordat de officiële brief via de KNVB door ons was ontvangen, werden wij onaangenaam verrast door het artikel uit De Gelderlander dat reeds dezelfde strekking had.

Het voorgenomen besluit telt bijna 40 pagina’s. Vanzelfsprekend is intensieve bestudering en kritische reflectie noodzakelijk voordat de club inhoudelijk kan reageren.

Voor dit moment kunnen wij slechts benadrukken dat er sprake is van een voorgenomen besluit. De club is door de Licentiecommissie uitgenodigd om haar zienswijze te geven in een hoorzitting. Vanzelfsprekend zullen wij van die gelegenheid gebruik maken.

Nadere communicatie volgt z.s.m.

Twente komt eraan!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:10
Tjonge hoe kan Vitesse hierdoor verrast zijn? Als ik lees dat ze steeds onvolledige documenten aanleveren, ook nog eens te laat, een stichting opheffen die bedoeld zou zijn "aan het minimaliseren van de sanctierisico's en de witwasrisico's" en andere gedane toezeggingen niet nakomt dan wordt het denk ik wel moeilijk om nog met een goed verhaal te komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

L-VIS schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:24:
Tjonge hoe kan Vitesse hierdoor verrast zijn? Als ik lees dat ze steeds onvolledige documenten aanleveren, ook nog eens te laat, een stichting opheffen die bedoeld zou zijn "aan het minimaliseren van de sanctierisico's en de witwasrisico's" en andere gedane toezeggingen niet nakomt dan wordt het denk ik wel moeilijk om nog met een goed verhaal te komen...
is slechts voor de buhne dat ze verbaast zijn.

Dat de hele boel daar stinkt was al wel duidelijk. Ze waren begonnen met de verlenging van de jaarkaarten maar als de club onverhoopt geen licentie zou krijgen was je wel je geld kwijt 8)7

Ondanks dat ik verwacht dat de KNVB heel sterk staat hier verwacht ik dat 30s voor 12 het alsnog goed komt om volgend jaar het spelletje te herhalen.

Het is ook wachten tot die Gelredome knakker zich weer meld met een geplande overname :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Dit komt niet meer goed, dit gaat over een feit dat Vitesse tussen Dec 24 en Maart 25 geen RvC heeft gehad. Het heeft vooralsnog dus niets te maken met de 5 nieuwe eigenaren, maar iets wat hiervoor al plaatsgevonden heeft. Van de toen zittende RvC heeft Vitesse afscheid genomen (of moeten nemen) omdat deze veel te duur was:
https://www.vi.nl/nieuws/...-drie-leden-rvc-treden-af

Dit is iets wat gedurende afgelopen seizoen is gebeurd en lijkt me niet iets wat je nog terug kunt draaien..

[ Voor 12% gewijzigd door forzav op 23-05-2025 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Ik denk dat hier nog genoeg openingen bestaan om via de beroepscommissie, of desnoods de burgerrechter, de licentie alsnog veilig te stellen. Centrale vraag daarbij lijkt me of het intrekken van de proflicentie - wat de facto neerkomt op het einde van Vitesse als voetbalclub vanwege de 'gesloten piramide' - wel een proportionele straf is ten aanzien van de overtreding(en). Je kunt als LC immers ook nog geldboetes en/of puntenstraffen uitdelen.

Daarnaast lijkt het mij voor Vitesse nu vooral een kwestie van alsnog die zaken waardoor de LC de licentie voornemens is in te trekken als de wiedeweerga te regelen (en onder druk wordt alles vloeibaar). De beroepscommissie zal dan, gelet op het verleden, heus wel coulant zijn.

Famous last words, maar ik zie dit wel goed komen qua licentie. Op naar nog een jaar vol antivoetbal, puntenstraffen, luchtfietsers, plotwendingen en uitlatingen van De Kuit in de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:15
Alargule2 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:49:
Op naar nog een jaar vol antivoetbal
Ik ben niet geheel objectief want supporter van Vitesse, maar ik vond het afgelopen jaar eigenlijk verrassend leuk om ze te zien voetballen. Het was niet altijd goed, maar juist door de situatie was het wel enthousiast en zeker geen antivoetbal.

Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik niet verrast ben door het bericht vandaag, het lijkt al een tijd nergens op. En toch hoop ik dat het nog goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Nog een toevoeging aan de gedachtentrein: de KNVB stelt voornemens te zijn. Ik lees dat als: Vitesse mag eerst nog even tekst en uitleg komen geven cq zich de toorn van de LC laten welgevallen, waarna er alsnog sorry, ja en amen geknikt kan worden en Vitesse tot datum X de tijd krijgt om alle zaken alsnog te regelen. Wellicht komt er nog een geldboete overheen of worden er alvast punten in mindering gebracht op komend seizoen als Vitesse de licentie weet te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Niet online
En er mag nog wel even een pluim naar de LC / KNVB voor het eerst lekken naar de pers en dan pas Vitesse inlichten.

Daarmee hebben ze in ieder geval aangetoond, dat Vitesse sommige zaken (zoals bedragen overname) valide achtergehouden hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door forzav op 23-05-2025 14:45 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

forzav schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:44:
En er mag nog wel even een pluim naar de LC / KNVB voor het eerst lekken naar de pers en dan pas Vitesse inlichten.

Daarmee hebben ze in ieder geval aangetoond, dat Vitesse sommige zaken (zoals bedragen overname) valide achtergehouden hebben.
Is het onomstotelijk bewezen dat de KNVB het eerst richting de pers heeft gelekt of baseer je dat volledig op wat Vitesse zelf zegt?

Met alles wat tot nu toe gebeurd is lijkt me Vitesse in deze namelijk geen uiterst betrouwbare bron :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:10
forzav schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:44:

Gezien de reputatie van Vitesse zou ik de club in geen geval het voordeel van de twijfel gunnen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Voordat de officiële brief via de KNVB door ons was ontvangen, werden wij onaangenaam verrast door het artikel uit De Gelderlander dat reeds dezelfde strekking had.
Dit is niet hetzelfde als: “we hebben via de media moeten vernemen dat.” Oftewel: ze zijn waarschijnlijk gebeld door de KNVB met het bericht en de officiële brief volgt daarna. Aangezien PostNL zakelijke post al niet meer gegarandeerd de volgende dag bezorgt, is dit gewoon een poging van Vitesse om verongelijkt te kunnen doen lijkt me. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Qoine schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 16:19:
[...]

Dit is niet hetzelfde als: “we hebben via de media moeten vernemen dat.” Oftewel: ze zijn waarschijnlijk gebeld door de KNVB met het bericht en de officiële brief volgt daarna. Aangezien PostNL zakelijke post al niet meer gegarandeerd de volgende dag bezorgt, is dit gewoon een poging van Vitesse om verongelijkt te kunnen doen lijkt me. :)
Aangetekende brief. Aangenomen door een ongemotiveerde receptionist(e). Geen verantwoordelijke op kantoor om het aan te overhandigen. KNVB komt met officiële aankondiging. Media rapporteert. Vitesse doet alsof de van niks wisten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Alargule2 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:49:
[...] en uitlatingen van De Kuit in de media.
https://www.gelderlander....-de-deur-dicht~a129bb532/

Hahahaha. Haha. Ha.

Het is ook allemaal zo voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Ik denk dat iedereen die dit dossier op de voet volgt de stappen die Vitesse nog kan nemen die in dit artikel worden uitgelicht wel kent. In die zin is het geen 'nieuws':

https://www.gelderlander....egt-deze-expert~ab30b24e/

Hooguit dan dat deze expert de uitspraken van de LC ook uitzonderlijk vindt. Dat voorspelt niet veel goeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-09 23:14

Stimulate14

⭐⭐⭐

In juli of augustus krijgen ze de licentie weer terug en dan begint het circus weer opnieuw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Als het niet om Vitesse (lees oude, grote club) ging, maar om bijvoorbeeld Helmond Sport, Top Oss of Telstar was de KNVB er allang klaar mee geweest.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Stimulate14 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:39:
In juli of augustus krijgen ze de licentie weer terug en dan begint het circus weer opnieuw.
Dat is ook mijn verwachting al heb ik nu ook wel het gevoel dat de licentie commissie er nu wel echt klaar mee is.
Als je al zo lang bezig bent met de juiste gegevens te krijgen en telkens niks of maar half krijgt is het gewoon keertje klaar.
En dan vraag ik mij ook af of een rechter Vitesse alsnog in het gelijk stelt.
Men haalt steeds FC Twente aan maar daar had de KNVB zelf een straf verzonden door licentie in te trekken en gelijk nieuwe uit te geven voor de KKD.
Hier praten we over structureel gedoe met niet aanleveren documenten.

Ben wel benieuwd wie Vitesse gaat vervangen. Ze willen het liefst een even aantal in de KKD. Of ze trekken 1 Jong team eruit of ze vullen het aan met 1.
Officieel zou Jong Almere dan in aanmerking komen als hoogst geplaatste in de 2e Divisie maar die mogen niet vanwege degradatie Almere. Daarna komt Jong Sparta in aanmerking.
Maar ik verwacht dat ze Jong Feyenoord erin willen hebben. Al zou ik komend seizoen gewoon met 19 gaan spelen en pas jaar erop aanvullen (indien nodig).

Als je ze nu al als vervanger aanwijst kan Vitesse bij de rechter claimen dat het voorbedachte rade is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:09
Mog schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:42:
Als het niet om Vitesse (lees oude, grote club) ging, maar om bijvoorbeeld Helmond Sport, Top Oss of Telstar was de KNVB er allang klaar mee geweest.
Ten tijde van het faillissement van Veendam kan ik me niet veel medewerking van de KNVB herinneren. Ook niet met betrekking tot de doorstart in de hoofdklasse. Deadlines werden strak gehanteerd, uitstel was niet mogelijk. Toenmalig competitieleider Gijs de Jong stak toen ook niet onder stoelen of banken dat hij niet ontevreden was over de faillissementen van Veendam, AGOVV en Haarlem, want nu was er ruimte voor de Jong Teams. Ja ik ben nog bitter :+

Groot verschil was wel dat bij ons het geld ook echt op was en de tent failliet. Er waren toen volgens mij 14 dagen om een nieuwe koper te vinden. Vitesse heeft dus wel vijf "kopers". gevonden en, voor zover ik weet, niet failliet verklaard.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Chocovla schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:29:
[...]

Ten tijde van het faillissement van Veendam kan ik me niet veel medewerking van de KNVB herinneren. Ook niet met betrekking tot de doorstart in de hoofdklasse. Deadlines werden strak gehanteerd, uitstel was niet mogelijk. Toenmalig competitieleider Gijs de Jong stak toen ook niet onder stoelen of banken dat hij niet ontevreden was over de faillissementen van Veendam, AGOVV en Haarlem, want nu was er ruimte voor de Jong Teams. Ja ik ben nog bitter :+

Groot verschil was wel dat bij ons het geld ook echt op was en de tent failliet. Er waren toen volgens mij 14 dagen om een nieuwe koper te vinden. Vitesse heeft dus wel vijf "kopers". gevonden en, voor zover ik weet, niet failliet verklaard.
Dat is idd het verschil. De andere clubs zijn stuk voor stuk door een rechtbank failliet verklaart. Soms om peanuts maar als je de rekening niet meer kunt betalen en geen verbetering op korte termijn hebt dan trekt de rechter de stekker eruit.
En voor de KNVB is faillissement intrekking licentie.
Als morgen Vitesse failliet verklaard wordt dan is het ook echt klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Na de stukken in Follow the Money heb ik de indruk dat Vitesse geen 5 kopers heeft, maar dat Perry er nog steeds achter zit.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Mog schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:24:
Na de stukken in Follow the Money heb ik de indruk dat Vitesse geen 5 kopers heeft, maar dat Perry er nog steeds achter zit.
recente stukken?
Dat is overigens wat de KNVB ook vermoedde en men heeft de gevraagde documenten om dit te ontkrachten nooit of slechts deels aangeleverd. En dat is dus de reden dat de stekker eruit gaat als het aan de licentie commissie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:26

gws24

Thinking is hard!

Player1S schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:37:
[...]

recente stukken?
Dat is overigens wat de KNVB ook vermoedde en men heeft de gevraagde documenten om dit te ontkrachten nooit of slechts deels aangeleverd. En dat is dus de reden dat de stekker eruit gaat als het aan de licentie commissie ligt.
Niet alleen hebben ze de stukken niet of deels aangeleverd, ze hebben er ook voor gezorgd dat tijdens de overname al het toezicht was verdwenen:
"De gedane toezeggingen door Vitesse aan de licentiecommissie zagen onder meer toe op de controle ten aanzien van potentiële nieuwe eigenaren. Deze toezeggingen zijn niet nagekomen. Zo zijn de leden de raad van commissarissen op een cruciaal moment uit hun functie ontheven en op dat moment niet vervangen. Ook de vorig jaar opgerichte onafhankelijke stichting die moest bijdragen het minimaliseren van de sanctierisico's en de witwasrisico's heeft niet deugdelijk zijn werk kunnen verrichten en is halverwege het seizoen opgeheven."
bron: https://nos.nl/regio/geld...roflicentie-in-te-trekken

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:15
Player1S schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:52:
[...]

Dat is ook mijn verwachting al heb ik nu ook wel het gevoel dat de licentie commissie er nu wel echt klaar mee is.
Als je al zo lang bezig bent met de juiste gegevens te krijgen en telkens niks of maar half krijgt is het gewoon keertje klaar.
En dan vraag ik mij ook af of een rechter Vitesse alsnog in het gelijk stelt.
Men haalt steeds FC Twente aan maar daar had de KNVB zelf een straf verzonden door licentie in te trekken en gelijk nieuwe uit te geven voor de KKD.
Hier praten we over structureel gedoe met niet aanleveren documenten.
[...]
Bepaalde media (Omroep Gelderland, De Gelderlander) halen inderdaad foutief aan dat Twente in 2016 in het gelijk is gesteld door de burgerrechter. Twente vocht weliswaar het besluit van de licentiecommissie aan dat hun licentie ingetrokken werd en gelijktijdig een nieuwe voor de Eerste Divisie uit te geven, maar werd door de rechter in het ongelijk gesteld. De licentiecommissie mocht dit volgens de rechter doen. Zie voor de volledigheid de uitspraak: ECLI:NL:RBMNE:2016:3107 en het nieuwsbericht daarover: https://www.rechtspraak.n...entie FC Twente intrekken.

De fout wordt veel gemaakt, omdat mensen onthouden dat Twente naar de rechter ging én dat het besluit van de licentiecommissie werd teruggedraaid. Het was echter niet de rechter die dat deed (zoals hierboven uiteengezet) maar de beroepscommissie. Twente ging namelijk al naar de burgerrechter vóórdat de beroepscommissie uitspraak had gedaan (en stond in haar recht om dat te doen). De beroepscommissie oordeelde dat de licentie niet hoefde te worden ingetrokken en besloot het besluit aan te passen naar boetes van in totaal € 181.000,00. Lees hiervoor: https://www.knvb.nl/downl...g vonnis beroepscommissie

In 2009 ging Fortuna Sittard wél succesvol naar de bestuursrechter. Zie: https://uitspraken.rechts...ECLI:NL:RBUTR:2009:BI8398.

Na de uitspraken van de rechter iz Fortuna en de beroepscommissie t.a.v. Twente, heeft de KNVB wel wijzigingen doorgevoerd in haar procedures om juridische kwetsbaarheden te verkleinen en transparanter te opereren (wat dus al duidelijk werd bij de uitspraak van de rechter in de zaak versus Twente). Het is dan ook niet voor niets dat de licentiecommissie zo voorzichtig (en in de ogen van sommigen té voorzichtig) omspringt met het intrekken van de licentie van Vitesse. Ze gaan niet over één nacht ijs.

Een belangrijk principe dat overigens is toegevoegd in de procedures is het zogenaamde Know Your Owner-principe, bedoeld om de integriteit en transparantie van eigenaarsstructuren in het betaald voetbal te waarborgen. Dat principe geldt óók als er sprake is van een kleiner aandeel in het eigenaarschap van minder dan 25%. Het verschil is alleen dat de licentiecommissie dit dan niet per definitie actief gaat onderzoeken. De licentiehouder (lees: in casu Vitesse) is verplicht om hier op dezelfde wijze onderzoek naar te doen als de licentiecommissie zou doen (lees hiervoor kwaliteitseis 3 van de licentievereisten; zelf ff opzoeken) en er is geen enkele situatie denkbaar die de licentiehouder daarvan ontslaat. Gelet op de situatie van Vitesse (niet helemaal zuivere eigenaren in het verleden en een Parry waarvan de geldstromen niet transparant genoeg waren) en hetgeen de licentiecommissie naar buiten brengt, ben ik ervan overtuigd dat het KYO-principe het heikele punt is waar Vitesse niet of onvoldoende inzicht ingeeft (zie ook hierboven de post van @gws24). Hierdoor is dus niet controleerbaar of Parry op één of andere manier nog betrokken is en daartoe heeft de licentiecommissie Vitesse vorig jaar verplicht. Daar zit dan ook een mogelijke strohalm voor de eigenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik vind Rondo niet leuk in deze samenstelling, heb het gewoon over Telstar en de nieuwe manager van Ajax.

Het gaat nu om de geschiedenis en al het succes van Ruud Gullit en Ten Cate. Lijkt wel DWDD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

na paar keer positief nieuws voor de Vitesse supporters (nieuwe hoofdsponsor en aantrekken accountant) nu weer slecht nieuws.

1 van de investeerders vertrekt per direct Nu.nl: Vitesse-voorzitter wacht einde crisis niet af en kiest voor Engels avontuur

Kan, volgens het bericht, grote gevolgen hebben. Vraag is ook of hij simpelweg naar aantrekkelijker avontuur is gegaan of verlaat hij vroegtijdig een zinkend schip?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:37

Superkiwi

Hoi doei

Pfff, trek gewoon de stekker eruit, KNVB.
Dit begint een beetje op de 'Duitse leraar' sketch te lijken.

"Jullie hebben allemaal een licentie!
Behalve jij.
Grapje, jij ook.
Oh nee, toch niet.
Jawel.
Of nee, toch niet.
Nee hoor, jij ook.
Of toch niet?
"

:+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Player1S schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:23:
[...]

Kan, volgens het bericht, grote gevolgen hebben. Vraag is ook of hij simpelweg naar aantrekkelijker avontuur is gegaan of verlaat hij vroegtijdig een zinkend schip?
Ik lees her en der dat het 'gouden aandeel' zou voorkomen dat de vier overgebleven Big Fives ieder 25% van de aandelen zouden moeten krijgen, en daarmee het goedkeuringsproces van de LC alsnog kunnen ontlopen. Maar misschien dat er ook gewoon een plaatsvervanger komt.

Toch vermoed ik dat dit de eerste rat is die het zinkende schip verlaat. Als binnenkort toch het besluit valt Vitesse de licentie af te nemen, zou ik niet raar staan opkijken als de overige vier ineens heel snel een functie elders aangaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Alargule2 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:15:
[...]

Ik lees her en der dat het 'gouden aandeel' zou voorkomen dat de vier overgebleven Big Fives ieder 25% van de aandelen zouden moeten krijgen, en daarmee het goedkeuringsproces van de LC alsnog kunnen ontlopen. Maar misschien dat er ook gewoon een plaatsvervanger komt.

Toch vermoed ik dat dit de eerste rat is die het zinkende schip verlaat. Als binnenkort toch het besluit valt Vitesse de licentie af te nemen, zou ik niet raar staan opkijken als de overige vier ineens heel snel een functie elders aangaan.
Heel eerlijk en niet onderbouwd van mijn kant, maar ik heb het gevoel dat Vitesse een soort witwas club is geworden. Ik zie namelijk niet erin waarom je er in zou stappen, zeker niet met een rare constructie.

Had gelezen dat deze man gaat naar een Engelse club. Als je HTC (YouTube) eens opzoekt, dan lees je ook over hoe clubs daar (mis)gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Niet online
[...]

Deze aandeelhouders hebben geld betaald om de aandelen in handen te krijgen en zouden dan nu de club kapot laten gaan en al hun geld kwijt zijn, ik snap de logica niet.

Zelfde met Murphy die nu uit de rvc stapt en van zijn aandelen af moet omdat hij bij een andere club aan de gang gaat, is dit nou gewoon onkunde / ontwetendheid (dat het niet toegestaan is) of wat zit hier achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
forzav schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:05:
[...]

Deze aandeelhouders hebben geld betaald om de aandelen in handen te krijgen en zouden dan nu de club kapot laten gaan en al hun geld kwijt zijn, ik snap de logica niet.
Enig idee om wat voor bedragen dat gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Miljoenen, gok ik zo.

Als ze inderdaad betaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

forzav schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:05:
[...]

Het zijn investeerders. Ja bij faillissement zijn ze hun geld kwijt maar dat is het risico.
Als de boel dusdanig nijpend is dat er voorlopig nog meer geld bij moet zonder zicht dat ze winst gaan maken als ze tzt verkopen is het beter om nu al je verlies te nemen.

Stel ze hebben ieders 5 miljoen ingelegd. Als daar nu nog eens 5 bij moet en volgend jaar nog eens 2,5 dan moet de club tzt tenminste 12,5 miljoen pp opleveren om gelijk te spelen.

En als je al 12,5m hebt geïnvesteerd wil je ook wel goede winst pakken en niet iets gelijkwaardig aan 2 jaar rente pakken op 7,5m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
[...]

Ik lees her en der dat het 'gouden aandeel' zou voorkomen dat de vier overgebleven Big Fives ieder 25% van de aandelen zouden moeten krijgen, en daarmee het goedkeuringsproces van de LC alsnog kunnen ontlopen.
Twee dingen:
1. Het is bizar dat er überhaupt een constructie nodig is om de procedure van de LC te ontlopen. Dat impliceert al dat het niet helemaal lekker zuiver is of er in ieder geval geen andere opties zijn.
2. Al vaker hier gepost. Bij een overdracht van aandelen kleiner dan 25% en dus het ontlopen van LC, is de licentiehouder vanwege het Know Your Owner-principe (KYO) gewoon gehouden aan het uitvoeren van een vergelijkbaar onderzoek als de LC en moet kunnen aantonen dat de geldstromen van de nieuwe eigenaren legit zijn, er geen sprake is belangenverstrengeling et cetera. Dat staat beschreven in de licentie-eisen, specifiek kwaliteitseis 3. De LC ziet toe op die eisen en kan in die hoedanigheid dus licentiehouders ook om openheid van zaken vragen. Van de licentiecommissie "buitenspel" zetten, kan m.i. dan ook eigenlijk helemaal geen sprake zijn. Ook al wil Vitesse haar supporters zo graag laten geloven dat dit wel kan. Hele vreemde gang van zaken wat mij betreft (zie ook 1).
Maar misschien dat er ook gewoon een plaatsvervanger komt.

Dit zijn denk ik een twee smaken. Er komt een ander schimmig figuur en deze soap gaat nog even door of langzaamaan vallen alle dominostenen om.

Hoe dan ook. Zo jammer dat een van de oudste clubs zo is afgegleden de afgelopen decennia. Zover dat heel veel mensen (niet zijnde supporters) er wel klaar mee zijn (ook veel Arnhemmers). Triest dat het zover heeft moeten komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Maar...Vitesse wil samen met de KNVB tot een stappenplan komen!

https://www.gelderlander....-licentiecrisis~a3d0e519/

Ik weet al precies hoe dat verdergaat. De LC zal ook weinig zin hebben een BVO die nog niet failliet is uit het betaald voetbal te laten vallen. Dus wordt er instemmend geknikt en worden er wat deadlines afgesproken. Die worden niet gehaald, waarna uitstel volgt. Komend seizoen eindigt de club weer kansloos onderaan met puntenaftrek in de dubbele cijfers.

En in de zomer van '26 komt Vitesse dan met een Voorstel voor een Plan van Aanpak, waar de LC mee instemt. De club is tegen die tijd in handen van een Argentijn die in kettingzagen handelt, een Amerikaanse buistreinenbouwer die aan de ketamine zit en een Chinees die een internethandeltje heeft. Allemaal onderschrijven ze het enorme belang van Vitesse voor de regio en de potentie die van de club uit gaat. De Chinees sliep als twaalfjarige al onder een Machlasposter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ben heel erg benieuwd. Ik verwacht idd dat men weer in de verhaaltjes trapt en Vitesse weer licentie krijgt om vervolgens hele jaar door weer record aantal strafpunten te geven en volgend jaar zomer hetzelfde spelletje weer te spelen.

Aan de andere kant, misschien zijn ze nu echt klaar met de verhaaltjes en accepteren ze alleen een waterdicht verhaal. En dat verwacht ik niet dat Vitesse kan overhandigen. Dus is het nu echt klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
HollowGamer schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:36:
[...]

Heel eerlijk en niet onderbouwd van mijn kant, maar ik heb het gevoel dat Vitesse een soort witwas club is geworden. Ik zie namelijk niet erin waarom je er in zou stappen, zeker niet met een rare constructie.
Naja dat is wel een beetje kort door de bocht. Vitesse beschikt over een stadion (huur weliswaar, maar toch) waar commercieel (goede business ruimten) en qua capaciteit groei in zit. Helaas met een slechte relatie en deal met de stadion-eigenaar, dat is echter niet onoverkomelijk. Daarnaast hebben ze met de accommodatie op Papendal echt een prachtig trainingscomplex, waarmee ze echt in de top 5 van Nederland zitten, na Ajax, PSV, AZ en (sinds de nieuwbouw) Feyenoord. De jeugdopleiding van Vitesse heeft de status van 'internationaal', net als bovengenoemde clubs + FC Utrecht.

Qua achterban is het lastiger. Het is geen traditionele club als Ajax, PSV en Feyenoord. Ze moeten het dus van de stad en regio hebben. Regio Nijmegen is daarbij best wel een harde grens. Aan de andere kant op de Veluwe heeft Kowet veel terrein gewonnen de laatste jaren.

Kortom er zit wat dat betreft wel potentie in de club om er een subtopper van te maken, die meedoet voor Europees voetbal. Dat is helemaal geen gekke gedachte. Alleen hebben ze er zo'n zooi van gemaakt dat dit perspectief heel ver weg lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Alargule2 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:31:
Maar...Vitesse wil samen met de KNVB tot een stappenplan komen!

https://www.gelderlander....-licentiecrisis~a3d0e519/

Ik weet al precies hoe dat verdergaat. De LC zal ook weinig zin hebben een BVO die nog niet failliet is uit het betaald voetbal te laten vallen. Dus wordt er instemmend geknikt en worden er wat deadlines afgesproken. Die worden niet gehaald, waarna uitstel volgt. Komend seizoen eindigt de club weer kansloos onderaan met puntenaftrek in de dubbele cijfers.

En in de zomer van '26 komt Vitesse dan met een Voorstel voor een Plan van Aanpak, waar de LC mee instemt. De club is tegen die tijd in handen van een Argentijn die in kettingzagen handelt, een Amerikaanse buistreinenbouwer die aan de ketamine zit en een Chinees die een internethandeltje heeft. Allemaal onderschrijven ze het enorme belang van Vitesse voor de regio en de potentie die van de club uit gaat. De Chinees sliep als twaalfjarige al onder een Machlasposter.
Lijkt mij ook de enige route voor Vitesse. Heel coöperatief met de KNVB en licentiecommissie optrekken.

De LC moet m.i. wel voet bij stuk houden, in ieder geval t.a.v. het KYO-principe. Volledige transparantie, geen coulance. Harde deadlines. Voldoet Vitesse er niet aan? Einde. Dat aan de voorkant ook vastleggen in door alle partijen te bekrachtigen afspraken. Graag ook transparant over dat proces communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Het heeft ook wel een hoog vlucht-naar-vorengehalte, zeker ook gelet op het atypische zeer snel na deze hoorzitting pro-actief communiceren van dit Stappenplan door Vitesse zelf.

Want ja, als de LC nu dan nóg voet bij stuk houdt, dan kan Vitesse natuurlijk niet verweten worden dat ze niet van goede wil waren.

De vraag die dit bij mij doet rijzen is toch vooral: waarom zijn deze Big Five/Four niet meteen in januari naar de KNVB gestapt met hun voorstel voor een stappenplan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Waarschijnlijk omdat ze oprecht dachten dat ze met een truc de LC buitenspel hadden gezet. Bizarre gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Alargule2 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:30:
Miljoenen, gok ik zo.

Als ze inderdaad betaald hebben.
Ik geloof nooit dat ze miljoenen betaald hebben voor een zowat failliete club zonder eigen stadion of wat dan ook. En al helemaal niet dat ze dat nu al afgetikt hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:40
Tjongejonge transfernieuws... Een nieuwe grasmeester bij Fortuna
Het moet niet gekker worden in komkommertijd om maar nieuws te creëren
Bron:nu.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjLcXZsZUpgX6RelOCLk5DdXe-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pwxM1KecNXGZMuiYKIabXWFR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:08
in het geval van Fortuna is dit wel positief nieuws, wat hadden(hebben?) die een slechte grasmat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

bazzemans schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:51:
Waarschijnlijk omdat ze oprecht dachten dat ze met een truc de LC buitenspel hadden gezet. Bizarre gedachte.
Ik denk dat ze oprecht dachten dat ze er wel mee weg zouden komen door half of geen informatie aan te leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

Pierre

Van nature lui!

Of het hier moet geen idee maar Promes is afgelopen nacht aangehouden in Dubai https://nos.nl/artikel/25...omes-aangehouden-in-dubai

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Twist numero zoveel.

Mogelijk weer nieuwe eigenaren Vitesse

Nu wil een groep Arnhemse ondernemers alle aandelen overnemen om ze de club te redden. Verzoek zou al ingediend zijn bij de KNVB.

Voor de club lijkt me dit het beste. Zullen er geen hoogvlieger mee worden maar waarschijnlijk wel stabiliteit met zich mee brengen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:32

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Dit is toch een bizarre soap.
Paniek voetbal ten top. Knvb moet gewoon de licentie intrekken. Klaar. Genoeg kansen gehad.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

DNA_Saint schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 18:47:
Dit is toch een bizarre soap.
Paniek voetbal ten top. Knvb moet gewoon de licentie intrekken. Klaar. Genoeg kansen gehad.
als je dit artikel leest lijkt het inderdaad wel klaar.

Weer een deadline gemist. Een van de aandeelhouders die nog dwars ligt. Parry die blijkbaar nog 15% van de aandelen heeft.

hoeveel voordeel van de twijfel krijgen ze nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Player1S schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:47:
[...]

als je dit artikel leest lijkt het inderdaad wel klaar.

Weer een deadline gemist. Een van de aandeelhouders die nog dwars ligt. Parry die blijkbaar nog 15% van de aandelen heeft.

hoeveel voordeel van de twijfel krijgen ze nog?
De wereld is niet eerlijk, maar nog steeds geen idee waarom Vitesse zoveel meer kansen krijgt dan de rest ooit heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

HollowGamer schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:14:
[...]

De wereld is niet eerlijk, maar nog steeds geen idee waarom Vitesse zoveel meer kansen krijgt dan de rest ooit heeft gekregen?
Een RBC, Haarlem en Veendam waren door een rechtbank failliet verklaard. Dat betekend automatisch einde van je licentie.
Vitesse heeft vooralsnog steeds faillissement weten af te wenden. Al is de manier waarop al paar keer voldoende geweest om ook licentie in te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
HollowGamer schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:14:
[...]

Welke rest precies? Die clubs die éérst failliet werden verklaard waarna de facto de KNVB niet anders kon dan de licentie intrekken? Of Twente waarbij de beroepscommissie besloot dat met het plan voor saneringen en een nieuwe koers volstaan kon worden met een lagere straf? Bij Fortuna ging de KNVB de mist in voor de rechter, waarna ze de procedure enerzijds hebben aangescherpt en anderzijds meer zorgvuldigheid in hun proces hebben ingebouwd om niet terug te worden gefloten door de rechter.

Deze clubs hebben zich daarna weer bewezen. Hoewel Fortuna nu ook wéér geen accountsverklaring kunnen inleveren en daardoor niet naar Europa kunnen.

Je moet een situatie toch echt op zich bekijken. Er is eigenlijk geen echt vergelijkingsmateriaal van een club die minder kansen kreeg én waarvan de licentie daadwerkelijk is ingetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Tja, toch ergens mixed feelings hierbij. Op papier klinkt dit als het beste scenario. Een groep regionale ondernemers die eigenaar wordt. Daarna kan Vitesse dan (langzaam) bouwen aan iets van stabiliteit op financieel, organisatorisch en sportief vlak. Grote nadeel van Vitesse is dat een begroting eigenlijk standaard in de nul begint, omdat ze vooralsnog op een te laag niveau acteren om de inkomsten te generen die bij het uitgavenpatroon hoort. Wil je echter op een gezonde basis komen, moet je investeren, dus risico's nemen, en je ambitie moet blijven liggen op 'Europees voetbal'. Dat maakt dat de marges dat het goed gaat ontzettend klein zijn en het is de vraag of de regionale ondernemers te samen kapitaalkrachtig en/of bereidwillig zijn om eerst (ogenschijnlijk) geld in een bodemloze put te gooien. Rationeel gezien is Vitesse (hoe ze er nu voor staan, niet per se qua potentieel) een hele slechte investering.

Gemixt gevoel ook wel, omdat gevoelsmatig vorig jaar deze soap zich ongeveer op dezelfde manier voltrok. Welke voorwaarden kan de LC nog stellen, met in het achterhoofd dat er nu al niet wordt voldaan aan eerder gestelde afspraken. Ergens zou je dan als LC een keer moeten zeggen: basta.

Alleen wat hebben we eraan als Vitesse verdwijnt? Natuurlijk kan je stellen dat het terecht is, gezien er ook jarenlang een onterecht voordeel is behaald. Dat draai je er echter niet mee terug. Ondertussen kalft het betaalde voetbal dan verder af, met weer een BVO minder en houd ik mijn hart vast over hoe de KNVB dat in de KKD oplost. Nog maar te zwijgen over wat dit voor gat achterlaat in Arnhem en bij de supporters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
bazzemans schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:54:
Tja, toch ergens mixed feelings hierbij. Op papier klinkt dit als het beste scenario. Een groep regionale ondernemers die eigenaar wordt. Daarna kan Vitesse dan (langzaam) bouwen aan iets van stabiliteit op financieel, organisatorisch en sportief vlak. Grote nadeel van Vitesse is dat een begroting eigenlijk standaard in de nul begint, omdat ze vooralsnog op een te laag niveau acteren om de inkomsten te generen die bij het uitgavenpatroon hoort. Wil je echter op een gezonde basis komen, moet je investeren, dus risico's nemen, en je ambitie moet blijven liggen op 'Europees voetbal'. Dat maakt dat de marges dat het goed gaat ontzettend klein zijn en het is de vraag of de regionale ondernemers te samen kapitaalkrachtig en/of bereidwillig zijn om eerst (ogenschijnlijk) geld in een bodemloze put te gooien. Rationeel gezien is Vitesse (hoe ze er nu voor staan, niet per se qua potentieel) een hele slechte investering.

Gemixt gevoel ook wel, omdat gevoelsmatig vorig jaar deze soap zich ongeveer op dezelfde manier voltrok. Welke voorwaarden kan de LC nog stellen, met in het achterhoofd dat er nu al niet wordt voldaan aan eerder gestelde afspraken. Ergens zou je dan als LC een keer moeten zeggen: basta.

Alleen wat hebben we eraan als Vitesse verdwijnt? Natuurlijk kan je stellen dat het terecht is, gezien er ook jarenlang een onterecht voordeel is behaald. Dat draai je er echter niet mee terug. Ondertussen kalft het betaalde voetbal dan verder af, met weer een BVO minder en houd ik mijn hart vast over hoe de KNVB dat in de KKD oplost. Nog maar te zwijgen over wat dit voor gat achterlaat in Arnhem en bij de supporters.
Wat je eraan hebt? Alles. Je trekt een duidelijke lijn 'tot hier en niet verder'. Een BVO club minder? Boeiend. Er zijn er daarna nog steeds teveel. Schattig dat TOP Oss (ik woon zelf in Oss) en andere semi amateurs doen alsof ze een prof club zijn, maar ze voegen precies 0,niks toe.
En dat zwarte gat, daar heeft Vitesse het zelf naar gemaakt. Dat mag nooit de reden voor de KNVB zijn om dan maar niet hard in te grijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
@toolkist daar verschillen we dan van mening in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Mja als je de grens maar steeds opschuift omdat je geen BVO wilt verliezen kun je net zo goed meteen alle regels opheffen en de clubs lekker hun gang laten gaan tot de bubbel barst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-09 22:47
Ah het Spaanse model, wie wil dat nou niet?

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Player1S schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:36:
Mja als je de grens maar steeds opschuift omdat je geen BVO wilt verliezen kun je net zo goed meteen alle regels opheffen en de clubs lekker hun gang laten gaan tot de bubbel barst.
Het blijft koffiedikkijken, maar ik denk dat de LC het zal laten aankomen op de haalbaarheid van het plan van de Sterkhouders. Meer specifiek: hoe concreet is het plan, kan er daarmee bewezen worden dat eerdere partijen (met name Parry) volledig uit beeld zijn en is daarmee een realistische begroting op te stellen? En natuurlijk zullen de partijen achter de Sterkhouders ook nog de keuring moeten doorstaan.

Mocht de LC daar ergens een rode vlag zien, dan zal het wel einde oefening zijn. Want inderdaad: ooit moet je een grens trekken. Tegelijkertijd snap ik ook wel dat men BVO's niet de nek om wil draaien als ze toch nog levensvatbaar blijken. Waar een 'gewoon' bedrijf na een faillissement nog wel een doorstart kan maken en daarmee meteen weer de markt op kan, is dat in het gesloten systeem van het amateur- en betaald voetbal in Nederland niet mogelijk cq zeer lastig. Samen met het feit dat met het verdwijnen van Vitesse ook wel een flink regionaal gat zou vallen, zal men dan ook wel alles in het werk stellen om dat te voorkomen.

Mocht Vitesse uit zichzelf failliet gaan, dan is het natuurlijk een ander - en veel eenvoudiger - verhaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Promes wordt uitgeleverd:

https://www.voetbalprimeu...leverd-aan-nederland.html

Oei oei oei :+

Gerechtigheid !

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ik had liever dat hij daar zou blijven (of Rusland).

Hier staat hier na 2 jaar weer buiten, en mensen vinden dat al zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dus je hebt liever dat iemand z'n straf ontloopt dan dat ie 2 jaar zit (als het dat wordt)? Apart

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

toolkist schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:44:
Dus je hebt liever dat iemand z'n straf ontloopt dan dat ie 2 jaar zit (als het dat wordt)? Apart
Idd ben juist blij dat hij in Nederland aankomt vanavond. Laffe vent ben je dan zeg. Tot op de laatste minuut verstopt in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Agent47 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 20:14:
[...]

Idd ben juist blij dat hij in Nederland aankomt vanavond. Laffe vent ben je dan zeg. Tot op de laatste minuut verstopt in het buitenland.
Hij is sowieso laf, maar ons systeem vind ik nou niet zo fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:43

Quad

Doof

Op basis waarvan verwacht je dat hij na 2 jaar weer buiten staat? In principe zal hij gewoon zijn veroordeling uit moeten zitten. Het komt voor dat een veroordeelde eerder vrij komt, maar meestal gaat dat in combinatie met een enkelband totdat de straf voorbij is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Quad schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 20:21:
Op basis waarvan verwacht je dat hij na 2 jaar weer buiten staat? In principe zal hij gewoon zijn veroordeling uit moeten zitten. Het komt voor dat een veroordeelde eerder vrij komt, maar meestal gaat dat in combinatie met een enkelband totdat de straf voorbij is.
Als je eerst bij verstek veroordeeld wordt, in een niet-uitleverland verblijft, en daardoor gevangenisstraft denkt te ontlopen, hoef je bepaald niet te rekenen om strabvermindering.

Het is in feite vergelijkbaar met een ontsnappingspoging.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 20:36:
[...]

Als je eerst bij verstek veroordeeld wordt, in een niet-uitleverland verblijft, en daardoor gevangenisstraft denkt te ontlopen, hoef je bepaald niet te rekenen om strabvermindering.

Het is in feite vergelijkbaar met een ontsnappingspoging.
Zo zou het moeten werken, maar ik lees toch echt regelmatig dat je een straf niet krijgt wegens omstandigheden bijvoorbeeld. Recent las ik bijvoorbeeld omdat iemand in de media negatieve aandacht had gekregen, dit kennelijk een argument is om dan minder te straffen. Je krijgt dan wel een taakstraf, maar je hoeft die niet te doen..

Ik gok dat hij echt wel binnen 2-3 jaar buitenstaat. Misschien met een enkelband, maar ik gok dat Promes zal blijven vechten om eerder vrij te komen, en daar uiteindelijk wel iets van lukt. Misschien heeft ons land straks te weinig gedaan om hem terug te halen? Gok zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:32
HollowGamer schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 20:43:
[...]

Zo zou het moeten werken, maar ik lees toch echt regelmatig dat je een straf niet krijgt wegens omstandigheden bijvoorbeeld. Recent las ik bijvoorbeeld omdat iemand in de media negatieve aandacht had gekregen, dit kennelijk een argument is om dan minder te straffen. Je krijgt dan wel een taakstraf, maar je hoeft die niet te doen..

Ik gok dat hij echt wel binnen 2-3 jaar buitenstaat. Misschien met een enkelband, maar ik gok dat Promes zal blijven vechten om eerder vrij te komen, en daar uiteindelijk wel iets van lukt. Misschien heeft ons land straks te weinig gedaan om hem terug te halen? Gok zoiets.
Zo'n iemand is dan waarschijnlijk zijn baan verloren, gecanceld op TV, kan niet meer rustig over straat etc.
In zoverre is dat dan ook een straf die je leven bemoeilijkt of beperkt. Waarschijnlijk nog meer dan een tijd in de gevangenis doorbrengen.

Promes zal niet meer voetballen en is vast ook geen goede technisch directeur of analist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:26

gws24

Thinking is hard!

HollowGamer schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 20:43:
[...]

Volgens van de Heuvel kan hij pas in 2030 vervroegd vrij komen (https://www.telegraaf.nl/...n-nederland/72915982.html). Enkelband wordt meestal alleen gedaan bij lager gestraften dacht ik.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Vitesse meld vol trots dat er een deal is tussen de buitenlandse aandeelhouders en lokale ondernemers om de boel over te nemen.

Vervolgens lees je dat ze nu 24,9% hebben gekocht van die knakker die onlangs vertrok en bij goedkeuring knvb nemen ze de overige 75,1% over van de andere aandeelhouders.

Klinkt dus weer te mooi om waar te zijn.
Kans bestaat dus nog steeds dat de overige aandeelhouders de keutel intrekken na akkoord knvb en meer geld gaan eisen of gewoon niet meer afstand willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
  • Nu online
Dat is niet wat ik in de media lees: die hebben het erover dat met de overige aandeelhouders nu ook een akkoord is bereikt.

Lijkt mij een heel belangrijke stap. Het moet wel heel raar lopen wil de KNVB hier nog voor gaan liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wH_ddl2g-iighI9OKfoyvUHOKKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kpvjNS7S2xzSPx3hQ21Af3Hr.jpg?f=fotoalbum_large

Staat hier toch echt. Nu 24,9%. Na akkoord KNVB de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:10:
Vitesse meld vol trots dat er een deal is tussen de buitenlandse aandeelhouders en lokale ondernemers om de boel over te nemen.

Vervolgens lees je dat ze nu 24,9% hebben gekocht van die knakker die onlangs vertrok en bij goedkeuring knvb nemen ze de overige 75,1% over van de andere aandeelhouders.

Kans bestaat dus nog steeds dat de overige aandeelhouders de keutel intrekken na akkoord knvb en meer geld gaan eisen of gewoon niet meer afstand willen doen.
Dan is het toch heel makkelijk? Oude eigenaren die de boel ook weer fleste zitten er nog dus geen licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Player1S schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:55:
Iemand enig bericht gezien over de verkoop van jaarkaarten bij Vitesse?

Ik las op Omroep Gelderland dat men geen geld terug krijgt als Vitesse geen licentie voor 25/26 zou krijgen 8)7

Ik vraag me af hoe groot de clubliefde is om dat risico te lopen. Zeker nu alles duurder wordt en het niet totaal onverwachts zou zijn als ze geen licentie krijgen.
Even mijzelf quoten hier. Blijkbaar is bij 1900 personen de liefde groot genoeg want dat is het aantal kaarten wat tot nu toe verkocht is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:25

odan

The dark side is within all!

Player1S schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:25:
[...]

Even mijzelf quoten hier. Blijkbaar is bij 1900 personen de liefde groot genoeg want dat is het aantal kaarten wat tot nu toe verkocht is 8)7
volgens de vitesse site op dit moment zelfs 2233 seizoenskaarten.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

odan schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:03:
[...]

volgens de vitesse site op dit moment zelfs 2233 seizoenskaarten.
Mijn bericht van van afgelopen weekend. Dus sinds de "positieve" berichtgeving maar 300 erbij.
Pas bij definitief groen licht zal het alsnog snel gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Gelet op de 11.000 seizoenkaarten die afgelopen seizoen werden verkocht, lijkt het er inderdaad sterk op dat een boel supporters de berichtgeving afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odan
  • Laatst online: 10:25

odan

The dark side is within all!

was volgens mij vorig seizoen ook zo, de verkoop kwam pas echt op gang nadat zeker was dat ze ook echt deel gingen nemen aan de competitie.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Player1S schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:10:

Precies, technisch gezien is er dus op dit moment van de 5 aandeelhouders 1 vervangen door de sterkhouders. De rest zit er nog gewoon, maar met de belofte dat deze ook vervangen gaan worden.

Punt is alleen dat beloftes en afspraken niet veel waard zijn bij Vitesse gezien het verleden met de Russen, het onderzoek naar de gang van zaken, de sideletter van Franke, wegsturen van de onafhankelijke commissarissen, etc.
https://www.vi.nl/nieuws/...praken-in-herkansingsplan

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
odan schreef op maandag 23 juni 2025 @ 15:17:
was volgens mij vorig seizoen ook zo, de verkoop kwam pas echt op gang nadat zeker was dat ze ook echt deel gingen nemen aan de competitie.
Het voelt toch een beetje als een GPU kopen, en hopen dat die komt later.

Ik zou ook pas voor 100% zekerheid gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Ruzor schreef op maandag 23 juni 2025 @ 15:45:
[...]

Precies, technisch gezien is er dus op dit moment van de 5 aandeelhouders 1 vervangen door de sterkhouders. De rest zit er nog gewoon, maar met de belofte dat deze ook vervangen gaan worden.

Punt is alleen dat beloftes en afspraken niet veel waard zijn bij Vitesse gezien het verleden met de Russen, het onderzoek naar de gang van zaken, de sideletter van Franke, wegsturen van de onafhankelijke commissarissen, etc.
https://www.vi.nl/nieuws/...praken-in-herkansingsplan
Alleen weten we niet in hoeverre er ook zwart-op-wit afspraken vastgelegd zijn in (door de LC) te controleren overeenkomsten. Dat zou de situatie nog iets anders kunnen maken.

Wat mij het meest 'stoort' is dat de LC zo weinig naar buiten brengt over proces en termijnen. Ik vind ze wat dat betreft weinig transparant. Wat wel helder is, is dat Vitesse op basis van een standaardprocedure extra tijd heeft gekregen voor het aanvullen van de begroting tot 3 juli. Maar goed, dat lijkt mij los te staan van het eerdere voorgenomen besluit om de licentie in te trekken. Die deadline voor de begroting lag namelijk op 16 juni en het voorgenomen besluit van de LC is al van 23 mei. Vitesse heef bij de hoorzitting aangegeven aan een stappenplan te werken, waarvan onderdeel is de overname door lokale ondernemers. Welke deadline en voorwaarden heeft de LC hiervoor aan Vitesse gesteld? Het lijkt er soms op dat het andersom is. Dat Vitesse de deadlines en voorwaarden stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

odan schreef op maandag 23 juni 2025 @ 15:17:
Weet zo niet de situatie van vorig jaar maar dit jaar was het zo dat als je verlengde en de boel ploft alsnog, je je geld kwijt was. Dan vraag je er om dat men niet direct gaat verlengen.

Ik durf haast wel te wedden dat de teller dicht bij die 11.000 van vorig jaar zat als je je geld wel terug zou krijgen als de boel alsnog zou ploffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Promes ‘houdt zich goed’ en wil 8 juli voorstel doen: 'Voetballen in Nederland of EU moet kunnen'

AD
Hebben deze heren een enorme plaat voor hun hoofd of is het echt realistisch en normaal dat een beoordeeld iemand gewoon zijn en zo'n straf mag ontlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Megupe schreef op maandag 23 juni 2025 @ 22:02:
[...]

Hebben deze heren een enorme plaat voor hun hoofd of is het echt realistisch en normaal dat een beoordeeld iemand gewoon zijn en zo'n straf mag ontlopen?
Hij denkt dat hij een uitzonderingspositie heeft vanwege voetballer. Onterecht natuurlijk.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Megupe schreef op maandag 23 juni 2025 @ 22:02:
[...]

Op de luchtplaats in de nor, kun je best een balletje trappen.

Daar gaan ze je niet voor betalen, nee dat niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 23-06-2025 22:18 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Volgens zijn advocaat Cem Polat kan Promes weer als voetballer aan de slag in Dubai of Letland. Dat zou noodzakelijk zijn, want de miljoenen van zijn cliënt waarop beslag is gelegd zijn in vastgoed belegd. Promes wil weer voetballen om zijn kinderen van eten te voorzien.
Heeeeeeel geloofwaardig... :O

https://www.nu.nl/misdaad...s-weer-te-voetballen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Als Vitesse mee mag doen, beginnen ze sowieso op -12

https://www.nu.nl/voetbal...n-na-verloren-beroep.html

Wel dom overigens want zonder degradatie uit KKD had de straf vorig jaar niks uitgehaald.
Zul je straks zien dat ze net die 12 te kort komen voor directe promotie of zelfs playoffs 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Player1S op 09-07-2025 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Player1S schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:27:
Als Vitesse mee mag doen, beginnen ze sowieso op -12

https://www.nu.nl/voetbal...n-na-verloren-beroep.html

Wel dom overigens want zonder degradatie uit KKD had de straf vorig jaar niks uitgehaald.
Zul je straks zien dat ze net die 12 te kort komen voor directe promotie of zelfs playoffs 8)7
Tenzij ze goed beginnen en het doorzetten en een keer een periodetitel pakken. Dan is de kans op promotie er weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:15
Ik verwacht dat het wederom hier niet bij blijft. Maar ik snap ook niet waarom ze nou het risico wilden lopen op 12 minpunten in het komende seizoen, om een punt te maken over 3 minpunten in het afgelopen seizoen (wat dus niet eens lukte).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-08 21:58
https://www.ad.nl/voetbal...westie-van-tijd~aecb9797/

Spartak Moskou meldt zich voor Michel Vlap, vertrek naar Rusland lijkt kwestie van tijd.

Met sporters gaan ze in Rusland waarschijnlijk anders om maar het lijkt me een bijzondere move.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:55
Willem30 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:01:
https://www.ad.nl/voetbal...westie-van-tijd~aecb9797/

Spartak Moskou meldt zich voor Michel Vlap, vertrek naar Rusland lijkt kwestie van tijd.

Met sporters gaan ze in Rusland waarschijnlijk anders om maar het lijkt me een bijzondere move.
Begrijp het ook niet van Vlap. Ugalde is vorig jaar gegaan, maar wil schijnbaar al weer terug. Is toch een beetje een transfer naar no-mans land.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ng.tregge96
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 16-07 14:18
Lucratieve deal voor Twente en Vlap, maar vanuit andere persoonlijke redenen snap ik het écht niet. Afgelopen jaar voor het eerst vader geworden. Dan ga je toch niet met je gezinnetje in Rusland zitten. :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Snap het ook niet.
Goed als blanke, blonde man zal hij daar nog wel gedoogd worden maar je speelt geen Europees. Je speelt je nauwelijks in de kijker bij andere clubs.

Zo'n Ugalde is natuurlijk in 1 klap binnen en kan niet alleen zichzelf + gezin onderhouden maar gelijk de gehele extended family in Costa Rica.

Een Vlap zal leuk boeren daar maar niet levensveranderend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-08 21:58
alexbl69 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:17:
[...]

Begrijp het ook niet van Vlap. Ugalde is vorig jaar gegaan, maar wil schijnbaar al weer terug. Is toch een beetje een transfer naar no-mans land.
Dan kan je nog beter ergens in het verre oosten in de zandbak gaan voetballen.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-09 23:14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Willem30 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:38:
[...]

Dan kan je nog beter ergens in het verre oosten in de zandbak gaan voetballen.....
Veel te warm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
Nou de volgende stap is door de licentiecommissie gezet. Hieronder de link naar het nieuwsbericht/de analyse van De Gelderlander. Bericht staat vol met herhaling van situaties uit het verleden (de journalist heeft zijn best gedaan om het smeuïg te maken), dus ik heb er een aantal (door mij als relevant ingeschatte) citaten uitgehaald.
Proflicentie ingetrokken: kan Vitesse de vrije val nog stoppen?
De licentiecommissie van de KNVB trekt per direct de profvergunning van Vitesse in. Het risico dat dit het einde betekent van de Arnhemse club, is groter dan vorig jaar.
[...]
Vitesse is op moreel gebied de laatste jaren diep afgegleden. Door de bestuurders van de club uit Arnhem zijn zowat alle regels in het vergunningensysteem van het profvoetbal overtreden, oordeelt de licentiecommissie. Het geduld van het onafhankelijke, controlerende orgaan van de KNVB is op. De eerstedivisionist wil zijn leven niet beteren, stellen ze in Zeist. Aan de Rijn wíllen ze zich niet conformeren aan de regels van het profvoetbal. Van zuiverheid of transparantie is geen sprake. Nog steeds niet. En er is geen uitzicht dat dit er wel komt, luidt het oordeel.
[...]
‘Er is sprake van een patroon van gebrekkige transparantie en structurele omzeiling van het licentiesysteem door Vitesse’, verklaart het orgaan. ‘Niets wijst erop dat Vitesse nog binnen de kaders van het licentiesysteem zal kunnen (en willen) functioneren.’
[...]
Het noodplan komt alleen veel te laat en voldoet ook al niet aan de regels van het licentiesysteem. ‘Bij zowel de huidige aandeelhouders als bij de beoogde aandeelhouders (Sterkhouders, LL) is er geen sprake geweest van grondig onderzoek door Vitesse’, stelt de licentiecommissie. ‘Hiermee wordt door de club structureel voorbijgegaan aan een belangrijke doelstelling van het licentiesysteem, namelijk het niet in gevaar brengen van de integriteit en continuïteit van de competities betaald voetbal.’
[...]
Volgende stap zal zijn dat Vitesse naar de beroepscommissie gaat. Daarna volgt nog de stap naar de voorzieningenrechter (kort geding). Deze zomer zal de berichtgeving over Vitesse dus nog wel een aantal keer voorbij komen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ng.tregge96 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:21:
Lucratieve deal voor Twente en Vlap, maar vanuit andere persoonlijke redenen snap ik het écht niet. Afgelopen jaar voor het eerst vader geworden. Dan ga je toch niet met je gezinnetje in Rusland zitten. :F
Volgens mij heb je dan ettelijke afslagen gemist, en kunnen we wel stellen dat Vlap definitief af is.

Ga toch lekker joh. :w

Ongelooflijk, dan heb je echt geen enkele moraal in je donder.

Ga het je kinderen maar uitleggen later. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ng.tregge96
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 16-07 14:18
Ramzzz schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:58:
[...]

Volgens mij heb je dan ettelijke afslagen gemist, en kunnen we wel stellen dat Vlap definitief af is.

Het is overigens wel begrijpelijk hoe het contact ineens gelegd lijkt te zijn: zijn zaakwaarnemer. Blijkbaar de enige die nog zaken doet met Rusland. Bracht afgelopen jaar ook Ugalde naar Spartak en is gezien de foto maatjes met Promes.

https://www.tubantia.nl/v...r-naar-rusland~a4f4d2c4e/

Archive-linkje: https://archive.is/iKfnL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ng.tregge96 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:33:
[...]

Het is overigens wel begrijpelijk hoe het contact ineens gelegd lijkt te zijn: zijn zaakwaarnemer. Blijkbaar de enige die nog zaken doet met Rusland. Bracht afgelopen jaar ook Ugalde naar Spartak en is gezien de foto maatjes met Promes.

https://www.tubantia.nl/v...r-naar-rusland~a4f4d2c4e/

Archive-linkje: https://archive.is/iKfnL
Hoe kan zo'n figuur in NL nog actief zijn, en zit de VVCS permanent in winterslaap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@Ramzzz Wat verwacht je van de VVCS?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
"Papa heeft wat minder etische beslissingen genomen maar daardoor hoef jij nu niet meer te werken" wordt vast wel geaccepteerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:54
[...]

Als FCT kan je toch ook simpelweg weigeren om met Russische clubs zaken te doen :? Valt me ook tegen van ze hoor.

XXXVI

Pagina: 1 ... 45 ... 54 Laatste