[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 44 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:33
T-MOB schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:18:
[...]

Je hoeft maar 1x periodekampioen te worden om in aanmerking te komen voor promotie, toch? Dus met een straf van 100 punten kun je zelfs nog promoveren.
Helaas gaat die vlieger niet op. De nummer 20 van de eindstand is uitgesloten van deelname aan de play-offs. Het lijkt mij een veilige aanname dat je met 100 minpunten ook 20ste eindigt in de reguliere competitie.

Zie artikel 7 lid 1 van het Reglement Periodekampioenschappen Eerste Divisie Betaald voetbal 2024/'25:
De winnaar van een periode, niet zijnde een Beloftenteam, die tevens als nummer 20 is geëindigd na
afloop van de reguliere competitie in de eerste divisie seizoen 2024/’25 zal zich niet kwalificeren voor
de play-offwedstrijden om promotie/degradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Ruzor schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:09:
Tja, vijf buitenlandse partijen die door deze constructie (ieder niet meer dan 25% van de aandelen) niet het goedkeuringsproces bij de KNVB hoeven te doorlopen:
https://nos.nl/artikel/25...-zich-al-in-voetbalwereld

Gezien de geschiedenis lijkt dat op het eerste gezicht weer een truc.

En een geschiedenis die zich weer lijkt te herhalen:

[...]

https://www.gelderlander....jn-gewaarschuwd~adb72a8b/
Tja, heel onverstandig. Vraag is wel of Vitesse nog anders kan.

De basiskosten voor de club zijn veel te hoog voor een onbeduidende club in de Eredivisie, laat staan voor een club in de KKD. De kosten voor de huur van het stadion en Papendal zijn hoog. De basis uitgaven zijn verhoudingsgewijs dus al erg hoog en dan heb je nog geen speler het salaris betaald. Wil je die kosten structureel kunnen dekken dan heb je inkomsten nodig die horen bij een club die minimaal meedoet voor Europees voetbal. En de aantrekkingskracht voor die inkomsten heb je eigenlijk alleen als je ook dusdanig presteert.

Dat maakt dat Vitesse eigenlijk niet anders kan dan dat ook als ambitie stellen, zeker als je nu financierders hebt die al 16-19 miljoen hebben overgemaakt aan Parry en gezamenlijk dus met dat minbedrag beginnen met hun investering. Op KKD-niveau heb je bij start seizoen al 6 miljoen tekort op de lopende begroting. De investering groeit dan dus al naar 22-25 miljoen. Die wil je ook weer terugverdienen en dat kan alleen als de club inkomsten gaat generen die hoger zijn dan de kosten. Dat lukt je dus alleen als je zo snel mogelijk naar de Eredivisie gaat en ook voor Europees voetbal gaat spelen.

Ik zie ook niet zoveel andere mogelijkheden voor Vitesse. Er is geen ander stadion in Arnhem om in te spelen, voorstellen om in de regio (tijdelijk) in een ander stadion te gaan spelen zijn en ondertussen een nieuw stadion te bouwen zijn onrealistisch. Waar moet de club het geld vandaan halen? Een ander trainingscomplex kost ook geld. Weinig realistische plannen in ieder geval om dat te kunnen realiseren.
Alternatief is dan failliet gaan. Ik neem aan dat iedereen wel begrijpt dat een club daar niet voor kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:38
Het had beter geweest als de boel failliet gegaan was en supporters een doorstart hadden gemaakt en de inboedel tegen een zacht prijsje hadden kunnen overnemen. Dit wordt weer niks. Hoeveel geld denk je er tegenaan te moeten gooien om vanuit deze positie naar Europees voetbal te komen?

Not movie star money, but oil billionaire money. Onbegonnen werk. Zeker binnen de Nederlandse competitie waarin we het goed doen, maar toch voornamelijk een opleiding en doorverkoop land zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
@CornermanNL Probleem in Nederland is dan alleen dat je (net als in andere landen overigens) van onderop moet beginnen, maar dan zonder mogelijkheid om in de voetbalpiramide te promoveren naar betaald voetbal. Bovendien verandert dat niks aan dat je dan op zoek moet naar een onderkomen om als amateurclub verder te gaan. Je oppert om dan tegen een zacht prijsje de boedel over te kunnen nemen, maar reken maar dat schuldeisers het trainingscomplex op Papendal liever naar de hoogste bieder laten gaan. Gezien dat dit hét topsportcentrum van Nederland is, verwacht ik dat daar ook wel een invulling voor te vinden is. Dus hoe reëel is dat scenario?

Verder volledig met je eens. Vitesse heeft zichzelf in een positie gemanoeuvreerd die stinkt en komt daar niet meer uit. En dan te bedenken dat Vitesse echt een gerenommeerde jeugdopleiding had. Hoorde echt bij de top van Nederland, met een internationale status (keurmerk KNVB). Vitesse had dus als club destijds wel de voorwaarden en potentie om met goede investeringen en beleid de stap naar structurele (sub)topclub in Nederland te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@Harribo Daar gaat het in de berichten hierboven toch ook al over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
bazzemans schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:54:
@Harribo Daar gaat het in de berichten hierboven toch ook al over?
Ik heb niet alles hierboven gelezen. Wrs stond daar niet de tweede video.
Het is nu gewoon een kopie van toen

Tja Vitesse moet wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
De video inderdaad niet maar het deja vu (lees: geschiedenis die zich herhaalt) wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:52

gws24

Thinking is hard!

Het AD bericht hier natuurlijk ook over maar er staat in hun bericht iets opvallends:
De investeringspartijen gaan de komende tijd gebruiken om ‘de financiële en sportieve stabiliteit van Vitesse te beoordelen’.
bron: https://www.ad.nl/voetbal...ser-coley-parry~ab7fb3d7/

Uh, dat doe je normaal gesproken al voordat je de overname doet en die schuld aan Parry afbetaald.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is het probleem ook niet vooral dat er heel weinig mensen op de tribunes zitten, en ze helemaal niets verdienen aan de concerten enzo die daar worden gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
gws24 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 02:23:
Het AD bericht hier natuurlijk ook over maar er staat in hun bericht iets opvallends:

[...]
bron: https://www.ad.nl/voetbal...ser-coley-parry~ab7fb3d7/

Uh, dat doe je normaal gesproken al voordat je de overname doet en die schuld aan Parry afbetaald.
Deze mensen willen ook vooral even positief in het nieuws gok ik.

Over een aantal maanden/een jaar stappen ze er weer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alargule2
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:21
Dit zijn gewoon vooruitgeschoven pionnen van Parry*. Door het aandeel onder de 25% te houden is de KNVB (voorlopig) buitenspel gezet. Maar reken maar dat die er nog wel wat gaan vinden als straks uitkomt hoe het werkelijk zit.

* Een andere verklaring voor deze nog meer uit de lucht gevallen wending dan indertijd met Franke kan ik me niet bedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
HollowGamer schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:54:
[...]

Is het probleem ook niet vooral dat er heel weinig mensen op de tribunes zitten, en ze helemaal niets verdienen aan de concerten enzo die daar worden gegeven?
Valt wel mee. Kijk maar eens naar de toeschouwersaantallen van Vitesse, best behoorlijk voor een Nederlandse club als je het vergelijkt met andere Eredivisie clubs. Verhoudingsgewijs t.o.v. originele stadioncapaciteit en de stadionhuur wel. Meen ook dat de inkomsten vanuit de horeca niet naar Vitesse gaan maar, dat kan ik zo snel niet terugvinden.

Het gros van de andere clubs hebben ook geen inkomsten uit concerten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Alargule2 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:27:
Dit zijn gewoon vooruitgeschoven pionnen van Parry*. Door het aandeel onder de 25% te houden is de KNVB (voorlopig) buitenspel gezet. Maar reken maar dat die er nog wel wat gaan vinden als straks uitkomt hoe het werkelijk zit.

* Een andere verklaring voor deze nog meer uit de lucht gevallen wending dan indertijd met Franke kan ik me niet bedenken.
Stadion eigenaar Michael van de Kuit vermoed hetzelfde (premium artikel AD):
https://www.ad.nl/voetbal...r-een-lap-grond~a9216568/
Wat betreft de overeenkomst: daar heeft Van de Kuit ‘zeer grote twijfels’ over. ,,Vitesse-directeur Edwin Reijntjes schermt eerst met een Nederlandse partij. Blijkbaar komt hij er daarmee niet uit en ineens ligt er een deal met vijf buitenlandse eigenaren’', zegt Van de Kuit.

,,Vijf, die allemaal met een minderheidsaandeel instappen en zo de licentiecommissie omzeilen. En ineens gaat Coley Parry als grote schuldeiser overal mee akkoord. Waar hij eerder juist overal voor ging liggen.’’

,,Ik ben ervan overtuigd dat Coley Parry deze overeenkomst heeft uitgedokterd, opgezet en heeft uit laten voeren. Waarmee hij invloed blijft behouden. Hier heeft Reijntjes helemaal niks over te zeggen gehad. En ik betwijfel ook of er ooit wel een Nederlandse partij in de markt is geweest.”
Reijntjes is er zeker van dat Parry geen invloed heeft maar kent de details niet van de overeenkomst tussen Parry en het consortium
Reijntjes stelt dat het consortium absoluut te vertrouwen is. En dat alle banden met Parry nu zijn doorgesneden. ,,Er zijn geen onderhandse deals gesloten of verborgen en verboden overeenkomsten”, verklaart de directeur van Vitesse. ,,Vitesse is van de schuld én van Parry af en heeft nu ineens een positief eigen vermogen van 3 miljoen euro.”

Tegelijkertijd zegt Reijntjes ook de details uit de overeenkomst met de ‘Coalitie van Vijf’ niet te kennen. ,,Dat is hun deal.”

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
Het klinkt allemaal weer te mooi. Vooral omdat in de spaarzame updates die naar buiten kwamen vooral over een (1) Nederlandse partij werd gesproken die het verst was, en dit consortium van vijf überhaupt niet werd genoemd.
Die vijf zijn kennelijk bereid al miljoenen en nog wat uit te trekken, enkel om de club te redden; Parry is ineens met alles akkoord, en Reijntjes besluit zijn vertrek meteen maar naar voren te halen. En dan was daar onlangs ook nog het nieuws dat Parry zelf met eigenaren op de proppen kwam, wat door hem zelf in alle toonaarden werd ontkend.

In combinatie met alle smoke and mirrors rond de eerdere deal met Franke (side letter), waar dezelfde Kuit al voor waarschuwde en wat ook al als 'wij wisten van niks' door Reijntjes werd verkocht, kan ik het eigenlijk niet anders lezen dan als een al even schimmige constructie om Parry alsnog invloed te laten houden. Reijntjes zal hier ook wel vanaf weten, en om te voorkomen dat een eventueel vroeg uitlekken van de werkelijkheid achter deze constructie alsnog in zijn gezicht explodeert, kiest hij maar het hazenpad. En met een beetje geluk komt niemand er ooit achter en is hij de gevierde man.

Maar ik zie vast spoken.

[ Voor 4% gewijzigd door Alargule2 op 26-01-2025 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Het blijft Hollywood aan de Rijn. Heel terecht dat er links en rechts vraagtekens gezet worden bij wat hier gaande is. Van de Kuit is ook niet de meest betrouwbare laat staan neutrale figuur in deze soap maar in dit nieuwsbericht verkondigd hij weinig geks.

Ik heb zonder succes gezocht naar of ik een officiële reactie van de KNVB kon vinden. Ben daar wel heel benieuwd naar. Ook al is er sprake van een minderheidsbelang van elke aandeelhouder, ligt deze overname onder een vergrootglas. Heb je dan als KNVB niks in handen om dat kritisch te beoordelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alargule2
De Gelderlander (paywall) weet in ieder geval te melden dat één van de partijen uit de VS komt.

Hmmmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

bazzemans schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:42:
Het blijft Hollywood aan de Rijn. Heel terecht dat er links en rechts vraagtekens gezet worden bij wat hier gaande is. Van de Kuit is ook niet de meest betrouwbare laat staan neutrale figuur in deze soap maar in dit nieuwsbericht verkondigd hij weinig geks.

Ik heb zonder succes gezocht naar of ik een officiële reactie van de KNVB kon vinden. Ben daar wel heel benieuwd naar. Ook al is er sprake van een minderheidsbelang van elke aandeelhouder, ligt deze overname onder een vergrootglas. Heb je dan als KNVB niks in handen om dat kritisch te beoordelen?
In het artikel dat @Alargule2 deelt staat wel een soort van reactie maar op het moment kunnen ze niet zoveel; alleen als duidelijk is dat Parry nog wel invloed heeft zouden ze misschien wat kunnen:
De New Yorkse ondernemer is alleen persona non grata bij de KNVB. In de ogen van ‘Zeist’ is Parry onbetrouwbaar. De Amerikaan is door de licentiecommissie - en dus de bond - ook de deur gewezen. Omdat hij de herkomst van zijn geld niet kon aantonen. Daarmee was er gevaar voor witwassen. En er zijn verdenkingen dat Parry banden onderhoudt met de Rus Roman Abramovitsj. Dan komt de sanctiewetgeving in beeld. De bond wil elke betrokkenheid van de zakenman - via de investeerdersgroep - uitsluiten.
Andere partijen zouden ook nog moeite kunnen hebben met deze constructie:
Voor Vitesse kunnen er buiten de KNVB nog andere complicaties optreden. Het ministerie van Economische Zaken bemoeide zich afgelopen jaar met de handel en wandel van de voetbalclub. Vitesse werd vorig jaar bijna stopgezet. Het is de vraag hoe de instantie aankijkt tegen de partijen uit Amerika, Engeland en Duitsland. En huisbankier ING kan ook inzicht willen in de financiële stukken van de buitenlandse investeerders.
Maar goed, eerst maar even afwachten welke 5 leden er volgende week bekend worden gemaakt. Ik verwacht echter dat het gewoon weer een soap wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@gws24 in dat artikel wordt m.i. niet de KNVB geciteerd. Deze informatie kan je ook opschrijven aan de hand van de historie van deze soap. Ik zie dat ik ieder geval niet als formele reactie van de KNVB.

[ Voor 18% gewijzigd door bazzemans op 26-01-2025 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ongetwijfeld dat die 5 investeerders via een paar omwegen uiteindelijk weer bij 1 partij samenkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
In dit artikel vond ik een citaat vanuit Zeist: https://www.gelderlander....rol-coley-parry~abb610e1/
In Zeist zijn ze duidelijk niet blij. ,,Het is aan de licentiecommissie om te bekijken of een en ander in overeenstemming is met de licentieregelgeving en gemaakte afspraken met Vitesse”, zo reageert het onafhankelijke, controlerende orgaan binnen het Nederlandse voetbal.
Een voorzichtige reactie, waaruit doorklinkt dat ze nog met een inhoudelijke reactie gaan komen.

[ Voor 9% gewijzigd door bazzemans op 26-01-2025 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
De Gelderlander heeft een journalist vol met wrok richting Vitesse als clubweatcher dus daar moet je niet teveel uithalen, die geeft vooral zijn eigen draai aan de stukken. De Telegraaf is meestal wel goed ingelicht.

Vooralsnog is het afwachten wie de 5 zijn, pas dan kan er een oordeel gegeven worden.

Vwb Parry, je kunt je afvragen hoever de KNVB mag gaan en met deze verdeling heeft de KNVB geen regels om dit te mogen toetsen. Dan zou iedere aandelenoverdracht van bijvoorbeeld Aajx ook onderzocht moeten worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alargule2
forzav schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:56:
De Gelderlander heeft een journalist vol met wrok richting Vitesse als clubweatcher dus daar moet je niet teveel uithalen, die geeft vooral zijn eigen draai aan de stukken. De Telegraaf is meestal wel goed ingelicht.
De wrok lijkt vooral de andere kant op te bestaan, omdat de journalist in kwestie het wel aandurft vragen te stellen. Precies wat een journalist hoort te doen - die hoort het kleine clubje luidruchtige Vitessefans dat geen kritiek op de gang van zaken bij hun clubje kan verdragen niet naar de mond te praten.

De Telegraafjournalist wist overigens ook te melden dat de sideletter weleens einde oefening voor Vitesse zou kunnen zijn, wat uiteindelijk niet zo bleek. Dus wellicht is het sowieso wel een goed idee niet alles te geloven wat in de krant staat - zeker als het de Telegraaf aangaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
[b]forzav in "[Voetbal] Randzaken"
Vwb Parry, je kunt je afvragen hoever de KNVB mag gaan en met deze verdeling heeft de KNVB geen regels om dit te mogen toetsen. Dan zou iedere aandelenoverdracht van bijvoorbeeld Aajx ook onderzocht moeten worden.
De 25% lijkt me vooral een administratieve cap om inderdaad te voorkomen dat iedere aandeelhouder - hoe klein het aandeel ook is - eerst langs de LC moet. Men heeft daar immers de capaciteit niet voor - zie alleen al hoe lang men voor Parry en Franke uittrok.

Als er echter concrete aanwijzingen zijn dat deze constructie 'stinkt', zou ik niet inzien waarom de LC dit niet alsnog zou mogen (moeten) onderzoeken. En als uit dat onderzoek blijkt dat Parry alsnog indirect betrokken is én dat dat met opzet is, dan denk ik dat Vitesse mag gaan inpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:59
Reijntjes gelooft iets teveel in zijn eigen sprookjes. Hoe kan hij stellen dat Cole er niks mee te maken heeft, zonder de details te kennen.
Parry wil desgevraagd niet reageren. Vitesse-directeur Reijntjes stelt dat de Amerikaan ‘volledig’ van het decor is verdwenen. Tegelijkertijd zegt hij ook de details uit de overeenkomst met de vijf partijen niet te kennen. ,,Dat is hun deal.”
Reden genoeg om argwanend te zijn. Goed dat er nog journalisten zijn die doorgraven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
forzav schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:56:

Op basis waarvan denk jij te weten of de KNVB wel/niet de mogelijkheid heeft om e.e.a. te toetsen? Dat er in de media verschijnt dat de licentiecommissie geen verplichting kent om te toetsen i.v.m. dat de nieuwe eigenaren ieder niet meer dan 25% eigenaar van de club wordt, betekent niet dat het licentie reglement niet voorziet in een mogelijkheid voor de KNVB/licentiecommissie om de club te vragen aan te tonen dat deze constructie voldoet aan het reglement. Bijvoorbeeld door geldstromen te volgen om betrokkenheid van Parry of via een andere constructie een meerderheidsbelang van één partij uit te sluiten. (Bewijslast lijkt mij dan ook bij Vitesse te liggen.)

Ik heb getracht te kijken of ik in de reglementen daar aanknopingspunten voor kan vinden. Daarbij kwam ik erachter hoe omvangrijk dat reglement is met heel veel verschillende sporen. Zie https://www.knvb.nl/compe...ntiezaken/betaald-voetbal. De conclusie trekken op basis van deze krantenberichten dat de KNVB/licentiecommissie niks kan, is héél kort door de bocht. Het enige dat je volgens mij kan stellen is dat de KNVB/licentiecommissie conform hun eigen reglement verplicht zijn om een nieuwe eigenaar te onderzoeken als er sprake is van meer dan 25% eigendom. Dat betekent niet per definitie dat je bij een verdeling van een lager percentage, de club gevrijwaard is van onderzoek.

Wat dat betreft heeft @Joris748 een goed punt. Reijntjes maakt het zichzelf er wel heel makkelijk vanaf door aan te geven "Dat is hun deal". Dat ligt denk ik nogal wat genuanceerder. Vitesse heeft zich al een aantal keer gebrand aan constructies die achteraf tóch niet helemaal jofel waren en ligt daarmee dus onder een vergrootglas. Ik heb vooral de indruk dat Reijntjes af wil van een hoofdpijndossier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Niet online
Hier is het regelement inzake de aandelenoverdracht:
https://www.knvb.nl/downl...ggenschap-per-1-juli-2022

Zoals ook vermeld staat bij eerdere uitspraak dat het bij >25% ter goedkeuring langs de Licentiecommissie moet:
https://www.knvb.nl/nieuw...ntiecommissie%20voor%20te
Bij minder is geen goedkeuring van de LC nodig, al moet Vitesse wel andere zaken gevalideerd hebben. De toetsing van de LC is hier dus geen onderdeel van en de aandelen kunnen 'gewoon' over. Iets wat inmiddels al gebeurd is.

[ Voor 21% gewijzigd door forzav op 27-01-2025 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alargule2
Ik ben ook geen jurist, maar ik vind de lezing van @bazzemans toch meer hout snijden: de KNVB verplicht zich om bij een belang van meer dan 25% onderzoek te doen, en daaronder niet.

Daarmee zou ik me als Vitessefan echter niet rijk rekenen door te denken dat KNVB daarmee zou bedoelen dat iedere vorm van geldstromen bij een aandeel van minder dan 25% diezelfde KNVB om het even zou zijn.

Men is er immers op uit om criminele geldstromen uit het betaald voetbal te weren. Als er aanwijzingen zijn dat dat uitgangspunt in het geding is, zal men heus wel een onderzoek opstarten. En als daaruit blijkt dat de partij in kwestie zijn geldstromen niet kan/wil verklaren, bestaat er dus het risico dat er van witwasserij sprake is.

Precies waarom men Parry niet wou en wil hebben, omdat hij tot op heden categorisch weigert inzicht in zijn geldstromen te verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Niet online
Alles staat of valt bij de namen die bij deze 5 horen, dan zal er vast (on)officieel onderzocht gaan worden waar deze partijen vandaan komen en hoe deze bij elkaar gekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:17
Als blijkt dat er niemand meer dan 25% eigendom en/of zeggenschap heeft, dan kan de KNVB niets, als ik de huidige reglementen zo scannend doorlees.

Uiteraard kan de KNVB onderzoek doen, maar er volgt geen plicht uit de huidige reglementen voor Vitesse om daaraan mee te werken, behalve om aan te tonen dat er niemand 25% of meer eigenaar (in eigendom/stemrecht etc.) is. En met de uitkomsten van een onderzoek kan dus, mits die 25%-grens niet gepasseerd wordt, een KNVB op dit moment ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:28
Hier in België is Radja Naingollan (ex rode duivel, ex inter, ex roma,..) opgepakt voor vermoedelijke invoer van cocaïne 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
rik86 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:20:
Als blijkt dat er niemand meer dan 25% eigendom en/of zeggenschap heeft, dan kan de KNVB niets, als ik de huidige reglementen zo scannend doorlees.

Uiteraard kan de KNVB onderzoek doen, maar er volgt geen plicht uit de huidige reglementen voor Vitesse om daaraan mee te werken, behalve om aan te tonen dat er niemand 25% of meer eigenaar (in eigendom/stemrecht etc.) is. En met de uitkomsten van een onderzoek kan dus, mits die 25%-grens niet gepasseerd wordt, een KNVB op dit moment ook niets.
Nou, ik heb net nog even gescanned en kan daarbij niet tot een zo'n zwart-witte conclusie komen. Verwijs hiervoor naar de Richtlijn waarborgen onafhankelijkheid en continuïteit licentiehouder, kwaliteitseis nr. 3:
Iedere overdracht van aandelen, emissie van aandelen en besluit tot inkoop van aandelen na 6 juni 2018 ten gevolge waarvan een middellijk of onmiddellijk aandeelhouder middellijk of onmiddellijk:
a. 25% of meer van de uitstaande aandelen;
b. 25% of meer van het aantal stemrechten dat op de uitstaande aandelen kan worden
uitgebracht; en/of
c. het recht tot benoeming van 25% of meer van het aantal bestuurders, dan wel, indien de
raad van commissarissen bevoegd is tot benoeming van de bestuurders van de
vennootschap, het recht tot benoeming van 25% of meer van het aantal commissarissen,
zal verkrijgen, behoeft een goedkeurend besluit van het bestuur van de licentiehouder
respectievelijk van de BVA-entiteit. Dit besluit kan eerst worden genomen nadat de
licentiecommissie betaald voetbal is verzocht om hieraan haar goedkeuring te verlenen en de
definitieve beslissing van de licentiecommissie betaald voetbal - of indien tegen dat oordeel
beroep wordt ingesteld, de beroepscommissie licentiezaken betaald voetbal - op dit verzoek
is ontvangen.
Vooral middelijk of onmiddelijk is m.i. relevant. Dat wil zeggen dat het gaat om direct of indirect verkrijgen van de aandelen. Dus ook zetmannen die uiteindelijk ervoor zorgen dat bijvoorbeeld Parry op de achtergrond zeggenschap houdt, valt m.i. hieronder.

In dat document staat nog meer uitleg, vrij juridisch wel. De tekst sluit af met:
NB Gelet op de verantwoordelijkheid van een licentiehouder/BVA-entiteit en de
vertegenwoordiging van deze licentiehouder/BVA-entiteit door het bestuur, welk bestuur een
poortwachtersfunctie heeft en een toets dient uit te voeren die voor een deel vergelijkbaar is
met de toets die de licentiecommissie verricht, zal er onder geen omstandigheid ontheffing
kunnen worden verleend door de licentiecommissie t.a.v. deze kwaliteitseis nummer 3.
Zoals ik dit lees, staat hier dat het bestuur van de club (in casu Vitesse) verplicht is om een soortgelijke toets uit te voeren als de licentiecommissie zou doen, om uit te sluiten dat er sprake is van het indirect verkrijgen van een groter belang dan 25% in de club. Van deze kwaliteitseis kan op geen enkele manier ontheffing worden verleend (zie cursief). Kortom, dat Reijntjes beweert "Dat is hun deal" is op basis hiervan al onzin wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Er is weer wat meer bekend geworden over de vijf nieuwe eigenaren. Bij Vitesse inmiddels de "Big Five" genoemd. Het gaat om ondernemers Dane Murphy, Flint Reilly, Timo Braasch, Leon Mueller en Brian Mornaghi.
Bron: https://www.gelderlander....-en-vastberaden~af5ecc8d/ en https://www.gelderlander....ren-van-vitesse~afd7c374/.

Er staan ook profielen van de ondernemers online:
Bryan Mornaghi
Bryan Mornaghi is een jurist en investeerder, die vooral actief is in de sector van duurzame energie. Hij is een oude bekende van Coley Parry, zo lijkt het. Ze zaten tot 2002 samen op een particuliere kostschool in Sheffield, Massachusetts, ruim 100 kilometer boven New York.

Mornaghi is hoofd inkoop bij Vineyard Offshore en Copenhagen Offshore Partners, beide zijn gevestigd in Boston. Vineyard bouwt het eerste Amerikaanse commerciële windmolenpark, voor de kust van Massachusetts. De Nederlandse offshore-aannemer Heerema is betrokken bij de bouw hiervan en levert en installeert de fundaties voor de turbines.

Dane Murphy
Dane Murphy is een Amerikaans voormalig professioneel voetballer van onder andere New York Cosmos, VFL Osnabruck en D.C. United. Volgens de New York Times was hij als speler van het type ‘rechttoe rechtaan’, iemand die niet verlegen is om ruzie te maken. ,,Hij was een eenvoudige speler”, zegt Hunter Freeman, die met Murphy speelde voor de Amerikaanse onder-18-ploeg en later voor de New York Cosmos. ,,Hij werkte hard. Hij is een lange man en had een grote uitstraling. Hij was niet bang om vast te lopen. Hij schuwde het niet om opschudding te veroorzaken", zegt Freeman in de Amerikaanse krant.

Hij is een intelligente kerel, hij begrijpt snel de ruimte waarin hij zich bevindt, zeggen studiegenoten die hem kennen van de universiteit van Virginia. Op 35-jarige leeftijd, in juli 2021, wordt Murphy benoemd tot CEO van Nottingham Forest. Anderhalf jaar later stapt hij weer op. Intern wordt Murphy niet meer gesteund: er zou onenigheid zijn met enkele sleutelfiguren in de club. Maar de supporters dragen hem op handen: hij heeft volgens hen bijgedragen aan promotie van de club naar de Premier League.

Vorig jaar februari richtte hij het investeringsbedrijf DMW Vista op, dat zich richt op ‘activiteiten’ van sportclubs. Hij woont in Londen, in een huis van rond de 2,5 miljoen pond (zo’n 3 miljoen euro), niet ver van Hyde Park.

Leon Müller
Er lopen veel voetballers in Duitsland rond die Leon Müller heten. De Leon Müller die nu investeert in Vitesse heeft het profvoetbal nooit gehaald, zegt hij in zijn podcast Geld schiesst keine Tore (vertaald: Geld scoort geen doelpunten). Daarin spreekt hij wekelijks over actuele voetbalzaken met Jeremy Dudziakm, profvoetballer bij Hertha BSC Berlin.

Müller is een succesvol ondernemer. Sinds 2023 is hij eigenaar van een autobedrijf in Berlijn met vier filialen en 160 werknemers, dealer van Mercedes-Benz, Smart en vrachtwagens van Fuso, schrijft hij op zijn LinkedIn-pagina. Hiervoor verkocht hij Porsches in Hamburg.

Timo Braasch
Timo Braasch is een Duitse ondernemer en momenteel partner van Global Investment Partners in Londen, een bedrijf dat investeert in vastgoed, infrastructuur en de sport- en entertainment sector. Als tiener voetbalde hij als midvoor bij enkele kleine clubs in Duitsland met namen als TuRa Meldorf en HFC Falke. Tot profvoetballer heeft hij het niet geschopt.

Flint Reilly
Flint Reilly heeft ook op een private kostschool gezeten, in Connecticut. Op zijn LinkedIn-pagina springt één bedrijf eruit: Reilley is medeoprichter van GuardLab, dat bitjes maakt, op maat gemaakte tandenbeschermers voor sporters.

Verder heeft Reilly zich vooral veel met de zakelijke kant van sport bemoeid: vanuit New York werkte hij voor de Engelse voetbalclub Liverpool en de NBA, de meest prestigieuze basketbalcompetitie ter wereld. Op dit moment werkt hij voor Range Sports, een bedrijf dat marketing en branding doet voor sporters, zoals NBA-basketballers en olympisch sporter Gabby Thomas, en het koekjesmerk Oreo’s.
Opvallend is dat in ieder geval één een bekende is van Parry. Dat vraagt m.i. toch wel om een zorgvuldige check of het alleen (oude) bekenden zijn of dat Parry hiermee toch betrokkenheid en invloed krijgt. Ik kan mij zo indenken dat in bepaalde kringen van ondernemers en investeerders men elkaar wel kent. Dat wil nog niet zeggen dat er ook banden zijn t.a.v. Vitesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
Ik denk dat de alarmbellen in Zeist inmiddels zó luid rinkelen dat ze helemaal in Arnhem te horen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Alargule2 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:15:
Ik denk dat de alarmbellen in Zeist inmiddels zó luid rinkelen dat ze helemaal in Arnhem te horen zijn.
Ik hoor niks? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:48
vandaag, 15:25

Persconferentie Robin van Persie bij Feyenoord

Kijk live naar de eerste persconferentie van Robin van Persie als hoofdtrainer van Feyenoord.

Livestreams zijn ook gemakkelijk op je televisie te bekijken. Installeer daarvoor NOS Live op je toestel of kastje van je tv-aanbieder. Ziggo-abonnees kunnen ook zappen naar kanaal #160.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-08 12:41

Stimulate14

⭐⭐⭐

Exclusive: Ajax 2025 125-Year Anniversary Kit Info Leaked + Prediction

Update: According to insider information shared with us, AFC Ajax will wear its special 125-year commemorative kit when they face AZ Alkmaar on Sunday, March 16. The launch will be two days earlier, Friday, 14 March - this celebrates club legend Johan Cruijff, who wore number 14.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdw-dhs6ORsLnecbctmph-FseKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BAIltiGGLFGqWPY1fd4pNBx9.jpg?f=fotoalbum_large

We also have been told that the kit incorporates Amsterdam's coat of arms as a special badge, possibly on the sleeve (or even on the front, but that's unlikely as per our info). The Amsterdam city coat of arms features a characteristic shield with three white Xs on a black vertical band, flanked by two golden lions.

Ajax and Adidas are preparing to release an anniversary kit in 2025. Now, Footy Headlines can leak more concrete information. The Adidas Ajax 2025 anniversary kit will honor the 125th anniversary of Ajax (founded in 1900) and 750 years of Amsterdam (founded in 1275).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vso-ITHx3IxQ0Jk_i2_-WKkArcg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hLfgRO6XwugCSVj1lZn0BUb9.jpg?f=fotoalbum_large

Thuis tegen AZ het debuut van dit jubileum shirt.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:24

Quad

Doof

Mooi shirt, jammer van het Ziggo logo, verpest het wel een beetje.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 23:08
Inderdaad, jammer van het Ziggo logo dat ook net off-white is ten opzichte van de rest van het shirt. Vloekt nu tov het andere wit.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:48

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Supporters komen na de wedstrijd verhaal halen in de kleedkamer bij MVV

Dit vind ik echt niet kunnen.
Het is al erg genoeg dat ze soms een bus opwachten.
Net alsof zoiets trouwens ook zin heeft maar ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Harribo schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:42:
Supporters komen na de wedstrijd verhaal halen in de kleedkamer bij MVV

Dit vind ik echt niet kunnen.
Het is al erg genoeg dat ze soms een bus opwachten.
Net alsof zoiets trouwens ook zin heeft maar ja..
Ze zouden het beter in de bestuurskamer kunnen doen. Het materiaal is volgens mij niet echt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Kan iemand mij uitleggen wat er op welke manier dan ook legaal, wenselijk dan wel überhaupt te verantwoorden is aan dit soort afvaardigingen in het stadion?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPUAWcyCvakO9uF4ypYbfsiFYmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qHvmQJgYzBtq3Veeohj1ksOO.jpg?f=fotoalbum_large

Superlatieven schieten te kort om te beschrijven op hoeveel manieren dit fout is.

Volkomen absurd en bizar dat er geen enkele vorm van handhaving op plaats heeft gevonden waar we publiekelijk notie van kunnen nemen. :(

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:36:
Kan iemand mij uitleggen wat er op welke manier dan ook legaal, wenselijk dan wel überhaupt te verantwoorden is aan dit soort afvaardigingen in het stadion?

[Afbeelding]

Superlatieven schieten te kort om te beschrijven op hoeveel manieren dit fout is.

Volkomen absurd en bizar dat er geen enkele vorm van handhaving op plaats heeft gevonden waar we publiekelijk notie van kunnen nemen. :(
Je hebt nog niet in de maatschappij gezien wat er speelt en hoe weinig mensen nog iets doen van aangifte?

Het is leuk dat mensen roepen dat misdaad daalt want cijfers en het zijn maar incidenten ('de kans dat je het zelf meemaakt is ontzettend klein'), em gisteren zag ik ze dit ook allemaal weer weglachen.

Ik denk dat veel mensen wel een reality check mogen krijgen, en daarmee bedoel ik ook het OM en de politiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:31
Ramzzz schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:36:

[Afbeelding]

Er heerst een angstcultuur bij alle clubs in Nederland waardoor dergelijke supporters niet worden aangepakt. Dat je nog steeds zoveel vuurwerk en gemaskerde personen in stadions ziet dat valt volledig de clubs aan te rekenen. Als je strenger gaat fouilleren en stadionverboden uitdeelt dan is het een stuk sneller afgelopen. Maar er wordt maar nauwelijks gefouilleerd, wellicht omdat de beveiliging vaak vrienden van zijn fzo?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:54

Qu3st

Gynnad schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:47:
[...]

Er heerst een angstcultuur bij alle clubs in Nederland waardoor dergelijke supporters niet worden aangepakt. Dat je nog steeds zoveel vuurwerk en gemaskerde personen in stadions ziet dat valt volledig de clubs aan te rekenen. Als je strenger gaat fouilleren en stadionverboden uitdeelt dan is het een stuk sneller afgelopen. Maar er wordt maar nauwelijks gefouilleerd, wellicht omdat de beveiliging vaak vrienden van zijn fzo?
Er zijn ook gewoon te weinig mensen om te fouilleren. Het gebeurt willekeurig. Ene keer kom je zonder al te veel problemen naar binnen, andere keer mag je je bijna uitkleden zowat.

En ik denk dat veel van wat ze gisteren afstaken al lang en breed in de JC ArenA was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
De Vitesse-soap (ook wel "Hollywood aan de Rijn" genoemd) krijgt weer een staartje. De Telegraaf claimt dat Parry op de achtergrond nog altijd aan de touwtjes trekt, Parry ontkent.

Het nieuwsbericht van De Telegraaf ("Vitesse speelt opnieuw hoog spel: nieuwe informatie wijst op zeggenschap van Coley Parry over de club") zit achter een paywall, dus voor degenen die het willen lezen staat een vertaling op Voetbalprimeur: "'Vitesse zet KNVB op verkeerde been met misleidende constructie', Parry reageert".

Erg benieuwd hoe de KNVB en de licentiecommissie nu gaan reageren. In mijn beleving is het aan Vitesse om aan te tonen dat de nieuwe eigenaren voldoen aan de licentie-eisen, ook al is er sprake van een kleiner belang dan 25% van iedere eigenaar. Zie hierover een eerdere post van mij; cruciaal is dat een eigenaar die direct of indirect een groter belang dan 25% verkrijgt langs de licentiecommissie moet. Indien de lezing vsn De Telegraaf correct is, zou in dit geval sprake zijn van op indirecte wijze dat grotere belang verkrijgen. Gelet op dat het om Parry gaat, moet de licentiecommissieij mijn ogen dan ingrijpen. Vitesse is de partij die openheid van zaken moet geven. Maar goed, het is in zekere zin onmogelijk om te bewijzen dat er geen banden zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door bazzemans op 21-03-2025 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alargule2
Volgens diezelfde Telegraaf zijn er ook 'keiharde' afspraken tussen KNVB en Vitesse gemaakt inzake governance, waaronder de vereiste tot volledige transparantie. Daarmee heeft de KNVB leverage.

Vitesse zal in deze zaak dan ook twee dingen moeten laten zien: volledig inzicht in de geldstromen (waar komt het geld van de eigenaren vandaan, en kunnen zij afdoende aantonen dat zij er zelf over beslissen?) en bewijs dat Parry is afbetaald (een bankafschrift lijkt mij al te volstaan).

Verbind daar een deadline aan; wordt die niet gehaald, trek dan per direct de licentie in. Veel succes bij de beroepscommissie en de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Dat het stinkt klopt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:57

Player1S

Probably out in the dark

Wat verrassend dat het Vitesse verhaal wederom een staartje krijgt. Zei werkelijk helemaal niemand.

Gaat de KNVB eindelijk ballen tonen of weer een nietszeggende straf? Nog meer strafpunten deert ze geen ruk dit seizoen. De kans dat ze minimaal 19e worden EN een periode winnen is niet heel groot.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alargule2
Zoals ik al zei: de troefkaart die de KNVB heeft is de vereiste van volledige transparantie inzake de governance van Vitesse. Ik zou de deadline voor die openheid van zaken gewoon lekker op 9 mei zetten - de laatste speeldag van de KKD. Levert Vitesse de stukken dan niet aan, dan trek je per direct de licentie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Afbeeldingslocatie: https://image.volkskrant.nl/254587081/width/750/muurschilderingen-van-diego-maradona-in-de-nabijheid-van-het
Na ruim vier jaar is doodsoorzaak Maradona bekend: longoedeem en hartspierziekte

De resultaten van de autopsie op het lichaam van de Argentijnse stervoetballer Diego Maradona zijn donderdag voor het eerst openbaar gemaakt. Dat gebeurde tijdens een rechtszaak tegen zeven artsen en verpleegkundigen die hem behandelden tot zijn dood in 2020.

Twee lijkschouwers verklaarden na de autopsie dat Maradona tot wel twaalf uur verschrikkelijke pijn doorstond, omdat vocht zich had opgehoopt in zijn buik en longen. De doodsoorzaak werd vastgesteld als acuut longoedeem, hartfalen en een hartaandoening, aldus plaatselijke media die over de rechtszaak berichten.

[...]
Heeft even geduurd, en het hele verhaal blijft tragisch.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
bazzemans schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:31:
Wat betreft de meldplicht, vraag ik mij af hoe het met de pilot digitale meldplicht gaat: https://privacy-web.nl/ni...ns-vanaf-november-getest/

Al eens eerder hier geplaatst. Daar kan weleens de oplossing (als het om meldplicht gaat) liggen.
Het is alweer enige tijd geleden maar opeens is er nieuws over de digitale meldplicht: nieuws: Gemeenten starten digitale meldplicht voor voetbalsupporters met stad...
Rotterdam, Utrecht en Leeuwarden gaan vanaf april een draagbaar identificatiesysteem inzetten om stadionverboden te handhaven. Het Mini ID-kastje controleert via vingerafdrukken of supporters met een gebiedsverbod zich daar tijdens wedstrijden aan houden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Poeh, Leo Beenhakker overleden. Dat was wel een naam in de jaren 80 en 90….

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
3 strafpunten extra voor Vitesse.. Poe hee wat zullen ze daarmee zitten. Voor de vorm doen ze even moeilijk erover maar volgens mij lachen ze er intern gewoon om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

toolkist schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 19:24:
3 strafpunten extra voor Vitesse.. Poe hee wat zullen ze daarmee zitten. Voor de vorm doen ze even moeilijk erover maar volgens mij lachen ze er intern gewoon om.
Wassen neus straf. Mag hopen dat knvb zich inhoud om de competitie niet teveel overhoop te gooien maar dag na laatste wedstrijd gewoon licentie in trekt

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Vitesse weet het iedere keer zelf weer te verkloten met schimmige financiële constructies. Na het seizoen licentie intrekken en het gelredome ombouwen tot een evenementenhal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
toolkist schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 19:24:
Dit is zeker een scenario. Maar iets in mij zegt me dat Vitesse oprecht verbaasd is. Ze dachten het allemaal op orde te hebben met het "buitenspel" zetten van de licentiecommissie. Volgens mij krijgt dat nog wel een staartje.

Het enige wat mij stoort is dat de KNVB/licentiecommissie imho niet duidelijk communiceert. Geef gewoon aan of je het nog onderzoekt of dat het klaar is. In plaats daarvan zwijgt (in mijn beleving) de KNVB en komt dan ineens met boetes en puntenaftrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

bazzemans schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:56:
[...]

Dit is zeker een scenario. Maar iets in mij zegt me dat Vitesse oprecht verbaasd is. Ze dachten het allemaal op orde te hebben met het "buitenspel" zetten van de licentiecommissie. Volgens mij krijgt dat nog wel een staartje.

Het enige wat mij stoort is dat de KNVB/licentiecommissie imho niet duidelijk communiceert. Geef gewoon aan of je het nog onderzoekt of dat het klaar is. In plaats daarvan zwijgt (in mijn beleving) de KNVB en komt dan ineens met boetes en puntenaftrek.
Ze krijgen nu straf omdat ze herhaaldelijk niet gehoor hebben gegeven aan verzoek van knvb.

Als ze dan nog steeds oprecht verbaasd zijn dan zou ik als supporter van de club eisen dat die incapabele mensen gisteren nog vertrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Player1S schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:30:
[...]

Ze krijgen nu straf omdat ze herhaaldelijk niet gehoor hebben gegeven aan verzoek van knvb.

Als ze dan nog steeds oprecht verbaasd zijn dan zou ik als supporter van de club eisen dat die incapabele mensen gisteren nog vertrokken
De Vitesse-supporters hebben al wel wat ervaring met incompetente bestuurders. Die hebben dat niet eens meer door en willen zo graag dat het nu wel klopt, dat ze alles slikken. Als zoete koek gaat het erin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
https://www.nu.nl/media/6...eer-vanwege-burn-out.html

Eigenlijk vind ik dit nog niet eens zo gek. Als ik naar ESPN, Ziggo en Viaplay kijk, zie ik altijd dezelfde koppen. Ook bij elke wedstrijd dezelfde commentatoren.

Heb mij weleens afgevraagd of deze wel te weinig presentatoren aan boord hebben. Het lijkt me een hele drukke baan, want dan zit je weer in de studio en dan sta je weer ergens op een veld. Ik zou het niet kunnen, je moet continu aanstaan en het is toch wel echt sociaal werk.

Je wordt goed betaald ervoor of je ziet nog iets van de wereld, is niet echt een argument. Wat zien ze nu echt? Het is vliegen, restaurant/hotel in, wedstrijdje en weer terug. Het is niet dat je er zomaar niets staat te doen, je moet werken en echt wel dingen doornemen.

Beterschap aan hem, soms vind ik hem te aanwezig, andere keren vind ik dat ook weer goed bij interviews.

[ Voor 9% gewijzigd door HollowGamer op 12-04-2025 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alargule2
bazzemans schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:34:
[...]

De Vitesse-supporters hebben al wel wat ervaring met incompetente bestuurders. Die hebben dat niet eens meer door en willen zo graag dat het nu wel klopt, dat ze alles slikken. Als zoete koek gaat het erin.
Er zijn er op Twitter bij die daarin heel ver gaan, inderdaad. Hoe clubliefde de blik op de werkelijkheid kan vertroebelen.

Enfin, 9 mei gaan we het allemaal horen. Mijn voorzichtige voorspelling is dat de vijfhoek dan met het nieuws naar buiten komt dat iedereen ontslagen is, om vervolgens de nieuwe eigenaar (een Saoedi of Aziaat waar niemand ooit van gehoord heeft) naar voren te schuiven die Vitesse als etalage voor talentvolle jonge spelers gaat gebruiken om ze door te verkopen naar topclubs.

Maar goed, ik heb er natuurlijk vaker naast gezeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:59

Superkiwi

Hoi doei

Mooi eerbetoon aan Leo Beenhakker in Bernabeu _/-\o_

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Alargule2 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:06:
[...]

Er zijn er op Twitter bij die daarin heel ver gaan, inderdaad. Hoe clubliefde de blik op de werkelijkheid kan vertroebelen.

Enfin, 9 mei gaan we het allemaal horen. Mijn voorzichtige voorspelling is dat de vijfhoek dan met het nieuws naar buiten komt dat iedereen ontslagen is, om vervolgens de nieuwe eigenaar (een Saoedi of Aziaat waar niemand ooit van gehoord heeft) naar voren te schuiven die Vitesse als etalage voor talentvolle jonge spelers gaat gebruiken om ze door te verkopen naar topclubs.

Maar goed, ik heb er natuurlijk vaker naast gezeten.
Er wordt wel eens gezegd: langzaam nemen ze alles over.. maar dat langzaam mag wel weg.

Schijnt dat ze nu ook met de F1 een team willen kopen. Bij het voetbal is het al oneerlijk (heb vaak het gevoel dat er deals zijn onderling), maar straks blijft er helemaal geen fatsoenlijke club over (in welke soort dan ook).

Wat heeft VIT nu echt aan een eigenaar die helemaal niet komt kijken of zich later weer terugtrekt? En wat schieten wij er als liefhebber mee op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
Vitesse in reactie op al het rumoer in de media: Schadelijk! Nepnieuws!

https://www.vitesse.nl/ni...legt-schadelijke-ber?s=08

Coley Parry twee jaar eerder over al het rumoer in de media: Laster! Klikbeet!

https://www.fcupdate.nl/v...sse-speculatief-clickbait

Maar dit is vast geen patroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Telegraaf meld dat Vitesse op hun eigen site zou melden dat ze nog meer strafpunten gaan krijgen.

Wat ongelofelijk nutteloos.

Geef ze dan 30 strafpunten voor komend seizoen en uitsluitsel van promotie voor de komende 5 jaar als je licentie niet in durft te trekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

We klagen hier (en verder ook) veel en vaak op de arbitrage en de VAR.

Dat zal wel nooit ophouden. Het is ook erg lastig. Maar bij voetbal is de bal groot en is het veel gemakkelijker…

offtopic:
Ik zit de EHL-finale (Euro Hockey League) mannen te kijken. NOS live.

9e minuut 3e kwart, Gantoise-speler krijgt vlak voor een doelpunt een bal vol op zijn voet, doelpunt telt, VAR ziet geen reden om om te keren.

Dat was de 0-2.

Bloemendaal verliest zelfs referral.

Daarna nog een paar discutabele beslissingen zowel van scheids als VAR… bij meerdere doelpunten.

Kansloos…

Inmiddels 3 discutabele doelpunten/afkeuringen. :F

Ook hockey heeft het lek nog niet boven.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 21-04-2025 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
Player1S schreef op zondag 20 april 2025 @ 18:55:
Telegraaf meld dat Vitesse op hun eigen site zou melden dat ze nog meer strafpunten gaan krijgen.

Wat ongelofelijk nutteloos.

Geef ze dan 30 strafpunten voor komend seizoen en uitsluitsel van promotie voor de komende 5 jaar als je licentie niet in durft te trekken
...en het zijn er uiteindelijk 9 geworden. Bij iedere andere club was dat natuurlijk voorpaginanieuws geweest. Bij Vitas is het inmiddels business as usual.

Overigens lijkt puntenaftrek voor het komend seizoen me een wassen neus als nog niet eens zeker is of de club dan nog als profvoetbalclub bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Alargule2 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:34:
[...]

...en het zijn er uiteindelijk 9 geworden. Bij iedere andere club was dat natuurlijk voorpaginanieuws geweest. Bij Vitas is het inmiddels business as usual.

Overigens lijkt puntenaftrek voor het komend seizoen me een wassen neus als nog niet eens zeker is of de club dan nog als profvoetbalclub bestaat...
Dit seizoen nog straffen is nutteloos. Ze doen nergens aan mee. In theorie kunnen ze komend seizoen gewoon weer promoveren.

Club heeft wel lef. Hebben straf gehad omdat ze na herhaaldelijke verzoek documenten niet aanleverden. Hebben ze week extra gehad en zijn ze 16 uur te laat dus weer strafpunten. En dan willen ze daar tegen in beroep gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
Player1S schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:45:
[...]Dit seizoen nog straffen is nutteloos. Ze doen nergens aan mee. In theorie kunnen ze komend seizoen gewoon weer promoveren.
Ik denk dat de LC dat ook helemaal niet kan/mag. Zo'n straf gaat gewoon onmiddellijk in zodra deze wordt uitgesproken.

En ja, 'lef'...ik zie eerder een volledig in de hoek gedreven kat die nu maar voor de vlucht naar voren kiest. Voor de achterban die er inmiddels wel heel bewust voor moet kiezen onder de steen te blijven leven staat dat natuurlijk leuk. Maar ik geef ze, gelet op wat ze zelf ook aan- cq toegeven, nul kans bij de beroepscommissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
KNVB regels zijn dus zo nutteloos als wat, als ze nog steeds alleen maar punten straffen uit kunnen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
Ze kunnen ook geldboetes opleggen (is recentelijk ook aan Vitesse opgelegd) en uiteindelijk de licentie intrekken (wat men aan het eind van vorig seizoen ook heeft gedaan).

Maar men zal bij iedere straf ook kijken of het in verhouding staat tot de overtreding. Een licentie intrekken vanwege het te laat aanleveren van gevraagde documentatie wordt kennelijk als te zwaar geacht. Maar als de club de begroting op 15 juni niet op orde heeft, zal men daartoe wel overgaan - dat gebeurde de vorige keer immers ook.

En dan zal het doek wel vallen. Maar iets zegt me dat het ook ditmaal weer met een Houdini-act afloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Zal geen Houdini-act zijn maar de volgende scam poging :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Alargule2 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:05:
Ze kunnen ook geldboetes opleggen (is recentelijk ook aan Vitesse opgelegd) en uiteindelijk de licentie intrekken (wat men aan het eind van vorig seizoen ook heeft gedaan).

Maar men zal bij iedere straf ook kijken of het in verhouding staat tot de overtreding. Een licentie intrekken vanwege het te laat aanleveren van gevraagde documentatie wordt kennelijk als te zwaar geacht. Maar als de club de begroting op 15 juni niet op orde heeft, zal men daartoe wel overgaan - dat gebeurde de vorige keer immers ook.

En dan zal het doek wel vallen. Maar iets zegt me dat het ook ditmaal weer met een Houdini-act afloopt...
39 !!!! strafpunten...
als dat nog niet genoeg is om een licentie definitief af te pakken dan gaat het nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Er zijn clubs voor/met minder het schip in gegaan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:27:
Er zijn clubs voor/met minder het schip in gegaan.
Appels en peren. Clubs als AGOVV, Veendam en het hele rijtje zijn hun licentie kwijt geraakt door een faillissement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alargule2
Dat 'hun van de konekeleke nederlanse vitese bont zein parteidech1!' hoor je inderdaad wel vaker van de slecht geïnformeerden. En als een faillissement ook Vitesse had getroffen, waren ze allang in dat rijtje bijgezet.

Maar goed, financieel is het nu natuurlijk ook huilen met de pet op bij Vites. Als ik dan ook nog opvang dat zelfs onder deze nieuwe eigenaren nog een begrotingstekort bestaat dat door derden gedicht zou moeten worden, vraag ik me af of een faillissement onderhand niet de betere optie is...

Als 'Vitesse' in de eerste plaats een gevoel is, maakt in wélke divisie en als profvoetbal- of amateurorganisatie toch weinig uit, zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:43:
[...]

Appels en peren. Clubs als AGOVV, Veendam en het hele rijtje zijn hun licentie kwijt geraakt door een faillissement.
Duurt niet lang meer. Ze worden telkens gefinancierd door externen, niet door goed beleid (in- en verkoop spelers, resultaat).

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wordt tijd dat hier eens keikhard op ingegrepen wordt.
Scheidsrechters proberen te beinvloeden met behulp van de eigen tv kanalen, keiharde minpunten zouden op z'n plek zijn maarja. La Liga....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:22

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De AFM gaat Kroes geen verdere sancties opleggen. Hij krijgt wel een waarschuwing en Ajax wordt aangespoord scherper te zijn op dit soort situaties, maar verder is er niets aan de hand.
Fijn dat dit hoofdstuk afgesloten kan worden en dat eventuele stoelpotenzagers geen 'ammo' meer hebben.

https://www.ajax.nl/artik...fm-legt-geen-sancties-op/

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:01
toolkist schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:16:
Wordt tijd dat hier eens keikhard op ingegrepen wordt.

[...]

Scheidsrechters proberen te beinvloeden met behulp van de eigen tv kanalen, keiharde minpunten zouden op z'n plek zijn maarja. La Liga....
Als je dacht dat Real niet verder kon zakken gebeurd dit nog.
Scheidsen moeten collectief weigeren te fluiten bij die club, is vrees ik het enige dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Na Dodenherdenking de ESPN Doc 'Soldaat van Waalwijk' gezien. Mooie documentaire, en wat een doorzetter is Kalezic is zeg.

Het toont ook weer aan hoe vers het eigenlijk allemaal is. Dat is in de jaren 90 geweest dacht ik, en de wereld is helaas maar aan het doorgaan met oorlog voeren. Het lijkt nergens ooit rustig te zijn geweest?

Doet mij denken om meer ESPN Docs te gaan kijken. Die over Van Gaal wil ik best zien, maar misschien hebben jullie nog aanraders? :)

Op zo'n moment besef je wederom wat voor een geluk je hebt gehad, dat je opgroeit zonder oorlog en gebroken gezinnen daardoor. Ik weet niet zo goed hoe het nu is in zijn geboorteland, dat vertelde ze helaas niet.

[ Voor 18% gewijzigd door HollowGamer op 04-05-2025 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:31
Er zitten weer een paar randebiellen bij in Eindhoven, een agent schijnt ook een steekwond opgelopen te hebben.
Bij het Philips Stadion is de sfeer compleet omgeslagen. De rust lijkt even weergekeerd nu de ME zich heeft teruggetrokken. De vraag is of dat zo blijft. De grote vraag is ook of de spelersbus van PSV nog wel naar het stadion gaat. Een persfotograaf heeft klappen gehad en moest al zijn foto's en video's wissen, meldt onze verslaggever, die zelf niks mankeert.
https://www.omroepbrabant...s-maandag-grote-huldiging

[ Voor 5% gewijzigd door Gynnad op 18-05-2025 21:14 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Respect dat de (ex-)manager van Ajax er zit, hij praat alleen veel te lang.

Misschien is dat ook de reden dat hij mag gaan. Hij praat veel over stats, maar weinig over echt (aanvallend) spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:59

Superkiwi

Hoi doei

Ik ben juist blij dat ze hem veel aan het woord laten en uit laten praten. Mooie uitzending zo, beter dan dat ze hem elke keer afkappen zoals andere programma's graag bij hun gasten doen. Je merkte dat iedereen aan tafel geboeid zat te luisteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 19-05-2025 21:52 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

HollowGamer schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:45:
Respect dat de (ex-)manager van Ajax er zit, hij praat alleen veel te lang.

Misschien is dat ook de reden dat hij mag gaan. Hij praat veel over stats, maar weinig over echt (aanvallend) spelen.
Lulkoek.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Superkiwi schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:51:
Ik ben juist blij dat ze hem veel aan het woord laten en uit laten praten. Mooie uitzending zo, beter dan dat ze hem elke keer afkappen zoals andere programma's graag bij hun gasten doen. Je merkte dat iedereen aan tafel geboeid zat te luisteren.
Dit dus, ik heb, op van Gaal na, van geen enkele trainer meer persco's gezien dan van Farioli. Hij kan heel mooi en geboeid vertellen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wat betreft de strafmaat voor Vaessen, iemand enig juridisch onderlegd? Die aanval van hem heeft bijvoorbeeld niets met sport te maken, waarom is het zo dat het OM hier niet naar kijkt? Je zou kunnen stellen dat hij een poging tot mishandeling al dan niet met letsel tot gevolg uitvoert.

Ik vind dit met name heftig dat er vanuit de voetballerij hier niets tegen gedaan wordt, alsof het 'part of the job' is. Als ik een collega, of iemand anders aftuig, waarbij op beelden te zien is wie ik ben met werkkleding aan, dan hoef ik de volgende werkdag niet op het werk te komen en heb ik een aanklacht aan m'n broek.

PVOutput☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Quad schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:27:
Wat betreft de strafmaat voor Vaessen, iemand enig juridisch onderlegd? Die aanval van hem heeft bijvoorbeeld niets met sport te maken, waarom is het zo dat het OM hier niet naar kijkt? Je zou kunnen stellen dat hij een poging tot mishandeling al dan niet met letsel tot gevolg uitvoert.

Ik vind dit met name heftig dat er vanuit de voetballerij hier niets tegen gedaan wordt, alsof het 'part of the job' is. Als ik een collega, of iemand anders aftuig, waarbij op beelden te zien is wie ik ben met werkkleding aan, dan hoef ik de volgende werkdag niet op het werk te komen en heb ik een aanklacht aan m'n broek.
Wedden dat je je baan kwijt raakt.

Het is echt te schandalig voor woorden en volgend seizoen krijgen we weer iemand met een 'opstootje'. Je moet die vent voor 1 seizoen straffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Iemand enig bericht gezien over de verkoop van jaarkaarten bij Vitesse?

Ik las op Omroep Gelderland dat men geen geld terug krijgt als Vitesse geen licentie voor 25/26 zou krijgen 8)7

Ik vraag me af hoe groot de clubliefde is om dat risico te lopen. Zeker nu alles duurder wordt en het niet totaal onverwachts zou zijn als ze geen licentie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Player1S schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:55:
Iemand enig bericht gezien over de verkoop van jaarkaarten bij Vitesse?

Ik las op Omroep Gelderland dat men geen geld terug krijgt als Vitesse geen licentie voor 25/26 zou krijgen 8)7

Ik vraag me af hoe groot de clubliefde is om dat risico te lopen. Zeker nu alles duurder wordt en het niet totaal onverwachts zou zijn als ze geen licentie krijgen.
Hangt van de prijs van een jaarkaart af, ik heb echt werkelijk geen idee wat de kosten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
Quad schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:27:
Als niemand aangifte doet zal er niet super snel gekeken worden denk ik. Het OM zou het druk krijgen als ze al dit soort gevallen ook vanuit zichzelf zouden moeten opstarten.

Dus ofwel iemand moet aangifte doen, ofwel het OM moet ergens tijd vinden (wat nooit gaat gebeuren).

WoT stats

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alargule2
Heet van de naald: Vitesse verliest proflicentie, aldus De Gelderlander:

https://www.gelderlander....st-proflicentie~aa2b0f6c/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Tja, dit zat er wel een beetje aan te komen. Triest voor de supporters in Arnhem en hoe je het ook went of keert zou het wat mij betreft jammer zijn als één van de oudste voetbalclubs van Nederland verdwijnt. Ook al kan je best onderbouwen dat het er in de afgelopen periode tien/twintig jaar niet altijd zuiver aan toeging.

Het spel zal nu op de wagen komen. Sowieso volgt hier nog een juridische procedure. Afhankelijk van hoe je erin staat betekent dat ergernis, popcorn of spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Op 1 oktober 2010 werd Zjordania voorzitter van de Raad van Commissarissen van Vitesse. Zjordania wilde binnen drie jaar met de Arnhemse club meespelen om het landskampioenschap, aangeduid als Project 2013. Voor dit project zal niet alleen in het eerste elftal worden geïnvesteerd, maar ook in de trainingsaccommodatie.
Bron: Wikipedia
Ik kan me dit nog goed herinneren: Project 2013. De twee Vitesse fans in mijn omgeving waren enthousiast.

Nu 12 jaar later ben je als laatste geëindigd in de Eerste Divisie en is je proflicentie ingetrokken. Zo pijnlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Mog op 23-05-2025 10:20 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Alargule2 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:50:
Heet van de naald: Vitesse verliest proflicentie, aldus De Gelderlander:

https://www.gelderlander....st-proflicentie~aa2b0f6c/
Vitesse kan nog wel in beroep. Intrekking is nog niet definitief.
Beroep is nog mogelijk

Vitesse kan nog in beroep gaan. Het nieuws betekent niet dat de club niet meer blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:38
Mog schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:19:
[...]

Ik kan me dit nog goed herinneren: Project 2013. De twee Vitesse fans in mijn omgeving waren enthousiast.

Nu 12 jaar later ben je als laatste geëindigd in de Eerste Divisie en is je proflicentie ingetrokken. Zo pijnlijk.
Dat was de waan van de dag, begonnen nadat Ajax de CL gewonnen had, iedere Nederlandse club had de intenties om Europees succes te behalen. Ook Willem 2 had toen van die ambities. Van Roda JC, via FC Utrecht tot aan Groningen en Heerenveen. Allemaal gingen ze meedoen om de CL en de titel.

Utrecht heeft er na jaren van investeren nu weer eens een goed seizoen opzitten. Maar dat kan goed dankzij de suikeroom daar. Maar er waren ook suiker ooms met wat minder verstandig financieel beleid. Vitesse het voorbeeld uiteraard.

FC Twente is ook een mooi voorbeeld. Al hebben die het gered door de broekriem stevig aan te halen.

De bomen groeien tot in de hemel, totdat ze dat niet meer doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alargule2
Joris748 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:21:
[...]

Vitesse kan nog wel in beroep. Intrekking is nog niet definitief.

[...]
Ik verwacht eerlijk gezegd ook een herhaling van zetten van afgelopen zomer. Wat voor de toeschouwer vooral neerkomt op eindeloos herkauwd 'nieuws', wat-als-verhalen en een hoop Xwitteraars die zich tot Orakel Jeroen Kapteijns richten in de hoop op wat strohalmen.

Ondertussen blijft de beroepscommissie Vitesse weer en weer een kans geven om de zaken alsnog op orde te krijgen, waarbij twee dagen voor begin van de competitie het blijde nieuws naar buiten komt dat Vitesse de licentie behoudt.

De kersvers aangestelde trainer moet dan in allerijl wat F-jes bij elkaar sprokkelen om aan de competitie te beginnen, waarin stijf onderaan wordt geëindigd. En ergens tussendoor wordt de club weer verkocht en begint het hele circus weer opnieuw.

En o ja, De Kuit gaat ook nog wat dingen roepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Mog schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:19:
[...]

Kan mij dat ook nog goed herinneren. In retroperspectief is dat de start geweest van buitenlandse inmenging die nooit helemaal zuiver is geweest en in zekere zin ook voor oneerlijke concurrentie heeft gezorgd. Helaas had Vitesse zich eigenlijk toen al in een situatie gemanoeuvreerd dat externe financierders noodzakelijk waren. Dat is al begonnen in de tijd van Karel Aalbers, de bouw van het Gelredome en het terugtrekken van NUON als hoofdsponsor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Alargule2 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:26:
[...]

Ik verwacht eerlijk gezegd ook een herhaling van zetten van afgelopen zomer. Wat voor de toeschouwer vooral neerkomt op eindeloos herkauwd 'nieuws', wat-als-verhalen en een hoop Xwitteraars die zich tot Orakel Jeroen Kapteijns richten in de hoop op wat strohalmen.

Ondertussen blijft de beroepscommissie Vitesse weer en weer een kans geven om de zaken alsnog op orde te krijgen, waarbij twee dagen voor begin van de competitie het blijde nieuws naar buiten komt dat Vitesse de licentie behoudt.

De kersvers aangestelde trainer moet dan in allerijl wat F-jes bij elkaar sprokkelen om aan de competitie te beginnen, waarin stijf onderaan wordt geëindigd. En ergens tussendoor wordt de club weer verkocht en begint het hele circus weer opnieuw.

En o ja, De Kuit gaat ook nog wat dingen roepen.
En de Vitesse supporters blijven telkens in elk nieuwsbericht wijzen naar de hetze die de Telegraaf en de Neklander (Gelderlander) voert tegen hun club.

Edit: oh en dat de licentiecommissie helemaal geen recht heeft om nog iets van de licentievoorwaarden te vinden, want de nieuwe eigenaren hebben een kleiner belang dan 25% 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door bazzemans op 23-05-2025 11:00 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 51 Laatste