[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 43 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 20:57
dr.lowtune schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:26:
[...]

Nope, maar supportersgeweld komt alleen bij Feyenoord voor, alleen bij Feyenoord worden er soms fouten gemaakt en alleen Feyenoord probeert dingen liever niet groot in de media te hebben. Alle andere clubs zijn natuurlijk gewoon wel heilig. Hilversum en het NRC hebben weer een goede manier gevonden om Feyenoord lekker te bashen en niemand heeft het meer over het fantastische resultaat tegen city.
Oh bedoelde het zeker niet als bashende vraag, meer nieuwsgierigheid in het algemeen. Want had alleen gehoord dus dat er een aflevering was, verder niks dus was nog blanco vel.
Ik heb dus niet het hele verhaal gezien en heb er ook geen enkele behoefte aan. Mishandeling is altijd fout, dat onder de pet houden ook, maar dat dan lekker breed uitmeten om Feyenoord een oor aan te naaien is gewoon zum kotzen.
Dat onder de pet houden is inderdaad wel echt fout. Met hoe groot het aantal Feyenoord supporters is, verbaasd het mij niks dat er een mishandeling zou kunnen zijn want is gewoon statistisch grotere kans dan kleinere supportersgroep en ook grotere kans bij hardcore fans dan rustige mooi weer fans. Dit zou namelijk vast ook bij de Ajax, PSV, Twente, AZ supporters zo zijn. Maar ja dan moet je wel proberen het er uit te krijgen en het niet gaan verbergen.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 20:57
Quad schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:30:
Ik heb bijna driekwart gekeken. Het gaat niet specifiek om supportersgeweld, het gaat erom dat medewerkers (en speler(s)) van Feyenoord onderdeel zijn van de harde kernen en zich laten bespelen en helpen slachtoffers van geweld te intimideren en verdachten een proces te laten voorkomen.
Ah de harde kernen intimideren dus niet alleen meer het bestuur zoals vroeger maar nu ook andere fans. Bedankt voor de korte samenvatting.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Nope, maar supportersgeweld komt alleen bij Feyenoord voor, alleen bij Feyenoord worden er soms fouten gemaakt en alleen Feyenoord probeert dingen liever niet groot in de media te hebben. Alle andere clubs zijn natuurlijk gewoon wel heilig. Hilversum en het NRC hebben weer een goede manier gevonden om Feyenoord lekker te bashen en niemand heeft het meer over het fantastische resultaat tegen city.

Ik heb dus niet het hele verhaal gezien en heb er ook geen enkele behoefte aan. Mishandeling is altijd fout, dat onder de pet houden ook, maar dat dan lekker breed uitmeten om Feyenoord een oor aan te naaien is gewoon zum kotzen.
Wauw... Als je echt gelooft dat dit is om Feyenoord een oor aan te naaien dan.. Tja.. dan weet ik niet meer wat ik ervan moet zeggen...

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:08

Quad

Doof

Pompi schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:36:
[...]

Ah de harde kernen intimideren dus niet alleen meer het bestuur zoals vroeger maar nu ook andere fans. Bedankt voor de korte samenvatting.
In het filmpje wordt laten zien dat de oprichter van de roze kern meermaals met de dood is bedreigd. Medesupporter van de club. Medewerker van supportersafdeling binnen de club zegt letterlijk; Het is niet verstandig om een regenboogsjaal te dragen.

Een fan van Feyenoord mocht scheidsrechter zijn op een supporters 7x7 toernooi. Is daar mishandeld door een groep waar Bijlow bevriend mee is. Aangifte gedaan, maar medewerkers van supportersafdeling Feyenoord proberen hem te overtuigen om zaak met justitie te laten vallen, of het niet anders opgelost kan worden.

Lijkt echter wel een handjevol individuen te zijn binnen de club, maar al met al ook wel met een bepaalde mate tot beïnvloeding van beleid.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:46
[...]

Whataboutism...

Lekkere vergelijking met een sportief resultaat ook.

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:40:
Een fan van Feyenoord mocht scheidsrechter zijn op een supporters 7x7 toernooi. Is daar mishandeld door een groep waar Bijlow bevriend mee is.
Sterker nog, die gast heeft een gebiedsverbod dus mag helemaal niet in of in de buurt van de Kuip zijn, maar staat trots naast Bijlow op de foto die gemaakt is bij de bekendmaking van de contractverlenging, in de Kuip...

Afbeeldingslocatie: https://images.nrc.nl/B1asV5Jz3YNHRK4C0CnX_2ynsZ0=/1920x/filters:no_upscale():format(webp)/s3/static.nrc.nl/wp-content/uploads/2024/11/28123415/data124929635-da362c.jpg

NRC heeft er ook een heel item over geschreven, die hebben samengewerkt met BOOS/BNNVARA

• Quad

Quad

Doof

toolkist schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:51:
[...]

Sterker nog, die gast heeft een gebiedsverbod dus mag helemaal niet in of in de buurt van de Kuip zijn, maar staat trots naast Bijlow op de foto die gemaakt is bij de bekendmaking van de contractverlenging, in de Kuip...

[Afbeelding]

NRC heeft er ook een heel item over geschreven, die hebben samengewerkt met BOOS/BNNVARA
Ja op wedstrijddagen, en contractverlenging was niet op een wedstrijddag.

Dus juridisch gezien was er niets aan de hand.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:52:
[...]

Ja op wedstrijddagen, en contractverlenging was niet op een wedstrijddag.

Dus juridisch gezien was er niets aan de hand.
Moreel daarentegen... :X

Overigens wel even een disclaimer voordat de opmerkingen komen...
Dit artikel gaat nu over Feyenoord maar had natuurlijk net zo goed over Ajax geschreven kunnen worden, daar zijn ze echt niet heiliger ofzo en daar vind ik het net zo walgelijk als dat ik het van Feyenoord vind.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:19
[...]

Tee alinea's uit het stuk.
Belachelijk inderdaad. Volgende keer hoop ik dat een journalist rekening houdt met het emotionele welzijn van Feyenoord en haar supporters, voordat ze zo'n stuk online gooien. Misschien dat ze het kunnen anonimiseren in 't vervolg. "Een professionele voetbalclub in Rotterdam zuid. We noemen verder geen namen..."

Ik hoop maar dat je sarcastisch bent...

Even drie alinea's uit het stuk van NRC:
Het team van de Radicals incasseert een tegendoelpunt, waarna een van hun spelers zich niet kan beheersen. Hij schopt een tegenstander na, herinnert de scheidsrechter zich. Als hij daar wat van zegt, richt de agressie zich op hem. De aanvoerder van de Rotterdam Radicals begint hem uit te schelden. „Kankermongool”, zou hij hebben gezegd. En: „Kankerhomo.”

De scheidsrechter geeft de aanvoerder een rode kaart. Die loopt op hem af en schopt hem tegen de grond. Terwijl hij daar ligt, rent een andere speler van de Radicals op hem af en slaat hem op zijn hoofd, net boven zijn slaap. „Ik dacht toen: dit is het einde”, vertelt de scheidsrechter. „Dit ga ik niet overleven.” Hij houdt er een hersenschudding en verwondingen aan zijn hoofd en been aan over. Hij wil, uit angst voor represailles, anoniem blijven.
Een kleine week na de aanval vraagt de Feyenoord-medewerker of de scheidsrechter in gesprek wil met het team van de Rotterdam Radicals. Daarna volgt nog een appje. „Mijn rol als fancoach wordt wel op de proef gesteld zo”, stuurt de werknemer van Feyenoord. Daarna vraagt hij of er „een andere manier” is „om het op te lossen buiten justitie om”.

De scheidsrechter is verbijsterd. Hij is aangevallen en in plaats van hem te helpen, probeert Feyenoord hem te bewegen zijn aangifte in te trekken. Hij gaat er niet op in.
Ik hoop dat het bestuur bij Feyenoord de ballen heeft om hier hard tegen op te treden. De betreffende medewerker mag op non actief en die supporters van ze mogen een gevangenisstraf krijgen, gevolgd door een levenslang stadionverbod met meldplicht ergens in noord-oost Groningen. Dikke doei :w

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:32
Het probleem Bijlow lost zichzelf natuurlijk vrij snel op, die stopt toch binnenkort nadat ie weer eens geblesseerd is geraakt.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:00
[...]

Je slaat de plank hier volledig mis, dat is niet wat het over gaat. Het gaat over dat niet alle Feyenoord fans naar de Kuip kunnen door een select groepje.

Bij Eva Jinek gaan de eerste 15 minuten fzo over de aflevering.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ik zie hier al alle Ajax supporters vol op het orgel gaan omdat ik kritisch ben dat hier weer uitsluitend de focus op Feyenoord ligt. Ik had niet anders van jullie verwacht op dit forum.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:11
dr.lowtune schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:38:
Ik zie hier al alle Ajax supporters vol op het orgel gaan omdat ik kritisch ben dat hier weer uitsluitend de focus op Feyenoord ligt. Ik had niet anders van jullie verwacht op dit forum.
Niet-Feyenoorders mogen er niks van vinden omdat het overal zo gaat?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ParaDroid2
Je kan natuurlijk ook op de inhoud ingaan in plaats van wild om je heen te gaan slaan. Ik heb het stuk in de NRC even gelezen en wat hier gebeurt is natuurlijk wel schandalig en niemand zal ontkennen dat er rotte appels bij elke club zijn, behalve die van mij want wij hebben geen fans, geen punten (minpunten zelfs) en eigenlijk ook geen club.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:15

OMX2000

By any means necessary...

Ik weet niet wat we lopen te bekvechten hier. Wacht de reactie en handelen van Feyenoord even af en oordeel dan.

Kloppen er zaken niet of stinkt het, los dat dan op.

Ik vind heg volkomen kudt dat dit bij mijn club gebeurd. Maar ik heb ook het gevoel dat ze dit aan gaan pakken.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Quad schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:30:
Ik heb bijna driekwart gekeken. Het gaat niet specifiek om supportersgeweld, het gaat erom dat medewerkers (en speler(s)) van Feyenoord onderdeel zijn van de harde kernen en zich laten bespelen en helpen slachtoffers van geweld te intimideren en verdachten een proces te laten voorkomen.
Gezien het soort kwesties die je rond clubs ziet is dit ook volstrekt uniek bij deze club.

spoiler:
Net als @dr.lowtune ben ik uiteraard vrij cynisch. Als dat alleen duidelijk werd omdat je dit leest…

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De insteek van het onderzoek is niet omdat het Feyenoord is, maar omdat er signalen waren dat mensen, betaald door de club, slachtoffers probeerden te intimideren. Dat wekt de interesse van het journaille.

Niemand hier duikt er nu bovenop omdat het Feyenoord betreft. Ik acht de kans vrij reëel dat vergelijkbare situaties bij Ajax voordoen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

OMX2000 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:03:
Ik weet niet wat we lopen te bekvechten hier. Wacht de reactie en handelen van Feyenoord even af en oordeel dan.

Kloppen er zaken niet of stinkt het, los dat dan op.

Ik vind heg volkomen kudt dat dit bij mijn club gebeurd. Maar ik heb ook het gevoel dat ze dit aan gaan pakken.
Het probleem is dat Feyenoord dat in het verleden dat heeft gedaan, aanpakken en niet meer praten met die lui. Dat is in de loop der jaren schijnbaar veranderd om zo wat meer grip op die groepen te krijgen. Alleen zijn daar wel wat 'dealtjes' mee gesloten, zodat de kernen soms voordelen vanuit de club kregen.

Dat is wat ik begreep en wat verteld is in de video.

Harde aanpak werkte niet, softe aanpak dus ook niet. En bij het plan van Feyenoord City zijn tientallen mensen bedreigd, tot de dood toe soms. Bizar.

PVOutput☀️

• OMX2000

OMX2000

Quad schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:11:
[...]

Het probleem is dat Feyenoord dat in het verleden dat heeft gedaan, aanpakken en niet meer praten met die lui. Dat is in de loop der jaren schijnbaar veranderd om zo wat meer grip op die groepen te krijgen. Alleen zijn daar wel wat 'dealtjes' mee gesloten, zodat de kernen soms voordelen vanuit de club kregen.

Dat is wat ik begreep en wat verteld is in de video.

Harde aanpak werkte niet, softe aanpak dus ook niet. En bij het plan van Feyenoord City zijn tientallen mensen bedreigd, tot de dood toe soms. Bizar.
Dan hoop en vermoed ik dat justitie hier werk van maakt. Die kunnen nu toch niet anders? En lijkt me ook opvallend dat die dit zelf ook niet hebben vastgesteld. Zal wel weer te maken hebben met gebrek aan mankracht…

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

OMX2000 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:15:
[...]

Dan hoop en vermoed ik dat justitie hier werk van maakt. Die kunnen nu toch niet anders? En lijkt me ook opvallend dat die dit zelf ook niet hebben vastgesteld. Zal wel weer te maken hebben met gebrek aan mankracht…
Of infiltratie door hooligans… :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• JanW
Laten we dan eens uitzoomen op het probleem. Volgens mij zien we dan twee grote issues.
1. Medewerkers van (in dit geval) Feyenoord die niet de juiste stappen willen of misschien durven zetten om bijvoorbeeld aangifte te doen van geweld, mishandeling of bedreigingen. Waarschijnlijk ook veroorzaakt door het punt hieronder.
2. Een groot probleem met intimidatie, zowel binnen de club maar ook in de stad zelf. Naar politici, fans van hun eigen club, fans van andere clubs en medewerkers van de club zelf. In het stadion zijn er stewards die hun werk niet durven te doen. Supporters van de roze kameraden die niet naar wedstrijden durven of fanzones niet in durven.

Vooral het tweede punt is een punt wat bij meerdere grote clubs zal spelen Ajax is daar ook echt niet heilig in. PSV/Twente/Utrecht ook niet. Maar hoe pak je dat aan? Als je tien van die gasten weigert, heb je er nog 40 die ook het IQ van een bakvis hebben en dezelfde aanpak gaan hanteren als hun voorgangers. Intimidatie, geweld en uiteindelijk zal een steward dan toch de weg van de minste weerstand kiezen en de andere kant opkijken als iemand met vuurwerk binnen komt. Die hooligans voelen zich toch onaantastbaar. Alsof de wet niet voor hen geldt omdat ze in een grote groep opereren. Dat zij het toch wel zullen "winnen". Bizar. En een bijzonder ingewikkeld probleem, wat zich niet beperkt tot het voetbal. Die mindset leeft bij meer mensen. Ik vind het daarin vergelijkbaar bij bijvoorbeeld dit verhaal over vuurwerkgeweld in Hedel https://www.gld.nl/nieuws...rijgt-er-maar-geen-vat-op

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Vitesse op -15 punten na 21 punten aftrek wegens 4 overtredingen van ().

• Quad

Quad

Doof

OMX2000 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:15:
[...]

De mensen die het betreft uit de kernen zijn allemaal veroordeeld geweest. Dus hebben of straf uitgezeten of het loopt nog.
Die ene die @toolkist liet zien heeft nog steeds een gebiedsverbod op wedstrijddagen.

Dat is an sich het probleem niet, het probleem is dat het van binnenuit de club slachtoffers worden geïntimideerd en dat daardoor Feyenoord bepaalde leden toegang tot de club laat behouden en gedrag onder de pet houdt.

Maar ik geloof best dat het soms gedwongen wordt, doordat medewerkers en bestuur wellicht worden geïntimideerd en bedreigd om mee te doen.

PVOutput☀️

• OMX2000

OMX2000

Ramzzz schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:16:
[...]

Of infiltratie door hooligans… :+
Da’s plausibel.

Disclaimer, ik heb de boos reportage nog niet bekeken.

• OMX2000

OMX2000

JanW schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:16:
Laten we dan eens uitzoomen op het probleem. Volgens mij zien we dan twee grote issues.
1. Medewerkers van (in dit geval) Feyenoord die niet de juiste stappen willen of misschien durven zetten om bijvoorbeeld aangifte te doen van geweld, mishandeling of bedreigingen. Waarschijnlijk ook veroorzaakt door het punt hieronder.
2. Een groot probleem met intimidatie, zowel binnen de club maar ook in de stad zelf. Naar politici, fans van hun eigen club, fans van andere clubs en medewerkers van de club zelf. In het stadion zijn er stewards die hun werk niet durven te doen. Supporters van de roze kameraden die niet naar wedstrijden durven of fanzones niet in durven.

Vooral het tweede punt is een punt wat bij meerdere grote clubs zal spelen Ajax is daar ook echt niet heilig in. PSV/Twente/Utrecht ook niet. Maar hoe pak je dat aan? Als je tien van die gasten weigert, heb je er nog 40 die ook het IQ van een bakvis hebben en dezelfde aanpak gaan hanteren als hun voorgangers. Intimidatie, geweld en uiteindelijk zal een steward dan toch de weg van de minste weerstand kiezen en de andere kant opkijken als iemand met vuurwerk binnen komt. Die hooligans voelen zich toch onaantastbaar. Alsof de wet niet voor hen geldt omdat ze in een grote groep opereren. Dat zij het toch wel zullen "winnen". Bizar. En een bijzonder ingewikkeld probleem, wat zich niet beperkt tot het voetbal. Die mindset leeft bij meer mensen. Ik vind het daarin vergelijkbaar bij bijvoorbeeld dit verhaal over vuurwerkgeweld in Hedel https://www.gld.nl/nieuws...rijgt-er-maar-geen-vat-op
Leer misschien van de Engelsen? Maar dat gevoel van ontastbaarheid zit inmiddels door de hele maatschappij. En da’s beangstigend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19:34
Als Feyenoorder met al meer dan 20 jaar een seizoenskaart kan ik me vrijwel volledig vinden in het statement dat Feyenoord vanmiddag uit heeft laten gaan. Ik heb me al die tijd nooit onveilig gevoeld, maar er is wel een periode geweest dat ik het minder naar mijn zin had omdat er zelfs tijdens potjes tegen pak hem beet RKC allerlei ant-Ajax liederen gezongen werden en er vooral gescholden werd. De laatste jaren is dat echt heel positief aan het veranderen en is het weer gezellig om naar de Kuip te gaan. Ook het laatste incident tijdens een away day in Europa kan ik me echt niet heugen (ik denk zelfs dat dat de beruchte Rome-reis was) en de support voor Feyenoord wordt in heel Europa juist enorm gewaardeerd als je een rondje over het internet doet. Ze doen dus echt absoluut iets goeds om het gebied van supportersbeleid wat mij betreft.

Er zijn natuurlijk ook dingen die fout gaan. Een veroordeelde die een sleutel van het stadion heeft en tijdens een coronapotje het stadion binnen komt is natuurlijk heel raar. Toch denk ik dat het niet zo gek is om met allerlei geledingen van je supporters in contact te zijn, ook met hooligans. Je kunt ze negeren of keihard aanpakken, maar ik denk dat je beide opties juist een averechts resultaat behaald. Die gasten zullen dan denken "de club geeft niks om ons, we worden genegeerd!!" of "wat een kutclub, zo tegen echte supporters in gaan!" wat eerder zal leiden tot meer excessen dan minder. In gesprek gaan met zo'n groep en een medewerker aanstellen die daar contacten heeft is wat dat betreft de beste optie om een grip te behouden op dat soort mensen denk ik. Sterker nog, een SLO die onder andere voorkoming van supportersgeweld als taakomschrijving heeft is een verplichting volgens de licentie-eisen van de KNVB. Dat lijken ook heel veel mensen te vergeten in deze discussie.

We moeten ook niet vergeten dat een voetbalclub een voetbalclub is. Ze zijn geen handhavingsinstantie met bevoegdheden om mensen te veroordelen. Je bent "slechts" verantwoordelijk voor de veiligheid binnen het stadion en om dat voor elkaar te krijgen balanceer je nou eenmaal op een enorm dun lijntje. Er hoeft maar "dit" te gebeuren of de balans slaat verkeerd door. Ik ben heel blij dat mijn baan zich niet met dit soort balansen maar met financiële balansen bezig houdt :P

Al met al kan ik me heel goed voorstellen dat clubs zich machteloos voelen tegen supportersgeweld, met name als zich dat buiten een wedstrijd om plaats vindt. Toch vind ik dat Feyenoord echt wel goed bezig is de laatste jaren wat dat betreft en daar verandert deze documentaire niets aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Als dat het enige is wat je wil lezen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:46
Ramzzz schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:18:
Vitesse op -15 punten na 21 punten aftrek wegens 4 overtredingen van ().
Licentie intrekken durven ze niet aan omdat dat gevolgen heeft voor de hele competitie.
Nog een puntenaftrek heb je Vitesse ook niet mee, die zouden al wel ergens in het rechter rijtje eindigen.

Enige kans is een van de periodetitels te pakken en op miraculeuze wijze de playoffs winnen om met een negatief aantal punten toch te promoveren :+

Verwijderd

dutchgio schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:52:

Enige kans is een van de periodetitels te pakken en op miraculeuze wijze de playoffs winnen om met een negatief aantal punten toch te promoveren :+
Helaas, de #20 mag niet meedoen met de play-offs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:21
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2024 @ 22:01:
[...]

Helaas, de #20 mag niet meedoen met de play-offs.
Van de site van de KKD:

https://keukenkampioendivisie.nl/periode-indeling-play-offs
Het team dat periodekampioen wordt, ... , verdient de periodekampioen ook een ticket voor de Keuken Kampioen Play-Offs.
En
– Alle teams kunnen periodekampioen worden.
Belofteploegen zijn de enige uitzondering:
Belofteploegen zijn immers uitgesloten van deelname aan de Keuken Kampioen Play-Offs.

[ Voor 13% gewijzigd door Joris748 op 29-11-2024 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joris748 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:20:
Van de site van de KKD:

https://keukenkampioendivisie.nl/periode-indeling-play-offs

[...]

En

[...]

Belofteploegen zijn de enige uitzondering:

[...]
Reglement periodekampioenschappen eerste divisie betaald voetbal seizoen 2024/’25.
Artikel 7

1. De winnaar van een periode, niet zijnde een Beloftenteam, die tevens als nummer 20 is geëindigd na
afloop van de reguliere competitie in de eerste divisie seizoen 2024/’25 zal zich niet kwalificeren voor
de play-offwedstrijden om promotie/degradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:06
Uit Amsterdam geweerde Lazio-fans doen aangifte tegen burgemeester Halsema

Tja...beetje zielig.
Lazio fans hebben bewezen ook gajes te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 29-11-2024 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Deze wilde ik jullie niet onthouden…

_O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:19
toolkist schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:51:
[...]

[Afbeelding]

Zo gaat hier in Zwolle een filmpje rond van een motivatie speech van een hooligan van PEC die de selectie in de spelerstunnel toespreekt. Misschien juridisch niet verboden maar moreel natuurlijk discutabel. Dit soort mannen (het zijn amper vrouwen) heb je als club op afstand te houden. Zo ver mogelijk.

XXXVI

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Vandaag gaat het WK Voetbal van 2034 toegewezen worden. Saudi-Arabie gaat het organiseren.

Wat een vreselijke organisatie is de FIFA zeg. Na Qatar waar het al niet fris is, gaat nu een nog vreselijker land het organiseren. De FIFA (Infantino) gaat voor het grote geld (het zal wel veel geld opleveren) en laat zich gebruiken voor een sterk staaltje sportswashen.

Die Infantino is echt een naar mannetje, dachten we allemaal dat Blatter een duister figuur was, en Infantino het imago van de FIFA zou oppoetsen, is het alleen maar erger aan het worden.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:08

Superkiwi

Hoi doei

FIFA, FIA, allemaal gaan ze voor het grote geld.
Ach ja, het scheelt mij in elk geval weer een WK kijken ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Tennis en golf ook helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slasher schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:16:
Vandaag gaat het WK Voetbal van 2034 toegewezen worden. Saudi-Arabie gaat het organiseren.

Wat een vreselijke organisatie is de FIFA zeg. Na Qatar waar het al niet fris is, gaat nu een nog vreselijker land het organiseren. De FIFA (Infantino) gaat voor het grote geld (het zal wel veel geld opleveren) en laat zich gebruiken voor een sterk staaltje sportswashen.

Die Infantino is echt een naar mannetje, dachten we allemaal dat Blatter een duister figuur was, en Infantino het imago van de FIFA zou oppoetsen, is het alleen maar erger aan het worden.
2026 = Noord-Amerika en 2030 = Europa, Afrika + Zuid-Amerika

Dan blijven over Azië en Oceanië voor 2034.

Welk land had jij graag het WK zien organiseren? China, Australie of een keer Noord + Zuid Korea?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JanW
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:33:
[...]

Welk land had jij graag het WK zien organiseren? China, Australie of een keer Noord + Zuid Korea?
Dat is niet de strekking van z'n post. Het zou voor de Fifa toch niet moeilijk moeten zijn om te bedenken "Hé, laten we geen land met een dictatoriaal regime waar mensenrechten aan de lopende band worden geschonden als gastheer nemen van één van de meest prestigieuze sportcompetities ter wereld".

Ja, dan nog maar een keer Europa, Noord- of Zuid Amerika. Of moeten we nu medelijden gaan hebben met die zielige Saudi's en hun sportswashing en dat ze anders niet aan de beurt komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:11
[...]

Tja dat is dus het hele punt. Fifa heeft hierdoor Saoedi Arabië (bewust) een vrijgeleide gegeven.

Wie verzint het ook om een paar groepswedstrijden in 2030 in Zuid-Amerika te spelen terwijl het WK in Spanje/Portugal/Marokko doorgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschrikkelijk. Wie hier heeft de WK's van 2018 en 2022 overgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:00
JanW schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:06:
[...]

Dat is niet de strekking van z'n post. Het zou voor de Fifa toch niet moeilijk moeten zijn om te bedenken "Hé, laten we geen land met een dictatoriaal regime waar mensenrechten aan de lopende band worden geschonden als gastheer nemen van één van de meest prestigieuze sportcompetities ter wereld".

Ja, dan nog maar een keer Europa, Noord- of Zuid Amerika. Of moeten we nu medelijden gaan hebben met die zielige Saudi's en hun sportswashing en dat ze anders niet aan de beurt komen?
Het is ook niet moeilijk voor ze om te bedenken. Waarschijnlijk hadden ze dat ook al wel bedacht, ware het niet dat er enorme zakken met geld hun kant op kwamen die de denkbeelden nogal hebben verstoord.
Laten we het zo zeggen: de kopstukken van de FIFA hebben geen crypto nodig om in hun Lambo's van en naar hun werk te kunnen rijden.

Ik kan niet wachten op de creatieve verzachtende woorden vanuit de KNVB om er toch maar wél heen te gaan.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:57:
Verschrikkelijk. Wie hier heeft de WK's van 2018 en 2022 overgeslagen?
2018 heb ik wel wat van gezien, 2022 heb ik overgeslagen. Krijg ik nu een koekje? Maar ik begrijp uit je post dat je hier dus alleen maar wat van mag vinden als je 2018 en 2022 zou hebben overgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wat maakt het uit dat je het WK overslaat als het in Rusland, Qatar of Saudi Arabië wordt gespeeld? Het evenement gaat toch wel door, met of zonder je. Dan kan je beter maar kijken voor de sport.

Ik heb wel gekeken en zal SA ook gaan volgen. Beter dan hypocriet te zijn aangezien niemand hier zonder zonde is.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Australie leek mij wel leuk! En Australie zelf ook wel maar door wat ouderwetse corruptie (zie Nu.nl artikel) werd dat plannetje gedwarsboomd.. Men mag toch wel een mening hebben over dit soort praktijken..? -O-
Een gezamenlijk bid van Australië, Nieuw-Zeeland en andere landen wilde zich wel mengen in de strijd met Saoedi-Arabië, maar het FIFA-bestuur haalde vervolgens het biedingsproces voor 2034 met drie jaar naar voren en verkortte dat ook nog eens tot 25 dagen.
Australië was verrast door die beslissing en trok zich terug. Saoedi-Arabië was al ingelicht: enkele minuten na de mededeling stelde het land zich officieel kandidaat. Toen de FIFA de stadionregels ook nog eens versoepelde, lag de weg voor Saoedi-Arabië helemaal open.
Bron: https://www.nu.nl/voetbal...ending-mensenrechten.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En overheden zelf ook. Engelse Prime Minister is er onlangs nog geweest om de handelsbetrekkingen aan te halen. Dus ons verlangen dat de FIFA het dan beter doen is eigenlijk ook wel weer erg dubbel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:38:
Wat maakt het uit dat je het WK overslaat als het in Rusland, Qatar of Saudi Arabië wordt gespeeld? Het evenement gaat toch wel door, met of zonder je. Dan kan je beter maar kijken voor de sport.

Ik heb wel gekeken en zal SA ook gaan volgen. Beter dan hypocriet te zijn aangezien niemand hier zonder zonde is.
Ik weet wel zeker dat dat hele WK niet doorgaat als heel Europa af zou haken. Of desnoods alleen de grootste (voetbal)landen ofzo. Geen Engeland Duitsland Frankrijk Portugal Italie Belgie Nederland etc, dan betaalt er niemand meer fatsoenlijke sponsorbedragen voor dat toernooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

toolkist schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:21:
[...]

Ik weet wel zeker dat dat hele WK niet doorgaat als heel Europa af zou haken. Of desnoods alleen de grootste (voetbal)landen ofzo. Geen Engeland Duitsland Frankrijk Portugal Italie Belgie Nederland etc, dan betaalt er niemand meer fatsoenlijke sponsorbedragen voor dat toernooi
Ik weet wel zeker dat heel Europa niet gaat afhaken. Dan kan ik net zo goed gaan genieten van mooie potten.

De bonden zijn diegene die iets moeten realiseren, niet de kijker.

[ Voor 6% gewijzigd door Quad op 11-12-2024 18:16 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:25
Leuk die topic warning. Maar als een scheidsrechter loopt te falen mag je dat toch gewoon benoemen? De betutteling hier ook altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op donderdag 12 december 2024 @ 21:56:
Leuk die topic warning. Maar als een scheidsrechter loopt te falen mag je dat toch gewoon benoemen? De betutteling hier ook altijd
dat mag ook gewoon. alleen het "Makkelie fluit altijd slecht tegen ons" etc willen ze niet meer hebben. Althans, zo begreep ik het bij navraag bij @Outerspace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:25
Dan moet je de moderatie van gister maar eens bekijken, daar ging het niet over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:21
Tja, de familie heeft weinig afstand genomen van hun beruchte familielid. Zijn ouders dachten dat het een goed idee was om Benito als tweede naam te gebruiken. En zelf vond hij het een goed idee om de achternaam van zijn overgrootvader weer te gaan gebruiken. Maar goed, dat past wel weer bij het verleden van de clubs en bij hun supporters.

https://nos.nl/l/2549505
Floriani Mussolini heeft een dubbele achternaam. Tot vorig jaar speelde hij met de naam 'Floriani M' achter op zijn shirt, maar dit seizoen is dat aangepast naar 'F. Mussolini'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Van Hanegem appt scheidsrechter

Wat vinden jullie hier dan van? Ik vind zoiets echt niet kunnen. Van Hanegem die even de scheidsrechter appt tijdens de Wedstrijd PSV-Feyenoord. Ook erg dom van hem om het gewoon in een podcast te verkondigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Dingdong schreef op woensdag 25 december 2024 @ 09:11:
Van Hanegem appt scheidsrechter

Wat vinden jullie hier dan van? Ik vind zoiets echt niet kunnen. Van Hanegem die even de scheidsrechter appt tijdens de Wedstrijd PSV-Feyenoord. Ook erg dom van hem om het gewoon in een podcast te verkondigen.
Treurig is dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
https://www.vi.nl/nieuws/...lkom-bij-bekerduel-met-az

Dus, buiten het stadion gebeurt wat in een café, een omgeving waar Ajax 0,0 invloed op heeft/mag hebben, en logischerwijs ( 8)7 ) worden uitsupporters die er niks mee te maken hebben gestraft want AZ is bang dat ze de eigen supporters niet in de hand kan houden (goh dat hebben we vaker gezien, was het niet tegen West Ham)?

Dan ook maar geen AZ supporters in de Arena lijkt me zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op zondag 29 december 2024 @ 12:51:
https://www.vi.nl/nieuws/...lkom-bij-bekerduel-met-az

Dus, buiten het stadion gebeurt wat in een café, een omgeving waar Ajax 0,0 invloed op heeft/mag hebben, en logischerwijs ( 8)7 ) worden uitsupporters die er niks mee te maken hebben gestraft want AZ is bang dat ze de eigen supporters niet in de hand kan houden (goh dat hebben we vaker gezien, was het niet tegen West Ham)?

Dan ook maar geen AZ supporters in de Arena lijkt me zo...
Waar lees jij dat AZ bang is? De onderbouwing voor het verbod is te weinig politie capaciteit op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:00:
[...]

Waar lees jij dat AZ bang is? De onderbouwing voor het verbod is te weinig politie capaciteit op korte termijn.
Hoewel het er niet letterlijk staat lijkt me dat wel duidelijk, maar goed je mag ook prima 'de burgemeester' lezen in mn post ipv AZ, komt op hetzelfde neer.
AZ-supporters zouden mogelijk wraak willen nemen op de achterban van Ajax, waardoor de dreiging wordt weggenomen middels het weren van uitsupporters
overigens staat jouw onderbouwing niet in dat artikel 😉

[ Voor 5% gewijzigd door toolkist op 29-12-2024 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:46:
[...]

Hoewel het er niet letterlijk staat lijkt me dat wel duidelijk, maar goed je mag ook prima 'de burgemeester' lezen in mn post ipv AZ, komt op hetzelfde neer.

[...]

overigens staat jouw onderbouwing niet in dat artikel 😉
Maar wel in de raadsinformatiebrief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Blijft krom dat ze supporters in het stadion, die helemaal niks gedaan hebben, straffen voor het gedrag van een paar anderen die alleen zelf zeggen Ajax supporter te zijn, en dat dreiging van Az supporters plus kwetsende spreekkoren in het AZ stadion door AZ supporters dan maar moeten leiden tot het niet toelaten van Ajax supporters ipv het aanpakken van diegenen die die dreigementen uitten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:28

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het is inderdaad een besluit van de burgemeester, aangezien bij die vorige rel politie uit de hele regio opgeroepen moest worden.
Ik ben het met je eens dat de fans in het stadion er niets aan kunnen doen, maar je kunt dit soort dingen ook niet blijven negeren. Het is toch echt gekoppeld aan voetbal.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:47:
Het is inderdaad een besluit van de burgemeester, aangezien bij die vorige rel politie uit de hele regio opgeroepen moest worden.
Ik ben het met je eens dat de fans in het stadion er niets aan kunnen doen, maar je kunt dit soort dingen ook niet blijven negeren. Het is toch echt gekoppeld aan voetbal.
Klopt, maar het negeren gebeurt vooral vanuit de politiek die de maatregelen (meldplicht, desnoods digitaal) niet wil nemen terwijl die bewezen effectief zijn.
Die gasten bij dat cafe hebben waarschijnlijk stuk voor stuk een stadion verbod, die raak je nu nog niet eens met deze straf. Uitzoeken wie het zijn, snel en hard straffen en daarna jarenlang meldplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:22
toolkist schreef op zondag 29 december 2024 @ 21:50:
[...]

Klopt, maar het negeren gebeurt vooral vanuit de politiek die de maatregelen (meldplicht, desnoods digitaal) niet wil nemen terwijl die bewezen effectief zijn.
Die gasten bij dat cafe hebben waarschijnlijk stuk voor stuk een stadion verbod, die raak je nu nog niet eens met deze straf. Uitzoeken wie het zijn, snel en hard straffen en daarna jarenlang meldplicht.
Laten we wel wezen. In Nederland bestaan stadionverboden überhaupt niet. Ja op papier wel, maar je loopt met een stadionverbod gewoon vrolijk een stadion binnen hoor, daar is geen kunst aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op zondag 29 december 2024 @ 21:50:
Dat is inderdaad het probleem. De landelijke politiek wil haar vingers er niet aan branden, de clubs blijven zich verschuilen achter het feit dat dit buiten het stadion gebeurt.
Wat moet je dan als burgemeester? Dit lijdzaam accepteren omdat degenen die daadwerkelijk wat zouden moeten regelen het nalaten? Dat is ook mogelijk goed bestuur te noemen.
Het is cru maar dit werkt wel. Wanneer er helemaal geen supporters komen gebeuren dit soort dingen over het algemeen niet.

Het enige wat ik hoop is dat meer burgemeesters dit gaan doen en daarmee de landelijke politiek en clubs dwingen zelf actie te ondernemen. Zolang die de pijn onvoldoende voelen blijft men de schuld in de schoenen van de lokale driehoek schuiven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Uit https://www.nu.nl/voetbal...bij-bekerduel-met-az.html
Ajax is voorstander van een dadergerichte aanpak. Helaas is hier sprake van een generieke aanpak, waardoor de goedwillende supporters de dupe zijn.
Dadergerichte aanpak, LOL. Ajax weet echt wel wie de harde kern en het tuig zijn, maar durft ze niet aan te pakken. Dat daar consequenties aan zitten, mooi. Krokodillentranen.

(En hetzelfde argument gaat op voor Feyenoord, PSV etc. Laat eerst maar als club zien dat je je eigen vuilnis opruimt)

Verder eens met @Gonadan . Van mij mogen uitsupporters verleden tijd zijn totdat er zelf verantwoordelijkheid wordt genomen.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 29-12-2024 23:13 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@gambieter dat is net wat te kort door de bocht. Daders zijn inderdaad vaak bekend en er wordt met regelmaat een stadionverbod uitgedeeld en kosten verhaald, echter is dat niet meer impact dan de scope van het stadion. Die knakkers die een cafe slopen mogen waarschijnlijk het stadion toch al niet in.

Wat dat betreft kunnen clubs ook niet veel meer zonder dat de landelijke politiek gaat meewerken, maar iets meer begrip voor de burgemeesters zou ze dan wel sieren. Die staan immers ook met de rug tegen de muur.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gonadan schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:12:
@gambieter dat is net wat te kort door de bocht. Daders zijn inderdaad vaak bekend en er wordt met regelmaat een stadionverbod uitgedeeld en kosten verhaald, echter is dat niet meer impact dan de scope van het stadion. Die knakkers die een cafe slopen mogen waarschijnlijk het stadion toch al niet in.

Wat dat betreft kunnen clubs ook niet veel meer zonder dat de landelijke politiek gaat meewerken, maar iets meer begrip voor de burgemeesters zou ze dan wel sieren. Die staan immers ook met de rug tegen de muur.
Het gaat me om dat geklaag van Ajax. Ze weten dat de harde kern van hun eigen aanhang het probleem zijn, maar toch gaan doen alsof de burgemeester fout zit. Laat ze gewoon eens zeggen "ja, gezien de ervaringen uit het verleden zou onze aanhang zou eigenlijk nergens welkom moeten zijn."

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

gambieter schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:16:
Het gaat me om dat geklaag van Ajax. Ze weten dat de harde kern van hun eigen aanhang het probleem zijn, maar toch gaan doen alsof de burgemeester fout zit. Laat ze gewoon eens zeggen "ja, gezien de ervaringen uit het verleden zou onze aanhang zou eigenlijk nergens welkom moeten zijn."
Dat eens. Clubs mogen die slachtofferrol wel eens laten varen. Ja ook zij hebben niet volledige controle, maar je kunt ook samen optrekken met de burgemeesters en elkaar steunen in een campagne om de landelijke politiek in beweging te krijgen.
Die laatste zit lekker in het pluche te kijken hoe clubs en burgemeesters bekvechten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:40
daar de Amsterdamse club zich identificeert als een Joodse voetbalclub
Joodse achtergrond, maar toch niet echt "identificeren" of wel? Het is toch niet JFC Ajax?
Gonadan schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:47:

Het is toch echt gekoppeld aan voetbal.
Oneens. Een voetbalwedstrijd wordt door dit soort figuren gezien als een vrijbrief om je te misdragen, maar heeft niets met voetbal te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

chim0 schreef op maandag 30 december 2024 @ 07:31:
Oneens. Een voetbalwedstrijd wordt door dit soort figuren gezien als een vrijbrief om je te misdragen, maar heeft niets met voetbal te maken.
Dat is een semantische discussie, zo kan je ook stellen dat rellen überhaupt niets moet het spelletje voetbal te maken heeft.
Feit blijft dat dit niet was gebeurd als die wedstrijd er niet was geweest, en daarmee is het simpelweg gekoppeld aan voetbal.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Gonadan schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:10:
[...]

Dat is een semantische discussie, zo kan je ook stellen dat rellen überhaupt niets moet het spelletje voetbal te maken heeft.
Feit blijft dat dit niet was gebeurd als die wedstrijd er niet was geweest, en daarmee is het simpelweg gekoppeld aan voetbal.
Let's agree to disagree. :* Voetbal is de grootste sport ter wereld daarom zie je het misschien daar het meest maar "gekoppeld" klinkt alsof het erbij hoort wat absoluut niet zo is natuurlijk.

offtopic:
Onze geboortedatums gezien trouwens ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:34:
[...]

Dat is inderdaad het probleem. De landelijke politiek wil haar vingers er niet aan branden, de clubs blijven zich verschuilen achter het feit dat dit buiten het stadion gebeurt.
Wat moet je dan als burgemeester? Dit lijdzaam accepteren omdat degenen die daadwerkelijk wat zouden moeten regelen het nalaten? Dat is ook mogelijk goed bestuur te noemen.
Wat je moet als burgemeester? De MBVEO eens gaan gebruiken want dat gebeurt momenteel dermate beperkt. En ja, er is kritiek op de huidige MBVEO maar dat laat onverlet dat je het middel wel kan inzetten al kost dat veel tijd en capaciteit van de politie.

Een digitale meldplicht werd in 2015 wettelijk al geregeld, alleen is er tot nu toe geen geschikte digitale faciliteit die voldoet aan alle juridische en technologische eisen die digitaal melden ook daadwerkelijk mogelijk maken. Daar mag de landelijke politiek inderdaad prioriteit op leggen zodat je in iedergeval minder tijd en capaciteit van de politie inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:38:
Wat je moet als burgemeester? De MBVEO eens gaan gebruiken want dat gebeurt momenteel dermate beperkt. En ja, er is kritiek op de huidige MBVEO maar dat laat onverlet dat je het middel wel kan inzetten al kost dat veel tijd en capaciteit van de politie.
Bij mijn weten wordt die nu juist ingezet om de supporters te weren toch? Het gebiedsverbod is een veel gebruikt middel.
Wat ik bedoel is dat men blijkbaar verwacht dat de burgermeesters deze weet níet inzetten, omdat supporter ín het stadion er niets aan kunnen doen. Maar je kunt van de burgermeesters niet verwachten dat zij alle incidenten maar gedwee laten gebeuren omdat er van hogerhand geen oplossing komt.
Een digitale meldplicht werd in 2015 wettelijk al geregeld, alleen is er tot nu toe geen geschikte digitale faciliteit die voldoet aan alle juridische en technologische eisen die digitaal melden ook daadwerkelijk mogelijk maken. Daar mag de landelijke politiek inderdaad prioriteit op leggen zodat je in iedergeval minder tijd en capaciteit van de politie inneemt.
In theorie zou de burgermeester van Alkmaar de rellende fans een meldplicht op kunnen leggen, ook voor een andere gemeente. Echter moeten ze dan wel die figuren geïdentificeerd hebben, en alles administratief op orde hebben.
Kijk je echter naar de voorwaarden die gesteld worden voor het opleggen van een meldplicht dan zijn die nogal zwaar. Het voelt bijna alsof de administratieve molen dermate zwaar is en de bewijslast dermate makkelijk als onvoldoende te bestempelen dat men er niet eens aan begint. Maar dat is invulling van mijn kant.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

chim0 schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:38:
Let's agree to disagree. :* Voetbal is de grootste sport ter wereld daarom zie je het misschien daar het meest maar "gekoppeld" klinkt alsof het erbij hoort wat absoluut niet zo is natuurlijk.
Maar dat is precies wat ik bedoel. Het hoort er niet bij, natuurlijk niet. Maar feit is wel dat de incidenten die nu plaatsvinden er wel aan gerelateerd zijn, of je dat nu leuk vindt of niet.
Daarom vind ik ook dat we dat niet moeten accepteren, en als dat een tijdelijke handrem op uitsupporters betekent om de clubs en politiek in beweging te krijgen dan is dat maar zo. Als we daardoor minder incidenten, die normale mensen er niet bij vinden horen, krijgen dan is dat het zeker waard wat mij betreft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Gonadan schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:55:
[...]

Maar dat is precies wat ik bedoel. Het hoort er niet bij, natuurlijk niet. Maar feit is wel dat de incidenten die nu plaatsvinden er wel aan gerelateerd zijn, of je dat nu leuk vindt of niet.
Daarom vind ik ook dat we dat niet moeten accepteren, en als dat een tijdelijke handrem op uitsupporters betekent om de clubs en politiek in beweging te krijgen dan is dat maar zo. Als we daardoor minder incidenten, die normale mensen er niet bij vinden horen, krijgen dan is dat het zeker waard wat mij betreft.
Stadionverbod. Kijk naar Engeland, sinds het daar is, gebeurt er niks meer. Geen eentje die het in z'n hoofd haalt om iets te flikken. Maar het verpest alles natuurlijk want het uit- en thuispubliek maakt de sfeer en de beleving en dat is nu helemaal weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:34:
[...]

Wat had Ajax kunnen doen dan aan die knokpartij in die kroeg? Ben heel benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:51:
Uit https://www.nu.nl/voetbal...bij-bekerduel-met-az.html

[...]

Dadergerichte aanpak, LOL. Ajax weet echt wel wie de harde kern en het tuig zijn, maar durft ze niet aan te pakken. Dat daar consequenties aan zitten, mooi. Krokodillentranen.

(En hetzelfde argument gaat op voor Feyenoord, PSV etc. Laat eerst maar als club zien dat je je eigen vuilnis opruimt)

Verder eens met @Gonadan . Van mij mogen uitsupporters verleden tijd zijn totdat er zelf verantwoordelijkheid wordt genomen.
Ajax heeft nu gewoon gelijk, er worden nu alleen supporters gestraft die helemaal niks te maken hadden met wat er in die kroeg gebeurd is.
Denk je dat de burgemeester ook het thuis publiek weigert na de spreekkoren van wat supporters IN het stadion, want dat zou dan vergelijkbaar zijn toch? Maar natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:10:
Dat weet je helemaal niet, er zijn genoeg voorbeelden van dit soort gedoe op niet wedstrijddagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:55:
Daarom vind ik ook dat we dat niet moeten accepteren, en als dat een tijdelijke handrem op uitsupporters betekent om de clubs en politiek in beweging te krijgen dan is dat maar zo.
Laten we het thuis publiek vooral niet negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:26
Meldplicht etc zou voor de beslissing van de burgermeester van Alkmaar niet uitmaken. De motivatie is dat er vrees is dat er vanuit de az-supporters wraakacties op de ajax supporters wordt genomen en dat dit een te groot beslag op de politie legt. Snap die afweging op zich wel, de wereld draait niet enkel om voetbal.

Bal ligt wat mij betreft bij KNVB om te kijken wat eerlijk is als uitvak zich de vorige keren netjes heeft gedragen en veiligheidsrisico zit bij zorgen om gedrag thuispubliek. Wedstrijd alsnog in Amsterdam als daar AZ-publiek wel welkom is, neutraal terrein, geen publiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:29:
[...]

Wat had Ajax kunnen doen dan aan die knokpartij in die kroeg? Ben heel benieuwd
toolkist schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:33:
Ajax heeft nu gewoon gelijk, er worden nu alleen supporters gestraft die helemaal niks te maken hadden met wat er in die kroeg gebeurd is.
Denk je dat de burgemeester ook het thuis publiek weigert na de spreekkoren van wat supporters IN het stadion, want dat zou dan vergelijkbaar zijn toch? Maar natuurlijk niet.
Die discussie ga ik niet nog eens aan. Dit is exact de kop in het zand mentaliteit waar ik op doel.
Zolang dit de houding van de clubs blijft en de politiek niets doet dan blijft de burgermeester de boeman. Daar komen we dus nooit verder mee.
Uitsupporters weigeren en rekeningen sturen naar de clubs, misschien dat men dan eens inziet dat ze een open en constructieve houding moeten gaan aannemen.
toolkist schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:36:
[...]

Dat weet je helemaal niet, er zijn genoeg voorbeelden van dit soort gedoe op niet wedstrijddagen.
Ik kan mij niet heugen dat Ajacieden ooit eerder bij ons in de stad een café gesloopt hebben terwijl er geen wedstrijd was.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Sempy schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:44:
Meldplicht etc zou voor de beslissing van de burgermeester van Alkmaar niet uitmaken. De motivatie is dat er vrees is dat er vanuit de az-supporters wraakacties op de ajax supporters wordt genomen en dat dit een te groot beslag op de politie legt. Snap die afweging op zich wel, de wereld draait niet enkel om voetbal.

Bal ligt wat mij betreft bij KNVB om te kijken wat eerlijk is als uitvak zich de vorige keren netjes heeft gedragen en veiligheidsrisico zit bij zorgen om gedrag thuispubliek. Wedstrijd alsnog in Amsterdam als daar AZ-publiek wel welkom is, neutraal terrein, geen publiek.
Maar het besluit van de burgemeester lost helemaal niks op, omdat diezelfde personen die de vorige keer rotzooi trapten helemaal geen wedstrijdbezoekers waren. Die kunnen nu net zo goed weer naar Alkmaar komen.
Het is nu ook niet alsof er door dit besluit ineens geen politie inzet meer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Exocet schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:15:
Maar het besluit van de burgemeester lost helemaal niks op, omdat diezelfde personen die de vorige keer rotzooi trapten helemaal geen wedstrijdbezoekers waren. Die kunnen nu net zo goed weer naar Alkmaar komen.
Het is nu ook niet alsof er door dit besluit ineens geen politie inzet meer nodig is.
Dat is ook lastig. De wedstrijdbezoekers komen bij mijn weten normaal met de bus, dus er is ook geen colonne die je vanaf het station moet begeleiden.
En het grootste gevaar komt nu van de AZ-ers zelf (weten we West Ham nog?). Maar als er geen uitpubliek komt is de kans op zelfstandig reizenden een heel stuk kleiner (nagenoeg nul) en de kans op vergeldingsacties ook.
Politie blijft nodig, maar waarschijnlijk wel een stuk minder en beter planbaar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:26
Exocet schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:15:
[...]

Het gaat niet zo zeer om die rotzooitrappers bij dat café, die kunnen inderdaad gewoon weer langs, maar het gaat om de veiligheid in het stadion. De burgemeester beweert dat er aanwijzingen zijn dat AZ-supporters uit zijn op wraakacties en dat er onevenredig veel politie-inzet nodig is om het dan in het stadion veilig te houden. Dat los ze op door geen uitsupporters toe te laten, dan kan het met veel minder politie wel uit. Of dat eerlijk/leuk is, is niet haar probleem, daar moet de KNVB een beslissing over nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ook de supportersverening van AZ zelf staat niet achter het besluit om de uitsupporters te weren.
Ook zij stellen dat de vorige keer niets in het stadion gebeurd is en ze nu bang zijn dat er juist meer gedoe komt omdat uitsupporters tussen het thuispubliek gaan zitten.

En daar is ook wel wat voor te zeggen, maar dan blijk ik vast zitten in een echte oplossing. Hoe gaat de wetgeving en handhaving ooit verbeteren als de pijn zuiver bij de gemeentes blijft liggen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Aangezien er geen uitsupporters bij mogen zijn vanavond bij AZ-Ajax omdat het te veel druk op de instanties en handhaving zou leggen wordt er nu gedemonstreerd in Alkmaar, en dat mag wel. _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:23:
Aangezien er geen uitsupporters bij mogen zijn vanavond bij AZ-Ajax omdat het te veel druk op de instanties en handhaving zou leggen wordt er nu gedemonstreerd in Alkmaar, en dat mag wel. _O-
Met als gevolg wellicht weer meer politie inzet nodig, fantastisch beleid in Alkmaar....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Vitesse vindt vijf nieuwe aandeelhouders en is daarmee gered als profclub - https://nos.nl/l/2553079

Onverwacht, ik wist niet dat ze daarmee bezig waren. Wel slim om geen enkele partij een meerderheid te geven, daardoor zijn alle financiële zaken per direct opgelost en hoeft het niet langs een commissie.

Voor Arnhem en omstreken goed nieuws.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Quad schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:42:
Vitesse vindt vijf nieuwe aandeelhouders en is daarmee gered als profclub - https://nos.nl/l/2553079

Onverwacht, ik wist niet dat ze daarmee bezig waren. Wel slim om geen enkele partij een meerderheid te geven, daardoor zijn alle financiële zaken per direct opgelost en hoeft het niet langs een commissie.

Voor Arnhem en omstreken goed nieuws.
Ik denk voor het hele Nederlandse voetbal goed nieuws. Arnhem hoort gewoon een profclub te hebben.

Benieuwd hoe snel ze de weg weer naar de Eredivisie kunnen vinden, de concurrentie in de Eerste Divisie is niet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:54:
[...]

Ik denk voor het hele Nederlandse voetbal goed nieuws. Arnhem hoort gewoon een profclub te hebben.

Benieuwd hoe snel ze de weg weer naar de Eredivisie kunnen vinden, de concurrentie in de Eerste Divisie is niet mis.
Ze zouden Vitesse moeten straffen door ze verplicht 2 jaar in de KKD te houden, maar dat zal ongetwijfeld niet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:50
toolkist schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:06:
[...]

Ze zouden Vitesse moeten straffen door ze verplicht 2 jaar in de KKD te houden, maar dat zal ongetwijfeld niet kunnen
En waarvoor straffen dan, waarvoor ze nog niet gestraft zijn? Dat het ze binnen de regels lukt om niet failliet te gaan?

Buiten het feit dat ze zelfs zonder minpunten 19e zouden hebben gestaan in de KKD en ze dit jaar in ieder geval niet promoveren.

Ze hebben vooral geluk dat de KNVB nog steeds geen promotie/degradatieregeling heeft tussen de KKD en 2e divisie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
rik86 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:17:
[...]

En waarvoor straffen dan, waarvoor ze nog niet gestraft zijn? Dat het ze binnen de regels lukt om niet failliet te gaan?

Buiten het feit dat ze zelfs zonder minpunten 19e zouden hebben gestaan in de KKD en ze dit jaar in ieder geval niet promoveren.

Ze hebben vooral geluk dat de KNVB nog steeds geen promotie/degradatieregeling heeft tussen de KKD en 2e divisie
het bedonderen van de licentie commissie door te liegen en side letters te vergeten etc. de punten "straf" die geen straf is doordat ze toch al kansloos waren voor promotie, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
toolkist schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:06:
[...]

Gezien de prestaties van Vitesse (mijn club) verwacht ik dat dat sowieso wel gaat gebeuren hoor. Het is op het moment echt los zand en er is flink wat tijd nodig om weer wat op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:32:
[...]

Gezien de prestaties van Vitesse (mijn club) verwacht ik dat dat sowieso wel gaat gebeuren hoor. Het is op het moment echt los zand en er is flink wat tijd nodig om weer wat op te bouwen.
Als die nieuwe eigenaren er wat geld tegenaan gooien promoveert Vitesse in no time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Maar dat zou dan volgend jaar al moeten gebeuren. Of bedoel je 2 jaar hierna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:55

Player1S

Probably out in the dark

“We zijn gered” hebben we al vaker gehoord en toen kwam er toch weer een twist. Eerst zien dan geloven

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:12
Benieuwd wie die nieuwe eigenaren zijn en wat hun plannen zijn. Gaan zij er ook weer geld tegenaan gooien of komt er een gedegen en duurzaam plan, gericht op een uitgavenpatroon dat uit is gelijnd met de inkomsten? Daar schort het namelijk nog altijd aan met 6 miljoen verschil dat al gedekt wordt door financierders. Die gaan dat niet jaar-in-jaar-uit doen uit filantropie. Dat doen alleen Russen en Saoudi's die geld willen witwassen (sportwashing).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Tja, vijf buitenlandse partijen die door deze constructie (niet meer dan 25% van de aandelen) niet het goedkeuringsproces bij de KNVB hoeven te doorlopen:
https://nos.nl/artikel/25...-zich-al-in-voetbalwereld

Gezien de geschiedenis lijkt dat op het eerste gezicht weer een truc.

En een geschiedenis die zich ook weer lijkt te herhalen:
,,De investeerders zitten vol plannen en die spreken mij erg aan”, stelt Edwin Reijntjes, de algemeen directeur van Vitesse. ,,Zij willen de club weer opbouwen. En wel in rap tempo. Vitesse moet volgend jaar terug naar de eredivisie. En dan gaan meespelen om Europees voetbal.”
https://www.gelderlander....jn-gewaarschuwd~adb72a8b/

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:28
toolkist schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:30:
[...]

het bedonderen van de licentie commissie door te liegen en side letters te vergeten etc. de punten "straf" die geen straf is doordat ze toch al kansloos waren voor promotie, etc
Je hoeft maar 1x periodekampioen te worden om in aanmerking te komen voor promotie, toch? Dus met een straf van 100 punten kun je zelfs nog promoveren.

Regeren is vooruitschuiven

Pagina: 1 ... 43 ... 51 Laatste