"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Vroeger vond ik fcupdate nog wel een goede site, maar dat is ook een afvalbak geworden. Dagelijks 7 clickbait artikelen over wat Johan Derksen en René vd Gijp hebben gezegd tijdens VI. Heeft niks met voetbal te maken. VI vind ik nog het schappelijkste van de grotere sites. Voetbalprimeur en Voetbalzone doen helemaal hun best met clickbait artikelen. De meest oninteressante spelers/transfers worden toch interessant gemaakt. Maar sowieso, gebruik een adblocker in je browser, want dit doet pijn aan de ogenChatterChamp schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:15:
Heren even korte vraag voor de kenners. Bestaat er een voetbalsite waar je alleen relevant nieuws kan verkrijgen zonder alle clickbait en onzin artikelen? Zoek alleen echt voetbalgerelateerd nieuws zoals afwezigen door blessures en/of kaarten in een voorbeschouwing, transfers, etc. En waar de headlines het nieuws al brengen. I.e; " J.Alvarez voor 5 jaar naar Atletico Madrid".
Zou me een hoop tijd schelen als zoiets bestond!
Bij de promotiewedstrijd uit tegen Excelsior zijn er fakkels afgestoken, er stond ook nog een voorwaardelijke straf open, vandaar nu ook die tweede wedstrijd zonder uit publiek.Ramzzz schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:22:
OK, ik zal wel iets verschrikkelijks gemist hebben… wat heeft het NAC-(uit)publiek (…) misdaan?
Heb zelf een SCC bij NAC, pakte vroeger nog wel eens een uitwedstrijdje mee maar tegenwoordig gaan er meer supporters uit Lokeren (BE) mee dan vanuit Breda, sinds die meegaan is het elke keer raak, al vind ik een paar fakkels persoonlijk wel sfeerverhogend* snap ik ook dat vanwege de veiligheid de KNVB ze verbied.
* Mijn eerste NAC wedstrijd in het stadion had deze opkomst van de spelers YouTube: NAC Breda- FC Groningen opkomst met fakkels
Enige jammere van de VI site is dat je voor Pro wel online kan aanmelden maar niet kan afmelden (moet je bellen). Buiten dat het tegen het consumentrecht is, ook gewoon stomvervelend. Dat weerhoudt mij er van Pro nu weer aan te zetten. Terwijl ze wel een aantal (ook niet alles) artikelen op Pro hebben die het waard zijn.JanW schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:00:
[...]
VI vind ik nog het schappelijkste van de grotere sites.
Je kan zo te zien ook mailen met ze.PolarBear schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:37:
[...]
Enige jammere van de VI site is dat je voor Pro wel online kan aanmelden maar niet kan afmelden (moet je bellen). Buiten dat het tegen het consumentrecht is, ook gewoon stomvervelend. Dat weerhoudt mij er van Pro nu weer aan te zetten. Terwijl ze wel een aantal (ook niet alles) artikelen op Pro hebben die het waard zijn.
Doordat mail ook telt als 'online' is het niet tegen consumentenrecht.https://www.vi.nl/voorwaa...nement%20is%20aangegaan).
12.3 De consument kan het abonnement alleen opzeggen per e-mail via het e-mailadres van de klantenservice van VI, service@VI.nl , of telefonisch. (ongeacht de manier waarop het abonnement is aangegaan).
Dat is dan echt gewijzigd sinds ik heb opgezegd (denk 2 jaar geleden ofzo)ElPaco schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:04:
[...]
Je kan zo te zien ook mailen met ze.
[...]
Doordat mail ook telt als 'online' is het niet tegen consumentenrecht.
Uiteindelijk heeft de rechtbank toch geoordeeld dat el Ghazi onterecht is ontslagen. En dan doneert hij een aanzienlijk deel van zijn schadevergoeding aan projecten voor kinderen in Gaza. Vind ik lovenswaardig, en zie ik andere voetballers nog niet zo snel doen. Heel netjes.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Toch te makkelijk dat er wordt gezegd dat het jammer is dat het voetbal betrokken wordt, ipv dat het jammer is dat voetbal niet door zou kunnen gaan zonder politie...
NAC - Ajax ging anders prima zonder politie.Coocoocachoo schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:51:
https://nos.nl/artikel/25...t-voetbal-betrokken-wordt
Toch te makkelijk dat er wordt gezegd dat het jammer is dat het voetbal betrokken wordt, ipv dat het jammer is dat voetbal niet door zou kunnen gaan zonder politie...
precies mijn gedachte. Heel goed dat de politie juist dit soort evenementen aanpakt!Coocoocachoo schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:51:
https://nos.nl/artikel/25...t-voetbal-betrokken-wordt
Precies, en als je een evenement hebt met 50.000 bezoekers, of dat nu wel of niet voetbal is, is het niet gek dat er iets van politie is om de openbare orde te handhaven. En natuurlijk de klassieker is een uitzondering omdat daar de gemoederen altijd hoog oplopen (naar mijn idee iets meer in Rotterdam dan Amsterdam). Maar mijns inziens is in het algemeen de politie inzet overdreven groot van wat ik zie in Amsterdam.Exocet schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:52:
[...]
NAC - Ajax ging anders prima zonder politie.
Overigens zal het inhalen echt een helse klus worden voor de KNVB.
/f/image/GpZ2enGm1we19HcxkQ1f2wPr.png?f=fotoalbum_large)
https://www.knvb.nl/downl...oetbal-2024-25-dd16012024
Alleen 11/12 sept, 16/17 okt, 20/21 nov direct na de interland break zijn nog beschikbaar, en 30/31 okt (1e ronde beker, Ajax en Feyenoord spelen die allebei niet). In theorie heeft december ook nog ruimte, maar dat is afhankelijk van de loting voor de beker, kan mij niet voorstellen dat de KNVB dat als optie ziet (ook niet omdat het hele bekertoernooi dan wordt overschaduwd door de klassieker).
[ Voor 44% gewijzigd door PolarBear op 26-08-2024 13:35 ]
Waar ze zelf geen reet aan doen. Hoeveel supporters hebben ze precies opgepakt toen de Arena bestormd werd?Punkrocker schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:58:
[...]
Nee omdat ze keer op keer te maken krijgen met geweldadige verstandelijk gehandicapte die zich supporter noemen waar de KNVB en de clubs niets tegen doen. Aangevallen worden met tractors enz
Onzin vind ik dat. Metselaar/tegelzetter/vul ze allemaal maar in krijgen ook geen vroegpensioen ondanks dat ze vele malen zwaarder werk gedaan hebben in hun leven dan welke politie agent dan ook.Een agent heeft ook recht op vrije tijd en een veilige werkplek en na jaren lang geweld door "voetbalfans" of idioten die niet willen dat hun dierbaren worden geholpen zijn ze sneller en hard toe aan hun pensioen
Buschauffeurs, machinisten, conducteurs, leraren, etc etc allemaal hebben ze vaak te maken met fysiek danwel mentaal geweld. Ook allemaal maar met vroegpensioen sturen dan?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Tja, kwestie van prioriteiten. Misschien dat ook meespeelt dat opsporen enige tijd kost, medesupporters ook niet echt pro-actief meehelpen in de opsporing en er flutstraffen worden uitgedeeld.toolkist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:45:
@Punkrocker gezien het OT is in het voetbaltopic hier maar even verder
[...]
Waar ze zelf geen reet aan doen. Hoeveel supporters hebben ze precies opgepakt toen de Arena bestormd werd?
[...]
De zwaarberoep discussie is zeer arbitrair. Iedereen vindt dat ie een zwaar beroep heeft. Binnen het beroep is er ook weer veel verschil. De politiecommisaris zou best langer doorkunnen, de parttime agent mogelijk ook wel. Ik vind het ook niet vanzelfsprekend dat agenten er eerder uitgaan.Onzin vind ik dat. Metselaar/tegelzetter/vul ze allemaal maar in krijgen ook geen vroegpensioen ondanks dat ze vele malen zwaarder werk gedaan hebben in hun leven dan welke politie agent dan ook.
Buschauffeurs, machinisten, conducteurs, leraren, etc etc allemaal hebben ze vaak te maken met fysiek danwel mentaal geweld. Ook allemaal maar met vroegpensioen sturen dan?
Waarom niet 2de kerstdag zoals in Engeland?Superkiwi schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:51:
Een klassieker met de kerst, ik ben voor!
Alle supermarkten waar ze een minimumloon krijgen zijn gewoon geopend met kerst, waarom kan een voetballer die een paar keer meer verdiend dan niet spelen?
PSN: Europhea
Daar stoor ik mij ook aan. Iets met deescaleren wordt dan geroepen.toolkist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:45:
@Punkrocker gezien het OT is in het voetbaltopic hier maar even verder
[...]
Waar ze zelf geen reet aan doen. Hoeveel supporters hebben ze precies opgepakt toen de Arena bestormd werd?
Ik stoor me ook aan al die idioten met een stadionverbod die wel kunnen rellen in het stadion. De stewards durven ze niet tegen te houden.
Edit:
Ze zijn er om ervoor te zorgen dat de gewone supporters veilig blijven en dat ze de boel niet helemaal slopen.
Inderdaad, ook die zou je een vroeg pensioen gunnen.[...]
Onzin vind ik dat. Metselaar/tegelzetter/vul ze allemaal maar in krijgen ook geen vroegpensioen ondanks dat ze vele malen zwaarder werk gedaan hebben in hun leven dan welke politie agent dan ook.
Maar om die banen op te vullen hebben we te weinig mensen en migratie is een oplossing die veel mensen niet willen. Ondanks dat die mensen jouw baan in de bouw of op de bus of waar dan ook kunnen overnemen.
[ Voor 4% gewijzigd door Punkrocker op 27-08-2024 20:29 ]
"What do you get if you multiply six by nine..."

https://www.omroepbrabant...en-ziggo-kaatst-bal-terug
De grootste zielenpoot is Joske Brenet. Al zullen zijn maten hem wel een held vinden.Mega spandoek van Ajax-sponsor beklad in Eindhoven, Ziggo kaatst bal terug
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Trieste bedoening.
Mooie reactie van Ziggo

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 28-08-2024 22:24 ]
Dat uitleveringsverdrag wordt heel erg serieus genomen daar in de Emiraten..
Wel weer toevallig dat hij bij een club van een Russische eigenaar aan de slag gaat.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Beetje naief ook om te denken dat er geen Ajax supporters zitten in Einhoven of AZ supporters in Amsterdam.Joris748 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:09:
Stelletje randdebielen. Bij iedere andere sport kunnen er tegenstanders op dezelfde banner, behalve bij voetbal
https://www.omroepbrabant...en-ziggo-kaatst-bal-terug
[...]
De grootste zielenpoot is Joske Brenet. Al zullen zijn maten hem wel een held vinden.
Man man man.
Ja joh, weer lekker een wedstrijd van Ajax laten verzetten. Ga es iemand anders zitten vervelen joh.Opnieuw duel van Ajax op losse schroeven: politie kondigt nieuwe staking aan
https://www.vi.nl/nieuws/...ondigt-nieuwe-staking-aan
Zouden ze Media Markt Eindhoven nu ook gaan proberen te blokkeren ofzo, aangezien die Feyenoord sponsoren?Stimulate14 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:04:
[...]
Beetje naief ook om te denken dat er geen Ajax supporters zitten in Einhoven of AZ supporters in Amsterdam.
Man man man.
En niemand ( buiten supporters van Ajax ) in gemeentes buiten Amsterdam heeft meer een aansluiting van Ziggo, gaat niet meer naar Curacao.toolkist schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:29:
[...]
Zouden ze Media Markt Eindhoven nu ook gaan proberen te blokkeren ofzo, aangezien die Feyenoord sponsoren?
Kleinzierigheid ten top, en dat doet niets af aan acties in andere steden die daar gebeuren. En hoewel dat breed bekend is een - waarschijnlijk relatief klein - deel van de 'supporters' moet eens uit die mentale modus komen dat Club X is top, Club Y & Z zijn de duivel.
En zie daar de reden waarom er hard gesneden moet worden. 150m inkomsten, 190m kosten, dat is niet houdbaar.De netto-omzet daalde met € 44,4 miljoen (23%) naar € 152,0 miljoen, voornamelijk als gevolg van lagere Europese premies en lagere merchandise omzet.
De kosten daalden met € 11,4 miljoen naar € 191,3 miljoen (6%) door een daling van de spelerssalarissen en de inkoopkosten als gevolg van de lagere merchandise omzet.
Het operationeel verlies bedraagt dit boekjaar € 39,3 miljoen, tegenover een operationeel verlies van € 6,4 miljoen in 2022/2023.
Qua liquide middelen etc is de situatie niet anders dan begin vorig seizoen, kortlopende vorderingen + liquide middelen zijn even hard gestegen als de kortlopende schulden. In principe geen problemen dus, laat de toelichting in de 'Continuïteitsveronderstelling" ook zien. Pas als er in 2025/2026 geen Europees voetbal wordt gehaald moet er gekeken worden naar het factoren van een deel van de debiteurenvorderingen en herfinanciering Nieuwe Toekomst. Nog steeds niks heel drastisch dus, dus die claims van 'nog een jaar zonder Europees en Ajax gaat failliet' zoals die door een enkeling wel eens geroepen werden kunnen definitief de prullenbak in.
En Mislintat heeft de salarispost toch zo'n 10% weten in te krimpen (110m naar 100m), ondanks de "Mislintat geeft zulke hoge salarissen' kreten die er in de media en door sommige users hier gebezigd werden.
https://www.ajax.nl/media...jaarverslag-2023-2024.pdf
toolkist schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:46:
Jaarcijfers Ajax over vorig seizoen zijn zojuist bekend gemaakt.
[...]
En zie daar de reden waarom er hard gesneden moet worden. 150m inkomsten, 190m kosten, dat is niet houdbaar.
Qua liquide middelen etc is de situatie niet anders dan begin vorig seizoen, kortlopende vorderingen + liquide middelen zijn even hard gestegen als de kortlopende schulden. In principe geen problemen dus, laat de toelichting in de 'Continuïteitsveronderstelling" ook zien. Pas als er in 2025/2026 geen Europees voetbal wordt gehaald moet er gekeken worden naar het factoren van een deel van de debiteurenvorderingen en herfinanciering Nieuwe Toekomst. Nog steeds niks heel drastisch dus, dus die claims van 'nog een jaar zonder Europees en Ajax gaat failliet' zoals die door een enkeling wel eens geroepen werden kunnen definitief de prullenbak in.
En Mislintat heeft de salarispost toch zo'n 10% weten in te krimpen (110m naar 100m), ondanks de "Mislintat geeft zulke hoge salarissen' kreten die er in de media en door sommige users hier gebezigd werden.
https://www.ajax.nl/media...jaarverslag-2023-2024.pdf
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Bron: https://nos.nl/artikel/25...ragen-over-de-zaak-diarraStort transfersysteem in het voetbal vandaag in? Vijf vragen over de zaak-Diarra
Kunnen voetballers straks zomaar hun contract opzeggen? Het transfersysteem in de voetbalwereld piept en kraakt door die vraag.
In Luxemburg doet het Hof van Justitie van de Europese Unie vandaag uitspraak in de zaak van de Franse voetballer Lassana Diarra. De voetbalwereld kijkt vol spanning toe, want het vonnis kan het huidige systeem - met miljoenentransfers en megacontracten - volledig overhoop gooien.
De vergelijkingen met het Bosman-arrest, dat in 1995 de verhoudingen in het voetbal drastisch veranderde, worden al gemaakt.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Voor Nederland is dat dramatisch als dat echt zo uitkomt. Dan gaan spelers voornamelijk naar de clubs die het meeste salaris betalen.Gynnad schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:52:
Het kan vandaag zo maar eens een grote dag zijn op het gebied van transfers - en wellicht zeer ongunstig voor de Nederlandse clubs.
[...]
Bron:https://nos.nl/artikel/25395 42-stort-transfersysteem-in-het-voetbal-vandaag-in-vijf-vragen-over-de-zaak-diarra
Dit wordt nog wel gezegd:
Of het echt zo ver komt, is afwachten. Volgens Robby Houben, hoogleraar sportondernemingsrecht aan de Universiteit Antwerpen, heeft de uitspraak wellicht vooral symbolische waarde. "De spelers pikken het niet langer dat de FIFA eenzijdig regels oplegt. Wellicht kan overleg tussen clubs en spelers leiden tot een breed gedragen oplossing, waarbij de FIFA eerder toeschouwer is."
zal zowiezo een interressante ontwikkeling volgen, minder macht voor werkgevers is vaaak een goede zaak.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Laten we zien hoe dit uitpakt maar eerste reactie is inderdaad niet best want zoals we allemaal weten gebruiken de Nederlandse clubs de transfersommen om hun budget te verhogen en het verschil met de grotere clubs te verkleinen. Als die post kleiner wordt, dan zal het periodieke inkomen doorslaggevend zijn.Exocet schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:59:
[...]
Voor Nederland is dat dramatisch als dat echt zo uitkomt. Dan gaan spelers voornamelijk naar de clubs die het meeste salaris betalen.
Dit wordt nog wel gezegd:
[...]
Aan de andere kant wordt het wel makkelijker om spelers op te pikken bij pak em beet AZ, Twente, Utrecht etc. Want dit werkt natuurlijk all the way down. Wellicht ook dat er een middenweg komt, bijv. in de vorm dat spelers meer meedelen in de transfersom.
Bron: https://nos.nl/artikel/25...kan-grote-gevolgen-hebbenDe FIFA zal door de uitspraak van de EU de regels over de contracten en transfers van profvoetballers, althans in Europa, waarschijnlijk moeten aanpassen. Wat de exacte consequenties voor het transfersysteem in Europa zullen zijn, is nog onduidelijk.
Advocaten van Diarra spreken tegenover persbureau Reuters van "een complete overwinning. De immuniteit van de FIFA is voorbij". En: "Alle profvoetballers die zijn geraakt door deze illegale regels kunnen nu gecompenseerd worden."
De FIFA zegt in een verklaring dat het tevreden is met het oordeel, waarin "de wettigheid van de belangrijkste principes van het transfersysteem opnieuw is bevestigd".
Ik denk dat je hier best wel eens gelijk in kan krijgen.toolkist schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:51:
Geval Diarra was wel apart natuurlijk, hij zei contract op wegens salarisdispuut. Het zal uiteindelijk dus wel zoiets worden dat als een speler een legitieme reden heeft dat ie dan op mag zeggenen niet meer geschorst kan worden. Waarbij legitiem dus niet een salarisverhoging of positieverbetering is, daarmee kom je in het 'normale' leven ook niet onder je tijdelijke contract uit.
Maar tot nu zou er ook al een soort van mate van redelijkheid moeten spelen in contractopzeggingen. Maar die wordt (zie Diarra) blijkbaar niet goed nageleefd.
Ben ook benieuwd hoe dit wereldwijd dan gevolg gaat hebben, aangezien deze uitspraak volgens mij alleen voor de EU geldt (of zit ik er naast?)
https://www.bd.nl/binnenl...1-jaar-gestaakt~a4db39b2/
En de voorzitter bagatelliseert het weer en vindt dat de coach emotioneel reageerde.
Onderdeel van het probleem is dat de KNVB zich boven alle andere sportbonden verheven voelt. Bijna iedere sportbond in Nederland is aangesloten bij NOCNSF en gebruikt haar struktuur, ondersteuning en lesmateriaal (ook over omgangsvormen). Behalve de KNVB, die moet zonodig het wiel iedere keer opnieuw uitvinden.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Nogal een ovetrokken reactie? Met zoveel wedstrijden gebeurt er wel eens iets, boeiend. Bij structureel gedrag haalt de KNVB het team uit de competitie.Joris748 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:21:
Voetbalwedstrijd met 11-jarigen gestaakt, nadat jongetje een schop krijgt.
https://www.bd.nl/binnenl...1-jaar-gestaakt~a4db39b2/
En de voorzitter bagatelliseert het weer en vindt dat de coach emotioneel reageerde.
Onderdeel van het probleem is dat de KNVB zich boven alle andere sportbonden verheven voelt. Bijna iedere sportbond in Nederland is aangesloten bij NOCNSF en gebruikt haar struktuur, ondersteuning en lesmateriaal (ook over omgangsvormen). Behalve de KNVB, die moet zonodig het wiel iedere keer opnieuw uitvinden.
En alsof het NOCNSF zo heilig is, zie de onderzoeken bij het turnen, hockey etc.
Het gaat er niet om hoe ze reageert op excessen, maar hoe ze acteert als het gaat om voorkomen van dergelijk gedrag.toolkist schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:17:
[...]
Nogal een ovetrokken reactie? Met zoveel wedstrijden gebeurt er wel eens iets, boeiend. Bij structureel gedrag haalt de KNVB het team uit de competitie.
En alsof het NOCNSF zo heilig is, zie de onderzoeken bij het turnen, hockey etc.
NOCNSF is niet heilig, maar daar is wel heel veel expertise als het gaat over opleiden van trainers (op alle niveaus), ondersteuning van verenigingen en creëren van een veilige omgeving om te sporten. Ik vind het op zijn minst opvallend dat de KNVB haar eigen plan trekt.
[ Voor 28% gewijzigd door Stimulate14 op 07-10-2024 16:12 ]
Dat is toch één van mijn top-5 Nederlandse voetbalhelden…
Johan Neeskens op 73-jarige leeftijd overleden op trainingskamp in Algerije
Voormalig voetballer en trainer Johan Neeskens is zondag op 73-jarige leeftijd overleden. Dat heeft de KNVB maandag gemeld. Neeskens was de afgelopen dagen voor KNVB WorldCoaches actief in Algerije, waar hij onwel werd. Medische hulp mocht niet baten. Neeskens speelde 49 interlands voor Oranje.
Middenvelder Neeskens speelde 49 interlands voor Oranje. Tijdens de WK-finale van 1974 tegen West-Duitsland opende hij in de tweede minuut de score uit een strafschop. Oranje verloor met 2-1. Vier jaar later was Neeskens ook basisspeler in de WK-finale tegen Argentinië, die na verlenging met 3-1 verloren ging.
Als clubvoetballer vierde Neeskens vele successen met Ajax en FC Barcelona. Bij het Nederlands elftal was hij vele jaren assistent-bondscoach, onder anderen van Guus Hiddink en Frank Rijkaard. Daarna, van 2000 tot 2004, werkte Neeskens als hoofdtrainer bij NEC.
Wereldcoach
Bij voetbalbond KNVB ging Neeskens op latere leeftijd aan de slag bij WorldCoaches. Hij vloog de hele wereld over om coaches in lage- en middeninkomenslanden op te leiden tot coach. ‘Op het veld staan met andere voetballiefhebbers vanuit de gedachte om samen iets moois te bereiken, dat was Johan Neeskens ten voeten uit’, aldus de KNVB.
Wordt nog aangevuld
[ Voor 69% gewijzigd door Ramzzz op 07-10-2024 17:01 ]
Benieuwd of en zo ja hoe ze dit te boven gaan komen.Nieuwe dreun voor Vitesse: Franke blaast overname per direct af
Guus Franke heeft een streep gezet door de overname van Vitesse. Dat meldt de vanuit Zwitserland opererende zakenman middels een persbericht, dat ingezien is door De Telegraaf. Franke wijst als oorzaak voor het afblazen van de overname naar Coley Parry.
In het persbericht stelt Franke. "Coley Parry, de grootste schuldeiser van voetbalclub Vitesse, heeft op 1 oktober jongstleden de miljoenenovereenkomst met beoogd overnamekandidaat Guus Franke opgezegd. Aangezien die overeenkomst een randvoorwaarde van de KNVB was om de Arnhemse club te redden, heeft Franke Vitesse vandaag geïnformeerd dat de overname hierdoor helaas van de baan is."
Franke is zwaar teleurgesteld in het feit dat de stekker er nu wordt uitgetrokken. "Wij hebben kosten noch moeite gespaard om Vitesse te redden, aan alle voorwaarden van de KNVB voldaan, en het geld voor de overname stond al klaar", aldus Franke. "Maar onze deal om de miljoenenschuld van de Amerikaanse schuldeisers over te nemen was een randvoorwaarde van de KNVB, dat wist iedereen, dus het kan niemand verbazen dat ik op deze manier de club niet langer kan overnemen."
Franke reageert met het persbericht op vragen die De Telegraaf eerder op woensdag aan hem stelde over het opzeggen van de deal door Parry. Dat heeft laatstgenoemde eerder deze maand gedaan, omdat Franke niet voldaan zou hebben aan 'belangrijk contractueel overeengekomen voorwaarden'. De (voormalig) beoogde nieuwe Vitesse-eigenaar had medio september een eerste betaling hebben moeten doen, maar dat is volgens diverse bronnen niet gebeurd.
'Een deal kan niet eenzijdig worden opgezegd, maar de situatie bood wel aanknopingspunten voor Parry om de gang naar de rechter te maken om de overeenkomst van tafel te krijgen', tekent De Telegraaf op. Op basis daarvan heeft Franke de conclusie getrokken dat er simpelweg te weinig toekomst is om door te gaan als overnamekandidaat van de Keuken Kampioen Divisie-club.
"Gezien het verleden begrijp ik dat de KNVB alles en iedereen drie keer onder een vergrootglas wilde leggen", vertelt een teleurgestelde Franke. "Dat laat onverlet dat als iedereen er half zo hard aan had getrokken als wij, de overname een feit was geweest en Vitesse gered."
Daarnaast wel vreemde gang van zaken dat nu alles alsnog niet doorgaat. Iedereen wast zijn handen in onschuld.
Het probleem in Nederland is dat we een gesloten voetbalpiramide hebben (wat ik echt mega irritant vind). Dus van Tweede Divisie opklimmen naar de Eerste of zelfs Eredivisie is niet mogelijk zonder hulp van de KNVB. Vitesse failliet laten gaan, hernoemen naar FC Snelheid en dan in 2025/26 laten starten in de Eerste Divisie lijkt mij niet eerlijk.Megupe schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:59:
Zijn wel meer clubs failliet gegaan en daarna (redelijk) teruggekomen. Zou Vitesse misschien ook wel beter helpen nu om helemaal opnieuw te starten.
Daarnaast wel vreemde gang van zaken dat nu alles alsnog niet doorgaat. Iedereen wast zijn handen in onschuld.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
In het verleden moest men dan onderaan starten, dus 5e klasse amateurs.Mog schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:06:
[...]
Het probleem in Nederland is dat we een gesloten voetbalpiramide hebben (wat ik echt mega irritant vind). Dus van Tweede Divisie opklimmen naar de Eerste of zelfs Eredivisie is niet mogelijk zonder hulp van de KNVB. Vitesse failliet laten gaan, hernoemen naar FC Snelheid en dan in 2025/26 laten starten in de Eerste Divisie lijkt mij niet eerlijk.
Dat zou inderdaad terecht zijn. Maar dan loop je in NL wel vast als je de Tweede Divisie wint. Ik vind het zo godsgruwelijk irritant dat de KNVB niet met concrete plannen komt.Advizor schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:21:
[...]
In het verleden moest men dan onderaan starten, dus 5e klasse amateurs.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Te zware eisen voor eerste divisie waar menig 2e divisie club niet aan wil voldoen. Beter maken ze eerste en tweede divisie semi-prof. De grotere clubs blijven wel prof.Mog schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:26:
[...]
Dat zou inderdaad terecht zijn. Maar dan loop je in NL wel vast als je de Tweede Divisie wint. Ik vind het zo godsgruwelijk irritant dat de KNVB niet met concrete plannen komt.
Schijnt overigens dat de lokale ondernemers garant staan voor huidige seizoen dus zou Vitesse het seizoen af moeten kunnen maken maar vraag me wel af of ze dat nog steeds blijven doen na dit nieuws
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Vraag is wat de rol van de KNVB hierin nu geweest is, wederom onderzoeken die maanden duren en geen enkele uitkomst. Het lijkt er sterk op dat de licentiecommissie Private equity maatschappijen buiten de duer wil houden, maar waarom start je dan toch dit traject waarbij je Vitesse wederom maanden laat bungelen.
- Franke wil pas met geld over de brug komen als hij eigenaar is en dat kan hij pas worden als de KNVB akkoord is met de overname.
- De KNVB onderzoekt de overname en neemt daar (terecht) de tijd voor om dit zorgvuldig te doen (mede door ervaringen met overnames van Vitesse in het verleden).
- Franke en Parry hebben een overeenkomst gesloten over de openstaande schuld, waaronder de verplichting dat Franke vanaf september start met betalingen. Deze overeenkomst geldt voor Franke als één van de voorwaarden om over te gaan tot overname van Vitesse (en de openstaande schuld).
Tot zover nog een prima werkbare situatie, totdat..
- KNVB onderzoekt nog steeds.
- Franke betaalt in september niet, want het onderzoek van de KNVB is nog niet afgerond en hij is nog geen eigenaar.
- Parry ontvangt geen betalingen en zegt op grond daarvan de overeenkomst op.
- De voorwaarde van een overeenkomst met Parry vervalt, waardoor Franke zich terugtrekt.
Het is als het ware een kaartenhuis. De KNVB neemt (terecht) de tijd maar was ook op de hoogte van de overeenkomst Parry-Franke en kende dit risico. Parry en Franke hadden de keuze om anders te handelen t.a.v. opzeggen overeenkomst.
Allemaal begrijpelijk dat de partijen zo handelen gezien hun eigen belangen. Wie worden de dupe? Vitesse (al dan niet zelf veroorzaakt) en haar supporters.
Edit: oh en nu gaan we de komende uren dagen zien dat Parry en Franke elkaar de schuld in de schoenen schuiven. De KNVB zal links en rechts de boosdoener zijn. Terwijl heel reëel het in eerste aanleg de beleidsbepalers van de club van de tijd Aalberts en een aantal opvolgers al de grondleggers zijn van dit probleem.
[ Voor 15% gewijzigd door bazzemans op 30-10-2024 14:08 ]
We gaan voor 'Veloce Velp'. Klinkt erg lekker al zeg ik het zelf.Mog schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:06:
[...]
Het probleem in Nederland is dat we een gesloten voetbalpiramide hebben (wat ik echt mega irritant vind). Dus van Tweede Divisie opklimmen naar de Eerste of zelfs Eredivisie is niet mogelijk zonder hulp van de KNVB. Vitesse failliet laten gaan, hernoemen naar FC Snelheid en dan in 2025/26 laten starten in de Eerste Divisie lijkt mij niet eerlijk.
De bedrijven stonden garant met de gedachte dat Franke het na dit seizoen over zou nemen. Nu dat weg valt, willen ze nog garant staan? Met huidige stand van zaken is het uiterlijk na dit seizoen klaar. Dus zou niet raar zijn dat menig bedrijf zich nu al terug trekt.forzav schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:43:
De begroting van Vitesse is opgesteld exclusief Franke dus dit seizoen zou inderdaad gewaarborgd moeten zijn. Hier zat echter wel het opschorten van betalingen aan Parry in omdat dit gedekt zou worden door de overeenkomst tussen Parry en Franke. Hoe dat nu verder gaat, zal moeten blijken. Vitesse staat inderdaad (wederom) voor de gigantische opgave om iets te doen met die 17miljoen schuld aan Parry.
Vraag is wat de rol van de KNVB hierin nu geweest is, wederom onderzoeken die maanden duren en geen enkele uitkomst. Het lijkt er sterk op dat de licentiecommissie Private equity maatschappijen buiten de duer wil houden, maar waarom start je dan toch dit traject waarbij je Vitesse wederom maanden laat bungelen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Acceleratio Arnheim...ParaDroid2 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:11:
[...]
We gaan voor 'Veloce Velp'. Klinkt erg lekker al zeg ik het zelf.
RBC speelt inmiddels vierde divisie (hoofdklasse) na in de 5e klasse amateurs te zijn begonnen.Advizor schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:21:
[...]
In het verleden moest men dan onderaan starten, dus 5e klasse amateurs.
Da's alleen voor de AMAteurclub dan.
Of is het een betere naam voor een Quidditch team?
Lijkt me sterk. Vitesse moet gewoon niet met allerlei dubieuze figuren in zee gaan, dan was dit probleem er niet.rik86 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:03:
Ik vraag me af in hoeverre dit nu niet ook een financieel risico is voor de KNVB. Als Vitesse hierdoor failliet gaat, is Parry waarschijnlijk een deel van z'n geld kwijt. Als dit te wijten is aan traag handelen van de KNVB - want daardoor is de overname nu mogelijk niet doorgegaan - dan kan ik me voorstellen dat hij de KNVB voor 't verlies aansprakelijk gaat stellen.
Ah ja, een vastgoedondernemer. Dat is helemaal geen cowboy-wereld.Alargule2 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:03:
Twee woorden: Michael van de Kuit.
Negeer wel even dat het geen twee woorden zijn
Vermoed dat die bedrijven nog even afwachten of er een plan-B is vanuit de directie voordat ze de stekker eruit trekken. Die bedrijven die nu garant staan doen dat niet voor de winst. Je kan denk ik gerust aannemen dat ze dat uit clubgevoel doen. Desalniettemin geen ondenkbaar scenario, afhankelijk van hoe e.e.a. contractueel is vastgelegd.Player1S schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:22:
[...]
De bedrijven stonden garant met de gedachte dat Franke het na dit seizoen over zou nemen. Nu dat weg valt, willen ze nog garant staan? Met huidige stand van zaken is het uiterlijk na dit seizoen klaar. Dus zou niet raar zijn dat menig bedrijf zich nu al terug trekt.
Klinkt als:bazzemans schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:27:
[...]
Ah ja, een vastgoedondernemer. Dat is helemaal geen cowboy-wereld.
Negeer wel even dat het geen twee woorden zijn
Dit is toch ook veelzeggend over de relatie tussen Vitesse-directie en Franke dan wel over de werkwijze van de laatste? Daar zou ik niet graag mee samenwerken.,,Het nieuws is door Franke via de media naar buiten gebracht”, stelt een verbolgen Reijntjes. ,,Wij wisten er op dat moment niet van af. We kregen de brief binnen op het moment dat het nieuws wereldkundig werd gemaakt."
Verder staat er in het nieuwsbericht dat ze weer opnieuw beginnen:
Met alle respect maar dan faalt ook deze directie van Vitesse wat mij betreft. De laatste maanden kwamen er al successievelijk berichten naar buiten met twijfel over Franke. Hoezo heb je dan als directie geen plan B? Of ook maar een idee. Helemaal op 0 beginnen, zou echt niet mogen. Helemaal vreemd vind ik de opmerking met de volgende citaat in ogenschouw nemende. Als je al meerdere kandidaten hebt, had je toch de afgelopen periode al informeel daarmee wat kunnen vlooien?Vitesse zal nu opnieuw een zoektocht starten naar een nieuwe eigenaar. Dat proces begint nu weer van voor af aan.
Nog even voor de zekerheid. Een stichting staat dus garant. Ik neem aan dat de bedrijven die daarachter zitten niet zomaar hun middelen weer terug kunnen trekken.,,In de afgelopen periode hebben meerdere potentiële kandidaten zich gemeld. We kunnen nu – met de tijd die ons rest – gericht deze gesprekken aangaan om tot een passende oplossing te komen.”
Ik wil in ieder geval graag duidelijk maken dat het terugtrekken van Guus Franke géén invloed heeft op het uitspelen van dit seizoen. Dankzij het vangnet dat eerder door de Stichting Sterkhouders Vitesse Arnhem is opgezet, kunnen we het seizoen volledig afmaken.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/x4cTvJE33pQ10S2Ye5iezcC5.jpg?f=user_large)
Ik hoop dat Vitesse het redt, ik vind het altijd sneu voor mensen als hun club waar ze passie voor hebben, failliet gaat
[ Voor 20% gewijzigd door Harribo op 01-11-2024 18:32 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Megupe op 01-11-2024 20:57 ]
Met dit soort acties kweek je alleen niet echt goodwill...
Vitesse is een drugsgebruiker die af moet kicken wat niet (meteen) lukt, stelt alles in het werk om Vitesse te redden. Dat snap ik ook wel.
Maar niet goed te praten, ik denk dat de knvb ook gewoon een oogje toeknijpt. Dat snap ik ook wel, maar er zijn grenzen.
Nu gaat Vitesse alsnog met de billen bloot.
Zoveelste bewijs mi dat een buitenlandse grote investeerder die een club volledig overneemt, niet werkt in dit land.
Blij dat mijn fc Groningen nooit met dat soort figuren in zee is gegaan.
Meteen licentie intrekken dus. Als ze bewust de boel blijven bedonderen hebben ze niks te zoeken in het betaald voetbal.Vld1989 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:03:
https://www.voetbalzone.n...osten/blt13cf48ac0197bb2a
Met dit soort acties kweek je alleen niet echt goodwill...
Eens, is ook niet voor het eerst natuurlijk. Ze zijn al flink gematst. Al zou het me eerlijk gezegd ook weer niet verbazen als het weer "slechts" een puntenstraf wordt.toolkist schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 11:52:
[...]
Meteen licentie intrekken dus. Als ze bewust de boel blijven bedonderen hebben ze niks te zoeken in het betaald voetbal.
Dan kan Velocity Arnhem ook nog.
[ Voor 9% gewijzigd door bazzemans op 02-11-2024 23:43 ]
https://www.gelderlander....ldiger-opzetten~a0efb0b9/Door schade en schande wijzer geworden past Vitesse het overnameproces aan. De club stelt in een directie-update vanaf nu ‘zorgvuldiger’ te werk te willen gaan.
Van de Kuit als in de eigenaar van de Gelredome?Alargule2 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:56:
In de wandelgangen valt op te vangen dat er inmiddels onderhandelingen met De Kuit gaande zijn.
Oh en Ten Rouwelaar eruit gewipt bij ManU. Daar gaan een hoop fans zich over verkneukelen nadat hij zo snel na zijn aanstelling weer weg ging bij Ajax voor nóg groener gras.
[ Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 11-11-2024 22:14 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik denk dat ze bij het instappen hebben bekeken van, nu interim, later kijken of we iets in het management kunnen vullen.. Dus wellicht was dit destijds wel een besproken optie dat bij geen geschikte invulling het contract ontbonden werd.
Misschien kan hij een duo vormen met Ruud van Nistelrooij ergens.
Edit: Ik bedenk me net dat dit randzaken zijn. Kan je dit verplaatsen @Gonadan?
[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 11-11-2024 22:17 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Niks anders dan Amorim (en nagenoeg elke andere trainer) nu doet, die neemt ook z'n volledige staf van Sporting mee (en enkelen daarvoor al van Braga) dus onzinnig om dit speciaal op NL trainers te projecteren alsof die dat als enige doen.Ramzzz schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:53:
[...]
Typisch en zooooo gemakkelijk, maar ja, maak het hen dan ook niet zo gemakkelijk.
Scenario, herhaling van zoveel zetten:
Je wordt als Nederlandse trainer bij '$grote club' aangesteld.
Vervolgens (vrijwel) alleen maar spelers en staf 'van buiten' (meestal je oude club) halen die de club niet kent en jij wel.
Op het oment dat de verwachtingen te hoog waren of de prestaties achterblijven bij de verwachtingen (which ever happens first) ben je meteen met heel je Nederlandse (en uit de Nederlandsche School afkomstige) gevolg een collectieve zondebok die naar buiten gewerkt moet worden.
Gewillig kanonnenvoer voor de club, media, supporters.
Je trucje (wamt dat was het) is uitgewerkt, over de datum, en je verdwijnt collectief in de clubkliko.
Hoezo kunnen mensen met ervaring en 'roots' in deze business dit soort oorzaak-gevolg kwesties niet beter lezen, doorgronden en er op voorbereid zijn?
Helemaal eens, niet voorbehouden aan Nederlanders, ik begrijp het kneejerk-gedrag gewoon niet.toolkist schreef op maandag 11 november 2024 @ 23:55:
[...]
Niks anders dan Amorim (en nagenoeg elke andere trainer) nu doet, die neemt ook z'n volledige staf van Sporting mee (en enkelen daarvoor al van Braga) dus onzinnig om dit speciaal op NL trainers te projecteren alsof die dat als enige doen.
Wilde het net posten!
Ondanks dat ik Ajacied ben geworden rond het huidige logo en dus deze niet bewust heb meegemaakt, straalt deze ECHT mijn Ajax uit!
Ik ben er blij mee!
Het zal de club ook geen windeieren leggen…
Als ze volgend jaar een zwart en rood uit shirt maken i.v.m. Amsterdam, als ze slim zijn knalt de merchandise door het dak heen!
Gefeliciteerd Ajacieden, wij weten hoeveel waarde dit voor ons heeft!
Opgegroeid met het oude logo en met de wisseling naar het moderne uiterlijk kwam heel veel weerstand.Sleehond schreef op zondag 17 november 2024 @ 08:02:
[...]
Wilde het net posten!
Ondanks dat ik Ajacied ben geworden rond het huidige logo en dus deze niet bewust heb meegemaakt, straalt deze ECHT mijn Ajax uit!
Ik ben er blij mee!
Het zal de club ook geen windeieren leggen…
Als ze volgend jaar een zwart en rood uit shirt maken i.v.m. Amsterdam, als ze slim zijn knalt de merchandise door het dak heen!
Gefeliciteerd Ajacieden, wij weten hoeveel waarde dit voor ons heeft!
Lid van de supporters vereniging en die zijn al jaren lang bezig om het oude logo in ere te herstellen.
Dit lukte steeds maar niet door weerstand vanaf de bovenkamers.
Als het dan eindelijk wel lukt maakt het des te mooier.
Het is vanaf volgend jaar zodat ze de komende maanden alle tijd hebben om het oude logo overal in ere te herstellen.
https://www.ajaxlife.nl/a...er-2024/welkom-terug-ouwe
Dat dacht ik ook maar er zijn al tal van facelift designs gepasseerd afgelopen jaren.Pompi schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:06:
[...]
Ze hadden hem van mij betreft wel een miniscule facelift mogen geven. Wat ik daar mee bedoel zijn dingen als het rood-witte schild ietjes kleiner zodat het de helm en rand van logo niet meer raakt (dan "ademt" het wat meer) of de ruimte tussen AJ en AX kleiner zodat die matched met de ruimte tussen de andere letters. Want dat zijn schoonheidsfoutjes die ontstaan zijn door de ontwerp mogelijkheden die er in 1928 waren, maar denk dat ze die toen ook al hadden aangepast als ze dezelfde mogelijkheden zouden hebben gehad zoals we nu hebben. En de sfeer blijft hetzelfde met zulke aanpassingen, alleen oogt het wat fijner.
Alleen de tekst wel de kop, de teken lijnen duidelijker maken noem maar op.
Uiteindelijk was het echte oude logo toch het mooist.
Mooi nieuws, wel apart dat ze dit nu al aankondigen, lijkt mij geen goed doen voor de merchandise verkoop voor de rest van het seizoen.
Ze zullen vast cijfers hebben verzameld de afgelopen decennia en op basis daarvan een besluit hebben genomenGynnad schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:14:
[...]
Mooi nieuws, wel apart dat ze dit nu al aankondigen, lijkt mij geen goed doen voor de merchandise verkoop voor de rest van het seizoen.
XXXVI
Vandaag ook een Legends wedstrijd, dus wellicht in dat perspectief? Geeft de BV ook wel rust om komende maanden alles vast te inventariseren en voor te bereiden op het nieuwe logo, daarnaast kan er nu ook aandacht besteedt worden aan een speciaal 125jr wedstrijdshirt.Gynnad schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:14:
[...]
⏩ PVOutput☀️
Opstelling Ajax: Van der Sar; Silooy, Frank de Boer, Chivu, Kreek; Seedorf, Sneijder; Ronald de Boer, Litmanen, Babel; Kluivert
Dat shirt en het three little birds shirt coveren een seizoen deelname CL hè.ephymerous schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:17:
[...]
Ze zullen vast cijfers hebben verzameld de afgelopen decennia en op basis daarvan een besluit hebben genomen
Waarom geen Overmars? 🙃Gynnad schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:14:
Ajax start met een aardig team vandaag.
Opstelling Ajax: Van der Sar; Silooy, Frank de Boer, Chivu, Kreek; Seedorf, Sneijder; Ronald de Boer, Litmanen, Babel; Kluivert
Voetbal was zeker niet altijd evengoed, maar genieten was het wel.
Zo jammer dat Litmanen niet scoorde, hele stadion had het hem wel gegund.
Dat vogeltjes shirt is nog steeds één van mijn favorieten.Typhone schreef op zondag 17 november 2024 @ 17:12:
Dat shirt en het three little birds shirt coveren een seizoen deelname CL hè.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat was bij de overgang van Umbro naar Adidas net zo. Mooi dat we het oude logo weer terug hebbend-vine schreef op zondag 17 november 2024 @ 08:22:
[...]
Opgegroeid met het oude logo en met de wisseling naar het moderne uiterlijk kwam heel veel weerstand.
[ Voor 54% gewijzigd door Typhone op 17-11-2024 21:36 ]
Nope, maar supportersgeweld komt alleen bij Feyenoord voor, alleen bij Feyenoord worden er soms fouten gemaakt en alleen Feyenoord probeert dingen liever niet groot in de media te hebben. Alle andere clubs zijn natuurlijk gewoon wel heilig. Hilversum en het NRC hebben weer een goede manier gevonden om Feyenoord lekker te bashen en niemand heeft het meer over het fantastische resultaat tegen city.Pompi schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:20:
Iemand toevallig al de de aflevering van Boos/Tim Hofman en het NRC gezien over Feyenoord en delen van de aanhang en die daar iets over kan vertellen? Want heb op dit moment niet de tijd/zin om een uur er voor te gaan zitten, maar lijkt hot topic te zijn bij sommige nieuwssites
Ik heb dus niet het hele verhaal gezien en heb er ook geen enkele behoefte aan. Mishandeling is altijd fout, dat onder de pet houden ook, maar dat dan lekker breed uitmeten om Feyenoord een oor aan te naaien is gewoon zum kotzen.
⏩ PVOutput☀️