[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 41 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:36

On_E

Housemusic

PolarBear schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:32:
[...]

[Afbeelding]

Dit was in Birmingham bij Aston Villa - Ajax. Ik stond minder dan een halve meter van het veld. Zonder netten, prikkeldraad, plexiglas, gracht. Enkel een laag muurtje. Even verder op stond het uit vak alleen gescheiden door een (groot) aantal stewards. Waarom kan dat niet gewoon in Nederland. In Engeland was het hooliganism nog veel erger dan dat het hier was.
Dat is heel eenvoudig te verklaren, daar krijg je een stadionverbod voor het leven en een flinke geldboete of celstraf als je het veld betreedt. En het wordt ook daadwerkelijk gehandhaafd.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

donleone83 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:47:
[...]

Omdat ze daar wel een werkende voetbalwet hebben en er keihard gestraft wordt. Zouden we hier ook moeten doen.

@On_E Omdat we op het punt zijn gekomen dat het niet meer anders kan. We praten niet meer over enkele mensen die het verzieken. Er is een sfeer van onaantastbaarheid ontstaan onder een vrij grote groep supporters uit bepaalde vakken. Het zijn geen acties van eenlingen meer waarbij je de rotte appel kan verwijderen. Heb je gezien hoeveel Utrecht “supporters” gisteren het veld oprenden en probeerden de Go Ahead spelers te bereiken die de catacomben in gingen? Wat als je een mechanisme zoals in de Kuip hebt waar de spelerstunnel dicht kan en die precies op dat moment niet open wil? En hoe ga je er anders voor zorgen dat een Ajax-Feyenoord niet gestaakt gaat worden als er al dagen aangekondigd wordt dat dit gaat gebeuren en je als club blijkbaar te laks bent om preventief netten op te hangen?

De zachte hand is wat mij betreft wel klaar. Het probleem is te groot en de grenzen vervagen rap. Vorig jaar sprak men nog moord en brand toen een batterij of aansteker Klaassen raakte en stonden de kranten er vol van. Als een nieuwe voorzitter nu keiharde maatregelen wil nemen om excessief geweld uit te bannen is de tendens dat hij tegen supporters is. Zie je wat er gebeurt?
Ik ben het helemaal met je eens, maar je hebt nog geen antwoord gegeven op waarom je dan juist degenen straft die er helemaal niets mee te maken hebben?

Ik was bij de wedstrijd en zit al tig jaar in het vak waar het vuurwerk vanuit het uitvak terecht kwam. Wat mij opviel was dat er heel erg veel mensen waren die ik nog nooit eerder had gezien, een gevolg van de domme beslissing van de club om vrije verkoop van kaarten toe te staan. Jantje met een stadionverbod kon dus ook naar binnen en dat hebben we helaas geweten.

De club hiervoor straffen met een geldboete en bv een harde eis dat er nog meer wordt gedaan aan veiligheidsmaatregelen en daarnaast een dader-gerichte aanpak waarbij je je richt op de daadwerkelijke relschoppers was echt voldoende geweest. Met het niet toelaten van supporters dupeer je vooral de trouwe fans die zich gedragen, die relschoppers kwamen toch al zelden tot nooit in het stadion….

Daarnaast is collectief straffen gewoon not done in mijn ogen, in geen enkele situatie. Ik vind het een zwaktebod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
On_E schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:48:
[...]

Dat is heel eenvoudig te verklaren, daar krijg je een stadionverbod voor het leven en een flinke geldboete of celstraf als je het veld betreedt. En het wordt ook daadwerkelijk gehandhaafd.
Ik denk dat het laatste het échte verschil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

PolarBear schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:32:
[...]

[Afbeelding]

Dit was in Birmingham bij Aston Villa - Ajax. Ik stond minder dan een halve meter van het veld. Zonder netten, prikkeldraad, plexiglas, gracht. Enkel een laag muurtje. Even verder op stond het uit vak alleen gescheiden door een (groot) aantal stewards. Waarom kan dat niet gewoon in Nederland. In Engeland was het hooliganism nog veel erger dan dat het hier was.
Het is dan ook hoog tijd dat hier draconiasche maatregelen worden genomen.

En dan inclusief levenslange stadionverboden, 100%-controles, stadion leegvegen voor een wedstrijd en personeel van clubs totaal doorlichten.

Want dat daardoor - vrijwilliger of niet, je ondermijnt je eigen club! - een hoop teringzooi en ellende door de controles heen kan komen, lijkt me zonneklaar, da's geen hogere wiskunde.

En verder 100% handhaving, op alles. Roken*, geweld, spreekkoren, gooi- en smijtwerk, etc.

En werk je niet mee als club: puntenaftrek, net zolang tot je meewerkt of degradeert. :w

Maar voor dat laatste zal de KNVB wel te chicken shit zijn.

* Roken hoort niet in een sportomgeving, waar veel niet-rokers bij elkaar komen, inclusief kindren - weg ermee. Heel veel amateurclubs, complete sportterreinen zijn 100% rookvrij.

Kwestie van tijd. Had allang gekund, en volgens mij mag het ook op veel plekken nu al niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Ramzzz op 28-05-2024 19:20 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:01
On_E schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:54:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens, maar je hebt nog geen antwoord gegeven op waarom je dan juist degenen straft die er helemaal niets mee te maken hebben?

Ik was bij de wedstrijd en zit al tig jaar in het vak waar het vuurwerk vanuit het uitvak terecht kwam. Wat mij opviel was dat er heel erg veel mensen waren die ik nog nooit eerder had gezien, een gevolg van de domme beslissing van de club om vrije verkoop van kaarten toe te staan. Jantje met een stadionverbod kon dus ook naar binnen en dat hebben we helaas geweten.

De club hiervoor straffen met een geldboete en bv een harde eis dat er nog meer wordt gedaan aan veiligheidsmaatregelen en daarnaast een dader-gerichte aanpak waarbij je je richt op de daadwerkelijke relschoppers was echt voldoende geweest. Met het niet toelaten van supporters dupeer je vooral de trouwe fans die zich gedragen, die relschoppers kwamen toch al zelden tot nooit in het stadion….

Daarnaast is collectief straffen gewoon not done in mijn ogen, in geen enkele situatie. Ik vind het een zwaktebod.
Dank voor je opheldering en de aangebrachte nuance. Ik snap dat ik makkelijk lullen heb vanaf de zijlijn en het heel anders is en voelt als je al jarenlang als normale supporter je gewoon gedraagt.

Ik snap je opvatting over collectief straffen. Mijn hoop is alleen dat er meer sociale controle optreedt als iedereen de sjaak kan zijn als een kleine groep zich misdraagt. Wellicht is dat ook gewoon wensdenken. Alleen als een club (zoals Ajax tegen Feyenoord) aan alle kanten signalen krijgt dat een deel van de F-Side van plan is de wedstrijd te laten staken, vind ik best dat je dan mag besluiten om maar de hele F-Side dicht te flikkeren om dat te voorkomen. Het doel heiligt zogezegd de middelen. Het zal absoluut ook met mijn clubvoorkeur te maken hebben, maar in alles bekroop mij het gevoel dat Ajax als club er helemaal niets aan deed om het te voorkomen en het ze ook wel goed uit kwam als ze middenin een enorme crisis niet ook nog met 0-10 er af zouden gaan tegen Feyenoord. En dat had gewoon gekund die wedstrijd.

Ik ben oprecht geschrokken het laatste jaar hoe snel normen lijken te vervagen. Een ME die met putdeksels en fietsen bekogeld wordt. Volslagen idioten die vuurwerk naar elkaars vak gooien. Spelers van de tegenpartij die achtervolgd worden door doorgesnoven hooligans waarbij je ze het veld op ziet rennen en gewoon richting de tunnel ziet sprinten. Ik kan er echt niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
On_E schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:25:
Wat een bizarre reacties hierboven….

Voortaan jou ook maar straffen als je buurman de wet overtreedt?

De enigen die gestraft moeten worden zijn de vuurwerkgooiers, de veldbestormers en de relschoppers. Maar nee, we gaan 20.000 anderen straffen die er niks mee te maken hebben.

Marcel van Roosmalen vindt er ook wat van:
https://x.com/denieuwsbv/status/1795417233323409732
Precies mijn gedachte tijdens het lezen van sommige reacties, het moet met de techniek van nu toch mogelijk zijn om raddraaiers te identificeren? Stadions hangen bomvol met camera's, als de pakkans richting de 100% gaat is het probleem binnen een seizoen zo goed als opgelost.
[...]

Omdat ze daar wel een werkende voetbalwet hebben en er keihard gestraft wordt. Zouden we hier ook moeten doen.

@On_E Heb je gezien hoeveel Utrecht “supporters” gisteren het veld oprenden en probeerden de Go Ahead spelers te bereiken die de catacomben in gingen?
Waren dat echt supporters, of een groep die elke gelegenheid (Corona, Palestijns conflict, Zelfs de zwarte Piet discussie) aanpakken om te gaan rellen ?

[ Voor 26% gewijzigd door J-roenn op 28-05-2024 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

J-roenn schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:20:
[...]

Precies mijn gedachte tijdens het lezen van sommige reacties, het moet met de techniek van nu toch mogelijk zijn om raddraaiers te identificeren? Stadions hangen bomvol met camera's, als de pakkans richting de 100% gaat is het probleem binnen een seizoen zo goed als opgelost.
Als het in China kan... :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Ramzzz schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:22:
[...]

Als het in China kan... :+
De techniek is al aanwezig, dit staat in de licentie-eisen voor betaald voetbal :
Video-installatie
Het stadion van de licentiehouder moet zijn voorzien van een vaste video-installatie.
Deze video-installatie moet voldoen aan de volgende eisen:
- Het aantal videocamera’s moet in ieder geval voldoende zijn en zo zijn opgesteld
dat alle:
o toeschouwersvakken;
o plaatsen waar fouilleringwerkzaamheden worden verricht;
o toegangspunten tot het stadion / stadionterrein;
o toegangswegen en het stadionplein;
kwalitatief goed in beeld kunnen worden gebracht.
- Ten minste twee (2) videocamera’s moeten permanent op het bezoekersvak
gericht zijn. Hiermee moet het minimaal mogelijk zijn om met één (1) camera in te
zoomen op een specifieke situatie in dit vak, terwijl de andere camera8 het
volledige bezoekersvak in beeld blijft houden.
- Ten minste twee 2 camera’s moeten permanent de vakken met de fanatieke
supporters van het thuisspelende team vanuit verschillende posities in beeld
brengen. Hiermee moet het minimaal mogelijk zijn om met één (1) camera in te
zoomen op een specifieke situatie in dit vak, terwijl de andere camera9 het
volledige vak in beeld blijft houden.
- Het moet mogelijk zijn met de videocamera te allen tijde (overdag, ’s avonds en ’s
nachts) mensen in persoon vast te leggen c.q. te herkennen op basis van
gezichtskenmerken. Dit betekent dat er technisch bezien 130 - 170 pixels per
meter moet worden overgehouden op ieder stoeltje in het stadion.

- Het moet mogelijk zijn om voortdurend de beelden van alle videocamera’s op te
nemen.
- Datum en tijd moeten permanent op de beelden geregistreerd zijn.
- De beelden moeten in kleur worden weergegeven.
- De beelden van de bezoekende supporters moeten zo snel als mogelijk maar niet
later dan drie (3) werkdagen nadat de wedstrijd heeft plaatsgevonden
overgedragen worden aan de veiligheidscoördinator van de bezoekende
licentiehouder.
- De bediening van de video-installatie moet vanuit de commandoruimte
geschieden.
- In de commandokamer moeten minimaal drie (3) monitoren hangen, waarbij het
mogelijk moet zijn om minimaal het volgende op verschillende monitoren tijdens
wedstrijden te kunnen weergeven;
o monitor 1: actuele beelden binnen/buiten;
o monitor 2: actuele beelden bezoekersvak, goed zichtbaar voor de
veiligheidscoördinator van de bezoekende licentiehouder;
o monitor 3: terugkijken opgeslagen beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

donleone83 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:16:
[...]

Dank voor je opheldering en de aangebrachte nuance. Ik snap dat ik makkelijk lullen heb vanaf de zijlijn en het heel anders is en voelt als je al jarenlang als normale supporter je gewoon gedraagt.

Ik snap je opvatting over collectief straffen. Mijn hoop is alleen dat er meer sociale controle optreedt als iedereen de sjaak kan zijn als een kleine groep zich misdraagt. Wellicht is dat ook gewoon wensdenken. Alleen als een club (zoals Ajax tegen Feyenoord) aan alle kanten signalen krijgt dat een deel van de F-Side van plan is de wedstrijd te laten staken, vind ik best dat je dan mag besluiten om maar de hele F-Side dicht te flikkeren om dat te voorkomen. Het doel heiligt zogezegd de middelen. Het zal absoluut ook met mijn clubvoorkeur te maken hebben, maar in alles bekroop mij het gevoel dat Ajax als club er helemaal niets aan deed om het te voorkomen en het ze ook wel goed uit kwam als ze middenin een enorme crisis niet ook nog met 0-10 er af zouden gaan tegen Feyenoord. En dat had gewoon gekund die wedstrijd.

Ik ben oprecht geschrokken het laatste jaar hoe snel normen lijken te vervagen. Een ME die met putdeksels en fietsen bekogeld wordt. Volslagen idioten die vuurwerk naar elkaars vak gooien. Spelers van de tegenpartij die achtervolgd worden door doorgesnoven hooligans waarbij je ze het veld op ziet rennen en gewoon richting de tunnel ziet sprinten. Ik kan er echt niet meer bij.
Sociale controle gaat idd nooit gebeuren, geen weldenkend mens gaat die gasten die na afloop stenen naar politie gooien aanspreken op hun gedrag.

Ik kom al sinds de jaren 80 in de Galgenwaard en hoe gek dit ook klinkt, het is echt nog nooit zo veilig geweest als de afgelopen jaren. Volgens mij is het ook een feit dat er tegenwoordig minder ongeregeldheden zijn bij het voetbal dan vroeger, alleen is het nu veel meer zichtbaar.

Desalniettemin moeten die extremen worden aangepakt, maar daar is veel meer samenwerking voor nodig tussen clubs, politie en gemeenten. Nu blijft het voornamelijk bij vingerwijzen, clubs vinden dat de anderen meer moeten doen, terwijl zij weer vinden dat clubs meer moeten doen etc. Ga nu eens echt kijken hoe ze het in landen als Duitsland en Engeland doen. Landen waar hooliganisme vele malen groter is geweest dan hier, maar waar supporters inmiddels al jaren bv op eigen gelegenheid naar uitwedstrijden kunnen reizen. Waarom kan dat daar wel en worden normale supporters hier als criminelen behandeld?

Maar nee, hier hebben we een burgemeester die trots in verschillende tv programma’s vertelt dat zij de eerste in Nederland is die deze extreme maatregel van het stadion dicht houden bij de eerstvolgende competitiewedstrijd neemt. Trots zijn op het feit dat je onschuldige mensen hun vermaak afneemt en het lost nog eens niets op ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
Ik zit ook regelmatig in de Galgenwaard, met kinderen erbij. Zit ook wel eens in dat vak waar nu vuurwerk over en weer ging. Normaliter is er nooit iets aan de hand, en heb ik me nog nooit onveilig of ongemakkelijk gevoeld. Ik zag dat het maar een paar gasten waren die daar ineens langs het randje in het vak stonden, en het viel me ook op dat er wel 1 of 2 stewards bij stonden maar die keken vanaf een afstandje toe. Ik vermoed idd ook dat een paar hooligans met opzet kaartjes voor dat vak hebben geregeld.
Die veldbestorming kwam weer vanaf de Bunnikside leek het, een heel ander vak, en het viel me op dat daar ook veel mensen zonder gezichtsbescherming, en ook (erg) jonge kinderen, tussenzaten. Dat leek dus niet echt gepland te zijn.
Kortom: normaliter is het echt super relaxed en rustig in de Galgenwaard, en kun je prima met je kinderen daar ook gaan zitten. Dit is wat mij betreft echt een incident, en lijkt ook meer een ongeplande uitbarsting dan dat het echt "georganiseerd" was.
Jammer dus dat het zoveel consequenties heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:43

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

@On_E Omdat we op het punt zijn gekomen dat het niet meer anders kan. We praten niet meer over enkele mensen die het verzieken. Er is een sfeer van onaantastbaarheid ontstaan onder een vrij grote groep supporters uit bepaalde vakken. Het zijn geen acties van eenlingen meer waarbij je de rotte appel kan verwijderen. Heb je gezien hoeveel Utrecht “supporters” gisteren het veld oprenden en probeerden de Go Ahead spelers te bereiken die de catacomben in gingen? Wat als je een mechanisme zoals in de Kuip hebt waar de spelerstunnel dicht kan en die precies op dat moment niet open wil? En hoe ga je er anders voor zorgen dat een Ajax-Feyenoord niet gestaakt gaat worden als er al dagen aangekondigd wordt dat dit gaat gebeuren en je als club blijkbaar te laks bent om preventief netten op te hangen?

De zachte hand is wat mij betreft wel klaar. Het probleem is te groot en de grenzen vervagen rap. Vorig jaar sprak men nog moord en brand toen een batterij of aansteker Klaassen raakte en stonden de kranten er vol van. Als een nieuwe voorzitter nu keiharde maatregelen wil nemen om excessief geweld uit te bannen is de tendens dat hij tegen supporters is. Zie je wat er gebeurt?
Eens. Het probleem is dat we polderen. Politiek en maatschappij wil dat de voetbalclubs de kosten dragen voor handhaving. Dat is in Duitsland, Engeland en Spanje heel anders. Daar worden de kosten gewoon door de maatschappij gedragen en daar is verder ook geen discussie over. Omdat ze voetbal belangrijk vinden. Alleen al de discussie over het eventueel verbieden van uitsupporters (en het gebrek aan weerstand tov die stelling) toont aan dat we helemaal geen voetbal-land zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Agent47 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:08:
[...]

Vaak worden er via-via ook al fakkels op toiletten neergelegd door supportersverenigingen, zodat iedereen door de fouillering heen komt. Dat hele verhaal van fakkels in de anus klopt deels, er zit vast wel een halve tamme tussen die dat doet, maar echt geen honderden hoor :D
Dit is onzin. De meeste supportersverenigingen hebben niet eens toegang tot het stadion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

donleone83 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:17:
[...]

Snap ik, maar ook dat is vrij eenvoudig op te lossen door op de ochtend van een wedstrijd nog een grote sweep te doen. Ik snap dat personeel en geld issues zijn, maar het is volgens mij ook gewoon een kwestie van er graag wat aan willen doen in plaats van het laten gebeuren. Zo vind ik het super dat Feyenoord (en nu ook Utrecht) preventief netten hebben opgehangen na gezeik en vind ik het echt absurd dat er bij bijvoorbeeld Ajax niet preventief ingegrepen is toen er al dagenlang berichten rond gingen dat supportersgroepen Ajax-Feyenoord wilden gaan laten staken bij een achterstand. Dan maar de hele F Side preventief dichtgooien. Straf je dan ook een heleboel onschuldige supporters? Absoluut. Maar juist door een zero tolerance beleid in bepaalde groepen te hanteren mag ik hopen dat de sociale controle groter wordt en dat de mensen die er niet bij willen horen zich gaan distantiëren van zo'n groep.

Overigens echt absurd hoe makkelijk het in veel stadions nog is om het veld te betreden. Bij Groningen - Roda bijvoorbeeld ook. Daar ging het goed maar als de wedstrijd nog spannend was geweest, was dat potentieel ook een drama geworden.
Die netten zijn echt de hel. Blij dat het bij meeste stadions nog niet aan de orde is. De Kuip lijkt inmiddels op een gevangenis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-roenn
FreakNL schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:53:
[...]

Dit is onzin. De meeste supportersverenigingen hebben niet eens toegang tot het stadion.
Toch wel hoor, om spandoeken op te hangen, sfeeracties voor te bereiden e.d. dat is bij de meeste clubs al allemaal geregeld is voordat de overige supporters binnen komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

FreakNL schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:49:
[...]

Eens. Het probleem is dat we polderen. Politiek en maatschappij wil dat de voetbalclubs de kosten dragen voor handhaving. Dat is in Duitsland, Engeland en Spanje heel anders. Daar worden de kosten gewoon door de maatschappij gedragen en daar is verder ook geen discussie over. Omdat ze voetbal belangrijk vinden. Alleen al de discussie over het eventueel verbieden van uitsupporters (en het gebrek aan weerstand tov die stelling) toont aan dat we helemaal geen voetbal-land zijn.
Ik word ook altijd moe van reacties van mensen die roepen dat het de maatschappij zoveel geld kost, die polite-inzet tijdens het voetbal. ‘Mijn belastingcenten gvd!’ Zij vergeten daarbij vaak dat er ook heel veel belastinggeld binnenkomt via datzelfde voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
On_E schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:48:
[...]

Los van dat de clubs flink grotere budgetten hebben en dus ook meer geld om (meer/betere) stewards te regelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

FreakNL schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:53:
[...]

Sorry Maar ik kom in genoeg stadions waar meerdere supporters groepen en of verenigingen zijn die op verschillende plekken mensen kennen en die dingen neerleggen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Agent47 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:50:
[...]

Sorry Maar ik kom in genoeg stadions waar meerdere supporters groepen en of verenigingen zijn die op verschillende plekken mensen kennen en die dingen neerleggen.
Die mogen dan allemaal een levenslang stadionverbod.

Zowat alle stadions hebben 24/7 camerabewaking met vaak ook superscherpe beelden.

Ik vind het overigens nog steeds een sterk verhaal. Ik herken het in ieder geval niet vanuit mijn club maar wij zijn brave eitjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:58:
[...]

Die mogen dan allemaal een levenslang stadionverbod.

Zowat alle stadions hebben 24/7 camerabewaking met vaak ook superscherpe beelden.

Ik vind het overigens nog steeds een sterk verhaal. Ik herken het in ieder geval niet vanuit mijn club maar wij zijn brave eitjes :+
Geloof nooit dat die beelden langer dan een dag bewaard worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:23

Player1S

Probably out in the dark

FC Utrecht: 30 stadionverboden + straf te zwaar

poeh poeh.... wel 30 stadionverboden. Ik ben slecht in inschatten hoe groot een groep is maar volgens mij waren het er wel meer :X

En dan gelijk roepen dat de straf van 1 wedstrijd zonder publiek buitenproportioneel is. Tuurlijk joh, je "supporters" misdragen zich wederom, je geeft zelf ook nog aan dat je door hun gedrag al meerdere malen hebt overwegen je terug te trekken maar zodra er een straf komt ben je niet mans genoeg om deze te accepteren....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 16-09 15:12
Schandalige opmerking van Van Seumeren. Waardeloze slappe zak ben je dan als je dit met droge ogen durft te beweren.

Misschien ook eens een goed moment om die Bunnikside voor 5 wedstrijden te sluiten en die supporters deze keer écht buiten te houden. En niet dan weer zwichten voor die hooligans en die kneuzen op andere plekjes in 't stadion neerzetten zoals de vorige keer gebeurde.

[ Voor 53% gewijzigd door JanW op 30-05-2024 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:30:

poeh poeh.... wel 30 stadionverboden. Ik ben slecht in inschatten hoe groot een groep is maar volgens mij waren het er wel meer :X

En dan gelijk roepen dat de straf van 1 wedstrijd zonder publiek buitenproportioneel is. Tuurlijk joh, je "supporters" misdragen zich wederom, je geeft zelf ook nog aan dat je door hun gedrag al meerdere malen hebt overwegen je terug te trekken maar zodra er een straf komt ben je niet mans genoeg om deze te accepteren....
Toch zijn ze voor mn gevoel een stuk slagvaardiger dan bij Ajax na die rellen. In totaal 60 stadionverboden en wel 9!!!! strafrechtelijke vervolgingen }:|

https://www.parool.nl/spo...eeld-te-brengen~b43cf44d/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

JanW schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:42:
Schandalige opmerking van Van Seumeren. Waardeloze slappe zak ben je dan als je dit met droge ogen durft te beweren.
Als gemeente zou je haast de straf verdubbelen. En hopelijk doet de KNVB ook nog minimaal 1 wedstrijd erbij met de duidelijke kanttekening dat de wedstrijd die de gemeente heeft gegeven niet telt voor de KNVB straf.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Player1S schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:30:

Lekker selectief hoor, er staat duidelijk bij dat er in de komende dagen nog meer gaan volgen omdat ze goede beelden hebben.

Verder staat er ook vrij duidelijk in dat een aanzienlijk deel van de relschoppers buiten het stadion niet eens bij de wedstrijd aanwezig was, dus je hele betoog slaat eigenlijk nergens op.
JanW schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:42:

Misschien ook eens een goed moment om die Bunnikside voor 5 wedstrijden te sluiten en die supporters deze keer écht buiten te houden. En niet dan weer zwichten voor die hooligans en die kneuzen op andere plekjes in 't stadion neerzetten zoals de vorige keer gebeurde.
Man man man wat een onzin weer. Voortaan jou ook maar straffen omdat je collega of zo iets verkeerds heeft gedaan, gewoon omdat je collega bent.

En van Seumeren slap noemen haha, dan weet je echt niks.

[ Voor 24% gewijzigd door On_E op 30-05-2024 10:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanW
On_E schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:11:
[...]

Man man man wat een onzin weer. Voortaan jou ook maar straffen omdat je collega of zo iets verkeerds heeft gedaan, gewoon omdat je collega bent.

En van Seumeren slap noemen haha, dan weet je echt niks.
Jonge jonge jonge, wat een onzin.

Je kan als Van Seumeren ook gewoon zeggen dat je je kapot schaamt voor de supporters. Het terecht vind dat er een straf komt, omdat er weer eens onnodig veel politie inzet nodig is geweest voor de "supporters" van je club. Het gedrag van een paar straalt negatief af op de hele club Utrecht en dat wil je niet.

Het respect voor politie en andere autoriteiten is ver te zoeken in de huidige samenleving, mede door figuren zoals Van Seumeren het niet kunnen laten om in een slachtofferrol te kruipen en te claimen dat ze onredelijk worden behandeld. Eencellige supporters nemen dat gedrag over en als gevolg daarvan menen ze dat ze hun club moeten verdedigen op alle mogelijke manieren.

Wees een vent, accepteer en respecteer je straf en beloof beterschap. Dit zielige slachtoffergedrag is nergens voor nodig en leidt alleen af van het probleem.

Verder vind ik het goed dat Utrecht actief bezig is met het uitdelen van stadionverboden voor de hooligans die in beeld zijn geweest. Daar kan mijn club nog een voorbeeld aan nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door JanW op 30-05-2024 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

JanW schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:10:
[...]

Jonge jonge jonge, wat een onzin.

Je kan als Van Seumeren ook gewoon zeggen dat je je kapot schaamt voor de supporters. Het terecht vind dat er een straf komt, omdat er weer eens onnodig veel politie inzet nodig is geweest voor de "supporters" van je club. Het gedrag van een paar straalt negatief af op de hele club Utrecht en dat wil je niet.

Het respect voor politie en andere autoriteiten is ver te zoeken in de huidige samenleving, mede door figuren zoals Van Seumeren het niet kunnen laten om in een slachtofferrol te kruipen en te claimen dat ze onredelijk worden behandeld. Eencellige supporters nemen dat gedrag over en als gevolg daarvan menen ze dat ze hun club moeten verdedigen op alle mogelijke manieren.

Wees een vent, accepteer en respecteer je straf en beloof beterschap. Dit zielige slachtoffergedrag is nergens voor nodig en leidt alleen af van het probleem.

Verder vind ik het goed dat Utrecht actief bezig is met het uitdelen van stadionverboden voor de hooligans die in beeld zijn geweest. Daar kan mijn club nog een voorbeeld aan nemen.
Dat deed ie ook, in dezelfde uitspraak als die jij schandelijk vond. :+

Het zijn geen supporters, stop daar nu eens mee, het zijn relschoppers die niks met de club of voetbal hebben.

Van Seumeren stelt gewoon volledig terecht dat de beslissing om ALLE fans te straffen buitenproportioneel is en daar is werkelijk waar geen enkel goed argument tegen te verzinnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
On_E schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:24:
[...]

Dat deed ie ook, in dezelfde uitspraak als die jij schandelijk vond. :+

Het zijn geen supporters, stop daar nu eens mee, het zijn relschoppers die niks met de club of voetbal hebben.

Van Seumeren stelt gewoon volledig terecht dat de beslissing om ALLE fans te straffen buitenproportioneel is en daar is werkelijk waar geen enkel goed argument tegen te verzinnen.
De uitspraak vind ik schandelijk, omdat hij met het relaas over buiten proportionaliteit de aandacht helemaal weghaalt van het stuk dat hij het schandalig vind wat er in en rondom het stadion gebeurde.

Dat stukje over buitenproportionele straf had ie gewoon weg moeten laten publiekelijk. Ben een vent, accepteer de straf en ga achter de schermen met de driehoek hierover in gesprek. "Joh, kunnen we het niet anders oplossen?" "Kijk eens we hebben al xx aantal relschoppers geïdentificeerd en gestraft". Maar hou 't weg uit de publieke discussie. Schaar je achter de autoriteit, al is het maar naar buiten toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Juist door nu iedereen te straffen ga je ook deels zorgen dat de volgende keer de goede ingrijpen voor het weer verkeerd gaat.

Zag je ook met bekertjes gooien. Opeens kon iedereen de dader aanwijzen.

Daarnaast is het ook woordkeuze. Hij had ook kunnen stellen dat een klein groepje het weer verpest voor de grote groep die zich wel weet te gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

JanW schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:28:
[...]

De uitspraak vind ik schandelijk, omdat hij met het relaas over buiten proportionaliteit de aandacht helemaal weghaalt van het stuk dat hij het schandalig vind wat er in en rondom het stadion gebeurde.

Dat stukje over buitenproportionele straf had ie gewoon weg moeten laten publiekelijk. Ben een vent, accepteer de straf en ga achter de schermen met de driehoek hierover in gesprek. "Joh, kunnen we het niet anders oplossen?" "Kijk eens we hebben al xx aantal relschoppers geïdentificeerd en gestraft". Maar hou 't weg uit de publieke discussie. Schaar je achter de autoriteit, al is het maar naar buiten toe.
Hij mag alles benoemen dus ook die zinloze straf.
Player1S schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:30:
Juist door nu iedereen te straffen ga je ook deels zorgen dat de volgende keer de goede ingrijpen voor het weer verkeerd gaat.

Zag je ook met bekertjes gooien. Opeens kon iedereen de dader aanwijzen.

Daarnaast is het ook woordkeuze. Hij had ook kunnen stellen dat een klein groepje het weer verpest voor de grote groep die zich wel weet te gedragen.
Tuurlijk! De volgende keer gaan de welwillende supporters gewoon even naar die dronken en doorgesnoven gasten met steen in de hand toe om ze op hun gedrag aan te spreken. :D

[ Voor 38% gewijzigd door On_E op 30-05-2024 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
On_E schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:33:
[...]

Hij mag alles benoemen dus ook die zinloze straf.

[...]

Tuurlijk! De volgende keer gaan de welwillende supporters gewoon even naar die dronken en doorgesnoven gasten met steen in de hand toe om ze op hun gedrag aan te spreken. :D
Mag ie zeker, ik vind ´t een slappe uitspraak van hem.

En voor dat tweede heb je stewards. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

JanW schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:39:
[...]

Mag ie zeker, ik vind ´t een slappe uitspraak van hem.

En voor dat tweede heb je stewards. :+
Stewards ja? Die hebben helemaal niets te vertellen buiten het stadion….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:28
Op die onder invloed zijnde "supporters" afstappen zou fijn zijn, maar kan me voorstellen dat de meeste supporters en stewards dat niet durfen of moeten doen.

Maar ik zou als clubbestuurder keihard afstand nemen van het tuig. Een harde uitspraak van een directeur straalt ook af op de rest van de omgeving en het gehele publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Megupe schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:43:
Op die onder invloed zijnde "supporters" afstappen zou fijn zijn, maar kan me voorstellen dat de meeste supporters en stewards dat niet durfen of moeten doen.

Maar ik zou als clubbestuurder keihard afstand nemen van het tuig. Een harde uitspraak van een directeur straalt ook af op de rest van de omgeving en het gehele publiek.
Dat doet ie ook, maar de media vindt een headline over de maatregelen beter, wordt meer op geklikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
On_E schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:41:
[...]

Stewards ja? Die hebben helemaal niets te vertellen buiten het stadion….
Wat is t nou? Het ging volgens mij over in t stadion als goede supporter op een ander afstappen. Nu is t weer erbuiten?

Buiten t stadion heb je niks aan stewards, dan is politie aan zet als t echt nodig is.

[ Voor 12% gewijzigd door JanW op 30-05-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

JanW schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:50:
[...]

Wat is t nou? Het ging volgens mij over in t stadion als goede supporter op een ander afstappen. Nu is t weer erbuiten?

Buiten t stadion heb je niks aan stewards, dan is politie aan zet als t echt nodig is.
Ook in het stadion stap je als weldenkend mens niet af op iemand die op het punt staat een strijker te gooien of het veld te bestormen om ze terecht te wijzen. Daar zijn inderdaad stewards en ingehuurde beveiliging voor. Die deden ook hun uiterste best kan ik je vertellen, maar hebben ook grenzen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:56

Jebus4life

BE User

Het Belgisch voetbal staat (wederom) voor een hervorming van de competitie.
Het huidige systeem (play-offs met de top-6 van de reguliere competitie, waarin de punten gehalveerd worden) zou verdwijnen, en vervangen worden door een play-off met 4 teams zonder halvering van de punten.

De (relatief zinloze) play-off 2 zou vervangen worden door een play-off systeem naar Amerikaans model, waar de hoogst gerankschikte teams het opnemen tegen lager gerangschikte teams. De degradie play-offs zouden volledig verdwijnen, de laatste 2 teams uit de reguliere competitie zakken naar de tweede klasse.

Het blijft iets héél aparts in het voetbal, maar het lijkt toch al een stevige verbetering tegen hoe het er vandaag aan toegaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-gnJiAQeH029j_r9Xa6MWC7M40=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ViMezMBThMI4zgVvoSUaBPKz.png?f=fotoalbum_large
Een competitie met 16 eersteklassers. Play-off 1 met vier clubs, zónder halvering van de punten. Play-off 2 met knock-out-systeem. Twee rechtstreekse dalers. Dat competitieformat wil de Pro League laten goedkeuren op 5 juni. Een compromis waarbij iedereen water bij de wijn moet doen.

De voorbije maanden verzamelden alle profclubs verschillende keren in de nieuwe gebouwen van de Pro League in Diegem. Het voornaamste thema: het competitieformat. Na enkele werkgroepen en veel verschillende meningen filterde het management van de Pro League de voornaamste bezwaren en voorkeuren. Om uiteindelijk met één voorstel voor een competitiehervorming te komen.

Woensdagavond stuurde de Pro League een mail naar alle clubs. De inhoud: een concreet nieuw format waarover op de algemene vergadering van 5 juni zou moeten gestemd worden.

Zestien eersteklassers
De zogenaamde G8 vroeg enkele maanden geleden om een competitie met veertien clubs te bestuderen. Daar was in de praktijk geen groot draagvlak voor. Veel kleinere ploegen waren dan weer het idee van 18 teams in eerste klasse genegen. De meeste topploegen stonden daar niet voor te springen. Een competitie met zestien lijkt het enige mogelijke haalbare compromis.

Play-off 1 met vier clubs, zonder puntenhalvering
De voorbije weken bleek al dat een einde van de puntenhalvering in play-off nog nooit zo dichtbij geweest is. Er zijn meer tegen- dan voorstanders - en al zeker bij de fans. Volgens onze informatie zouden de meeste onder die voorstanders wel bereid zijn de halvering op te offeren - als dat zou betekenen dat hun andere eisen wel ingewilligd worden natuurlijk.

Ondertussen is het maar de vraag of play-off 1 met zes teams organisatorisch überhaupt nog kan. De hervorming van de Champions League zorgt voor meer Europese speeldagen, waardoor er minder ruimte is voor de nationale competities. Een seizoen met play-off 1met zes ploegen, zoals op dit moment het geval is, omvat veertig speeldagen. Vier teams in play-off 1 betekent 36 speeldagen. Dat kan de druk wat verlichten en ervoor zorgen dat er een winterstop ingepland kan worden.

Play-off 2 tussen nummer 5 tot en met nummer 14 in een knock-out-systeem
Play-off 2 zoals die nu bestaat zou op de schop gaan volgens het voorstel. Er zijn te veel wedstrijden zonder inzet. In de plaats daarvan wil de Pro League werken met een knock-out-systeem. Het nadeel is dat het seizoen van twee ploegen al gedaan is voor de maand mei. Het voordeel is toegenomen spankracht en mediawaarde.

Twee rechtstreekse degradanten, géén degradatieplay-offs meer
Vandaag degraderen zeker twee en mogelijk drie clubs naar tweede klasse. Dat zorgt volgens de kleinere ploegen voor een ongezond investeringsklimaat om de degradatiedreiging te ontlopen.

Daarom stelt de Pro League voor om de degradatieplay-offs af te schaffen. De laatste twee degraderen wel nog steeds rechtstreeks.

Zestien tweedeklassers met twee stijgers
De clubs uit tweede klasse geven aan relatief tevreden te zijn over het bestaande format. De Pro League wil dat daarom grotendeels behouden. Er zouden nog steeds zestien clubs op het tweede niveau uitkomen.

Alleen hebben ze iets minder kans op promotie. De kampioen zou nog steeds rechtstreeks promoveren. De tweede promovendus wordt bepaald op basis van een nacompetitie. Maar terwijl vandaag ook een derde team via barrages kans maakt op eerste klasse, zal dat niet langer het geval zijn.

Onderin blijft het wel hetzelfde. Twee clubs degraderen rechtstreeks naar het amateurvoetbal.

5 juni
De Pro League kiest voor een compromis à la belge. Uit de verkennende vergaderingen is gebleken dat er geen tweederdemeerderheid kan gevonden worden voor een tabula rasa. De belangen van de verschillende blokken (topclubs, kleinere eersteklassers, tweedeklassers) liggen te ver uit mekaar, en onderling bestaan er ook wisselende allianties.

Op 5 juni stemmen de clubs over het voorstel. In principe toch - tijdens de coronaperiode zijn er meer dan een handvol algemene vergaderingen geweest om uiteindelijk tot een oplossing te komen. Sowieso moet er voor 30 juni definitief duidelijkheid zijn.

Een competitiehervorming zou wel pas ingaan vanaf het seizoen 2025-2026. Dan start ook het nieuwe tv-contract. De bedoeling is dat de nieuwe rechtenhouder voor de ganse cyclus van vijf jaar zeker is van het competitieopzet. Om dat te verzekeren, zou er niet langer een tweederdemeerderheid nodig zijn om het format te veranderen, maar wel een viervijfdemeerderheid.

[ Voor 69% gewijzigd door Jebus4life op 30-05-2024 12:55 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:03
Jebus4life schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:52:
Het huidige systeem (play-offs met de top-6 van de reguliere competitie, waarin de punten gehalveerd worden) zou verdwijnen, en vervangen worden door een play-off met 4 teams zonder halvering van de punten.

De (relatief zinloze) play-off 2 zou vervangen worden door een play-off systeem naar Amerikaans model, waar de hoogst gerankschikte teams het opnemen tegen lager gerangschikte teams. De degradie play-offs zouden volledig verdwijnen, de laatste 2 teams uit de reguliere competitie zakken naar de tweede klasse.

Het blijft iets héél aparts in het voetbal, maar het lijkt toch al een stevige verbetering tegen hoe het er vandaag aan toegaat.

[Afbeelding]

[...]
Weer iets nieuws en weer iets ridicuul. Wie gaat er nu knockout wedstrijden spelen.

Schaf die play offs af, ga terug met 18 spelen. De eerste is kampioen, de laatste 2 degraderen. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Chelseamarre123 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:27:
[...]

Weer iets nieuws en weer iets ridicuul. Wie gaat er nu knockout wedstrijden spelen.

Schaf die play offs af, ga terug met 18 spelen. De eerste is kampioen, de laatste 2 degraderen. Zo moeilijk is het allemaal niet.
ja maar geld..... meer wedstrijdens = meer tv geld & meer ticket inkomsten & sponsor inkomsten :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
Ik denk dat het vooral goed is dat die halvering wordt afgeschaft. Dit seizoen is Brugge kampioen geworden in België, maar hadden Anderlecht en Union Saint-Gilloise over het hele seizoen beter gepresteerd dan Brugge. Union stond in de reguliere competitie zelfs 19 punten voor op Brugge. Dat wordt dan doodleuk gehalveerd :X

PositieTeamGespeeld GewonnenGelijkVerlorenDv-DtDoelsaldoPunten"Normale" puntentelling
1Club Brugge402112783-35+485075
2Union Sint-Gillis40259680-43+374984
3Anderlecht402211770-42+284677

Sta je dan, tweede, meer gewonnen, minder gelijk gespeeld én minder wedstrijden verloren. Hoe bedenk je zoiets? :D

[ Voor 40% gewijzigd door JanW op 30-05-2024 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JanW schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:02:
Ik denk dat het vooral goed is dat die halvering wordt afgeschaft. Dit seizoen is Brugge kampioen geworden in België, maar hadden Anderlecht en Union Saint-Gilloise over het hele seizoen beter gepresteerd dan Brugge. Union stond in de reguliere competitie zelfs 19 punten voor op Brugge. Dat wordt dan doodleuk gehalveerd :X

Sta je dan, tweede, meer gewonnen, minder gelijk gespeeld én minder wedstrijden verloren. Hoe bedenk je zoiets? :D
Vind sowieso kampioen word je gewoon binnen de competitie, die zou niet mee moeten doen aan enige playoffs. Ik zou er nog wel wat voor te zeggen vinden om de play-offs voor Europees voetbal uit te breiden met het voorronde EL ticket. De top 3 in NL gaat dan voor (voorronde) CL. De nummer 4 tot 8 gaan gewoon een playoff spelen. Voordeel als je de finale haalt heb je sowieso een Europees ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Jebus4life schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:52:

[Afbeelding]

[...]
Ik snap niet wat club 4 moet ondergaan na een regulier seizoen.
Spelen ze playoffs om de titel en een barrage (wat bedoelt men daarmee?) om de 4e plek?

Zoals ik het nu zie kunnen ze en kampioen en 4e worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:56

Jebus4life

BE User

Megupe schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:24:
[...]

Ik snap niet wat club 4 moet ondergaan na een regulier seizoen.
Spelen ze playoffs om de titel en een barrage (wat bedoelt men daarmee?) om de 4e plek?

Zoals ik het nu zie kunnen ze en kampioen en 4e worden..
Na het reguliere seizoen spelen de nummers 1 tot en met 4 spelen in de Champions Play-Off (ook wel Play-Off 1 genoemd). De punten die ze gehaald hebben tijdens de reguliere competitie blijven behouden maar ze spelen nog 6 extra wedstrijden (2 keer (uit/thuis) tegen de andere ploegen die geplaatst zijn voor de Champions Play-Off.

Wie dan (na 30 wedstrijden reguliere competitie + 6 wedstrijden Champions Play-Off) de meeste punten heeft is kampioen. De nummers 2 & 3 krijgen ook een Europees ticket. Diegene die vierde/laatste eindigt speelt een barragewedstrijd tegen de winnaar van die andere "knock out" competitie (Play-Off 2) voor het laatste Europese ticket.

(de reden voor dat absurde systeem is dat de grote clubs in België meer topwedstrijden wouden spelen, en dus meer inkomsten zouden hebben, de play-offs waren geboren. Grote issue is natuurlijk dat dan alle teams die niet vooraan eindigen al gedaan zouden hebben met spelen begin april. Dus knutselen ze 1 of andere bizarre nacompetitie met als inzet een kans op het laatste Europese ticket - Dit is hun meest recente poging).

België heeft 5 Europese tickets, ook de bekerwinnaar krijgt uiteraard een Europees ticket

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

PolarBear schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:23:
[...]

Vind sowieso kampioen word je gewoon binnen de competitie, die zou niet mee moeten doen aan enige playoffs. Ik zou er nog wel wat voor te zeggen vinden om de play-offs voor Europees voetbal uit te breiden met het voorronde EL ticket. De top 3 in NL gaat dan voor (voorronde) CL. De nummer 4 tot 8 gaan gewoon een playoff spelen. Voordeel als je de finale haalt heb je sowieso een Europees ticket.
Hockey: “hold my beer”. :9B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Bij een feestje staan burgemeesters vooraan, maar ze kijken weg als het voetbal geholpen moet worden

AD Sportwereld-columnist Sjoerd Mossou ergerde zich deze week aan de rellen bij FC Utrecht, maar ook aan de pseudo-oplossing: het collectief straffen. ,,Burgemeesters en ministers staan vooraan als er ergens een feestje te vieren valt. Maar als het voetbal juist geholpen moet worden, kijken ze eerst de andere kant op, om daarna quasi-stoer met het vingertje te wijzen.’’

Sjoerd Mossou 01-06-24, 09:40 Laatste update: 10:14

Nadat de Galgenwaard zondag het toneel was geworden van een trieste veldslag, compleet met rondvliegende stenen, vuurwerk en putdeksels, besloot burgemeester Sharon Dijksma dat het genoeg was geweest.

FC Utrecht moet zijn eerstvolgende thuiswedstrijd zonder publiek spelen, een straf opgelegd door de eigen gemeente. ,,Ik zal ook niet schromen bij andere wedstrijden geen publiek toe te staan,’’ zei de burgemeester fel.

Voor iedereen die niets van voetbal of voetbalpubliek snapt, zal dat volkomen logisch hebben geklonken. Voor de bühne ziet het er daadkrachtig en heel ferm uit namelijk. ‘Laten we dat asociale voetbal eens eventjes keihard aanpakken.’

Het punt is alleen: het gaat niets oplossen. Sterker, het slaat nergens op. Zoals de rellen laatst bij de UvA nagenoeg niets van doen hadden met het Amsterdamse studentenleven in bredere zin, zo zeggen deze Utrechtse rellen nagenoeg niets over voetbal, voetbalpubliek of FC Utrecht in het algemeen.

Het is even pijnlijk als evident: we leven in een tijd waar anarchisten, idioten, hooligans en gefrustreerden hun woede voortdurend trachten uit te venten, bij voorkeur middenin het publieke domein. Dat is een gigantisch maatschappelijk probleem, géén specifiek studenten- of voetbalverhaal.

De oplossing is niet eenvoudig natuurlijk, maar wat glashelder is: collectief straffen is kansloze symptoombestrijding, met averechts effect bovendien.

Zondagmiddag gingen pakweg 24.750 mensen met alle goede bedoelingen naar de Galgenwaard. Ze deden werkelijk niets verkeerd, zoals dat vrijwel altijd geldt voor 99,8 procent van de voetbalfans in Nederland. Ook hier kaapte een minderheid het moment.

Ook hier ging het eerst om opgefokte aandachttrekkerij, daarna om het creëren van chaos. Ook hier stond de meerderheid machteloos, inclusief de directie van FC Utrecht, zeker toen het vooral búiten het stadion losging.

Voetbalclubs doen er veel aan om hun veiligheidsorganisatie op orde te krijgen, en dat mag je ook van ze verwachten. Zoals een café-eigenaar moet zorgen dat er binnen niet geknokt wordt, moet een voetbalclub zorgen dat het op de tribunes veilig is. (Dan maar een rechtsback minder.)

Maar wel met een wezenlijk verschil: voetbal is een van de grootste maatschappelijk-sociale bindmiddelen die er bestaan, met alle lusten en lasten die daarbij horen. Deze sport is zo populair, dat het een reusachtig soort open podium is geworden. Voor iedereen bereikbaar en aanraakbaar, met vaak fantastisch effect.

In Deventer, Eindhoven, Tilburg en Groningen leidde het recent nog tot weergaloze volksfeesten, waar mensen uit alle hoeken van de samenleving elkaar dolgelukkig in de armen vlogen. Maar dat open podium is er óók voor de totale gekken, of juist voor politici die makkelijk willen scoren. Burgemeesters en ministers staan vooraan als er ergens een feestje te vieren valt, compleet met clubsjaals of oranje vlaggetjes.

Maar als het voetbal juist geholpen moet worden, kijken ze eerst de andere kant op, om daarna quasi-stoer met het vingertje te wijzen.

De nieuwe KNVB-bondsvoorzitter Frank Paauw wordt door sommige supportersgroepen als de vijand gezien. Maar met zijn enorme netwerk in de hoogste politieke en ambtelijke kringen kan hij het voetbal in Nederland juist een enorme dienst bewijzen. Deze volkssport, met al zijn meeslepende impact, verdient het niet om steeds opnieuw als een bedreiging te worden afgeschilderd.

Pak de klootzakken. Isoleer ze, straf ze hard - en doe dat vooral samen. Clubs, politie én politiek. Maar wat al die andere miljoenen liefhebbers betreft: koester ze en bescherm ze.
Prima verwoord door Sjoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Zaterdag 1 juni ook een prachtige brief in het nrc. Laat de profs en de jeugd keihard nederig zijn aan de scheids, dan volgt de rest vanzelf.
Was wel naar voorbeeld van rugby.

Hetgene dat jammer is aan voetbal, het wordt bestuurd door gasten die ouder zijn dan het recent ontdekte oudste sterrenstelsel.

Gooi in het hedendaagse voetbal wat vleugjes hockey en rugbyregels incl mannelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:16:
[...]

Hockey: “hold my beer”. :9B
En daarom kijkt er 3 en een halve kip naar hockey? :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:22
Megupe schreef op zondag 2 juni 2024 @ 03:16:
Zaterdag 1 juni ook een prachtige brief in het nrc. Laat de profs en de jeugd keihard nederig zijn aan de scheids, dan volgt de rest vanzelf.
Was wel naar voorbeeld van rugby.

Hetgene dat jammer is aan voetbal, het wordt bestuurd door gasten die ouder zijn dan het recent ontdekte oudste sterrenstelsel.

Gooi in het hedendaagse voetbal wat vleugjes hockey en rugbyregels incl mannelijkheid.
Rugby zal naar mijn mening de benchmark moeten zijn op het gebied van respect en gedragen tijdens sport wedstrijden in en buiten het veld.

Zolang er geen keiharde regels vanuit de Fifa, Uefa of Knvb komen zal er weinig veranderen.

Als je ook alleen al kijkt wat voor gezeik er altijd is op amateur velden dat gaat werkelijk helemaal nergens over.

Het begint bij de jeugd dit "opvoeden" maar het moet bij de profs gelijk worden ingevoerd, gehanteerd zodat daar ook het goede voorbeeld gegeven kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Megupe schreef op zondag 2 juni 2024 @ 03:16:
Was dat maar zo bij de IFAB.
Sure er zitten wat "oudjes" bij als Wenger, maar bv ook oud spelers als Nakata, Amokachi, Njitap, Boban, Figo.
Vanuit vroeger begrijpelijk, maar tegenwoordig wel vreemd dat Schotland, Wales en Noord Ierland, internationaal gezien niks voorstellende landen dus, zo'n grote impact hebben op de regelgeving.
Samen met Engeland hebben ze alle vier 1 stem, en de FIFA heeft 4 stemmen. 6 stemmen nodig om regelgeving te wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:39:
[...]

En daarom kijkt er 3 en een halve kip naar hockey? :p
Het is één van de weinige dingen waarom ik zeer kritisch ben op het hockey (hoofdklasse).

Het hele seizoen buffelen, en aan het eind nóg een reeks wedstrijden tussen de top-4.

Je kunt kampioen worden met minder punten dan de club die uiteindelijk bovenaan staat, zelfs op een straatlengte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Duitse bondscoach woedend na enquête publieke omroep: 'Dit is zó racistisch'
De Duitse bondscoach Julian Nagelsmann heeft zondag fel uitgehaald naar de publieke omroep ARD. Die had voor een documentaire over 'Die Mannschaft' een enquête opgesteld waarin bijna vijftienhonderd mensen werden ondervraagd over de culturen binnen de selectie van Nagelsmann.

De enquête leidde tot schokkende resultaten. Zo is ruim 20 procent van de ondervraagden van mening dat er te weinig Duitse internationals met een witte huidskleur zijn. Ook Ilkay Gündogan kwam ter sprake. 17 procent van de ondervraagden vindt het niet kunnen dat een speler met Turkse roots aanvoerder van Duitsland is.
Kan men zich voorstellen dat er zo'n enquete over Oranje zou worden gedaan door de NOS? Moeten er meer blanke spelers in Oranje? Mocht een Gullit wel aanvoerder zijn? Seedorf en penalties... (ok, die laatste is te begrijpen).

Ik kan wel een beschrijving geven van degenen bij de ARD die het slim vonden om een dergelijke enquete uit te schrijven, maar dat zullen de moderators waarschijnlijk niet tolereren. Maar wat een <bleeps>.
Afbeeldingslocatie: https://static1.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2019/07/IT-Crowd-Best-Employees-Paul-The-Cultural-Advisor-and-profanity-button.jpg?q=50&fit=crop&w=825&dpr=1.5

(alhoewel, met de aanstaande regering zal dit wel een set Kamervragen worden)

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 03-06-2024 18:23 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:08:
Duitse bondscoach woedend na enquête publieke omroep: 'Dit is zó racistisch'

[...]

Kan men zich voorstellen dat er zo'n enquete over Oranje zou worden gedaan door de NOS? Moeten er meer blanke spelers in Oranje? Mocht een Gullit wel aanvoerder zijn? Seedorf en penalties... (ok, die laatste is te begrijpen).

Ik kan wel een beschrijving geven van degenen bij de ARD die het slim vonden om een dergelijke enquete uit te schrijven, maar dat zullen de moderators waarschijnlijk niet tolereren. Maar wat een <bleeps>.
[Afbeelding]

(alhoewel, met de aanstaande regering zal dit wel een set Kamervragen worden)
Zijn de ARD de bleeps of de 20% van de mensen die meer alleen blanke Duitsers in Die Mannschaft willen hebben?

Ik vind dit juist een uitermate goed initiatief van het ARD, dit laat precies zien hoe verrot en intolerant de (in dit geval Duitse) "samen"leving tegenwoordig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

toolkist schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:25:
Zijn de ARD de bleeps of de 20% van de mensen die meer alleen blanke Duitsers in Die Mannschaft willen hebben?

Ik vind dit juist een uitermate goed initiatief van het ARD, dit laat precies zien hoe verrot en intolerant de (in dit geval Duitse) "samen"leving tegenwoordig is.
Beiden. Dat Duitsland behoorlijk intolerant is was allang bekend, kijk maar naar de AfD en zo. Maar belangrijker is dat het racistiche tuig anoniem is, maar dat dit directe aanvallen op specifieke spelers zijn (zoals Gundogan). Die spelers zijn mensen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 14:30
Dat er zulke gevoelens in de Duitse maatschappij bestaan verbaast mij niet. (En in de Nederlandse ook, laten we niet naïef zijn). Wat ik wel bizar vind is dat de Duitse publieke (!) omroep (nog niet eens Bild oid) zulke specifieke vragen stelt waardoor spelers individueel worden belicht, en het dusdanig normaal vindt dat deze uitingen en meningen zo worden gepresenteerd.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Feyenoord komt fans tegemoet en verwijdert palen en netten in De Kuip

dit geeft mij wel erg hoog "Hi, I'm Feyenoord, welcome to Jackass".

Lijkt me helaas kwestie van tijd dat iemand weer over de schreef gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Player1S schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:40:
Feyenoord komt fans tegemoet en verwijdert palen en netten in De Kuip

dit geeft mij wel erg hoog "Hi, I'm Feyenoord, welcome to Jackass".

Lijkt me helaas kwestie van tijd dat iemand weer over de schreef gaat.
Nee hoor, de fans hebben het nu echt wel geleerd, vergeet niet dat ze het heel erg vinden dat wedstrijden steeds worden stilgelegd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:00

Superkiwi

Hoi doei

Tijdens Europese wedstrijden blijven ze hangen, wat ik dan wel weer apart vind.
De keren dat het goed misging was juist tijdens nationale wedstrijden.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Maarten_E schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:40:
Dat er zulke gevoelens in de Duitse maatschappij bestaan verbaast mij niet. (En in de Nederlandse ook, laten we niet naïef zijn). Wat ik wel bizar vind is dat de Duitse publieke (!) omroep (nog niet eens Bild oid) zulke specifieke vragen stelt waardoor spelers individueel worden belicht, en het dusdanig normaal vindt dat deze uitingen en meningen zo worden gepresenteerd.
Geeft wel een goed beeld van hoe het rechts-extremisme groeit in Europa en niet alleen Europa. Zie ook de winst van de ppv bij de kamerverkiezingen. Ard heeft gewoon aangetoond dat een deel van het volk door en door verrot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Make Holland great again...

https://www.voetbalprimeu...ndzege-oranje-zetten.html

Wat een armoe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Ach zoiets heb je vast ook wel in België.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobyD
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-06 08:09
Iemand goede ervaring met websites waar je tickets kunt kopen voor Premier League-wedstrijden? Bijvoorbeeld Liverpool. Zonder gedoe om ergens lid van te worden, en enkel de wedstrijd, niet de combi met vliegreis + hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
Als ik het mij goed herinner biedt Voetbalreizen.com ook alleen wedstrijdticket. Die mogelijkheid is er in ieder geval wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Quad schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:50:
Ach zoiets heb je vast ook wel in België.
E voila:
Cirio is zó zeker dat Rode Duivels het EK winnen dat hij nu al grote tattoo zet: “En wie er ook eentje laat zetten, krijgt misschien 5.000 euro”
https://m.nieuwsblad.be/c...7%20liet%20tatoe%C3%ABren.
AALST - De Rode Duivels zullen het Europees kampioenschap voetbal winnen, daar is Cirio Wassenhove uit Aalst heilig van overtuigd. Dermate zelfs dat hij op zijn been de Belgische vlag, de beker van het EK, en de woorden ‘Euro 2024 Winner’ liet tatoeëren. Ver moest Cirio daarvoor niet lopen want hij is zelf de eigenaar van tattoostudio Cirusso Art aan de Houtmarkt in Aalst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ben benieuwd of Chelsea genoeg integriteit heeft om Enzo Fernandez of langere tijd te schorsen, of te ontslaan.
https://www.vi.nl/nieuws/...elden-uit-argentijnse-bus
https://www.bbc.com/sport/football/articles/c80x1947rxzo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:51

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
toolkist schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:54:
Ben benieuwd of Chelsea genoeg integriteit heeft om Enzo Fernandez of langere tijd te schorsen, of te ontslaan.
https://www.vi.nl/nieuws/...elden-uit-argentijnse-bus
https://www.bbc.com/sport/football/articles/c80x1947rxzo
Absoluut niet verwacht ik. Dat is het zoveelste laffe gelul in de rondte.
Niet voor het eerst blijken die Argentijnen een stel ter***racisten van de bovenste plank te zijn.
Iedereen loopt te brullen en te brallen tegenwoordig en lekker inclusief te zijn maar een keer keiharde actie zal er niet genomen worden.

Ik (als Ajax fan) mag hopen dat wanneer iemand dat flikt per direct alles stopt bij de club. In mooi Duits: RAUS, SOFORT. Het is 2024 en de intolerantie is groter dan ooit. Iedereen schreeuwt moord en brand maar als er iets moet gebeuren komt er weer een 'intern onderzoek' of 'wordt er iets intern onderzocht' en worden er 'passende maatregelen' getroffen. Als je in een lied Franse spelers als negers van een ander land gaat wegzetten en dat live staat te brallen (niet voor het eerst na Mbappé) dan hoeft er toch geen onderzoek plaats te vinden? Dan kun je je spullen pakken en ben je niet meer welkom bij Chelsea. Dát zou nog eens een statement zijn.

Ik neem toch aan dat dit soort zaken ook in contracten opgenomen zijn. Zo niet dan ben ik bereid voor de luttele som van €150.000 per jaar contractbeheer te gaan doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 17-07-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:23:
[...]

Iedereen loopt te brullen en te brallen tegenwoordig en lekker inclusief te zijn maar een keer keiharde actie zal er niet genomen worden.
Dat is gewoon een tendens die overal in de maatschappij merkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
RCBL schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:20:
[...]

Dat is gewoon een tendens die overal in de maatschappij merkbaar is.
Daar kun je de ogen voor sluiten of niet. Dat is een keuze die BVO’s maken kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:23:
[...]

Absoluut niet verwacht ik. Dat is het zoveelste laffe gelul in de rondte.
Niet voor het eerst blijken die Argentijnen een stel ter***racisten van de bovenste plank te zijn.

Ik (als Ajax fan) mag hopen dat wanneer iemand dat flikt per direct alles stopt bij de club. In mooi Duits: RAUS, SOFORT. Het is 2024 en de intolerantie is groter dan ooit. Iedereen schreeuwt moord en brand maar als er iets moet gebeuren komt er weer een 'intern onderzoek' of 'wordt er iets intern onderzocht' en worden er 'passende maatregelen' getroffen. Als je in een lied Franse spelers als negers van een ander land gaat wegzetten en dat live staat te brallen (niet voor het eerst na Mbappé) dan hoeft er toch geen onderzoek plaats te vinden? Dan kun je je spullen pakken en ben je niet meer welkom bij Chelsea. Dát zou nog eens een statement zijn.

Ik neem toch aan dat dit soort zaken ook in contracten opgenomen zijn. Zo niet dan ben ik bereid voor de luttele som van €150.000 per jaar contractbeheer te gaan doen.
Chelsea gaat ongetwijfeld niks doen nee. Ik hoop dat z'n 7-8 Franse teamgenoten dus gezamenlijk zeggen 'hij eruit of wij eruit'. Maar ook dat zal wel ijdele hoop zijn. Dan nog de FIFA, die zal wel met een schorsing van 2 vriendschappelijke wedstrijden en een boete van 10k aankomen zetten.
Dan rest nog de FA, en die zie ik wel hard ingrijpen gezien hoe ze (was het Suarez of Nunez met zn negrito opmerkingen) eerder op basis van tweets geschorst hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:13:
[...]

Chelsea gaat ongetwijfeld niks doen nee. Ik hoop dat z'n 7-8 Franse teamgenoten dus gezamenlijk zeggen 'hij eruit of wij eruit'. Maar ook dat zal wel ijdele hoop zijn. Dan nog de FIFA, die zal wel met een schorsing van 2 vriendschappelijke wedstrijden en een boete van 10k aankomen zetten.
Dan rest nog de FA, en die zie ik wel hard ingrijpen gezien hoe ze (was het Suarez of Nunez met zn negrito opmerkingen) eerder op basis van tweets geschorst hebben
Er zijn diverse redenen waarom Brazilianen en Argentijnen niet mixen.

Het aantal ‘kleurrijke’ spelers in het Argentijnse elftal is historisch… ≈ 0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ramzzz schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:38:
[...]

Het aantal ‘kleurrijke’ spelers in het Argentijnse elftal is historisch… ≈ 0.
En dat is erg omdat?
Ik het Koreaanse elftal zie je enkel Aziatisch ogende Koreanen, in het elftal van Ghana zie je enkel 'kleurrijke' spelers. Niet elk land heeft zoveel diversiteit als de Westerse landen.

Noot: Kiwi heeft geen idee hoe de bevolkingssamenstelling van Argentinië eruit ziet.

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 17-07-2024 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Superkiwi schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:35:
[...]

En dat is erg omdat?
Ik het Koreaanse elftal zie je enkel Aziatisch ogende Koreanen, in het elftal van Ghana zie je enkel 'kleurrijke' spelers. Niet elk land heeft zoveel diversiteit als de Westerse landen.
Latijns Amerika wel. Argentinië staat bekend om een stevige dosis racisme. Zelfs in regeringskringen is men er niet vies van.

Dit soort incidenten staat bepaald niet op zichzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat de nieuwe president zo'n uitspraak doet verbaast me dan weer niets, dat is een behoorlijk conservatieve knakker.

Ik verwijder mezelf wel uit deze discussie, dan kan de focus weer terug naar voetbal randzaken ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ramzzz schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:38:
Wel, na WO2 was Argentinie ook een favoriete enkele reisbestemming voor een bepaalde groep eh... mensen. Helemaal uit de lucht valt dat inderdaad niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

gambieter schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:42:
[...]

Wel, na WO2 was Argentinie ook een favoriete enkele reisbestemming voor een bepaalde groep eh... mensen. Helemaal uit de lucht valt dat inderdaad niet.
Yep.

Brazilië, Chili, Uruguay en Paraguay niet minder trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
[...]

Argentinië heeft wel wat meer vervelende “incidenten” die maken dat het land bijzonder uniform en weinig inclusief is.
Superkiwi schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:35:
[...]

En dat is erg omdat?

Noot: Kiwi heeft geen idee hoe de bevolkingssamenstelling van Argentinië eruit ziet.
Je hebt helemaal gelijk. Vaak wordt met twee maten gemeten. In het geval van Argentinië is wel wat meer aan de hand dat maakt dat de verontwaardiging rondom dit punt meer dan terecht is ;)

[ Voor 43% gewijzigd door ephymerous op 17-07-2024 20:11 ]

XXXVI

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

[...]

I see what you did there.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Freudiaans... de papa van Maxima en die Martinair piloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Overigens très opvallend bij VI -> op al die berichten uit Argentinië kan opeens niet gereageerd worden.
Scroll maar eens omlaag. Elk ander bericht er om heen kan dat wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:30
Wel ironisch, een Argentinië dat andere landen wijst op koloniaal verleden. Eh, wat is er gebeurt met de oorspronkelijke bewoners van Argentinië? Waarom is het volledige politieke landschap en de nationale voetbalploeg volledig blank? Het zijn gewoon nazaten van Zuid-Europeanen. De rest wordt behandeld als derderangs burgers.

Ook wel apart dat ze bij winst van de Copa America, het moeten hebben over een land dat er niks mee te maken heeft. Ook weer Mbappe dat ze erbij halen, heel raar. Toxic volk blijft het toch, zelfs na al die jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Trishul schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:55:
Wel ironisch, een Argentinië dat andere landen wijst op koloniaal verleden. Eh, wat is er gebeurt met de oorspronkelijke bewoners van Argentinië? Waarom is het volledige politieke landschap en de nationale voetbalploeg volledig blank? Het zijn gewoon nazaten van Zuid-Europeanen. De rest wordt behandeld als derderangs burgers.

Ook wel apart dat ze bij winst van de Copa America, het moeten hebben over een land dat er niks mee te maken heeft. Ook weer Mbappe dat ze erbij halen, heel raar. Toxic volk blijft het toch, zelfs na al die jaren.
Argentinië wijst naar de landen die als kolonisator een koloniaal verleden hadden. Argentinië heeft een koloniaal verleden aan de andere kant van de medaille en was zelf het gekoloniseerde gebied. Spanje is het land dat tot de onafhankelijkheid de kolonisator was. Het is meer vergelijkbaar met de Verenigde Staten. Net als in de VS leven er nog plukjes inheemse bevolking.

Er gaan wat cowboy-theorieën de rondte t.a.v. het ontbreken van een zwarte bevolking in Argentinië, zoals dat ze als kanonnenvoer zouden zijn gebruikt in het leger. De meest algemeen geaccepteerde theorie is toch echter vermenging met de witte kolomiale bevolking (en inheemse bevolking). Blanqueamiento genaamd. Mede ook door de massa-emigratie uit Europa. Daarbij was het inderdaad zo dat wit als het ideaal werd gezien. Daar zit dus wel een luchtje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ik zou graag ESPN Compleet voor komend seizoen willen hebben, maar vind 18 euro p.m. wel erg duur. voor iets erbij. Ik heb momenteel Ziggo, en kom helaas niet in aanmerking voor een korting, tenminste dat gok ik (Hollandsnieuwe)?

Ik ben niet zo geïnteresseerd in het koppelen met een tuner, want ik heb alleen een Chromecast/Google TV.
Nu zie ik Canal+, heeft iemand van jullie er ervaring mee? 15 euro p.m. vind ik eigenlijk de max., aangezien ik al ViaPlay heb.

Aan de mods: ik ben dus opzoek naar iets legaal en acties. Vroeger had je Foxsports Go (heel lang geleden), maar helaas hebben ze dit heel slim gedaan weggedaan, want je betaald nu de hoofdprijs.

Thanks. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik heb Canal+ omdat ik glasvezel heb via Online.nl. En ben daar uitermate tevreden mee:)

Niet alleen ESPN, maar ook Film1 en een prima zenderaanbod. Samen met het glasvezel gewoon een prima abonnement.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Han schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:10:
Ik heb Canal+ omdat ik glasvezel heb via Online.nl. En ben daar uitermate tevreden mee:)

Niet alleen ESPN, maar ook Film1 en een prima zenderaanbod. Samen met het glasvezel gewoon een prima abonnement.
Helaas heb ik Ziggo Go nodig voor UEFA/League Cup enzo.

Ik was aan het denken om bij mijzelf Ziggo Go helemaal op te zeggen (enkel internet), en dan via familielid inloggen op hun account (die heeft wel TV) en daarop dan Ziggo Sport Totaal bestellen. Maar geen idee of ze dit checken?

Het is zo bizar, en daarom ben ik juist wel heel erg blij met ViaPlay. Ik kan het kopen, zonder vast te zitten aan een ISP.

Als ik alle drie zou willen hebben, dan betaal je nu dus tegen de 120 euro p.m. echt bizar. Ik kon namelijk zonder Ziggo, maar die hebben tegenwoordig UEFA en daar wil ik ook andere teams van zien.

[ Voor 4% gewijzigd door HollowGamer op 24-07-2024 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 15:14
Ik dacht vanavond even Ajax kijken maar kwam inderdaad het verhaal tegen van Ziggo Sport Free plus registratie en app. Wat zou hier het addertje onder de gras bij zijn? Ik ben er niet zo happig op om volledige registratie te gaan doen met mijn persoonlijke gegevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Willem30 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:09:
Ik dacht vanavond even Ajax kijken maar kwam inderdaad het verhaal tegen van Ziggo Sport Free plus registratie en app. Wat zou hier het addertje onder de gras bij zijn? Ik ben er niet zo happig op om volledige registratie te gaan doen met mijn persoonlijke gegevens.
Ik zit zelf bij Ziggo, maar snap die flow ook niet. Toen het weleens op Kijk kwam, had je ook geen registratie nodig.

Het voelt erg als klantenbinding. Je krijgt namelijk bij hun al je eigen Ziggo (Go) account.

Waarom ESPN daarbij zo duur is snap ik niet. Ze verliezen rechten links en rechts, maar ze blijven even duur. Daarmee bedoel ik dat ze dus ook deze rechten aan Ziggo kwijt zijn geraakt.

[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 25-07-2024 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Gisteren C+ aangeschaft voor Nederlands voetbal (ESPN). Het was goedkoper voor mij, dan bij Ziggo.

Ik heb geen tuner, dus voor mij is het prima om het via streaming te doen. Het scheelt ook, 60 euro p.m., en dat geld gaat nu naar C+ voor TV + ESPN.

Het enige.. wow hun app is slecht. Ik heb het op de Chromecast geïnstalleerd (Google TV), maar hij verliest gewoon de navigatie. Enige oplossing is streamen als in casten vanaf de telefoon.

Ook staan er zenders tussen, in de beschikbare sectie, die ik helemaal niet kan kijken. Zoals Film1/Ziggo, etc. Het werkt, maar ik ken IPTV boeren met een fijnere interface dan dat.

Het enige dat ik kan zeggen, het beeld lijkt stabiel en prima (HD). Maar misschien kunnen zij samen met de NPO, eens opzoek naar de mensen die betere apps maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dat Argentinië kent ook echt geen schaamte he..
In elk fatsoenlijk land zou Enzo Fernandez geschorst worden voor z'n racistische liedjes over de Fransen. De Argentijnen belonen hem met een plek in de selectie voor de Olympische Spelen...
Ook belachelijk dat hij überhaupt toe wordt gelaten, laat maar weer zien dat die No to Racism acties alleen voor de sier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 18:04:
In elk fatsoenlijk land zou Enzo Fernandez geschorst worden voor z'n racistische liedjes over de Fransen. De Argentijnen belonen hem met een plek in de selectie voor de Olympische Spelen...
Ook belachelijk dat hij überhaupt toe wordt gelaten, laat maar weer zien dat die No to Racism acties alleen voor de sier zijn.
Omdat er veel Messi fans in het bestuur zitten. Er is niets neutraal daar.

Ik bedoel dat niet als grap. Denk dat ze hem zien als nog altijd een goede inkomstenbron, en daarom Argentinië zo erg beschermen.

Overigens kregen een aantal landen boetes van 50.000 euro. Volgens velen werken harde straffen niet, maar ik twijfel daar toch aan. Ze lijken er niet echt van te leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En daar gaan we al met de dubbele moraal...Wee oh wee als je met een drone een training bekijkt.. dan weten ze niet hoe snel ze 6 minpunten moeten geven en word je een jaar lang geschorst.. maar racistische liedjes, prima joh lekker doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:03
toolkist schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 18:04:
Enzo is helemaal niet op de spelen? Die word maandag terug verwacht bij Chelsea.
Er is ook een onderzoek gestart naar hem van de Fifa.

2 verschillende zaken, spionage met een drone is ook kansloos en terecht bestraft al is -6 wel stevig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 21:31:
[...]

Enzo is helemaal niet op de spelen? Die word maandag terug verwacht bij Chelsea.
Er is ook een onderzoek gestart naar hem van de Fifa.

2 verschillende zaken, spionage met een drone is ook kansloos en terecht bestraft al is -6 wel stevig.
Lekker dan, in een wedstrijd verslag wat ik las stond 100% zeker dat Enzo Fernandez de winnende goal scoorde zaterdag, heb zelfs via selecteren van zn naam->google search nog nagekeken of dat die naam echt bij de speler van Chelsea hoorde. Blijkt nu dus om Ezequiel Fernandez te gaan, dus mijn rant slaat nergens op |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
https://www.vi.nl/nieuws/argentinie-herstelt-zich-in-parijs
Vijf minuten voor tijd besliste Enzo Fernández op schitterende wijze de wedstrijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

toolkist schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 20:54:
En daar gaan we al met de dubbele moraal...Wee oh wee als je met een drone een training bekijkt.. dan weten ze niet hoe snel ze 6 minpunten moeten geven en word je een jaar lang geschorst.. maar racistische liedjes, prima joh lekker doen
Racistische liedjes zijn na de wedstrijd, beinvloeden de wedstrijd zelf niet. Schaamteloze spionage van tactieken en technieken en het al een tijd doen, dat wel. Ze hadden het net als doping moeten behandelen en Canada voetbal van de Spelen moeten schoppen en indien al gedaan bij de vorige spelen, het goud afnemen.

(Dat gezegd hebben: schorsen die Argentijnen)

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 28-07-2024 01:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typisch..
Chelsea will take no action against Enzo Fernandez for singing a derogatory song about France's black players, after he apologised to several French team-mates.
Maar ja had weinig anders verwacht van Chelsea..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

toolkist schreef op zondag 28 juli 2024 @ 01:02:
[...]
[Mand], dus mijn rant slaat nergens op |:( 8)7
Geeft niks, we kennen je ondertussen wel een beetje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ook Rulli sprak zich uit over de taferelen. De doelman van Ajax zat op de bank tijdens de WK-finale van 2022. 'Als wij winnen, vieren we dat ook met onze mensen. Maar het is duidelijk dat ze er lang iets dwars bij ze heeft gezeten en dat kwam er vandaag uit.'
Nou Rulli, als jij zo schijnheilig bent dan donder je maar een eind op bij Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:44:
[...]

Nou Rulli, als jij zo schijnheilig bent dan donder je maar een eind op bij Ajax.
Ja m, hè, voetballert, want als je iets dwars zit, moet dat maar meteen op de meest racistische wijze mogelijk gebeuren… :(

En dat dat vergoelijken, als rechtgeaarde no-brainer voetballer. :F

Inderdaad zeg, zoéén ben je toch liever kwijt dan rijk. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChatterChamp
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 13-09-2024
Heren even korte vraag voor de kenners. Bestaat er een voetbalsite waar je alleen relevant nieuws kan verkrijgen zonder alle clickbait en onzin artikelen? Zoek alleen echt voetbalgerelateerd nieuws zoals afwezigen door blessures en/of kaarten in een voorbeschouwing, transfers, etc. En waar de headlines het nieuws al brengen. I.e; " J.Alvarez voor 5 jaar naar Atletico Madrid".

Zou me een hoop tijd schelen als zoiets bestond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChatterChamp
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 13-09-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTr4Dn_Uk0qMi7lk_YhCBSX8fBg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3tDdwOXIsPk3dUKgjqg55Egh.png?f=fotoalbum_large

Ik bedoel, dit is toch niet normaal meer??? Boycotten die troep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
De uitsupporters van NAC Breda mogen komende maand toch wel afreizen naar De Kuip voor het uitduel met Feyenoord. De KNVB heeft de straf van een tweede uitwedstrijd zonder publiek omgezet naar het uitduel met sc Heerenveen.
Heel apart weer dit. Omdat de club zelf al weet dat ze in beroep kansloos gaan besluiten ze dat niet te doen. Als beloning mogen ze dan toch naar de Kuip maar wordt de wedstrijd het verst weg (dua minste impact) uit tegen Heerenveen ervoor ingewisseld om de straf uit te zitten.
NAC is kansloos in dat beroep omdat ze te weinig moeite doen om gezeik te voorkomen/daders op te sporen.... Vooral lekker belonen KNVB.
En dit maakt het allemaal nog vreemder, bewoording komt van NAC:
NAC heeft dankzij de persoonlijke contacten met de bond de wedstrijd kunnen switchen.
Lekkere vriendjespolitiek dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wat heeft een straf dan voor zin als je hem naar eigen hand kan zetten? Bijzonder inderdaad en riekt naar vriendjespolitiek.

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 41 ... 54 Laatste