PolarBear schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:32:
[...]
[Afbeelding]
Dit was in Birmingham bij Aston Villa - Ajax. Ik stond minder dan een halve meter van het veld. Zonder netten, prikkeldraad, plexiglas, gracht. Enkel een laag muurtje. Even verder op stond het uit vak alleen gescheiden door een (groot) aantal stewards. Waarom kan dat niet gewoon in Nederland. In Engeland was het hooliganism nog veel erger dan dat het hier was.
Het is dan ook hoog tijd dat hier draconiasche maatregelen worden genomen.
En dan inclusief
levenslange stadionverboden, 100%-controles, stadion leegvegen voor een wedstrijd en personeel van clubs totaal doorlichten.
Want dat daardoor - vrijwilliger of niet, je ondermijnt je eigen club! - een hoop teringzooi en ellende door de controles heen kan komen, lijkt me zonneklaar, da's geen hogere wiskunde.
En verder 100% handhaving, op alles. Roken
*, geweld, spreekkoren, gooi- en smijtwerk, etc.
En werk je niet mee als club: puntenaftrek, net zolang tot je meewerkt of degradeert.
Maar voor dat laatste zal de KNVB wel te
chicken shit zijn.
* Roken hoort niet in een sportomgeving, waar veel niet-rokers bij elkaar komen, inclusief kindren - weg ermee. Heel veel amateurclubs, complete sportterreinen zijn 100% rookvrij.
Kwestie van tijd. Had allang gekund, en volgens mij mag het ook op veel plekken nu al niet.
[
Voor 20% gewijzigd door
Ramzzz op 28-05-2024 19:20
]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan