[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 37 ... 46 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:30
Is nu het eigenlijke probleem dat hij niet toegeeft dat hij fout zit en excuses aanbiedt? Of wil men 'm hoe dan ook uit functie? Want dat eerste vind ik zonder meer een probleem. Over dat tweede snap ik dat je kan discussiëren. Het kan overigens goed zijn dat ik het nieuws maar deels heb meegekregen.
London schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:40:
Er is heel wat voor nodig om deze corrupte smeerpijp weg te krijgen blijkbaar. Valt mij ook tegen dat het herenelftal nog niet van zich heeft laten horen (of misschien heb ik het gemist?). In een land wat gebukt gaat onder (seksueel) geweld tegen vrouwen is het typerend dat dit soort figuren aan de macht kunnen blijven. Hopelijk houden de dames voet bij stuk en komt er nog meer weerstand.
Ik vind dit best een claim, niet dat ik je niet geloof maar misschien is een bron handig?

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

ephymerous schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:49:
Is nu het eigenlijke probleem dat hij niet toegeeft dat hij fout zit en excuses aanbiedt? Of wil men 'm hoe dan ook uit functie? Want dat eerste vind ik zonder meer een probleem. Over dat tweede snap ik dat je kan discussiëren. Het kan overigens goed zijn dat ik het nieuws maar deels heb meegekregen.

[...]

Ik vind dit best een claim, niet dat ik je niet geloof maar misschien is een bron handig?
https://www.euronews.com/...hes-20-year-high-in-spain

https://www.nytimes.com/2...men-murders-protests.html

https://www.theguardian.c...ncy-meeting-murders-women

https://www.dw.com/en/spa...-against-women/a-63896052

https://www.ohchr.org/en/...n-victims-sexual-violence

Take your pick (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

gambieter schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:00:
Misschien maar beter om Rubialesgate hier te bespreken:
[Twitter]
Doen, zou ik zeggen :p
¡Olé! d:)b

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:34:
[...]

Kan me niet voorstellen dat de bond dit zonder ruggespraak met Barcelona en Real doet. Wellicht speelt er iets anders. Een nakende Europese competitie?

Dat dit enkel als aanleiding wordt gebruikt omdat men 'niet anders kan', en men daardoor juridisch wat sterker staat?

Vragen, vragen.
Waarschijnlijk weet die vent van allerlei mensen/clubs van alles wat het zonlicht niet kan verdragen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

[...]

Als ie nu met excuses aankomt is het al veel en veel te laat. Niemand die daar nog maar iets van geloofwaardigheid in ziet.
Stug volhouden dat er niks aan de hand was, "ja maar ze vond het helemaal niet erg", beweren dat zij hem optilde, dreigen met een rechtzaak tegen Hermoso, etc etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-07 07:10
gambieter schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:00:
Misschien maar beter om Rubialesgate hier te bespreken:
[Twitter]
Doen, zou ik zeggen :p
Ik ben ook wel benieuwd hoe dit afloopt inderdaad, dat is nogal een claim om te maken om één persoon, ook al is het slechts een dreigement.

Ondertussen is de moeder van Rubiales in hongerstaking gegaan om de "onmenselijke en bloeddorstige jacht" naar haar zoon. Het is te zien waar hij het gebrek aan verantwoordelijkheid nemen vandaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:11

Quad

Doof

NOS schrijft dat UEFA heeft laten weten de gevolgen van de bond niet op conto van de clubs te laten komen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:36
Het lijkt mij dat hij door deze escalatie zichzelf onhoudbaar heeft gemaakt. Een foutje midden in de feestvreugde is een ding, dat niet toe willen geven en wat hij daarna deed is een tweede.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
ph4ge schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:31:
[...]

Het lijkt mij dat hij door deze escalatie zichzelf onhoudbaar heeft gemaakt. Een foutje midden in de feestvreugde is een ding, dat niet toe willen geven en wat hij daarna deed is een tweede.
Thanks dan snap ik de situatie. En helemaal eens overigens.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zelfs bij een jong wedstrijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
De druk op Rubiales wordt opgevoerd

https://nos.nl/artikel/24...len-dat-rubiales-aftreedt
De bestuursleden van de Spaanse voetbalbond roepen Luis Rubiales op om af te treden. De zeventien regiovoorzitters kwamen maandag bij elkaar om te praten over het gedrag van de algemene voorzitter van de bond tijdens de laatste dag van het wereldkampioenschap voetbal.
Minister van Arbeid Yolanda Diaz sprak maandag met vertegenwoordigers van spelersvakbond FutPro, waar Hermoso bij aangesloten is. "Zij die Rubiales blijven steunen, zijn niet geschikt om aan te blijven op hun positie."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
Ik zie net de speech van Wiegmans tijdens het gala waarop zij een prijs won. Prachtig hoe ze aandacht vraagt voor het Spaanse team _/-\o_

/edit
Linkje

[ Voor 35% gewijzigd door ephymerous op 31-08-2023 20:20 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:35

Lordy79

Vastberaden

https://www.nu.nl/voetbal...-verliezen-cl-ticket.html

Portugal huilt omdat ze plek 6 op de coëfficiënten lijst is kwijtgeraakt. Champions League overwinningen zouden meer moeten opleveren dan EL en de Mickey Mouse Conference League

Ik vind het juist goed dat het is zoals het is: Nederland zal straks sterker vertegenwoordigd zijn in de CL en het gevolg daarvan is - logisch gezien - dat Nederland minder punten haalt dan toen NL nog veel in de mindere competities zat en zakt daardoor weer. Pas als je in de CL komt en daar óók goed blijft presteren hoor je je topplek te handhaven. Anders zouden Feijenoord en PSV dit jaar met 2 overwinningen en daarna exit CL onevenredig veel punten verdienen en dàt lijkt me juist oneerlijk.

Of heb ik het mis?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Lordy79 schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:57:

Portugal huilt omdat ze plek 6 op de coëfficiënten lijst is kwijtgeraakt. Champions League overwinningen zouden meer moeten opleveren dan EL en de Mickey Mouse Conference League

Ik vind het juist goed dat het is zoals het is: Nederland zal straks sterker vertegenwoordigd zijn in de CL en het gevolg daarvan is - logisch gezien - dat Nederland minder punten haalt dan toen NL nog veel in de mindere competities zat en zakt daardoor weer. Pas als je in de CL komt en daar óók goed blijft presteren hoor je je topplek te handhaven. Anders zouden Feijenoord en PSV dit jaar met 2 overwinningen en daarna exit CL onevenredig veel punten verdienen en dàt lijkt me juist oneerlijk.

Of heb ik het mis?
Ik ben het deels wel met de Portugezen eens. Het is vreemd dat je in de Conference league (bijna) evenveel punten kunt halen als in de CL. Maar goed, ook Portugal zal een of meer teams in die Conference league gehad hebben, en hadden die maar moeten presteren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Het is in principe niet zo dat je in de Conference League ineens enorm slechte teams tegenkomt. Het idee is dat je op 3 niveaus gelijkwaardige competitie hebt. Dus als je nu beter presteert, dan kom je op een hoger niveau te staan, en dat moet je dan handhaven, om je positie op de ranglijst te behouden.

Conference League is een zegen voor het Nederlands voetbal op dit moment. Maar als we met 3CL tickets slechts een deel van de punten binnenhalen, zakken we net zo makkelijk weer.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Lordy79 schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:57:

Portugal huilt omdat ze plek 6 op de coëfficiënten lijst is kwijtgeraakt.

[…]
Het zijn sowieso jankerds. :z

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Wiedewiet, een racisme-rel om een grapje om Zwarte Piet
Wie wil dat nou niet
De verontwaardiging bleek hypocriet
Want geld harken in het verre zand
Doet hij met zijn volle verstand
De principes achterlatend in een ver land

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Deruxian schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:14:
Wiedewiet, een racisme-rel om een grapje om Zwarte Piet
Wie wil dat nou niet
De verontwaardiging bleek hypocriet
Want geld harken in het verre zand
Doet hij met zijn volle verstand
De principes achterlatend in een ver land
Het goede nieuws is dat hij nu helemaal niet meer in beeld komt voor Oranje. Nu die andere surrogaat vedette Depay nog :+

Helaas bevestigd Wijnaldum dat principes te koop zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 03-09-2023 13:39 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Quad schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:42:
Het is in principe niet zo dat je in de Conference League ineens enorm slechte teams tegenkomt. Het idee is dat je op 3 niveaus gelijkwaardige competitie hebt. Dus als je nu beter presteert, dan kom je op een hoger niveau te staan, en dat moet je dan handhaven, om je positie op de ranglijst te behouden.

Conference League is een zegen voor het Nederlands voetbal op dit moment. Maar als we met 3CL tickets slechts een deel van de punten binnenhalen, zakken we net zo makkelijk weer.
Vind ik absoluut niet, in de Conference league zie je toch wel echt "amateur" ploegen in de poules hoor.
Een overwinning in de CL zou absoluut meer waard moeten zijn dan in de ECL.

https://www.eurosport.nl/...rn_sto9773914/story.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Chelseamarre123 schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:46:
[...]

Vind ik absoluut niet, in de Conference league zie je toch wel echt "amateur" ploegen in de poules hoor.
Een overwinning in de CL zou absoluut meer waard moeten zijn dan in de ECL.

https://www.eurosport.nl/...rn_sto9773914/story.shtml
Nee mijn punt is dat het niveau gelijkwaardig is in de competities zelf. En dat kan je prima evenveel waarderen qua punten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
De grap is dat die Portugezen voor het gemak vergeten dat je wel degelijk veel meer punten kan harken in de CL, denk aan de 4 bonuspunten voor het behalen van de poulefase en de 5 bonuspunten bij het behalen van de ronde na de poulefase.

Waar ze vooral tegenaan lopen is dat maar 2 of 3 goede teams hebben, waar in Nederland de subtop veel sterker is. Hier hebben we een team of 5-6 wat gewoon lekker mee kan komen. Daarom dat die ConfL voor ons zo gunstig is.

WoT stats

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 07:31

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Wat is het effect van een minuut stilte bij ELKE wedstrijd t/m 21-09?

Beetje overdreven lijkt me?
Als je dan toch iets wilt doen als bond, neem dat 1x in acht, en haal 10% van de totale CL premies af en stuur die erheen. De "feel good vibe" is altijd zeer groot bij de UEFA/FIFA totdat er een grote pot met goud op tafel staat (Qatar). Kan me daar geen stiltes herinneren.

[ Voor 18% gewijzigd door Typhone op 10-09-2023 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:21:
Wat is het effect van een minuut stilte bij ELKE wedstrijd t/m 21-09?

Beetje overdreven lijkt me?
Elke wedstrijd t/m de 21ste is één speelronde in de lokale competities en één Europese speelronde. Redelijk in sync met voorgaande actie voor Turkije. Dus voor clubs die Europees spelen 2x, voor clubs die enkel in de eigen lokale competitie spelen 1x.

En wat het effect is? Wat is uberhaupt het effect van een minuut stilte in welke situatie dan ook?
Typhone schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:21:
Als je dan toch iets wilt doen als bond, neem dat 1x in acht, en haal 10% van de totale CL premies af en stuur die erheen. De "feel good vibe" is altijd zeer groot bij de UEFA/FIFA totdat er een grote pot met goud op tafel staat (Qatar). Kan me daar geen stiltes herinneren.
De "pot geld" die wordt gedeeld was voor Turkije €200.000,- Iets wat enigszins in het niet valt met de jaarlijkse forecast ( dit seizoen €6,8miljard aan omzet ) maar alsnog beter iets dan niets.

[ Voor 4% gewijzigd door Napo op 10-09-2023 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:42:
Het is in principe niet zo dat je in de Conference League ineens enorm slechte teams tegenkomt.
heb je de teams daar wel eens goed bekeken? die 3 ploegen uit de top competities maken het niveau echt niet ineens heel hoog ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op zondag 3 september 2023 @ 16:52:
De grap is dat die Portugezen voor het gemak vergeten dat je wel degelijk veel meer punten kan harken in de CL, denk aan de 4 bonuspunten voor het behalen van de poulefase en de 5 bonuspunten bij het behalen van de ronde na de poulefase.

Waar ze vooral tegenaan lopen is dat maar 2 of 3 goede teams hebben, waar in Nederland de subtop veel sterker is. Hier hebben we een team of 5-6 wat gewoon lekker mee kan komen. Daarom dat die ConfL voor ons zo gunstig is.
5-6? 4 dus, net als in Portugal (porto sporting benfica braga)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Rubiales eindelijk opgestapt

Goed voor zijn moeder, hoeft ze niet een dag in hongerstaking meer te gaan. Aangekondigd bij de Piers Morgan talkshow, voicemailinbreker die aanrander spreekt.

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 10-09-2023 22:24 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Intussen gaat de Spaanse bond verder met zich misdragen (het was echt niet alleen Rubiales). De hoofdcoach van de dames is ontslagen, en de nummer twee die gewoon geholpen heeft bij zijn schrikbewind is nu de coach. Ja, Stalin is dood maar het Politburo blijft gewoon doorgaan. Spelers hebben aangegeven niet opgeroepen te willen worden zolang er geen duidelijke veranderingen zijn en de Rubiales-applausaapjes aan de macht blijven, wat doet de nieuwe coach: ze bijna allemaal oproepen, behalve Hermoso (degene die aangerand werd door Rubiales), om haar in "bescherming" te nemen (waartegen?).

En daarna de speelsters bedreigen met rechtszaken als ze niet op komen dagen. Ik zou eigen goals gaan scoren.

Afbeeldingslocatie: https://global.discourse-cdn.com/smallgiantgames/original/3X/c/5/c599832995359fe487af7cbada7bc0db6b2e5190.jpeg

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 19-09-2023 15:53 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:12
gambieter schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:47:
En daarna de speelsters bedreigen met rechtszaken als ze niet op komen dagen. Ik zou eigen goals gaan scoren.
Zou me op de dag van de wedstrijd ziek melden... massaal. Wat willen ze daar tegen doen?

Ongelooflijk dat dit in een moderne EU nog mogelijk is :|

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:09:
[...]

Zou me op de dag van de wedstrijd ziek melden... massaal. Wat willen ze daar tegen doen?

Ongelooflijk dat dit in een moderne EU nog mogelijk is :|
gewoon zeggen dat je stopt met interlandvoetbal. geloof niet dat ze ze dan wat kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

toolkist schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:10:
gewoon zeggen dat je stopt met interlandvoetbal. geloof niet dat ze ze dan wat kunnen maken.
Ze kunnen je toch oproepen, en dan mag je niet voor je club spelen voor een bepaalde periode. Het is heel erg krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Belachelijk, hoe kan je het dan een eer vinden als het verplicht is en er zulke voorwaarden aan hangt? Op deze manier houdt je een machtstrijd aan de gang en bindt je voetballers aan een ketting.

PVOutput☀️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

De Speld is vandaag wel erg attent…
Bezorgde Willem-Alexander sluit troonrede in mineur af: ‘Helemaal niets in Amsterdam’

Koning Willem-Alexander stond tijdens zijn troonrede vanmiddag uitgebreid stil bij de grote onzekerheid die in het land leeft onder supporters en spelers van Ajax.

“Leden van de Staten-Generaal, we leven in tijden van tegenstrijdigheden, grote onzekerheid en een belachelijk uitgavenpatroon van een Duitse technisch directeur die zichzelf nog nergens bewezen heeft.” opende de vorst zijn speech. “En dat aan de vooravond van De Klassieker.”

“Ik snap heel goed dat er mensen zijn in Nederland die denken: ‘Fok jou Maurice, toon eens wat ballen. Tyf anders maar op als je er geen zin in hebt. Dit lijkt nergens op klootzak. Dit is allemaal jouw schuld, jij bent de trainer. Zet dat zooitje ongeregeld nou eens neer, verdomme. Mijn nichtje van vier is een betere Eredivisietrainer dan jij, achterlijke eikel. Devyne Rensch? De koning kan wel janken.’ Dat is allemaal heel begrijpelijk, wij zijn ook gewoon mensen van vlees en bloed.”

“Nederland leeft in grote onzekerheid over het ontbreken van een echte rechtsbuiten. Toch moeten we houvast ontlenen aan de manier waarop ons land in het verleden heeft bewezen om tegenslagen om te zetten in wederopbouw en een uitgebalanceerde selectie.”

“Ook leeft er onzekerheid bij spelers en staf. Onduidelijkheid over de spelprincipes, ook. ‘Heb ik volgende week nog wel een basisplaats? Wordt mijn baan straks afgepakt door een tweederangs speler uit de derde Noorse divisie?’ Dat soort vragen leeft bij veel jongens in de selectie. Maar ook de supporters zijn niet gevrijwaard van onzekerheden. ‘Kunnen we de begroting voor volgend jaar wel rond krijgen?’ ‘Waarom krijgt Silvano Vos geen kans?’”

“Het is heel begrijpelijk dat u met vragen zit als: wie staat hier nou precies aan het roer? Is er nog wel perspectief voor mijn club? Kunnen we met deze selectie wel Europa in? Ik deel die zorgen met u. Maar ik wil u ook meegeven: houd hoop. Er is altijd kans op een nieuwe trainer, op fatsoenlijk beleid. Zolang we er maar in blijven geloven, en elkaar steunen in deze moeilijke tijden.”

“Leden van de Staten-Generaal, tezamen zullen wij werken voor het heil van ons prachtige land. Ik wens u veel wijsheden toe, alsmede de kracht van God en Zijn zegen. En dan rest mij niets meer te zeggen dan: helemaal niets, helemaal niets, he-le-maal niets in Amsterdam.”
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:21
Kijken we RTL7 of Ziggo Sport Voetbal? Welke is beter?

• Quad

Quad

Doof

Matchmetrics onder vergrootglas: de digitale assistent van Mislintat op de transfermarkt - https://nos.nl/l/2491118

Een uitgebreid artikel van de NOS over Matchmetrics.

PVOutput☀️

• toolkist
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:18:
[...]

Ze kunnen je toch oproepen, en dan mag je niet voor je club spelen voor een bepaalde periode. Het is heel erg krom.
prima toch, zijn toch geen wedstrijden tijdens de interntionals

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
toolkist schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:44:
[...]

prima toch, zijn toch geen wedstrijden tijdens de interntionals
Nee, je spelerslicentie voor de club wordt gewoon geschorst. Dus je mag niet bij je club spelen ook al heeft die wel wedstrijden. Daar zit de reden waarom ze toch toegeven.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Quad

Quad

Doof

Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:54:
[...]

Nee, je spelerslicentie voor de club wordt gewoon geschorst. Dus je mag niet bij je club spelen ook al heeft die wel wedstrijden. Daar zit de reden waarom ze toch toegeven.
Als je bij een voetbalclub wilt, moet je ook lid worden van de KNVB, zitten bij de KNVB ook dergelijke voorwaarden?

PVOutput☀️

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Je kunt jezelf wel officieel terugtrekken uit het internationale voetbal, dan kun je niet meer opgeroepen worden voor het nationale elftal. Maar daar zitten wel wat vormvereisten aan geloof ik.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Gonadan

Gonadan

Quad schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:57:
[...]

Als je bij een voetbalclub wilt, moet je ook lid worden van de KNVB, zitten bij de KNVB ook dergelijke voorwaarden?
Volgens mij niet, maar ik ken het reglement niet uit mijn hoofd. Zoals ik het begrepen heb is die regelgeving bij de Spanjaarden ook één van de irritaties, het wordt nu als een soort chantage gebruikt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:54:
[...]

dus ze schorsen je tijdens de interlandperiode waarin toch geen clubwedstrijden zijn.... wat ik eerder ook al postte. Nou hoera.

plus als je het aanvecht win je 100% gezien de honderden voorbeelden van spelers die niet meer opgeroepen worden en waarbij die keuze wel gerespecteerd wordt.

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:38:
dus ze schorsen je tijdens de interlandperiode waarin toch geen clubwedstrijden zijn.... wat ik eerder ook al postte. Nou hoera.
Vanwaar die cynische houding?

De berichtgeving spreekt over het kwijt raken van de spelerslicentie en daarmee niet meer bij je club mogen spelen. Dus al jij wilt blijven volharden in een schorsing zonder impact dan ontvang ik graag een bron en anders is de discussie op deze manier wel klaar voor mij.
plus als je het aanvecht win je 100% gezien de honderden voorbeelden van spelers die niet meer opgeroepen worden en waarbij die keuze wel gerespecteerd wordt.
Welke honderden voorbeelden? In Spanje? Bij een situatie als deze?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Er zijn nog een paar reacties naar [Voetbal] Ongeregeldheden supporters verplaatst.

Tweakers Discord

• Napo
  • Niet online
Als de enige reden is om een onderzoek te starten een ander onderzoek is zou ik niet zeggen dat hij bij Ajax daarom onhoudbaar geworden is. De uitkomst kan wel invloed hebben.

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:45:
Welke honderden voorbeelden? In Spanje? Bij een situatie als deze?
Elke speler die nog voetbalt en zich niet meer beschikbaar stelt voor het nationale elftal. Iniesta bv, maar zo zijn er natuurlijk gigantisch veel spelers geweest.
In NL nu bv Luuk de Jong en Vincent Jansen

Anoniem: 1638126

toolkist schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:38:
[...]
Plus een extra vijf dagen. Een interlandperiode is de negen dagen van maandag t/m dinsdag. Dus bij een schorsing is dat t/m de zondag.

A player who has been called up by his association for one of its representative teams is, unless otherwise agreed by the relevant association, not entitled to play for the club with which he is registered during the period for which he has been released or should have been released pursuant to the provisions of this annexe, plus an additional period of five days.

Anoniem: 1638126

En er in Spanje sport wetgeving die sporters in alle sporten verplicht gehoor te geven aan een oproep van het nationale team. Potentiele boetes zijn tot 30k en het intrekken van de sporterslicentie tot 15 jaar.

Daarom speelde Pedri in 2021 na een lang seizoen nog een EK en op de Olympische Spelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 1638126 op 21-09-2023 08:01 ]

• toolkist
  • Niet online
Anoniem: 1638126 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 07:58:
En er in Spanje sport wetgeving die sporters in alle sporten verplicht gehoor te geven aan een oproep van het nationale team. Potentiele boetes zijn tot 30k en het intrekken van de sporterslicentie tot 15 jaar.

Daarom speelde Pedri in 2021 na een lang seizoen nog een EK en op de Olympische Spelen.
Wat ik al zei, ik geloof niet dat zo'n wet stand houdt als er in zo veel gevallen (elke gestopte international die nog wel voetbalt bij een club) uitzonderingen gemaakt worden.

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:47
Hoeveel van die voorbeelden zijn opgeroepen nadat ze hebben bedankt?
Er is natuurlijk een groot verschil tussen een speler die aangeeft niet meer te willen spelen en daarom niet wordt opgeroepen als herenakkoord en een speler die actief een oproep weigert.

• toolkist
  • Niet online
Coocoocachoo schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:24:
Hoeveel van die voorbeelden zijn opgeroepen nadat ze hebben bedankt?
Er is natuurlijk een groot verschil tussen een speler die aangeeft niet meer te willen spelen en daarom niet wordt opgeroepen als herenakkoord en een speler die actief een oproep weigert.
Het zal aan mij liggen, maar die situaties zijn voor mij precies hetzelfde. Die Spaanse dames wilden ook niet meer spelen zo lang er niet grondig ingegrepen wordt bij de Spaanse bond.
En hebben we het in NL ook niet gehad, met bv Davids die nog weigerde te spelen onder Hiddink?

• Quad

Quad

Doof

Of je hebt respect voor de mening van een persoon.
Dit is puur gijzelen en politiek spel spelen. Immers, als de beste spelers niet spelen, is de kans op verlies groot, en welke koppen gaan dan rollen? Juist, diegene die het meest baat hebben bij het wél selecteren van die speelsters.

PVOutput☀️

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:47
toolkist schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:31:
[...]

Het zal aan mij liggen, maar die situaties zijn voor mij precies hetzelfde. Die Spaanse dames wilden ook niet meer spelen zo lang er niet grondig ingegrepen wordt bij de Spaanse bond.
En hebben we het in NL ook niet gehad, met bv Davids die nog weigerde te spelen onder Hiddink?
Volgens mij bekijk jij het vanuit de speler, daarin maakt de reden van de weigering voor de situatie idd niet uit. Het gaat echter om het feit of je wordt opgeroepen of niet. Ik kan me niet herinneren dat iemand die heeft bedankt alsnog opgeroepen is. (Maar geef gerust voorbeelden als je die wel hebt.) En pas als de bond dus de mening van de speler (ik doe liever niet mee) negeert en ze alsnog oproepen gaat dat artikel en de consequenties in.

Jouw voorbeelden zijn mijns inziens dus juist compleet anders en niet relevant als vergelijkingsmateriaal, zolang ze niet ook daadwerkelijk opgeroepen waren.

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:31:
Je hebt twee situaties die je schetst:
• een zeer gewaardeerde ervaren en gelauwerde speler die op goede voet met de bond en alles er omheen staat verzoekt om hem richting het einde van zijn glansrijke carrière niet meer op te roepen omdat het mooi geweest is. Iets wat heel Spanje jammer vindt maar kan begrijpen en hem ook gunt.
• een speler in de bloei van de carrière die sowieso al moet opboksen tegen de publieke opinie in een macholand en al langere tijd volledig overhoop ligt met bond, coaches en mensen er omheen. Een bond die zich in tegenstelling tot bovenstaande situatie ontzettend autoritair en rancuneus gedraagt en gewoon van de speelsters eist dat ze komen en dus ook zal oproepen.

Het zal aan mij liggen maar hoe kan je dat als precies hetzelfde zien. :?
Voorbeelden van landen die niet dezelfde regelgeving als Spanje hebben voegen niet veel toe, want dan speelt die hele dreiging niet.
Daarbij speelde Davids niet meer in Nederland, dus al zou de KNVB zijn licentie willen intrekken dan had dat weinig invloed op zijn clubspeeltijd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Eens kijken of het iets is, HITC komt altijd wel met goede informatieve videos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:21
https://1908.nl/artikelen...in-het-afgelopen-boekjaar

Een nettowinst van ruim 6 miljoen euro. Best magertjes als je het vergelijkt met PSV en Ajax. Op dit vlak moet Feyenoord echt nog stappen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

https://www.ad.nl/twenter...t-als-crimineel~a6f74e63/

KNVB meet met twee maten. DETO speler Zambak voor 5 maanden geschorst, mag niets meer doen met of bij DETO. Een vergelijkbare actie in het professionele voetbal levert meestal een waarschuwing of hooguit een gele kaart op. Idioterie!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:51
Quad schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:10:
https://www.ad.nl/twenter...t-als-crimineel~a6f74e63/

KNVB meet met twee maten. DETO speler Zambak voor 5 maanden geschorst, mag niets meer doen met of bij DETO. Een vergelijkbare actie in het professionele voetbal levert meestal een waarschuwing of hooguit een gele kaart op. Idioterie!
Niks mis mee om hier zwaardere straffen voor te geven. Zouden ze wat mij betreft juist ook bij de profs moeten doen. Dan stopt het wellicht een keer met die idioterie! ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Nu online
Maar dan moeten ze het wel gelijk trekken ipv zoals nu. Je kan niet de een 5 maanden straffen en de ander enkel geel geven.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:36:
Maar dan moeten ze het wel gelijk trekken ipv zoals nu. Je kan niet de een 5 maanden straffen en de ander enkel geel geven.
Dat gat was altijd al bizar groot. In het amateurvoetbal wordt door de KNVB veel steviger gestraft dat in het betaald voetbal. Pre-corona zag je dat voor een slaande beweging - zonder contact - ook met een beetje pech ( maar zeker wel terecht ) de scheidsrechter het op het formulier zet en je dan van de KNVB een paar maanden mag toekijken. En dat is dan nog schever getrokken sinds het toevoegen van intensiteit.

Gedrag dat niet op het voetbalveld hoort moet je zeker bestraffen, een delta tussen een amateur voetballer en een betaald voetballer mag er ook wel zijn, de gevolgen voor een BVO ( maar ook de carriere van de speler ) zijn nogal wat groter dan FC Bal op het dak 14 of zelfs het eerste elftal uit de Hoofdklasse. Dat de delta zo groot is lijkt me lastig uit te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Nu online
Napo schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:48:
[...]

Dat gat was altijd al bizar groot. In het amateurvoetbal wordt door de KNVB veel steviger gestraft dat in het betaald voetbal. Pre-corona zag je dat voor een slaande beweging - zonder contact - ook met een beetje pech ( maar zeker wel terecht ) de scheidsrechter het op het formulier zet en je dan van de KNVB een paar maanden mag toekijken. En dat is dan nog schever getrokken sinds het toevoegen van intensiteit.
Nooit geweten dat er zo'n groot verschil in zat.
Gedrag dat niet op het voetbalveld hoort moet je zeker bestraffen, een delta tussen een amateur voetballer en een betaald voetballer mag er ook wel zijn, de gevolgen voor een BVO ( maar ook de carriere van de speler ) zijn nogal wat groter dan FC Bal op het dak 14 of zelfs het eerste elftal uit de Hoofdklasse. Dat de delta zo groot is lijkt me lastig uit te leggen.
De voorzitter van die club zegt ook dat die speler zeker gestraft moet worden, want wat hij doet is fout. Hij heeft meer moeite met hoe erg hij gestraft wordt.

Die speler mag namelijk helemaal niks meer doen wat met de club te maken heeft. Ik heb nog nooit gehoord dat een (prof) speler met rood bijvoorbeeld ook niet meer mee mag trainen met de groep, volgens mij mag dat wel gewoon.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:54:
[...]

De voorzitter van die club zegt ook dat die speler zeker gestraft moet worden, want wat hij doet is fout. Hij heeft meer moeite met hoe erg hij gestraft wordt.

Die speler mag namelijk helemaal niks meer doen wat met de club te maken heeft. Ik heb nog nooit gehoord dat een (prof) speler met rood bijvoorbeeld ook niet meer mee mag trainen met de groep, volgens mij mag dat wel gewoon.
Het is ook gewoon heel fors. Een half seizoen eruit liggen is nogal, zelfs voor een amateurvoetballer. En ja, niets meer met de club mogen doen is vrij apart al vraag ik me af wat daar de context in is. Dat je hem tijdens zijn schorsing niet als scheidsrechter of grensrechter wil zien in andere wedstrijden is nog wel te volgen. Dat hij bijvoorbeeld ook niet zou mogen helpen in de kantine voelt bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Nu online
Ja hij mag dus ook geen bardiensten draaien bijvoorbeeld. Maar goed, dit staat nu in de media, dus de KNVB zal nog wel met een verklaring komen/de straf aanpassen.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Malfunctions schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:35:
[...]

Niks mis mee om hier zwaardere straffen voor te geven. Zouden ze wat mij betreft juist ook bij de profs moeten doen. Dan stopt het wellicht een keer met die idioterie! ;)
De idioterie is voor mij niet de straf of overtreding an sich, dat is een andere discussie. De idioterie voor mij is dat in het professionele voetbal een dergelijke actie niet of nauwelijks bestraft wordt, en omdat het een "onbelangrijke" amateurclub en speler betreft moet het ineens wel bestraft worden, en de mate is nog eens volledig uit verhouding wat in het professionele voetbal wordt gegeven.

Ik snap er niks van in elk geval.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
De Eredivisie CV heeft bekend gemaakt dat ESPN ook na 2025 de wedstrijden live blijft uitzenden. Alle achttien clubs uit de Eredivisie zijn unaniem akkoord met het voorstel dat tot media 2030 de rechten in handen blijven van ESPN. Alle clubs zullen substantiel meer inkomsten gaan ontvangen en bovendien zullen vanaf 2024 ook alle wedstrijden uit de Keuken Kampioen Divisie en Azerion Vrouwen Eredivisie live worden uitgezonden.

Vorige week maakte het consortium van kabelmaatschappijen nog bekend dat het naar de Autoriteit Consument en Markt was gestapt omdat het biedingsproces niet eerlijk en transparant zou zijn verlopen. De kabelmaatschappijen zouden bereid zijn om beduidend meer te betalen dan wat ESPN betaalt voor de nieuwe deal. De ECV wilde echter niet serieus in gesprek gaan.
Ook bizar dit, waarom zou je een partij die meer geld wil betalen helemaal uitsluiten van gesprekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:45
toolkist schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:29:
[...]

Ook bizar dit, waarom zou je een partij die meer geld wil betalen helemaal uitsluiten van gesprekken...
Ook bizar, waarom zou je niet artikelen hierover willen doorlezen. Er staat nog een schuld open die wordt kwijtgescholden, dus uiteindelijk krijgen ze meer geld, maar dat wordt compleet genegeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:12
Tristan schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:46:
https://1908.nl/artikelen...in-het-afgelopen-boekjaar

Een nettowinst van ruim 6 miljoen euro. Best magertjes als je het vergelijkt met PSV en Ajax. Op dit vlak moet Feyenoord echt nog stappen maken.
Tjah, Ajax heeft vooral heel goed verkocht, net als PSV eigenlijk. Van Feyenoord geldt dat de verkoop van Kokcü er nog niet bij in zit, dus dan is de winst een stuk groter.
Nu dit seizoen ook nog eens met CL voetbal erbij, hogere sponsor inkomsten en dergelijke, ik verwacht dat de winst een stukje hoger uit zal pakken al bij al.
En dan de waarde die je nu op het veld hebt staan + creëert met een aantal (voor Feyenoord) nieuwe gasten. Komend seizoen weer CL en blijven presteren met de ploeg, dan gaan de verkoopwaarden omhoog en gaat het ineens best hard hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
toolkist schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:29:
[...]

Dit is niet helemaal hoe het is gegaan he ;) Maargoed, alleen meer geld is natuurlijk ook niet altijd de beste keuze, het gaat er denk ik ook om wat er daar omheen mee gedaan wordt, echter is ook te lezen dat bij die 180M per jaar, ook nog wat kosten in zaten verborgen waardoor die 180M per jaar lager zou uitvallen.
Verder wordt gesproken over 750M voor 5 jaar (dat is 150M per jaar, maar er komt ook nog eens 70M bij bovenop, dus kom je op 764M per jaar. Dat is niet (heel veel) minder dan wat het concortium wilde betalen, maar we weten bijvoorbeeld niet wat de overige voorwaarden/ afspraken zouden zijn.

Bijvoorbeeld op ESPN is veel terug te kijken, maar worden van sommige wedstrijden ook herhalingen uitgezonden op rustiger (qua voetbal) momenten. Of wellicht het uitzenden in het buitenland, of in geval van sommige clubs het 'zelfrecht' bij uitzendingen in bepaalde andere landen.
De exposure die je als club kan krijgen, buiten de uitzendingen in Nederland, is natuurlijk ook (heel) wat waard. Het gaat om het geheel plaatje, waar wij alleen maar iets horen over het gedane bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Quad schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:46:
[...]

De idioterie is voor mij niet de straf of overtreding an sich, dat is een andere discussie. De idioterie voor mij is dat in het professionele voetbal een dergelijke actie niet of nauwelijks bestraft wordt, en omdat het een "onbelangrijke" amateurclub en speler betreft moet het ineens wel bestraft worden, en de mate is nog eens volledig uit verhouding wat in het professionele voetbal wordt gegeven.

Ik snap er niks van in elk geval.
I.m.o. ook wel een beetje de omgekeerde wereld in die zin:
Stel nu de profs als voorbeeld op verschillende vlakken, laat die aantonen (goede) voorbeelden te zijn voor de voetballende medemens, op welk niveau ook;

Het lijkt er wel eens op dat de KNVB juist voorbeelden wil stellen bij amateurs, omdat ze geen keuzes met (echte) impact willen maken, dus de profs/ profclubs daarmee juist niet aan wil pakken qua wangedrag. Getuige ook de (veelal) halfbakken regels, of juist regels die bedacht worden maar niet worden nageleefd in praktijk, maar toch zeggen dat het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:52:
[...]

Dit is niet helemaal hoe het is gegaan he ;)
Toch wel ;)
Afspraken
Officieel mogen de eredivisieclubs tot het einde van dit seizoen alleen met ESPN praten over het verlengen van de huidige overeenkomst. Disney heeft bedongen dat het tot medio 2024 exclusief mag onderhandelen over verlenging van de uitzendrechten.
en uit een bericht van Delta (1 van de bieders) zelf:
Het consortium betreurt het zeer dat de ECV weigert serieus te praten over het eerste aanbod. “We kunnen alleen maar gissen wat de achterliggende reden is om dat te weigeren. We voelen ons dan ook genoodzaakt om de stap naar de ACM te zetten. Liever zitten we om tafel met ECV en de clubs, maar vooralsnog is ons nog geen enkele stoel aangeboden. Wij gaan ervan uit dat de clubs nu, hangende het handhavingsverzoek aan de ACM, geen definitieve besluiten nemen ten aanzien van die onderhandse gunning aan Disney”, aldus een woordvoerder van het consortium.
Ze mogen dus een bod doen, maar er verder niet over praten/onderhandelen/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
toolkist schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:09:
[...]

Toch wel ;)

[...]

en uit een bericht van Delta (1 van de bieders) zelf:

[...]

Ze mogen dus een bod doen, maar er verder niet over praten/onderhandelen/etc.
Ik ga er vanuit dat Nu.nl hier ook onderzoek naar heeft gedaan, die schrijven namelijk onderstaande:
Voor het doorgeven van het televisiesignaal zal ESPN tot een deal moeten komen met de kabelmaatschappijen. De zender kreeg in april nog concurrentie van deze kabelaars. Die beloofden jaarlijks een bedrag van 180 miljoen euro, maar bij doorrekening zouden verborgen kosten naar boven zijn gekomen.

Dus dan is het niet heel gek deze deal. Ik doelde er vooral op dat het dus niet een groot verschil is en er (blijkbaar) vooraf dus al afspraken lagen rondom een of andere mogelijke verlenging.

-edit-
Hiermee wil ik het absoluut niet goed praten, want het riekt wel naar het kartelvormen wat in de voetbalwereld wel maar gebeurt, korte termijn, snel geld en niet teveel boemoeienis van buiten erbij.

[ Voor 10% gewijzigd door jbdeiman op 10-10-2023 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:14:
[...]

Ik ga er vanuit dat Nu.nl hier ook onderzoek naar heeft gedaan, die schrijven namelijk onderstaande:
Voor het doorgeven van het televisiesignaal zal ESPN tot een deal moeten komen met de kabelmaatschappijen. De zender kreeg in april nog concurrentie van deze kabelaars. Die beloofden jaarlijks een bedrag van 180 miljoen euro, maar bij doorrekening zouden verborgen kosten naar boven zijn gekomen.

Dus dan is het niet heel gek deze deal. Ik doelde er vooral op dat het dus niet een groot verschil is en er (blijkbaar) vooraf dus al afspraken lagen rondom een of andere mogelijke verlenging.

-edit-
Hiermee wil ik het absoluut niet goed praten, want het riekt wel naar het kartelvormen wat in de voetbalwereld wel maar gebeurt, korte termijn, snel geld en niet teveel boemoeienis van buiten erbij.
Volgens mij hebben ze dan half onderzoek gedaan, want ze boden eerst bruto 200 maar dat werd door die kosten lager. Daarna is er een nieuw bod gekomen van 180 netto gegarandeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
toolkist schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:27:
[...]

Volgens mij hebben ze dan half onderzoek gedaan, want ze boden eerst bruto 200 maar dat werd door die kosten lager. Daarna is er een nieuw bod gekomen van 180 netto gegarandeerd.
Hmm, lekker weer dan van nu.nl, bedankt voor het ophelderen (heb nog even verder gezocht en kom ook tot deze conclusie). Maar blijft natuurlijk staan dat we los van de gelden geen idee hebben van het precieze aanbod en wat dit dan zou betekenen.
Ben benieuwd of n.a.v. de zaak die ze middels de ACM willen aanspannen op korte termijnnong nieuwe details naar boven komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Gaat ESPN dan ook met een fatsoenlijke app komen? Sinds FOX Sports is overgenomen is de app 10 stappen achteruit en is daar nauwelijks in verbeterd. Traag, veel te veel info en de streams zijn niet terug te spoelen of hebben geen highlights gedurende de wedstrijd.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59
Keeper FC Engelen overleden na ongelukkige botsing tijdens wedstrijd
De keeper van FC Engelen 4 die zondagmiddag zwaargewond raakte tijdens een wedstrijd, is woensdag in het ziekenhuis aan zijn verwondingen overleden, meldt de club op de website. Lenard den Teuling (41) kwam ongelukkig in botsing met een speler van RKDVC 11 die hem tegen het hoofd raakte. Een traumahelikopter landde op het veld om medische assistentie te verlenen en de keeper is later in het ziekenhuis geopereerd.
Mijn hemel, wat een trist verhaal. Even een balletje trappen op je vrije zondagmiddag. Kreeg wel even een brok in m'n keel toen ik het las. Na het geval van Vaessen en Brobbey, gaat deze nog een tandje verder. Op zo'n amateurveld beschik je natuurlijk niet over de medische mensen en middelen zoals bij de profs. Woorden schieten tekort. Vooral dit. :'(
Den Teuling laat een vrouw en twee zoons van 16 en 11 jaar oud achter.
Ergste wat ik heb meegemaakt op het veld, was dat iemand verkeerd terecht kwam na een kopduel en zijn scheenbeen op twee plekken brak en afgevoerd moest worden met een ambulance naar het ziekenhuis. Hoop nooit zoiets als dit mee te moeten meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
'Vrij pijnlijk' besluit KNVB op Coming Out Day: OneLove-band wordt eigen keuze

Logisch. Het was best wel een debacle door de weigering van sommige aanvoerders om met die band te spelen, waardoor het tegenovergestelde werd bereikt van wat men beoogde.

Daarnaast was het nogal hypocriet van de KNVB om voor de bühne gelijkheid te prediken, terwijl men in Qatar de hielen van de FIA bazen en de lokale machthebbers zat te likken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:51
Twee Zweden doodgeschoten in Brussel, Belgisch kabinet in crisisberaad bijeen
In het centrum van Brussel zijn twee mensen doodgeschoten. De slachtoffers hebben de Zweedse nationaliteit, meldt de politie. Belgische media melden dat er mogelijk sprake is van een terroristisch motief. De schutter is nog niet gepakt.
Bron: https://nos.nl/l/2494329

Tjonge. Vermoedelijk terroristische aanslag in Brussel.

[ Voor 6% gewijzigd door bazzemans op 16-10-2023 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:17
alexbl69 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:05:
'Vrij pijnlijk' besluit KNVB op Coming Out Day: OneLove-band wordt eigen keuze

Logisch. Het was best wel een debacle door de weigering van sommige aanvoerders om met die band te spelen, waardoor het tegenovergestelde werd bereikt van wat men beoogde.

Daarnaast was het nogal hypocriet van de KNVB om voor de bühne gelijkheid te prediken, terwijl men in Qatar de hielen van de FIA bazen en de lokale machthebbers zat te likken.
Tsja.. Gelukkig ben ik al out en over alles heen maar je zou maar in de kast zitten en opkijken tegen zoiets en dan horen naar spelers waar je naar op kijkt dat ze je niet willen vertegenwoordigen of je niet willen zien

We zijn zoveel bezig met vechten dat we vergeten een samenleving te zijn met de weinige jaren die we op aarde hebben..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dglavimans schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:28:
Tsja.. Gelukkig ben ik al out en over alles heen maar je zou maar in de kast zitten en opkijken tegen zoiets en dan horen naar spelers waar je naar op kijkt dat ze je niet willen vertegenwoordigen of je niet willen zien
Tja, dan zegt dat ook genoeg over je idolen toch? Tijd om minder tegen iemand op te kijken die gewoon goed is in tegen een bal trappen. Het is ook wat krom om van iemand die op een voetstuk geplaatst wordt omdat hij kan voetballen te verwachten dat hij allemaal fantastische maatschappelijke ideeën en denkbeelden heeft. Voetballers zijn over het algemeen nou niet echt de grootste denkers. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Gonadan schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:45:
[...]

Tja, dan zegt dat ook genoeg over je idolen toch? Tijd om minder tegen iemand op te kijken die gewoon goed is in tegen een bal trappen. Het is ook wat krom om van iemand die op een voetstuk geplaatst wordt omdat hij kan voetballen te verwachten dat hij allemaal fantastische maatschappelijke ideeën en denkbeelden heeft. Voetballers zijn over het algemeen nou niet echt de grootste denkers. ;)
27 jarige ik is het met je eens maar vertel dit 15 jarige mij en dan heb je een heel andere reactie :p voetbal was mijn leven op dat moment.

Dus voor mij persoonlijk is het allemaal geen probleem. De maatschappij doet maar is toch zo verrot laatste tijd vind ik.. Maar voor jonge kinderen die met zichzelf in de knoop zitten is dit echt geen plezierig bericht

En inderdaad.. Waar acteurs en zo zich vaak bewust zijn van hun maatschappelijke bijdrage zijn sporters die vaak wat minder?

[ Voor 6% gewijzigd door dglavimans op 17-10-2023 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dglavimans schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:10:
27 jarige ik is het met je eens maar vertel dit 15 jarige mij en dan heb je een heel andere reactie :p voetbal was mijn leven op dat moment.

Dus voor mij persoonlijk is het allemaal geen probleem. De maatschappij doet maar is toch zo verrot laatste tijd vind ik.. Maar voor jonge kinderen die met zichzelf in de knoop zitten is dit echt geen plezierig bericht
15-jarigen hebben sowieso nog een hoop te leren op het vlak relativeren, die hebben het al moeilijk zat door alle lichamelijke processen die bij zo'n levensfase horen. Die hebben gewoon een omgeving met vertrouwen nodig die ze steun kan bieden, zeker in een situatie die jij beschrijft, maar tegelijk moeten ze ook voorbereid worden op het echte leven en daar gebeuren dit soort dingen gewoon.
Een KNVB die op zichzelf al een discutabel besluit neemt en daarna de keutel weer in trekt. Dat is twee keer jammer, maar zo kennen we ze weer. ;)
En inderdaad.. Waar acteurs en zo zich vaak bewust zijn van hun maatschappelijke bijdrage zijn sporters die vaak wat minder?
Acteurs en met name hun werkgevers zijn sterk afhankelijk van de publieke opinie, zeker in het land van onbegrensde mogelijkheden waar je mogelijkheden hard begrensd kunnen worden als men een verkeerd beeld van je heeft gekregen. Die laten het over het algemeen dus wel uit hun hoofd om op zich op dergelijke onderwerpen onhandig uit te laten. Voordat je het weet ben je namelijk gecanceld en zit je thuis op de bank.
Dat verschil heeft dus over het algemeen weinig te maken met een daadwerkelijk maatschappelijk inzicht, maar meer met baangarantie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:38

Superkiwi

Hoi doei

dglavimans schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:28:
[...]
Ook dat is de maatschappij waarin we leven, niet iedereen accepteert je zoals je bent. Of je nou homo/lesbisch, gelovig/ongelovig of wat dan ook bent, er zullen altijd groeperingen zijn die je niet accepteren. Het leven is geen regenboog.

Dat gezegd hebbende vind ik er ook wel wat van dat bepaalde aanvoerders de armband niet willen dragen. Die mening druist namelijk in tegen alles waar wij als vrije westelijke samenleving voor staan. Aan de andere kant hebben we vrijheid van godsdienst en soms botst dat nu eenmaal met onze normen en waarden.

En voor wat betreft de hyprocisie van de KNVB, tja, daar zijn we het ook wel over eens denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 17-10-2023 16:26 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
Superkiwi schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:30:
[...]

Ook dat is de maatschappij waarin we leven, niet iedereen accepteert je zoals je bent. Of je nou homo/lesbisch, gelovig/ongelovig of wat dan ook bent, er zullen altijd groeperingen zijn die je niet accepteren. Het leven is geen regenboog.

Dat gezegd hebbende vind ik er ook wel wat van dat bepaalde aanvoerders de armband niet willen dragen. Die mening druist namelijk in tegen alles waar wij als vrij westelijke samenleving voor staan. Aan de andere kant hebben we vrijheid van godsdienst en soms botst dat nu eenmaal met onze normen en waarden.

En voor wat betreft de hyprocisie van de KNVB, tja, daar zijn we het ook wel over eens denk ik.
1000 procent. Daarom dat het mij tegenwoordig wat minder doet allemaal tenzij het echt iets is wat mij raakt. Soms gebeurd dat nog wel eens

Het is ook gewoon een rare situatie gemaakt door er eerst vol op in te zetten en dan toch maar weer niet door de KNVB.. Maar ja what else is new

Maar ja zelf leef ik vooral in het leven en laten leven met de geringe tijd die we hebben op aarde zodat je de meest gelukkige zelf kan zijn.. Ook tegen godsdienst die mij niet zou willen, zolang ze niet schade brengen :p

Het stomme is dat de hele campagne gewoon vrij zure nasmaak nu geeft en er zijn toch echt wel dingen geweest afgelopen jaren waarbij ik had van ‘ow, netjes representatief zonder te forceren’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dglavimans schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:17:
Het stomme is dat de hele campagne gewoon vrij zure nasmaak nu geeft en er zijn toch echt wel dingen geweest afgelopen jaren waarbij ik had van ‘ow, netjes representatief zonder te forceren’
En dat vind ik nog het meest schandelijke van de zaak. Dat je er als KNVB op deze wijze mee om gaat geeft sterk de indruk dat je het meer deed als marketingstunt om punten te scoren dan dat je je écht hard wil maken voor een dergelijke zaak. OneLove-washing is de volgende trend? :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:13:
[...]

En dat vind ik nog het meest schandelijke van de zaak. Dat je er als KNVB op deze wijze mee om gaat geeft sterk de indruk dat je het meer deed als marketingstunt om punten te scoren dan dat je je écht hard wil maken voor een dergelijke zaak. OneLove-washing is de volgende trend? :F
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcbYXIpbjeULDoEeFmwPcz1gqvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eV26EbxG3HEhEmBE9tWbJXdi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Lekker slimme actie!
Mainz stelt El Ghazi op non-actief vanwege bericht op social media over oorlog Hamas-Israël

Voetballer Anwar El Ghazi is door zijn club 1. FSV Mainz op non-actief gesteld vanwege een bericht dat hij op social media heeft gezet. Daarin neemt de aanvaller een standpunt in over de oorlog in het Midden-Oosten dat door de Bundesliga-club "niet kan worden getolereerd". Dat schrijft Mainz op X, het voormalige twitter.

Aan het besluit om El Ghazi voorlopig niet mee te laten doen bij trainingen en wedstrijden, is een gesprek tussen de voetballer en de club vooraf gegaan. Mainz zegt zich te distantiëren van de 'post' van de voetballer, "omdat die tegen de normen en waarden van de club in gaat."

'Diepe pijn'
Op het Instagram-account van El Ghazi is het bewuste bericht van zondagmiddag niet meer te vinden. Maar hij zou daarin de beladen zin "from the river to the sea, Palestine will be free" hebben gebruikt, die door sommigen als antisemitisch wordt gezien.

In zijn laatste bericht van donderdag 12 oktober op X schrijft de Nederlandse voetballer van Marokkaanse komaf: "De diepe pijn die de Palestijnen hebben doorstaan. Het verdoezelen van de details zou een slechte dienst zijn aan de talloze zielen die de afgelopen 70+ jaar zijn getroffen. Laten we ons inzetten voor het leren, begrijpen en zoeken naar oplossingen die gebaseerd zijn op kennis, waarheid en gerechtigheid voor iedereen."
Hoe help je je eigen carrière om zeep, les 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ramzzz schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:27:
Lekker slimme actie!

[...]

Lekkere (eerste) indruk maakt hij zo lang zit hij daar toch nog niet?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Slasher schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:41:
[...]

Lekkere (eerste) indruk maakt hij zo lang zit hij daar toch nog niet?
Die komt er niet meer terug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFb_SLLRic03qVZflEE__jOedKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dsPzDQfQckgelUZ5jSVlVQGG.jpg?f=fotoalbum_large

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Nu online
Ramzzz schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:27:
Lekker slimme actie!

[...]

PSV dodged a bullet there...

Los van wat je als speler denkt, je snapt toch wat de gevolgen van zo'n post zijn?

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ken je El Ghazi een beetje? :D

Er is een reden dat ik het niet zo'n ramp vond dat hij naar PSV ging. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Nu online
Hij heeft zich daar gelukkig wel redelijk gedragen :P

WoT stats

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:51
El Ghazi zal me verder jeuken, maar ik vind het een nogal overtrokken reactie. Ik heb de bewuste post(s) niet gelezen, maar uit het artikel maak ik op dat hij niet echt schokkende dingen heeft geschreven. In de tekst die geciteerd wordt zitten wat mij betreft geen ontoelaatbare zaken. Dit is wat mij betreft een cultuurkloof. El Ghazi en wat collega voetballers met dezelfde achtergrond zien het conflict anders dan menigeen in het westen. Ik vind dat geen reden om ze te cancellen, wat hier wel lijkt te gebeuren.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:41
Malfunctions schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:00:
El Ghazi zal me verder jeuken, maar ik vind het een nogal overtrokken reactie. Ik heb de bewuste post(s) niet gelezen, maar uit het artikel maak ik op dat hij niet echt schokkende dingen heeft geschreven. In de tekst die geciteerd wordt zitten wat mij betreft geen ontoelaatbare zaken. Dit is wat mij betreft een cultuurkloof. El Ghazi en wat collega voetballers met dezelfde achtergrond zien het conflict anders dan menigeen in het westen. Ik vind dat geen reden om ze te cancellen, wat hier wel lijkt te gebeuren.
Zelfs niet-moslims zijn het niet met elkaar eens over hoe dit conflict zit en wie er goed/fout zijn.
Ik heb zijn post ook niet gelezen, dat zou mij ook een worst zijn, maar als club kan je toch ook eerst met die speler praten over hoe je het uiten van meningen in de media zou willen zien alvorens naar non-actief te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 07:39:
[...]

PSV dodged a bullet there...

Los van wat je als speler denkt, je snapt toch wat de gevolgen van zo'n post zijn?
Moet ie gewoon kunnen posten. Alleen willen de Duitsers tegenwoordig heilig boontje nummer 1 zijn als het om zaken gaat rondom Joden/Israel, gezien het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Of El Ghazi dit wel/niet moet kunnen posten, hangt er wat mij betreft sterk vanaf of hier sprake is van antisemitisme of niet.

Uit het nieuwsbericht:
"[...] hij zou daarin de beladen zin "from the river to the sea, Palestine will be free" hebben gebruikt, die door sommigen als antisemitisch wordt gezien."

Zijn post wordt dus door sommigen als antisemitisme gezien. Dat maakt het gelijk heel lastig. NRC heeft er een artikel aan gewijd: https://www.nrc.nl/nieuws...roep-om-vrijheid-a4177571.

Als er namelijk sprake is van antisemitisme dan maakt El Ghazi zich schuldig aan discriminatie en dat is een schending van de mensenrechten (en bij Duitse wet verboden en strafbaar). Als het echter niet als antisemitisme kan worden gezien dan is er sprake van kritiek op de Israëlische staat en dat zou wat mij betreft gewoon onder vrijheid van meningsuiting vallen.

Maar goed, los daarvan heb je als werknemer ook rekenschap te houden met de gedragscode van je werkgever. Als er sprake is van discriminatie is het denk ik helder, dan handelt El Ghazi ook in strijd met de gedragscode. Als het kritiek op de staat Israël is, is het (voor mij althans) heel moeilijk om vast te stellen in hoeverre de gehanteerde gedragscode te veel inbreuk maakt op het recht op vrijheid van meningsuiting van El Ghazi. Het is afhankelijk van de omstandigheden of een eventuele inbreuk gerechtvaardigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:36
bazzemans schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:01:
Of El Ghazi dit wel/niet moet kunnen posten, hangt er wat mij betreft sterk vanaf of hier sprake is van antisemitisme of niet.

Uit het nieuwsbericht:
"[...] hij zou daarin de beladen zin "from the river to the sea, Palestine will be free" hebben gebruikt, die door sommigen als antisemitisch wordt gezien."

Zijn post wordt dus door sommigen als antisemitisme gezien. Dat maakt het gelijk heel lastig. NRC heeft er een artikel aan gewijd: https://www.nrc.nl/nieuws...roep-om-vrijheid-a4177571.

Als er namelijk sprake is van antisemitisme dan maakt El Ghazi zich schuldig aan discriminatie en dat is een schending van de mensenrechten (en bij Duitse wet verboden en strafbaar). Als het echter niet als antisemitisme kan worden gezien dan is er sprake van kritiek op de Israëlische staat en dat zou wat mij betreft gewoon onder vrijheid van meningsuiting vallen.

Maar goed, los daarvan heb je als werknemer ook rekenschap te houden met de gedragscode van je werkgever. Als er sprake is van discriminatie is het denk ik helder, dan handelt El Ghazi ook in strijd met de gedragscode. Als het kritiek op de staat Israël is, is het (voor mij althans) heel moeilijk om vast te stellen in hoeverre de gehanteerde gedragscode te veel inbreuk maakt op het recht op vrijheid van meningsuiting van El Ghazi. Het is afhankelijk van de omstandigheden of een eventuele inbreuk gerechtvaardigd is.
Zoals ik het zie is het een enigsinds beladen uitspraak, maar zeker niet zo zwart/wit. In principe mag een voetballer ook een mening hebben en ik vind het veel te ver gaan om iemand hierom te ontslaan. Bijv. Hakim Ziyech gebruikte de term ook op Instagram en daar hoor ik niemand over.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 18-10-2023 12:12 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

"From the river to the sea, Palestine will be free" is antisemitisch. Het is een oproep tot de totale vernietiging van Israel, en wie dat ook gebruikt, verdient alles wat 'ie krijgt.

Die pogingen om het water te vertroebelen dat het ook wat anders zou kunnen betekenen is als veelal linkse domheid die zeggen "anti-zionistisch" te zijn en vinden dat dit niet antisemitisch is.

[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 18-10-2023 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:53
Tja als je er als voetballer al een statement over moet maken kun je daar maar beter geen discutabele teksten voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
ph4ge schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:09:
[...]

Zoals ik het zie is het een enigsinds beladen uitspraak, maar zeker niet zo zwart/wit. In principe mag een voetballer ook een mening hebben en ik vind het veel te ver gaan om iemand hierom te ontslaan. Bijv. Hakim Ziyech gebruikte de term ook op Instagram en daar hoor ik niemand over.
Voor degenen die de zin als antisemitisme zien, is "enigsinds (sic) beladen uitspraak" natuurlijk een flinke understatement.

Ik probeerde met mijn post vooral aan te geven dat zelfs over de interpretatie van de zin geen eenduidigheid is. Hetgeen je eigenlijk ook duidelijk maakt met je reactie. Klaarblijkelijk is jouw oordeel dat het geen antisemitisme is. Prima als dat jouw mening is. Persoonlijk waag ik mij niet aan een oordeel, ik weet te weinig van de (historie) van de uitspraak om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Dat er maar weinig ophef is over Ziyech bevestigt enkel mijn post. Hij speelt in Turkije, waar de bevolking overwegend islamitisch is en de houding t.o.v. antisemitisme een hele andere is dan hier. Het is dan ook niet onlogisch dat dit niet als zodanig wordt beoordeeld. Of dat echter de juiste lat is waarlangs je dit moet leggen, kan je over twisten.

Het zegt bovendien ook niks over de gedragscode van Mainz (opgesteld vanuit het morele kader van Duitsland/West-Europa) en ik hoeverre dat (al dan niet terecht) inbreuk maakt op zijn recht van meningsuiting. Dat is vrij afhankelijk van interpretatie en niet zwart-wit. Voer voor juristen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

bazzemans schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:29:
Dat is vrij afhankelijk van interpretatie en niet zwart-wit. Voer voor juristen.
In Duitsland is men wat verder in het bestrijden van openlijk antisemitisme, en kent men het gevolg van propaganda en meelopers die het goedpraten. In Turkije en zo komt men er mee weg, in Duitsland minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
gambieter schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:22:
"From the river to the sea, Palestine will be free" is antisemitisch. Het is een oproep tot de totale vernietiging van Israel, en wie dat ook gebruikt, verdient alles wat 'ie krijgt.
Zie mijn bericht met een link naar een nieuwsbericht hierover van NRC. Je stelt dit heel zwart-wit maar dat is het dus niet. Er is geen concensus over, zo interpreteer ik het althans.

Ik schat echter in dat het in Duitsland wel degelijk als antisemitisme wordt gezien. In dat geval is het dus discriminatie en staat Mainz gewoon in haar recht.

Edit: in je laatste post bevestig je mijn vermoeden. Mocht je er ook een bron voor hebben, ben ik wel geïnteresseerd.

[ Voor 8% gewijzigd door bazzemans op 18-10-2023 12:34 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 46 Laatste