Je cherry picked trouwens wel met mij citeren. Dat stukje ging over als er géén sprake zou zijn van antisemitisme en Mainz dus op basis van een gedragscode het recht op vrijheid van meningsuiting beperkt. Dat kan gerechtvaardigd zijn. Of dat het geval is, is voer voor juristen w.m.b.gambieter schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:31:
[...]
In Duitsland is men wat verder in het bestrijden van openlijk antisemitisme, en kent men het gevolg van propaganda en meelopers die het goedpraten. In Turkije en zo komt men er mee weg, in Duitsland minder snel.
Dat artikel is bothsiding, ze hebben iemand gevonden die wat anders beweert en doen daarom of de waarheid zogenaamd in het midden ligt. Je kunt dat soort figuren als die historicus altijd wel ergens vinden, als je maar hard genoeg zoekt.bazzemans schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:31:
Zie mijn bericht met een link naar een nieuwsbericht hierover van NRC. Je stelt dit heel zwart-wit maar dat is het dus niet. Er is geen concensus over, zo interpreteer ik het althans.
Ik schat echter in dat het in Duitsland wel degelijk als antisemitisme wordt gezien. In dat geval is het dus discriminatie en staat Mainz gewoon in haar recht.
Edit: in je laatste post bevestig je mijn vermoeden. Mocht je er ook een bron voor hebben, ben ik wel geïnteresseerd.
En tegenwoordig wordt het exclusief antisemitisch gebruikt. Die leus moet de vuilnisbak in, en wie hem toch gebruikt verdient alles wat er daarna gebeurt.
[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 18-10-2023 12:46 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Bothsiding, mwah. Het gaat hier om verschillende perspectieven op dezelfde situatie. Het geeft in ieder geval aan hoe verdeeld gedacht wordt over het gebruik van deze zin, er zit een overduidelijk contrast tussen het (van oudsher overwegend Christelijke) westen en de Islamitische landen/gemeenschappen.gambieter schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:38:
[...]
Dat artikel is bothsiding, ze hebben iemand gevonden die wat anders beweert en doen daarom of de waarheid zogenaamd in het midden ligt. Je kunt dat soort figuren als die historicus altijd wel ergens vinden, als je maar hard genoeg zoekt.
Het gerechtshof in Amsterdam bepaalde op 15 augustus 2023 ook dat de zin niet per definitie antisemitisch is. Dat maakt het voor mij dan in ieder geval niet zo zwart-wit als jij doet voorkomen.En tegenwoordig wordt het exclusief antisemitisch gebruikt. Die leus moet de vuilisbak in, en wie hem toch gebruikt verdient alles wat er daarna gebeurt.
Op welke wijze El Ghazi het heeft gebruikt, is slechts gissen.
En ik dat-ie weer opkraste.Gonadan schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:00:
Ken je El Ghazi een beetje?
Er is een reden dat ik het niet zo'n ramp vond dat hij naar PSV ging.
Nooit veel aan gevonden, anders dan een stronteigenwijze querulant.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
De mensen die het zo interpretateren geven eigenlijk zelf toe dat Israël nooit zal toestaan dat de Palestijnen vrij kunnen leven. Dat is de logica van extremisten.bazzemans schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:29:
Voor degenen die de zin als antisemitisme zien, is "enigsinds (sic) beladen uitspraak" natuurlijk een flinke understatement.
Het is duidelijk dat de zin ook buiten Hamas gebruikt wordt. Het komt extremisten aan beide kanten goed uit om te claimen dat dat niet zo is, en ik vind niet dat je iemand zwaar moet straffen die daarin wordt meegezogen.
[ Voor 21% gewijzigd door ph4ge op 18-10-2023 16:43 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat het in Nederland zo bepaald is wil niet zeggen dat het gerechtshof in Duitsland er dezelfde mening op nahoudt natuurlijk.bazzemans schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:57:
[...]
Het gerechtshof in Amsterdam bepaalde op 15 augustus 2023 ook dat de zin niet per definitie antisemitisch is.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wat is dat toch met selectief citeren. Er wordt heel stellig beweerd dat de uitspraak louter antisemitisch gehanteerd wordt en ik geef aan (onderbouwd met voorbeeld) dat dit niet zo zwart-wit is. Ik vroeg om een bron dat het in Duitsland als antisemitisch wordt gezien. Ik wil best geloven dat dit het geval is maar onderbouwing met een bron is dan toch niet onaardig?Superkiwi schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:22:
[...]
Dat het in Nederland zo bepaald is wil niet zeggen dat het gerechtshof in Duitsland er dezelfde mening op nahoudt natuurlijk.
Oh sorry, dat haalde ik niet uit de post waaruit ik gequote heb.
De tekst van het lied staat niet als zodanig in de wet (nogal logisch), maar het OM in Duitsland heeft het nu wel geclassificeerd als strafbaar feit.bazzemans schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:32:
[...]
Wat is dat toch met selectief citeren. Er wordt heel stellig beweerd dat de uitspraak louter antisemitisch gehanteerd wordt en ik geef aan (onderbouwd met voorbeeld) dat dit niet zo zwart-wit is. Ik vroeg om een bron dat het in Duitsland als antisemitisch wordt gezien. Ik wil best geloven dat dit het geval is maar onderbouwing met een bron is dan toch niet onaardig?
Het wachten is nu op iemand die hiervoor aangeklaagd wordt, waarna zal blijken of de rechter het OM volgt of niet.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Thanks. En die lijn volgende wordt het in Duitsland gezien als antisemitisme (zoals @gambieter ook al aangaf) en is het ook door het OM geclassificeerd als strafbaar. Terug naar El Ghazi kan je dan volgens mij stellen dat Mainz hier een terecht besluit heeft genomen.alexbl69 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:19:
[...]
De tekst van het lied staat niet als zodanig in de wet (nogal logisch), maar het OM in Duitsland heeft het nu wel geclassificeerd als strafbaar feit.
Het wachten is nu op iemand die hiervoor aangeklaagd wordt, waarna zal blijken of de rechter het OM volgt of niet.
Ajax raakt in geldproblemen door mislopen Champions League
Man man, hoe help je de mooiste club van Nederland in no-time om zeep? Ongelooflijk hoe het zover heeft kunnen gekomen.
Man man, hoe help je de mooiste club van Nederland in no-time om zeep? Ongelooflijk hoe het zover heeft kunnen gekomen.
Hahaha, hou op hou op. Ze struikelen in het nieuws hier over elkaar heen om te vertellen hoe vervelend het allemaal wel niet voor Israël is en noem het maar op. Elke aanval op iemand van Joodse afkomst moet meteen tegen 39-45 aangehouden worden en dito beoordeeld worden. Compleet overtrokken.toolkist schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:56:
[...]
Moet ie gewoon kunnen posten. Alleen willen de Duitsers tegenwoordig heilig boontje nummer 1 zijn als het om zaken gaat rondom Joden/Israel, gezien het verleden.
Als Israël iets verkeerd doet, is het fout en mag je ze aanspreken. Maar in dat geval wordt echt veel te vaak de antisemitisme kaart getrokken. Iemand trouwens ooit zaken gedaan met Israeli's? Benieuwd hoe die ervaringen zijn van anderen.
Gelukkig gaat Feyenoord haar CL centjes netjes met ons delen. Tenminste, dat was de oproep vanuit Rotterdamse kant hier een aantal jaren geleden ook tochchim0 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:15:
Totaal geen probleem. Iets wat wel eens vaker gebeurd, heeft een voormalig Financieel Directeur van Ajax ook een flink aantal jaar geleden gezegd. Soms is het handiger/voordeliger om een lening te nemen ipv te zorgen dat de betalingen die je nog van andere binnen krijgt eerder binnen komen.chim0 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:15:
Als je verder zou lezen zie je dat Ajax er helemaal niet slecht voor staat met een flink eigen vermogen.
Volgens mij is de kern van het verhaal alleen maar dat er meer uitgaven dan inkomsten zijn. En daardoor direct geld niet aanwezig is, en dus eigen vermogen aangesproken moet worden.
Maar dat een woordvoerder over de financiën moet wijden toont wel aan dat het niet helemaal geweldig is.
Achja, zolang er geen Barcelona praktijken komen..
Maar dat een woordvoerder over de financiën moet wijden toont wel aan dat het niet helemaal geweldig is.
Achja, zolang er geen Barcelona praktijken komen..
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
En zelfs dat is nog te kort door de bocht. Het gaat om de cashflow, niets meer dan dat. Dus wanneer je inkomsten hoger zijn maar gefaseerd binnen komen waardoor het met uitgaven harder de deur uit gaat dan kom je qua cashflow in de knel, maar het zegt niets over de absolute hoogte van de inkomsten. Die zijn in principe ook gewoon hoger maar het gaat om de timing.Quad schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:38:
Volgens mij is de kern van het verhaal alleen maar dat er meer uitgaven dan inkomsten zijn. En daardoor direct geld niet aanwezig is, en dus eigen vermogen aangesproken moet worden.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Inderdaad, altijd grappig om te zien hoe mensen zonder enige basiskennis over dit onderwerp conclusies trekken. Ik ben overigens ook geen econoom alleen ik snap wel hoe het bedrijfsmatig werkt.Gonadan schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:20:
[...]
En zelfs dat is nog te kort door de bocht. Het gaat om de cashflow, niets meer dan dat. Dus wanneer je inkomsten hoger zijn maar gefaseerd binnen komen waardoor het met uitgaven harder de deur uit gaat dan kom je qua cashflow in de knel, maar het zegt niets over de absolute hoogte van de inkomsten. Die zijn in principe ook gewoon hoger maar het gaat om de timing.
XXXVI
En dat is te simpel. Want je moet ook rekening houden met wat er in kas (liquide) is. Blijkbaar is dat dus net aan genoeg / net tekort. Met de kas kan je de bovengenoemde fluctuaties van de geldstromen opvangen.Gonadan schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:20:
[...]
En zelfs dat is nog te kort door de bocht. Het gaat om de cashflow, niets meer dan dat. Dus wanneer je inkomsten hoger zijn maar gefaseerd binnen komen waardoor het met uitgaven harder de deur uit gaat dan kom je qua cashflow in de knel, maar het zegt niets over de absolute hoogte van de inkomsten. Die zijn in principe ook gewoon hoger maar het gaat om de timing.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Overigens is er rond Mazroui ook nog wel een relletje, de voorzitter van de joodse sportclubs vind de reactie van club en speler nietszeggend.dutchgio schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:27:
Tja als je er als voetballer al een statement over moet maken kun je daar maar beter geen discutabele teksten voor gebruiken.
bron: telegraafIn de verklaring van Bayern München, dat zijn steun voor de Joodse gemeenschap in Duitsland en Israël benadrukte, kwam Mazraoui vrijdag kort aan het woord. „Ik veroordeel elke vorm van terrorisme en elke terroristische organisatie”, viel er te lezen.
Volgens Meyer onvoldoende. „Hij rept met geen woord over excuses. En Hamas wordt ook niet veroordeeld. Wie is er nu niet tegen terrorisme en terroristische organisaties? De enige vraag is of Hamas wordt gezien als een terroristische organisatie of niet. Wat dat betreft, zegt deze zin mij helemaal niets.”
Elect a clown, expect a circus.
Die opvatting ('mooiste' club) kon m.i. na het d*ck-p*c debacle al naar de prullenbak: Owv de houding van de organisatie + afwikkeling van dat schandaal. Toen staken ze de kop al in het zand voor menselijke problemen binnen de organisatie (die blijkbaar verder gingen dan alleen maar Overmars zijn acties), en nu dit sportief wanbeleid.chim0 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:15:
In principe hebben ze nu een flinke portie karma gekregen...

https://nos.nl/l/2495494
Helaas toch een terugkerend fenomeen dat een aantal spelers (voornamelijk) van een bepaalde culturele afkomst niet een regenboog kledingstuk aan durven trekken.
Je kan ook denken "fuck it, het is maar een paar kleuren op een shirt". Maar kennelijk werkt dat niet zo. Ben ik wel benieuwd of ze bijvoorbeeld wel in een roze shirt zouden spelen. Of als ze bijvoorbeeld bij Barcelona ook hetzelfde standpunt zouden volhouden.
Helaas toch een terugkerend fenomeen dat een aantal spelers (voornamelijk) van een bepaalde culturele afkomst niet een regenboog kledingstuk aan durven trekken.
Je kan ook denken "fuck it, het is maar een paar kleuren op een shirt". Maar kennelijk werkt dat niet zo. Ben ik wel benieuwd of ze bijvoorbeeld wel in een roze shirt zouden spelen. Of als ze bijvoorbeeld bij Barcelona ook hetzelfde standpunt zouden volhouden.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
'Durven' is absoluut niet het juiste woord hierMalfunctions schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:23:
Daar valt over te discussiëren. Ik denk namelijk eerder dat het druk vanuit hun culturele groep is waardoor ze zo'n shirt niet aan durven trekken, dan dat het echt eigen overtuigingen zijn. Ze zijn bang voor wat anderen erover zullen zeggen.Superkiwi schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:42:
[...]
'Durven' is absoluut niet het juiste woord hier
Zie bijvoorbeeld Kokcu die na overleg met zijn imam de one love band niet wilde dragen.
FIFA heeft Rubiales 3 jaar geschorst voor alle voetbalactiviteiten: https://www.bbc.co.uk/sport/football/67262447
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Saoedi-Arabië enige kandidaat WK voetbal 2034 na afhaken Australië
Australië heeft geen zin meer om mee te doen aan deze poppenkast.
Kan ze geen ongelijk geven.alexbl69 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:44:
De organisatie van het WK voor landenteams moet terug naar de tekentafel.
- Minder teams (van 32 terug naar 24 of zelfs maar 16).
- Budgetplafonds (ook voor de bids)
- Alleen spelen in bestaande stadions (of hoogstens 1 nieuw stadion, na goedkeuring meerjaren exploitatieplan)
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Of ze zijn omgekocht door SA.alexbl69 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:44:
Maar SA is wel een voetballand, geen hoog niveau, maar volgens mij leeft voetbal daar wel degelijk.
(Los van de mannen op leeftijd die daar nu zakken vullen).
Hahahaha, gelukkig gaan alle BN'ers zich weer genadeloos zorgen maken om de rechten in Saoedi-Arabië. Hele hordes laat deze term maar achterwege die weer komen vertellen hoe begaan ze zijn met het lot van de vrouwen, arbeiders en het extreme racisme wat daar plaatsvindt. Om na het WK allemaal weer stil te zijn. Ik hoor niemand zich meer inzetten voor de rechten in Qatar maar geroepen is er gelukkig hard.
Wat een farce weer. Money talks.
[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 31-10-2023 11:54 ]
En daar ontkom je niet aan. Op het moment dat zoiets actueel is heb je altijd verschillende mensen die hun mening komen geven over het onderwerpen. Daar is vraag naar. Er staan stukken in de krant, op websites en ga zo maar door. Zodra de nieuwswaarde van in dit geval het evenement weg is, dan vervalt daarmee ook voor kranten, websites en dergelijke de drive om er iets over te schrijven. Zoals je zegt, money talks, er moet ook geld verdiend worden. Nu in een talkshow met 4 man gaan discussiëren over het WK in Qatar of Argentinië in 1978 zal weinig tot geen kijkers trekken.
Daarnaast kan je als individu weinig uitrichten tegen een regime in een ander land in een zandbak. Je ongenoegen kenbaar maken en hopen dat de FIFA tot inkeer komt.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we met een aankomend WK in SA massaal maar stil moeten zijn. Stel dat het zover gaat komen, dan is 't ook weer goed dat daar een dialoog over wordt gevoerd.
Daarnaast kan je als individu weinig uitrichten tegen een regime in een ander land in een zandbak. Je ongenoegen kenbaar maken en hopen dat de FIFA tot inkeer komt.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we met een aankomend WK in SA massaal maar stil moeten zijn. Stel dat het zover gaat komen, dan is 't ook weer goed dat daar een dialoog over wordt gevoerd.
Sterker nog; sommigen gaan er zelfs voetballen.Typhone schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:25:
Hahahaha, gelukkig gaan alle BN'ers zich weer genadeloos zorgen maken om de rechten in Saoedi-Arabië. Hele hordes <knip> die weer komen vertellen hoe begaan ze zijn met het lot van de vrouwen, arbeiders en het extreme racisme wat daar plaatsvindt. Om na het WK allemaal weer stil te zijn. Ik hoor niemand zich meer inzetten voor de rechten in Qatar maar geroepen is er gelukkig hard.

Henderson, Wijnaldum. Allemaal vocaal over bv die armband en er nu vrolijk spelen.
[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 31-10-2023 11:55 . Reden: Quote aangepast ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Zou beter zijn als de eredivisie spelers een statement zouden maken en zouden weigeren om nog langer met armbanden en allerhande andere uitingen te spelen met als argument dat de KNVB zo hypocriet is.Gunner schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:54:
[...]
Sterker nog; sommigen gaan er zelfs voetballen.![]()
Henderson, Wijnaldum. Allemaal vocaal over bv die armband en er nu vrolijk spelen.
Zou beter zijn als de eredivisie-spelers duidelijk zouden maken dat iedereen welkom is, ongeacht geaardheid, ongeacht wat KNVB doet of niet doet. We leven niet meer in 1960.alexbl69 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:42:
[...]
Zou beter zijn als de eredivisie spelers een statement zouden maken en zouden weigeren om nog langer met armbanden en allerhande andere uitingen te spelen met als argument dat de KNVB zo hypocriet is.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Dus weer een mooi WK voetbal in de zandbak en met de kerstboom naast de tv want het moet natuurlijk wel in de winter omdat het anders zo heet is.
Ga er maar van uit inderdaad. Of ze gaan in de nacht voetballen.Vlassie1980 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:01:
Dus weer een mooi WK voetbal in de zandbak en met de kerstboom naast de tv want het moet natuurlijk wel in de winter omdat het anders zo heet is.
Temperaturen gemiddeld van mei tot en met september zijn 24-43 graden..
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Kunnen ze niet gewoon stadions met dikke aircos maken zodat het in de zomer kan doorgaan

Qatar had al wel airco's in de stadions. Die konden de temperatuur wel reguleren.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:34:
Kunnen ze niet gewoon stadions met dikke aircos maken zodat het in de zomer kan doorgaan
Vermoed dat de beslissing om toch voor de winter te gaan meer een stukje greenwashing was dan dat het technisch noodzakelijk was. Het had in de zomer alleen nog veel meer energie gekost dan de absurde hoeveelheden die daar nu al tijdens het WK verspilt zijn.
Niet dat de Qatari of de FIFA dat een bal kan schelen, maar nu konden ze 'groen' doen.
Belachelijk dat het weer in zo'n dubieus land wordt gespeeld waar de mensenrechten worden geschonden.
Mooi moment nu lijkt mij voor de nationale bonden om de koppen bij elkaar te steken en unaniem aan te geven dat ze niet mee gaan doen.
Gewoon massaal wegblijven nu
Mooi moment nu lijkt mij voor de nationale bonden om de koppen bij elkaar te steken en unaniem aan te geven dat ze niet mee gaan doen.
Ook wel benieuwd hoe de KNVB zich hier weer uit gaat redden.Harribo schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 23:10:
Belachelijk dat het weer in zo'n dubieus land wordt gespeeld waar de mensenrechten worden geschonden.
Hun toenmalige statement aangaande Qatar staat nog online: klik.
Aangaande de bidprocedure: "De KNVB was één van de initiatiefnemers om FIFA te bewegen tot meer aandacht voor de mensenrechten in landen die een WK willen houden. Er is op dit gebied duidelijk progressie geboekt: bidprocedures voor komende WK’s kennen nu een zogenoemde mensenrechtenparagraaf. Die was er bij de keuze voor Qatar nog niet, maar de situatie van gastarbeiders in Qatar is dankzij de aandacht voor het WK gesignaleerd, besproken en op een aantal punten ook verbeterd, volgens eerder verschenen rapporten"
Nou KNVB, jullie hechten blijkbaar veel belang aan de nieuwe mensenrechtenparagraaf. Lijkt me overduidelijk dat deze al direct bij de volgende toewijzing na dit statement geschonden is. Wat gaan jullie hiermee doen?
En over Qatar specifiek staat er nog in:
"Een boycot is ... geen gangbaar middel. Juist vanwege het WK staat de situatie in Qatar, die breder gaat dan alleen het WK, bij velen op de radar. Dankzij alle aandacht hiervoor en de diplomatieke inspanningen wordt er vooruitgang geboekt in de situatie van de arbeiders in Qatar. Een sportieve boycot zou deze vooruitgang niet (verder) helpen"
Terugkijkend is er één ding zeker: er is in Qatar helemaal niks veranderd door dit WK. Dit argument kan dus niet nogmaals voor Saoedi Arabië worden gebruikt.
Het zijn niet alleen de stadions natuurlijk, het feest is ook buiten de stadions, in de rij etc. Geloof me, je wil niet een uur buiten in de rij staan om ergens binnen te komen in de zomer van Saudi Arabie. Dan gaan er letterlijk doden vallen.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:34:
Winter helpt, de temperatuur in de winter is in delen van het land wat wij aangenaam warm zouden noemen, en op bepaalde plekken kan het zelfs vrij koud worden.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
https://www.voetbalzone.n...anisator-wk-bekend/426269De Golfstaat wil daarnaast ook het WK voor vrouwen in 2035 organiseren. Dat levert de nodige gefronste wenkbrauwen op. Het land wordt verweten mensenrechten te schenden en bovendien zijn seksuele activiteiten tussen personen van hetzelfde geslacht verboden. Een mogelijke straf daarvoor is de doodstraf. Daarnaast bestaan er zorgen over het algehele gebrek aan vrouwenrechten. Vele vrouwelijke voetballers zijn open over hun seksualiteit.
Ook een bijzondere gewaarwording als dat door gaat.
Dat was natuurlijk een beetje hypocriet, want hij speelde wel met Toto reclame op de mouw, daar had hij ook wat van moeten vinden. (gokken in de islam is verboden)Malfunctions schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:15:
Zie bijvoorbeeld Kokcu die na overleg met zijn imam de one love band niet wilde dragen.
Elect a clown, expect a circus.
Het zou nog beter zijn als we met zijn allen meer naar onszelf zouden kijken en zien wat we zelf werkelijk doen in plaats van altijd maar naar anderen wijzen en van anderen wat verwachten. Ieder doet het op zijn eigen manier, het zijn net mensen. Een verschil maak je zelf, niet door iets van anderen te verwachten.Joris748 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:52:
Zou beter zijn als de eredivisie-spelers duidelijk zouden maken dat iedereen welkom is, ongeacht geaardheid, ongeacht wat KNVB doet of niet doet. We leven niet meer in 1960.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat kan ik meer doen dan mensen met een een andere geaardheid behandelen als ieder ander? Wat kan ik meer doen dan mijn kinderen leren dat geaardheid er helemaal niet toe doet? Wat kan ik meer doen dan uitdragen dat het totaal irrelevant is welke geaardheid iemand heeft?Gonadan schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:36:
[...]
Het zou nog beter zijn als we met zijn allen meer naar onszelf zouden kijken en zien wat we zelf werkelijk doen in plaats van altijd maar naar anderen wijzen en van anderen wat verwachten. Ieder doet het op zijn eigen manier, het zijn net mensen. Een verschil maak je zelf, niet door iets van anderen te verwachten.
Die anderen waar we het over hebben, hebben een voorbeeldfunctie. Daar mag ik best iets van verwachten.
Het gelegenheidsargument van de KNVB zal zijn dat dat niet aan de orde is, omdat SA de enige kandidaat is en er daarom geen bidprocedure komt.alexbl69 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 01:27:
[...]
Ook wel benieuwd hoe de KNVB zich hier weer uit gaat redden.
Hun toenmalige statement aangaande Qatar staat nog online: klik.
Aangaande de bidprocedure: "De KNVB was één van de initiatiefnemers om FIFA te bewegen tot meer aandacht voor de mensenrechten in landen die een WK willen houden. Er is op dit gebied duidelijk progressie geboekt: bidprocedures voor komende WK’s kennen nu een zogenoemde mensenrechtenparagraaf. Die was er bij de keuze voor Qatar nog niet, maar de situatie van gastarbeiders in Qatar is dankzij de aandacht voor het WK gesignaleerd, besproken en op een aantal punten ook verbeterd, volgens eerder verschenen rapporten"
Nou KNVB, jullie hechten blijkbaar veel belang aan de nieuwe mensenrechtenparagraaf. Lijkt me overduidelijk dat deze al direct bij de volgende toewijzing na dit statement geschonden is. Wat gaan jullie hiermee doen?
En over Qatar specifiek staat er nog in:
"Een boycot is ... geen gangbaar middel. Juist vanwege het WK staat de situatie in Qatar, die breder gaat dan alleen het WK, bij velen op de radar. Dankzij alle aandacht hiervoor en de diplomatieke inspanningen wordt er vooruitgang geboekt in de situatie van de arbeiders in Qatar. Een sportieve boycot zou deze vooruitgang niet (verder) helpen"
Terugkijkend is er één ding zeker: er is in Qatar helemaal niks veranderd door dit WK. Dit argument kan dus niet nogmaals voor Saoedi Arabië worden gebruikt.
Draag jij het continu actief uit? Ook ongevraagd? Ga je proberen dit aan zoveel mogelijk mensen uit te dragen, en daar bewust een zo groot mogelijk publiek voor zoeken? Want dat is wat nu van voetballers verwacht wordt, puur omdat ze op TV te zien zijn.Joris748 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:45:
Wat kan ik meer doen dan mensen met een een andere geaardheid behandelen als ieder ander? Wat kan ik meer doen dan mijn kinderen leren dat geaardheid er helemaal niet toe doet? Wat kan ik meer doen dan uitdragen dat het totaal irrelevant is welke geaardheid iemand heeft?
Die anderen waar we het over hebben, hebben een voorbeeldfunctie. Daar mag ik best iets van verwachten.
Maar waarom specifiek zij? Wat maakt voetballers zo bijzonder in die zin? Waarom moeten zij actieve activisten zijn voor een dergelijk specifiek onderwerp?
Er zijn zoveel mensen met een breed publiek waar we dat helemaal niet verwachten, en ook heel veel onderwerpen die net zoveel aandacht zouden verdienen waar we nu ook niet naar kijken.
Je kunt prima bedenken wat je zelf ook meer zou kunnen doen. Draag zelf zo'n band, draag het actief uit op je werk, begin een blog/vlog/whatever en zoek een breder publiek, hang een vlag aan je huis, wat dan ook. Genoeg mogelijkheden die je zelf met weinig moeite kan doen.
Het is zo makkelijk om vanaf de bank met een bak chips op schoot af te geven op anderen en dat die zich niet in zouden zetten voor de goede zaak waarvan jij vindt dat anderen zich daarvoor in moeten zetten.
Om terug te pakken op je eigen lijstje: hoe vaak zie jij een voetballer actief mensen met een andere geaardheid anders behandelen? Zie jij ze wat ze tegen hun kinderen zeggen, is dat dan niet dat geaardheid niet uit maakt? Hoe weet je dan dat het voor hen ook niet irrelevant is?
Natuurlijk kleeft er een bepaald stigma aan de sport, maar ik denk niet dat die uniek is voor die sport maar meer voor 'mannelijke' omgevingen. En dan is het goed als er vanuit die omgeving geprobeerd wordt om een beter beeld te creëren, maar dat kan je niet zomaar van elk individu verwachten en afdwingen. Kijk dan eerst eens naar jezelf.
De hele ophef is ontstaan om dat de KNVB dacht makkelijk punten te scoren door even wat goedkope bandjes uit te delen en de keutel weer in trok omdat bepaalde aanvoerders zich niet voor dat karretje wilden laten spannen. Dit is gewoon heel slecht aangepakt door de KNVB en ligt in lijn met alle hypocriete meuk die ze verder ook roepen omtrent de toernooien en andere 'statements' die ze daar organiseren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik dacht dat die optie alweer teruggetrokken was vanwege de ophef? Toch niet?dutchgio schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:03:
https://www.voetbalzone.n...anisator-wk-bekend/426269
Ook een bijzondere gewaarwording als dat door gaat.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Is zo'n bandje zo activistisch dan? En is het feit dat die term er aan gehangen wordt (niet hier specifiek door jou) niet juist het hele probleem? Zie ook de discussie die radicaal rechtse orthodoxe mensen (zowel van Nederlandse als buitenlandse afkomst, gelovig en ongelovig) proberen te ontketenen als er ergens een regenboogje opduikt. Wat mij betreft is dat maar een vlaggetje of een bandje dat oproept iedereen in de samenleving met respect te behandelen. Daar is weinig politieks aan. Het is puur obstructie dat het door sommigen in de activistische hoek wordt gedrukt.Gonadan schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:08:
[...]
Waarom moeten zij actieve activisten zijn voor een dergelijk specifiek onderwerp?
Definieer 'zo activistisch' dan eerst eens?D-e-n schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:26:
Is zo'n bandje zo activistisch dan? En is het feit dat die term er aan gehangen wordt (niet hier specifiek door jou) niet juist het hele probleem? Zie ook de discussie die radicaal rechtse orthodoxe mensen (zowel van Nederlandse als buitenlandse afkomst, gelovig en ongelovig) proberen te ontketenen als er ergens een regenboogje opduikt. Wat mij betreft is dat maar een vlaggetje of een bandje dat oproept iedereen in de samenleving met respect te behandelen. Daar is weinig politieks aan. Het is puur obstructie dat het door sommigen in de activistische hoek wordt gedrukt.
Activisme is niet meer dan actie ten behoeve van een zaak en daarmee het willen overtuigen van anderen op een standpunt. En ja, zo zie ik een bandje wel als activistisch.
Het probleem zit hem meer in de lading die de mensen er aan willen hangen. Wanneer mensen het gaan proberen weg te zetten als iets negatiefs zegt dat veel over henzelf?
Welke specifieke discussie van rechts orthodox je op doelt kom ik even niet op, kan je die toelichten?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als eerste mensen uit de meer orthodox gelovige hoek, dan kun je denken aan moslims maar ook de strengere Christelijke stromingen. En als tweede, maar mogelijk nog gevaarlijker, sympathisanten van FvD, BVNL en alles wat daar tegenaan schuurt. Denk ook aan hoe de Telegraaf (met name via Wierd Duk) stennis schopt op dit soort terreinen en daarmee met name de twee groep een podium geeft.Gonadan schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:42:
[...]
Welke specifieke discussie van rechts orthodox je op doelt kom ik even niet op, kan je die toelichten?
Niet vreemd als je bedenkt dat het financiële fundament van FvD bestaat uit orthodoxe christenen. In onderstaand artikel op FTM (achter betaalmuur) wordt dat verder uitgelegd.D-e-n schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:50:
[...]
Als eerste mensen uit de meer orthodox gelovige hoek, dan kun je denken aan moslims maar ook de strengere Christelijke stromingen. En als tweede, maar mogelijk nog gevaarlijker, sympathisanten van FvD, BVNL en alles wat daar tegenaan schuurt. Denk ook aan hoe de Telegraaf (met name via Wierd Duk) stennis schopt op dit soort terreinen en daarmee met name de twee groep een podium geeft.
https://www.ftm.nl/artike...der-forum-voor-democratie
Maar wel zorgwekkend dat er actief geprobeerd wordt de acceptatie te ondermijnen. Juist in deze omstandigheden zou het goed zijn als er een grote groep voetballers opstaat, die zich uitspreekt. Ik kan een blogje gaan maken, maar ik krijg nooit het podium wat de gemiddelde voetballer wel heeft. Hoe mooi zou het zijn dat die jochies tot een jaar of 16 van hun idool kunnen horen dat homoseksualiteit OK is? Ook de jongens die uit orthodoxe kringen komen.
Ik weet van geen specifieke discussie uit die hoek, alleen dat ze zelf niet snel voorstander zullen zijn van een dergelijke gedachtegoed uitdragen.D-e-n schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:50:
Als eerste mensen uit de meer orthodox gelovige hoek, dan kun je denken aan moslims maar ook de strengere Christelijke stromingen. En als tweede, maar mogelijk nog gevaarlijker, sympathisanten van FvD, BVNL en alles wat daar tegenaan schuurt. Denk ook aan hoe de Telegraaf (met name via Wierd Duk) stennis schopt op dit soort terreinen en daarmee met name de twee groep een podium geeft.
Wierd Duk ken ik helaas wel, kan niet zeggen dat ik een fan ben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Absoluut. Ik juich het altijd toe wanneer mensen dat uit eigen beweging doen en daarmee proberen wat verandering te brengen. Het zou ook fijn zijn als dat wat vaker zou gebeuren.Joris748 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:07:
Maar wel zorgwekkend dat er actief geprobeerd wordt de acceptatie te ondermijnen. Juist in deze omstandigheden zou het goed zijn als er een grote groep voetballers opstaat, die zich uitspreekt. Ik kan een blogje gaan maken, maar ik krijg nooit het podium wat de gemiddelde voetballer wel heeft. Hoe mooi zou het zijn dat die jochies tot een jaar of 16 van hun idool kunnen horen dat homoseksualiteit OK is? Ook de jongens die uit orthodoxe kringen komen.
Maar daar ligt voor mij wel de sleutel om het geloofwaardig te houden. De kracht van zo'n boodschap zit hem in dat mensen dat zelf wíllen uitdragen en er ook echt achter staan. Zoiets gaan opleggen omdat je vindt dat je het van andere kunt verwachten werkt gewoon niet. Dat werkt eerder averechts zoals een KNVB pijnlijk achter kwam.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daarover ben ik het wel met je eens. Het is geloofwaardig als het vanuit jezelf komt, als het opgelegd wordt prikken mensen er doorheen. De hypocrysie van de KNVB helpt ook niet mee.Gonadan schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:19:
[...]
Absoluut. Ik juich het altijd toe wanneer mensen dat uit eigen beweging doen en daarmee proberen wat verandering te brengen. Het zou ook fijn zijn als dat wat vaker zou gebeuren.
Maar daar ligt voor mij wel de sleutel om het geloofwaardig te houden. De kracht van zo'n boodschap zit hem in dat mensen dat zelf wíllen uitdragen en er ook echt achter staan. Zoiets gaan opleggen omdat je vindt dat je het van andere kunt verwachten werkt gewoon niet. Dat werkt eerder averechts zoals een KNVB pijnlijk achter kwam.
Maar wat doe je met voetballers die andere geaardheden afwijzen? Mag dat consequenties hebben? En wat voor consequenties mogen dat zijn? Ik vind dat je niet tolerant mag zijn voor mensen die intolerant zijn.
Wanneer voetballers openlijk andere geaardheden afwijzen dan zijn ze als persoon gewoon strafbaar, dus daar hebben we genoeg mogelijkheden voor in ons rechtssysteem. Daarnaast kan ook een club optreden als een speler zich op het randje begeeft waar een openbaar aanklager nog net niet aan begint.Joris748 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:23:
Maar wat doe je met voetballers die andere geaardheden afwijzen? Mag dat consequenties hebben? En wat voor consequenties mogen dat zijn? Ik vind dat je niet tolerant mag zijn voor mensen die intolerant zijn.
Van mij mag je prima iedereen aanpakken die daar openlijk in discrimineert. Wat je echter niet mag doen is van iemand die weigert mee te doen aan een toch al discutabele actie op basis van afkomst veroordelen.
Ook al voelt het alsof woord en daad niet op elkaar aansluiten, weigeren mee te doen is echt iets anders dan openlijk andere geaardheden afwijzen. Oordelen vanwege de achtergrond van de speler is dan simpelweg discriminatie en dat is erger dan het weigeren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vind wel dat als een club een statement wil maken, bijvoorbeeld met een one-love aanvoerdersband of een statement op de shirts, een speler zich daar aan zal moeten conformeren. Wil deze dat niet, dan lijkt het me proportioneel om respectievelijk iemand anders aanvoerder te maken of om een speler niet op te stellen.Gonadan schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:34:
[...]
Wanneer voetballers openlijk andere geaardheden afwijzen dan zijn ze als persoon gewoon strafbaar, dus daar hebben we genoeg mogelijkheden voor in ons rechtssysteem. Daarnaast kan ook een club optreden als een speler zich op het randje begeeft waar een openbaar aanklager nog net niet aan begint.
Van mij mag je prima iedereen aanpakken die daar openlijk in discrimineert. Wat je echter niet mag doen is van iemand die weigert mee te doen aan een toch al discutabele actie op basis van afkomst veroordelen.
Ook al voelt het alsof woord en daad niet op elkaar aansluiten, weigeren mee te doen is echt iets anders dan openlijk andere geaardheden afwijzen. Oordelen vanwege de achtergrond van de speler is dan simpelweg discriminatie en dat is erger dan het weigeren.
Bedoel je dat met "zich op het randje begeeft?"
Je kan op je werk een regenboogtrui aantrekken. Misschien moet je werkgever of de branchevereniging dat maar eens gaan afdwingen. Wellicht is een regenboogpet leuk? Of een kentekenplaathouder? Misschien dat de gemeente kan verlangen dat je ieder half jaar een keer de regenboogvlagmoet voeren.Joris748 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:45:
[...]
Wat kan ik meer doen dan mensen met een een andere geaardheid behandelen als ieder ander? Wat kan ik meer doen dan mijn kinderen leren dat geaardheid er helemaal niet toe doet? Wat kan ik meer doen dan uitdragen dat het totaal irrelevant is welke geaardheid iemand heeft?
Nee ik vind niet dat je je op voorhand hoeft te conformeren. Nu is het een one-love aanvoerdersband, de volgende keer iets dat minder vanzelfsprekend is dan geaardheid. Waar trekken we de grens? Wat mij betreft bij dat het individu dat bepaaldJoris748 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:39:
[...]
Ik vind wel dat als een club een statement wil maken, bijvoorbeeld met een one-love aanvoerdersband of een statement op de shirts, een speler zich daar aan zal moeten conformeren. Wil deze dat niet, dan lijkt het me proportioneel om respectievelijk iemand anders aanvoerder te maken of om een speler niet op te stellen.
[ Voor 31% gewijzigd door ephymerous op 01-11-2023 15:26 ]
XXXVI
Denk dat deze het beste hier past, maar ik moest hier wel om lachen
YouTube: Partij tegen de Burger: ‘Meer volkswoede en bestuurlijke chaos’
YouTube: Partij tegen de Burger: ‘Meer volkswoede en bestuurlijke chaos’
Dat hangt erg van de situatie af. In die van de knvb vind ik dat van niet.Joris748 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:39:
Ik vind wel dat als een club een statement wil maken, bijvoorbeeld met een one-love aanvoerdersband of een statement op de shirts, een speler zich daar aan zal moeten conformeren. Wil deze dat niet, dan lijkt het me proportioneel om respectievelijk iemand anders aanvoerder te maken of om een speler niet op te stellen.
Je hebt ook wel eens acties gehad waar spelers een boodschap via shirt of gebaar uitten, dat is niet altijd even wenselijk geweest.
Als een club zomaar zonder overleg bepaalt dat hun spelers collectief en statement maken maken zijn ze net zo dom als de KNVB. Dat kan je gewoon niet maken en juridisch ga je die ook verliezen.
Als mijn werkgever zoiets zou bedenken zonder overleg dan zouden er ook genoeg zijn die weigeren. En dat heeft dan niets te maken met tegen andere geaardheid zijn maar puur het opgeleid krijgen een uithangbord te zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Column van Thijs Zonneveld over de toewijzing van het WK 2034 aan Saoedi-Arabië.
https://www.ad.nl/wk-voet...-saoedi-arabie~a96e0c558/
Infantino is de schaamte ver, vér voorbij. Dat bleek al uit zijn megalomane, Blatteriaanse, Trumpiaanse optredens rondom het WK in Qatar. De toewijzing van het WK 2034 aan Saoedi-Arabië is er nog een schepje bovenop. Met een smerig trucje – een toernooi over meerdere continenten in 2030 – heeft hij ervoor gezorgd dat Zuid-Amerika, Noord-Amerika, Afrika en Europa niet mee mochten bieden.
Per verrassing werd de deadline voor de biedprocedures zo vervroegd en ingekort dat alleen Saoedi-Arabië overbleef als serieuze kandidaat. Buiten Infantino en zijn vriendjes heeft niemand het bidbook ingezien.
Transparantie? Duurzaamheid? Mensenrechten? Allemaal niet belangrijk. De mensenrechtenparagraaf die na de toewijzing van het WK aan Qatar aan de biedprocedure werd toegevoegd, is blijkbaar niet meer dan een papieren vodje. Dat moet pijn doen in Zeist. De KNVB verwees er de afgelopen jaren diverse keren naar, om duidelijk te maken dat het nóóit meer zou gebeuren dat een dubieus regime zomaar een WK kreeg toebedeeld.
In de jaren vóór het WK in Qatar werd de kritiek op de organisatie van dat toernooi hier in Nederland – niet in de laatste plaats door de KNVB – telkens afgedaan als ‘te laat’. Wel zo makkelijk. Hoefde er tenminste geen inhoudelijke discussie te worden gevoerd.
We staan erbij en kunnen alleen maar toekijken hoe mensen zich een zonnegod wanen.Maar dat te-laat-argument gaat niet meer op voor Saoedi-Arabië. Alles ligt op tafel. De spelletjes die zijn gespeeld bij de toewijzing, de massale mensenrechtenschendingen, de schijt die Infantino heeft aan alle kritiek. De enige reactie van de KNVB op de toewijzing is vooralsnog dat ze ‘benieuwd zijn naar het bidbook’. Waar ze op wachten weet ik niet, maar ik mag hopen dat ze met een plan komen om dat onzalige WK in Saoedi-Arabië - en de FIFA erbij - met twee benen vooruit op kniehoogte te tackelen.
Nog elf jaar.
De tijd gaat nu in.
Het hangt inderdaad van het proces af.Gonadan schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:55:
[...]
Als een club zomaar zonder overleg bepaalt dat hun spelers collectief en statement maken maken zijn ze net zo dom als de KNVB. Dat kan je gewoon niet maken en juridisch ga je die ook verliezen.
Als mijn werkgever zoiets zou bedenken zonder overleg dan zouden er ook genoeg zijn die weigeren. En dat heeft dan niets te maken met tegen andere geaardheid zijn maar puur het opgeleid krijgen een uithangbord te zijn.
We zitten in de situatie dat de spelers het uithangbord voor de club zijn maar ik kan me niet voorstellen dat dit in de contractonderhandelingen mee wordt genomen dat ze met alle uittingen mee dienen te doen, voor het teambreed iets uitdragen zie ik het dus ook wel iest anders. Het beeld dat elke voetballer in de Eredivisie een voorbeeldprofessional moet zijn is al twijfelachtig.
De rol van een aanvoerder, de positie die een club daarin inneemt, en dus ook wie wel geschikt is als aanvoerder is wel wat anders. Als je als club dit soort acties van belang vindt en je dat ook overbrengt richting de trainer en dat ook meeneemt in het benoemen van een aanvoerder dan moet je als speler ook die aanvoerdsband - in zijn geheel, dus niet enkel bij de momenten dat er een campagne is - kunnen weigeren.
Helaas niet te lezen als niet-abonnee, maar je gekopieerde passages spreken wel voor zich.Joris748 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:56:
Column van Thijs Zonneveld over de toewijzing van het WK 2034 aan Saudi-Arabië.
[...]
[...]
[...]
[...]
We staan erbij en kunnen alleen maar toekijken hoe mensen zich een zonnegod wanen.
En wat jij schrijft klopt helaas wel. Oproepen tot een boycot is wel heel erg makkelijk, dat uitvoeren als bond/team kan misschien wel andere/toekomstige problemen opleveren.
En als consument kan je ook wel boycotten, maar dat gaat nooit een heel land doen, want ik denk dat bedrijven en horeca het commerciele ook voor laten gaan op andere zaken. Dus als consument moet je dan echt actief zorgen dat je niet betrokken raakt.
Dit is gewoon mijn blik op deze zaak, ik zal vast aan alle kanten nog wel details missen.
*knip*Joris748 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:56:
[...]
[...]
[...]
[...]
We staan erbij en kunnen alleen maar toekijken hoe mensen zich een zonnegod wanen.
[ Voor 79% gewijzigd door tweakduke op 06-11-2023 21:47 . Reden: Snap de insteek, maar de paywall omzeilen is niet toegestaan ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Misschien makkelijker gezegd dan gedaan: niet meer kijken. Als voldoende mensen dat doen haken bedrijven ook af. Dan nog is Nederland maar een druppeltje op de gloeiende plaat, maar het is een begin. En ergens moet je beginnen, toch?Joris748 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:56:
Ik heb het afgelopen WK niet gekeken (wel wat van meegekregen natuurlijk), en dat is me wel bevallen.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Zo sta ik er ook in.Rhapsody schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:38:
[...]
Misschien makkelijker gezegd dan gedaan: niet meer kijken. Als voldoende mensen dat doen haken bedrijven ook af. Dan nog is Nederland maar een druppeltje op de gloeiende plaat, maar het is een begin. En ergens moet je beginnen, toch?
Ik heb het afgelopen WK niet gekeken (wel wat van meegekregen natuurlijk), en dat is me wel bevallen.
Was altijd fervent Nederlands Elftal liefhebber, maar volg het eigenlijk totaal niet meer. Weet niet precies waarom die interesse minder is geworden, maar dat hele gedoe rond Qatar heeft zeker meegespeeld.
Heb ook bijna niets van dat toernooi gezien. De finale 'moest' wel. Had toen m'n verjaardag en iedereen wilde het zien.
Ben ook benieuwd hoe de KNVB zich hier weer uit gaat draaien, want dat dat zal gebeuren lijkt me wel zeker. Maar kom dan als bond aub niet meer aan met al die armbandjes waarmee je zogenaamd je bezorgdheid over allerlei thema's uitstraalt, want het interesseert jullie geen zak.
Over het algemeen kan een speler prima een aanvoerdersband weigeren maar er is geen club die vooraf stelt dat je als speler verplicht met alle uithangbordzaken mee moet doen als je de band accepteert. Wellicht wordt daar sinds de regenboogrel wat meer over nagedacht maar van een aanvoerder wordt over het algemeen verwacht dat hij die rol binnen de groep en op het veld uitvoert.Napo schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:43:
Het hangt inderdaad van het proces af.
We zitten in de situatie dat de spelers het uithangbord voor de club zijn maar ik kan me niet voorstellen dat dit in de contractonderhandelingen mee wordt genomen dat ze met alle uittingen mee dienen te doen, voor het teambreed iets uitdragen zie ik het dus ook wel iest anders. Het beeld dat elke voetballer in de Eredivisie een voorbeeldprofessional moet zijn is al twijfelachtig.
De rol van een aanvoerder, de positie die een club daarin inneemt, en dus ook wie wel geschikt is als aanvoerder is wel wat anders. Als je als club dit soort acties van belang vindt en je dat ook overbrengt richting de trainer en dat ook meeneemt in het benoemen van een aanvoerder dan moet je als speler ook die aanvoerdsband - in zijn geheel, dus niet enkel bij de momenten dat er een campagne is - kunnen weigeren.
Lang niet alle aanvoerders zijn in staat een fatsoenlijk interview te geven en clubs zijn al blij als ze niet negatief in het nieuws komen. En daar hebben we nooit een punt van gemaakt.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat sinds de rel met terugwerkende kracht meer van de aanvoerders verwacht wordt. En dat dit met name gevoed wordt door het willen creëren van de onderbouwing voor de mening over de betreffende aanvoerders die reeds gevormd is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
El Ghazi ontslagen door Mainz wegens zijn uitspraken dat ie wil dat er totaal geen onnodige slachtoffers vallen in Israël/Ghaza.
ik mag hopen dat ie Mainz helemaal uitkleed en ze hem zn volledige contract uit moeten keren
ik mag hopen dat ie Mainz helemaal uitkleed en ze hem zn volledige contract uit moeten keren
Ik mag hopen dat El Ghazi helemaal wordt uitgekleed door Mainz en hij Mainz een dikke schadevergoeding moet betalen.
De islam kan uw vrijheid schaden
Dan had hij dat moeten zeggen in plaats van die discutabele leus.toolkist schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:33:
El Ghazi ontslagen door Mainz wegens zijn uitspraken dat ie wil dat er totaal geen onnodige slachtoffers vallen in Israël/Ghaza.
Dat was inderdaad niet slim van hem. Maar in de uitleg daarna noemde hij de leus toch niet?dutchgio schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:40:
[...]
Dan had hij dat moeten zeggen in plaats van die discutabele leus.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Hij *heeft* dat als toelichting gepost, wat daarna weer verdraaid werd door Mainzdutchgio schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:40:
[...]
Dan had hij dat moeten zeggen in plaats van die discutabele leus.
Uitgekleed worden omdat je verklaart helemaal geen slachtoffers te willen? Interessante maar natuurlijk kansloze wens.Wokschotel schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:37:
Ik mag hopen dat El Ghazi helemaal wordt uitgekleed door Mainz en hij Mainz een dikke schadevergoeding moet betalen.
Er is helemaal niks verdraaid door Mainz. Na een verhelderend gesprek werd zijn schorsing opgeheven, maar daarna verklaarde El Ghazi dat hij nog steeds achter zijn eerdere uitspraken staat.toolkist schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:36:
[...]
Hij *heeft* dat als toelichting gepost, wat daarna weer verdraaid werd door Mainz
Het OM in Duitsland heeft nu een onderzoek naar hem geopend om te bepalen of zijn uitlatingen onder opruiing vallen.
Groot gelijk dat ze hem ontslaan. Er zitten waarschijnlijk ook spelers in die selectie die hier iets genuanceerder over denken, en dan kun je zo'n onruststoker die oproept om een heel land en haar volk van de aardbodem te vagen niet handhaven.
Er werd *wel* van alles verdraaid door Mainz in hun verklaring nadat z'n schorsing opgeheven werd.alexbl69 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:50:
[...]
Er is helemaal niks verdraaid door Mainz. Na een verhelderend gesprek werd zijn schorsing opgeheven, maar daarna verklaarde El Ghazi dat hij nog steeds achter zijn eerdere uitspraken staat.
Het OM in Duitsland heeft nu een onderzoek naar hem geopend om te bepalen of zijn uitlatingen onder opruiing vallen.
Toen heeft El Ghazi aangegeven dat dat niet zijn woorden waren en dat hij nog steeds achter z'n uitspraken staat dat hij geen enkel onschuldig slachtoffer, dus noch Joods noch Palestijns, wenst.
Zie ook https://www.instagram.com...88-46cb-b24e-eaa046125a27
Nou wat een onruststoker met zo'n instagram post als die link hierboven...Groot gelijk dat ze hem ontslaan. Er zitten waarschijnlijk ook spelers in die selectie die hier iets genuanceerder over denken, en dan kun je zo'n onruststoker die oproept om een heel land en haar volk van de aardbodem te vagen niet handhaven.
Ah natuurlijk. Nederland zit zelf ook nog ergens in een bid voor een WK dus zal voorlopig niet te mans doen over het toernooi in Saoedi Arabië. Had ik moeten weten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoe kan je het hiermee oneens zijn? Ik snap Mainz niet.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Probleem is dat hij in z'n eerste post een stuk fermer was en hij onder andere de term 'from the river to the sea...' gebruikte. Dit is waar Mainz aanstoot aan nam en waarom er een gesprek met hem is geweest. Een gesprek waarin hij - volgens de lezing van Mainz - deze woorden terug heeft genomen. Dit heeft Mainz toen ook naar buiten gebracht.Mog schreef op zondag 5 november 2023 @ 23:26:
[...]
Hoe kan je het hiermee oneens zijn? Ik snap Mainz niet.
In deze laatste uiting zegt El Ghazi echter dat hij nog steeds achter die eerste woorden staat, en dat hij elke andere uitlating erover (dus die van Mainz) verwerpt.
De teksten die daarna allemaal komen zijn niet het probleem, het gaat om die eerste tekst die hij dus eerst (volgens Mainz) verwierp, maar waar hij nu toch (getuige de 1e en 2 alinea) achter zegt te staan.
Hij probeert met deze uiting eenieder zand in de ogen te strooien door eerst te stellen dat hij achter zijn oorspronkelijke uitlatingen blijft staan, en daarna te verklaringen wat de uitlatingen volgens hem waren. De uitlatingen die hier staan komen echter niet bepaald overeen met wat hij in eerste instantie verklaarde.
Flinke rellen op de tribunes bij Brazilie-Argentinie, en in plaats van dat de Aegentijnse spelers hun eigen fans tot bedaren proberen te krijgen bedenkt Martinez (die keeper, we kennen hem nog wel van de Wk wedstrijd tegen NL) dat het een goed idee is om te proberen een wapenstok van een agent af te pakken.... Wat een zot.
Mag toch hopen dat ie daarvoor een flinke straf gaat krijgen
Zou het dat zijn of 'willen' mensen gewoon iets negatiefs lezen omdat het kan? Hij heeft tot 2x toe uitgelegd wat ie ermee bedoelt, waarom dan niet gewoon accepteren dat het zo is en zal iemand anders dan even bepalen dat dat niet zo is?alexbl69 schreef op maandag 6 november 2023 @ 03:54:
Hij probeert met deze uiting eenieder zand in de ogen te strooien door eerst te stellen dat hij achter zijn oorspronkelijke uitlatingen blijft staan, en daarna te verklaringen wat de uitlatingen volgens hem waren. De uitlatingen die hier staan komen echter niet bepaald overeen met wat hij in eerste instantie verklaarde.
Heb je de beelden wel goed bekeken. Sloeg echt nergens op hoe die gekke Braziliaanse politie mensen burgers ging neerkloppen met hun matrak.toolkist schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:46:
Flinke rellen op de tribunes bij Brazilie-Argentinie, en in plaats van dat de Aegentijnse spelers hun eigen fans tot bedaren proberen te krijgen bedenkt Martinez (die keeper, we kennen hem nog wel van de Wk wedstrijd tegen NL) dat het een goed idee is om te proberen een wapenstok van een agent af te pakken.... Wat een zot.
Martinez beschermt zijn eigen volk en vond ik opzich wel mooi. Supporters werden geslagen om niks leek het.
Ik moest heel hard lachen om dit artikel, maar Lahoz is echt volledig de connectie met de realiteit kwijt

per aspera ad astra
Ja, en die gasten beginnen niet zomaar voor de lol te meppen, die waren toch echt nodig wegens onrust op de tribunes.Chelseamarre123 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:46:
[...]
Heb je de beelden wel goed bekeken. Sloeg echt nergens op hoe die gekke Braziliaanse politie mensen burgers ging neerkloppen met hun matrak.
Martinez beschermt zijn eigen volk en vond ik opzich wel mooi. Supporters werden geslagen om niks leek het.
De ongeregeldheden begonnen toen Braziliaanse supporters voorwerpen begonnen te gooien naar hun Argentijnse tegenhangers. De Argentijnse fans reageerden door stoeltjes terug te gooien. Ondanks pogingen van de politie om de rust te herstellen, bleven de Argentijnse supporters doorgaan met het gooien van stoelen en het afsteken van vuurwerk.
Dat deden ze wel, nogmaals kijk de beelden terug.toolkist schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 09:53:
[...]
Ja, en die gasten beginnen niet zomaar voor de lol te meppen, die waren toch echt nodig wegens onrust op de tribunes.
[...]
Ze gaan gewoon heel agressief burgers kloppen of vind jij het normaal dat ze burgers gaan aanvallen die niet agressief waren.
Maar blijkbaar is dat normaal in Zuid-Amerika. Zijn altijd rellen met politie in, in copa was het ook gebeurd.
Slaat ook negrens op dat de fans zo dicht bij mekaar konden komen.
Kijk even dit vanaf 50sec: vind jij dit gedrag van de politie normaal?
https://www.bndestem.nl/s...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Europese hof heeft bepaald dat de UEFA en FIFA de super league niet mogen verbieden. Dit gaat een grote bom leggen onder het voetbal zoals we het momenteel kennen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ja nouja ik kan minder macht voor de FIFA in ieder geval alleen maar toejuichen, alhoewel ik niet weet of zo'n elite league nou echt zo'n goed idee is.Player1S schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:14:
Europese hof heeft bepaald dat de UEFA en FIFA de super league niet mogen verbieden. Dit gaat een grote bom leggen onder het voetbal zoals we het momenteel kennen
Playstation 5
De uitspraak is vooral een bom onder de huidige Europese competities en de UEFA zelf. De kans is zeer groot dat we zoals in het basketbal een Euroleague achtige opzet gaan krijgen zoals ook al duidelijk werd in de eerdere plannen met de Super League.Stylze schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:24:
[...]
Ja nouja ik kan minder macht voor de FIFA in ieder geval alleen maar toejuichen, alhoewel ik niet weet of zo'n elite league nou echt zo'n goed idee is.
De FIFA zal door deze uitspraak minder macht in Europa hebben maar verder niet geraakt worden.
Ze mogen de super league niet verbieden maar mogen ze bijvoorbeeld wel de deelnemers verbieden om mee te doen aan landelijke en Europese competities?
Ik zie dat namelijk dan wel gebeuren dan.
Wat is de waarde van een Spaanse competitie zonder Real Madrid en Barcelona? De Engelse Premier league zonder een Chelsea, Arsenal, Man United en Man City? Of de Eredivisie zonder Ajax?
Wat is de waarde van een Spaanse competitie zonder Real Madrid en Barcelona? De Engelse Premier league zonder een Chelsea, Arsenal, Man United en Man City? Of de Eredivisie zonder Ajax?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
De lokale bonden en de grote clubs hebben elkaar uiteindelijk nodig. De lokale competities zouden dan namelijk niets meer voorstellen maar ook de Super League heeft nieuwe clubs (toetreders) nodig om de competitie gezond te houden. Puntje bij paaltje, zullen ze beiden water bij de wijn moeten doen en daarmee de UEFA decimeren.Player1S schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:38:
Ze mogen de super league niet verbieden maar mogen ze bijvoorbeeld wel de deelnemers verbieden om mee te doen aan landelijke en Europese competities?
Nu blijft het belangrijk dat de supporters van de clubs die aan die belachelijke plan mee willen doen er tegen blijven protesteren.. Vooral in Engeland ging het behoorlijk los bij de vorige aankondiging volgens mij..Player1S schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:38:
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Reglementen gaan dan aangepast worden door de UEFA/FIFA, dat clubs aan voorwaarden moeten voldoen voor deelname aan de europese clubtournooien. Kans voor de 'zandbak' om met miljarden te gaan smijten, kan die Super League alle goede voetballers opkopen en al die clubs daar laten vestigen.Player1S schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:14:
meer iets voor randzaken?
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Dit is naar mijn idee het einde van het voetbal zoals wij het kennen. Als de topclubs hun onzalige ideeën doorzetten sterft het voetbal.Miki schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:32:
[...]
De uitspraak is vooral een bom onder de huidige Europese competities en de UEFA zelf. De kans is zeer groot dat we zoals in het basketbal een Euroleague achtige opzet gaan krijgen zoals ook al duidelijk werd in de eerdere plannen met de Super League.
De FIFA zal door deze uitspraak minder macht in Europa hebben maar verder niet geraakt worden.
Hoezo heeft de Super League de lokale bonden nodig? Je hoeft je niet meer via de eigen competitie te plaatsen dus die competitie wordt een wassen neus. En het wordt een gesloten competitie waarbij ook clubs als Chelsea, met hun huidige lage ranking, gewoon gaan meedoen. Als er een club wegvalt roepen ze gewoon een sjeik die ergens een club opkoopt en dan met een miljoenen investering instapt, of miljarden.Miki schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:43:
[...]
De lokale bonden en de grote clubs hebben elkaar uiteindelijk nodig. De lokale competities zouden dan namelijk niets meer voorstellen maar ook de Super League heeft nieuwe clubs (toetreders) nodig om de competitie gezond te houden. Puntje bij paaltje, zullen ze beiden water bij de wijn moeten doen en daarmee de UEFA decimeren.
Ik denk niet dat dit zo snel gaat gebeuren hoor, fans zitten hier ook niet op te wachten volgens mij, kijk wat er in Engeland gebeurde. De meeste clubs zijn afgehaakt, leuk dat Real Barca en Juve door willen gaan ermee,maar als je de engelse topclubs niet meekrijgt dan wordt het niks.Malfunctions schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:58:
[...]
Dit is naar mijn idee het einde van het voetbal zoals wij het kennen. Als de topclubs hun onzalige ideeën doorzetten sterft het voetbal.
Playstation 5
Helaas is de opzet van de Super League is wel zo. Er zouden 3 competities komen: Star, Gold en Blue. De eerste twee kennen 16 clubs en Blue 32. Voor deelname aan Blue ben je afhankelijk van je prestaties in je nationale competitie in de vorm van Play-offs. Of te wel dit vervangt de gehele Europese competitie met CL, EL en CL.D-e-n schreef op donderdag 21 december 2023 @ 12:05:
[...]
Hoezo heeft de Super League de lokale bonden nodig? Je hoeft je niet meer via de eigen competitie te plaatsen dus die competitie wordt een wassen neus. En het wordt een gesloten competitie waarbij ook clubs als Chelsea, met hun huidige lage ranking, gewoon gaan meedoen. Als er een club wegvalt roepen ze gewoon een sjeik die ergens een club opkoopt en dan met een miljoenen investering instapt, of miljarden.
Waar het meeste geld mee verdiend kan worden door de clubs, dat zal bepalen of de CL overeind blijft of dat de clubs overstappen op de super league.
Het zal mij niets verbazen als een aantal Arabische landen hiermee gaat bemoeien. Waarbij het ook niet onlogisch lijkt dat er wedstrijden van de super league in die landen gespeeld gaan worden.
Zodra er binnen de super league 3x zoveel geld gepakt kan worden gaan clubs vrij snel overstag verwacht ik.
Het zal mij niets verbazen als een aantal Arabische landen hiermee gaat bemoeien. Waarbij het ook niet onlogisch lijkt dat er wedstrijden van de super league in die landen gespeeld gaan worden.
Zodra er binnen de super league 3x zoveel geld gepakt kan worden gaan clubs vrij snel overstag verwacht ik.
[ Voor 69% gewijzigd door SterqVerhael op 21-12-2023 13:43 ]
Wie gaat die play-offs organiseren dan?Miki schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:12:
[...]
Helaas is de opzet van de Super League is wel zo. Er zouden 3 competities komen: Star, Gold en Blue. De eerste twee kennen 16 clubs en Blue 32. Voor deelname aan Blue ben je afhankelijk van je prestaties in je nationale competitie in de vorm van Play-offs. Of te wel dit vervangt de gehele Europese competitie met CL, EL en CL.
Dit gaat helemaal niks vervangen, er zijn nu al diverse grote clubs (oa Man Utd en Atletico) die aangeven gewoon bij de UEFA competities te blijven. In Engeland is de weerstand bij de fans nu al zo groot dat ik het ook echt niet zie gebeuren dat clubs zich durven aanmelden voor de ESL.Miki schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:12:
[...]
Helaas is de opzet van de Super League is wel zo. Er zouden 3 competities komen: Star, Gold en Blue. De eerste twee kennen 16 clubs en Blue 32. Voor deelname aan Blue ben je afhankelijk van je prestaties in je nationale competitie in de vorm van Play-offs. Of te wel dit vervangt de gehele Europese competitie met CL, EL en CL.
Wellicht dat er weer iets aan de opzet van de CL gaat veranderen, maar ik maak me echt geen zorgen over het verdwijnen van CL/EL/CoL ten gunste van een ESL.
Barca Real en Juve mogen dan lekker met z'n 3tjes een een competitie gaan vormen, zijn we daar ook meteen vanaf.
Rustig aan, ik ben alleen de boodschapper en geen voorstander van deze competitietoolkist schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:22:
[...]
Dit gaat helemaal niks vervangen, er zijn nu al diverse grote clubs (oa Man Utd en Atletico) die aangeven gewoon bij de UEFA competities te blijven. In Engeland is de weerstand bij de fans nu al zo groot dat ik het ook echt niet zie gebeuren dat clubs zich durven aanmelden voor de ESL.
Wellicht dat er weer iets aan de opzet van de CL gaat veranderen, maar ik maak me echt geen zorgen over het verdwijnen van CL/EL/CoL ten gunste van een ESL.
Barca Real en Juve mogen dan lekker met z'n 3tjes een een competitie gaan vormen, zijn we daar ook meteen vanaf.
Ben benieuwd wanneer de spelers in opstand gaan komen dan. Zeker in Engeland.toolkist schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:22:
[...]
Dit gaat helemaal niks vervangen, er zijn nu al diverse grote clubs (oa Man Utd en Atletico) die aangeven gewoon bij de UEFA competities te blijven. In Engeland is de weerstand bij de fans nu al zo groot dat ik het ook echt niet zie gebeuren dat clubs zich durven aanmelden voor de ESL.
38 competitie wedstrijden. 2 verschillende bekers toernooien. Europese wedstrijden. Interlands. Oefenpotjes En dan straks ook nog hele lading Super league wedstrijden erbij?
Ik ken de details niet, maar dit is niet in plaats van de nationale competities? Zou niet logisch zijn als er nu al geklaagd wordt over het nu al drukke speelschema zeker met al die interlands.Player1S schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:01:
[...]
Ben benieuwd wanneer de spelers in opstand gaan komen dan. Zeker in Engeland.
38 competitie wedstrijden. 2 verschillende bekers toernooien. Europese wedstrijden. Interlands. Oefenpotjes En dan straks ook nog hele lading Super league wedstrijden erbij?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik verwacht dat dit in plaats komt van de Europese competities; 't is een concurrent van vooral de Champions league en in mindere mate Uefa League.
En bij 16 deelnemers in de topcompetitie, waar je gegarandeerd aan 14 wedstrijden mee doet (en ik denk er max 4, en vermoedelijk nog minder) zullen degraderen, is qua inkomstenzekerheid natuurlijk goud waard voor de absolute topclubs.
En bij 16 deelnemers in de topcompetitie, waar je gegarandeerd aan 14 wedstrijden mee doet (en ik denk er max 4, en vermoedelijk nog minder) zullen degraderen, is qua inkomstenzekerheid natuurlijk goud waard voor de absolute topclubs.