[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 39 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gunner schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:04:
[...]

Ik ken de details niet, maar dit is niet in plaats van de nationale competities? Zou niet logisch zijn als er nu al geklaagd wordt over het nu al drukke speelschema zeker met al die interlands.
ESL zou de vervanging van CL/EL/CoL moeten worden.
Ipv de competities gaat 100% nooit lukken, in Engeland is de regering al bezig met regelgeving die clubs verbiedt om het Engelse voetbalstelsel te verlaten voor ESL achtige initiatieven.

Los daarvan, de uitspraak van vandaag gaat ook tegen het model van de ESL in.
" the admission to football competitions must be transparent, objective and non-discriminatory"

objectief, niet discriminerend.... "hoi top x jullie worden nooit vervangen in de hoogste league"
dat gaat dus niet samen...

• toolkist
  • Niet online
rik86 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:09:
Ik verwacht dat dit in plaats komt van de Europese competities; 't is een concurrent van vooral de Champions league en in mindere mate Uefa League.

En bij 16 deelnemers in de topcompetitie, waar je gegarandeerd aan 14 wedstrijden mee doet (en ik denk er max 4, en vermoedelijk nog minder) zullen degraderen, is qua inkomstenzekerheid natuurlijk goud waard voor de absolute topclubs.
Er zouden er 2 degraderen.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:40
toolkist schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:30:
[...]

ESL zou de vervanging van CL/EL/CoL moeten worden.
Ipv de competities gaat 100% nooit lukken, in Engeland is de regering al bezig met regelgeving die clubs verbiedt om het Engelse voetbalstelsel te verlaten voor ESL achtige initiatieven.

Los daarvan, de uitspraak van vandaag gaat ook tegen het model van de ESL in.
" the admission to football competitions must be transparent, objective and non-discriminatory"

objectief, niet discriminerend.... "hoi top x jullie worden nooit vervangen in de hoogste league"
dat gaat dus niet samen...
nu toch wel dus, met een promotie/degradatie-regeling? Zolang je hoog genoeg eindigt in je nationale competitie kan je via een play-off in de onderste divisie instromen en zo omhoog gaan.

't voldoet dan zelfs meer aan de regelgeving dan in Nederland, want zoveel doorstroom van amateurs naar profs gebeurt hier niet ;)

• toolkist
  • Niet online
rik86 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:33:
[...]

nu toch wel dus, met een promotie/degradatie-regeling? Zolang je hoog genoeg eindigt in je nationale competitie kan je via een play-off in de onderste divisie instromen en zo omhoog gaan.

't voldoet dan zelfs meer aan de regelgeving dan in Nederland, want zoveel doorstroom van amateurs naar profs gebeurt hier niet ;)
Nee je zou je dan dus kunnen kwalificeren om mee te doen in de "Europese competities".
Hoe het zo ongeveer werkt, gekopieerd vanaf de BBC website:
How would the new Super League work?
The A22 group, which is backing the new European Super League, has announced plans for its proposed new competition, which it says will include the continent's top clubs in men's and women's football.

The men's competition would be split into three tiers - the Star (top tier of 16 teams), Gold (middle tier of 16 teams) and Blue (bottom tier of 32 teams) - with promotion and relegation between each tier.

Those teams that finish in the top eight of each league will go into the knockout stages, with quarter-finals and semi-finals played over two legs and the finals held at neutral venues.

The bottom 20 teams in the Blue league would be relegated from the competition entirely and replaced by the top-performing clubs from European domestic leagues.

The two teams that make the final of the Gold and Blue leagues would be promoted up a tier, while the two teams that finish bottom of the Star and Gold leagues would be relegated down a tier.

Matches will be played in midweek, allowing the new European Super Leagues to be run in tandem with European domestic leagues.

A proposed women's competition would be run on a similar model, but with 32 teams.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:16
Zou wat zijn zeg, als de startpremie voor de winnaar van de eredivisie bv. €100 miljoen wordt in de Super League.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ben zeer positief over de nieuwe opzet van de Super League. Wie het organiseert zal me een worst wezen, maar het is een toffer systeem dan de CL/EL/CL. Ik ben wel benieuwd hoe ze het eerste jaar gaan vullen. Wie bepaalt welke teams in welke divisie komen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:36
Mog schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:18:
Ik ben zeer positief over de nieuwe opzet van de Super League. Wie het organiseert zal me een worst wezen, maar het is een toffer systeem dan de CL/EL/CL. Ik ben wel benieuwd hoe ze het eerste jaar gaan vullen. Wie bepaalt welke teams in welke divisie komen.
Als het onder eigen initiatief wordt georganiseerd is het gedoemd om te mislukken. Er is teveel eigenbelang en geld mee gemoeid.

Real en Barça hebben landelijk al aangetoond geen besef te hebben van het belang van een 'gezonde' competitie. Die clubs die dit doorzetten zouden ze overal moeten bannen, ze willen alleen maar meer geld bijeen harken zonder na te denken over gevolgen op lange termijn

[ Voor 3% gewijzigd door TiezZ_BE op 21-12-2023 16:23 ]

https://www.techpowerup.com/review/

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

TiezZ_BE schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:23:
[...]

Als het onder eigen initiatief wordt georganiseerd is het gedoemd om te mislukken. Er is teveel eigenbelang en geld mee gemoeid.

Real en Barça hebben landelijk al aangetoond geen besef te hebben van het belang van een 'gezonde' competitie. Die clubs die dit doorzetten zouden ze overal moeten bannen, ze willen alleen maar meer geld bijeen harken zonder na te denken over gevolgen op lange termijn
Inderdaad. Daar zitten voor mij de vraagtekens. Ik heb het puur over de opzet van de competitie. Ik vind het Star/Gold/Blue-systeem (een piramide) beter dan de huidige CL/EL/CFL. En al helemaal beter dan dat CL wangedrocht van volgend jaar.

• toolkist
  • Niet online
Mog schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:27:
[...]

Inderdaad. Daar zitten voor mij de vraagtekens. Ik heb het puur over de opzet van de competitie. Ik vind het Star/Gold/Blue-systeem (een piramide) beter dan de huidige CL/EL/CFL. En al helemaal beter dan dat CL wangedrocht van volgend jaar.
Datzelfde gedrocht heb je dus in de Blue League bij de ESL opzet ;)
Daarbij heb je nu in ieder geval nog een max van 5 teams uit 1 land (en dat is al uitzonderlijk) in de CL. Straks loop je het risico dat van de 16 landen in de hoogste league er een stuk of 8 uit Engeland komen.

En die piramide is er nu als het ware ook al.. EL winnaar mag CL spelen, CoL winnaar mag EL spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door toolkist op 21-12-2023 17:28 ]

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

toolkist schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:27:
[...]

Datzelfde gedrocht heb je dus in de Blue League bij de ESL opzet ;)
Daarbij heb je nu in ieder geval nog een max van 5 teams uit 1 land (en dat is al uitzonderlijk) in de CL. Straks loop je het risico dat van de 16 landen in de hoogste league er een stuk of 8 uit Engeland komen.

En die piramide is er nu als het ware ook al.. EL winnaar mag CL spelen, CoL winnaar mag EL spelen.
Zover ik weet wordt de Champions League 2024/25 één grote league table volgens het "Zwitserse model". 36 teams: allemaal 8 spelen ze wedstrijden, de eerste 8 gaan direct door, nummers 9 t/m 24 spelen een tussenronde, daarna 1/8e finales. Dat is wat anders dan vier losse leagues van 8 teams waarbij alle clubs tegen 14x tegen elkaar spelen. De eerste 2 teams gaan door om daarna in een kwartfinale terecht te komen. Bovendien promoveren en degraderen er 2 teams in/uit de star en gold league en 20 uit de blue league.

Ik vind het persoonlijk wel interessant dat de Star league alleen uit de allerbeste teams bestaat en dat er maar 2 nieuwe per jaar bijkomen. Real Madrid - Manchester City is 1000x interessanter dan Lens - PSV.

[ Voor 9% gewijzigd door Mog op 21-12-2023 20:39 ]

• toolkist
  • Niet online
Mog schreef op donderdag 21 december 2023 @ 20:36:
Ik vind het persoonlijk wel interessant dat de Star league alleen uit de allerbeste teams bestaat en dat er maar 2 nieuwe per jaar bijkomen. Real Madrid - Manchester City is 1000x interessanter dan Lens - PSV.
Poule fases waarin er niks op het spel staat blijft saai, of het nou Lens-PSV is of Real-City.
Gewoon opdonderen met die poule fases en 100% knock out systeem. Dan pas wordt het echt interessant.

Overigens, Feyenoord staat in een lijst met clubs die zich al uitgesproken hebben tegen de ESL. Ik ben benieuwd wat Ajax van plan is, zou me niks verbazen als het daar akelig stil blijft of dat ze zo'n beetje als laatste aan komen kakken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

toolkist schreef op donderdag 21 december 2023 @ 20:56:
[...]

Poule fases waarin er niks op het spel staat blijft saai, of het nou Lens-PSV is of Real-City.
Gewoon opdonderen met die poule fases en 100% knock out systeem. Dan pas wordt het echt interessant.
Daar ben ik het helemaal mee eens. En ook alleen champions. De naam slaat nergens meer op als je als 4e van Spanje mee mag doen. Gewoon zoals voor 1992:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmCXkpCaUXLXvnCryapDtgnW7KA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jQNKr0p42oG7QV4lJdxYlxLx.png?f=fotoalbum_large

Maar goed, dat was mijn punt niet. Ik vind het ESL format toffer dan de CL/EL/CFL. Nu al, en helemaal vanaf 2024/25.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Is het nu direct zeker dat de ESL ook komt?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:19
Nee, enkel dat ze toestemming hebben om zoiets naast de FIFA/UEFA op te richten. Maar er is dus nog niks opgericht.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

ElPaco schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:26:
Nee, enkel dat ze toestemming hebben om zoiets naast de FIFA/UEFA op te richten. Maar er is dus nog niks opgericht.
Precies, maar zo wordt hier wel over gesproken, vandaar m'n vraag. ;)

Eerst maar afwachten of en in welke vorm ze iets willen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Mog schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:04:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens. En ook alleen champions. De naam slaat nergens meer op als je als 4e van Spanje mee mag doen. Gewoon zoals voor 1992:

[Afbeelding]

Maar goed, dat was mijn punt niet. Ik vind het ESL format toffer dan de CL/EL/CFL. Nu al, en helemaal vanaf 2024/25.
Dit vind ik dus complete onzin. Leuk voor in de jaren 60-90 maar anno 2023 is dit concept achterhaald.
- Het niveau word zo enorm laag
- Dezelfde teams gaan altijd ver geraken
- Voetbal is zo veranderd tegenover 50 jaar geleden dat clubs buiten de G5 weinig zullen kunnen beginnen
- weinig interessante wedstrijden
-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Chelseamarre123 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 00:30:
[...]

Dit vind ik dus complete onzin. Leuk voor in de jaren 60-90 maar anno 2023 is dit concept achterhaald.
- Voetbal is zo veranderd tegenover 50 jaar geleden dat clubs buiten de G5 weinig zullen kunnen beginnen
-...
Eens. Maar dan moet het niet de Champions League heten maar de Champions and Other Good Clubs League heten 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:26:
Is het nu direct zeker dat de ESL ook komt?
Ik hoop van wel. Zijn we van Barcelona en Real af in de CL.
De rest blijft gewoon meedoen aan de door de UEFA georganiseerde competities, zie die tweet die ik eerder postte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 00:30:
[...]

-...
Juist niet. Met poulefases hebben de topclubs genoeg andere wedstrijden om een verliespartij te compenseren. Bij knockout hoogstens de terugwedstrijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Die Ceferin is wel amusant
We will not try to stop them. They can create whatever they want. I hope they start their top competition as soon as possible… with two clubs. Football is not for sale.
De ironie.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gunner schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:57:
Die Ceferin is wel amusant

[...]

De ironie.
Als er ‘iets’ overduidelijk ‘te koop’ is, is het wel de FIFA.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ramzzz schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:59:
[...]

Ook, maar de UEFA, van Ceferin, is natuurlijk niet veel beter als je ziet hoe ze de CL uitbuiten, het interlandvoetbal en dat soort dingen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gunner schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:00:
[...]

Ook, maar de UEFA, van Ceferin, is natuurlijk niet veel beter als je ziet hoe ze de CL uitbuiten, het interlandvoetbal en dat soort dingen.
O ja, zeker, maar de FIFA is wel 'next level' door en door corrupt.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
toolkist schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:55:
[...]

Juist niet. Met poulefases hebben de topclubs genoeg andere wedstrijden om een verliespartij te compenseren. Bij knockout hoogstens de terugwedstrijd.
Dus jij denkt dat de kampioen van pak em beet: Albanie,Zwitserland, Tsjechie, Letland, Denemarken... clubs als Bayern/PSG/Real Madrid eruit gaan knikkeren in een knock out wedstrijd van 2 wedstrijden?

Op die wedstrijden zit ook niemand te wachten dus gaat er nooit van komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:42
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:08:
[...]
Dus jij denkt dat de kampioen van pak em beet: Albanie,Zwitserland, Tsjechie, Letland, Denemarken... clubs als Bayern/PSG/Real Madrid eruit gaan knikkeren in een knock out wedstrijd van 2 wedstrijden?
Maar in een poulefase van 6 of 10 wedstrijden weet je zeker dat Bayern doorgaat en Albanie eruit ligt. Bovendien zorgt de huidige opzet dat het geld altijd naar dezelfde clubs stroomt. De kampioen van Tsjechie kan financieel nooit meer aanhaken nu. (Ajax moet ook oppassen nu, startpremie CL is 50 miljoen volgend jaar, 2x niet meedoen en je staat een straatlengte achter PSV en Feyenoord... wie had dat gedacht).
Heer eerlijk lijkt me juist wel interessanter dan weer dezelfde clubs in de CL-knockout. Ik weet niet hoe dat met anderen zit, maar ik kijk er ook niet meer naar als de Nederlandse clubs er uit zijn. Mocht de kampioen van Albanie per ongeluk de finale halen dan zou ik er wel voor gaan zitten.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
T-MOB schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:44:
[...]

[...]

Heer eerlijk lijkt me juist wel interessanter dan weer dezelfde clubs in de CL-knockout. Ik weet niet hoe dat met anderen zit, maar ik kijk er ook niet meer naar als de Nederlandse clubs er uit zijn. Mocht de kampioen van Albanie per ongeluk de finale halen dan zou ik er wel voor gaan zitten.
Volg jij nu alle Conference League wedstrijden vanaf Februari dan? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:58
Mog schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:14:
[...]

Eens. Maar dan moet het niet de Champions League heten maar de Champions and Other Good Clubs League heten 😅
Of bijvoorbeeld de Super League.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:59:
[...]

Ceferin is UEFA :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:08:
[...]

Nee in de groepsfase zijn die wedstrijden wel leuk? En Real-Bayern in de groepfase als ze toch wel door zijn is ook geen zak aan, dus dat zijn dan al 6 oninteressante wedstrijden. Als de kampioen van Denemarken (Kopenhagen, Man Utd zwaait :)) 3 rondes door weet te komen (dat zijn ook 6 wedstrijden) dan kunnen ze wel iets dus kan dat dan best een leuke wedstrijd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:34
Mensen die denken dat elk jaar dezelfde 16 clubs tegen elkaar zien spelen leuk blijft? Want dat is wat je krijgt met de opzet van de SL. Dat is wat je de facto nu al hebt bij de CL, en dat is wat mij betreft al tijden niet meer interessant. Er moet minder voetbal komen in plaats van meer, maar dat lijkt niemand die aan de knoppen kan draaien te beseffen.

Waarom is een EK/WK super tof? Omdat het maar eens in de 4 jaar is. Er zouden minder ploegen mee moeten doen aan Europees voetbal, dan blijft het interessant. En ja, het is vervelend voor een topploeg als ze het een jaartje mislopen, maar dat houdt het juist leuk.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Weet ik - ik had het over 'het voetbal'.

FIFA is de moeder aller corrupte bendes. UEFA is een slap aftreksel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gewone rechter scheldt Spaanse voetballer rode kaart kwijt; precedentwerking?
Sergio Canales was het zó oneens met een rode kaart die hij in oktober 2022 kreeg, dat hij zijn straf buiten de gebaande voetbalpaden zelfs aanvocht bij een Spaanse burgerrechter. Die oordeelde vandaag, veertien maanden later, dat de voormalig speler van Real Betis onschuldig was en sprak hem vrij.

Daardoor hoeft Canales geen boete te betalen van ruim 600 euro en is zijn schorsing van drie wedstrijden tenietgedaan. De 32-jarige Spaanse middenvelder, die inmiddels in de Mexicaanse competitie speelt, zat één van die drie duels schorsing uit. In afwachting van de rechtszaak was de rest van de straf opgeschort.

Precedentwerking
In Spanje denkt men dat de uitspraak een precedentwerking kan hebben. Andere voetballers zullen na het succes van Canales mogelijk ook naar de burgerrechter stappen om een discutabele rode kaart aan te vechten.
Ik denk dat dat laatste wel zal meevallen, maar laat Oranje maar eens het voortouw nemen. Want niet verrassend was het de ijdele paljas Spaanse scheids, Antonio Mateu Lahoz:
Canales kreeg zijn rode kaart van Antonio Mateu Lahoz, in Nederland vooral bekend als de scheidsrechter die op het WK in Qatar de kwartfinale tussen Oranje en Argentinië floot. In de wedstrijd tussen Betis en Cadiz gaf Lahoz in een tijdsbestek van enkele seconden twee gele kaarten aan Canales wegens protesteren.
Die heeft meer aanvechtbare dan niet-aanvechtbare beslissingen genomen in zijn carriere.

Overdoen die kwartfinale, Messi is helemaal geen WK ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:41
@gambieter Grappig dat je dat zegt want hij stopt ermee als scheidsrechter. Zit toevallig filmpje te kijken op FB waarin hij afscheid neemt van het Spaanse voetbal. Prachtig filmpje helemaal in tranen en moet je dat publiek eens horen. Geweldige scheidsrechter imho met een geweldige staat van dienst. _/-\o_

Antonio Mateu Lahoz says goodbye to LALIGA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:32
Door het vele voetbal op TV ga ik wedstrijden helemaal niet meer volgen. CL kijk ik op het schakelkanaal, dan zie ik alle leuke acties en doelpunten. Ik zit niet te wachten op een SL, nog meer geld naar de top 32 in Europa, die nog meer talenten wegkopen en laten verpieteren.

2x in de maand Bayern-Barcelona?

Voetbal gaat kapot, grote clubs denken alleen aan zichzelf en vergeten dat ze zo groot zijn dankzij de clubs in hun competitie.

Hattrick: Thorgal Eagles

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:41
bregweb schreef op donderdag 28 december 2023 @ 08:12:
Door het vele voetbal op TV ga ik wedstrijden helemaal niet meer volgen. CL kijk ik op het schakelkanaal, dan zie ik alle leuke acties en doelpunten. Ik zit niet te wachten op een SL, nog meer geld naar de top 32 in Europa, die nog meer talenten wegkopen en laten verpieteren.

Voetbal gaat kapot, grote clubs denken alleen aan zichzelf en vergeten dat ze zo groot zijn dankzij de clubs in hun competitie.
Niet zo overdrijven. Je hebt enkel de krantenkoppen gelezen en je conclusie getrokken.

Bayern had paar jaar geleden toen het voorstel voor de SL kwam het al afgewezen, en dat hebben ze vorige week ook gedaan. Vrijwel direct na het aankondigen van de nieuwe poging voor de Super League kwamen velen grote clubs al naar buiten met statements dat ze niet mee gaan doen.

PSG, Bayern, Atletico, Arsenal, Man. United, Man. City, Chelsea, Liverpool, Dortmund, AS Roma, Inter Milan hebben allemaal vorige week uitgesproken niet deel te gaan nemen.
Real - Barcelona ja. Laat die 2 lekker hun feestje doen.

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:36
bregweb schreef op donderdag 28 december 2023 @ 08:12:

Kijk, deze man snapt het. Het zou de rijkste clubs alleen maar rijker maken, en de kloof met de clubs eronder alleen maar groter maken.
Het 'mooie' onderlinge evenwicht tussen de Europese competities & clubs dat er in jaren 80 en 90 was is al grotendeels naar de kl*te sinds bepaalde clubs opgekocht werden en met geld begonnen te smijten...

Ik kijk hierdoor ook minder voetbal tov vroeger. Niet omdat het voetbal minder mooi is...

https://www.techpowerup.com/review/

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
TiezZ_BE schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:20:
[...]
Kijk, deze man snapt het. Het zou de rijkste clubs alleen maar rijker maken, en de kloof met de clubs eronder alleen maar groter maken.
Dat riep ik ook over de CL toen de bedragen daar steeds groter werden en dat Ajax het Bayern van NL zou worden met die inkomsten daaruit. De bakken met geld stroomde daar binnen omdat zij elk jaar CL deelname hadden en de verschillen onoverbrugbaar waren want elk jaar kochten ze de beste spelers met dat enorme geld. Toch won Feyenoord uit het niets toen de competitie _/-\o_

Het hoeft dus niet dat doem scenario te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

rikoos schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:07:
[...]

Dat riep ik ook over de CL toen de bedragen daar steeds groter werden en dat Ajax het Bayern van NL zou worden met die inkomsten daaruit. De bakken met geld stroomde daar binnen omdat zij elk jaar CL deelname hadden en de verschillen onoverbrugbaar waren want elk jaar kochten ze de beste spelers met dat enorme geld. Toch won Feyenoord uit het niets toen de competitie _/-\o_

Het hoeft dus niet dat doem scenario te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-PN7YY49U3F8Z1xwi3z-2sMNtk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/02cT5wVvQSY7XgODSIKxEnMT.jpg?f=user_large
Dat is al ‘de facto’ het geval toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Eén van de groten uit het voetbal is helaas verscheiden...
Franz Beckenbauer, de grootste Duitse voetballer ooit, overleden

Voormalig voetballer en voetbaltrainer Franz Beckenbauer is op 78-jarige leeftijd overleden. Der Kaiser won als aanvoerder driemaal de Europa Cup I met Bayern München en werd wereldkampioen met West-Duitsland.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

RIP.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Overmars mag ook naar Ibiza, voorlopig even vakantie vieren.

https://www.nrc.nl/nieuws...wijd-doorgevoerd-a4186449

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

‘They took their sweet time…’ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:10:
[...]

‘They took their sweet time…’ :X
Je hebt dergelijke instanties altijd eerst een inschrijfperiode om zaakwaarnemers of andere belanghebbenden een duit in het zakje te kunnen doen wat betreft de zaak.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:33:
[...]

Je hebt dergelijke instanties altijd eerst een inschrijfperiode om zaakwaarnemers of andere belanghebbenden een duit in het zakje te kunnen doen wat betreft de zaak.
Alle partijen met een nauw eigenbelang en overige trainerende factoren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En dan vertrekt daar ook Maurits Hendriks bij Ajax: https://www.ajax.nl/artik...s-hendriks-verlaat-ajax/#

Ik ken weinig hoogtepunten die deze meneer met zich heeft meegebracht. Ik ben benieuwd of er een nieuwe Directeur Sport komt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Outerspace schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:53:
En dan vertrekt daar ook Maurits Hendriks bij Ajax: https://www.ajax.nl/artik...s-hendriks-verlaat-ajax/#

Ik ken weinig hoogtepunten die deze meneer met zich heeft meegebracht. Ik ben benieuwd of er een nieuwe Directeur Sport komt.
Bij de OS in 2012 en 2016 genoeg. Bij Ajax zat hij niet in een functie die duidelijke hoogtepunten zou kunnen tonen.
Ik heb dus echt geen idee of dit goed is of niet, geen zin om de Telegraaf in ieder geval "blind" te geloven.

En een nieuwe directeur sport is er als het ware al, alleen met een iets andere titel. Marijn Beuker

[ Voor 7% gewijzigd door toolkist op 10-01-2024 16:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

De cartoonist in de NRC van vandaag is wel goud… _O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxTmGg1wQbk9cmoRnAMQNSsnSuE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7jRIDNI7I8T33ytnOn6cQDvH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ramzzz schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 23:17:
De cartoonist in de NRC van vandaag is wel goud… _O-
[Afbeelding]
Ikke niet snap? Overmars, maar verder?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

gambieter schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 23:23:
[...]

Ikke niet snap? Overmars, maar verder?
T heeft wat weg van een dick pic.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Quad schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 23:30:
T heeft wat weg van een dick pic.
Duh 8)7

Dank :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:34
Sta jij voor lul zeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Messi voetballer van het jaar bij de FIFA. Tsja.. Ben ik het niet mee eens, maar volgens de bondscoaches, de aanvoerders van de nationale teams, fans én journalisten is hij de beste..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:39
Quad schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:57:
Messi voetballer van het jaar bij de FIFA. Tsja.. Ben ik het niet mee eens, maar volgens de bondscoaches, de aanvoerders van de nationale teams, fans én journalisten is hij de beste..
Totale bullshit natuurlijk. Maarja. Gelukkig loopt er naar andere verkiezingen waar ie onterecht won inmiddels een corruptie onderzoek

https://www.ad.nl/buitenl...ijke-fraudezaak~a34c4965/

Het is allemaal zo ontzettend doorzichting dat het bijna bizar is dat ze ermee weg denken te komen. Die hele FIFA mag van mij opgedoekt worden.

[ Voor 25% gewijzigd door LZ86 op 16-01-2024 00:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:49

Superkiwi

Hoi doei

LZ86 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 00:26:
[...]

Totale bullshit natuurlijk.
Waarom? Dat hij nu bij Miami speelt en niet bij een grote Europese club doet niks af aan het feit dat hij nog steeds één van de beste voetballers is die er rondloopt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Superkiwi schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 01:13:
[...]

Waarom? Dat hij nu bij Miami speelt en niet bij een grote Europese club doet niks af aan het feit dat hij nog steeds één van de beste voetballers is die er rondloopt.
Is toch gewoon bullshit deze prijs en niet meer serieus te nemen. Niveau in MLS is gewoon bedroevend slecht tegenover de Europese top anders had Cristiano Ronaldo ook gewoon mogen genomineerd worden voor zijn 50+ doelpunten in Saudi Arabie.

En Courtois als keeper in het elftal van het jaar maar Ederson is wel de beste doelman van vorig jaar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Misschien moeten mensen zich eerst even verdiepen in de regels alvorens over corruptie te beginnen:
Hoe worden de winnaars gekozen?
De prijswinnaars op het FIFA-gala worden gekozen op basis van stemmen van aanvoerders van nationale teams, bondscoaches, journalisten en het publiek. Die vier partijen hebben elk een gelijk aandeel in de totale stemming.

Bij de prijzen voor vrouwelijke voetballers ging het voor deze uitreiking om de prestaties tussen 1 augustus 2022 en 20 augustus 2023, tot en met het WK dus. Bij de mannen ging het om de periode tussen 19 december 2022 (na het WK) en 20 augustus 2023.
Players who voted for Messi in 1st:

• Kylian Mbappé
• Mohamed Salah
• Harry Kane
• Luka Modric
• Federico Valverde
• Robert Lewandowski
• Virgil Van Dijk
• Romelu Lukaku
• Andy Robertson
• Jan Oblak
• Gianluigi Donnarumma
• Falcao
• Granit Xhaka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:48
Nou ja ik denk dat ze Fifa en Ballon d'Or door elkaar halen. Daar loopt/liep namelijk wel degelijk een onderzoek

https://nos.nl/artikel/25...en-bal-voor-messi-in-2021

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

LZ86 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 00:26:
[...]

Totale bullshit natuurlijk. Maarja. Gelukkig loopt er naar andere verkiezingen waar ie onterecht won inmiddels een corruptie onderzoek

https://www.ad.nl/buitenl...ijke-fraudezaak~a34c4965/

Het is allemaal zo ontzettend doorzichting dat het bijna bizar is dat ze ermee weg denken te komen. Die hele FIFA mag van mij opgedoekt worden.
Het wordt met het jaar wel steeds erger inderdaad. Ik vond sommige lotingen al redelijk " shady" maar dit gaat nergens over. De beste man kan nog steeds goed voetballen hoor, maar hij loopt 7/8 van de wedstrijd alleen maar. Toentertijd had Lewandowski hem ook moeten winnen of Haaland, maar nee... :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:42:
[...]

Bij de OS in 2012 en 2016 genoeg. Bij Ajax zat hij niet in een functie die duidelijke hoogtepunten zou kunnen tonen.
Je wilt de prestaties van de Olympische sporters die jaren met hun eigen team en begeleiding getraind hebben ophangen aan meneer Hendriks? De meneer die eerder de Olympische sporters tegen zich in het harnas joeg dan dat ze blij me hem waren?

Ik ben helemaal voor je stelling om de T niet zomaar te geloven, absoluut, maar om Hendriks te blijven verdedigen moet je toch echt wel met iets beters gaan komen.
Als hij echt goede dingen had gedaan dan had iemand toch wel iets kunnen noemen waar men wel blij mee is? Waarom zijn er wel genoeg verhalen, bevestigd door verschillende kanalen, die minder positief over hem zijn, maar eigenlijk geen noemenswaardige positieve verhalen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Superkiwi schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 01:13:
[...]

Dat zal niemand ontkennen, maar als @LZ86 met 'bullshit' bedoelt dat dit soort verkiezingen natuurlijk verre van objectief en een neutrale weergave van de werkelijkheid zijn dan ben ik het helemaal met hem eens.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Haaland heeft het net niet gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://media.nu.nl/m/b44xd7dayvas_stdp720.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Exocet schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:18:
Haaland heeft het net niet gehaald:
[Afbeelding]
Van Dijk die op Messi stemt... Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ie gewoon niet op een speler van de directe concurrent wilde stemmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:28
Bij trainers had hij wel gewoon op Pep gestemd, dus dat zal het niet zijn lijkt mij.
Haaland en De Bruyne had hij ook op 2 en 3.

De tijd van Messi is wel geweest. Overigens is Mbappe dan net zo goed discutabel zolang hij bij PSG in de matige competitie blijft hangen en het in de CL niet presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Agent47 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:10:
[...]
De beste man kan nog steeds goed voetballen hoor, maar hij loopt 7/8 van de wedstrijd alleen maar.
In zijn topjaren bij Barça wel eens een hele wedstrijd op hem gelet? Ook toen liep ie meer dan ie rende maar dat is júist wat hem zo goed maakt: hij loopt de hele wedstrijd alleen maar om zich heen te kijken en weet op elk moment exact waar zijn tegen- én medespelers lopen zodat hij, als hij de bal krijgt, de ruimte in kan lopen of direct een splijtende pass kan geven.
Afgelopen zondag zag ik Frenkie aan het werk en die heeft die manier van spelen goed overgenomen.
Goed spelen is niet inherent aan veel rennen, integendeels zelfs; goed spelen is weten wannéér je moet rennen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:18
Superkiwi schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:57:
[...]

In zijn topjaren bij Barça wel eens een hele wedstrijd op hem gelet? Ook toen liep ie meer dan ie rende maar dat is júist wat hem zo goed maakt: hij loopt de hele wedstrijd alleen maar om zich heen te kijken en weet op elk moment exact waar zijn tegen- én medespelers lopen zodat hij, als hij de bal krijgt, de ruimte in kan lopen of direct een splijtende pass kan geven.
Afgelopen zondag zag ik Frenkie aan het werk en die heeft die manier van spelen goed overgenomen.
Goed spelen is niet inherent aan veel rennen, integendeels zelfs; goed spelen is weten wannéér je moet rennen.
Als een willekeurige spits 14 balcontact en heeft waarvan er 11 dramatisch zijn, maar 3 een doelpunt zijn, dan is men doorgaans ook tevreden over de spits.

Dit soort titels slaat nergens op, is appels met peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Megupe schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:19:
[...]
Dit soort titels slaat nergens op, is appels met peren vergelijken.
Ook daar ben ik het mee eens hoor.

Maar hierboven wordt gedaan alsof Messi nu opeens geen topvoetballer meer zou zijn en daar ben ik het niet mee eens ;)
Over de zin en onzin van een "beste voetballer" trofee kunnen we pagina's vullen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Daarom heb ik bewust niet geschreven dat ik de verkiezing onzin vind. Ik heb het gedeeld met de mededeling dat ik er wat van vind. En vanuit mijn perspectief is Messi niet de beste van het jaar 2023, maar vanuit profs blijkbaar wel.

We moeten het ermee doen, hij blij en wij kunnen weer verder met ons leven.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Laatst online: 14:10

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik zie op NOS net de discussie over de invoering van de blauwe kaart. Die betekent een tijdstraf van 10 minuten en is daarnaast gelijk aan geel.
Kan worden gegeven voor: praten met de scheids, tijdrekken, professionele overtredingen em schwalbes.
Wat vinden we hiervan? :p

Ik vind het idee van een tijdstraf wel goed, maar is een aparte kaart daarvoor nodig? Kan ook met geel (of zelfs zonder geel) en met een handgebaar van de scheids, zoals ie ook duidelijk maakt dat de var ergens naar kijkt.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Op zich een goed idee, ik ben alleen bang dat de VAR bij discutabele momenten érg lang bezig gaat zijn met het bekijken van de beelden.
Voor schwalbes kunnen we nu al een gele kaart geven (wat overigens niet altijd gebeurt) en tijdrekken kunnen we ook al geel voor geven (wat slechts zelden gebeurt). Benieuwd of ze de '6 seconden regel' voor de keeper dan weer eens wat strenger gaan handhaven.
Ook ben ik wel benieuwd wat de definitie van tijdrekken wordt. Je kunt onopvallend wat langer over een inworp doen, een vrije trap wat langer laten duren of iets langer blijven liggen na een tackle. Dat soort zaken kosten bij elkaar opgeteld misschien wel meer effectieve tijd dan opvallend tijdrekken.

Al met al een goed idee, nu eens zien of de uitwerking ook goed gaat zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
DirtyBird schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:00:
Ik zie op NOS net de discussie over de invoering van de blauwe kaart. Die betekent een tijdstraf van 10 minuten en is daarnaast gelijk aan geel.
Kan worden gegeven voor: praten met de scheids, tijdrekken, professionele overtredingen em schwalbes.

Ik vind het idee van een tijdstraf wel goed, maar is een aparte kaart daarvoor nodig? Kan ook met geel (of zelfs zonder geel) en met een handgebaar van de scheids, zoals ie ook duidelijk maakt dat de var ergens naar kijkt.
Ik vind het onnodig gecompliceerd. Koppel direct een tijdstraf van 10 minuten aan een gele kaart. Scheelt heel veel discussie tijdens en na de wedstrijd.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:00
Joris748 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:02:
[...]

Ik vind het onnodig gecompliceerd. Koppel direct een tijdstraf van 10 minuten aan een gele kaart. Scheelt heel veel discussie tijdens en na de wedstrijd.
Neem de rugby regels. Gele kaart = 10 minuten strafbank. Bij rood is dan eerst ook 10 minuten en dan gaat de VAR er nog eens extra naar kijken en kan dan de beslissing bevestigen of terugdraaien naar geel. Hoe dan ook, dan is het 10 minuten (of de rest van de wedstrijd als het echt rood is)

Ben alleen benieuwd hoe dat in landen als Portugal of Turkije gaat waar ze zo 8 gele kaarten per wedstrijd hebben :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
Superkiwi schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:47:
Op zich een goed idee, ik ben alleen bang dat de VAR bij discutabele momenten érg lang bezig gaat zijn met het bekijken van de beelden.
Voor schwalbes kunnen we nu al een gele kaart geven (wat overigens niet altijd gebeurt) en tijdrekken kunnen we ook al geel voor geven (wat slechts zelden gebeurt). Benieuwd of ze de '6 seconden regel' voor de keeper dan weer eens wat strenger gaan handhaven.
Ook ben ik wel benieuwd wat de definitie van tijdrekken wordt. Je kunt onopvallend wat langer over een inworp doen, een vrije trap wat langer laten duren of iets langer blijven liggen na een tackle. Dat soort zaken kosten bij elkaar opgeteld misschien wel meer effectieve tijd dan opvallend tijdrekken.

Al met al een goed idee, nu eens zien of de uitwerking ook goed gaat zijn.
Effectieve speeltijd is veel effectiever tegen tijdrekken. Dan heeft tijdrekken tijdens een tijdstraf ook geen nut.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Dus in plaats van het hele spel minder complex en eerlijker te maken (buitenspel afschaffen, intrap in plaats van inworp, gele kaart is ook tijdstraf, effectieve speeltijd), hebben ze bedacht nog een discussiepunt erbij te halen.

Dan krijgen de scheidsrechters nog meer over zich heen, met gezeik dat het echt wel een gele, rode of blauwe kaart had moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Ruzor op 10-02-2024 11:25 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Elke aanpassing aan het huidige systeem heeft tijd en gewenning nodig. Ook kunnen we de ene oplossing beter handhaven dan het andere en is de ene keuze voordeliger dan het andere.

Nu is het vrij helder, ze kunnen wat mij betreft de gele kaarten ook geven aan de genoemde acties voor de blauwe kaart. Dan is het spelbederf ook snel afgelopen, plus hoef je geen extra regels, kaarten en andere extra variabele interpretaties in te voeren.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
DirtyBird schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:00:

.
Vind het onzin om hier een onnodige complexe kaart voor te geven.
Als ze nu is gewoon consequent hiervoor geel geven stopt dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Quad schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:26:
Elke aanpassing aan het huidige systeem heeft tijd en gewenning nodig. Ook kunnen we de ene oplossing beter handhaven dan het andere en is de ene keuze voordeliger dan het andere.

Nu is het vrij helder, ze kunnen wat mij betreft de gele kaarten ook geven aan de genoemde acties voor de blauwe kaart. Dan is het spelbederf ook snel afgelopen, plus hoef je geen extra regels, kaarten en andere extra variabele interpretaties in te voeren.
Het huidige systeem is nauwelijks veranderd in de afgelopen 50 jaar.

De grootste aanpassingen zijn geweest om bestaande spelregels via technologie te handhaven. Op het gebied van spelregels zijn er geen grote veranderingen geweest. Echt ervaring met veranderingen heeft de FIFA dan ook niet. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 10-02-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Laatst online: 14:10

DirtyBird

Praktiserend denker

Maar geel is in principe een waarschuwing, daar automatisch een tijdstraf aan koppelen maakt het weer een zwaardere straf waardoor scheidsrechters misschien minder snel geel gaan geven.
Misschien de blauwe kaart invoeren als allėėn een tijdstraf, dus zonder dat het ook geel is. Kun je bij kutgedrag en klagen direct het halve team voor 10 minuten aan de kant zetten en dan is het gauw afgelopen :) zal wel wat momenten opleveren die je over 30 jaar terugziet in filmpjes met bizarre voetbalmomenten

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ten aanzien van die tijdstraffen... waarom kijken ze nou niet eens (echt) naar andere sporten voor inspiratie en 'wat werkt'?

Bij hockey is het al heel lang een goed werkende regel... je hebt groen (een waarschuwing, 2 minuten langs de kant), 'geel 5' voor normale 'spelbederf'- en andere overtredingen, en 'geel 10' voor een stevige overtreding (zoals 'breakdown of play', zoals bij voetbal vasthouden zou zijn).

En dan, in het uiterste geval, 'rood' (direct of 2e geel).

Hockey is overigens sowieso per definitie géén contactsport, omdat je met een stuk slaggereedschap in de handen loopt.

Het is echt niet zo moeilijk. Met een VAR is een overtreding die de scheids niet (goed) ziet te ondervangen, en de gradatie 2 / 5 / 10 minuten / wegwezen is al uitgebreid genoeg.

Nou is deze 'blauwe' een soort 'geel plus', omdat voetbal de 'groen' niet kent. En geen tijdstraffen tot nu toe.

Vrij onhandig, want 2x geel = rood.

Je kunt beter vóór de escalatie naar 'geelwaardg' een 'instap-sanctie' hebben, voor 'praten' o.i.d., met een geringe tijdstraf, en dan daarna pas opschalen.

Juist de sanctie 'een tijd het veld uit' doet heel veel. Alleen 'vermanen' zonder tijdstraf is inherent zinloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ramzzz schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 14:55:
Juist de sanctie 'een tijd het veld uit' doet heel veel. Alleen 'vermanen' zonder tijdstraf is inherent zinloos.
En, je benadeelt je eigen team direct waarbij dat met een gele kaart zonder tijdstraf beperkt is ( tenzij je weer een gele kaart pakt of je daardoor veiliger gaat ingrijpen om een tweede kaart te ontlopen ). Zeker richting het einde van de tweede helft heeft een tweede gele kaart minder impact oimdat het risico beperkter is, daarnaast zie je een ander team potentieel het profijt hebben van de automatische uitsluiting in de volgende speelronde.

Wat dat betreft wel een voorstander van tijdstraffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:27:
[...]

En, je benadeelt je eigen team direct waarbij dat met een gele kaart zonder tijdstraf beperkt is ( tenzij je weer een gele kaart pakt of je daardoor veiliger gaat ingrijpen om een tweede kaart te ontlopen ). Zeker richting het einde van de tweede helft heeft een tweede gele kaart minder impact oimdat het risico beperkter is, daarnaast zie je een ander team potentieel het profijt hebben van de automatische uitsluiting in de volgende speelronde.

Wat dat betreft wel een voorstander van tijdstraffen.
Laat ze eerst maar eens de bestaande grote problemen aanpakken, in plaats van alweer een nieuw grijs gebied met bijbehorende discussies te introduceren. Die gasten bij het IFAB zijn echt blind voor de bestaande problemen volgens mij, alsof ze wel de regels bedenken maar nooit (meer) een wedstrijd kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:00
Joris748 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:35:
[...]

De grootste aanpassingen zijn geweest om bestaande spelregels via technologie te handhaven. Op het gebied van spelregels zijn er geen grote veranderingen geweest. Echt ervaring met veranderingen heeft de FIFA dan ook niet. :+
Dat de keeper een terugspeelbal niet meer met de handen mag aanraken is een van de laatste grote wijziging geweest die is gebleven. Paar uitspattingen naar golden of silver goal in de verlenging en minimale zoals een keertje meer wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:05:
[...]

Laat ze eerst maar eens de bestaande grote problemen aanpakken, in plaats van alweer een nieuw grijs gebied met bijbehorende discussies te introduceren. Die gasten bij het IFAB zijn echt blind voor de bestaande problemen volgens mij, alsof ze wel de regels bedenken maar nooit (meer) een wedstrijd kijken.
Dat staat buiten kijf @toolkist.

Zolang de KNVB en de Scheidsrechters grote moeite hebben met woord bij daad voegen is het toevoegen van additionele regels vrij kansloos. Al tijden hebben ze de mond vol van respect jegens de scheidsrechter en het aanpakken van onsportief gedrag edoch zijn ze - buiten wat uitspraken voor het seizoen - nog steeds niet in staat om het effectief te beinvloeden.En zoals wel vaker aangegeven, voor een hoop van de 'problemen' zijn de regels er al, pas ze dan gewoon toe.

( al zie ik op termijn wel iets voor de tijdstraf )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Joris748 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:35:
[...]

En de kleine veranderingen die ze hebben gedaan lijkt de beoordeling enkel complexer te maken dan het al was :+

Buitenspel is een zooitje geworden
Natrappen / slaan is een zooitje geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:18
Shirtje vasthouden wordt ook niet meer met geel bestraft. Wordt vaker ook helemaal niet eens meer bestraft.

En wat is er gebeurd met de bal wegtrappen, zoals die jaren geleden op een jeugd EK met goed effect werd toegepast.

[ Voor 36% gewijzigd door Megupe op 11-02-2024 16:17 ]

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit vond ik altijd wel een goede voetballer bij FCB en wist ook helemaal niet dat ie in zo'n zaak verwikkeld was. Verrassend voor mij, dus denk, gooi het hier maar even neer:
Dani Alves veroordeeld tot 4,5 jaar gevangenisstraf in verkrachtingszaak

Dani Alves is veroordeeld tot een gevangenisstraf van vier jaar en zes maanden. De 40-jarige Braziliaanse voetballer is door de Spaanse rechtbank schuldig bevonden aan de verkrachting van een 23-jarige vrouw op het toilet van een nachtclub in Barcelona in december 2022.
Het hele artikel:
https://nos.nl/artikel/25...traf-in-verkrachtingszaak

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Apache4u schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:22:
Dit vond ik altijd wel een goede voetballer bij FCB en wist ook helemaal niet dat ie in zo'n zaak verwikkeld was. Verrassend voor mij, dus denk, gooi het hier maar even neer:

[...]

Het hele artikel:
https://nos.nl/artikel/25...traf-in-verkrachtingszaak
Lekkere verdediging wel:

Ik was daar niet
- Beelden in de club van hem

Ohja, maar ik heb haar niet gezien
- Beelden van hem bij haar

Ja maar ik ben niet bij het toilet geweest
- Beelden dat hij het toilet uitloopt

Maar ik heb geen sex met haar gehad
- DNA sporen in haar private parts

"Het was vrijwillig"

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:52
En de klassieker, "Ik was dronken"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Fantastisch dat hij ook effectief gestraft word en de gevangenis in moet(zat er al een halfjaar dacht ik)
Meestal gaan zo'n lui vrijuit omdat ze veel geld en status hebben.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Megupe schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:16:
Shirtje vasthouden wordt ook niet meer met geel bestraft. Wordt vaker ook helemaal niet eens meer bestraft.

En wat is er gebeurd met de bal wegtrappen, zoals die jaren geleden op een jeugd EK met goed effect werd toegepast.
Bij PSV - BvB de allereerste keer wel (Lozano), daarna zo vaak niet de andere kant op… 🤩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:04
PWM schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:40:
[...]

Lekkere verdediging wel:

Ik was daar niet
- Beelden in de club van hem

Ohja, maar ik heb haar niet gezien
- Beelden van hem bij haar

Ja maar ik ben niet bij het toilet geweest
- Beelden dat hij het toilet uitloopt

Maar ik heb geen sex met haar gehad
- DNA sporen in haar private parts

"Het was vrijwillig"
Bizar :N Gelukkig mag hij eventjes brommen.

XXXVI

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Nou hopelijk lukt dit, en zegeviert het recht.
Nederland in gesprek met Emiraten over uitlevering Promes

Nederland is met de Verenigde Arabische Emiraten in gesprek over de uitlevering van Quincy Promes. Het Openbaar Ministerie wil nog niet bevestigen dat er een formeel verzoek is gedaan aan de Verenigde Arabische Emiraten, waar Dubai onder valt. Een woordvoerder bevestigt wel dat de Nederlandse voetballer gisteren is aangehouden op het vliegveld van Dubai.

Volgens de woordvoerder was dat "in verband met een lokale overtreding". Russische media maken melding van een verkeersongeval. Promes zou daarna de plaats van het ongeval zijn ontvlucht.

Promes is in Nederland veroordeeld tot een jarenlange celstraf vanwege drugshandel en het neersteken van zijn neef. Hij was op trainingskamp met zijn club Spartak Moskou in Dubai. De rest van zijn team vloog gisteren terug naar Rusland, maar Promes werd aangehouden en naar het politiebureau gebracht.

De advocaat van Promes wilde vanmiddag nog niet reageren op vragen van de NOS.

Nederland heeft uitleveringsverdrag
Nederland heeft sinds 2021 een uitleveringsverdrag met de Verenigde Arabische Emiraten, waarin is afgesproken dat beide landen personen uitleveren "die worden gezocht met het oog op strafvervolging of tenuitvoerlegging van een onherroepelijk vonnis".

Promes werd vorige maand bij verstek veroordeeld tot zes jaar cel voor betrokkenheid bij de smokkel van een grote lading cocaïne. Vorig jaar kreeg hij ook al 1,5 jaar cel voor het steken van zijn neef op een familiefeest.
offtopic:
Hoe ik dit in F1 gepost heb... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Ondertussen bij Ihatarren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1C9yyK5OPsiuKLVtGknQeAsch4s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AVaTHgUTVSPGCZV6M1vE31ov.png?f=fotoalbum_large

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:19
Inmiddels denken ze in Dortmund aan een nieuwe TD, sommigen van jullie kennen hem misschien wel:

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ElPaco schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:12:
Inmiddels denken ze in Dortmund aan een nieuwe TD, sommigen van jullie kennen hem misschien wel:
[Twitter]
Ah, die club wil graag seppuku doen? (of harakiri, als je dat leuker vindt)

Hoe denkt iemand dat Mislintat zich op korte termijn gaat revancheren, na zo'n debacle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ramzzz schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:10:
[...]

Ah, die club wil graag seppuku doen? (of harakiri, als je dat leuker vindt)

Hoe denkt iemand dat Mislintat zich op korte termijn gaat revancheren, na zo'n debacle?
Afbeeldingslocatie: https://media0.giphy.com/media/l41lZccR1oUigYeNa/200w.gif

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:11
Ajax heeft misschien nog wel een paar leuke spelers die hij kan halen...

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:04
Gynnad schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:55:
Ajax heeft misschien nog wel een paar leuke spelers die hij kan halen...
Een stuk of negen zeg maar :o

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Wat is dit toch een ontzettende pannenkoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Stimulate14 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:58:
[...]

Wat is dit toch een ontzettende pannenkoek.
Volgens mij houdt je het nog netjes.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
Ramzzz schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:10:
[...]

Alle spelers die hij naar Ajax heeft gehaald naar Dortmund halen om te bewijzen dat ze wel iets kunnen.

One may dream
Pagina: 1 ... 39 ... 55 Laatste