Nee, ook dat klopt niet. Jij zegt dat de UEFA zegt dat we op basis van de competitie moeten verdelen, ik zeg alleen maar dat ze dat niet zeggen.
Dat is echt interpretatie, als dat is wat ze bedoelden dan hadden ze dat wel gewoon opgeschreven. Ze laten het niet voor niets een beetje vaag.
Dat ze dat kunnen staat helemaal niet ter discussie. De vraag is of dat een juist besluit is. Rutte mag ook besluiten wat hij wil, dat wil nog niet zeggen dat iedereen het er maar altijd mee eens moet zijn.
Dit klopt niet, vanaf 1 juli mag er weer gevoetbald worden en er is herhaaldelijk aangegeven dat er meer mogelijk was als er om gevraagd zou worden, het voetbal vroeg om duidelijkheid en dat hebben ze gekregen, als het voetbal dat niet had gevraagd was die 1 september waarschijnlijk nooit genoemd.
Ik snap niet wat je niet snapt. Noem het hoe je het wil noemen, maar de huidige gang van zaken is het tegenovergestelde van een besluit op het voetbalveld conform vooraf afgesproken regels.
Achterkamertjespolitiek is politieke besluitvorming buiten de geëigende, openbare kanalen. De uitdrukking stamt uit de jaren 80 van de 20e eeuw.
Meestal verwijst de term naar politieke beslissingen, waarvan bij voorbaat al vaststaat of ze wel of niet door het parlement zullen worden aangenomen, doordat partijen, meestal de regeringscoalitie, vooraf al een niet-openbaar overleg hebben gevoerd. Er wordt dan nog wel een debat over zo'n agendapunt gehouden, maar door het vooroverleg staat de uitkomst al vast en is het debat meer een schijnvertoning.
Vervang ' regering' voor 'traditionele top 3' en het past prima bij wat er gebeurd is. Zie Feyenoord als de coalitiepartner die nog wat wisselgeld kreeg en zie AZ, Cambuur, Utrecht etc. als de oppositie die zich buitengesloten voelt en het niet eens is met de regering. Een prima analogie als ik zo bescheiden mag zijn.
Ik vind het het wel een beetje storend dat jullie aan de ene kant vinden dat we geen discussie mogen voeren, en aan de andere kant post naar post wijden aan een woordkeuze.
naitsoezn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:01:
[...]
Er zit een verschil tussen je mening verkondigen (iets wat je typisch doet op een forum, en iets wat je duidelijk hebt gedaan), en vijf maanden lang diezelfde mening opdringen via elke mogelijke manier (iets wat 'drammen' genoemd kan worden, en iets wat jij ook duidelijk aan het doen bent)

Het is gewoon de actualiteit bespreken. Er zijn de afgelopen weken telkens weer nieuwe berichten en inzichten gekomen die het verdienen om besproken te worden. Zoals ik in het feedback topic ook al aangaf, de discussie is fundamenteel anders omdat de argumenten van de voorstanders van het huidige besluit grotendeels zijn ingehaald door de werkelijkheid.
En ja, mijn vader haalt nog steeds weleens '74 aan. Sommige beslissingen hebben nou eenmaal een grote impact waardoor ze langer relevant blijven. Dat terwijl er in 74 ook al ruimte was om het te bespreken en dit onderwerp tot voor kort taboe was. Of eigenlijk nog steeds een taboe is, de discussie is vrijwel alleen maar de vraag of we het wel moeten bespreken. Zolang het taboe blijft zal het niet verdwijnen.
Overigens verwijt je mij drammen, maar hoe noem je de voorstanders van stoppen dan? Ik weet niet of je je maart nog kan herinneren, maar het ging nergens anders over en de toon was heel anders, terwijl er gewoon even afgewacht kon worden er was helemaal geen haast. Dat drammen heeft deze situatie veroorzaakt.
[
Voor 18% gewijzigd door
ph4ge op 26-06-2020 16:24
]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"