[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 3 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 19:22:
Geen idee of er mogelijkheden in zijn, maar de knvb zou de laatste speelronde een week op kunnen schuiven.
Laatste speelronde is 10 mei, EK begint 12 juni (en dan daartussen nog playoffs gespeeld worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:34
PolarBear schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 19:37:
[...]

Laatste speelronde is 10 mei, EK begint 12 juni (en dan daartussen nog playoffs gespeeld worden).
Dat is dan niet mogelijk. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:13

Qu3st

Holkers schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 19:15:
Ik weet dat ‘sociale media’ de deksel van menig afvoerputje heeft open gezet, maar de hoeveelheid personen die Ajax de schuld geven van het aflasten morgen (door de blessures) is wel erg groot. Dat je in een half dronken bui in de derde helft bij de lokale voetbalkantine dit grappig zegt soit, maar bloedserieus dit posten verrast me toch elke keer weer
Genoeg collega's die de "neuzen" Ajax inderdaad al weer de schuld geven. Maar als ik dan zeg of ze graag met windkracht 10 tot 12 naar De Galgenwaard willen gaan staren ze me dom aan.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:04
Wijlen Cruijff die de Godenzonen helpt met een storm.
Stelletje corrupte gasten bij Ajax, KNVB = MAFFIA!!!!

:+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:47
Ik zie net op het journaal, dat er 14 miljoen euro wordt uitgetrokken, om racisme te bestrijden. Dan een hoop blabla.

Die 14 miljoen gaat dus keihard verdampen, zonder dat het een millimeter beter gaat. Volgend jaar lopen ze weer met het rechterarmpje schuin omhoog de club aan te moedigen, en de clubs weten weer van niks. Die keken, zoals altijd, net effe de andere kant op.

Racisme oplossen kost geen 14 miljoen. Je hoeft alleen dw clubs te wijzen op de rotte eieren. De club gooit ze er dan uit, als je het serieus neemt.

Elke supporter weet met welke groep hij niet op de foto wil. Dat weten de clubs ook al 30 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
mavaros schreef op zondag 9 februari 2020 @ 00:29:
Ik zie net op het journaal, dat er 14 miljoen euro wordt uitgetrokken, om racisme te bestrijden. Dan een hoop blabla.

Die 14 miljoen gaat dus keihard verdampen, zonder dat het een millimeter beter gaat. Volgend jaar lopen ze weer met het rechterarmpje schuin omhoog de club aan te moedigen, en de clubs weten weer van niks. Die keken, zoals altijd, net effe de andere kant op.

Racisme oplossen kost geen 14 miljoen. Je hoeft alleen dw clubs te wijzen op de rotte eieren. De club gooit ze er dan uit, als je het serieus neemt.

Elke supporter weet met welke groep hij niet op de foto wil. Dat weten de clubs ook al 30 jaar.
Wees blij dat ze dit doen, dit is het begin van de meldplicht. Als dat een beetje lijkt te werken dan gaan ze dat hopelijk uitbreiden naar alle figuren met een stadionverbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 28-05 18:14

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
@Erapaz
Ik waardeer je boodschap, helaas ben ik bang dat het niet gaat werken. Bij de jeugdwedstrijden Ajax Feyenoord zit het stadion (de toekomst) ook vol met gezinnen, toch gaat het daar nog mis (idioterie). Als je het vergelijkt met andere sporten is het van de zotte dan we de discussie überhaupt moeten voeren.

Anders op neutraal terrein ? Er zijn alleen geen andere stadions met dezelfde capaciteit in NL. Misschien over de grens in België of Duitsland de bekerfinale spelen dan?
Zolang de instanties hier absoluut geen straffen durven uitdelen is het idee mooi maar de uitvoering nooit haalbaar. Dat beleid moet gewoon keihard no nonsense worden maar aangezien voetbal de nummer 1 volkssport is gaat geen enkele politieke partij zich daar aan wagen. Kost gewoon simpelweg veel te veel stemmen wanneer je dat punt gaat doordrukken op de politieke agenda. Ik weet niet in hoeverre clubs zelf bepaalde maatregelen kunnen opleggen anders zouden die nog wel een rol van betekenis kunnen spelen maar ook daar vrees ik dat dat slechts een druppel op een gloeiende plaat gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 28-05 13:24
jbdeiman schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:32:
Ik ben sowieso geen fan van het vooraf vastleggen van de finale locatie, met name omdat je nogal het risico loop (kan lopen) dat dan 1 van de finalisten 'thuis' speelt.
Los van of er een geschikte lokatie is die wel voldoet, om allerlei praktische redenen kan je zo'n groot evenement niet pas gaan organiseren als de finalisten bekend zijn. Zo moet er bijv. voldoende politiecapaciteit beschikbaar zijn, vergunningen etc.

De laatste 2 keer dat er Ajax fans in de Kup waren, zonder dat er Feyenoorders in de buurt waren, ging het mis. Zelfs bij een jeugdwedstrijd amper een jaar geleden ging het mis met de harde kern van Ajax. Het shirt van de rivaal werkt toch een beetje een rode lap voor bepaalde groepen. Voor die incidenten is volgens mij nooit een straf uitgedeeld, wellicht was een passende straf een finale zonder Ajax publiek geweest. Het verbaast me wel een beetje dat er nu zo makkelijk over wordt gedaan om ze weer toe te laten tot de Kuip. Ik heb niet de indruk dat er wat verbeterd is en dit gaat weer een bak met belastinggeld kosten zelfs als het nu wel goed gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 18-02-2020 14:58 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:33:
@Erapaz

[...]

Zolang de instanties hier absoluut geen straffen durven uitdelen is het idee mooi maar de uitvoering nooit haalbaar.
Een belangrijke rol hierin blijft natuurlijk de club. Als club moet je hard willen uitspreken dat je dit soort aanhang er niet bij wilt hebt. Het zijn geen supporters en ze helpen op vrijwel geen enkele manier de club. Ze halen enkel het aanzien van de club omlaag.

Zelfs daar zie je beperkte maatregelen in het uitdelen van stadionverboden en het handhaven van deze stadionverboden. Spijtig genoeg zie je afdoende personen met een stadionverbod alsnog een wedstrijd bezoeken. Je ziet dat de clubs daar zelf op meerdere vlakken op tekort schieten. Zie fakkels in het uit/thuisvak binnensmokkelen. Al jaar en dag verboden echter slaagt men er nog steeds in.
jbdeiman schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:32:
[...]

Ik ben sowieso geen fan van het vooraf vastleggen van de finale locatie, met name omdat je nogal het risico loop (kan lopen) dat dan 1 van de finalisten 'thuis' speelt. Dat is toch een voordeeltje.
De enige oplossing hierin is dat er een nationaal stadion beschikbaar is met afdoende capaciteit waar geen enkele club in Nederland normaliter zijn wedstrijden speelt. Dat wordt echter een bijzonder kostbare oplossing die enkel voor de Supercup, Bekerfinale en potentieel wedstrijden van de nationale elftallen wordt gebruikt.

[ Voor 26% gewijzigd door Napo op 18-02-2020 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:56:
[...]

Los van of er een geschikte lokatie is die wel voldoet, om allerlei praktische redenen kan je zo'n groot evenement niet pas gaan organiseren als de finalisten bekend zijn. Zo moet er bijv. voldoende politiecapaciteit beschikbaar zijn, vergunningen etc.

De laatste 2 keer dat er Ajax fans in de Kup waren, zonder dat er Feyenoorders in de buurt waren, ging het mis. Zelfs bij een jeugdwedstrijd amper een jaar geleden ging het mis met de harde kern van Ajax. Het shirt van de rivaal werkt toch een beetje een rode lap voor bepaalde groepen. Voor die incidenten is volgens mij nooit een straf uitgedeeld, wellicht was een passende straf een finale zonder Ajax publiek geweest. Het verbaast me wel een beetje dat er nu zo makkelijk over wordt gedaan om ze weer toe te laten tot de Kuip. Ik heb niet de indruk dat er wat verbeterd is en dit gaat weer een bak met belastinggeld kosten zelfs als het nu wel goed gaat.
Wat verrassend, alleen de negatieve kant bij Ajax benoemen en vooral de Feyenoord kant zelf niet.
Laten we nou gewoon concluderen dat het voor beide kanten stukken beter is als er geen uitsupporters meekomen, beide kanten kunnen daar niet fatsoenlijk mee om gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
toolkist schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:44:
[...]

Wat verrassend, alleen de negatieve kant bij Ajax benoemen en vooral de Feyenoord kant zelf niet.
Laten we nou gewoon concluderen dat het voor beide kanten stukken beter is als er geen uitsupporters meekomen, beide kanten kunnen daar niet fatsoenlijk mee om gaan.
Inderdaad. Het percentage tokkies is laag maar in absolute aantallen hoog genoeg om het voetbal te verzieken. Ajax is gewend om daar te winnen zonder supporters die meereizen. Dat komt nu vast ook wel goed, mocht het zover komen want FCU uit is lastiger.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:44:
Dat is helemaal niet het punt, voel je niet gelijk zo aangevallen. Ik noem slechts de relevante recente incidenten, maar voel je vrij om het aan te vullen.

Feit is dat het de laatste keren dat Ajax de bekerfinale haalde uit de hand liep, en volgens mij gaat het ook alleen maar bij jeugdwedstrijden mis met Ajax fans. De laatste keren dat Feyenoord in de Arena speelde met fans gebeurde er niets, en bij jeugdwedstrijden ook niet.

Bij Feyenoord zijn ze minstens net zo gek, maar incidenten rond een wedstrijd richting Ajax zijn volgens mij langer geleden (afgezien van diep trieste spreekkoren).

Nergens zeg ik echter dat Feyenoord wel welkom in Amsterdam zou moeten zijn, het risico is gewoon te groot. Ze werken gewoon als rode lap op elkaar en gezien recente incidenten is dat niet minder geworden.

Als het al bij een jeugdwedstrijd waar alleen familie bij aanwezig is niet goed gaat... Gewoon niet aan beginnen.

[ Voor 14% gewijzigd door ph4ge op 18-02-2020 19:36 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
https://nos.nl/artikel/23...-was-heel-emotioneel.html

Er is een nieuw 3de wereldland erbij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Echt bizar dit; iedereen die ik het hoor rationaliseren, kan ik alleen maar in walging aankijken. Echt, geen woorden voor.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

naitsoezn schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:55:
Echt bizar dit; iedereen die ik het hoor rationaliseren, kan ik alleen maar in walging aankijken. Echt, geen woorden voor.
Omdat hij met een nummer mee zingt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Qu3st schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:57:
[...]

Omdat hij met een nummer mee zingt?
|:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:44
Het is te hopen dat er geen filmpje opduikt waar Siem meespringt met "Wie niet springt....", anders gaat die transfer niet door. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Sorry, ik heb gewoon geen woorden hiervoor; hoe kun je hier nou discussie over hebben dan? Iemand waarvan je weet dat ie niets verkeerds in zich heeft, waarvan iedereen erkend dat de situatie niet verkeerd was, waarvan die persoon slachtoffer is van een rancuneus en achterbaks (want: Niet recht in het gezicht durven zeggen) persoon, die wordt slachtoffer van de policor-politie en op die manier beroofd van z'n droombaan in de US (en waarschijnlijk -carrière, want welke andere club in de US wil hem nu nog hebben). Daar kan ik inderdaad gewoon geen discussie op rationele gronden om voeren. 8)7

/toch-te-ver-uit-de-tent-laten-lokken Nee, beter niet op reageren ajb met 'ja maar' :P

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 18-02-2020 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

naitsoezn schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:04:
[...]

Sorry, ik heb gewoon geen woorden hiervoor; hoe kun je hier nou discussie over hebben dan? Iemand waarvan je weet dat ie niets verkeerds in zich heeft, waarvan iedereen erkend dat de situatie niet verkeerd was, waarvan die persoon slachtoffer is van een rancuneus en achterbaks (want: Niet recht in het gezicht durven zeggen) persoon, die wordt slachtoffer van de policor-politie en op die manier beroofd van z'n droombaan in de US (en waarschijnlijk -carrière, want welke andere club in de US wil hem nu nog hebben). Daar kan ik inderdaad gewoon geen discussie op rationele gronden om voeren. 8)7
Oh je zit wel in mijn "kamp". Sorry, je eerste post had ik verkeerd gelezen. Ik kan er namelijk ook niet bij. Maar ja de bekrompen wereld van de Amerikanen he?! Waar elk Fuck wordt weg gebliept, maar het meer is ingeburgerd dan het eten van hamburgers.

Als je wel de andere mening zou hebben had ik er wel graag over willen discussiëren, over het waarom je het wel een terecht iets had gevonden. Maar mijn leesvermogen is na een dagje werk op hehe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:44
Overigens bestrijdt de spelersvakbond dat het gaat om een speler die boos was over het meezingen van een liedje, lijkt nog een staartje aan te gaan komen:

https://www.vi.nl/nieuws/...ts-te-maken-met-meezingen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Sempy schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:11:
Overigens bestrijdt de spelersvakbond dat het gaat om een speler die boos was over het meezingen van een liedje, lijkt nog een staartje aan te gaan komen:

https://www.vi.nl/nieuws/...ts-te-maken-met-meezingen
Als ze nu gewoon zouden zeggen wat dan wel de waarheid is, maar deze manier van 'fake truth' communiceren komt op mij absoluut niet betrouwbaar over. Ik blijf bij mijn standpunt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Toch zouden we alles naar buiten brengen voordat het onderzoek afgerond is ook niet waarderen.
Over de geschetste scenario's heb ik een sterke mening, maar ik onthoud mij nog even van een definitief oordeel tot openheid van zaken gegeven is.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
naitsoezn schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:14:
[...]

Als ze nu gewoon zouden zeggen wat dan wel de waarheid is, maar deze manier van 'fake truth' communiceren komt op mij absoluut niet betrouwbaar over. Ik blijf bij mijn standpunt :P
Misschien dat ze zich de tandjes zijn geschrokken over de ontstane situatie. Soort van damage control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:59
En toch is het wel apart om nu zo kritisch te reageren terwijl het onderzoek dus nog loopt, maar verder zeggen ze ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Gonadan schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:29:
Toch zouden we alles naar buiten brengen voordat het onderzoek afgerond is ook niet waarderen.
Over de geschetste scenario's heb ik een sterke mening, maar ik onthoud mij nog even van een definitief oordeel tot openheid van zaken gegeven is.
Die openheid die nooit meer zal komen? O-) Omdat het toch niet meer nodig is, er pas maanden later eens om gevraagd wordt, en het dan niet meer relevant is? Of die openheid die nooit gelezen wordt en/of niet wordt opgepakt door de media? Ik zeg het je: Dit is een staaltje fake-news waar FvD wat van kan leren :>

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 18-02-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Ik ben benieuwd of we nog wat van algemeen directeur Gerard Nijkamp gaan horen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@naitsoezn
Je zou bijna verwachten dat jij een onderbuikgevoel hebt. :P
Ik ben het met je eens dat het allemaal wat 'fishy' is. Daarentegen vind ik het ook bijzonder dat Jans er met de staart tussen de benen vandoor gaat als er écht zo weinig aan de hand is en hij zoveel interne steun heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Gonadan schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:41:
@naitsoezn
Je zou bijna verwachten dat jij een onderbuikgevoel hebt. :P
Ik ben het met je eens dat het allemaal wat 'fishy' is. Daarentegen vind ik het ook bijzonder dat Jans er met de staart tussen de benen vandoor gaat als er écht zo weinig aan de hand is en hij zoveel interne steun heeft.
O, nee, dat vind ik helemaal niet bijzonder. Mijn visie: Hij heeft zich zonder voornemen gewoon gedragen zoals ie altijd doet. Dan opeens krijgt ie te horen dat ie één actie die ie een paar weken geleden gemaakt heeft (één die ie zo vaak maakt, gewoon 'lekker gek doen', je-weet-toch) achter z'n rug om bij de instanties terecht gekomen is. Hij was van dat nieuws echt 'flabbergasted'; had geen idee dus ook geen antwoord oid klaar. En dan begint het nieuws te komen. "Ja, hij had beter moeten weten". "Ja, in die cultuur weet je dan wel hoe laat het is". "Ja, dat kan echt niet wat ie deed". (insert de juiste taal, want het is niet beperkt tot het nederlands). Zijn verklaring is vervolgens: Ok, no matter what, maar hoe ik hier ook uit kom, de ploeg kan ik nooit meer vertrouwen want ik deed destijds niets verkeerds. Als ie zou willen blijven, zou ie moeten veranderen. Dus: Je kunt nog zoveel vertrouwen hebben van intern, maar als je één rat hebt in je selectie dan kun je niet op je eigen manier jezelf zijn. Of, nou ja, wel bij sommigen maar niet bij iederen. En bij wie ie wel en niet zichzelf kan zijn, dat weet ie dus niet. Hence: Dan stopt ie er liever mee. /mijn-interpretatie

En: Wat is er mis met een onderbuikgevoel als die klopt? Oprechte vraag (maar misschien off-topic :P ) :) In dit geval heeft het misschien meer te maken met de persoon Jans dan met een onderbuikgevoel, maar ik snap je sentiment. Ik wordt graag overtuigd van m'n ongelijk en sta daar echt wel voor open hoor maar heb nog geen enkel argument gehoord wat me kan overtuigen :P

[ Voor 16% gewijzigd door naitsoezn op 18-02-2020 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Blijkbaar speelde er wel meer, al is dat nog altijd in de categorie 'onhandig' en niet racisme.

https://www.voetbalprimeu...s-ons-heeft-verteld-.html
https://www.voetbalprimeu...ntent&camplink=inarticle1
Jans vertelt dat er meer gerapporteerd werd dan alleen het woord 'Nigger'. "Ik zal een onschuldig voorbeeld noemen: ik vroeg aan een speler of hij basketballer was. Dat is Rashawn Dally. Ik houd van NBA en zei dat hij me deed denken aan een basketbalspeler die toevallig is uitgeroepen tot MVP. Omdat ze dezelfde voornaam hebben deed hij me aan hem denken. Dat wordt dan gezien als beledigend, terwijl het heel onschuldig was. Dan denk je: jeetje, wie noteert dat en waarom vragen ze dat? Als je heel veel van dat soort vragen krijgt, voelt dat niet goed."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

naitsoezn schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:59:
[...]

O, nee, dat vind ik helemaal niet bijzonder. Mijn visie: Hij heeft zich zonder voornemen gewoon gedragen zoals ie altijd doet. Dan opeens krijgt ie te horen dat ie één actie die ie een paar weken geleden gemaakt heeft (één die ie zo vaak maakt, gewoon 'lekker gek doen', je-weet-toch) achter z'n rug om bij de instanties terecht gekomen is. Hij was van dat nieuws echt 'flabbergasted'; had geen idee dus ook geen antwoord oid klaar. En dan begint het nieuws te komen. "Ja, hij had beter moeten weten". "Ja, in die cultuur weet je dan wel hoe laat het is". "Ja, dat kan echt niet wat ie deed". (insert de juiste taal, want het is niet beperkt tot het nederlands). Zijn verklaring is vervolgens: Ok, no matter what, maar hoe ik hier ook uit kom, de ploeg kan ik nooit meer vertrouwen want ik deed destijds niets verkeerds. Als ie zou willen blijven, zou ie moeten veranderen. Dus: Je kunt nog zoveel vertrouwen hebben van intern, maar als je één rat hebt in je selectie dan kun je niet op je eigen manier jezelf zijn. Of, nou ja, wel bij sommigen maar niet bij iederen. En bij wie ie wel en niet zichzelf kan zijn, dat weet ie dus niet. Hence: Dan stopt ie er liever mee. /mijn-interpretatie
Als je het zo stelt snap ik je gedachte, maar dan kan hij beter helemaal z'n spullen pakken en het land verlaten. Want dit stukje cultuur is niet alleen iets van die club. (sowieso beter idee, maar dat terzijde :P)
En: Wat is er mis met een onderbuikgevoel als die klopt? Oprechte vraag (maar misschien off-topic :P ) :) In dit geval heeft het misschien meer te maken met de persoon Jans dan met een onderbuikgevoel, maar ik snap je sentiment. Ik wordt graag overtuigd van m'n ongelijk en sta daar echt wel voor open hoor maar heb nog geen enkel argument gehoord wat me kan overtuigen :P
Het punt is dat je niet weet of hij klopt, dus je hebt in essentie nog helemaal geen gelijk.
Nu is er niets mis mee om een onderbuikgevoel te hebben en vandaaruit te discussiëren, zolang het onderscheid met feiten maar duidelijk blijft. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Gonadan schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:17:
[...]
maar dan kan hij beter helemaal z'n spullen pakken en het land verlaten.
Iets wat ie ook waarschijnlijk zal doen. Hij komt nergens meer aan de slag en hij is intelligent genoeg om dat de realiseren. Maakt het niet minder triest, sterker nog: alleen maar triester. Wegens een volkomen onschuldig 'misverstand'
Het punt is dat je niet weet of hij klopt, dus je hebt in essentie nog helemaal geen gelijk.
Nu is er niets mis mee om een onderbuikgevoel te hebben en vandaaruit te discussiëren, zolang het onderscheid met feiten maar duidelijk blijft. :)
Zodra er feiten komen om m'n onderbuik gevoel te weerspreken ben ik de eerste... Maar mijn ervaring met mijn onderbuik :P is dat er zelden feiten komen maar vooral interpretaties of valse 'multi-interpretabele' 'feiten' komen die slechts aan interpretaties onderhevig zijn. Tot nu toe ben ik niet teleurgesteld :>

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 18-02-2020 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Aangezien z'n advcocaten al aangaven dat ie dit niet ging winnen zal er echt wel iets meer gespeeld hebben dan een liedje meezingen en iemand vergelijken met een NBA speler, maar goed er zal vast nog wel meer over bericht gaan worden dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 28-05 18:14

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
In Amerika kun je maar beter level 99 politiek correct zijn op dit moment. Net als hier in NL trouwens. Wie boeit het nu iets wat er gezegd is? Zijn we Kenneth Perez allemaal vergeten ("kanker neger")? Alsof hij daarmee direct een racistisch oogpunt heeft gehad. Gewoon een emotionele uitbarsting, zeer ongelukkig gekozen maar inmiddels heeft hij zo vaak met zwarte mensen aan tafel gezeten en normale discussies gevoerd dat iedereen wel weet hoe de vork écht in de steel zit. Dat goedkope scoren en personen beschadigen zouden we met zijn allen helemaal niet moeten willen :r. en maakt de samenleving er niet leuker/beter op.

Ik mis mijn oude basketbaltijd (Eiffel Towers) nog wel eens waarin de zwarte/blanke grappen over en weer de revue passeerden zonder dat er direct aanstoot aan genomen werd maar iedereen lol had ondanks dat er in die tijd ook al échte discriminatie plaatsvond buiten het basketbal om.

[ Voor 22% gewijzigd door Typhone op 19-02-2020 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Honderden rapnummers waar hetzelfde woord wordt gebruikt maar zodra een blanke man het per ongeluk zegt is het ineens een probleem.

Sneu voor Jans dat hij slachtoffer is geworden van een stel policor.

Onlangs kwam ik in de stad waar ik werk een groepje donkere jongeren tegen die echt serieus de hele tijd N dit, N-dat.....

Ik vroeg me al af wat er toen ging gebeuren als ik dat woord tegen ze zou zeggen. Ik denk dat ik het wel weet.

[ Voor 37% gewijzigd door Gunner op 19-02-2020 09:13 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
@Gunner Racisme werkt in USA ook maar 1 kant op ;) De donkere medemens heeft schijnbaar het alleenrecht dit woord te gebruiken. Flikkerstraal toch op, wat een gekkigheid allemaal.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:22
CryptoNL schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:13:
@Gunner Racisme werkt in USA ook maar 1 kant op ;) De donkere medemens heeft schijnbaar het alleenrecht dit woord te gebruiken. Flikkerstraal toch op, wat een gekkigheid allemaal.
Deels mee eens, maar het is niet dat het zomaar een woord is met lading. Dit is al jaren zo en als Nederlander moet je daar extra intensief op letten maar het mag niet gebeuren. Waar ik het mee eens ben is dat de nasleep van een ‘slip of the tongue’ wel heel zwaar is. In het geval met Van Basten en z’n nazi-bewoording was het land ook in rep en roer maar na een week oid is het klaar gedaan, excuses gemaakt en door. Dat schijnt in Amerika veel langer te duren en de consequenties zijn heftiger. Alleen maar verliezers in deze zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:52:
Aangezien z'n advcocaten al aangaven dat ie dit niet ging winnen zal er echt wel iets meer gespeeld hebben dan een liedje meezingen en iemand vergelijken met een NBA speler, maar goed er zal vast nog wel meer over bericht gaan worden dus ik ben benieuwd.
Ja, dat moet haast wel. We zullen het waarschijnlijk nooit precies weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
@Holkers Niet alleen wij moeten daarop letten, ook de donkere Amerikaan, maar nee die hebben het EXCLUSIEVE recht dit woord te gebruiken. Zijn ze de koning? Kendrick Lamar (die welbekende rapper) sprak zich ook hierover uit. Het kwam erop neer; De witte mens moet zijn mond houden hierover en wij mogen het wel gebruiken.

Totaal idioot. Verbied het gebruik van het woord of niet. Je kan niet zeggen die bevolkingsgroep wel en die niet. Zo werk je JUIST racisme in de hand.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
CryptoNL schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:23:
@Holkers Niet alleen wij moeten daarop letten, ook de donkere Amerikaan, maar nee die hebben het EXCLUSIEVE recht dit woord te gebruiken. Zijn ze de koning? Kendrick Lamar (die welbekende rapper) sprak zich ook hierover uit. Het kwam erop neer; De witte mens moet zijn mond houden hierover en wij mogen het wel gebruiken.

Totaal idioot. Verbied het gebruik van het woord of niet. Je kan niet zeggen die bevolkingsgroep wel en die niet. Zo werk je JUIST racisme in de hand.
Zij vinden juist van wel om zo een punt te kunnen maken aangaande racisme.
Wat ze alleen vergeten is dat dat soort acties juist de slachtofferrol versterkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat een verrassing

FBI: 'Toewijzing WK's voetbal in Rusland en Qatar door omkoping' - https://nos.nl/l/2329696

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:51
Exocet schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:14:
Wat een verrassing

FBI: 'Toewijzing WK's voetbal in Rusland en Qatar door omkoping' - https://nos.nl/l/2329696
WK 2006 in Duitsland idem dito: https://nos.nl/artikel/22...r-fraude-bij-wk-2006.html.

offtopic:
Past daarnaast beter in [Voetbal] Randzaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Exocet schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:14:
Wat een verrassing

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/3vq7fi.jpg

Het ongeloof druipt niet echt van mijn gezicht. :Y)

Dat gebeurt pas, als het Qatar het WK kwijtraakt, en er diverse grote gevolgen zijn voor alle betrokkenen. Zowel de 'omkopers' als de 'omgekochten'.

Man en paard.

Pek en veren.

[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 07-04-2020 17:28 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik mis Jan Dirk van der Zee in die kamer, die blije oetlul die denkt dat iedereen nog dommer is dan hijzelf en vol gas namens de knvb het amateurvoetbal (en met name het jeugdvoetbal) aan het slopen is.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:31
ph4ge schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:46:
[...]

Het is gek dat Nederland straks zo'n beetje als enige land de optie "spelen zonder publiek' negeert. Het blijft onbegrijpelijk, zoals Gudde ook constateert: Gudde haalt uit naar Overmars: "Dan is zo'n lobby in Den Haag vrij kansloos"

[...]

Als je ondertussen leest dat Overmars in zn nopjes is dan blijft er toch een vreemde zweem rond het Nederlandse voetbal hangen. Ondanks dat het wellicht in dit topic niet mag is het laatste woord hier nog niet over gesproken.
M.i. hangt er geen vreemde zweem rond het voetbal, maar rond de shitshow die de KNVB heet. Zelden zo'n structurele misplaatste tevredenheid met zichzelf gezien als bij de 'heren' in Zeist. Ik hoop dat een aantal van de bobo's civielrechterlijk aansprakelijk wordt gehouden voor de clubs die failliet gaan, Gudde voorop.

Daarnaast lijkt het me dat Overmars gewoon gelijk heeft dat het bijna geforceerd doorspelen in andere landen alleen maar met geld te maken heeft en de gemiddelde voetbalbond haar achterste afveegt met de belangen van de mensen die daadwerkelijk op het veld moeten gaan staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:51
ph4ge schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:46:
[...]

Het is gek dat Nederland straks zo'n beetje als enige land de optie "spelen zonder publiek' negeert. Het blijft onbegrijpelijk, zoals Gudde ook constateert: Gudde haalt uit naar Overmars: "Dan is zo'n lobby in Den Haag vrij kansloos"

[...]

Als je ondertussen leest dat Overmars in zn nopjes is dan blijft er toch een vreemde zweem rond het Nederlandse voetbal hangen. Ondanks dat het wellicht in dit topic niet mag is het laatste woord hier nog niet over gesproken.
Die Overmars ook..... "Ik zou hetzelfde weer doen. Maar misschien had ik even misschien meer geduld moeten tonen, of moeten overleggen."

Wat een idioot. Hij was niet de enige schreeuwer die veel te snel om stoppen liep te bleren, maar "ik zou het weer doen en ik had meer geduld moeten hebben" in 1 zin 7(8)7

Duidelijk verhaal wel van Gudde, beetje gegaan zoals we al verwachtten, maar nu heb je de bevestiging.
BoB_HenK schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:11:
[...]
M.i. hangt er geen vreemde zweem rond het voetbal, maar rond de shitshow die de KNVB heet. Zelden zo'n structurele misplaatste tevredenheid met zichzelf gezien als bij de 'heren' in Zeist. Ik hoop dat een aantal van de bobo's civielrechterlijk aansprakelijk wordt gehouden voor de clubs die failliet gaan, Gudde voorop.

Daarnaast lijkt het me dat Overmars gewoon gelijk heeft dat het bijna geforceerd doorspelen in andere landen alleen maar met geld te maken heeft en de gemiddelde voetbalbond haar achterste afveegt met de belangen van de mensen die daadwerkelijk op het veld moeten gaan staan.
Ja, alleen kan je de KNVB hierin weinig kwalijk nemen. De roeptoeterende clubs zelf en de burgemeesters zijn in deze de boosdoeners. Begrijp me niet verkeerd, de KNVB doet ontzettend veel verkeerd, en het is inderdaad een aardige shitshow, maar hier hebben ze gewoon geen schuld aan.

[ Voor 29% gewijzigd door LZ86 op 24-06-2020 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Je kan Gudde moeilijk kwalijk nemen dat hij gesaboteerd is. Als hij afspraken maakt met een Overmars en die worden gewoon keihard gebroken dan wordt zijn werk onmogelijk. Je moet zo'n man ook zijn werk laten doen. Dat hij vraagtekens bij de motieven zet is logisch, vrijwel nergens in Europa was er een club die de mening van Overmars deelde op dat moment. Dat hij zelfs met de kennis van nu nog blij is met het resultaat zegt wat dat aan gaat voldoende.
Dat is natuurlijk gewoon niet waar. Er kijken miljoenen mensen naar die wedstrijden, je voetbalt voor je fans en de eer. Daar doe je het voor.

Als je het sec over geld wil hebben, dan is Overmars hypocriet. Ook in Nederland zijn de financiële belangen bij doorvoetballen enorm, met name omdat het CL geld en promotie/degradatie op het spel horen te staan. Ook transfers worden voornamelijk verdiend in de beslissende fase van het seizoen. Dat het TV geld al binnen was en de stadions leeg zouden blijven doet niets af aan dat de met afstand grootste inkomstenbronnen nog op het spel stonden.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 24-06-2020 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
ph4ge schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:25:
[...]
Je kan Gudde moeilijk kwalijk nemen dat hij gesaboteerd is. Als hij afspraken maakt met een Overmars en die worden gewoon keihard gebroken dan wordt zijn werk onmogelijk. Je moet zo'n man ook zijn werk laten doen.

[...]
Dat is natuurlijk gewoon niet waar. Er kijken miljoenen mensen naar die wedstrijden, je voetbalt voor je fans en de eer.

Als je het sec over geld wil hebben, dan is Overmars hypocriet. Ook in Nederland zijn de financiële belangen bij doorvoetballen enorm, met name omdat het CL geld en promotie/degradatie op het spel horen te staan. Dat het TV geld al binnen was en de stadions leeg zouden blijven doet niets af aan dat de met afstand grootste inkomstenbronnen nog op het spel stonden.
Tuurlijk is Overmars hartstikke hypocriet. Feit blijft dat er niemand omkijkt naar de voetballers, onder het mom van continuteit van clubs (=geld verdienen) en vermaken van miljoenen mensen (= geld verdienen).

Welk werk had Gudde willen doen? Er was geen plan, geen visie en geen leiding. Als Overmars hem niet had laten struikelen, had hij wel een andere manier gevonden om op zijn plaat te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
BoB_HenK schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:28:
Welk werk had Gudde willen doen? Er was geen plan, geen visie en geen leiding. Als Overmars hem niet had laten struikelen, had hij wel een andere manier gevonden om op zijn plaat te gaan.
Het is volstrekt onrealistisch om te verwachten dat er begin april een doortimmert plan was. Niemand wist hoe het zich precies zou gaan ontwikkelingen. Het plan dat hij had, en dat het enige juiste plan is, was om de ontwikkelingen af te wachten en de mogelijkheden open te houden, en de schade te beperken door geen beslissingen te nemen waar we later spijt van zouden kunnen krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 24-06-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Tuurlijk is Overmars hartstikke hypocriet. Feit blijft dat er niemand omkijkt naar de voetballers, onder het mom van continuteit van clubs (=geld verdienen) en vermaken van miljoenen mensen (= geld verdienen).

Dan had ie nog geen steek verder gekomen:
Net zoals het ook niet hielp dat burgemeesters en politiechefs hun twijfels uitspraken over wedstrijden zonder publiek in juni en juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:30:
[...]

Dan had ie nog geen steek verder gekomen:

[...]
Alsof die partijen begin april het niet zouden accepteren dat de opties nog even opgehouden zouden worden. 8)7 Dat er twijfels waren is het hele punt, niemand wist wat er zou gaan gebeuren. Gudde bedoelt dat in de context van de publieke opinie dat het niet hielp.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 24-06-2020 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
[...]
Ze waren dus aan het lobbyen in Den Haag en hadden wel degelijk een plan, of waren in een ver stadium met het maken van een plan.

Dat zegt Gudde dus ook, door dat geroeptoeter van verschillende lui, Overmars en een paar Burgemeesters voorop was het kansloos geworden. Resultaat is dus een flink aantal hele zure clubs in 2 competities, en we staan internationaal aardig voor lul samen met de Belgen en in mindere mate de Fransen.

Buiten dat, het volk kan het brood en spelen wel aardig gebruiken inmiddels, die idioten staan nu op het malieveld te rellen bij gebrek aan ander vermaak. Als er voetbal op TV was, was dat wellicht minder ( i know i know, whataboutisme, maar in de geschiedenis vaak genoeg laten zien dat spelen en vermaak toch een goed doel dienen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dan nog is het erg goedkoop om je als voorzitter van de KNVB nou te verschuilen achter de uitspraken van Overmars. Alsof de wil van Overmars wet is en jij dus zelf niks te willen hebt als bondsvoorzitter...
Leon Zwiers schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:34:
Dat zegt Gudde dus ook, door dat geroeptoeter van verschillende lui, Overmars en een paar Burgemeesters voorop was het kansloos geworden. Resultaat is dus een flink aantal hele zure clubs in 2 competities, en we staan internationaal aardig voor lul samen met de Belgen en in mindere mate de Fransen.
Ik ben heel benieuwd wie die zure clubs dan zijn, behalve Utrecht. Je hoort of ziet ze nergens.

[ Voor 55% gewijzigd door toolkist op 24-06-2020 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:34:
Dan nog is het erg goedkoop om je als voorzitter van de KNVB nou te verschuilen achter de uitspraken van Overmars. Alsof de wil van Overmars wet is en jij dus zelf niks te willen hebt als bondsvoorzitter...
Het was Overmars zelf die gisteren de media zocht, wie kaatst kan de bal verwachten.

Daarnaast is het misschien handig om de rol van de voorzitter eens op te zoeken. Hij doet het dagelijks bestuur en zit vergaderingen voor, maar de wijze waarop verenigingen zoals de KNVB georganiseerd zijn betekent dat een voorzitter inderdaad weinig zelf te willen heeft. Hij heeft invloed maar amper macht.
Ik ben heel benieuwd wie die zure clubs dan zijn, behalve Utrecht. Je hoort of ziet ze nergens.
Ze worden overschreeuwd, dat is wat anders. AZ heeft het besluit nog steeds niet geaccepteerd, en de Eerstedivisie heeft dat slechts onder luid protest gedaan. Dat ze niet zoals Overmars telkens een podium opzoeken en dat ook krijgen wil niet zeggen dat ze het altijd met hem eens zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door ph4ge op 24-06-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:35:
[...]

Het was Overmars zelf die gisteren de media zocht, wie kaatst kan de bal verwachten.
? Wat heeft dat ermee te maken dat Gudde Overmars blijkbaar niet "aan kan" als voorzitter van de KNVB?
Prima dat ie kritiek heeft op Overmars, maar het is erg goedkoop om te roepen dat je niks meer kan als er 3 of 5 clubs tegen zijn, terwijl er nog 30 andere clubs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 15:11
Leon Zwiers schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:21:
[...]

Ja, alleen kan je de KNVB hierin weinig kwalijk nemen. De roeptoeterende clubs zelf en de burgemeesters zijn in deze de boosdoeners. Begrijp me niet verkeerd, de KNVB doet ontzettend veel verkeerd, en het is inderdaad een aardige shitshow, maar hier hebben ze gewoon geen schuld aan.
Je kan ze misschien kwalijk nemen dat ze geen leiderschap hadden getoond en ja dan gaan de clubs voor eigen rechter spelen. Wat ik mij van toen nog kan herinneren is dat de KNVB zich steeds verschool en geen duidelijk actieplan of iets naar buiten bracht, op zich is het dan niet gek dat clubs gaan denken "F*ck dit, als de KNVB geen leiding neemt dan ga ik wel voor mijzelf zorgen". De KNVB had gewoon veel proactiever moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:40:
? Wat heeft dat ermee te maken dat Gudde Overmars blijkbaar niet "aan kan" als voorzitter van de KNVB?
Prima dat ie kritiek heeft op Overmars, maar het is erg goedkoop om te roepen dat je niks meer kan als er 3 of 5 clubs tegen zijn, terwijl er nog 30 andere clubs zijn.
Hoe kan je een effectieve lobby voeren als je clubs die je vertegenwoordigd op zn minst hopeloos verdeeld zijn? Het simpele feit dat er publiekelijk verdeeldheid is, terwijl er juist was afgesproken om dat niet naar buiten te brengen (!), maakt zijn lobby al onmogelijk. Er is geen lobbyist die zijn werk kan doen als zijn belangrijkste opdrachtgevers hem publiekelijk ondermijnen, dat kan je Gudde niet kwalijk nemen. En je kan ook moeilijk ontkennen dat Overmars in samenwerking met oa Driessen een enorm sterke lobby gevoerd hebben, wat Gudde en de clubs die door wilden niet deden omdat dat de afspraak was. De toon in het publieke debat was al gezet door de tegenstanders van doorvoetballen omdat de voorstanders zich aan de afspraak hebben gehouden.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 24-06-2020 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Het is een rare redenering. Omdat Overmars iets roept is Gudde kansloos in Den Haag?
Als ze zo zeker waren van hun plan konden ze toch juist laten zien dat Overmars voorbarig reageert en geef je tegengas. Nu lieten ze alles vallen want meneer Overmars en een paar burgemeesters hadden een andere mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK

[...]

Leon Zwiers schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:34:
[...]

Ze waren dus aan het lobbyen in Den Haag en hadden wel degelijk een plan, of waren in een ver stadium met het maken van een plan.

Buiten dat, het volk kan het brood en spelen wel aardig gebruiken inmiddels, die idioten staan nu op het malieveld te rellen bij gebrek aan ander vermaak. Als er voetbal op TV was, was dat wellicht minder ( i know i know, whataboutisme, maar in de geschiedenis vaak genoeg laten zien dat spelen en vermaak toch een goed doel dienen ;) )
Als er van je kudde van 50 schapen 15 worden opgevreten, moeten we dit dan de wolf of de herder kwalijk nemen? Wellicht dat we dan van inzicht verschillen wat er nodig is om een goede bondsbestuurder te zijn - m.i. is een van de kwaliteiten zorgen dat iedereen binnenboord blijft en geen gekke dingen gaat doen. Iets waar meerdere KNVB directeuren overigens slechte resultaten op hebben laten zien.

Die gekkies op het Malieveld voorkom je niet met wat voetbal, die zijn volledig in de greep van de quasi sekteleider die ze op twitter of facebook volgen ;(
dutchgio schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:45:
Het is een rare redenering. Omdat Overmars iets roept is Gudde kansloos in Den Haag?
Als ze zo zeker waren van hun plan konden ze toch juist laten zien dat Overmars voorbarig reageert en geef je tegengas. Nu lieten ze alles vallen want meneer Overmars en een paar burgemeesters hadden een andere mening.
Enorm zwaktebod inderdaad, bovendien ondermijnd Gudde hiermee zijn eigen positie; hij claimt (is natuurlijk pertinente onzin) dat 1 club het voor elkaar om haar belang beter aan de man te brengen dan Gudde die er meer dan 30 vertegenwoordigd

[ Voor 14% gewijzigd door BoB_HenK op 24-06-2020 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:35:
Ze worden overschreeuwd, dat is wat anders. AZ heeft het besluit nog steeds niet geaccepteerd, en de Eerstedivisie heeft dat slechts onder luid protest gedaan. Dat ze niet zoals Overmars telkens een podium opzoeken en dat ook krijgen wil niet zeggen dat ze het altijd met hem eens zijn.
AZ heeft het beëindigen van de competitie wel gesteund, die zijn het alleen niet eens met de eind ranglijst.
En overschreeuwen? Overmars heeft 2 interviews gegeven de afgelopen 3 maanden. En in de tussentijd hoor je niemand. En reken maar dat de pers in rijen klaar had gestaan als Feyenoord z'n ongenoegen hierover kenbaar had willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:45:
Het wordt je als KNVB dan wel direct heel lastig gemaakt. Het feit dat één van de toonaangevende clubs in de eredivisie al fel tegen doorvoetballen is wordt het direct al lastig om de overheid te overtuigen dat men toch echt de competitie wil uitspelen.

De overheid moet een exceptie toepassen, een exceptie die welicht prima te verdedigen is indien men over de gehele linie dat zou willen. De voetbalwereld staan en valt samen itt andere sectoren. Een enkel restaurant dat niet open gaat ondanks dat het mag heeft weinig tot geen impact, een club die niet wil spelen gooit alsnog de competitie door de war.

Dat tegengas moet je ook weer niet via de media willen spelen. Als KNVB zou je er voor de clubs (_alle_ clubs) moeten zijn, afvallen van uitspraken hoort daar in beginsel niet bij. De uitspraken van Gudde zijn natuurlijk niet verassend.

Het lastige blijft natuurlijk dat we nooit zullen weten wat er intern besproken is, waarom het zo lang duurde en er niet meer naar buiten kwam (positief natuurlijk). Wat niet te ontkennen is is dat de uitspraken van Overmars er voor gezorgd hebben dat herstarten onmogelijk werd gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86

[...]

Tja, je kan nog zo'n goede lobbyist zijn. Als het onderwerp van je lobby er met de pet naar gooit en je tegen gaat werken ga je dan altijd falen.

Alsof voor de verkiezingen alles op Rutte wordt ingezet, mooie campagne, leuke posters en een verhaal waar men wat mee kan, en Rutte dan zelf zegt dat het allemaal verkiezingsretoriek is en hij het toch niet waar gaat maken en zelf op Lilian Marijnissen gaat stemmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86

[...]

Utrecht, AZ, de hele eerste divisie die geen jong elftal zijn.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Pompi schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:43:
[...]

Je kan ze misschien kwalijk nemen dat ze geen leiderschap hadden getoond en ja dan gaan de clubs voor eigen rechter spelen. Wat ik mij van toen nog kan herinneren is dat de KNVB zich steeds verschool en geen duidelijk actieplan of iets naar buiten bracht, op zich is het dan niet gek dat clubs gaan denken "F*ck dit, als de KNVB geen leiding neemt dan ga ik wel voor mijzelf zorgen". De KNVB had gewoon veel proactiever moeten zijn.
Tja, er lagen afspraken om als een front te opereren onder de leidersvlag van de KNVB. Dat Overmars daar vervolgens schijt met de Telegraaf samen aan heeft maakt dat de anderen dan ook maar voor hun eigen hachje gaan schreeuwen en dan krijg je een shitshow.
ph4ge schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:44:
[...]
En je kan ook moeilijk ontkennen dat Overmars in samenwerking met oa Driessen een enorm sterke lobby gevoerd hebben, wat Gudde en de clubs die door wilden niet deden omdat dat de afspraak was. De toon in het publieke debat was al gezet door de tegenstanders van doorvoetballen omdat de voorstanders zich aan de afspraak hebben gehouden.
Dit dus :) In dat licht is het helemaal niet zo gek dat Utrecht en de eerste divisieclubs zo pissed zijn

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 24-06-2020 10:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:06
toolkist schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:40:
[...]

De KNVB bestaat niet alleen bij gratie van alle BVO's, maar ook bij gratie van het publiek. De publieke opinie is door de zet van Overmars die (niet voor het eerst!) voor zijn beurt praatte, en dat uitgebreid in de media deed juist geweest dat je inderdaad moest stoppen en dat ze in het buitenland er blijkbaar *piep* aan hebben rondom de gezondheid en risico's voor spelers.
Zou de KNVB op dat moment al besloten hebben door te gaan, dan zouden ze de publieke opinie tegen krijgen, in die zin was een deur door Overmars redelijk dichtgezet al zal dat niet helemaal het idee zijn geweest.
Pompi schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:43:
[...]

Tjah, met alles wat we nu weten is dat gemakkelijk zeggen. De overheid zelf gooide van alles dicht en gaf eigenlijk altijd aan dat ze per 2 weken kijken wat het effect is en of regels aangescherpt moeten worden of juist versoepeld.
Ik had juist het idee dat de KNVB wél wilde uitvoetballen, maar dat het hoe/ wat / wanneer afhankelijk bekeken moet worden van de epidemie en daar niet los van gezien kan worden. In mijn ogen een wijs besluit.
Het heeft dan ook geen zin om elke 2 weken een nieuw plan te hebben hoe je toch door kan, want als dat niet doorgaat moet het anders en worden de speelschema's ook anders. Je kan de overheid wel overtuigd hebben dat je vanaf half mei weer zonder supporters kan spelen, maar je moet de clubs en de lokale autoriteiten ook mee krijgen. En laat nu net enkele clubs, maar ook lokale autoriteiten deuren eigenlijk dicht hebben gegooid. Burgemeesters zouden zonder enige vorm van zekerheid op dat moment nooit ingestemd hebben met het doorspelen. Ondanks dat er geen publiek bij mag, moet er toch rekening worden gehouden in/ om het stadion met inzet van politie voor die 'zogenaamde supporters' die daar toch even heen gaan en wellicht elkaar op willen zoeken. De overheid had wel andere prioriteiten op dat moment.

Ik proef/ merk al langer dat de KNVB (waar ook echt ongelovelijk veel fout gaat) alleen besluiten kan nemen en het roer kan pakken, maar dat is nu eenmaal niet zo.
BoB_HenK schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:46:
[...]

[...]

Als er van je kudde van 50 schapen 15 worden opgevreten, moeten we dit dan de wolf of de herder kwalijk nemen? Wellicht dat we dan van inzicht verschillen wat er nodig is om een goede bondsbestuurder te zijn - m.i. is een van de kwaliteiten zorgen dat iedereen binnenboord blijft en geen gekke dingen gaat doen. Iets waar meerdere KNVB directeuren overigens slechte resultaten op hebben laten zien.

Die gekkies op het Malieveld voorkom je niet met wat voetbal, die zijn volledig in de greep van de quasi sekteleider die ze op twitter of facebook volgen ;(

[...]

Enorm zwaktebod inderdaad, bovendien ondermijnd Gudde hiermee zijn eigen positie; hij claimt (is natuurlijk pertinente onzin) dat 1 club het voor elkaar om haar belang beter aan de man te brengen dan Gudde die er meer dan 30 vertegenwoordigd
Zeker moeten we de herder dat dan ook kwaliijk nemen, maar het alleen bij de bond neerleggen is in deze niet netjes. Kijk, Ajax is hier in Nederland de grootste club, ook in het buitenland heeft de club een enorm aanzien en als de bond Ajax lekker had genegeerd hier en zijn eigen plan had doorgedrukt had dat heel andere problemen opgeleverd. Ajax heeft zichzelf eigenlijk boven de bond (onderlinge afspraken) gesteld en heeft daarmee problemen veroorzaakt waar anders wellicht een heel ander resultaat was ontstaan.

Enerzijds moet de KNVB sterker in zijn schoenen staan, anderszijds is Ajax 1 van de clubs (zij het de grootste) in Nederland, maar dat wil niet zeggen dat zij afspraken eenzijdig moeten schenden om hun eigen agenda door te drukken. (waar 2 honden vechten hebben er 2 schuld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:54:
En reken maar dat de pers in rijen klaar had gestaan als Feyenoord z'n ongenoegen hierover kenbaar had willen maken.
Feyenoord heeft zich aan de afspraken gehouden, dat is alleen maar te prijzen. Het probleem is dat de toon als gezet was door Overmars. Ik heb me er al over beklaagd en Gudde doet dat in het interview ook, de reacties die iedereen kreeg die nog aan voetbal dacht waren niet mals, de toon en de mening van de meerderheid was gezet door het media offensief van Overmars en co. Lees dit topic nog eens terug en je begrijpt waarom andere meningen niet meer doorkwamen.

Vervolgens heeft Feyenoord zich ordinair laten afkopen met het EL ticket. Dat is ook de reden dat er geen bekerfinale komt. Feyenoord gaat waarschijnlijk niet akkoord met de verdeling van de Europese tickets als ze de bekerfinale met bijbehorende ticket zouden verliezen, en ja, dan zijn de rapen gaar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
jbdeiman schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:14:
[...]
Zeker moeten we de herder dat dan ook kwaliijk nemen, maar het alleen bij de bond neerleggen is in deze niet netjes. Kijk, Ajax is hier in Nederland de grootste club, ook in het buitenland heeft de club een enorm aanzien en als de bond Ajax lekker had genegeerd hier en zijn eigen plan had doorgedrukt had dat heel andere problemen opgeleverd. Ajax heeft zichzelf eigenlijk boven de bond (onderlinge afspraken) gesteld en heeft daarmee problemen veroorzaakt waar anders wellicht een heel ander resultaat was ontstaan.

Enerzijds moet de KNVB sterker in zijn schoenen staan, anderszijds is Ajax 1 van de clubs (zij het de grootste) in Nederland, maar dat wil niet zeggen dat zij afspraken eenzijdig moeten schenden om hun eigen agenda door te drukken. (waar 2 honden vechten hebben er 2 schuld)
Ging mij er juist om dat het optreden van Gudde voor velen als gegeven wordt genomen en het allemaal de schuld van die grote ( :+ ) boze Overmars is. Volgens mij zijn we het eens :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbdeiman
BoB_HenK schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:21:
[...]

Ging mij er juist om dat het optreden van Gudde voor velen als gegeven wordt genomen en het allemaal de schuld van die grote ( :+ ) boze Overmars is. Volgens mij zijn we het eens :)
Denk het wel redelijk, maar doordat Overmars te vroeg zich in de media uitsprak, tegen alle afspraken in is dit wel ontstaan. Voor mij heeft Overmars meer schuld dan Gudde in deze, maar Gudde (de KNVB) heeft het ook zeker niet goed/ handig aangepakt en had duidelijker/ directer moeten (re)ageren en sturen.
Mij lijkt wel dat Ajax moet gaan leren hun 'plek' te kennen in dergelijke situaties, ze zijn ondanks dat ze de grootste zijn wel slechts 1 van de vele clubs, die allemaal bepaalde belangen hebben. Voor Ajax is het TV-geld echt maar een schijntje, maar voor andere clubs kan dat in theorie het verschil betekenen tussen vallen of overeind blijven en daar is door Ajax maar even snel aan voorbij gegaan, door niet in gezamenlijkheid op te treden maar alleen naar voren te treden.

Dat meerdere clubs ook wilden stoppen doet niets af aan dat stap van Overmars, die had eigenlijk gewoon moeten zeggen dat alle mogelijkheden nog open zijn en dat ze met de clubs om tafel gaan om tot een gezamenlijk besluit te komen. Dat was het enige correcte wat hij had kunnen doen, dan spreekt hij niet voor zijn beurt en hebben andere partijen ook nog de kans om hun mening/ idee te geven.

Voorkomen dat iemand iets verkeerd doet is helaas niet mogelijk, want dan moet je iemand aanspreken op mogelijk fout gedrag, normaal tik je iemand achteraf op de vingers, niet vooraf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-05 18:33
Dit heeft niks met de eredivisie te maken, maar weet niet of er een algemene voetbal topic is aanwezig is.

Mijn vraag: Is het misschien ergens al bekend of we vanaf 1 juli eindelijk weer normaal mogen voetballen? tot en met 18 zijn de trainingen vrij, maar zullen vrije trainingen ook na 1 juli voor 18+ vrijgegeven worden?

Ben er namelijk wel klaar mee, trainen zonder partij of positiespel. :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
FixDeluxe schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:32:
Dit heeft niks met de eredivisie te maken, maar weet niet of er een algemene voetbal topic is aanwezig is.

Mijn vraag: Is het misschien ergens al bekend of we vanaf 1 juli eindelijk weer normaal mogen voetballen? tot en met 18 zijn de trainingen vrij, maar zullen vrije trainingen ook na 1 juli voor 18+ vrijgegeven worden?

Er is een min of meer algemeen voetbaltopic: [Voetbal] Randzaken

Ik vind de trainingen zo ook wel leuk, al zou een partij of positiespel ook wel weer erg leuk zijn. Wij doen veel oefeningen met bal + loopwerk, en verschillende dingen op techniek.

Bijv: Zet 2 kleine doeltjes met de rug naar degene met bal, in 2 teams (wedstrijd elementje) die speelt de bal over het kleine doeltje naar degene aan de andere kant die hem binnen moet werken. Degene die gepast heeft gaat afwerken, en degene die heeft afgewerkt gaat passen.

Of, zet 2 kleine goaltjes in de grote goal. Een speler van naast de goal past de bal naar een speler die buiten de 16 staat. Schieten van buiten de 16. Ook weer in 2 teams, degene die heeft geschoten verdedigt de 2 kleine doeltjes.

Op die manier kan je wedstrijdelementjes inbouwen, bij ons moet de verliezende groep 10x opdrukken. Iedereen is dan bloedfanatiek, en zo heb je toch een beetje een partijvorm.
(bij de 2e oefening staat een pion ong 5 meter buiten de 16, er is van ieder team 1 die mag schieten en je als je als team snel loopt kan je vlak achter het andere team aan schieten, waardoor verdedigen bijna niet te doen is voor het andere team). Lekker kapot van de training en toch wat partij achtige dingen gedaan.

Maargoed, ander topic :+ [Voetbal] Randzaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-05 18:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
On_E schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:51:
[...]

De top-4 heeft hier voordeel van en de overige 14 clubs nadeel.

Voor veel clubs is de thuiswedstrijd tegen de top-4 kassa, maar die wedstrijden staan straks geprogrammeerd als er waarschijnlijk nog helemaal geen publiek welkom is.
Van de top 4 is AZ geen publiekstrekker bij de overige clubs in de Eredivisie. Wedstrijden thuis tegen AZ trekken voor de meeste clubs net zo veel publiek als een thuiswedstrijd tegen een Willem II of een Groningen.

Dankzij de planningsdrift van de UEFA kan de Eredivisie slechts 13 of 14 speelronden inplannen tot en met Kerst. Met dit plan worden er dus slechts twee en misschien drie klassiekers later geprogrammeerd dan gebruikelijk.

Ik begrijp de ophef eerlijk gezegd niet. Ik kijk wel uit naar de reacties als dit plan niet doorgaat en Ajax in 2020 in een lege Galgenwaard en in een lege Kuip mag spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
strafschop schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:25:
Ik begrijp de ophef eerlijk gezegd niet. Ik kijk wel uit naar de reacties als dit plan niet doorgaat en Ajax in 2020 in een lege Galgenwaard en in een lege Kuip mag spelen.
Het zou logisch zijn dat de clubs die van het huidige seizoen nog een thuiswedstrijd tegen een bepaalde club tegoed hadden, in het volgende seizoen ook eerst uit zouden spelen zodat de kans groter is dat je met publiek je thuiswedstrijd mag spelen.

Ik vind het maar een raar plan wat wederom geen enkele rekening houdt met de kleinere clubs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:14:
[...]

Het zou logisch zijn dat de clubs die van het huidige seizoen nog een thuiswedstrijd tegen een bepaalde club tegoed hadden, in het volgende seizoen ook eerst uit zouden spelen zodat de kans groter is dat je met publiek je thuiswedstrijd mag spelen.

Ik vind het maar een raar plan wat wederom geen enkele rekening houdt met de kleinere clubs.
Dat is niet waar. Bij alle teams worden de derby's in de 2e helft van het jaar gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:14:
[...]

De volledige quote van Van der Sar was
De topduels zoals Ajax-Feyenoord, FC Twente-Heracles of FC Groningen-Heerenveen zijn natuurlijk het leukst met toeschouwers erbij.
Daarnaast wat is er op tegen om in plaats van Feyenoord - Ajax in speelronde 6, Feyenoord - Emmen en Ajax - Fortuna te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
strafschop schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:26:
[...]

De volledige quote van Van der Sar was
[...]

Daarnaast wat is er op tegen om in plaats van Feyenoord - Ajax in speelronde 6, Feyenoord - Emmen en Ajax - Fortuna te spelen?
in jouw voorbeeld niet zoveel... maar als je daarvoor in de plaats Emmen - Feyenoord of Fortuna - Ajax speelt lopen die clubs behoorlijk wat inkomsten mis.... dus omdat te voorkomen zou je in de eerste seizoenshelft voor Ajax en Feyenoord alleen thuiswedstrijden moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Evenementen zijn vanaf 1 juli weer toegestaan. Niets staat hervatting van de Eredivisie en het bekertoernooi nog in de weg. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Snap je echt nog steeds niet dat het seizoen afgelopen is? Geen kampioen, geen promotie, geen degradatie maar wel een bekerfinale spelen? Klinkt ook erg logisch.

[ Voor 47% gewijzigd door OPSLAGHOND op 24-06-2020 19:48 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
OPSLAGHOND schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:44:
Snap je echt nog steeds niet dat het seizoen afgelopen is? Geen kampioen, geen promotie, geen degradatie maar wel een bekerfinale spelen? Klinkt ook erg logisch.
Snap je echt niet dat dat besluit gewoon herzien kan/moet worden nu? Er is geen reden meer om het niet te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 24-06-2020 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
P.O. Box schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:59:
[...]

in jouw voorbeeld niet zoveel... maar als je daarvoor in de plaats Emmen - Feyenoord of Fortuna - Ajax speelt lopen die clubs behoorlijk wat inkomsten mis.... dus omdat te voorkomen zou je in de eerste seizoenshelft voor Ajax en Feyenoord alleen thuiswedstrijden moeten hebben.
Bij Emmen is het verschil tussen de minst en best bezochte wedstrijd in anderhalf seizoen eredivisie 309 toeschouwers. Zo zijn er wel meer kleinere clubs waar het niet zoveel uitmaakt wie er langs komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:33
ph4ge schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:28:
Evenementen zijn vanaf 1 juli weer toegestaan. Niets staat hervatting van de Eredivisie en het bekertoernooi nog in de weg. :)
Behalve dan dat selecties mogelijk niet meer compleet zijn of veranderd zijn.

Toevallig vandaag artikel gelezen over België, die willen mogelijk 1 speelronde En/of de degradatiewedstrijden nog laten spelen.
Echter zijn er clubs zoals Antwerpen die nog maar 11 selectiespelers heeft op dit moment, dit ivm de contracten tot 30 juni etc.
Het besluit terugdraaien heeft dus ook behoorlijk wat haken en ogen en gaat verder dan alleen spelen zonder publiek.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:03:
[...]

Snap je echt niet dat dat besluit gewoon herzien kan/moet worden nu? Er is geen reden meer om het niet te doen.
Nee dat kan niet, de KNVB heeft de lijst voor Europees voetbal al begin mei doorgegeven aan de UEFA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:23
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=373499
"Het is simpel: als dat toch gaat gebeuren, dan gaat het weer dicht", reageert Rutte op de vraag hoe hij wil handhaven dat er niet meer wordt gezongen door supporters. "Neem van die grote toeters mee die je kunt indrukken als er een doelpunt wordt gemaakt, en fluister ‘hoera’, maar niets meer. Waarom is het? Het is allemaal niet leuk, maar we weten inmiddels uit alle onderzoeken dat de kans groot is dat het virus zich verspreidt als je bijvoorbeeld zingt of schreeuwt."
Open de stadions dan niet...nu is het meer voor de buhne dat je de stadions open wil hebben, maar stiekem toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:07:
[...]

Nee dat kan niet, de KNVB heeft de lijst voor Europees voetbal al begin mei doorgegeven aan de UEFA.
Maar pas 3 augustus moet dat definitief zijn. Ik vind het wel knap dat je nog steeds beren weet te vinden. Alsof de UEFA dwars gaat liggen. 8)7
Martinusz schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:05:
[...]

Behalve dan dat selecties mogelijk niet meer compleet zijn of veranderd zijn.

Toevallig vandaag artikel gelezen over België, die willen mogelijk 1 speelronde En/of de degradatiewedstrijden nog laten spelen.
Echter zijn er clubs zoals Antwerpen die nog maar 11 selectiespelers heeft op dit moment, dit ivm de contracten tot 30 juni etc.
Het besluit terugdraaien heeft dus ook behoorlijk wat haken en ogen en gaat verder dan alleen spelen zonder publiek.
In de rest van Europa is dit ook opgelost. Er is geen speler die het seizoen niet kon af maken om dit soort redenen.

[ Voor 48% gewijzigd door ph4ge op 24-06-2020 20:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
[...]

Evenementen zijn in principe weer mogelijk vanaf 1 juli, maar de uitvoering en vergunningverlening is aan de gemeenten. In de praktijk zullen grote evenementen pas in de tweede helft van augustus kunnen plaatsvinden, zei Rutte vanavond.
Voluit trainen en oefenwedstrijden mogen ook pas vanaf 1 juli. De competitie krijg je never nooit af voor 3 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
strafschop schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:11:
[...]

[...]

Voluit trainen en oefenwedstrijden mogen ook pas vanaf 1 juli. De competitie krijg je never nooit af voor 3 augustus.
niet mee eens, en die 3 augustus is ook niet zo hard. Bekerfinale en beslissingswedstrijden kan hoe dan ook makkelijk, of niet?!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:10:
[...]

Maar pas 3 augustus moet dat definitief zijn. Ik vind het wel knap dat je nog steeds beren weet te vinden. Alsof de UEFA dwars gaat liggen. 8)7

[...]

In de rest van Europa is dit ook opgelost. Er is geen speler die het seizoen niet kon af maken om dit soort redenen.
Volgens Slot kan AZ op 3 augustus alsnog het ticket van Ajax afpakken. "Daar zit hij helemaal naast", countert Gudde tegenover FOX Sports.
Knap hoe hard je vol blijft houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Terranova schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:08:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=373499

[...]

Open de stadions dan niet...nu is het meer voor de buhne dat je de stadions open wil hebben, maar stiekem toch niet
Waarom ze zoiets uberhaupt verzinnen is mij echt een raadsel. Zijn politici of virologen ooit wel eens bij een voetbalwedstrijd geweest?

Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ed1703 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:26:
[...]

Waarom ze zoiets uberhaupt verzinnen is mij echt een raadsel. Zijn politici of virologen ooit wel eens bij een voetbalwedstrijd geweest?
Ook dat besluit zal wel dankzij Overmars zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:13:
[...]
niet mee eens, en die 3 augustus is ook niet zo hard. Bekerfinale en beslissingswedstrijden kan hoe dan ook makkelijk, of niet?!
Drie augustus is niet de deadline van de UEFA ?
The deadline for national associations to enter teams to the competitions will be 3 August for the UEFA Champions League and UEFA Europa League; and 10 August for the UEFA Women’s Champions League.
Ik ben wel voorstander van een bekerfinale waarbij Utrecht het groepsfase ticket van Feyenoord afsnoept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
strafschop schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:34:
Ik ben wel voorstander van een bekerfinale waarbij Utrecht het groepsfase ticket van Feyenoord afsnoept.
Ik denk dat er niemand tegenstander is van beslissingen op het veld laten vallen in plaats van in de achterkamertjes, als ze de clubbril afzetten.

Als het voetbal hervat wordt en mijn club grijpt mis dan is dat maar zo. Op deze manier moet je het helemaal niet willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
[...]Snap je echt niet dat dat besluit gewoon herzien kan/moet worden nu?
Ik snap dat het zou kunnen, maar ik snap ook waarom men het nu niet doet.
Er is geen reden meer om het niet te doen.
Er zijn zat redenen om het niet te doen.
[...]In de rest van Europa is dit ook opgelost. Er is geen speler die het seizoen niet kon af maken om dit soort redenen.
Heb je überhaupt een poging gedaan om dit uit te zoeken of hoop je dat er niemand gaat zoeken?
ph4ge schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:38:
[...]Ik denk dat er niemand tegenstander is van beslissingen op het veld laten vallen in plaats van in de achterkamertjes, als ze de clubbril afzetten.
De titelstrijd (en promotie/degradatie?) moet(en) maar even afgewerkt worden met een beslissingswedstrijd / beslissingswedstrijden.
De bekerfinale moet vanzelfsprekend afgewerkt worden.
Dit zeg je uiteraard zonder clubbril. O-)

[ Voor 53% gewijzigd door OPSLAGHOND op 24-06-2020 20:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:33
[...]

Je kunt wel bijdehand doen, maar het is gewoon realiteit of verzin ik dat van België? (Nederland en Frankrijk zitten in hetzelfde schuitje)

Ziyech is verkocht per 1 juli niet meer beschikbaar, er zijn tal van contracten beëindigd per 30 juni, er zijn al transfers rond per 1 juli.

Maar je zal wel weer met een onrealistische opmerking komen als “dan pas je de contracten toch even aan” of “dan blijft die speler toch gewoon wat langer”.

De bekerfinale ben ik voor als seizoensopening ipv Johan Cruijff schaal, helaas is dat wel alleen voor de beker zelf dan en niet voor Europese ticket.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:53:
[...]De bekerfinale ben ik voor als seizoensopening ipv Johan Cruijff schaal, helaas is dat wel alleen voor de beker zelf dan en niet voor Europese ticket.
Oneens, ook dit is een veredelde vorm van competitievervalsing als je het mij vraagt.
Ik vind de hele opzet van de Johan Cruijff schaal al dom, spelers die de prijs verdienen (kampioen of bekerwinnaar) zijn mogelijk vertrokken en spelers die eigenlijk niet voor de prijs zouden mogen spelen (nieuwe spelers of jeugdspelers) kunnen even makkelijk een prijs(je) pakken.

[ Voor 196% gewijzigd door OPSLAGHOND op 24-06-2020 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Martinusz schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:53:
[...]

Je kunt wel bijdehand doen, maar het is gewoon realiteit of verzin ik dat van België? (Nederland en Frankrijk zitten in hetzelfde schuitje)

Ziyech is verkocht per 1 juli niet meer beschikbaar, er zijn tal van contracten beëindigd per 30 juni, er zijn al transfers rond per 1 juli.

Maar je zal wel weer met een onrealistische opmerking komen als “dan pas je de contracten toch even aan” of “dan blijft die speler toch gewoon wat langer”.

De bekerfinale ben ik voor als seizoensopening ipv Johan Cruijff schaal, helaas is dat wel alleen voor de beker zelf dan en niet voor Europese ticket.
Ik zeg niet dat je het verzint, ik zeg dat er tientallen competities na 1 juli verder gaan en dat dit theoretische probleem letterlijk bij geen enkele speler een probleem heeft opgeleverd. Ziyech kan nog helemaal niet bij zn nieuwe club terecht, en zn nieuwe club zal liever ook niet zien dat hij een half jaar geen wedstrijd heeft gespeeld als het nieuwe seizoen daar begint. Ziyech zelf zal het ook niet willen. Er is al 4 maanden voorbij om dit te regelen, en het kan gewoon nog steeds als de wil er is. En als het inderdaad niet lukt, zien we dat dan wel weer. Bij voorbaat je handen in de lucht gooien omdat er nog wat theoretische probleempjes opgelost moeten worden is een mooi excuus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:01:
[...]

Ik zeg niet dat je het verzint, ik zeg dat er tientallen competities na 1 juli verder gaan en dat dit theoretische probleem letterlijk bij geen enkele speler een probleem heeft opgeleverd.
Toch zijn er diverse spelers (Werner bij Leipzig, Ryan Fraser bij Bournemouth om er 2 te noemen) die weigeren om een maandje te verlengen (Fraser) of nog na 1 juli te spelen (Werner in de CL voor Leipzig). Laat staan die verzameling spelers die nu al bij PSG (o.a. Thiago Silva, Cavani) weg zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:45
Zo, ik ben een tijd geleden even uit dit topic gegaan vanwege teveel gezeik hier over het stoppen van de competitie. Kom hier na al die tijd weer terug, nog steeds hetzelfde gezeik! Get over it!
Ik kom wel weer terug als de competitie weer begonnen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
OPSLAGHOND schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:41:
Er zijn zat redenen om het niet te doen.
Ze worden alleen niet genoemd, afgezien van een probleem wat de rest van de wereld al voor ons heeft opgelost.
Heb je überhaupt een poging gedaan om dit uit te zoeken of hoop je dat er niemand gaat zoeken?
Correct me if I'm wrong...
De titelstrijd (en promotie/degradatie?) moet(en) maar even afgewerkt worden met een beslissingswedstrijd / beslissingswedstrijden.
De bekerfinale moet vanzelfsprekend afgewerkt worden.
Dit zeg je uiteraard zonder clubbril. O-)
Ik weet niet wat je suggereert, want mijn club kan in dit scenario alleen maar te verliezen.

Primair moet je gewoon op uitspelen inzetten. Als blijkt dat dat inderdaad niet kan dan zijn er nog voor de hand liggende alternatieven zoals bovenstaande.
toolkist schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:04:
[...]

Toch zijn er diverse spelers (Werner bij Leipzig, Ryan Fraser bij Bournemouth om er 2 te noemen) die weigeren om een maandje te verlengen (Fraser) of nog na 1 juli te spelen (Werner in de CL voor Leipzig). Laat staan die verzameling spelers die nu al bij PSG (o.a. Thiago Silva, Cavani) weg zijn.
Werner speelt de competitie gewoon uit. PSG speelt ook geen wedstrijd met een incomplete selectie. Fraser wist ik inderdaad niet. Uitzondering die de regel bevestigt? Als blijkt dat het een structureel probleem is kan je altijd nog besluiten niet verder te gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door ph4ge op 24-06-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:06:
[...]Ze worden alleen niet genoemd, afgezien van een probleem wat de rest van de wereld al voor ons heeft opgelost.
Men hoeft ze in mijn ogen ook niet te noemen, zij beslissen en wij mogen enkel toekijken en accepteren wat zij ook beslissen en hoe oneens we het ook met ze zijn.
Correct me if I'm wrong...
Hakim Ziyech, niet de minste en zeker niet onbelangrijk voor het huidige Ajax.
Ik weet niet wat je suggereert, want mijn club kan in dit scenario alleen maar te verliezen.
Behalve de bekerfinale, want die kunnen ze winnen? :Y
Primair moet je gewoon op uitspelen inzetten.
Eens.
Als blijkt dat dat inderdaad niet kan dan zijn er nog voor de hand liggende alternatieven zoals bovenstaande.
Oneens, als het zo voor de hand lag was daarvoor gekozen. Blijkbaar ligt wat jij denkt dat voor de hand ligt niet voor de hand.

[ Voor 6% gewijzigd door OPSLAGHOND op 24-06-2020 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
OPSLAGHOND schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:24:
Hakim Ziyech, niet de minste en zeker niet onbelangrijk voor het huidige Ajax.
Heeft Ziyech gezegd dat hij niet open staat voor een korte verlenging conform UEFA voorschriften? Jullie gaan altijd van het donkerste scenario uit. Ziyech is primair een topsporter die graag voetbalt, volgens mij heeft hij eer genoeg in z'n lijf om het netjes achter te laten. Hij komt denk ik liever ook enigszins wedstrijd fit bij zn nieuwe club binnen.
Behalve de bekerfinale, want die kunnen ze winnen? :Y
Ja, als je het zo bekijkt, maar wat ik bedoel is dat ze de groepsfase EL kwijt zouden kunnen raken en niet zouden kunnen verbeteren in dat scenario.
Oneens, als het zo voor de hand lag was daarvoor gekozen. Blijkbaar ligt wat jij denkt dat voor de hand ligt, niet voor de hand.
Is dat zo? Meerdere clubs en andere betrokkenen hebben aangegeven dat alternatieven überhaupt niet bespreekbaar waren, en ook in dit topic zag en zie je dat sentiment sterk terug.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 24-06-2020 21:38 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 45 Laatste