[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04 22:37
Matched: GNXS02
Yonix schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:47:
[...]

WAN poort lijkt te werken, omdat ik wel door de eerste stappen van de installatiewizard kom, echter ik loop vast bij de ‘checking internet connection’.

Update: Daarnet even contact gehad met de helpdesk (ServicePlus) en waarschijnlijk is het de FRITZ!Box. Ik kan morgen een nieuwe ophalen bij de KPN winkel hier in het centrum. (y)

Oh, en fijne klantenservice: correct, meedenkend, helder en meteen tot actie willen komen. :)
Als je een ONT hebt met serienummer beginnend met GNXS02 kun je je het ritje naar de winkel besparen... Fritzboxen gaan uiteraard kapot, maar niet op deze manier.

[ Voor 4% gewijzigd door mad-dog op 02-11-2023 21:21 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:02
mad-dog schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:17:
[...]

Als je een ONT hebt met serienummer beginnend met GNXS02 kun je je het ritje naar de winkel besparen... Fritzboxen gaan uiteraard kapot, maar niet op deze manier.
Kun je dat uitleggen? Hier begint het serienummer inderdaad met GNXS02, echter men kon bij KPN alles zonder problemen uitlezen; volgens hen leek de ONT zonder problemen te functioneren.

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-03 21:48
Yonix schreef op donderdag 2 november 2023 @ 22:02:
[...]

Kun je dat uitleggen? Hier begint het serienummer inderdaad met GNXS02, echter men kon bij KPN alles zonder problemen uitlezen; volgens hen leek de ONT zonder problemen te functioneren.
Ja klopt je kan alles uitlezen zonder problemen, echter gaat ineens lanpoort defect door stroompiek/stroomuitval/uit en aan zetten/spontaan.

Dit is alleen op te lossen door een nieuwe type ONT te plaatsen. dus ga maar weer bellen aan geven je ONT vervangen moet worden of ze sturen hem af als doehetzelf of er wordt een monteur ingepland

• mad-dog
Yonix schreef op donderdag 2 november 2023 @ 22:02:
[...]

Je ziet op de ONT ook niet direct dat de LAN poort niet werk(hooguit de 2 ledjes op de LAN poort zelf).
De medewerker had dit ook beter kunnen uitlezen, aangezien we ook de lan status kunnen uitlezen van de ONT. Als je even pm wil sturen met gegevens en de ONT wil aansluiten op een werkende LAN poort van de FB(NIET de WAN) kan ik het zo voor je uitlezen.

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-04 22:40
cronixx schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:40:
4 Gbit/s kan dus wel gewoon met Genexis ONT, al ben ik volgens mij wel de enige zo'n beetje?...
Genexis met S/N GNX505* hier trouwens.
Ja.

Als je de ONT los haalt kun je op de achterkant meer informatie zien op het type plaatje.

Ik heb hier thuis:
Genexis GMC-TK01-XGS2110 HV 1.0 GNXS02... 2021-07
Genexis GMC-TK01-XGS2110 HV 1.1 GNXS05... 2022-09

En een actieve Nokia ONT. Met een bevriend KPN monteur zal ik tegen die tijd wanneer ik 4 Gbps hebt, eens praktijk testen doen met de drie verschillende ONTs.

En misschien valt er nog wat te zien/ontdekken.
Ik kan de ONTs daarna ook open maken en eens loeren wat er van binnen gebeurt.
Maar dan moet wel eerst 4 Gbps / 4 Gbps lukken met de Nokia ONT en de V14 modem. :)

Update:
Het kan zijn dat de GNXS023 serie niet meer geactiveerd kan worden.
Deze zijn afgekeurd.

[ Voor 5% gewijzigd door neeecht op 10-11-2023 08:05 ]

• mad-dog
neeecht schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:33:
[...]

Ja.

Als je de ONT los haalt kun je op de achterkant meer informatie zien op het type plaatje.

Ik heb hier thuis:
Genexis GMC-TK01-XGS2110 HV 1.0 GNXS02... 2021-07
Genexis GMC-TK01-XGS2110 HV 1.1 GNXS05... 2022-09

En een actieve Nokia ONT. Met een bevriend KPN monteur zal ik tegen die tijd wanneer ik 4 Gbps hebt, eens praktijk testen doen met de drie verschillende ONTs.

En misschien valt er nog wat te zien/ontdekken.
Ik kan de ONTs daarna ook open maken en eens loeren wat er van binnen gebeurt.
Maar dan moet wel eerst 4 Gbps / 4 Gbps lukken met de Nokia ONT en de V14 modem. :)

Update:
Het kan zijn dat de GNXS023 serie niet meer geactiveerd kan worden.
Deze zijn afgekeurd.
Alsof je die modellen uberhaupt nog wil activeren :P Wel vervelend als je eentje op stock had liggen om geen lange downtime te hebben na een defect
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen
- KPN TV+: [KPN TV+] - Ervaringen en discussie