Leuke review

. Ik heb ook sinds vandaag 1000/1000 FTTH van KPN.
De
2 super-wifi dingen die er bij zouden moeten zitten heb ik nog niet gekregen, foutje.
Nou heb ik zelf een Ubiquity, UniFi setup.
Security Gateway > US-8-60W switch > UAP-AC-lite (zolder)
---------------------------------------------------> USW-Flex-Mini > UAP-AC-lite (beneden)
Nou heb ik dat KPN modem gewoon gekoppeld aan de Security Gateway en dat werkt op zich wel. Weet alleen niet of het ideaal is (
2 routers achter elkaar). Heeft iemand daar ook ervaring mee? Ik kan ook de Security Gateway ertussenuit halen al werkte het vanmiddag op die manier niet meteen lekker, maar misschien was dat tijdelijk.
Nou viel het me ook op dat vanaf de bank de WiFi 6 van de router van KPN die helemaal aan de andere kant staat in de meterkast op mijn iPad PRO die een WiFi 6 chip heeft toch sneller was (500/500Mbit) dan via mijn UAP-AC-lite die op
2 meter afstand stond (
230/
230Mbit) alleen leek het wel alsof het via de UAP-AC-lite sneller op
230/
230 zat dan via de KPN router op 500/500Mbit. Dus twijfel nog een beetje of ik die UAP-AC-lite er maar uit moet gooien en gewoon de router WiFi gebruiken vanuit de meter kast. Beetje lastig in te schatten wat nou de beste performance geeft (download/upload speed zegt ook niet alles)