Mocht je haast hebben, ik kan ook evt zo kijkenDeJurist schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 20:03:
Het is me opgevallen dat de KPN-adrescheck voor internetsnelheid mijn huisadres onjuist weergeeft. Daardoor kan ik niet zien welke glasvezelpakketten en tarieven beschikbaar zijn. Volgens de check is hier alleen DSL mogelijk, terwijl ik al jaren een actieve glasvezelaansluiting heb.
Weten jullie via welk e-mailadres of welke afdeling ik deze fout kan laten corrigeren? De reguliere klantenservice kan dit soort technische administratieve fouten meestal niet oplossen.
Gisteren contract voor mijn glavezelaansluiting met 1 jaar verlengd.
Op 1 storing na geen verdere uitval gehad.
Korting is weliswaar maar 6 mnd €10,- maar nieuw contract ging direct in, 2 maanden eerder dan het einde van het vorige abo.
Over 10 maanden maar weer eens kijken.
Snelheden zijn tot nog toe altijd iets meer dan 1Gbit/s up en down dus voelde ik niet direct een hoge nood om naar een andere provider over te stappen met alle sores er omheen.
Korting is weliswaar maar 6 mnd €10,- maar nieuw contract ging direct in, 2 maanden eerder dan het einde van het vorige abo.
Snelheden zijn tot nog toe altijd iets meer dan 1Gbit/s up en down dus voelde ik niet direct een hoge nood om naar een andere provider over te stappen met alle sores er omheen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.1.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Laat maar, ik zag dat Economics ook had gereageerd en die kan het net zo goed fixen als ik 😁mad-dog schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 20:19:
[...]
Mocht je haast hebben, ik kan ook evt zo kijken
[ Voor 22% gewijzigd door Barre73 op 10-01-2026 22:30 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Gedaan 👍Economics schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 20:05:
[...]
Stuur maar via PB kijk ik er maandag naar
Niet per se haast, zolang het maar wordt opgelostmad-dog schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 20:19:
[...]
Mocht je haast hebben, ik kan ook evt zo kijken
Ik ben net weer over van Odido naar KPN. Puur voor de knaken, met een routertje verwisselen ruim EUR300 verdiend. Verbinding is hetzelfde qua snelheid en TV werkt ook prima op beide providers.snah001 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 20:28:
Gisteren contract voor mijn glavezelaansluiting met 1 jaar verlengd.
Toch zonde, iedere keer die spullen heen en weer sturen. Het is voor die bedrijven ook een extra kostenpost. Kan me voorstellen dat een groot deel van de overstappers de helpdesk nodig hebben enz.
Dus als ze hun beleid niet aanpassen volgend jaar weer overstappen.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Barre73 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:28:
[...]
Op alles ja.
Je hebt geen KPN monteur?
Want op de FTU zelf kan die witte kap links er af en dan de KPN NT daar weer opschuiven. Die waarschijnlijk verdacht veel lijkt op de KPN NT die je nu rechts hebt zitten (en die daar niks doet).
Op zich is het allemaal niet moeilijk als je weet hoe het moet maar ik meen dat KPN dit niet als Doe Het Zelf beschouwt.
KPN om 8 uur gebeld en die gaf aan dat alles van Odido er tussenuit kon. Na het bericht dat alles aangesloten kon worden dit gedaan, en alles kwam snel weer online! Ook meteen de meterkast netjes gemaakt ;-)Robin1992 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 05:54:
[...]
Zou best kunnen dat je de odido ont wordt verwacht te gaan gebruiken. Je bent zo te zien omgezet van AON naar xgs-pon?
Odido levert normaal gesproken een klein grijs kastje als NT.
Bel voor de zekerheid even naar kpn op welke techniek je komt te zitten.
Xgs-pon (gele glasvezel kabeltje laten zitten met die witte Huawei ont)
Aon dan de linker kap wisselen met rechts;)
(Ik stap juist met een paar dagen over naar odido 2 gb dus, ik ga ook van AON naar xgs-pon over gezet worden. Waar liep u tegen aan bij odido (beetje offtopic hier, maar ben wel ff nieuwsgierig))
Heb eigenlijk altijd bij KPN gezeten maar afgelopen jaar kon ik het prijsverschil niet negeren. In die 12 maanden toch wel wat storingen gehad waarbij 1x zelfs 3 dagen geen internet. Verder schommelde de snelheid enorm en moest mijn Apple TV vaak bufferen in een film/aflevering. Dit is uiteraard voor iedereen anders, een kameraad van mij heeft 0 issues.
Er is maar een kleine groep overstappers. Het grootste gedeelte heeft geen zin in gedoe en blijft bij hun provider.westergas schreef op zondag 11 januari 2026 @ 11:38:
[...]
Toch zonde, iedere keer die spullen heen en weer sturen. Het is voor die bedrijven ook een extra kostenpost. Kan me voorstellen dat een groot deel van de overstappers de helpdesk nodig hebben enz.
Nog wel maar aangezien de kosten van levensonderhoud gestaag blijven stijgen kan de groep overstappers best wel eens groter worden. Ik zit zelf al weer even bij Freedom en die hebben tot nu toe één prijsstijging van een euro doorgevoerd dus de noodzaak om te switchen is er nu niet. Kreeg wel een aanbod van KPN om over te stappen met een gratis tv maar aangezien ik geen lineaire tv meer kijk was dat voor mij niet interessant.jongetje schreef op zondag 11 januari 2026 @ 11:46:
[...]
Er is maar een kleine groep overstappers. Het grootste gedeelte heeft geen zin in gedoe en blijft bij hun provider.
Vraagje over cashbackxl
Op de site van cashbackxl staat bij de voorwaarden ( zie foto ) dat kpn geen claims meer in behandeling neemt, heeft het dan nog wel zin om via cbxl een overstap aan te vragen naar kpn?
Op de site van cashbackxl staat bij de voorwaarden ( zie foto ) dat kpn geen claims meer in behandeling neemt, heeft het dan nog wel zin om via cbxl een overstap aan te vragen naar kpn?
[ Voor 46% gewijzigd door joey82 op 11-01-2026 15:11 ]
Dat heeft nog steeds zin. Maar als de automatische registratie van de cashback misloopt (cookie) dan kun je geen claim indienen en heb je helaas pech.joey82 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:10:
Vraagje over cashbackxl
[Afbeelding]
Oke, tnxcrunchytail schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:15:
[...]
Dat heeft nog steeds zin. Maar als de automatische registratie van de cashback misloopt (cookie) dan kun je geen claim indienen en heb je helaas pech.
Vandaag zou ik ook overstappen, maar helaas geen signaal op de het glas... gelukkig een overstap vanaf Ziggo, dus alles werkt nog, een jaar geleden zat ik een jaartje op Odido. Ik veracht dus dat de aansluiting daar nog op aangesloten zit. Nu komt er woensdag een monteur.
Ik snap niet dat ze die KPN aansluiting niet van tevoren goed zetten...
Ik snap niet dat ze die KPN aansluiting niet van tevoren goed zetten...
Dat wordt van te voren gedaan. Maar als er een kruising is ontstaan door een kabelbreuk, zit jouw aansluiting niet meer op dezelfde plaats in de PoP. Hier kom je echter pas achter op het moment dat het wordt aangesloten. Of er is natuurlijk niet of verkeerd gepatcht ook dat is altijd mogelijk natuurlijk.
Ik heb het idee dat ik van het (glasvezel) kastje naar de muur wordt gestuurd. Ik heb van KPN het glasvezelinstallatiepakket ontvangen en geinstalleerd op 29 december, de datum dat glasvezel actief zou worden gezet. Nu heb ik alles geinstalleerd en werkend gekregen, echter staat er in mijn profiel dat de installatie nog niet is gelukt en krijg ik meerdere herinneringen dat ik mijn glasvezel nog moet aansluiten.
Ik heb al meerdere keren contact met de klantenservice gehad, maar daar is verder niks uit gekomen (behalve dat ik maar moet wachten tot het vanzelf is opgelost). Er is beloofd dat mijn internet ook opgehoogd wordt bij de overgang naar glasvezel en daar zou ik graag van willen profiteren
Heeft iemand hier dit ook gehad en er een oplossing voor?
Ik heb al meerdere keren contact met de klantenservice gehad, maar daar is verder niks uit gekomen (behalve dat ik maar moet wachten tot het vanzelf is opgelost). Er is beloofd dat mijn internet ook opgehoogd wordt bij de overgang naar glasvezel en daar zou ik graag van willen profiteren
misschien kan @Economics eventjes voor je kijken ?sp4gs schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 15:30:
Ik heb het idee dat ik van het (glasvezel) kastje naar de muur wordt gestuurd. Ik heb van KPN het glasvezelinstallatiepakket ontvangen en geinstalleerd op 29 december, de datum dat glasvezel actief zou worden gezet. Nu heb ik alles geinstalleerd en werkend gekregen, echter staat er in mijn profiel dat de installatie nog niet is gelukt en krijg ik meerdere herinneringen dat ik mijn glasvezel nog moet aansluiten.
Ik heb al meerdere keren contact met de klantenservice gehad, maar daar is verder niks uit gekomen (behalve dat ik maar moet wachten tot het vanzelf is opgelost). Er is beloofd dat mijn internet ook opgehoogd wordt bij de overgang naar glasvezel en daar zou ik graag van willen profiteren![]()
Signature
Stuur maar pm met je gegevens, klantnr en pc/huisnrsp4gs schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 15:30:
Ik heb al meerdere keren contact met de klantenservice gehad, maar daar is verder niks uit gekomen (behalve dat ik maar moet wachten tot het vanzelf is opgelost). Er is beloofd dat mijn internet ook opgehoogd wordt bij de overgang naar glasvezel en daar zou ik graag van willen profiteren![]()
Heb je wel even het KPN modem achter het glasvezelkastje gehangen voor de activatie of gebruik je eigen apparatuur?sp4gs schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 15:30:
Is al opgelost na ingrijpencrunchytail schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:46:
[...]
Heb je wel even het KPN modem achter het glasvezelkastje gehangen voor de activatie of gebruik je eigen apparatuur?
Vandaag de monteur langsgehad, blijkbaar was het 10 min nadat ik het geprobeerd had en de installatie site een foutmelding gaf toch verbonden… nouja het werkt.bjusterbaarlik schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:25:
Dat wordt van te voren gedaan. Maar als er een kruising is ontstaan door een kabelbreuk, zit jouw aansluiting niet meer op dezelfde plaats in de PoP. Hier kom je echter pas achter op het moment dat het wordt aangesloten. Of er is natuurlijk niet of verkeerd gepatcht ook dat is altijd mogelijk natuurlijk.
Ik kom er alleen nu achter dat KPN geen Apple TV app heeft
Ik kan gewoon in de Playstore Apple TV downloaden, op mijn KPN TV+ Box.GloriX schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 20:51:
[...]
Vandaag de monteur langsgehad, blijkbaar was het 10 min nadat ik het geprobeerd had en de installatie site een foutmelding gaf toch verbonden… nouja het werkt.
Ik kom er alleen nu achter dat KPN geen Apple TV app heeftwat een blamage… odido heeft die zelfs…
Ik wil geen aparte KPN box, ik wil een app op mijn Apple TV, en die is er niet… Odido, Ziggo, die hebben een goed werkende app, maar KPN blijkbaar niet.Wild Chocolate schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 21:01:
[...]
Ik kan gewoon in de Playstore Apple TV downloaden, op mijn KPN TV+ Box.
En dat onderzoek je niet vooraf?GloriX schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 20:51:
[...]
Vandaag de monteur langsgehad, blijkbaar was het 10 min nadat ik het geprobeerd had en de installatie site een foutmelding gaf toch verbonden… nouja het werkt.
Ik kom er alleen nu achter dat KPN geen Apple TV app heeftwat een blamage… odido heeft die zelfs…
Nee, inderdaad niet verder gekeken dan de optie: “ Alleen de KPN TV+ App” tja, dat ze dan een heel groot platform overslaan is een verassing! Maar ik had het inderdaad kunnen zien wanneer ik doorgeklikt had..
Klein platform bedoel je? Het aandeel Apple TV is zoveel kleiner dan Android/Google TV, WebOS of TizenGloriX schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:15:
[...]
Nee, inderdaad niet verder gekeken dan de optie: “ Alleen de KPN TV+ App” tja, dat ze dan een heel groot platform overslaan is een verassing! Maar ik had het inderdaad kunnen zien wanneer ik doorgeklikt had..
En waar baseer je dat op? Persoonlijk ken ik meer AppleTV gebruikers dan Android/Google TV gebruikers. Ik heb vanavond nog een AppleTV te koop gezet hier op Tweakers en was deze in no time kwijt en moest zelfs nog een aantal andere tweakers teleurstellen, dus zo gewild zijn ze een iedergeval 😉mad-dog schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:19:
[...]
Klein platform bedoel je? Het aandeel Apple TV is zoveel kleiner dan Android/Google TV, WebOS of Tizen
Dan Ken jij blijkbaar erg weinig mensen met een TV van Sony, Philips, TCL en nog wat andere kleine merkenDON PAPA schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:47:
[...]
En waar baseer je dat op? Persoonlijk ken ik meer AppleTV gebruikers dan Android/Google TV gebruikers. Ik heb vanavond nog een AppleTV te koop gezet hier op Tweakers en was deze in no time kwijt en moest zelfs nog een aantal andere tweakers teleurstellen, dus zo gewild zijn ze een iedergeval 😉
[ Voor 25% gewijzigd door mad-dog op 14-01-2026 22:55 ]
Dit had je van te voren kunnen weten.GloriX schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 20:51:
[...]
Het is wel bijzonder aangezien er een KPN TV app is voor iOS waardoor het helemaal niet zoveel tijd en geld hoeft te kosten om een soortgelijke app voor tvOS te ontwikkelen.
Voor mij trouwens ooit een van de redenen geweest om TV van KPN op te zeggen en de overstap te maken naar NLZiet (via AppleTV).
[ Voor 17% gewijzigd door Dj-sannieboy op 14-01-2026 23:06 ]
Nee hoor ik ken er zat, sterker nog ik heb zelf één LG en twee Sony TV's in huis staan, maar bij elke tv staat ook een AppleTV kastje. Ten eerste voor de voortreffelijke beeldkwaliteit en ten tweede voor de gebruiksvriendelijkheid van het kastje. En geloof mij, zo zijn er nog veel meer gebruikers met een AppleTV kastje naast de tv merken die je opnoemt 😉mad-dog schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:51:
[...]
Dan Ken jij blijkbaar erg weinig mensen met een TV van Sony, Philips, TCL en nog wat andere kleine merken
En dat de AppleTV nu niet populair is bij de kpn klanten begrijp ik wel, want die zullen nu kiezen voor een systeem waar wel alles (kpn en alle andere streamingdiensten) op draait.
En heb je een bron vermelding voor het screenshot wat je post, want ik geloof heel weinig van de 2%
[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 14-01-2026 23:22 ]
En hoe verklaar je het marktaandeel wereldwijd van ca 2% dan? De wereld is een stuk groter dan tweakers en hun kennissen.. Al vraag ik me af of ze dat wel beseffen..DON PAPA schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 23:19:
[...]
Nee hoor ik ken er zat, sterker nog ik heb zelf één LG en twee Sony TV's in huis staan, maar bij elke tv staat ook een AppleTV kastje. Ten eerste voor de voortreffelijke beeldkwaliteit en ten tweede voor de gebruiksvriendelijkheid van het kastje. En geloof mij, zo zijn er nog veel meer gebruikers met een AppleTV kastje naast de tv merken die je opnoemt 😉
En dat de AppleTV nu niet populair is bij de kpn klanten begrijp ik wel, want die zullen nu kiezen voor een systeem waar wel alles (kpn en alle andere streamingdiensten) op draait.
Daarnaast is de vergelijking met Odido niet van toepassing. Zij richten juist op app-only gebruik en veel minder op de settopboxen(en dat is te merken)
[ Voor 8% gewijzigd door mad-dog op 14-01-2026 23:24 ]
Ik heb geen idee, weet ook niet waar je die cijfers vandaan hebt, maar als ik zelf zoek vind ik de volgende informatie over de gebruikers in Nederlandmad-dog schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 23:21:
[...]
En hoe verklaar je het marktaandeel wereldwijd van ca 2% dan?
:strip_exif()/f/image/2bciRaHhsXx0PvOLgMyGYLXB.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar ik snap wel dat je als kpn medewerker het ontbreken van de KPN app op de AppleTV op deze manier probeert goed te praten, dus ik laat het hier maar bij 😉
[ Voor 20% gewijzigd door DON PAPA op 15-01-2026 00:25 ]
Dit is AI slop, en zelfs als de cijfers zouden kloppen zeggen ze niets over het marktaandeel van Apple TV devices in Nederland.DON PAPA schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 23:50:
[...]
Ik heb geen idee, weet ook niet waar je die cijfers vandaan hebt, maar als ik zelf zoek vind ik de volgende informatie over de gebruikers in Nederland
[Afbeelding]
Maar ik snap wel dat je als kpn medewerker het ontbreken van de KPN app op de AppleTV op deze manier probeert goed te praten, dus ik laat het hier maar bij, anders krijgen we hier straks misschien ook zo'n topic 😉
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
@DON PAPA In je schermprint gaat het nergens over hoeveel van die apple kastjes er verkocht zijn in Nederland maar meer over de tv dienst.
Jij kent veel mensen met zo'n kastje, ik kan niemand die een Appletv kastje gebruikt... Dat in jouw wereld het gek is dat KPN er geen app voor hebt dat mag, maar is ook een commerciële keuze, wie weet hoeveel amazon firesticks er wel niet zijn etc.
En anders kies je om tv te kijken voor NLZiet of gaat naar bijvoorbeeld Odido.
Jij kent veel mensen met zo'n kastje, ik kan niemand die een Appletv kastje gebruikt... Dat in jouw wereld het gek is dat KPN er geen app voor hebt dat mag, maar is ook een commerciële keuze, wie weet hoeveel amazon firesticks er wel niet zijn etc.
Lees de laatste alinea nog eens goed, daar staat toch duidelijk "zowel de hardware als de dienst"jongetje schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 07:43:
@DON PAPA In je schermprint gaat het nergens over hoeveel van die apple kastjes er verkocht zijn in Nederland maar meer over de tv dienst.
Dat heb ik al gedaan, sterker nog het is voor mij zelfs een reden om niet voor KPN te kiezen als ze hier ooit met glasvezel gaan komen. Maar daar ging het mij niet om, ik vroeg mij gewoon af hoe mad-dog zo stellig kon beweren dat het platform AppleTV gebruikers klein is in Nederland, terwijl er helemaal geen officiële verkoop cijfers van de AppleTV kastjes bekend zijn gemaakt door Apple. En ik zelf een heel ander beeld heb in mijn prive omgeving en wat ik online lees.jongetje schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 07:43:
Eigenlijk staat er dat omdat apple producten in Nederland populair zijn, zullen de Nederlanders ook wel apple-tv hebben. Dat vind ik wel erg kort door de bocht. We weten het niet, dus laten er dan ook geen conclusie aan hangen.DON PAPA schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 23:50:
[...]
Ik heb geen idee, weet ook niet waar je die cijfers vandaan hebt, maar als ik zelf zoek vind ik de volgende informatie over de gebruikers in Nederland
[Afbeelding]
Maar ik snap wel dat je als kpn medewerker het ontbreken van de KPN app op de AppleTV op deze manier probeert goed te praten, dus ik laat het hier maar bij 😉
Zeggen dat iets is omdat AI wat woorden achter elkaar geprakt heeft, daar moeten we zo snel mogelijk mee stoppen.
Klopt helemaal, en daarom vroeg ik ook in mijn eerste bericht waar mad-dog de informatie vandaan had dat het platform van AppleTV gebruikers klein is in Nederland, juist omdat daar helemaal geen officiële cijfers van bekend zijn. 😉s020506 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 09:36:
[...]
We weten het niet, dus laten er dan ook geen conclusie aan hangen.
Ik ken ook echt helemaal niemand met Apple TV. Goed, feit blijft KPN ondersteund het niet en dat had met een beetje onderzoek duidelijk kunnen zijn.
Ja, ik had het kunnen weten, maar dan mag ik het nog wel knullig vinden dat ze dit niet aanbieden. Punt is ook dat KPN blijkbaar wel lang bezig is met de ontwikkeling er van op basis van berichten op het KPN forum, maarja, laten we hopen dat het komt in 2026.
Apple TV zorgt ervoor dat ik het legacy smartplatform van mijn Samsung tv niet hoef te gebruiken op een heel gebruiksvriendelijke manier. De meeste aanbieders hebben gewoon een goed werkende app, vandaar mijn onterechte verwachtingen dat KPN dit ook zou aanbieden. Het KPN forum is ook gezellig btw: https://community.kpn.com...le-tv-605007/index26.html
Voor nu bestel ik wel een gratis extra kastje van KPN.
Apple TV zorgt ervoor dat ik het legacy smartplatform van mijn Samsung tv niet hoef te gebruiken op een heel gebruiksvriendelijke manier. De meeste aanbieders hebben gewoon een goed werkende app, vandaar mijn onterechte verwachtingen dat KPN dit ook zou aanbieden. Het KPN forum is ook gezellig btw: https://community.kpn.com...le-tv-605007/index26.html
[ Voor 15% gewijzigd door GloriX op 15-01-2026 11:22 ]
De discussie laait zo nu en dan weer op, ook op forum van KPN zijn er genoeg topics en reacties te vinden van klanten die graag een AppleTV KPN TV app zouden willen.GloriX schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 10:48:
Ja, ik had het kunnen weten, maar dan mag ik het nog wel knullig vinden dat ze dit niet aanbieden. Punt is ook dat KPN blijkbaar wel lang bezig is met de ontwikkeling er van op basis van berichten op het KPN forum, maarja, laten we hopen dat het komt in 2026.
Ik verwacht dat het wel op de backlog staat, maar dat het geen prioriteit heeft/krijgt omdat men andere dingen belangrijker vindt.
Ik zal het intern even vragen of er iets loopt op de backlogDj-sannieboy schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:18:
[...]
De discussie laait zo nu en dan weer op, ook op forum van KPN zijn er genoeg topics en reacties te vinden van klanten die graag een AppleTV KPN TV app zouden willen.
Ik verwacht dat het wel op de backlog staat, maar dat het geen prioriteit heeft/krijgt omdat men andere dingen belangrijker vindt.
Sinds vandaag ben ik over op KPN glasvezel. Er moest een monteur aan te pas komen omdat er geen signaal ons huis binnenkwam, maar hij heeft ergens wat dingen gedaan en alles werkt nu naar behoren.
Echter kreeg ik een email toen hij weg was. Hierin staat:
"Je internetsnelheid is lager dan verwacht. Dat heeft onze monteur gemeten. We denken dat je snelheid alsnog hoog genoeg is om zorgeloos te kunnen internetten (en tv-kijken). Als dat niet zo is, dan kun je binnen 3 maanden zonder extra kosten overstappen naar een van onze andere abonnementen of je abonnement annuleren."
Op de monteursbon staat:
Bekabelde snelheid
Verwachte snelheid: 1.0 Gbit/s
Gemeten snelheid: 100 Mbit/s
(zowel upload als download)
Ik heb dus een internet abonnement voor 1.0 Gbit/s maar ik haal dus maar 10% daarvan. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet. Ik kan dus blijkbaar kosteloos mijn abonnement verhogen, maar waarschijnlijk gaat mijn snelheid daar niet mee omhoog. En ik betaal nu dus 10 euro meer voor dezelfde snelheid als een 100Mbits abonnement. Wat is nu wijsheid?
"Je internetsnelheid is lager dan verwacht. Dat heeft onze monteur gemeten. We denken dat je snelheid alsnog hoog genoeg is om zorgeloos te kunnen internetten (en tv-kijken). Als dat niet zo is, dan kun je binnen 3 maanden zonder extra kosten overstappen naar een van onze andere abonnementen of je abonnement annuleren."
Op de monteursbon staat:
Bekabelde snelheid
Ik heb dus een internet abonnement voor 1.0 Gbit/s maar ik haal dus maar 10% daarvan. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet. Ik kan dus blijkbaar kosteloos mijn abonnement verhogen, maar waarschijnlijk gaat mijn snelheid daar niet mee omhoog. En ik betaal nu dus 10 euro meer voor dezelfde snelheid als een 100Mbits abonnement. Wat is nu wijsheid?
Toevallig een defecte ethernetkabel tussen ONT/NTU en Router?Jabbah schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 14:13:
Sinds vandaag ben ik over op KPN glasvezel. Er moest een monteur aan te pas komen omdat er geen signaal ons huis binnenkwam, maar hij heeft ergens wat dingen gedaan en alles werkt nu naar behoren.
Op de monteursbon staat:
Bekabelde snelheid
Zou je je pc/huisnr/klantnr willen doorgeven en eerdere verzoek om kabel tussen NTU/ONT en EB even willen vervangen?Jabbah schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 14:13:
Op de monteursbon staat:
Bekabelde snelheid
PM verstuurdmad-dog schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:16:
[...]
Zou je je pc/huisnr/klantnr willen doorgeven en eerdere verzoek om kabel tussen NTU/ONT en EB even willen vervangen?
Alleen als je deze direct bij de bestelling plaatst. KPN moedigt zelf-installatie aan. Als je er niet uitkomt tijdens de zelf-installatie is monteur gratis. Een verplichte monteur is uiteraard altijd gratisjoey82 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 16:26:
Klopt het dat tegenwoordig een installatie monteur 99 euro kost?
Goed om te weten dankjewel,mad-dog schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 16:32:
[...]
Alleen als je deze direct bij de bestelling plaatst. KPN moedigt zelf-installatie aan. Als je er niet uitkomt tijdens de zelf-installatie is monteur gratis. Een verplichte monteur is uiteraard altijd gratis
Vandaag een overstap aangevraagd, hopelijk zit er een nieuw zwart kastje bij waar de modem op aangesloten wordt, wij huren deze woning dus we hadden geen inspraak over waar het kwam te hangen ( het hing er al toen wij hier kwamen wonen ) het hangt allemaal in de woonkamer precies achter een verwarmingsbuis die nog wel eens loei heet kan worden, dit komt vast niet ten goede voor het kastje wat aan de muur hangt.
Of zeg ik nu iets geks?
Als je je postcode en huisnummer+klantnr doorgeeft controleer ik het voor jejoey82 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 16:40:
[...]
Goed om te weten dankjewel,
Vandaag een overstap aangevraagd, hopelijk zit er een nieuw zwart kastje bij waar de modem op aangesloten wordt, wij huren deze woning dus we hadden geen inspraak over waar het kwam te hangen ( het hing er al toen wij hier kwamen wonen ) het hangt allemaal in de woonkamer precies achter een verwarmingsbuis die nog wel eens loei heet kan worden, dit komt vast niet ten goede voor het kastje wat aan de muur hangt.
Of zeg ik nu iets geks?
Verstuurd hoormad-dog schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 16:41:
[...]
Als je je postcode en huisnummer+klantnr doorgeeft controleer ik het voor je
Ik zit nu nog bij odido,zit er aan te denken om over te stappen naar kpn.
Is het zelf te doen om de ntu te wisselen heb nu de huawei xs-gpon er hangen neem aan dat odido terug wil hebben,enig idee welke ntu van kpn er komt(ik kan wat snelheid betreft tot 4 gig bestelken bij kpn)
Is het zelf te doen om de ntu te wisselen heb nu de huawei xs-gpon er hangen neem aan dat odido terug wil hebben,enig idee welke ntu van kpn er komt(ik kan wat snelheid betreft tot 4 gig bestelken bij kpn)
Ja, patchcover naar beneden trekken en de KPN ONT omhoog erop schuiven. Zie https://www.youtube.com/watch?v=5_g5cvMD8PY vanaf 1:30hullemah schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 17:00:
Ik zit nu nog bij odido,zit er aan te denken om over te stappen naar kpn.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen