Dank je!
Weet je waarom er gekozen is voor een dergelijke set aan NICs op de Box 14? Persoonlijk had ik twee (of alle vier) multi-gig LAN interfaces logischer gevonden (dus {1,2.5,5,10}Gbit/s).
Er zit
- 2x LAN Ethernet 1Gb
- 1x LAN Ethernet 2.5Gb
- 1x LAN Ethernet 10Gb
- 1x WAN Ethernet 10Gb
op, de SuperWifi
2 punten hebben twee 1 Gb aansluitingen. Die zijn bij mij draadloos aangesloten, dat is sneller, maar zaten bij de installatie allebei aan een 1Gb poort.
https://forum.kpn.com/ken...#Specificaties+KPN+Box+14
In de praktijk heb je nu vooral nog laptops, NAS-en en PCs die een of twee 1 Gb LAN aansluiting hebben denk ik. De nieuwe
uitvoering: Synology DiskStation DS224+ heeft bijvoorbeeld ook nog slechts een 1Gb poort. Dus wellicht vandaar dan twee 1Gb verbindingen nog geen belemmerende factor zal zijn. Bij mij in huis is alleen mijn PC bedraad sneller. De rest heeft of alleen wifi of een 1Gb aansluiting.
• Heb je gedurende langere tijd de verbinding gemaxt? En zo ja, werkt dat een beetje stabiel?
Het is vrij lastig om de verbinding lang te max.-en.
1TB downloaden of uploaden met 4Gb is slechts
250 seconden, dus 4 minuten en 10 seconden.
Als je een idee hebt hoe dit langdurig te testen, laat het me weten.
Is dit 'gewone' XGS-PON? Met andere woorden, staat KPN het al toe dat je deze fiber rechtssteeks in een SFP+ transceiver steekt?
De verbinding is PPPoE heb ik begrepen.
Op het KPN forum vind je wat details.
Specs:
https://forum.kpn.com/int...ostid=1786861#post1786861Zit er een FUP op? Denk dat ze wat minder blij gaan zijn als je 24/7 de verbinding op maximale snelheid gebruikt, voor langere tijd (weken, maanden).
Goede vraag, ik heb begrepen dat je de glas verbinding deelt met 3
2 andere aansluitingen in de wijk en dat die 10Gbps is.
Dus ik kan me indenken dat zelfs als er geen FUP is, dat als je meerdere buren hebt met een 4Gbit en 1Gbit aansluitingen, dat je samen uiteindelijk wordt gecapt door de techniek.
Barre73 in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3"
[
Voor 19% gewijzigd door
djwice op 30-03-2024 15:54
]