ASNNetworks schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:21:
Ik heb voor de zekerheid een ander netwerkkaart besteld en ga voor de volledigheid ook een cat7 kabel gebruiken om zaken uit te sluiten. In de basis zou het geen tekortkoming van de Box 14 kunnen zijn (tenzij defect), want anderen halen netjes 4000/4000. Hier ook een oranje lampje, maar de verbinding zelf is verder wel stabiel. Anderen met een oranje lampje hebben wel gewoon 4000/4000 garapporteerd.
Update: ander netwerkkaart (met een andere chip en SFP+) toont geen verbetering, sterker nog het leek zelfs lager in de tests. Ik vermoed niet dat een cat7 kabel iets gaat oplossen, aangezien ik prima meer dan 1gb kan versturen vanaf mn PC via interne lan en ook als ik lan + internet tegelijk iets verstuur, gaat dit gwn met hoger dan 1gb.
Als ik zo de overige problemen zie die steeds op 700mb/1gb vast zitten puur met upload, vermoed ik dat er echt iets vanuit de Box 14 naar de buitenwereld toe niet lekker werkt op.
Edit: op mn
2.5gb poort, gaat het niet altijd naar de
2500 merk ik. Af en toe zit hij vast rond de 1100/1
200 (wat ik ook altijd haalde toen ik 1Gb snelheid had en mn eigen Asus
2,5Gb WAN router gebruikte). En soms na een aantal teste haalt hij wel
2500mb upload met Box 14....
Het blijft vreemd dat de 10gb poort moeite lijkt te hebben zelfs om 1gb te raken, terwijl de
2,5gb port op mn PC dat makkelijker haalt en iets er boven (wanneer het niet de
2500 raakt).
[
Voor 22% gewijzigd door
ASNNetworks op 30-10-2023 20:28
]