Heb je een link naar die post? Wat ik me herinner van het begin is dat er werd aangekondigd dat de 3 NPO streams ongecomprimeerd zouden worden doorgezet. Dat is toen zonder onderbouwing geextrapoleerd naar dat dit voor alle GlasHD signalen zou gelden. Dit is toen ook op TotaalTV bericht. Ik ben me altijd over die extrapolatie blijven verbazen.
Anyway mijn eigen gemeten feiten:
Met mijn Arris5202 deze geeft op de 66x kanalen een stream van 14,5 Mbps door. Ik heb het getest met de eerste 4 kanalen inclusief RTL
Wat meet jij zelf?
Ik heb zelf geen metingen gedaan. De meting die ik postte is van één van de forumleden en die meet 1
2,5 Mb/s met een beetje VBR (de oude situatie van GlasHD). Hoe kan ik dat meten? Via een port mirror? Ik heb geen FritzBox waar die plaatjes op het KPN forum mee worden gemaakt,
Over de nu gebruikte compressie techniek kan ik niets zeggen. Zover ik weet kan de
oudere Arris5202 en het TV+ kastje vanuit de fabriek al h.
265 aan?
Klopt en de kastjes kunnen ook AV1 aan. Ze zijn daarmee goed op de toekomst voorbereid.
Ik kan mij niet voorstellen als KPN, begin dit jaar, aangeeft het bron signaal 1:1 door te zetten in 14Mbps. Dat dit dan een tussenfase is van een h.
264 stream van 14,5Mbps. Wat zou daar een reden voor kunnen zijn? En waarom zou dit niet al de 1:1 bron zijn in h.
265?
V
ideo Decode/Encode HEVC H.265 up to Main10@L5.1 | MPEG-2 up to MP@HL | MPEG-4 AVC H.264 up to MP@L4.2 | VP9 Profile 0 and 2
https://forum.kpn.com/pro...html?postid=1450#post1450
Om en nabij deze post zie je dat ze over meerdere zenders voor 14,5 Mbit spreken.
Laat even weten wat jouw meting laat zien? Als dat afwijkt van mijn geschetste beeld 66x = 14,5Mbit afgelopen week. Anders zal ik mijn meting herhalen, KPN kan vanzelfsprekend ook wijzigingen doorvoeren aan hun kant.
Ik zie nu dat ik achterloop. Ik was nog niet zover gekomen in dat topic.

Sorry about that, I stand corrected. De meting van wjb spreekt voor zich.
Ik zie dat er ook op TotaalTV is bericht dat de 14,
2 Mb/s streams ook zijn doorgezet naar het ITV platform:
KPN verbetert beeldkwaliteit HD-zenders op alle decoders.