TFHfony schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:10:
[...]
Heb je ook ervaring met de VIP5
20
2? Zelf heb ik de VIP5
20
2 toen ik de TV+ Box kreeg binnen één avond weer terug geplaatst. Nu ben ik enkele maanden verder en ik ben nog steeds niet onder de indruk (integendeel). Ik weet nog niet of ze ze TV+ Box terug gaan vragen, maar als ze mij de keuze geven gaat de TV+ Box linea recta retour en blijf ik mij mijn VIP5
20
2.
Mijn grootste ergernissen:
* Traag met zappen
* Traag bladeren door de TV-Gids
* Geen HD-Glas zenders, dus matige beeldkwaliteit
Voordelen:
* Wi-Fi (al vond ik dat niet heel stabiel werken)
* Mooiere interface
* AndroidTV Apps
Ja zeker heb ik ervaring met de vip5
20
2. Ik zelf vind deze ook wat lekkerder werken, hoewel je makkelijker en een beter overzicht hebt van opgenomen programma's met de tv+ box vind ik de vip5
20
2 fijner werken dan de nieuwe tv+ box. Het lijkt inderdaad allemaal wat trager te gaan. Ik snap ook niet waarom er geen Glas HD is, ik heb zelf koper dus nooit gebruik kunnen maken van GlasHD, denk ik? Sowieso raar in deze tijd. ik heb
200/60mb/s pakket en geen glas hd, terwijl een klant met 50/50 glasvezel wel glas hd kan kijken.
het zal wel te maken hebben met het achterliggende systeem. maar toch.
WiFi is zeker een groot plus punt van de nieuwe tv+ ondanks op de kabel altijd veel stabieler zal blijven werken geeft dit wel meer flexibiliteit dan de kabel. Op wat voor modem / AP had je de tv + box aangesloten met de wifi? Ik heb begrepen dat kpn alleen wifi 6 "ondersteund".
Android apps is wel heel fijn an sich. Ik heb nu nog een shield tv pro in het kastje liggen, als deze tv+ box hetzelfde kan als een shield pro zou ik blij zijn, scheelt toch weer een kastje extra. Voor mij hoeft liniear tv kijken zelf niet per se maar ja vrouw in huis die het wel graag wilt.
ik ga het kastje vanavond eens goed uit testen