Is mijn broker waar ik mijn muntjes haalRiesj74 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:11:
Gebruikt iedereen hier Binance?
Ik ben pas overgestapt van Bitpanda naar de Nederlandse Bitvavo.
Werkt echt een stuk simpeler/sneller (Bitpanda zit in Oostenrijk).
Iemand daar nog ervaring mee?, Bitvavo dus!?
Ik gebruik voornamelijk Kraken, Binance om eens te spelen met wat kleinere muntjes.
Je bent de andere twee pijlers vergeten?DaCoTa schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:52:
[...]
Waarom moet je dan een blockchain hebben? Of tangle zoals zij het noemen, whatever.
Eerste zin op hun voorpagina:
[...]
Dat is dus waardeloos als het niet decentraal is.
Pak dan gewoon MySQL of Oracle, zet er een REST api voor met authenticatie en je bent klaar.
Ik zeg toch ook gewoon dat het mij (als in; ik, me myself and I etc.) het niet zo belangrijk vind. Stel in een hypothetisch geval in de toekomst blijkt dat allemaal bedrijven en personen coördinators in de lunch hebben hangen om de tangle in leven te houden dan vind ik dat (ik dus hè) prima.
Maar goed, das hypothetisch, in de toekomst is IOTA ook gewoon decentraal en hoeven we het daar moet meer over te hebben
Bever! schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:28:
[...]
als je eenmaal verliefd bent op een project is het moeilijk om dat soort dingen te zien.
Jullie lezen écht heel, heel slecht
Naar mijn mening heeft IOTA de laatste weken laten zien dat ze gewoon een amateuristisch project hebben. Door 3rd party code in hun wallet toe te laten, hebben ze hun hele project waar ze al jaren aan werken in gevaar gebracht. IOTA heeft behoorlijk wat mensen in dienst, maar blijkbaar heeft er niemand aan gedacht dat het toelaten van 3rd party code in een wallet een slecht idee kan zijn.
Nu ligt het netwerk al weken plat vanwege deze fout... Ik zou ver weg blijven van dit project. Dat ze nu goede updates geven en mensen 1 week de tijd geven om hun seed te updaten is prima, maar zeker niks om het team voor te prijzen. Dit hele fiasco had namelijk voorkomen kunnen worden.
Daarnaast het feit dat ze hun eigen hash functie hebben geïmplementeerd in plaats van een bestaande hash functie te gebruiken baart mij ook grote zorgen en is naar mijn mening vragen om problemen.
Maar goed dit is mijn mening en als anderen er anders over denken mag dat natuurlijk altijd.
Nu ligt het netwerk al weken plat vanwege deze fout... Ik zou ver weg blijven van dit project. Dat ze nu goede updates geven en mensen 1 week de tijd geven om hun seed te updaten is prima, maar zeker niks om het team voor te prijzen. Dit hele fiasco had namelijk voorkomen kunnen worden.
Daarnaast het feit dat ze hun eigen hash functie hebben geïmplementeerd in plaats van een bestaande hash functie te gebruiken baart mij ook grote zorgen en is naar mijn mening vragen om problemen.
Maar goed dit is mijn mening en als anderen er anders over denken mag dat natuurlijk altijd.
[ Voor 24% gewijzigd door Azer op 03-03-2020 15:38 ]
Precies dit inderdaad.Azer schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:35:
Naar mijn mening heeft IOTA de laatste weken laten zien dat ze gewoon een amateuristisch project hebben. Door 3rd party code in hun wallet toe te laten, hebben ze hun hele project waar ze al jaren aan werken in gevaar gebracht. IOTA heeft behoorlijk wat mensen in dienst, maar blijkbaar heeft er niemand aan gedacht dat het toelaten van 3rd party code in een wallet een slecht idee kan zijn.
Ik had ze ook hoog in geschat, IOTA was 1 van mijn favoriete projecten, maar sinds dit drama (want dat is het voor hun) heb ik ze allemaal ingeruild voor XLM en ADA.
Ook heb ik al mijn XRP omgezet naar deze (en nog wat ANT en LINK).
XRP is ook zo'n project dat, als je tussen de regels door leest, op instorten staat.
Allemaal leuke samenwerkingsovereenkomsten die nog niet getekend zijn en dan die ex-oprichter die ff op korte termijn een paar miljard XRP coins wil dumpen.... om nog maar over hun rechtzaak niet te spreken...
Nee, IOTA en XRP gaan klappen krijgen dit jaar denk ik.
TRX ook trouwens, die vergat ik nog ff..
Die Justin Sun is echt een klapmongool van de eerste orde...
Zou me niks verbazen als heel TRX straks klapt omdat hij de boel belazerd/opgeblazen heeft.
Zo... #klaag
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
en de rest van de 2500+ shitcoins ook. zijn maar weinig projecten met usercase die daadwerkelijk omzet genereren, die de waarde van de coins enigzins zouden moeten vergoeilijken…..Riesj74 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:41:
[...]
Precies dit inderdaad.
Ik had ze ook hoog in geschat, IOTA was 1 van mijn favoriete projecten, maar sinds dit drama (want dat is het voor hun) heb ik ze allemaal ingeruild voor XLM en ADA.
Ook heb ik al mijn XRP omgezet naar deze (en nog wat ANT en LINK).
XRP is ook zo'n project dat, als je tussen de regels door leest, op instorten staat.
Allemaal leuke samenwerkingsovereenkomsten die nog niet getekend zijn en dan die ex-oprichter die ff op korte termijn een paar miljard XRP coins wil dumpen.... om nog maar over hun rechtzaak niet te spreken...
Nee, IOTA en XRP gaan klappen krijgen dit jaar denk ik.
TRX ook trouwens, die vergat ik nog ff..
Die Justin Sun is echt een klapmongool van de eerste orde...
Zou me niks verbazen als heel TRX straks klapt omdat hij de boel belazerd/opgeblazen heeft.
Zo... #klaag
Er zijn genoeg crypto's die net zo veel, als niet meer bestaansrecht hebben als Bitcoin.jasper7878 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:43:
[...]
en de rest van de 2500+ shitcoins ook. zijn maar weinig projecten met usercase die daadwerkelijk omzet genereren, die de waarde van de coins enigzins zouden moeten vergoeilijken…..
Alleen omdat Bitcoin de eerste is, betekend niet dat het de beste is.
Als uiteindelijk blijkt dat BTC toch de enige overblijvende is, dan is het een beetje het VHS/BETAMAX verhaal.
Meeste bekendheid wint... niet perse het beste product.
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Ik snap sowieso niet dat holders (op btc only holders na) er maar 1 coin op nahouden. Dat is vragen om problemen.
eens, persoonlijk denk ik dat btc gewoon een store of value is/ word, en geen betaalmiddel. beetje hetzelfde als goud.Riesj74 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:52:
[...]
Er zijn genoeg crypto's die net zo veel, als niet meer bestaansrecht hebben als Bitcoin.
Alleen omdat Bitcoin de eerste is, betekend niet dat het de beste is.
Als uiteindelijk blijkt dat BTC toch de enige overblijvende is, dan is het een beetje het VHS/BETAMAX verhaal.
Meeste bekendheid wint... niet perse het beste product.
Een hoop coins staan qua ontwikkeling stil of zijn al min of meer geflopt. en dan heb je enkele coins die leuk ontwikkelen en groeien.
Het is voor sommige mensen enorm vertrouwen hebben en geloven in een bepaalde coin. Hiermee loop je inderdaad een extreem risico. De kans dat zo'n alt naar 0 gaat is vele malen groter dan dat het project ergens komt.The_Goat schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:55:
Ik snap sowieso niet dat holders (op btc only holders na) er maar 1 coin op nahouden. Dat is vragen om problemen.
Ik kijk ook alleen naar de top... 20-30 ofzo.jasper7878 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:56:
[...]
eens, persoonlijk denk ik dat btc gewoon een store of value is/ word, en geen betaalmiddel. beetje hetzelfde als goud.
Een hoop coins staan qua ontwikkeling stil of zijn al min of meer geflopt. en dan heb je enkele coins die leuk ontwikkelen en groeien.
Coins die naar mijn mening (MIJN MENING) het wel gaan redden:
* Cardano
* Stellar
* Chainlink
* Ethereum (al denk ik dat er betere opties zijn...)
* Bitcoin uiteraard
* Neo misschien... als China corona overleefd
kun je aangeven waarom er toekomstige vraag naar een van deze coins komt. heb je ze nodig om iets te kopen of gebruik te maken van iets? dat is waar waarde gecreeerd word. vraag en enige schaarste.Riesj74 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:06:
[...]
Ik kijk ook alleen naar de top... 20-30 ofzo.
Coins die naar mijn mening (MIJN MENING) het wel gaan redden:
* Cardano
* Stellar
* Chainlink
* Ethereum (al denk ik dat er betere opties zijn...)
* Bitcoin uiteraard
* Neo misschien... als China corona overleefd
Als je dan toch wilt investeren in wat shitcoins die eventueel een 100x gaan doen, koop dan smallcaps en spreid enorm. XRP, ADA, etc. allemaal hartstikke leuk, maar die gaan echt nooit meer 100x doen.
BTC gaat ook weer lekker het afgelopen uurtje, high leverage traders wederom rekt.
BTC gaat ook weer lekker het afgelopen uurtje, high leverage traders wederom rekt.
Poeh, das een lang verhaal.jasper7878 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:18:
[...]
kun je aangeven waarom er toekomstige vraag naar een van deze coins komt. heb je ze nodig om iets te kopen of gebruik te maken van iets? dat is waar waarde gecreeerd word. vraag en enige schaarste.
Even in het kort:
Cardano: Beter platform dan Etherum in de bases. Het team wat er achter zit is opgemaakt van een paar gerenomeerde slimme dudes. Het heeft de potentie om Etheruem te evenaren en, bij genoeg bekendheid, te overtreffen.
Stellar: Stellar is de snellere/betere versie van Ripple. Gemaakt om ook arme landen moegleijkheden te geven om snelle handel te drijven. Eveneens als met Cardano, als het het wat meer mainstream bekendheid krijgt, dan gaan ze Ripple overtreffen (zeker als XRP straks crasht door alle rare sprongen die er gemaakt worden daar).
Chainlink: Deze gaat profiteren als Smart Contracts straks ook mainstream worden (hoop ik).Chainlink is hard op weg om dé link te worden tussen blockchain en de buitenwereld.
Neo: is DE crypto in China op dit moment... en .. ja.. als je het goed doet in China, dan kom je er wel
Ethereum en Botcoin spreken voor zich denk ik.
Al worden deze alleen succesvol omdat ze nu al populair zijn en "mainstream" voor zover crypto nu mainstream genoemd kan worden.
Al die altcoins zijn leuke beloften, maar niemand doet er geen ene bal mee in de praktijk.
Misschien dat eth ooit nog iets nuttigs zal opleveren al vraag ik me dat ook sterk af..
Misschien dat eth ooit nog iets nuttigs zal opleveren al vraag ik me dat ook sterk af..
Er gebeurd net zoveel met altcoins als met bitcoin.Bever! schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:36:
Al die altcoins zijn leuke beloften, maar niemand doet er geen ene bal mee in de praktijk.
Als je wat leest dan zie je dat er genoeg altcoins zijn die hard aan de weg timmeren met overeenkomsten met grote banken en bedrijven e.d.
Op de achtergrond wordt er al heel wat gehandeld met crypto.
Maar idd... nog niet door jan met de korte achternaam nee... maar dat gaat komen... dat duurt echt geen 5 jaar meer.
Ik heb trouwens uit betrouwbare bron, dat naast BTC, ook Monero en Zcash het vet goed gaan doen in de toekomst..
https://news.bitcoin.com/bitcoin-netflix-altered-carbon/
https://news.bitcoin.com/bitcoin-netflix-altered-carbon/
Weer een klassieker hoor vandaag, markt raakt net mijn stop loss sell order en schiet vervolgens weer omhoog. #kutcrypto
Precies, performed tig keer beter, sneller, bewezen technologie en nog goedkoper ook.DaCoTa schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:52:
[...]
Waarom moet je dan een blockchain hebben? Of tangle zoals zij het noemen, whatever.
Eerste zin op hun voorpagina:
[...]
Dat is dus waardeloos als het niet decentraal is.
Pak dan gewoon MySQL of Oracle, zet er een REST api voor met authenticatie en je bent klaar.
Om BTC aan te schaffen en om centjes terug naar je bank over te maken is Bitvavo zeker aan te raden.Riesj74 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:11:
Gebruikt iedereen hier Binance?
Ik ben pas overgestapt van Bitpanda naar de Nederlandse Bitvavo.
Werkt echt een stuk simpeler/sneller (Bitpanda zit in Oostenrijk).
Iemand daar nog ervaring mee?, Bitvavo dus!?
Voor de handel als exchange stelt het nog niet veel voor, daar hebben we dan weer Binance voor....
Voor de Coen & Ripple Show?The_Goat schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:09:
Ik hoorde dat ripple naar 538 gaat
[ Voor 14% gewijzigd door iVibes op 03-03-2020 18:02 ]
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Kijk, een onderbouwde postAzer schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:35:
Helemaal eens dat dit een flinke amateuristische fase is waarin ze zitten (waar ik vorige week ook aan refereerde voor de mensen die echt denken dat ik alleen maar als een dolle tiener achter het project aan loop
Hoe ze nu bezig zijn deze shit op te lossen vind ik wel goed. Transparant, open en met veel excuses... Meer kunnen ze nu niet doen behalve laten zien dat ze kunnen gaan leveren. Ik heb er vertrouwen in maar heb nu ook een flink deel in USDT zitten dus tja.. We gaan het zien..
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
9k niet doorbroken, maar wat nu... Ik verwacht dat Bitcoin sowieso de 8.400 nog gaat aantikken, maar ik durf nog geen buy orders in die regionen in te stellen, want het kan zeker nog lager tot 8.000 - 8.200, dan is de onderkant van de driehoek bereikt. Een wickje eronder kan prima, maar eerst maar kijken of de richting kan keren voordat ik weer inkoop.
Hier ook BNB ontvangen met dank aan Binance. ONG en GAS ontvangen en omgezet in BNB, we kunnen weer wat gratis trades uitvoeren
Hier ook BNB ontvangen met dank aan Binance. ONG en GAS ontvangen en omgezet in BNB, we kunnen weer wat gratis trades uitvoeren
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Hier ook wat BNB cadeau :-)Taro schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:27:
9k niet doorbroken, maar wat nu... Ik verwacht dat Bitcoin sowieso de 8.400 nog gaat aantikken, maar ik durf nog geen buy orders in die regionen in te stellen, want het kan zeker nog lager tot 8.000 - 8.200, dan is de onderkant van de driehoek bereikt. Een wickje eronder kan prima, maar eerst maar kijken of de richting kan keren voordat ik weer inkoop.
Inmiddels weer ongeveer op het niveau van m'n laatste stoploss. Op de dip weer kunnen instappen dus niet ongunstig
Lijkt me niet heel gek hier nog wat te kopen
Als je de trend bekijkt aan de hand van lows en highs zou ik zeggen dat BTC behoorlijk aan het downtrenden is momenteel:Taro schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:27:
/f/image/XLU46JNUYD3AN9ly25kswyD4.jpg?f=fotoalbum_large)
BTC lijkt in grote lijnen toch de dumps van de aandelenbeurzen enigszins te volgen tegen mijn verwachting (en hoop) in. De S&P500 kakt bijvoorbeeld alweer wat in...
Het zou mij niet verbazen als BTC nog een stap naar onderen doet. Daar ga ik eigenlijk vanuit nu. DCA koop ordertjes voor de hodl heb ik daarom lager staan. (Ik steek elke maand een x bedrag in BTC, maar probeer dat wel op de 'gunstigste' momenten te doen). Margin trades (Bybit) durf ik -na te zijn uitgestopt vanuit mijn longpositie vanaf de kerst- nog niet aan. De kans is mij te groot dat BTC keihard door ingeladderde ordertjes heen breekt en gelijk de stoploss meeneemt, ongeacht welke kant op. Eerst maar weer es wat momentum ontwikkelen in een bepaalde richting.
Op dit moment leveraged short of long gaan voelt niet lekker. Hoewel een short met een relatief strakke stoploss wel verleidelijk is.
Beetje pruimentijd volgens mij..... met uitzondering van de impact van het Corona virus gebeurd er weinig.
Ene dag in de min, andere dag in de plus ... een jojo is er niks bij (dat is een soort tol aan een touwtje voor het jonge grut onder ons).
Iedereen zit te wachten tot de halving volgens mij.
Ene dag in de min, andere dag in de plus ... een jojo is er niks bij (dat is een soort tol aan een touwtje voor het jonge grut onder ons).
Iedereen zit te wachten tot de halving volgens mij.
De aandelenmarkt is momenteel spannender dan de cryptomarkt. Een deel van de traders zal zich momenteel ook vooral met aandelen bezig houden,daar is nu geld te verdienen in percentages die voor aandelen vrij uitzonderlijk zijn.
Ja ik ben nog niet zo handig in dat "daytraden"... ik heb een paar x geprobeerd om dat te doen maar het liep steeds uit op verlies.TuutjDrie schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:26:
De aandelenmarkt is momenteel spannender dan de cryptomarkt. Een deel van de traders zal zich momenteel ook vooral met aandelen bezig houden,daar is nu geld te verdienen in percentages die voor aandelen vrij uitzonderlijk zijn.
Ik heb nu maar gewoon een zooi coins op HODL en hoop op een explosie na de halving.
Al zou ik ook graag nog wat op shell inzetten... die gaat lekker de afgelopen paar dagen.
Ik heb uit betrouwbare bron (gisteren nagevraagd bij hun supportiVibes schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:47:
[...]
Om BTC aan te schaffen en om centjes terug naar je bank over te maken is Bitvavo zeker aan te raden.
Voor de handel als exchange stelt het nog niet veel voor, daar hebben we dan weer Binance voor....
Ze komen dan ook met een App (eindelijk).
Ik hou daar wel van hoor.. een goede Nederlandse Exchange....
Binance weer stuk...
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Ecoflow Delta Pro | 450x Nera | Home Assistant
Da's goed nieuws!Riesj74 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:52:
[...]
Ik heb uit betrouwbare bron (gisteren nagevraagd bij hun support) dat ze voor de zomer komen met features om meer in te spelen op daytraders.
Ze komen dan ook met een App (eindelijk).
Ik hou daar wel van hoor.. een goede Nederlandse Exchange....
Pump / dump in 3...2...1...
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Waarom zou je willen daytraden op een exchange die nu 180 miljoen euro volume in 30 dagen doet?
BTC crasht gelijk weer.... en de rest ook uiteraard.
Zucht... we hadden net een kleine bounce...
Nu maar hopen dat BTC weer terug bounced rond de 8686 support...
Wat doet dat er toe? (serieuze vraag).The_Goat schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:03:
Waarom zou je willen daytraden op een exchange die nu 180 miljoen euro volume in 30 dagen doet?
Traden is traden toch?
Verwijderd
Voor grotere bedragen is een goed volume wel een dingetje. Anders is er een kans dat orders niet gevuld worden.Riesj74 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:04:
[...]
Wat doet dat er toe? (serieuze vraag).
Traden is traden toch?
Huh, sinds wanneer geef jij serieuze antwoorden?Verwijderd schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:06:
[...]
Voor grotere bedragen is een goed volume wel een dingetje. Anders is er een kans dat orders niet gevuld worden.
Maar gaat dat volume ook niet omhoog zodra er meer op gehandeld wordt?Verwijderd schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:06:
[...]
Voor grotere bedragen is een goed volume wel een dingetje. Anders is er een kans dat orders niet gevuld worden.
Het zal inderdaad even een goede zet moeten krijgen, maar zodra het loopt lijkt me dat geen probleem meer.
Stokstaart schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:08:
[...]
Huh, sinds wanneer geef jij serieuze antwoorden?
Het volume bij Bitvavo gaat gestaag omhoog, met straks die nieuwe features erbij, top
Asus Z77 Maximus V Gene / i5 3570K / EK Waterkoeling / ASUS 6970 DCII 2GB /Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz / OCZ SSD 60Gb Vertex II / Samsung Spinpoint 500GB / Scythe 700W / CM 690 II Window.
Volume is nodig om je orders te kunnen vullen. Verder wil je ook volume zodat je fatsoenlijk een stop loss kan gebruiken. Slippage kan enorm veel geld kosten en hoe lager het volume hoe meer slippage. Met een orderboek wat niet goed is gevult kan je best eens 5% meer kwijt zijn dan bij een orderboek dat wel goed gevult is. Volume is nodig om effectief te kunnen traden zonder last te hebben van grote verschillen in prijs of lang te moeten wachten tot een order wordt gevult. Ik raak zelf geen coins meer aan die niet minimaal een paar miljoen volume per 24 uur hebben. Als de boel gaat zakken op een 2 ton volume coin kom je er niet vanaf zonder te groot verlies, zelfs al zou het maar om 1000 dollar zou gaan.Riesj74 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:04:
[...]
Wat doet dat er toe? (serieuze vraag).
Traden is traden toch?
Edit: Een simpel voorbeeld. Stel je koopt voor 5k aan BTC en verkoopt het direct weer. Dit zal je op een exchange met hoog volume los van de fee's misschien 3 dollar kosten. Ga je echter 5k stoppen in een coin die met laag volume kost je dit makkelijk 20 dollar tot wel 100 dollar. Ook al wacht je langer zit je nog met grote verschillen of kan je het niet eens kwijt zonder 5% verschil te hebben. Zeker op lagere timeframes gaat dit enorm uitmaken.
[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 04-03-2020 13:59 ]
Verwijderd
Klopt. Het lage volume geeft dus ook aan dat er niet veel op gehandeld wordt. Vergeet niet dat er bij dit platform ook nog sprake is van een fiat brug, dus fiat naar crypto en andersom wordt ook meegenomen in dit volume.Riesj74 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:18:
[...]
Maar gaat dat volume ook niet omhoog zodra er meer op gehandeld wordt?
Het zal inderdaad even een goede zet moeten krijgen, maar zodra het loopt lijkt me dat geen probleem meer.
Meer shitcoin hebben dan in het orderboek gevraagd wordt. Bonuspunten als de shitcoin wallet van de beurs niet operationeel is. Been there, done that.PilatuS schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:55:
[...]
Edit: Een simpel voorbeeld. Stel je koopt voor 5k aan BTC en verkoopt het direct weer. Dit zal je op een exchange met hoog volume los van de fee's misschien 3 dollar kosten. Ga je echter 5k stoppen in een coin die met laag volume kost je dit makkelijk 20 dollar tot wel 100 dollar. Ook al wacht je langer zit je nog met grote verschillen of kan je het niet eens kwijt zonder 5% verschil te hebben. Zeker op lagere timeframes gaat dit enorm uitmaken.
Verwijderd schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:59:
[...]
Klopt. Het lage volume geeft dus ook aan dat er niet veel op gehandeld wordt. Vergeet niet dat er bij dit platform ook nog sprake is van een fiat brug, dus fiat naar crypto en andersom wordt ook meegenomen in dit volume.
Thnx voor de infoPilatuS schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:55:
[...]
Volume is nodig om je orders te kunnen vullen. Verder wil je ook volume zodat je fatsoenlijk een stop loss kan gebruiken. Slippage kan enorm veel geld kosten en hoe lager het volume hoe meer slippage. Met een orderboek wat niet goed is gevult kan je best eens 5% meer kwijt zijn dan bij een orderboek dat wel goed gevult is. Volume is nodig om effectief te kunnen traden zonder last te hebben van grote verschillen in prijs of lang te moeten wachten tot een order wordt gevult. Ik raak zelf geen coins meer aan die niet minimaal een paar miljoen volume per 24 uur hebben. Als de boel gaat zakken op een 2 ton volume coin kom je er niet vanaf zonder te groot verlies, zelfs al zou het maar om 1000 dollar zou gaan.
Gaat nog veel van over mijn hoofd, maar ik probeer er leer uit te halen.....
Ik heb zelf nog geen "volume" om over te praten (nog geen 1.5k bij elkaar), dus ik denk dat ik nu nog goed zit.
En hopelijk trekt het volume van Bitvavo ook aan als ze straks de nieuwe features krijgen en wat meer bekendheid krijgen.
Dat kan ook jaDaCoTa schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:55:
[...]
Meer shitcoin hebben dan in het orderboek gevraagd wordt. Bonuspunten als de shitcoin wallet van de beurs niet operationeel is. Been there, done that.
Het gaat niet eens heel erg over wat jij aan volume doet, maar meer wat er in de orderboeken beschikbaar is. Hoe groter het verschil tussen de eerste verkooporder en eerste kooporder, hoe meer het je gaat kosten als je koopt en verkoopt. Verder nog momenten dat er niemand wil kopen als jij wil verkopen. Stel de boel zakt 10% en niemand wil je meuk kopen dan kost je dat 10%. Bij BTC zal dit nooit gebeuren en is het verschil veel kleiner omdat er meer volume is.Riesj74 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:02:
[...]
Thnx voor de info
Gaat nog veel van over mijn hoofd, maar ik probeer er leer uit te halen.....
Ik heb zelf nog geen "volume" om over te praten (nog geen 1.5k bij elkaar), dus ik denk dat ik nu nog goed zit.
En hopelijk trekt het volume van Bitvavo ook aan als ze straks de nieuwe features krijgen en wat meer bekendheid krijgen.
Waarom kost mij dat dan meer?PilatuS schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:05:
Het gaat niet eens heel erg over wat jij aan volume doet, maar meer wat er in de orderboeken beschikbaar is. Hoe groter het verschil tussen de eerste verkooporder en eerst kooporder, hoe meer het je gaat kosten als je koopt en verkoopt. Verder nog momenten dat er niemand wil kopen als jij wil verkopen. Stel de boel zakt 10% en niemand wil je meuk kopen dat kost je dat 10%. Bij BTC zal dit nooit gebeuren en is het verschil veel kleiner omdat er meer volume is.
Er is toch een vast % wat ze aan handelkosten inhouden?
Dus hoe hoger het bedrag dat ik verhandel, des te meer dat het mij kost....
Het ligt toch niet aan de populariteit op dat moment?
Ik zie iig bij Bitvavo duidelijke vaste tarieven staan per staffel.
Er staat niet bij dat dit kan verschillen t.o.v. het moment dat je verkoopt.
Het gaat niet om de fee's die je betaald. Het gaat er om of je kan verkopen als je wil verkopen. Als niemand wil kopen wat jij wil verkopen dan kost je dat geld. Het gaat om wat de vraag is voor een coin en hoe het orderboek in elkaar zit. Als jij voor 500 dollar wil verkopen op zeg 1 dollar per coin, maar in het orderboek staat alleen een vraag voor 90 cent per coin, dan kan je dus niet verkopen voor 1 dollar. Niemand wil je er 1 dollar voor geven en pas bij 90 cent wil iemand het wel kopen. Het hele volume verhaal staat compleet los van fee's.Riesj74 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:10:
[...]
Waarom kost mij dat dan meer?
Er is toch een vast % wat ze aan handelkosten inhouden?
Dus hoe hoger het bedrag dat ik verhandel, des te meer dat het mij kost....
Het ligt toch niet aan de populariteit op dat moment?
Ik zie iig bij Bitvavo duidelijke vaste tarieven staan per staffel.
Er staat niet bij dat dit kan verschillen t.o.v. het moment dat je verkoopt.
Edit: Waar het om gaat is slippage. Het verschil tussen de huidige koers en wat je daadwerkelijk krijgt als je het halve overboek leeg maakt als je verkoopt. Niet 100 munten voor 1 dollar per stuk, maar 10 voor 1 dollar. Dan 30 voor 95 cent. Dan 50 voor 90 cent. Dit gaat je veel geld kosten als het orderboek je geen goede prijs kan geven. Ook kan je dus geen fatsoenlijke stop loss gebruiken. In het ergste geval verkoop je van die 100 munten ze niet voor 1 dollar per stuk maar deels voor 5 cent.
[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 04-03-2020 15:19 ]
Hmm.. ik begin het te snappen.PilatuS schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:13:
[...]
Het gaat niet om de fee's die je betaald. Het gaat er om of je kan verkopen als je wil verkopen. Als niemand wil kopen wat jij wil verkopen dan kost je dat geld. Het gaat om wat de vraag is voor een coin en hoe het orderboek in elkaar zit. Als jij voor 500 dollar wil verkopen op zeg 1 dollar per coin, maar in het orderboek staat alleen een vraag voor 90 cent per coin, dan kan je dus niet verkopen voor 1 dollar. Niemand wil je er 1 dollar voor geven en pas bij 90 cent wil iemand het wel kopen. Het hele volume verhaal staat compleet los van fee's.
Taker fee t.o.v. maker fee.
Die zie ik inderdaad staan bij Bitvavo.
Verschilt idd een standaard bedrag per soort fee.
Bitvavo
Taker fees; welke van toepassing zijn indien uw order direct wordt uitgevoerd op basis van de beschikbare orders in het orderboek (zal altijd het geval zijn bij markt orders).
Maker fees; welke van toepassing zijn indien uw order niet direct zal worden uitgevoerd en liquiditeit toevoegt aan het orderboek (zal altijd het geval zijn bij limiet orders die niet direct worden uitgevoerd).
Nee dat bedoelt Pilatus niet.Riesj74 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:19:
Hmm.. ik begin het te snappen.
Op een exchange met laag volume KUN je gewoon niet verkopen voor je vraagprijs omdat er daar te weinig kopers zijn.
Dus moet je voor minder verkopen en DAT kost je gewoon geld.
Dan zijn de fees nog niet eens meegeteld.
Vandaar is het slimmer om te handelen op een exchange met n hoog volume voor jouw coins.
Ik lul ook zomaar wat
NeeRiesj74 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:19:
[...]
Hmm.. ik begin het te snappen.
Die zie ik inderdaad staan bij Bitvavo.
Verschilt idd een standaard bedrag per soort fee.
Het gaat niet om de fee's, die betaal je altijd.
Nog even als voorbeeld: Jij wil 1000 munten voor 1 dollar per stuk verkopen en de huidige prijs is ook 1 dollar. Je verkoopt alles op een order die er staat op 1 dollar en klaar, je hebt 1000 dollar. Nu met laag volume. Op 1 dollar staat er geen vraag voor 1000 stuks, maar de eerste prijs voor 1000 stuks is 90 cent. Je kan dan alleen verkopen voor 90 cent, maal 1000 stuks en je hebt 900 dollar. Stel de boel crashed nog harder en er staan helemaal geen orders tot aan de 50 cent, dan verkoop je 1000 stuks voor 50 cent en heb je 500 dollar.
Wat de rest van de fee's ook zijn, daar gaat het dus niet om. Het gaat om vraag een aanbod in het orderboek. Geen vraag is geen goede prijs. Hoe lager het volume en hoe dunner het orderboek hoe meer het je kost als je wil verkopen. Snappie ?
ok ok wacht ff...PilatuS schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:33:
[...]
Nee
Het gaat niet om de fee's, die betaal je altijd.
Nog even als voorbeeld: Jij wil 1000 munten voor 1 dollar per stuk verkopen en de huidige prijs is ook 1 dollar. Je verkoopt alles op een order die er staat op 1 dollar en klaar, je hebt 1000 dollar. Nu met laag volume. Op 1 dollar staat er geen vraag voor 1000 stuks, maar de eerste prijs voor 1000 stuks is 90 cent. Je kan dan alleen verkopen voor 90 cent, maal 1000 stuks en je hebt 900 dollar. Stel de boel crashed nog harder en er staan helemaal geen orders tot aan de 50 cent, dan verkoop je 1000 stuks voor 50 cent en heb je 500 dollar.
Wat de rest van de fee's ook zijn, daar gaat het dus niet om. Het gaat om vraag een aanbod in het orderboek. Geen vraag is geen goede prijs. Hoe lager het volume en hoe dunner het orderboek hoe meer het je kost als je wil verkopen. Snappie ?
Is dat ook de reden waarom de koersen niet altijd gelijk zijn op exchanges?
Ik zie nu bijv. op binance de koers op 8768 staan en op Bitvavo op 8760 ...
Zij verrekenen dus in hun koers hun volume?
Zoiets?
Anders snap ik er geen hout meer van en ga ik in een hoekje zitten huilen... alweer
Wat je nu zegt qua verschillende prijzen heeft opzich niets met volume te maken. Voor de duidelijkheid, volume is hoeveel er wordt gekocht en verkocht bij elkaar in een bepaalde tijd. Laag volume betekend dat er weinig handel is en dit zie je ook terug in de orderboeken.Riesj74 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:37:
[...]
ok ok wacht ff...
Is dat ook de reden waarom de koerzen niet altijd gelijk zijn op exchanges?
Zoiets?
Anders snap ik er geen hout meer van en ga ik in een hoekje zitten huilen... alweer
Lees anders alle posts nog eens door, dan zou het kwartje wel moeten vallen
De onderliggende reden voor arbitrage is niet altijd bekend. In sommige gevallen wel, zo is het fiat-pair bij Coinbase BTC-USD (Dollar) en bij andere exchanges BTC-USDT (Tether). Een 'echte' dollar wordt iets hoger gewaardeerd dus zie je bij Coinbase een iets andere prijs dan bij bijvoorbeeld Binance..Riesj74 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:37:
[...]
ok ok wacht ff...
Is dat ook de reden waarom de koersen niet altijd gelijk zijn op exchanges?
Zoiets?
Dit maakt het probleem wat inzichtelijker
Wick op een site met serieus volume is lang niet zo groot
#duizelteenbeetje
ik ga nog eens even verder lezen inderdaad hahaha.
thnx iig
thnx iig
Ik kan nog wel een stapje verder voor je gaan om het makkelijker te maken. Jij hebt 10 appels gekocht voor 1 euro per stuk. Nu wil je ze verkopen, maar niemand wil er meer dan 50 cent per stuk voor betalen. Je kan ze alleen verkopen voor 50 cent dus heb je 50% verlies bij verkopen.Riesj74 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:48:
#duizelteenbeetje
thnx iig
Verwijderd
Tis vrij simpel.Riesj74 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:48:
#duizelteenbeetje
thnx iig
Laag volume: de orderboeken zijn dun. Stel jij bent rijk en wil 100 munten verkopen voor 100 euro per stuk, ouwe whale.
De bids in het orderboek zijn als volgende:
2 stuks voor 100 euro
2 stuks voor 99
2 stuks voor 98
Etc etc.
Je gaat dus nooit die 100 munten verkopen voor 100 dollar per stuk.
Doe je een limit order: blijft je order ongevuld staan en krijg je de munten niet verkocht.
Doe je een markt order (hogere fee) dan worden je 100 munten direct verkocht voor het bod wat op dat moment aanwezig is.
Dus 2 voor 100, 2 voor 99, 2 voor 98, etc. etc.
Net zo diep naar beneden tot je 100 munten verkocht zijn.
Dus je betaald én hogere fee, én je krijgt niet de prijs voor je munten die je graag zou willen, simpelweg omdat de orderboeken dit niet toelaten door het lage volume, oftewel de hoeveelheid handel.
Ik trade bijna nooit trendlines, maar het is toch wel lekker als ze dan werken en je 15 min. later een melding van TV krijgt dat je trade gesloten is
Ja nee, zover kom ik nog wel in
Ik heb 100 munten gekocht voor 100 euro.
Op een gegeven moment zijn die munten 110 euro waard, dus verkoop ik ze voor 110 euro - een fee van de exchange van 0.25% dus hou ik iets van 107 euro over.
Zo werkt het in mijn hoofd.... ik heb geen ruimte voor "ja maar niemand wil ze kopen"... ik HEB ze namelijk al verkocht tegen de huidige koers min fee kosten....
Wat boeit het mij daarna nog of mensen hem willen opkopen?
Waar zit mijn denkfout?
Ja nee zover kom ik wel ... maar het "niemand wil ze" verhaal vat ik niet echt.PilatuS schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:57:
[...]
Ik kan nog wel een stapje verder voor je gaan om het makkelijker te maken. Jij hebt 10 appels gekocht voor 1 euro per stuk. Nu wil je ze verkopen, maar niemand wil er meer dan 50 cent per stuk voor betalen. Je kan ze alleen verkopen voor 50 cent dus heb je 50% verlies bij verkopen.
Op een gegeven moment zijn die munten 110 euro waard, dus verkoop ik ze voor 110 euro - een fee van de exchange van 0.25% dus hou ik iets van 107 euro over.
Zo werkt het in mijn hoofd.... ik heb geen ruimte voor "ja maar niemand wil ze kopen"... ik HEB ze namelijk al verkocht tegen de huidige koers min fee kosten....
Waar zit mijn denkfout?
Iemand anders zoals jij een persoon moet ze willen kopen voor die prijs. Het is een exchangeRiesj74 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:09:
[...]
Ja nee zover kom ik wel ... maar het "niemand wil ze" verhaal vat ik niet echt.
Waar zit mijn denkfout?
Zullen we deze "discussie" stoppen? Denk genoeg over te vinden op google.
De denkfout zit in het feit dat iemand je munten voor die prijs moet willen kopen. Je kan niet verkopen zonder dat iemand ze ook wil kopen. En dan is er met een laag volume dus niemand die ze voor jouw prijs wil kopen. Er is er wel iemand die ze wil, maar dan lager in het orderboek en niet voor 110 euro maar voor 70 euro. Je kan niets verkopen voor de prijs die jij wil als niemand ze voor die prijs wil kopen. Leuk dat je aanbod hebt, maar zonder vraag kan je het niet verkopen. Als jij een oude videokaart voor 200 euro op Marktplaats zet heb je geen 200 euro. Niemand wil het kopen voor ook maar 120 euro, maar wel voor 100, dus heb je 100 euro of geen verkoop. Met crypto is het net zo, je moet iemand hebben die wil kopen voor een bepaalde prijs. Het hele: Ik HEB ze verkocht gaat niet dus niet altijd op.Riesj74 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:09:
[...]
ik heb geen ruimte voor "ja maar niemand wil ze kopen"... ik HEB ze namelijk al verkocht tegen de huidige koers min fee kosten....
Waar zit mijn denkfout?
Op het moment dat jij op de 'sell' knop duwt (en dan ga ik ervan uit dat je een market order hebt gekozen) gaat het systeem inderdaad proberen jouw munten te verkopen op dat moment. Dat wil niet zeggen dat ze allemaal worden verkocht op de koers van dat moment. Daar zit je denkfout.Riesj74 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:09:
Waar zit mijn denkfout?
Zie een exchange als een markt. Het is niet de markt die je muntjes koopt, wel een koper. En die moet akkoord gaan met jouw prijs. Hoe groter de markt (= het volume) hoe groter de kans dat iemand jouw prijs wel ok vindt.
Verwijderd
Nou inderdaad godverdomme.DJ-Promo schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:13:
[...]
Iemand anders zoals jij een persoon moet ze willen kopen voor die prijs. Het is een exchange.
Zullen we deze "discussie" stoppen? Denk genoeg over te vinden op google.
Je moet die kutmunten ook gewoon hodlen.
Met je kutvolume vragen
Wie gaat jou geholde kutmuntjes kopen voor 100x de huidige waarde dan?Verwijderd schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:19:
[...]
Nou inderdaad godverdomme.
Met je kutvolume vragen
Verwijderd
Ik hoop een daytrader in 2025The_Goat schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:21:
[...]
Wie gaat jou geholde kutmuntjes kopen voor 100x de huidige waarde dan?
Deze 99MA op de 1 uur is nogal een level nu. Wordt heel goed verdedigt tot nu toe, maar die verliezen zal vast een flinke dump geven.
Dat moet dan wel n enorme kuttrader zijn
Ik lul ook zomaar wat
Ach, dan moet dat wel iemand zijn met een hele dikke portemonnee als die hele Bitcoins wil kopenshovelhead1340 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:37:
[...]
Dat moet dan wel n enorme kuttrader zijn
- Taro
- Niet online
Iets onder de 8700 weer ingestapt met de pot op Binance, stop loss in de 86xx regionen. Ik stap bewust even niet in andere cryptocurrency, puur snel in- en uitstappen met Bitcoin, omdat ik onzeker ben over de koers, maar ik tot nu toe wel een mooi resultaat realiseer met swingtraden in deze range.
Ondertussen ook weer in TSLA gestapt, ik hoor om mij heen steeds meer mensen die die koers volgen en fomo en vertrouwen in de koers voor de komende paar jaar hebben. Dus ben ik bereid -5 tot -10% te incasseren ivm lange termijn doelstellingen. Inmiddels daar de inleg er helemaal uit, speel alleen nog met winst. Binnenkort mooie aankondigingen ivm de batterij/accu ontwikkelingen, dus hopelijk een mooie plus.
Ondertussen ook weer in TSLA gestapt, ik hoor om mij heen steeds meer mensen die die koers volgen en fomo en vertrouwen in de koers voor de komende paar jaar hebben. Dus ben ik bereid -5 tot -10% te incasseren ivm lange termijn doelstellingen. Inmiddels daar de inleg er helemaal uit, speel alleen nog met winst. Binnenkort mooie aankondigingen ivm de batterij/accu ontwikkelingen, dus hopelijk een mooie plus.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Hehe een fatsoenlijke Jaapio post met inhoudtVerwijderd schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:19:
[...]
Nou inderdaad godverdomme.
Met je kutvolume vragen
HODL die troep!
@Taro Niet bang voor een wat langere termijn correctie op TSLA als de hele beurs wat blijft zakken door corona ? Zolang corona er voor zorgt dat de productie lager ligt en de handel minder is kan ik mij moeilijk voorstellen dat de beurs door blijft stijgen.
Verwijderd
De ontwikkelingen met Turkije/Syrië zijn wat mij betreft ook alles behalve positief...PilatuS schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:58:
@Taro Niet bang voor een wat langere termijn correctie op TSLA als de hele beurs wat blijft zakken door corona ? Zolang corona er voor zorgt dat de productie lager ligt en de handel minder is kan ik mij moeilijk voorstellen dat de beurs door blijft stijgen.
Misschien (nog) geen negatieve invloed op de markt maar wel een flink spanningsveld.
Dat is zeker niet positief, maar ik denk niet dat het zoals het nu gaat veel invloed zal hebben op de wereldeconomie. Syrië is al veel te veel jaren een en al ellende, maar in die tijd heeft de beurs het juist extreem goed gedaan.Verwijderd schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:03:
[...]
De ontwikkelingen met Turkije/Syrië zijn wat mij betreft ook alles behalve positief...
- Taro
- Niet online
@PilatuS Die kans is er zeker, maar Tesla heeft de 6x0 Dollar alweer aangetikt na de 980 Dollar te hebben bereikt, dat zie ik als een gezonde correctie. Op basis van een aantal trendlijnen kan dat de bodem zijn geweest. Daarnaast is Tesla een disruptief bedrijf, die volgen niet per se de trends. De fabriek in China heeft last van Corona, maar dat is een nieuwe markt en de andere markten draaien vooralsnog gewoon door, het is ook niet zo dat het Coronavirus een paar jaar blijft ronddwalen.
En soms moet je een gokje wagen. Daarom hanteer ik ook bewust de strategie dat ik de inleg en een stuk winst eruit heb gehaald. Ik heb van het restant X aandelen goud en Y aandelen Tesla gekocht. Gaat dat naar 0 dan heb ik pech, slaat de crisis toe waardoor goud stijgt en gaat Tesla naar 6k per stuk dan geniet ik daar lekker van
En soms moet je een gokje wagen. Daarom hanteer ik ook bewust de strategie dat ik de inleg en een stuk winst eruit heb gehaald. Ik heb van het restant X aandelen goud en Y aandelen Tesla gekocht. Gaat dat naar 0 dan heb ik pech, slaat de crisis toe waardoor goud stijgt en gaat Tesla naar 6k per stuk dan geniet ik daar lekker van
Een orderboek is wat andere mensen willen, zowel verkopen als kopen. Dus toen jij ze kocht voor 100 euro, heb jij ze van iemand anders gekocht die ze voor 100 euro van de hand heeft gedaan.Riesj74 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:09:
[...]
Ja nee zover kom ik wel ... maar het "niemand wil ze" verhaal vat ik niet echt.
Waar zit mijn denkfout?
Dus als de munten 110 euro waard zijn geworden, betekend dat er ergens anders twee mensen zijn, waarvan de ene ze dus voor 110 wilde kopen, maar iemand anders ze voor 110 wilde verkopen.
Als jij ze dus ook voor 110 wilt verkopen, moet er nog steeds wel iemand anders zijn die ze daarvoor wil kopen.
En verder, idd, ga even googles hoe een orderboek werkt, en wat een market en limit order is. Als je dan nog vragen hebt, kom gerust terug :-)
Tesla chart ziet er zo ontzettend topped out uit op HTF dat ik daar echt niet aan zou durven komen.
BTC vrij saai vandaag, hopelijk snel een break-out met wat volume omhoog of omlaag, dat maakt me niet zoveel uit
BTC vrij saai vandaag, hopelijk snel een break-out met wat volume omhoog of omlaag, dat maakt me niet zoveel uit
[Twitter: https://twitter.com/BitcoinLennon/status/1234922589820268546]
LINK/BTC daily high 56.700, en toen ging ie omlaag
Wat is dat toch met mensen en crypto soms. In plaats van slow and steady is het voor sommige alles of niets. Of 100k verdienen of rekt. Niet langzaam stapje voor stapje met 100'en of 1000'en dollars vooruit gaan, maar perse die dikke klapper moeten maken of rekt.
LINK/BTC daily high 56.700, en toen ging ie omlaag
Wat is dat toch met mensen en crypto soms. In plaats van slow and steady is het voor sommige alles of niets. Of 100k verdienen of rekt. Niet langzaam stapje voor stapje met 100'en of 1000'en dollars vooruit gaan, maar perse die dikke klapper moeten maken of rekt.
En stiekem had die man dat helemaal niet. Had nog een long die hij op 56000 sloot en vanaf daar short ging.
Het leven is te kort om te testen
Of wat ie zegt ook zo is gegaan blijft natuurlijk altijd de vraag, maar een screenshot stond er wel bij. Of dat ook full size is, is ook weer de vraag. Maar even los van deze trade is het toch een cypto iets om extreme risico's te nemen.Beneveerg schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:19:
En stiekem had die man dat helemaal niet. Had nog een long die hij op 56000 sloot en vanaf daar short ging.
Iedereen wil de held zijn om de top te shorten en dat op twitter te plaatsen, levert je followers op
Dat is ook wel wat crypto leuk maakt, hoog risico, hoge beloning. Kan ook mis gaan natuurlijk en dat zien veel mensen niet. Ook ik niet toen ik begon, daar heb ik wel van kunnen leren.
[ Voor 0% gewijzigd door Beneveerg op 04-03-2020 22:25 . Reden: typo ]
Het leven is te kort om te testen
Denk ook dat er behoorlijk wat mensen verslaafd zijn aan crypto.....
- Taro
- Niet online
Bitcoin is een TA cryptocurrency, soms zit je ernaast, soms zit je goed, maar er zit geen bedrijf, geen winst, geen omzet en geen fysieke producten achter. Natuurlijk wel een stuk fomo, schaarste, acceptatie en bekendheid, etc. Maar bij Bitcoin handel je op basis van charts. Bij Tesla handel ik in tegenstelling tot cryptocurrency en andere aandelen op basis van fundamentals, visie, ontwikkelingen, overnames, cijfers, omzet, marge, winst, verbeteringen rondom accutechnologie, etc. Tesla heeft aangekondigd zelf verzekeringen voor de eigen auto's te gaan aanbieden, dat zullen ze altijd goedkoper kunnen doen dan anderen ivm kostprijs vs verkoopprijs. Concurrenten zullen mogelijk drivetrains en accu's van ze afnemen.The_Goat schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:16:
Tesla chart ziet er zo ontzettend topped out uit op HTF dat ik daar echt niet aan zou durven komen.
Bij Tesla moet je naar mijn idee niet kijken naar standaard zaken, maar naar momentum, voorsprong op concurrenten, aankondigingen rondom accutechnologie zoals ze die binnen enkele weken gaan presenteren!, verkoopaantallen (Q1 = altijd slecht, Q2 en daarna zijn beter) en andere zaken rondom bedrijfsvoering.
Kijk jij alleen naar charts, of ook de achterliggende zaken? Gewoon erg benieuwd, zonder mening, want iedereen vliegt zaken op een andere manier aan, waarvoor altijd iets is te zeggen, dus geen goed of fout.
Ps. Ik persoonlijk vind dit inhoudelijk leuk om te bespreken en anderen beginnen/praten ook over TSLA, als het gedoe rondom dit aandeel hier echt niet thuishoort dan hoor ik dit graag.
[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 04-03-2020 22:43 ]
Dat link zou gaan plussen was vrij waarschijnlijk als je wat TA kent. Lekker dom en wellicht een aandachtstrekker die twitteraarPilatuS schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:23:
[...]
Of wat ie zegt ook zo is gegaan blijft natuurlijk altijd de vraag, maar een screenshot stond er wel bij. Of dat ook full size is, is ook weer de vraag. Maar even los van deze trade is het toch een cypto iets om extreme risico's te nemen.
Ik deel jouw mening mits geen margin. In geval van margin eigenlijk alleen maar op TA, zelfde als crypto. Ik zit dca long in goud en zilver vanwege macro economische verwachtingen. Ongeacht of het een keer wat overbought is bijvTaro schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:29:
[...]
Bitcoin is een TA cryptocurrency, soms zit je ernaast, soms zit je goed, maar er zit geen bedrijf, geen winst, geen omzet en geen fysieke producten achter. Natuurlijk wel een stuk fomo, schaarste, acceptatie en bekendheid, etc. Maar bij Bitcoin handel je op basis van charts. Bij Tesla handel ik in tegenstelling tot cryptocurrency en andere aandelen op basis van fundamentals, visie, ontwikkelingen, overnames, cijfers, omzet, marge, winst, verbeteringen rondom accutechnologie, etc.
Bij Tesla moet je naar mijn idee niet kijken naar standaard zaken, maar naar momentum, voorsprong op concurrenten, aankondigingen rondom accutechnologie zoals ze die binnen enkele weken gaan presenteren!, verkoopaantallen (Q1 = altijd slecht, Q2 en daarna zijn beter) en andere zaken rondom bedrijfsvoering.
Kijk jij alleen naar charts, of ook de achterliggende zaken? Gewoon erg benieuwd, zonder mening, want iedereen vliegt zaken op een andere manier aan, waarvoor altijd iets is te zeggen, dus geen goed of fout.
Ik geloof dat charts achterliggende zaken in beeld brengen en handel dus inderdaad alleen op basis van TA. Verder denk ik dat veel nieuws al in de prijs verwerkt zit op het moment dat het naar buiten komt, genoeg mensen die daar dan al op gespeculeerd hebben, dat zou je dus terug zien in een chart.Taro schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:29:
[...]
Bitcoin is een TA cryptocurrency, soms zit je ernaast, soms zit je goed, maar er zit geen bedrijf, geen winst, geen omzet en geen fysieke producten achter. Natuurlijk wel een stuk fomo, schaarste, acceptatie en bekendheid, etc. Maar bij Bitcoin handel je op basis van charts. Bij Tesla handel ik in tegenstelling tot cryptocurrency en andere aandelen op basis van fundamentals, visie, ontwikkelingen, overnames, cijfers, omzet, marge, winst, verbeteringen rondom accutechnologie, etc.
Ps. Ik persoonlijk vind dit inhoudelijk leuk om te bespreken, als het gedoe rondom dit aandeel hier echt niet thuishoort dan hoor ik dit graag.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik ook niet de cijfers of ontwikkeling van Tesla op de voet volg. Ik denk dat tesla een mooi vooruitstrevend bedrijf is, verder heb ik er geen verstand van (en ik volg Musk op twitter voor het vermaak) en open af en toe een chart omdat er veel over gepraat wordt. Als ik die dan zie, dan doet het me enorm denken aan de btc top van 2017 (weekly/3d)
Ik handel weinig in aandelen en volg het niet op de voet, dus kan er zo maar naast zitten, maar ik zou op dit punt altijd over gaan op het shorten van bounces ipv het kopen van dips
Hoog risico met hoge beloning klopt zeker, alleen sommige kiezen voor extreem risico met extreme beloning. All-in gaan met hefboom is anders dan all-in gaan.Beneveerg schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:25:
Dat is ook wel wat crypto leuk maakt, hoog risico, hoge beloning. Kan ook mis gaan natuurlijk en dat zien veel mensen niet. Ook ik niet toen ik begon, daar heb ik wel van kunnen leren.
Short gaan rond de weekly high van bijna een jaar terug was opzich geen slecht plan. Moet ook maar zien of LINK nog veel verder kan komen, maar dat zal ook van BTC afhangen. Hij heeft alleen de vroeg geshort en met een veel te hoog risico. Rekt gaan met meer dan 5 BTC als LINK nog 12.5% zou stijgen is compleet achterlijk.Bever! schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:30:
[...]
Dat link zou gaan plussen was vrij waarschijnlijk als je wat TA kent. Lekker dom en wellicht een aandachtstrekker die twitteraar
Link is een beetje het Tesla van crypto momenteel, iedereen wil de top shorten, en zorgt daarmee voor liquiditeit omhoog
Hoe werkt dat eigenlijk?The_Goat schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:55:
Link is een beetje het Tesla van crypto momenteel, iedereen wil de top shorten, en zorgt daarmee voor liquiditeit omhoog
Bij het shorten leen je toch x, die verkoop je, dan daalt de waarde, koop je x voor een lagere prijs, betaal je x terug en heb je geld over.
Dus als iedereen wil shorten, dan moeten er net zo veel mensen zijn die long gaan en op een exchange zitten waar ze x kunnen uitlenen. Klopt dat?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Als de prijs tegen je gaat moet je terugkopen laat je de prijs verder stijgenSando schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:00:
[...]
Hoe werkt dat eigenlijk?
Bij het shorten leen je toch x, die verkoop je, dan daalt de waarde, koop je x voor een lagere prijs, betaal je x terug en heb je geld over.
Dus als iedereen wil shorten, dan moeten er net zo veel mensen zijn die long gaan en op een exchange zitten waar ze x kunnen uitlenen. Klopt dat?
- Taro
- Niet online
Daarom heb je bij zowel BitMEX als ByBit een funding rate. Deze zorgt eigenlijk voor dekking op het verschil tussen de longs en shorts. Zit je aan de kant die de overhand heeft, dan moet je dus iets per x uur aan funding betalen om ervoor te zorgen dat het geheel veilig blijft functioneren. Op ByBit op dit moment: 0,01%. Doel is uiteindelijk dat liquidaties kunnen worden opgevangen zonder dat traders daar aan bij moeten dragen.Sando schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:00:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 04-03-2020 23:06 ]
PreciesBever! schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:04:
[...]
Als de prijs tegen je gaat moet je terugkopen laat je de prijs verder stijgen
Om een short te sluiten moet je kopen. Wordt je geliquideerd dan koopt het systeem voor je en is al je geld weg. Sluit je een short zelf moet je kopen om het verlies te beperken of om wist te pakken. Gaat de koers als een idioot omhoog zorgen liquidaties en mensen die zelf shorts sluiten voor de brandstof om nog verder omhoog te komen. Het raken van stop losses/liquidaties van longs zorgt voor hardere dalingen, het raken van stop losses/liquidaties van shorts zorgen voor hardere stijgingen.
Momenteel kruipen alle stoplosses van zowel shorters als longers richting de 8650/8850 range. Tijd voor een break-out
Goeeeeedemorgen mede crypto verslaafde!
De ochtend is goed in het groen begonnen!
Wat gaat de dag brengen ??... NIEMAND WEET HET!!
Dus..
Maar even serieus he, naast de halving van BTC in Mei (give or take), wat vinden jullie nog meer interessante ontwikkelingen die er dit jaar aankomen?
ETH 2.0?, ADA Shelley?, XRP lawsuit? .... etc...
Wat gaat de dag brengen ??... NIEMAND WEET HET!!
Dus..
Maar even serieus he, naast de halving van BTC in Mei (give or take), wat vinden jullie nog meer interessante ontwikkelingen die er dit jaar aankomen?
Ik heb omdat de koers zo laag staat sedert corona 50€ elk in ETH en BTC gestoken. Kleine bedragen want het is allemaal nieuw.
Hopelijk komende weken/maanden als die corona crisis wat voorbij is zullen de prijzen stijgen en dus ook mijn geld. (correct?)
Hopelijk komende weken/maanden als die corona crisis wat voorbij is zullen de prijzen stijgen en dus ook mijn geld. (correct?)
Welkom mede newbie!user549890 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:23:
Ik heb omdat de koers zo laag staat sedert corona 50€ elk in ETH en BTC gestoken. Kleine bedragen want het is allemaal nieuw.
Je hebt helemaal gelijk!, als de koersen stijgen, stijgt ook je inleg!
Nieuws heeft pas invloed als de grote massa weer terug is. De crypto community die nu nog over is wordt niet meer warm of koud van FUD of zogenaamd bullish nieuws. In 2017 zag je nog een flinke pump na een aankondiging, maar het nu aanwezige publiek trapt daar niet meer in. Dus eerst een nieuwe ATH, dan nieuwe instroom van normies en dan kunnen we het weer over nieuws hebben..Riesj74 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:19:
Goeeeeedemorgen mede crypto verslaafde!
Wat gaat de dag brengen ??... NIEMAND WEET HET!!![]()
Dus..
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!