De geit is niet als beer geboren, ook niet als bull, maar gooit af en toe wel graag even een knuppel in het hoenderhok
Ik denk dat veel mensen die met crypto bezig zijn hier nogal naief mee bezig zijn; ik koop een BTC, wacht X aantal jaar en dan ben ik rijk, want na mij zijn er nog heel veel mensen die BTC gaan kopen, zo werkt het denk ik niet.
Ja er zijn een aantal mensen die er vroeg bij waren die een dergelijke run hebben gemaakt, good for them, maar als je nu nog moet beginnen met kopen, moet je er niet op gaan rekenen dat BTC nogmaals 10x over de kop gaat, de kans is simpelweg al een stuk kleiner geworden. Daarnaast denk ik dat veel early investors een dergelijke run ook niet hadden verwacht.
'Maar btc staat nog in de kinderschoenen, massa adoptie moet nog komen, weg met de banken': allemaal waar, maar de gewone mens zit nog helemaal niet te wachten op deze crypto muntjes, die hebben geen problemen met het centrale stelsel van banken en vinden het prima om lekker bij de ING te gaan pinnen, en we kunnen contactloos betalen via onze telefoon, waarom heb je XRP nodig als particulier?
Dat blockchain een mooie technologie is snap ik ook, en daar zal ook echt wel veel mee gaan gebeuren (op de achtergrond), maar de inmiddels bekende Henk en Ingrid gaan echt niet elke keer hun 24 words pass phrase invullen om bij de appie een pak melk te kunnen betalen.
Wat gebeurd er dan (naar mijn mening) wel in cryptoland?
Crypto wordt met name door traders (en dan bedoel ik niet mensen die hier op dit forum zitten, maar mensen/hedgefunds/whales die op professionele basis bezig zijn met geld verdienen met crypto) gebruikt om zoveel mogelijk te verdienen in een ongereguleerde omgeving, van elkaar, maar met name van Henk en Ingrid. Heb je veel geld heb je veel macht om de koers een bepaalde kant op te duwen, munt X of Y te pumpen, ben je altijd in het voordeel tov. de retailtrader.
Hier spelen Henk en Ingrid dan weer op in op hun manier, maar die zijn te laat of begrijpen niet wat er gebeurd, of zijn verliefd op een muntje en het maakt ze niet uit, (XRP; welke idioot investeert er in een munt waarvan de CEO zegt dat ze hun munten wel moeten dumpen omdat ze anders geen winst maken?) waardoor ze uiteindelijk verkeerde beslissingen maken en het geld naar de rijken vloeit.
(FWIW; BTC consolidatie onder resistance is bullish, wie weet nog een weekend pumpje naar 9.5k?)