[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 107 Laatste
Acties:
  • 401.394 views

• The_Goat
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-12-2021
Nieuws heeft nog wel invloed, als ik terug denk aan de China pump van vorig jaar, maar de tijd dat een tweet van McAfee zorgde voor 50% gains in een dag is nog wel heel ver weg inderdaad.

Crypto is momenteel de speelbal van traders, en die kunnen zich volledig uitleven met allerlei dingen die in een de reguliere markten niet zo eenvoudig zijn

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12 10:11
Waar zijn de memes?

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 v116

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-12 20:42
Moon!!1!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ICX, pamp it!

Zal hier wel mee te maken hebben;

https://thenews.asia/amen...now-legal-in-south-korea/

De president van Zuid Korea heet trouwens Moon Jae-in, dus dat voorspelt genoeg. :+

[ Voor 107% gewijzigd door Luuk op 05-03-2020 11:14 ]

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-12 20:25
En dat op een donderdag!

Zero.

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12 12:49
Markt is al te lang dalende geweest, nu mag een keer een donderdag wel een reversal tonen :P

• Pelox
HaruHaru schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:06:
[...]

Markt is al te lang dalende geweest, nu mag een keer een donderdag wel een reversal tonen :P
Ik had mijn vinger vannacht al op de sell button.. wat een mazzel

Zero.

• HaruHaru
Pelox schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:08:
[...]

Ik had mijn vinger vannacht al op de sell button.. wat een mazzel
Ik ook, echt waar. Ik dacht van: ik gok het er op, ik wacht wel. ben blij dat ik het heb gedaan. :D

• DW23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-11 12:43
De prijs is potverdorie al 34 minuten boven de 9K, maar ik zie nog steeds geen memes van Jaapio. Hij is toch hopelijk geen Bcasher geworden..?

• HaruHaru
Jaapio wacht op zijn Nano pump, niet op BTC :P

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-12 11:01
Luuk schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:36:
ICX, pamp it!

Zal hier wel mee te maken hebben;

https://thenews.asia/amen...now-legal-in-south-korea/

De president van Zuid Korea heet trouwens Moon Jae-in, dus dat voorspelt genoeg. :+
Lekkah. Eerst Chainlink, toen Tezos, nu Icon. Mijn 3 grootste bags. Zometeen weer een pumpje Chainlink? 8)

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

En nu....wanneer gaan we verkopen? :D

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

• The_Goat
Nu?

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:53

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Riesj74 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:25:
Afbeeldingslocatie: http://cryptoshastra.com/upload/media/entries/2019-09/18/6-entry-0-1568796582.jpg

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
@Verwijderd Kom op man... People are waiting... -O-

Over 9K enzo *O*

• Fiat Lambo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-06 12:43

Verwijderd

Ik heb vannacht 600 wtc gekocht op 481 sats.

Het geluk lijkt weer met de dommen.

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Riesj74 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:25:
De meesten verkopen niet in een stijgende markt maar juist in een dalende markt. ;)
edit: verkopen is momenteel geen optie hier.

[ Voor 8% gewijzigd door RaptorXS op 05-03-2020 12:25 ]

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:08

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Het is nog steeds een dalende markt @RaptorXS we hebben nog niks gegained. Ok het zit er wel aan te komen :+

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

D-Ed schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:03:
@Verwijderd Kom op man... People are waiting... -O-

Over 9K enzo *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvofNIT0Q3wD_e8sp8JbsTdKMY8=/f/image/6ntVgI5WtJWCaueYGHhHgC9e.jpg

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Das meer Vagina i.p.v. Vegeta ... MAAAR komt op hetzelfde neer :D

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Verwijderd

Geef maar toe ouwe schuinsmarcheerders, jullie zouden de gap van deze Vegeta ook wel vullen.

Met een klein stootje volume naar een mooi hoogtepunt, hopelijk loopt de 5min candle niet meteen leeg.

• The_Goat
Tijd om te shorten, let's go 7.8k

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Verwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:35:
Geef maar toe ouwe schuinsmarcheerders, jullie zouden de gap van deze Vegeta ook wel vullen.

Met een klein stootje volume naar een mooi hoogtepunt, hopelijk loopt de 5min candle niet meteen leeg.
Petje af ... mooie woordspelingen ;) _/-\o_

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ben benieuwd of we door kunnen stijgen of dat dit een H&S gaat worden.

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

PilatuS schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:07:
Ben benieuwd of we door kunnen stijgen of dat dit een H&S gaat worden.
Ik denk zelfs dat dit wel eens een H&S&K&T kan gaan worden...

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-12 17:12

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

iVibes schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:43:
[...]

Ik denk zelfs dat dit wel eens een H&S&K&T kan gaan worden...

[YouTube: Hoofd schouders knie en teen]
Hoooooooofd, schouders, knie en REKT, knie en REKT :+

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Okeeeee.... America is wakker... tijd voor bulls part 2

• twain4me
  • Laatst online: 12:53

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Riesj74 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:31:
Okeeeee.... America is wakker... tijd voor bulls part 2
crypto mensen zijn snachts toch gewoon wakker, dan gaat america dus nu naar bed :P

• RaptorXS
twain4me schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:57:
[...]

crypto mensen zijn snachts toch gewoon wakker, dan gaat america dus nu naar bed :P
En snachts wordt het Verre oosten wakker, ook niet geheel onbelangrijk. ;)

Verwijderd

Ik houd vannacht de wacht jongens, maak jullie geen zorgen. Jullie kunnen gerust gaan slapen.

Ben tot een uur of 7 wel op de been, hodl die bags en slaap lekker.

• The_Goat
Hodl vandaag is volgende week huilen ;)

Verwijderd

The_Goat schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 23:01:
Hodl vandaag is volgende week huilen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTJ4GXASyEKUkgpBpGBCx4HEfn0=/f/image/vk4IX96YsgsTutr0HtW1QHlm.jpg

Verwijderd

Het blijft toch lastig die $10k grens.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Verwijderd We moeten eerst maar eens zorgen door die 9.2k heen te komen. Tot die tijd is er namelijk nog niks gegained hebben we nog letterlijk niks gedaan en kunnen we nog verder naar beneden.

Ik heb zelf nog geen positie. Ik hoop dat we nog een klein tikje naar beneden doen voor we verder omhoog gaan en door de 9.2k grens heen knallen. ergens rond de 8760 of zo een long proberen op te pikken en dan weer omhoog. Geen raar scenario en makkelijk af te schermen met een SL.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• RaptorXS
Verwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 23:22:
Het blijft toch lastig die $10k grens.
de 20K. gaat nog lastiger worden maar als je geduld hebt komt dat wel goei. ;)

• The_Goat
De fomo die 18k+ zou gaan creëren zorgt er wel voor dat die 20k zonder moeite gebroken wordt, en dan krijg je weer een soort tesla/link bubble, shorters die perse de top willen shorten

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ja ik denk als we eenmaal langs die 14k gaan dat het vuurwerk kan worden. Dan krijg je weer die manie. Gekte. Mainstream media die alles weer oppikt. Mensen die weer allemaal geld in obscure munten dumpen om snel rijk te kunnen worden. Oh man it will be guuuud.

• The_Goat
Ook tijdens een dergelijke run kan je een hoop fout doen.

En wat als die run nooit komt?

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
Dan komt die run er niet..

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Uiteraard, waar mensen geld verdienen zijn er ook mensen die geld verliezen. Bereid je gewoon goed voor. Bij alle grote moves zijn er ook mensen die veel geld verliezen.

Ik denk wel dat we ooit nog langs die 20k blazen. Kan bijna niet uit blijven. Maar goed idereen heeft daar uiteraard zijn eigen gedachtes over :)

• The_Goat
Klopt.

Wat ik bedoel te zeggen is: iedereen hoopt op btc die naar een ath gaat, en dan? Dat is ongeveer 2.2x vanaf de huidige 9k, en wat dan? Dan heb je geen levensveranderend geld gemaakt, dan heb je alleen je investering ruim verdubbeld (even los van het feit dat je dan nog maar het inzicht moet hebben om tijdig te verkopen). Dus hoe belangrijk is zon ATH nou eigenlijk?

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12 23:16
Meester, Goat is weer aan het schelden. Hij zegt weer het verkoop woord.

Verwijderd

Mijn hart en dromen wanneer de run nooit komt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uGKsd1s.gif

• RaptorXS
The_Goat schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 00:01:
[...]

Klopt.

Wat ik bedoel te zeggen is: iedereen hoopt op btc die naar een ath gaat, en dan? Dat is ongeveer 2.2x vanaf de huidige 9k, en wat dan? Dan heb je geen levensveranderend geld gemaakt, dan heb je alleen je investering ruim verdubbeld (even los van het feit dat je dan nog maar het inzicht moet hebben om tijdig te verkopen). Dus hoe belangrijk is zon ATH nou eigenlijk?
Dan wacht je totdat de koers wel levensveranderend is, been there done that ;)

Verwijderd

DaCoTa schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 00:03:
Meester, Goat is weer aan het schelden. Hij zegt weer het verkoop woord.
Je kunt hem dat natuurlijk niet kwalijk nemen. Het is niet makkelijk om een Goat te zijn in een wereld vol bulls and bears...

Identiteit is een schaars iets dezer dagen.

Wellicht zien we ooit nog een YouTube coming out ala NickieTutorials waarin hij laat weten als bear geboren te zijn, maar in 2025 toch is getransformeerd in een bull.

Ongeveer rond de tijd wanneer Bitcoin absoluut is, en de fiat van nu wordt gebruikt als lasmateriaal en wc papier.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Dat @The_Goat zegt dat je moet verkopen heeft natuurlijk niks te maken met dat hij een bear is. Ik weet zeker dat hij ook liever een 100k BTC ziet dan een 5k BTC. Maar ja. Zo werkt het nu eenmaal niet. Het is gewoon slim om af en toe te verkopen om gains in te locken. Dat is alleen maar slim om te doen. Precies waarom ik denk dat ook HODLers iets van TA zouden moeten begrijpen om de winst te maximaliseren. Tuurlijk; je kunt HODLen naar een nieuwe ATH, maar wat hij ook al aan gaf met een andere post: we weten niet zeker dat die ook echt komt. Je kunt er op hopen. Maar als je in de tussen tijd geen winst neemt en we zien nooit meer een ATH dan ben je dus alleen maar verlies aan het maken. Dat is het hele ding. Waarom HODLers dan ook elke dag naar de koers kijken is mij een raadsel. Vooral als je dan ook nog post gaat maken als de markt naar beneden gaat: 'Ja het was weer een kut dag alle winst is weer verdampt' lees je dan. Ja neem winst dan? Dan hoef je er ook niet van te balen. En waarom zou je jezelf de kwelling aan doen om elke dag naar een koers te kijken, die heel logisch op en neer gaat? Want een markt beweegt nu eenmaal in golven. Als je voor de lange termijn HODLt boeit het ook niet wat de koers vandaag doet. Dan kijk je over 5 jaar of zo weer eens een keertje en dan hoop je dat het dan hoger staat dan waar je ingestapt was. En zelfs dan; het kan over 5 jaar wel weer op 10k staan. Weten wij veel? Terwijl we in de tussen tijd misschien wel 40k hebben gezien.

That's all. Uiteraard moet iedereen zelf weten wat hij of zij doet of wat voor strategie je toepast of dat je helemaal geen strategie toepast, ook prima. Je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt. Maar dat iemand het over verkopen heeft hoeft niet gelijk te betekenen dat iemand een bear is of zo. Ik denk dan: neem ook gewoon tijdig je winst. Doe jezelf een plezier.

Verwijderd

DAMAGE schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 01:12:
Dat @The_Goat zegt dat je moet verkopen heeft natuurlijk niks te maken met dat hij een bear is. Ik weet zeker dat hij ook liever een 100k BTC ziet dan een 5k BTC. Maar ja. Zo werkt het nu eenmaal niet. Het is gewoon slim om af en toe te verkopen om gains in te locken. Dat is alleen maar slim om te doen. Precies waarom ik denk dat ook HODLers iets van TA zouden moeten begrijpen om de winst te maximaliseren. Tuurlijk; je kunt HODLen naar een nieuwe ATH, maar wat hij ook al aan gaf met een andere post: we weten niet zeker dat die ook echt komt. Je kunt er op hopen. Maar als je in de tussen tijd geen winst neemt en we zien nooit meer een ATH dan ben je dus alleen maar verlies aan het maken. Dat is het hele ding. Waarom HODLers dan ook elke dag naar de koers kijken is mij een raadsel. Vooral als je dan ook nog post gaat maken als de markt naar beneden gaat: 'Ja het was weer een kut dag alle winst is weer verdampt' lees je dan. Ja neem winst dan? Dan hoef je er ook niet van te balen. En waarom zou je jezelf de kwelling aan doen om elke dag naar een koers te kijken, die heel logisch op en neer gaat? Want een markt beweegt nu eenmaal in golven. Als je voor de lange termijn HODLt boeit het ook niet wat de koers vandaag doet. Dan kijk je over 5 jaar of zo weer eens een keertje en dan hoop je dat het dan hoger staat dan waar je ingestapt was. En zelfs dan; het kan over 5 jaar wel weer op 10k staan. Weten wij veel? Terwijl we in de tussen tijd misschien wel 40k hebben gezien.

That's all. Uiteraard moet iedereen zelf weten wat hij of zij doet of wat voor strategie je toepast of dat je helemaal geen strategie toepast, ook prima. Je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt. Maar dat iemand het over verkopen heeft hoeft niet gelijk te betekenen dat iemand een bear is of zo. Ik denk dan: neem ook gewoon tijdig je winst. Doe jezelf een plezier.
Hij is toch ook gewoon een geit

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Verwijderd Geit for sure. Dan dacht je dat de bulls en de bears voorspelbaar waren. Geiten. No way dude. Daar brand ik mijn vingers niet aan. Zelfs Jomanda rent weg zie ik nu.

• Pelox

Dankzij hodlers stijgt btc, niet dankzij daytraders. Als iedereen gaat traden is het spelletje zo afgelopen.

Zero.

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Pelox schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 06:39:
[...]

Dankzij hodlers stijgt btc, niet dankzij daytraders. Als iedereen gaat traden is het spelletje zo afgelopen.
Inderdaad!

@DAMAGE
Het punt is dat we hier bezig zijn met het opzetten van een nieuwe wereldwijde financiële industrie, en deze technologische ontwikkeling gaat gepaard met groeispurts, zeker gezien wat prijs betreft. Dit hebben we al een aantal maal gezien, waarbij de prijs tot wel een factor 100x is gestegen. En deze groeispurt fases duren niet langer dan 4 weken.

Het risico met tussentijds winstnemen of traden is dat je dan grotendeels de groeispurt in die 4 weken kunt mislopen. En een stijging van 1000% of meer ga je nooit realiseren met traden. Uiteindelijk ben je dan jaren bezig geweest met actief dagelijks crypto traden, terwijl je de echte groeispurt hebt gemist.

Bitcoin zit nog steeds in de beginfase, dus er is nog heel veel ruimte voor groei. Factor 10 misschien wel x100. Maar dat is niet oneindig, ook aan de groei van bitcoin zit een limiet. En de kans om zo vroeg in een nieuwe technology in te stappen, en om je investering te verveelvoudigen, komt niet vaak langs. En wil je niet missen wat mij betreft.

Vandaar HODL.

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Matter op 06-03-2020 14:41 ]

• The_Goat
De geit is niet als beer geboren, ook niet als bull, maar gooit af en toe wel graag even een knuppel in het hoenderhok :)

Ik denk dat veel mensen die met crypto bezig zijn hier nogal naief mee bezig zijn; ik koop een BTC, wacht X aantal jaar en dan ben ik rijk, want na mij zijn er nog heel veel mensen die BTC gaan kopen, zo werkt het denk ik niet.

Ja er zijn een aantal mensen die er vroeg bij waren die een dergelijke run hebben gemaakt, good for them, maar als je nu nog moet beginnen met kopen, moet je er niet op gaan rekenen dat BTC nogmaals 10x over de kop gaat, de kans is simpelweg al een stuk kleiner geworden. Daarnaast denk ik dat veel early investors een dergelijke run ook niet hadden verwacht.

'Maar btc staat nog in de kinderschoenen, massa adoptie moet nog komen, weg met de banken': allemaal waar, maar de gewone mens zit nog helemaal niet te wachten op deze crypto muntjes, die hebben geen problemen met het centrale stelsel van banken en vinden het prima om lekker bij de ING te gaan pinnen, en we kunnen contactloos betalen via onze telefoon, waarom heb je XRP nodig als particulier?
Dat blockchain een mooie technologie is snap ik ook, en daar zal ook echt wel veel mee gaan gebeuren (op de achtergrond), maar de inmiddels bekende Henk en Ingrid gaan echt niet elke keer hun 24 words pass phrase invullen om bij de appie een pak melk te kunnen betalen.

Wat gebeurd er dan (naar mijn mening) wel in cryptoland?

Crypto wordt met name door traders (en dan bedoel ik niet mensen die hier op dit forum zitten, maar mensen/hedgefunds/whales die op professionele basis bezig zijn met geld verdienen met crypto) gebruikt om zoveel mogelijk te verdienen in een ongereguleerde omgeving, van elkaar, maar met name van Henk en Ingrid. Heb je veel geld heb je veel macht om de koers een bepaalde kant op te duwen, munt X of Y te pumpen, ben je altijd in het voordeel tov. de retailtrader.

Hier spelen Henk en Ingrid dan weer op in op hun manier, maar die zijn te laat of begrijpen niet wat er gebeurd, of zijn verliefd op een muntje en het maakt ze niet uit, (XRP; welke idioot investeert er in een munt waarvan de CEO zegt dat ze hun munten wel moeten dumpen omdat ze anders geen winst maken?) waardoor ze uiteindelijk verkeerde beslissingen maken en het geld naar de rijken vloeit.

(FWIW; BTC consolidatie onder resistance is bullish, wie weet nog een weekend pumpje naar 9.5k?)

• DaCoTa
Dat @The_Goat zegt dat je moet verkopen heeft natuurlijk niks te maken met dat hij een bear is. Ik weet zeker dat hij ook liever een 100k BTC ziet dan een 5k BTC. Maar ja. Zo werkt het nu eenmaal niet. Het is gewoon slim om af en toe te verkopen om gains in te locken. Dat is alleen maar slim om te doen. Precies waarom ik denk dat ook HODLers iets van TA zouden moeten begrijpen om de winst te maximaliseren.
Dan is het niet HODLen. Ik verkoop alleen als ik eten moet kopen of de huur betalen.

• Dark Matter
  • Niet online
The_Goat schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:00:
De geit is niet als beer geboren, ook niet als bull, maar gooit af en toe wel graag even een knuppel in het hoenderhok :)

Ik denk dat veel mensen die met crypto bezig zijn hier nogal naief mee bezig zijn; ik koop een BTC, wacht X aantal jaar en dan ben ik rijk, want na mij zijn er nog heel veel mensen die BTC gaan kopen, zo werkt het denk ik niet.

Ja er zijn een aantal mensen die er vroeg bij waren die een dergelijke run hebben gemaakt, good for them, maar als je nu nog moet beginnen met kopen, moet je er niet op gaan rekenen dat BTC nogmaals 10x over de kop gaat, de kans is simpelweg al een stuk kleiner geworden. Daarnaast denk ik dat veel early investors een dergelijke run ook niet hadden verwacht.

'Maar btc staat nog in de kinderschoenen, massa adoptie moet nog komen, weg met de banken': allemaal waar, maar de gewone mens zit nog helemaal niet te wachten op deze crypto muntjes, die hebben geen problemen met het centrale stelsel van banken en vinden het prima om lekker bij de ING te gaan pinnen, en we kunnen contactloos betalen via onze telefoon, waarom heb je XRP nodig als particulier?
Dat blockchain een mooie technologie is snap ik ook, en daar zal ook echt wel veel mee gaan gebeuren (op de achtergrond), maar de inmiddels bekende Henk en Ingrid gaan echt niet elke keer hun 24 words pass phrase invullen om bij de appie een pak melk te kunnen betalen.

Wat gebeurd er dan (naar mijn mening) wel in cryptoland?

Crypto wordt met name door traders (en dan bedoel ik niet mensen die hier op dit forum zitten, maar mensen/hedgefunds/whales die op professionele basis bezig zijn met geld verdienen met crypto) gebruikt om zoveel mogelijk te verdienen in een ongereguleerde omgeving, van elkaar, maar met name van Henk en Ingrid. Heb je veel geld heb je veel macht om de koers een bepaalde kant op te duwen, munt X of Y te pumpen, ben je altijd in het voordeel tov. de retailtrader.

Hier spelen Henk en Ingrid dan weer op in op hun manier, maar die zijn te laat of begrijpen niet wat er gebeurd, of zijn verliefd op een muntje en het maakt ze niet uit, (XRP; welke idioot investeert er in een munt waarvan de CEO zegt dat ze hun munten wel moeten dumpen omdat ze anders geen winst maken?) waardoor ze uiteindelijk verkeerde beslissingen maken en het geld naar de rijken vloeit.

(FWIW; BTC consolidatie onder resistance is bullish, wie weet nog een weekend pumpje naar 9.5k?)
Het traden van crypto heeft verder niets met de technologie te maken, maar is gewoon spelen met volatiliteit, en eventueel correlatie coefficienten, mocht je een echte beleggingsportefeuille hebben. Het traden an sich voegt dan ook geen waarde toe aan crypto.

Het vervangen van het huidige financiële systeem door de tussenpartij bij financiële transacties/contracten te vervangen door een trustless, decentralised blockchain, is waar de werkelijke waarde zit. En dit is een multi triljarden industrie, wereldwijd.
De blockchain die dit het meest veilig weet waar te maken, is de blockchain die het meest waard gaat worden. Of deze vervolgens door Henk en Ingrid wordt gebruikt om een pak melk mee te betalen, doet er niet zoveel toe.

De meest veilige blockchain is Bitcoin.
Dit zie ik niet snel veranderen, en ik ben niet de enige, kijk maar naar de waarde van Bitcoin.

166 Miljard USD.

Btw deze waarde is peanuts vergeleken met de wereldwijde waarde van de financiële industrie, die vervangen gaat worden door blockchain.

• PilatuS
  • Niet online
Pelox schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 06:39:
[...]

Dankzij holders blijft de prijs gelijk. Alleen als er nieuwe holders bijkomen gaat de prijs omhoog.

Traders laten de boel bewegen, holders houden de boel gelijk en alleen nieuwe mensen laten de prijs stijgen. Zonder dat er genoeg nieuwe mensen bijkomen waarbij de vraag groter wordt dan het aanbod zullen we ook nooit een nieuwe ATH zien.

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Dark Matter schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:56:
[...]

De meest veilige blockchain is Bitcoin.
Dit zie ik niet snel veranderen, en ik ben niet de enige, kijk maar naar de waarde van Bitcoin.

166 Miljard USD.
Ik zie niet in wat de waarde te maken heeft met veiligheid.
Ik denk ook niet dat de geleerde het eens zijn of de Bitcoin blockchain de veiligste is..
Het is wel verreweg de populairste en bekendste...
Maar dat houdt niet gelijk in dat het de veiligste is.

Verwijderd

Dankzij de hodlers die tijd over hebben om te ouwehoeren gaan de traders niet dood aan de saaiheid van hun bezigheden.

:X

• Dark Matter
  • Niet online
Riesj74 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:01:
[...]

Ik zie niet in wat de waarde te maken heeft met veiligheid.
Ik denk ook niet dat de geleerde het eens zijn of de Bitcoin blockchain de veiligste is..
Het is wel verreweg de populairste en bekendste...
Maar dat houdt niet gelijk in dat het de veiligste is.
Als het netwerk waarin jij financiële transacties doet niet veilig is, oftewel iemand kan er met je bitcoin vandoor gaan, dan is het netwerk niet veel waard, want niemand wil het gebruiken.

Dit is de basis van bitcoin, er is geen derde partij die toezicht houdt en zorgt dat alles klopt. Het netwerk zorgt hiervoor, dus moet je erop vertrouwen dat het netwerk dit ook kan doen. Het decentrale karakter en de vele miners van bitcoin zorgen ervoor dat er niet zomaar gefoeteld kan worden.

Om te foetelen moet je heel veel kostbare miners en stroom inzetten waardoor het foetelen niet meer interessant is.
En dit is het kostbaarst bij bitcoin, vandaar dat bitcoin het meest veilige netwerk is.

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Matter op 06-03-2020 15:12 ]

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Dark Matter schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:10:
[...]

Als het netwerk waarin jij financiële transacties doet niet veilig is, oftewel iemand kan er met je bitcoin vandoor gaan, dan is het netwerk niet veel waard, want niemand wil het gebruiken.

Dit is de basis van bitcoin, er is geen derde partij die toezicht houdt en zorgt dat alles klopt. Het netwerk zorgt hiervoor, dus moet je erop vertrouwen dat het netwerk dit ook kan doen. Het decentrale karakter en de vele miners van bitcoin zorgen ervoor dat er niet zomaar gefoeteld kan worden.

Om te foetelen moet je heel veel kostbare miners en stroom inzetten waardoor het foetelen niet meer interessant is.
En dit is het kostbaarst bij bitcoin, vandaar dat bitcoin het meest veilige netwerk is.
Dat snap ik, maar jij zegt even tussen neus en lippen door dat de Bitcoin blockchain de veiligste is.
Als ik dan lees dat de bitcoin blockchain niet "veilig" is wanneer de quantum computers de kop op doen duiken (wat echt geen 10 jaar meer gaat duren) dan twijfel ik daar een beetje aan...
Quantum computers are posing a serious challenge to the security of the Bitcoin blockchain. Presently, about 25% of the Bitcoins in circulation are vulnerable to a quantum attack. If you have Bitcoins in a vulnerable address and believe that progress in quantum computing is more advanced than publicly known, then you should probably transfer your coins to a new p2pkh address (don’t forget to make a secure backup of your private key).

In case your own Bitcoins are safe in a new p2pkh address, you might still be impacted if many people will not (or cannot) take the same protection measures. In a situation where a large number of Bitcoins is stolen, the price will most likely crash and the confidence in the technology will be lost.
Al heb ik geen idee of er nu al andere blockchains zijn die hier wel tegen opgewassen zijn (ik las dat ETH 2.0 dit wel zou zijn bijv.) ..

• Dark Matter
  • Niet online
Riesj74 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:20:
[...]

Dat snap ik, maar jij zegt even tussen neus en lippen door dat de Bitcoin blockchain de veiligste is.
Als ik dan lees dat de bitcoin blockchain niet "veilig" is wanneer de quantum computers de kop op doen duiken (wat echt geen 10 jaar meer gaat duren) dan twijfel ik daar een beetje aan...

[...]

Al heb ik geen idee of er nu al andere blockchains zijn die hier wel tegen opgewassen zijn (ik las dat ETH 2.0 dit wel zou zijn bijv.) ..
Bitcoin is software, en de huidige hash functies die gebruikt worden voor de blockchain kunnen worden vervangen door quantum proof hash functies zodra dat nodig is.

• DaCoTa
Bitcoin (en wellicht Ethereum) zijn de enige projecten die voldoende opleveren aan miners om een veilig netwerk te maken. Alle andere projecten hebben geen security budget.
Meer leesvoer: https://medium.com/@danhe...rity-is-fine-93391d9b61a8

[ Voor 6% gewijzigd door DaCoTa op 06-03-2020 16:45 ]

• RaptorXS
Hahaha! Op RTLZ, de beste belegging was/is dit jaar de Bitcoin, +22% :+
Edit, in het nieuwsbericht van 17.30 op TV, het kwam er wel een beetje zuur uit. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door RaptorXS op 06-03-2020 17:43 ]

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12 10:11
RaptorXS schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:33:
Hahaha! Op RTLZ, de beste belegging was/is dit jaar de Bitcoin, +22% :+
Edit, in het nieuwsbericht van 17.30 op TV, het kwam er wel een beetje zuur uit. ;)
Henk&Ingrid pump incoming! :+

• Rubennnnnnn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-09-2022
Kijken Henk en Ingrid dan RTLZ of alleen SBS6?

• Pelox
PilatuS schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:59:
[...]

Dankzij holders blijft de prijs gelijk. Alleen als er nieuwe holders bijkomen gaat de prijs omhoog.

Traders laten de boel bewegen, holders houden de boel gelijk en alleen nieuwe mensen laten de prijs stijgen. Zonder dat er genoeg nieuwe mensen bijkomen waarbij de vraag groter wordt dan het aanbod zullen we ook nooit een nieuwe ATH zien.
Dankzij holders komt er meer schaarste, schaarste zorgt voor hogere prijzen. Dus hodlen draagt weldegelijk bij aan een hogere waarde.

Zero.

• PilatuS
  • Niet online
Pelox schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 20:42:
[...]
Dankzij holders komt er meer schaarste, schaarste zorgt voor hogere prijzen. Dus hodlen draagt weldegelijk bij aan een hogere waarde.
Ik dacht er later nog aan na mijn post. Het klopt inderdaad dat wanneer de vraag toeneemt het lagere aanbod door holders de prijs hoger maakt. Dit geldt echter alleen wanneer we een run omhoog maken waarbij dat lagere aanbod uitmaakt. Is de prijs stabiel of gaan we omlaag maakt het ook geen verschil. Schaarste geeft je niet direct een hogere prijs, maar het hangt af van vraag en aanbod. Verder is het natuurlijk de vraag of er ook genoeg holders bijkomen, want holders zullen ook ergens verkopen wat het aanbod weer groter maakt en het schaarste effect juist verkleint in plaats van vergroot. Sowieso missen we al zo'n 3 tot 5 miljoen BTC door het verliezen van toegang tot wallets. Ook dit zorgt voor een lager aanbod, maar dan moet de vraag er nog steeds wel zijn om echt verschil te maken. Dit nog los van het feit dat de meeste holders niet echt holders zijn maar lange termijn swingtraders. Ergens rond de 13 tot 20k in de vorige bullrun verkopen, ergens rond 6k tot 3k weer gekocht hebben om de volgende run omhoog weer te willen verkopen maakt je geen holder. Holders kunnen door net dat extra beetje schaarste zorgen voor een grotere run omhoog, maar als ze dan verkopen maken ze het weer compleet ongedaan. Die paar miljoen verloren BTC zal een grotere inlvoed hebben dan dat kleine clubje dat daadwerkelijk hold.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 06-03-2020 20:59 ]

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-12 21:05
Hodlers zorgen voor prijsstuwing. Traders zorgen voor volatiliteit

Verwijderd

PHPResource schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:12:
Hodlers zorgen voor prijsstuwing. Traders zorgen voor volatiliteit
En muskusratten zorgen voor uitgebreide gangenstelsels in dijken en oevers en vormen daardoor een bedreiging voor de waterveiligheid.

Maar dat is wellicht iets minder relevant in deze discussie.

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-12 08:23
Dark Matter schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:03:
[...]
...
Het risico met tussentijds winstnemen of traden is dat je dan grotendeels de groeispurt in die 4 weken kunt mislopen. En een stijging van 1000% of meer ga je nooit realiseren met traden. Uiteindelijk ben je dan jaren bezig geweest met actief dagelijks crypto traden, terwijl je de echte groeispurt hebt gemist.
...
Vandaar HODL.
Misschien interpreteer ik het verkeerd, maar ik lees in meerdere reacties tussen de regels door dat met winst nemen ervan uit wordt gegaan dat je gelijk de hele stack van de hand doet, dus je 100% uit moet stappen om winst te nemen, waardoor je vervolgens runs omhoog moet missen. Dat hoeft toch niet? Dat begrijp ik dan nooit zo goed.

Af en toe winst nemen zoals @DAMAGE aangeeft kan toch prima, door maar een stukje van je stack te verkopen als de koers hoog staat (wat je m.i. met een beetje simpele TA prima kunt afleiden). En later/lager weer met dat/een bedrag instappen. Het hoeft allemaal niet -BOEM KLATS- erin en -BOEM KLATS- eruit waardoor je allerlei boten mist.

Je kunt hodlen en traden toch gewoon combineren.
Beetje DCA-en om de hodl stack uit te bouwen en daarnaast af en toe wat kopen en verkopen.
Heb zelf bijvoorbeeld laatst nog 1 BTC (aan ~€6200) gekocht, die ik pas boven de 10k (€) weer de deur uit doe. Natuurlijk kan de koers ook naar 5k of nog lager gaan, maar ja, dan is het voor mij simpelweg langer wachten. Bij deze hanteer ik overigens geen SL, dus mocht BTC naar 0 gaan ben ik die € kwijt. Maar daar geloof ik niet veel van.
Gaat BTC naar 15k dan is het ka-ching! Gaat 'ie verder omhoog dan is het ook ka-ching (hodl stack). Gaat 'ie naar 30k dan ga ik erover denken om 5% van mijn hodl stack te verkopen. Etc. etc. Ben dan nog steeds hodler, alleen met een wat minder grote stack BTC.

Ik doe zelf ook nog aan margin trading en traden met alts, maar óók wanneer je dat niet doet, kun je prima af en toe wat winst verzilveren zonder een eventuele vette pump te hoeven missen.
Heck, waarom niet nu een halve BTC kopen aan 9100 dollar en niet eerder verkopen dan dattie aan 11,4k komt. Of een hele. Of 0,1. Of niet eerder verkopen dan dattie aan 20k komt.
Maar dan moet je dat wel doen zodra 'ie dat raakt.
Ik zie het altijd maar blijven hodlen als een beetje zinloos. Maakt 'ie die 10x of zelfs 100x die je aanhaalt, dan zit je er mooi bij met je hodl strategie, maar als 'ie vervolgens weer 80% inkakt zit je er ook weer mooi bij met je hodl strategie.
Met hodl heb je er uiteindelijk alleen maar wat aan als BTC het ultieme betaalmiddel wordt. En dat moet ik nog zien. Ik pak liever af en toe wat winst.

• Crypts
  • Laatst online: 20-02-2021
toilet_paper schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:19:
[...]

Misschien interpreteer ik het verkeerd, maar ik lees in meerdere reacties tussen de regels door dat met winst nemen ervan uit wordt gegaan dat je gelijk de hele stack van de hand doet, dus je 100% uit moet stappen om winst te nemen, waardoor je vervolgens runs omhoog moet missen. Dat hoeft toch niet? Dat begrijp ik dan nooit zo goed.
Yássas allen vanaf een zonnig Cyprus. 8)
Dat lees ik er soms ook in maar als je het geld niet (direct) nodig hebt maakt het idd meer sense geleidelijk beetjes af te stoten en groeispurtjes mee te pakken. Het is verleidelijk bij een grote stijging om meteen alles de deur uit te doen en jezelf rijk te rekenen maar dat hoeft niet altijd de beste keus te zijn, denk maar terug aan 2017/2018 toen de 20k aangetikt werd en het omgekeerde het geval was. Velen dachten dat de rek er nog niet uit was, stapten in en dachten dat hij nog wel even verder door zou stoten... Dat liep een beetje anders maar in beide gevallen loont het meestal long term meer om plukje bij beetje eruit te doen. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• Dark Matter
  • Niet online
toilet_paper schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:19:
[...]

Af en toe winst nemen zoals @DAMAGE aangeeft kan toch prima, door maar een stukje van je stack te verkopen als de koers hoog staat (wat je m.i. met een beetje simpele TA prima kunt afleiden). En later/lager weer met dat/een bedrag instappen. Het hoeft allemaal niet -BOEM KLATS- erin en -BOEM KLATS- eruit waardoor je allerlei boten mist.

Je kunt hodlen en traden toch gewoon combineren.
Beetje DCA-en om de hodl stack uit te bouwen en daarnaast af en toe wat kopen en verkopen.
Heb zelf bijvoorbeeld laatst nog 1 BTC (aan ~€6200) gekocht, die ik pas boven de 10k (€) weer de deur uit doe. Natuurlijk kan de koers ook naar 5k of nog lager gaan, maar ja, dan is het voor mij simpelweg langer wachten. Bij deze hanteer ik overigens geen SL, dus mocht BTC naar 0 gaan ben ik die € kwijt. Maar daar geloof ik niet veel van.
Gaat BTC naar 15k dan is het ka-ching! Gaat 'ie verder omhoog dan is het ook ka-ching (hodl stack). Gaat 'ie naar 30k dan ga ik erover denken om 5% van mijn hodl stack te verkopen. Etc. etc. Ben dan nog steeds hodler, alleen met een wat minder grote stack BTC.

Ik doe zelf ook nog aan margin trading en traden met alts, maar óók wanneer je dat niet doet, kun je prima af en toe wat winst verzilveren zonder een eventuele vette pump te hoeven missen.
Heck, waarom niet nu een halve BTC kopen aan 9100 dollar en niet eerder verkopen dan dattie aan 11,4k komt. Of een hele. Of 0,1. Of niet eerder verkopen dan dattie aan 20k komt.
Maar dan moet je dat wel doen zodra 'ie dat raakt.
Ik zie het altijd maar blijven hodlen als een beetje zinloos. Maakt 'ie die 10x of zelfs 100x die je aanhaalt, dan zit je er mooi bij met je hodl strategie, maar als 'ie vervolgens weer 80% inkakt zit je er ook weer mooi bij met je hodl strategie.
Met hodl heb je er uiteindelijk alleen maar wat aan als BTC het ultieme betaalmiddel wordt. En dat moet ik nog zien. Ik pak liever af en toe wat winst.
Het gaat erom dat wanneer je een substantieel bedrag uit je HODL stack verzilvert, dat je dan het risico loopt om een groot deel van de groeispurt te missen. En je hebt juist een HODL stack vanwege de kans op deze groeispurt.

Doe je traden met kleinere percentages, 1 tot 10% van je stack, dan maakt dat uiteindelijk ook weer niet veel uit, mocht de groeispurt er komen.

Bijvoorbeeld:

1000 euro stack en 10% om te traden, wat al veel is, met een trade rendement van 15% per jaar, geeft je na vier jaar een rendement van een 65 euro.
Echter de 900 euro HODL stack geeft je bij een groeispurt een rendement van 10x to 50x, oftewel tussen de 9000 en 45000 euro.

En dan heb je dus een extreem goed trade resultaat van 15% per jaar voor vier jaar op rij dagelijks traden, en dit geeft je 65 euro extra.

Iedereen met een HODL stack ziet de mogelijkheid dat er nog een of meerdere groeispurts komen, vandaar dat ze een HODL stack hebben.

Mocht je al een stack hebben sinds midden 2013 of eerder, dan kan ik me voorstellen dat je je inleg plus wat extra's eruit haalt. Maar dat is dan niet om te traden. Heb ik zelf ook gedaan. Ik heb nog 97% van mijn stack, en dit is pure winst, die ik HODL tot de volgende groeispurt.

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dark Matter schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 08:49:
[...]

Het gaat erom dat wanneer je een substantieel bedrag uit je HODL stack verzilvert, dat je dan het risico loopt om een groot deel van de groeispurt te missen. En je hebt juist een HODL stack vanwege de kans op deze groeispurt.

Doe je traden met kleinere percentages, 1 tot 10% van je stack, dan maakt dat uiteindelijk ook weer niet veel uit, mocht de groeispurt er komen.

Bijvoorbeeld:

1000 euro stack en 10% om te traden, wat al veel is, met een trade rendement van 15% per jaar, geeft je na vier jaar een rendement van een 65 euro.
Echter de 900 euro HODL stack geeft je bij een groeispurt een rendement van 10x to 50x, oftewel tussen de 9000 en 45000 euro.

En dan heb je dus een extreem goed trade resultaat van 15% per jaar voor vier jaar op rij dagelijks traden, en dit geeft je 65 euro extra.

Iedereen met een HODL stack ziet de mogelijkheid dat er nog een of meerdere groeispurts komen, vandaar dat ze een HODL stack hebben.

Mocht je al een stack hebben sinds midden 2013 of eerder, dan kan ik me voorstellen dat je je inleg plus wat extra's eruit haalt. Maar dat is dan niet om te traden. Heb ik zelf ook gedaan. Ik heb nog 97% van mijn stack, en dit is pure winst, die ik HODL tot de volgende groeispurt.
Over welke coins heb je het dan precies? Er zijn maar weinig coins die 10x of 50x doen in een jaar. Sterker nog, ik ken eigenlijk geen coins met een redelijke marketcap die zoveel keer over de kop zijn gegaan in het afgelopen jaar. Overigens kan je met gemak een hoger rendement dan 15% maken met traden, ook zonder hoge risico's te nemen.

Verwijderd

Man vindt recovery seed terug van zijn Bitcoin wallet met daarin 12 Bitcoins, aangeschaft in 2015:

https://www.reddit.com/r/...27/omg_i_hit_the_lottery/

Of het waar is, is een 2e; maar een mooi verhaal is een mooi verhaal :Y

• Dark Matter
  • Niet online
Azer schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:24:
[...]

Over welke coins heb je het dan precies? Er zijn maar weinig coins die 10x of 50x doen in een jaar. Sterker nog, ik ken eigenlijk geen coins met een redelijke marketcap die zoveel keer over de kop zijn gegaan in het afgelopen jaar. Overigens kan je met gemak een hoger rendement dan 15% maken met traden, ook zonder hoge risico's te nemen.
Het gaat om de bull cycle die we eens in de vier jaar zien bij bitcoin, en die slechts vier weken duurt.
Mis je deze, dan ga je dat nooit evenaren met traden.

Bitcoin is gestegen van 1000 USD eind 2013 naar 20000 USD eind 2017, dat is een factor 20.
Pak je de bodem van 200 USD in 2015 dan heb je het over een factor 100.

Als jij met gemak meer dan 15%, rendement kunt maken, dan moet je dat vooral doen. BTW dat is een factor 0,15.
Maar ik betwijfel dat. De meeste maken geen of minimaal rendement per jaar met traden.

Uiteindelijk worden de meeste zelfs hebzuchtig, wanneer het een aantal keer goed gaat. En nemen vervolgens steeds meer risico zodat ze uiteindelijk weer op verlies staan.

[ Voor 17% gewijzigd door Dark Matter op 07-03-2020 14:01 ]

• The_Goat
De enige holders met serieus rendement zijn ook al weer ruim 3 jaar geleden ingestapt

Verwijderd

The_Goat schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:48:
De enige holders met serieus rendement zijn ook al weer ruim 3 jaar geleden ingestapt
Nee hoor. Mijn rendement is ook best serieus.

Serieus negatief, dat wel.

• Dark Matter
  • Niet online
The_Goat schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:48:
Inderdaad!
Maar als je niet instapt dan word je nooit een hodler met rendement.

De vraag is, denk je dat bitcoin een kans heeft om een revolutie te brengen in de financiële industrie.
En welke waarde zou dat dan kunnen vertegenwoordigen.

Voor mij is die kans reeel, en die waarde substantieel.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:35:
Man vindt recovery seed terug van zijn Bitcoin wallet met daarin 12 Bitcoins, aangeschaft in 2015:

https://www.reddit.com/r/...27/omg_i_hit_the_lottery/

Of het waar is, is een 2e; maar een mooi verhaal is een mooi verhaal :Y
En daarnaast zoals men daar al aangeeft ook nog mooi wat forks om binnen te halen zoals BCH en BSV. Toch leuk.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• The_Goat
Ik weet het niet, ik verzamel btc door te traden, en hoop dat dat dan uiteindelijk wat meer waard wordt.

Eth print zojuist een hele lelijke 1H candle. Ben benieuwd of dat weekend-noise is of dat het serieuze actie oplevert

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Gisteren toch weer een klassiek vrijdagavond ONT'tje gedaan, deze keer werkte het wel, maar zit nu weer volledig in fiat, heb er weinig vertrouwen in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuhai0WI25XoB_nmnhyMyHCR1rs=/f/image/51UDaOla8664bPKIAOoWW1ot.png

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dark Matter schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:37:
[...]

Het gaat om de bull cycle die we eens in de vier jaar zien bij bitcoin, en die slechts vier weken duurt.
Mis je deze, dan ga je dat nooit evenaren met traden.

Bitcoin is gestegen van 1000 USD eind 2013 naar 20000 USD eind 2017, dat is een factor 20.
Pak je de bodem van 200 USD in 2015 dan heb je het over een factor 100.

Als jij met gemak meer dan 15%, rendement kunt maken, dan moet je dat vooral doen. BTW dat is een factor 0,15.
Maar ik betwijfel dat. De meeste maken geen of minimaal rendement per jaar met traden.

Uiteindelijk worden de meeste zelfs hebzuchtig, wanneer het een aantal keer goed gaat. En nemen vervolgens steeds meer risico zodat ze uiteindelijk weer op verlies staan.
Ik verzamel meer BTC door te traden. Als BTC een pump krijgt profiteer ik ook mee, aangezien het grootste deel van mijn portfolio BTC is. Het meeste verdien ik echter als BTC een paar dagen redelijk stabiel is zoals de afgelopen dagen. Altcoins maken dan behoorlijke bewegingen waar je makkelijk wat extra BTC mee kan verdienen. Volledig geautomatiseerd met mijn zelf geschreven trading bot die al het werk doet en 24 uur per dag aan staat.

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-12 23:07
Ik vraag mij echt af of een groot deel van personen die op https://www.tradingview.com/ideas/btc/ bullish/long zitten, oogkleppen op hebben aangezien dat alle beurzen wereldwijd down zijn, dan lijkt mij dat alle TA ideeën voor die beurzen off the table zijn daardoor, maar voor crypto zeggen de TA en Youtube gurus dat BTC/ETH en alle alts nu wel moeten stijgen omdat TA dat aantoont... beetje selectieve nieuwsvoorziening in mijn ogen. Ben ik gek of zijn zij super slim?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
The_Goat schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:56:
Eth print zojuist een hele lelijke 1H candle. Ben benieuwd of dat weekend-noise is of dat het serieuze actie oplevert
Gaat weer de goede kant op :)

Edit: Oeh, totdat Bitcoin een nasty candle liet zien.

Binance gaat ook mee met het "pick max 2 pills" gebeuren:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ESg2FcxUYAASNNP?format=jpg&name=large

Bitcoin herstelt niet direct weer na die dump, ik verwacht echt wel nasty candles richting de 8400-8500 regionen en blijf nog even in fiat zitten.

[ Voor 41% gewijzigd door Taro op 07-03-2020 17:55 ]

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Moonen. Ochtend Hodl. Lelijke kaarsen. We gaan omhoog. Zo lijkt het tenminste.

Edit: oh nee, toch niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Bartvandelaar op 07-03-2020 17:43 ]

Rookworst zonder r is ook worst.

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:33:
[...]
Binance gaat ook mee met het "pick max 2 pills" gebeuren:
[Afbeelding]
2 en daarna 6 met beide 100x dus :P

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:56:
[...]
2 en daarna 6 met 100x dus :P
Double kill! Ja, goede keuze, zou ik ook voor gaan :) Maar dan ook een 100x short richting 8k meepakken uiteraard.

[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 07-03-2020 17:57 ]

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:57:
[...]

Double kill! Ja, goede keuze, zou ik ook voor gaan :) Maar dan ook een 100x short richting 8k meepakken uiteraard.
Met een ninja edit nog even het woord beide toegevoegt :P Inderdaad 100x short naar 8k en daar sluiten, dan 100x long naar 10k.

Edit: Met alleen 9 kom je er ook wel trouwens wanneer die alt een marginpair is.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 07-03-2020 18:00 ]

• Sahara
Loading dump.exe?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Inclusief ransomware? Ik heb de seatbelts in ieder geval om....

• The_Goat
Short ETH 247.50 en hedged met XBTM20 op 9223, maar eens ff kijken hoe het loopt nu

• PilatuS
  • Niet online
Daily 7MA aangetikt. Die verliezen is de H&S voltooien.

• Pelox
Zouden we nog zakken denken jullie?

Zero.

• The_Goat
Ja ik ga voor door het putje inmiddels. Had eerder een bounce verwacht, op naar volgende support imo

• Goh
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-08-2023

Goh

PilatuS schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:24:
Daily 7MA aangetikt. Die verliezen is de H&S voltooien.
En die brengt ons tot welke koers? Althans, je kunt het natuurlijk niet exact voorspellen, maar waar moet hij dan iig naartoe om die H&S te voltooien?

• PilatuS
  • Niet online
Goh schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:50:
[...]

En die brengt ons tot welke koers? Althans, je kunt het natuurlijk niet exact voorspellen, maar waar moet hij dan iig naartoe om die H&S te voltooien?
Dan kom je ergens rond de 8.4k tot 8.2k uit als het zo zou gaan.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Op 8860 toch met een gedeelte ingestapt, mogelijk een tijdelijke/korte bounce.

Dat gaat hij in ieder geval niet dumpen...

[ Voor 25% gewijzigd door Taro op 07-03-2020 19:30 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
[Twitter: https://twitter.com/cz_binance/status/1236338999549136897]
Dit klinkt als iets dat niet helemaal goed gaat aflopen... Waar rook is, is vuur.

[Twitter: https://twitter.com/cz_binance/status/1236347340920946690]

• Sahara
Taro schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:25:
Op 8860 toch met een gedeelte ingestapt, mogelijk een tijdelijke/korte bounce.

Dat gaat hij in ieder geval niet dumpen...
[Twitter]
Niet dumpen... Met quotes van CZ als deze https://mobile.twitter.co...bGVfcmVjc18y&refsrc=email begint hij telkens in aanzien te verliezen, beetje vergelijkbaar als diverse keren dat hij riep dat BTC niet meer onder de 10k zou komen. Volstrekt niet serieus te nemen die CZ, maar dat geldt voor de meeste crypto twitteraars en TA YouTubers die na zo’n dump vast in hun volgende tweet of video zullen zeggen dat ze deze dump zagen aankomen :r.

• RaptorXS
Sahara schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:41:
[...]

Niet dumpen... Met quotes van CZ als deze https://mobile.twitter.co...bGVfcmVjc18y&refsrc=email begint hij telkens in aanzien te verliezen, beetje vergelijkbaar als diverse keren dat hij riep dat BTC niet meer onder de 10k zou komen. Volstrekt niet serieus te nemen die CZ, maar dat geldt voor de meeste crypto twitteraars en TA YouTubers die na zo’n dump vast in hun volgende tweet of video zullen zeggen dat ze deze dump zagen aankomen :r.
Mmm, opmerkelijk, ben het helemaal met je eens (y)
Pagina: 1 ... 71 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!